Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) bajnai gordon (15) Bajnai Gordon (2) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) Fidesz (2) fidesz (130) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) gyurcsány ferenc (49) Gyurcsány Ferenc (1) habonyizmus (1) Habony Árpád (1) habony árpád (2) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) Heti Válasz (1) heti válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) jávor benedek (3) Jávor Benedek (1) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) jobbik (76) Jobbik (1) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) Karácsony Gergely (1) karácsony gergely (3) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) median (1) medián (9) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) Mesterházy Attila (3) mesterházy attila (34) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) mszp (104) MSZP (1) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) orbán viktor (114) Orbán Viktor (9) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) Schiffer András (1) schiffer andrás (9) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) simicska lajos (3) Simicska Lajos (2) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szijjártó péter (6) szíjjártó péter (1) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) Veszprém (1) veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
15:36

Sokat gondolkoztam azon, hogy érdemes-e bármit írni az Orbán Viktor által kezdeményezett politikai nyilatkozat kihelyezéséről szóló rendeletről. Hiszen alapvetően igaza van Navracsics Tibornak, aki ma a parlamentben – láthatóan nem karrierje legkellemesebb és legszínvonalasabb felszólalásában - így érvelt: egy papír nem lehet veszélyes. A nyilatkozatról már korábban is azt írtam, hogy annak legfeljebb nyelvpolitikai jelentősége lehet, tartalmi értelemben szinte érdektelen. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy ne lehetne önveszélyes – egy elemző blogban ezért is lehet mégis helye.

(Fotó: hirado.hu)

A mostani politikai vitában az ellenzék olyan túlzó és elrugaszkodott dolgokat mond, amelyeket általában az ellenzéki pártok hasonló kormányzati törekvések kapcsán mondani szoktak; miközben pedig a kormányzati megszólalók olyan kritikátlanul védik a döntést, ahogy ezt fegyelmezett politikusoktól már régen megszokhattuk. Aki túl akar lépni ezen a színvonaltalan és felejthető „forradalom volt” versus „diktatúra épül” szópárbajon, és kíváncsi saját időtálló véleményére, annak ismételten ajánlom figyelmébe a világ legegyszerűbb tesztjét: gondolja el, hogy ugyanez fordítva, azaz a szerepeket felcserélve történik. Ha kedvenc pártunkat a másik oldalon látva is ugyanaz lenne a véleményünk az ügyről, mint most, ha nincs is igazunk, legalább következetesek vagyunk.

De beszéljünk inkább a politikai következményekről! Az utóbbi időben több bejegyzésben jártam már körül a „most múlik” problematikáját, arra figyelmeztetve, hogy „a szereplőkön, a kormányon és az ellenzéken áll, hogy ezekből a múlónak tűnő, epizódszerű eseményekből össze tudnak-e rakni, fel tudnak-e építeni egy olyan konstrukciót, amelyben egyszer majd minden elem ugyanarról szól, egymást erősíti”. A rendelet kiadása ebből a szempontból olyan magas labda, amelyet még a választás utáni bénultságban leledző ellenzék is képes lehet lecsapni, később pedig szimbolikus jelentőségű hivatkozási pont lehet majd. Már most látszik, hogy ez a tartalmi értelemben lényegtelen eset számos szereplőt ébresztett fel, s nem is csupán a pártpolitikai erőtérben.

Természetesen semmibe nem kerül, ezért aztán könnyedén lehet politikailag motiváltnak nevezni azt a véleményt, hogy ez egy önsorsrontó, ki nem kényszerített politikai hiba. Mint ahogy azokat is laza kézlegyintéssel lehet a "gyurcsányizmus" támogatói közé sorolni, akik így vélekednek. Több mint biztos vagyok azonban abban, hogy a Fideszben is számosan értik az eset súlyát és jelentőségét – különösen azok után, hogy 2002-ben egyszer már hasonló „kicsinységek” miatt kellett átadnia a pártnak a kormányrudat egy tartalmi értelemben alapvetően sikeresnek nevezhető ciklus után.

A kérdés csak az, hogy ennek a viszonylag egyszerű politikai felismerésnek lesz-e következménye: akadnak-e olyan szereplők, akik ilyen ügyekben a jelenlegi politikai döntéseket meghozó és támogató vezetőkkel szemben a jövőben akarnak és tudnak is életerősen fellépni. Azok számára, akik látják ennek a politikának a lehetséges (ön)veszélyeit, a dilemma nem csekély: lehet-e úgy tenni a Fidesz és a magyar jobboldal érdekében, hogy közben óhatatlanul az egység látszatát tehetik kockára. S ez akkor is súlyos kérdés, ha számtalan példának köszönhetően tudjuk: a siker elsősorban nem az egységen, hanem az okos politikán múlik. 

Nagyon sok idő van még a hibák kijavítására, mint ahogy megismétlésükre is...

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr932131147

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ágyra, magyar! 2010.07.28. 17:03:10

Ki látta az „Állítsuk meg a népességfogyást” installációt a Bajcsy Zsilinszky úton…? Én igen. Az első pajzán gondolatok után eltűnődtem, mi a valós értelme a kb. 130 négyzetméteres táblának. Az installációt a Nagycsaládosok...

Trackback: Személyi döntések hete 2010.07.10. 19:09:54

Bár a hét elején minden blog a nemzeti együttműködési nyilatkozat kifüggesztésétől zengett, történt fontosabb is.A nemzet tacepaója persze elég beszédes. Ha Orbán Viktor azért függesztette ki a kormányhivatalok falára, mert kell az ingyenes reklámfelül...

Trackback: Nemzeti Együttműködési Fasz 2010.07.07. 04:39:12

A Nemzeti Együttműködési Nyilatkozatot minden közintézményben ki kell plakátolni, így természetesen szerkesztőségünk falán is ott csüng. De sajnos nem mindenki ilyen lojális a jelenlegi vezetéshez, ezért egy új kampányba fogtunk, hogy minél többen megi...

Trackback: Éljen sokáig az örök és megbonthatatlan 2010.07.06. 00:43:36

A világért sem akarnánk kimaradni a Nemzeti Együttműködés Rendszere közigazgatási épületekre gyakorolt sorscsapásszerű hatásának körbejárásából, ezért összedobtunk egy (khm...) alternatív nyilatkozatot azok számára, akik igazán komolyan veszik a Nemzet...

Trackback: Személyi kultusz 2010.07.05. 22:14:53

A nyilatkozat már mindenki számára ismert, hiszen mindenhonnan ezzel bombáznak bennünket. A kérdés az, hogy mi jöhet még? Bízom benne, hogy  -d(-_-)b- hozzászólása nem kerül be a holnapi újságba.   -d(-_-)b- 2010.07.05. 21:11:49Mostanában e...

Trackback: Durvulnak a szocik: minden közintézménybe Orbán képet! 2010.07.05. 20:51:54

A Fidesz kormány minden közhivatalba kitetetné a Nemzeti Együttműködés Nyilatkozatát (NENYI). Ebből tudhatják meg az emberek, hogy a mit csináltak a szavazófülkékben. Áprilisban amikor az "Itt az Idő" és a "Csak a Fidesz" plakátokat...

Trackback: Operettország, operettnép 2010.07.05. 18:08:47

Jobban belegondolva, igazából semmi meglepő nincs abban, hogy a közintézményekben és - kétség ne férjen hozzá - hamarosan otthonok tízezreiben is a falakon függ majd a Nemzeti Együttműködés Nyilatkozata. A jó marketinges reakciója ez a piaci igényekre....

Trackback: Szobám falán... 2010.07.05. 18:05:32

A jövő tehát elkezdődött. Épül már az új rendszer rendszer, lesz itt jobboldali kultúra és lesznek jobboldali ünnepek is. És a vezetők portréi jönnek ezután, országszerte a tantermek és a rendelők falán, szépen retusálva, és lesz biztosan majd felvonul...

Trackback: Túl minden határon. 2010.07.05. 17:42:36

Ez a blog mindig is igyekezett humorosan megfogni a dolgok végét. De a mai napra betelt a pohár -- elveszett a humorérzékem, olvasva a politikai nyilatkozatot, amit a Fidesz, a legszebb rákosista hagyományok nyomán, trágyás kezével legyömöszöl az orszá...

Trackback: Játék a tűzzel 2010.07.05. 17:34:28

T/589. Ez nem a legújabb Terminátor-modell sorozatszáma. Ezen a számon vették nyilvántartásba a szocialisták "A Nemzeti Együttműködés Rendszerét Megtestesítő Személy iránt érzett szeretet, hűség és hála kifejezéséről" című törvényjavaslatát. ...

Trackback: Személyi kultusz 2010.07.05. 17:19:40

A Kormány 1140/2010. (VII. 2.) Korm. Határozata Orbán Viktor bronz mellszobrának egyes középületekben való kihelyezéséről.   1. A Kormány – Orbán Viktor (a továbbiakban: Orbán) jelentõségére és az Alkotmány 35.   § (2) b...

Trackback: Kultúrharc 2010.07.05. 17:17:45

Ami már volt:  Istenre hivatkozni egy törvényben  „Deo gratias! Isten a történelem ura!” – mondta Semjén Zsolt 2010. április 29-én, a választási győzelemre utalva. Nem is telt el egy hónap, és az idézett ki...

Trackback: Kérdeznék valamit, Viktor! 3. 2010.07.05. 17:09:09

A Kormány 1140/2010. (VII. 2.) Korm. határozata a Nemzeti Együttműködésről szóló 1/2010. (VI. 16.) OGY politikai nyilatkozat egyes középületekben való kihelyezéséről 1. A Kormány – a Nemzeti Együttműködésről szóló

Trackback: Forradalmi újbeszél* 2010.07.05. 17:08:22

Legyen a közíró kormányíró, a köztulajdon kormánytulajdon, a közutálat kormányutálat mától!Kormányhatározat** kötelezi péntek óta a közintézmények vezetőit arra, hogy a közpénzekből fenntartott középületek falán jól látható helyre függesszék ki a kormá...

Trackback: A nagy restauráció 2010.07.05. 17:07:42

A Fidesz semmit nem tanult se az elmúlt nyolc évből, se a kormányzása négy évéből, se az „elmúlt negyven évből”, amely a kommunista és a szocialista rendszer népszerű elnevezése (lásd átkos). A Fidesz most annak a negyven évnek az árnyát ho...

