Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) Bajnai Gordon (2) bajnai gordon (15) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) fidesz (130) Fidesz (2) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) Gyurcsány Ferenc (1) gyurcsány ferenc (49) habonyizmus (1) habony árpád (2) Habony Árpád (1) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) heti válasz (1) Heti Válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) Jávor Benedek (1) jávor benedek (3) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) jobbik (76) Jobbik (1) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) Karácsony Gergely (1) karácsony gergely (3) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) medián (9) median (1) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) mesterházy attila (34) Mesterházy Attila (3) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) mszp (104) MSZP (1) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) Orbán Viktor (9) orbán viktor (114) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) schiffer andrás (9) Schiffer András (1) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) Simicska Lajos (2) simicska lajos (3) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szijjártó péter (6) szíjjártó péter (1) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) Veszprém (1) veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
22:58

Ahhoz képest, hogy a felek már évek óta az egekbe emelik a 2014-es választás tétjét, négy hónappal a voksolás előtt tartalmi értelemben szinte semmi sem utal a tavaszi eseményre. A pártok persze kampányolgatnak, a kormánypárti orgánumokban mindent elural a lassan egy éve ismételgetett rezsicsökkentés és a fájdalmat ígérő Bajnai Gordon, a baloldali ellenzék még mindig nem tud kitörni a kivel és a kivel nem ördögi köreiből, Vona Gábor pedig éppen álruhás országjárását folytatja, hol boltosként, hol kőművesként dolgozva. Ugyanakkor egyelőre nem nagyon látszik olyan szellemi erőfeszítésre utaló, új vezető témaként azonosítható ügy, amely a politikai pártok tudatos tevékenysége nyomán válhat a kampány kiemelt kérdésévé.  

ha.jpg

Ebben a helyzetben talán nem is meglepetés, hogy amikor az adóhatóság egyik volt munkatársa milliárdos áfacsalásokról kezdett beszélni, abból bizony nagyon hamar címlapos történet lett. Sokat segített persze ebben a hivatal kommunikációja is: a NAV hosszas hallgatás után november végi sajtótájékoztatóján azzal próbálta hitelteleníteni Horváth András vádjait, hogy a volt munkatársuk szekrényében 60 ezer oldal fénymásolt iratot találtak. Ami, ugye, pontosan beleillik abba a képbe, amit az amerikai filmeken edződött átlagpolgár gondol a hatalmasok ellen küzdő hivatali munkatársról: aki bizony megszállottan dolgozik az igaza bizonyítására. Hogy valami nagyon komoly gond van a NAV kommunikációjával, mi sem mutatja jobban, mint a sajtótájékoztatójukon kiosztott háttéranyag első mondata, amely egy politikai párt esetén talán még el is menne, de egy komoly hivatalhoz nem nagyon illik: "A feketegazdaság elleni harc komoly háború, melyhez nem összeesküvés-elméleteket gyártó gerillaharcosokra van szükség, hanem jól felkészült hadseregre elkötelezett katonákkal."

Miután az ügy egyre komolyabb média figyelmet kapott, az ellenzéki pártok is lassan felfigyeltek a témára. A kormányzati pozíciót még nem viselt – és ezért biztosan „tiszta” – Jobbik és LMP lépett először, majd nagy nehezen és elég bizonytalanul az MSZP is megmozdult. A szocialisták kezdetben lelkesen támogatták a vizsgálóbizottsági kezdeményezést, majd arra hivatkozva, hogy nem kívánnak a Jobbikkal egy lapon szerepelni, mégsem írták alá az íveket. Később néhány képviselőjük mégis a kezdeményezés mellé állt, a lapzárta idején pedig éppen úgy tűnt, hogy talán a párt mégis aláír. Ez a látványos bénázás különösen annak fényében volt tanulságos, hogy egyesek már az évtized korrupciós botrányáról, egy új Tocsik-ügyről kezdtek beszélni, és belelátták a második Orbán-kormány bukását is.

Nem tudhatjuk, hogy meddig juthat el ez az ügy, azt azonban megkockáztathatjuk, hogy jelen pillanatban legalább két dolog hiányzik belőle, ami ahhoz kellene, hogy valóban falrengető témaként tekinthessünk rá. Egyrészt kellene hozzá egy potens ellenzék, amely képes napirenden tartani, megszemélyesíteni, akciókkal megerősíteni. Ebből a szempontból jó példa a Horn-kormány időszakának legnagyobb botránya, a Tocsik-ügy. Ott először a sajtóban megjelent állításokat gereblyézte össze a Fidesz, kezdetben újságcikkeken kívül szinte semmi nem volt a kezében. Az ellenzéki párt rendelt hozzá arcot (Deutsch Tamás), erőforrást és rendelt alá minden más akkor futó témát. Ebből lett a parlamenti vizsgálóbizottság, a folyamatos napirendi jelenlét és azok a következmények, amelyeknek az MSZP-SZDSZ koalíció 1998-as vereségében is lehetett szerepük. Még azt sem lehet állítani, hogy az ellenzék lehetőségei a médiában (egy szintén kétharmados kormánytöbbség mellett) akkor sokkal jobbak lettek volna, mint manapság, mégis, a Fidesz képes volt menedzselni az ügyet.

A másik elem, ami a komoly botrányhoz kell, és ami 1996-ban hamar láthatóvá vált, de itt még nincs meg: a konkrétum. Egyelőre állítások, vádak hangzottak el a főszereplő részéről, de pontos nevek és ügyek jeleleg ismeretlenek. Természetesen a helyzet ezen a téren gyorsan változhat, ahogy akár az ellenzék is összekaphatja magát, ugyanakkor ma inkább az látszik valószínűnek, hogy nem ez lesz az a botrány, amely a második Orbán-kormány bukásához vezet.

