Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) bajnai gordon (15) Bajnai Gordon (2) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) Fidesz (2) fidesz (130) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) Gyurcsány Ferenc (1) gyurcsány ferenc (49) habonyizmus (1) habony árpád (2) Habony Árpád (1) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) heti válasz (1) Heti Válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) jávor benedek (3) Jávor Benedek (1) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) jobbik (76) Jobbik (1) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) Karácsony Gergely (1) karácsony gergely (3) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) medián (9) median (1) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) mesterházy attila (34) Mesterházy Attila (3) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) mszp (104) MSZP (1) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) Orbán Viktor (9) orbán viktor (114) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) Schiffer András (1) schiffer andrás (9) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) Simicska Lajos (2) simicska lajos (3) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szíjjártó péter (1) szijjártó péter (6) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) veszprém (1) Veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
2011
ápr 18
02:45

Bár már többen és többször javasolták, eddig még nem írtam Tétényi Éváról. Elsősorban azért, mert szándékaim szerint ezen a helyen nem a személyes szimpátiám szelektál; azzal foglalkozom, ami fontos, jelentős és lényeges a magyar politikában – akár tetszik (nekem vagy másnak), akár nem. Az esztergomi polgármester azonban lassan eljut oda, hogy az országos politikában is megkerülhetetlen tényező lesz. Sőt, sajátos kontrasztként tulajdonképpen már ma is az.

(Fotó: Index)

De mi is teszi Tétényi Évát különlegessé? Alapvetően semmi olyan, amivel egy nyugati demokráciában sikeresen szereplő politikus ne rendelkezne. Van tehetsége az emberek megszólítására, képes természetesen viselkedni, tisztában van az elvárásokkal és nyitott a figyelemfelkeltő, látványos politikai akciók iránt. Ha Magyarországon lenne tisztelete és presztízse a politikának és a politikusságnak, ezek a jellemzők csak sine qua non (pontosabban sine quibus non) feltételekként jelenhetnének meg.

Tétényi Éva versenyelőnye a mai magyar politikában igazán akkor mutatkozik meg, amikor feltesszük a kérdést: kik azok a politikusok, akik hiteles, saját táborukon túlmutató vezetői lehetnének egy, a mostani kormánnyal szembeni összefogásnak? Ne feledjük, a polgármester tavaly a jelenlegi három ellenzéki párt közös (legalább hallgatólagos) támogatásával nyert Esztergomban, így ez a felvetés esetében eleve nem légből kapott. Sőt, Tétényi Éva azóta is aktív szereplője az országos ellenzéki politizálásnak: egy hete Vona Gábor méltatta napirend előtti felszólalásában, most vasárnap pedig az LMP tüntetésén bizonyult a legnépszerűbb szónoknak. Persze, senki sem gondolhatja komolyan, hogy bárki ebben az országban élére állhat egy, a Fidesztől egyszerre balra (LMP, MSZP) és jobbra (Jobbik) álló ellenzéki koalíciónak, ilyen széles együttműködés a pártok között kizárható. Az azonban egyáltalán nem lényegtelen, hogy kik azok a politikusok, akik valamilyen formáció élén eséllyel pályázhatnak arra, hogy a lehető legtöbb kormányellenes szavazatot összegyűjtsék.

Gondoljuk csak át a most rendre felmerülő neveket! Csupa hitelvesztett, támadható, saját táborába zárt vagy éppen súlytalan politikus. A jelenlegi politikai garnitúrában szinte nincs egyetlen olyan ellenzéki politikus sem, akinek esélye lenne arra, hogy bármelyik másik ellenzéki párt és annak szavazótábora elfogadja vezetőként. S itt jöhet a képbe Tétényi Éva…

Mindezzel nem azt akarom állítani, hogy az esztergomi polgármesternek esélye lenne bármilyen közös formáció vezetésére vagy megszervezésére. Egyelőre helyi politikus, akinek alig volt még lehetősége a tapasztalatszerzésre. Nem tudunk semmit szándékairól, mint ahogy ma az sem világos, hogy a magát gyakran jobboldalinak nevező politikus egyáltalán melyik párthoz érzi magát a legközelebb („nehezen tudnék elképzelni olyan politikai szerepvállalást, ami valamilyen párt kötelékében történne” – fogalmazott egyszer, máskor pedig azt mondta: „ha egyszer, később adódik netalántán majd egy konkrét feladat, mérlegelem”). Jelenléte azonban már önmagában üzenet: ha a jelenlegi ellenzék egy feltehetően egyfordulóssá tett parlamenti választáson le akarja győzni a Fideszt, csak olyan vezetőkben érdemes gondolkoznia, akik az egyes pártoknál nagyobb potenciális tábort tudnak megszólítani, és személyükben többé-kevésbé egyesíteni tudják a kormányellenes erőket.

Érdemes kimondani: különböző mértékben, különböző okok miatt, de ma sem Gyurcsány, sem Bajnai, sem Bokros, sem Mesterházy, sem Schiffer, sem Vona (és a sor még hosszan folytatható) nem látszik erre alkalmasnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr982835248

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Elfogadták az új alkotmányt 2011.04.19. 10:36:46

    "Az új alaptörvény lezárta a rendszerváltást is" - mondta a Parlament házelnöke Kövér László.     nem, te kommunista Fiú. a rendszerváltást akkor zárjuk le, ha a kommunista gy...

Trackback: Alkotmányoznak, mert úgy van 2011.04.18. 16:44:33

"A hétvégi tüntetések bebizonyították, hogy az MSZP és az LMP összenőtt, mint két kicsi legó – idézte Fluor Tomi generációs slágerét Rétvári Bence igazságügyi államtitkár." Az alkotmányozási vita közvetítése, IndexTisztelt Államtit...

Trackback: Nem kel az új alkotmány 2011.04.18. 15:25:01

It (ne) írd alá, Pali.A kép az április 15-i, Alkotmány utcai tüntetésen készült. 

Trackback: ELEMI EREJŰ TILTAKOZÁS A FIDESZ ELLEN 2011.04.18. 13:12:45

Most hétvégén odapörkölt a FIDESZ-nek a magát demokratikus ellenzéknek nevező Magyar Demokratikus Charta és az LMP.(A szombati rendvédelmi dolgozók tüntetését direkt nem veszem ide, mert az nem pártrendezvény volt) Szóval kivonultak, volt performa...

Trackback: Védelem a behajtókkal szemben 2011.04.18. 10:59:07

"Na most mia fasz van, Józsi?" (Fotó: AP/Reuter/Krauter/MTI/FBI/CIA/TEK)A Behajtók Károsultjainak Országos Egyesülete jogszabály-módosító javaslatot nyújtott be a kormányhoz, amelyben a behajtók elleni egyedi védelmi megoldásra tett indítvány...

Trackback: Konvergencia program: a reformok útján 2011.04.18. 10:13:57

A Matolcsy György által ismertetett konvergencia programban a jobboldali kormányzat egyrészt az átlagos keresetű állampolgárokat érintő juttatások fájdalmas megvágásá…

Trackback: She? 2011.04.18. 09:39:02

Szinte nincs egyetlen olyan ellenzéki politikus sem, akit bármelyik másik ellenzéki párt elfogadna vezetőként. S itt jöhet a képbe Tétényi Éva…

Trackback: AN-olvasók: nem lesz hosszú életű az új alkotmány 2011.04.18. 08:26:58

A többség csak három évet ad az új alaptörvénynek....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lüke 2011.04.19. 14:38:45

@radala: A bal oldal , jobb oldal és a liberalizmus MO speciálisan provincialista, nem hasonlít a másutt kialakulthoz.Se a posztkommunista cseh országihoz ,nem beszélve a lengyelek helyzetéhezl:ott volt egy Walessa, meg rengeteg katolikus. Ezekben az országokban más ideológiák - cseh 68!- is egzisztáltak 89 elött.
MO-n kizárólag bal oldali ideológia létezett 89-ig. Erről- az egy nemtőről- váltak le a különböző oldalak,az elhajlók:)) szerencsétlenségére.Így lettek meg nem értettek, köpönyeg forgatók ,pártot váltók.
A liberális engedékenység sohase működhetett MO-n, mert komoly problémák voltak mindig is mind a gazdaságban ,mind a társadalomban. Ez berendezkedés csak
egy jól szervezett ,gazdag körülmények között működhet.Nem egy elszegényedett, már 89-ben is súlyos tőke hiányos MO-n!

