Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) bajnai gordon (15) Bajnai Gordon (2) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) Fidesz (2) fidesz (130) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) gyurcsány ferenc (49) Gyurcsány Ferenc (1) habonyizmus (1) Habony Árpád (1) habony árpád (2) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) Heti Válasz (1) heti válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) jávor benedek (3) Jávor Benedek (1) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) jobbik (76) Jobbik (1) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) Karácsony Gergely (1) karácsony gergely (3) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) median (1) medián (9) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) Mesterházy Attila (3) mesterházy attila (34) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) mszp (104) MSZP (1) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) orbán viktor (114) Orbán Viktor (9) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) Schiffer András (1) schiffer andrás (9) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) simicska lajos (3) Simicska Lajos (2) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szijjártó péter (6) szíjjártó péter (1) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) Veszprém (1) veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
00:08

Tölgyessy Péter március elején azt nyilatkozta: „ma ott tartunk, hogy a Jobbik megelőzheti a szocialistákat, és a nyugati világ egyik legerősebb rendszertagadó pártja lesz”. Nem kétséges, ha a Jobbik valóban megismétli, esetleg meghaladja az EP-választáson elért 15 százalék körüli eredményét, a szavazást követő napokban, hetekben minden bizonnyal komoly nemzetközi figyelem irányul majd Magyarországra. Forgatócsoportok érkeznek, cikkek jelennek meg, s feltehetően erősebb állítások is elhangzanak majd a magyar politika és a pártrendszer változásával kapcsolatban. Egyesek talán olyan szavakat és kifejezéseket is használnak, mint a „példátlan”, a „máshol nem tapasztalt”, vagy a „magyar sajátosság”.

Éppen itt van tehát az ideje, hogy kicsit körülnézzünk, s ne csupán a bizonyára jobban ismert francia, osztrák, dán és finn stb. példákat soroljuk, hanem a hozzánk számos szempontból hasonlóbb volt kommunista országok kapcsán is feltegyük a kérdést: vajon tényleg példátlan lenne-e, ha egy önmagát radikálisnak tartó, mások által gyakran szélsőségesnek nevezett párt jelentős választási eredményt érne el. Miután abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy egy volt hallgatóm és elemző kollégám, Tóth-Czifra András fejében minden kelet-európai választási adat megtalálható, így megkértem, hogy írjon nekem pár sort ezen politikai szervezetek régiós választási tapasztalatairól. Fontos hangsúlyozni: az egyes pártok között jelentős különbségek vannak, programban és retorikában is, annyi azonban közös bennük, hogy – a Jobbikhoz hasonlóan – gyakran a szélsőséges jelzővel illetik őket a nemzetközi sajtóban. Hét nagyon különböző példa, de talán segít kicsit helyén kezelni az időnként unikálisnak látszó magyar változásokat:

  1. Lettországban a Haza és Szabadság nevű formáció (ami retorikájában nacionalista-konzervatív, de egyébként szabadpiac-párti) 2004-ben 29,8 százalékot szerzett az EP-választáson. Parlamenti választáson 1998-ban értek el 14,7 százalékot, azóta kevesebbet.
  2. Litvániában Rolandas Paksas személyében 2003-04-ben még államfõje is volt a populista jobboldalnak, a politikus jelenleg az EP-ben a szélsõjobb frakciójában ül, a pártja tizenegynéhány százalék körül szokott mozogni.
  3. Romániában a Nagy Románia Párt 2000-ben 19,48 százalékot szerzett. 2004-ben 13 százalékig jutottak, 2008-ban viszont nem kerültek be a parlamentbe.
  4. Szerbiában a Radikális Párt 2003-ban és 2007-ben gyõzött a választásokon, de százalékosan a legjobb eredményt 2008-ban érték el, ez 29,46 százalék volt. Ekkor viszont megelõzte õket az Európai Szebiáért koalíció.
  5. Lengyelországban a Jog és Igazságosság (amely esetében erősen vitatható a szélsõséges jelző) 27 százalékot szerzett 2005-ben. Ugyanekkor a nacionalista-szélsõséges Lengyel Családok Ligája 8 százalékos, az agrárpopulista Önvédelem pedig 11,4 százalékos eredményt ért el. 2004-ben ez a három párt az EP-választáson összesen 39,7 százalékot kapott.
  6. Szlovákiában Meciar pártja még 1994-ben 37,26 százalékig jutott, a Nemzeti Párt pedig 2006-ban 11,73 százalékot ért el.
  7. Csehországban permanensen a harmadik legerősebb erő a választásokon a szélsőbaloldali Kommunista Párt, 13-15 százalék körüli eredménnyel.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr921900551

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ha Ön már eldöntötte, hogy elmegy szavazni 2010.04.07. 12:29:08

Választás, vagy szavazás? Honfitársam! Ténylegesen eljött az idő, mikor döntened kell a saját és családod létéről, életéről! Eljött az ideje, hogy kénytelen vagy szembenézni a „mi volt eddig, s hogy lesz tovább” TÉGED IS alapvetően érintő é...

Trackback: A Fidesz viselt dolgai 2010.04.07. 10:05:18

Ezt az összeállítást erről a blogról ("Ennyire senki nem lehet hülye") másoltam be ide. Nem ellenőriztem, de elég pontosnak tűnnek az adtok. "A Fiatal Demokraták Szövetsége (Fidesz) 1991. november 5-én kölcsönszerződést kötött ...

Trackback: Szavazatszonda 2010.04.07. 09:53:51

 Na, ez egy érdekes weboldal (http://szavazatszonda.hu, a Politikon Intézet égisze alatt. Remélem, azok is nem zsidók ;-).djhambi ajánlotta figyelmembe, de kapásból leütöttem azzal, hogy kamu. A kisördög azonban nem hagyott nyugodni, ezé...

Trackback: Mi fog történni április 12.-én? 2010.04.07. 08:23:50

Borítékolható tény, hogy vasárnap a Fidesz győzelmét ünnepli majd a fél ország. Orbán Viktor elmond egy szívhez szóló beszédet, amelyben kifejti, hogy vannak még a hazának igaz polgárai, akik valóban szívükön viselik az ország sorsát. De a nagy kérdés,...

Trackback: Mi fog történni április 12.-én? 2010.04.07. 07:58:11

Borítékolható tény, hogy vasárnap a Fidesz győzelmét ünnepli majd a fél ország. Orbán Viktor elmond egy szívhez szóló beszédet, amelyben kifejti, hogy vannak még a hazának igaz polgárai, akik valóban szívükön viselik az ország sorsát. De a nagy kérdés,...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Idet 2010.04.07. 15:19:45

@Brannagh: Hát igen, kedvencem egy "n"-nel írja a nevét.