(Heti Válasz, 2013. december)

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr695677914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyünyüge 2013.12.26. 11:39:34

@Khal Drogo:
Elég kifacsart érvelés.
Mert mi van azokkal -akik majdnem nagyságrenddel többen vannak!-, és az egykulcsos miatt kevesebbet keresnek vagy talán pénzüknél vannak?
Az ő jövedelmük hol van a nyugatiakéhoz képest?

(És akkor még nem beszéltünk arról, hogy az egykulcsos érdekében csökkentek radikálisan a szociális ellátások a legalsó szinteken, az ellehetetlenülésig.)
Félreértések és félremagyarázások elkerülése érdekében, nem a "kamurokkantak" ellátásáról beszélek.

Úgyhogy elég ellentmondásos, bár láthatólag működő szöveg, hogy a felső tized adózó számára társadalmi szinten igazságosnak nevezzük az egy kulcsot (havi sok tíz, akár százezer Ft-nyi nyereséget), miközben a családok zöme olyan anyagi helyzetben van, hogy eladható és sikeres egy ilyen "ingyenes készpénzfelvétel" c. attrakció is.
Durván és a kormány üzeneteihez "méltó" demagógia-szinten fogalmazva: a felső tized meg lett vásárolva az átlagszint alatt levő tömegek pénzéből.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.12.26. 11:40:28

@Nomad_:
Aszekelyek nem szokta kibontani a zigazság minden részletét.
Olykor a részletek 99%-a is homályban maradhat. :)

Khal Drogo 2013.12.26. 11:46:41

@nyünyüge: Minimálbérnél/bérminimumnál többet, bruttó 230-nél kevesebb kereső, gyerektelen vagy már felnőtt gyermeket nevelő, nem állami szektorban dolgozók jártak rosszabbul, mindaddig amíg a bérük nem fog bruttó 230 fölé emelkedni vagy nem vállalnak gyermeket. Mindenki másnak vagy nem változott a jövedelme vagy egyenesen nőtt.

A szociális juttatások megnyírták. Ez társadalmi igény volt, a magyar társadalomban a Jobbik többek között a korábbi segélyezési rendszer miatt szökött szárba.

hoplita 2013.12.26. 11:48:15

@tölgyes:
Ja......Ásotthalom erre a bizonyíték.:)
Hogy csak a legutóbbit említsem.

@Khal Drogo:

Hát buktát azt igen, de két egymás utáni győzelmet már nem fog.

Egyébként meg okostojás, nem válaszoltál arra, amit írtam a nyugdíjazás körüli, kicsit egyenlőbbek témában.

Te a klasszikus éceszgéber vagy, arra válaszolsz, amire van valami innen-onnan mazsolázott muníciód.

Azt mondtam, hogy mindenféle dokumentált jogviszony hiányában is van jelenleg nyugdíj. Nem kis pénzben és nem százas nagyságrendben.

Erre valahogy elfelejtettél reagálni, elegánsan átugrottad.

Na, akarsz erróő dumcsizni, kispöcs?

tölgyes 2013.12.26. 11:52:01

@nyünyüge: Valóban kifacsartan gondolkodik. 2002-ben az MSZP vállalkozói klientúra kedvéért eltörölték a minimálbér adóját. Ennek az volt az oka, hogy így lehetett bért emelni anélkül, hogy a már említett klienmtúrának a költségeit növelték volna. A rendszert csak túladóztatással lehetett fenntartani.
Egy válság kellős közepén - súlyos mulasztás - ezt a gazdaságpoltikai bűnt nem lehetett egy lépcsőben felszámolni. Az adómentesség, vagy 0%-os adó fenntartása viszont nem volt lehetséges. A már említett vállalkozói klientúra azonban most sem volt hajlandó a zsebébe nyúlni és bért emelni.

tölgyes 2013.12.26. 11:54:48

@hoplita: Ásotthalom épp úgy nem bizonyíték semmire, mint ahogy a helyi választások többsége sem bizonyít semmit. Illetve arra bizonyíték, hogy Ásotthalmon azon a napon úgy szavaztak az emberek, ahogy szavaztak.

hoplita 2013.12.26. 12:01:29

@Khal Drogo:
A minmálbér a br.220 lözé szerinted itt vidéken hány kenyérkereső van beszorulva?

Csak úgy érdeklődésképpen kérdezem.....mert amúgy már van némi fogalmam rólad, ifjú padavan.:)

hoplita 2013.12.26. 12:08:12

@tölgyes:
Persze, nem bizonyíték.
Neked a cigányok testvéreid, hiszem a az őssejtig kommunikáltál erről.

Na, a nagy többségnek nem, te idióta.

szoja122 2013.12.26. 12:13:32

@Khal Drogo: A feltételes módot, az infláción felül értettem.

Másrészt, azért mert nem írom le mindig, hogy az MSZP-nél is nagyon rosszul mentek a dolgok azért azt tudom.
Hatalmas feltelőség terheli őket is!

Viszont MOST a Fidesz van hatalmon, ráadásul 2/3-al, egy béna ellenzékkel, ezért kizárólag MOST ők a felelősek. Az elmúlt idő már elég lett volna arra, hogy kedvező folyamatokat indítsanak el, mint gazdasági, min szociális, oktatási, stb. irányába. Ehhez minden feltétel adott volt és van. 2/3-ot jóra is felhasználhatták volna.

Anno ez nem volt ennyire egyértelmű, nem beszélve arról, hogy amikor az MSZP-SZDSZ-nek nagyobb fölényük volt mint most a Fidesznek nem használták ennyire (aljas) módon ki. Ez tény, bármivel is magyarázzuk.

