Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) Bajnai Gordon (2) bajnai gordon (15) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) Fidesz (2) fidesz (130) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) gyurcsány ferenc (49) Gyurcsány Ferenc (1) habonyizmus (1) Habony Árpád (1) habony árpád (2) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) heti válasz (1) Heti Válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) jávor benedek (3) Jávor Benedek (1) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) jobbik (76) Jobbik (1) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) Karácsony Gergely (1) karácsony gergely (3) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) median (1) medián (9) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) Mesterházy Attila (3) mesterházy attila (34) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) MSZP (1) mszp (104) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) Orbán Viktor (9) orbán viktor (114) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) Schiffer András (1) schiffer andrás (9) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) Simicska Lajos (2) simicska lajos (3) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szijjártó péter (6) szíjjártó péter (1) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) Veszprém (1) veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
2011
ápr 16
00:20

Bírósági vezetők 1990 óta még soha nem fogalmaztak olyan keményen, mint a napokban nyilvánosságra hozott, a nyugdíjazási szabályaikat az alkotmányban megváltoztatni szándékozó kormányzati döntés ellen tiltakozó nyilatkozatukban. Érdemes elolvasni a teljes szöveget, mert ilyen erőteljes, egyértelmű, politikailag is értelmezhető üzenetet bírók ezerévente egyszer írnak. „Soha nem hittük volna, hogy hazánkban közösen kell kiállnunk a jogállamiság és a demokrácia alapértékeinek védelmében azokkal szemben, akik közül többen részt vettek a diktatúra lebontásában, a demokratikus államszervezet kialakításában” – vélik tekintélyes bírók, köztük számosan olyanok is – mint az a Havasiné Orbán Mária, akit a szocialisták fideszes kötődése miatt az előző ciklusban nem voltak hajlandók LB-elnöknek megválasztani -, akiket nehéz lenne ellenzéki segéderőnek nevezni.

Két dolog kétségtelenül vitatható. Egyrészt, hogy időben szólaltak-e meg a bírók, s nem lett volna hatékonyabb, ha nem várnak az utolsó pillanatig, amikor a fejsze nyele (pontosabban a feje) tulajdonképpen már elveszett. Másrészt pedig, hogy ezzel a végül megfogalmazott állásfoglalásukkal nem mentek-e túl messzire, nem állítottak-e olyanokat (mint például: „Ez a mostani döntés megteremti a politikai beavatkozás, a bírói függetlenség felszámolásának lehetőségét”), amelyek az eset súlyához képest túlzásnak, az ügy túldimenzionálásának látszanak. Mondom, ezek vitatható kérdések, magam mindkét esetben - jogos ellenérveket is elfogadva - inkább az igen felé hajlok, azt azonban nehezen látom érdemben megkérdőjelezhetőnek, hogy a kormányoldal ebben az ügyben nem nyújtott maradandót.

Mi is hiányzott a kormányzati magatartásból? Leginkább az őszinteség és a méltányosság, s talán még a bölcs mérlegelés. A nyugdíjazási szabályok természetesen nincsenek kőbe vésve, ha azonban egy szakma esetében változtatni kíván a kormány – és ezt valamilyen okból ráadásul az alaptörvényben teszi -, akkor két dolgot biztosan elvárhatunk: egyrészt tegye világossá az okokat, másrészt adjon elegendő időt a felkészülésre. A kormány mindezidáig adós maradt azzal, hogy értelmesen elmagyarázza, miért hozta be váratlanul az alkotmányozási folyamatba ezt a kérdést. A kormányzati álláspontot védő közszereplők próbálkoztak azzal, hogy segítsenek: a nyugdíjba vonuló közel háromszáz bíró helyett így akár ennél több embert is fel lehet majd venni a mostani titkárok közül, ez a sajátos munkahelyteremtés azonban finoman fogalmazva sem tűnik kielégítő magyarázatnak. Őszinte érvek helyett pedig maradnak a feltételezések: bosszúról, leszámolásról, lefejezésről, elfoglalásról – márpedig ennél a látszatnál kevés ártalmasabb lehet a kormány számára.

Azoknak pedig, akiket elégedettség tölt el attól a tudattól, hogy a bírói kar a jövő év elején megszabadul a 62 évnél idősebb kollégáktól, és nem értik, hogy mi is itt a probléma, azt ajánlom, hogy kicsit gondolkozzanak. Gondoljanak arra, hogy számos bíró azzal számolt, a hatályos szabályoknak megfelelően 70 éves koráig a testület tagja maradhat. Erre építette terveit, így kalkulálta a pénzügyeit, így döntött a szakmai- és magánéletéről. Ehhez képest április közepén egy módosító indítványból tudja meg, hogy jövő év elején nyugdíjba kell vonulnia. Az egyik beszélgetős műsorban valaki azt mondta, hogy a Fidesz ügyes volt, hiszen többen örülnek majd a testületből a megüresedő helyeknek, mint ahányan most távoznak. Szerintem meg nincs ember ebben az országban, akár ha nyertese is ennek a rapid változásnak, aki ne értené, hogy ennél minden dolgozó többet ér, méltányosabb elbánást érdemel.

Tudom, hogy ezen a blogon gyakran megkapom a naiv és idealista jelzőt, még rosszabb esetben az álnaiv megbélyegzést. Biztos így lenne ezúttal is, ha azt írnám, hogy szerintem a kormány szándéka nem is pontosan az volt, aminek látszik. De nem ezt írom (ha gondolom is), mert végső soron nem ez a lényeg: bármi is volt a kormány célja a módosítással, olyan kevés politikai haszon származik az akcióból, viszont olyan sok és felesleges konfliktust okoz, ártalmas látszatot keletkeztet (azaz ártalmas), hogy aki ehhez ebben a formában a nevét és a támogatását adta, az egy újabb apró szöget vert be a Fidesz koporsójába.

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr112829822

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Zuhan a Fidesz? Frászt! 2011.04.16. 15:21:35

A média mostanában attól hangos, hogy esik a Fidesz népszerűsége, és micsoda - kinek-kinek negatív vagy éppen pozitív - tendenciák indultak meg a pártok erőviszonyaiban. Érdemes azonban jobban megnéznünk az adatokat, mert bizony itt masszív hangulatke...

Trackback: Equality Act for Hunhon 2011.04.16. 14:24:29

A Liberatórium itten tárgyalja, mekkora öngól az Egyenlő munkáért egyenlő bért elv jófajta kommunista szlogenje a sötétzöld és mélybalos, ám angyalian jószándékú és jámbor LMP-s szándéka. Nekem az is eszembe jutott, kik akartak ilyesmit mostanában...

Trackback: A KDNP-nek már semmi sem szabad... a vasárnap sem. 2011.04.16. 12:35:48

Csúnya érzés lehet, mikor sokadjára derül ki, hogy az ember csak egy placebo, a pártja csak egy fényesre vikszelt kereszt a narancssüvegen. Újabb bizonyítékot kaptunk arra, hogy olyan párt, hogy KDNP, nincs is. A legújabb hír szerint ugyanis n...

