Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) Bajnai Gordon (2) bajnai gordon (15) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) fidesz (130) Fidesz (2) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) Gyurcsány Ferenc (1) gyurcsány ferenc (49) habonyizmus (1) habony árpád (2) Habony Árpád (1) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) heti válasz (1) Heti Válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) jávor benedek (3) Jávor Benedek (1) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) jobbik (76) Jobbik (1) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) Karácsony Gergely (1) karácsony gergely (3) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) median (1) medián (9) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) mesterházy attila (34) Mesterházy Attila (3) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) mszp (104) MSZP (1) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) orbán viktor (114) Orbán Viktor (9) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) schiffer andrás (9) Schiffer András (1) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) simicska lajos (3) Simicska Lajos (2) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szijjártó péter (6) szíjjártó péter (1) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) Veszprém (1) veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
12:59

Tegnap este a hazai „legmagasabb intelligenciájú emberek klubja”, a Mensa HungarIQa meghívására vettem részt egy beszélgetésen. A közel három órás élve boncolás során – meglepetésemre – komoly érdeklődés mutatkozott aziránt, hogy vajon hogyan szerzi az információit egy politikai elemző. Hátha mást is érdekel, megosztom itt is, amit elmondtam.

Úgy tapasztaltam, hogy az elemzőknek alapvetően két csoportja van. Az egyik típus szinte bent él a politikában, számtalan helyen tanácsadó, folyamatosan politikusokkal érintkezik. Bizonyos szempontból inkább nevezhető maga is politikai szereplőnek, semmint kívülálló elemzőnek vagy értelmezőnek. Életmódja is a politikusokéra emlékeztet, folyamatosan úton van, tárgyal, belehelyezkedik egy-egy megrendelő szempontrendszerébe. Nincs ideje, de talán szüksége sem arra, hogy a politikai eseményekről a médián keresztül tájékozódjon, a híreket első kézből kapja, s miután a politika világa az egyik legpletykásabb közösség, számtalan dezinformációnak az elszenvedője, miközben azért a fontos eseményeket sokkal előbb tudja meg, mint azok, akiknek csak a tévék, a rádiók és az újságok hírei maradnak. Így aztán gyakran mosolyogva néz a többi elemzőre, akik megpróbálják „kitalálni” egy-egy cselekmény mozgatórugóit, ő ugyanis jobban informált, többet tud – az egyik politikai tábor esetében egészen biztosan.

A másik tudatosan vagy csak kényszerből valóban kívül áll a politikán, az eseményeket a média szűrőjén keresztül követi, s az íróasztal mellől próbálja meg értelmezni. Időnként lehetősége van információs háttérmorzsákat felszedni, de ezek gyakran inkább félrevezetik, semmint segítik. Bizonyos értelemben könnyű prédája a politikai manipulációnak, más megközelítésben azonban éppen a kívülállása óvhatja meg attól, hogy befolyásolható legyen. Két nagy hibát követhet el: ha olyat is belelát a politikába, ami a valóságban nincs benne, vagy ha éppen az információk hiánya miatt nem vesz észre lényegi változásokat. Távolságtartása arra mindenképpen alkalmassá teszi, hogy a politikai szereplőkkel megbízói kapcsolatban lévőknél önállóbban, - jó értelemben – felelőtlenebbül mozogjon, ugyanakkor a tűztől messze kerülve nincs módja olyan résztvevői megfigyelésekre, amelyek rettentően hasznosak lehetnek a politikai elemzésben.

Meggyőződésem, hogy mindkét szerep egyaránt legitim, más országokban is ismert, legfeljebb az lenne jó, ha a nyilvánosságban megjelenő elemzőkről tudni lehetne, hogy tisztelhetünk-e bennük, mögöttük valakit. Többször elmondtam már, hogy ebben az értelemben az én lelkiismeretem sem lehet teljesen tiszta: a pályám elején sokkal többet tehettem volna a saját átláthatóságomért, mentségem legfeljebb az lehet, hogy akkor még ez a követelmény egyáltalán nem volt ismert és követendő a kilencvenes évek első felének gyakran megszólaló politológusai között. Amióta világos lett számomra, hogy nem elég nem titkolni, hanem egyenes magunknak kell kezdeményezni – ha már a sajtó erre láthatóan alkalmatlan – a politikai kapcsolatok nyilvánosságra hozását, amit tudtam, megtettem ebben az ügyben. Párhuzamosan ezzel azonban egyre inkább meggyőződésemmé vált, hogy – ha legitim is a pártoknak dolgozó elemző szerepe – annak, aki nem befolyásolni és meggyőzni, hanem értelmezni és megérteni szeretne, nagyon megnehezíti a dolgát minden megbízáson alapuló politikai kapcsolat. 2006 után ezért egy kivétellel már egyetlen politikai szereplőtől sem kértem vagy fogadtam el megrendelést; az, hogy 2010 nyaráig Sólyom László tanácsadó testületének voltam a tagja, számomra inkább értékválasztást jelentett, semmint klasszikus értelemben vett tanácsadói munkát. (Tudom, hogy sokan találgatnak ma is - még fontos politikustól is hallottam erre vonatkozó feltételezést -, kinek vagyok a titkos tanácsadója, de egyet ígérhetek: ha egyáltalán lesz ilyen, az nem lesz titkos.)

