Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) Bajnai Gordon (2) bajnai gordon (15) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) fidesz (130) Fidesz (2) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) Gyurcsány Ferenc (1) gyurcsány ferenc (49) habonyizmus (1) habony árpád (2) Habony Árpád (1) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) heti válasz (1) Heti Válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) Jávor Benedek (1) jávor benedek (3) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) jobbik (76) Jobbik (1) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) Karácsony Gergely (1) karácsony gergely (3) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) medián (9) median (1) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) mesterházy attila (34) Mesterházy Attila (3) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) mszp (104) MSZP (1) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) Orbán Viktor (9) orbán viktor (114) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) schiffer andrás (9) Schiffer András (1) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) Simicska Lajos (2) simicska lajos (3) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szijjártó péter (6) szíjjártó péter (1) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) Veszprém (1) veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
01:34

Lassan két hete lepte meg az egész országot a hódmezővásárhelyi időközi választás eredménye. Az ellenzéki pártok által támogatott független jelölt meglepő győzelme után sokan azt várták – a kormányoldalon és a kormányváltást kívánók között is -, hogy az ellenzéki pártok viszonylag rövid időn belül megállapodnak majd, és az egyéni választókerületekben koordinálják a jelöltállítást: ha nem is mind a 106 körzetben, de a megnyerhetőnek ítélt helyeken csak egy esélyes ellenzéki áll majd szemben április 8-án a kormánypárt jelöltjével.

A hódmezővásárhelyi választás kétségtelenül új lendületet adott az ellenzéknek, a prognosztizált lélektani hatás egyértelműen tapasztalható volt. A választási eredmény megmutatta, hogy bár a Fidesz nem gyengült meg 2014 óta, a győzelmét 2010-ben és 2014-ben kényelmesen garantáló centrális erőtér megingott. Kockás papíron már nem látszott elképzelhetetlennek, hogy az egymással együttműködő ellenzéki pártok a 2014-esnél lényegesen több egyéni mandátumot vegyenek el a Fidesztől. Nyilvánvalónak látszott az is, hogy a helyzet kulcsa ebben a tekintetben már nem a kormányoldal kezében van: az első napokban ugyan felmerült, hogy a Fidesz a választásokig hátralévő napokban módosíthat a stratégiáján, ennek azonban a kampány hajrájában már sem értelme és talán lehetősége sem volt. Az elemzők többsége – velem együtt – ma azt feltételezi, hogy a Fidesz relatív többségben lesz április 8-án, valahol a 40-45 százalékos sávban (nem mandátumokról beszélek, hanem a listás szavazatokról). Mindez azt jelenti, hogy az egyéni választókerületek többségében elméletileg legyőzhető, ha a kormányváltást akaró szavazók egy irányba voksolnak, egy jelölt mögött sorakoznak fel.

Ebben a helyzetben nem volt meglepetés, hogy az ellenzéki együttműködés kérdése ismét minden csapból folyni kezdett. Az LMP bejelentette, hogy változtat korábbi álláspontján, és hajlandó tárgyalni az MSZP-vel és a Jobbikkal is. A Jobbik egyik nap nyitottságot mutatott az LMP irányába, a másik nap erőteljesen kizárta az együttműködést az MSZP-vel és a DK-val. Az MSZP egy napon belül mondott ilyet is és olyat is. A DK következetesen nem mondott semmit, amiből kiderült volna, hogy valójában mit fognak tenni. A lényeg azonban az, hogy egy hónappal a választás előtt az ellenzéki pártok alig-alig léptek közelebb a koordinált jelöltállításhoz.

És szerintem nem is fognak.

Ha az együttműködéssel jobban szerepelhetne az ellenzék, miért nem lépi meg? – jön mindenhonnan a jogos kérdés. Bár valóban nincs egy vezetője és egyben döntéshozója az ellenzéknek, de van közös érdekük: mindannyian érdekeltek abban, hogy a Fidesz ne nyerjen. Minden ellenzéki pártnak jobb, ha a Fidesznek nincs kétharmada, és az is jelentősen bővítené a mozgásterüket, ha akár abszolút többsége sem lenne. De akkor miért nem lesz megállapodás?

  1. Azért, mert az együttműködés biztosan veszteség. A pártok állami támogatást, töredékszavazatokat és valószínűleg közvetlen listás szavazatokat is veszítenek, ha egymás javára visszalépnek. Minél több helyen teszik meg, annál nagyobb ez a veszteség.
  2. Azért, mert az együttműködés csak feltételezhetően nyereség. Az ezzel kapcsolatos kutatások azt mutatják, hogy a választók egy része valóban fogékony lenne rá, de meggyőző, minden kétséget eloszlató empirikus bizonyíték – ez lehetne a választás - egyelőre nem áll rendelkezésre. Az időközi választások mutattak már erős jeleket, de a döntéshozók nem lehetnek biztosak abban, hogy éles helyzetben valóban működne szavazói szinten a koordináció.
  3. Azért, mert az ellenzéki pártok egymás riválisai. Hódmezővásárhelyen könnyű volt egy független jelölt mögé beállni, akinek a győzelme nem erősített meg senkit egy másik ellenzéki erővel szemben. A parlamenti választáson azonban pártok jelöltjei indulnak, és az ellenzéken belüli erősorrendet alapvetően meghatározza, hogy ki hány mandátumot nyerhet. Mindenkinek érdeke természetesen, hogy egy megállapodással  növelje a saját mandátumainak számát, de az már nem, hogy ugyanezzel a megállapodással egy másik ellenzéki pártot további mandátumokhoz juttasson.
  4. Azért, mert a Jobbiknak nem a baloldali pártok kellenek, hanem a szavazóik. A Jobbikon van talán a legkisebb külső nyomás az együttműködés mellett és náluk van a legnagyobb belső ellenállás ezzel szemben. Azokban a körzetekben, ahol a Jobbik a legerősebb ellenzéki párt, az LMP nem igazán jelentős tétel, de a szocialisták sincsenek jó állapotban. A korábbi baloldali szavazók nélkül a Jobbik nem tud egy-két egyéni körzetnél többet megnyerni, de a párt láthatóan azt gondolja, hogy ezen szavazók meggyőzésének nem az az útja, hogy együttműködik a baloldal pártjaival, hanem az, hogy az első számú kihívó, az esélyes ellenzéki szerepébe helyezi magát. Nehéz elképzelni olyan fordulatot, ami változtathatna ezen a stratégián a hátralévő egy hónapban.
  5. Azért, mert az MSZP már nem tud sokkal több egyéni körzetet elengedni. A szocialista párt látszik leginkább nyitottnak az együttműködésre, de az ő kezük van talán a legjobban megkötve: a DK-val való megállapodás alapján a 106-ból csak 58 körzetben indítanak jelöltet, egy magát kormányváltónak nevező párt esetében már ez is nagyon kevés. Ráadásul a közös indulás miatt az MSZP-Párbeszéd listájának 10 százalékot mindenképpen el kellene érnie, s ha nem lesz legalább az egyéni körzetek felében saját jelöltjük, az erőteljesen veszélyeztetheti a listás szavazatok számát. Arról nem is beszélve, hogy a sávos kampánytámogatási rendszerben 54 egyéni induló alatt újabb komoly összegektől esik el egy párt, ami az MSZP esetében fontos érv lehet a további visszalépések ellen. Budapesten az LMP szavazataira nagy szükségük lenne az egyéni győzelmekhez, de egy ilyen megállapodás ellentételezéseként négynél több helyen történő visszalépést ma nehéz elképzelni a részükről.
  6. Azért, mert az LMP a megállapodással elfogadná azt, ami ellen eddig harcolt. Az LMP tavaly ősszel láthatóvá vált kampánystratégiája arról szólt, hogy a párt ambíciója egyértelműen a baloldal vezető pozíciójának elfoglalása és a „másodhegedűs” szerep határozott elutasítása. Néhány megnyerhető egyéni mandátum természetesen jól jönne a pártnak, de ha ennek az az ára, hogy a pártnak látványosan el kell fogadnia az MSZP dominanciáját a baloldali térfélen, az teljesen ellentétes lenne a párt eddigi törekvéseivel. Ha az LMP a mai támogatottsági mutatók arányában nagyszabású megállapodást kötne az MSZP-vel, azzal a mostani helyzetet konzerválná a baloldalon: márpedig ez egyáltalán nem érdeke. A Jobbikkal ilyen problémája nem lenne az LMP-nek (másféle feltehetően inkább), ám a Jobbiknak az egyéni mandátumok megszerzése érdekében sokkal kevésbé fontos az LMP-vel való megállapodás, mint az MSZP-nek.
  7. Azért, mert a DK elsődleges célja nem az egyéni győzelmek maximalizálása, hanem az MSZP megközelítése. A DK eddigi politikájából nyilvánvaló, hogy nem érdekeltek az MSZP erősítésében: márpedig bármilyen együttműködés, minél szélesebb körű, annál inkább a szocialisták velük szembeni előnyét növelné vagy eredményezné. Az MSZP-nek 58, a DK-nak 46 egyéni jelöltje van jelen pillanatban, ha sor kerülne egy átfogó megállapodásra, akkor az MSZP biztosan több egyéni mandátumot nyerhetne. A DK inkább abban érdekelt, hogy listán közelítse meg a szocialistákat, az egyéni kampányt és az egyéni győzelmeket láthatóan kevésbé is tartja fontosnak.