Trackback: Itt az Orbán-alkotmány végleges szövege 2011.04.16. 12:15:25

Az például mit jelent, hogy a köztársasági elnök sérthetetlen?...

Trackback: Kiegészítés 2011.04.16. 11:00:48

Egy kiemelt komment az eddigi posztok alá.Putyin Oroszországában sincs semmi akadálya annak, hogy a választásokon négyévente voksoljunk, csak az alternatívákat gazdaságilag, mediálisan, kommunikációsan ellehetetlenítik. A neten mindent lehet írni, csak...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2011.04.17. 17:36:18

@bóra77: Tny, 1997. évi 81. törvény...:)

porfelhő 2011.04.17. 17:54:21

Ma újabb tüntetés.
alkotmány=tákolmány"

Schiffer András szerint az erőltetett alkotmányozással nem új időszámítás, hanem visszaszámlálás kezdődött el.

Azt mondta, hogy az AB, a bíróságok és az ombudsman volt az eddigi jogállamban a végső menedék, ahová az állampolgárok fordulhattak, azonban az új alkotmányban ilyen nem lesz.

Tavaly a választók a szocialista-liberális kormány miatti felháborodásuk miatt szavaztak 53 százalékban a fideszre, de ez nem azt jelenti, hogy Orbán Viktor megtehet mindent ami most tesznek, mondta Schiffer, majd hozzátette: a végzet el fogja érni Orbán Viktor is."

Hm. Ha nem tévedek az a fenti százalék már 33 , vagy még annyi sincs.

manipul 2011.04.17. 18:10:47

@MikeBoy:
1. Eddig úgy tudtam a bírókat KINEVEZIK.
2. Ön hozott be olyan VÁLASZTOTT szereplőket, akiknek semmi közük a bírói nyugdíjhoz. Minek hozta ide őket?
Akkor egyetértek Önnel, "Hagyjuk a butaságokat, ha kérhetem!"

Innen mehetünk tovább:
1." Miért kell ezt az alkotmányban szabályozni???"
Hát ez jó kérdés, feltehetőleg a törvényhozók így döntöttek. Más törvényhozók például LMP MSZP képviselők ezt kifogásolhatták volna, ha részt vettek volna az alkotmányozásban. Helyette külföldre rohangálnak.

2. "Az egyéb felsorolt szakmákra, tisztségekére, stb. (képviselő, ügyész, miniszter, stb.) miért nincs hasonló szabályzás?"
Ha kicsit figyelt volna tudná, hogy az ügyészekre is ez fog vonatkozni.

A képviselő a választók által választott szerep, ha nem jó nem választják újra, viszont ennek semmi köze nyugdíjhoz ez 40 évesen is megtörténhet vele. A miniszter jogviszonyát nem ismerem pontosan, de ezen el lehetne gondolkozni. Ez esetben azonban ez már miniszterelnökre is vonatkozna és a miniszterelnök személye már erősen választási téma.

3. "Miért a mostani nyugdíjkorhatárhoz van kötve az életkor felső határa, ami 62 év. Ez azért érdekes, mert nőni fog ez nyilvánvaló 65 évre folyamatosan. Sőt az lenen a jó, ha már most is 65 év lenne. Szóval a későbbiekben úgyis 65 év lesz az amíg valaki bíró lehet, akkor most miért kell egy 63 éves bírónak letenni a lantot?

Ez az egész dolog tudtommal a bírók 7 (hetes) %-ra vonatkozik, amiben benne vannak már a most 65 év felettiek is, tehát a köztes évek miatt ennél is kevesebb bíróra fog vonatkozni. Talán lehetne másképp is az átmenet, de így döntöttek. (illetve ehhez ismerni kellene a pontos törvényszöveget, ugyanis ezt nem lehet csak alkotmánnyal rendezni.)

manipul 2011.04.17. 18:11:48

@nyünyüge: El se kellett volna kezdenie.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.17. 19:20:17

@Megfigyelo:

Milyen szabályra gondolsz?

A mostani alkotmányozás a szocialisták által hozott szabályok alapján történt.

A Fidesz ezen nem könnyített, nem is tehette volna meg. Nincs 4/5-ös többségük, tehát nem változtattak meg semmiféle 4-/5-ös szabályt 2/3-osra.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.17. 19:28:26

@bóra77: A forgalommal ti mentek szembe.

Az óbégató társaság csak egy hangos kisebbség.

Itt, ezen a blogon többség, csak nem itt zajlik a forgalom.

Ha ez a társaság kritizál valamilyen kormányintézkedést, az inkább csak azt erősíti meg, hogy helyes úton járnak.

Minél inkább, minél jobban jajgatnak a vörösök, annál jobb.

Lehet nyugodtan tüntetést szervezni a 300 bíróért. Az együttérző nyugdíjasok ki fognak állni sorstársaikért, akik csak ötször akkora nyugdíjat fognak kapni, mint ők.

Szóval erősen nézőpont kérdése, hogy kik mennek szembe a forgalommal.

A forgalom a jobb oldalon halad.

Bergeroth 2011.04.17. 19:33:49

@Akitlosz:
"Minél inkább, minél jobban jajgatnak a vörösök, annál jobb."

Tehát aki nem ért egyet orbánnal, az "vörös".
Gratulálok, megfogtad a lényeget, komolyan. Darwin-díj, minimum.

Bergeroth 2011.04.17. 19:36:06

@Akitlosz:
Ja igen, és az hogy jött le, hogy fidesz vs. vörösök? Mióta 2 külön csapat ez a 2 társaság? Ezt most nem értem.

2011.04.17. 19:46:27

@manipul:

Kérhetek forrást az ügyészekre vonatkozóan!!?

"Ön hozott be olyan VÁLASZTOTT szereplőket, akiknek semmi közük a bírói nyugdíjhoz. Minek hozta ide őket?"

Jó kérdés, hogy minek, ugye?
Tisztázzunk valamit. Mondjuk, ha az alkotmányba bele lenne írva, hogy 90 éves ember nem mehet szénbányába, talán joggal mondaná mindenki, hogy és most miért is kellett ezt?
Most az lesz benne, hogy nem lehet valaki a nyugdíj korhatár felett bíró.
Ezt úgy nem árt megmagyarázni miért is?? És azok az érvek nem fogadhatók el, mert valaki így döntött!
Azért fontos ez, mert nagyon sokan erős kritikával illették a bírák egy része pedig igen durva közleményt adott ki erről és sok közülük vér jobbos!! Meg talán azért, mert ha valami csak úgy benne van az alkotmányban és nem látjuk értelmét az önmagában is elég nagy gáz.

