Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) bajnai gordon (15) Bajnai Gordon (2) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) Fidesz (2) fidesz (130) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) Gyurcsány Ferenc (1) gyurcsány ferenc (49) habonyizmus (1) habony árpád (2) Habony Árpád (1) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) heti válasz (1) Heti Válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) jávor benedek (3) Jávor Benedek (1) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) jobbik (76) Jobbik (1) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) Karácsony Gergely (1) karácsony gergely (3) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) medián (9) median (1) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) mesterházy attila (34) Mesterházy Attila (3) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) mszp (104) MSZP (1) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) Orbán Viktor (9) orbán viktor (114) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) Schiffer András (1) schiffer andrás (9) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) Simicska Lajos (2) simicska lajos (3) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szíjjártó péter (1) szijjártó péter (6) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) veszprém (1) Veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
2012
sze 01
13:28

Magyar zászló szakad Jerevánban, Örményország megszakítja a diplomáciai kapcsolatokat, az amerikai külügyminisztérium magyarázatot vár, a világlapok címoldalán fut az ügy, a közösségi oldalak felrobbannak az egészen szélsőséges megnyilvánulásoktól. Mindenki magyaráz: politikai érdekről, reálpolitikáról, gazdasági hasznokról szól az egyik oldal, a másik pedig eladott lelkekről és szégyenről beszél. Mibe csöppentünk?

 470aliyev.jpg

A magyar közélet – ahogy általában – ezt az ügyet is a pártlogika alapján látszik feldolgozni. Az Orbán-ellenesek pillanatok alatt elszánt örménybarátok lettek és megható képeket posztolnak, az Orbán-hívők viszont a jéghideg politikai racionalitás elkötelezett követőinek látszanak, és GDP-adatokat hoznak a két kaukázusi ország közötti bölcs választás alátámasztására. Mielőtt elhatalmasodik rajtunk az igazságosztó hevület, ismételten javaslom az összehasonlító teszt elvégzését: azok, akik most elvi alapon érvelnek a reálpolitika primátusa vagy a nemzeti szégyen mellett, vajon mit mondtak volna, ha ugyanez – pontosan ugyanígy - a Gyurcsány-kormány idején történik? S talán az a teszt sem haszontalan, ha átgondoljuk: mi lenne a szigorúan elvi véleményünk akkor, ha az a balta egy másik országban egy magyar emberre sújtott volna le, s a gyilkos most már – miután az a másik ország átadta - hősként élhetne hazájában.

Ennyit az elvekről. A politikai elemzőt persze jobban érdeklik az okok és a hatások. Sajnos az íróasztal mellől egyelőre nem könnyű eldönteni, hogy a magyar kormány tisztában volt-e a lehetséges következményekkel, amikor a kiadatás mellett döntött. Ha tudta, ha számított rá, hogy a gyilkost hazájában majd szabadon engedik, akkor jó lenne tudni, hogy miért érte ez meg nekünk. Ha nem tudta, ha nem számított rá, akkor jó lenne tudni, hogy miért nem kalkulált ezzel az eshetőséggel.

A legtöbb közkézen forgó magyarázat szerint az azeriek barátsága – azaz pénze – miatt távozhatott Magyarországról Safarov. Ha így van (még nem tudjuk), akkor kizárólag haszonelvű megfontolásból – azaz minden erkölcsi szempontot kizárva – is két oldalas a mérleg: az egyikben azokkal a gazdasági előnyökkel, amelyeket ettől a kapcsolattól remélhetünk, a másikban azokkal a diplomáciai és még ki tudja milyen veszteségekkel, amelyek az ügy miatt érik Magyarországot. Utóbbit már kapiskáljuk, előbbiről legfeljebb azok tudhatnak valamit, akik a döntést meghozták. Tudom, hogy a közélet mindig azonnali ítélkezést igényel, és mindig lehangoló, ha valaki türelemre int. Mégis igaz: haszonelvű mérlegről csak akkor tudunk majd beszélni, ha már mindent láttunk.

Ez a mérleg segít majd a történészeknek abban, hogy pontosan tudják értékelni a magyar kormány viselkedését, döntését. Mi, akik egyelőre csak részinformációkhoz jutunk, és az ingereket nem, csak a reakciókat látjuk, messze nem lehetünk ilyen magabiztosak.  Ha teljes tudásunk nincs is, véleményünk még lehet. Az enyémen kétségtelenül módosíthatna, ha pontosan tudnám, hogy 1. miért lépte ezt meg a kormány, 2. mire számított, amikor megtette és 3. milyen következményekkel jár majd ez a döntés. Ezen a ponton azonban arra hajlok, hogy nem nagyon lehet elképzelni akkora nyereséget, amelyért megérte. Talán kicsit jobb eset, ha csak bénák voltunk, ha egyszerűen nem számoltunk azzal, hogy Safarov azonnal szabadlábra kerül, rosszabb, ha tudtuk, hogy mi jön, de így is belementünk. Az elsőt egy szakmai önkontroll, egy nyilvános mea culpa és Azerbajdzsán szószegésének éles hangú kormányzati elítélése talán megoldja, a másodikhoz azonban sajnos ennél sokkal több kellene. 

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr74745704

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Safarov gyilkosság képregényben? 2012.09.04. 08:02:45

Még a legvadabb álmomban sem gondoltam, hogy ennek a blognak valaha is köze lesz akár a leghalványabban is aktuálpolitikához (tulajdonképpen pont azért is indítottam ebben a témában). De rá kellett döbbennem, hogy a lányok egyik kalandjuk során egy o...

Trackback: Tökös gyerekek 2012.09.02. 15:45:19

Az örményes ügyben mindenki azt találgatja, hogy a magyar kormány elővigyázatlanul vagy szándékosan cselekedett-e. Nyilván az első verzió cseppet sem izgalmas, csak tanulságos. Miközben belecsöppentünk két másik ország konfliktusába. arra is gondoljunk...

Trackback: Tökös gyerekek 2012.09.02. 15:45:17

Az örményes ügyben mindenki azt találgatja, hogy a magyar kormány elővigyázatlanul vagy szándékosan cselekedett-e. Nyilván az első verzió cseppet sem izgalmas, csak tanulságos. Miközben belecsöppentünk két másik ország konfliktusába. arra is gondoljunk...

Trackback: Történelmi párhuzam 2012.09.02. 15:16:39

A náciktól ódzkodó Teleki Pál vezette magyar kormány 1940. december 12-én Belgrádban örökbarátsági szerződést kötött Jugoszláviával. Az 1941. márciusi belgrádi németellenes fordulat után azonban Hitler éppen Jugoszlávia ellen kívánt magyar katonai együ...

Trackback: Az Alku 2012.09.02. 12:41:14

"Ilham Alijev azeri elnök hosszú idő óta követte a magyar és azeri jogi irodák munkáját, és az ügy lezárásához végül az az egyezmény vezetett, amely Orbán Viktor magyar miniszterelnök azeri látogatásakor született." Kivonat Ali és Ovi tárgyalási je...

Trackback: Manat makes the world go round 2012.09.02. 09:40:01

Mérlegen a Fidesz által "lezártnak tekintett" ügyek és az ún. időtényező.   A 2006-os szerver-ügy (jelszó: pirosvirág) Mi ezzel az ügyet lezártnak tekintjük és a továbbiakban azokkal a dolgokkal szeretnénk foglalkozni, amelyek a választók számára ...

Trackback: A magyar bajazzo 2012.09.02. 09:38:08

Úgy fekszik most a magyar külpolitika, arccal a fűrészporban, lisztes képpel, mint fenéken billentett bohóc a cirkusz porondján. Körben mindenki tele szájjal nevet, hahotázik, a bohóc pedig arra gondol: sebaj, hatalmas művész vagyok, lám, mekkora siker...

Trackback: Hiba 2012.09.02. 09:18:41

Ideje van a szeretésnek és ideje a gyűlölésnek; ideje a hadakozásnak és ideje a békességnek. Írva van....

Trackback: VIRÁGOT ALGERNONNAK 2012.09.02. 01:02:45

2004. május 12. szerda, München, Németország. 11 óra 22 perc. Traian Ponta román tiszt, aki a Nato keleteurópai csereprogramján vesz részt egy másfél hónapos képzésen, a Karstadt áruház kert részlegén egy baltát és fenőkövet vásárol. 2004. máju...

Trackback: VIRÁGOT ALGERNONNAK 2012.09.02. 01:02:33

2004. május 12. szerda, München, Németország. 11 óra 22 perc. Traian Ponta román tiszt, aki a Nato keleteurópai csereprogramján vesz részt egy másfél hónapos képzésen, a Karstadt áruház kert részlegén egy baltát és fenőkövet vásárol. 2004. máju...

Trackback: Szerelemben és háborúban mindent szabad 2012.09.02. 00:20:42

A cím kicsit rossz felütés, mert a magyar kormány tuttira nem szerelmes sem az azeriba, depláne nem az örménybe. Na és persze háborúban sem állunk velük. Olyan mondás azonban még nincs, hogy a politikai kommunikációban és marketingben mindent szabad. H...

Trackback: Örvényben 2012.09.01. 22:08:55

Eszem megáll, de tényleg: Örményország megszakította a hivatalos kapcsolatokat Magyarországgal... A helyzetért a magyar diplomácia, élén Orbán Viktorral és Martonyi Jánossal, súlyosan felelős. Vagy azért, mert egészen fantasztikusan amatőr volt, vagy ...

Trackback: egy terrorista hazafutása: Orbánék backdoor-t nyitottak egy gyilkosnak pénzért 2012.09.01. 19:02:54

Az elmúlt 20 év során tradicionálissá vált politizálásnak világszerte kezd vége lenni. Az emberek kezdik felfedezni, hogy az akvárium, amiben élnek, nem demokrácia, hanem egy tenyészet. Tulajdonképpen egy Orwell-i Állatfarm. Amerikában Bradley Manning,...

Trackback: Elő a lóvét a dunyhából: Magyarország eladó az eBay-en 2012.09.01. 18:06:18

Akinek van némi megtakarítása gondolja át, még 9 nap és 10 óra van vissza az aukció lezárultáig! Az ugyan kérdés, hogy az országot irányító szoftvereket és a politikai elitet meg kell-e tartania majd az új tulajdonosnak, hiszen ez sokat ronthat hazánk ...

Trackback: Egy lázálom vége, a „keleti nyitás” azeri geopolitikai kudarca 2012.09.01. 16:41:57

  Az örmény hadsereget készültségbe helyezték, a magyar követséget megtámadták. Akár tudott a kormány, a külügyminisztérium a rasszista gyilkos további sorsáról, akár nem, egy fontos következtetés mindenképpen adódik ebből a történetből: a keleti nyit...

