Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) Bajnai Gordon (2) bajnai gordon (15) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) fidesz (130) Fidesz (2) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) Gyurcsány Ferenc (1) gyurcsány ferenc (49) habonyizmus (1) habony árpád (2) Habony Árpád (1) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) Heti Válasz (1) heti válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) Jávor Benedek (1) jávor benedek (3) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) jobbik (76) Jobbik (1) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) karácsony gergely (3) Karácsony Gergely (1) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) median (1) medián (9) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) mesterházy attila (34) Mesterházy Attila (3) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) mszp (104) MSZP (1) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) Orbán Viktor (9) orbán viktor (114) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) schiffer andrás (9) Schiffer András (1) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) simicska lajos (3) Simicska Lajos (2) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szijjártó péter (6) szíjjártó péter (1) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) veszprém (1) Veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
2011
aug 08
02:46

Ha létezik olyan, hogy politikai tudás – márpedig létezik -, akkor politikai tanulásra (okulásra) is van lehetőség. Minden jelenség, amit a politikai élet produkál, alkalmas lehet arra, hogy abból tanuljunk, hogy máskor tudatosabban viselkedve jussunk el ugyanoda, vagy kerüljük el a hasonló szituációkat. Innen nézve minden – legyen szó tetszetősről vagy ellenszenvesről – tapasztalattá válik, márpedig az élet talán legnagyszerűbb dolga éppen a tapasztalás.

Nem, nem bolondultam meg a nem is annyira meleg nyári melegben – pontosabban nem tapasztaltam ezen a téren érdemi elmozdulást… -,  csak azon gondolkoztam a napokban, hogy vajon a jövendő idők politikusai milyen tanulságokkal lehetnek gazdagabbak, ha a mostani hazai politikai állapotokat tanulmányozzák. Miután szeretem az egyrészt-másrészt jellegű dolgokat (ráadásul ezeket nem is a langyosság, hanem a megfontoltság körébe sorolom), talán nem okoz meglepetést, ha a sok lehetséges felismerés közül most egy olyat emelek ki, ami innen nézve talán fekete, onnan nézve viszont inkább fehér.

Az erőről van szó, ami láthatóan a mostani politikai közállapotok egyik legfontosabb jellemzője. Erőpolitika, erőszakosság, erős kéz, kormányképes erő – ezek a kifejezések, és persze ellenpárjaik, gyakran olvashatók mostanában. Egyre inkább terjed a felismerés, hogy a politika nem kisasszonyok sportja, hogy a sikerhez a politikában is leginkább erőre van szükség, s ha ez már megvan, akkor – ahogy a miniszterelnök fogalmazott egy parlamenti felszólalásában – „oszt majd innen tárgyalhatunk”. Nem lehet nem észrevenni, hogy ez a szemlélet egyre több követőre talál, egyre többen gondolkoznak így a politikáról, tervezik megvalósítani ennek szellemében politikai céljaikat. Ami egyrészt igaz és okos, másrészt azonban nagy tévedés.

Számos olyan téma van, amelynek kapcsán két felismerés együtt, egyszerre visz közelebb a valósághoz. Az első a fontosságról, a másik a korlátokról szól. Gondoljunk csak például a tömegmédia szerepére, amelyről az első komoly, politikusok által is hasznosított megállapítás a kiemelt jelentőség volt. Ebből tanulta meg mindenki, hogy média nélkül nincs politikai siker, hogy aki érvényesülni akar ezen a pályán, annak alkalmazkodnia kell a média megváltozott szerepéhez. Egy idő után azonban jött a második belátás, ami legalább ennyire fontos volt: arról, hogy a média nem omnipotens, önmagában nem hatalmi ág, s bár konstruál egy politikai valóságot, nem teremt politikát, nem dönt el minden kérdést. Vannak határai, amelyeken túl szinte hatástalan, sőt, időnként kontraproduktív.

Valami ilyesmit gondolok az erőről is. Az utóbbi évek megmutatták, hogy mennyire fontos a fegyelmezett, tervezett, tudatos, azaz az erő köré szerveződött politizálás. Mennyire kell a sikerhez az, hogy egy politikai párt összegyűjtse az energiákat, koncentrálja működését és egyértelműen vezetve, irányítva legyen. Sokat panaszkodnak mostanában a baloldali politikusok arra, hogy kiszorultak a médiából, elvesztették támogatóikat, megcsappantak a forrásaik. Nyolc évnyi kormányzás után vajon mi a tanulsága a mostani helyzetnek? Vajon hogy tudta megtenni a Fidesz ilyen hosszú ellenzéki lét alatt, hogy növelte sajtópiacát, megtartotta befolyásos támogatóit, vajon hogy történhetett meg, hogy azok a cégek, amelyek 2010 után egyeduralkodóvá váltak az állami megrendelések piacán, a szocialista kormányok alatt is szépen prosperáltak? Hogy lehet az, hogy a jobboldal ellenzékben is gyarapodott, a baloldal pedig kormányon sem volt képes a politikai közösség hosszú távú érdekeire figyelve gondolkodni? A válasz egyszerű: ennyit számít a politikában az erő. A Fidesz egy vezetett párt, az MSZP - rövid időszakokat leszámítva - soha nem volt az. A jobboldal ezért lehetett képes arra, hogy vissza is forgasson, hogy előre is gondolkodjon, hogy a közösség számára fontos dolgokra is áldozzon, a baloldal pedig ezért volt képtelen erre.

Mindez azonban nem jelenti azt, hogy az erő köré rendezett politika automatikusan sikerre ítéltetett. Az elmúlt egy év világosan megmutatta, hogy mire alkalmas és mire alkalmatlan az a politika, amely csak az erő nyelvét beszéli. Alkalmas volt fegyelmezett működésre, szinte robotszerű politikai viselkedésre, a fentről érkezett politikai szándékok megvalósítására. A széthúzáson, belső vitákon, koalíciós feszültségeken és húzd meg – ereszd meg módszereken szocializálódott magyar politikában kár lenne lebecsülni ezt a teljesítményt. Van mit tanulnia mindenkinek abból, hogy miképp lehetett létrehozni ezt a helyzetet a Fideszben – hiszen ne feledjük, valós politikai teljesítmény kell ahhoz, hogy az amúgy létező ellenakaratok megtörjenek. Ám ezzel együtt azt is észre kell venni, s különösen fontos tanulság lehet ez az erő-fetisisztáknak, hogy időnként bölcsességgel, ésszel, belátással, sőt: gesztusokkal, engedményekkel, megengedőbb viselkedéssel sokkal messzebb lehet jutni. Tavaly nyáron is lehetett tudni, hogy a kormány legnagyobb kihívása éppen az, képes lesz-e elkerülni az erőfitogtatás, az erőszakosság, a gátlástalanság látszatát – meggyőződésem, hogy más politikai felfogással ez a veszély lényegesen csökkenthető lett volna, illetve lenne.

Hipotetikus persze a „mi lett volna?” felvetése, mert egyféleképpen kondicionált politikai tábor csak egyféleképpen tud viselkedni. Ha azonban tanulságokat keres valaki, szerintem ne csak az erőpolitikát nézze. Igaz ugyan, hogy az erő nélkülözhetetlen a politikában, s az sem vitatható, hogy az erő legyőzéséhez is erő kell – az erő azonban nem mindig nyers erőt jelent, olykor egy gesztusban, egy önkorlátozásban, egy őszinte mondatban sokkal több van belőle, mint azt a hatalom magabiztos mérnökei gondolnák.

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr613132960

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Válságtudat-módosítás 2011.08.09. 16:03:01

Talán a világválság gyökerei sokkal mélyebbre nyúlnak, mint gondolnánk. A válság alapjának a gazdasági fenyegetettséget tekintjük, pedig sok minden mutat arra, hogy a „tőzsdekrach”, a hitelválság is szellemi eredetű: a válságtudat alapja valójában a ki...

Trackback: Az erő legyen 2011.08.09. 09:16:02

Fontos tanulság lehet az erő-fetisisztáknak, hogy időnként bölcsességgel, engedményekkel, megengedőbb viselkedéssel sokkal messzebb lehet jutni.

Trackback: A karaván halad 2011.08.08. 15:37:52

A reggeli kávéja kortyolgatása közben beleolvasott a sajtótól a Nemzeti Együttműködés rendszerében aznapra megrendelt, a helyes útra rámutató írásokba. Elégedetten nyugtázta, hogy ma is megbízhatóan szállították „az embereknek” az aktuális ...

Trackback: Az igazi utódpárt: a Fidesz 2011.08.08. 10:38:24

Mára egyértelműen kiderült, hogy az Orbánék által is ezerszer elátkozott államcucilizmus igazi örököse, az akkori szemlélet és politikai gyakorlat folytatója paradox módon a magát jobboldaliként és antikomcsiként definiáló Fidesz....

Trackback: Lassú, passzív Breivikek 2011.08.08. 03:09:41

Bibó halott. Némely politikai mozgalomban búvópatakként még meg-megvillan emléke, de eszméi csupán hivatkozgatás alapját képezik, nem többet. Az ordas eszmék helyett az ezeket képviselőket is soraikban tudó pártot bélyegzi meg az establishment, bizonyí...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mezga-aladar 2011.08.15. 08:09:27

mire visszajövök rá sem fogok ismerni a zországra...

(= talán nélkülem is át tudjátok nevezni az összes közteret...)

nyünyüge 2011.08.15. 08:26:48

@xsasha:
Ezzel tényleg nincs mit vitatkozni. Ha szerinted eredménynek, előrelépésnek tekinthető, hogy egy bel- vagy külföldi hírnek egyetlen, a hírcentrum által kiadott megfogalmazása legyen jelen az összes közmédiában, és egyetlen (köz)rádiós vagy tévés újságírónak se tarthasson mást vagy mást is fontosnak, akkor maradjunk ennyiben.

nyünyüge 2011.08.15. 08:28:16

@mezga-aladar:
majd azért adjál valamilyen jeleket az űrből, hogy hogy merre vannak!

