Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) bajnai gordon (15) Bajnai Gordon (2) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) Fidesz (2) fidesz (130) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) Gyurcsány Ferenc (1) gyurcsány ferenc (49) habonyizmus (1) habony árpád (2) Habony Árpád (1) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) heti válasz (1) Heti Válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) jávor benedek (3) Jávor Benedek (1) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) jobbik (76) Jobbik (1) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) Karácsony Gergely (1) karácsony gergely (3) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) medián (9) median (1) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) mesterházy attila (34) Mesterházy Attila (3) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) mszp (104) MSZP (1) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) Orbán Viktor (9) orbán viktor (114) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) Schiffer András (1) schiffer andrás (9) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) Simicska Lajos (2) simicska lajos (3) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szíjjártó péter (1) szijjártó péter (6) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) veszprém (1) Veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
06:24

Hosszas gondolkozás után szerdán a Jobbik kampányfőnöke bejelentette: az edelényi választókerületben Molnár Oszkár független jelöltet támogatja pártja a választás második fordulójában. Bár a hvg.hu tudósítása szerint a döntést nem fogadta osztatlan lelkesedés a helyi jobbikosok körében, az feltehetően eldőlt, hogy az első fordulóban harmadik helyen végzett Miklós Árpád neve nem szerepel vasárnap a szavazólapon. Vajon ebben a helyzetben van-e esélye a volt fideszes politikusnak arra, hogy elorozza a mandátumot az első helyen forduló Daher Pierre elől?

Kezdjük egy kis visszatekintéssel: Molnár Oszkár 1998-ban és 2002-ben is győzni tudott ebben a borsodi választókerületben, sőt 2006-ban az első forduló után is esélyesnek tűnt a triplázásra. 63,85 százalékos részvétel mellett 90 voks előnnyel várhatta a folytatást az MSZP-s Gúr Nándorral szemben, utóbbi azonban még jó eséllyel számíthatott a kiesett SZDSZ-es jelölt 453 szavazójára.

FIDESZ-KDNP
11 084
47,85
MSZP
10 994
47,46
MDF
633
2,73
SZDSZ
453
1,96
 
A második fordulóra nőtt a szavazási kedv, ekkor már a választók 65,92 százaléka voksolt. Molnár Oszkár 784 új támogatóra tett szert, de ellenfele 3 darab szavazattal így is legyőzte.
 
MSZP
11 871
49,41
FIDESZ-KDNP
11 868
49,40
MDF
287
1,19
 
A fideszes politikus ősszel az önkormányzati választáson vigasztalódhatott, amikor nagy fölénnyel választották meg – 2002 után második alkalommal - Edelény polgármesterének.
 
Molnár Oszkár
FIDESZ-KDNP
3 375
61,85
Gadóczi Bertalan
MSZP
1 925
35,28
Veres Edit
MDF
157
2,88
 
Idén a 2006-os első fordulóra nagyon hasonlító részvétel (63,28 százalék) mellett a Fideszből való kizárása miatt függetlenként próbálkozó Molnár a négy évvel ezelőtti támogatottságának közel felét gyűjtötte be – ám ezzel az eredménnyel is megelőzte a Jobbik és az MSZP indulóját, ráadásul az egész országban a legjobb eredményt elérő független jelölt lett.
 
FIDESZ-KDNP
8 162
36,54
Független
5 393
24,14
Jobbik
4 273
19,13
MSZP
4 177
18,70
Független
335
1,50
 
A Fidesz jelöltje 2769 vokssal többet gyűjtött, de a közöttük lévő távolság egy csapásra eltűnhetne, ha a 4273 jobbikos jelöltre szavazó legalább 65 százaléka most vasárnap Molnárt támogatná (mindezt azonban úgy, hogy közben egyikük sem választja Dahert). A Jobbik visszalépése után a mandátum sorsa tehát az első fordulós Miklós-szavazók kezébe került, az ő döntésüktől függ, hogy a Fidesz vagy – feltehetően az alku része, hogy Molnár beülne a frakcióba – a Jobbik mandátumainak száma növekszik-e Edelényben. Molnár esélyei jelentősen erősödtek, de azt azért nem állítanám, hogy mérkőzés már lefutott.
 
x x x
 
Egy fontos észrevétel - Róna Dánielnek köszönhetően -: a listás szavazáson ebben az egyéni választókerületben a Fidesz 53 százalékot kapott, a Jobbik 26-ot, az MSZP pedig 17-et. Mindez arra utal, hogy Molnár Oszkár első fordulós támogatóinak jelentős része listán a Fideszre szavazhatott. 

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr921941298

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Választás 2010/2 | Kampánycsend, kétharmad stb... 2010.04.25. 00:34:20

Kedves Olvasóim!Engedjétek meg, hogy a 2010-es választások második fordulójának "posztlavináját" is egy fontos idézettel indítsam:A 2/2007. (III. 19.) OVB állásfoglalás a kampánycsend egyes kérdéseiről 10. pontja szerint:  "10. Az á...

Trackback: Molnár Oszkár strikes back! 2010.04.22. 10:07:10

A Jobbik elnöksége a héten dönt arról, hogy Borsod-Abaúj-Zemplén megye 8. választókerületében visszalépteti-e egyéni képviselőjelöltjét a választáson független jelöltként induló Molnár Oszkár, Edelény polgármestere javára, mondta Vona Gábor, a Jobbik e...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anti76 2010.04.22. 15:54:12

@[nev]: amúgy mindenki birodalmi nemzetállamot akar.
Az európai országok csak azért nem, mert nem rughatnak labdába az olyanokkal akiknek nagyhatalmi státuszuk van/lehet.
Az usa ezt már megvalósította, az oroszok is mindent megtesznek azért, hogy meglegyen (grúz, stb háborúk, gázdiplomácia) és még esetleg kínának lehet hasonló ambiciója.
Ne áltassuk magunkat, az emberiség nem lett humánusabb csak azért, mert már a 21. század van, ami a borzasztó 20. után szükségképp nagyszerűnek, humánusnak és békésnek kell lennie.

aum 2010.04.22. 15:56:38

@Captain Tott: Azt én tudom, de normál esetben a cigánybűnözés nem azt jelenti, hogy minden cigány bűnöző, hanem hogy vannak olyan bűnözési formák, amelyek bizonyos szociokulturális közegben jellemzően fordulnak elő.
Ugyanígy van politikusbűnözés is, ami nem azt jelenti, hogy minden politikus bűnöző, hanem létezik egy a politikusok körében jellemző bűnelkövetési minta (befolyással üzérkedés, vesztegetés).
A magyar társadalom nagyon előítéletes tud lenni.
Így lesz minden politikusból korrupt gengszter, minden vietnámiból drogdíler ésígytovább.
Természetesen harcolni kell az előítéletek ellen, de attól még a problémákat is meg kell oldani.
Pont az utóbbi időben egy csomó vietnámi drogfarmot lekapcsoltak. A rendőrség erre specializálódott csoportja külön felhívta a lakosság figyelmét, hogy amennyiben vietnáminak adják ki a házukat, akkor legyenek résen.
Igen, létezik a vietnámibűnözés is...

pad78 2010.04.22. 16:00:45

@radala: Annyiban faktor, hogy MO győzelmével, ha jól tudom, a Jobbik mellett a Fidesz is kap töredékszavazatot. Tehát az országban egyetlen helyen érdekük talán a Fidesz győzelme: Edelényben. Ha jól gondolom... (Nagy vonalakban értem a választási rendszert, de ilyen apróságokról fogalmam sincs. Úgyhogy lehet, hogy nagyon mellényúltam.)