Azok számára, akik nem értik ez az alkotmánymódosítás miért abszurd, nos azoknak szoktam felhozni, hogy véleményem szerint (nem hiszem, ezzel egyedül lennék) ez onnan is látszik, hogy csak és kizárólag a bírókra vonatkozik ilyen szabály, míg a "többiekre" nem.
És valóban, miért is vannak itt a többiek? Talán azért, mert a jogrendszerűnknek és igazságszolgáltatásnak vannak különböző nevezzük így intézményei.

A bíróságok, a bírák csak egy részét képezik ennek.
A bírák törvények alapján ítélkeznek. Azok a képviselők akik a törvényeket elfogadják ugyan olyan fontos (vagy megközelítően fontos) szerepet töltenek be a rendszerben, mint azok a bírák, akik ezen törvények alapján ítéletet hoznak.

Ha pedig így van (ugyan olyan fontos szerep), akkor a következő tényszerű megállapításokat tehetjük, megpróbálom belevenni a választott/kinevezett dolgokat is, pedig a téma szempontjából szerintem teljesen irreleváns.

1. Ha az alkotmánytervezet elfogadásra kerül, akkor bírók jogviszonya kortól függően felülről korlátos ez jelenleg gyakorlatilag 62 év.

2. Ennek a korlátnak egyetlen célja az hogy csökkentse azt a kockázatot, hogy a "túlságosan öreg bírók" korából fakadó bírói munkájának romlása veszélyes a társadalomra annak tükrében, hogy a bírói ítélkezés a jogrendszerűnk egyik legfontosabb eleme.

3. Nyilvánvaló, hogy pl. az országgyűlési képviselők szerepének fontossága a jogrendszerűnkben összemérhető a bírók fontosságával.

4. Nyilvánvaló, hogy a 2-es pontban megfogalmazott "félelem a bírák munkájára" vonatkozóan igaz a képviselőkre is.

5. Nyilvánvaló, hogy a 2-es pontban megfogalmazott korból fakadó kockázat nincs semmilyen összefüggésben azzal, hogy az adott tisztséget az adott bíró/képviselő választás vagy kinevezés útján tölti be. De, ha lenne akkor a megoldás nyilván az lenne, hogy változtassunk a kinevezés/választás módján erről pedig szó nincs.

6. Nyilvánvaló, hogy az alkotmánnyal szabályozható az is, hogy egy képviselőjelölt választhatósága életkorának függvényében felülről korlátos.

7. Ezek után, ha az alkotmánymódosítás célja valóban a 2-es pontban megfogalmazott kockázat csökkentése és nem egyéb politikai célokat szolgál (ha mégis akkor az a kérdés mi az?), akkor többek között (ezért többek, mert ügyészek, kormánytagok, rendőrök, stb. ugyan úgy a halmaz elemei, csak róluk most nem volt szó).
Szóval többek között a képviselők korhatárát is meg kellett volna húzni felülről.

Ellenkező esetben az alkotmány írója és elfogadói!! azt "feltételezik", hogy egy bíró 63 évesen már kockázat, de a 74 éves Wittner mama penge ésszel fogadja el a törvényeket, ami nyilvánvalóan egy butaság!

tölgyes 2011.04.17. 19:55:19

@cambridge.on: Édes Úr!

Tehát 1997-ben szétesett a KDNP. Ekkor Horn ült a kormányban.. és a Semjén féle csoportról volt szokás azt mondani, hogy a párt nem is létezetett, csak a fidesz szavazók hátán jutott OGY-be.

A párt másik csoportja összeállt az MSZP-vel.. és 2002 után személyesen is beszállt némely nem egészen rendes ügybe. Az egy más kérdés, hogy Ön ezekről a háttéralkukról és személyi összefonódásokról mit sem tud.

A Semjén féle csoport pedig a polgári körök révén erősödött meg 2002 után.

Hendea Polgári Körök főszervezője lett... ennek többek között az volt az oka, hogy nem óhajtotta követni Dávid kezdődő halál-násztáncát az MSZP vel.. de Hende megbizatásakor az MDF már túljutot a sokadik belső meghasonláson. Hende pedig tudta: NA ENNEK VÉGE VAN..)

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.17. 19:56:21

@knausz:

"ég és a föld a magánklinika és ami állami finanszírozású egészségügy. Pedig orvosok ülnek mindkét helyen. Akkora a különbség, mint Török és Kumin között, pedig mindkettő politológus"

Melyik az állami politológus és melyik a magán?

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.17. 20:00:56

@a-kis-herceg:

Hát igen. Nem így fogalmaznám meg, de egyetértek a mondanivalóddal.

Nem lesz túl népszerű ez a társaság, akik a bírókért akarnak kiállni.

Megérdemlik a nyugdíjat. :-)

manipul 2011.04.17. 20:02:43

@MikeBoy:
Sorban:
"Kérhetek forrást az ügyészekre vonatkozóan!!?"
Az ügyészeket ma mondta Gulyás a TV-ben.

"Meg talán azért, mert ha valami csak úgy benne van az alkotmányban és nem látjuk értelmét az önmagában is elég nagy gáz."
Egyáltalán nem gáz. Az alkotmány egy nagyon összetett dolog, ezt nem nekünk kell érteni, hanem a képviselőknek. De még annak sem mindnek, hiszen vannak akik ehhez és vannak akik máshoz, ezért vannak bizottságok. Ezért kell részt venniük a folyamatban, és nem utána kiabálni.
A többi pontját alaposan át kell olvasnom, és utána reagálok, de valószínűleg csak holnap.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.17. 20:06:30

@a-kis-herceg:

"a feudális rendszerek (orvos, bíró, egyetem stb) MINDEN ELEME felelős a rendszer fennmaradásáért... "

Bizony. Éppen ezért célszerű változtatni a rendszeren.
Az idős bírók nyugdíjazása is egy lépés.

Lesz új alkotmány, amivel inkább az a baj, hogy túl keveset változtat, radikálisabb változások sem ártottak volna, de legalább az irány jó.

Mindig van mihez képest.

panelburzsuj 2011.04.17. 20:10:44

@MikeBoy:

Ez "a kormánypárti képviselők egyénenként latolgatják a törvényeket" egy gondolatkísérlet, ugye? :)

a-kis-herceg 2011.04.17. 20:11:57

@Akitlosz: a fides nek nem érdeke a polgárosodás. zorbán apánk győzelemre vezeti győzike népét... a vallóvillában...

a fide ss még keményebb feudalizmust épít. ilyen beton kemény még nem volt...

(szerencsére agykapacitásuk, türelmük és alázatuk az ilyen munkához sincs...)

2011.04.17. 20:14:26

@manipul:

"Az ügyészeket ma mondta Gulyás a TV-ben."

Köszi, most kisegítettél a forrás egyik lényege az, hogy ellenőrizhető. :-))

"Az alkotmány egy nagyon összetett dolog, ezt nem nekünk kell érteni, hanem a képviselőknek."