S hogy mi következik ebből? Jelen tudásunk alapján csak egy erősen korlátozott, néhány körzetre kiterjedő, esetleg egyéni-eseti döntésekkel bővülő koordináció képzelhető el, amelyben a Jobbik biztosan nem vesz részt. Ha így lesz, a választás eredménye alapvetően attól függ majd, hogy az „erősebb ellenzékihez húzás” jelensége mennyire lesz megfigyelhető a választók viselkedésében. Ha április 8-án azt látjuk az egyéni körzetekben, amit ma a közvélemény-kutatások az ellenzéki pártok támogatottsága kapcsán mutatnak, akkor a Fidesz akár a kétharmad közelébe is kerülhet. Ha azonban a szavazók egy  része a megállapodások elmaradása ellenére is átszavaz az esélyesebbnek gondolt jelöltekre, akkor a Fidesz abszolút többsége is veszélybe kerülhet.

tge-kep2018.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr5213725914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Manyike 2018.03.12. 12:20:01

@6.Lenin:

Persze, káosz ne. De, bármilyen "rend" sem jó (L. diktatúra).

A szabályok révén: mennyi a többség? - egyszerű matematikával vagy kissé matematikázottal?

A mostani kormánnyal kapcsolatban van kritikád? Egy pillanatra elképzeltem, ha Karácsony Gergely lesz a ME, felkérhetné a Kétfarkúakat állandó, külső kritikusuknak (úgy sem állnak össze senkivel, de mindig az aktuális problémákat fogják kutyázni :)

6.Lenin 2018.03.12. 12:51:24

@Manyike:

Már hogyne lenne kritikám, sőt talán még önkritikám is van.

Kik adják a többséget?
Akik hajlandóak élni a jogaikkal, és elmennek szavazni. Aki még annyira sem képes, hogy néhány 10 percet rászánjon, annak a kritikára sincs joga. Szerintem.

Kritikát nem viccpártoknak kéne, hogy alkalmazzanak, hanem a választóknak. sztrájk, tüntetés, feljelentés. Leszavazás.

Kutyázástól még senkinek sem lesz jobb.

Meg kellene tanulni a jogokkal élni. Egy közösségben kötelességek is léteznek.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.12. 14:19:26

@6.Lenin:

Megállíthatatlanul térnek vissza a lejárt szavatosságú efftársak. A minap Bauer Tamás jelent meg a maszop színeiben, most meg azt olvasom, hogy Kuncze Gábor jelenik meg Gyurcsány támogatójaként. Szerinted mi a fészkes fenét akarnak még ezek a rég minden hitelüket elvesztett emberek? Bauer Tamás, Kuuncze Gábor - ezekkel akarnak választást nyerni? Feláll a nem létező szőr a hátamon, ha ezekre a szennyekre gondolok a minden jobbnan tudó, kioktató, tudálékos szövegükkel.

6.Lenin 2018.03.12. 14:32:07

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Most igen jól lehet(ne) pénzre váltani az elveket, szerintük.
Vagy már kezd meginogni a saját felsőbbrendűségükbe vetett hitük. Talán már ezek az utolsó pillanatok.

lüke 2018.03.12. 14:44:13

@Manyike:
Karácsony árnyékkormánnyal példát statuálj:
szakember kell>
Pl az eü- ben eddig 3 remek nem orvos volt:
Ratkó Anna, Horváth Ágnes, s Balog atya

inreallife 2018.03.12. 15:41:12

@6.Lenin:
ha nem lesz fideszes tobbseg, akkor azert ki lesz a felelos velemenyed szerint?

6.Lenin 2018.03.12. 15:55:19

@inreallife:

A Fidesz. Néhány dolgot alá-, mást túlbecsülnek pl.

Manyike 2018.03.12. 16:08:12

@6.Lenin:
S vannak akik

szándékosan bohócok, s így segítenek komoly ügyeket,

s vannak akik

akaratukon kívül csinálnak magukból bohócot, s csak ártanak komoly ügyeknek.

@lüke:
?
Egyrészt s másrészt... - mondaná Török Gábor.

inreallife 2018.03.12. 16:12:52

@6.Lenin:
egyebkent el kell keseritselek, a rendszervaltaskor, amibol eloszor rendszervaltozas lett, most meg az egeszet visszacsinalta a fidesz, ott sem szamitott, hogy ki kire szavaz, egy volt a lenyeg, hogy az addig regnalo hatalom takarodjon.

kaosz volt utana? volt. ha ez az ara annak, hogy megszabaduljon magyarorszag a fidesztol, akkor ez az ara. minel kesobb tortenik ez meg, annal nagyobb lesz a kaosz. a torvenyek megvannak, ha nincs tobbseg, akkor legfeljebb nem szuletnek ujabbak. az intezmenyesitett lopasoknak ugyanakkor vege lesz.

ha pedig az ellenzek volna olyan tokos, hogy felfedi az ugynokaktakat, az elios kozbeszerzeseket, nepszavazast inditanak paks ugyeben, a vasarnapi boltbezarasrol, az euro bevezeteserol, akkor mar tobbet tettek, mint barmilyen kormanytol elvarnek a "kaosz idejen".

6.Lenin 2018.03.12. 16:27:58

@inreallife:

Rendszerváltások csak forradalommal szoktak sikeresek lenni.
90-ben valószínűleg sima alku köttetett, majd talán 1x kiderül, vagy nem, minek is kéne, hogy kiderüljön.

Kaptunk 1 lehetőséget, 10-ig senki nem tudott vele mit kezdeni.
10 után a Fidesz próbálkozik ( vagy inkább Orbán). Csak közben sok mindent alá-, más dolgokat túlbecsült.

Mondjuk kicsit szokatlan is lenne, hogy egy gondolkodásmódot 20-30 év alatt meg lehetne gyökeresen változtatni. A lehetőség adott lett volna. Bár még nem veszett el teljesen.

Bár ebben van egy óriási veszély, hogy egy újabb győzelem után tényleg félremennek a dolgok.
Ha veszít, abban is van egy veszély, végleg lesüllyed az ország egy seggnyaló szintre.

Az ügynökaktáknak semmi jelentősége. Csak egy lúzer réteg szeretne rajta rágódni, feleslegesen. 90-ben még lett volna valami értelme, egy forradalom után.

inreallife 2018.03.12. 16:51:42

@6.Lenin:
na akkor megvagyunk. az emberek 60%-a kormanyvaltast szeretne, mert ok ugy gondoljak, hogy rossz az orszagnak, amit a fidesz csinal. a 40% meg azt hiszi, hogy az a jo. az most a feladat, hogy a 60% megtalalja a megoldast, hogy valtani lehessen.

az mszp+pm meg a dk+egyutt mar szikeresen leosztotta a 106 helyet, az lmp szerintem egy csomo helyen nem is tud indulni, a jobbik ott lesz mindenhol. ebbol azert nem nehez kihozni, hogy 2 korzetben az lmp megkapja a "gyoztes" poziciot, a maradek helyen pedig mszp-dk besopri budapestet meg a nagyvarosok egy reszet, persze kell hozza a jobbik hallgatolagos jovahagyasa, ami videken viszont oket segitene forditva.

hogy ez koordinalt visszalepessel, vagy "csendes kampanyolassal" valosul meg, az mindegy. a lenyeg, az orbanvaltas. '89-ben le lettek valtava a komcsik, 2018-ban pedig a neokomcsik levaltasa a cel, kvazi barmilyen eszkoz megengedett. igazabol csak fel kell melegiteni a regi jelszavakat, ruszkik haza, nem leszunk orosz gyarmat es kover laci lampavasas almat is valora lehetne valtani, utana megszamoljuk, hogy melyik tobb a fideszes vagy az mszp-s. (ezert fontos az ugynokaktak sorsa)

6.Lenin 2018.03.12. 17:02:46

@inreallife:

És utána mi lenne?

Az ország végleg a perifériára kerül. Te valamilyen hülye gyerekes álmokat kergetsz. Komolytalan vagy.

inreallife 2018.03.12. 17:10:17

@6.Lenin:
utana lehetne integralodni a nyugati allamokhoz. ugyanis most a leszakadas meg szlovakiahoz kepest is novexik. az emberek csak jobban szeretnenek elni, annak kevesbe orulnek, hogy rogan, tomjenzsoti, lazar meg meszaros jobban el.

bizony en nem tiltakoznek egy koncepcios eljaras ellen, (fideszes szemmel nezve koholt vadak alapjan) amiben meszaros 400 milliardos vagyonat szetosztanak a nep kozott. az lenne az igazi reszi(m)csokkentes.

cel az eu, a novekvo gazdasag, a modern oktatas es a modern egeszsegugy. az osszes tobbi tarcat be is lehetne szantani, penzkidobas...

inreallife 2018.03.12. 17:12:41

@Manyike:
az megvan, hogy az osztrakok a magyar rendszamu autok szelvedojere papirokat raknak, hogy miert nem mentek vissza, ha becs olyan veszelyes? lazar ezt is elintezte, biztos sokan orulnek neki...