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2010.04.07. 15:20:20

@Idet: én úgy tudtam, az a knédli, és sváb étel :D mindegy, majd lefaragjuk, mint Hamupipőke sarkát, hogy rá ne ismerjenek orról a jobbikosok :)

panelburzsuj 2010.04.07. 15:21:39

@Idet:

Ravaszkodik az az Arany, körülír (majdhogynem polkorrekt ... :):

"Lajos, büszke Lajos! magyarok királya!"

levi009 2010.04.07. 15:27:39

@Brannagh: Már megint ferdítenél! Ki beszél itt kitelepítésről??? :)
Ha én téged hazakergetlek, akkor azzal máris kitelepítelek az országból? De komolytalan egy valaki vagy, szentem! Mellesleg a tót cigányok is maradta a Sloták otthonaikban. Otthonaikban, érdet? :)
Viszont nincs náluk több balhé. Ennyi.

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2010.04.07. 15:31:05

@levi009: na mostmár én értem ám a kint és a bent közötti különbséget :) Mégis mit értesz hazakergetés alatt, hiszen nincs anyaállamuk, sosem is volt?
Nemmellesleg, olyan, hogy tót cigány, olyan nincs. Ami meg szerinted balhé, az egy lufi. Kívülről jó nagynak látszik, na de a tartalma....

Vénveterán 2010.04.07. 15:40:52

Egy technikai kérdés, van ugye kb. 40ezer lakóhelyétől távol szavazó ember.
Ők a lakóhelyük egyéni képviselőire és területi listáira voksolnak?
(vagyis akik nem kérik a lakcímük megváltoztatását, csak nem otthon adják le a szavazataikat)

Ezzel kapcsolatban a második kérdés ez kb. a szavazók 1%-a, az ő eredményeiket, hogy tudják már este 10-re feldolgozni? Hogy működik ez a folyamat?

A témára, remélem példátlan lesz a Jobbik eredménye, még az itt felsoroltakhoz képest is!

Idet 2010.04.07. 15:41:38

@Brannagh: Nem a'! Knödelnek Knödel, de tót a gyökere, és ha jól csinálják, valami isteni, samt sztrapacska! És az igazi téglatest alakú, nem gömböc. A gombóc az gombóc, más a tésztája. Ahogy emlékszem.

aum 2010.04.07. 15:44:14

Engem támadtak meg már cigányok, de tipikus jobbikos kinézetű fiatal kopaszok is. Nálam a cigánybűnözés = jobbikbűnözés, Olaszliszka = Tiszalök.
A Jobbik se törvényt, se erkölcsöt nem tisztel, nemzeti mázba bújtatott irigység, rosszindulat.
Amikor a 90 éves szomszéd néni a tavalyi EP-választás után jobbikozásba kezdett, megértettem sajnos. A Jobbik problémafelvetései találóak, a válaszaik kevésbé, az ellenségképgyártás miatt, pedig a történelem szemétdombján a helyük. Gandhira hivatkozni ezzel a gyűlöletpolitizálással?

Idet 2010.04.07. 15:44:47

@Brannagh: Ja, és még: mint valamelyik kommenttárs írta: Majd jön Pipacs bácsi a konyhakéssel, és jól megvédjük a kis gombócorrúakat! (Ajjuj, ennek a szerzőnek is az orrával van a baj, egyesek szerint...)

levi009 2010.04.07. 15:45:16

Nos, köszönöm hát szépen mindenkinek az értékes gondolatokat! :)
Konklúzióként lássuk be, hogy ez bizony országunk egyik legégetőbb problémája, de sajnos nem az egyetlen!
Azoknak pedig, akik ekkora mellbedobással védenék a védhetetlent, kívánom, hogy soha se kelljen találkozniuk élesben semmilyen bűncselekménnyel, amit éppen romák követtek el!
Ha mégis, akkor majd jusson eszükbe ez a pár sor. Sajnos, akkor már késő lesz azon gondolkodniuk, hogy mi lett volna akkor, ha megpróbálkoztam volna támogatni a cigánykérdést, szigorú, határozott, de ugyanakkor békés úton.
Csak a Jobbik az egyetlen erő, akinek nincs szüksége cigány szavazatokra, akinek nincs cigány képviselő jelöltje. Mert akinek igen, az már el van feléjük kötelezve, s még ha akarná, akkor sem tudná ezeket a problémákat orvosolni, hangoztassa azt bármennyire is!
Zárszóra, akinek ez így jó, arra szavaz, akire akar. Viszont akinek nem, annak egyszerűen nincs más választása, mint a Jobbik listájára szavazni, különben csak rosszabb lehet ez az állapot!

ubul2000 2010.04.07. 15:45:35

@Pegasus: Szerintem az, hogy minek vallja magát az indifferens. Én pl hiába próbálnám magam kínainak vagy bushman-nak, maori-nak mondani, nem megy. Látszana, hogy nem mondok igazat. Vannak olyan külső jegyek, ami alapján valaki lehet ugyan magyar állampolgár, de soha nem lehet magyar. Egyéb esetekben minimális előírásként előírnám a dédszülőkig meglévő magyar anyanyelvet. Ez alól az - elég szigorú - kritérium alól természetszerüleg felmentést adnék a határmenti népek tagjainak, hiszen egyrészt a természetes keveredés, másrészt a határok mozgása ezt indokoltá teszi. Tehát egy negyedik generációs itt élő román akár vallhatja is magát magyarnak, ha úgy gondolja - mégha nyílván nem is volt magyar anyanyelvű dédszülőkig visszamenően. De pl egy norvégra nem vonatkoznának ezek a kedvezmények.

ubul2000 2010.04.07. 15:48:21

@Idet: Attól ők még - ha megkapták - magyar aállampolgárok, de nem magyarok, hanem kínaiak.
Bem apó is magyarabb érzelmű volt sok született magyarnál, mésem várta el, hogy magyarnak nevezzék. Sőt, alighanem vérig sértődött volna, ha valaki megkérdőjelezi lengyelségét.

szavazo26 2010.04.07. 15:50:10

@Captain Tott: Szerintem is eléggé mellélőnek ezek az előrejelzések, a 60% részvétel szerintem is kizárt és a Fidesz nem szerez 60%-ot mert én több fidesz szimpatizánstól is hallottam hogy ez a kampány nagyon gyér és nem biztos hogy rájuk zavaz mert nem tud semmit a programukról és nem érdemlik meg(persze ezek nem az igazi elvakultak akiknek minden mindegy)

A kispártokat is mindig 1-2 %ra becsülik aztán megint lesz legalább 4-5% csak azt nem értem miért lőnek mindig mellé a kicsikkel kapcsolatban???