[nev] (törölt) 2010.04.22. 16:00:55

@pad78:
a szociknak önállóan sehogy sem lesz 77. az lmp-mszp alkalmi tandemnek meg akkor is lesz, ha a szocik elvesztik az összes egyénit. legalábbis amilyen becslést olvastam.

felteszem 20 év alatt valaki csak írt egy excel makrót, vagy egy basic programot, ami emulálja a magyar választási rendszert. brutális pártlap a hetiválasz. nem lennék meglepve, ha borókai gábor lenne a köztévé(k) elnöke.

reKorrekt 2010.04.22. 16:02:39

2006: 3 szavazat különbség (~23000 szavazatnál)

Ki hiszi ezt el? Ez még az MDF 5,04%-át is veri. De nyilván Budaházy a paraszt hogy újraszámlálást kérve hidatfoglalt... :)

ádázgalád 2010.04.22. 16:04:52

@Captain Tott:
De kedves Captain a "cigány" egy viselkedés, életvitel-forma (élősködés esetleg életvitelszerű bűnözés, törvényen kivüliség, jövőkép nélkűliség, utánam a vízözőn lelakom aztán tovább megyek, felelőtlenség stb.), erős etnikai kötödéssel! Az etnikával nincs baj, tegye föl a kezét az a kapitány akinek nem tetszik egy karcsú, hosszú hajú, barnabörű, nagy feketeszemű, csöcsösfaros, fiatal cigánylány aki ráadásul gyönyörűen énekel és táncol is. Mellesleg az etnika nem is kezelhető, mit csinálnál? génkezeled? Nem az etnika a téma, hanem a szocializáció!

pad78 2010.04.22. 16:06:11

@[nev]:
Neked is köszi szépen!
Bár most megint ugyanott vagyok, minthogy van két ellentétes álláspont. (Lásd feljebb radalát.) :( Más tippek?

reKorrekt 2010.04.22. 16:06:56

@pad78: 2. fordulóban nincs töredékszavazat.

anti76 2010.04.22. 16:09:53

@[nev]: az is érdekes, ahogy polgárháborúnak hivod a két Vh-t, ahol európai öl európait. Európa mióta egy ország?
Talán azért mert hasonló a kultúránk? De a történelmünk, identitásunk nagyon különbözik, ezért az EU soha nem lesz olyan egységes mint az Egyesült Államok vagy el tudod képzelni hogy Utah külön megállapodást kötne egy országgal, ahogy a németek pl ezt csinálták az oroszokkal gázügyben.
Az EU soha nem lesz több egy gazdasági-pénzügyi egységnél, aminek annyi a célja, hogy az európai piacokat védje, és minél nagyobb legyen a belső piac az EU-s cégeknek.
El ne hidd, hogy emberbaráti humanitárius céllal tolják ide az euro milliárdokat. Azért hogy mégtöbbet keressenek. Nekünk mindegy igazából. A fejlesztési pénzek zömét az audi, mercedes, nokia stb magyar gyárai kapják, a szökőkút, felújított főtér igaz, nálunk marad, de az csak tetszetős, pénzt nem termel.

radala 2010.04.22. 16:13:44

@pad78: Nem a Jobbik nem faktor, hanem a helyi Jobbik. Azt akartam csak mondani, hogy fontos dolog nyilván a helyi szervezet, de most épp tök mindegy mit szeretnének vagy mitöl félnek.
Nyilván, ha DP nem nyer akkor kap a Fidesz töredékszavazatot, de itt éppen roppant keveset (1/5-6 lehet kb 50k szavazatból lesz egy országos mandátum, ha jól tudom.)
@reKorrekt: valóban, de ott derül ki, hogy mi is számít töredéknek az 1. fordulóból.

[nev] (törölt) 2010.04.22. 16:15:22

@pad78:
ez a vita elég könnyen eldönhető. mert megnéztem még egyszer a becslést. és a heti válasznak van igaza. itt nem csak a 2/3 kérdése a döntő, hanem a 4/5 is. mea culpa. mea maxima culpa.

radala 2010.04.22. 16:18:32

@[nev]: én írtam ilyet,
www.rongybabak.hu/Aladar1_Karma-feleMandatumszamlalo-1.XLS

De ettöl nem leszel nagyon okos, mert az, hogy épp mennyi kerül föl az országos listára az függ az adott választástól. Az enyém 98-at modellezi. Szerintem jól, bár nálam nem jön ki a 2/3 a Fidesznek:-)

szerintem egyszerűbb az index mandátumbecslését tanulmányozni. oszt kézzel eleszegetni meg hozzáadogatni...
A kinyeriavalasztast.hu szarabb, mint az enyém annál 70 % körül nyer a Fidesz.

CSENDES 2010.04.22. 16:20:10

@anti76: Bocsi. Nem azért nem válaszoltam, mert nem érdekel a probléma, hanem ki kellett mennem az üzembe. Túlórát tartunk, s néha rá kell nézni a dolgozókra. Tehát, igen ismerem a problémát. A munkahelyi italozás nálunk is előfordult. Vegyi üzem, ezért természetesen kirúgás jár. Lustaság, no ez nálam nem működhet. Jobban tartanak tőlem. Mondjuk az első kirúgás nagyot lendített a renomén. Nálunk nagyobb probléma a késztermék eltulajdonítása. Hozzáteszem nincs cigány dolgozóm. De nem az etnikai hovatartozás miatt.

Ordnassac 2010.04.22. 16:21:42

@dzsaszper: Visszalépések után? Hogyne, bár nem feltétlenül a negyedik helyről (de akkora különbség nem volt Gúr és Miklós) között. Pető Iván és Kuncze Gábor miért tudott az utóbbi időben nyerni (nem beszélve a szegedi Sándor Kláráról)?

ungabunga 2010.04.22. 16:22:02

@anti76: Hát nem tudom, tényleg örülnél-e, ha a cigányoknak valóban elegük lenne abból, hogy mostanában őket hibáztatja mindenki mindenért, és előjönne egy-két cigány Malcolm X. Hm. Én pont ettől félek a legjobban, és ezért (is) kellene sürgősen változtatni ezen a rettenetesen ellenséges hozzáálláson, ami eluralkodott az országban.

@Captain Tott: Láttam cigányt élőben, budapesti hétkerületi bérházit éppúgy, mint falusit. Épp ezért tudom, hogy vannak köztük ilyenek is, meg olyanok is. Vannak, akik leköpnek, és isznak, és kirabolnak. Meg vannak olyanok, akik nem, és ez nem elenyésző kisebbség. Nem állítottam soha, hogy legenda lenne a terménylopás, és azt sem gondolom, hogy oké, ha tíz tyúkból egyet elvisznek. Csak épp azt gondolom, hogy ezt a helyzetet gyűlölettel és kirekesztéssel nem lehet megváltoztatni, hiszen jó részben épp a kirekesztés és a gyűlölet szülte a helyzetet. És azt is gondolom, hogy a társadalomnak nem csupán kutya kötelessége, de saját jól felfogott érdeke, hogy ezt a helyzetet megoldja. És azt is gondolom, az amerikai feketék példája bizonyítja, hogy meg lehet oldani, még ha nem is 100%-os eredménnyel.

És pont azt akartam mondani, hogy még azok, akik tényleg nem virtigli rasszisták, azok is elkezdtek az elmúlt néhány évben belemenni abba a zsákutcába, hogy a cigányok ilyenek meg olyanok, és csak maguk tehetnek arról, hogy hol tartanak ma. És ez az igazán riasztó, nem pedig az, hogy van néhányezer igazi elkötelezett nemzetiszocialista, mert az mindig volt és mindig lesz.

radala 2010.04.22. 16:22:57

@radala: nálam 77 megy az országosra, de a valóságban csak ennél kevesebb, nem emlékszem mennyi.
Szerintem az index tudja a tutit, ezért nem is vesződöm a dologgal.

Ordnassac 2010.04.22. 16:23:59

@ungabunga: egyetértek. Gyakorlatilag minden szóval.

[nev] (törölt) 2010.04.22. 16:27:31

@radala:
komoly. ;-)

egyébként nehéz ezt az országos arányokból pontosan kimatekozni, a választási műsorban először giró szász is be volt tojva a fidesz az országos eredménye miatt, hogy nem lesz 2/3. de gondolom itt függ a megyei mandátumeloszlástól is, és a gép azt dobta ki, hogy valószínűleg mégis csak lesz.

anti76 2010.04.22. 16:30:17

@ungabunga: ahhoz hogy egy malcolmX sikert tudjon elérni, ahhoz az is kellett hogy a feketék letegyenek vmit az asztalra.
A cigány malcolmX csak az öklét rázná, mert nem tudna mondani semmit ami miatt tisztelnünk és befogadnunk kéne őket. Teljesítmény nélkül mindig le fogják nézni őket.
A kirekesztés, meg a gyűlölet is tehet erről de legnagyobb részben mégis a cigányok felelősek ezért. Segíts magadon Isten is megsegít. Ha a cigányok nem akarnak segíteni magukon akkor nekünk miért kéne?

radala 2010.04.22. 16:31:49

@radala: 64 van az országoson.