6.Lenin 2018.03.12. 17:28:55

@inreallife:

Tudtam, hogy gyerekes álmaid vannak.

"utana lehetne integralodni a nyugati allamokhoz."

Mi van?
Ha az integrálódás alatt az ország teljes bedöntését érted, akkor igazad lehet. Mikor akartak minket integrálni az elmúlt 1100 évben? Bármikor odadobták az országot, bárkinek.

Milyen szerepe lenne egy EEÁ-ban a magyaroknak? Ott ahol multikulti, ohne nemzet, csak egy mobillal baszakodó agyatlan tömeg a cél.

Amennyiben ez a társaság győzne, 1-2 éven belül GYF lenne a tejhatalmú helytartója a még akkor létező Mo-nak.
Ő egy buksisimogatásért bárkit kiszolgál. Senkit nem engedne labdába rúgni maga körül.
Molnár Gy, Karácsony, Vona kis bohócok hozzá képest.

De kár is veled ezen "vitázni", teljesen gyerekes az egész elképzelésed.

livengood 2018.03.12. 19:52:58

Az ellenzék valódi érdeke a Fidesz kisebbségi kormányzásra kényszerítése lenne, így ők kopnának kormányon.

Az ellenzékre nézve életveszélyes lenne mind a 2/3-os Fidesz győzelem, mind egy megnyert választás. Ha valami csoda folytán az ellenzék kapná meg a kormányalakítást, garantálható, hogy a Fidesz fél éven belül addig obstruálna amíg legalább két ciklusra újra bebetonozná magát az előre hozott választáson. 2/3 Fidesz győzelem esetén a mai ellenzéki pártoknak szintén végük lenne: - választóik többsége örökre elfordulnának tőlük.

Tehát a MINIMUM cél a 2/3-ad megakadályozása, az OPTIMUM pedig az abszolút többség megakadályozása lehet.

Szerintem az utóbbit csak titkos megállapodások eredményezhetik. Titkos, mint TITKOS. Tehát sem TG, sem mi nem tudhatunk róla, az utolsó napig. Ha, HA! ez megtörténik, akkor a választók (és TG) azt fogják érzékelni, hogy kézzel kihúzzák az ívekről a visszalépők neveit.

TG csak azt hagyta ki: Azért sem lehet (nyilvános) együttműködés, mert
- egyes körzetekben az egyetlen ellenzéki jelöltet célozhatná a fokozódó fideszes lejárató kampány,
- a pártok szavazóbázisában hetekig erősödnének az ellenérzések (gondoljunk arra, hogy a fideszmédia hogyan ábrázolja a jobbik vezetését: ezerrel próbálják "ráébreszteni" a jobbik szavazókat, hogy Vonáék elárulták őket).
- a (szerencsére) nem központi vezérelt ellenzéki (egyesek megvásárolhatók, mások szende naivák) megmondóemberek hetekig növelhetnék a káoszt,
- minden egyszerűbb, ha ez nem a nyilvánosság előtt történik.

@rasztaszív: től az idézet: "az ellenzék valódi érdeke a fidesz kisebbségi kormányzásra kényszerítése lenne.... így ők kopnának kormányon..."

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.12. 23:11:27

@inreallife:

"amiben meszaros 400 milliardos vagyonat szetosztanak a nep kozott. az lenne az igazi reszi(m)csokkentes."

Azt hiszem, te nem tudod, miről beszélsz. Fejenként 4 ezer forint jutna belőle, cserében tönkremenne egy bár összelopkodott, de azért jól működő vállalatbirodalom, emberek tízezrei veszítenék el a munkájukat.

Persze még 4 ezer sem lenne fejenként, mert az új urak bagóért vennék meg, nem reális értékén. Ráadásul szintén lopott pénzen, hiszen most semmijük nincs, mivel 8 éve távol vannak a húsosfazéktól.

Szóval fejenként összesen, egyszeri alkalommal 4 ezer forint, plusz elveszett munkahelyek, plusz az a 4 ezer más módon ellopva az emberektől. Ez lenne ám az igazi rezsicsökkentés - szerinted.

Esküszöm, egy óvodás értelmesebben gondolkodik, mint te.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.12. 23:15:18

OK, 40 ezer (sem) lenne, de akkor sem lenne igazi rezsicsökkentés, mert mint írtam, az új urak a néptől ellopott pénzen vennék meg.

6.Lenin 2018.03.13. 09:27:31

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

94- ben Horn 2000Ft-ot (nem %-osan emelte a nyugdíjakat) adott a nyugdíjasoknak. Többel is beszéltem, és nagyon dicsérték, hogy milyen jó ember. Megkérdeztem, hogy így mennyivel több marad havonta, semmivel, sőt nehezebb spórolni, mert közben sok mindent emeltek. Azon már nem gondolkodtak el. Ezért szeretnek osztogatni, mert azt 1x érzik, de a következményein már nem töprengenek.

Ezért is bukna rövid időn belül az ellenzék, ha valamilyen véletlen folytán hatalomra kerülne.

Ez történt 2002-ben, és 2006-ban is. Előtte osztogatás, ígérgetés, utána fosztogatás, megszorítás.
Bejáratott ballib módszer.
A Jobbik megoldásai még a homály kategória, de ők meg soha nem lesznek (egyedül) hatalmon. Koalícióban nem lesz döntő befolyásuk a folyamatokra, másnap már 2 lábbal rúgnák ki őket. Hódmezővásárhely a példa, betolták a faszit a hatalomba, ő meg a szocikat nyomja, a Jobbik sehol.
Vona egy nagyon kis köcsög.
Szerintem.

inreallife 2018.03.13. 09:30:29

@6.Lenin:
a faszt gyerekes alom ez. tobbet koszonhetek europanak, mint magyarorszagnak. az a gyerekes, hogy egy olyan dologhoz ragaszkodsz, amiben magasztos faszsagokon kivul csak a szar van. lebutitott oktatas, haldoklo egeszsegugy, merhetetlen korrupcio. ez magyarorszag, mondhatnam, hogy 30 eve, de inkabb tobbszaz eve.

az osztrak annekcio volt az egyetlen jo dolog magyarorszag tortenelmeben, ami modern es eloremutato dolog volt, termeszetesen ment a lazadas ellene, a fouri troger szinten. nesze neked marcius 15. azota is siratja a magyar az eletszinvonalat. a globalizacio koraban a nemzetallamok halalra vannak itelve. az olyan elbaszott nemzetallam, mint ami magyarorszagon alakult ki, az tobbszorosen is.

3 millio magyar akar kormanyvaltast, europai integraciot, eurot, europai eletet, 2 millio nyugger es cigany pedig azt, hogy ne valtozzon semmi, kapjak tovabb a segelyeket, meg az erzsebet utalvanyokat, es tartsa el oket mindenki, mert ok leszarjak mi lesz az orszagbol 10-20-50 ev mulva. szemetdombra az ilyenekkel...

inreallife 2018.03.13. 09:36:58

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
tevedes, vissza kell venni allami kezbe, es akkor megmaradna a ceg is, a munkahelyek is, a haszon is. utana lehet privatizalni, akar egyben, akar reszenkent. bizonyos keretek kozott meg azt is el tudom fogadni, hogy allami kezben marad es az allami infrastruktura epiteseket az allami ceg vegezne el, de az tipikusan nem szokott jol elsulni, draga es szar minosegu, amit az allam produkal. eleg csak megnezni az oktatast es az egeszsegugyet, mint ket allami szolgaltatas...

6.Lenin 2018.03.13. 09:44:43

@inreallife:

"tobbet koszonhetek europanak, "

A született európaiak le se szarnak, ahol most vagy, a pakik is , pedig ők se európaiak még, nem is lesznek, ahogy te sem, csak egy koszos bevándorló.

A multikulti nyitott valamiben meg csak egy arctalan fogyasztó leszel. Egy a sok milliárd hasonlóan felesleges emberformájúból.

Ne próbáld mindig másra kenni a saját elcseszett életed.
Azért elsősorban csak te vagy a felelős.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.13. 09:47:50

@inreallife:

"2 millio nyugger es cigany"

Galambom, aki az egy életet tisztességgel ledolgozó nyugdíjast nyuggernek nevezi, önmagát minősíti és diszkvalifikálja minden értelmes vitából.

A "cigányok" pedig a teáltalad is képviselt ideológia szerint nem cigányok, hanem a magyar nemzetnek évszázadok óta szerves és elválaszthatatlan részét képező roma honfitársaink, akik évszázadok alatt a magyar nacionalizmus és rasszizmus igája alatt sínylődnek, és akikről csak a legnagyobb tisztelet és megbecsülés hangján lehet szólni.

Ha te nem így beszélsz róluk, akkor egy náci fasiszta rasszista gazember vagy.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.13. 09:51:16

A cigányság mint rejtett erőforrás Magyarország utolsó reménye.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.13. 09:56:46

@inreallife:

"szemetdombra az ilyenekkel..."

Az előző garnitúra - maszop és hasadványai - már a szemétdombon van. Mi a búbánatos lópénisznek akarod őket vissza a hatalomba? Gondolod, hogy most majd nem kúrják el? Nem kicsit, nagyon!