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2010.04.07. 15:54:31

@Idet: levi009 nagyon kedvesen magára vállalta, hogy lezárja a vitát és levonja a konklúziót :)) Nem számolt azzal, hogy mi itt gasztrovitába fojtjuk a fejtegetéseit :)) Különben meg a sztrapacska valami isteni találmány. Ajánlom neked a legfinomabb sváb kosztot, bocs, hogy önreklám, de megéri megkóstolni: ez a krautspatzle.

brannaghpraktikai.blog.hu/2010/02/27/kraupatze_krau_patze_krautsp_tzle_vagy_krautspatzen_magyarul_kaposztas_gozgomboc

snq 2010.04.07. 15:54:36

@aum: ez nem a "jobbik problémafelvetése", hanem az emberek 91%-ának (nézőpont, 2008, reprezentatív felmérés), illetve a borsodi cigányvajdának a véleménye

Idet 2010.04.07. 15:58:21

@ubul2000: Én azt is kérdeztem, szted velem mi a helyzet. NE kerüld meg a kérdést!

ubul2000 2010.04.07. 16:02:19

@Idet: Kérdésedre azt kell mondanom, hogy nem. Sőt, ha így vesszük részben rokonok is lehetünk. Dédapai ágon magam is részben tót lennék (mivel az ágon gyakorlatilag csak fiúk születtek viselem is a nevet), sőt itt nagyanyai ágon bekavart egy horvát/szerb vonal is (nem tudom melyik). A korábbi hölgyek származásáról nincs információm, de azt tudom, hogy mindegyikük anyanyelvi szinten beszélt magyarul, ezért feltételezem, hogy a női ág magyar lehetett. Anyai ág az szinte 100%-an magyar, ameddig végig tudom követni - valahol a távolban egy vend beütéssel - ha ismered ezt a nemzetiséget, amit tudtommal Mo-n nem fogadnek el annak.
(Az már csak hab a tortán, hogy a szláv nagymamám nagyon korán meghalt (nem ismertem) és nagyfater második felesége sváb volt. Nos az innen származó gyereket a II. vh után viharsebesen ki is telepítették)

barli 2010.04.07. 16:02:54

@levi009: "Zárszóra, akinek ez így jó, arra szavaz, akire akar. Viszont akinek nem, annak egyszerűen nincs más választása, mint a Jobbik listájára szavazni, különben csak rosszabb lehet ez az állapot! "

te még mindig nem érted, hogy nem az a megoldás ha a jobbik beleköp a fidesz levesébe. Abból csak elhúzódó belviszály lesz, nem több. Ha a jobbiknak esélye lenne nyerni talán más lenne a helyzet (be is lennék szarva mondjuk), de így nem az. Konkrétan ti cseszitek el az utolsó esélyt ha túl sokat visztek!

Idet 2010.04.07. 16:03:18

@Brannagh: A mieink nem donauschwäbisch, de ezt kipróbálom! Nekem ugyanis van vaslábosom!
Ajánlom a Kraut- und Bohnebrei-t viszont, vagy a Sauerpri-t, leírom, ha érdekel, de ahhoz inkább üzengetni kéne, mert a bloggazdánál előbb-utóbb kiveri a biztosítékot az offolás...

Idet 2010.04.07. 16:11:19

@ubul2000: Az, hogy tökéletesen beszéltek magyarul, a környezetnek/és a nyelvérzéknek tudható be, amellyel más-másképpen vagyunk megáldva/megverve.
Jajj, ne hölgyezz! Ezt már sokszor megírtam, nem akarom mégegyszer.
Nálunk a fiamnál egy kis bosnyák-török beütés is van.

Szóval, a bőrszín a bajod? Nem vagy te annyira...hmm, korlátolt!

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2010.04.07. 16:11:40

@Idet: oké, akkor e-mailben :) Én meg megyek is, mert a terrorcselekmény törvényi tényállása még nem tudja, hogy ki vagyok én :D:D További szép napot!

aum 2010.04.07. 16:12:07

@snq: Bocsánat a pongyola fogalmazásért, egyre gondolunk.
Lehet beszélni cigánybűnözésről, politikusbűnözésről, de akkor említsük meg, hogy a Jobbikban sem maszületett bárányok osztják az észt. A Vona is TV-ben, rádióban igyekszik disztingválni magát, gyűlésen meg cinikus, populista és demagóg. A Morvai meg tényleg vicc, idegbeteg felpofoznivaló, rémesen affektáló. A Jobbik tagsága enyhén szólva nem egy elmebajnokság, de ez lenne a legkisebb baj. A nagyobb baj, hogy nem tudnak mit kezdeni magukkal és másokban keresik minden baj okozóját.

Idet 2010.04.07. 16:18:52

@Brannagh: Szia, köszi! A gőzgombócot úgyis meg akartam kérdezni!

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2010.04.07. 16:22:08

@levi009: El lehet innen húzni, kisfiam, amíg be nem pipulok!
Szerencsére nem csak itt, de kicsiny országunkban is Ti vagytok a kisebbség, és ezen a mostani választás sem fog változtatni!
Majd ha a betiltott gárdátok nem grasszál összevissza mindenhol és értelmes javallatokat tesztek le a nemzet asztalára, akkor fogok beszélni veletek legközelebb!
Abcúg Jobbik! Na, kimondtam, ami egy ideje érlelődik bennem!:-(

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2010.04.07. 16:27:10

Elnézést kérek a kifakadásomért, nincs rá mentségem!
Viszlát egyelőre...

aum 2010.04.07. 16:29:50

Hogyan segíthetsz az LMP-nek 1 percben?
igenlehet.blog.hu/2010/04/07/hogyan_segithetsz_az_lmp_nek_1_percben

"Ha 6 és 99 között számot látsz, akkor szuggeráld, hogy annyi százalékot érjünk el!"

Pozitív gondolkodás rulez :)

ubul2000 2010.04.07. 16:32:50

@Idet: Szerintem totálisan félreérted a bőrszín kérdését. Nekem semmi bajom nincs velük, imádom a túristákat. De hár nem magyarok, maximum állampolgárok.
Ha kicsit most kitekintünk Mo-ról és ellátogatunk No-ba, vagy Fro-ba. Akkor ott is van probléma. Tudod rendkívül zavaró - és ezt ők is érzik ott - ha lemész a közértbe, és már jószerivel csak akkor tudsz vásárolni, ha tudsz törökül, vagy arabul. Ha az ember befogad valakit a házába (mondjuk itt ezt az ország jelenti) elvárja hogy tiszteletben tartsa a szokásaimat. Persze ezt megigéri, aztán előbb leszarja a dolgokat, majd követelőzni kezd, hogy Te, a befogadó - tartsad tiszeletben az ő szokásait, mert neki ehhez joga van (mint a segíjhez) Nos ebből én - és hozzám hasonlóan sokan mások - nem kérek.

ubul2000 2010.04.07. 16:34:10

@aum: "A Jobbik tagsága enyhén szólva nem egy elmebajnokság" Ennyire ismered a tagságot?