László56 2011.08.15. 10:57:08

@mezga-aladar:

Nem tudom hogy hosszú időre mész vagy sem de, nagyon jó kintlétet kívánok neked. Azt azonban ne felejtsd el, hogy nyugaton dolgozni kell a pénzedért. Szép és nagyon gazdag élményekkel gyere vissza. Akkor talán azt is meglátod hogy az országunk mekkora erőfeszítéseket tesz azért, hogy ne neked kelljen külföldre menni, hanem itt teremtse meg a külföldi jó létét.

Ez azonban nem megy lopással, becsapással és kommunista primitívséggel. Dolgozni kell, ennyi az egész. Meg olyan kormányt választani, mint a mostani. Aki nem lopja ki a szemedet. Mint a kommunista barátaid.

Szeretettel várunk. Az új szellemiséged reményével.

megszűnt 2011.08.15. 11:06:42

@Akitlosz:
"Ahhoz éppen eleget, hogy kiderüljön kikkel nem érdemes szóba állni."

Azt nem lehet tudni előre, kitől tanul az ember, vagyis kivel érdemes szóbaállni, továbbá az emberségét is lemérheti mindenki, a saját toleranciaszintjét, ha olyannal is ütköztet néha, aki nem éppen a saját szájíze szerint beszél.

"Tóta W. felmondott." Neked hiányozni fog? Bár ha itt zsüli, meg hoplita a kedvenceid, akkor megértem."

Túlmegy a kérdésen, hogy nekem Tóta W. hiányozni fog-e vagy sem. Én, ott, korábban végeztem – ez a személyes utam. Politikai szempontból nem tartom korrektnek, hogy Tóta W. nem publikál.

Nincsenek kimondott kedvenceim. Becsülöm @hoplita blogtársamat, mert érzek mögötte egy jól összetartott családot és az általa végzett, kemény munkát, ami ebben benne van. @jjulie blogtársamat valójában nem ismerem, tőlem balra áll és eddig jutottunk.

"Nem szerintem, hanem téged illetve engem."

Ezt a mondatot egyáltalán nem értem.

megszűnt 2011.08.15. 11:46:53

@László56:
"Ez azonban nem megy lopással, becsapással és kommunista primitívséggel."

Tegnap délután, az idegen férfival a szaunában, sokat beszélgettünk politikai összefüggésekről is. Azt mesélte, a rendszerváltás után sokan álltak sorban útlevélért, végtelen sorokban, mert úgy tudták, később drágább lesz.

Valaki megkérdezte az illetékeseket:- Tényleg drágább lesz az útlevél? Az illetékes felelte: - Nem. De ha most ezt megmondjuk az embereknek, akkor még többen állnak majd sorba útlevélért.

Vagyis az emberek megtanulták, hogy ne bízzanak a politikusaikban. Erre lettek beállítódva, mint az Ezópusz mesében a kisegér, aki ki akarta szabadítani a farkast, de az utolsó harapást nem tette meg a madzagon, mondván:- Megvárom, míg jön az ember, attól mindketten félünk és te is, én is menekülni fogunk.

nyünyüge 2011.08.15. 12:36:40

@László56:

Rendesen dolgozunk, rendre újraválasztjuk ezt a kormányt, és mindenki boldogan él, mint meg nem hal.

Mint a mesében.

Aztán felébredünk:).

tölgyes 2011.08.15. 12:38:57

@Akitlosz: Mindkét bejegyzésére érvényes: és ez így van jól?? Általában az szokott lenni a nagyobb hatalmak esetében, hogy az állam áll oda "globális" cégei mögé és ha kell még háborút is visel nem riadva vissza még a hamisítástól sem. (Lásd USA-Anglia-Irak)

mezga-aladar 2011.08.15. 13:48:33

@László56: előbb rövid, aztán hosszabb... a jó kiviket nagyon kösz...
de pár paradoxon nem sikerül a beszűkült agyammal feloldani!

-most akkor komunisták uralkodnak vagy a fides?
-most a nyugat haldoklik vagy utol akarjuk érni?
-nem tűnik fernek haldoklóval versenyt futni...

-ok a komcsik lusták és lopnak. értem.
-és a fides az dolgozik és betesz a közkasszába ugye?

egyébként komolyra fordítva, másik alternatíva, hogy fides haverokkal "Pályázunk"...
pontosabban épít jük a mun ka a lap ú társ a dalmát
a te munkádon alapulót...

a munka mellett döntöttem, a spekulatív megbukott kapitlista haldokló nyugaton...

xsasha 2011.08.15. 13:51:00

@nyünyüge:
Pontosan így gondolom. Persze te ahhoz szoktál, hogy a kádári szerkesztők 8 féle képpen hazudták ugyanazt, és ehhez te ragaszkodsz, de ma a hírközlés sokféleségét a médiumok sokasága biztosítja, és nem szükséges ehhez az adónkból ingyenélőket eltartani.

xsasha 2011.08.15. 14:04:29

@jjulie:
Egyetértek. De a tehetségek lehetővé tették.

mezga-aladar 2011.08.15. 14:12:55

@László56: és még azt is szégyellem hogy a fényes jövőben nem bízok olyan vakon mint Te... Hited forrása bizonyára vmi túlvilági...

index.hu/gazdasag/magyar/2011/08/15/osszeomlott_a_magyar_epitoipar/

László56 2011.08.15. 14:39:51

A magyar gazdaság és nem csak az építőipar már rég összeomlott. Csak éppen a kommunistáink eltitkolták a polgárok elől. Most legalább megtudhatod hogy menyit ér a munkád. A kommunistáinknál tanult munkaerkölccsel, szart sem. Nem szabad összetéveszteni a proletárjaink kiszolgálását a munkával. A kiszolgálásért még kaphattál kaptál valamit. A munkád értékének a felét viszont már akkor ellopták, mielőtt Te kedves barátom kézhez kaptad volna. Így aztán nem csoda ha több mint hatvan éven keresztül nem csak a polgár nem jutott előbbre, hanem az ország sem. Hiszem már hitelre loptak a proletárjaink.

Menj csak nyugodtan külföldre és csodálkozni fogsz hogy kézhez kapod a munkád értékét. Ugyan keserves tapasztalatot fogsz szerezni, de legalább anyagilag megéri.

Én mindenkinek kívánom hogy megláthassa milyen az ha a munkáját megbecsülik. Sajnos ezt a tapasztalatot csak külföldön szerezheted meg. Hazánkban olyan rombolást végzett a kommunista uralom, hogy évtizedekig fog tartani az országunk felépítése. És még akkor is, csak akkor, ha sikerül a kommunistáinkat visszaszorítani abba az akolba ahonnan jöttek. Mert több mint 10 % kommunistát nem visel el az ország gazdasága.

Szocialistát viszont elviselne az ország. Sőt mi több, kívánatos lenne. Csak éppen olyat nem találsz az országban. Mert ha lenne is, rögtön rátelepülnének a kommunistáink.

Amíg a Lendvai – Kovács tengely politizálhat az országban, addig sajnos a szocialistáknak sem lesz helyük az ország politikájában.

Minél tovább vagy külföldön, annál jobban tudsz majd megszabadulni a kommunistáink primitív tanításától. Kívánnám hogy mindenki megpróbálja egyszer, milyen az, ha a munkája tényleges ellenértékét megkapja. Sok szerencsét neked is.

nyünyüge 2011.08.15. 15:34:02

@László56: tessék mondani, ha multinál dolgozom itthon, akkor éppen segitek a szocik által elnyomoritott ország kizsákmányolásában, vagy éppen megtapasztalom,hogy kemény munkáért tisztességes bér jár, vagy mit kell éreznem a hivatalos álláspont szerint?

mezga-aladar 2011.08.15. 15:50:33

@László56: "több mint 10 % kommunistát"

ezt a ksh jegyzi? erről egy vicc jut eszembe,

amikor a kommunistákat teherautón szállítottak, rakomány: 16 mázsa kommenyista

honnan lehet felismerni a kommenyistát?
pl fekete merciben? vagy a bank vörös volvójában feszítenek?

az ország gazdasága hány mázsa kommenyistára van méretezve?
ki van írva mint a lift ajtóra? max 800 tonna kommenyista?
ellenkező esetben a lift nem megy fel.. sőt leszakad...

"milyen az ha a munkáját megbecsülik. Sajnos ezt a tapasztalatot csak külföldön szerezheted meg"

-nem értem, ezt miért nem lehet azonnal? miért kellenek évtizedek?
-mikor jöjjön vissza a sok külhonba szakadtunk? és egyáltalán minek?
-miért kell több évtized több mint 10% kommenyista kiirtásához?
-ÉN több mint 15%-ban kommenyista vok (+55% keresztyén, +20% libsi stb)

"csodálkozni fogsz hogy kézhez kapod a munkád értékét"

-de miért? most matócsni és zorbán nem adja ide nekem???? miért nem?
-van a munkámnak értéke? és a spekuláció visszaszorul?

érdekes ország... 150 éve kommenyista zsidó nyírja a náci zsidót és fordítva...
nézted a Péter Gábor zsidóról szóló filmet? ugye!
h2o.ingyenweb.hu/keret.cgi?/tema/71.html
van 1 poén a végén... Ausztráliából... nyilván 1 magyar kutató és nem intézmény...
döbbenet ez a zsidó patkányország... mi parasztok meg csak a forgácsot kapjuk...

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.08.15. 15:59:51

@László56:

Te mit értesz "szocialista" alatt?
Miben különbözik a "kommunistától"?

Ugyanaz a párt képviseli őket csak hol kommunista pártnak, hol meg szocialista pártnak nevezik magukat, hol meg máshogy.

