Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) bajnai gordon (15) Bajnai Gordon (2) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) fidesz (130) Fidesz (2) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) Gyurcsány Ferenc (1) gyurcsány ferenc (49) habonyizmus (1) habony árpád (2) Habony Árpád (1) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) heti válasz (1) Heti Válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) jávor benedek (3) Jávor Benedek (1) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) Jobbik (1) jobbik (76) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) Karácsony Gergely (1) karácsony gergely (3) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) median (1) medián (9) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) Mesterházy Attila (3) mesterházy attila (34) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) mszp (104) MSZP (1) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) Orbán Viktor (9) orbán viktor (114) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) Schiffer András (1) schiffer andrás (9) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) simicska lajos (3) Simicska Lajos (2) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szijjártó péter (6) szíjjártó péter (1) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) Veszprém (1) veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
17:26

Orbán Viktor beszédével ma kezdetét vette a parlamentben a 2011-es költségvetés vitája. A kormányfő szinte alig szólt a jövő évi számokról – ezt inkább a szavakban szintén erős Matolcsy Györgyre bízta -, ellenben olyan keretbe igyekezett helyezni a mostani politikai folyamatokat, amely minden lépést magyarázni, indokolni képes. Gondolatmankók repkedtek a parlamentben.

(Fotó: Origo)

A beszéd alapvetően a politikai és a gazdasági megújulás szükségessége köré épült. A már ismert panelek felől indult („megdöntöttük a régi rendszert”, „újat alapítottunk”), bár a forradalomra való utalás ezúttal hiányzott a szövegből, viszont ismét megjelent a választói elvárások hűtésére irányuló elem („a magyarok nem kergetnek délibábokat”). Ezt követte a kulcsmondat: „erre egy évünk van, mindössze egy évünk”. Hogy mire? A 2010-es választással előállt versenyelőnyünk realizálására. A kormánynak még közel három és fél évig szól a mandátuma – akkor mit jelenthet ez a megfogalmazás?

A bűvös egy év már a korábbi beszédekben is megjelent, akkor néhányan már azt találgatták, hogy a kormányfő esetleg előrehozott választásra vagy a hatalmi pozíciók 2012-es átalakítására készül. Nekem ezek az izgalmas jóslatok általában a po-fi (politikai-fantasztikus) kategóriába tartoznak, s Orbán Viktor mostani beszéde is azt erősítette meg, hogy inkább csak retorikai-legitimáló-lelkesítő céljai vannak a megfogalmazásnak. A kormányfő az adósságcsapdával – az onnan való kitöréssel - indokolta a sietséget, mert „a mai aktív nemzedéknek aligha lesz még egy ilyen lehetősége a megújulásra”. Majd később, bizonyítván azt, hogy feltehetően nincs valami ördögi politikai-közjogi forgatókönyv a háttérben, hozzátette: „ezt a politikát kívánjuk folytatni 2011 után is”.

A beszédből világossá vált: a drámainak ábrázolt tervezés, a sürgető kényszer sokkal inkább azért kell, hogy minden változást – azokat is, amelyeket akár a jobboldalon belül is viták öveznek - igazoljon. Orbán Viktor olyan egyértelműen fogalmazta ezt meg a mai beszédében, hogy félremagyarázni bravúr lenne. A kormányfő szerint ma „nem a betartás, a gáncsoskodás idejét éljük”, éppen ezért mindent abból a szempontból vizsgál majd a kormány, hogy az használ vagy sem. „Mindazt, ami gátolja a megújulást, meg kell változtatni” – mondta, világosan utalva „túlhaladott szabályok”-ra, sőt, magára az alaptörvényre is („a megújulás részeként 2011-ben új alkotmány kell”), amely majd „minden akadályt lebont a nemzeti közakarat és közérdek útjából”.

Kár lenne túl sokat belelátni: a „mindössze egy évünk van” csupán azt jelenti, hogy a kormány végre előállt azzal az egyszerű gondolatmankóval, amely a következő időszak kényes döntéseinél ultima ratio lehet. S hogy mi lesz, ha letelik az egy év? Jövőre majd kell keresni egy újat.

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr932450522

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Miért csak egy év? 2010.11.15. 18:16:02

Orbán Viktor beszédével ma kezdetét vette a parlamentben a 2011-es költségvetés vitája.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

guvernalista (törölt) 2010.11.16. 10:44:21

@Squid:
jaja, mindenki ezt mondja, ha ez egy W alakú válság, azaz lesz megint egy lejtmenet, akkor ez a magyar gazdaságnak bebasz.

Ordnassac 2010.11.16. 10:47:17

@török gábor: éljen a copy-paste...

Mécs Imrének 20 év parlamenti tagság alatt nem sikerült kilőnie ezt az a betűt.

lüke 2010.11.16. 10:47:26

@netkalóz
ez a
60-s évekbeli német modell- Marshall segéllyel, nem adóssággal
hogy a húzóerö gazd. felemelkedéshez vezet
igaz (lumpen)proletárokat, nem húz fel

ubul2000 2010.11.16. 10:50:11

@bóra77: kösz, igaz Csak egy névelő, és mennyire más az értelme :)))

lüke 2010.11.16. 10:50:54

@netkalóz
a mezgaz ból minden nem önellátóban is - FR, I, E- is csak 5% él
s vannak idénymunkások,föképp román s néhány magyar

panelburzsuj 2010.11.16. 10:51:13

@Ordnassac:

"Éljen a párt!"