A politikai megrendelések elutasítása vagy elkerülése azonban könnyen odavezethet, hogy az elemző előtt az információs utak is bezáródnak. Máig fülemben csengenek Pokol Bélának az egyik doktori kurzuson mondott szavai a politikai tudás sajátos jellegéről: ez olyan szakma, ahol időnként ki kell menni a rétre a bogarak közé. Bár Pokol professzor később egy rövid időre maga is bogárrá vált, felhívásának igazsága vitathatatlan. A politikáról a legtöbbet  talán nem is az egyetemen, hanem sokkal inkább akkor tanultam, amikor huszonévesen módom volt a parlamentben dolgozni, vagy később, amikor különböző tanácsadói szerepekben láthattam, hogy hogyan gondolkoznak a hús-vér politikusok. A kapcsolattartást – minden fontos vagy érdekes szereplővel - ezért ma is kiemelten fontosnak tartom, s tulajdonképpen a bejegyzés elején említett két típus egyfajta kombinációjaként rendszeresen törekszem arra, hogy háttérbeszélgetéseket folytathassak politikusokkal. Gyakran meglepődnek, amikor kiderül, hogy „hagyományos értelemben” semmit sem akarok, csak kérdéseim vannak, mert szeretném, ha az elemzéseim megalapozottabbak, a lényeghez közelebb állók lennének. A kapott információk, látásmódok egy elemzőnek kincset érnek, s bár közvetlenül természetesen soha nem használom fel őket, de arra nagyon jók, hogy az íróasztalom közelebb kerüljön a valósághoz.

x x x

Szolgálati közlemény: ha minden igaz, akkor ma este  18.20 és 19.50 között Kuncze Gábor első tévés (ATV) műsorának vendége leszek Hack Péter és Ungvári Tamás társaságában. A három pontnak itt van létjogosultsága...

Szolgálati közlemény 2: Nem is gondoltam volna, hogy mennyire... Miután 150 km-t autózva megérkeztem az ATV stúdiójába, kiderült, hogy a meghívás során félreértés történt, és miután túl sokan lettünk volna négyen három székre, finoman eltanácsoltak. Újabb jó érv arra, amiről a 0. bejegyzésben írtam.

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr252272832

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: IDEfigyeljenek E-mberek! 2010.09.06. 23:14:41

Unásig ismételgetik - leginkább önigazolásul - azt a mondást, hogy: A demokrácia nem jó, de még nem találtak ki nála jobbat... Én meg azt mondom, hogy tényleg "nem jó", de amíg nem találnak ki egy jobbat, addig is javítsunk valamennyit ...

Trackback: MEGSZŰNT A CENTRUM PARKOLÓ KFT. 2010.09.06. 11:27:37

A Fővárosi Bíróság, mint Felszámolási Bíróság jogerősen kimondta a Centrum Parkoló Kft. (†14) felszámolását és egyben elrendelte törlését a cégnyilvántartásból.– Pótolhatatlan veszteség érte a konszenzuson alapuló, ésszerű megállapodások á...

Trackback: Politika - tudomány 2010.09.05. 17:07:01

Sokan kérdeznek arról, hogy most, hogy elindultam a választáson, eldőlt-e, hogy politikus leszek. Azt is kérdezgetik barátaim, hogy a politológus identitásommal hogyan tudom ezt összeegyeztetni. Ma Török Gábor politológusi szerepfelfogásokról ír a...

Trackback: Mit csinál az elemző? 2010.09.05. 15:58:05

Úgy tapasztaltam, hogy az elemzőknek alapvetően két csoportja van. Az egyik típus szinte bent él a politikában, számtalan helyen tanácsadó, folyamatosan politikusokkal érintkezik. A másik tudatosan vagy csak kényszerből valóban kívül áll a politikán, az e…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TH 2010.09.06. 15:51:26

@Zolika1979: Én alapvetően arra próbáltam rávilágítani, hogy - ha nem is KÖZÉPEN (ez mit jelent???) van TG, de semelyik párt iránti elfogultsága nem jelenik meg erőteljesen. Mi van akkor, ha egyik párttal sem szimpatizál igazán? Mi van, ha titkos LMP-rajongó? Nem mindegy? Az, hogy ő kivel szimpatizál, alapvetően nem érdekel, ugyanis az elemzéseiben nem húz egyik oldal felé sem. Ez nem azt jelenti, hogy KÖZÉPEN lenne, hanem egyszerűen függetlenséget jelent a pártoktól. Az általad beírt TÉNYek viccnek sem lennének jók.

"Azt meg kikérem magamnak, hogy az én tényeim, azonos súlyúak legyenek valaki más véleményével, aki csak annyit tud írni, hogy TG mszp-s."
Olvasd el a kommentjeit, legalább úgy érvel, mint te. Az meg, hogy a saját véleményedet a másik fölé helyezed, az viszont már nem a véleményedet, hanem téged magadat minősít.

"Ezt akár te is megtehetted egy másik nicknév alatt."
Igen, azért szóltam be neki...logikus!

"Azt beírni, hogy én meg ő rendezze le egymás közt, szemétség."
Ebben mi a szemétség? Két egymásnak ellenkező és eltérő vélemény. Ezeket ütköztetni SZEMÉTSÉG volna?

"Én tiszteletben tartom hogy ti rajongtok Török Gáborért, és pártatlannak látjátok."
Rajong érte a Náncsi nénikéd! Szívesen olvasom a cikkeit, mert jók és érdekesek, és szimpatizálok a móddal, ahogy a politikához hozzááll, mert hasznosnak tartom. De azt hiszem, ettől még nem vagyok RAJONGÓ. :D

"Ti meg azt fogadjátok el, hogy a balliberális oldal számára TG jobboldali."
Definiáld a "balliberális oldal"-t, kérlek. Én hova tartozom?

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.09.06. 16:00:47

@TH: lehet, hogy Zolika 1979 egy balliberális igaz keresztény. Fene tudja, láttam kísérleteket ennek a típusnak a megteremtésére (pl. a Magyar Narancs hasábjain), de az eredmény legalábbis véleményes.
Hozzáteszem - szemantikailg - gyengébbek kedvéért, a fenti két mondatom nem jelenti azt, hogy Semjénzsótit tartanám az igaz keresztény prototípusának. Ellenben őt is egy címeres ökörnek vélem. Egyáltalán, azok az arcok, akikben intézményesen össze(f)ér a vallás és egy politikai oldal kizárólagos képviselete, szinte kivétel nélkül és ökumenikusan gyanúsak a finnyás ízlésemnek.

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.09.06. 16:03:13

FIGYELEM!

Nagyon könnyen dobálóztok a szavakkal.

A BÉRTOLLOKSÁG SÚLYOS DOLOG.

Sosem vádoltam ezzel Török Gábort! (Ti egymást se vádoljátok ezzel!) Súlyos elfogultsággal igen.
De nagyon nem egy szint a kettő.