Idet 2010.04.07. 16:34:26

@namitirok: De van! És csatlakotzom+ Pipacs bácsi!

hoplita 2010.04.07. 16:35:11

@Brannagh:
Egy szóval ; BAROM!!!!!!
Fingod nincs róla, mit dumálsz, te címeres jószág.
Neked az az integráció, amikor egy bokszos akkor kezdi cigánynak nevezni magát, ha befordul a sarkon a rendőr, vagy ha segílyke kell, meg ingyen gyógyszer...!!!!!
Áááááá!!!!

aum 2010.04.07. 16:37:52

@ubul2000: Saját szubjektív véleményem, vállalom.
Nem mellesleg, a közvéleménykutatások is alátámasztják, ahol épp a reprezentatív jelleg miatt rákérdeznek korra, iskolázottságra. Eszerint a Jobbik különösen kedvelt a fiatal, férfi és alacsonyabb iskolázottságúak között.

hoplita 2010.04.07. 16:39:16

@barli:
Igen, egy turulos könyből.

Ezt itt most befejezhetjük.
Házi feladatként nézz utána az elmúlt ezer évben éhen halt magyarok és mondjuk skandinávok, vagy németalföldiek számának....
A 38-as adat statisztikai, megnyugodhatsz....igaz, nem szerettek vele villogni, vajon miért?

Idet 2010.04.07. 16:42:00

@ubul2000: Ubulkám, ennyire nem lehetsz hülye. A németek azért fogadták be, a lóf@szt, hívták be a törököket, mert a nagy gazdasági csoda idején derogált nekik WC-t pucolni, kukásnak lenni usw. Gusztustalan dolog, az én fiam a szakmai gyakorlata alatt szó nélkül csinálta a szennyvízderítős feladatot, és még érdekeseket is mesélt.

Ha iderángatták őket, és ez hajaz az amerikai rabszolgaságra, az ő dolguk, hogy megtalálják az integrálás módját! Vagy: a drága honos állampolgárok méltóztassanak a büdös dolgokat is elvégezni, elvégre ki hozta létre őket?

aum 2010.04.07. 16:42:49

@ubul2000: Ja meg a helyi Jobbik jelölt bemutatkozásképp olyat ír a kerületi lapban, hogy a nemzeti jövedelem 92%-kát kiviszik az országból a multik.
A nemzeti jövedelem közgazdasági definíció szerint a nemzeti össztermék országban maradó része. GNP = GDP - (osztalék + kamat külföldnek).

barli 2010.04.07. 16:43:03

@ubul2000: akkor is az a magyar, aki annak vallja magát. Röhejesen hangzik ha egy kinai magyarnak vallja magát, de ha az akar lenni akkor legyen az. Egy németországi török a büdös életben nem mondaná magát töröknek.
Abban mondjuk nem vagyok biztos, hogy nem lenne több a bevallott cigány, ha ezért kp-t kapnának a népszámláláson. Van itt örmény meg hun is elég.

hoplita 2010.04.07. 16:44:52

@Idet:
Az már látod egy érdekes dolog.
Kétségkívül ebből a szempontból világosan látszik, hogy a magyar toleráns, befogadó és igen jól asszimiláló nép.
Kivéve a cigányt....vajon miért?

De mondok egy másik példát...
A 80 milliós németség nem tud asszimilálni szinte egy törököt sem, míg nálunk az évszázadok alatt százezrével asszimilálódtak és egy most ideköltöző török család két generáció alatt elmagyarosodik...akkor is, ha többen vannak.
Például németül nem tanul meg, de magyarul elboldogulsz Isztambul belvárosában..:)
Vajon miért...és a németeknél miért nem?

Idet 2010.04.07. 16:45:48

@hoplita: Hoplita, vegyél vissza! Elhiszem, hogy dühös vagy, ezt a "kis segijj"-dolgot sokan tapasztaljuk. Ennek ellenére, higgalom, nyugalom! Úgy sokkal hitelesebb leszöl...

barli 2010.04.07. 16:47:49

@hoplita: mi köze a fejlettségnek az éhenhalások számához? Aszály, betegség, jég, hó, árvíz és földrengés bárhol lehet. Még jó hogy nem haltunk éhen a kárpát medencében. De azért ez talán nem a fejlettség foka volt a huszadik századig.

Captain Tott (törölt) 2010.04.07. 16:48:05

@szavazo26:
Szerintem az ok a közvéleménykutatás módszerében rejlik. Felhívják Irmuska nénit, aki épp babot főz, hogy a trrrmrrrr közvélmmmennnyyy intrrrr-től keressük Önt: elmegy-e szavazni?
Irmuska nénibe beleszorul a szusz, hogy csak má megen nem a Józsi gyerekkel van valami, majd megérti, hogy nem, hanem szavaznia köll.
Már hogyne mennék, persze, megyek (közben eszébe jut, hogy aznap Gyula napra mennek a hugáékhoz, de most már mindegy).
És kire fog szavazni? - Hogy tetszik ezt érteni? - Melyik pártra? - Én olyat nem ismerek, ne tessen haragudni. - Jó, akkor úgy kérdezem, hogy kire? Az Orbánra? Vagy a Mesterházyra? Vagy a Vona Gáborra? Érti, szóval melyik pártra?
Irmuska néni ezek közül Orbánról már hallott, úgy gondolja, azzal nem esik nagy kár, ha őt mondja.

Köszönöm. Feltehetnék még néhány kontrollkérdést?
Jaj, lelkem, kifut a bab, most má mennem kell.
Jó, mindegy. A lényeget meg tetszett mondani, a többit meg beírom.

panelburzsuj 2010.04.07. 16:48:45

@hoplita:

"Kivéve a cigányt....vajon miért?"

Viszonylag egyszerű: mert amelyik asszimilálódott, azt már nem tekinted cigánynak.

Idet 2010.04.07. 16:49:58

@hoplita: Hát azért Erdogan Atalay, a Cobra 11-színésze-producere... és szemlátomást kínai származású egészségügyi miniszterük van...

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2010.04.07. 16:50:59

Ezt meg a jobbi(kos)aknak üzenem: Karóval jöttél...
www.youtube.com/watch?v=VSs3DDR7M7o&feature=related

Még mindig József Attila, ki tudja, milyen származék, de nékem az egyik legnagyobb magyar!

ubul2000 2010.04.07. 16:53:30

@aum: Ez azért érdekes, mert folyamatosan hallok a médiából olyan véleményt (természetesen mszp/szdsz-es forrásból elsősorban), hogy aggasztó a jobbik térnyerése a fiatal egyetemisták, diplomások körében. Persze azokban a körzetekben ahol átlagosan alacsony az iskolázottság (Szabolcs, Nógrád, stb) és ráadásul magas a cigánykoncentráció ez igaz is lehet. De messze van az országos átlagtól.