Másrészt az egyik hülyesége NEM indokolja a másikét.

nyünyüge 2013.12.26. 12:18:47

@Khal Drogo:
Ez egy 2011-es táblázat, de a mostani sem különbözhet ettől jelentősen: a keresők több, mint 60%-a az átlagbér alatt keres.
És vannak teljes korosztályok, akiknél nem csak elhatározás és elhivatottság kérdése, hogy igénybe vegyék a gyerekkedvezményt.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.12.26. 12:22:31

@hoplita:
Törpe kisebbség lehet... pár millió...
Tanár ismerősöktől azt hallom, a tanarak is megszívták a nagy br....... bérfejlesztést, jellemzően 10-15%-kal kevesebbet visznek haza.
Bár Aszekelyek - a Fidox helyi szóvivője - megírta, ezek a tanarak tulajdonképpen seggarcok, csak pofáznak és nem szeretnek dolgozni. Tulajdonképpen örülhetnek, ha nem qrják őket seggbe, természetesen a buzikat és az análszexre fogékony nőket leszámítva. :)

Khal Drogo 2013.12.26. 12:42:22

@hoplita:Csak neked, csak most.

www.1000ev.hu/index.php?a=3&param=8505

55. § Szolgálati időként kell figyelembe venni a munkásmozgalomban 1945. január 1-e előtt folyamatosan eltöltött időt, ha az igénylő a munkásmozgalomban ezt követően is folyamatosan részt vett.

57. § (1) A szolgálati időre vonatkozó részletes szabályokat és a beszámítás feltételeit a Minisztertanács állapítja meg. A Minisztertanács elrendelheti egyéb idők beszámítását is.

Gondolom tökéletesen ismered a végrehajtási rendelet 400 paragrafusát és az adott személy nyugdíjaktáját, hogy mit és hogyan igazoltak le, milyen jogszabályi háttérrel és igazolásokkal. Vagy inkább a kocsmatörténetekre alapozol?
Láttad egyátalán azt a nyugdíjhatározatot amiről beszélsz?

Khal Drogo 2013.12.26. 12:47:31

@hoplita: Ők a vesztesei a rendszernek. Ők válogathatnak az MSZP-Jobbik-Együtt-DK-LMP között. Ezek mindegyike eltörölné ismeretlen kulcsokra és szabályok szerint az SZJA törvényt. Hajrá. Jó kampányolást.

aszekelyek 2013.12.26. 12:49:14

@Nomad_: A tények makacs dolgok. nyugodtan lehet nevetgélni. A tény, hogy a szocik is megengedték, ők tudják miért pont az 56-os születésűeknek,. Az államadósság? Nem nem csökkent tőle. Viszont A büdzsé számait lehetett vele kozmetikázni. Még sosem hallotunk egyetlen magyarázatot sem erre, hogy miért is engedték meg ők és miért óbégattak, amikor a FIDESz adta a lehetőséget rá. Engem ugyan senki nem fenyegetett. A kezemben volt a döntés. Bajnai előtte mondjuk kitépte belőle a törvényével de ezt orvosolta az Orbán kormány. Ezt nehezményezte az akkori közt. elnök úr is. hogy elvonja a jogot a befizetőtől. Ne fáradj, tudom, hogy az alkotmánybíróság nem osztotta a véleményét.. , bár az nem ismert előttem pontosan, milyen arányban. Erről is megvan a saját véleményem. Visszatenni az államkasszába, ami végletesen lefosztott és agyonterhelt volt, PPP-k, IMF kölcsön, etc... bölcs döntés volt. Szerintem. Mindannyiunk szoros érdeke. persze ha valakiknek vannak más egyéni érdekeik, az lehet, hogy nekik annyira nem volt jó. A közösségnek viszont igen. Nagyon könnyű is volt a dolguk. Addigra annyira megutáltatták a népekkel és hiteltelenekké is tették magukat a bank és biztosítás szakmában utazók, hogy még a jelen kormány is meglepődöttazon , mekkora nagy tömeg értett egyet velük. nem, nem olyan hüllyék a magyarok, ahogyan azt feltételezték róluk a másik megoldásban érdekeltek. A bajnai hálisten megsemmisített törvénye félében.

Csak nyugodtan nevetgéljél. Részemről is kiröhögtem a szocikat, amikor összehordtak mindenfélét erről. meg ígérgették, hogy majd ők visszaadják. nem, nem a tulajoknak, a magánbiztosítóknak..... . tudták, hogy aszavazóik azt hiszik, hogy nekik , zsebbe.

Khal Drogo 2013.12.26. 12:50:43

@hoplita: www.historia.hu/archivum/2003/0307sipos.htm

Itt van az összes nyugdíjtörvény Ugorj neki, kukázd ki az összeset jogtárakból vagy könyvtárakban, szerezd meg a nyugdíjas aktát és vesd össze hogy mi történt.

Ha ez megvan, gyere vissza és meséld el mit találtál. Mert nekem úgy tűnik a részedről ez csak vagdalkozás.

Khal Drogo 2013.12.26. 12:54:45

@szoja122: A Fidesz nem tekinti az alacsony keresetű, nem kiskorú/fiatalkorú gyermekes munkavállalókat és inaktívokat fő választási csoportnak. Minden társadalmi csoportnak nem tudnak forrást adni, mert a források szűkösök.
A Fidesz szerintem abban bízik, hogy a bruttó 220 ezer felett keresők nem gyerekesek, a gyerekesek és más okból rájuk szavazókkal meg lesz a kormánytöbbsége.