Milyen bicegő már az, hogy "éljen párt"?

bóra77 2010.11.16. 10:52:25

@török gábor: igaz, én csak a módosítót nyitottam meg. viszont technikailag tudomásom szerint nem így kellett volna módosítani. A régiben ez az (5) bek volt, a módosítóban meg most a (6) bek.

lüke 2010.11.16. 10:54:04

@ordi
Mesterházyval foglalkozik-már Mécs
@PB
élnek, nem is rosszul

Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.16. 10:55:25

@guvernalista: nem akarnék itt veszett sokat fejtegetni az adórendszerről.
a egykulcsú adó csak olyan helyeken működhet és igazságos ahol a legalsó rétegek is megfelelő színvonalon élnek.
nem beszélve arról hogy ahol nem egykulcsú az adó ott általában eredetileg is ahhoz mértek a fizuk is.
magyarul: általában minden munkavállaló a nettóból indul ki, tehát ha a nettója elfogadható tökmindegy miket kalkulálnak mellé, amit kézbe kapok az megéri és kész.

de amúgy a lényeg megintcsak az hogy az egész adót azért találták ki fideszék hogy nekik jó legyen és legális.
amúgy is az állami alkalmazottak adókulcsa tökéletesen értelmetlen kategória, mert ugyanonnan veszik ki ahová beteszik.
eddig nyilvánvalóan úgy emelgették a fizetéseiket hogy a kézbe kapott jövedelmet meg extrákat nézték, aztán "felbruttósították" hogy passzoljon a z adórendszerbe és kész.

És itt jön a lényeg!
Mi a fideszfiúk trükkje?
eljátszák azt hogy 2 millás plafon. de ebbe amúgy jó ha egy tucat ember beletartozott, nagyrészük ott is 2-3 milla, tulképp csak simor meg talán 1-2 arc volt aki több.

viszont önmaguknak fel kéne mégiscsak emelni, így jól kijön hogy a népet bekábították de úk mégiscsak keresnek a jellemzően véletlenül éppen 1-2 milla közötti pénzeikkel igenjó +300-500K plusszokat.
sőt tulajdonképpen 2-3 állami vezetőn kívül sem járt senki rosszabbul, mert aki 3 milla bruttós volt eddig az is kb annyit kap nettóban.
talán csak simor járt rosszul.

szóval szemfényvesztés, hazugság!!!

ja, és szerinted a versenyszférában mennyi embernek van mondjuk 1 milla feletti fizuja?
hozzáteszem a multik nagy részének külföldi a vezetője, onnan kapja a fizut (pl. audi, suzuki, tesco hungary..stb)

olyan kevesen járnak ezzel jól a nem fideszesek közül hogy semmit nem jelent.

azok a vállakozók akik meg a sokmilliós, milliárdos kategória azok már úgysem így kezelik az szja-t hanem befektetésekben, offshore-ban, meg visszaforgatják a cégeikbe,kiveszik osztalékként szóval teljesen más adókategória volt eddig is.

panelburzsuj 2010.11.16. 10:57:28

@lüke:

Azér ha a "magyar szabadságok" körébe a pálinka mellé a bor és a dohány is befurakodhatna ... :)

CSENDES 2010.11.16. 10:57:41

Lázár János kifejezetten ízléstelen. (merthogy most éppen ő beszél a parlamentben)

bóra77 2010.11.16. 10:57:55

@török gábor: megerősítem: nem én néztem félre, tényleg rossz a módosító..technikailag. ha valakinek van ellenvetése, jelezze!

ubul2000 2010.11.16. 10:59:54

@lüke: Mondjuk a Marshall-segély nem a 60-as években volt, hanem a háború után - Mi is kaptunk volna, de Rákosiék lemondtak róla.

panelburzsuj 2010.11.16. 11:00:30

@panelburzsuj:

"Tax free" faluvégi lebujok, olyan thaiföldi módira ...

(Saját szemmenmel csodálhattam meg a taszári erők búcsúestjét, úgyhogy nem a levegőbe beszélek - lenne komoly kereslet!! ... )

guvernalista (törölt) 2010.11.16. 11:01:37

@Netkalóz:
nézd, abban biztosan egyetértünk, hogy a jelenlegi adórendszer céltalan, és igazságtalan.

lüke 2010.11.16. 11:02:55

@ubul kösz
de mire a gazdaság +huzóerö felkapaszkodtt eltellik 15 év
ha kihagyok egy evidens lépést
nyugodtan korrigáljátok, mert én tudom+ értem, azért marad ki

lüke 2010.11.16. 11:03:54

@PB
akkor nem az lenne a neved, ami

bóra77 2010.11.16. 11:08:11

@bóra77: off:visszaszívtam, mégis jó technikailag a módosító...on.

Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.16. 11:08:19

@guvernalista: sokkal igazságtalanabb a fideszé.
mármint ha a jelenlegin a most még hatályos többkulcsosat érted.

Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.16. 11:09:14

@Netkalóz: céltalanság tekintetében se egyik se másik nem old meg semmilyen alapproblémát, a fideszé csak az elitnek kedvez még jobban.
de semmit nem old meg.

akkor most mi van?

guvernalista (törölt) 2010.11.16. 11:14:36

@Netkalóz:
igazából a jövő évire gondoltam. de ez a jelenlegi rendszer sem túl jó.

Zoltchy (törölt) 2010.11.16. 11:15:22

Egyszer voltam egy szabad pártnapon ('83-ban), ott egy tiszt elvtárs beszélt a világpolitikai helyzetről.
Az volt ennyire meggyőző.
Tagoltan felolvasta egymás után az odaírt szavakat és kész.

radala 2010.11.16. 11:19:18

@panelburzsuj: Fütyörészik a fene, csak elmondom, hogy milyen más nézőpont létezhet még. Nem mellesleg nem gondolom azt, hogy egy zseblámpa segít bevilágítani egy egész országot:-)
@CSENDES: Igazából valóban most a saját terveimmel vagyok elfoglalva, így egy kicsit háttérbe szorult a politika az érdeklődési körömben.
Nem mellesleg, meg sajnos nem hiszem, hogy akár a szavaik, akár a tetteik rövid távon segíthetik azt, hogy lássam az irányt. Ez rossz, de nem hiszem, hogy lehet tenni ellene.
Mondjuk itt az SPÖ-nek van egy plakátja, hogy "ideje van az igazságosságnak", vagy valami ilyesmi. Ehhez képest azt tudom, hogy épp a családi pótlékot nyesegetik. Szóval így hirtelen nem gondolom, hogy nem volna európai az, hogy az embernek fogalma sincs, hogy hol találhatna egy kapaszkodót a szavak és a valóság között.

Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.16. 11:19:36

@guvernalista: a jelenlegi rendszerrel nem az adókulcsok a baj hanem rohadtul bonyolult az egész meg a sokféle jövedelemforma meg többtucat oldalas füzetke, rengeteg különféle adókulccsal (itt nem az szja, hanem az egyéb jövedelmek, kamat, osztalék, eho, áfa, őstermelő , meg a társasági, jövedéki, cégautó..stb fene tudja mennyi fajta elmebajos adóra gondolok)
azon egyszerűsíteni kell.
a 16% általános adókulcs jó, csak egy bizonyos jövedelemhatár felett legyen még egy , mondjuk 1 milla /hó felett.
amúgy pl. egy vállakozónak egyáltalán nem lesz egyszerűbb semmi, mert egy csomó gyagyás adó megmarad.
na a járulékokról nem is beszélve.

guvernalista (törölt) 2010.11.16. 11:29:31

@Netkalóz:
én azt mondom, hogy jó az egykulcsos adó, feltéve, hogy van mellette vagyonadó. és az nagyjából ugyanaz, hogy te havi 1 milla után szednél különadót vetnél ki. ezt legkönnyebben vagyonadóval tudod elérni. igazából az áfa visszaigénylések körét is lehetne szűkíteni.

guvernalista (törölt) 2010.11.16. 11:36:11

@radala:
inkább az igaz, hogy orbán a hídon akkor akar átmenni, amikor a szakadékhoz értünk.

Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.16. 11:36:20

@guvernalista: nézd az hogy technikailag hogy oldod meg az mindegy, legyen a vagyont vagy lehet a fogyasztást is jobban adóztatni, tökmindegy.
tulképp abban bárkivel egyetértek, orbánnal is hogy drasztikusan egyszerűsíteni kell az adórendszert.

ami nekem nem teszik az az hogy egy saját elitjükre szabott rendszert csinálnak, ami szinte csak nekik jó...mindenki másnak rossz, na ez a durva.
ráadásul valahogy az is igen érdekes hogy éppe azokat a kezdeményezéseket kaszálják el ami éppen az ő elitjük zsebéből akár csak egy fillért is visszavenne..lásd az említett vagyonadó elleni tiltakozásuk, vagy gazdagoknál a gyes/gyed eltörlésének gondolata..stb.

szóval ne haragudj, de annyira ordít hogy saját magukra szabják csak a rendszert hogy tökfelesleges egyenlőre az adókulcsokról meg a hatásaikról meg egyebekről beszélni.
mert rajtuk kívül így senki sem nyer semmit.

vinczej · http://vinczej.blogspot.com 2010.11.16. 11:39:24

@Netkalóz: "...általában minden munkavállaló a nettóból indul ki, tehát ha a nettója elfogadható tökmindegy miket kalkulálnak mellé, amit kézbe kapok az megéri és kész."

És persze a nettó változása utáni második rekaciója, hogy ugyanezen adóváltozások előnyeiből ő maga mennyit nyer a TÖBBIEKHEZ képest. És ez nem lesz számára örömteli.

guvernalista (törölt) 2010.11.16. 11:41:19

vagy éppen amikor hátraléptünk egyet, akkor akar nekifutni.

nem értem,
-- miért akarja a magánpénztárak részvénypakkját államosítani. az állampapírt értem, az összes állampapírt ki kellene vonni a magánpénztárakból.
-- miért vet ki önkényesen adót ágazatokra. koncessziós díjat a közművek szedhetnének a városoktól
-- az egykulcsos adó mellé miért nem vet ki vagyonadó
-- ha csökkenti a társasági adót miért nem emeli a környezetterhelési díjakat
-- miért növeli a máv állami támogatását, miért nem szervez regionális vasúttársaságot

soroljam? szóval ezek félmegoldások.

panelburzsuj 2010.11.16. 11:41:49

@radala:

Hát ha neked a "nem látom" a legmegfelelőbb nézőpont, akkor én azon mit tudok változtatni? :))

guvernalista (törölt) 2010.11.16. 11:42:38

@guvernalista:
ööö. a városok szedhetnének koncessziós díjat a közművektől.

guvernalista (törölt) 2010.11.16. 11:44:48

@Netkalóz:
oké, lehet, hogy igazad van. ez esetben a rendszer öncélú, és igazságtalan.

Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.16. 11:45:19

@guvernalista: ha már itt tartunk arra is kíváncsi leszek mi lesz a gáz és távhő támogatással.
mert éppen a legalacsonyabb jövedelemkategóriában, ahol az új adóval senki nem nyer semmit, ez is brutális érvágás lesz a rászorulóknak, főleg ha elszabadulnak az árak.
de sok egyéb ilyen téma van még.

panelburzsuj 2010.11.16. 11:45:34

@vinczej:

Azon már én is elméláztam, hogy a mi kádáron nevelkedett magyar "igazságosság"-fogalmunk vajon mennyire egybevágó mondjuk a kétszáz éves jenki jövedelemlibikóka igazságosság-felfogásával.

Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.16. 11:46:27

@guvernalista: egyébként ez nem vélemény hanem statisztikai tény kérdése lesz.
csak nehogy kiderüljön hogy teljesen igazam van, mi lesz akkor a fideszes megmondóemberekkel???
:-)))

Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.16. 11:48:33

@panelburzsuj: én azért úgy tudom nem az usához meg nem észak-koreához hanem európához tartozunk..szóval az itteni modelleket kellene szem előtt tartani.
bár jegyezzük meg hogy az usában aki akar annak van lehetősége dolgozni és boldogulni, itthon sajnos nincs.

radala 2010.11.16. 11:49:49

@guvernalista: Volt egy tanárom gimiben, az tudott mindig egy rövidebb utat, amit a térképen kinézett. A baj csak mindig az volt, hogy ott szakadék, folyó ez az volt mindig közben. Viszont ezek voltak a legjobb kirándulások, mindig lekéstük a buszt vonatot mindent és nagyon kalandosak voltak:-) Talán ezért vonzódom még ma is ehhez:-)
@panelburzsuj: Nem nekem a megfelelő, hanem ez a legobjektívebb nézőpont:-) Úgysem lát senki semmit, de mindegy is, hogy mi van ott, majd megmagyarázzák, hogy az jó, hogy ott van.
Amúgy azért vannak dolgok, amiket látás nélkül is hülyeségnek gondolok. Volt pl . tegnap egy Bede Márton cikk az indexen. Bede Mártonnal még mindig mindennel egyetértettem eddig. Most is nagyon helyesen látja az egészet.
Mondjuk, azzal semmi körülmények között nem értek egyet, ha valaki Kínát, mint a munka megbecsült országát emlegeti. Egyáltalán a hideg futkározik a hátamon, ha valaki Kínát, Oroszországot meg ilyeneket dicsér. Akkor már inkább a pusztulás:-)

panelburzsuj 2010.11.16. 11:52:29

@Netkalóz:

Mondhatnám bármelyik "hagyományos" európai demokráciát, ahol a bal-jobb-bal-jobb lépegetés pontosan ugyanezt jelenti: az adott társadalom által tolerált jövedelemkülönbségek békés (parlamentáris) körbejárását.

panelburzsuj 2010.11.16. 11:58:07

@radala:

"Úgysem lát senki semmit" - ez egy kicsit olyan kivetíséses ízű dolog, nem?

Vannak régebbi kertkuncsaftjaim, néha hallok ilyet: na, pont olyanra nőtt az a fa, ahogy mondta, honnan tudta?

Mit gondolsz, honnan tudtam? :)

Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.16. 12:05:12

@radala: annyira gáz amikor valahol oroszországhoz, meg kínához vagy akár az usához hasonlítgatják az országot.
teljesen más a mentalitás, a lehetőségek, a történelmi háttér, az ország mérete, gazdasága..stb.
még európán belül is, a britekhez, franciákhoz, németekhez hasonlítgatni magunkat felesleges.

ha már hasonlítgatni akarunk akkor szerintem FINNORSZÁG a legideálisabb, ők még történelmileg, meg állítólag vérvonalra is hasonlóak hozzánk.
NOS?
ja hogy ott nincs korrupció, meg emberszámba veszik a dolgozókat?
köszi.

de kínáról is annyit hogy ne sajnáljuk le.
jó, tudatlan képzetlen arc ott van elég, ezért mennek a nagy mendemondák a kizsákmányolt dolgozókról, de jobb ha tudjátok hogy a szakembereket jobban megbecsülik mint itthon, főleg hogy ők adják most a brutális ütemben fejlődő ország motorját.szakember legyen köművestől az informatikusig, mérnökig bárki!
jobban keresnek, és több lehetőségük van!
nem beszélve arról hogy aki ügyes az jó gyorsan meggazdagodhat, egyre több a milliomos...úgyhogy nem kell a duma a sötét elnyomó kínáról.
magyarország sokkal rosszabb munka szempontjából.

radala 2010.11.16. 12:08:56

@panelburzsuj: No ja azt elhiszem, hogy olyan van, hogy kertész, ebben nem is kételkedtem soha. Azt már kevésbé hiszem, hogy olyan is van, hogy országirányítás szakértő.
Nem a szakértelemben egyáltalán nem hiszek, hanem a jóslásba. Nem azt mondom, hogy jó, amit csinálnak, csak azt, hogy semmit nem jelent, hogy mit mondanak, mert hazudnak, ha tudják sem mondják el mi a következő lépés.
Azt meg végképp nem mondom, hogy nem jogos minden kritika, szerintem is teljesen elfogadhatatlan, amit mondjuk OV Kínával kapcsolatban hablatyol, az egész úgy ahogy van a gáz a nagyon gáz meg az elfogadhatatlan körül mozog általában. De szerintem ennek az oka nem gazdasági, nem szellemi, hanem csak a gusztustalan hatalomtechnikából származik. Illetve lófaszt, mama. Nem tudom, hogy a gusztustalan hatalomtechnikából származik, csak azt gondolom (most még, mert azt szeretném, hogy ezt gondoljam), hogy elégséges magyarázat a hülyeségekre ez is.
Kb 30/70 % esélyt adnék arra, hogy neked van igazad. De azért 30 % esély az még olyasmi, amit nem szokás föladni:-)
A fáidat is lelegelheti egy őz, oszt mégsem úgy fognak kinézni, ahogy mondtad:-)

guvernalista (törölt) 2010.11.16. 12:08:57

@radala:
szerintem nem állt össze orbán fejében a kép. azt tudja csak, hogy nem azt kell csinálni, mint eddig.

egyébként szerintem el kell dönteni, hogy A) társadalmi, B) kulturális, C) gazdasági előrelépést akarunk, vagy D) a politikai rendszert akarjuk megváltoztatni. egyszerre nem lehet mindegyiket.

ezekhez rendre A) szocialista, B) konzervatív, C) liberális, D) nacionalista kormányzás kell. és szerintem most a válasz: D).

a gazdaság szerintem nem fog tartósan fellendülni. hanem a politikai rendszer fog megváltozni. fidesz pedig addig lesz amíg forint. a legegyszerűbb elemzés, amit mondani lehet: a fidesz a forint.

guvernalista (törölt) 2010.11.16. 12:15:45

@radala:
szóval a helyzet az, hogy a kapitalizmus, és a szabad verseny a hagyományos (low tech) ágazatokban (aka. agráriumban) bukott meg. ott demokratikus szocializmust (aka kommunizmust) kell csinálni. ebben majdnem biztos vagyok. a high tech iparban pedig kapitalizmust.

kína pontosan ezt csinálja.