lüke 2011.04.19. 14:54:37

@lüke: na ez az!
remélem sokat dolgozol- nem mások gyarapodásával foglalkozol- ,sokat adózol és abból még visszakapsz,
söt ezt is megkapod az adódból:
ingyen óvódát, jó iskolát- ha van olyan- ingyenest -ilyen nincs-az egyetemig, kiváló eü-t, jó utakat, remek alagutakkal, évi 70 eurós autópálya matricát, rel. jó közbiztonságot , méltányos árú kultúrát és a magántulajdon! védelmét
és banki titoktartást!

radala 2011.04.19. 15:16:56

index.hu/belfold/2011/04/19/orban_az_alkotmany_es_a_demokratikus_dilemmak/

"Munkatársainknak gyakran van olyan érzésük, hogy az ellenzék előre elhatározta, az új alkotmány mélyen antidemokratikus lesz, akármit tartalmazzon is, és most ennek megfelelően igyekszik támadni a több szempontból problematikus, de alapjában véve nem hátborzongató anyagot. Szándékosan megfeledkezve arról, hogy jobboldali kormánytól nem várható ultraliberális szellemiségű alaptörvény.

Tovább megyünk: ha nem a visszakézből történő elutasítás lenne a szándék, a szakszerű és hatékony bírálatnak is nagyobb lehetne a súlya. Hiszen koránt sincs minden rendben [4], vannak további passzusok bőven, amelyekkel szemben felmerülnek jogos kifogások. "

Ez a véleményem, szerintem, akinek más az hülye:-)

radala 2011.04.19. 15:23:43

@radala: Egyre nő a szakadék DeDi és tg közt. Azt hiszem DeDi a legjobb intézet:-)

cambridge.on 2011.04.19. 15:37:31

@radala: De jó neked!
Mások megfogalmazzák a véleményed, neked csak be kell másolni. Rengeteg időt meg lehet spórolni.
Az önállóan gondolkodók hülyék!

bariga 2011.04.19. 15:51:42

Nincs itt semmi baj, egyszerűen csak nem akarunk Európához csatlakozni. Kormányunk, Parlamentünk hoz egy csomó középkorias törvényt, magyarázza elől-hátul mindenkinek, mindenhol, hogy ez aztán frankó. Aki nem hiszi, annak úgy kell.
Vitának helye nincs. Sokaknak itthon pedig kételye sincs. Nem is értem, hogyan gondolhatják, hogy amit most "elvesz" pl. az alkotmány, az őket soha nem fogja hátrányosan érinteni.
Európának nem fogunk hiányozni, de azért nagy kár, pedig olyan helyes kis ország lehetnénk.

a-kis-herceg 2011.04.19. 16:17:32

@bariga: középkorias (szabatosan) = FEUDÁLIS

komment1 2011.04.19. 16:22:14

@xsasha:

Wow! :D

Ma már jó estém lesz. Ha itt helyben, Esztergomban beledöglünk is, de legyen az országnak jobb.
Csak úgy mondom, másoknak is, hogy sajnos egyáltalán nem nagy szavakról van szó, amikor legalábbis Esztergom vonatkozásában a jogállam végéről beszél TÉ. Abszolút törvénytelenül fogadott el a fidesznyik testület egy totál törvénytelen rendeletet, amelynek alapján a Meggyes-féle tartozások miatt 2045-ig (!) igen súlyos adósságokat és elképesztő megszorítást fog nyögni a város, és ez a rendelet érvényben marad mindaddig, amíg az Alkotmánybíróság meg nem semmisíti (!) - azaz akár évekig, vagy örökre, holott totál törvénytelen! Erről is szól ez a link (Kisherceg már hozta fentebb) www.hir24.hu/belfold/250572/tetenyi-vege-a-jogallamnak-esztergomban.html

Szóval tényleg ez az a pont, meg az alkotmányba iktatott lex Esztergom, aminél azt mondja az ember, hogy szabályszerűen ki akarnak nyírni minket. Éppen Esztergomot, a nagy állítólagos körösztény Fidesz-Kdnp. A Szeretgomon viszont már volt róla szó: Esztergom ereje nem a nagyságában van, és a Fidesz, ha minket akar kinyírni, egy nagyon masszív szellemet enged ki a palackból.

xsasha 2011.04.19. 16:25:29

@komment1:
Tehát ha nem lenne a fidesznyik rendelet, akkor nem lenne adósság meg megszorítások? Az a baj, hogy nagy lelkesedésedben szavaid hitelességét ásod alá.

2011.04.19. 16:38:57

@xsasha: most értem vissza a géphez, küldtem! Gyere!:)

komment1 2011.04.19. 16:45:43

@xsasha:

A baromi nagy adósságot Meggyes hozta össze, gyakorlatilag egy személyileg. Ez egy.

Kettő: per pillanat TÉ adósságrendezést indított el, ill. a másik hivatalos lehetőség lenne a vagyonfelosztás. Mindkét esetben buknának nem is keveset a bankok, mindenesetre nem kellene a Meggyes hülyesége miatt 26 milliárdra (!) duzzadt adósságot 100%-ban kifizetni - egyébként abszolút jogosan buknának a bankok, mert semmi háttérre, nulla üzleti tervre stb. helyeztek ki bődületes pénzeket. És most Meggyes az ő érdekeiket képviseli, a lakosság meg le van ejtve. Egy rahedli iskolát fognak bezárni, zum Beispiel, de ez csak egy a sok közül. Többen írták a Szeretgomon, hogy ha mindez megvalósul, akkor a helyi ingatlanok is totál elértéktelenednek, mert semmi útkátyúzás, csomó iskola bezárva, szeméthordás nuku, stb. semmi nem lesz 2045-ig - ezt akarja ez az ember.

Tudom, hogy kívülállónak szinte szürreális elképzelni, hogy mi folyik itt, de nagyon jól mondta TÉ a vasárnapi tüntetésen, hogy Esztergom mondhatni a példa, ez várhat Magyarországra, ezért nagyon nem árt megfigyelni, mi folyik itt nálunk.

a-kis-herceg 2011.04.19. 16:51:08

@komment1: én meg augusztus óta szajkózom... Esztergom a példa...

Diocles 2011.04.19. 16:57:44

@a-kis-herceg:

pfff..., ez tényleg olyan hülye, h ráharapott TG médiahekkjére, semmi tiltakozás, semmi cáfolat.

"Hoppá! Tétényit miniszterelnöknek? Vállalná a jelöltséget? Érzi magában a lehetőséget és az erőt a feladathoz?

Ezt azért nagyképűség lenne kijelenteni. De abban biztos vagyok, hogy kívánatos a női politikusok megjelenése a közpolitikában. Hogy az én személyemben történne ez meg, vagy sem, ebből a szempontból lényegtelen. Vannak pozitív példák: Angela Merkel, a szlovák miniszterelnök, számos skandináv politikus, folytathatnám a sort. Egy nő másként közelíti a problémákhoz, mint egy férfi. A magyar országos politikában túlsúlyban vannak a férfiak. Arra az empatikus megközelítésre és kompromisszumkeresésre van szükség, amit most épp én képviselek. A pozitív vélemények nem a személyemnek, hanem annak a stílusnak szólnak, amit megjelenítek.

Ha jól értettem, nem zárkózik el attól, hogy kellő támogatás esetén Orbán kihívója legyen 2014-ben.

Ezt most még túlzás lenne kijelenteni. Addig még sok víz lefolyik a Dunán.

„Most még”?