Trackback: Mi különböztet meg minket a Balkántól? 2010.07.05. 16:21:59

A Fidesz a középületeket is kormányépületeknek tekinti. Azok dolgozói azonban a köz szolgái, nem pedig a kormány emberei. Az ellenzék hihetetlen felháborodással, a sajtó nagy része pedig gúnnyal fogadta azt a kormányrendeletet, mely előírja, hogy mi...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Átverés! 2010.07.08. 11:05:18

el@Lord Kilburn Nagszerü a levél, csak postázni is kellene, mert nem valószínű hogy olvassák a blogot.

Tegnap egyébként bele néztem az OGY követitésbe és elámultam, hogy a Jobbikos képviselők milyen normálisan és szakértően szóltak hozzá az adó és közbeszerési törvényekhez.
Nagyon elfogadható észrevételeik voltak.
Részben ez is hozzájárulhatott a népszerűség csökkenéséhez, mivel az ő közösségük nem szokott a normális konszolidált hangúv vitához.

Ordnassac 2010.07.08. 11:08:50

@Szimba: a víz nagyon kellemes, jól lehet benne fürödni. A vizsgaidőszaknak mindenhol vége van már.

@török gábor: uborkáról jut eszembe: www.youtube.com/watch?v=QPJyKrYnpqI ;-)

@manyike: remélem OV csak elszólta magát, mert viccesen néz az ki, hogy az új Alkotmány preambulumát hamarabb fogadják el, mint a törzsszöveget. Vagy csak a preambulum kell és akkor máris nem ideiglenes az alkotmány?

Videofon 2010.07.08. 11:18:34

@[nick]:
Én százszor ennyi lilaködös álmot is le tudok írni, ha gondolod. Ha már annyira sürgös neked Irrealand fantáziatartományainak kialakítása.
Csak attól még nem lesz holnap több kenyér és több lehetőség.
Mi lenne, ha csak akkor hoznád elő a városállami fejtegetéseidet, ha elméleti síkon folyik a vita? Mert még Mórickának is kevesebb dologról jut az eszébe "az", mint neked a városállam.
Ha lenne is akarat a fantasztikus ötleteid megvalósítására, az több évtized lenne. De nincs rá akarat, és belátható időn belül nem is lesz.
A jelen problémáira annyira jelentenek gyúgyírt az ötleteid, mint szívlövésre a hársfatea.

szbi 2010.07.08. 11:23:17

@török gábor: uborkaszezonban az uborkáról kell írni.

Uborkasaláta szbi-módra:

Végy egy adag bokron termett - nem kígyó! - uborkát, finoman hámozd meg, - nem baj, ha apróbb héjdarabkák megmaradnak! -, gyaluld vékonyra. Hámozás előtt a termés két végét levágva a sebet meg kell nyalni; ha keserűséget érzel, addig csonkolj, míg a keserűség eltűnik. A gyalulatot jól ki kell facsarni, majd 15 percig csöpögni hagyandó. A nyers uborkalé bántja a gyomrot.
Készíts áztatólevet! Végy annyi friss vizet, amennyi majd a szeletkazlat jól ellepi. Öntsd hozzá a külön elkészített ecetes ojtószert. Utóbbit így kell megcsinálni: végy - kb. 6 deci vízre számolva - két evőkanálnyi duplájára hígított tömény - 20%-os, mert ez természetes érleléssel gyártódik, míg a hígabb vegyészkedés eredménye - ecetet, szórj bele ízlés szerint sót és vele egytömegű finom cukrot. Akkor jó az oldott kevercs, ha a két elem egyensúlyban van: egyik sem kiabál. Öntsd össze a vízzel. Tedd bele a vékony uborkaszeleteket. Kedved szerinti mennyiségben őrölj rá feketeborsot. Csöppents bele néhány szemer jó, de semmiképpen sem aromás - és nem salátaöntetnek árult - olajat; a talján olíva erőszakos, kerüld; a napraforgóé finom, a repce csak sütésre való! Kóstold meg, s ha ínyedet simogatja, tégy mellé egy gerezd fokhagymát, enyhén irdalva. A teli edényt helyezd a hűtőbe, ám ne feledd, nem fagylalt e táp, megevés előtt félórával kiveendő! A csinálás sorrendje fontos, e rendben nem takarnak az ízek!
Tálalás után ki-ki friss tejföllel, joghurttal, kefirrel öntheti nyakon - mint a magamfajta jó alföldiek -, rá édes pirospaprikát szitálva. Más tejes fölöntés helyett, vastagon tovább borsolva, "nyersen" eszi, hasonlóan a felvidékiekhez, s a magamfajta jó dunántúliakhoz.
Jó mindenféle sült mellé, pörköltekhez, vastag sós tésztához, zsíroskenyérhez. Ellenjavalt sárgarépa-főzelék kísérőjének adni; bár azt úgy sem eszi a hozzám, a budapestihez, hasonló rendes ember.
Remek e recept!
Kívánalomra küldök még 77 hasonlatosat.

Ted Striker 2010.07.08. 11:26:51

@Ordnassac:

Megtámadták az Ab-n a nenyi-kifüggesztés határozatát

2010. július 08., csütörtök, 11:11
MTI

Megérkezett az Alkotmánybíróságra (Ab) az az interneten is olvasható állampolgári beadvány, amelyben azt kérik a testülettől, hogy semmisítse meg a nemzeti együttműködésről szóló politikai nyilatkozat kifüggesztéséről rendelkező kormányhatározatot - mondta el az MTI érdeklődésére csütörtökön Sereg András, az Ab sajtófőnöke.

Az interneten több helyen is olvasható beadványban a kormányhatározat megsemmisítését kérik az Alkotmánybíróságtól, ugyanakkor alapvetően a nyilatkozat szövegét is kifogásolják. A világhálóra a beadványozó neve nélkül felkerült dokumentum szerint a nyilatkozat három mondata - a többi között az, hogy "a magyar nemzet 2010 tavaszán újra összegyűjtötte életerejét, és a szavazófülkékben sikeres forradalmat vitt véghez" - valóságtartalmuktól függetlenül sértik az alkotmány tanszabadságra vonatkozó szakaszát.

Ordnassac 2010.07.08. 11:29:50

@szbi: neked is ajánlom a Gábornak mutatott linket. ;-)

panelburzsuj 2010.07.08. 11:33:42

@manyike:

"ha a zemberek önállóan gyűjtenék a számukra fontos értékkategóriákat, majd összehasonlítanák tavasszal a kormányéval, nagy átfedés lenne?"

Ez egy inspiratív kérdés, nagyon köszönöm.

Ordnassac 2010.07.08. 11:43:39

@Ted Striker: hmmm... erre kíváncsi leszek.

[nick] (törölt) 2010.07.08. 11:44:25

@Videofon:
én meg a nemzetgazdaságodat tartom lilaködös hülyeségnek. mitől lenne rossz, ha 2-3 fővárosi kerület lenne. mond már el hülye gyerek, hogy az mitől lenne rossz. jelzem van rá politikai szándék. a 20-30 megyei város adott. a 200-300 járás meg gyakorlatilag kistérség szinten létezik, szerintem lehetne még szabdalni, mert van ahol több város is tartozik alájuk. szóval mitől lilaködös hülyeség ez. ez az önkormányzatiság. mert most vidéken falusi önkormányzat van, csakhogy a falu semmiféle közfeladatot nem tud ellátni önállóan, mert ahhoz túl kicsi. a megyéből meg ki van véve a megyei jogú város. szóval így a megye megint nem tud.

nyilván a leszakadó térségekhez kell a kincstár segítsége, a vidékhez praktikusan, de megyei jogú városok, és a fővárosok esetén nem kell. azok közintézményeitől el kellene vonni valamennyi pénz, a járásoknak meg odaadni, de mellette önállóan kell elvégezniük az intézményi reformokat.

szóval én nem hiszek az államreformban például. mondok egy valós példát. debrecenben kósa össze át akarta alakítani egészésgügyi ellátórendszert. most az egy külön kérdés, hogy haverok akarta kiprivatizálni részeket, illetve ezt meg is tették. debrecennek is volt hagyója egyébként. mondjuk annyi, hogy kósa kirakta végül. de ez mindegy is. szóval önkormányzati szintem volt elhatározás, hogy kevesebb intézménnyel, hatékonyabban kell működni. a probléma akkor kezdődött, hogy gyurcsány is belefogott dírrel dúrral a reformokba, és akkor ezzel politikai értelemben szembefordult mindenki. mindenki. mert ezt helyi szinten kell lejátszani.

szóval a nemzetgazdaság, az államreform, a politikai gazdaságtan lilaködös álom.

Ordnassac 2010.07.08. 11:48:58

@panelburzsuj: vigyázz, a végén még konspiratív lehet a kérdés! ;-P

panelburzsuj 2010.07.08. 11:50:33

@panelburzsuj:

Ilyesmik jönnek belőle elő ugyanis:

Esz vagy NEMESZ, nem kap mást?

Ha NEMESZ, akkor mégis mi?

Ez persze a bohóckodás szintje. De ha tényleg túl akarunk lépni a "húsz esztendő zűrzavarán", akkor nagyon kemény és precíz formákba is önthetőek ezek a bolondos kérdések.

Mégegyszer köszönöm.

panelburzsuj 2010.07.08. 11:54:40

@Ordnassac:

Ifjúkoromban egyetemről is repültem, meg repülő egyetemen is ültem.

Méghozzá ebben a sorrendben! Úgyhogy nagyjából tisztában vagyok a kockázatokkal és mellékhatásokkal ... :)

Videofon 2010.07.08. 11:56:50

@[nick]:
A városállami hülyeségeidhez képest a világban jól működő gazdaságok mind nemzetgazdaságok, hülyegyerek. De ettől még álmodozhatsz nyugodtan, csak engem ne fárassz vele.