Trackback: Egy lázálom vége, a „keleti nyitás” azeri geopolitikai kudarca 2012.09.01. 16:41:47

  Az örmény hadsereget készültségbe helyezték, a magyar követséget megtámadták. Akár tudott a kormány, a külügyminisztérium a rasszista gyilkos további sorsáról, akár nem, egy fontos következtetés mindenképpen adódik ebből a történetből: a keleti nyit...

Trackback: Lezártnak tekinti? 2012.09.01. 15:53:13

"Nemzetközi jogilag rendezettnek és lezártnak tekinti a Fidesz az azeri kiadatás ügyét - jelentette ki Selmeczi Gabriella, a Fidesz szóvivője." - írja az origo. Ezt azért ilyen könnyen nem lehet megúszni. Az ügy ugyanis csak most kezdődik. Néhány kérd...

Trackback: Emberkereskedelem ára 2012.09.01. 15:29:29

Az F.MPSZ-KDNP kormány az erkölcs és az etikaoktatás csúcspontjait verdesi tetteivel.  Persze ez csak egy szarkasztikus kijelentés. Ezek akarnak a gyerekeinknek bármit is tanítani? Na ne! Sokan javasolják, hogy a következő hatalomváltásnál Orbán Viktor...

Trackback: Tanévnyitó a birka-iskolában 2012.09.01. 14:52:31

Becsengettek. A négyszögletű kerek erdő birka-iskolájában is megnyitották a 2012/13-as tanévet. Ahogy ilyenkor szokás, könnyes szemmel hallgattuk végig a megnyitóbeszédet, melyből feltárul előttünk a jövő, jó kedvvel, bőséggel. Nagy, nagy, nagy me...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. Bubó 2012.09.04. 16:03:12

ezt a hullarablók elBALTÁZták... nem kicsit, nagyon...

It’s the economy, stupid 2012.09.04. 16:06:44

@aszekelyek:
"egy ilyen kiadatást az Európa Tanácsnak be kell jelenteni?"

Ebből EGY VAK HANG SEM IGAZ!

1. Ez nem kiadatás, hanem "átszállítás"
2. Nem kell bejelenteni az ET-nek. (A megkereséseket a megkereső állam Igazságügyi Minisztériuma a megkeresett állam Igazságügyi Minisztériumához intézi. A választ ugyanezen az úton kell közölni.)

www.1000ev.hu/index.php?a=3&param=9078

MIT MONDOTT SZENT PÁL A POLITIKUSOKRÓL????!!!!!
Tudod: fehér ember nem felejt!

aszekelyek 2012.09.04. 16:09:50

@Khal Drogo: Attól, hogy nem állampapírt vesznek , ez még lehet jó üzlet. :) Szögletesen gondolkodás persze nehezíti ennek belátását. @Counter: azeriek tagállam. Jó reggelt! Van még kérdésed ?

@panelburzsuj: ki beszélt itt pártszimpátiáról ? Érdekekről van szó. Orbán aláírta a politikai únióról szólót , ugye ? Akkor merne tenni az ellen valamit ? Nane már.... Lassan mondom: nem az Únió vár magyarázatot , hanem az amerikai establishment. Sztem jól kitalálták ezt a politikai úniót. Üzletről van szó panelkém. nem pártokról. Kitől fogunk függeni , Eu is , a továbbiakban.... ,arról van szó.

2012.09.04. 16:20:19

@aszekelyek: hát igen, megfordult ez a fejemben, hogy mi az oka, hogy mi vagyunk az elsők, akik egy nyíltan sztálint hajazó országgal kvarterkázunk az olajon hízott pénzükért. Ráfognám, hogy pionírok vagyunk, csakhogy az azeri majd esetleg lesz, az örmény meg még pénzügyi nagyhatalom.

Az biztos, hogy ott azon a földön az olajon meg a vita és az örmény üzletembereknek nehéz megemészteni, hogy van tőke és sok pénz máshol is. Úgy vélem, minden náció ért az üzlethez - kivéve a nagy magyarokat, mert azok csak szórni tudják a spanyolokkal együtt, lsd. történelem - és azt gondolom, hogy az üzleti szektor is felosztásra kerül. Az azeri fajta a grúzzal hasonlatos, szóval büszkék a végtelenségig, de muszlimok, így kegyetlenek is. Az örmények meg katolikusok, szóval ahol a vallás is benne van a bizniszben, ott csak háború van. Lsd. arabok és izraeliek. Az idevágó vicc pedig:

"Bemegy az arab a zsidó boltjába és fekete melltartót kér. A zsidó, mint afféle jó kereskedő, mindjárt spekulál és közli az arabbal, hogy a fekete melltartó ritkaság, nehéz kapni és a nagykereskedő nem adja olcsóbban mint $50 darabja. Az arab kér egy fél tucatot és szó nélkül kiperkálja az árát.

Pár nap múlva visszajön az arab és rendel egy tucatot. A zsidó közli vele, hogy az ellátója most már csak $60-ért hajlandó adni darabját. Az arabot nem rázza meg az ügy, szó nélkül fizet.

Egy hónap múlva a fekete melltartó már $75-ba kerül de az arab így is felvásárolja a zsidó egész készletét.

Szörnyen piszkálja a zsidót, hogy mi a frásznak kell az arabnak ennyi fekete melltartó ráadásul ilyen sűrűn és még csak nem is alkuszik. Következő alkalommal aztán rá is kérdez. Mire az arab:

"Félbevágom őket, levágom a pántokat és eladom a zsidóknak, darabját $100-ért kipának..."

Valahogy így lehet ezek között is...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.09.04. 16:23:53

@Letícia: Nem mi vagyunk az elsők.

Mi abban vagyok elsők, hogy egy baltás gyilkos a cserealap.
Meg abban, hogy elképzelhető, hogy ki se fizetnek minket és nem tehetünk semmit. És ebbe a helyzetbe önként másztunk bele, címeres ökrök módjára.

aszekelyek 2012.09.04. 16:24:59

@It’s the economy, stupid: A törvényhozókról, úgy van ott, mert az ő korában, még az volt a megnevezésük. A pálfordulása után, meg is írtam neked , hogy hol van a Bibliában. Talán nincs neked olyanod ?

zanzásítva : érdekek mentén hozzák a törvényeket és vezetik a birodalmaikat. nem árt meg, ha olvasgatod. Googli is kiadja:)

De van itt neked egy bónusz: Jakab.1. rész. " Isten igéjének hallgatása és megtartása.Tanuljátok meg tehát szeretett testvéreim , hogy minden ember legyen gyors a hallásra , késedelmes a szólásra és késedelmes a haragra , mert az ember haragja nem szolgálja Isten igazságát. "
Gyakorlatilag ezt az intést kapták az Úniótól a haragban és háborús készültségben élők.

aszekelyek 2012.09.04. 16:31:08

@It’s the economy, stupid: Köszönjük. Már azt is tudjuk, hogy ferink miért nem volt hajlandó kiadni és miért írt nekik levelet. A pénzvilágiakkal , amerikaiakkal inkább ő volt haver.

graycivil 2012.09.04. 16:41:47

@aszekelyek: Ez az "azeri üzlet" egy vesztes pókerjátszma számunkra. Mi tétet kockáztattunk, az azeriek pedig blöfföltek. nekik jött be, mi fizetünk (politika bizlamtalanság +gazdasági bizalmatlanság = visszaeső befektetési hajlam = óriási anyagi veszteség)

Máskor nem "szerencsejátékon" kellene az ország jövőjét eljátszani! Főleg nem, ha ismert maffiózókkal ülünk le. El Curo ezt baromira elcurta! F.Y!DESZ

aszekelyek 2012.09.04. 16:45:30

@Letícia: nagyon jó a vicc, nem ismertem. Igen , valahogy így lehet..

Most csúnyákat fogok írni. Volt egy örmény hölgy ismerősöm. Elhunyt nemrég. R.I.P. Itt élt. Ő mesélte , magára büszkén és ezt lehetett is róla tudni , hogy a közmondásos , ahová az örmények beteszik a lábukat , onnan a zsidók elmennek de gyorsan , annyira túltesznek rajtuk. .... ebben , abban. Főleg a pénzcsinálásban, szerzésben, persze. Mondják , a második legerősebb amerikai lobby.... Látogatták is őt a rokonai , akik mérhetetlenül gazdagok voltak , szerinte. Nagyon keresztény volt egyébként , görög katolikus , állandóan a templomba járt.... Csak nem volt neki jó a híre , mégsem. Valahogy másként szocializálódott. nyilván azért. Tőle hallottam arról is , hogy őket irtották. Bővebben. sosem arról mesélt , hogy miért van az az ellenségeskedés.

aszekelyek 2012.09.04. 16:51:32

@Counter: Azt írtad, Európai Únión kívüliek. No, sztem annak. Másként hogyan is lennének az eurovíziós dalfesztiválon : D Mondjuk vannak ilyen furcsaságok még . Izraeli vadászgép Európában repked gyakorlaton , csak kis gyakorlat... , több ország légterében ,.... tudod , ami véletlenül derült ki , egy fotós vette észre...

Minap kérdeztem, mi a francért kell Amerikának Afganisztán , mire ő:) :oroszokat jól lehet onnan elérni... , nyilván Iránt is.....

aszekelyek 2012.09.04. 16:58:52

@It’s the economy, stupid: Szted ezt a paplan alatt intézték Orbánék? Ne légy komolytalan , fehér ember ! @graycivil: a számotokra lehet, hogy az, ha ti , te fogalmaztál többes számban, úgy folytatom.... annak a z amerikai lobbynak vagytok elkötelezve, mely most fiaskót szenvedett el. nem lennék meglepve, ha sok év múlva majd, mivel ők a pénzvilágban igen erősek, kisülne, hogy az európai válságban erősen benne voltak , már az előidézésében. Amitől nagy hasznot reméltek.

Amennyiben te azokról nyilatkoztál, akik inkábba az ő barátaik és üzletfelelik voltak, lekötelezettjeik, akkor minden úgy van, ahogyan a hsz-edben leírtad. MAgatokról és a történet kihatásáról rátok.

Így teljesen egyértelmű az is , hogy az Únió miért nem ugrott neki Magyarországnak ezért.

aszekelyek 2012.09.04. 17:02:16

@Letícia: Azt sem kéne elfeledni, hogy EP-ben ülnek bizony kimondottan kommunisták is:)

aszekelyek 2012.09.04. 17:06:09

@Khal Drogo: nézhető volt a műsor..., talán azt a teljesítményt díjazták.... :) @graycivil: hát akkor nem amerikaiak akarnak majd, magyar állampapírokat feltétlenül birtokolni, véletlenül az örmény pénzvilágiak. Annyi baj legyen. A tőke szabad áramlása alapja ugye , a világrendnek. Másik , nem harcias tőke áramlik majd. :)

dbeata 2012.09.04. 17:10:35

@aszekelyek: "háborús készültségben élők. " Oszt Matócsy kapott-e ilyen intést, nénémasszony? :)

index.hu/gazdasag/magyar/2012/09/04/matolcsy_haborura_keszul/

aszekelyek 2012.09.04. 17:12:01

@graycivil: az sem lepne meg , ha kisülne , a tulajai azoknak az amerikai bankoknak éppen azok az örmények , akiknek most valami nem tetszik... , a pénzvilágban. Akik európára hozták a bajt. Eszembe jutott, hogy megint úgy döntöttek valahol, hogy Goldman & Sach-ék ártatlankák és őket semmi felelősség nem terheli , bár mindenki tudja , hogy de. Amerikai külügyminisztérium határozott így? . Igen. Ők kérnek magyarázatot? Igen. elmagyarázhatják ők is, miért is ártatlan a G& Sachs.