Inkább úgy fogalmazok: abban hiszek, hogy egy női politikus jelenthet alternatívát Magyarországnak."

pedig TG is hangsúlyozza, h voltaképp irreális az egész.

a-kis-herceg 2011.04.19. 16:58:10

TG nek válaszolgat... ideszól

"A blogger Török Gábor szerint ön immár „az országos politikában is megkerülhetetlen tényező”. Minapi írásában az elemző keresi, kik azok, akik „hiteles, saját táborukon túlmutató vezetői lehetnének egy, a mostani kormánnyal szembeni összefogásnak”. Aztán önnél köt ki.

Olvastam. Az a helyzet, hogy nem lepődtem meg.

Hoppá! Tétényit miniszterelnöknek? Vállalná a jelöltséget? Érzi magában a lehetőséget és az erőt a feladathoz?

Ezt azért nagyképűség lenne kijelenteni. De abban biztos vagyok, hogy kívánatos a női politikusok megjelenése a közpolitikában. Hogy az én személyemben történne ez meg, vagy sem, ebből a szempontból lényegtelen. Vannak pozitív példák: Angela Merkel, a szlovák miniszterelnök, számos skandináv politikus, folytathatnám a sort. Egy nő másként közelíti a problémákhoz, mint egy férfi. A magyar országos politikában túlsúlyban vannak a férfiak. Arra az empatikus megközelítésre és kompromisszumkeresésre van szükség, amit most épp én képviselek. A pozitív vélemények nem a személyemnek, hanem annak a stílusnak szólnak, amit megjelenítek.

Ha jól értettem, nem zárkózik el attól, hogy kellő támogatás esetén Orbán kihívója legyen 2014-ben.

Ezt most még túlzás lenne kijelenteni. Addig még sok víz lefolyik a Dunán.

„Most még”?

Inkább úgy fogalmazok: abban hiszek, hogy egy női politikus jelenthet alternatívát Magyarországnak. "

komment1 2011.04.19. 16:58:25

@komment1:

Ja, és még egy dolog, a pénz pedig gyakorlatilag felszívódott. Ugyanis a legnagyobb jóindulattal összekaparva is max 9 milliárdos vagyont tud felmutatni per pillanat Esztergom. Ezt maguk a fideszesek mondják! Hol a csekély tizenpármilliárd? Vannak, akiknek lennének ötletei, hogy ez meg a debreceni (!) meg a hódmezővásárhelyi (!) rekordadósság mire mehetett.
Ugyanis azt mondom: ha lenne valami látszata a városban annak a vagyongyarapodásnak, hát akkor még jogos is, hogy fizessünk érte sok évig, hiszen még meg is érte nekünk. De aki eljön csak a belvárosba, csak a 11-es úton végig, láthatja, hogy a belváros úgy néz ki, mintha le lenne bombázva, szó szerint (írtam már korábban, hogy itt forgatta Angelina Jolie a háborús filmjét!). Hát akkor hol a pénz? És miért mi fizessünk érte? Nagyon is reális a banki bebukás, vagy más valaki(k) bebukása.

Diocles 2011.04.19. 16:59:01

@Diocles:

mielőtt megint belémkötne valami troll, nem Tétényi személyével van itt bajom, hanem azzal, h a realitásérzék hiányával.

a-kis-herceg 2011.04.19. 16:59:17

@Diocles: nagyon egy húron pendülünk... kár hogy más szólamban...

a-kis-herceg 2011.04.19. 17:00:07

@Diocles: egyetértek... igen a realitásérzéked hiányzik... igazad van

a-kis-herceg 2011.04.19. 17:01:56

@komment1: először is meggyest felnégyelni! a piszkos pénzügyek ráérnek

a-kis-herceg 2011.04.19. 17:05:37

Tiszavasvári a másik "jövő városa", a jobbik megoldás

index.hu/video/2011/04/19/tiszavasvari/

pug406st 2011.04.19. 17:07:29

@komment1: érdekes hozzáállás... szerinted a bank ha bukik kinek a pénzét bukja el????

komment1 2011.04.19. 17:08:03

@a-kis-herceg:

TÉ mögött nagyon komoly nemzetközi karrier is áll. Nem kispályás. A szintjét tekintve semmi gond vele, sőt. Ez egy lehetőség. Mindenesetre tény, hogy, ahogy TG írja, közel-távol senki olyan súlyú nincs, aki Orbán ellenében szóba jöhetne. TÉ pedig eleve valaki, bár nem politikusként kezdte. Viszont egyebek mellett sok éves fővárosi önkormányzati tapasztalata is van.

a-kis-herceg 2011.04.19. 17:10:00

@pug406st: a többi adós pénzét? ;)

@komment1: "bár nem politikusként kezdte"

ez a nagy előnye... szemben a semmihez nem értő, erkölcstelen zorbánnal stbvel

komment1 2011.04.19. 17:11:46

@pug406st:

A sajátját. Nincsenek állami bankok. Be kellene nyelniük (mint a bebukó adósoknál) és repülnének azok a fejesek, akik ezt okozták. Nyugaton legalábbis ez így megy. Esztergomnak még rendes vagyonkatasztere sem volt Meggyes alatt, és nem forgalomképes ingatlanokra jegyeztek be a bankok jelzálogjogot! Mégis hogy? Ez irtózatos szakmai hiba, sőt több annál. Egyebet is felvet.

komment1 2011.04.19. 17:13:27

@komment1:

Bocs, szóval van mondjuk Nemzeti Bank és hasonlók, de itt természetesen kereskedelmi bankokról van szó.

xsasha 2011.04.19. 17:13:52

@komment1:
Az a baj, hogy amiket írsz azok egy része közhely, a másik meg hozzánemértést tükröz.
Egy város költségei nem vagyongyarapítás, hanem közszolgáltatások ellátása.
Nekem fogalmam sincs, hogy pontosan mi történt Esztergomban és nem is akarok foglalkozni. Meggyest egyébként is egy alkalmatlan alaknak tartom.
De amit te megfogalmazol, az minden csak nem hiteles és értelmes.

a-kis-herceg 2011.04.19. 17:16:47

@komment1: :) jól megkaptad, most helyre tettek téged is:)

"Nekem fogalmam sincs" de "közhely, a másik meg hozzánemértést"

komment1 2011.04.19. 17:17:19

@a-kis-herceg:

Az a helyzet, hogy Orbán szerintem igenis kaliber. Szegény Gyurcsány, hát neki van tehetsége bizonyos dolgokhoz, de azért nem egy hű de. Orbánnal nem az a baj, hogy buta, nem alkalmas stb., hanem hogy mire fordítja jelenleg a tehetségét. Legalábbis én így látom.

pug406st 2011.04.19. 17:19:01

@komment1: sajátját... amit a betétesek pakolnak be... nem vitatom, hogy a bankok hibásak voltak mert nem körültekintően jártak el a hitelkihelyezésnél és nem hiszem, hogy bármelyik tönkremenne emiatt de az nem a saját pénzük. a veszteségeiket pedig be fogják vasalni és azt az újabb hitelkihelyezéseknél fogják elérni...

komment1 2011.04.19. 17:23:40

@xsasha:

Kedves Xsasha!
Meg voltam róla győződve, hogy a következő érved az lesz, hogy működésre ment el a pénz. Hát az a helyzet, hogy nem. Esztergomnak évi szinten rengeteg milliárd bevétele van, tudod Suzuki meg ilyenek, mind a városnak fizet (egyelőre, de Orbánék majd tesznek erről is). Szóval mindebből hiper bőven lehetett volna fedezni a működési költségeket, nem úgy mint más önkormányzatoknál, ahol ez tényleg gond. Sőt, többet mondok. Mivel rengeteg Esztergom bevétele iparűzési adóból stb. ezért még nagyobb összeg eltűnéséről van szó ugyebár.

Egyébként meg, nézd, én egyszer sem kérdőjeleztem meg azt, hogy értelmes, amit írsz. Ez nem csak nem elegáns érvelés, de alapjában nem helyénvaló érv. Érvelni kell.