Majd kiderül hogy helyes volt-e a politikai számításuk. Szerintem bejön nekik és simán nyerni fognak.

aszekelyek 2013.12.26. 13:03:24

@Khal Drogo: két malomban őröltünk @Hepci: nem tulajdonít nekem olyat, amit nem írtam:) oké? egyébként vannak seggarcok is köztük. jellemzően akkor vihetnek haza kevesebbet, ha az alapbérük mellett túlórák tömkelegével turbózták fel a lét. Most meg alapbérként kapták az emelést. A több pénzükért is többet dolgoztak, csak azt döntötték el önállóan, azzal, akik aláírta, hogy mennyivel is akarják turbózni. Ez volt nagyon változó. Kirívó esetek is valának. Éjjel , nappal tanítók , papíron. Van alapbér emelkedés? Van. A többi nyivák. Az alapbér volt kevés. Vagy már az se igaz? :)

aszekelyek 2013.12.26. 13:13:59

@nyünyüge: egyszóval a Hírtv továbbra is igazat mond. Épp olvastam a face-n, hogy nyolc nagyvállalatot vett a goldman sachs, németet. Kommenteket is olvastam. A befektetőket ott is nagyon " dícsérik" Meg azt, hogy mindent eladnak alóluk. Egy ismerősön szerint, aki elég jól van tájékozva, a németek fognak nagyot szívni. Ahogyan azt a cikket olvastam, németül, elég valószínű, hogy úgy is lesz. Más befektetőkön keresztül vagy hogy, vagy nekik veszik, már nem is emlékszem. Minden esetre olyasmi, mint ahogyan a görög privatizáció is zajlott. Véletlenül éppen a goldman sach közreműködésével. ez nem egy magyarországra korlátozott tendencia. Csak itt most beleütköztek a "befektetők" khmmmm. ellenállásba. Nem úgy, mint a németeknél, ahol már összehozták jó előre az ESM-et. Mely mindent alájuk tol, amire rámutatnak. hát így. A tőke szabad áramlása , ugye. Magyarországnak úgy kell az euroövezet, mint egy hátbaverés. Azonnal ők osztanál el a vagyonunkat , ami még megvan. természetesen a JÓSÁGOS befektetők részére. Akiknek legyé nagyon hálás.

Sajnos a magyarok többsége az országhatárig se lát el jól, nem, hogy tovább. Azt mondja a barátnőm, a németeknél se jobb a helyzet.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.12.26. 13:17:39

@aszekelyek:
Az általam ismert/megkérdezett tanárok jelenleg jellemzően kevesebbet visznek haza.
Korábban nem dolgoztak se kirívóan keveset, se sokat.
Pont.
Szerintem felesleges a tanárokat sértegetni, akár itteni fideszfingtolóról (rólad), akár az ütődött-buta-seggnyaló államtitkár asszonyról van szó...

nyünyüge 2013.12.26. 13:23:32

@Khal Drogo:
Lehet, hogy bejön nekik, ebben egyetértünk, bár ehhez az is kell, hogy az effektív vesztesek közül is megnyerjenek sokakat, dumával, ígérettel, becsapással.

Aztán majd valamikor elszámolnak a lelkiismeretükkel, hogy hogyan növelték a "NER szellemében" tovább a társadalmi különbségeket, hogy hogyan fordították egymás ellen a különféle társadalmi csoportokat, szakma, életkor, képzettség, ..., vidék-város, főváros-nem főváros, .................. szerint, mikor éppen hol kellett megosztani az érdekükben megsértett rétegeket.

ROA 2013.12.26. 13:24:16

@Hepci:
Na ja, drogo eftás a khaleszi helyett engem akar seggbekúrni...mert úgy naggyából ugyanazt tudom elmondani, mint te. Székelyfos ildi nem mérvadó.

Ami a legjobban dühít, hogy ez a kispöcs a falhoz akar állítani törvényekkel, miközben akik hozták, azok is röhögtek már akkor rajta.

Egyetlen példa....
Valamikor az 50-es évek végén, hatvanas elején a nyugdíjjogosultságot igazoló napokat egy tömbben írták a téeszcsékben, kátéeszekben, de még a vidéki ipari üzemekben is.
Aztán úgy a 90-es évekre ezek elvesztek, átalakultak. Az időközben például elhaltak napjait, hónapjait, éveit jó eftásak, jó házastársainak, zabigyerekeinek, kurváinak írták be.
Apám 3 évet vesztett így el, anyám négyet.

Ez a kis ostoba pöcs meg véhá utasításokkal, meg törvényekkel jön.
Fingja nincs, hogyan működött a rendszer és ez tényleg azt hiszi, hogy az egykulcsos adóért ölnének is a zemberek.
Talán igen, de nem azért, amiért ó hiszi.:)

aszekelyek 2013.12.26. 13:24:57

@menőmano: ehhez csak egy megjegyzés. Az index ezen a napon is Orbán feleségének üzlettársát vegzálta de inkább Orbánékat.
Oda lehet nőve a kezük már ahhoz a csengőhöz, amelyen ez az egy dallam van.
@Khal Drogo: A biztos választók között feltétlenül ezek a csoportok vannak felülreprezentálva. Ők el is mennek szavazni. Van mit veszteniük. Valamint az ő szüleik is elmennek szavazni. nem nagyon díjaznák, hogy a kitaníttatott gyerekeik pénzét braun robika, újabban szoci politikus!, népszamárságban lehozott tervét a free 50 ezres jövedelemről a gyerekeik rovására valósítsák meg. Elméletileg sem. nem mintha hihetnénk egy braun robikának vagy mszp-nek, akik maguk mondták , hogy nem kell komolyan venni, amit kampányban ígérnek. Aztán a most végzősök is érdekeltek. Ha kapnak állást, vagy előléptetés előtt állnak, nem nagyon szeretnék, hogy azt jól megvágja a ballib. -jobbik.- dk. Miből alapozza meg akkor a jövőjét, vállal gyereket? valamint az ő szüleik is elmennek szavazni. Ők sem akarják, hogy a gyerekik meg legyenek rövidítve. Esetleg ne tudják majd őket támogatni idősebb korukban. Amiről ugye van törvény már.

ROA 2013.12.26. 13:28:04

Bocsi, a vincentről jöttem és rövidesen megbaszom jótündérék száját.