A Jobbik az oligarcha Simicska zsebében, Az elempé szintúgy. Mitől vált az egész országot meglopó Simicska hirtelen ennyire szalonképessé? És a nácifasiszta antiszemita rasszista Jobbik?

inreallife 2018.03.13. 10:03:35

@6.Lenin:
az, hogy mennyire becsulnek meg, az a fizetestol fugg, boven az angol atlag felett keresek, es meg a diplomas atlagot is ~30.000 font/ev is szepen meghaladom. tudod ez egy olyan orszag, ahol az elismerest a teljesitmeny alapjan lehet kivivni, nem pedig uram-batyam rendszeren beluli helyezkedessel. te, aki komcsi besugo voltal, most is a hatalom kiszolgaloja vagy, vajon miert is gondolnad maskent?

az egesz eleted arrol szolt, hogy megfelelj az aktualis hatalomnak, akitol a zset kapod. biztos jol fizet, a seggnyalas nem lehet egy kellemes tevekenyseg. meg nyugdijas korodban sem tudod abbahagyni. de sebaj, 3 millio ember akarja elzavarni orbant, en is hazamegyek szavazni, ertetek is teszem, orulj neki! :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.13. 10:05:20

Már számtalanszor feltettem a kérdést:

1) Mitől vált a hosszú éveken át szidott és megvetett, börtönbe kívánt oligarcha Simicska hirtelen szalonképessé?

2) Mitől vált a nácifasiszta antiszemita gárdista rasszista Jobbik hirtelen szalonképessé és kívánatossá?

Választ sajnos még senki nem adott.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.13. 10:09:33

@inreallife:

"3 millio ember akarja elzavarni orbant, en is hazamegyek szavazni"

Az utána következő káosz és anarchia idejére is itt maradsz? Azt az időt is itt töltöd, amikor a ballib kormány újra csődközelbe, esetleg de facto csődbe viszi az országot?

Avagy a szavazatod következményeit már nem vállalva visszamágy GB-be és onnan nézed, hova taszítottad te is az országot?

inreallife 2018.03.13. 10:11:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
hat nemtom, a fidesz epp toborozza a naci jobboldal szimpatizansait. a nyuggerekkel az a baj, hogy hogy olyan penzeket kovetelnek, amiket sosem fizettek be. 13. nyugdijat kovetelenek, amikor olyat az allam sosem igert. hol a 13.havi nyugdij fedezete, azt mikor fizettek ok be? miert kene, hogy jarjon nekik? mi az, hogy inflacion feluli emelest kovetelnek? azt mikor fizettek be? miert jarna nekik?

hogyan lehetseges, hogy a nem dolgozo, adot nem fizeto retegek a szavazatukkal olyan kormanyok tamogatasaban erdekeltek, akik a be nem fizetett osszegek ellenere soron kivuli emleseket, teriteseket, transzfereket juttat nekik? botranyos. az inaktiv reteg meg akarja valasztani azokat, akik megtobb nyugdijat fizetnenek, az sem erdekli oket, ha a jovot elik fel, nekik mar mindegy, par evet elnek meg, pont leszarjak, hogy mi lesz az orszaggal a jovoben. nem baj, ha hullik a fergese, az eloskodokre sosem gondolnak szivesen...

inreallife 2018.03.13. 10:17:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
tevedes ne essek, nem gyurcsany lett a szimpatikus, hanem a fidesz vezerkar, nameg a blogok a trolljaik lettek annyira unszimpatikusak, hogy mar messze meghaladtak gyurcsany minden velt es valos tettet. semmivel sem jobb a fidesz a gyurcsanynal, legalabbis egy orban, rogan, lazar, tomjenszoti, egyaltalan nem jobb egy gyurcsany, hiller, magyarbalint, kuncze nevsornal. ha kell, meg a dk-ra is raszavazok, vagy az altalam igen megvetett lmpre is. mindenki jobb mar ezeknel. es nem csak en gondolom igy, 3 millio kormanyvalto voks keresi a helyet...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.13. 10:24:40

@inreallife:

Te ugye Nagy-Britanniában fizeted be azt a nyugdíjjárulékot, amiből a szüleid itt Magyarországon nyugdíjat kapnak?

A többi kérdésed olyan tudatlanságról és gyűlöletről tanúskodik a nyugdíjasokkal szemben, ami általában is jellemző a ballib oldalra. A kérdéseidre már min. tízezerszer megadták a választ, most nem férasztom magam ezzel, úgysem lehet téged meggyőzni, mert téged nem a ráció és a logika, hanem a gyűlölet vezérel.

inreallife 2018.03.13. 10:32:02

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
a fideszben mindenki tudja, hogy nem orban volt ott az esz, hanem a simicska. nem az eloterbe tolt babu, hanem a hatterben ot mozgato szurke eminencias. simicska is egy troger, aki bortonbevalo, de hasonlitsuk mar ossze az orban stromanjaval.

meszaros a vagyona tobb.
meszaros vagyona rovidebb ido alatt "jott ossze"
meszaros agyilag is nulla
meszarosnak nincs tartasa, elvei, simicska barmennyi penz utan is nemet tudott mondani az orosz befolyasszerzesnek.
es simicska tokos volt akkor is valtani, amikor az emberek jelentos resze ezt nem merte volna megtenni.

mindez persze relativ, de ha csak abbol a szempontbol nezem, hogy a ketto kozul melyik okozta a kisebb kart az orszagnak, az bizony simicska. ugyanott tartunk, mint a fideszes politikusoknal. nem simicska lett a balvany, hanem a fidesz sullyedt olyan melyre, ahonnan simicska mar hegynek latszik.

nem is ertem egyebkent, te ezeket a folyamatokat nem erzekeled, hogy a lorinc 0 ft-bol 4 ev alatt 400 milliardot csinalt? ez nem kapcsol be nalad egy veszcsengot? ilyen vagyon egy ballibes potentat sem halmozott fel. vadaszkastelyok? helikopteres bulik? nem, meg mindig nem dereng, mi b@ssza ki a biztositekot 3 millio embernel?

nem ezzel a 3 millio emberrel van a gond, hanem azzal a 2 millioval, akiknek "ez meg belefer", "ez meg indokolhato", "ez nem rosszabb annal, mint ami volt." de igen rosszabb. te azt mondod nem. en azt, hogy de igen. atleptek azt a voros vonalat, amit nem szabadott volna, amiert egybol piros lap jar, minden meccsen. majd meglatjuk sok ev mulva, ha megint hatalomra jutnak, hogy tanultak-e belole. pillanatnyilag ennyire futja a partok valtogazdasagabol, hogy par ev szunetre kuldjuk oket, hatha eszhez ternek. most a fidesz dobta el az agyat, jo messzire...

inreallife 2018.03.13. 10:51:33

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
gyulolet vezerel? bezony. eleg sokat dolgoztak erte, hogy ilyen szintre felepuljon. a fulkeforradalmi hurraoptimizmus es hurrahangulat utan sikerult egy olyan politikat kialakitaniuk, amitol 3 millio ember zsigeri gyulolettel gondol a fideszre. talan nem en vagyok a hibas ebben, en egy forintot nem koltottem kampanyra es nem hoztam kormanyzati donteseket. azert a kozhangulatert, ami most van, orbanek a felelosek. ahogy a fulkeforradalomnal gyurcsanyek voltak. megerdemlik, igazan sokat tettek erte...

inreallife 2018.03.13. 10:56:33

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
egy valamit ne felejtsunk. en magyarorszagon is sokat kerestem, nem lapne meg, ha az alatt 16 ev alatt, amig ott dolgoztam tobb nyugdij jarulekot fizettem volna be, mint amit te 40 ev alatt fogsz. persze lehet te is jol keresel, es ez nem jon ossze, de biztosithatlak, hogy a 10 millio minimalberes orszagaban rengetegen fizetnek kevesebbet egesz eletuk soran, mint amennyit en abban a par evben. es nemcsak tbb-ben, szja-ban, mindenben, ami a fizetesbol %-osan levontak, fizettem szuperbruttot is. nem tartozom semmivel sem magyarorszagnak...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.13. 11:06:21

@inreallife:

"a nyuggerekkel az a baj, hogy hogy olyan penzeket kovetelnek, amiket sosem fizettek be."

Ez ugye a szüleidre is vonatkozik?

"az alatt 16 ev alatt, amig ott dolgoztam tobb nyugdij jarulekot fizettem volna be, mint amit te 40 ev alatt fogsz"

Ez irreleváns, mert MOST semmit nem fizetsz be, miközben a szüleid most is kapnak nyugdíjat.

"nem tartozom semmivel sem magyarorszagnak..."

Szóval a szüleid nyugdíját azok a dolgozó magyarok fizetik, akik itthon maradtak, hiszen a szüleid "olyan penzeket kovetelnek, amiket sosem fizettek be". Te meg úgy érzed, nem tartozol semmivel az országnak, amelynek lakói eltartják a "nyugger" szüleidet.

"nem lapne meg, ha az alatt 16 ev alatt, amig ott dolgoztam tobb nyugdij jarulekot fizettem volna be, mint amit te 40 ev alatt fogsz"

Kinek mije van, annyit is ér. Ugye tudod, kitől idéztem? Milyen kedves, hogy pénz dolgában azért vele vagy egy véleményen.