Egy élmény volt veled vitatkozni!

komment1 2011.04.19. 17:26:06

@pug406st:

Ezért tényleg nekik kell tartani a hátukat. Azért van a management, hogy legyen agya. Persze, mint mondtam, lehet, hogy nagyon is volt agya, és mást is felvet az eljárásuk.

a-kis-herceg 2011.04.19. 17:27:15

@komment1: ja ja.

az előzőhöz:

"A politika túl komoly dolog ahhoz, hogy a politikusokra lehetne hagyni." (Charles De Gaulle)

akis csapat összefogott. "szövetség" a kassza megszerzésére és őrzésére...

"Nem olyan tehetséges a világ, hogy néhány okos ember ne tudná becsapni." (Rejtő Jenő)

WLaci 2011.04.19. 17:31:34

@komment1: Kaliber, csak sajnos nem tudja levetkőzni a felkapaszkodott parasztgyerek -- egyébként indokolatlan -- kisebbrendűségi érzését. Zsigeri indulat mindennel szemben, ami nem olyan, mint az ő világa. Konfrontáció kompromisszumok helyett. Tehetséges, de végül csak egy ígéret marad majd, nem tudja meghaladni a korlátait.

komment1 2011.04.19. 17:31:39

@a-kis-herceg:

Jó-hó! Nagyon jó.
Azért néha megszívják. Csak remélni tudom, hogy most is.

a-kis-herceg 2011.04.19. 17:34:09

@WLaci: @komment1: tisztázzuk She és he nem összehasonlítható.

már 2szer mondtam. a lényeges különbség a PÉNZ... ebből következőleg "he"-nek SZABAD AKARATA SINCS... vö. pártpénztárnokok és oligarchák.

komment1 2011.04.19. 17:36:43

@WLaci:

Hát lehet. Én nem annyira kedvelem azért ezt a parasztgyerekezést. Végtére pl. szegény Gyurcsány honnan jött? Meg a prolizást meg ilyesmit én nem csípem. Szerintem egyik legnagyobb baja Orbánnak, hogy most már velejéig elitista. Bár háza van Felcsúton, de nem emlékszik, honnan jött. Illetve - hát nem is jött ő olyan nagyon alulról, mint Gyurcsány. Hiszen a papának már volt azért bizonyos pozíciója. És nem akárki mehetett ki a rendszerváltás előtt Oxfordba. Agy is kellett hozzá, naná, de pozíció is a papa részéről. Szóval ő azért nem éppen egy tipikus parasztgyerek.

a-kis-herceg 2011.04.19. 17:43:51

egy hsz felveti, hogy akkor nem lesz ünnep aug 20... nincs tűzijáték és vihar

a nyuszi tojja ezentúl az alkotmányt :))))

vagy marad Szent Pista névnapja? de az december...

w.blog.hu/2011/04/19/a_keselyu_meg_el/fullcommentlist/1#c13264905

WLaci 2011.04.19. 18:01:08

@komment1: Félreértesz. Én sem tartom indokoltnak az ilyen kisebbségi érzéseket, sőt, szeretem is azt a réteget és részben én is onnan származom. Csak van, aki ezt szégyelli és nem tudja feldolgozni, szerintem OV ilyen.
Elitistának nem nevezném, az Oxford ügy meg erős túldimenzionálás, pár hónapos tanulmányútról van szó, nem ottani diplomáról.
Szerintem inkább magában hisz, elhitte, hogy ő különleges tehetség, és a víziói majd megváltoztatják a világot. De igaziból csak egy tehetséges hatalomtechnikus, és akikre a szakpolitikákat építi, azok már szakmailag nagyon gyengék (Matolcsy, a KIM dilettáns jogászai), pont azért, mert nem szereti a szakmai eliteket. Csak ki fog derülni, hogy a víziók nem elégségesek, kellenek szakpolitikák is.

2011.04.19. 18:01:15

Na lassan fel kéne kelni a gép elől, s menni kellene öltözködni...:)))

WLaci 2011.04.19. 18:03:21

@a-kis-herceg: Szerintem azért van szabad akarata, max korlátozott. Nem hiszem, hogy teljes egészében az oligarchák pénzügyi érdekei vezérelnék a politikáját. Legyen mondjuk 60% szabad akarat.

pug406st 2011.04.19. 18:03:32

@Letícia: jó szórakozást estére! :)

2011.04.19. 18:08:08

@pug406st: köszi!:)

Sziasztok!:)

ubul2000 2011.04.19. 18:11:09

@Letícia: Sajnos csak most érkeztem haza Balcsiról, vszleg nem tudok menni. Jó szórakozást!

lüke 2011.04.19. 18:11:40

@komment1:
igen, apukája felkiabált a bányából Sorosnak:
-Gyurikám kügyük el Oxfordba!
comme il faut!

@pug406st: csatlakozom

@WLaci:
szakik mindig is kellettek

a-kis-herceg 2011.04.19. 18:33:58

@WLaci: érdekes pont ez a kommentem nem ment át... szval

a zorbánnak max 10% szabadsága és csak lényegtelen kérdésekben...

lásd pl Érd, harkaizoltán pártpénztárnok dönt 90%-ban, pénzügyben csak ő

komment1 2011.04.19. 18:47:19

@WLaci:

Azzal teljesen egyetértek, hogy egyszerűen túldimenzionálja magát, ti. ember nincs, aki mindenhez értene, de ő voltaképpen mindenben dönteni akar, ezért olyan emberekkel veszi magát körbe, akik szerinte könnyen irányíthatóak.
Örömmel láttam, hogy egy ember most végre szakpolitikai alapon mer kritikát megfogalmazni: Pokorni Zoltán. Ő egy tényleg okos pasi (balneológia ide vagy oda:). Ti. amire a felsőoktatásban is készülnek matolcsysta alapon az egy katasztrofi. Hoffmann Rózsa sem buta a közoktatási részhez egyébként, mindketten megmondták, hogy a 15 év, amit maga OV talált ki (!) mint tankötelezettségi határ nonszensz, túl alacsony. Néhány szakmai kritikai jellegű próbálkozása Navracsicsnak is volt, akit szintén bírok, de ő aztán sajnos feladta. Persze ott nagyobb volt a tét, de azért mégis, nagyon kár. Meg persze részben le is nyomták a víz alá.

Azért Orbán szerintem nagy kaliber. Nem Oxford miatt mondom elsősorban, Bajnai például szerintem nem azért kapott meghívót Columbiára előadni, mert olyan fantasztikus zseni, ezek a dolgok nem így mennek. Ha valamiért megvan az érdeklődés, pláne egy ex-kormányfőt, aki tud is angolul, meghívják. Orbánt pedig nem azért nem hívnák, mert ne lenne valódi nagy agy. Ez kiderült abból az amerikai nagyköveti beszámolóból, ami a Wikileaks révén szivárgott ki. Nagyon nagyra tartják - és éppen ezért tartanak is attól, amit tesz vagy tehet.

komment1 2011.04.19. 18:52:28

@lüke:
Az apukája értelmiségi volt és párttitkár abban a rendszerben.

komment1 2011.04.19. 19:07:51

@lüke: Azt tudtam, hogy Soros pénzen volt kint, de azt nem, hogy csak '89-ben, azt hittem, pár évvel korábban. Ti. előtte kizárt, hogy valakit megfelelő kapcsolatok híján kiengedtek volna Oxfordba tanulni. Ebben az esetben viszont lehet, hogy tényleg elsősorban a személyes kapcsolat számított Sorossal.