Hiába hívták szocializmusnak a kommunizmust, hiába hívják ma szocialista pártnak a kommunista pártot a lényegen nem változtat, csak játék a szavakkal.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.08.15. 16:03:13

@nyünyüge:

Próbáld ki aztán megtudod!

Magyarországon ugyan nem fogod megtapasztalni a tisztességes munkáért tisztességes bérezés érzését a multiknál.

Éppen azért is vannak itt, mert itt nagyon olcsó a munkaerő.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.08.15. 16:05:22

@László56:

"Azt azonban ne felejtsd el, hogy nyugaton dolgozni kell a pénzedért. "

azt Magyarországon is kell. A pénz mennyiségében van csak különbség, nem a munkáéban.

Illetve abban is. a lazább munkajogi szabályok miatt Magyarországon többet kell dolgozni töredék annyi pénzért.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.08.15. 16:19:55

No meg aztán az sem mindig úgy van, hogy a munkavégzés helye befolyásolja a fizetést.

A multik sokszor ugyanis nem a végzett munka alapján fizetnek, nem a munkavégzés helye (országa) szerint fizetnek, hanem állampolgárság szerint.

Leányvállalatokat alapítanak Magyarországon és ennek az alkalmazottja lesz a magyar dolgozó, aki így akkor is csak a magyar fizetését fogja kapni meg napidíjat, ha éppen Nyugat-Európában dolgozik az anyacég másik telephelyén.

Így lehet magyar fizetésért dolgoztatni Nyugat-Európában.

Cserében természetesen a nyugati állampolgárságú dolgozó akkor is megkapja a magyarhoz képest többszörös fizetését, ha történetesen Magyarországon dolgozik. Sőt egy kicsit többet, mert külföldön kénytelen dolgozni.

IntelCorei5 2011.08.15. 16:22:24

@László56:

te tényleg el vagy tévedve az erdőben...
ennyi marhaságot régen láttam.az MSZP nem szocilista párt sose volt az, egy adag megélhetési politikus halmaza akik megpróbálják lenyúlni a szocdem ideológiát de csak is saját egzisztenciájuk érdekében - dolgozni mégis csak bajosabb. Szocdem kormány nem fekszik le a neolibsiknek és nem akar vizitdíjat.

Ami külföldön való dolgozást illeti. nem egy adott ember adott munkája adja a különbséget hanem a társadalmi kultúra összesége , ne ezért vagyunk mi sz@rOK.

Több évet lenyomtam a nagy US-ban ahol sokkal kevesebb munkáért (szinte csak értekezletekre jártam!!) sokkal többet fizettek. Na erre varrjál gombot.

nyünyüge 2011.08.15. 16:24:34

@Akitlosz: 10 éve dolgozom egy multinál . Az elzózy 10 evben ket másiknál. A jövedelmemre semmi panasz. Ráadásul szeretett kormányunk dobott rajta 10%-ot.. Gondolom a válságos idökre tekintettel.

mezga-aladar 2011.08.15. 16:27:43

@kotnyeles57: "sokkal kevesebb munkáért (szinte csak értekezletekre jártam!!) sokkal többet fizettek."

a rohadtak!!! emiatt hanyatlanak... de itt a spekulációs kapitalizmus vége...
MOST jön a munka(alapú)... ha már minden kommenyistát elzavartunk...

hm... ki mentene meg az USÁ ban? ha bedől a deizahiteled? az Obama?
építene neked KAMATLÁBON forgó favellát Ócsára? a lóf@szt!
ezt csak "Viktor a pánk" teszi meg... mert szeret Téged... pedig hálátlan vagy!

mezga-aladar 2011.08.15. 16:29:25

@nyünyüge: és mire költöd a +10%ot ? remélem többlet fogyasztásra !?

bár Te nem! Te rebellis vagy, direkt kicseszel a Matolcsyné férjével...

IntelCorei5 2011.08.15. 16:31:45

@Akitlosz:

"Magyarországon ugyan nem fogod megtapasztalni a tisztességes munkáért tisztességes bérezés érzését a multiknál."

kezemben a "Hay study" pedig az nem ezt mutatja!

Arról írj amiről valóban vannak adataid.

Persze definíció kérdése mi a tissztességes bér és főleg mihez képest!
Egyébként is a gyakorlat multiról multira változik.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.08.15. 16:32:33

@knausz:

"Vagyis az emberek megtanulták, hogy ne bízzanak a politikusaikban. Erre lettek beállítódva, mint az Ezópusz mesében a kisegér, aki ki akarta szabadítani a farkast, de az utolsó harapást nem tette meg a madzagon, mondván:"

Mert az ember intelligens lény, a többségük hisz a tapasztalatainak.

Márpedig ha azt tapasztalja, hogy a politikus hazudik, sőt szándékosan át akarja verni, akkor nem fog többé hinni nekik, sőt ha mondanak valamit, akkor az ellenkezőjére számít. Okosan és helyesen.

Lásd pl. amikor az esti tévéhíradóban bejelentették, (bejelëntették, nëm bejelëntëtték, csak ugye írásban és mekëgős nyelvjárásban sajnos érthetetlen) ), hogy nem drágul az üzemanyag és aznap éjféltől drágább lett.

Ugyanígy a forint leértékelésekkel annak idején.

Vagy például mikor mond olyat egy Nemzeti Bank elnök, hogy nem fenyeget államcsőd? Természetesen csak és kizárólag olyankor, amikor államcsőd fenyeget.

Olyat mikor mondanak, hogy

"Kérem őrizzék meg nyugalmukat és ne essenek pánikba, semmi ok az aggodalomra!"

Természetesen csak olyankor, amikor nagyon is van ok az aggodalomra és a pánikra.

Az sem túl bölcs, aki hisz a politikusoknak.

Az élettapasztalatot semmi nem pótolja.

IntelCorei5 2011.08.15. 16:38:41

@Akitlosz:
"Az sem túl bölcs, aki hisz a politikusoknak.

Az élettapasztalatot semmi nem pótolja"

HELYES A BŐGÉS OROSZLÁN!

László56 2011.08.15. 16:44:29

Szép jó estét Mindenkinek

Kérdések, kérdés hátán. Jogosak ? Igen jogosak, de honnan jönnek ? Ki soha nem ismerhette meg milyen egy szocialista párt a nyugati demokráciában, annak bizony a magyar kommunisták szocialista utánzata marad. Ezért is érthetetlen számukra a megkülönböztetés a szocialista és kommunista között. Pedig a különbség ég és föld. Nem véletlen hogy a magyar kommunisták szeretnék, ha szocialistának látnák őket. Hiszen csak avval a címkével lehettek szalonképesek.

Ehhez jön még az a kérdés is hogy miről lehet megismerni egy kommunistát ? A gondolkodásmódjáról. Mert nem a pártkönyved tesz komcsivá, hanem a gondolkodásmódod primitivizmusa. Csak fel kell ütni az MSZP honlapját. A legprimitívebb emberek, legprimitívebb nyilatkozataival.

A szocialista gondolkodásmód elismeri úgy a kormány mint az ellenzék munkáját. Függően persze attól hogy a szocialista éppen kormányon van, vagy éppen ellenzékben. De, nyugaton a pártok célja közös. Az ország jobbléte. Amíg a mi kommunistáinknál az ország kirablása, saját zsebükre a cél. Több mint hatvan év tapasztalata mutatja mindezt.

Egy szocialista az demokrata is, amíg a kommunista soha nem volt és nem is lesz demokrata, mint a kommunistáink mindezt hatásosan bemutatják nekünk is. Tehát nem a címkét kell nézni, hanem a gondolkodásmódot. Ebből is látni hogy mennyire passzol rájuk a Szolzsenyicin idézet.

"A kommunistánál kártékonyabb és veszélyesebb embertípust még nem produkált a történelem. Cinizmusuk, szemtelenségük, hataloméhségük, gátlástalanságuk, rombolási hajlamuk, kultúra- és szellemellenességük elképzelhetetlen minden más, normális, azaz nem kommunista ember számára. A kommunista nem ismeri a szégyent, az emberi méltóságot, és fogalma sincs arról, amit a keresztény etika így nevez: lelkiismeret. A kommunista eltorzult lélek! Egészséges szellemű európai ember nem lehet kommunista! Nincs olyan vastag bőrt igénylő hazugság, amit egy kommunista szemrebbenés nélkül ki ne mondana, ha azt a mozgalom érdeke vagy az elvtársak személyes boldogulása így kívánja.”
Ki ebben sem ismeri fel az országunkat elnyomó kommunistákat, az maga a hibás.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.08.15. 16:55:59

@tölgyes:

Természetesen nem így van jól, de nem a többség dönt a demokráciában, hanem akiké a hatalom, ők meg hajlamosak a saját előnyeiket a köz érdekei elé helyezni, azaz létezik az az összeg, amennyiért az marad, ami a magánbankárok érdeke.

A pénzteremtés joga óriási hatalom, amivel munka nélkül meg lehet szerezni azokat a valós javakat, amelyeket a pénzteremtés jogával fel nem ruházott, abból kizárt tömegek állítanak elő sok munkával.

Egy korrekt állam stabil pénzt tartana fent, ami nem inflálódna, akár évszázadokon keresztül sem, ha nincs háború, mert csak és kizárólag a háború jelenti az egyetlen a köz számára elfogadható magyarázatot a pénzrontásra.

Abban biztos vagyok, hogy lesz még másmilyen rendszer is, a történelem kereke nem áll meg és az is látszik, hogy a mai rendszer nem fenntartható bármeddig, folyamatos gazdasági növekedés, folyamatos hitelállomány növekedés és pénzrontás nélkül, amelyek egymással összefüggenek azonnal elkezdenek csikorogni a kerekek és csak úgy tudják megoldani a jelen kisebb problémáit, hogy elcserélik egy jövőbeli nagyobb problémára.

Úgyhogy szerintem csak annyi a kérdés, hogy ez a mai pénzügyi/gazdasági rendszer mikor omlik össze, hogyan omlik össze és mi lesz, mi legyen utána.