Nehezen hiszem, hogy ezt a véleményedet sokan támogatják.
Értem, mire gondolsz, de lássuk be, ha valaki odáig jut, hogy egyáltalán elolvassa az alkotmányt vagy annak tervezetét az általában rendelkezik olyan tudással és ismerettel, ami elégséges kell legyen a megértéshez.
Ha pedig nem, az-az alkotmány bizony rossz.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.17. 20:21:48

@Könnyen elkaptuk, uram!:

"114%-os a költségvetés hiánya a GDP-hez képest."

Hogy mi? Szerintem ezt gondold még át újra!

"Még vallamire felhívnám a szíves figyelmedet: attól hogy nyugdíjas valaki, még dolgozhat, nem kell kötelezően elhagyni a munkahelyét. Vagy valami változott?"

Kettőn áll a vásár. Munkaviszony akkor jöhet létre, állhat fent, ha ebben a munkavállaló és a munkáltató is egyetért.

Az úgy önmagában kevés, hogy valaki dolgozni akar egy munkahelyen, de nem akarják foglalkoztatni.

A közalkalmazottak munkáltatója az állam.
Az állam most nem tart igényt egy részükre.
Semmi rendkívüli nincs ebben, ezrével lettek már elbocsátva, nyugdíjazva a közalkalmazottak minden kormány idején.

Bizony joga van az államnak átalakítania a bíróságokat is.

Egyetértek kis herceggel abban, hogy bizony rájuk fér.

2011.04.17. 20:26:08

@panelburzsuj:

Hogy is fejezzem ki magam úgy, hogy látszódjon nem igazán értek a témához! :-)
Hiába tudjuk mindannyian, hogy ez esetben a defacto számít és nem a dejure.
Ha ezt trivialitásnak veszed egy adott témában ötvenen kioktatnak, hogy a törvényeket biza a parlament hozza és nem a kormány te idióta!
Ha ez így van, akkor ott önálló képviselők saját döntését kell feltételezni.
Akkor pedig ez a fagyi visszanyal szerintem a 64 éves Balsai Istvánnak, mivel a saját "gondolatmenete" alapján önmagát is ki kellett volna irtania a parlamentből...úgy ahogy a bírókat a bírói székből...

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.17. 20:29:48

@Letícia:

Érvelési technikád kezd jjuliével vetekedni. :-)

mindig magadat és csak magadat minősíted, akkor amikor másokat minősítesz.

Magadból indulsz ki "barom".

panelburzsuj 2011.04.17. 20:44:58

@MikeBoy:

Olcsó, de magas labda:

a gyepi bírák nem keverendők a gyevi bírákkal.

megszűnt 2011.04.17. 20:44:59

@Akitlosz:
"Melyik ..?"

Neked kell eldöntened, számodra melyik kettejük között az ég és a föld. Akivel jelen pillanatban azonosulni tudsz és számodra jól érvel, ami azt jelenti, hogy úgy érzed, amikor olvasod, mintha helyetted szólna. Te döntöd el!:)

Magam részéről a témát lezártam. Egyszer s mindenkorra.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.17. 20:45:05

@Könnyen elkaptuk, uram!:

"Értem én az indulatodat, csak azt hiszem, valamit félreértettél. Nem arról van szó, hogy nyugdíjkorhatár, hanem arról,hogy el KELL menni nyugdíjba."

Mások szerint itt már rég nyugdíjasok.
Tök mindegy amúgy.

Nyugodtan dolgozhat bárki nyugdíj mellett is ha akar.
HA talál állást.

Ez a 300 ember is nyugodtan dolgozhat még ha akar, ÉS ha talál valakit aki alkalmazza.
Senki nem tiltja meg.

Bár nem valószínű, hogy akkora fizetést fognak kapni, mint bíróként az államtól. Na ez és csak ez fáj nekik, nem a demokrácia, meg a jogállam fekszi meg a hasukat.

Ha jogellenesnek tartják a nyugdíjazásukat, akkor nyugodtan fordulhatnak a volt kollégáikhoz a munkaügyi bíróságokon.

b52man 2011.04.17. 20:46:55

A cím találó, csak a kérdésem hol van itt Edward? Én csak egy "győzőt" látok

2011.04.17. 20:51:17

@panelburzsuj:

Ha most a többesszámban lévő eltérő írásmódra gondolsz, akkor tudom, de nem igazán érdekel. :-)

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.17. 20:55:08

@knausz:

"A Mosoly Politikája Pártot kéne megalapítani.:) "

Nem kicsit idealisztikus.

Kár, hogy nem mindenhol lehet mosollyal fizetni pénz helyett.
Isten fizesse meg a mosolyodat!

6.Lenin 2011.04.17. 20:58:53

Végre láttam a sok okos és demokrata polgárt.

Reszkess Viktor!

Önbizalom az van. A sok fiatal arc. Már csak arra kellene rájönni, mikor kell tapsolni.

index.hu/video/2011/04/17/gyurcsany_hiaba_csitititotta_tul_radikalis_hiveit/

Simán letagadnám ezek után, ha véletlenül ballib lennék.

megszűnt 2011.04.17. 21:00:58

@Akitlosz:
"Kár, hogy nem mindenhol lehet mosollyal fizetni pénz helyett."

Ki mondta, hogy nem lehet mosollyal fizetni? Akárki mondta Neked, ő hazudott. Innen nem tudom bizonyítani, de az én mosolyommal, csak azzal, értem el eddig mindent.

A pénz az egy dolog. Nem kell túlmisztifikálni! Ha van, ha éppen kevésnek érzed, mert annyi mindig lesz, amennyiből meg tudsz élni, ha marad mosolyod.:) Pártfilozófiám lényege ez.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.17. 21:01:20

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Az amit a politikusok programnak hívnak, előadnak, az valójában nem terv a jövőre, hanem szemfényvesztés a jelenre.

Nagyon naiv vagy, ha még hiszel ezekben a "tervekben".
A tapasztalatoknak okosabb hinni.

Írtam példákat többet is, ha eddig nem értetted a mondanivalót ezután sem fogod!

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.17. 21:05:12

@Letícia:

A kurva anyádat barmozd te kövér disznó!

megszűnt 2011.04.17. 21:07:42

@Akitlosz:
Amit Letíciának mondtál az nem a mosoly elvén működik. Így nem lehetsz még pártoló tag sem. Előre szólok!

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.17. 21:08:29

@Harrenhal:

"A felsőbb bíróságokon dolgoznak azok az 55-70 év közötti bírák, akiket még a Kádár-korszakban neveztek ki, és ennek megfelelően szocializálódtak. Az előmeneteli rendszer hiányai miatt sok esetben kontraszelektáltak. Ebből adódóan sokkal inkább hajlamosak a felsőbb utasítások vagy kívánalmak végrehajtására. A kádári rendszerben ez követelmény volt ahhoz, hogy valaki érvényesülni tudjon. Sokan közülük MSZMP-tagok is voltak. Habitusuk nem változott az idők folyamán, így most is hoznak olyan ítéleteket, amelyeket „felsőbb hatalmak vagy érdekek diktálnak”. Az ítéleteket nem első fokon manipulálják, mivel az itt lévő bírák nemigen befolyásolhatók a korábbiakban elmondottak miatt, és nincs is értelme ennek, mivel a másodfok bármikor megváltoztathatja az ítéletüket. A felsőbb bíróságok hozzák meg általában azon ítéleteket, amelyek nemigen felelnek meg a jogszabályoknak, és érezhető, hogy valamilyen politikai vagy egyéb érdek játszhatott közre a döntés meghozatalánál."