Vénveterán 2010.04.07. 16:54:37

Azért nem semmi, hogy a fideszes ügyeket a nolon csak akkor hozzák le, amikor már reagált rá, és rögtön hazugságnak állítják be. (pokorni ügye)
A kubatovos videó linkeléséért pedig rögtön kitiltják az embert. Úgy tűnik nagyon összezártak a médiumok bal és jobb oldalon is, és ezt az ügyet nagyon el akarják hallgatni...

ubul2000 2010.04.07. 16:56:15

@Idet: Ebben tökéletesen igazad van. Előre látni kellett volna, hogy a befogadásnak/betelepítésnek ilyen következményei lesznek. Most már nehéz kezelni a helyzetet. De a tanulság levonható azok számára, akik még nem léptek visszavonhatatlanul erre a tévútra. Ezért kell megálljt parancsolnunk az észnélküli befogadásnak.

szavazo26 2010.04.07. 16:57:12

@Captain Tott: :D:D:D
Igen az a baj hogy ezeket az emberek egyrészt nem veszik komolyan másrészt meg azt mondják amit úgy gondolnak hogy hallani akarnak!

Erre tipikusan jó példa a Jobbik megugrása az EP választások után a közvélemény kutatásokban, addig az emberek nem merték mondani hogy a jobbikra szevaznak mert hát mégis hogy néz ki az, aztán rájöttek hogy elég sokan vannak így már bemerik vallani! (pont ezért nem gondolom hogy most a Jobbik jóval többet érne el mint amennyit a közvéleménykutatások mutatnak mertmár nem rejtőzködnek a szavazok)

A másik amire utaltál szintén jogo a legtöbb ember három pártot tud felsorolni szerintem ezért prezentálják most is alul a kicsiket ahogy mindig!

Idet 2010.04.07. 16:58:03

@namitirok: Igen. És ilyen ihletett előadásban! Köszönöm szépen!
Csak az a baj, hogy nem értik, nem fogadják be, csak kevesen. Akinek füle nem nyittatik meg... miféle kataklizma kell hozzá?

Idet 2010.04.07. 16:59:59

@ubul2000: Ez igaz! Csakhogy a kritériumnak nem származásbelinek, hanem emberi minőségbelinek kellene lennie!

aum 2010.04.07. 17:04:18

@ubul2000: Az induláskor még igaz volt, hogy fiatal egyetemisták körében népszerű, de mára ilyen szempontból felhígult a szimpatizánsok köre. De ez ténylegesen nem baj, a baj az a vitakultúra, a komplex érvelés hiánya. A hiányos tudásból és faragatlan vitakultúrából pedig sokszor bődületes baromságok születnek.
Ismert, hogy az érzelmek ragályosak, a tudás nem. Ezért könnyebb a tömegek zsigeri gyűlöletére apellálni, józan érvek helyett.

Idet 2010.04.07. 17:05:01

@namitirok: Mindenkinek ajánlom e tárgykörben: Heinrich Böll, Csoportkép hölggyel c. könyvét. Ennél jobban nem lehet a dolgot (és a megelőző 20. sz.-i)német történelmet leképezni.

Captain Tott (törölt) 2010.04.07. 17:07:00

@szavazo26:
Pontosan, egyben ugyanez a válasz arra is, miért mérik alul a kicsiket. Az a 8-9 %, akik úgy nyilatkoznak, hogy elmennek, de végül nem mennek el, mert nem érdekli őket, mindegyik a nagyokat mondja, éspedig rendszerint a Fideszt, mert "azt kell mondani".
Emiatt a Fidesz mindig ténylegesen 6-10 %-kal kevesebbet kap, mint amennyit mérnek neki, a tényleges részvételben pedig értelemszerűen felülreprezentáltak lesznek a kisebbek.

Egyébként nagyon kíváncsi lennék arra a bizonyos "véletlenszerűen kiválasztott" módszerre, valójában hogy is történik. Tartok tőle, hogy nyugatról átvett módszer, ami nálunk nem életszerű.

panelburzsuj 2010.04.07. 17:12:27

@szavazo26:

"a legtöbb ember három pártot tud felsorolni"

A pelenkából épp kinőtt emberiségre ez talán igaz.

A korosabb nemzedékekre viszont egy picit azért sántikál az érvelés. Húsz év alatt rengetegszer lehetett hallani, hogy MDF, meg SZDSZ, bőven volt alkalom a bevésődésre, és mégis úgy tűnik, hogy a választók valahonnan értesültek arról, hogy ez a kettő már nem is olyan trendi. És hiába van MIÉP, hiába van torgyánista és nem torgyánista kisgazda, a választók mégsem lökik ezeket a neveket. Pedig a "tudatlanság-elv" ezt feltételezné.

ubul2000 2010.04.07. 17:12:48

@Idet: Van egy jó közmondás erre: "Lakva ismerszik meg az ember" Csak - mint a jelen esetben - akkor már késő. Képzeld el micsoda támadásnak lennél kitéve, ha azt mondanád: ez minőségi kínai, ez jöhet, amaz selejt az nem. Túl a tévedés lehetőségén ez az eljárás engem is felháborítana. Sokkal egyszerűbb azt mondani: ne jöjjenek. Pont a kínaiak esetében világos, hogy ők nem politikai menekültek, még azt se mondanám gazdaságiak.

Én pedig azt mondom, hogy nem a származással és nem a minőséggel van baj, hanem a mennyiséggel. Gondolod, hogy valakit is érdekelne, ha az elmúl húsz évben bevándorolt volna 20 kínai Mo-ra? Lószart. Senkit nem érdekelne, észre se vennék. De 10000, meg 100000 már zavaró. Az előbb említettem a norvégokat. Azt hiszed tudja valaki az országban, hogy vannak-e norvég bevándorlók (jó, most a hivatalt nem veszem ide). Átlagember senki, esetleg aki véletlenül találkozik egy ilyennel. De ha volna 100000 norvég bevándorló - az rögtön szemt szúrna. Mégha bőrszín alapján nem is tudod megkülönböztetni őket.

szavazo26 2010.04.07. 17:16:42

@Captain Tott: Igen a kiválasztás módjára én is kiványcsi lennék mert 1000 embernél nagyon nem mindegy ám, amikor 10 válasz már egy százalékot ér!

Azt hallottam életkor és iskolai végzettség alapján minden egyes kategóriából annyi embert kérdeznek ahányadrészük a lakosságnak, de hát a hely sem mindegy mert ha ezt megcsinálod Debrecenben akkor Fidesz 80%, viszont ha Ózdon akkor jobbik 40%

Amúgy engem még életemben nem hívtak ilyen közvélemény kutatás miatt:D

A Fideszt az előző választások előtt is nagyon túl reprezentálták, (és az EP előtt is de akkor nem olyan súlyosan), és az előző választások előtt is azt mondták hogy két párt lesz a parlamentben aztán mégis 4 lett belőle szóval ezek a kutatások szerintem csak dísznek jók

panelburzsuj 2010.04.07. 17:18:24

@ubul2000:

Bár ott tartanánk, hogy norvégok százezres léptékben vágyjanak inkább Magyarországon élni ...

sárkányfő 2010.04.07. 17:19:19

Na benéztem ide, de látom csak a szokásos. Kár, pedig ez a blog úgy indult, hogy itt különb lesz a csevej, mint máshol, de hát nincsenek csodák.