Ted Striker 2010.07.08. 11:58:20

@panelburzsuj: a repülő egyetem a Kilián?

panelburzsuj 2010.07.08. 12:01:00

@panelburzsuj:

Húsz esztendőm határ lom

Húsz esztendőm eladom

Hogyha nem kell senkinek

Hát (Tudjukki) veszi meg

(piszkozat)

Ordnassac 2010.07.08. 12:05:06

@Ted Striker: ideológiailag még nem vagy elég képzett, ezek szerint... :-P

Ted Striker 2010.07.08. 12:09:02

@Ordnassac: Inkább csak figyelmetlen vagyok, mert csak egy az amit nem tudtam a másikat (uccsó kérdés) szimplán elnéztem :-)

Na de jöjjenek az eredmények, ki hogyan szerepelt - puskázni (netet használni) nem ér!

Szimba 2010.07.08. 12:18:46

@panelburzsuj:

A röfrén is jó!

"Minél inkább nemzeti, annál együttműködőbb,
Minél együttműködőbb, annál inkább nemzeti.
Nemzet is és együtt, Orbán Viktor meggyütt,
Nemzet is és együtt, Orbán Viktor meggyütt."

Szimba 2010.07.08. 12:21:11

@panelburzsuj:

Azt is vedd majd figyelembe, hogy azonos fogalmon szinte minden egyes ember mást ért.

Ordnassac 2010.07.08. 12:24:01

Az Isten tudja hanyadik alkotmánymódosítás: www.parlament.hu/irom39/00649/00649.pdf

Szimba 2010.07.08. 12:27:07

@Ordnassac:

Ajaj, nekem is csak 8/10.:((

Lord Kilburn 2010.07.08. 12:48:19

@bariga:
@Átverés!:
Köszönöm, jól esett. A helyzet az, hogy az általam látogatott blogokon (TWÁ, Török Gábor) a kommentfolyamba mostanában még csak-csak beleolvasok, de beszélgetni, vitázni nem nagyon van időm, és a vb alatt – őszintén szólva – nagyon kedvem sem volt. Ha meg jön az ihlet, abból ilyen hosszú szövegek jönnek ki, amit a legtöbben átugranak.

Sebaj. Ha Gábor elolvasta, és tetszett is neki belőle valami, esetleg némely gondolat még megtermékenyítően is hatott rá, már megérte.

Diocles 2010.07.08. 12:51:40

@Ordnassac:

a hírszerző balogandrásos cikke érdekes:
www.hirszerzo.hu/cikk.a_balogh-manover_vethet_veget_a_gyurcsany-korszaknak_az_mszp-ben.157848.html

1. tehát a nagy független Balogh András ugyanolyan pártpozit, sőt, magasabbat fog betölteni, mint amely miatt Schmitt elnökségét kifogásolták a szocik... Na ennyit az őszinteségükről...

2. így akarják kitúrni Gyurcsányt. (nem mintha az ő kiherélése miatt aggódnék, de ezzel a trükkel a régi nómenklatúra újabb X évre betonozza be magát, a koravénesített M. mellé még odarakják a megbízható Balogh elvtársat.
végy egy idős, tekintélyes bábot, amelyet beemelsz a pártvezetésbe (=mondhatod, h valamennyire megujulás volt), ugyanakkor mivel a báb csak tőled függ (mármint a régi pártvezetéstől), saját háttere és politikai tapasztalata nincs, így valójában nem a megújulást segíted, hanem a konzerválást. Ügyes.

Ordnassac 2010.07.08. 12:56:01

@Diocles: 1. a "fog betölteni" és a "betöltött" között van azért különbség. Amennyiben BA-t megválasztották volna KE-vé, biztos nem jelölték elnökhelyettesnek.

2. ponthoz: OV már évek óta ezzel él: Pelczné és Schmitt mi volt? Saját politikai hátterük és tapasztalatuk nem volt. Szóval semmi új nincs a nap alatt.

Ordnassac 2010.07.08. 13:00:32

@Ordnassac: *jav: jelölték volna elökhelyettesnek

Ordnassac 2010.07.08. 13:01:11

@Lord Kilburn: Gyurcsány-blog-paródia is lesz? ;-)

Diocles 2010.07.08. 13:07:56

@Ordnassac:
1. csak arra utaltam, h Balogh ugyanolyan megbízható elvtárs az MSZP számára, mint Schmitt a Fidesz számára.
a pártfüggetlen elnök kell érvet ezzel utólag is hiteltelenítik.

2. jó meglátás, Orbán beemelte Schmitt Pált alelnöknek, csak hogy ne kelljen Rogán vagy Kósát beemelni, most ugyanazt csinálja Baja-Szekeres-Lendvai, beemelnek egy régi kádert, nehogy véletlenül Botkának vagy valamelyik Gyurcsány-embernek kelljen adniuk valamit...

ez a módszeres kiszorítás útja, arra leszek kiváncsi, h Gyurcsány borítja-e az asztalt.
mert 4 év múlva már azon sem csodálkoznék, ha a Mesterházy-féle pártvezetés őt és a híveit még listás helyekkel se kínálná meg...
(Rogán és Kósa esete azért más, mert nekik sohasem volt olyan szervezett bázisuk, mint Gyurcsánynak, ráadásul a konfliktusok sem volt olyan éles a pártvezetéssel)

Lord Kilburn 2010.07.08. 13:12:04

@Ted Striker:
@Ordnassac:
9/10. A legutolsó kérdésre elrontottam a választ. Polgármesteri hivatalokat tippeltem laktanyák helyett. Amatőr hiba…

6.Lenin 2010.07.08. 13:13:03

@Lord Kilburn:

"Egyetértés, na az viszont részemről nem lesz. Veled soha. "

Elég lett volna csak ennyi.Ez véleményed,ehhez jogod van.

Viszont hoztad a stílusodat,arrogancia és 1 valag csúsztatás.
Előadtad a saját véleményedet,mintha az takarná a többség véleményét

Mit is kritizáltok?

Orbán Viktor úgy beszél a 2/3 birtokában,mintha a többség véleményét képviselné.Pontosan úgy,mint te beszélsz 1 kisebbség képviselve,mintha a többséget nevében írnál.

Gratulálok,magas volt az UV(OV?)sugárzás?

Lord Kilburn 2010.07.08. 13:21:05

@Ordnassac: Gyurcsány írásaiból nem tudnék kiragadni olyan karakteres jegyeket, amelyek alapján azonosítható lehetne a stílusa. Vagy csak nem olvasok elég Gyurcsányt. :)

Bayernél két erőteljes stílusjegyet találtam: a tenyérbemászóan kioktató, fraternizáló tegeződést, valamint a mondanivaló nyomdafestéket nehezen tűrő szavakkal történő kihangsúlyozását.

Ordnassac 2010.07.08. 13:36:01

@Diocles: 1. ezt az MSZP-nél már 2005-ben tudtuk, amikor Szilit jelölte. (Vajon a balos Balogh beemelésével Szili helyzete hogy alakul?)

2. kíváncsi leszek, hogy miképp alakítják át az elnökséget, OV tett már rá utalást.

Ami a Gyurcsány-csapatot illeti: jó kérdés. A frakcióalakításhoz szükséges 10 embere szerintem lazán megvan, csak egyáltalán nem biztos, hogy jól jár vele. Emlékszel még talán Szabó Iván (Isten nyugasztalja) próbálkozására.

[nick] (törölt) 2010.07.08. 13:36:03

@Videofon:
egyezzünk meg abban, hogy hülyének tartjuk egymást.

Lord Kilburn 2010.07.08. 13:39:31

@6.Lenin:
„"Egyetértés, na az viszont részemről nem lesz. Veled soha. "
Elég lett volna csak ennyi. Ez véleményed,ehhez jogod van.”

Hát Neked lehet, hogy elég lett volna.

Én szeretek előbb érvelni, majd csak utána ítéletet alkotni, árnyalatoktól megtisztított, karakteres mondatokat leírni.

Az idézett mondat a befejezés, a kisarkított végső következtetés, ha úgy tetszik, a katarzis. Ha érdemben vitázni akarsz, akkor elemezd inkább írásom tárgyát:

Egyetértesz-e azzal, ahogyan Orbán a nyilatkozatban rendszerváltáshoz viszonyul? Egyetértesz-e a nyitó mondattal, ahogyan abban összemossa a negyvenhat év megszállást, diktatúrát a rendszerváltás két zavaros évtizedével?

Egyetértesz-e azzal, hogy a nyilatkozatban tavaszi választási győzelmét jelentőségében a rendszerváltás fölé helyezi?

Mondj Orbán Viktorén kívül egy másik politikusi nevet, akiével átfogóbban, jobban össze lehetne kapcsolni az elmúlt 20 év politikai történéseit!

Szerinted valóban a tavaszi választáson szerezte vissza hazánk az önrendelkezés jogát és képességét?

Sorjázhatnának a kérdések tovább. Ez egy történelmietlen politikai giccs, a kétharmados győzelemmel járó arctúlnövekedés, hatalmi pöffeszkedés kiváló példája.

Lord Kilburn 2010.07.08. 13:42:44

@6.Lenin:
„"Egyetértés, na az viszont részemről nem lesz. Veled soha. "

Elég lett volna csak ennyi. Ez véleményed,ehhez jogod van.”

Hát Neked lehet, hogy elég lett volna.

Én szeretek előbb érvelni, majd csak utána ítéletet alkotni, árnyalatoktól megtisztított, karakteres mondatokat leírni.

Az idézett mondat a befejezés, a kisarkított végső következtetés, ha úgy tetszik, a katarzis. Ha érdemben vitázni akarsz, akkor elemezd inkább írásom tárgyát:

Egyetértesz-e azzal, ahogyan Orbán a nyilatkozatban rendszerváltáshoz viszonyul? Egyetértesz-e a nyitó mondattal, ahogyan abban összemossa a negyvenhat év megszállást, diktatúrát a rendszerváltás két zavaros évtizedével?

Egyetértesz-e azzal, hogy a nyilatkozatban tavaszi választási győzelmét jelentőségében a rendszerváltás fölé helyezi?

Mondj Orbán Viktorén kívül egy másik politikusi nevet, akiével átfogóbban, jobban össze lehetne kapcsolni az elmúlt 20 év politikai történéseit!

Szerinted valóban a tavaszi választáson szerezte vissza hazánk az önrendelkezés jogát és képességét?

Sorjázhatnának a kérdések tovább. Ez egy történelmietlen politikai giccs, a kétharmados győzelemmel járó arctúlnövekedés, hatalmi pöffeszkedés kiváló példája.