Pontosan így van. És pontosan ezért sikítozik értük itt is a bolsevik társaság.

Ez egy fontos lépés a kommunista múlt eltakarításában.

Enahma 2011.04.17. 21:08:53

Gábor, szeretem a blogját, bár nyilván ez magának nem jelent semmit. De úgy érzem, hogy egy józan hang az indulatoktól megittasult magyar közéletben. Köszönöm.

2011.04.17. 21:11:52

@knausz:

Látom átvetted a stafétabotot a szélmalomharcban!
Őszintén kíváncsi leszek a mosoly erejére... ;-)

török gábor 2011.04.17. 21:12:24

@Enahma: pedig sokat jelent. vagyok én itt szinte minden, majdnem az összes bejegyzés alatt, néha jó ilyesmit is olvasni :)

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.17. 21:20:32

@Ford Mustang:

Diktatúra csak ott lehet, ahol csak egy kisebbség támogatja a fennálló hatalmat.
Na Magyarország pont nem ez a hely.

2011.04.17. 21:22:35

@török gábor:

Nem mondod, hogy követed a kommenteket és így megtaláltad ezerből ami direkt neked szól!?? :o

megszűnt 2011.04.17. 21:23:27

@MikeBoy:
"Őszintén kíváncsi leszek a mosoly erejére... ;-) "

A mosolynak akkora ereje van, hogy @Enahma: blogtársunk idevarázsolta vele Török Gábort.:)

török gábor 2011.04.17. 21:23:54

@MikeBoy:

nem mondom, hogy mindig élmény, de talán annak, aki blogot ír, munkaköri kötelessége a hozzászólások követése.

2011.04.17. 21:25:41

@knausz:

Igen, ez azonnal bizonyítást nyert! :-))

ulrike (törölt) 2011.04.17. 21:29:40

@Akitlosz: Húzodj vissza setét blogoldaladra, szellem embere.

2011.04.17. 21:34:10

@török gábor:

Ezt értem, de a kialakuló viták nagy része (lehet akár 90%-a) gyanítom eléggé sablonos. Függetlenül attól, mi volt a kiindulás.
Szóval, ha nem használsz valamilyen "szűrést" őszinte elismerésem és részvétem is egyben... :-)

2011.04.17. 21:39:31

@Akitlosz:

Akitlosz 20:29:
"mindig magadat és csak magadat minősíted, akkor amikor másokat minősítesz.

Magadból indulsz ki "barom". "

Nem vagyok kövér, kifejezetten nem!:P Egynek örülök, hogy azért érted néha, amit írok és annak megfelelően reagálsz is rá.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.17. 21:59:07

@különvélemény:

Szerinted a bírók nyugdíjazása hiba?

"Egykulcsos szja: nem most kellett volna bevezetni"

Hanem mikor? Most vannak kormányon. Most van lehetőségük változtatni.
2013-2014-ben egy új adótörvény annyit sem ér, mint halottnak a csók. Lásd a 2005-ös Gyurcsány félét.

"Manyup: egyik adta, másik elvette, nem szép dolog odaadni a járulékodat, még csúnyább dolog visszavenni"

Ebben jó döntés nincs. Ilyen módon, hogy közben hitelből fizetik a nyugdíjakat, be sem szabadott volna vezetni.

"Médiatv: az internethez ne nyúljanak, a többi eddig is szar volt, nem a fidesz fogja azzá tenni"

Az internethez tudnak a legkevésbé nyúlni.

"Válságadó: remek ötlet"

A különadók a nem termelő multikra? Azok szerintem is.

"Alkotmány: a vallásokra tojok, a vármegyék nem érdekelnek, a házasságos rész faxság, diktatúrától nem tartok, magzatvédelem faxság..."

Viszont van új alkotmány, nem kommunista parlament által elfogadott, egyetlenként a volt kommunista országok közül, ami szégyen.

"Bírói nyugdíj: helyes"

Szerintem is.

"Államadósság limitálás: helyes"

Szerintem is. Bár az államadósság csak következmény. A költségvetési hiány következménye.

6.Lenin 2011.04.17. 22:05:37

@jjulie:

Cím:
A bilincsbe vert beszéd
Szerző:
Vásárhelyi Miklós

Eddig eljutottam.
Érdemes tovább is?

2011.04.17. 22:12:39

Best Uff L'art pour L'art - Comedy Central ...:D

6.Lenin 2011.04.17. 22:15:18

@jjulie:

Jól gondoltam, VM nem nekem való.
Köszi.

vinczej · http://vinczej.blogspot.com 2011.04.17. 22:15:31

"Szíjjártó Úr szíves figyelmébe

Az Élet Menete napján ezt a levelet kaptam Tóth György Károlytól. Fölhívom Szíjjártó Péter miniszterelnöki szóvivő figyelmét a következő mondatra: "Sokkal szívesebben lövöldözök kommunistákra, ti valamennyien káros dúvadak vagytok, nem tudom eléggé elítélni Semjént, hogy a szalonkák vadászatát forszíroza, mikor tele van az ország gyurcsánnyal. Meg andrasewwel."
És arra, hogy a derék levélíró katonatiszt."

andrassew.blogspot.com/2011/04/szijjarto-ur-szives-figyelmebe.html

ulrike (törölt) 2011.04.17. 22:23:10

Off
Jobb lesz, ha mindenki körülnéz, milyen felépítésű az asszony.
index.hu/bulvar/2011/04/17/szamit_suru_testfelepitese_a_gyilkos_asszonynak/
On

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.17. 22:28:44

@nyünyüge:

Ha jól értem, akkor nem az intézkedéssel nem értesz egyet, hanem csak a meghozatalának bevezetésének a módjával?

Az szerintem nagyon jó jel, ha csak a módszereket tudják kritizálni a konkrét célokat, tartalmat nem.

Persze, mindig lehetne máshogy is csinálni, ettől még nem indokolt, hogy máskor menjenek nyugdíjba a bírók, mint mások.

jjulie 2011.04.17. 22:28:46

@6.Lenin:

te már tudsz eleget

két iksz a fideszre

jjulie 2011.04.17. 22:30:28

@Akitlosz:

most akkar ez a korhatár téma a birókért van, vagy kikért?

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.17. 22:33:53

@Bergeroth:

Színtévesztő vagy?

A vörös az a szegfű, a narancs az narancssárga.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.17. 22:39:22

@a-kis-herceg:

Mit értesz polgárosodás és feudalizmus alatt?