Erről a XX. században kitalált modellről már az elején is tudták, hogy nem fenntartható bármeddig, de úgy volt vele a kitalálója, hogy
"Hosszú távon úgyis mindannyian halottak leszünk."

Annyira megtetszett az Egyesült Államoknak a hadigazdálkodás a Második Világháború idején, hogy azóta is azt folytatják. Kötvényekből fedezik a folyó kiadásokat.

S ezt a módszert átvette tőlük csaknem az egész világ.

Így a pénzrontás (magyarul nem értőknek infláció) dupla haszonnal jár. Egyrészt ugye önmagában is jelentős bevételt hoz az államnak azonnal, másrészt megkönnyíti a korábbi hitelek visszafizetését, mert a régen felvett jobb pénz helyett, csak már rontott gyengébbel fizetnek.

Ez persze a közönséges halandó adósoknak semmit nem használ, mert a bank sem hülye, ha magasabb a pénzrontás üteme, akkor magasabbak lesznek a hitelkamatok is, így nem nyer az adós az 5%-os inflációval, ha 20%-300% a THM.

Közvetlenebb, nyitottabb demokrácia kellene, az talán használna, hogy a hatalom jobban figyelembe vegye az ország racionális érdekeit, hosszabb távon is. Vagy nem, de azért csak van valami összefüggés, hogy Svájc a demokráciához legközelebb álló ország a Földön és az ő országuk, pénzük a legmegbízhatóbb.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.08.15. 16:59:51

@nyünyüge:

Örülök, hogy elégedett vagy.

Akad olyan multi amelyik a magyar bérekhez képest jól fizet, ez azonban nem áll ellentétben az általam korábban írottakkal.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.08.15. 17:02:39

@kotnyeles57:

"kezemben a "Hay study" pedig az nem ezt mutatja!

Arról írj amiről valóban vannak adataid."

Csak utánad. Bár akkor sem. Gondolom nem véletlen, hogy nem osztod meg az adataidat, én sem tenném.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.08.15. 17:31:30

@László56:

Szerintem eltúlzod a különbségeket a nyugati és a keleti "szocialisták" és államok között. A hatalom (és az ember) természete mindenhol ugyanolyan és a "szociális piacgazdaságot" értsd szocialista állam kapitalista termelési viszonyok mellett sem keleten találták fel.

A nyugat probléma megoldó képessége, pénz- és gazdaságpolitikája is ugyanolyan. Még több hitel és pénzrontás, a problémák eltolása a jövő kormányai számára.

A mai Magyarország tőlük tanul, tőlük függ, ha akad egy kormány amelyik kevésbé szocialista módon akarna kormányozni, akkor rögtön sikítoznak egyesek nyugatról is.

Sokan szeretik az NSZK és az NDK példáján keresztül szemléltetni a kapitalizmus és a kommunizmus közötti különbséget, ami részben reális is, de messze nem csupán a kapitalizmus és a szocializmus különbözősége a magyarázat.

A II. világháborúban legyőzött Németországot háborús jóvátétel fizetésére kötelezték, mégpedig olyan módon, hogy a nyugati rész fizet a nyugati győztes államoknak, a keleti rész pedig a keletieknek.

Ezt a jóvátételt a nyugat Németország nyugati részének elengedte, sőt megsegítette Marshall segéllyel, így 1949-től kezdve áramlott befelé a pénz nyugatra.

A Szovjetunió azonban nem engedte el a jóvátételt, és nem fizetett Marshall segélyt, így 1953-ig áramlott kifelé a pénz illetve a vagyon, gyárfelszerelések, mozdonyok stb. az NDK-ból, és csak az 1953-as lázadások hatására állították le a szovjetek az ország fosztogatását a háborús jóvátétel fejében.

Tehát az ennyire különböző anyagi helyzetből való indulás akkor is esélytelenné tette volna az NDK-t az NSZK-val szemben, ha ott is ugyanolyan kapitalizmus lett volna, legfeljebb kisebb lett volna a különbség valamennyivel.

Szóval objektív okok miatt, nem az eltérő gondolkodás miatt.

Ma sem az eltérő gondolkodás miatt van hátrányban Magyarország pl. Ausztriához képest.

Eltérő helyzetből ugyanolyan lépések sem fognak ugyanolyan eredményre vezetni.

Ezért mosolygok, amikor Magyarországot egyesek Svájchoz, Japánhoz, Svédországhoz, Egyesült Államokhoz hasonlítják és az ottani "jóléti" intézkedéseket akarják másolni magyarországi viszonyok és teljesítmény mellett.

A kezük nem lóg bele a bilibe?

nyünyüge 2011.08.15. 17:55:18

@László56:
HELP, HELP, ez ma már a harmadik prédikáció a kommunistáidról.
Csak nem itt a blog-on töltöd jól megérdemelt szabadságod :)?

tölgyes 2011.08.15. 18:07:13

@Akitlosz: Azt hiszem, hogy fő vonalakban egyetértünk. Azzal a megszorítással, hogy vannak kormányok amelyek inkább, mások kevésbé hajlandóak képviselni saját államaik érdekeit.. ami jelentheti egyes befektetői csoportok, vagy tágabb kör érdekeinek szem előtt tartását.. de természetesen a nagy folyamatok alól nem nagyon tudja senki kivonni magát. Mégis van egy kicsi mozgástér, de ahogy ahogy József Attila írta: "A jogállamban a pénz a fegyver."

graycivil 2011.08.15. 19:32:25

"997 ezerért a pofátok lapos!

"Az tartozik a nyilvánosságra, hogy ezért a pénzért én csinálok-e valamit, vagy elmentem a Riviérára üdülni"

varanus.blog.hu/2011/08/15/997_ezerert_a_pofatok_lapos

A rossz hír az, kedves naposcsibe szakértő Hegedűs Zsuzsa, hogy havi 997 ezer forintért - ami megfelel a legmagasabb államtitkári fizetésnek - nagyon is a nyilvánosságra tartozik minden szó és betű amit Orbán fülébe gyömöszölsz. Akkor különösen, ha olyan hasznos tanácsok fűződnek a nevedhez, mint a hülyenépszavazás, és a gazdaságról, az ország állapotáról alkotott véleményed betűhiba nélkül megegyezik a kormánypropagandával:

"Amikor összeomlás fenyegeti az országot, aminek a legnagyobb vesztese mindig az alsó egyharmad és az alsó középosztály, akkor nincs mese, a pénzügyi stabilitás mindent felülír""

xsasha 2011.08.15. 20:13:04

@mezga-aladar:
Szeretnélek méltón búcsúztatni téged, Kriszta. Emlékezni fogunk rád.

"Bezzeggyerek lett a forint
aug. 15. 16:01
A svájci frankkal szemben nagyjából 3,3 százalékot erősödött a mai devizapiaci kereskedésben a forint, a frank ára 238-239 forint között van. Az euróval szemben is erősödik a pénzünk, a 270 forint körüli árfolyam 1,3 százalékkal jobb a reggelinél. A térségbeli devizák nem tudják tartani a tempót a forinttal, a cseh korona 0,4 százalékot gyengült ma, az eddig gyengülő zloty most váltott kis pluszba."

mezga-aladar 2011.08.15. 20:24:05

@xsasha: köszönjük, ezt jól intézted...

ha Te és Laci56 enynire kedvesen marasztal akkor megfontolom még1szer... hm

xsasha 2011.08.15. 20:44:04

@mezga-aladar:
Eddig azt hittem, hogy csak a gazdasági kérdéseket értelmezed félre, de úgy látom, tévedtem. :-))

jjulie 2011.08.15. 20:47:38

@xsasha:

barca drukker vagyok, ezzel a meccsel megint náluk a lélektani előny

remélem te nem barca drukker vagy

jjulie 2011.08.15. 20:56:38

@Akitlosz:

te aki a multiknál csupán a biztonsági őr pozicióban megszerezhető jövedelmet ismered, őrülj inkább annak, hogy közben ingyen netezhetsz naphosszat és éjszakákat

a nagyok dolgába meg ne üsd bele az orrod

Fermentátor · http://fermentator.hu/ 2011.08.15. 21:19:30

Megritkultak a posztok. Nejemnek majd említeni fogom, hogy az utolsó épp a házassági évfordulónkon íródott.
Erre koccintani kell...

mezga-aladar 2011.08.15. 22:03:22

van egy jo hír végre....
a magyarok világképére (már) semmi nem tud negatív hatást gyakorolni

index.hu/gazdasag/magyar/2011/08/15/ennel_rosszabb_mar_nem_is_lehet/

mezga-aladar 2011.08.15. 23:04:10

van 1 olyan érzésem, hogy a kormány vissza fogja vonna az ócsai táborozás 5letét... a mikovec nem fogja szeretni... plusz a vicceim: a Heil Hitel + a kamatlábon forgó...

viszont ha megcsinálják, akkor nagy "terezini" lépést tettünk a fasizmus felé...

márta)) 2011.08.15. 23:44:55

@jjulie:
Szánalmas vagy.
Tudod ugye?