It’s the economy, stupid 2012.09.04. 17:14:02

@hegyilány:
"Harmincezer áldozattal járt és egymillió embert tett hontalanná a Karabahi-konfliktus a kilencvenes években."

Korábbról datálódnak a bajok. Ez a környék első pillanattól a nagyhatalmi divide et impera játszótere volt. Az orosz "atyuskák" (kezdetben a cár atyuska, majd Sztalin atyuska) olyan üzembiztosan összezutyulta a viszonyokat, hogy a kaporszakállú öreg isten se fog benne rendet vágni.
Cár atyuska foltokban telepített örményeket a muszlimok közé, hogy megbontsa az etnikai folytonosságot.
Később az örmény hegyi karabahot autonóm köztársaságként Azerbajdzsánhoz csatolták, közben Azerbajdzsántól meg Örményországgal elválasztották a Nakhicseván autonóm területet. Eredetileg volt egy korridor, az örményeken keresztül át lehetett járni Azerbajdzsán két darabja között, de eccer Sztalin atyuska bal lábbal kelt fel, oszt megszüntette, azóta két darabban van az ország. Közben persze a kétféle jónép nem szerette meg egymást.
Erről a kuktáról 90-ben lerepült a fedő...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.09.04. 17:14:18

@aszekelyek: Nagyon rosszul gondolod, Azerbajdzsánnak esélye sincs, hogy az EU tagja legyen.

Az eurovíziós dalfesztiválnak semmi köze az EU-hoz. Az egy zsákbanfutó-lepényevő rendezvény.

aszekelyek 2012.09.04. 17:19:50

@Hángérien feeritél rajongó dbeata: Ő prófétál , nem lő , édes Beácskám:)

Ami egyébként nem is butaság. Ezt a háborút pénzzel vívják , már jó régen. Na mi a háború célja édes lelkem ? Mi kell hozzá ? Pénz.

Eltűnt egyszer csak a közelmúltban óriási pénz ? Igen. Haja szála valakinek görbült érte? Nevetséges egy fickónak varrták a nyakába. Ami sértően hülyének nézése a világnak. Hát így nénémasszony. F ontolóra venném én, hogy nincsenek-e ennek a kis fairytale makernek jó információi esetleg. Az eurót meg szét akarják rombolni , lőni? , egyesek , az köztudott....
Mi ebben a játszmában kedvesem a világos gyalog vagyunk , amivel nyitnak. Tudsz sakkozni?

2012.09.04. 17:22:58

@aszekelyek: így van a zsidóknál is kereskedőbbek. A vallás nevében, de a pénzükért irtották ki őket, mint a zsidókat a nácik. hu.wikipedia.org/wiki/%C3%96rm%C3%A9ny_n%C3%A9pirt%C3%A1s

Az EPen ülnek konzervatívok is, ott van mindjárt a nagyvérű dojcstompi...Ne kommunistázzál már, úgy csinálsz, mintha ővék lenne a hatalom! pálffypista és pörzsesándor óta tudom, hogy jobb lenne nekünk, sőt nekik is, hogy komcsik maradtak volna a parlamentben helyettük. Szóval a felhozatal másból sem jobb, ezt akartam mondani.

@Counter: újabb pénzmosoda a rengeteg foci, meg futsal csapat mellett...

It’s the economy, stupid 2012.09.04. 17:24:39

@aszekelyek:
"Szted ezt a paplan alatt intézték Orbánék? Ne légy komolytalan , fehér ember ! "

Bakker, ne idegesíccs, olvasd már el az egyezmény szövegét, ott a link. Az egyezményt aláíró két ország igazságügyi szervei intézik egymás között. Nem kell hozzá ovónéni engedélye. Ez nem paplan alatt van, ez az eljárás.

"Már azt is tudjuk, hogy ferink miért nem volt hajlandó kiadni és miért írt nekik levelet."

Azért, mert HARMADIK ORSZÁG is érdekelt az ügyben, te szerencsétlen. Ha csak az azeriek meg mi lennénk, semmi gond nem lenne.

"Tanuljátok meg tehát szeretett testvéreim , hogy minden ember legyen gyors a hallásra , késedelmes a szólásra és késedelmes a haragra , mert az ember haragja nem szolgálja Isten igazságát."

????? Ezt írta Pál a politikusokról????!!!! Beszabehu.

It’s the economy, stupid 2012.09.04. 17:34:10

@Counter:
"Az eurovíziós dalfesztiválnak semmi köze az EU-hoz. Az egy zsákbanfutó-lepényevő rendezvény."

:DDDD
Faxtuggya ebben a nagy kavarban a sok "euro"-val kezdődő gittegylet között :))
De gyanúsak, hogy így hasonlítanak egymásra, az bisssztosss...

aszekelyek 2012.09.04. 17:34:15

@Counter: az bizony az , lepényevő verseny.. No és akkor miért nincs esélyük az EU-ba jutni ? erre én a mérget be nem venném azért.
Már nem a FÁK tagállama. Közben látom , hogy az örmények foglalták el először a karabakhi enklávékat.... és azeriek visszaütöttek , egyet ők is elfoglaltak. Az Únió -nak ehhez annyi lehet a köze , hogy Magyarország tagállama az Úniónak. Aki pedig velünk ujjat húz, azt megintik. Szerintem ez így rendben van. Az eredeti kérdésed ugye erre vonatkozott. Az örmények nekünk jöttek. Hagynia kéne azt az Úniónak? Miért kéne egyébként az örményeknek megfelelnünk ?

aszekelyek 2012.09.04. 17:39:54

@Letícia: nem kommunistázok de az Únióban ez a demokrácia. Aki kommunistázik, nem így teszi. Mindenki elfér, mert az demokratikus. :9 A nőfaló Deutch Tomika is. Aki ezt nem tudta még feldolgozni Letikém, az nem én vagyok.) Ezt azért említettem, hogy nem lehet probléma egy ilyen attitűd, ha van is egy ország vezetésében, gazdasági együttműködés és érdekek ről lévén szó. Éppen fordítva, mint gondolod , Letikém , éppen fordítva kell azt érteni , amit írtam. Az EP-ben is elférnek Az a demokrácia. A plurális. Ezt is gyakoroljuk még , látom , szükséges.

2012.09.04. 17:42:39

@aszekelyek: aha, mint jó példát hoztad fel, így stimmt!:)

aszekelyek 2012.09.04. 17:44:29

@It’s the economy, stupid: olvasd el még egyszer. Törvényhozók, ma politikusok. Érdekek mentén döntenek mindig. Írtam , hogy zanza. Nem gépelem be neked az összes Pál levelet , mert kitilt a bloggazda. HA nem akarod érteni , az más.

No és akkor még arra válaszolj , hogy miért nem rontott nekünk az EU két három prominense?

korábban ulrike 2012.09.04. 17:48:51

@graycivil: Onnan, hogy nem csak téged olvaslak.

aszekelyek 2012.09.04. 17:48:54

@Counter: @It’s the economy, stupid: no okoskáim hát akkor hogy is van ez? Az összes valóban tagállam, lettek, Észtek, Litvánok, mind sehol és azeriek, akik nem is eu tagállam, nyernek... olyan okosak vagytok, magyarázzátok már el, hogy miért! naaa, lécccilécciiii!

aszekelyek 2012.09.04. 17:51:19

@graycivil: olvasol német sajtót legalább? gréczykém, nem neked van igazad.

Főgebra 2012.09.04. 17:55:00

Két link azoknak, akik tisztességes áttekintést olvasnának a Kaukázus déli lejtőinek történelméről, napjainkig:

tiboru.blogrepublik.eu/2012/03/04/a-karabah-dosszie/

katpol.blog.hu/2012/05/30/18_eves_fagy

Aki pedig irodalmi élményre is vágyik, az olvassa el Franz Werfel méltán világhírű könyvét, a Musza Dagh negyven napját!!

It’s the economy, stupid 2012.09.04. 17:56:09

@aszekelyek:
"No és akkor még arra válaszolj , hogy miért nem rontott nekünk az EU két három prominense?"

?????? Mivaaaan?

"Az összes valóban tagállam, lettek, Észtek, Litvánok, mind sehol és azeriek, akik nem is eu tagállam, nyernek... olyan okosak vagytok, magyarázzátok már el, hogy miért! "

ENNYIRE azért nem vagyunk okosak! Ezek olyan mély ezoterikus összefüggések, amihez a mi kocka fejünk, lássuk be, kevés. (:DDD nem szégyen, ha az ember saját határaival tisztában van...)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.09.04. 17:56:51

@aszekelyek: Azért, mert semmi köze egymáshoz a kettőnek. Történetesen a résztvevők egy része EU-tag, egy része nem az.

Az Eurovíziós Dalfesztiválon nem az EU-tagság jogosít elindulásra, hanem az EBU-tagság.
en.wikipedia.org/wiki/European_Broadcasting_Union
"It is unrelated to the European Union."

A labdarúgó Európa-bajnokságot sem az EU-tagállamoknak rendezik.

Roppant komikus, hogy mennyire túldimenzionálja a táncos-komikus varieté-versenyt :-)

És persze kétségbeejtő tájékozatlanságról is tanúbizonyságot tesz.

nyünyüge 2012.09.04. 17:57:25

@knausz:
"
"miben versenyeztetek?"