Nincs az a politikai erő, amelyik vissza tudná állítani a középkori feudális viszonyokat. no nem mintha lenne olyan, amelyik akarná. Ha akarná sem tudná egyik sem.

Szóval van egy olyan érzésem, hogy valami egyedi szóértelmezésed lehet.

Nálam a feudalizmus az egy termelési viszony, amelyik a jobbágyokra épül. Ma már nincsenek jobbágyok és nem is lesznek. Bérmunkások vannak, mert azok hatékonyabban dolgoznak, mint a jobbágyok.

Bergeroth 2011.04.17. 22:41:57

@Akitlosz:
Ja, hogy a te kényszerképzeteidben a vörös és a narancs az 2 külön tábor. Sajnos el kell hogy szomorítsalak. Ez nem így van.

6.Lenin 2011.04.17. 22:42:09

@jjulie:

Elég 1 is, 1 jó darabig nem rúgtok Mo-on labdába.
Nagyeszű polgárok harca, azért az utóbbi időben elég mókásra sikeredik. 1 ország 10%-ba sok minden belefér, nem zavaró tényező.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.17. 22:48:45

@MikeBoy:

Itt ne lepődj meg az ilyen véleményűeken, akik azt hiszik, hogy a törvényeket a kormány hozza.

Legalább előbb megismered kitől mire számíthatsz.

Az egyszerűen tévedők, tudatlanok még mindig a magasabb szint azokhoz képest, akiknek az összes "érvük" a többi hozzászóló minősítgetése, sértegetése.

Amíg ilyenek írnak neked, tudhatod, hogy Te vagy a Jobb!

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.17. 22:50:50

@knausz:

Azzal lehet fizetni, amit elfogadnak fizetségnek.

A hivatalos a forint, nem a mosoly. Egyelőre.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.17. 22:52:55

@knausz:

Bizony. Amilyen az adjonmosoly, olyan a fogadjmosoly.

2011.04.17. 22:54:09

@knausz: így van...szerintem is sokat el lehet érni egy mosollyal...:)

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.17. 22:57:58

@Bergeroth:

Pedig akad még több tábor is. Nemzeti színű, zöld, pár kisebb.

Ha egy táborban lennének, akkor nem dúlna a hatalmi harc köztük.

Az lehet, hogy a választóknak mindegy éppen melyik uralkodik, mert nekik - a választóknak- ettől jobb úgysem lesz, de a politikusoknak, pártoknak viszont nagyon nem mindegy, hogy kié a hatalom.

2011.04.17. 23:08:46

index.hu/bulvar/2011/04/17/szamit_suru_testfelepitese_a_gyilkos_asszonynak/

"A férfi részegen ment haza, dühöngeni kezdett, betörte az ablakokat, a nőt bántalmazta. A nő gyerekeivel együtt kiment a házból, de a férfi utánuk eredt, az utcán feltépett egy műanyag szemeteskukát, és azt a nő felé dobta. Később még egy szemetest szerzett, és üldözőbe vette a nőt. Szembe fordultak egymással, a férfi a szemetest a feje fölé emelte. Ekkor vette elő a nő a táskájából az ollót és szúrta halálra támadóját. A bíróság végül arra jutott, hogy a nő ugyan jogos védelmi helyzetben volt, de túllépte a jogos védekezés kereteit, mert egy maximum súlyos testi sértés következményével járó támadást élet kioltásával hárított el."

És a vége 5 év lett.
Ha van nagyon szakértő, mondjuk éppen bíró a közelben hagy tegyem fel a kérdést egy ilyen eset a bíróságon múlik vagy a hatályos törvényeken?

álomszép 2011.04.17. 23:19:54

Hm. Láttam, hogy a Török G. "itt járt " a poszton. Azt hittem, hogy azt irta ki lesz új téma, feladat. hm. de látom nincs.
:))

6.Lenin 2011.04.17. 23:19:57

@MikeBoy:

Szerintem tedd fel ezt a kérdést 100 olyan embernek, akik már valamilyen kapcsolatba kerültek bírókkal/ítélettel.
Ez a két dolog számít legkevesebbet az ítéletben, lesz a válaszok nagy többsége.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.17. 23:26:02

@MikeBoy:

Is-is.

A bíróságok a jogszabályok alapján végzik a munkájukat és ítélkeznek, de van mérlegelési jogkörük.

Azt a törvény dönti el, hogy mire mit lehet kiszabni, de azt a bíró, hogy mi minek minősül.

Konkrét esetben például azt, hogy mi a jogos védekezés kerete.

Azt mondjuk nem tudom, honnan tudta a bíróság, hogy a támadó "csupán" súlyos testi sértést okozott volna, halál nélkül, akkor is, ha a nő nem védekezik.

Akkor vajon miért van annyi "halált okozó súlyos testi sértés" ügy, ha a testi sértés és a halál okozás ennyire más szint a bíróság szerint, amit jogos védelmi helyzetben ilyen könnyedén külön lehet választani?

porfelhő 2011.04.17. 23:28:17

@álomszép: :)
Jaj! de buta vagy! Te nem tudod, már irtam sokszor!
A Török Gábor kiváló politikai elemző! Ezért is sok a feladata, gondolom, nem irhat minden nap új posztot. !
bocsánat! de tudhatnád.

Igen.
:))))))

6.Lenin 2011.04.17. 23:32:34

Az ítéletek meghozatalához a bíróság(mint helyszín) a törvények a tól-ig-ot jelentik.

"Globálisan a legkorruptabbnak a rendőrséget tartják az emberek, majd a bíróságot, a bejegyzéseket végző és engedélyeket kiadó hivatalokat, végül az oktatási és az egészségügyi intézményeket - mondta el az InfoRádióban Alexa Noémi, a Transparency International Magyarország ügyvezető igazgatója."

A gyakorlatban.
Természetesen elméletben teljesen más a kérdés megítélése, mint mindennek.

Jó éjt!
Mindenkinek.

inreallife 2011.04.17. 23:44:23

@Akitlosz: olvass utána zsóti.

www.vg.hu/kozelet/politika/kivettek-az-alkotmanybol-a-horn-gyula-negyotodos-szabalyat-318855

googli segít, ha valamit nem tudsz. az új alkotmányhoz kellett módosítani a 4/5-öt...

porfelhő 2011.04.17. 23:51:48

Megvan az év pálinkája

Az Év pálinkája 2011-ben, az Agárdi Pálinkafőzde Besztercei szilvapálinkája lett"

www.mr1-kossuth.hu/hirek/itthon/megvan-az-ev-palinkaja.html

Bocsánat! egy kicsit más téma! Úgy gondolom, nem házi főzésű gyümölcspárlat!
Ettől legalább lehet "dalolva menni. hm.
Ezt a sok "eseményt" már józanul talán nem is lehet bírni.

:)))))))))))))))

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.04.18. 01:19:05

@Letícia: höhö, ez a sz*pás nem WAMP volt (ott még nem voltam árulni).