Ordnassac 2010.04.22. 16:34:41

@anti76: Lakatos Menyhért? Osztojkán Béla? Kállai Kis Ernő? A száztagú cigányzenekar? Choli Daróczi József? Sánta Ferenc? Ifj. Sánta Ferenc?

Mielőtt vaskos kijelentéseket teszünk (amelyek részben igazak, de sokkal sokrétűbbek, mint ahogy azt bármely oldalról halljuk), érdemes lenne kicsit megnézni, hogy azért volt asztalra tétel a másik oldalon is, csak hajlamosak vagyunk elfelejteni.

CSENDES 2010.04.22. 16:35:34

@anti76: Te még mindig nem érted. Ungabunga nem azt mondja, hogy adakozzunk, és/vagy tűrjük, hogy lopjanak. Az integráció nem ezt jelenti. Azt jelenti, hogy nem mi megyünk le az ő szintjükre, hanem "felemeljük" (jó programokkal) a magunk szintjére. Ezt próbáld már meg felfogni.

radala 2010.04.22. 16:36:14

@[nev]: Valóban komoly, mert már a 3. választást számolja ki soha nem rosszabbul, mint bárki, pedig ha megnézed a munka1 lapot, akkor látható, hogy még miép meg Fkgp meg ilyenekkel számol. Azaz igaz az alapfeltevése a programnak, hogy az emberek hülyék:-)

radala 2010.04.22. 16:38:07

@[nev]: Ja mint látod rohadtul nem nehéz kimatekozni, mert a 98-as adatok is tök jól leírják a megyék helyzetét máig.
Mondjuk a mostani választás nem nagyon nagy kihívás számszakilag, de 02-ben meg 06-ban is megmondta a tutit (sajnos):-)

CSENDES 2010.04.22. 16:43:28

@Ordnassac: köszi, most búcsúzom.

anti76 2010.04.22. 16:44:55

@CSENDES: én ezt felfogtam. ti nem akarjátok megérteni, hogy ehhez két fél kell. most is van elég program. a munkaügyi központokban biztos lehet jelentkezni mindenféle szakmára gondolod pont a cigánynak nem lehet ebben a pozitívan diszkriminált joggyakorlatban? Ha a cigányok tömegesen érdeklődnének, jelentkeznének ilyenekre hidd el, csökkenne a diszkrimináció a magyarokban, a nagy többség biztos pozitívan állna ehhez hozzá.
Ma az van, csinálunk egy programot nem működik, magunkban keressük a hibát, mégtöbb pénzt szánunk rá és meg se fordul a fejünkben, hogy esetleg nem a mi hibánk.
Lemenni az ő szintjükre- ezt hogy érted?

Ordnassac 2010.04.22. 16:55:43

@anti76: nem kellene általánosítani.

Egy korábbi posztban írtam egy esetet, ami édesapám szülőfalujában, a zempléni Pácinban esett meg. A falun (inkább nagyközség, 1000 főnél többen laknak ott) jelentős a cigány lakosság. (A polgármester jobbikos – Barati Attila –, bár betegsége miatt valószínűleg ősszel már nem indul.)

Édesapám rendbe akarta hozatni szülőházát. A sittelszállítási és hasonló munkákhoz felbérelt egy helyi maszekost, aki cigány. Mindent a legnagyobb gonddal és rendben elszállított, kifizettük, magyarul jól lefutott üzlet volt. A maszekos testvére (ergo egy nevelés) pedig hülyének nézi rokonát, mert az dolgozik és nem a segélyből él. Ettől függetlenül nem hiszem, hogy a maszekos cigány sokkal nagyobb esélyekkel indulna bárhol.

Miután itt egyik oldal sem akar közelíteni a másikhoz, jól bejáratott, szinte kigyomlálhatatlan előítéletek, illetve rossz tapasztalatok miatt, így eléggé akadozó a helyzet. Itt nem az a kérdés, hogy ki kezdje a közeledést, hanem az, hogy milyen úton-módon kerüljünk ki ebből a kilátástalannak tűnő helyzetből. Itt a közbiztonság csak egy szelete, de nem kizárólagos része az üdvös megoldásnak.

radala 2010.04.22. 17:03:44

mandiner.blog.hu/2010/04/22/csanad_vezer_durcas#more1940982

Szavazzunk-e a Jobbikra? MO elhatárolódik-e tőlük?

" Nagyon kíváncsi vagyok, hogy a most következő felvidéki választásokon az MKP hány százalékot fog kapni Trencsén, Zsolna, Eperjes, Lőcse térségében.”"

Hát nem egy köcsög ez a Csani?

anti76 2010.04.22. 17:09:55

@Ordnassac: figyu azért mert van pár egyetemet végzett, vagy dijjakkal kitüntetett művész az még nem egy kategória azzal, amikor az összes ember az usában tiszta szívvel drukkolt louisnak shcmelling ellen. Ott nagyon sok sportoló volt már akkor is akik olimpián aranyat nyertek, az egész ország ismerte és elismerte őket.
Akiket te említesz azokat jó ha 10% ismeri, de igaziból mit is tettek le az asztalra? Az első kettő politikus bennt volt a parlamentben. Nagy ügy. A többiek zenészek, írók. A többség nem hallgat cigányzenét, és nem néz ilyen-olyan díjjas filmeket.
Ha kimegyek külföldre inkább egy cigány sportolóval dicsekednék, mert sport része a kultúrámnak, de a cigányzene nem.

Ordnassac 2010.04.22. 17:10:33

@radala: egyszerű, a határon túl nem vevők a Jobbik elképzeléseire, akármennyire nem bírják elhinni...

Ordnassac 2010.04.22. 17:23:34

@anti76: sem Lakatos, sem Osztojkán nem volt parlamenti képviselő. Amúgy olvastál bármit is tőlük? Lakatos Menyhért Füstös képek c. könyvét érdemes lenne elolvasni. Akire te gondolsz, az valószínűleg Péli Tamás festő, aki tényleg volt a 90-es évek elején MSZP-s képviselő.

Cigány sportolók? Farkas Jancsi pl. Magyarország egyik legnépszerűbb focistája volt korában. Állítólag Papp Laci is az volt. Csak senkit nem érdekelt.

Amíg a feketék a sportban alkottak a köz számára maradandót, addig a cigányok nálunk a művészetben. Szakcsi Lakatos Béla, Pege Aladár, Cziffra György(!), Snétberger Ferenc, Oláh Ibolya (igen, ő is) és még sorolhatnám. Ők azért nem cigányzenészek.

A cigányzene meg annyira része a magyar kultúrának, mint Puskás Öcsi, Arany János, Wass Albert vagy Munkácsy Mihály. Szerves.

anti76 2010.04.22. 17:24:16

@Ordnassac: az általánosítás nem feltétlenül rossz.
Amiket mondtam a cigányokra az sztem 80-90% ukra igaz.
Ha azt mondom a nyugdíjasok szarul élnek ez is kb ugyanennyi nyugdíjasra igaz, mégis ez ellen a megállapítás ellen senki nem emel különösebb kifogást.
Az általánosítást a tapasztalat szüli. vannak pozitív tapasztalatok, azokból pozitív általánosítás lesz, és vannak rossz tapasztalatok abból meg negatív általánosítás. Sajnos ez már csak így van.
Az általánosítás akkor gáz, ha a kivételeket nem ismerjük fel.
Ha van cigánygyerek aki bejár órákra, látszik hogy szeretne tanulni, vagy dolgozik normálisan, munkából tartja el a családját és ennek ellenére a negatív sztereotípiákat gondoljuk róluk is.
Ha egy német lusta, hanyag azt is fel kell ismerni egy munkahelyen, annak ellenére hogy az a sztereotípia, hogy a németek precízek.