Az viszont biztos, hogy nem kifejezetten parasztgyerek Orbán, értelmiségi, párttitkár papával. Vidéki értelmiségi család.

lüke 2011.04.19. 19:17:05

@komment1:
ok,
csak azért, mert nyilvános,
85 óta müködik, elírtam
kuratórium döntött és nagyon sokan mehettek már 90 elött

komment1 2011.04.19. 19:26:17

@lüke: Értem. El is gondolkoztam az egyéb vonatkozásain. De az a helyzet, hogy pl. az én profjaim közül is korábban többeket Leningrádba kiengedtek tanulni, de nyugatra azért nem. Konferenciára még csak-csak kimehettek, de hosszabb tanulmányútra nem. Ahhoz már marhára vonalasnak kellett lenni, hogy valaki hónapokat, éveket kint tölthessen úgy, hogy vissza is jön.

panelburzsuj 2011.04.19. 19:44:15

@komment1:

Ne izéljünk már, 89 szeptemberében ment ki Oxfordba, a ruszkihazazavaró beszéde és a kerekasztal-tárgyalások UTÁN.

komment1 2011.04.19. 19:55:03

@panelburzsuj:

Igen, ezt már letárgyaltuk Lükével. L. pár kommenttel feljebb.

lüke 2011.04.19. 19:59:47

@komment1:
attól függ melyik szakmában
a mg- szüleim- lehetett menni Ford, FAO ösztöndijjal már a 60-s években is, legfeljebb a családot nem engedték ki
(persze Liszenkóhoz is!)
az enyémben -eü- abban meg pláne, vonal nélkül is, bár volt aki után kémkedtek és zaklatták

komment1 2011.04.19. 20:07:50

@lüke: Hát én a humán értelmiségről beszélek - őket sokkal keményebben fogták. Anyámék pedagógusként is megélték ezt. Viszont az tény, hogy kb. a 80-as évek közepén már nekik is lehetett olyat csinálni, amit mi is tettünk, hogy kimentünk Ámerikába az '56-os rokonokhoz pár hónapra 1985 nyarán. Szegény anyám nagyon megküzdött a vízumért, de végül összejött. Kanadába viszont nem.

vinczej · http://vinczej.blogspot.com 2011.04.19. 21:04:24

"Nem közölte a Fidesz-vereséget az MNO és a HírTV"

ketrecharc.blog.hu/2011/04/19/nem_kozolte_a_fidesz_vereseget_az_mno_es_a_hirtv?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_campaign=index

De ezt igen még a választás előtt:

"A párt közleményében kijelenti, hogy akik április 17-én, vasárnap a Révfalu keleti részét, Bácsát, Kisbácsát, és Sárást érintő időközi önkormányzati képviselő-választáson Bárány Istvánt támogatják szavazataikkal, az MSZP által támogatott jelöltre voksolnak. Akiknek fontos, hogy az érintett településrészek a jövőben is fejlődjenek, dr. Pergel Elzára, az önkormányzati többséget adó Fidesz-KDNP jelöltjére adják szavazatukat – zárul a közlemény."

www.mno.hu/portal/777621

Na most akkor mi van?

Tehát esetlegesen csak az innen informálódó jobbos barátaink nem is tudják a FIDESZ-en kívüli világ eseményeit? Innen az a nagy önbizalom? :-)

vinczej · http://vinczej.blogspot.com 2011.04.19. 21:33:04

"A magyarországi német befektetők nagy várakozásokkal tekintenek a 2011-es évre, és a gazdaság helyzetét lényegesen jobbnak ítélik meg, mint egy évvel ezelőtt – derül ki a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) 17. konjunktúra-felméréséből. Az optimizmust azonban a hazai folyamatok helyett főként az általánosan javuló gazdasági helyzetre illetve az exportgazdaság élénkülésére alapozzák, az Orbán-kormány munkáját a többség rossznak értékeli, szemben a Bajnai-kabinetével."

www.privatbankar.hu/html/cikk/cikk.php?kommentar=42466

vinczej · http://vinczej.blogspot.com 2011.04.19. 21:49:09

"Máris bírálják a magyar alkotmányt

„A médiatörvények kapcsán támadt aggodalmaink a ma elfogadott alkotmánnyal és annak hatályba lépésével felerősödnek, ahelyett, hogy eloszlanának” – jelentette ki a német kormány képviselője, aki arra is emlékeztetett, hogy Európa a „sokszínűség egysége”."

kitekinto.hu/europa/2011/04/19/maris_biraljak_a_magyar_alkotmanyt

vinczej · http://vinczej.blogspot.com 2011.04.19. 21:50:21

Úgy látom, pillanatnyilag mindenki blogtalin van. Jó beszélgetést és hangulatot kívánok hozzá! :-)

a-kis-herceg 2011.04.19. 21:52:02

@vinczej: én nem... de nemsoká elvonulok pihenni... olvaslak:) irogass csak

parlamentarista 2011.04.19. 21:58:56

@komment1:
orbán papa értelmiségi volt és [járási] párttitkár. ezen jót mosolyogtam.

aszekelyek 2011.04.19. 21:59:53

@panelburzsuj: Naná, majd a Lomonoszovon tanulta volna a demokráciát... :) Amit akkor még senki nem is ugatott messziről sem. Lévén diktatúra, amiben felnőttünk. Csak emiatt tudták megcsinálni, a paktumot is is az első négy elhibázott évet is.

@vinczej:
fene se érti ezt. A remekül kormányzó szocik és szadistapárt idején meg döglődött a gazdaság.....Valami élénkülést , alig egy % -ot bírtak bajnai évében összehozni. :F Mit is értékelnek annyira jobbnak bajnainál ezek a kedves németek? Szemben Orbán kormányával? Tesséj már kibontani:)

vinczej · http://vinczej.blogspot.com 2011.04.19. 22:00:04

@a-kis-herceg: Én is megyek. Jó éjszakát mindenkinek! :-)

aszekelyek 2011.04.19. 22:03:00

@Szimba: megdumáljuk priviben , jó? Holnap. Jó éjt!

@vinczej: Oda ne rohanjak....Aggodalma van neki. Jobb, mint egy vakbél perforáció....

parlamentarista 2011.04.19. 22:10:59

ha már itt tartunk: a késő kádár kor abszolút haszonélvezői azok a családok voltak, ahol a papa párttitkár volt, a mama pedagógus. rendszerint ezen családok gyerekei választották a pártkarriert. a rendszerváltás után ebből a körből sokan fordultak, és a hazafias népfront kommunistáiból állampárti katolikusok lettek. a papa kommunista, a gyerek pápista.

parlamentarista 2011.04.19. 22:13:17

@aszekelyek:
ne viccelj már. a "demokráciát" nem az egyetemen tanítják, hanem a családban.

vinczej · http://vinczej.blogspot.com 2011.04.19. 22:13:52

@aszekelyek: Miért én magyarázzam? Ezt a németek és Európa mondja. :-)

komment1 2011.04.19. 22:35:26

@parlamentarista:

Hát, tudja, piszok sokat szívott az a pedagógus a kommunista rendszerben, aki vallásos volt. Anyámat pl. állandóan azzal fenyegették, hogy "lejár a türelmi idő", mert tudták rólunk, hogy az egész család templomba járó. És nagyon sok retorzió érte emiatt a szüleimet.
Bezzeg mondjuk Hoffmann Rózsa eszméletlen vonalas kommunista volt a rendszerváltás előtt. Aztán hirtelen megtért, és ma a KDNP oszlopos tagja. Valahogy mindig jó és magas pozícióban volt. Mondjuk mindettől függetlenül a szakmáját tudja.

parlamentarista 2011.04.19. 22:57:33

@komment1:
ahol papa pártitkár volt ÉS a mama pedagógus. ezek a családok a késő-kádár kor haszonélvezői voltak. a párt ezen családok gyerekeiből képzelte el az utánpótlást. közbejött a rendszerváltás, és egy csoport kommunistából hirtelen állampárti katolikus lett.

komment1 2011.04.19. 23:06:58

@parlamentarista:

Jobban mondva állampárti körösztény, mert mondjuk korántsem csak katolikus.