Amúgy meg ebből mindenki tudhatja ki vagyok.:)

aszekelyek 2013.12.26. 13:35:52

@nyünyüge: A megsértettekről annyit, hogy ha 100 évig is sértegenének bárkit, ahogy nem teszik, akkor sem tudnák überelni a szocikat, szdsz-t, akik mást se csináltak, csak az orvostársadalmat sértegették, űzték el ebből az országból, anéélkül, hogy egyetlen fillér bért is csak ígértek is volna nekik. Meg a rezidenseknek. Ami kihatott a teljes magyar lakosság ellátásának szinvonalára is. A mai napig. Vérben forgó szemekkelacsarkodtak az orvosokra. merahálapénz.... ennél visszataszítóbbat és sértőbbet elképzelni sem lehetett. talán csak azt a pénzt, amit volt képük adni fizetésként az orvosoknak ápolóknak rezidenseknek meg semmit.

aszekelyek 2013.12.26. 13:40:42

@Khal Drogo: ez azért is valószínű, mert januártól kiterjesztik a családi adókedvezményt azokra is, akik eddig nem tudták azt igénybe venni. Alacsony jövedelmük miatt. NYilván, most hogy már nem az IMF-kébe kell, rövid távon minden pénzt nyomni , lesz is miből ezt finanszírozni. meg a az adófizetés kifehérítgetéséből. Ami nagyon nincs ínyére pl VOSz elnökünknek.. A "jajdeszépvagyok" Dávid úrnak.

aszekelyek 2013.12.26. 13:45:50

@sanity: A NEW YORK TIMES-ban is erről van szó. Kérdőív, meg sopánkodás. Hogy jajaj, mer a magyaroknál biztoserősödik a zantiszemitizmus... és jujde jaj. Mondjuk nem kéne provokálni , az nagyon hasznos lenne. pl.
Ha én jól emlékszem, a banksterek miatt a múlt században is eléggé felerősítették ha ugyan nem ugyanazok , duplafenekűt játszmázva , Európa szerte.
A gazdasági helyzet romlása egyébként minden korban hozta magával azt. nem szerintem. Ennek szakértője szerint . Akit a bank fosztogat, kevésbé hajlamos másra vicsorítani, bár erősen szervezik, hogy azért is Orbánra vicsorítsanak....

aszekelyek 2013.12.26. 14:00:13

@Khal Drogo: erről praktikus lenne közzétenni nagyon nagy média lefedettséggel, óriásplakátokon is táblázatot. Hogy is néz ez ki. Igen, a 12 évesek megértési szintjén. aki keres 100ezret, az fizet ennyit. szja-t. Aki keres 10 milliót, munkát ad ezzel 30-41- 500- nemtom mennyi embernek. az fizet ennyit. Aki piszok nagy osztalékot vesz fel, nem is adózik. pl a mi ferink. .) de még sokan mások. Jól körül lehet azért írni, kik ők. Személyiségi jog sértése nélkül. No akkor majd látják, hogy kik is agazdagok. Minap kérdezte egy közeli ismerősöm, hogy de kik keresnek annyit, hogy a családi adókedvezményt igénybe is tudják venni. elsoroltam neki, hogy brókerek, bankosok, középvezetők, nagyvállalkozók, sokaknak munkát adók,... Magasan képzett fiatal emberek , akik 30 ig kb csak tanultak. Aszongya na de az nemigazséáágos. hogy mi az, azt nem mondta. érdekes, hogy bár tudja, hogy a minimálbéren bejelentettek nem adózás valójában nagyon sok esetben komoly összegű adócsalás, nem köti össze azzal, hogy azért nincs pénz pl a szegényekre, közalkalmazottakra. Orvos, tanár, kórház, ellátás. etc.
Tudja mondani, hogy nemigazságos viszont. nem, azt nem tudtam meg tőle, mi lenne igazságos. Még az sem ment át, hogy a minimálbér nem adózik, neki, személyesen miért rossz. hogy közel sem mind szegény, akinek az a lehetősége volt Orbán előtt.
Még a vagyonvizsgálat sem merült fel nála. Úgy eldönteni, hogy ki is az, aki nem kamu jövedelemadó mentes. Ő maga sem volt mentes az adóelkerüléstől. Tőle tudom. merezeknek ő nem adózik, meraznemigazságos. de egyiknek se szívesen , bármelyik kormány van.... No itt a bökkenő de nem érti.

aszekelyek 2013.12.26. 14:09:59

@nyünyüge: ezt már egyébként elvégezte volna önmagán a ballib? önvizsgálaton túl vannak-e már? Hogy a nemigaz országot létrehozásuk miféle rémes károkat okozott hosszú időre éppen az alacsonyabb társadalmi rétegek, jövedelmi rétegek, iskolázatlanok számára ? nem úgy néz ki. Úgy adják elő, mintha nem valami vészt jósló , piszok nehéz éveket előre toló módon léptek volna le. Röhögve, hogy úccsincs a zorbánnak mozgástere. Ami azt jelentette, hogy a nyomor csak mélyülni fog. hamar belebukik, hehhheeehehe. Az hogy ezt a nép hogy szenvedi meg , nem vették nagyon figyelembe és nem beszéltek róla. Csak követelték az újabb IMF megszorításokkal járó kölcsön felvételét. De nem úgy lett. Mert csináltak maguknak mozgásteret. csekély értelműek pedig nem tudják, mitől mentették valójában meg őket. A 80-at taposó barátnőm, Margitka pl érti .

aszekelyek 2013.12.26. 14:14:59

@Khal Drogo: ez részben igaz. MDF-et se hagyjuk ki azért. Ha mórikálta is magát a kalaponő. 2006 -ban a választási kampány elején már lehetett tudni, hogy ő nem jobboldalt fog erősíteni. Na nem a nagyközönség tudta. Hajszál híja is volt a nem bekerülésének 2006-ban. Csak vele együtt tudták azt végigcsinálni, amit. Tölgyessy meg is írta. Hosszan. Hogyan csinálta , csinálták neokonék a neolibbel. A szavazásokkal.