Lord Kilburn 2010.07.08. 13:44:32

@Lord Kilburn:
Bocs. Ennyire nem szeretem ismételni önmagam, csak gond volt a technikával.

porfelhő 2010.07.08. 13:46:34

A Facebook-on Török G-nak felajánlás érkezett, ha elfáradt az irásban ötvenezer kp-ért rittyent az olvasó nagyon jó, kommentelhető cikket. /várjuk már az újat/.

Diocles 2010.07.08. 13:47:09

@Ordnassac:

Gondolom TG majd kitér a Gyurcsány-kérdésre is a szoci kongresszus kapcsán.

Szabó Ivánéknak azért meglett a maguk másfél százaléka, pedig nem voltak közkedvelt figurák.
Egy Gyurcsány-pártban biztosan benne volna az 5%, persze az mandátumban kevesebbet érne, viszont megnőne a zsarolása potenciálja egy új Gyurcsány-pártnak a baloldalon.
(Pl. a visszalépéseknél, míg most ugye semmiféle ráhatása nincs a pártvezetésre, egy saját balos kispárttal az SZDSZ szerepét is eljátszhatná.)

bigapples 2010.07.08. 13:49:05

A színfalak mögött rendületlenül megy a harc a szociknál, de nem lesz egyszerű a gyurcsánytalanítás. Mindenesetre Gréczy Zs. fontosnak tartotta jelezni a, hogy kik tartoznak a volt pártelnök követői közé a gúnyolódó szoci törvénytervezet megszületését ünneplő jegyzetében:

"A volt miniszterelnököt vasárnap Molnár Csaba volt kancelláriaminiszter látogatta meg Balaton-közeli házában. A kertben beszélgetve hamar előkerült egy laptop, és Gyurcsány Ferenc javaslatait sajátokkal kiegészítve Molnár Csaba öntötte végleges formába az azóta elhíresült törvénytervezetet. Ezután megindult a telefonálgatás, így a vasárnapi első körben Vadai Ágnes,Tukacs István, Kolber István, Ficsor Ádám, Vitányi Iván, Oláh Lajos, Baracskai József, Nemény András és Varju László csatlakozott."

Lám így megy a szociknál a törvénykezés... nem csodálom, hogy a pártvezetés szeretne ettől a szoci Csák Mátétól megszabadulni.

Ordnassac 2010.07.08. 13:57:58

@bigapples: 11 fő. Ez már elég a frakcióalakításhoz. A törvényjavaslatnál az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy ahhoz azért Lendvai Ildikó, Mesterházy Attila és Kovács László is csatlakozott. Vitányi Iván és Tukacs István végül lekésték az aláírást.

ssi 2010.07.08. 13:58:15

KE

hibás megközelítések vannak?

ha tisztességes, kulturált légkörben
egy törvényjavaslatot a parlamentben a pártok megvitatnak,
majd megszavaznak,
KE AB-hoz küldi aláírás előtt,
presztízsveszteség-e valakinek?

alkotmányos aggályokat kinek és mikor kell felismernie,
s ilyen esetekben ki kérhet normakontrollt?

Ordnassac 2010.07.08. 14:00:06

@Diocles: gondolod, hogy Fletó csapata átvenné egyfajta "Magyar Progresszív Chartaként" a SZDSZ szerepét? Kizárva persze nincs. Igaz, Bauer Tamással lenne is egy volt SZDSZ-es tagja ennek a szervezetnek.

Ordnassac 2010.07.08. 14:01:00

@bigapples: még valami: törvényhozás, nem törvénykezést. Utóbbit a bíróságok csinálják. Nem ugyanaz. ;-)

Diocles 2010.07.08. 14:01:05

@bigapples:

A gond az, h a régi nómenklatúra nem azért utálja Gyurcsányt, ami a valós bűne, ti. az elkúrás (kiköltekezés hitelből), hanem azért, mert túl "liberális" volt, értsd, beszólt Kádárnak, megnyilvánult ideológiai kérdésekben a kádárista massza helyett, reformretorikát használt (bár érdemben szart se csinált), stb.

A régi nómenklatúra a legrosszabbra jáccik, csinálni akar egy értéksemleges pártot, amelynek egyetlen jellemzője a "baloldaliságnak" mondott szociális populizmus.

Persze ehhez Gyurcsányt el kell tüntetni, hiszen Gyurcsány nem csupán a jobboldalon, hanem őskádárista sörösvirslis melósnál is vörös posztó.

Legszívesebben száműznék, mint Kádárt Rákosit, messze ez volna a kényelmesebb, de ezt értelemszerűen nem tehetik, kizárni nem zárhatják, marad Gyurcsánynak és híveinak lassú marginalizálása, persze, ha azok hagyják.
Ha Mesterházyék ügyesek, akkor Gyurcsányék azon veszik észre magukat, h a köv. választásokon max. Gyurcsánynak dobnak oda tessék-lássék egy befutó helyet, de már Molnár Csabikának és Vadai Ágikának sem. Lassú tűzön főzik a békát.

[nick] (törölt) 2010.07.08. 14:02:09

@Ordnassac:
gyurcsány az mszp-n belül nem fog tudni mit csinálni. ugyanígy van ezzel szily. szóval ha van egy frakcióra való emberük, akkor elég racionális kiülniük.

szilynek jól áll a premodern keresztényszocialista gondolkodás, gyurcsány ezt a posztmodern progresszív baloldali gondolkodást próbálja sikerre vinni. de az egész szocialista pártot nem fogják tudni meggyőzni. és ezért racionális a kiülés. a maradék meg majd szociáldemokratának definiálja magát. aztán persze a baloldali pártok ettől még szövetségben indulhatnak a választásokon. összeállnak egy plakátképre. nyilván meg tudják itélni, hogy hányszor 5%-ot tudnak biztosan megugrani. szóval simán el tudok képzelni középtávon 3 lmp méretű szocialista frakciót, még ebben a parlamentben.

Ordnassac 2010.07.08. 14:04:06

@manyike: lehet presztízsveszteség. Németeknél volt ilyen, amikor az azóta lemondott Horst Köhler nem írt alá bizonyos elfogadott törvényeket.

Főleg akkor lehet presztízsveszteség, ha az elnök "színezete" megegyezik a kormányéval (akár csak részben is).

A másik kérdésre külön válaszolok, az hosszabb lesz.

Ordnassac 2010.07.08. 14:06:14

@[nick]: nézd, ezt már korábban is írtad, a válaszom azóta nem sokat változott: a választók nem biztos, hogy honorálják a nagy szakítást, majd aztán mégis közösen indulnak. Ez azért elég átlátszó megoldás lenne. Arról nem is szólva, hogy Szilinek (i-vel írja a nevét) nincs 10 embere a mostani MSZP-frakcióban.

Lord Kilburn 2010.07.08. 14:08:31

@Diocles:
@Ordnassac:
hvg.hu/velemeny/20100707_mszp_mszmp

Szóval jó kérdés. Egy biztos: Az SZDSZ és az MDF kimúlásával, Gyurcsány és Bajnai eltűnésével nincs képviselete a gazdaságpolitikai liberalizmusnak. Ha alakulna egy liberális párt, ami Bajnai örökségét felvállalná, és szerencsésebben szerveződne, mint a bokrosi MDF; egy olyan párt, mint Szlovákiában a SaS, világos politikai vonalvezetéssel, az szerintem a jelenlegi, harmatgyenge ellenzék helyzetében sikeres lehetne. Az LMP nem fogja – nem is akarja – betölteni ezt a politikai űrt.

De valószínűbb forgatókönyv, amit Papp László Tamás ír.

[nick] (törölt) 2010.07.08. 14:16:35

@Ordnassac:
majd meglátjuk, hogy gyurcsány ki ül-e, és szili ki tud-e ülni. csak azt mondom: ez egyre inkább racionális forgatókönyvnek látszik. paradox módon az is jól jönne nekik, hogy a jobbik lenne a legnagyobb ellenzéki frakció.

6.Lenin 2010.07.08. 14:18:46

@Lord Kilburn:

Pontosan az érvek hiányoznak az írásodból,de ezt már többször megvitattuk a TWÁ-ni.Általában átsiklasz felettük.

Nyilván minden politikus,nem csak OV,túlzásokkal próbálja kiemelni saját szerepét.Ezt nem vitatom,de nem akarom eltúlozni sem.

90-ben senkik által nem választott, támogatott csoportok közti megállapodások során jött létre a "rendszerváltás"-nak nevezett valami.

Az elmúlt 20 év,némi túlzással persze,a társadalom szempontjából volt annyira zavaros,mint előtte.Szerencsére akasztások nem voltak.Ez mondjuk lényegeseltérés.Szemkilövés,csonttörés volt.Kifosztás volt.

A választási győzelem(2010)jelentőségének tisztázása még a jövő titka.Minden esetre,van,nem kicsi jelentősége.
Szerintem volt benne akkora,előre nem hihető,mint 90-ben.

Szerintem még OV is csak reménykedett a 2/3-ban.Neki,erre volt szüksége a kormányzáshoz.
A jelenlegi állapotokat figyelembe véve ez érthető is.Értelmetlen ezt félre magyarázni.

Nyilván OV-nak jelentős szerepe volt az elmúlt 20 évben,annyiban,megharcolt,előkészítette a tavaszi győzelmét.
Szerintem ebben szerencséje is volt,hogy 2004-ben Gyurcsány került hatalomra.Nélküle még csak álmodozna OV a 2/3-ról,de még a győzelemről is.
Az MSZP/SZDSZ ellenében mindenképpen szükség van ilyen arányú győzelemre.A maradványaik ellenében is.

A tavaszi választásokon visszanyerte Mo azt a lehetőséget,hogy mai körülményeknek megfelelően,függetlenebb,szabadabb(főleg gazdaságilag)országként,nemzetként, része legyen Európának,a világnak.

A képessége megvan.A lehetősége most fog eldőlni,a következő 4, vagy több évben.Vagy végleg lemaradunk.

A nemzeti összefogás lenne az alapja,de ez tűnik a legnehezebb résznek.
Szerencsére egyre kevesebben vannak,akik a nemzet érdekeit összekeverik a saját vagy, 1 szűk csoport érdekeivel.

Ez kemény harc lesz.