radala 2010.11.16. 12:17:20

@Netkalóz: Én nem sajnálom le Kínát, csak azt mondom, hogy ha ez a siker útja, akkor ne akarjunk inkább sikeresek lenni. A kínai úszónőket sem igazolja a sikerük:-)
Finnország jó példa lenne, de őszintén szólva én leszarom, hogy mit mondanak, nem értem, hogy mit csinálnak. Egy biztos, amit mondanak, ahogy mondják, attól föláll a szőr a hátamon.
Nem mellesleg 2006-ban is azzal nyugtattam magamat, hogy kimérték, hogy mivel lehet nyerni, oszt azt csinálják. Szóval balfasz vagyok, hogy még mindig képes vagyok azzal áltatni magamat, hogy valami, ami nekem nem tetszik, az mégis tetszhet, de ez már az én személyes problémám:-)
@guvernalista: No ja ez a közös bennem, meg OV-ban. Azt én is tudom, hogy eddig szar volt. Csak bízhatunk benne, hogy legalább OV azt hiszi, hogy most jó lesz...

panelburzsuj 2010.11.16. 12:20:02

@radala:

Na, akkor jöjjön a megfejtés:

"Az oktatás minőségének a fejlesztése a gyermek az ágazat és a nemzet közös érdeke"

"szemben a két világháború közötti helyzettel amikor egy korosztály tizenhét százaléka járt gimnáziumba"

"A két háború közötti időszakban egy korosztály tizenhét százaléka érettségizett."

Az oktatás szívügyed. Nekem is. De én vagyok olyan görény, hogy a szép szavak mögött mindig keresem a mérhetőt, a rekonstruálhatót, a "szabályt", amivel az eredmény újraelőállítható.

Stimmel-e vajon ez a 17 százalék? És mekkorra hatást fejthettett ki a magyar oktatásra az a derék honpogár, akinek ilyen fejlettségű "valóságérzéke" volt?

Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.16. 12:21:14

@radala: ???én meg ezt nem értem...

kínáról meg mindenki azt gondol amit akar, de már most majdnem az 1. számú világhatalom (gazdaságilag az, katonailag-politikailag még nem, de lehet hogy ez így nem is cél mint az usa vagy anno a szovjetunió esetén), ráadásul míg az usának a fél világ ez ellensége (élen a muzulmán világgal) addig a kínaiaknak a külpolitikája is jó, gyökereik is terjeszkednek...

guvernalista (törölt) 2010.11.16. 12:23:45

@radala:
nézd, "orbán hiszi". biztos leírtam már itt, hogy amikor a fidesz átalakult szövetséggé, akkor kíváncsi voltam, hogy mi lesz a "szövetség" angol megfelelője: coalition, federation, alliance, league, club, union. ez mind lehet szövetség. a hivatalos végül az "union" lett. na de, mit gondolsz mit használt orbán először?

mondjuk már biztos írtam itt.

radala 2010.11.16. 12:24:53

@panelburzsuj: Most mit mondjak? Hogy addig, amíg valamilyen fasz 3 nyelvet akar taníttatni, addig nincs is miről beszélni, vagy mondjam, hogy leszarom a gazdaságot, de legalább az oktatásra költsenek rendesen:-)
Sok mindenben képes vagyok a végsőkig védeni OV-ékat, de az oktatás nem ilyen.
neked célod, hogy elkeseríts?:-)

radala 2010.11.16. 12:31:59

@Netkalóz: Ha az a gazdasági fejlödés ára, hogy egy tál rizsért dolgozunk, akkor ne legyen gazdasági fejlödés.

guvernalista (törölt) 2010.11.16. 12:33:39

@guvernalista:
mondjuk a club inkább egyesület, és nem nagyon lehet szövetség. mindegy. "megfejtem" a "feladványt". szóval a fidesz magyar polgári szövetség orbán legelső fordításában "fidesz hungarian civic coventant" volt. a "covenant" frigy, istennel kötött szövetség. orbán azóta nem akar nyílt vitákat, hanem elvakultan hiszi azt, hogy igaza van. és most a kétharmaddal igazolja a küldetését.

guvernalista (törölt) 2010.11.16. 12:35:21

@radala:
a jobb kínai üzemekben (tajvanon) már 2,000 jüan a minimálbér. cca. 60,000 forint. és ingyen van a rizs.

Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.16. 12:35:21

@radala: senki nem dolgozik máér kínában egy tál rizsért, ez demagóg.
max indiában.
egyébként ha a megélhetési költségeket meg az életszínvonalat nézed magyarországon sem sokkal több mint egy tál rizsért dolgoznak milliók.

panelburzsuj 2010.11.16. 12:36:25

@radala:

Legyünk precízek: 4 nyelvet ... :)

Egyébként 5-6 százalék. ("A tudomány mai állása szerint"!:)

És Pokorni úr az elkövető. Miniszterkorában.

És nem elkeseríteni, hanem gondolkodásra bírni igyekszem. Különösen azokat, akikbe elég sokat ölt a magyar társadalom ahhoz, hogy afféle "értemiségiként" tekinthessek rájuk, és ne babonás öregasszonyként, akik mindeféle csudás jelek után mennek.

radala 2010.11.16. 12:37:55

@guvernalista: @Netkalóz: Ja tényleg egy pöcs vagyok, azt pl tudom, hogy az ottani biológusok már többet keresnek, mint a magyarok. no lám, milyen hülye tudok lenni.
Köszönöm az infókat.

radala 2010.11.16. 12:39:39

@guvernalista: Mit használt.
@panelburzsuj: Te sértegetni próbálsz?:-)
Nem vagyok sem buta sem elfogult, csak igyekszem úgy tűnni:-)

Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.16. 12:41:42

@radala: mint írtam, csak nem olvastad figyelmesen, természetes hogy pl. kínában a falusi abszolút semmihez sem értő képzetlen munkaerő segéd meg betanított munkára fillérekért dolgozik, főleg mert rengeteg a képzetlen ember és arrafelé nagy a szegénység.
de teljesen más világ monndjuk az említett nagyvárosi, vagy tajvani, hongkongi, elektronikai cég, ott jobban keres a helyi viszonyokhoz nézve mint hazánkban.
nem beszélve az általam szintúgy említett spéci munkákról mint mérnökök, tervezők, informatikusopk, kutatók..stb azok már sokkal többet keresnek mint magyar társaik, a lehetőségeikről meg nem is szólnék...
az üzletemberek akik ott főleg valami termelő vállalatuk van vagy kereskednek külföldre azok meg néhány év alatt simán milliomosok lesznek ha ügyesek...
szóval nem kell a duma.

guvernalista (törölt) 2010.11.16. 12:41:53

@radala:
fentebb a válasz. coventant. istennel kötött szövetség. frigy. és azóta nem vitázik nyíltan. küldetéstudata van.

panelburzsuj 2010.11.16. 12:42:49

@radala:

Sértegetni?