nyo 2010.04.22. 17:36:59

Azért hiteltelen a kétharmad elleni sírás, mert ha tényleg ennek megakadályozása lenne a cél, akkor azért még lenne egy utolsó trükk amit be lehetne dobni. Jelen esetben ha nem lesz több visszalépő és a Fideszesek elmennek szavazni, akkor 100% a kétharmad.
Viszont ha csak a saját érdekeit nézné a 3 párt akkkor szépen megléphetnék a nagy hadicselt. Én nem tudom mi a visszalépés bejelentésnek utolsó időpontja, de holnap délután vagy estére saccolom. Na szóval ezen időpont előtt 5 percel szépen beballgna az irodába 1 vagy 2 jelölt és bejelentené a visszalépést. Úgy kéne megvalósítani, hogy a maradék 57 körzetben mindenhol maradjon a szavazólapon 1 fideszes és 1 másik jelölt (célszerű a legesélyesebbet meghagyni vagy egyezkedni). Ha kellően késői ez az időpont akkor az esti híradókba már nem fér bele a téma, utána pedig nyilatkozatstop lenne mindegyik érintett pártnál. Egyszerűen a kampánycsend végéig nem érne el az információ az emberek nagy részéhez.
Vasárnap pedig gyanútlanul elballag a kedves választó és nagy megrökönyödésére csak 2 nevet talál a lapon. Szinte biztos, hogy 57 körzetből el lehetne szedni annyit ezzel az aranyos húzással, hogy a kétharmadnak búcsút mondhatna a Fidesz.
Választás után pedig annyit lehetne mondani, hogy a demokrácia és a saját érdekünkben sikerült egy sikeres manővert végrehajtani.
Az a kérdés vajon a 3 kampányfőnök olvassa e a blogot és átgondolja e ezt a zseniális ötletet? :D

ungabunga 2010.04.22. 17:39:11

@anti76: Igen, például a sport pontosan egy olyan terület, ahol a legalul lévő cigányok számára lenne érdemi kiugrási lehetőség, ha lennének rá programok - pályák, edzők, bentlakásos sportakadémiák. De nincsenek. (Egyébként számos kiváló cigány sportolót lehetne felsorolni a múltból, ha már itt tartunk.)

Azt írod: "csinálunk egy programot nem működik, magunkban keressük a hibát, mégtöbb pénzt szánunk rá és meg se fordul a fejünkben, hogy esetleg nem a mi hibánk." Csakhogy ezekkel a programokkal nem az a baj, hogy a büdös disznók szabotálják, mert nem akarnak dolgozni, hanem az, hogy totálisan alkalmatlan, rossz koncepciójú álprogramok, pótcselekvések, amik mögött nincs valódi változtatási szándék. És még az ezekre szánt (a szükségesnél ötvenszer, hatvanszor kevesebb) pénznek is ellopták a felét.

Ui. A fekete Malcolm X is csak az öklét rázta, és gyűlöletet szított. Esze ágában sem volt "mondani valamit ami miatt tisztelnünk és befogadnunk kéne őket". Háborút akart és önálló iszlamista fekete államot.

anti76 2010.04.22. 17:46:15

@Ordnassac: igazad van, csak indultak a választáson, de nem jutottak be.
Tudom hogy pl a '30 as években a magyar szélsőjobb a cigányzenét nemzeti karakterként komunikálták, és elismerem része volt a kultúrának de ne mondd már hogy egy átlagmagyar a cigányzenét hallgat. Oláh Ibolya meg kb annyira alkotott maradandót mint Puff Daddy, egy popsztár és kész. Amiket itt példaként hoztok - dobálózva nevekkel - ezek csak kivételek, ami azt erősíti, hogy köztük is vannak okos emberek, de ezt nem is vitattam. Senki nem mondja hogy nem emberek, hogy kvázi nem a Homo sapiens sapiens fajhoz tartoznak.
Amikor 1938-ban louis schmellingel boxolt akkor a yankee teljesen megtelt 68 ezer ember nézte, az ország összes rádiója közvetítette a meccset, ha most a time square-n megkérdezel BÁRKIT tudja- e ki joe louis mindenki tudná.
Ha most a Blaha lujza téren megkérdeznéd ki osztojkán, vagy mondjon egy cigány zenészt (aki "maradandót" alkotott, ahogy fogalmaztál), szerintem igencsak bajba lennél...

ádázgalád 2010.04.22. 17:47:52

@anti76:
Kösz Anti, mellesleg a nyuggerek ugyanakkora gondot okoznak, terhet jelentenek az országnak mint a cigányság, és ugrás szerűen szaporodnak is.

török gábor 2010.04.22. 17:47:58

Egy fontos észrevétel - Róna Dánielnek köszönhetően -: a listás szavazáson ebben az egyéni választókerületben a Fidesz 53 százalékot kapott, a Jobbik 26-ot, az MSZP pedig 17-et. Mindez arra utal, hogy Molnár Oszkár első fordulós támogatóinak jelentős része listán a Fideszre szavazhatott.

Ordnassac 2010.04.22. 17:51:31

@török gábor: hmmm... kérdés, hogy MO közeledése a Jobbikhoz hova irányítja ezeket a szavazókat?

Ordnassac 2010.04.22. 17:52:58

@anti76: viszontkérdés: ez nem a közoktatás hibája, hogy átlagmagyar az irodalom fontos szereplőinek jelentős részéről nem is tud?

Lehet, hogy itt is kéne valamit tenni?

objekt 2010.04.22. 17:54:06

@ungabunga: Azért én örülök annak, hogy vannak árnyaló vélemények is, különben hamar ránk sütnék, hogy rasszisták vagyunk. Azt látom, hogy az alap jó szándék senkiből vagy a nagy többségből legalábbis nem hiányzik. Mint ahogy a cigányokat védők is zömében egyetértenek az őket (cigányokat) ért bírálatokkal. Hogy a fenébe ne, hiszen mindannyian itt élünk. A Kinek-kinek a tapasztalata vérmérséklete alapján más a hozzáállása.

Kellene valami katartikus pillanat. Például cigány vezetők, őszinte önkritikus társadalomhoz forduló nyilatkozata. Önszerveződés, a sorból kilógók belső kitaszítása. Ehhez érdemes lenne csatlakozni.

Ordnassac 2010.04.22. 17:56:05

@objekt: az ötlet elsőre nem hangzik rosszul, legyünk bizakodóak, hogy ilyen helyzet fennállása esetén lesz megfelelő befogadóközeg. Akkor elindulhat valami.

anti76 2010.04.22. 17:57:20

@ungabunga: miért nincsennek programok. nézd meg a munkaügyi központok honlapját, elég sokféle átképzési programból lehet választani, még 7-8 osztály felzárkoztató is van, meg CNC forgácsoló is van.
Biztos lehetne jobban, meg persze az oktatástól nem kellene sajnálni a pénzt, de ezek a felkínált lehetőségek se érdeklik őket. Nem lehet őket erőszakkal kényszeríteni a tanulásra. Senkit sem. Ha ők nem állnak hozzá konstruktívan akkor mindegy. Az osztrákok se tudtak mit kezdeni a passzív ellenállással kénytelenek voltak kiegyezni.
Sztem mi (mint állam, társadalom), megtettük a kezdőlépést, ami persze nem sok, a pozitív dolgokból mindig lehetne több, de mostmár a cigányok (mint tásadalom, nép) is tehetnének pozitív gesztusokat.

anti76 2010.04.22. 18:13:07

@Ordnassac: de igazad van. gáz hogy ennyire kultúrálatlanok vagyunk, de hát ez van.
az átlagmagyar kurvára nem néz fel egy kossuth díjas művészre, mitagadás én se. Humán területen egyedül a történészeket tartom vmire pl a brit A.J.P. Taylor szerintem rohadt jól ír, és nagyon érdekes következtetéseket tesz.
Hogy tenni lehetne vagy kéne ezügyben nem tudom.
Már így is sok humánvégzettségű ember van inkább a történelmet, és a reáltantárgyakat kéne erőltetni minden szinten.

anti76 2010.04.22. 18:19:05

@objekt: igen ilyesmire gondoltam.
Az a benyomása az embernek, hogy a cigányok ülnek és várnak, hogy mi megoldjuk a helyzetüket.
Szerintem a magyar többség is meg akarja oldani ezt (és nem táborokra meg ilyenekre gondolok), de a cigányok segítsége nélkül ez nem fog menni.

[nev] (törölt) 2010.04.22. 18:31:54

@radala:
semmi bajon nincs a táblázatoddal.

pont erre való az excel. a programozható számolótábla amúgy charles simonyi találmánya. többek között ő a wysiwyg (amit látsz, azt kapod) szerkesztő, a word megalkotója. a microsoftnál alkalmazott programozási konvenciókat úgy hívják: "hungarian notation". simonyi miatt.