Erről szól ma minden.Ez a lényeg.

ssi 2010.07.08. 14:18:46

@Ordnassac:
ha egy pártember lesz a KE
munkája során lehet-e inkább szakember, jogász?

ha nem arrogánsan fogadnak el egy törvényt,
az alkotmányos kifogásokat értékelhetjük-e egyszerű szakmai segítésnek?

ha becsúszik a tévedés az OGy-ben,
a kijavítása viszont az ország érdekét szolgálja,
ez öröm, vagy káröröm?

akár pártkatona, akár nem a KE,
de szakszerűen dolgozik,
már az előzmények (pártok közti kapcsolat) meghatározza
a végén az érzelmeket?

R\'hard 2010.07.08. 14:22:16

@[nick]:
Udv!

Ha ugy dont az MSzP frakcio nehany tagja, hogy onallo frakciot alapit, akkor az MSzP mint part - mivel orszagos/teruleti listarol kerultek be - meg tudja-e oket valami modon fosztani a mandatumuktol?
Az biztos, hogy az egyeniben mandatumot szerzoket nem. Szanyi oda ul, ahova akar, de rajta kivul mindenki mas ebben a helyzetben van.

R

Ordnassac 2010.07.08. 14:24:12

@manyike: "alkotmányos aggályokat kinek és mikor kell felismernie, s ilyen esetekben ki kérhet normakontrollt?"

Most az Alkotmánybíróság két ismertebb hatáskörén keresztül akarok válaszolni erre a kérdésre.

1. előzetes normakontroll. Ez csak törvényekre, az OGY ügyrendjére és nemzetközi szerződésekre vonatkozik. Az utóbbi kettő itt most lényegtelen, nem is volt nagyon ilyen ügy. A törvények előzetes vizsgálatra küldése a KE diszkrecionális jogköre. A törvény vizsgálatakor a KE segítségére van a Közt. Elnöki Hivatal alkotmányügyi és jogi főosztálya, persze nem árt, ha érti a KE, hogy mi fán terem a jog. Beadványában meg kell indokolnia a KE-nek, hogy miért tartja alkotmányellenesnek a törvényt vagy egyes rendelkezéseit.

2. utólagos normakontroll. Ezt bárki, de tényleg bárki megteheti, a szomszéd Mari néni is. Persze indokolni itt is kell, hogy mely törvény, rendelet, határozat stb. mely részét tartja alkotmányellenesnek, megfelelő indok(o)lással.

Szóval a kinekre kb. ez az eljárási válasz. A mikornál az 1. pont esetében a törvény elfogadása után 15 (vagy sürgősség esetén 5) nap, a 2. pont esetében konkrét időpont nincs, de hatályon kívül helyezett jogszabály (vagy egyéb normatív rendelkezés) ellen csak korlátozott módon lehet eljárást indítani.

Ordnassac 2010.07.08. 14:33:07

@R\'hard: nem foszthatók meg a mandátumtól, mindegy, hogy milyen úton szerezték meg. Ez a képviselői jogállás egyik alappillére.

Azonban, ha az új frakció valamelyik tagjának megszűnne valamiért a mandátuma (lemond, megszűnik a választójoga, meghal stb.), akkor az jelölhet a helyére új képviselőt, amelyik párt jelöltjeként bejutott az OGY-ba. Csak a példa kedvéért: Vitányi Iván kiválik a Gyurcsány-csapattal együtt és új frakciót alakítanak (mondjuk vannak pont 10-en), majd egy év múlva egészségügyi okokra hivatkozva lemond mandátumáról. A helyére nem a Gyurcsány-féle párt, hanem az MSZP jelölhetne valakit az országos listáról (VI onnan jutott be).

A következmény az lenne, hogy a Gyurcsány-frakció 9 főre csökken, ergo megszűnik és maradna 9 független képviselő. Azt meg kevéssé hiszem, hogy összeállnának Molnár Oszkárral.

[nick] (törölt) 2010.07.08. 14:33:46

@Lord Kilburn:
de gyurcsány nem híve a gazdasági liberalizmusnak. ő a progresszív modern baloldaliság a híve, és annak kevés köze van a klasszikus liberalizmushoz.

a liberális gazdaságpolitika az, amit nagyjából kína visz. a high tech iparágak szabad piaci viszonyok működnek, gyakorlatilag laissez-faire módon. a low tech ágazatokat meg szövetkezeti jelleggel működtetik. és erre jött létre anno a két klasszikus közgazdasági iskola, az egyik a smith féle határhaszon elméletet, a másik a ricardo féle munkaérték elmélet (amit aztán átvett marx). és utóbbi elég jól működött szocialista mezőgazdaság címszó alatt. a high tech ipar nem tudott fejlődni. ezt ismerték fel a kínaiak, hogy ahhoz kapitalizmus kell. szóval a liberális gazdaságpolitikát most nagyjából kína viszi. természetesen társadalmi, vagy emberi jogi, és kulturális értelemben egyáltalán nem liberális kína, de gazdasági értelemben ultraliberális. de gyurcsány nem ezt tartja szem előtt.

gyurcsány a közintézményi reformban gondolkodik, és ennek a kifutása az nagyjából a mintaállam koncepciója. az állam feladata, hogy a közintézmények számára egy mintákat, vagy terveket fogalmazzon meg. nem az egész társadalom számára, szóval ez nem a jobboldal által sokat emlegetett társadalom mérnökösködés, hanem a közintézmények számára. szóval bauer tamás, vagy bokros lajos is ennek a híve. és gyurcsány is. ez nem zárja ki a gazdasági liberalizmust persze, de azért ez két eltérő politikai irány. az egyik a közintézményi reformokat akar, a másik szabad piacot.

ssi 2010.07.08. 14:34:30

@manyike: kiegészítés

nagyon sokan nem mentek el szavazni
nagyon sokakat nem is érdekli

ha a politikában nem lenne ennyi ellendrukkerség, utálat,
változna a helyzet?

sajátos, vagy tudatos?
Fidesz-KDNP-nél néhány ember mondja a rosszat és illetlenül
MSZP-ben bárki, akinek stílusa - mikor vesztették el ennyire a fonalat?
LMP nagyon bele se bonyolódik
Jobbik - úriemberesedik

Ordnassac 2010.07.08. 14:34:49

@manyike: ez nagyban függ az adott ember személyiségétől. Van, aki korábbi pártvezetőként képes függetleníteni magát (persze ahhoz formátum kell), más meg nem.

Diocles 2010.07.08. 14:46:16

@Ordnassac:

ott van Bugár példája, nagyon hajaz Gyurcsányra.
adott egy pártjában a margóra szorított személyiség, aki kiugrik, maga mellé vesz pár vonzóbb arcot, és végül jobb eredményt ér el, mint a beágyazott, ám kiüresedett anyapárt.

egyedül a kopicédulagyűjtés, ami miatt ez itt neccesebb, de szerintem az sem megoldhatatlan, pláne, ha van egy kicsi, ám fanatikus rajongótábor.
pénze meg van a kampányra, akár a saját vagyonából is rászánhat pár száz millát, ha a politikából akar megélni.

[nick] (törölt) 2010.07.08. 14:47:21

@R\'hard:
nem biztos, hogy akarja. mert kizárásokkal az mszp szétesne. viszont éppenséggel külön tudnak ülni három frakcióba. aztán persze deklarálják, hogy ez egy baloldali választási szövetség. egymással versenyezhetnek a választók kegyeiért. tarthatnak például előválasztásokat, mint az amerikai demokrata párt.

R\'hard 2010.07.08. 14:50:37

@Ordnassac:
Udv!

Koszonom. Nekem is ugy remlett, hogy csak a mandatumat elveszto kepviselo eseteben van szerepe annak, hogy egyeniben szerezte-e a mandatumat. Most mar tudom is. :-)

R

[nick] (törölt) 2010.07.08. 14:50:42

@Ordnassac:
ha jól tudom, elvben kizárhatnak valakit, és akkor köteles függetlennek kiülni. csak ez az, ami meg nem érdekük.

Ordnassac 2010.07.08. 14:51:09

@manyike: annyit még pluszban, hogy az előzetes normakontroll kérésének halasztó hatálya van, ergo amíg az AB nem dönt róla, addig nem lép hatályba, míg az utólagosnál nincs ilyen.

Ordnassac 2010.07.08. 14:52:36

@[nick]: így van. Hat hónapot kötelező lesz annak a képviselőnek a függetlenek között ülnie, utána átülhet máshová is.

@Diocles: csak Bugár Béla Szlovákia egyik legnépszerűbb politikusa, ez Gyurcsány esetében Magyarországon nem mondható el.

[nick] (törölt) 2010.07.08. 14:58:58

@Ordnassac:
a kiülők is fél évig után alakíthatnak képviselőcsoportot. a kizártak ugyanígy. szerintem a szociknak a kizárás nem érdekük. a kiülés viszont igen. azt meg majd meglátjuk, hogy mi lesz. szerintem még maguk se tudják pontosan, hogy ki kivel van.

sashimi 2010.07.08. 15:01:39

Csodalatra melto az a vegso elszantsag, amellyel Torok Gabor a fidesz tisztelt elnokenek legeszementebb otleteit is mentegetni tudja!

Egy dolog ketsegtelen: ha a fidesz fizetesi listajan szerepel a blog tisztelt iroja,, akkor nincs forint, amit jobban es hasznosabban koltenenek propagandara a fiuk!

[nick] (törölt) 2010.07.08. 15:15:27

@sashimi:
török általában semmiről se mond se hideget, se meleget. azt mondja, hogy kirakják ezt a papírt. a fal elbírja. aztán lehet ez jobb is, meg rosszabb is. süt a nap. mit lehet mondani: lehet eső, lehet hó. aztán persze kisüthet még a nap.

szóval az elemző azért általában tippel. nem csak leszámlálja az eseményeket, hanem van valamiféle heurisztikája. főleg, ha tudományos fokozata van. mert a tudománynak az a dolga, hogy bejósolja a jövőt. töröknek meg úgy véli, hogy az elemzőnek tilos megosztania a nagyközönséggel bármiféle heurisztikát.

Lord Kilburn 2010.07.08. 15:20:28

@6.Lenin:
„Nyilván minden politikus,nem csak OV,túlzásokkal próbálja kiemelni saját szerepét.Ezt nem vitatom,de nem akarom eltúlozni sem.”