aszekelyek 2013.12.26. 14:18:13

@Hepci:
felesleges sértegetni Rózsikát. A tanárok jajkeveset visznek, azt számokkal kéne. Vannak ugyanis, akik meg többet. Sokkal. Fura egy bértábla lehetett érvényben azelőtt a tanároknál is. nem részletezték véletlenül , hogy az alap vagy mi lett kevesebb az általad említettek ?

aszekelyek 2013.12.26. 14:20:15

@Khal Drogo: erre a legjobb bizonyíték a pápai fletonov. Őszínészségét a nép emelte fel és dobta is el.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.12.26. 14:25:48

@ROA:
Ha a vincentekkel akasrz küzdeni, sűrűn fog változni a neved, szóval ott nem győzhetsz szájkaratéban, mindenkit kitiltanak, aki nem ért egyet velük. Egyébként Jótündérről lehet tudni, hogy kicsoda, ha olyan nagy legény vagy, verd pofán személyesen. :)
Gilisztatestű kis matematikus pondró egyébként.

@aszekelyek:
Jajaj, a Rózsika, hát az Mbálinttal is simán felveszi a versenyt, alkalmatlanságban. Fogod még ezt állítani, ha kiesik a pixisből, akkor majd egyből az jut eszedbe róla, hogy 1 komenista 3,14tscha. :)
Mondd szépen utánam, ez a legfontosabb, meg ezért is fizetnek:
CSAKAFIDESZJÓ

Khal Drogo 2013.12.26. 14:26:20

@ROA: "Valamikor az 50-es évek végén, hatvanas elején a nyugdíjjogosultságot igazoló napokat egy tömbben írták a téeszcsékben, kátéeszekben, de még a vidéki ipari üzemekben is."

Hoplita arról beszélt hogy dokumentumok nélkül vettek be szolgálati időket. Ön csak azt bizonyítja hogy dokumentumok nélkül nem vették be szülei szolgálati idejét. Tehát...

Khal Drogo 2013.12.26. 14:34:16

@ROA: "Fingja nincs, hogyan működött a rendszer és ez tényleg azt hiszi, hogy az egykulcsos adóért ölnének is a zemberek.
Talán igen, de nem azért, amiért ó hiszi.:)"

Akkor nem kell sokat várni, 2014-ben lehet bizonyítani az urnáknál. Nyomja le a Fideszt ez a rengeteg sértett ember. Hajrá.

menőmano 2013.12.26. 15:43:34

@aszekelyek:

Figyeljen már picikét! aranyom. Én nem tudom, hogy millllyen "dallam".
Elnézést! de a "tankönyv" téma már engem nem is érdekel.
Maradjunk csak ennyiben.
:(

hoplita 2013.12.26. 15:56:53

@Hepci:
Berágattak, pofán is verem azt kis görényt.
Elek gábor, nem ellenfél...

@Khal Drogo:
Hány éves vagy te, öcsi?

Nem szeretek vakokkal a színekről vitázni.

livengood 2013.12.26. 16:10:05

„Okos?” dolgokat olvasok itt is az SZJA-ról, csak már 20 éve tartom álságosnak a személyi jövedelemadó körüli vitát ami a nélkül zajlik, hogy szem előtt tartanánk, hogy ez csak egy része az adónak. Az érvelők úgy tesznek, mintha ez lenne az ADÓ. A többség pedig nem érti, hogy ha nem gondol egységesen az adóra, ha elvész a címkék, elnevezések erdejében, akkor előbb - utóbb elveszíti a fonalat, megtéveszthető lesz . Én mindent adónak látok amit az állam el vesz tőlem, vagy át terel tőlem másokhoz. A bírságtól, a kötelező szakértő fogadásán keresztül, az illetékig számomra minden adó.

Nagy vonalakban: Van az állam fenntartásának egy költsége amit mindannyian fizetünk. Adók, vagy nem adóknak nevezett elvonások (a továbbiakban összefoglalóan ezeket adónak nevezem, minek másnak?) formájában. Ennek a rendszernek az áttekinthetőségét rontja, hogy az állam gyakorlatilag újra osztja a tőlünk beszedett pénzeket. Ettől eltekintve, én most négy csoportba osztom az adókat azért, hogy látszódjon az SZJA körüli szemfényvesztés:

1. Fogyasztáshoz kötött adók (ÁFA, jövedéki, stb...). Ezt mindenki fizeti aki eszik, mozog. Annál többet fizet ebből minél nagyobb a családja, minél aktívabban él, minél többet fogyaszt. Ez alól alig lehet kibújni, túlnyomó részét mindenki fizeti. Persze a szürke/fekete gazdaság biztosít kibúvót: cigi, pálinka, stb., de ez az egész összeghez képest marginális tétel. A lényeg az, hogy ezt az adót közel 100%-ban minden élő ember fizeti.