6.Lenin 2018.03.13. 11:11:11

@inreallife:

"a fideszben mindenki tudja, hogy nem orban volt ott az esz, hanem a simicska."

Igen, igazad van.

Éjjel, részegen, összehugyozott nadrágban grafitizni csak a lángelmék szoktak.

Szerintem meg inkább azért váltak meg tőle, mint néhány mástól is, mert kiderült, hogy túl lettek valamikor becsülve. A gyakorlatban nem akkora pengék.

A most, mint volt fideszes kiabál a partvonalról, valószínűleg szintén ebbe a csoportba tartozik. Jelentéktelen figurák.
Simicska esetében a Jobbik mélyrepülése is erre bizonyíték, egy 20 % körüli pártból sikerült egy 10 % körülit faragnia.

6.Lenin 2018.03.13. 11:16:09

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Majd jön a szöveggel, hogy az ő szülei megdolgoztak érte.

Ezt már lejátszotta 14 körül is.Ugyanaz a szöveg, mint akkor, aztán eltűnt a választások után.

Valószínűleg ez bakeliten van neki, és ilyenkor mindig lejátssza ezt a szöveget.
Szinte szóról-szóra ugyanezt nyomta akkor is ezen a blogon, visszakereshető, ha valakit nagyon érdekelne.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.13. 11:17:01

@6.Lenin:

A Jobbik mélyrepülésében azért Vona cukiskodása is nagyban ludas. A jobbszélről elkezdett középre húzódni, ám ott nagy a tolongás, nagy a konkurencia. Jobb lett volna megmaradni a radikális jobboldalon, ott ugyan nemigen nőhetett volna 20% fölé, de az legalább eléggé biztos lett volna.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.13. 11:20:45

@6.Lenin:

Na persze, az ő szülei megdolgoztak érte, más szülei meg elkocsmázták a nyugdíjjárulékot, és most olyasmit követelnek, amiért soha nem fizettek.

Nem keresek utána, így is elhiszem, hogy ugyanezt írta 4 éve is.

6.Lenin 2018.03.13. 11:41:10

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Hát elég nehéz lenne kielemezni, hogy Vona ennyire, vagy a Simicska hatására lett ennyire.....vagy mindketten ennyire....

Most összeadódtak a lángoló elmék, vagy kioltják egymást, az egy nagy kérdés lehetne, ha komolyan is érdekelne. Nem olyan sürgős ezen morfondírozni, még néhány hét, aztán végleg eldől. akkor meg valószínűleg már érdektelenné is válik.

inreallife 2018.03.13. 11:41:21

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
ti most ugye nem arrol vitatkoztok, hogy a kvk-k mit mutatnak ki? majd a valasztas utan lehet megvonni a merleget, hogy a 2014-ben kimaxolt eredmenyhez kepest mi lett az eredmeny 2018-ban. gyanitom egyebkent, hogy a jobbik erosodott, onallo mandatumot is fognak szerezni, ha lesz osszefogas, ha nem. ennek fenyeben szerintem eldolt, hogy volt-e ertelme kozepre huzodni, vagy sem.

egyebkent onnan is latszik, hogy simicska volt az esz, hogy azota sem tudtak fogast talalni rajta a fideszbol, pedig nagyon akartak, amig eliosos lopas egybol elhasalt, nem is egy ugyben, hanem az osszesben. biztos az okos viktor adta a tippeket a vejenek...

tevedes ne essek, simicska is mehet bortonbe, de en csomagban gondolkodok, orban, rogoan, lazar, tomjenzsotival egyutt. az nem palya, hogy csak o menjen, a tobbi meg nem, ez amolyan fideszes sehova nem vezeto megoldas lenne. pont olyan, ami miatt utaljak es le akarjak valtani oket...

inreallife 2018.03.13. 11:48:39

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
ezt ugye te is erzed, hogy kamu szagu. ha a folyamatos befizetesekbol tartanak el a nyugdijasokat, akkor amikor valaki munkanelkuli lesz, akkor nyugdijcsokkentesnek kene kovetkezni. es amikor hiany van a nyugdijkasszaban, marpedig mindig az van, ahogy csokken a befizetok szama, akkor nem lenne nyugdij. es megis van. meg meg erzsebet utalvany is.

az egesz akkor nyerne ertelmet, ha a gyerekek fizetnek a szuleik nyugdijat, es senki nem fizetne nyugdijjarulekot. fogadjunk, hogy az en szuleim akkor sem halnanak ehen. de akkor aztan lenne picsogas a nyuggerek koreben, hogy az olyan igazsagtalan. barmikor megszavazom, hogy a jelenlegi nyugdijrendszer megszunjon, az allami befolyas megszunjon, mindenki annyit kapjon, amennyit megerdemel, semmivel se tobbet. na vajon melyik part fogja megszavazni, hogy ne lehessen nyugdijas voksokat vasarolni?

6.Lenin 2018.03.13. 11:57:05

@inreallife:

TG blogján vagyunk, vagyis...

Apr. 8-án valaki nyerni fog, a másik veszít. Utólag majd kielemezzük, hogy milyen igaza volt/van/lesz.

Te pedig ismét illegalitásba vonulsz a következő választásig, vagy 2 év örömőrjöngés után történik meg az elvonulás.
Nálad ezt nem nehéz kielemezni.

inreallife 2018.03.13. 12:09:45

@6.Lenin:
haha, erdekes, hogy boki a csorodet, de tg allitotta le a blogjat, nem en. csak azt lehet kommentelni, ami letazik, hova kellett volna irnom, hogy ne fajjon a lelkednek?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.13. 12:17:01

@inreallife:

Olvass utána a magyar nyugdíjrendszer működésének, ne arról papolj, SZERINTED hogyan működik.

A teféle nyugdíjrendszer működése persze igen egyszerű lenne, a "nyugger" az utolsó fizetése mellé kapna egy ciánkapszulát, amelyet állami felügyelet mellett 8 napon belül köteles lenne bevenni.

Kivéve persze a te szüleidet, mert te valamikor befizettél valamennyit, igaz, ma már egy fillért sem.

inreallife 2018.03.13. 12:42:19

nesze neked nyuggerpart:
"A pártok közül a Jobbiknak vannak a legnagyobb arányban fiatal szavazóik, táboruk 26 százalékát a 18-29 év közöttiek teszik ki. Az LMP-nél ez az arány 22, az MSZP-nél 21, a Fidesznél pedig 13 százalék."

inreallife 2018.03.13. 12:46:28

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
akkor gyere kostolgatni, ha tobbet fizettel be nalam, gyanitom nem ez a helyzet. addig csak picsoghatsz, hogy szerinted nekem miert kene sokkal tobbet fizetnem nalad az erzsebet utalvany pusztitoknak, de ez kevesbe erdekel, en boven befizettem a reszem, mind tb-ben, mind szja-ban. pont leszarom, hogy akar meg ennel tobbet tolem, dolgozzatok ti tobbet, hogy elerjetek azt a szintet, amit en megtettem. ha esszel nem egy, akkor ott a masodallas...

6.Lenin 2018.03.13. 13:00:16

@inreallife:

Nekem aztán végképpen nem hiányoztál, most sem. Csak megismertem a szöveget, és beugrott, hogy ezt már valaki lökte 4 évvel ezelőtt is.
Léteznek más blogok is.

izé...egy informatikustól ez elég meredek...
a táboruk 26%-a .....800 000 alatti tábor 26%-a....egy 2,5 milliós tábor 13%-a..... a többit meg hagyjuk is, mert....izé....
Kicsit mintha fel lennél zaklatva, pihenned kéne.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.03.13. 13:00:53

@inreallife:

Folytasd, tudsz te még ennél jobban is fröcsögni.

inreallife 2018.03.13. 14:44:16

@6.Lenin:
hm, van itt meg, ahonnan ez jott:
www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=10154872375428450&id=53447723449

hogy is van ez, matekoljunk egy kicsiket? a teljes nepesseg legfeljebb 8 altalanos vegzett valasztok 31%-a a fideszre szavazna. ha kivonjuk a 40% bizonytalant, es csak a biztos partvalasztokat szamitjuk, mekkora is lenne a "folenye" a hulyek kozott? majdnem dupla annyi?

a szamok nem hazudnak, minden masodik hulye a fideszre szavaz. ize, ezek ugye a nyuggerek es a ciganyok, abbol is a selejtes, mert van amelyik mar eljutott egy szakmunkasig. csakhogy tudjuk, hogy a bekamentes horda kikbol fog allni. kivancsi vagyok hogyan tagadjatok le, valami kozhelyt kene elsutni a statisztikarol, az szokott a fideszesek valasza lenni, ha szamokrol van szo...

6.Lenin 2018.03.13. 14:52:43

@inreallife:

Beégtél a számaiddal.

kozvelemenykutatok.hu/wp-content/uploads/2013/06/jelenlegi_trend-01-49.jpg

Vegyünk egy átlagot.

"A pártok közül a Jobbiknak vannak a legnagyobb arányban fiatal szavazóik, táboruk 26 százalékát a 18-29 év közöttiek teszik ki. Az LMP-nél ez az arány 22, az MSZP-nél 21, a Fidesznél pedig 13 százalék."