FÜGGETLEN (Amíg ki nem derül hogy cége kap valahonnan megbízást.) DE NEM PÁRTATLAN.
Ez megint csak két különböző jelentésű szó!

A Századvég vagy a Nézőpont politológusait már nem lehet függetlennek sem tekinteni...

Remélem érthető a különbség.

Semmi bajom Gábor személyiségével, semmi bajom a felkészültségével sem.
Azzal már van bajom, hogy pártatlannak is el akarja magát adni, nem csak függetlennek...

Holott az elemzéseiből kiderül, kivel szimpatizál.

Nem gondolom, hogy Török Gábor haragudna rám, a véleményem miatt. Szerintem még rosszul sem esik neki.

Sőt mintha magam is emlékeznék olyan mondatára, hogy függetlennek, de nem pártatlannak tartja magát.

Szerintem ti vagytok túl érzékenyek, ha bárki bírálni meri Gábort.

TH 2010.09.06. 16:05:02

@Zolika1979: persze, hogy nem pártatlan. De a véleményét ilyen kérdésekben alapvetően megtartja magának. De ha engem kérdezel, akkor én azt hiszem, hogy sem az MSZP, sem a FIDESZ irányában nem elfogult, ellenben pl. a Sólyom László-féle iránnyal szimpatizált (mint ahogy ezt írta is gyakorlatilag). Sólyomnak és a Fidesznek kevés köze van egymáshoz...

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.09.06. 16:23:14

@Zolika1979: szerintem fuss neki még egyszer. Akadnak logikai ellentmondások a szövegedben...

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.09.06. 16:30:42

@TH: "persze, hogy nem pártatlan."

Hurrá, bravó. Kimondatott.
Ha az ember beszélgetni akar a másikkal és tiszteli a partnerét, akkor lehet "eredmény".
Ha a másik legyőzése a cél, akkor az sehova sem vezet...

"pl. a Sólyom László-féle iránnyal szimpatizált (mint ahogy ezt írta is gyakorlatilag)"

Ez is valami... (Mármint hogy elismered.)

"Sólyomnak és a Fidesznek kevés köze van egymáshoz..."

Annyira kevés, hogy a Fidesz-frakció államfőnek is megválasztotta...
MÉG A MEGVÁLASZTÁSÁNAK MÓDJA SEM ZAVARTA...
Ez ténykérdés.

Az meg vélemény, hogy olyan szinten nyalt a Fidesznek, hogy meggyőződésem volt, a pártközpontból irányítják kézi-vezérléssel.

Remélem azt még te sem vitatod, hogy a Fidesszel szimpatizált Sólyom László.
(Ha mégis, tépni fogom a hajamat.)

tbb 2010.09.06. 16:34:37

@ó jaj:

Az mti nem írt nagyon mást. Pont azt írta, szóról szóra ami elhangzott. Csak elhagyott valami olyasmi félmondatot: Hogy a szakszervezetek persze követelöznek, de hát.... és innen már ismered a többit.

Vajon miért hagyta el az ominózus félmondatot? Szerinted?

tbb 2010.09.06. 16:37:26

@Zolika1979:

Szerinted nem szomorú hír, hogy az mti nem korrekt? Még most sem? Szerintem pedig ez elég szomorú.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.09.06. 16:41:09

@Zolika1979: szerintem összekeversz síkokat. Pl. Sólyom nyilván jobban szimpatizál a Fidesszel, mint az MSZP-vel, de a megválasztásának módja azért nem zavarta, mert hiú ember és úgy gondolta, neki igenis joga köztársasági elnökké válni, sőt, magánál alkalmasabbat nehezen tudott elképzelni.
Viszont nem lett belőle fidesznyik pártember, ennek ellenére a ballibber vuvuzelakórus tagjai folytonosan fikázták. Egészen addig, amíg kiesett a Fidesz maradék kegyeiből, akkor már fényezni igyekeztek ezek a hulladék "értelmiségiek", hiszen remek eszköz lehetett (volna) Orbán lejáratására. Viszont Sólyom volt oly józan és arisztokratikus, hogy nem tercelt a szarzsákoknak, akik megint csalatkoztak, hiszen nem tudták belengetni Orbánnal szemben a kulturált konzervatív politikus példájaként, mint szegény Antallt, holtában.
Mi az, hogy kézi vezérléssel irányították a pártközpontból? Az az Árpibácsi volt, a nemzet nagyapja forevör, összetéveszted a kettőt.

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.09.06. 16:42:31

Egyébként 2005-ben örültem hogy nem Szili Katalin nyert.
A hülye szocik csak maguknak köszönhetik, hogy nem tudtak hitelesen fellépni Schmitt Pál idei megválasztása ellen!
Látszott hogy rossz (és káros) precedenst teremtenek Szili Katalin jelölésével.

Az már Sólyom Lászlót minősíti, hogy úgy vélem, Szili Katalin kevésbé lett volna pártos, mint amit Sólyom László összehozott!

bigapples 2010.09.06. 16:48:14

@Zolika1979: Én nem hiszem, hogy pártatlannak akarja eladni magát. Egyszerűen az elemzői szerepből vizsgálja a dolgokat. Nyilván van határozott véleménye sok mindenről és én még azt sem vitatom, hogy ez néha ez átjön a bejegyzéseken.

És ez miért baj? Egyáltalán, szerinted mi az, hogy pártatlan? Akinek semmiről nincs saját véleménye vagy aki vonalzóval méri ki, hogy mindig minden kérdésben minden pártétól azonos távolságban levő álláspontot képviseljen?

Nem gondolom, hogy egyszerűen be lehetne (vagy kellene) tuszkolni mindenkit fideszes, szadeszes, sólyomista stb feliratú dobozokba és akkor kerek a világ, mert egyszerűen a dobozok egymáshoz való viszonyával leírhatóak az emberek. Felesleges ezt a címkézést erőltetni.