Hát vagyok én egy rinocéroszvadász? :))

guvernalista (törölt) 2010.11.16. 12:42:50

@radala:
fentebb a válasz. coventant. istennel kötött szövetség. frigy. azóta nem vitázik nyíltan. küldetéstudata van.

guvernalista (törölt) 2010.11.16. 12:52:19

@Netkalóz:
kína célja az, hogy a high tech és a hagymányos (low tech) ágazatokat szétválassza. az elsőben szabad versenyes kapitalizmust akarnak. utóbbiban pedig kommunizmust.

a metropoliszok körül hatalmas kommunákban művelik a földet, dolgozzák fel a terményt, idekapcsolják a hagyományos könnyűipart (papíripar, textilipar, bőripar), és a nehézipart (bányászat, kohászat). ezeket non profit jelleggel tartják fenn. építik a kommunizmust.

a többi ágazatban: elektronika, energetika, vegyipar, gyógyászat, szórakoztató ipar viszont kapitalizmus van.

radala 2010.11.16. 12:53:19

@Netkalóz: Már az előbb is beláttam, hogy nincs igazam.

Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.16. 12:56:00

@radala: hehe.
most olvasom hogy valakit lecsuktak mert ellopott egy túrórudit meg egy villanykörtét.622 Ft értékben amit utána kifizetett.

szerintetek mennyi lehetett a rendőrségi, előállítási, fogságbantartási, majd a bírósági és perköltsége az egésznek?
működik az orbáni büntetésvégrehajtás okosba.

Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.16. 12:57:08

@Netkalóz: ilyen flashmobokat kellene szervezni!
bemegyünk a teszkóba vagy ezren, ellopjuk a legolcsóbb árucikket, mondjuk mindenki 1 db zsemlét.
hadd szopjon pintér és a rendszer.

ubul2000 2010.11.16. 13:02:56

@Netkalóz: Majd ha a kiskertből 4 répát eltulajdonítót is letartóztatják, nemcsak a multiból lopókat

melus79 2010.11.16. 13:14:09

@ubul2000: Persze,mindig ki lehet ragadni példákat innen is,onnan is,próbálok nem ebbe a hibába esni.Csak azt felejtik el sokan,hogy igaz,hogy ezek a cégek külföldi érdekeltségűek,de a magyar gazdaság részei.És ha ők cseszegetve vannak,azzal nem csak a 2csúnya külföldi multik" lesznek cseszegetve,hanem a magyar gazdaság is.Azonkívül meg már mondtam,én és te és mindegyikünk,gyönyörűen,sajnos zokszó nélkül fogja fizetni...helyettük.
Ezenkívül a bővítés,az újabb üzletek létesítése is fejlesztés,bár ettől a gondolattól néhány közgázos frászt kap,úgyhogy ezek,így már új munkahelyet nem adnak.
Ja,persze,én buta!Majd a kormány által létesített 1millió...

radala 2010.11.16. 13:14:40

@Netkalóz: Na ja. Mondjuk szerintem, bár ez egy hülyeség kétségtelenül. A rendőrség szerintem egy kocsiföltörés/betörés esetén is drágábban dolgozik gyakran, mint az okozott kár. Szóval itt a költség-haszon nem teljesen releváns.

lüke 2010.11.16. 13:14:53

látom
jó ebédhez szól a nóta:)

Netkalóz (törölt) · http://narancsfolde.blog.hu/ 2010.11.16. 13:17:40

@radala: jó de mivel itt fizetett senkit nem ért kár, a kocsifeltörők meg azért valakinek kárt okoznak.. a lényeg azért hogy itt még az érték is röhejes.
nem is a rendőr miatt hanem az elzárás + bírósági költségek miatt.

lüke 2010.11.16. 13:18:23

majd ezt is államosítják a bölcsek kövét
ahogy minden elözö kormány tette
index.hu/belfold/2010/11/08/halasztottak_a_finomitasokat/

guvernalista (törölt) 2010.11.16. 13:22:33

@ubul2000:
nincs aki letartóztassa. nincs jelen a városi rendőrség, és a kistérségnek nincs saját bírója. ehhez a falvakat a mezővárosokhoz kellene kapcsolni, és kistérségi önkormányzatokat kellene létrehozni önálló törvényhatósággal. a fidesz vidéken gyakorlatilag a térségi igazgatással szemben szerveződött meg. ott gyakorlatilag egy "önálló faluért" mozgalom.

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.11.16. 13:25:53

"Nekem ezek az izgalmas jóslatok általában a po-fi (politikai-fantasztikus) kategóriába tartoznak"

jól van Gábor, neked sok minden a jópofi kategóriába tartozott-tartozik, mert még mindig nem érted meg, hogy igen, lehet.

lehet a XXI. században Európában XX. századi diktatúrát építeni.

ja, még egy fontos dolog: addig irkáld össze a gondolataidat, és tedd közzé, amíg megteheted.

mert tudod mit fog mondani a magatok fajta akkor, amikor már nyikkani sem lesz szabad: JÉÉÉÉ, B+, NEM IS GONDOLTUK VOLNA!