Külalakban. Trendi lettem (több száz ezer forintot költök dizájnra pl. fényvisszaverős sortok és csipke felsők). Technikában. Magamtól tudom mi az a QR- kód és akkor nem vagyok unalmas, sőt, de tudod miben, abban sosem kellett versenyeznem.:)"

Pásztor Eszter, a Bódvalenke-Freskófalu projekt vezetője kér segítséget ahhoz, a Bódvalenkén tanuló, hátrányos helyzetű gyerekek egy edelényi alapítványi iskolába járhassanak, ahol elkötelezett tanárok foglalkoznának velük. Tavaly 32 végzős gyerekből 28 szerzett szakmunkás bizonyítványt, „ami az itteni viszonyok közepette elképesztően jó eredmény.” A gond az, hogy nincs tömegközlekedés. A gyerekek szállítása megoldható lenne a falugondnoki kocsival, de az önkormányzatnak nincs pénze erre. A költség havi 50 ezer forint lenne. Pásztor Eszter arra kéri azokat, akik tudnának és szeretnének segíteni, hogy adományaikat havonta küldjék el a következő címre: Magyar Református Szeretetszolgálat Közhasznú Alapítvány 1146 Budapest, Hungára krt.200
Számlaszám: 10702019-85008898-51100005
IBAN: HU67 1070 2019 8500 8898 5110 0005
SWIFT-kód: CIB HU HB
Adószám: 18196913-1-42
Cégjegyzékszám: 10538
A megjegyzésrovatba pedig írják be: „Bódvelenke iskolabusz”

mókáné 2012.09.04. 18:00:53

@nyünyüge:

"az emberek apátiában vannak és nincs megfelelő ellenzéki alternatíva. " -írod.

Az emberek mindig apátiában vannak, nem a hurrá optimizmusáról híres a magyar nép! Ettől még elmennek az aktív szavazók és leadják a voksukat.

Valóban. Olyan alternatíva létezik, hogy jobb vagy bal, ami nem árnyalt semmilyen irányba és ez probléma. Aki konzervatív-liberális, mint én, ilyen személyeknek.

"Arról egy pillanatig sem, hogy magasról le lehet ...ni mindent és mindenkit, pl. a szakmaiságot a törvény előkészítésben, a szakapparátust,..."

Oppá-oppá! Kérek konkrétumokat, hogy hol, mikor és miben követett el törvénysértést a Fidesz. Akár jelen diplomáciai kérdés kapcsán is. Volt-e szakmai inkorrektség?

Főgebra 2012.09.04. 18:09:19

Az örmény elnök felhívása az örmény néphez:

„Arra szeretném kérni önöket, elsősorban a fiatalokat, hogy ne égessenek magyar zászlót. A magyar zászló nem a kormánypárt lobogója. A magyar zászló nem a magyar miniszterelnök szimbóluma. Évszázadok óta nagyon jó a kapcsolatunk a magyarokkal. Egy ember, politikai párt, vagy kormány embertelen tette nem szolgáltathat alapot arra, hogy a magyarokkal ellenséges viszonyba kerüljünk.”

news.am/eng/news/119601.html
www.hir24.hu/kulfold/2012/09/04/a-magyar-zaszlo-egetese-ellen-szolt-az-ormeny-elnok/~~fokusz

korábban ulrike 2012.09.04. 18:11:15

@manyike: Az más. A stílus nem változott. Sőt az én negatív véleményem a kormányról sem. De ez nem jelenti, hogy mindent és azonnal el kell ítélni. Az talán el kellene kerülni, hogy örmény hisztire és orosz helytelenítésre támaszkodva ítélkezzünk. Ennél azért jobb prókátorokra is kellene, hogy teljék.

mókáné 2012.09.04. 18:13:42

@nyünyüge:

Látom, hogy jótékonyságra buzdítasz, mindez fontos. Legalább olyan fontos, mint az a többszázezer forint, amit én Gas-Jade-Sugarbird holmikra adtam ki az elmúlt pár hónapban.

Lényegesnek ítéltem meg, hogy a házasságomat megmentsem. Nem volt ingyen ez sem. Itt is gyerekek életéről volt szó. A saját gyerekeimről.

Namost a helyzet úgy áll. Én bejárok a bankba és forgatom a pénzt, bár nem értek hozzá, de tanulom és csak gyarapszik. Ha felkérnek koordinációs feladatra és ellenőrizni tudom a pénz útját, akkor segítem a szervezetet. Ilyen végtelenül egyszerű.

Projektfeladatot is szívesen csinálok. Ingyen. Gyermekfelügyeletet is szívesen vállalok. Ingyen.

Vörösiszapkatasztrófa. Többszázezer forinttal voltam ott, amit fogyasztható élelmiszerben és tisztítószerben, ruhában vittem és követtem az útját. Telefonáltam és segítettem. Ingyen.

Ki s mit tett az elmúlt időszakban embertársaiért? Ingyen.

nyünyüge 2012.09.04. 18:16:56

@knausz:
"Oppá-oppá! Kérek konkrétumokat, hogy hol, mikor és miben követett el törvénysértést a Fidesz. Akár jelen diplomáciai kérdés kapcsán is. Volt-e szakmai inkorrektség?
"
:((((((((

Te most szórakozol velem?
Tele van a sajtó azzal, hogy ezt az ügyet úgy-ahogy van elbaltázta a kormány. Még a jobboldali is.
Ráadásul maga a poszt erről szól!
Hogy "inkorrekt" vagy csak "hülye" azt meg honnan bizonyítsam?

Általánosan pedig: A Fidesz természetesen igen ritkán sért törvényt. Ha véletlenül mégis, akkor a legközelebbi ülésszakon rendkívüli eljárásban gondoskodik róla, hogy az adott törvény ne legyen útjában.

dr. Bubó 2012.09.04. 18:21:40

fleto elQrta, drorvbűn elbaltázta...

mókáné 2012.09.04. 18:24:51

@Mariann19:

"Speciel a gazdasági növekedés "szárnyalása" a legfajsúlyosabb kérdés."

Szevasz!:) Örülök, hogy itt vagy. Szárnyal a Török-blog jelen pillanatban.

Nem vita tárgya a gazdasági növekedés fontossága. Az eredmények mielőbbi felmutatása.

"Meg kéne kérdezni a balti államokat, hogy hogyan sikerül nekik 5-6%-os növekedési szintet elérni.Még gondolkodni sem kéne, csak másolni."

Mitől sikeres Észtország? Ha felvázolnád, mint közgazdász, amitől sikeressé válhat egy ország. Érdekelne. Aztán másoljuk!:)

mókáné 2012.09.04. 18:33:40

@nyünyüge:

"Tele van a sajtó azzal, hogy ezt az ügyet úgy-ahogy van elbaltázta a kormány. Még a jobboldali is.
Ráadásul maga a poszt erről szól!"

Nézzük mit ír Török Gábor erről:

"Mi, akik egyelőre csak részinformációkhoz jutunk, és az ingereket nem, csak a reakciókat látjuk, messze nem lehetünk ilyen magabiztosak."

Továbbá:

"kizárólag haszonelvű megfontolásból – azaz minden erkölcsi szempontot kizárva – is két oldalas a mérleg: az egyikben azokkal a gazdasági előnyökkel, amelyeket ettől a kapcsolattól remélhetünk,

a másikban azokkal a diplomáciai és még ki tudja milyen veszteségekkel, amelyek az ügy miatt érik Magyarországot."

Nem tudjuk mi van a paravánok mögött. Most sem.

6.Lenin 2012.09.04. 18:38:54

@fchris82:

"Ahogy előző hozzászólásomban írtam, a meccset lejátszották, a várható negatív következmények megtörténtek, a kormány jól láthatóan nem volt erre felkészülve, teljesen mellbe vágta a történet,"

Ebben akár 1et is érthetünk, de...

Szerintem ez lehet 1 jól átgondolt provokáció is, amibe belehúzták a jelenlegi kormányt. Ebből is eredhet a rossz kommunikáció.

Nem Mo felelős a két ország közti konfliktusokért. Nem most kezdődött, de kiváló lehet másokra kenni az ügy további bonyolítását.

Az érdekelt felek sokkal hangosabbak, mint a balfácán hazai ellenzék, már megint.

Jogilag kevésbé támadható, ezért emlegetnek "erkölcsi" kifogásokat olyanok, akik mindig is tojtak az erkölcsnek nevezett faszságokra.

A többi része érdektelen, nyilván az elkötelezettségedből adódik, ahhoz + semmi közöm.

Természetesen lehetnek olyan lehetőségek is, amik mindkettőnk számára rejtve marad.
Ma már minden lehetséges.
Szerintem.

dbeata 2012.09.04. 18:41:40

@aszekelyek: Jajjaj háború van! :) Akkor nagy a baj! A hadvezírünk a kreativitásban látja a kiutat. Szellemi segítője egy 31 éves sztár nyikhaj, ki feltalálta a spanyolviaszt..:(

Nem kéne inkább egy pénzhez értőre bízni a törékeny gazdaságunkat? De most komolyan...

It’s the economy, stupid 2012.09.04. 18:51:13

@knausz:
"Kérek konkrétumokat, hogy hol, mikor és miben követett el törvénysértést a Fidesz. Akár jelen diplomáciai kérdés kapcsán is."

Tipikus fideszes mentalitás. Kedves trendi hölgy, a diplomácia többnyire ÍRATLAN, de a diplomaták részéről egyöntetűen ismert szabályokon alapul. Diplomáciai tapintatot törvényben rögzíteni elég nehézkes lenne, mint ahogy a tahóság alól nem ment fel minket, ha egyébként nem törvénytelen a tettünk.

Ebben a baltás ügyben három érintett ország szerepel, akik közül az egyik érdekét (noch dazu pont az ártatlan SÉRTETT országáét) eccerüen leszartuk. Netto otrombaság, ami alól nem ment fel minket, hogy nem törvénytelen.

Ha valaki tartozik neked, nyilván jogod van visszakövetelni a pénzed. Ha ezt úgy csinálod, hogy minden éjjel három órakor becsengetsz hozzá és felvered álmából, akkor nem követtél el törvénytelenséget, csak visszaéltél a téged egyébként megillető jogoddal.
Vagy pl. nekem kedvencem az a típus, aki ha becsenget valahova, ezt oly módon csinálja, hogy addig tehénkedik a csengőn folyamatosan, amíg az ajtó ki nem nyílik. Nem törvénytelen, de azért én ilyenkor inkább pofán verem, és már nem is érdekel, miért jött. Remélem érted a példákat :)

6.Lenin 2012.09.04. 18:53:50

index.hu/belfold/2012/09/04/egymillioan_az_ormenyek_bocsanataert/

Nagyon vérszegény.

Nagy hang, kis füst.

Mit akarnak ezek + a többiek 2014-ben?

Mindjárt 2013, elkezd a Fidesz osztogatni és még sehol a sok okostojás + a bődületesen jó programok.

nyünyüge 2012.09.04. 19:05:57

@knausz:
"Ezen a ponton azonban arra hajlok, hogy nem nagyon lehet elképzelni akkora nyereséget, amelyért megérte. Talán kicsit jobb eset, ha csak bénák voltunk, ha egyszerűen nem számoltunk azzal, hogy Safarov azonnal szabadlábra kerül, rosszabb, ha tudtuk, hogy mi jön, de így is belementünk. Az elsőt egy szakmai önkontroll, egy nyilvános mea culpa és Azerbajdzsán szószegésének éles hangú kormányzati elítélése talán megoldja, a másodikhoz azonban sajnos ennél sokkal több kellene. "

Én kérek elnézést.
És részemről egy időre befejezve.

mókáné 2012.09.04. 19:06:53

@It’s the economy, stupid:

"Remélem érted a példákat :)"

Nem igazán diplomáciai érzékről írsz, hanem illemről. Ennél a diplomácia több, kedves Uram.:)

Ha meghívnak engem egy fogadásra, volt ilyen, akkor rendkívüli diplomáciai érzékkel olyan emberek társaságát keresem, akik külföldön élnek és nagyon tudom keverni a lapokat, hogy profitáljak a beszélgetésből. De ehhez nyilván én is felmutatok valamit, különben nem nyílna meg a másik ember.