Különben nem te voltál az, aki tavasszal az MDF elleni hadjárattal vádoltad TG-t? Lusta vagyok előkeresni a régebbi bejegyzésekből, ugyanaz-e a nickname, a rajzfilm avatar ismerős.

lüke 2010.09.06. 16:55:08

@bigapples:
netalán koncepciós per készült?

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.09.06. 16:57:46

@Zolika1979: neked valami súlyosan deformált a - keresztényi? - világlátásod, Zolika. Érdemi kérdésben Szili Katalin a legutolsó időkig összesen egyetlen ment szembe nyilvánosan a pártja mindenkori álláspontjával, meg alelnök, házelnök és még ki tudja milyen funkciók birtokosa volt. Fontos jellemzője, hogy nemzeti sorskérdések felvetődése idején jóval empatikusabban tud nézni, mint Lendvai Ildikó.
Persze, kevésbé lett volna pártos, mint Sólyom. Gratula a lényeglátásodhoz! Indíthatnál lassan egy Zolikaelemez blogot...

TH 2010.09.06. 17:00:33

@Zolika1979: szóval Fidesz = Sólyom = TG = Fidesz.
Jó, feladom. Tépd a hajad nyugodtan.
Hogy lehetne valaki PÁRTATLAN egyébként? Csak azt mondtam, hogy TG nem érvel a Fidesz mellett, és nem ír olyat, amiből az derülne ki, hogy "drukkol" nekik - legalábbis nem jobban, mint másnak.

shwarcz bácsi 2010.09.06. 17:01:34

index.hu/gazdasag/magyar/2010/09/06/orban_gazdpol_imf/
elkeserítő....
állítólag itt kész programok voltak.megint átb@sztak minket...

TH 2010.09.06. 17:03:41

@bigapples:
"Nem gondolom, hogy egyszerűen be lehetne (vagy kellene) tuszkolni mindenkit fideszes, szadeszes, sólyomista stb feliratú dobozokba és akkor kerek a világ, mert egyszerűen a dobozok egymáshoz való viszonyával leírhatóak az emberek. Felesleges ezt a címkézést erőltetni."
Ennyi a lényeg.
Nem mindenki támogat egy pártot, mert az "szimpi". Vannak emberek, akiknek van egy világrendjük, és - szerencsés esetben - találnak pártot, ami ezt nagyjából képviseli. Szerintem ma egyébként ez Magyarországon elég nehéz - mármint szimpatikus pártot találni (na jó, én szimpatizálok a kétfarkú kutyákkal, bevallom, szeretnék ingyen sört).

bigapples 2010.09.06. 17:04:44

:D nem, csak ilyen az emberi elme, Zolikáé dobozokba pakolna mindenkit a könnyebb azonosíthatóság érdekében, az enyém meg mintázatokat keres. Volt egy hasonlóan harcos hozzászóló tavasszal, aki állandóan TG pártosságát bírálta az MDF védelmében, rá emlékezetet Zolika stílusa.

TH 2010.09.06. 17:05:20

@Zolika1979: téged se vádoltalak bértollnoksággal, de a hozzászólásomra ( @TH: ) még mindig várom, hogy válaszolj.

TH 2010.09.06. 17:06:07

@Hepci: nem, az ingyen sör nekem elég, nincsenek nagy igényeim. :D

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.09.06. 17:07:02

@TH: nem is nagyra gondoltam, csak két közepesre... :)

TH 2010.09.06. 17:07:07

@bigapples: mindegy, a lényeg, hogy TG pártkatona. Még megy a vita arról, hogy melyik párt katonája, de az biztos, hogy valamelyiké. Olyan nincs, hogy valaki ne rajongjon egy pártért sem! :)

bigapples 2010.09.06. 17:07:36

@bigapples: Ez lükének ment válaszul.

TH 2010.09.06. 17:08:12

@Hepci: ebbe ne menjünk jobban bele, mert szétoffoljuk a topicot. :)

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.09.06. 17:12:03

@tbb: Bevallom megleptél.
Azok után hogy legutóbb azzal jöttél, hogy ha meghallgatom a felvételt, mea culpát kell feléd csinálnom, elég váratlan most az, hogy az MTI volt inkorrekt, és állítólag nekem ez nem szomorú.

Te valami olyat írtál (számomra) szomorú hír hogy a felvétel téged igazol.
Én meg arra írtam, hogy öröm hír lenne, ha igazad lenne, és tényleg csak a szakszervezeti tárgyalókat sértette meg a politikus.
Kár hogy kiderült, nem csak a szakszervezetiseket sértegette. Hidd el én is sajnálom.

De az MTI eszembe sem jutott.

A világ leglustább embereként nem nézem vissza mit írtál az mti-ről, és hogy ők hogy hozták le.

Természetesen ha az MTI nem volt korrekt, akkor az szomorú dolog.

lüke 2010.09.06. 17:12:03

remélem, minden magyar orvos is csak a páciens egyik oldalát vizsgálja:)
persze ha situs inversus van, az baj:)

lüke 2010.09.06. 17:14:42

@bigapples:
azonosíthatóság -ot
hasznosíthatóságnak ! félre olvastam:)
már csak ilyen maradok, nem hiszek ebben a politikai paranoiában, dehát mindenki magából indul ki:)

lüke 2010.09.06. 17:19:22

@Hepci:
ezért talpsot kap(nál) tőlem, ha nem járatták volna le a tapsot a Rákosiék

lüke 2010.09.06. 17:19:55

@lüke:
na jó, örömömben ezt is elírtam
Sajtó Huba:)

lüke 2010.09.06. 17:21:00

íme a pesti dicsőség:
egyetlen befolyásos magyar politikus, aki úgy vonul vissza, hogy sohasem vesztett választást

index.hu/belfold/2010/09/06/demszky_gabor_tundoklese_es_bukasa/?rnd=123

tbb 2010.09.06. 17:21:23

@Hepci: És mit csinál közben a másikkal? Csóválja?

lüke 2010.09.06. 17:22:55

@tbb:
ne légy olyan kiváncsi, mert megöregszel

tbb 2010.09.06. 17:25:24

@Zolika1979:

Jól van zolika. Győztél.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.09.06. 17:25:44

@tbb: az attól függ. Volt egy szexmániás évfolyamtársam, aki állandóan arról álmodozott, csodákat tudna tenni, ha az övé villás lenne és elég hosszú.

lüke 2010.09.06. 17:28:52

@Hepci:
biztos járt Freud Zsigánál a Berggasséban, Bécsben
Hepcikém ,az a patás ördög:)

tbb 2010.09.06. 17:29:09

@lüke:

Látom te tucc valamit :)))))

tbb 2010.09.06. 17:31:52

@Hepci: Hátha elég hosszú a másik, még be is kaphatja közben. Na most próbálom ezt eképzelni....