2010.04.22. 19:10:03

Na szép estét, végre hogy itt...:) És: hogyan állunk? Oszi megnyeri vagy nem nyeri?:)

ubul2000 2010.04.22. 19:13:04

@[nev]: Azért az öreg Simonyi is óriási koponya volt. A legszezációsabb előadó akivel életemben találkoztam. Emberségből, tudásból fantasztikus. Kár, hogy a kommunista rezsim kicsinálta.

Diocles 2010.04.22. 19:16:21

@Ordnassac:

pont fordítva, elválik majd Orbán személyes varázsa.
avagy leszavaznak-e az emberek Edelényben valakire azért, mert Orbán azt kéri tőlük.

Szerintem igen, annyit nem ér Oszi, itt a főhatalom a tét, ezt mindenki tudja.

[nev] (törölt) 2010.04.22. 19:47:06

@ubul2000:
mert az öreg simonyi egy polihisztor volt.

objekt 2010.04.22. 20:04:27

@anti76: A történelmi helyzet mindenesetre kedvező lenne rá. Az agyonhallgatás (SZDSZ éra) után most a szókimondás következik. Ebben a Jobbiknak kiemelkedő szerepe van. Elmondom szerintem miért.

A megjelenésük segít abban, hogy a Fidesz jobban középre tudjon húzódni. Szerintem az egyetlen esély a radikalizálódás elkerülésére, ha tényleg hatékonyan fellépnek azokon a területeken, ahol nagyon nagy a gond. (Hallom rögtön életbe léptetik pl. a "három csapás" törvényt.) Tudják ezt ők is, csak ezzel tudják kifogni a szelet a Jobbik vitorlájából. A Fideszt ismerve viszont valószínűleg csak tüneti kezelést alkalmaznának, félbehagynák a dolgot. Van ezer dolog amit fontosabbnak tartanának + nem kell egy újabb frontvonal. Viszont ott a Jobbik aki miatt végig kell csinálni. Tehát a fegyelmezés meglesz. Ez viszont józan ész szerint, de a jogvédők háborgása (erre ott az LMP) miatt is kevés lesz. Tenni fognak mögé felzárkóztatási programokat.

Tehát, a politikai helyzet kedvező lehet. Kérdés, van-e olyan karizmatikus cigány vezető, akire hallgatnának. Aki, vagy akik rendelkeznek akkora tekintéllyel, hogy végigvezessék a cigányságot azon az úton, (ezt már délelőtt leírtam) amin végig kell menniük ahhoz, hogy végül megbecsült tagjai lehessenek a társadalomnak. Valaki említette, ha valaki kiemelkedik közülük az többet hátra sem néz. Talán most őket is rá lehetne beszélni, hogy álljanak be a sorba. Ha ők már megállapodtak abban. hogy akarják a változást, akkor lehet a társadalomhoz fordulni megelőlegezett bizalomért. Mivel ez nem lesz mindegyiküknek érdeke, eleinte sokan lennének akik tennének az egészre. Na őket viszont naponta kellene elítélniük és cigányság ellenségeinek beállítaniuk a vezetőiknek.

Eközben az állam megfelelő szabályozással elérhetné, hogy érdemes legyen dolgozniuk, gyerekcsinálás helyett. A bűnelkövetőkkel szemben pedig kérlelhetetlenül politikai, faji felmentés nélkül fellépne. A Jobbik pedig ott lenne végső fenyegetésként, amihez képest még a szigorú Fidesz is jobbnak tűnhetne fel számukra.

Uff

[nev] (törölt) 2010.04.22. 20:16:33

@anti76:
a szabadelvű, meg a segíteni-akarós (szocialista) kioltja egymást, ahogyan a tűz, és a víz. egyébként a konzervatív, és a háborúzni-akarós (nacionalista) is elég távol állnak. az ég, és a föld.

---

a cigánykérdést fel lehet veni etnikai kérdésként is. de azzal szerintem elég veszélyes vizekre evezünk. korábban konszenzus volt abban, hogy ezt ne így, hanem társadalmi kérdésként, szegénykérdésként kezeljük.

szerintem a porbléma, hogy cigányságnak nincs valódi demokratikus képviselete. oké, vagy néhány díszcigány a pártokban, és van az ocö. de nincs cigányparlament.

tehát egyszerűen úgy kellene szavazni, hogy a cigány, vagy magyar parlamentbe küldesz-e képviselőt. az alapján kapsz kisebbségi, vagy többségi szavazólapot. szóval szerintem etnikai parlement kell. viszont én fölöslegesnek tartom a kisebbségi önkormányzatokat.

ez a fordítottja annak, ami most van.

ubul2000 2010.04.22. 20:16:35

@[nev]: Ismerted? Az számomra fantasztikus volt, amikor elmagyarázta hogy az elektronika meg a mechanika lényegében azonos egyenletek alapján működik.

6.Lenin 2010.04.22. 20:26:46

@[nev]:

szerintem a cigányparlament soha nem fogja megoldani a cigány kérdést.

A cigánykérdés helyileg keletkezik és ott is kell/lehet megoldani.
Ott,helyben ismerik a problémát.Hasonló/eltérő esetekre nincs egységes megoldás
Nem életidegen megoldásokat kellene kitalálni,hanem,ahol a probléma keletkezik,az érintettek bevonásával kellene megkeresni a megoldást.
Az államnak csak támogatni kellene a helyi kezdeményezéseket.
Sokkal olcsóbb,mint milliárdokat feleslegesen kidobni,mint jelenleg is,minden különösebb eredmény nélkül.
Bízni kell a polgárokban,ez az alap.

JR69 · http://komlomedia.hu/ 2010.04.22. 20:28:00

@BonFire: Lemaradtál beszélgetésünk elejéről, ezért nem vetted észre, hogy egyről beszélünk. Tisztában vagyok ezekkel a dolgokkal, és azzal is a Jobbik ezt hogyan képzelte el. Én csak a bio izé ellen érveltem, mert attól, hogy valami bio, még nem menti meg a magyar mezőgazdaságot (önmagában nem érték emelő tulajdonság). Tudom, hogy a hozzá adott érték a feldolgozás után kerül rá a termékre, de ahhoz azt a feldolgozósort (és minden hozzá kapcsolódó dolgot) létre kell(ene) hoznunk. Ahhoz pedig tőke kell, ami nincs, és aki tudna adni az valószínűleg ellenérdekelt. Tehát nem lesz...

[nev] (törölt) 2010.04.22. 20:34:58

@ubul2000:
csak a fizika kulturtörténetéből olvastam részleteket. a fizikát a kultúra természetes részének tekintette.

úgy kellene tanítani az iskolában a természettudományokat, hogy hozzá kellene kapcsolni a történelmet, és az irodalmat. szigorú kronologikus rendben kellene haladni. és az ókori irodalommal, és történelemmel párhuzamosan az akkori matematikát, fizikát, és kémiát és biológiát kellene tanítani, és úgy haladni előre.

tehát kiszámítja a gyerek a piramis térfogatát, meg tanul a surlódásról, és közben megismeri az egyiptomi hieroglifákat. külön kell választani a matek, a fizika, és a töri órákat, de egy nagyon szigorú kronológiát kellene tartani. és akkor nagyjából az összes kisgyerek mondjuk 10 évesen olyan okos lesz, mint egy fáraó. és szerintem az elég jó. ez a szemlélet hiányzik az közoktatásból.

6.Lenin 2010.04.22. 20:40:41

@[nev]:

"ez a szemlélet hiányzik az közoktatásból."

+ a pedagógus,
+a pénz
+az idő
+a szándék arra,hogy legyen sok millió/milliárd fáraó

A többi stimmel.

2010.04.22. 20:46:16

@[nev]: egyetértek!:) Ezért hagytam el a pályát...:(

panelburzsuj 2010.04.22. 21:24:48

@Letícia:

Ha megtanulod a tövis és tüske közötti különbséget, talán még visszatérhetsz egy jobb közoktatásba. Ahol a szemléletek nem helyettesíthetik a tudást.