Úgy képzelem, hogy számtalan szituációt lejátszott a Fidesz, mire meghozta a döntését, ilyesformán:

Verzió 1 - reakció: haszna - kára
Verzió 2 - reakció: előnye - hátránya
stb..

Ilyen helyzetekben sose rutinból dönt az ember, hanem modellez. Különös pikantériája az ügyeknek, hogy nincsen kettő egyforma ügy, tehát rutin sem lehet. Ugye?

Mariann19 2012.09.04. 19:07:52

@knausz: A napokban láttam az Eu államok gazdasági növekedésről bemutatott számszerű adatokat, és a legmagasabb mutatók a balti államokat jellemezték.
Speciel Észtországnak nem néztem utána, de Lettország mélyen az eladósodás kátyújában volt. Ennek oka az, hogy túlzott infrastruktúrális beruházásokat hajtottak végre, valamint számos műemléki épületet újítottak fel, mint rájuk jellemző építészeti értéket.A gazdasági hanyatlás láttán a kormány őszinte hangvétellel fordult a lakossághoz, emberi szavakkal bírta türelemre az állampolgárokat, ezáltal olyan atmoszféra alakult ki a kormány és a lakosság között, mely meghozta az eredményt. Ebben a szituban számomra az emberi együttműködés hangulata ragadott meg. Még valami: Amikor ez a néphez szóló szózat elhangzott a kormány részéről, 2-3 év nehéz időszakot helyezett kilátásba a kormány, melyet be is tartott.
Mindezt azért írtam le, hogy láthatóvá váljon egy-egy ország irányításának szellemisége, és az, hogy milyen módon lehet elérni az emberi tényezők bevonásával a kormány és az állampolgárok közötti konszenzust.
Az örömünk kölcsönös, és ez nagyon jó!

6.Lenin 2012.09.04. 19:13:30

@knausz:

" De ehhez nyilván én is felmutatok valamit..."

Nyilvános helyen?
Többen is nézhetik?

mókáné 2012.09.04. 19:15:15

@nyünyüge:

Általad idézett részben Török Gábor a szubjektív véleményét fogalmazta meg az ügy kapcsán.

Egy politológusnak lehet ilyen is (valahol magánember), de engem jobban érdekel a szakmaisága, a kormány-stratégia.

Szubjektív véleményt fogalmazzon meg a laikus! De és amennyiben iránytűként használjuk Török Gábor gondolatait, azok legyenek inkább szakmai megközelítések. Szerintem.

(Nem állt szándékomban elrontani a hangulatodat. Ha mégis így történt ezért elnézést kérek!)

It’s the economy, stupid 2012.09.04. 19:16:51

@6.Lenin:
"Mindjárt 2013, elkezd a Fidesz osztogatni és még sehol a sok okostojás + a bődületesen jó programok."

Mindjárt 2013, és még sehol a választásról szóló törvény!!!! A Kétharmadod szétb@szta a régit, és még nem bírta eldönteni egyáltalán HOGYAN FOGUNK VÁLASZTANI!!!
És tudod miért? Mert retteg a parasztot az urnához engedni!

nyünyüge 2012.09.04. 19:19:30

@6.Lenin:

"Egymillióan az örmények bocsánatáért"

Nagyon vérszegény.

Nagy hang, kis füst.

Mit akarnak ezek + a többiek 2014-ben?

Mindjárt 2013, elkezd a Fidesz osztogatni és még sehol a sok okostojás + a bődületesen jó programok."

Meglehetősen pragmatikus szemlélet, Lenin et.
Sehol semmi értékalapú, elvi megfontolás ?

6.Lenin 2012.09.04. 19:20:49

@It’s the economy, stupid:

Szerintem tök mindegy milyen rendszer szerint lesz a szavazás.
Még nem kezdődött meg a "munka" a Parlamentben.
Ha nincs ellenfél, nem mindegy a rendszer?

Amennyiben egyedül futok, ki a tosz veszélyeztetné a győzelmemet?

6.Lenin 2012.09.04. 19:23:58

@nyünyüge:

Izé, mesélhetek is, ha neked az jobb.

Nehogy félreértsd, nem aggódom a jelenlegi ellenzék miatt.
Még akkor sem aggódnék, ha lenne, de így?

It’s the economy, stupid 2012.09.04. 19:24:07

@knausz:
"Ha meghívnak engem egy fogadásra, volt ilyen, akkor rendkívüli diplomáciai érzékkel olyan emberek társaságát keresem, akik külföldön élnek és nagyon tudom keverni a lapokat, hogy profitáljak a beszélgetésből."

Értem. Most már tudom, mi a diplomácia. Te meg közben nézd meg, mi a hasonlat.

Lord, God Almighty, please help us! (Ezt meg csak úgy ideírtam.)

nyünyüge 2012.09.04. 19:24:38

@knausz:
Már el volt rontva, de értékelem az észrevételt.

Bár nem egészen értem, hogy ebben a témában milyen alapon vársz nem laikus érveket és benyomásokat.
Ha véletlenül bennfentes volna bárki, akkor jól pofán vágnák, ha itt szivárogtatna.
Ha éppenséggel nem a szivárogtatás a feladata.
Ez utóbbi esetben ezt valszeg nem kötné a bizonyára csinos nózidra.

mókáné 2012.09.04. 19:28:06

@Mariann19:

"A gazdasági hanyatlás láttán a kormány őszinte hangvétellel fordult a lakossághoz, emberi szavakkal bírta türelemre az állampolgárokat, ezáltal olyan atmoszféra alakult ki a kormány és a lakosság között, mely meghozta az eredményt. "

Megható, amit írtál. Hiszek a közösség erejében. Számtalanszor megtapasztaltam. Vörösiszap és ár- és belvizek (első Orbán kormány alatt). Lélekjelenlét és az emberek összefonódása.

A dolgok, bár furcsán hangzik ritkán párt szinten oldódnak meg. Fontos, mekkora egy település ereje. Dr. Sólyom László köztársasági elnök úr erről is beszélt Aszófőn, ha jól értelmeztem. Fontos, hogy emberi szintre helyezzük a politikát hovatartozástól függetlenül. Nagyobb szerep jut a polgármestereknek, hiszen ők ismerik a város, falu életét.

Radnóti üzenete jutott eszembe:
Emberek legyetek eggyé! Emberibb emberekké.

6.Lenin 2012.09.04. 19:29:26

Még annyit...
A Hofi mondta 1x a Balcsin...
Ha fizetnek, tudna úszni?
Vagy valami ilyesmit.

Szóval, az amcsik eddig is tóltak már ezekbe 1 csomó lóvét, oszt semmi. Több talán segítene? Nekik biztosan, eddig sikerült eltüntetni, na nem a felvonulásokon, hanem mutyiban.

mókáné 2012.09.04. 19:31:33

@nyünyüge:

"Ha véletlenül bennfentes volna bárki, akkor jól pofán vágnák, ha itt szivárogtatna."

Egyetértek.

További értékes hozzászólásokat kívánok a blogtársaknak!
Szép álmokat az álmok álmodóinak.:)

It’s the economy, stupid 2012.09.04. 19:43:19

@6.Lenin:
"Szerintem tök mindegy milyen rendszer szerint lesz a szavazás."

Háppeeersze. Szerinted. Neked mindenképp tökmindegy. Nem kell gondolkodnod, kit válassz, mely tevékenységgel máskülönben sem szoktad magad fárasztani. Szerinted nyilván az egész törvényes macera is eleve felesleges. Elég, ha a vezéred bejelenti a végeredményt. Mármint hogy győzött.

Csak hát vannak itt mindenféle ostoba demokratikus előírások, meg felesleges gittegyletek mint ebesz, eu, ezek feszt azt akarják, hogy a választás előtt legalább fél órával azért közölni kéne, MIK A JÁTÉKSZABÁLYOK.
Ne terheld magad ilyen felesleges részletekkel.

jjulie 2012.09.04. 19:44:46

@6.Lenin:

neked birka a szívlapát miatt kell aggódnod, úgy hallottam hogy nem csak a fidesiszta seggszájat gyógyítja, hanem a fideszikszrajzoló ujjakat is

ellenkező esetben karanténban maradsz életed végéig

6.Lenin 2012.09.04. 19:45:16

"Emberek legyetek eggyé! Emberibb emberekké."

-Jó estét, Uram.
-Jó estét önnek is, miben segíthetek?
-Én szeretnék segíteni, adnék önnek 1 kis pénzt.
-Nekem? Miből gondolja, hogy szükségem lenne az ön pénzére? Én is tudnék önnek adni, nekem is van.
-Szerintem annyi biztosan nincs, mint nekem.
-Miből gondolod köcsögkém?
-Köcsög az anyád.
-Pénzt akartam adni, csak úgy, és te anyázol, te nyavalyás.
-Kinek kellene a mocskos pénzed, mikor nekem több van, kis szar mitugrász.
-Kis szar mitugrász? Te mondod nekem?
.
.
.
.
-Vajon min vitatkozik az a két seggfej? Nem kéne rendőrt hívni?
-Minek. Demokrácia van. Mindenki azt csinál, amit akar. Még nincs 22 óra. Menjünk inkább, nehogy belénk kössenek.
-Igaz. Olyan vadember kinézésük van.

6.Lenin 2012.09.04. 19:47:25

@It’s the economy, stupid:

A vesztesnek8tehetetlennek, mindig a rendszerben van a hiba, soha sem önmagában keresi.

nyünyüge 2012.09.04. 19:49:29

@knausz:
jó provokáció után édes az álom :(.

ssi 2012.09.04. 19:56:28

@korábban ulrike: "nem jelenti, hogy mindent és azonnal el kell ítélni. Az talán el kellene kerülni, hogy örmény hisztire és orosz helytelenítésre támaszkodva ítélkezzünk"

ok :)

de

szerinted is se jogilag, se geopolitikailag nem volt rendesen elvégezve ez a munka kormányunk részéről?

az örmény "hiszti" annak is szólhat, hogy a világ figyeljen a térségre, mert az azeriek új katonai lendületet kaphatnak hősük visszatérte után?