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.18. 02:57:50

@inreallife:

Esetleg érthetnéd is amiről írsz.

Ez a szabály nem az alkotmányozásra vonatkozott, hanem csupán alkotmánybíró jelölésre, és azon belül sem az országgyűlésre, hanem a jelölőbizottságra.

Kevered gizikét a gőzekével.

Nem volt semmilyen 4/5-ös szabály érvényben az alkotmányozásra.

Az általad hivatkozott szabályt is éppen csak azért tudták módosítani, mert 2/3 elég volt hozzá.

Hülyeségeket beszélsz, nem módosította a Fidesz az alkotmányozás szabályait, és semmilyen törvény hozásához sem kellett 4/5-öt.

papoppe 2011.04.18. 04:29:10

@Akitlosz: és azt mivel magyarázod hogy te és lenin a fidelitas irodából bérkommenteltek, próbáljátok visszapakolni a kakit a bilibe, míg a másik oldalon meg mindenféle, de láthatóan nem bérkommentelők vannak. Persze mindent meg lehet indokolni, de akinek csöpp esze van, az meglátja a valódi szándékot a sorok között. Az utcára sem az mszp-től mennek az emberek, hanem maguktól, és jé akik a demokráciát féltik nem randalíroznak.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.04.18. 06:48:21

@MikeBoy:
Ez két különböző eset.

-ollós védekezés ... 6 év letöltendő
-téglás védekezés... 9 év letöltendő

De volt már több ilyen is, legalábbis én már olvastam

terhes nőt rugdosó lelövését nagypapa világháborús pisztolyával - nem halállal végződve ... 8 év letöltendő.

Az álkapocseltörő asszonyverőnél meg semmi ...
Mehet haza az asszonyhoz.

A darabolós gyilkos a gyereke anyjának széttrancsírozásáért ... 6 kemény évet kapott.

És ezeket lehet olvasni a bulvárban.
A nép ezekből okul.
Az okulás az, hogy bárkit szabad terrorizálni, verni, üldözni.

A lényeg, hogy a támadónak mindig igaza van,

a megtámadott meg dögöljön meg, vagy ha nem akar, ott száradjon el a sitten.

Ilyen bíróság mit vár ?

Orbán támadja, és .... a támadónak mindig igaza van, ugye.

lüke 2011.04.18. 07:10:46

@Hepci:
jövöre kapsz egy asztalt- tölem , a bejáratnál- s megmetszheted a dizájnolt ruhákat

a-kis-herceg 2011.04.18. 08:52:32

@MikeBoy: a hízelgőt észreveszi:)

a-kis-herceg 2011.04.18. 08:56:27

@simonmondja.: majd viki apánk ezt is rendbe rakja... mind ahogy a többit...

a-kis-herceg 2011.04.18. 09:01:17

@panelburzsuj:

www.napi.hu/ingatlan/hihetetlen_fizetes_nelkul_dolgoznak_az_epiteszirodak.480301.html

itt van a munkaerő hiánnyal küzdő építőipar...

gondolom az lejön ha nem terveznek házakat két éve, akkor mennyit építenek...

manipul 2011.04.18. 09:50:16

MikeBoy 2011.04.17. 20:14:26

"Az ügyészeket ma mondta Gulyás a TV-ben."
Köszi, most kisegítettél a forrás egyik lényege az, hogy ellenőrizhető. :-))"

Nem gondoltam rá, hogy tv naplót vezessek, de hamarosan kiderül, hogy így van-e,

"Nehezen hiszem, hogy ezt a véleményedet sokan támogatják.
Értem, mire gondolsz, de lássuk be, ha valaki odáig jut, hogy egyáltalán elolvassa az alkotmányt vagy annak tervezetét az általában rendelkezik olyan tudással és ismerettel, ami elégséges kell legyen a megértéshez.
Ha pedig nem, az-az alkotmány bizony rossz. "

Hát ez elég gyors ítélet. Körülbelül olyan elmésség, mint a ha azt mondanánk, hogy valaki elolvas egy használati utasítást és nem érti minden részletét, akkor rossz a masina.
Az alkotmány önmagában alig vonatkozik az állampolgárokra, helyette az alkotmányból levezetett törvények vonatkoznak rájuk. És még azokat sem könnyű megérteni, különben nem lennének ügyvédek.

manipul 2011.04.18. 10:04:50

@MikeBoy:
Akkor nézzük az elmaradt leckét.
"1. Ha az alkotmánytervezet elfogadásra kerül, akkor bírók jogviszonya kortól függően felülről korlátos ez jelenleg gyakorlatilag 62 év."

Tudtommal ez jövőre lép életbe, gondolom 63 év a jobb szám.

"2. Ennek a korlátnak egyetlen célja az hogy csökkentse azt a kockázatot, hogy a "túlságosan öreg bírók" korából fakadó bírói munkájának romlása veszélyes a társadalomra annak tükrében, hogy a bírói ítélkezés a jogrendszerűnk egyik legfontosabb eleme."
Nem biztos, hogy egyetlen célja, legfeljebb talán egyik célja, de ezt sem tudom.

"3. Nyilvánvaló, hogy pl. az országgyűlési képviselők szerepének fontossága a jogrendszerűnkben összemérhető a bírók fontosságával."
Persze, de nem egy dimenzóban. Az edző is fontos meg játékos is, de az edző nem focizik.

"4. Nyilvánvaló, hogy a 2-es pontban megfogalmazott "félelem a bírák munkájára" vonatkozóan igaz a képviselőkre is."
Ez itt már kezd erőltetetté válni. A bírónak a kinevezője félhet a képviselőnek pedig a névtelen választói félhetnek, és ha nagyon félnek mást választanak.

"5. Nyilvánvaló, hogy a 2-es pontban megfogalmazott korból fakadó kockázat nincs semmilyen összefüggésben azzal, hogy az adott tisztséget az adott bíró/képviselő választás vagy kinevezés útján tölti be. De, ha lenne akkor a megoldás nyilván az lenne, hogy változtassunk a kinevezés/választás módján erről pedig szó nincs."
Látom megy célratartás. Mint mondtam, nem tudom, hogy korból fakadó kockázat e döntő, lehet teljesen más is, például a fiatalok karrierlehetősége stb. stb.
Mint mondtam korábban egyáltalán nem mindegy a kinevezés és választás mint mód. A kinevezésénl a kinevezőnek van valami személyes felelőssége, bíróság esetén nem is kicsi, a választók pedig névtelenek és azt választanak akit akarnak, semmi számonkérhető felelősségük nincs.

"6. Nyilvánvaló, hogy az alkotmánnyal szabályozható az is, hogy egy képviselőjelölt választhatósága életkorának függvényében felülről korlátos."
Szabályozható lenne, csakhogy ezzel korlátoznánk a választókat. Alapjog, hogy (szinte) bárki vállalhat politikai szerepet. Továbbá ha két évvel a korlát előtt lévő képviselőt megválasztanak, akkor két év múlva új választás kellene kiírni?