A németországi török kisebbséget a magyar cigánysággal összevetni... ez a hasonlat sok sebből vérzik... Az ott élő törökök természetesen 1-2-3 generációval ezelőtt vándoroltak be Törökországból, és a mai napig közvetlen rokoni szálak fűzik őket Törökországhoz. Tehát egy külön ország, külön történelmi múlt áll mögöttük, rendszeresen haza is látogatnak. Ráadásul van saját nyelvük is, így egyrészt nehezebb számukra az integráció, illetve könnyebb a külön öntudat fenntartása. Eleve nem is azért mentek oda elsősorban, hogy németté váljanak, hanem a munkalehetőség miatt. A németek meg örültek az olcsó török kékgallérosoknak, szóval mindenki jól járt. Akkor.
Más szemmel nézve rengeteg magyar is emigrált Németországba, vagy épp Amerikába (főleg Detroit környékén volt pl. sok magyar), és ők szépen asszimilálódtak. Aminek a helyiek nyilván örültek, én viszont szívesebben látnék olyan nyugati magyart közösségeket, akik meg akarják őrizni valamilyen szinten gyökereiket... na ez csak pár szempont volt, még van sok.

Captain Tott (törölt) 2010.04.07. 17:25:23

@panelburzsuj:
A politikai emlékezet nagyon rövid. Itt az számít, hogy a sorozatod után bekapcsolva maradt a tévé, és miközben épp vasalsz, milyen neveket hallasz az amúgy fél szemmel nézett tévé híradójából, vagy szereled az aknában a féltengelyt és a háttérben szóló tuctuc rádió épp 1,3 percben híreket mond, ott kiket hallasz. Torgyánt meg MIÉP-et már nem hallasz, az LMP-t meg az MDF-et pedig csak olyan összefüggésekben, hogy nem tudod pontosan azonosítani, kik ezek, mik ezek.

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2010.04.07. 17:27:12

@ó jaj: Nemcsak nyelvi, vallási kérdés is, sajnos, a törököké!
De annak én is örülnék, ha a "kitámolygott" magyarok jobban őriznék gyökereiket és nem az 56-os szemlélet vitája lenne a meghatározó, már akit ez egyáltalán érdekel!
A többség sajnos annyira asszimilálódik és elkülönül egymástól, hogy a második generáció sem beszél már magyarul egyáltalán!:-(

Captain Tott (törölt) 2010.04.07. 17:29:01

@szavazo26: Még engem se kérdeztek meg, illetve egyszer, 98-ban a 2. fordulóban a szavazókörből kilépve (exit poll méréshez). Megjegyzem, még ott is tévedtek, pedig viszonylag nagy mintán csinálták!! Már gratuláltak az akkori MDF-Fidesz jelöltnek, aztán a végén győzött az MSZP-s, pedig már csak ez a két jelölt volt.

panelburzsuj 2010.04.07. 17:30:01

@ó jaj:

Ha már finomítasz: Amerikában mindenki asszimiláns. Egymásba asszimilálódtak, és nem sokon múlott, hogy az angol helyett a német, vagy akár a holland legyen a többieket "beolvasztó". (Ha meggondolod: a mai Észak-Amerika lakosságának ősei elsöprő többségükben később kerültek oda, mint a cigányok Magyarországra. És a kiszorítandó, kiirtandó indiánok kivételével az észak-amerikai nem volt az európaiakhoz hasonló, évszázadok alatt megmerevedett, homogenizálódott, letelepült, viszonylag nagy népsűrűsűségű "befogadó társadalom".)

anti76 2010.04.07. 17:30:03

@namitirok: de miért kéne beszélnie ? nem ott kint az USÁ ban kéne magyarkodni, hanem itt. Vagy nem?

panelburzsuj 2010.04.07. 17:33:44

@Captain Tott:

Erre van valami iromány is kéznél, vagy te így érzed?

Captain Tott (törölt) 2010.04.07. 17:34:38

@szavazo26:
Mivel a kvk-k most 60 % körüli részvételt jósolnak, a Fidesz eredménye ennél közelítene a leginkább az általuk jelzettnek (de még itt is alul maradna). Ha a tényleges részvétel ezt bármely irányban lényegesen meghaladná, szerintem még nagyobbak lennének az eltérések. Márpedig gyanítom, hogy 55 %-nál nem lesz több.

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2010.04.07. 17:37:02

A felvetett témához, kis visszatekintés:
www.vokscentrum.hu/valaszt/images/t39_3.gif

"A választásokon a várakozásoknak megfelelően a MÉP szerepelt a legjobban: összességében a szavazatoknak csaknem a felét szerezte meg, városi eredményei azonban a negyven %-ot sem érték el. A szélsőjobboldali pártok egynegyedes aránya igen komoly siker, jelzi, hogy jelentős társadalmi csoportok fordultak el az addigi parlamenti pártoktól."
A választásokat 1939. május 25-26-án, pünkösd vasárnapján és hétfőjén tartották.
Nem rémlik itt valami?

Captain Tott (törölt) 2010.04.07. 17:40:20

@panelburzsuj: Még csak nem is érzem, inkább képzelem.
De a politika iránt egyáltalán nem érdeklődő réteg esetében azért van még egy nagyon fontos szempont: ez a család befolyása. Mert ha a (tágabb) családban van valaki, aki szóba hozza a politikai témákat, akkor a nem érdeklődők tőlük a saját nyelvükön is megtudnak néhány alapinformációt, és talán tőlük kapják a legerősebb ösztönzést is arra, hogy elmenjenek szavazni vagy sem.

szavazo26 2010.04.07. 17:46:35

@panelburzsuj: Igen lehet hogy tudják a nevüket de ennyi és nem több, múltkor beszéltem egy idősebb ismerősömmel és megkérdezte tőlem (próbálom pontosan idézni) "Te hallottál már erről az lnp-ről?(igen lnp-t mondott) Ez egy párt? És most indulnak a választásokon? És kik ők?"