[nev] (törölt) 2010.04.22. 21:25:56

@6.Lenin:
nem oldaná meg, de talán segítene a megoldásban. a kisebbségi önkormányzat meg nem segít. mert az pont arra erősít rá, hogy sányi, intézzed el a segílyt, mert azért vagyol. és ez a jobbik eset, hogy a cigány a segélyt követeli, a képviselő meg ezt intézi. a rosszabbik eset, hogy lopnak, és rabolnak.

és a többségi társadalom azt várja el, hogy akkor legyenek a romák által kitalált programok. monjuk roma játszóházak, ahol a gyerekeket megtanulják, hogy van angol wc. a közoktatásban nem lehet egyszerre összehozni a putis cigányt, és a magyar paraszt gyereket, akinek otthon van egy playstation. szóval amikor a közoktatásban először találkozik egy roma, és egy nem roma, akkor nagyon erősek lehetnek társadalmi a különbségek. a szülők ezekre még rá is erősítenek. és akkor van egy nagyon szép elv, de a gyakorlatban nem működik.

tehát kellene egy iskolaelőkészítő speciális roma programokkal. és ezt a roma oktatási minisztérium kidolgozhatná. a fizika tananyagot nem kell külön kidolgozni, mert a kínai is azt a fizikát tanulja, amit akárki. de mondjuk egy roma irodalom, vagy történelem könyv nem lenne hülyeség. hogy ne az legyen a cigány identitás, hogy bűnöző vagy. hanem van sajátos múltad, azt mondani, hogy ti is jöttök valahonnan, és tarthattok és tartozhattok valahová.

persze ha egy roma azt mondja, hogy ő inkább asszimilálódna, mert pont megfelelnek neki a magyar hősök, és ő nem akar roma identitást, hanem magyar akar lenni, akkor ezt tehesse meg. de biztos lennének öntudatos romák, akik nem akarnak beolvadni. és akkor ez a kivagyiság mindjárt jótékony.

mert az egyik azt mondja, hogy én nem akarok roma lenni, mert nem akarok olyan lenni, mint amilyen te vagy. én a magyarokra szavazok. mire a másik azt mondja. állj már meg testvér, tartsunk már össze. mire a másik azt mondja, hogy oké, testvér, de mutassuk meg együtt, hogy mi is vagyunk olyanok, mint a többség.

szerintem ez oldja a problémát, de az igaz, hogy nem oldja meg. mert a megoldás az, hogy a roma gyerekek tömegesen megtanulják azt a matematikát, fizikát, és kémiát, biológiát, mint a magyarok. és akkor lesz roma mérnök, és orvos. és lesz roma bíró. mert ugyanúgy megtanulja a római jogot, mint a magyar. elsajátítja az egyetemes kultúrát.

és szerintem addig jobb lenne egy veszekedős cigányparlament, mint egy semmilyen. a cigány önkormányzatoknak meg nem látom értelmét. azt, hogy legyen roma játszóház, a kisebbség nem tudja helyben kitalálni.

én ezt szeretném oktrojálni a többségre, hogy a járás, az adott tájegység találjon már ki egy szuper iskolát.

építsetek már egy skanzent, és akkor lesz a járási iskola. ha parasztosat akartok. de ha van ott valami kastély, akkor újítsátok már fel. és legyan az iskola. a 21. századi városi iskola úgy néz ki, mint a müpa. és nem hiszem el, hogy budapest ne tudna építeni 20-30 ilyen szuperiskolát. ami persze tanszünetben művelődési központ. meg van abban színház, meg konferencia központ. de egyelőre nem tud. tehát amit én itt mondok, annak zéró támogatottsága van. mindenki sír, mint a cigányok. támogasson bennünket az állam. ha többség ilyen, akkor a kisebbségtől mit várunk el.

szóval úgy gondolom, hogy az alulról való szerveződést a helyi szintekről, a többség esetén kell támogatni, a kisebbséget meg felülről kell kitalálni. és ez most éppen fordítva van.

2010.04.22. 21:37:15

@panelburzsuj: fúúúúúúúúúúú, eszemben sincs...:) Egyébként rendszertanilag stimmt...:)

6.Lenin 2010.04.22. 21:41:38

@Letícia:

"ez a szemlélet hiányzik az közoktatásból."

"Ezért hagytam el a pályát...:("

Neked is hiányzott vagy te is hiányolod?

www.youtube.com/watch?v=c6e9K-gWyUI&feature=related

panelburzsuj 2010.04.22. 21:47:29

@Letícia:

Alaktanilag.

Amúgy miért ennyi sok úúúúúúúúú? Vannak azért jobb helyek is, mint a katedra? :)

[nev] (törölt) 2010.04.22. 21:52:11

@6.Lenin:
montecuccoli után szabadon az oktatáshoz három dolog kell, pénz, pénz, és pénz. szuper létesítmények kellenek. tehát nem egy betoniskola az aszfaltpályával.

googleplex:
www.youtube.com/watch?v=eFeLKXbnxxg

oké, 1 ilyen építeni 25 milliárd forint. és kellene 100 ilyen. az 2500 milliárd. és ezt nem tudjuk megépíteni 5 év alatt?

de nem csak ilyen modern iskola lehetne. miért ne lehetne ebből is egy szuper iskolát.

hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Esterhazy_kastely.jpg

http://hu.wikipedia.org/w/index.php?title=Fájl:Fertod_kastely_alle.jpg

tudom, hogy nem szereted a komenistákat. de volt abban valami, hogy azt mondták: lefoglaljuk a kastélyt nép nevében. és azon kivételes esetben, amikor a kastélyt nem rombolták le, vagy nem ők költöztek be, hanem közcélra hasznák, akkor szerintem ez jó volt.

és akkor ez az egész egy nemzeti park közepén van. szerintem elég jól lehet környezettudatosan nevelni.

tehát egyrészt fejleszteni kell, másrészt a már meglévő kulturális infrastrukturát a közoktatás céljaira felhasználni. van egy olyan képzet, hogy az iskola az a betoniskola az aszfaltpályával. és bemegy az osztályterembe a tanár, és a gyerekek kizavarják. ahol van egy kastélypark ott ez nem fordulhat elő. vagy ha mégis, akkor a tanár azt mondja, hogy menjünk ki oda, és piknikezzünk egyet, marika néninek szólunk a konyháról, hoz majd szendicseket, és akkor mi a probléma. tudom, hogy ez pénzbe kerül. de a meglévő széttagolt iskolarendszert fenntartani is pénzbe kerül.

egy járásban fenntartani a falusi iskolákat, meg az egyes számú általános iskolától a hatos számúig, lenne egy szuper létesítmény, és akkor az lenne az iskola. tanszünetben meg ez lehet turisztikai központ. akár lehet az múzeum, vagy néprajzi múzeum időszakos tárlattal. vagy színház vándortársulattal. vagy multiplex mozi a közönség számára. tanítási időben meg az a szuper vetítőterem. time sharing. az év egyik felében iskola, tanszünetben meg művelődési központ, vagy kultúrpalota.

2010.04.22. 22:01:06

@6.Lenin: tanítani szerettem, de azért egy-két (sok) kollegától az agyam eldobtam...sajnos.

@panelburzsuj: aha, máshol és máshogy is lehet tanítani...:)

2010.04.22. 22:02:25

Jóóóóóóóóóccccakát!:)

Ordnassac 2010.04.22. 22:05:50

@Letícia: mindig ilyen korán... :-(

mindentudoka 2010.04.22. 22:06:40

Orbán Viktor ott kampányolt, ez sokat számít.
Megmondta, hogy akik eddig a régi Fideszesre vagy mszpre szavaztak hagyják ezt abba :)))

6.Lenin 2010.04.22. 22:10:03

@[nev]:

Bevallom,az első bekezdés elolvasása után nem láttam értelmét tovább olvasni,de azért valahogy a kiváncsiság rávitt.

90-ben önkormányzati képviselő voltam.Közelről láttam ezt a problémát.
Ne haragudj,végigolvasva,nem cikizni akarlak,de errül a problémárol,mit is jelent ez a valóságban,a hétköznapokban,hát finoman,nem sok gyakorlati ismerettel rendelkezel.

"és szerintem addig jobb lenne egy veszekedős cigányparlament, mint egy semmilyen. a cigány önkormányzatoknak meg nem látom értelmét. azt, hogy legyen roma játszóház, a kisebbség nem tudja helyben kitalálni."