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.09.06. 17:32:18

@TH: @bigapples: @Hepci: Nehogy már tőlem kérjétek számon, hogy a TI álláspontotok megváltozott TG pártossága kapcsán!

Eleinte ő volt szemetekben a pártatlan, most meg azzal jösztök, hogy el sem lehet várni tőle, hogy pártatlan legyen...

Könyörgöm!

Szerintetek az írásaiból, elemzéseiből nem derül ki, hova húz.
Oké.
Én ezt tudomásul veszem!

Számotokra nem derül ki, számomra kiderül.
PONT.

Szerintem kb. azon a kompromisszumnál vagyunk ahol le lehetne zárni a vitát!

Ti tényleg verni akarjátok tovább a csalánt?! :DD

Nekem bőven elég, hogy elismertétek TG sem pártatlan.
Az hogy kiderül-e az írásaiból hogy hova húz, vagy sem az már az olvasó felkészültségén, elfogultságán is múlik.
Ebben úgysem tudnánk egymást meggyőzni.

JAVASLOM, ZÁRJUK LE A TÉMÁT! :)

Egy-egy választ mindhármótoknak írok még a következő hsz-be.
De az már nem ennek a folytatása lesz.

bigapples 2010.09.06. 17:35:09

@Hepci: Ezt a villás dolgot a kenguruk már rég megoldották, de nem lettek vele valami nagyon sikeresek.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.09.06. 17:36:23

@tbb: na látod! Vagy mindkettőt bedugja a konnektorba és a fejét lehet közben használni vibrátorként.

lüke 2010.09.06. 17:37:40

off
a triatlon vb-t a műjégre tervezték,
képzeljétek, akkor robbantak volna a bombák

sportgeza.hu/sport/2010/09/06/tiriatlon-vb_beharangozo/

tbb 2010.09.06. 17:38:02

@bigapples:

De attól még lehet nekik jó. Úgy látszik ez is olyan mint a buzulás. Evoluciós haszna nem sok van, de a résztvevők élvezik.

lüke 2010.09.06. 17:39:31

@Zolika1979:
mond csak, nem unalmas ez?
már mindenki szólt, hogy
the end.............

tbb 2010.09.06. 17:40:26

@Hepci: Hát kétségtelenül kretivabb a fantáziád mint az enyém:))))

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.09.06. 17:40:43

@Zolika1979: már miért változott volna az álláspontom? Gondolod, azért járok ide, hogy a pártatlanság bűvös szektájának totemállataként tiszteljem TG-t?

TH 2010.09.06. 17:43:09

@Zolika1979: én soha nem mondtam olyat, amit TG ne mondott volna magáról, miszerint vannak neki is szimpatikusabb, és kevésbé szimpatikus pártok.

"Az hogy kiderül-e az írásaiból hogy hova húz, vagy sem az már az olvasó felkészültségén, elfogultságán is múlik."
Inkább az agymosottságán.

én feladom. olyan hülyeségeket írsz, amivel már vitába sem tudok szállni.

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2010.09.06. 17:43:15

@tbb: Nem győztem. :) És köszönöm szépen a korrekt beszélgetést.

@TH: Mire nem válaszoltam?

@Hepci: Kérlek, a vallásosságomat, hitemet ne keverd ide. Főleg ne sértegess.
Szívesen beszélgetek veled arról is, de ezzel ne traktáljuk a többieket.

@bigapples: "Különben nem te voltál az, aki tavasszal az MDF elleni hadjárattal vádoltad TG-t? Lusta vagyok előkeresni a régebbi bejegyzésekből, ugyanaz-e a nickname, a rajzfilm avatar ismerős."

Természetesen én voltam. :)
Spirálként vagy Bakuraként cseréletem gondolatot Török Gáborral és az olvasóival.
Remélem a Zolika névre nem fogok ráunni. :)
Rajzfilm rajongó vagyok, de azért nem minden hasonló avatárú nicknév az enyém. (Erre azért majd figyelj.)

tbb 2010.09.06. 17:43:50

@Hepci: Miért miért? Mert zolika mondta. És akkor úgy van. És pont.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.09.06. 17:54:30

@Zolika1979: nem sértegettelek. Mindössze megállapítottam, hogy - az én szemszögemből úgy tűnik - súlyosan deformált a világlátásod.
Ezt sajna, nem tudom visszavonni, hiszen önvallomásod szerint meg vagy róla győződve, hogy a Szili Kati pártatlanabb elnök lett volna, mint a Sólyom.
Azt se értem, hogy pont egy igaz kereszténynek tűnik súlyosan jobboldalra elfogultnak a nyuszifejű politológus házigazda, de végülis sehol sincs megírva, hogy egy embernek feltétlenül összeillő mozaikokból lehet csak kirakva a személyisége.

bigapples 2010.09.06. 18:13:23

OFF

"Több tucat fegyvert és több száz lőszert hagytak felügyelet nélkül a rendőrök a tévéostrom idején az akkor szolgálatban lévő egyik rendőri vezető szerint. Majoros Zoltán ezredes a 2006 őszi eseményeket vizsgáló parlamenti bizottság előtt azt mondta, a rendőrök azért nem kaptak extra felszerelést azon az éjszaka, mert a raktárosok hazamentek, és náluk volt a kulcs."