és az egyáltalán nem lesz jópofi.

lüke 2010.11.16. 13:26:10

@netkalóz
röhejes, ahol a 20 éve az államtól privaztizáltat védik
de ahol ezer éve védik a magántulajdont
ott nem röhejes
próbálkozz az Ahlens áruházban a Harrodsnál vagy
a Ka-De-we- ben

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.11.16. 13:31:16

@idelle: gondolod, felcsúti kötődésű lesz a következő enverhodzsa?
Azért azon jót röhögnék még - mielőtt jön értem a fekete autó -, ahogy néhányan végre tényleg fogják a bőröndjüket és a hazájuk szidalmazásából a továbbiakban Izraelben vagy Amerikában próbálnak megélni.

lüke 2010.11.16. 13:32:06

@ubul:
mi a különbség a tulajdon szempontjából,
a 4 kerti répa és a multi répája közt?
a disztinkció hamis,
magán répa mind

radala 2010.11.16. 13:33:12

@Netkalóz: Tök egyetértünk ebben. De sajnos az is tény, hogy a "nép" akkor lenne elégedett, ha az ilyeneket helyben lelőnék. Szóval ez az ostoba vegzálás kb félúton van az én ízlésem meg a "Fidesz ígéretei" között.
nevetséges ez vitán fölül, de ez inkább egy kis hiba. Elemi igény van (tudtommal) az emberekben, hogy ne legyen értékhatár a lopásban.
Ha demagóg lennék, akkor azt mondanám, hogy a szegény pénztárosnő, akinek napi 2-3 ilyen esetet kell kifizetnie saját zsebből, talán védendőbb, mint a tolvaj. Az meg, hogy kifizette nem tudom, hogy enyhítő, vagy súlyosbító körülmény. Mondhatnám, hogy, ha van pénze rá, akkor pláne vegye meg.
De persze nem értek egyet 600 Ft-n való rugózáson.
De mi a határ, ha valakinek ellopják 1 db tyúkját az igenis megtolandó dolog, pláne, ha szegénynek nem is marad több.
Fene tudja, talán forgalomhoz kellene igazítani a büntetést:-)
Tescoból 1 villanykörte semmi, a közértböl, már 10-20 eHuf pénzbüntetés, a szomszéd tyúkja meg kaloda a főtéren.:-)

lüke 2010.11.16. 13:35:44

@hepci.
nem tudtad?
Tel Avivban is, mint Bécsben ,Stockholmban, Exeterben
söt Bostonban s Fargo/North Dakotában is
minden magyar munkavállalót egyénre szabott programmal
várnak

radala 2010.11.16. 13:37:00

@lüke: Akkor nem diszkrimináció, ha a forgalomhoz méred.
Mert ez amúgy ráadásul valami Tescoszerüben történt?
Pláne szomorú, szegény hülye tolvaj...

lüke 2010.11.16. 13:40:19

@radala
ez igen , a Chopard-nál lehet 500 ezer dolláros
gyémánt collier-t lopni
hozzál mán a "szénpiacról" nekem is

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.11.16. 13:42:31

@lüke: hogy van ez, van egy intézmény Stokkkholmban (Onsorsrontige Institut), ahová ír egy mélt a Vásárhelyi Mária, hogy szeretné főállásban szidni a svédeket, erre azonnal kap egy busás ösztöndíjat?

lüke 2010.11.16. 13:42:51

@radala
nem a a fejben van a blasztoma?
vagy a Tescóban? na keressétek..............
torokgaborelemez.blog.hu/2010/11/15/283_miert_csak_egy_ev/fullcommentlist/1#c11591739

lüke 2010.11.16. 13:45:59

@hepvi
azért van ,
mert Olivecrona nem él már , és nem operálja
ki a dübörgö vonatot, a blasztomát etc
ez kurva jó ez az Onsorsrontinge....................

ubul2000 2010.11.16. 13:50:39

@guvernalista: Igen, ez sajnos így van. De meg kell oldani. Ezért kellene a Csendőrség.

guvernalista (törölt) 2010.11.16. 13:52:59

@radala:
briteknél precedensjog van. kistérségi bíró kellene, aki (helyi szinten) megmondja, hogy mit érdemel az a bűnös. nem a kódexből, hanem saját kútfőből. aztán persze lehet fellebbezni a tartományi (tábla)bíróságnál, amelyik módosíthatja az ítéletet. a végső szót a supreme court mondja ki. de ez már a makro régió alá van rendelve. makrorégió itt közép-európa, nagyjából a régi monarchia. ez lenne nagyjából az a regionális bíráskodás, ami előremutató lenne.

ezek helyett fővárosi, megyei, és városi bíróságok vannak.

a probléma, hogy a fidesz alapból ellenzi a kistérségeket, mert az a falu önállóságának a végét jelentené. a falu onnantól kezdve kertség.

lüke 2010.11.16. 13:53:23

@ubul
nézd csak! Ausztriában is mont vonták a policáj alá
de.wikipedia.org/wiki/Bundesgendarmerie

ubul2000 2010.11.16. 13:54:10

@lüke: Pontosan azt mondtam, hogy ne CSAK a multi vagyonát védjék meg, hanem a kis vidéki gazdálkodóét is.

guvernalista (törölt) 2010.11.16. 13:56:06

@ubul2000:
*városi* rendőrkapitányságok kellenének a _megyei_ helyett. és *kistérségi* bíró a _városi_ bíróság helyett. tehát mindkét területet egy földrajzi szinttel lejjebb kell megalapozni.

melus79 2010.11.16. 13:56:57

Én a közmunkát terjeszteném ki,van szemét ebben az országban(ilyen is,olyan is:),lehet takarítani menni,a köz javára cselekedni.Mert az mégiscsak durva,hogy a börtönben jobb körülmények vannak,mint sok családnál.

guvernalista (törölt) 2010.11.16. 14:01:25

@lüke:
uniós hadsereg, városi rendőrség, térségi bíróság, állami börtön. első blikkre úgy gondolom, hogy ez a felállás az optimális.