Ez nem egyedi jelenség sok embert nagyon nem érdekel a politika és megjegyezném Ők ettől nem feltétlenül buták sőt lehet hogy nekik van igazuk

Viszont az Ő szavazatuk is ugyanannyit ér:D mint a tájékozottaké az már más kérdés hogy elmennek-e (szerintem nem)

anti76 2010.04.07. 17:53:19

@namitirok: de kint mi értelme van? soha sehol nem fogja használni. az usá-ban inkább tanuljon spanyolul...
itt meg meg lehet nézni hova jutott ez az ország a nemzeti öntudat ignorálásával... (bár mondjuk azért más okok is szerepet játszottak)

sárkányfő 2010.04.07. 17:55:43

@panelburzsuj:

Nem, ez egy elavult közhely. Az "Amerika a népek olvasztótégelye" közhely már jó 15-20 éve megbukott, ugyanis nagyon nehéz nem észrevenni, hogy több száz év után is fennmaradtak pl. az ír, az olasz, a görög, stb. városnegyedek, nem is szólva a kínaiakról, meg a feketékről és latínókról. Ma inkább a mozaik-ország kifejezés dívik. A déli határ mentén már többen beszélnek spanyolul, mint angolul, annak idején Bush is azért tudott nyerni, mert beszél spanyolul, és ezt imádták délen.
Vagy ott van a kanadai Vancouver, komplett kínai negyedek vannak, már a város harmada kínai, újabban Hancouvernek hívják, mert főleg Hongkongból mentek oda, amikor a kínaiak átvették az angoloktól. Nem tanulnak meg angolul, mert minek, teljes életet tudnak élni a saját nyelvükön, munkahely, bevásárlás, sport, stb., minden saját nyelvükön.

szavazo26 2010.04.07. 17:56:25

@Captain Tott: Szerintem 50% körül lesz a részvétel, szerintem a legtöbb egyéniben azért kell majd második fordulót tartani mert hiába lesz meg a Fidesznek az 50%+1 nem lesz elegendő a részvétel.

Igen az alacsony részvétel a Fidesznek árt és véleményem szerint a Jobbiknak és a kis pártoknak kedvez

Az Mszp.nek nem mert nekik is sok olyan szavazojuk van aki nem biztos hogy elmegy.

sárkányfő 2010.04.07. 17:56:29

@namitirok: Ahogy mondod... mint említettem, csak néhány szempontot hoztam fel, van még bőven.

Bármennyire is szomorú, szembe kell(ene) néznünk azzal, mit mond el a magyarságtudatról az a tény, hogy emigránsaink egyáltalán nem, vagy csak minimális szinten tartják egymással a kapcsolatot más nemzetek közösségeihez képest, és minden vágyuk pikk-pakk asszimilálódni.
Pár hónapja olvastam valahol (talán a globusz.hu -n?) hogy kikerült egy volt angol miniszterelnök titkos belső szövege tán a 70-es évekből. Azt magyarázza rajta, nem pakisztániakat kell befogadni, hanem magyarokat meg lengyeleket mert azok szépen simán elangolosodnak... :(

panelburzsuj 2010.04.07. 18:05:14

@ó jaj:

"Más szemmel nézve rengeteg magyar is emigrált Németországba, vagy épp Amerikába (főleg Detroit környékén volt pl. sok magyar), és ők szépen asszimilálódtak. Aminek a helyiek nyilván örültek, én viszont szívesebben látnék olyan nyugati magyart közösségeket, akik meg akarják őrizni valamilyen szinten gyökereiket..."

Nos, én erre az elavult közhelyre mondtam, amit mondtam.

Persze ha az állításod lényege az, hogy Amerika és Kanada mozaik-ország, amiben lám-lám mindenki megőrzi az identitását, csak a magyarok olvadnak bele a nemlétező többségi tégelybe, akkor pardon: félreértettelek.

[nev] (törölt) 2010.04.07. 18:05:56

vicces az, hogy a fidesz fizetett hirdetése van az indexes cikkbe ágyazva. magyarország. én így szeretlek.

Idet 2010.04.07. 18:07:18

@ubul2000: Mi lett volna, ha '56 után a magyar kivándorlókat is így nézik? Csak úgy kérdezem... meg csak úgy mondom, hogy ha a globalizáció előnyeit elfogadjuk, a hátrányait is kénytelenek vagyunk, nem? Vagy eresszük le önhatalmúlag a vasfüggönyt újra, mindenfelé.

sárkányfő 2010.04.07. 18:10:46

@panelburzsuj: Nem ez az állításom lényege, de ezt tudod te is :)
A magyarok asszimilálódtak, sok más nemzet is, más nemzetek meg nem asszimilálódtak. Azt nem lehet mondani általában, hogy Amerika olvasztótégely, mert rengeteg kivétel van, ráadásul talán ez lesz a világ első olyan országa, melyben szépen végbe fog menni egy rassz-váltás. A fehérek számaránya ugyanis folyamatosan csökken, másoké meg nő. Nagyon vegyes ott a népség, és egyre vegyesebb.

Azt nem tudom mi a gondod azzal, amit idéztél tőlem. A magyarok, cigányok, németek és törökök ügye az meg más kérdés itt, Európában.

ubul2000 2010.04.07. 18:18:09

@Idet: 56-ban egyértelműen politikai menekültek voltak a magyarok, én ezt nem keverném össze a csak úgy jövő bevándorlókkal. A kivándorló magyarok döntő többsége nem Európába ment, hanem a nagy befogadó helyekre USÁ-ba (Kanadába), Ausztráliába és Dél-Afrikába (ide legkevesebben). A hasonló kulturkörbe tartozó Európába kevesebben, itt is inkább Németországba.
A kínaiakat semmilyen módon nem nevezem politikai menekülteknek, de az afgánokat sem (ki elöl is menekülnek? az USa elől, vagy az amerikaiak által legyőzött tálibok elől?)

El Curros 2010.04.07. 18:18:34

Látva a fenti %okat:példátlan is lesz,meg nem is.
Példátlan,mert 2010-t írunk,nem a '90-s éveket (vagy a 2000-es évek elejét.
Egyébként nem példátlan.

De valahogy Magyarországra valamiért mindig másképp néznek...részben Trianon igazságtalansága miatt (amit mindenki ért"nyugaton",de inkább mégsem "ért".
Másik részt a II.Világháború,vagonírozás,1956 hihetetlen példamutatása.
Szóval-egyszerűen-tartanak a magyaroktól,félnek az esetleges "fő áramlatok (globalizmus-világrend)" ellenére alternatívával kísérletező-előrukkoló rebellis magyarokkal.
Valljuk be,őszintén:mikor voltunk mi a nyugat kedvence?Esetleg az ottani "kisembereké",a viálgpolitika "nagyemberei" számára csak a bajok forrásai voltunk!1956 is a nagyhatalmak által leosztott lapok szétfújása volt ..segíteni akartak rajtunk?