Hapcedli · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.08.16. 01:14:45

@xsasha: hurrá, nyilván te is úgy látod, ez a kormány érdeme. :)))
Btw, láttam Szekeres elvtársat, amint előadta a franknyomor felszámolására kiókumulált programjukat. Tulképpen elmondta azt, amit a kormány csinál (illetve nem csinál).
Az IQ Csomolungmája... fel kéne fogadnia tanácsadónak Zsülit...

aszekelyek 2011.08.16. 09:40:32

@Akitlosz: Attól is függ, milyen beosztásban van. Ha az a dolga, hogy a kiskeresetűekből kiverje a normát, azt megfizetik, pld.....De nem erről akartam neked írni. Amit megosztanék veled, az a meglátásom, hogy Orbán jól döntött, amikor a magyar állami bevételből magyar családoknak épít, magyar munkaerővel Ócsán és fejleszt infrastruktúrát is hozzá. Ahelyett, amit szekér nyomat , láttam többször, hogy a bankok zsebébe tenné a magya állami pénzt, megvásárolva a forgalomképtelen ingatlanok tömegét.Állami eszközt így is éehet kezelni. Ebből lesz munkahely, állami vevétel, építőipari munka, ami ül de nagyon, és tehermentes bérlakások. Az építőanyagokból is lesz áűllami bevétel. A bakok meg csak fulladjanak bele a forgalomképtelen ingatlanjaikba. Bár azt javaslom, hogy olyan sokan vegyék meg magyar állampolgárpk, és adják bérbe, amilyen sokan csak tehetik. CSak nem engedném csokorban értékesíteni.Nekem gyanús, hogy ezt a megoldást Hegedűs ZSuzsa javasolta, mint a miniszterelnök úr tanácsadója. Nagyon hajaz ez arra, hogy a közétkeztetést magyar kistermelők árujával kell ellátni, ahol az önkorik ezt választották és nem a világ másik részéről származó vackot kell megetetni a gyerekeinkkel. Szted látna magyar államkassza egy petákot is abból, amit a bankoknak fizetne, ha tőlük vásárolná meg a lakásokat? Nem tudom pontosan hány ház épül, még van hely, mondja a polgármester, láttam. 300 hektár, az már terület. A bankok érdeke persze az lenne, amit szekér tol..:) nekik adni állami pénzt. Zabosak is érte, hogy nem kapnak, meg a szekér tolóik. Gettóznak, meg mifene aljasságokat nem képesek még o kiereszteni a szájukon. Kinek az érdeke melyik? Konkrét mínuszból hogy lehet konkrét pluszt csinálni? Így. Mindenki , kicvce a tisztességtelen magatartást halmozó bankokat , így jár jól. A miniszterelnök úr pedig a magyar emberek érdekeinek képviseletére esküdött fel. Aki másnak vermet ás, bankosék, maga esik bele. Nem ismerhették ezt a magyar közmondást?ehhez se kell nyolc gimnázium , hogy valaki megértse.Azt a pénzt, amit ennek a pocsék történetnek a kezelésére mindenképpen el kell költeni, sztem a lehető legjobban így lehet elkölteni. Érdekelne a kedves véleményed erről.

aszekelyek 2011.08.16. 10:10:25

@jjulie: Úgy gondolod, hogy ő nem a rabszolgahajcsárok táborába tartozik a multiéknál? Jó pénzért.
ez tényleg valószínű.
@graycivil: Egy frászt tartozik. Eddig sem tartozott. Még a kilétét sem hozták nyilvánosságra a tanácsadóiknak, csak nagyon kevés kivétellel az előző kormányok. Azt, hogy mit tanácsoltak az előző kormányoknak, azt meg végképp nem. Ron Werberét egyenesen titkosították. Vegyél vissza az arcodból de nagyot. Nyilván rettenetesen irigy vagy mind a pénzére, mind a tudására Hegedűs Zsuzsának. Meg gyűlölködsz is. Az kérlek teljesen demokratikus, hogy az ő véleménye egyezik a kormányéval, ha egyszer a kormányfő tanácsadója. Tájékoztatlak, hogy a felett demokráciákban nem lehet senkit azért degradálni, mert kormányközeli. HA demokrata, ha republikánus, ha szoci, ha liberós. Amit tesz, nem tesz, azért lehet kritizálni. Iratkozz be egy gyorstalpalóra demokrácia alapismeretekből. Alapfokúra. Eléggé belengi a pártállam csak egy vélemény a jó vélemény bűzhödt lehellete az írásodat. Csak szólok. Persze tudom, hogy a gondolkodási sémák nem változnak felnőtt korban de próbálkozz legalább, hogy ne legyen ennyire kilógó az a lóláb. Egy zöld, baloldali, liberálist szidsz, amilyen nevetséges vagy , még ezt se tudod. Grratulálok. Nem olvasol jobboldali lapokat. Sem.

aszekelyek 2011.08.16. 10:17:44

@mezga-aladar: Mi van a fasizmussal már megint Kriszta? A kommunisták épp lepaktáltak a nagytőkével? Jól vagy? Nem fogják visszavonni. Hiába gettóztok, meg terezineztek. Ezt az államadósságból kellett volna már régen meglépnie az állítólag baloldali kormányoknak. Magyar emberek érdekének képviseleteként. Kevésbé lett volna rázós, mint a PPP-k. Örömmel hallom, hogy egy részüket semmissé lehet tenni, a többiről meg kénytelenek lesznek tárgyalni de a magyar állam eddigi fosztogatása prolongálva, megszűnik. HA más nem, per lesz de nem fizetünk. NAgyon teccik nekem ez. Főképpen hogy panamai off-shore cég fosztogatja az államot a drága elvársak, sőt, nagyon drága elvtársak által , nyilván az ő zsebükre. Magyar Bálint idején kötött felsőoktatási intézmények, pld. Kollégiumok konkrétan. Két börtön,.... Szép kis lista.

aszekelyek 2011.08.16. 10:28:42

@mezga-aladar: Mi a bajod a szabadsággal, ha megszabadítanak pár dolgozó, gyerekeket nevelő magyar családot a teljes ellehetetlenülésétől? Jobb lenne azoknak a gyerekeknek állami gondozásba menni? Hülye feliratokat meg a fajtisztasághoz ragaszkodók firkáltak, meg a véreskezű kommunisták, akik ugye ugyanaz zöldben, hisz ők szövetkeztek a finánctőkével, amit fasizmusnak ismer a műveltebbje. A kormány nagyon jól teszi, ha úgy segít rajtuk, hogy közben maga is jól jár. Inkább azokra a lakógázakra kell majd egy táblát kitenni, ahol a sok lakatlan banké már ingatlan lesz. Kiürítette xy bank. Lesz is tábla. Eladó , érdeklődni xy banknál. Vagy szerinted már megvan a stróman, aki felvásárolja azoökat, mint blum a gyümölcsöst, amire a Velencei partot cserélte volna?

aszekelyek 2011.08.16. 10:35:13

@xsasha: Őszödön elmondta, hogyne... a zembereknek és ezt képesek addig mondani, míg elhiszik maguk is.... Egy év múlva mondta el, meghúzva a parlamentben, amikor annyit ért már, mint halottnak a csók. Csak akkor mér kell nyomozni, hogy ki volt aki kiszivárogtatta szeptemberben, a májusi beszédet? Miért van ennek a z infonak is titokgazdája ? Ezek től a kérdéseimtől olyan idegesek lesznek és adresszívek , néha trágárak is.... Szted miért?

aszekelyek 2011.08.16. 10:40:00

@nyünyüge: Az egész világon így működik a sajtó. Csak szólok. Ameddig a hirdetők tartják el őket, addig ez így is lesz. Mindent érdekek mozgatnak, nem csak a sajtót. A svájci frankot is. Kivétel ebben nincs. Szóval miért nagy baj ez az új sajtótörvény, amely szankcionálja, ha túl nagyot és durván hazudozik valaki?

mezga-aladar 2011.08.16. 10:41:32

azt gondolom, hogy sosem volt ilyen állapotban a zország most érünk a fenékre

- csúcsára hág a bizalmatlanság az állami intézményekben,
- épp a központosított propaganda ellenhatásaként...
- a hivatalokat a zállampolgár lehúzodáknak tekinti,
- a 82% os adótartam pár milliárdos megfejelésének látja a bírságokat
- a jogszabályok nyilvánvalóan a kiváltságosoknak van (már csak)
- a maffia szervezettségű állami lopást csak a gazdasági hanyatlás korlátozza
- minden 99 évre titkos és homályos...
- várjuk a gazdasági csodát, hátha a németek fellendülnek...
- azt hisszük, hogy a németek ha jól teljesítenek akkor nekünk jó lesz
- mindenkinek nyilvánvaló: a legaljasabb, legtehetségtelenebb kormány+elit van...
- az állami működés zavarait az állandó katasztrófa helyzetek mutatják
- a jóvezír, Viktor a pánk megment mindegykit...

xsasha 2011.08.16. 10:43:22

@Hapcedli:
:-)))
Ha egyszer szekeres, miért ment politikusnak?
Tuti a középvállalatok vezetői kérték arra is...

IntelCorei5 2011.08.16. 10:51:19

@Akitlosz:

nem osztom meg az adatokat?
nem is tehetem ezekért ugyanis fizettünk nem is keveset!
Minden esetre a Hay Group felmérése /mióta követjük jó 15 éve) azt mutatja h a versenyszférában a nem magyar vállakozásoknál MINDEN pozícióban lényegesen magasabbak a jövedelmek /az alapfizetések is/ mint a magyar tulajdonuaknál.
És ez nem a hiten hanem adatokon alapszik jóember.

kognitív disszonancia

amennyiben kijelölsz egy tetszőleges munkakört arra abs számok nélkül megadom a különbséget

xsasha 2011.08.16. 10:52:44

@aszekelyek:
Az őszödi beszéd egy pánikbeszéd volt, abból is a sunyi fajta. Bezárkóztak egy távoli, elzárt szobába, és a főnök elmondta, hogy az addigi látványpékség üres kamrát takar, és az addigi 2 éves, egyszemélyes haknija célja a választások megnyerése volt, és most már csinálni is kellene valamit, és leginkább valahogy el kellene mondani az embereknek, hogy gáz van.