Számoljuk ki?

Manyike 2018.03.13. 14:55:37

Holnap friss Narancs ...

"Túl kockázatos a teljes ellenzéki koordináció, sokat lehet rajta veszíteni, hiszen nem tudni, a baloldali szavazók milyen arányban szavaznának át a jobboldalra és viszont, mondja Török Gábor a Magyar Narancsnak. Inkább törekednek a pártok kisebb, de reális célokra, ahol kisebb a kockázat. Ugyanakkor arra is láttunk példát helyközi választásokon, hogy az ellenzék koordináció, egy ellenzéki jelölt nélkül is le tudta győzni a Fideszt.

Az MSZP-nek nincs sok mozgástere a koordinációra, mert elveszti a kampánytámogatását, és nem kockáztathatja a MSZP-P-s közös lista 10 százalékos bejutási küszöbét sem a túlzott feloldódással. Az LMP távlati céljai fontosabbnak tűnnek, mint egy különutasság feladása miatti jobb parlamenti eredmény. Török szerint a Fidesz nem irányít kézi vezérléssel MSZP-s politikusokat. A kormány kommunikációja viszont furcsa, kapkodó lett Hódmezővásárhely után – nem világos, hogy Lázár Jánosnak miért kellett lemennie Németh Szilárdba. Ha az ellenzéki erők többséget szereznének együtt, a szivárványkoalíciójuk Török szerint olyan bizonytalan alapokon állna, ami horror- és kamikázekoalícióba fordulna.
"
hvg.hu/itthon/20180313_Torok_Gabor_kamikazeakcio_lenne_az_osszellenzeki_kormanykoalicio

Fidesz - sok a vesztenivaló
ellenzékEK győzelme - egyetértek T.G.-vel, működésképtelen lenne
ellenzékEk győzelme vagy a Jobbik vagy a többiek nélkül - főleg kívülről nehezített lenne?

inreallife 2018.03.13. 15:18:45

@6.Lenin:
ez teljes nepessegre vonatkozik, nem tudsz olvasni? vagy szerinted a ketto osszehasonlithato? mondjuk nem csodalkozom, nyugger is vagy, iskolaba sem jartal, miert pont te tudnad ertelmezni az ilyeneket? majd megmondjak a partkozpontban, hogy mi a franko...

inreallife 2018.03.13. 15:23:48

@Manyike:
en is ezt mondtam, maradjanak a jeloltek, es majd a valsztok kivalasztjak melyik a legmegfelelobb kozoluk, aki feltorli a padlot a fideszessel. a partok reszerol eleg a rautalo magatartas, hogy adott korzetben kit tartanak favoritnak. mindenki a szive alapjan valaszt listat es az esze szerint egyeni jeloltet.

nincs ezzel gond, eleg nagy az orbanvaltast akaro emberek szama, van puffer az "elveszett" szavazatoknak, van ahol tobb, van ahol kevesebb. a visszalepest legfeljebb szimbolikusan tudom elkepzelni...

6.Lenin 2018.03.13. 15:40:15

@inreallife:

Nagyobb a tábor, mint az össz népességre vonatkozó adat?
(itt az össz. népességet a 8 millió választásra jogosult jelenti)
Vagyis előfordulhat, hogy van 8 millió választásra jogosult, és a táborban lévők száma megközelíti a 16 milliót?

Nyilván arra merészelsz gondolni, hogy egyedül a Jobbik tábora jóval több, mint a közv. kutatók által mért adat, az össz. népességre vonatkoztatva. A többi pártnál ez viszont nyilván jóval alacsonyabb.

OK!

inreallife 2018.03.13. 16:19:48

@6.Lenin:
latom nem sikerult megfejteni mi a kulonbseg az arany es reszveteli letszam kozott, az ilyeneknek talaltak ki a kozmunkat, nehogy valami kart okozzanak...

6.Lenin 2018.03.13. 16:30:18

@inreallife:

Egy nyilvánvalóan kisebb szám 26%-a ezek szerint, egy közel háromszor nagyobb szám 13%-ánál is jóval nagyobb lehet?

Akkor közelítsük ebből az irányból?

inreallife 2018.03.13. 16:34:52

@6.Lenin:
nem, te akarsz letszamot faragni az aranybol. en arra akartam utalni, hogy nyuggerek boduletes tulsulyban vannak a fidesznel. ennyit irtam, nem tobbet:

"nesze neked nyuggerpart:
"A pártok közül a Jobbiknak vannak a legnagyobb arányban fiatal szavazóik, táboruk 26 százalékát a 18-29 év közöttiek teszik ki. Az LMP-nél ez az arány 22, az MSZP-nél 21, a Fidesznél pedig 13 százalék.""

melyik reszet nem erted? oreg kapd ossze magad, kell a masfelmillio ember a bekamenetre, nem varhatod el, hogy a lengyelektol, hogy ennyien odautazzanak...

6.Lenin 2018.03.13. 16:54:12

@inreallife:

".... táboruk 26 százalékát a 18-29 év közöttiek teszik ki. Az LMP-nél ez az arány 22, az MSZP-nél 21, a Fidesznél pedig 13 százalék."

A táboruk 26 %-a,

Tehát jobbik táborának nagyobb %-a fiatal. Egy másik párt 3x nagyobb táborának 13 %-a fiatal.

Számokban a másik tábor fiataljainak a száma magasabb.
Több 10 ezerrel.

Az ilyen szöveggel tévesztik meg az embereket

Vagyis a te trükködnek semmi gyakorlati jelentősége. Ez csak megtévesztésre jó.

A lényeg, hogy a fiatalok közül is jóval többen szavaznak a Fideszre, mint a jobbikra, hiába tűnik a % magasabbnak.
Én nem vettem be. Te igen.

Manyike 2018.03.13. 23:42:44

"- Hvg.hu: De ezek valósnak tűntek?
- Kósa Lajos: Most mit mondjak, annak tűntek, de németül voltak."
(facebook.com/torokgaborelemez/

"Simicska Lajos a Politico európai kiadásának 2017. évvégi 28-as listájában, mint 2018-ban Európa egyik legmeghatározóbb embere, pedig Magyarországon kívül nem is ismerik."
www.hirstart.hu/hk/20171207_itt_egy_ujabb_lista_orban_egyetlen_remalma_simicska

Manyike 2018.03.13. 23:52:44

"- Riporter: Szórakozzunk rajta vagy borzongjunk attól, ami történik?
- T.G.: Leginkább féltsük tőle az országot."
24.hu/kozelet/2017/04/05/torok-gabor-ez-a-legnagyobb-fenyegetes-ami-eddig-erte-orbant/

graycivil 2018.03.14. 08:09:30

Azt hiszem, Kósa 1300 milliárdja a következő HALÁLOSAN komoly botránya a FIDESZ-nek. A csengeri Kay Ibrahimné férje két héttel a nyilvánosságra kerülés előtt két héttel "ÖNGYILKOS" lett. Pontosan úgy, mint Weisz Tamás. Valószínűleg elszakadt nála a cérna ebben az ügyben, és ki akart tálalni. Hacsak pont nem ő adta át a dokumentumokat. Kaya Ibrahimné-t pedig "őrizetbe" vették, hogy ne mondhasson semmit.

Elég egyértelműnek látszik, hogy ez az 1300 Mrd Ft létezik, és egy névtelen, de "FIDESZ-nek hű" magányszemély kezében van. Ha egy szerződés HÁROMSZOR módosítanak, akkor mindkét módosító fél, illetve a közjegyzői kamara első embere,mint közreműködő pontosan tudja, hogy a szerződés tárgya NEM ÚGY van, vagy nem úgy kellene lennie, hanem MÁSHOGY, pontosan meghatározva.

Aki elhiszi, hogy háromszor ellenőrizve sem veszi észre a "szélhámosságot", az vagy totálisan megzakkant, vagy FIDESZ-es.

graycivil 2018.03.14. 08:16:10

Hogy mire elég 1300 Mrd Ft, ha nem állami, vagy lenyomozható befektető kezében van? Például:

- Azon már fenn sem akadunk, ha pár tízmilliárd Ft értékű állampapír magánszemélyek zsebébe vándorol.
- Elég ahhoz, hogy egy FIDESZ-bukás után fenntartsa az "ellenzéki oligarcha" hálózatot addig, amíg újra hatalomra nem kerül a FIDESZ
- Elég ahhoz, hogy állami hirdetések megszakadása után is fenntarthassa a hatalmas hazugsággyárat, amíg újra hatalomra nem kerül a FIDESZ
- ELÉG ahhoz, hogy bármely, FIDESZ-t követő kormányt megbuktasson csak azzal, ha belengeti, hogy piacra dobja ezt az irdatlan mennyiségű állampapírt.

graycivil 2018.03.14. 08:30:20

Ja! És ki az az agyament, aki egy Németországban örökölt 1300 Mrd Ft-ot pont Magyarországon akarna egy részben (semmi biztonsági decentralizáció) befektetni?

Nem tudom,létezik még olyan lehetséges magyarázata ennek az ügynek, ami Kósa verzióját - akár csak egy is - alátámaszthatná?

Na, menjenek a jó ....!

graycivil 2018.03.14. 08:32:32

És persze maga az összeg, ami több, mint az egy évre jutó összes uniós forrás, mint örökség.