lüke 2011.04.20. 06:47:38

@komment1: a hatvanas évekröl beszéltem,
nekem a legtöbb osztálytársam cseregyerekként FRo-ban volt `68-ban, de magáútra már 62-ben is lehetett menni,( akkor volt apám elöször Bécsben, s nem volt párt tagja-itt már megkérdöjelezték- , ahogy én se voltam KISZ tag )
85-ben már mindenki mehetett- 68 elött enyhült a helyzet
@parlamentarista: igen ,az iskolai csapatvezetöt láttam egy misén 90-ben , nálunk a kis kápolnában, meg is kérdeztem:
- mi ez?
- valamiben hinni kell- válaszolta
ilyen egyszerü

komment1 2011.04.20. 07:20:10

@lüke: Nem néhány napos turistaútról beszéltem. Kötve hiszem, hogy bárki csak úgy kiruccanhatott volna az amerikai rokonaihoz három hónapra a hatvanas években. Mint mondtam, anyám még '85-ben is megküzdött a vízumért, de akkor ez már tényleg elintézhető volt, legalábbis részben, mert azt már nem engedték meg, hogy a kanadai testvéréhez is elmenjünk.

lüke 2011.04.20. 07:58:38

@komment1:
minden nyugdíjas rokonom, abban a reményben, hogy ott marad:) 60-tól Amerikában töltött 3hó/ 1 évet, söt volt aki 3 hónap fizetés nélkülin volt!
a vizumot meg nem értem, az nem a magyarok kompetenciája volt
( nekem sem adtak útlevelet, míg fel nem vettek az egyetemre,1970)

komment1 2011.04.20. 08:19:06

@lüke:
Az én nagyim is volt kint, de nem a hatvanas években, persze fizették a kinti a gyerekei.
A vízumról: hát nem rajongtak ám már akkor sem az amerikaiak a keletiekért, végül is már akkor is mindenki disszidálni meg emigrálni akart (minket is majdnem visszatoloncoltak, mert keresztapám elbénázta a találkozót, és majdnem egy napig ott ültünk a Kennedy reptéren - az volt ám a muri :P). De nem csak erről van szó, a külügy is végig megfigyelés stb. alatt volt, nem engedtek csak úgy ugrálni. Gondolom, a nyugdíjasok kevesebb vizet zavartak :) Nővérem pl. semmi szamizdatos és hasonló ügyekben nem volt benne, de még a 80-as évek végén is bevitték a rendőrségre éjszaka (!), és elég keményen kihallgatták, csak mert a Diakóniánál volt meg hát ugye ilyen több értelemben "gázos" volt a családi háttér.

radala 2011.04.20. 08:28:37

@cambridge.on: Szívesen látnék valahol a világban egy önállóan gondolkozót. Ezidáig ilyennel még nem találkoztam:-)
Fene nagy önálló gondolkodás az, ha valaki tök véletlenül pont úgy aggódik, mint GyF:-)
Meg kell állapítanom, hogy nem csak a demokráciaféltés nevetséges, de az is, amikor Bolgár György/GyF/stb nézetei oly szervesen illeszkednek be valaki világképébe, hogy már azt hiszi ezeket ő maga találta ki:-)

xsasha 2011.04.20. 09:07:14

@komment1:
Ne haragudj, de a "rengeteg" az számomra azt jelenti, hogy nem tudod, mennyi, még nagyságrendileg sem.
Szóval az a gondom, hogy Tétényi polgármester, tehát hozzáfér a számokhoz, meg tudná konkrétan mondani, mennyi hiányzik a kasszából, milyen típusú kiadások voltak. Nem értem, hogy miért nem önt tiszta vizet a pohárba.

radala 2011.04.20. 09:23:33

@xsasha: Ugyan már egy diktatúrában senki nem fér semmilyen számhoz, csak OV meg Meggyes...
Nem látod mekkora baj van az országban, mindennek vége az új alkotmánnyal, már a számok sem a régiek. Rengeteg probléma van.

Már csak annyi kérdés maradt, hogy most, hogy vége a Köztársaságnak meg a demokráciának és OV végre nyugodtan "megszoríthat" ( index.hu/gazdasag/magyar/2011/04/19/ujabb_csomagot_kaptunk_a_kormanytol/ ), ami eddig egyenlő volt a demokráciával és az európaisággal, most mi lesz?
Nem értem, hogy a sok Bokros/Bajnai fan most mihez fog majd kezdeni, roppant mulatságos lesz, hogy a Köztársaság bukása után most majd hirtelen az eddig ingyenélőnek titulált közalkalmazottakat kezdik majd el védeni.
Azt hiszem még nekik sem tiszta a kép, de majd önállóan gondolkodva elmondják szó szerint azt, amit BGy/GyF meg hasonlók...:-)

aszekelyek 2011.04.20. 09:36:45

@parlamentarista: Pedig Orbán olyan tárgyú kurzuson vett részt Oxfordban.:D
@vinczej: Pobtosítsunk. Ezt egy illető mondta, aki még csak nem is Merkel. Egy emberke mondta. Történetesen államminiszter. A helyében jobban aggódnék azon, hogy a finnek nem hajlandóak Portugáliát segíteni. Az komoly dolog. Ez meg csak a szokásos nyöszörgésük.

xsasha 2011.04.20. 09:39:59

@radala:
A baloldal egy nagy része zökkenőmentesen fogja venni azt a kanyart, ami a Fidesz populistázásától a Fidesz megszorító antiszociálisozásig tart.
De azért vannak gondolkodó emberek, akiket a Zalkotmány szidása és a médiatörvény feletti hangulati lelkesedés közben kicsit furán fogják érezni magukat. Ha Matolcsy azt csinálja, mint amit Bajnai, akkor a magukat "független baloldali"-ként definiálók nagyon zavarban lesznek, mivel is kell most vádolni az Orbán kormányt.

komment1 2011.04.20. 09:53:43

@xsasha: Abszolút tiszta vizet öntött a pohárba, tőle tudjuk, mi a helyzet. Ha kíváncsi vagy rá, akkor mondom: azért nem írtam konkrét számot mert tavaly majdnem húsz milliárd volt, idén meg 9 az elkölthető pénz mennyisége - már itt is van bizonyos bibi.
Egyébként meg az elérhető legnagyobb transzparenciára törekszik TÉ, minden testületi ülés nyilvános, amit nem muszáj törvényileg előírtan zártan tárgyalni, közvetítik a főtéren, és megy az Esztergom.live-en élőben. Ami csak fontos és a polgárokat érinti, mindenről tudunk - aligha van sok így dolgozó polgármester Magyarországon.
Ami pedig a feljelentgetést meg egyebet illeti, abban beindult a helyi LMP és a Jobbik is, csakhogy persze konkrét szerződéseket stb. tudnak támadni, feljelenteni, nem megy az csak úgy. Ráadásul ezekben az esetekben évekig húzódnak az ügyek, nekünk pedig most kell, sürgősen megoldás, mert tényleg bele fog dögölni a város ebbe a jelenlegi helyzetbe. Tényleg, nagyon kétségbe vannak már az emberek esve, és teljes joggal - a mostani meggyesisták által elfogadott "reorganizációs" terv alapján a város teljesen lepusztulna egészen 2045-ig. TÉ már ott tart, hogy azt is megpendítette: ha nem sikerül a Magyarországon belüli megoldás (simán mehetne, törvényesen oszlathatna a kormány, parlament, csak nem akarnak), akkor végső esetben Brüsszelhez kell fordulni. Speciel neki ilyen téren nagyon jó kapcsolatai vannak, ott is dolgozott. Persze ez a legvégső, ő is mondta, hogy itthon szeretné megoldani a dolgot, ha csak egy mód van rá - de azért tényleg szégyen, hogy már mindennel muszáj az unióhoz folyamodni, mert OV-ék képtelenek normálisan idehaza megoldani az ügyeket, mindenkit, aki egy kicsit is mást akar, azt úgy érzik, le kell nyomni a víz alá.