Baromi nagy pechje volt a kiszivárogtatással, mert ha az nincs, és még két évig haknizik, akkor a válságra lehetett volna fogni a kakit, és ahhoz száz trükk sem kellett volna..

aszekelyek 2011.08.16. 10:53:32

@Hepci: Például, amikor még én voltam nagyon fiatalka és vállaltam két gyereket, szoc polt, 25 éves kölcsönt, 6 % fix kamatozásút kaptam forintban. Kértem pótkölcsönt azt már 12 %-ra. Ja és vállalati kölcsönt is kaptam. Ma már a fiatalok csak svájci frank alapút, vagy más valutában kaptak. Úgy tudom a forinthitelhez annyira magas jövedelmet kellett tudni hozni, hogy ha akartak volna, sem kaptak volna az amúgy is kispénzű fiatalok. Ezt a horn gyula egyoldalúan módosította évek múlva. ez olyan baloldali egy lépés volt, hogy a fal adta a másikat. Az egész család, nagyszülők minden pénze kellett, hogy egy összegben visszafizessük, az sokkal kevesebb volt. Plusz még magánkölcsön, apám nénjétől... Szóval az egyoldalú szerződésmódosításban öreg barátomnak van igaza. Aki azt mondja, csak az van, szemben Róna Péter úrral, aki azt mondta, hogy ő még ilyet nem is hallott. Persze lehet, hogy horntól nem hallotta ezt... meg mástól sem. Most hallom, ha kétmilliót visszafizet, az csak egyet csökkent a törleszteni valóján a frankhitelesnek. Hosszú és cifra van itt a bankoknak címezve.... akik a svájci frank árfolyamát vélelmezem, a betétesek pénzének felhasználásával srófolják fel. Akik nem kérnek a kockázatból. Náluk az üzlet úgy néz ki, hogy minden haszon az övék kell, hogy legyen és m inden kockázat az ügyfélé. Már megint emelték a kamatot. Most már rájuk mászhatna a PSZÁF: Csak védje a TEK most a vezetőjét. Állandóan.

aszekelyek 2011.08.16. 10:58:46

@jjulie: Na és mit árulsz házaláskor? Hirdetési felületet, poszívót? Bankkölcsönt? Sztem Hepci is járhatna tájolni a metszőollóival. Lustaságból a zemberek nem mennek hozzáig el. HA viszi nekik, az más. Pár éve kórházban feküdtem, hat napot. Minden nap jött egy asszony, aki oda szükséges holmikat árult. Nem drágán. Nem tom hogy ki tanította rá de tudta, hol a piaca az árujának:) A bent fekvő nem tud ki szaladni a kínai piacra ócsó hálóruháért, papucsért, köntösért.

IntelCorei5 2011.08.16. 11:05:46

@xsasha:

öröm az ilyen a lényeget összefoglaló tömör megfogalmazást olvasni. Az értelem lámpása messze világít belőled.

A magam részéről hozzátennék annyit h a beszéd tartalmával nem volt semmi probléma a szóhasználata viszont lenullázta ezért is szivárgott ki -érdemes volt kiadni Gyurcsányt le is írta.
Amennyiben nem szivárog ki akkor valószinüleg annyiban lenne más a jelen helyzet h nem lenne 2/3-d.

aszekelyek 2011.08.16. 11:06:22

@xsasha: Ettől függetlenül megpróbálták elsütni, hogy a válság az oka m indennek, meg a zorbán , a patás. Aki már megyó előtt elköltött öt forintot. Ahhoz is van bőr az orcáikon. Meg azt is hallotta, sok helyen, hogy a zorbán , a patás nem is akart nyerni,.... brrrr... CSak az a baj, hogy a ferink volt rosszul és halasztotta másnapra a beszédét. Mondta kormánytanácsadó ismerősöm, hogy nagyon fáradt volt..... Ahahhha,... A többiek nem? Úgy nézett ki, mint aki a sírból kelt fel, amikor bejelentette, másnap beszél. Az este még arra sem képes. A tévé vitában még olyan energikus volt. Lehet, hogy aztán már muszáj herkules volt?

aszekelyek 2011.08.16. 11:15:18

@kotnyeles57: De lenne. Kétharmad azért lett, amit csináltak azután, hogy beszéd kiszivárgott. No és ha nem szivárog ki, akkor is érezték volna a népek a bőrükön, hogy se a puma nem ugrál, se nem irigyel minket Európa, a békákat pedig nem kérdezik, hogy lecsapolják -e a mocsarat. A vizitdíjat, dobozdíjat, kórházi áplási díjat is érezték volna. A bakkölcsönt is nyögnék és egy vacak kódexen kívül látnák, hogy nem telt semmi a baloldaltól. A nagy létszámleépítést, a nyugdíjak és közalkalmazotti bérek visszavágását is éreznék. Azt is, hogy nincs munkahelyük. Azt a legjobban éreznék, hogy bárki bemehet hozzájuk, illetéktelenül és meglophatja őket, húsz ezerig és a rendőrségnek még csak nem is hatásköre intézkedni. azt is érezték, hogy az nem oké, ha ellopni hagyják a Velencei tó legértékesebb partrészét , két gyümölcsös áráért. Meg azt is, hogy csak az államadósság nő, az ő kárukra mindeközben. No a két harmad , nagy vonalakban ezektől jött össze. A szociális katasztrófa küszöbétől.

aszekelyek 2011.08.16. 11:19:56

@jjulie: Mondd aranyom, mi van ingyen ezen a világon? Mit mond a marketinges éned? Gondolod, hogy most már mindenki dolgozzon ingyen?

aszekelyek 2011.08.16. 11:21:44

@jjulie: Oda klesznek a fincsi PPP-k . NA pld ez elég nagy változás. Majd még sorolom de most dolgom van. 400 milliárdot spórolnak az államnak így. Nem aprópénz. NA pá, most írjál randákat rólam, majd elolvasom.

graycivil 2011.08.16. 11:39:41

"Kemény megszorítások jöhetnek a Matolcsy-recept buktája után

Kénytelen lesz felgyorsítani a megszorításokat és/vagy növelni az adókat a kormány, ha gyenge marad a gazdasági növekedésünk. Márpedig a legfrissebb magyar GDP-adat azt mutatja, hogy a magyar gazdaság növekedése gyakorlatilag megállt. Így könnyen lehet, hogy a Széll Kálmán-terv jövő évre tervezett, 550 milliárd forintos kiigazítás mellé újabb pár száz milliárdos csomagot kapunk."

hvg.hu/gazdasag/20110816_gdp_matolcsy_megszoritas#utm_source=hirkereso&utm_medium=listing&utm_campaign=hirkereso_2011_8_16

Szerintem a blog be lesz tiltva, mert használta a "megszorítás" kifejezést, ami a magyar kormány "szigorú rendelete" szerint nem létező szó a kormánnyal kontextusban. :-)

graycivil 2011.08.16. 11:41:47

"Elszabadultak a termelői árak: 35,3 százalékkal nőttek

Megugrottak a termelői árak, az agrárium több mint egyharmaddal kínálja drágábban portékáit, mint egy évvel ezelőtt. Egyelőre a fogyasztói árak mintegy 6,5 százalékkal növekedtek, de a "termelői drágulás" csak most épül be a bolti árakba."

atv.hu/cikk/20110816_elszabadultak_a_termeloi_arak_35_3_szazalekkal_nottek?source=hirkereso

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.08.16. 11:51:24

@kotnyeles57: persze, mert a magyar tulajdonú cégeknél a fizu egy részét - khmmm - pótlék formájában osztják ki.

márta)) 2011.08.16. 12:28:11

Tárki: a magyarok véleménye annyira negatív, hogy már nem tud romlani"

"A kutatók szerint, mivel az ország gazdasági helyzetének megítélésében a magyarok véleménye már korábban is nagyon negatív volt, a 2006 közepe és 2007 eleje közötti, statisztikailag is érzékelhető romlás óta a magyarok között alig akad olyan, aki pozitívan vélekedne ebben a kérdésben"

www.stop.hu/articles/article.php?id=921177

Nagyon úgy néz ki, hogy a Matolcsy-féle csodaváró gazdaságpolitika nem érezteti hatását, azaz nem akar:) beindulni a gazdasági növekedés.
Az egyes társadalmi csoportok életminősége nem javult, sőt romlott.

márta)) 2011.08.16. 12:33:01

Bukhatnak a kormány adótervei"

Nem is önmagában a frank árfolyama miatt, hanem azért, mert a makropálya sötétebb, mint ahogy azt korábban elképzeltük, vagy ahogy a kormány jelenleg is gondolja.

A kabinet továbbra is 3 százalékos bővüléssel számol, míg ez sajnos sokkal inkább a mínusz egy és plusz egy százalék közé tehető. Ez pedig teljesen átrajzolja a költségvetést.

A fogyasztás visszaesése miatt az áfa bevételek az idei évhez képest biztosan nem tudnak nőni, a foglalkoztatás esetén szintén nem várható bővülés - a közmunkaprogramok segíthetnek ugyan, de a versenyszektorban semmi jó nem várható.

Ennek hatására a jövő évi adóbevételeket is át kell értékelni. A jövőre beinduló új kapacitások - mint például a kecskeméti Mercedes gyár - és beruházások a sötét gazdasási kilátásokat csak részben enyhítik.
Míg a közelmúltig a dinamikus exportnövekedés húzta a növekedést, erre egyre kevésbé lehet számítani.
Mindehhez jön még a szupererős svájci frank okozta speciális hazai sérülékenység is"

www.napi.hu/ado/bukhatnak_az_adotervek_ki_kellene_vezetni_az_egykulcsos_szja-t.492159.html

Aha. Az egykulcsos adóval a kormány hatalmas lyukat ütött a költségvetésen.
Az a lényeg, hogy rosszabbul keresők, egyre csúsznak lejjebb életminőségükben.
El sem tudom képzelni, milyen világraszóló sikerekről beszél a kormányfő.
Hol van a gazdaságpolitikai siker, illetve a gazdaság felpörgése.?

menőmano 2011.08.16. 12:45:29

@mezga-aladar:
Mi?van!? Te még nem mentél el?
Talán itt marasztaltak a nagybecsű") menyecskék???
Talán meggondoltam magad???
Nahát!
:)))))))))))

menőmano 2011.08.16. 12:51:38

@aszekelyek:
Figyelj! Te talán megszedted magad anno) a rendszerváltáskor, hogy neked annyira tetszik a többségi kormány tevékenysége?
Irod itt a mantrát)! Érveket sorakoztassál már fel!
Mit csinál most annyira jól a kormány, hogyan teremtődtek új munkahelyek.
Hogy fordulhatott elő, hogy már szinte csak gazdagok és szegények lesznek.
Mit szólsz ahhoz, hogy a kormány megmenti a hiteleseket, azokat akik ilyen-olyan indokok alapján nem fizettek.
A többi) aki már szinte erején felül fizetett, mert nem akart senkitől segítséget- és közben meg csak vegetál életminőségében ) azok meg le vannak sz**va????
Többek között ezekről írján már, ha kérhetlek.