Összeállt a kép, a raktárosok tehetnek mindenről...

nyünyüge 2010.09.06. 19:18:15

@bigapples:
kezd az az érzésem lenni, hogy a nyilatkozó rendőröknek és a meghallgatásokról beszámoló újságíróknak is elment az esze.
Ha a raktárosnak lejárt a munkaideje, akkor nincs fegyvervételezés, a Jóisten segített mindenkit, hogy nem történt nagyobb baj, stb.

Ezek szakemberek nyilatkozatai? Mert inkább hasonlítanak egy civil háborús élménybeszámolójára.

www.privatbankar.hu/frisshir/hircentrum/_a_halalra_keszultek_a_rendorok_a_tv_ostromnal_90902

sárkányfő 2010.09.06. 19:25:19

@tbb:
"a szakszervezetek persze követelöznek"
:D

tbb, te tényleg ebbe kapaszkodsz? :) ebből akarsz felfújni valamit? :) és konkrétan mit?
áruld már el nekem, hogy ha a szakszervezetek "követelőztek", akkor az most cáfolja azt a tényt, hogy HR ostobázott? Vagy ha nem cáfolja akkor indokolja? Vagy ha nem indokolja, akkor felmetést ad rá? Vagy mégis hogy? Netán még az is kiderül, hogy még igaza is van HR-nak? :)

tbb 2010.09.06. 20:11:18

@ó jaj:

Drága ójaj, Nem abba a félmondatba kapaszkodom. Hanem az egészbe. A félmondatba meg a folytatásába. Ami valahogy így hangzott: "Olvasom az újságban, hogy egyes szakszervezetek erőteljes béremelést kövelnek, amire csak azt tudom mondani, hogy aki az állakincstár ennyire üres állapotában azt hiszi hogy ez teljesíthető az vagy bohóc, vagy bolond."

Nos, nem akarok semmit sem felfújni. Egyszerűen egyetértek HR-rel.
Tehát a kérdésedre:
az hogy a szakszervezetek követelőznek az nem cáfolja, hogy HR ostobázott.
Szerintem indokolja is, én sokkal keményebben szóltam volna be nekik.
Felmentést adhatunk-e erre. Én adok, te nem.
Netán még kiderül hogy igaza is van? Bizony így van, a napnál is világosabb hogy igaza van.

De mindezek szubjektív álláspontok, amiken lehet vitázni. Még az is lehetséges, hogy neked van igazad, és nem nekem. Egy valamin azonban nem lehet vitatkozni. Hogy Hoffmann Rózsa kiket bohócozott és ostobázott le. Hát nem a tanárokat, ahogy te állítottad. Ez tény, azok pedig makacs dolgok.

TH 2010.09.06. 20:14:59

@tbb: "aki az állakincstár ennyire üres állapotában azt hiszi hogy ez teljesíthető az vagy bohóc, vagy bolond"
Sztem ezt bárki magára veheti, aki úgy érzi, hogy teljesíthető követelés a pedagógusok bérének emelése...

TH 2010.09.06. 20:18:02

@ó jaj: a brutális és elkeserítő ebben alapvetően az, hogy ez nyilván nem egyedi példa, és pártoktól is független. Bár pont az ÁSZ talán nem volt bevethető fegyver korábban, de azért jól mutatja a pártok módszereit nagy általánosságban, és az általuk képviselt erkölcsi mércét. :-(

TH 2010.09.06. 20:21:53

@Hepci: mondjuk szerintem pont az istenhitnek nincs sok köze a politikához. Amúgy is magukat kereszténynek mutató és mondó emberek részéről láttam eddig a legdurvább törtetést, a legkevésbé megbocsátó viselkedést másokkal, és a maximálisat magukkal szemben...szóval hit és politika nem függ össze.

TH 2010.09.06. 20:23:01

@Zolika1979: Nem tudsz olvasni?
De jó, pl erre:
"Definiáld a "balliberális oldal"-t, kérlek. Én hova tartozom?"

tbb 2010.09.06. 20:39:49

@TH: Mindenki? Te is? Te is azt hiszed, hogy egy üres kincstárból teljesíthető a bérkövetelés? Mert akkor te is válaszhacc, hogy melyik opció a hizegőbb rád nézve.

6.Lenin 2010.09.06. 20:52:14

-Papa, mik azok az elemzők, amik elemeznek.Duracellel mennek?
-Először is, nem mik, hanem kik.Nincs bennük duracell.Vannak bácsik is, meg nénik is. Tudod vannak politikus bácsik meg nénik, akik mindenféle marhaságot összehordanak, hogy azt álmodhassák, hatalmasak. Az elemzők meg attól függően, kit szeretnek, ezeket a marhaságokat elemzik és megetetik a választókkal.
-A választók ezt megeszik?
-Van olyan is aki igen, van aki nem.
-Tudod ez úgy van, akit szeretnek az igazat mond, szerintük, a másik meg hazudik, aztán a választók közül sokan, pontosan így kezdenek gondolkodni. Nekik igazuk van mindenben, a másik meg sík hülye.
-És olyan, aki senkit nem szeret, csak elemezni szeret?Mondjuk független, olyan nincs?
-Olyan nincs, kicsim, de vannak néhányan akik ezzel döngetik. Mondjuk nekik macerásabb, mert nagyon kell figyelni, nehogy elcsesszék, összekeverjék, mikor mit kell mondani. Viszont ügyesebbek is, mert minden oldalról kapnak lóvét. Az 1 bites, az csak 1 oldalról. Meg ők buknak is a kedvenccel együtt. A független meg túl él mindenkit, ügyesebbek.
-Te melyiket olvasod, Papa?
-Mindegyiket, kicsim.
-És melyiknek hiszel?
-Hinni? Én az IT-ben hiszek (Intelligens Tervező).
-Ő is elemez?
-Nem, Ő tervezte ezt a rakás szart, amit Universumnak hívunk. Igaz, mi jól elvagyunk, jelenleg.
-A tomaszos vonatot is ez az IT tervezte?
-Nem, kicsim, azt 1 másik fószer.

tbb 2010.09.06. 20:55:39

@ó jaj:

És végül azért annyit még megjegyzek, hogy kész röhej, hogy egy ilyen szarságból mekkora ügyet tudtok fújni. Nem az üres államkincstárból, nem a tönkrevert oktatási rendszerből, hanem hogy bohócózott az államtitkár. No, ennek a mentalitásnak köszönhető az elmúlt 8 év. Aminek meg természetes folyománya, hogy nincs pénz a szegény pedagógusok béremelésére. Így kerek a világ.