Láthatjuk a szlovák példát...akár kormányzó erő is lehet a "szélsőségesség".
De valahogy nem mozdul/ta derék nyugat..Románok miatt sem hőbörögtek soha.
Ha igen,azt immel-ámmal.
De a Jobbik 25%-s eredményén majd igen.Kísérletet látnak a jelenlegi "rend" megzavarására,egy párt,ami még (esetleges) ellenzékiségéből is beleköphet a levesébe jelenlegi-egymásnak bájolgós,diplomatáskodós,elkenősdis,nesze semmi,képmutatós-elitnek.
Márpedig most mindent a Jobbik határos meg.Mindenhol a Jobbikról beszélnek.
Sőt!
Ha nem beszélnek,az is a Jobbik számlájára írható:-)
Majd leülnek tv-s vitára Vonával?
Simán leforráz bárkit,gyakorlatilag csak ő jöhet ki győztesen egy ilyen vitából.
Úgyhogy inkább nincs vita (közmegegyezés szagú dolog),ha meg mindenki ott van,csak a Vona nincs,az meg még rosszabb:-)
Érdekes lesz a vasárnap este ( a 117-n leírtak alapján továbbra is állítom: a Jobbik 25% körül teljesíthet),sok közvéleményes fog megint pofára esni,szvsz.egyszerűen nem igazak a napokban közölt adatok.
Az ok egyszerű:a Jobbik miatt "torzulnak" az eredmények....

[nev] (törölt) 2010.04.07. 18:20:03

@ó jaj:
minden kisebbség részben asszimilálódik, részeben izolálódik, részben integrálódik. ez koronként, és kontinensenként változó.

sárkányfő 2010.04.07. 18:21:54

@panelburzsuj: de mindegy is. Inkább hallgasd meg a Kubatovos felvételt.
Nem is az az igazán szép benne, hogy törvénytelenül (másképp nem lehet, mert a törvény tiltja) gyűjtöttek adatokat a választókról, személyes adatokkal, stb., hanem hogy maguk a fideszesek is röhögnek Orbánon, hogy mennyire nem ért a technikához :)

sárkányfő 2010.04.07. 18:25:13

@[nev]: Igen, csak bosszantó, amikor emigránsok blogjaiban olvasom, hogy más nemzetek hogy összetartanak külföldön, egymásnak adják át a jó munkákat, aki már főnök lett, az saját nemzetéből vesz fel újakat, szintén kézről-kézre adják az olcsó-jó albérleteket, stb, bizonyos építkezésekre, boltokba, szállodákba, stb., már be se lehet kerülni, mert emez a braziloké, amaz görög, vagy montenegrói, nem is szólva a kínaiakról, stb., mi magyarok meg... :(

jjulie 2010.04.07. 18:28:57

@ubul2000:

drága ubul, a pató pali baszta el, no meg a te haverod, a noszty ferike, meg akiről reggel már írtam, csak eljátszottad a jobbikos hülyét hogy nem érted: a puszták népe volt az 30 években a magyar, vagy aki állati sorban tartotta őket, ahogy azt az illyés leírta?

te itt pattoghatsz a vona öcsivel meg a hoplitával, a hajó elment, a magyarjaid elkúrták de nagyon, amikor azt hitték hogy végtelenségig meg lehet abból élni, hogy aki tót, meg román meg istentudja miféle, azt halálra lehet szopatni a magyar 90%-ával együtt, mert egy csapat azt mondja magáról hogy az ő ősei lovagoltag ide valaha, de ezn kívül csak névnapozni, meg inni tanult meg, meg azt mondogatni, hogy semmihez sem érteni a legnagyobb kincs a világon

ébredj fel ubul drága, minél előbb kezdesz felnőtt módon gondolkodni, annál jobb lesz neked, amúgy mi a helyzet azzal a kis józseffel akitől a babits meg a kosztolányi tanulgatta az irkafirkát a centrálban?

ubul, hülyeségeket ne olvass, mert akkor csak olyanokkal fogsz tudni szót érteni mint a hoplita, az meg mire lesz jó neked?

ubul2000 2010.04.07. 18:30:54

@ó jaj: olvasd el az új-zélandi magyarok lapjait

anti76 2010.04.07. 18:31:43

@ó jaj: azt én is meghallgattam, kíváncsi lennék rá lejátszák-e a mainstream- médiában (biztos hogy nem)
Vki ismeri amúgy kubatovot hangról?
Arra gondolok, nem-e esetleg hamísítvány...

panelburzsuj 2010.04.07. 18:32:36

@ó jaj:

A magyarok körében elég jellemző, hogy mindenhova magukkal hurcolják az itthoni elmérgedt hiedelmeiket, ellentéteiket, sérelmeiket. És inkább lesznek argentinná, mint (tetszőleges felekezet, ideológia, párt)-hívő magyarrá.

Idet 2010.04.07. 19:01:40

@ubul2000: A magyar kivándorlók sokfelé akartak menni, és a legtöbbjük oda ment, ahová az illetékes kivándorlási hivatal engedte őket, és ha szerencséjük volt (kapcsolataik, már akkor is), akkor tényleg oda, ahová jutni akartak.
Hogy ki elől menekülhetnek az afgánok, vagy éppen a kurdok, azt magát politikailag tájékozottnak tartó embertől nem kellene megkérdezni. Sok a gagyi, az igaz. De nem szívesen lennék a határőrök és az idegenrendészetiek helyében, az biztos. Azok az emberek ott nem elvek és papírok.

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2010.04.07. 20:00:45

Jósötétet kívánok!
17:35 tájékán beraktam egy táblázatot, ami (kivételesen) a témához tartozott! Ahhoz senki sem kíván hozzászólni?
Nem mintha ez a "magyarok" és idege(s)nek asszimiizéje nem volna izgalmas téma, de az is, mert szerintem jelez(het) valamit, nem?

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2010.04.07. 20:03:48

Egyébként én valami hasonlót vargyogtam, mint amit a Nézőpont most kihozott!
Lehet, még eltanálom a dolgokat? Bár, tévedhetnek ők is, nem?:-D

lüke 2010.04.07. 21:40:31

@ó jaj:
hmm
1, Ny- Berlinbe mentek vendégmunkásnak a törökök, mert oda nem akartak a németek menni,a fal miatt, a légi vagy NDK úton való megközelithetőség miatt...így kezdődött
2,a magyarok Clevlandban vannak, ahogy az osztrákok is ,második legnagyobb magyar városunk:)
a pongyolám kedvéért:)

lüke 2010.04.07. 21:49:03

1960 lebten in West-Berlin gerade einmal 22.065 Ausländer, davon 225 aus der Türkei. Im Jahr 1974, als die Anwerbung von Gastarbeitern abgeschlossen war, zählte West-Berlin bereits 190.000 Ausländer, von denen 88.000 aus der Türkei kamen.

antal.daniel · http://antaldaniel.blog.hu/ 2010.04.07. 22:45:50

Ha jól sejtem, ez a lett párt az, akivel Bokros Lajos frakciót alapított az EP-ben...
süti beállítások módosítása