Nyilván nincs igazad. OV az egyetlen politikus, aki a rendszerváltás óta saját választási győzelmeit folyamatosan megpróbálja túldimenzionálni. Elmebajának progresszivitása is jól nyomon követhető: Míg 98-ban csak odáig jutott, hogy „Több, mint kormányváltás, kevesebb mint rendszerváltás!” addig mára nyilvánvaló, hogy a „forradalom”, amiről a The Economist-ban is csak gunyorosan tudtak írni – érdemes elolvasni – már előrébb való is, mint a rendszerváltás.

És ne értsd félre, ezzel nem elsősorban az a bajom, hogy túlzás. Orbántól nem várok semmiféle önmérsékletet. Ezzel az a fő baj, hogy romboló. Mert erről, legalább a rendszerváltásról konszenzus volt a politikusi fejekben sokáig. Innentől viszont sok fideszes el is hiszi, hiszen meg van neki mondva, meg ki is van függesztve, hogy a rendszerváltásnál is fontosabb a saját kedvenc párt (esetünkben konkrétan a Fidesz) kétharmados győzelme. Amitől Magyarország visszaszerezte az önrendelkezés jogát és képességét. Hihetetlen, hogy nem érzékeled, mi ebben a botrányos.

A rendszerváltás számomra egy nagyon fontos, demokratikus választásokkal egy lapon nem is említhető esemény, a többpárti demokrácia, a szólásszabadság, megannyi fontos érték eredője. Én ezt akkor is így gondoltam, amikor még a nagy OV is így gondolkodott, meg akkor is így gondolom, amikor ő már nem. Mindenesetre üdítő látvány, hogyan véded a védhetetlent.

„Szerencsére akasztások nem voltak.Ez mondjuk lényegeseltérés.Szemkilövés,csonttörés volt.Kifosztás volt.”

Ennél azért magasabb színvonalon is folyhatna ez a társalgás. Ez azok színvonala, akik a TV székház ostromát forradalomként tüntették fel a HírTV-ben. (Hazánkban lassan évente lesz egy-egy forradalom. A Fidesz-győzelem óta meg permanens forradalom van, nemde?)

„A választási győzelem(2010)jelentőségének tisztázása még a jövő titka.Minden esetre,van,nem kicsi jelentősége. Szerintem volt benne akkora,előre nem hihető,mint 90-ben.”

Ritkán találkozni ennél szemellenzősebb, elfogultabb mondatokkal. Kapaszkodj meg: A kétharmados győzelemhez még az általad hevesen utált ballibek szerencsétlenkedése is kevés lett volna. Kellett hozzá még egy világgazdasági válság is, ami ugyebár nem terem minden ciklusban.

„Nyilván OV-nak jelentős szerepe volt az elmúlt 20 évben,annyiban,megharcolt,előkészítette a tavaszi győzelmét.
Szerintem ebben szerencséje is volt,hogy 2004-ben Gyurcsány került hatalomra.Nélküle még csak álmodozna OV a 2/3-ról,de még a győzelemről is.
Az MSZP/SZDSZ ellenében mindenképpen szükség van ilyen arányú győzelemre.A maradványaik ellenében is.”

Hát, öregem, nagyon nem érted Te ezt. Csak röviden:
Az elmúlt 20 évben, amit Orbán annyira értéktelennek tart (jelzőit most nem ismételném, de nagyon árulkodóak), éppen az volt a probléma, hogy a szemben álló politikai erők képtelenek voltak – legalább a legfontosabb ügyekben – konszenzusra jutni. Ez bénította az államot, a kibékíthetetlen ellentétek miatt nem működött jól a rendszer. A dolog kettőn állt, az egyik fél, aki miatt „zavaros”-nak nevezhető az elmúlt 20 évünk, éppen Orbán Viktor.

Tehát a helyzet a következő: Orbán teljesen egyenrangú félként nem működtette jól – rosszabb hiszemű megközelítésben szándékosan ellehetetlenítette – a rendszerváltáskor megálmodott hatalmi struktúrát, és most, hogy túlnyerte magát, ennek ürügyén lerombolja azt, felszámolva a demokráciánkba épített fékek és ellensúlyok rendszerét.

„Ez kemény harc lesz.”

Persze. És nagyon remélem, Orbánnak ez a harc lesz a végső.

lüke 2010.07.08. 15:28:14

@sashimi:
csodálatra méltó , ha valaki ezt csodálja:)
@Lord Kilburn:

végsö harc? hmmm

lüke 2010.07.08. 15:29:59

@török gábor:
uborka:)?
ott már olyan meleg van?
Korzikán, Szardinián és Sziciliában van már ,nem üvegházi:)

lüke 2010.07.08. 15:32:12

@Ordnassac:
BB?
érdekes élményben volt részem:
két szlov. magyar kollégával találkoztam nayaralásom során,
nagyon rezignáltak, s hagyják sodorni magukat az eseményektöl

Lord Kilburn 2010.07.08. 16:31:19

Csak még egy: www.economist.com/blogs/easternapproaches/2010/07/hungary

A The Economist írás itt olvasható a nyilatkozatról. Egyik kedvenc mondatom: „Revolutions are typically highly visible affairs. If one had taken place, it not be necessary to display a framed, 50x70cm poster in village halls and primary schools throughout the country advertising the fact.”

De ebben is vannak érdekes megállapítások: www.economist.com/node/16490075?story_id=16490075&CFID=135380146&CFTOKEN=56180733

pucros 2010.07.08. 17:18:46

@Ted Striker:

Nagyszerű, itt a lényeg! Erről beszéltem.

Annak valóban lett volna értelme, ha a "nincs lopás" meg a "nem kezeljük alávetettként a polgárt" kerül fel.

Arra lennék én nagyon kíváncsi, hogy hogyan maradtak ki a Nyilatkozatból az így értendő szövegrészek.

Ugyanis folyton ez történik! Mire egy eredetileg jó ötlet megvalósul, már az anyja sem ismer rá. Eltorzítják, agyonmódosítják, szétlopják. És ez független attól, hogy épp milyen rezsim van hatalmon.

6.Lenin 2010.07.08. 17:56:37

@Lord Kilburn:

Lordom!

Téged elvakít az orbán gyűlölet,valóban nehéz tárgyszerűen vitázni.

Minden politikus kissé eltúlozza a saját szerepét,
ezt a világon eddig élt/megszületendő politikusra,uralkodóra,hatalomra vágyóra értettem.

Aki nem érez magában elhivatottságot,az ne vágyakozzon vezető szerepre.Még autóbuszéra sem.A mérték a meghatározó.

Orbán elhivatottságot érez,Mo-on 1 olyan rendszert fog létrehozni,ami felemeli Mo-ot.Ebben hisz,ezért csinál mindent.

Ezt lehet nevezni elhivatottságnak,rögeszmének,agymenésnek,akárminek.
Ez attól függ te,milyen szemszögből nézed.

Hiszel neki,tagadod.Ez nem jelent semmit.
Mit írnak itt-ott a világban erről,ismeretség,pénz,érdekek kérdése.

Mi a toszt határoz ez meg?

Sztálint,Hitlert,Mao-t százmilliók támogatták.A legtöbb mai menő européernek nevezett szélhámos,kiscsikó korában maoista volt.

Mit is akartak az emberek 90-ben?
Mi lett belőle 2010-re?

Tényleg megvalósult az emberek álma?Vagy csak néhányuké?

Valóban az volt milliók álma,hogy rabszolgává legyenek saját hazájukban?
Az SZJÁ hány százaléka megy kamattörlesztésre?Ez lenne az álma millióknak?
Vagy az,előre be legyenek árazva,csak ennyi lehetőség jut nekik az életben?

Egy szóval nem írtam,hogy majd talán Orbán mindezt helyreteszi,Nem biztos,hogy képes lesz rá.

Az eddigi kormányok képtelenek voltak megoldani az ország problémáit.Válságról-válságra vergődünk már több évtizede.

98-2002-ig Orbán sem tudta megoldani.

2010-ben demokratikus választásokon ismét Ő kapott lehetőséget,2/3-os többséggel,8 év MSZP/SZDSZ kormányzás után.Neki van lehetősége bizonyítani.Ez tény.

Mi lesz,ha sikerül neki,csak rosszul értelmezitek a jelenlegi cselekedeteit?Diktatúra volt 2002 előtt?

Tömegek,vagy kevesek érezték ezt,ha az volt?
Most tömegek,vagy csak néhányan látják a vészt?
Amennyiben ekkora vátesz vagy,néhány hét alatt meg tudod ítélni a rossz irányt,eddig hol voltál?

Biztosan nem Te tévedsz?
Te,hogyan teremtenél összefogást?
Úgy, mint eddig,majd mi megmondjuk mi jó nektek?
Volt rá 4+8 év.
Felőlem Ti is megcsinálhattátok volna.Nem ment.

Vagy tényleg Orbán határozta meg az elmúlt 20 évben,mi történjen Mo-on?Ő irányított mindent?Ennyire hülyék,tehetetlenek voltak az előző kormányok?
Akkor most hogyan lennének képesek a belőlük kihullottak valami értelmeset csinálni?
Ez nem gyurcsányok,orbánok és más begőzölt seggfejek kérdése.Szerintem ez a fontos,nem,hogy kit gyűlölsz/gyűlölök.

Én erről írtam.

A harc, az érdekek harca lesz, a sok-sok milliárd kié lesz.
Országnak,egyéneknek,csoportoknak,pártoknak csurran,cseppen.

Ha neked lesz igazad,majd jövőre Tőled kérek tanácsot kocsi cserénél.

bariga 2010.07.08. 19:14:55

@6.Lenin: helllo Lenin, tehetek egy javaslatot? Kérlek olvasd el saját műveidet 1905. vagy hasonló évszám környékérő. "Április tézisek" vagy a"Mi a teendő" vagy akár az "egy lépés előre kettő hátra" . meglepő hasonkóságot fogsz találni azpl. "élcsapa és népakat" meg hasonló demagóg szövegek és nyilatkozatok tárgyában, amik manapság Orbánék száját képesek elhagyni. Ha van hatásod rá, kérlek szólj nekik, hogy keressék meg az elgurult gyógyszert, nehogy késő legyen. kösz

6.Lenin 2010.07.08. 19:34:17

@bariga:

Szerinted mi a toszért vannak választások?
Tényleg egyszerűbb lenne,mi tudunk mindent,mindent értünk,igaz ezt soha nem tudtuk bizonyítani,de szerintünk ezt nem is kell.
Minden jót mi csináltunk,minden rosszat a másik.
Ez volt eddig,maradjon?
Ez nem elgurult gyógyszer?