Ez ,hogy ennyire lenézed mind a cigányokat,mind a másik oldalt,ez felháborít.
Hidd el sokkal többre is képesek az emberek a problémák megoldásában,mint goldolnád.
Talán pontosan ezért nincs előre lépés ebben a kérdésben,mert olyanok akarják ezt megoldani,akiknek fogalmuk sincs ,mi is zajlik a gyakorlatban.

Nagyon sok értelmes megoldást találtunk,a cigányokkal együtt,nálunk helyben mit is lehetne tenni,de pontosan felülről nem engedték,mindenféle álproblémákra hivatkozva.

Nem tudom láttad a Feri látogatását a borsodi cigányoknál?
-Dolgozni kéne,modotta a zseni
-dolgoznánk,de nincs hol,mondta a tanulatlan cigányasszony.

Ez a probléma,nem a játszóház.Az csak utána jöhetne .
Igen,rendeztek itt előadást a cigányoknak az "egészséges táplálkozásról",azoknak akiknek a mindennapi is gondot jelent.
Futva menekültek az előadók.
Le kell menni a helyszinre és megkérdezni,mi is a probléma,aztán leülni közösen és megkeresni a megoldást.

Közösen,helyben.

panelburzsuj 2010.04.22. 22:10:16

@[nev]:

És hányféle járási iskolát építsünk? Egy katolikust, egy reformátust, egy svábot, egy beásat, egy waldorfot meg egy önkormányzatit?

A többségi-kisebbségi felosztás néha bejön, néha nem. De sokkal többször nem, mint igen. A társadalom nem skálák összesége, hanem mozaik. Minél közelebbről nézed, annál jobban észreveszed, hogy ami nagyban még elmegy egyformának, az kicsiben már megkülönböztetésre érdemes, mert úgy hasznosul legjobban. Szöget beverni cipősarokkal és biciklipumpával is lehet, de kalapáccsal sokkal hatékonyabban. Gyereket nevelni is lehet cigány-nemcigány alapon, de sokkal hatékonyabb, ha nem roma mérnököt és magyar mérnököt csinálunk belőlük, hanem jó mérnököt az arra alkalmas gyerekből, és jó árufeltöltőt az arra alkalmas gyerekből.

A büszkeségeket nem kell tervszerűen tenyészteni - megteremnek azok maguktól is. Ha akarnak.

anti76 2010.04.22. 22:11:36

@objekt: igen ebben reménykedem én is. többek között ezért szavaztam a jobbikra, hogy köntörfalazás nélkül tegyék ki a kérdést, több aspektusból kell a kérdést megközelíteni, akkor nagyobb esély van a megoldásra is. Igazából mindegy is ki oldja meg, csak oldja már meg végre. Ezért meg most a fideszre fogok szavazni, hogy erejük is legyen komoly változtatásokra. Az Eu-nál meg az IMF nél is bőven lesz mozgásterük, elvégre nagy a nyomás mindenkin(az EU-n is!), hogy a fidesz most sikerrel járjon, elvégre egyszerűen nem lehet megengedni hogy egy neonáci pártnak mondott jobbik mégkomolyabb párttá váljon, vagy pláne kormányra kerüljön.
A következő 2014 es választás nagyon jó barométer lesz. Ha a jobbik a mostaninál jobban szerepel, akkor magyarországon rosszabb a helyzet, ha pedig rosszabbul, akkor mégiscsak jól kormányzott a fidesz.
@[nev]: kényelmesebb szegénységi- társadalmi kérdésként felvetni, de nem az a cél hogy elkerüljük a veszélyes vizeket.
Az összes komoly téma (oktatás, TB stb) is veszélyes víz nem?
Láttuk hova vezet a kényelmes állóvízben való tapicskolás. Még mindig a pocsolyában. Sajna bele kell menni a veszélyes vízbe minden témában.

6.Lenin 2010.04.22. 22:24:24

@[nev]:

Ismét 1 tévedésedre reagálnék csak.

"tudom, hogy nem szereted a komenistákat."

Nekem semmi bajom a komenistákkal,cigányokkal,zsidókkal meg a tököm tudja kikkel,általában,általánosítva.

általánosan csak a fajgyülölőkkel,mindegyikkel,a többiek esetében pedig csak 1-es személyekkel van bajom.

A többi kérdésben nagyon eltérően ítéljük meg a dolgokat.Engem csak azok érdekelnek,amik átültethetők/megvalósíthatók a gyakorlatban is.
A többi esetleg érdekes,elgondolkodtató,netán szórakoztató is lehet.

6.Lenin 2010.04.22. 22:37:21

Na,tessék!

".....de sokkal hatékonyabb, ha nem roma mérnököt és magyar mérnököt csinálunk belőlük, hanem jó mérnököt az arra alkalmas gyerekből, és jó árufeltöltőt az arra alkalmas gyerekből. "

Még 1 "volt"(?) komenista is képes meglátni a valódi megoldást,pedig inkább tévedni szoktak.
Van ellenpélda is(ritkán).

aum 2010.04.22. 23:02:29

Végre valami pozitív Jobbik-kommunikáció!
"A Jobbik azt szeretné, ha minden nap a Föld napja lenne"
barikad.hu/node/51679
Tegnap Dobogókőn kirándultam, lazítottam. Nincs is jobb hely meditálásra, feltöltődésre!

[nev] (törölt) 2010.04.22. 23:02:37

@panelburzsuj:
ez nem társadalom mérnökösködés akar lenni. ezek találja ki az önkormányzat. az uniós források mindenhol rendelkezésre állnak, a leszakadó térségekben is. az állam, és az állampolgár is ez ügyben annyit tehet, hogy tippeket ad. szóval nem hiszek abban, hogy most valaki meghirdeti az építsünk 100 iskolát programot. mert ez garantáltan azt jelenti, hogy 50 iskola pénzét ellopják.

szóval ennek a sztorinak az előfeltétele, hogy jön egy miniszterelnök, aki pont az ellenkezőjét mondja annak, amit orbán viktor. azt kellene mondani: az ország 200-300 kistérség, 20-30 megyei jogú város, és a főváros. ez az ország. és annak a közepén van egy parlement, de ezeket a létesítményeket, ezeket a programokat nem fogja ott senki sem kitalálni. a minisztérium legfeljebb tippeket adhat. ezeket vagy helyben kitalálja valaki, vagy senki se találja ki.

de itt a spanyolviaszt kell feltalálni, szóval nem kell semmi nagy ötlet. akár egy az egyben le lehet a googleplexet másolni. mert a világ legjobb szakértői dolgoztak azon, hogyan kell egy olyan ingergazdag környezetet kialakítani, hogy az folyamatos gondolkodásra inspirálja a gyerekeket. ez lett a googleplex. az egy munkahely. de éppenséggel lehetne ilyen az iskola is.

és akkor a google szakértői ezen már gondolkodtak. most persze egy ilyen környezetben is lesz, aki tanul, és lesz, aki csak csocsózik. és nyilván utóbbi lesz az árufeltöltő. szóval a googleplex nem nevel ki 1000 tudóst. de az biztos, hogy sokkal kulturáltabb lesz az árufeltöltő, mint jelenleg. szellemileg, és fizikailag is erősebb lesz egy ilyen környezetben.

de hogy az milyen legyen azt a helyi közgyűlésnek kellene kitalálni. és a katolikus bíborosnak lehet, hogy tetszik a posztmodern googleplex, mert pont olyan típus, de az is lehet, hogy nem premodern kolostort képzel el. és akkor értem, hogy ez egy konfliktus helyzet. és? erre találták ki a demokráciát.

az önkormányzat döntse el, hogy pont nem érdekli, hogy mit mond a bíboros, mert egy senkiházi, vagy éppen hogy figyelembe veszik. és a kolostor szerű ökumenikus iskolára hajlanak. vagy kombinálják a kettőt. az iskola egyik fele ilyen, a másik meg amolyan. most értem, te azt mondod, hogy mi van, ha neked a végeredmény pont nem tetszik. az egyszerű válaszom erre az, hogy szerintem akármi lenne a végeredemény, jobb lenni, mint a jelenlegi, másrészt meg ebből sokféle iskola lenne.