ubul2000 2010.11.16. 14:12:20

@guvernalista: Ha jól értettem "kistérsigi" a városi helyett, akkor itt lényegében a járás-ról van szó. Azt már feltalálták.
Igez ez biztosan gyorsítaná az ítélkezést, és helyben maradna.
De hát eddig is az okozta a problémát, ha elkapták a tolvajt - másnap már szabad volt. Ha helyben lenne erős az elfogó/elrettentő kapacitás - kevesebb papirmunkára lenne szükség.

radala 2010.11.16. 15:51:08

@lüke: Tudtam, hogy hülyeséget beszélek, de olyan jól hangzott.
Szerintem én vagyok Orbán Viktor.
Tény, hogy roppant hatása van rám:-)

tbb 2010.11.16. 16:26:50

@manyike:

Annyira szépen szóltál hozzám, hogy illik rá hasonló szépen válaszolnom. Amit rögtön a kérdésedre adott válasszal kezdek, hogy megértelek-e? Tökéletesen. Elsősorban azért mert mindenkit igyekszem megérteni. Akkor is ha más véleményem.. De veled kapcsolatban még ez sem áll fenn. Ugyanis nagyon sok mindenben hasonló nézeteket vallok, mint amiket leírtál magadról. De így ez nem elég pontos. Helyesebb, ha azt mondom, hogy tök azonos nézeteket vallottam veled. Korábban. Ma már azonban árnyalom. Így ha most hasonlít is a tiedéhez, mégis más. Esetenként nagyon más. Nos, ezeket szedem most össze. De előtte még előrebocsájtom, hogy a sikertelenségeim esetén én is magamban keresem a hibát elsősorban. A múltat viszont fel szoktam hánytorgatni, bár már rájöttem, hogy nem csak felesleges, de káros is, mert általában dacot szül. Az új korszak szerintem is eredményesebb, ha mindenki tiszta lappal indul. Ezért sajnálom, hogy fidesz nem így gondolja. Sikerek esetén a gratuláció ugyan jól esne, de már hozzá szoktam, hogy ilyenkor inkább a felém irányuló irigységet kell tolerálnom. Nos, ezek előrebocsájtása után nézzük a felvetéseid:

- Hogy elfogult lennék a mostani kormánnyal. Nem gondolnám. Az, hogy belátom, hogy a mostani helyzetben a nem szimpatikus lépései is racionálisak, az szerintem nem elfogultság.
- Te nem mondod, hogy tutira rossz amit csinálnak. Én meg nem mondom, hogy tutira jó amit csinálnak.
- Hogy irtóra kockázatos? Nyilvánvaló. De elsősorban nekik. Az országnak is persze, de a kevésbé kockázatosnak tűnőkkel már rendesen ráfáztunk.
- Te nem mondod, hogy a 8 év maga volt a kudarc, a bűn, a mocsok. Én se mondom, bár az a gyanúm, hogyha belátnánk a színfalak mögé, akkor mondanánk. Persze akkor sem lenne százszázalékosan igaz. De valszeg még te is jogosnak éréznéd.
- És már nem tartanád félrevezetésnek. Csak hangulatkeltésnek. Ami azonban a politikában legitim fegyver.
- Azt mondod, hogy a szimpátiámat nem kezdi ki, hogy az eleve átlag felett élők a kedvezményezettek. No ez igaz. Mégpedig 2 okból. Először is azért, mert senki sem ELEVE átlag felett élő. Ugyanis aki átlag felett él, ott valaki nagyon megdolgozik érte. Másodszor meg miféle kedvezmények? Hogy nem vonják el az átlag feletti feletti munkáért járó átlag feletti jövedelmet? Idáig elvonták, láthatod mi lett belőle.
- Hogy nekem tetszik a lehengerlő, mindent eldöntő és megváltoztató, önmagát tökéletesnek kikiáltó, de szándékait másnak el nem áruló kormány. Őszinte leszek. Nem tetszik. De elfogadom. Mert közben arra gondolok, hogy bár én nem úgy csinálnám, mint ők, de ismerve a hazai közeget, nem véletlen hogy ők csinálhatják és nem én.
- Ahhoz pedig, hogy te a meglévő jog-szabadságrendszeren belül a választópolgárok tudatosságát növelnéd sok sikert kívánok. Csak figyelmeztetlek, hogy ez egy elég lassú, sziszifuszi munka. És míg beérik, addig is pozicióban kell hozzá maradnod

tbb 2010.11.16. 17:11:57

@guvernalista:

Na ez egy jó ötlet. Mármint a kommunád. Emlékeztet a kibucokra. Ami egyszerre szolgálta a nyomorúság túlélését és megszüntetését. Érdemes a zsidók megoldásaira figyelni. Mármint azokra, amit a maguk boldogulására találnak ki. A vallásukat is importáltuk. Az is milyen jól sült el. Megszületett belőle a modern civilizáció.

tbb 2010.11.16. 17:28:13

@guvernalista:

És nem értesz egyet vele? Te inkább belezuhannál?

guvernalista (törölt) 2010.11.16. 18:13:22

@tbb:
meg még egy valamire emlékeztet ez engem. úgy hívták: téesz. és azt a bizonyos közraktárhálózatot úgy hívták: közért. szóval ez kétféle pénzt jelentene. egy regionálist (ami a világban nem konvertibilis), és egy unióst (ami meg szabadon beváltható másik valutára, akár aranyra is).

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.11.16. 20:59:08

@Hepci: "Azért azon jót röhögnék még - mielőtt jön értem a fekete autó -, ahogy néhányan végre tényleg fogják a bőröndjüket és a hazájuk szidalmazásából a továbbiakban Izraelben vagy Amerikában próbálnak megélni. "

ez a keletkezése időpontjában is már borzasztó alacsony színvonalú brosúraszöveg még mindig trendi arra tifelétek?

kodó tamás 2010.11.17. 14:25:37

@tcom: ezt miért nekem írtad? a legtöbb témával tisztában vagyok. nem érdekel. de remélem neked jól esett "kiírni" magadból...

a populista (=elitellenes, az én vagyok),
helyett demagógot akartál írni
süti beállítások módosítása