- a barátkozás néha veszélyes és aki szeret a tűzzel játszani, az néha megégetheti magát?
- akinek a nemzettudat a vesszőparipája, másról is nyugodtan
képzelje el ugyanezt?
- aki regionális kispályás focihoz szokott, tanulnia kell a nagyokét/más régiókét?

T.G. " ... - nem egyedül - erősen cáfolja a legutóbbi blogbejegyzésemben írtakat (a pártos megítélésről), és inkább a Schmitt-ügy mintázatát mutatja:" ... örmény lobbi ereje a világban és a mi magányosságunk?
mno.hu/vezercikk/torok-afium-1102905

korábban ulrike 2012.09.04. 20:26:40

@manyike: 1.torokgaborelemez.blog.hu/2012/09/04/v2_hogyan_kezeli_a_kormany/fullcommentlist/1#c17719251
2. Sem az azeriek, sem az örmények nem fognak háborút indítani saját elhatározásból, mivel Moszkva ilyet nem tolerálna. Nem véletlen volt Grúzia lebunkózva pár éve, az orosz manőverszabadságot meg kell őrizni, s ezért ebben grúzok, örmények és azeriek csak olyan szerepet játszhatnak, amit Moszkva rájuk osztott. Tudják ők ezt nagyon jól.
3. Ami az örmény befolyást illeti, az erősen túlértékelt. A politikai. A legnagyobb örmény közösség Oroszországban él, hagyományosan jó a kapcsolat, de ez nem azt jelenti, hogy az örmények formálják az orosz kaukázusi politikát, hanem azt, az elszegődtek a kaukázusi orosz törekvések támogatására (már régen). Politikai befolyásuk másutt sem számottevő, ha ez lenne, nem így állnának, ahogy állnak, gyakorlatilag ki vannak szolgáltatva Oroszországnak. Örményország nagyon szegény. Még magyar szemmel nézve is tényleg szegény. Az örmény diaszpóra ugyan küld haza pénzt, de ha ez annyira befolyásos és gazdag diaszpóra lenne, mint sokan gondolják, akkor Örményország gazdaságilag sem ott tartana, ahol tart. Szerencsétlenek, nincs választásuk, csak az oroszokra támaszkodhatnak katonailag és gazdaságilag. Azt látták a grúz példány, mit ér egy kis kaukázusi szegény ország nyugattal való kacérkodása az oroszok ellenében. Tanultak belőle, visszakoztak a nyugati nyitástól, mivel csak az oroszok nyújtanak katonai garanciákat, persze azok sem ingyen. Ezért olyan frusztráltak az örmények és érzékenyek. Az örmény felső vezetés egy jó része egyébként karabahi.

aszekelyek 2012.09.04. 21:24:13

@Hángérien feeritél rajongó dbeata: Na kire bíznád , édes egy Beácskám ? Bajnaira , aki megszabadított volna minket 3 ezer milliárd nyugdíjkasszából kiszedett forinttól , amit a magán kötelezőben használtak , mi meg tömtük a likat az adóinkból tizenkét éven át és csak növesztette ez a hiányunkat? ez a hozzáértés ? neee, na neee..... Véletlenül a HAjdú-Bét ügyben is csak a bankot fizették ki, a magyar beszállítót nem. na hagyjuk ezt... veres? Aki kreatívan nem bírta elmagyarázni sehogy sem a kormányzati negyedre költött pénzt és kirohant a meghallgatásról? Aztán felbukkant Kínában... és hasonlók... Az egy példányos, ki ne derüljön idő előtt, papírkájával..., n 2006-ban? meg azt is aláírta, vihetnek bármit, a magyar vagyonból, ha Orbán nem tudna időre fizetni.... ? Ő aztán nagyon ért a pénzügyekhez. Pont, mint oszkó. A bank és biztosító üzletágnak kedvező intézkedéseket hozni. Ahhoz értenek.

aszekelyek 2012.09.04. 21:40:16

@Hángérien feeritél rajongó dbeata: azt javaslom , inkább olvasd el a privát bankár oldalon a jegyzetet, az eredetit, ne azt, amit az index kreált belőle. " Csak tiszta forrásból. " -ez Bartók vagy Kodály , nem esküdnék meg. Tudod, akikről Spiró írta, jönnek a xarból a mélymagyarok. Az ilyen spiróféléktől kapott undort Bartók és ment el innen a világ másik végére.

aszekelyek 2012.09.04. 21:45:14

@hegyilány: nem fellelhető a bizonyíték... a bírónő meg eléggé belecsavaroddott nyelvvel tudta csak ebből levezetni, hogy akkor ugye nem is követhette el.. Pont úgy, mint aki magasem hiszi, amit mond. nem tartóztatták le idejében, így el tudták tüntetni a bizonyítékot, ami nem fellelhető.... :) Meg még nem is jogerős. Marhája, ez is az ügyészséget sarazza. nem is volt akkor még Polt a főügyész , mikor ez kibukott , messze nem volt... A bíróság meg egy röhej.....

Mariann19 2012.09.04. 21:53:33

@knausz: Az általam leírt példában látom egy kormány nagyságát. Amikor az emberi érzületre hatva képes egységet teremteni a kormány, az állampolgárok és pártok között és ennek a prioritását felismeri.Nyilvánvalóan ezek után azt is tudja, hogy az ily módon generált összefogást hogyan lehet az anyagi világ fejlődésébe adaptálni, ezesetben a gazdasági fejlődésbe.Nem szeretnék a lelkesedésem miatt érzelgősbe csapni, de ezek tények.
Örömet okoz, hogy azonosulsz ezekkel a nézetekkel, melyek már a közgazdasági szakirodalomban is kezdenek teret nyerni.

Mariann19 2012.09.04. 21:56:29

@knausz: "Szárnyal a Török blog" írtad korábban. Nagyon jó a társaság, jó a vitaindító blog is, ha mindez jelen van, mi kell még?

aszekelyek 2012.09.04. 22:00:39

@It’s the economy, stupid: ugyan, ugyan, ez sikerült válasz helyett? elég sovánka.

eddig oly magabiztos és mindent jobban tudóka:)) lassan mondom. Most minket, MAgyarországot macerál-e az EU ? A Bizoccság? Ha nem, akkor butábbak , mint a mi drága atv-nk, vagy az itt nyüszítők? nem, nem gondolom, ha mi valóban olyan rossz fát tettünk volna a tűzre, ahogy előadják , akkor nekünk most nem kéne sokkal jobban szorulni. Az Únió egyik szervezete sem cáfolta vagy rótta meg Orbánt és nem állította, hogy nem a szabályoknak megfelelően jártak el. Azt mások állítják. Magyarázatot sem az Únió vár , hanem amerikai fontosék. Kérdezem, hogy ha tényleg olyan rémeset csináltak volna, nem ütnék-e akkor MAgyarországot. Mint a média törvényért, meg az alkotmányért., meg a MNB függetlenségért,... és a többi... esetleg az európa Tanács már kifejezte nem tetszését a történtek miatt? :D valaki? velencei bizottság? naaa, csak fel tudsz mutatni valakit agresszolga vendégein kívül , meg a foteltöltelékeken és hasonlókon , pl szlöm , kívül! ... Akik valóban elmarasztalnák Orbánt.

Komolyan veendőkre gondolok.

aszekelyek 2012.09.04. 22:03:54

@Hángérien feeritél rajongó dbeata: képzeld csak! Szigetvári Viktor, mszp kampányos, meg a haza és haladásban, a kis takonypóc.... ma olvastam,.... @Khal Drogo: európa liga. oszt sem nem vannak Európában , sem nem tagállam, de az európa ligában játszanak... Mik vannak?

fchris82 2012.09.05. 00:18:26

@Letícia: "Ez igen, határozott ember vagy..."
:D Nem minden esetben. Elvárom - magamtól is -, ha vki csinál vmit, azt jól csinálja, ha pedig kontár, akkor menjen vissza az iskolába tanulni, és ha már begyakorolta, akkor csinálja. Egyébként köszönöm kedves szavaid, jól estek :) - nem irónia.

Az, hogy elemzők megszólaltak-e vagy sem, és milyen lobbi tevékenység zajlik a háttérben, teljességgel lényegtelennek tartom. Egy félkegyelmű gyilkost, egyértelmű bakival kitüntettünk és kiengedtünk, ezek után pedig további kommunikációs bénázásnak lehetünk tanúi első sorból. Bár nem kellene meglepődnöm, azért még mindig meg tudok, hogy "ezek" 2 (22) év alatt sem tanultak meg semmit. Annyira határozottak és magabiztosak akarnak lenni, hogy képtelenek a belátásra, ezáltal pedig képtelenek a tanulásra, és itt a végeredmény. OV tényleg nem értette, hogyan bukhatták el a 2002-es választást. Már akkor annyira belterjes volt az egész vezetés, hogy külső hangok nem is jutottak el hozzájuk, úgy tűnik, így van ez most is. Kaja Ibrahim, Joszip Tot, Happy End Kft, Ország Imázs Központ és hasonló "gyanús" ügyek; komolyan elhitték, hogy nyíltan lopnak, és senkinek nem bántja a szemét? Most is ez megy, és még csak kb titkolni sem próbálják.

Ez a cikk, továbbra is úgy tartom: "Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna." TG nem először nyúl mellé. Teljesen elvontan közelít meg témákat, és a valóság egyszerűen nem őt igazolja. Most viszont pont lehetett volna elvontan elemezni, a konkrét történtektől függetlenül, mit érdemes ilyenkor csinálni, mik lehetnek a következmények, egy rakás érdekes témát fel lehetett volna hozni, anélkül, hogy nekiáll várni a kormány válaszára.

2012.09.05. 13:37:34

Így van, ahogy mondod, az elmúlt 22 év is mutyizások sorozata, mint ahogy az 1038 óta (Szent István) tart többé-kevésbé a kényszerszüle megoldások vannak elfogadtatva normálisnak, és nézd meg, az emberek többségének 2010ben ez a belterjes, a béna banda kellett a lopás és a lenyúlások ellenére! És az más kérdés, hogy nem volt alternatíva, de a nem szavazás is szavazás lett volna! Szóval döbbenet, hogy mennyire nem tanulékony a magyar!