Azt szeretnéd a másikra kényszeríteni,ami ellen tiltakozol.

bariga 2010.07.08. 20:26:15

@6.Lenin: nem, én csak udvariasan javasoltam, a választások erdményét meg tudomásul vettem, csak amit most látok kormányzás címén az nem tetszik. Hol láttad, hogy én a másikat dícsértem?

Lord Kilburn 2010.07.08. 20:47:59

@6.Lenin:

A rendszerváltáskor kiötlött hatalmi struktúra véleményem szerint nagyon jól ki lett egyensúlyozva. Ha nem működött megfelelően, az nem a rendszer hibája volt, hanem a rendszert működtető politikai erők bűne. Mindkét oldalé. A fiatal demokráciánké, a tapasztalatlanságé. (Természetesen tudnék nagyobb felelőst megjelölni, de az már egy másik vita.)

Amit én most látok, az azért roppant elszomorító, mert az egyik bűnös, az elmúlt húsz évért felelős egyik politikai erő, kihasználva az elnyert túlhatalom lehetőségét – amiben a másik politikai oldal hibái, szerencsétlenségei mellett ugyanúgy benne van a saját szívós rombolása, a higgadt, racionális politizálás ellehetetlenítése, meg a gazdasági világválság –, cinikusan nekimegy ennek a hatalmi rendszernek, felszámolva azt.

Az, hogy a Fidesz jól kormányozzon, mindannyiunk érdeke. De ehhez a megszerzett kétharmados többség bőven elég, még sok is. Az én demokráciafelfogásomban a kétharmados többséget egy normális párt legfeljebb arra használhatná, hogy a kormányzáshoz valóban lényeges, ilyen mértékű többséget igénylő változtatásokat, reformokat – megfelelő önmérséklettel, és még ezzel együtt is őszintén törekedve a minél szélesebb konszenzusra – keresztülvigye.

A Fidesz intézkedéseiből messze nem ez az önmérséklet tükröződik. A sikeres kormányzáshoz valóban szükség van az alkotmánybírák megválasztásának olyan átalakítására, hogy azokat csupán a kormánytöbbség jelölhesse, ezzel tulajdonképpen megszűntetve a törvényhozás alkotmánybírósági kontrollját? Fontos a jó kormányzáshoz, hogy az eddig, Kovács Árpád alatt többé-kevésbé függetlenül működő ÁSZ-t a Fidesz elkötelezett pártpolitikusa vezesse, ezzel megszűntetve ezt az ellenőrző funkciót is? Hasonló sorsra jut majd az OVB is. Fontos a jó kormányzáshoz, hogy a köztársasági elnök szintén egy pártpolitikus legyen, igazi bólogatójános – aki már előre megmondta, hogy nem is akar ellensúly lenni – és ezzel megszűnjön a törvényhozás köztársasági elnöki kontrollja is? Schmitt – ellentétben Sólyommal – legfőbb ügyésznek, legfelsőbb bírósági elnöknek, ombudsmannak is azt jelöli majd, akit csak Orbán kíván. Meggyőződésem szerint éppen ezért kellett Sólyom Lászlót leváltani. Tulajdonképpen minden független hatalmi ág egy kézbe kerül. Ez vajon miért szükségeltetik a jó kormányzáshoz?

Mi értelme van a kopogtatócédula-gyűjtési idő lerövidítésének, hacsak nem a kis pártok ellehetetlenítése? Vagy itt van az új médiatörvény, ami az Európai Újságíró Szövetség szerint sem felel meg az európai normáknak, és „a kommunista időket idézi”. És minderre jött a rendszerváltást fikázó, öntömjénező, kötelezően kifüggesztendő nyilatkozat.

Ezek a jelenségek értelmezésemben külön-külön is aggályosak, de így, csokorba gyűjtve nyilvánvalóan egy irányba mutatnak, az pedig a demokratúra, a kvázi egypártrendszer kiépülése. Attól meg a hátam borsódzik, és olyan kommenteket vagyok képes írni, mint a fentebb, Bayer stílusában született levél.

panelburzsuj 2010.07.08. 20:54:11

@6.Lenin:

"Az eddigi kormányok képtelenek voltak megoldani az ország problémáit."

Talán épp az volt/(lesz) a baj velük, hogy az ország problémáit akarják megoldani, és nem a problémák kormányra tartozó részét.

Te időről időre kijelented, hogy ne kényszerítsen senki senkire semmit, két függetlenségi nyilatkozatod között meg a totális állam szükségességét bizonygatod nagy beleéléssel.

Ez játék, vagy komolyabb?

panelburzsuj 2010.07.08. 20:55:57

(merhogy így tuti, hogy neked így csak ellentmondani lehet, bárhogy is igyekszik bárki ... )

panelburzsuj 2010.07.08. 21:13:42

@Lord Kilburn:

Te idáig borsódzol:

"Ezek a jelenségek értelmezésemben külön-külön is aggályosak, de így, csokorba gyűjtve nyilvánvalóan egy irányba mutatnak, az pedig a demokratúra, a kvázi egypártrendszer kiépülése. Attól meg a hátam borsódzik, és olyan kommenteket vagyok képes írni, mint a fentebb, Bayer stílusában született levél."

A Fidesszökevény Hont András jóval tovább:

"Nos, fölhívnám e derék hazafiak figyelmét, hogy a közvetlen pártirányítás az ő jövőbeni lehetőségeiket is nagyban korlátozza, a Fidesz ugyanis nem a kommunistákkal keveredik aktuálisan háborúba, hanem a társadalommal. Újfideszes egyszerűséggel megfogalmazva: nem a leváltások jelentik a legfőbb problémát, hanem a kinevezések. Amennyiben párthűségre mint kiválasztási szempontra épülő természetellenes szelekció érvényesül, úgy nem csak baloldaliak szakmai karrierje törhet ketté; továbbá érdekes ábrázattal fognak pislogni azok is, akik ugyan nagyon szeretik Viktort, de valamiért konfliktusba keverednek a pártközpont bizalmát élvező illetékes korifeussal."

www.hirszerzo.hu/cikk.az_elveszett_alkotmany.157624.html

Túlzónak látod Hont helyzetleírását? (Merthogy viszonylag kevés helyen látom ilyen világosan kimondva. Azért-e mert, kevesen veszik észre, azért-e, mert baromság, vagy azért-e, mert ódzkodnak kimondani?)

6.Lenin 2010.07.08. 21:25:40

@bariga:

"csak amit most látok kormányzás címén az nem tetszik."

Ezzel nincs is semmi gond.Ez a véleményed,jogod van hozzá.

Akkor talán fordítanék 1-et.

Nem tudom mennyire vagy tisztában az elmúlt 20 év történéseivel?Mik voltak az elvárások 90-ben?
Mi is történt azóta?Mik valósultak meg az elvárásokból?

Az azt hiszem nem vita tárgya,ha 1 párt ma 2/3-al nyer,abban az országban valami nincs rendben.A választók többsége változást akar/akart.

Ez eddig sima ügy(nek látszik).

Vegyük a két legnagyobb párt egymáshoz való viszonyát.
Mondjuk 98-2002 és 2002-2010 között.Nem a sajtóból vett idézetekkel operálva,parlamenti jegyzőkönyvekből/emlékezetből.

Te nyertél 2010 tavaszán!
Mit tennél,hogy végre tudd hajtani azt a programot,amiben hiszel,amiért vállaltad mindazt,ami várható volt az ellenfél részéről.(ami ápr.25-óta zajlik).Nem csak bel-,de külföld részéről is.

Az alaphelyzet 1 gazdaságilag,erkölcsileg széthullott ország.

6.Lenin 2010.07.08. 22:05:48

@Lord Kilburn:

"Amit én most látok, az azért roppant elszomorító, mert az egyik bűnös, az elmúlt húsz évért felelős egyik politikai erő, kihasználva az elnyert túlhatalom lehetőségét – amiben a másik politikai oldal hibái, szerencsétlenségei mellett ugyanúgy benne van a saját szívós rombolása, a higgadt, racionális politizálás ellehetetlenítése, meg a gazdasági világválság –, cinikusan nekimegy ennek a hatalmi rendszernek, felszámolva azt."

Szerintem maradjunk csak ennél az 1 bekezdésnél mert ebben minden benne van.

Szerinted volt 1 jól végrehajtott rendszerváltás és 1 bűnös rendszerváltó párt(a többi is bűnös,de nem annyira.)

Ez a bűnös párt először 98-ban jutott hatalomra 1 igen rossz helyzetben,rossz koalíciós formációban.Csekélyke többséggel.
Minden kormányzati tapasztalt nélkül.
Szerintem nagy csoda lett volna,ha az elmúlt néhány évtized hibáit,minden tapasztalat nélkül megoldották volna.Nyilván vétettek hibákat,történtek visszaélések is,de a fő irány nem látszott rossznak.

Rossz választási taktika vagy más okok miatt nyert ugyan a Fidesz 2002-ben,de partner hiányában nem tudott kormányt alakítani.

az ország nem volt rossz állapotban az átadáskor.
Utána jött nyolc év,amit igen csak nagy jóindulattal lehetne sikeresnek nevezni.Szinte minden szinten elindult az ország a lejtőn.2010-re kialakult 1 hasonló,gyökeres változást igénylő hangulat az országban,mint 90-ben.Elég volt ezekből jelszóval.

Az egyik legfőbb bűnös párt nyerte a választást 2/3-os többséggel.Az eddig kormányzó pártok hatalmasat buktak.
Az egyik,eddig szinte bűntelen,kiesett,a másik kevésbé bűnös,elvesztette a szavazóinak 2/3-át.
90-ben bölcsen döntő nép,2010-re teljesen elhülyült.Még 1 nácinak kikiáltott párt is bejutott a parlamentbe.
A győztes párt eddigre totál megzakkant elnöke változtatni szeretne ezen a szarkupacon.
Ez,néhány,a bukott rezsimet mostanra már megtagadó szimpatizánsnak nem tetszik.Tücsök+bogár jött.