Nem vetted még észre, hogy nem a szocik kormányoznak.???

Ha leírnád nagyon megköszönném.
:((

xsasha 2011.08.16. 13:01:54

@kotnyeles57:
Én nem tudom elfogadni azt az állításodat, hogy a beszéd tartalmával ne lett volna baj. Ha gondolod, én szívesen végigmegyek a szövegen, és szakaszonként megbeszélhetjük.

Csak néhány szemelvény, ami szerintem nem megfogalmazás függvénye:

"fölkészíteni a legbefolyásosabb lapok vezetőit, és vezető publicistáit, hogy mire számíthatnak. Bevonni őket ebbe a folyamatba."

"Amit meg lehetett csinálni az elmúlt egy hónapban, azt megtettük. Amit az azt megelőző hónapokban titokban meg lehetett csinálni úgy, hogy nehogy a választási kampány utolsó heteiben előkerüljenek olyan papírok, hogy mire készülünk, azt megtettük."

"Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz. Annyival vagyunk túl az ország lehetőségein, hogy mi azt nem tudtuk korábban elképzelni, hogy ezt a Magyar Szocialista Párt és a liberálisok közös kormányzása valaha is megteszi. És közben egyébként nem csináltunk semmit négy évig. Semmit. Nem tudtok mondani olyan jelentős kormányzati intézkedést, amire büszkék lehetünk, azon túl, hogy a szarból visszahoztuk a kormányzást a végére. Semmit. Ha el kell számolni az országnak, hogy mit csináltunk négy év alatt, akkor mit mondunk?"

"A dolog az úgy áll, hogy a legrövidebb távon nincsen választás. Veres Janinak igaza van. Lehet még egy picikét itt teszetoszáskodni, de nem sokat. Gyorsan eljött az igazság pillanata. Az isteni gondviselés, a világgazdaság pénzbősége, meg trükkök százai, amiről nyilvánvalóan nektek nem kell tudni, segítette, hogy ezt túléljük. Nincsen tovább."

"Az a csapat, akire rábíztátok ennek az oldalnak a vezetését, az a csapat képes nagyjából erre a teljesítményre. Képes nagyjából programot adni. Lehet, hogy van egy másik csapat, amelyik tud mást. Nem tudunk, nem tudunk ennél többet és ennél jobbat. Nem leszünk rá képesek. Ha belegebedünk, akkor sem. "

"Egzisztenciát lehet még találni sokat.
Tudom, hogy nekem ezt könnyű mondani. Tudom. Ne vágjátok mindig a képembe. De csak azért érdemes. Majdnem beledöglöttem, hogy másfél évig úgy kellett tenni, mint hogyha kormányoztunk volna. "

"Lesznek tüntetések, lesznek. Lehet tüntetni a Parlament előtt. Előbb-utóbb megunják, hazamennek. "

graycivil 2011.08.16. 13:04:02

"A Matolcsy-tárca újabb ötlete: nyolcadikban megrostálnák a gyerekeket

De nemcsak a szakképzésre vannak ötletei a Nemzetgazdasági Minisztériumnak. A nyolcadikosok kompetenciamérésén elért eredmények alapján a gyerekeket szintekbe sorolnák és meghatároznák, hogy melyik szinthez milyen iskolatípus tartozik."

nol.hu/belfold/jovot_meghatarozo_zarovizsga_nyolcadikban_

"A középiskolai felvételt ehhez a vizsgaeredményhez kötnék. Így 40 százalékkal csökkenthető lenne a gimnazisták száma."

Ezek után már nem érdemes virágnyelvet használni: Fuck You FYDESZ!

Gomezke 2011.08.16. 13:10:24

@graycivil: Valamit muszáj tenniük. Fogy a rabszolga, a garntált bruttó 89500 forintos szakmunkásbér, és az ezzel járó nyomorgó vegetatív életmód önmagában nem vonz tömegeket...

nyünyüge 2011.08.16. 13:10:46

@aszekelyek:
Nyilván így van, mert csak így fér bele a világképedbe.

Bár László tiszi számára is azért állítotam élére a kérdést tegnap, mert a valóságban a helyzet ennél jóval árnyaltabb.

Amúgy, hamár: a rabszolgahajcsárok mindig csak a rabszolgákhoz képest keresnek jól. A rabszolgatartók viszonyítja ők is senkik.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.08.16. 13:15:53

@graycivil: mecsoda dráma, az iskolában tanulni kell(ene).
Még emlékszem, mennyire torzította a lelkemet a folytonos teljesítménykényszer abban az elit általános iskolában... kb. felsőfokú szinten beszéltem az angolt a végére... :)

graycivil 2011.08.16. 13:22:18

@Hepci: Ha nem vetted volna észre, engem a kompetencia-felméréshez kapcsolt szortírozás ötlete "csavart fel". Nem tudom, mennyire ismered ezeket a felméréseket, de összességében vajmi kevés köze van a valódi iskolai ismeretekhez.

Kb. olyan a kompetencia-teszt viszonya a szakmai tudáshoz képest, mint a K&H-s Kulcsár "szellemi hatékonysága" egy átlagos felsőfokú könyvelőhöz képest.

Ez így nettó baromság.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.08.16. 13:28:58

@graycivil: maradjunk abban, hogy az ilyen felméréseket még annál is jobban ismerem, mint azt el tudod képzelni.
Sajna a tudás felmérésénél jobb módszert még nem találtak fel a tudás felmérésére...
Tudom, ez bosszantja a Vörös Csepelt, Újlipócia pedig alkalomadtán kontrázik neki.

graycivil 2011.08.16. 13:42:13

@Hepci: A kocsmai beszólók pedig mindig a legjobban értenek a focihoz. :-)

márta)) 2011.08.16. 13:43:40

A Jobbik elhatárolódott a Magyar Szigeten elhangzott kijelentésektől
A Jobbik nem vállal közösséget a Magyar Szigeten elhangzott kijelentésekkel, azokkal a párt nem tud azonosulni - jelentette ki Vona Gábor, a Jobbik elnök-frakcióvezetője keddi budapesti sajtótájékoztatóján. "

atv.hu/cikk/20110816_a_jobbik_elhatarolodott_a_magyar_szigeten_elhangzott_kijelentesektol

Vállal, nem vállal) a Jobbik egy szélsőjobboldali radikális párt.
Csak az a probléma), hogy van támogatójuk bőven.
A kormány intézkedéseivel, pedig inkább a Jobbik vitorlájába hajtja azt a bizonyos szelet, mintsem kifogná azt.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.08.16. 13:44:50

@graycivil: osztán a Csepel ki is esett az enbéegyből, a munkás-paraszt képességunió már akkor se működött.

xsasha 2011.08.16. 14:14:40

@Hepci:
Te kis elitpista. :-) Hát hogy gondolod, hogy a gimnázium nem jótékonysági ajándék lesz? Miért képzeled azt, hogy a diplomához erőfeszítés, önfegyelem és képességek kellenek?
Netalántán ellentmondásosnak találod, hogy az egyik oldalon ez a gond, a másikon pedig a szakmailag alkalmatlan munkavégzőkre panaszkodnak?

mezga-aladar 2011.08.16. 14:27:38

@menőmano: holnap indulok... ma még befejezem az itthoni feladatom

a Matolcsyné férje minisztérium megkért hogy az új gazdasági mechanizmus mutató-mérő eszközeit dolgozzam ki, amivel a fejlődés kimutatható lesz...

ugye a régi könyveket kidobtuk, gyökeresen új van most. ilyen sose volt...

menőmano 2011.08.16. 14:36:04

@mezga-aladar:

Holnap!?? Hát én ezt nem is hiszem el?!?
Akkor Te nekem jó nagyot hazudtál! Azt mondtad korábban, hogy nem fogsz elmenni.

Matolcsy?? Ja azt tudom, hogy a Matolcsy- féle csodaváró gazdaságpolitika nem jött be.
Jesszusom!! Te fogod kidolgozni az újat!! Akkor Te nagyon ügyes vagy.

Nem, nem, ilyen még sosem volt.
Én már nem értek semmit.

:))

menőmano 2011.08.16. 14:37:39

@mezga-aladar:

Jaj! Bocsánat! Nem tudtak ..... visszatartani????