TH 2010.09.06. 21:02:20

@tbb: mondom, "mindenki, aki azt hiszi, hogy"...
de nem, én nem gondolom, hogy ez egy rövid távon megoldható probléma. Ettől még lehetek ostoba is, bohóc is.
most te nem érted, amit én mondtam? :(

tbb 2010.09.06. 21:04:33

Ja, és most este végighallgattam a teljes félórát. Hoffmann Rózsa perfekt volt benne, sőt, Hpifti is elfogadhatóan kekeckedett csak. Aztán megnéztem a hirtv-s beszélgetést is HR-rel. Abbban is meggyőző volt. Szóval én egyelőre bizakodom.

tbb 2010.09.06. 21:25:12

@TH: Igen. Azt hiszem nem értettem. Nem azt amit mondtál, hanem azt, hogy miért mondtad. Mert egyrészről 2x2, mászrészről viszont az előzményeket is tekintve csak volt egy kis oldalvágás jellege. Na, ezt nem tuttam mire vélni.

Egyébként meg mindnyájan, akik itt magunkat hótkomolyan véve kommentelgetünk, ahelyett, hogy valami értelmeset csinálnánk, bolond bohócok vagyunk. Legalábbis egy kicsit. :))))

porfelhő 2010.09.06. 21:42:32

Nem gondoltam, hogy azzal a párt soros kommentemmel ennyire felborzolom a kedélyeket. Most látom egész nap arról irogattatok, elemezgetve, kimetszegetve belőle az én mondataimat. Teljesen tönkre tettétek a napomat, az estémet, de még a holnapot is. Nem hiszem el! Teljesen összeomlottam. Köszönöm Nektek. Én is tudnék sokkal keményebb, cinikusabb lenni, de úgy gondoltam, hogy minden név mögött egy ember van.

Ordnassac 2010.09.06. 21:48:54

@porfelhő: ööö... nem vetted egy kicsit túlságosan magadra ezt az egészet? Végig követtem valamennyire a vitát, de a neved az utóbbi időben nem jelent meg egyszer sem (szerintem eszükbe sem jutottál nekik), hanem magáról az egyébként érdekes témáról beszéltek, hogy Hoffmann Rózsa mit is mondott és hogyan.

Bocsáss meg, tudod jól, hogy nem szokásom a sértegetés, ez sem az, de szerintem most túlreagálod a dolgot...

TH 2010.09.06. 21:50:41

@tbb: csak úgy megjegyeztem, nem akartam többet belelátni.
egyébként meg teljesen egyetértek veled abban, hogy nem kell egy ilyen félmondatot túlreagálni, attól függetlenül, hogy nekem nem szimpatikus a nőci.

Nem csak hogy bolond, te túl sok fölös idővel rendelkező bohócok is vagyunk. :)

Ordnassac 2010.09.06. 21:54:18

@TH: @tbb: igaz, a bloggazda jót szórakozhat rajtunk. ;-)

6.Lenin 2010.09.06. 22:02:41

Továbbá, mint a filmek végén.
...és még sokan mások, is.

tbb 2010.09.06. 22:04:52

@tbb:
" Nem az üres államkincstárból, nem a tönkrevert oktatási rendszerből, hanem hogy bohócózott az államtitkár. No, ennek a mentalitásnak köszönhető az elmúlt 8 év."

Ez indokolja, hogy a TG féle elemzőkre is nagy szűkség van. Aki nem olyan problémákon filózik, hogy helyes-e ha bért emelnek/vagy nem emelnek, hanem hogy bárhogy is döntenek, a kommunikációja mennyiben segíti a program megvalósulását. Mert bizony a politika is egy szakma.

Egy probléma van azonban. Hogy valszeg TG is csak post fact okos.

tbb 2010.09.06. 22:10:49

@porfelhő:

:(((((. tbb most szomorú. Nagyon.

porfelhő 2010.09.06. 22:12:57

@Ordnassac:
Nem reagáltam tul semmit úgy gondolom. Nem vettem sértésnek amit írtál.

porfelhő 2010.09.06. 22:22:39

@tbb:
No ezen meg mosolyogni kell. El tudom képzelni mennyire szomorú vagy. Nagyon. Talán Neked is rossz napod van? a kommenteléstől? Ne legyen. Holnap újra kezdődik az "összecsapás" vgy folytatódik. Én meg nagyon talpon tudok maradni és nem adom fel a blogot sem.

porfelhő 2010.09.06. 22:23:43

Bocs. kihagytam "vagy"

tbb 2010.09.06. 22:41:06

@porfelhő:

Mosolyogni kellett? Reméltem is.

Egyébként én is azt mondom, mint Ordi. Az itt elhangzottakat nem szabad mellre szívni.