Most köpjek vagy hányjak?

graycivil 2018.03.14. 08:39:51

És persze az is az "ellenőrizetlen szélhámosságot" gyengíti (rendkívül visszafogott voltam), hogy Kósa pontosan (a közjegyzői kamara legbefolyásosabb emberével együtt) tudhatta, hogy egy ilyen irdatlan összeg esetén a legeslegkisebb "mozdulás" is elsöpörheti a sokmilliárdos, összeharácsolt vagyonát.

Igaza van Sólyomnak: A Kétfarkú Kutyapárt gyíkfing a FIDESZ "humorához" képest.

6.Lenin 2018.03.14. 09:12:03

Hmm!

Ennyire reménytelen az ellenzék helyzete?

Manyike 2018.03.14. 09:40:15

Sólyom László:
" A Fidesz szerinte jobban teljesít,

amikor nem létező ellenségtől védi meg az országot."
24.hu/belfold/2018/03/13/kovesse-eloben-ahogy-solyom-laszlo-a-rendszervaltasrol-beszel/

"Orbán a Wikileaksen: Ne arra figyeljenek, amit mondok, hanem .... " a Magyar Nemzetre ...
(aktualizálva ... parameter.sk/rovat/kulfold/2011/09/06/orban-wikileaksen-ne-arra-figyeljenek-amit-mondok-hanem-arra-amit-teszek )

@6.Lenin:
"Ennyire reménytelen az ellenzék helyzete? "

Nem csak az övék, ha csak ők veszik komolyan az ilyen ügyeket.

6.Lenin 2018.03.14. 10:07:20

@Manyike:

Tudod pont ez a baj, hogy ilyen ügyeken lovagolnak, letűnt pacákok osztják az észt. Ez a szomorú.

Már vagy két éve ismertnek kéne lennie a kormányváltó erőnek, 106 megbízható, hiteles jelölteknek, és a hitelesebb víziónak. Nincs. helyette van egy verseny, hogy ki a hülyébb az országban. Sok levitézlett emberkék meg jobban tennék, ha hallgatnának.
Szerintem.

Manyike 2018.03.14. 10:18:42

@6.Lenin:

A választók egy része olyan - bármennyire hihetetlen egyeseknek -, hogy ügyek vannak, pártoktól, személyektől függetlenül, s tudnak elvek mentén gondolkodni aktuális alkotmánytól függetlenül.

6.Lenin 2018.03.14. 10:26:02

@Manyike:

Elvek?
A hatalomért folytatott harc, az elv?
Mind1 kivel, mind1, hogy mi lesz a következménye, csak mi legyük hatalmon? Ezt az elvet minek hívják?

graycivil 2018.03.14. 10:31:47

@6.Lenin:

... a sok elvtárssal

Ezek után a részetekről "józan érvekről" beszélni totál felesleges. Egy igazi a F.Y.DESZ-es az anyját is eladná ... bárki másnak, míg a sajátját disznóólakkal és 800 milliós zsebpénzekkel tömi.

Manyike 2018.03.14. 10:39:36

@6.Lenin:

Hatalom? Marakodjanak csak!

A hétköznapok szabályai legyenek korrektek, élhetőek s érthetőek, ill. általánosak, s majd a hétköznapok megélői véleményt mondanak.

6.Lenin 2018.03.14. 10:40:11

@graycivil:

És kit kínálsz helyette? Már nagyon szeretnék VÁLASZTANI, nem két rossz között dönteni.

Hol vannak a tisztességes, hazájukért tévő politikusok?

Befogott orral nácikra szavazni, fizetett ügynökökre? Régi dörzsölt tolvajokra?

Ez miért lenne jobb? 1eseknek biztosan, de kinek még?

Minde1, csak most ti diktáljátok a tutit?
B+!

6.Lenin 2018.03.14. 10:46:18

@Manyike:

Volt, van rá példa? Hol döntesz te, és nem helyetted döntenek?
Csak most nem a neked kedvesek vernek át, az a baj?
Túlságosan sokat képzelsz bele a nemlétezőbe.

graycivil 2018.03.14. 10:47:18

Magyarországon a halálesetek megoszlása:

FIDESZ-hez kapcsolódó halálesetek:
- Weisz Tamás
- Váradi András
- Komáromi András (Welt 2000 Kft)
- Kaya Ibrahimné férje
Összesen : 4 fő

Terrorizmushoz kapcsolódó halálesetek:
-
Összesen: 0 fő

graycivil 2018.03.14. 10:49:16

@6.Lenin: "B+!"

Valóban ütős érveitek vannak. Szerintem hagyjuk. Földrengésbiztos fejetek van...:)

6.Lenin 2018.03.14. 11:02:25

@graycivil:

Nem értetted ugye?

B+, amit helyette kínálsz.
Nehéz volt? Vagy inkább kellemetlen? Agyament fasz.

6.Lenin 2018.03.14. 11:18:50

Tényleg nem értem, hogy miért is lenne jobb megoldás, ha jönnének ezek helyett még a saját véleményük szerint is alkalmatlanabbak? Aztán két év rombolás után megint valaki kezdhetné elölről az egészet.

Aztán megy a siránkozás, hogy lemaradtunk, ezekhez, meg azokhoz. Igen, mint a régi nagy nemesek párizsi, londoni kuplerájokban siránkoztak, hogy milyen elmaradott az ország.
Az utódaik se különbek náluk?

Manyike 2018.03.14. 11:31:09

@6.Lenin:

Agyilag előre is értem, hogy mit jelent, ha másra bízom a döntést, felnőttként is tudom, hogy mindennek következménye van, akár béka, amit le kell nyelni.

Bevallom, csapodár vagyok, s kiélvezem az életet is, mindig van, aki biztosan nem, a kedvenc az nehezebb ügy a jelölteknek, azért nagyon meg kell(ene) dolgozniuk.

"Túlságosan sokat képzelsz bele a nemlétezőbe." - ezt így nem értem. Adott témáról van egy véleményem, amit mások infói is befolyásolhatnak ..... csak, s csak ennyi fontos a személyiségből.

Manyike 2018.03.14. 11:37:55

@6.Lenin:

Néha az a nyerő, ha a régiek kicsit elmennek meditálni, s esélyt kapnak mások, talán tanultak már a saját vagy mások hibáiból. Puding próbája az evés, s ki tudja előre, hogy milyen lesz a más, s ha már kicsit jobb lesz, már megérte. A világ meg nem úgy működik, hogy adott párt híve tök hülye, a másiké meg maga a tökéletes erkölcs.

6.Lenin 2018.03.14. 11:51:23

@Manyike:

"tudom, hogy mindennek következménye van, akár béka, amit le kell nyelni."
Igen, te lenyeled akár a békát is, ha azok kínálják, akiket elfogadsz, de elvárod, hogy azok is nyeljék le a te békádat, akiknek ez nem tetszik.
Aztán ezen elcsodálkozol, pedig te is ugyanezt teszed.

"Túlságosan sokat képzelsz bele a nemlétezőbe."

Mert számodra (is) hihetetlen a fent leírt. Csodálkozol, hogy miért nem mindenki azt, amit te szeretnél. Pedig ellenkező esetben te sem fogadod el ami másoknak lehet jó béka.

Szeretnéd elképzelni, hogy mindenki 1et szeretne, amit te is, és feltételezed, hogy ennek léteznie kellene, hiszen te mindent jól látsz. A másik mindig téved(het csak)

Ez viszont nem létezik, létezhet. Addig van fejlődés, míg lesznek, akik valamit másként látnak.

Nem azt kelle(ene) bizonygatni, hogy amit a másik csinál, az minden rossz, hanem amit én kínálok az jobb. Ugyanazt, vagy rosszabbat kínálni, nem éppen éles elmére vall.

Infót is csak azoktól fogadsz el, akik hasonlóan gondolkodnak.

inreallife 2018.03.14. 11:55:36

@graycivil:
ugye ismerjuk jol mr 20%-ot. tehat ennek a penznek a 5*-ose volt szetpalyaztatva. egy elelmes riporter feltehetne a kerdest...

mennyi is volt az unios tamogatas 2010 ota? mekkora reszet teszi ki 1350+400 milliard felszorozva 5-tel? also hangon ennyi volt a eu tamogatasok korrupcios resze, de szerintem ez meg mindig csak a jeghegy csucsa...

6.Lenin 2018.03.14. 11:58:50

@Manyike:

"A világ meg nem úgy működik, hogy adott párt híve tök hülye, a másiké meg maga a tökéletes erkölcs. "

Akkor az egyik párt miért azon görcsöl, hogy a másikról ezt bebizonyítsa, anélkül, hogy bármi mással azt bizonyítaná, az általa kínált jobb.
Nem bízik az emberekben, hogy képesek ezt eldönteni?