2. Munkát terhelő adók (nyugdíj, egészségügyi, társasági, kamara, illetékek, engedélyek, regisztráció, ilyen-olyan kötelező, stb... végtelen a sor!). Ezek egy része alól ki lehet bújni. Viszont egy vállalkozás (mindegy, hogy adószámmal bejegyzett, vagy abszolút engedély nélküli, - gondolok itt pl. egy-két emberre akik építkezésre, épületek karbantartására, autó szerelésre, stb... vállalkoznak feketén) még kis méreteknél sem tud kibújni a nagy része alól. (Csak egy-két példa: illegális fakitermeléshez, - és itt nem lopásra gondolok, hanem a tulajdonos megbízásával, pl. zártkerti tulajdonokon végzett fakitermelés, telepítés, kertészeti munkálatok, stb… gépjárműre van szükség, aminek beszerzésétől, forgalomba állításán keresztül, a fenntartásáig számos adót kell fizetni. Vagy, ha fejlesztés miatt építkeznie kell, engedélyek tömkelegét kell beszereznie, és nem csak az államnak köteles fizetni, hanem pl. földmérőnek, stb...). Bárki bármit akar csinálni, már azelőtt mélyen a zsebébe kell nyúlnia mielőtt egy fillér bevétele lenne. Viszont az a rossz, hogy nem csak a vállalkozásának alapjába teszi ezt a pénzt, hanem a pénznek nagy része az államhoz folyik be, vagy az állam beszedés nélkül osztja, tereli át másnak. Ezt az adó fajtát fizetik azok akik kreatívak, akik fellendíthetnék a gazdaságot. Mivel áttekinthetetlen, bürokratikus a rendszer, mivel ezek az adók túlzottak, vállalkozás ellenesek, kvázi teljes körű befizetésük esetén a vállalkozás el sem indulhat, ezért ezek egy részét nem fizetik be, a szürke gazdaságba kényszerülnek. Ez morálisan óriási teher, mely alól a többség menekülne, de az ostoba állami szabályozók miatt nem tud. Ha ebben a szürkegazdaságban látszik valamiféle biztonság, akkor ezt növekvő bevételek mellett is ritkán lehet kifehéríteni. Ezt az adó fajtát a legálisan tevékenykedők teljes, vagy majdnem teljes mértékben fizetik, az illegálisan dolgozók pedig, szakmától függően változó arányban, de még így is az állami költségvetéshez jelentősen hozzájárulva fizetik. (Nem beszélve arról a munkahely tömegről amit a megvetett, állandóan bűnbaknak kikiáltott szürkegazdaságban dolgozók váltanak ki. Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy e nélkül az ország csődbe menne, hogy a legális munkahelyüket ezeknek az embereknek köszönhetik. Csak képzeljük el, mi lenne, ha ez a milliós tömeg, holnaptól nem jutna munkához, ha pénz nélkül maradnának. Nem kukaborogatás lenne belőle, bele gondolni is rossz.) Tehát a munkát terhelő adók alól egyáltalán nem, vagy valamennyire igen, de a közhiedelemmel ellentétben teljes mértékben itt sem lehet kibújni.

3. Jövedelmet terhelő adók (elsősorban az SZJA). Az SZJA-t egykulcsossá tette a Fidesz, az e miatt kieső összeggel megemelve az első két adó fajtát. Ha a Fidesz teljesen eltörli az SZJA-t, akkor az így kieső összeggel tovább kell terhelnie az első két adófajtát ami egyrészt fogyasztás csökkentő, másrészt vállalkozás ellenes. Összességében vegetálásra kényszeríti a gazdaságot. Üdvözölhetjük a 80-as éveket!

4. Vagyont terhelő adók. Egyenlőre marginális, de lehetne gondolkodni róla. Az a kérdés, hogy hol legyen a határa.

Nem értem miért nem jobb az első két adófajtát csökkenteni, és a bürokráciától mentesíteni, egyszerűsíteni, a harmadik kárára. SZJA-ra szükség van, ami akkor igazságos és akkor járul hozzá egy gazdaság fellendüléséhez, ha többkulcsos. Egyről szabadna csak vitatkozni, hogy hol érdemes meghúzni a kulcsok közötti határt.

hoplita 2013.12.26. 16:23:49

@livengood:
Korrekt és minden szavaddal egyetértek.
Csak például a 2. pontodban kifejtetteket képtelenség megértetni olyanokkal, akik nem részei a reálgazdasági folyamatoknak.
Ebből a fajtából meg osztja itt az észt pár seggfej.

szoja122 2013.12.26. 16:38:35

@livengood: Én is egyetértek azzal amit írtál, ha jelent ez valamit...

Sajnos azonban a gond nemcsak ezzel van, habár nagyon fontos eleme.

@Khal Drogo: Szerintem is nyerni fognak, akár 2/3-al is.

livengood 2013.12.26. 17:05:51

@hoplita: Abban van igaza @szoja122: -nak meg @Khal Drogo: -nak, hogy ennek ellenére, pontosabban az adó átláthatatlanná tétele miatt is, nyerni fog a Fidesz.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.12.26. 18:12:03

@hoplita:
Hát így fotóról nem tűnik 1 ketrecharcosnak, de talán annyira beszarik tőled, hogy az illattól elájulsz, és akkor tarkón ver 1 logarléccel.

@livengood:
Az államadósság jelentős és valós csökkentése csak vagyoni típusú, akár egyszeri adó kivetésével megoldható. Leginkább az ingatlanokat lehetne megadóztatni - tulajdonosa van mindennek, ha igaz, nyilvántartás is létezik, már csak a szándék hiányzik. Helyette csak a szarkenegetés folyik, hogy így csökken, meg úgy csökken, nem a valóságban persze, hanem egy szerencsés hónapban, esetleg, a GDP-hez viszonyítva. Vagy úgy se, akkor aztán hirtelen eltűnik a netről az állami hivatalos számláló...

livengood 2013.12.26. 19:01:09

@Hepci: Én nem tudom meg mondani, hogy a vagyonadóval érdemes e foglalkozni. Vannak érveim mellette és ellene is. Valószínűleg itt is a mérték a lényeg.

Amit írtam az arról szól, hogy lássuk be, hogy az sehova se vezet, ha átláthatatlan módon, bűvészmutatványok közepette a polgárok egyik zsebéből kivesz, másikba betesz az állam. Mind ezt ködösítve, hogy minél kevesebb munkával a közpénz közelében maradjanak, hogy maguknak minél többet oszthasson le a hatalom közelében lévő gazdasági, politikai elit.