"7. Ezek után, ha az alkotmánymódosítás célja valóban a 2-es pontban megfogalmazott kockázat csökkentése és nem egyéb politikai célokat szolgál (ha mégis akkor az a kérdés mi az?), akkor többek között (ezért többek, mert ügyészek, kormánytagok, rendőrök, stb. ugyan úgy a halmaz elemei, csak róluk most nem volt szó).
Szóval többek között a képviselők korhatárát is meg kellett volna húzni felülről."
Mint mondtam, nem biztos, hogy ez a célja, és ha ez lenne, abból sem következne a képviselőkre ugyanez. Ez utóbbi a választók dolga.

"Ellenkező esetben az alkotmány írója és elfogadói!! azt "feltételezik", hogy egy bíró 63 évesen már kockázat, de a 74 éves Wittner mama penge ésszel fogadja el a törvényeket, ami nyilvánvalóan egy butaság!"
Ez már nagyon erőltetett, ezzel már lehet menni tüntetni.

2011.04.18. 10:22:50

@manipul:

Bocsi, de az ítéletet Te magad hoztad és nem én.
Kijelentetted, hogy az Alkotmány nagyon összetett és nem is kell értenünk.
Ez a kijelentés egyszerűen nem állja meg a helyét.

De, ha mégis úgy gondolod, igazad van, akkor minek vitatkozol velem vagy bárkivel az adott témáról?
Hisz úgysem értjük és te sem, miről van szó!

Az sem világos, hogy minek kezdtél el általánosítani, mikor egész végig gyakorlatilag egyetlen konkrét mondatról vitatkozunk.

Ez annak a tükrében még furcsább, hogy az 1-es pontban feljebb pontosan azt írtam le, mit jelent az ominózus módosítási javaslat, míg a 2-es pontban azt, amit egyáltalán el tudok képzelni mint célt.

Persze a célról lehet vitatkozni velem és már várom a más alternatívákat. Sajnos TG nem írta le a saját verzióját, pedig kíváncsi lennék rá.

De ha az érved az, meg se kell értenünk, hogy a bírák jogviszonya életkoruk függvényében miért korlátos, akkor az egyrészt megmosolyogtat és megint felmerül a kérdés, minek kezdtél el egyáltalán vitázni róla?

2011.04.18. 10:33:57

@manipul:

Közben elolvastam válaszod, akkor nincs min vitatkoznunk!
De szomorúbb, hogy minek pazaroltuk egymás idejét.

"Nem biztos, hogy egyetlen célja, legfeljebb talán egyik célja, de ezt sem tudom."

Látod ez a probléma. És most hagy idézzek TG-től:

"A kormányzati álláspontot védő közszereplők próbálkoztak azzal, hogy segítsenek: a nyugdíjba vonuló közel háromszáz bíró helyett így akár ennél több embert is fel lehet majd venni a mostani titkárok közül, ez a sajátos munkahelyteremtés azonban finoman fogalmazva sem tűnik kielégítő magyarázatnak. Őszinte érvek helyett pedig maradnak a feltételezések"

Látod a lényeget? Úgy érzem ez azt jelenti, hogy Gábor szerint is igen nagy gáz az, hogy lövésünk sincs mi a célja a benyújtott módosítással azoknak, akik úgy érzik ennek szerepelnie kell az új alkotmányban.

manipul 2011.04.18. 11:34:31

@MikeBoy:

"Látod a lényeget? Úgy érzem ez azt jelenti, hogy Gábor szerint is igen nagy gáz az, .."
Hát ha TG szerint is igen nagy gáz, akkor vége
mindennek.

"hogy lövésünk sincs mi a célja a benyújtott módosítással azoknak, akik úgy érzik ennek szerepelnie kell az új alkotmányban. "

Erre vannak, lennének a képviselők.

",,,és megint felmerül a kérdés, minek kezdtél el egyáltalán vitázni róla?"

Hát ez komoly kérdés, de egy pillanatra álljunk meg. Nem én szólítottam meg Önt, hanem Ön engem.

2011.04.18. 12:27:38

@manipul:

"Hát ez komoly kérdés, de egy pillanatra álljunk meg. Nem én szólítottam meg Önt, hanem Ön engem. "

Ehhez minimum kellet fűzni ebben a témában egy kommentet, nem?
De egy utolsó kérdéssel zárjuk le a témát!
Ön szerint min tudunk egyáltalán vitatkozni, ha fogalmunk sincs, hogy mi célja az ominózus módosítási javaslatnak?
Vagy ön aki biztosan hozzászólt a témához (tőlem függetlenül) miről akar vitatkozni, ha ez a blog arról szól, hogy a fent említett alkotmányjavaslat sokaknál kiverte a biztosítékot (lásd jobboldali bírák), leginkább azért, mert nem látják, mi is a célja és erről mindenki hallgat?

2011.04.18. 13:20:35

@manipul:

"Sólyom László a Nemzeti Színházhoz hasonlította az új alkotmányt
A volt államfő szerint ezt is hatalmi szóval erőltették át, az alkotmányozás elvesztette méltóságát....."

"....fogalmaz Sólyom. Az elfogadhatatlan változások közé sorolja azt az utolsó pillanatban benyújtott módosítást is, amellyel a bírák szolgálati idejét megkurtították."

Gondolom szerinted Sólyom László sem ért az egészhez, hisz nem képviselő nem kell értenie miről van szó. Esetleg korából fakadóan szenilis már szegény....

manipul 2011.04.18. 16:31:01

@MikeBoy: Ez volt az első komment:

manipul 2011.04.17. 12:25:46
Hát kárhoztatták már a Fideszt a kettős állampolgárság, a Trianon nap, Simor fizetése, válságadók, MNYP kapcsán, és most a bírók nyugdíjazása kapcsán. Bíró ügyben azért nem kellene nagyon zokogni, ugyanis szinte minden komoly ügyben buktak. Kezdték a móri bankrablással, ahol símán elítélték azt aki ott sem volt, folytatták a Kulcsár ügyben, ahol értékelhetetlent alkottak, a Zuschlag ügyben igencsak szolídan érdeklődtek a bűntársak iránt, okóber 23-val kapcsolatban pedig temették a jogot.
De mit is írt ezekről az esetekről annó Török Gábor? "

manipul 2011.04.18. 16:32:18

@MikeBoy: Hát mivel tényleg nem tudom mi van a 62 évvel, erről nem érdemes vitázni.

Bergeroth 2011.04.18. 16:56:13

@Akitlosz:
"Ha egy táborban lennének, akkor nem dúlna a hatalmi harc köztük."

Te nemzeti harcnak hívod, én meg csak simán igazgatóváltásnak. :)

Bergeroth 2011.04.18. 16:57:07

@Akitlosz:
Te hatalmi harcnak hívod, én meg csak simán igazgatóváltásnak. :)

(bocs)
süti beállítások módosítása