Azt én is látom, hogy xy hülye, de miért válasszam z-t, ha róla is tudom, ő is az?
Szeretnék már egy W-t, aki nem mond senkire semmit, de
olyasmit bizonyít magáról, amit senki más, és számomra elfogadható.

inreallife 2018.03.14. 12:00:34

@6.Lenin:
hm, erdekes, hogy ezt megemlited, amikor a fidesznek valasztasikon keresztul nem volt programja, nem allt ki vitazni a programjarol (mondjuk igy nehez is lenne), es a szamonkerhetoseg is ezek fenyeben 0. ellenben a kampanyaik az ellenfelrol szoltak, hogy miert szar. most is a fideszes kampany arrol szol, hogy vona es buzik, karacsony es a migransok, juhasz es a vak komondor. mas szemeben a szalkat?

Manyike 2018.03.14. 12:29:44

@6.Lenin:

Tévedsz.
1. értelmes felnőttként mind a ketten tudjuk egymásról, hogy másként jár az agyunk. És? Semmi gond. Ilyen színes a világ, más téren is. Ez nem fejlődés, ez puszta alap.
2. engem érdekel, hogy te s bárki más mit gondol bármiről, a dumcsink meg csak különböző témákat, ill. szempontokat érint, s én hiszem, ha látszólag meggyőzhetetlenek is vagyunk, akaratlanul és láthatatlanul is hat ránk minden kívülről, de ezzel sincs semmi gond a mai info-dömpinges világban.
3. hogy egy párt miről akar "engem" meggyőzni, mert ez is a dolguk, jó messziről radarozom, ami igazán hat rám az, ami nekem fontos, majd én eldöntöm, hogy mi az (ez függhet a személyiségemtől, a neveltetésemtől, az élettapasztalataimtól, a mai sorsomtól stb.). És? Ez a szabadság ma megadatik, élek vele.
4. Te is tudod, nincs diktatúra, s ha választás van, az eredmény a szabályok alapján lesz. Az egyszerű hétköznapokban is csúnya pletykásak az emberek, s persze mindig más a hibás. A "jó" politikus meg az emberek szájízének megfelelően tesz.

6.Lenin 2018.03.14. 13:00:31

@Manyike:

Látod, ez az érdekes az egészben, leírod, hogy tévedek, aztán azt is amiről én írtam, csak a elképzeléseid szerint, de végeredményben ugyanazt.
Én soha nem kifogásoltam senki esetében sem, hogy mit gondol, csak azt írom, hogy ugyanúgy gondolkodik mint a másik, de neki azt felrója.
Senki nem járja be ugyanazt az utat, ezért nem is lehet azonos nézeten. nincs ebben semmi különös.
Nem is ezekről írtam eddig.

Manyike 2018.03.14. 13:06:16

@6.Lenin: én magamat nem úgy látom, ahogy te engem, de nem is olyan akarok lenni, amilyennek látsz. A "tévedsz" csak ennyi. A többi
- másként gondolkodunk a világról - de ezt tudjuk, általában
- jobban megismerni a másik másmilyenségét, egyes témákban, részletekben - talán akarjuk :)

6.Lenin 2018.03.14. 13:10:25

@inreallife:

Rosszul látod. Mert úgy akarod látni.

Én kb 90-től kezdve kezdetem komolyabban foglalkozni a politikával, előtte nem sokat érdekelt.
90-ben majdnem beléptem az SZDSZ-be is, mivel a liberális felfogás közelebb áll hozzám. Természetesen bizonyos kérdésekben a régi felfogás szerint baloldali is vagyok, néhány dologban konzervatív.
Egy dologban soha, a rasszizmusban. Szerintem soha , sehol, senki nem választotta ki, hogy kinek, minek szülessen.

Benned viszont van egy jó adag előítélet, gyűlölet, irigység.
Ezek befolyásolnak, és ezek miatt kár is lenne veled konkrét dolgokról vitázni. Reménytelen.

6.Lenin 2018.03.14. 13:21:40

@Manyike:

Én annak látlak, amilyen vagy. Senkit nem szeretnék annak látni, amit én esetleg elképzelnék róla. Számomra ezek csak azért érdekesek, hogy ki miért is gondolja azt, amit. A valóság nagy része úgyis rejtve marad, pedig ez lenne az érdekesebb.
Ezt próbálom előkaparászni.
Senkit nem szeretnék meggyőzni, megváltoztatni.

index.hu/tudomany/2013/02/20/politikai_nezetekkel_szuletunk/

Az, hogy ki, miért is gondolkodik úgy, ahogy. Mi lehet a mondandója mögött a valódi szándék, már akkor is érdekelt, amikor a politikát nagy ívben .....m.

Szerencsére ezt ki is élhettem, hiszen nagyon sok emberrel, családdal kerültem kapcsolatba, szinte minden rétegből. Aztán ez megmaradt, bár már nincs sok jelentősége. akkor volt, mert a munkámban hasznosíthattam a leszűrt tapasztalatokat. Ma már nincs jelentősége. Hobbi.

inreallife 2018.03.14. 13:29:44

@6.Lenin:
erdekes, mert par eve meg azt ecsetelted, hogyan jartal kulfoldre a rendszervaltas elott. hogy besugokent tudtad elerni, vagy partfunkcikent, azt pont annyira magyaraztad meg, mint kosa lajos kozgazon vegzett kozgazdasz egy nagysagrendlige trump meretu ingatlanlanmgnas vagyonanak a kezeleset...

Manyike 2018.03.14. 13:51:16

@6.Lenin:
"Senkit nem szeretnék meggyőzni, megváltoztatni." - ok :) na, azért van bennünk közös is.

"Hobbi."- a prevenciót múltkor kibeszéltük, szerintem az agytorna is az. Akkor ez is közös? :)

6.Lenin 2018.03.14. 13:53:09

@inreallife:

Nem sok mindent tudhatsz a rendszerváltás előtt időkről.
Minde1.
74-ben megnősültem és külföldre költöztem. 80-ban meg hazajöttem
70-74 egyéni vállalkozó voltam Mo-on, anélkül, hogy besúgó lettem volna, vagy tagja lettem volna bármilyen politikai szervezetnek. Nem volt ez feltétel.
Igaz, hogy gimisként 3.-ban még KISZ tag is voltam , sőt osztálytitkár, de félévkor kirúgtak a KISZ-ből is , mert nem voltam hajlandó hazudozni. erről ennyit.
Ja, talán még annyit, 1948-ban mindenünket elvették, engem még az oviból is kirúgtak, visszavettek, megint kirúgtak, aztán már önként nem jártam néhány hónapig, bár reggel elmentem, du meg időben hazamentem, de ezért az anyám jól elporolta a nadrágomat hátulról, és utána már kénytelen voltam járni.

Ezt már biztos leírtam, vállalom is. Néhány hülye kitalálta, hogy besúgó voltam, meg munkásőr, de akik ismernek azok ezen jót nevettek. Mivel bármit is tennék, ezt úgysem tudnám cáfolni, de őszintén, nem is érdekel. Nincs jelentősége egy névtelen felületen. Vállalok mindent, amit eddig leírtam itt a neten.

A politikusok személyes dolgai meg végképpen nem érdekelnek.

6.Lenin 2018.03.14. 14:05:52

@Manyike:

Ennek örülök, hogy lenne miről beszélgetnünk, anélkül, hogy a politikát szóba hoznánk.
Én bárkivel szívesen elbeszélgetek, bármiről, kivéve a rasszistákat.

inreallife 2018.03.14. 16:04:54

@6.Lenin:
igen, hiheto, hogy te ki-be hazasodtal az orszagbol, meg vissza is jottel, plane az egyeni vallakozas. engedelyt sem kellett kerni ra, mi? vegulis csak egy hulye fuggony volt a hataron, amit el kellett huzni. hat ennel azert idosebb vagyok, hogy ezt bevegyem...

6.Lenin 2018.03.14. 16:34:37

@inreallife:

Teljesen mnd1, hogy mit hiszel. Bizonyítani is tudnám ezeket.

70 -ben adták a vállalkozói engedélyeket, mint a cukrot (állítólag Nyers Rezsőék próbálkoztak egy új szisztémával)
Már hogyne kellettek volna engedélyek a házasságkötéshez, kitelepüléshez, mindenhez kellettek hivatalos fordítások stb.
80-ban visszajöttem+ 1 feleség+ 2 gyerek (lányok), mindenki Árpi bácsija engedélyezte nekik a magyar állampolgárságot.
De lényegtelen, magánügy, és semmi köze a politikához.
Áprilisban lesz 44. éve, hogy együtt vagyunk.
Ja, és van 3 unokám, akik imádnak, én is őket. Minden más lényegtelen, vagy sokadlagos lehet csak.

kincsőrző 2018.03.19. 09:34:01

Az LMP éppen most játssza el az esélyét arra, hogy vele lehessen más a politika...

Hülyék voltak, ha a baloldali ellenzék helyére akartak pályázni.
Azt kellett volna lekoppintani, amit a Fidesz csinált 1994-1998 között, és átmenni a középbalból egy középpárttá vagy középjobb párttá -- valami olyamsi párttá mint klasszikusan az angol LibDemek (nem az utolsó pár évükre gondolok). A legnagyobb űr a magyar politikai palettán itt lenne, a Fideszre a korrupciós és hasonló ügyek miatt jobb híján szavaznak sokan, az LMP egész eddig rendelkezett azzal a potenciállal, hogy elszívja a fidesz kritikusabb szavazóit. Az összeborulás felé mozdulással most szépen elidegenítik ezeket a választókat...
süti beállítások módosítása