sárkányfő 2010.09.06. 23:06:12

@tbb: kerek a te hülye fejed tbb, az. magasról, ismétlem magasról leszartam volna ezt az egész ügyet, és le is szartam, amíg nem kezdtél erősködni, hogy de akkor is így megy úgy. addig meg se nyitottam az ilyen cikkeket, mert annyira pitiáner az egész, csak aztán ahogy láttam hogy erről folyik a csevej, na gondoltam lássuk mi ez. ha valamit viszont valóban jól modellezz ez a sztori akkor a fideszes elvaklutságot, kérlelhetetlen konokségot, lenézést és persze agresszivitást. oszd el szépen a jelzőket önmagad és HR között, bár lehet közösen igaz mindkettőtökre az összes.
mint valami katatón dilis, jössz elő ezzel a 8 évvel megint, hát igen ez megy minden fideszesnek és mszp-snek, ezt tudjátok nyomni, a másikat szidni ha a saját sara kerül szóba, ez megy, és ha haramdik fél mondja, akkor meg úgy tesztek, mintha mégse létezne harmadik fél, szánalmas.
aztán meg szóba se került, hogy van-e pénz vagy sincs, itt egy államtitkár civilizációs minimumáról volt szó, arról, hogy pont az a nő bukik el a jólneveltség abszolút minimumán, aki meg akarja itt határozni hogyan működjön az oktatási rendszer, de persze ezt te nyilván nem fogod fel, szerinted teljesen jogos bohócozni, sőt még kevesled is, hát igen, ez az igazi fideszes svung. ráadásul ez egy keresztény nő, ja, mint a tömjén, csak úgy árad belőlük a meghitt szeretet és keresztényi türelem, meg a nyál, igen persze sokan bevesszük hogy ezek a keresztény eszme hiteles képviselői. és ilyen nevetséges érvvel bohócozni hogy nincs pénz, ezzel ettől kezdve mindig minden munkavállalót le lehet bóhocozni, mert pénz sosincs, vagyis van, de csak arra akinek szán a hatalom, pl. a cégadót érdekes el lehet felezni, mínusz 70-80 milliárd, sebaj, de ha valaki a beígért nagyarányú adócsökkentés elmaradása után legalább fizetséemelést kér, vagy követel, az persze bohóc. arról már nem is szólva, hogy egy szakszervezetnek kötelessége keményen képviselni a tagjait, a kérést meg se hallja senki, mint közismert, más szakszervezetek még sztrájkolni is szoktak, bizony, mert leesett nekik, hogy csak a legkeményebb érdekképviselet éri el a politika ingerküszöbét, de még az se mindig. és ezt jól tudja mindenki rajtad kívül, tehát csak egy gyenge átlátszó ürügy kellett ennek a nőnek hogy jól belerúgjon a tanárokba (ja, persze csak a képviselőibe, naná, mert a képviselők csak magukat képviselik, az igazi tanárok nem akarnak több pénzt, ez a kettő tök független), a nyilvánosság előtt is lealázza őket, és megmutassa milyen a hoffmannos stíl. de te zabáld, neked tetszik.

tbb 2010.09.06. 23:44:27

@ó jaj:

Jól van zsótika. Elmondtad a magadét, most már megnyugodhatsz.

Ordnassac 2010.09.07. 00:42:54

@török gábor: még hozzá Századvég, ejha.

Bár Kumint nem bántom, tőle kaptam meg Mádl Ferenc és Sólyom László egy-egy szabadon felhasználható képét a WP-re, ettől függetlenül kicsit szerencsétlennek tűnik a dolog. Igaz, ami közvetlenül érinti, arról nem nyilatkozik, ez is valami.

TH 2010.09.07. 00:47:40

@Ordnassac: csak én látom úgy, hogy Demszky teljesítményét sem elemzi annyira rosszul? Nyilván vannak benne véleményes dolgok, de azért eléggé szilárd tényekre épít, ahogy én látom.

török gábor 2010.09.07. 00:48:10

@Ordnassac: félreértettél, én nem a századvéges állása miatt linkeltem be, hanem a beszélgetésben megjelenő információs bázis miatt ("városi legenda").

török gábor 2010.09.07. 00:48:58

@TH: Feri sztem nagyon jó és korrekt elemző, örülök, hogy visszatért.

Ordnassac 2010.09.07. 00:57:11

@török gábor: ja, az csak mellékmegjegyzés volt, nem erre akartam kihegyezni a kommentemet. Elnézést a félreérthető megfogalmazásért.

Csak arra akartam utalni, hogy egy ilyen poszt betöltése után belemenni egy elemzésbe, nem biztos, hogy a legszerencsésebb megoldás (személy szerint én megvártam volna az év elejét a tévés szerepléssel, persze Kumin Ferenc =/= Ordnassac), bár azt kétségtelenül meg kell hagyni, hogy korrekt megszólalás volt.

Ordnassac 2010.09.07. 01:03:33

@TH: azt írtam, hogy korrekt volt, csak az időzítést tartottam szerencsétlennek, de ez persze magánvélemény.

@török gábor: hmmm... a városi legenda igen erős és jelentős tényező (bár ezzel azt hiszem, nem mondtam újat), bár én megkülönböztetném a városi legendát az anekdotáktól. Előbbinél max egy apró alap stimmel, a többi kitaláció, míg utóbbi lehet akár igaz is. Ami igazán érdekes, hogy milyen makacsul megmaradnak ezek (akár egyik vagy másik), sőt, egész elméletek épülhetnek rá és még komoly elemzésekbe is bekerülhetnek.

TH 2010.09.07. 01:07:05

@Ordnassac: sztem felesleges lenne várnia. Ez a megszólalása szerintem bizonyítja ezt.

@török gábor: az interjúról jutott eszembe, hogy azt hiszem, nem én lennék az egyetlen, aki ugyanerről a témáról (Demszky 20 évéről) ezen a blogon is szívesen olvasna. :-)
Az index mai cikke is elég érdekes volt a témában szerintem.

TH 2010.09.07. 01:08:53

@Ordnassac: szerintem a "városi legenda" a fenti interjúban nem szó szerint értendő, csak mégis jobban hangzott annál, mint hogy "Demszkyt jól ismerő kollégái azt pletykálják a háta mögött, hogy...". :-)

Ordnassac 2010.09.07. 01:13:46

@TH: gyanítom én is, hogy erre gondolt, ezért vettem külön az anekdotát (ezt is mondta, szerintem inkább erre akart utalni) és a városi legendát. Ettől függetlenül mindkét típus jelentős tényező.

szbi 2010.09.07. 01:17:01

@Ordnassac: mi az a WP, HA SZABAD KÉRDEZNEM?

pelikán* 2010.09.07. 17:47:00

"kiderült, hogy a meghívás során félreértés történt, és miután túl sokan lettünk volna négyen három székre, finoman eltanácsoltak."

Baszki.
Valamiért azt érzem, hogy itt nem a behozható székek száma, hanem a műsorkészítők intelligenciája volt a szűk keresztmetszet.
Nemhiszemel.
#ilyenországpedignincs #atvmondjonle
süti beállítások módosítása