ha megfigyelted, akkor ugyan az etnikai parlament mellett érveltem, de csak azért, hogy roma identitást adjanak a már felnőtteknek, de nem állok a szegregáció oldalán. egy iskolaelőkészítőt tudok elképzelni roma játszóház címszó alatt. szegregált óvodát. mert ha ott szembetalákozik a cigányasszony, és a magyar anyuka, akkor az lesz, hogy a kisgyerek nehogy már a cigánnyal járjon együtt, mert tetves lesz. tehát kell a közoktatásban egy olyan intézmény, amelyik ezeket a különbségeket áthidalja, és ha kell kiegyenlíti. és utána együtt kell nevelni a gyerekeket. és az egyetemes kultúrát kell tanítani. ez reál tárgyak esetén nagyon egyszerű. mert ohm törvénye mindenütt ugyanaz. de az irodalomban sem olyan nehéz. mert líra, meg dráma van mindenütt.

de ez az iskolarendszer nem azt jelenti, hogy mindenki tudós lesz. hanem azt, hogy 10 tudósból 8 lesz valódi (reál) értelmiségi. és 2 lesz valamilyen politiológus, akik áltudósok, mert nem tud egy se gondolkodni, csak spekulálni tudnak. vajon most gúr nándor szavazói beszavaznak molnár oszkárra? hol érdekel ez egy komoly embert. majd meglátjuk. de én nem azt mondom, hogy ilyen ne legyen, hanem azt, hogy 10 értelmiségből legyen ilyen 2, most meg ilyen 8. vagy magyarországon ilyen 10. mert az a 2 külföldön van.

[nev] (törölt) 2010.04.22. 23:25:18

@6.Lenin:
egyezzünk meg abban, hogy nem értünk egyet.

[nev] (törölt) 2010.04.22. 23:29:04

@panelburzsuj:
egyezzünk meg abban, hogy nem értünk egyet.

[nev] (törölt) 2010.04.22. 23:34:58

@6.Lenin:
vajot mit kell csinálni az 3-5 éves cigány pulyának, ha nem roma játszóházat? válaszold már meg. azt értem, hogy nem ezt, de akkor mit?

panelburzsuj 2010.04.22. 23:51:06

@[nev]:

A te programodnak van egy súlyos, alapvető, a magyar társadalom számos nagybefolyású csoportjának kívánságával szembenálló vonása: az elterjedése autonóm polgárokat eredményezne rövid pórázon tartható alattvalók helyett.

Csaka az egyik legkeményebben ellenérdekelt csapatot hadd emeljem ki:

Negyven éve "képesítés nélküli" tanítónő helyettesítette hónapokig a még "néptanítóként" pályára került öreg, betegeskedő tanítóbácsinkat. Harminc éve a gimis osztályom alsó harmada elment tanítónak. Tíz éve nekem kellett megverekednem a dyslexiával házilag, mert a gyerekem "annyira" azért nem, hogy rontsa a statisztikát, csak annyira, hogy ne legyen kedve olvasni két oldalnál többet. És ma azt hallom, hogy több pénz kéne már az oktatásba, jobban meg kellene becsülni a pedagógusokat ...

Hát egy nagy frászt! Nem "a" pedagógusokat kell megbecsülni, hanem a gyerekőrzésre is csak korlátozottan alkalmas kapjon minimálbért, az általad vizionált "készségfejlesztő" meg kapjon öt-tízszer annyit - ha a legrafináltabb apuka és hatóság sem talál benne kivetnivalót, a kölykök is rajonganak érte, és az eredményei is többfelől, többféle módszerrel igazolhatóak.

Valahol itt kezdődne a "reform". És valahol itt is szokott megfulladni, mindjárt az első komolyabb lélegzetvételnél.

Mondjam tovább, hogy mi a helyzet az önkormányzati képviselőkkel, mint iskolafenntartókkal?

Nem mondom: minek? Tényleg akar itt valaki komoly változást?

pad78 2010.04.22. 23:55:44

@[nev]: @radala:
Köszi mindkettőtöknek!

panelburzsuj 2010.04.23. 00:04:24

@[nev]:

Maradjunk abban, hogy tárgyalásban maradunk.

És rosszabb esetben maximum csak egeret szülünk. Na bumm - az is ingyenegér lesz! :)

panelburzsuj 2010.04.23. 00:06:59

@panelburzsuj:

(És hát megvallom, a Gúr Nándor Fan Club vasárnapi járásbajnoki mérkőzése engem sem igazán tud lázba hozni ....)

Ordnassac 2010.04.23. 00:07:25

@panelburzsuj: amíg a nagy macska meg nem eszi! ;-P

Ordnassac 2010.04.23. 00:08:19

@panelburzsuj: és az FC Pierre - Oszi SE megye 2. mérkőzés? ;-)

panelburzsuj 2010.04.23. 00:18:25

@Ordnassac:

A meccs kimenetele és Pierre abszolút érdektelen (tucatmeccs, tucatpierre), itt egyedül az Oszi-jelenség hozhat némi önmagán túlmutató tanulságot.

(Hogyan csináljunk országos polcelebet egy középszerű, helyiérdekű undok seggdugaszból?)

Ordnassac 2010.04.23. 00:21:05

@panelburzsuj: Vasárnap okosabbak leszünk.

panelburzsuj 2010.04.23. 00:24:30

@Ordnassac:

Ettől a meccstől ?!?

Ne izéljen má kend ...

Ordnassac 2010.04.23. 00:30:58

@panelburzsuj: ami az Oszi-jelenséget illeti, ott várhatóan okosabbak leszünk. Annyira böszme azért nem vagyok, hogy általánosan is így gondoljam. ;-)

panelburzsuj 2010.04.23. 00:36:17

@Ordnassac:

Egy lépéssel többet látunk a hosszú menetelésből.

Eyg egérlépéssel. Amíg a nagy macska ... :)

Ordnassac 2010.04.23. 00:45:12

@panelburzsuj: Mao lenne a nagy macska? Szegény ország! ;-)

panelburzsuj 2010.04.23. 00:50:28

@Ordnassac:

Maradjunk abban, hogy ezt most jól összekutyultuk!

:)

2010.04.23. 05:04:50

@Ordnassac: ja, mindig ilyen korán... kelek! Jó reggelt!:)

Treuga Mei 2010.04.23. 09:31:40

Nem olvastam át a kommenteket, de hadd kérdezzek (ismételjek?): az kizárható, hogy Molnár Oszkár esélyének növekedése a fideszes szavazók egy részét is átszavazásra készteti?

Ordnassac 2010.04.23. 12:01:36

@Treuga Mei: az már az első fordulóban megvolt, hiszen lényegesen több listás szavazatot kapott a Fidesz, mint egyéni szavazatot a fideszes jelölt. Számomra inkább az a kérdés, hogy ezek nem mennek-e át Daherhez, miután Oszi megegyezett a Jobbikkal.

dzsugasvili 2010.04.24. 01:53:25

Szerintem ha a nagyon kemény fideszes elhatárolódás és előzetes lejáratókampány ellenére volt 24%, aki rá szavazott, az nem véletlenül tette ezt. Az Index tuósításában is tudták, hogy mi a helyzet vele meg a "dr. Pierrel". Szóval szerintem ha nem is 24+19% lesz az eredménye, de szerintem a gyűlöletkampány nem hozza a libanoninak a szavazatokat, szóval szűken, de meglehet a többsége Molnárnak.

pasadena 2010.04.24. 21:03:47

az edelenyi 8-asbol szarmazvan meg szeretnem jegyezni (nyilvan a szubjektiv velemenyemrol van szo), h a fidesz a mi korzetunkben nagyon keson talalt m. oszkar helyett embert "a gatra". es az sem biztos, h a megfelelot talalta (nem pusztan azert, mert p. daher libanoni, hanem mert keptelenseg volt folepiteni annyi ido alatt; pierre-nek raadasul a magyar nyelv is komoly kihivas, a korhazban is sok ember neheztel ra a fizetes-megkurtitasok miatt... sokan pedig alig ismerik a "vegeken"). ebben az ertelemben mintha a fidesz lemondott volna errol a tenyleg a vegeken levo korzetrol mar akkor, amikor az "oszi-botrany" utan nehezen jelolt indulot es nem feltetlenul szerencsesen. a listas szavazason elert magas fideszes gyozelem szerintem abszolut igazolja az allitasomat. a fidesz mar az elso korben nyerhetett volna, ha okosabban valaszt jeloltet.
süti beállítások módosítása