Tudod, mi a legnagyobb röhej? Olyan szinten szabadulni akartak eredetileg Meggyestől, hogy egy fideszes parlamenti képviselő felesége még szeptemberben a szemembe mondta, hogy TÉ-t akarják polgármesternek! Ezt add össze! Csak azóta kiderült, hogy TÉ nagy falat (l. éppen ezt a posztot), most már őt sem akarnák. Persze, ők is látják azt, amit TG. Most már mind a kettejüktől, TÉ-től és Meggyestől is meg akarnának szabadulni.

radala 2011.04.20. 10:00:13

@xsasha: Az emberi agy csodákra képes:-) Igazából magam sem gondoltam, hogy a populistázásból a thatcheriztázásba vezető út különösebben rögös lenne számukra.
Mondjuk kíváncsi leszek, hogy rendbe tehető-e az ország. Kötve hiszem, illetve sajna szerintem az lesz az eredménye, hogy jönni fog Medgyessy kettő.

xsasha 2011.04.20. 11:35:29

@komment1:
Azt elhiszem, hogy Meggyestől meg akartak szabadulni. Szerintem nagyon gázos alak. De továbbra sem látom a tényeket, csak dobálózást számokkal. Hol lehet elolvasni, hogy mi a konkrét helyzet?
Te milliárdokról beszélsz, ez nem egy két szerződés. Szóval ezért is nem tiszta a helyzet számomra.

xsasha 2011.04.20. 11:38:44

@radala:
Én annyira nem aggódnék. Orbánnak elég jó forgatókönyve van a következő időszakra, és egy Medgyessy 2-re is. A baloldal nem tud egységes kommunikációt felépíteni, egymásnak ellentmondó érvelések látnak napvilágot, és az LMP nem fogja venni az MSZP rugalmas politikáját.

komment1 2011.04.20. 12:09:32

@xsasha:

Én a teljes költségvetésről beszélek egyrészt, és arról, hogy nyilvánvalóan füstté vált jó pár milliárd - csakhogy ez piszok nagy falat, aki ebbe belemegy, az egy Hunvald, pontosabban Tocsik ügyet indítana, mert könnyen lehet, hogy pártfinanszírozásról van szó és nem kifejezetten egyéni gazdagodásról. Szóval nem csoda, hogy TÉ nem akar ilyen dologba keveredni, mert nem az a lényeg, hogy botrányt kavarjon, ezzel a város számára semmi meg nem oldódna, hanem az oldaná meg az esztergomi helyzetet, ha oszlatás és új választás lenne. Egyébként bármilyen bírósági ügy eleve évekig húzódna, akkor meg már amúgy is új választás lenne, Meggyes meg a parlamenti mandátuma miatt eleve érinthetetlen 2014-ig (Hagyót is csak a "lejárat napján" vitték el), úgyhogy peres úton a város legalábbis semmit nem nyerne, TÉ polgármesterként most a város érdekében teszi a dolgát, nem Meggyes tönkretételéért.

Viszont egyes szerződésekbe nyilvánvalóan könnyen bele lehet kötni, mert világosan látható és kimutatható, hogy gáz van velük - ezek alapján kezdett el az LMP és Jobbik feljelenteni. De mindezt végigvinni évekbe telik, Meggyes egyelőre érinthetetlen, szóval mindez a konkrét politikai helyzetre, annak megoldására sajnos nincs hatással.

Ha érdekelnek adatok, ilyesmi, akkor a Szeretgomon az archívumban és a jelenleg fent lévő anyagokban is sok mindent találsz.

xsasha 2011.04.20. 12:29:58

@komment1:
Na ne! Ha egy Hunvald-ügyről van szó, akkor én tudni akarok róla. Ha TÉ úgy indul, hogy nem akar kirobbantani egy pártfinanszírozási botrányt... akkor nem teljesen értem, hogy mit is akar.
Én úgy gondolom, hogy Hagyó és Hunvald szerves része volt a 2/3-nak. Nem kellett bírósági ítélet ahhoz, hogy a társadalom ítéletet mondjon.
Még egyszer emlékeztetlek, hogy te milliárdokról beszélsz. Ezt egy-két szerződés megtámadásával nem lehet elkenni.
Nekem nincs időm archívumokban kotorászni, Esztergom nekem nem szívügyem. De neked illene némileg több konkrétummal operálni.

komment1 2011.04.20. 13:32:46

@xsasha:

Engem a város érdekel, éppúgy mint Tétényi Évát, de bárki nekiállhat egy ilyen küzdelemnek, ha kedve és energiája van rá.
Per pillanat az érdekel, hogy gyerekem milyen iskolába tud majd járni, hogy fog minden kinézni Esztergomban, és az érdekel, hogy ne tehessék tönkre a várost. Őszintén szólva a legkevésbé nem izgat, hogy Meggyes hova kerül, a lényeg, hogy az esztergomi közéletből elkerüljön minél előbb.

Aki meg tényfeltáró újságíró vagy harcos aktivista, az csinálja a maga dolgát - eddig is bárki ilyen megtehette volna, mindenki hallotta hírét a hatalmas hiánynak.

Mi a város túléléséért küzdünk - stimmt? Ez a feladatunk és nem kicsi, hanem óriási feladat. Mindenki törődjön azzal, ami a dolga.

Na, amúgy meg nekem is most sok dolgom van, úgyhogy elbúcsúztam.
Bye

xsasha 2011.04.20. 16:54:28

@komment1:
Ez mellébeszélés. Ha a várostól elloptak milliárdokat, akkor a város érdeke, hogy ezeket a milliárdokat visszaszerezze.
Számomra nem értelmezhető állítás az, hogy az adósság megszüntetéséért küzdötök, állítjátok, hogy a Fidesz lopta el, de a tényekkel nem akartok foglalkozni, mert titeket a város érdekel.

Te azt állítottad, hogy eltűnt 25 mrd forint, de még több is az extra bevételek miatt. Ha emellett azt állítod, hogy te a város túléléséért küzdesz, meg még azt is állítod, hogy nem érdekes, hogy hol van az a 25 mrd - az már nagyon durva így együtt.

komment1 2011.04.20. 19:14:24

Ember, látom kitartó vagy. :P
Ezért még egyszer, immár valóban utoljára írok ebben a témában. Többször leírtam már fentebb, ezért roppant fárasztó az ismétlése (nem is fogom többet, még a te kedvedért sem), hogy a tény a sok milliárd (huss) valahová eltűnése (nem 26 milliárdé, mert, ezt is írtam, azért valamit csak építgetett Meggyes és ebben már benne van a kamat és egyebek is, a többi hiányra meg csak saccolni lehet), de a nagy difi, sok milliárdos tény. Viszont ha így is van, arra vonatkozó bizonyíték, hogy mi lett mindezzel - hát az meg alig van. Hiába látványos a difi, ha egyszer bizonyítani nem lehet, hogy mi lett a pénz nagy részével. Az egész város tudja, hogy Meggyes nem kizárólag azért csinálta az iroda- és hivatalátadási cirkuszt, mert olyan kiskirály, amilyen, hanem azért is, mert nem volt felkészülve az átadásra. Napokig füstölt a kémény a Városházán éjjel is (nem volt fűtési szezon :), csomóan konkrétan tudják, hogy kazalszám égettek papírokat. Na. Szóval, mint fentebb többször írtam, azt, hogy konkrétan ki és mit csinált a pénz döntő részével, nem bizonyítható, csak sejteni lehet.
Ellenben még így is maradt pár konkrét ügy, amiben el lehet járni, íme: www.fn.hu/belfold/20110419/tetenyi_eva_nem_zarkozik_el/ ezekről tárgyalt Budaival TÉ.
De most írom le huszadszor azt is (a szövegértés hasznos dolog), hogy Meggyes közéletből eltávolítását mindezzel nem érjük el legföljebb a következő választások idejére, mert mentelmi joga van, mint Hagyónak volt, akkor meg már teljesen mindegy, mert akkor már úgyis politikailag repül. Nekünk meg ennél hamarabb kell megoldás, 2014 már a városnak halottnak a csók.