A posztról a véleményünk viszont más továbbra is.

aszekelyek 2012.09.05. 21:09:08

@Counter: Azerbajdzsán eurázsia , nem európa kifejezetten. :) Attól még bevehetik abba a broadcasting társaságba persze, aminek european a neve. Határeset, szó szerint. Egy ismerősöm szerint európa határa a az Uralnál van. :D
Hallgatom délután a rádiót és mit mondanak be? Az örmények pontosan ugyanazt már megcsinálták , egy olyan örményt tüntettek ki , aki több törököt ölt meg , és ahol elkövette , ott ült is , majd átadták nekik és ők nemzeti hősként ünnepelték. Három teljesen ugyan ilyen példát soroltak fel. Úgyhogy a kedves örmények jobb , ha szépen hallgatnak az Úniós intésre. A más szemében a szálkát , magukéban a gerendát sem , az nem fog menni.....
Mind a három eset Úniós országban történt , ill egy amerikában , és az átadások is ugyanígy. Ugyanígy lehetett számítani is arra , hogy majd ünneplik és kitüntetik a gyilkost , az örmények is. Semmi különös vagy szokatlan nem történt. Ha pedig azokért nem lehetett elmarasztalni más tagállamokat , akkor ezért sem lehet és pont. Hiába kornyikál amerika is, mert egy ilyet ők is csináltak.

aszekelyek 2012.09.05. 21:18:58

@Counter: Abszolút érdekel viszont , ha valaki elmagyarázza végre , hogy a fenébe is kerültek oda:D
Hálás köszönet. Csak ki sikerült provokálnom a választ.. Elsőre is megírhatta volna , hogy azért történt , mert a broadcasting az ilyen határtalanul rugalmas dolog..., "european" -nek híják , ha nem is azok vannak benne.

Tájékozottságom ebben kb megfelelt a nagy magyar többségének.

nem óhajtom elvenni azt az örömérzetet, amit a saját mindentudása jelent, amiért másokat, akik nyilván nem tudhatnak mindent, leszólhatja. Csak nyugodtan. Nos tehát azért nyerte azt a fesztivált azerbajdzsán, mert tagja annak a broadcasting cuccnak. értem. VAgy csak azért indulhatott el a versenyen?

Ha lenne olyan jó, és felvilágosítana minket , tudatlanokat erről is....
Most majd arra leszek kíváncsi , mikor történik majd meg az, hogy az IMF eddig félretolt és emiatt háborgó, nem európai tagjai is vezető szerepekhez jutnak. :)

aszekelyek 2012.09.05. 21:23:13

@korábban ulrike: Mit szól hozzá , hogy rámásznak a Gazpromra? :)))

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.09.05. 21:29:22

@aszekelyek: A műsorszóró társaság valószínűleg attól European, hogy a tagság sugároz/fogható Európában. Ha megnézte a wiki linkjét, látta a térképen, hogy észak-afrikai országokban is vannak tagok.

Európa nagyon sok különböző dolgot jelent: történelmet, földrajzi egységet, értékrendet, politikai, gazdasági, kulturális teret többek között.
A földrajzi Európa határa valóban az Urál.

Azerbajdzsán azért indulhatott el, mert része az EBU-nak. S azért nyerte meg a lepényevő versenyt, mert a megfelelő helyen kifizette az árát.
A nagyobb szabású lepényevések általában így dőlnek el. (Fel is bátorodtak, és meg is próbáltak venni maguknak néhány olimpiai lepényevési győzelmet is, de az nem jött össze.)

Nézze meg az ügyben ezt a beszélgetést, még a hírtv elfogulatlansággal nem vádolható szakértői is a "ballib örménypárti" véleményen vannak, ti. hogy nem volt ígéret, hogy tudhatta a kormány jogilag és politikailag is, s hogy morálisan védhetetlen.
A Jobbik kezd egyedül maradni a kormánypártisággal :-D

mno.hu/?block=mno_video_popup&param=media_id%3D58228

mókáné 2012.09.06. 09:33:58

@Mariann19:

"Nagyon jó a társaság, jó a vitaindító blog is, ha mindez jelen van, mi kell még?"

Idő kéne. Tegnap reggel csupán arra az időre kapcsoltam be a gépet, míg bejelentettem @Hángérien feeritél rajongó dbeata: barátnőmnek, hogy edzettem és majd jövök. Aztán nem jöttem, mert adódott több olyan program, amire mégis inkább elmentem.

"Örömet okoz, hogy azonosulsz ezekkel a nézetekkel, melyek már a közgazdasági szakirodalomban is kezdenek teret nyerni."

Az emberi kapcsolatok fontosak. Kicsiben és nagyban egyaránt. Híve vagyok a személyes ügyintézésnek. Bemegyek az irodába, bankba és személyesen még mindig sokkal jobb kondíciókkal megyek el aztán, mintha telefonon intézem. A régi módszereket beépíteni kellene és nem elfeledni.

Szeretem a Haszon - nőknek gazdasági magazint, Neked lehet, hogy nem mond sok újat, de én haszonnal forgatom. Foglalkozik vállalkozással, befektetéssel, marketinggel és sok egyébbel. Minden mindennel összefügg. Próbálom teljességgel megélni ezt a kusza világot.

Egy biztos: az emberi tényező, a humán erőforrás az alapja mindennek.

Mariann19 2012.09.06. 14:40:07

@knausz: Nem szeretnék teoretikus mezőkre térni, de a témánkhoz illik Fukujama nemzetközi politikai gazdaságtan professzorának az egyik gondolata, melyen képes voltam egy-két órát gondolkozni.
"Az evolúció befolyásolása az emberi természet megváltozásához vezethet, mely a liberális demokráciát fenyegeti."
Sajnos, az esszében ez csak egy mondat volt, nem analizálta tovább és nem is érvelt mellette. Ezért villant be nekem az ember, mint szubjektum elsődlegessége, és ennek adaptálása egészen a politikai ideológiákig. Most el kezdek még kutatni, hogy ezt a tézist még jobban megértsem, mert még nemigen tudom magamnak alátámasztani.Erről ennyit.
Még jársz edzeni? Emlékszem, korábban is volt ez a programod. Látod, hogy számon tartalak?
A blog nagyon feléledt, az egyik legtartalmasabb véleményeket itt lehet fellelni, ezért a jövőben is látogatni fogom.

mókáné 2012.09.07. 08:47:26

@Mariann19:

"Még jársz edzeni? Emlékszem, korábban is volt ez a programod."

Igen. Sőt. Az imént mentem 16 km-t az ellipszistréneren. Minden reggel edzéssel kezdek és délután, este folyamán megspékelem egy kis biciklivel a szabadban.

Azt vettem észre, hogy túl az alakomon, nekem lelkileg tesz jót a mozgás, mert erősít és már abba se bírnám hagyni! Szívből ajánlom.:)

Fukujama professzort pedig már említetted, ha az én emlékezetem nem csal. Várom, mire jutsz egy-egy gondolat mentén. Nyugodtan fejtegesd akár ebben a blogban is, helye van. Az emberi természet változása a politológiát, pszichológiát és számos más tudományt érint.

Nem tudom minek köszönhetem, hogy számon vagyok tartva, de jól esik! Még a kormány is, ha levelet ír nekem, ott rövid i a Timea. Ezek lényeges dolgok.:)

teevee 2012.09.07. 09:08:06

Lókupec Felcsútról...

‎2012. szeptember 5. szerda, 10 óra:
Orbán Viktor közlése szerint már az ősszel lezárulhatnak az IMF/EU-tárgyalások. A menetrend szerint haladnak az egyeztetések az Európai Unió (EU) és a Nemzetközi Valutaalap (IMF) tárgyalóival, és a kormány a tárgyalások gyors lezárására számít, már az ősszel – mondta a miniszterelnök külföldi hírügynökségek tudósítóinak szerdán, Budapesten. Közölte: noha vannak még vitatott kérdések, a tárgyalások jól haladnak. A labda most a magyar térfélen van – jegyezte meg a kormányfő, utalva az ajánlásokra készülő magyar válaszra. A megállapodás egyik akadálya lehet a jegybanki tranzakciós adó, ami az Európai Központi Bank szerint veszélyezteti a Magyar Nemzeti Bank függetlenségét. Orbán Viktor azonban bizakodásának adott hangot a megállapodás sikerét illetően. (MTI)

2012. szeptember 6. csütörtök, 8 óra:
Tájékoztatást kapott szerda este a Sárváron ülésező Fidesz–KDNP-frakció a kormánytól a Nemzetközi Valutaalap (IMF) feltételeiről. A Magyar Nemzet szerint a következőket kéri a Valutaalap: nyugdíjak csökkentése; nyugdíjkorhatár-emelés; családi pótlék csökkentése; személyi jövedelemadó-emelés; privatizáció; utazási kedvezmények csökkentése; bürokrácialeépítés; általános, értékalapú ingatlanadó; önkormányzatok kiadásainak csökkentése; bankadó eltörlése, pénzjuttatás a bankszférának. A lap szerint az ismertetett feltételeken túl a megállapodás akadálya lehet a jegybanki tranzakciós adó, ami az Európai Központi Bank szerint veszélyezteti a magyar jegybank függetlenségét. (Magyar Nemzet)

2012. szeptember 6. csütörtök, 11 óra:
Giró-Szász András kormányszóvivő kérdésre válaszolva közölte, hogy nem kívánják kommentálni az IMF feltételeire vonatkozó találgatásokat, ezekről, mint mondta, Orbán Viktor kormányfő a parlamentben fog tájékoztatást adni hétfőn. (MTI)

2012. szeptember 6. csütörtök, 15 óra:
Orbán nem vár. "Ezen az áron, így nem" kell biztonsági, pénzügyi garancia a Nemzetközi Valutaalaptól (IMF) és az Európai Uniótól - jelentette be a Fidesz-KDNP-frakció döntését csütörtökön Orbán Viktor miniszterelnök Facebook-oldalán, utalva a sajtóban megjelent IMF-kölcsönfeltételekre. (MTI)

dbeata 2012.09.07. 13:23:54

@aszekelyek: Bocs, erről a posztról nem jön értesítés a levélfiókomba... El fogom olvasni amit írtál!

dbeata 2012.09.07. 13:47:30

@aszekelyek: Ne érts félre, nem a kora miatt, hanem mert ellentmondásos a megítélése, és botrányokba keverte magát. Érthetetlen a lelkesedés Matolcsy részéről...
Főleg, hogy nagyon nem jönnek be a SAJÁT számítások sem.

Mariann19 2012.09.07. 16:02:24

@knausz: Szia!Először Fukuyama tanairól: Ahhoz, hogy ezeken az oldalakon el kezdődjön ezekről egy beszélgetés vagy vita, ahhoz a résztvevőknek el kéne olvasni az esszéit, tanulmányait, másként nem lehet bekapcsolódni.Amennyiben ez nem jön létre, a többiek részére érdektelenséget jelentene.Nem szeretnék udvariatlan lenni, ha nem a bloghoz fűződő beszélgetést generálnám. Amennyiben illik majd az adott témához, érvként szívesen ollózom belőle, mert kedvelt gondolkodóm.
Nagyon szeretem az igényességet nemcsak a belbecs, hanem a külcsín megjelenítésében is. Most kissé humorra veszem a figurát, és azt mondom, hogy folyamatosan igyekszem fenntartani az attraktív megjelenésemet, de az idő múlásával ez egyre többe kerül. Érted, ugye?
Az interneten sajátos atmoszférájú barátságok jönnek létre. Első találkozásunk a Török Gábor blokk kissé kirekesztő változtatásakor jött létre más terepen. Akkor fordultatok felém többen kiemelt figyelemmel, Te még fajsúlyosabban, azóta valóban számon tartalak, mint hozzám közel álló embert. Remélem, ez sokáig így marad!

mókáné 2012.09.07. 20:17:22

@Mariann19:

"Az interneten sajátos atmoszférájú barátságok jönnek létre."