:))))

mezga-aladar 2011.08.16. 14:50:07

@menőmano: félreértesz folyamatosan:) szövegértelmezés:)

rövidre megyek előbb aztán majd...

viszont a matolcsyné férje gazdaságpolika az merőben új a régi tankönyvek, mutatószámok nem érvényesek, ehelyett kell kidolgozni új mérési lehetőségeket... ilyesmit:

www.youtube.com/watch?v=wwoXxMytP2s

xsasha 2011.08.16. 14:51:53

Azért ez komoly, és ezt már nem Orbán mondta...

index.hu/gazdasag/vilag/2011/08/16/roubini_marxnak_igaza_volt/

"Ezt a problémát már nem lehet megoldani pluszlikviditás biztosításával. Egy ponton az adósság túl magas ahhoz, hogy a gazdaság kinövekedje, vagy hogy az adósok brutális takarékoskodással szabaduljanak meg tőle, vagy hogy az infláció eleresztésével elértéktelenítsük. Bármilyen megoldási kísérlet számos jelentős járulékos kárral jár. Nem tehetünk semmit: zombi háztatártásokat, zombi bankokat és zombi kormányokat hoztunk létre."

xsasha 2011.08.16. 14:52:55

@mezga-aladar:

Ezt neked:

index.hu/gazdasag/magyar/2011/08/16/megint_bevasarolt_a_titokzatos_orias/

"A múlt heti államkötvény-aukciókon tapasztalthoz hasonlóan közel ötszörös lefedettség mellett keltek el a háromhónapos diszkontkincstárjegyek a keddi aukción. A 40 milliárd forintos meghirdetett mennyiségre 192,9 milliárdnyi ajánlat érkezett. Az ÁKK nem emelt a téten, az elfogadott hozamok 5,70 százalékos átlaga 20 bázisponttal múlja alul a hétfői másodpiaci benchmarkot."

bariga 2011.08.16. 16:58:24

@aszekelyek: ez nem biztos, hogy nagyon jó hír, mert akkor nem épül semmi sőt lesz megint sok "Gödör" félbehagyott építkezés, csődmenő vállalkozás és még kevesebb munkahely, megszegett szerződések, bár ez nem annyira újdonság, már inkább természetes. Bár talán nem is kell már ide sem autópálya, sem kúltúra, sem pláza, stb. nem tudom mi épülne még így, mert gyalog fogunk a templomba járni és imádkozni, hogy túléljük

hoplita 2011.08.16. 17:01:04

Most látom csak, hogy délelőtt a mi aszekelyek nevű galjavasziljevnánk beindította és csúcsra járatta a bullshitgenerátorát mán megint.:)

bariga 2011.08.16. 17:03:21

@xsasha: na ez jó nagy marhaság, akkor mi jön most, a proletárdiktatúra? Az még nagyobbat bukott, ha jól emlékszem. A válságok ciklikusak, ezt a helyezetet kell megoldani és ha valakinek nincs ötlete hogyan, akkor ne írkáljon feleslegesen professzor létére.

bariga 2011.08.16. 17:07:53

www.origo.hu/uzletinegyed/hirek/20110816-orban-viktor-szerdan-nyilatkozik-az-eurovalsag-magyar-koltsegvetesre-gyakorolt-hatasarol.html

hogy el van qrva, azt már tavaly áprilisban mindenki tudta, kivéve a ME-t és jobbkezét. Nincs itt semmi meglepetés.

menőmano 2011.08.16. 18:35:15

@mezga-aladar:
: félreértesz folyamatosan:)"
Nem, nem hiszem, nem is szoktam sokat itt lenni) meg aztán sok-sok kommentet el sem olvasok. komolyan.
Vicces vagy.
De tudod hercegem) az nevet, aki utoljára nevet??
Hm.?
Egyébként mehetsz?!!! csak írtam valamit és nem is érdekel.
:))))))))))))))

xsasha 2011.08.16. 19:52:55

@bariga:
Szerintem ő csak leírta, amit Orbán is mondott, hogy ennek a rendszernek befellegzett, új koncepció kidolgozására van szükség, mert a piac mágikus keze már nem működik.
(Meglátásom szerint azért, mert már túl jól ismerjük a mechanizmusait, és elég könnyen lehet visszaélni ezekkel. És ezzel nem tud mit kezdeni a rendszer, jelenleg nincs eszköze a manipulációval szemben.)

Jól látom, hogy egyenlőre nem túl sokan álltak elő a probléma megoldásának módszerével?

xsasha 2011.08.16. 20:01:55

Elképesztő volt nézni az ATV-n Szanyi kapitányt és az egyenes beszédű Olgát. Elképesztő, mennyire profin tud szerepelni, hazudni ez a hölgy. :-) Mintha valami Jóban rosszban kategóriájú szappanoperát láttam volna. :-) Ezek az előre elkészített felháborodások, amik előkészítik a labda lecsapását... ne már, a baloldalnak erre van szüksége? Tényleg ez a szembehazudás működik csak a baloldalon? Azt értem, hogy a jobboldal lealázása a cél, ez egy politikai csatornától elfogadható - de arcába hazudni a saját választóknak, hogy hitelesebbnek tűnjön? Ne már. Nem lehet ezt másképp? Ezek a hülye kádári reflexek sose fognak kihalni?

aszekelyek 2011.08.16. 21:05:25

@menőmano: Az első mondatodból az derül ki, abból, amit rólam feltételezel, hogy neked tetszene ez a kormány, ha megszedhetted volna magd a rendszerváltáskor. Sokkal azelőtt volt, hogy 86 -ban beköltöztünk a hitelből vett lakásunkba. Sokkal később volt a rendszerváltás, ha esetleg ennyit se tudnál. Látom, hogy nem fogtál fel semmit abból, amit írtam. Az én gyerekeimnek már csak svájci frank hitelt adtak. mert persze ezt se tudod. azokban az években amikor a szocik ezt a lehetőséget hagyták meg mindössze, azzal, hogy a forint hitel mögül kivették az állami kamattámogatást. Mi nem világos? Már nem a szocik kormányoznak de a nagy rakást, amit itt hagytak nekünk, Magyarországnak, azt bizony mi szagoljuk. Meg nyögjük. A bankok pofátlanabbak, mint emberemlékezet óta. HA elég lassan mondom, lehet, hogy odaát is megérted: Egyetlen petákot se adnak a bankoknak. Mert olyan szemétládák, amilyenek. Ezt teszik jól. Ahol házakat építenek, ott van munkahely. ÁFA és jövedelemadó. Látom, hogy ezeket egyáltalán nem sikerült felfogni. Nyilván nem olyanoknak adnak lakást, akik arra érdemtelenek. NYilván nem a plazmatévéseknek. Meg az autókat nulla forintért hazavivőknek és sosem fizetőknek. Persze tudom, hogy negyven évig arra voltak tanítva az emberek, a szocialista erkölcs az volt, hogy a másik dögöljön meg a híd alatt a pereputtyával . Az én fiaméknak is erőn felüli a teljesítése a bankok követelésének. ettől még nem fogom kárhoztatni a kormányt, amiatt, hogy nem hagyja őket az út szélén. Azzal vagyok elégedett, hogy egy petákot nem ad a bankoknak ez a kormány állami pénzből. Lakásuk, állami bérlakásuk viszont lesz azoknak, akik arra rászorulnak és akik arra érdemesek is.

aszekelyek 2011.08.16. 21:18:58

@xsasha: Kedves naiv ember, te! Szanyi nem hazudna szembe ? Aki a HMEI-zrt-nél se tudott semmiről? Egyáltalán semmiről, ami folyt a honvédségnél..... ne már, te gyerek. Kutyából szalonna? @bariga: Biztosan jó hír. A tisztességes befektetőket itt is szívesen látják. Az ilyen lefosztósokat nem. Az olyanokat sehol sem. HA nálunk olyan PPP-k lettek volna, amilyenek másutt, azzal senkinek semmi baja nem lenne. HA nem azok a pénzszivattyúk lettek volna rákötve általuk az állam emlőire , amik ezen a néven lettek. Nem a PPK-kel van baj, hanem azzal, ahogyan ezt nálunk egyes illetők elkövették azokat. Feltűnő aránytalanság és társai. Tisztességes befektetőktől majd vesz az állam szolgáltatást ezen túl is. A korrupt szdsz-es bizniceknek fellegzett be. Konkrétan. Amennyi te jársz templomba, imára, no hiszen. Oda mehetsz gyalog is.

aszekelyek 2011.08.16. 21:25:03

@hoplita: Neked is írtam, tényleg:) Érdemi válasz? Még remélek:) tudod... nagyon műanyag egy legjobbikan magyar az, aki bullshit-ezik, mondták már? Zsüli legalább magyarul szenyáz:) Konkrétan nevetséges. Annyira gazdag a magyar nyelv. Nem bírtál egy magyar megfelelőt kipréselni magadból vagy eszedbe se jutott? :)

aszekelyek 2011.08.16. 21:33:37

@menőmano: Az úgy fordulhatott elő, hogy megfojtották a baloldali kormányok a középosztályt. Azért nincsenek már szinte. A zorbán meg nekik nyújt most valamit, hogy talpra tudjanak állni. Ez meg így fordulhat csak elő. Mert ha itt megint nem jobboldali kormány lesz, szétszórják a pénzt és nem lesz látszata semmi, csak szedik az adósságot és behívják megszorítani az IMF-et. Mint abban a nyolc évben, amíg baloldali kormányzás volt.

@xsasha: Az biztos, hogy nem mi hoztuk létre:) már a magyarok. Akiknek ez hatásköre volt, és tevőlegesen el is követték, azok pedig minden felelősséget elhárítanak. NAná, hogy marxnak igaza volt.

aszekelyek 2011.08.16. 21:38:43

@xsasha: Nem akart a papája nyomdokaiba lépni. Aki fuvaros volt. Szekeres . Jászságban. Nem szerette az istállómunkát. Lovagolni lovagolt. Egyszer láttam egy helyen. Petneházán. Verte a lovat ostorral. Az meg nem tűrte meg a hátán. Állandóan ledobta. Persze a más lovát verte...Finom ember.....

bariga 2011.08.16. 21:39:50

@aszekelyek: tudod erről egx vicc jut eszembe: a szovjet hadseregben heti egyszer volt fehérnemű váltás, Iván gatyát cserélt Szásával.

Az te vállakozódat lecserélem az én vállalkozómra.

bariga 2011.08.16. 21:42:49

@xsasha: igen, nagyon messzinek tűnik a megoldás, mindenesetre pazarolni nem lehet, és fel kellene állítani a pontos diagnózist, mert a gyógymód anélkül hatástalan, vagy félrekezelik a beteget.
süti beállítások módosítása