Egyébként nem tűnt fel, hogy a szociknál is a kis halak akadtak fent? Állítólag Hunvald és Hagyó is a szoci belső riválisoknak köszönheti azt, hogy hol van, Zusit is beáldozták, Meggyes meg láthatóan aktívan tesz róla, hogy ne járjon így. De hát mi van Gyurcsánnyal és a többi nagy hallal a Zusi ügyben és másban is? Szóval nehogy már rajtunk kérd számon a világegyetem megváltását. Foggal-körömmel küzdünk, de közben abból főzünk, ami van, csak kőkemény bizonyítékokkal és hatékony eszközökkel tudunk operálni.

És még egyszer, csak hogy fogd: a város érdeke a fentiek miatt nem Meggyes taccsra tétele, hanem a képviselőtestület feloszlatása és totál új választások.

Sajnos, ennél jobban nem tudok elmagyarázni dolgokat, többet tenni érdekedben nem tudok.

Pá.

xsasha 2011.04.20. 20:26:32

@komment1:
"Ember, látom kitartó vagy. :P"
Mondták már páran. ;-)

"Hiába látványos a difi, ha egyszer bizonyítani nem lehet, hogy mi lett a pénz nagy részével."
Látod, az ilyen kuruzslásban nem hiszek. A milliárdos tétel az márpedig nem párolog csak úgy el.

" csomóan konkrétan tudják, hogy kazalszám égettek papírokat."
Csomóan konkrétan tudják, hogy ufók szálltak le a Földre.
Én meg konkrétan tudom, hogy nincs papírtüzelésű kazán az önkormányzatnál.

Azt is gondolom, hogy nem Meggyes közéletből való eltávolítása a cél, hanem a pénzügyek tisztázása. Szóval nevetséges a mentelmi jogra való hivatkozás.
Hunvald, aki magánrepülőt vett magának, vagy Hagyó, aki egész Budapest pénzei felett "őrködött", nem hiszem, hogy kishalnak tekinthető, de igazad van, akkor lenne igazságos a dolog, ha Gyurcsány is megkapná megérdemelt jutalmát egy kényelmes cella formájában. Azért még bízzunk Budaiban.

Nos, éppen a kőkemény bizonyítékokat kértem az imént számon rajtad, de nem túl sokkal szolgáltattál, ezért is kérdeztelek. Azt hiszem, ez inkább a te érdeked, mert én ugyan egy névtelen senki vagyok, de a politika egy pillanat alatt megbünteti, ha ilyen szinten megalapozatlan vagy. Ha Tétényi is ilyen, csak addig marad vetítésben, amíg valaki meg nem mozdítja kisujját bal vagy jobboldalról.

Azt értem, hogy mit mondasz a város érdekével kapcsolatban. Ez Tétényinek egy jó cél. De ilyen lufikkal ez nem fog menni.

komment1 2011.04.20. 22:59:38

@xsasha: Xsasha neked szimplán az a bajod, hogy mindig igazad kell legyen, olyanban is, amiben nincs. A kitartásod is szimplán ennek tudható be, és én erre céloztam. Tudod, a város 2/3-a tud arról, amit írtam, mindenki tudja, hogy eltűnt egy rahedli pénz - akkor mi a fenéről beszélsz? Azt a véleményemet, hogy szerintem elképzelhető, hogy pártfinanszírozásra ment, én fogalmaztam meg és itt - szerinted ez a főügyészség honlapja? Meg az, hogy vannak tippjeim és elképzelhetőnek tartok valamit, az szerinted egyenlő azzal, hogy rohanok feljelenteni valakit? Tudsz szöveget értelmezni? Kétlem. Illetve nem is ezt, csak aki nem akar, az úgysem ért. Én nem vagyok a polgármester és ezt nem az ATV-nek nyilatkoztam vagy Budai Gyulával tárgyaltam meg - tudsz disztingválni emberek és adott helyzetek meg pozíciók között? Megint kétlem, illetve megint nem is ezt, hanem hogy egyáltalán bármit meg akarsz érteni.

Egyébként látszik, hogy nincs nagy helyismereted Esztergomban, ugyanis a polgármesteri hivatal totál régi, lepukkant épület (kivéve Meggyes luxus irodáját), és igen, van olyan kályha, ahol lehet papírt égetni. (Egyébként létezik egy iratmegsemmisítő nevű készség is, biztos hallottál róla, de a túl sok ledarált cucc elég feltűnő.) És üdvözlöm az ufóidat, mert én tényekről beszélek, amit helyi illetőségű lakosok nagy számban bizonyítanak, de aki egy csöppet használja az agyát, az is rájöhet, hogy mit csinálhatott Meggyes és tsa a kulcsra zárt irodákban heteken át.

komment1 2011.04.21. 00:09:47

@xsasha: Még egy fontos dolgot nyomatékosítok, mielőtt tovább kombinálsz, mert látom, hogy ilyen irányba is vitted a dolgot: mindezt nem Tétényi Éva mondja, hanem az én véleményemről van szó. Soha nem is mondta. Transzparenciáról volt szó, átláthatóságról, amelynek révén egy csomó minden kiderült, de a következtetéseket már maguk a választópolgárok vonják le, azaz pl. Kis Miska, Nagy Jóska és én is.

Egyébként pedig szó sincs arról sem, amit sejthetően feltételezel, hogy egy pártot, vagy bármely pártot kipécézne TÉ, amelyet vádol, és amellyel nem hajlandó együttműködni. Éppen hogy úgy gondolja, hogy vannak olyan alapvető dolgok, amelyben minden párttal meg lehet és kell egyezni, ezért adta TÉ Vonának az esztergomi aláírásokat, hogy ő nyújtsa át őket a Parlamentben és ezért vett részt LMP gyűlésen TÉ. És rengeteg Fidesz szimpatizáns támogatja, én magam is szavaztam tavasszal a Fideszre. Az más kérdés, hogy nekem mára végképp elegem lett a Fideszből. De nagyon sokan továbbra is megmaradtak Fidesz szimpatizánsnak és mégis támogatják TÉ-t, és ő soha egyetlen választói csoportra nem mondaná azt, hogy őtőlük teljesen elzárkózik. Lényege a politikájának, hogy a megegyezés lehetőségét keresi. Esztergomban is Meggyesék azok, akik minden megegyezéstől elzárkóznak, nem TÉ. Velük ilyen szempontból sajnos nincs mit tenni.

Vincenzo90 2011.04.21. 03:36:07

Egy maffiózó az egyetlen ellenfele. Fura jelengés önmagában is.

xsasha 2011.04.21. 09:10:12

@komment1:
Sajnos ez jellemzi a magyar politikai kultúrát, és ezért működik a tömegek tetszés szerinti mozgatása.
Nem tudsz különbséget tenni tény, valószínű esemény és városi legenda között, és az állításaidban teljesen összemosod ezeket, ezáltal hiteltelenné válsz. Ajánlom neked Raymond Smullyant, ha még mindig nem érted, miről beszélek.

Egyébként meg szurkolok Tétényinek. Óriási előrelépés lenne, ha az ellenzék élére tudna állni, és kihívója tudna lenni Orbánnak. Talán végre értelmes irányba indulna el a politika.

komment1 2011.04.21. 10:39:16

@xsasha: Éppen arról írtam az utolsó előtti kommentemben, hogy mi a különbség tényszerűen bizonyítható dolog és vélemény között, ill. hogy milyen különbséget jelent, hogy ki és hol mondja, amit mond. Örülök, hogy ezek szerint ebben egyetértünk.
Annak meg különösen örülük, hogy szurkolsz TÉ-nek, és te is szeretnéd, hogy végre értelmes irányba menjenek a dolgok országos szinten is. Tegnap nyilatkozott TÉ az ATV-nek (HírTV-be nem hívják, bár menne :), de múltkor a Heti Válasz azért korrektul interjúvolta), a várost érintő jogi szemszögből rendkívül súlyos helyzetről a végén beszél, az egész interjú viszont az országos állapotokra vonatkozik jó részt, mert a riporter erről kérdezte: atv.hu/cikk/video-20110420_tetenyi_eva
süti beállítások módosítása