Igen. Hihetetlen dolgokat éltem meg ezeken a barátságokon át. Beleláttam, számomra korábban rejtett világokba, úgy mint a média titkai. Számos közéleti személyiséggel ismerkedtem meg levelezés után személyesen is. Ma már jobban érdekelnek a hétköznapi hősök. Az olyanok, mint én.

"Nagyon szeretem az igényességet nemcsak a belbecs, hanem a külcsín megjelenítésében is."

Nálam elsősorban még mindig a külső dominál. Hanem: ma már tudatosabban adom el magam, mint korábban. Az öltözködésem, a viselkedésem, a hanghordozásom, mind moderált, ugyanakkor természetesen egyszerű. Folyamatosan tanulom magam és bizonyára tanítok is, különben nem működne.

"azt mondom, hogy folyamatosan igyekszem fenntartani az attraktív megjelenésemet, de az idő múlásával ez egyre többe kerül. Érted, ugye? "

Nekem az idő múlásával egyre könnyebben megy, hiszen ismerem önmagam, a hibáimat. Ruhával, cipővel, kiegészítők garmadával javítok, tökéletesítek a megjelenésemen. Kísérletező típus vagyok. A konzervatív stílusból bátran vágtam az olasz lazaságába, az egyedi tervezésű darabok felé fordultam. Nincsenek ráncaim, krém sem nagyon kell. Néha rakatok egy arany-pakolást és akkor ez letudva. Rengeteg folyadékot iszom, most a Kristálygomba a sláger.

Szívesen adok tanácsot, ha szívesen veszed. Az idő nem ellenség, hanem barát. Olasz nőket figyelve: nem számít a kor, öltöznek és fiatalok maradnak örökké!:)

", mint hozzám közel álló embert. Remélem, ez sokáig így marad!"

Ennyire keveset még senkiről nem tudtam, mint Rólad, de elfogadom ezt, így, és majd nyitsz, ha gondolod. Magam részéről hűséges és megbízható ember vagyok. Örülnék, ha nem csalódnál bennem!

Mariann19 2012.09.08. 15:42:12

@knausz: A külsővel kapcsolatos izlésvilágod hasonló a magaméhoz, különösen az olasz modell kiválasztása. Ők nemcsak a ruházatban, hanem a lakberendezésben is jeleskednek.Erről többet nem írnék, mert nem szeretnék egy politikai blogot eltérően tematizálni.

A blogok világában verbális barátkozásokra van lehetőség, a mai kor sajátos emberi kapcsolatainak műhelye.Szeretm, mert azt tapasztalom, hogy, hogy egy különös kiválasztási képesség et hoz létre, és az azonos habitusú emberek el kezdik keresni egymást. Ezáltal megfelelő szellemi partnerség jön létre.
Úgy látom, ehhez tapasztalatokat szereztél és hasznosítottad is.Egy jelenséget nem tudok a helyén értékelni egyelőre, mert személyes megkeresések történnek körülöttem, és nem ismerhető fel általam a magyarázat. Megtisztelőnek érzem, de gondolatilag nem tudom lekezelni.
Érdekel a véleményed!

mókáné 2012.09.08. 19:33:51

@Mariann19:

"az azonos habitusú emberek elkezdik keresni egymást. Ezáltal megfelelő szellemi partnerség jön létre."

Igen. Ez rendkívül fontos, különösen akkor, amikor az utcán vagy munkahelyen az ember nem talál önmagához hasonlót vagy nem barátkozik szívesen és/vagy autodidakta módon tanulna, mint pl. én.

Hátránya az interneten kötött barátságoknak, hogy keveset lehet találkozni, mert a másik fél fizikailag többnyire messze van. Ez az, amit mostanában elég nagy hátránynak érzek és emiatt nézelődök jobban másutt (a való életben). Hiányzik a személyes kontaktus.

"személyes megkeresések történnek körülöttem, és nem ismerhető fel általam a magyarázat. Megtisztelőnek érzem, de "
Én visszautasítottam, amikor legutóbb egy újság főszerkesztő laptulajdonosa megkeresett, hogy írjak oda. Többnyire ilyen jellegű ajánlatot kaptam. Ehhez láttak munkámat és ennyi oka volt. Értékesnek találták. Nem gondolom, hogy a külsőm miatt, bár férfiak tették, sose lehet tudni.

Mindenekelőtt gyanakvással kezeld, bármi érkezik. Ha szakmai és leinformálható, akkor többnyire rendben, ha nem látott rólad képet, elfogadható: lát benned fantáziát.

Ha magánjellegű, akkor döntened kell. Független vagy és a netes barátságokból akár szerelem is lehet! Javaslom ilyen esetben a fokozott körültekintést, óvatosságot.

Nem írtál konkrétumot, csak ilyen általánosságban tudtam válaszolni. Nem tudom, segített-e ez valamit?

Mariann19 2012.09.09. 11:47:59

@knausz: Az általam vázolt virtuális barátságok úgy jöttek létre, hogy egy-egy kommentem megjelenése során néhány itteni társam folymatosan reagált, mely ma már úgy néz ki, hogy amikor megjelenek, azonnal reagálnak az írásaimra és hosszú elmélkedéseket folytatunk. Ez számomra azt fejezi ki, hogy az azonos szinten álló emberek keresik egymást még akkor is, ha nézeteik, ideológiájuk nem azonos.Ez értéket jelent számomra.
Ami a privát mezőkre terelhető megkereséseket illeti, ezek jelentik a talányt, mert ismeretlen a célja. Amennyiben szellemi lenne a kapcsolat, az folytatható a kommentelés útján is. Egy ilyen szituba a közelmúltban mentem bele először, mely nek elég sikertelen fináléja volt. Egy despotával kerültem kapcsolatba, túl vagyok rajta.
Igazából nem keresek személyes kapcsolatokat, mert a köreimben részt vevők kiváló szellemi partnerek. Ez nem jelenti azt, hogy ne tekintsek ki a világból kommentelés útján.

sga 2012.09.09. 18:32:32

"Mielőtt elhatalmasodik rajtunk az igazságosztó hevület, ismételten javaslom az összehasonlító teszt elvégzését: azok, akik most elvi alapon érvelnek a reálpolitika primátusa vagy a nemzeti szégyen mellett, vajon mit mondtak volna, ha ugyanez – pontosan ugyanígy - a Gyurcsány-kormány idején történik?"

Nem történt. Konkrétan visszautasították a kérést. Szokásos TG maszatolás.

trecska 2012.09.20. 09:34:46

@kapitalista: kifejtened v ennyi a velemenyed?

trecska 2012.09.20. 09:40:05

@Zébácsi:
"Nézd, én se vagyok az USA feltétlen és odaadó híve, de azt ugye érzed te is, hogy az olajjal nem stimmelt valami."
Vmi mindig van a hatterben, az olaj megszerzese mentesit bizonyos cselekedetek alol ezek szerint?

"Nem kell elhinni, hogy kevés van (van, hidd el, sőt, egyre több), de az, hogy te holnap is tankolhass az autódba (és ne Q drágán), elég sok amcsi katona életébe is került."

Ez azert igy eleg demagog, tuladonkeppen miattam haltak meg az imperialista katonak, akik tobb ezer dollarert vallaltak, hogy civileket olnek sok esetben?

"Nem nem-buziságom okán, de nekem is csípi szemem az ír gázolóügye (főként, hogy gyerekeket ütt el), de azért ezt ne mossuk össze ezzel, egész más ügy."
Miben mas? Itt meg csak nem is huzodik a hatterben olaj, vagy penz meg sem adjak ki ezt a cserbenhagyasos gyilkost. Ez meg nagyobb bun sztem.

"Viktor, ennyire kell az azeri olaj-pénz? Bármi és bármi áron, csak IMF ne, ugye? Azért, hogy senki ne szólhasson bele, igaz?
Agyrém."
Te tenyleg elhsized h az azeriektol akart penzt?:)
Ne viccelj mar...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.09.20. 10:01:03

@trecska: Miben más? Minden állításpár egyik tagja az egyik, másik tagja a másik ügyre igaz. Melyik melyik?

1. Ki kér kit?
a) A kérő ország a kért ország polgárát kéri.
b) A kérő ország a kérő ország polgárát kéri.

2. Mire kéri?
a) A kérő ország által kiszabott büntetés végrehajtására.
b) A kért ország által kiszabott büntetés végrehajtására.

2/a. Ítélkezés és végrehajtás viszonya
a) A végrehajtó és az ítélethozó joghatóság azonos.
b) A végrehajtó és az ítélethozó joghatóság nem azonos.

3. Várakozások
a) Végrehajtás.
b) Végre nem hajtás.

4. Bűncselekmény jellemzése
a) Súlyos, szándékos.
b) Súlyos, gondatlan.

Van még, ha kell.

trecska 2012.09.20. 10:12:08

es most mit csinaljak ezzel?:)
ettol fuggetlenul meg nem kell ket labbal tiporni az orszagot, amikor hetenete fordul elo ilyen, csak az nem kap ekkora publicitast. es kulonben is: kertek, kiadtuk kerve folytassa bunteteset, felmentettek, elengedtek, hos lett.
a ti szemszogotokbol errol valoban magyarorszag tehet? mi menetettuk fel? mi kialltottuk ki nemzeti hosnek? nekunk mi kozunk van a ket orzsag viszalyahoz? semmi. a nemzetkozi jog alapjan adtuk ki, ennyi. hogy utana mi tortenik ahhoz nekunk semmi kozunk. nem tudom ezt miert olyan nehez megerteni...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.09.20. 10:19:06

@trecska: Hogy mit csinálj vele?
Első lépésnek megteszi, hogy ne hadoválj róla összevissza sületlenségeket.
Hetente nem fordul elő, évi 10-12 ügye van Magyarországnak, ellenben egy év 52 hét.

Velem nem fogsz tudni per ti beszélgetni, úgyhogy itt le is zártam.

trecska 2012.09.20. 10:31:00

@Counter: ki a retek vagy te? vmi kieleguletlen liberal homar?:) reg szoptal? vagy mi bajod?:) hetente a nagyvilagban, te tusko liberal kapo.
egy ev 52 het? nem mondod, te aztan nem vagy semmi, te egy tanult ember vagy a mindensegit!:)
lezartad? huha:)

trecska 2012.09.20. 10:34:46

@Counter: vegre van mire recskaznotok :)
süti beállítások módosítása