Akkor most hogyan tovább Mo?
Holnapra kellene 1 messiás.
Ki a tosz?

Ellenőrző kérdés

Miért tud nyerni 1 aránylag ,az egész világ által elfogadott országocskában ,1 nácinak kikiáltott párt nagy %-ban,meg 1 agymosottakból álló, zakkant vezérrel megátkozott párt 2/3-al?

Mind az 5drb értelmes ember házon kívül tartózkodott választáskor?
Csak most érnek rá tiltakozni?
Most fogtál fel,hogy 2006 őszén elcsesztek valamit?
Mit,azt még nem értik.

bariga 2010.07.08. 22:07:14

Tiszteletben tartom a véleményedet, én is végrehajtanám, csak én másban hiszek. egy kicsit modernebb, liberálisabb és kapitalista gazdaságban. Egymás tiszteletére és elfogadásra épülő civil társadalomban.
Igazad van sok a baj, de széthullott országról beszélni nagy túlzás.

6.Lenin 2010.07.08. 22:10:19

@panelburzsuj:

kormányt fikázni(ha nem a miénk)=menő

Lord Kilburn 2010.07.08. 22:12:50

@panelburzsuj: Elolvastam, és tetszett Hont András írása. Köszi.

Ami az érdemét illeti: Attól tartok, igaza lesz. Olvashattad fentebb a hosszan kifejtett véleményemet, ami – sajnos – nagyon is egybecseng Hont helyzetleírásával.

6.Lenin 2010.07.08. 22:14:31

@bariga:

"egy kicsit modernebb, liberálisabb és kapitalista gazdaságban. Egymás tiszteletére és elfogadásra épülő civil társadalomban"

Mondjuk holnap reggel 06,15-től.
Remélem neked is megfelel ez az időpont.

Lord Kilburn 2010.07.08. 22:32:36

@6.Lenin: Vagy félreérted, vagy szándékosan félremagyarázod, amit írtam.

„Szerinted volt 1 jól végrehajtott rendszerváltás és 1 bűnös rendszerváltó párt(a többi is bűnös,de nem annyira.)”

Ez a kiindulási pontod. Én meg úgy érzem, eléggé kihangsúlyoztam az előbb, hogy itt és most nem kívánok belebocsátkozni egy, a vezető két pártunk bűneinek lajstromáról szóló vitába. Legyen elég annyi, hogy az elmúlt húsz év zavarosságáért – ahogyan Orbánék jellemezték – mindkét oldal felelős, méghozzá egymással összevethető mértékben. Ezzel a megállapítással szerintem Török Gábor is egyetértene.

Az előző hozzászólásom lényegi része meg éppen hogy ez volt:

„Az, hogy a Fidesz jól kormányozzon, mindannyiunk érdeke. De ehhez a megszerzett kétharmados többség bőven elég, még sok is. Az én demokráciafelfogásomban a kétharmados többséget egy normális párt legfeljebb arra használhatná, hogy a kormányzáshoz valóban lényeges, ilyen mértékű többséget igénylő változtatásokat, reformokat – megfelelő önmérséklettel, és még ezzel együtt is őszintén törekedve a minél szélesebb konszenzusra – keresztülvigye.

A Fidesz intézkedéseiből messze nem ez az önmérséklet tükröződik. A sikeres kormányzáshoz valóban szükség van az alkotmánybírák megválasztásának olyan átalakítására, hogy azokat csupán a kormánytöbbség jelölhesse, ezzel tulajdonképpen megszűntetve a törvényhozás alkotmánybírósági kontrollját? Fontos a jó kormányzáshoz, hogy az eddig, Kovács Árpád alatt többé-kevésbé függetlenül működő ÁSZ-t a Fidesz elkötelezett pártpolitikusa vezesse, ezzel megszűntetve ezt az ellenőrző funkciót is? Hasonló sorsra jut majd az OVB is. Fontos a jó kormányzáshoz, hogy a köztársasági elnök szintén egy pártpolitikus legyen, igazi bólogatójános – aki már előre megmondta, hogy nem is akar ellensúly lenni – és ezzel megszűnjön a törvényhozás köztársasági elnöki kontrollja is? Schmitt – ellentétben Sólyommal – legfőbb ügyésznek, legfelsőbb bírósági elnöknek, ombudsmannak is azt jelöli majd, akit csak Orbán kíván. Meggyőződésem szerint éppen ezért kellett Sólyom Lászlót leváltani. Tulajdonképpen minden független hatalmi ág egy kézbe kerül. Ez vajon miért szükségeltetik a jó kormányzáshoz?

Mi értelme van a kopogtatócédula-gyűjtési idő lerövidítésének, hacsak nem a kis pártok ellehetetlenítése? Vagy itt van az új médiatörvény, ami az Európai Újságíró Szövetség szerint sem felel meg az európai normáknak, és „a kommunista időket idézi”. És minderre jött a rendszerváltást fikázó, öntömjénező, kötelezően kifüggesztendő nyilatkozat.

Ezek a jelenségek értelmezésemben külön-külön is aggályosak, de így, csokorba gyűjtve nyilvánvalóan egy irányba mutatnak, az pedig a demokratúra, a kvázi egypártrendszer kiépülése. Attól meg a hátam borsódzik, és olyan kommenteket vagyok képes írni, mint a fentebbi, Bayer stílusában született levél.”

Feltettem egy csokor kérdést. Jöhetnek a válaszok.

Lord Kilburn 2010.07.08. 22:34:35

@6.Lenin: Vagy félreérted, vagy szándékosan félremagyarázod, amit írtam.

„Szerinted volt 1 jól végrehajtott rendszerváltás és 1 bűnös rendszerváltó párt(a többi is bűnös,de nem annyira.)”

Ez a kiindulási pontod. Én meg úgy érzem, eléggé kihangsúlyoztam az előbb, hogy itt és most nem kívánok belebocsátkozni egy, a vezető két pártunk bűneinek lajstromáról szóló vitába. Legyen elég annyi, hogy az elmúlt húsz év zavarosságáért – ahogyan Orbánék jellemezték – mindkét oldal felelős, méghozzá egymással összevethető mértékben. Ezzel a megállapítással szerintem Török Gábor is egyetértene.

Az előző hozzászólásom lényegi része meg éppen hogy ez volt:

„Az, hogy a Fidesz jól kormányozzon, mindannyiunk érdeke. De ehhez a megszerzett kétharmados többség bőven elég, még sok is. Az én demokráciafelfogásomban a kétharmados többséget egy normális párt legfeljebb arra használhatná, hogy a kormányzáshoz valóban lényeges, ilyen mértékű többséget igénylő változtatásokat, reformokat – megfelelő önmérséklettel, és még ezzel együtt is őszintén törekedve a minél szélesebb konszenzusra – keresztülvigye.

A Fidesz intézkedéseiből messze nem ez az önmérséklet tükröződik. A sikeres kormányzáshoz valóban szükség van az alkotmánybírák megválasztásának olyan átalakítására, hogy azokat csupán a kormánytöbbség jelölhesse, ezzel tulajdonképpen megszűntetve a törvényhozás alkotmánybírósági kontrollját? Fontos a jó kormányzáshoz, hogy az eddig, Kovács Árpád alatt többé-kevésbé függetlenül működő ÁSZ-t a Fidesz elkötelezett pártpolitikusa vezesse, ezzel megszűntetve ezt az ellenőrző funkciót is? Hasonló sorsra jut majd az OVB is. Fontos a jó kormányzáshoz, hogy a köztársasági elnök szintén egy pártpolitikus legyen, igazi bólogatójános – aki már előre megmondta, hogy nem is akar ellensúly lenni – és ezzel megszűnjön a törvényhozás köztársasági elnöki kontrollja is? Schmitt – ellentétben Sólyommal – legfőbb ügyésznek, legfelsőbb bírósági elnöknek, ombudsmannak is azt jelöli majd, akit csak Orbán kíván. Meggyőződésem szerint éppen ezért kellett Sólyom Lászlót leváltani. Tulajdonképpen minden független hatalmi ág egy kézbe kerül. Ez vajon miért szükségeltetik a jó kormányzáshoz?

Mi értelme van a kopogtatócédula-gyűjtési idő lerövidítésének, hacsak nem a kis pártok ellehetetlenítése? Vagy itt van az új médiatörvény, ami az Európai Újságíró Szövetség szerint sem felel meg az európai normáknak, és „a kommunista időket idézi”. És minderre jött a rendszerváltást fikázó, öntömjénező, kötelezően kifüggesztendő nyilatkozat.

Ezek a jelenségek értelmezésemben külön-külön is aggályosak, de így, csokorba gyűjtve nyilvánvalóan egy irányba mutatnak, az pedig a demokratúra, a kvázi egypártrendszer kiépülése. Attól meg a hátam borsódzik, és olyan kommenteket vagyok képes írni, mint a fentebbi, Bayer stílusában született levél.”

Feltettem egy csokor kérdést. Jöhetnek a válaszok.

Lord Kilburn 2010.07.08. 22:39:16

@Lord Kilburn: Természetesen egyszeri válasszal is meg leszek elégedve. A technika már megint átvert, bocs a duplázásért.

6.Lenin 2010.07.08. 23:13:26

@Lord Kilburn:

Én ,az írásaid alapján megpróbáltam összefoglalni/kihámozni az elmúlt 20 évet,ahogyan láttatni szeretnéd.

Részletekbe én ritkán szoktam belemenni,mert utálom a fing reszelést.Értelmetlen,mert soha nem lesz vége.

Azért én nem lennék annyira türelmetlen,hogy zavarosnak ítélt 20 évet összevessek 1-2 hónap cselekedeteivel.Különösen annak fényében,hogy a szoclib kormányok első 2 évére a semmittevés volt jellemző még saját bevallásuk szerint is.
Én is feltettem 1 kérdést,mi történt 2010.ápr.25-én?
Helyes válasz talán rávilágítana az elmúlt 20 év miértjeire is.
Szerintem.

6.Lenin 2010.07.08. 23:21:20

@Lord Kilburn:

semmi gond,szép álmokat.

Jó éjt!
süti beállítások módosítása