Ha adóról beszélünk, akkor arról beszélünk, hogy valakiktől elveszünk. Ezt pedig csak úgy tehetnénk, ha megvizsgálnánk milyen gazdasági és társadalmi kár származik belőle és a másik oldalon mekkora hozadéka van. Mind a vagyonadó, mind az SZJA körül zajló vitákból "csak" ez hiányzik. Miért is?

Végül: Nem vagyok adószakértő, őszintén szólva ehhez nem értek, de ahhoz értek, hogy hogy lehet ma Magyarországon megélni. Mivel amióta az eszemet tudom mindig vállalkozóként éltem (a szó teljes értelmében), ezért kristály tisztán látom, hogy az SZJA körül bűvészkedés folyik, sokadszorra elterelve a figyelmet a vállalkozó magatartást elnyomó bürokratikus, kaotikus, túladóztató, pazarló állam reformjáról.

Lehet, hogy sem vagyonadóra, sem SZJA-ra nem lenne szükség, és még így is csökkenthető lenne a fogyasztást és munkát terhelő adó mértéke, ha az állam nem pazarolna, ha hatékonyabb lenne, ha a vezetőket elsősorban nem önös érdekeik vezérelnék?

nyünyüge 2013.12.26. 19:22:51

@livengood:
mindenesetre ha a kkv terhek akkorák, hogy egy relatív jó szakmával és az 1-2 fős létszámát lekötő minivállalkozás nem tudja (legálisan) eltartani önmagát és azt az 1-2 főt (minimálbér szintig sem!), akkor ott valami nagyon nem stimmel.

nyünyüge 2013.12.26. 19:43:25

A felnőtt lakosság 40%-a végzett már valamilyen önkéntes munkát -mondja itt mellettem a közszolgálati televízió.

Hát ez igen szép volna, ha igaz volna.
De minthogy nyilvánvalóan nem az, így .... parasztvakítás.
És akkor még nagyon finom voltam.

Nyilas Mise 2013.12.26. 19:50:21

@nyünyüge: kellemes karácsonyt Neked !

de mi a fenének nézel "köz"(gép)szolgálati adásokat?

minden másor RETRO, mintha az 50es évek futna...

szerintem viccnek kicsit durva...

1013 év feudalizmus + fideSS = álamcsőd + belháború

aszekelyek 2013.12.26. 21:00:23

@nyünyüge: Bizony nem. Ezért volt bűn annyira eladósítani és kifosztani az államot. nem látom, hogy javaslatok születnének, kik és mennyit fizessenek és hogyan, ha nem ennyit. A rendszerváltás első percétől kezdődően volt a dolog elbaltázva. a kényszervállalkozások és tőke nélküliek, kkv-k eleve annyit voltak kötelesek befizetni, ami nonszensz volt. Ha nem keresték meg akkor is. Alapjaiban volt totál elqrva az egész rendszer. A sok eleve nagy előnnyel induló, adómentességet 10év! először, tőkeerős befektetők, meg munkaadó meg mindent csak még jobban elrontott. egyensúlytalanná tett. A kormányok is persze. Ki nem találd már, hogy ez csak azorbán idején van így4
olyan rossz azért nem volt még 2002-ben a helyzet, mert nem volt ennyire rémes az államadósság mértéke is. Amit ha nem is tetszik, hogy ezt mondom, akkor is szándékosan amagyar kkv-k, magyar bármilyen adófizetők nyakára szedtek fel. Még jobban és jobban rontani az addig is kevéssé jó rendszert. Most vinnyogni, hogy jajdesok, ízléstelen is, mellesleg. Főleg azok részéről, akik tevőlegesen csinálták ezt a rakást a nyakunkra. Jól írja livengood, hogy a szürke gazdaság nélkül még sokkal rosszabb is lenne sok minden. nem látom a biztosítékot, hogy majd hirtelen meghazafiasodnak, akik mindig is adóelkerüléssel működtek. mert felismerik, hogy az a módja a kilábalásnak közösségi szinten. Ahhoz túl egoisták , akiknek ezt fel kéne érniük morálisan. Mindegy milyen párthoz köthetőek. Tisztelet a nagyon kevés kivételnek. Másképp pedig nem megy. Mondjuk bonus-malus rendszert el tudnék képzelni. meg olyat, ahol kissé megkérdőjelezhető a vagyonosodás, adófizetés híján... ezek piszok nehétz dolgok, sok az ellenérdekelt. Most, ezekben a rém szűk években jobbat, mint a fogyasztási adóra szétterítése a mindenáron beszdendőnek, nem nagyon tudtak volna csinálni. Adócsökkentéshez először megfelelő bevételek kellenek.

aszekelyek 2013.12.26. 21:08:49

@Khal Drogo: azért van ennek keletje kizárólag olyan rétegeknél, a szocik célcsoportjainál, aholnem vádolnék meg sokakat azzl, hogy átlátják ezeket.

hoplita 2013.12.26. 21:14:13

@livengood:
"....Lehet, hogy sem vagyonadóra, sem SZJA-ra nem lenne szükség, és még így is csökkenthető lenne a fogyasztást és munkát terhelő adó mértéke, ha az állam nem pazarolna, ha hatékonyabb lenne, ha a vezetőket elsősorban nem önös érdekeik vezérelnék?..."

Meg is válaszoltad.:)

Az előbbihez...
Valszeg nyerni fog, de ez már nyögve nyelős lesz, bármit is méricskélnek a kézből etetett kvk-k.
De nyerjen is, vigye el a balhét, ahogy mint mondtam az ikertesója, a maszop is elvitte. A kukába velük.

@Hepci:
Én sem vagyok az, de 30 év kocsmázás már képzett rajtam annyit, hogy akár hármat is bevállalnék a fajtájából.:)

aszekelyek 2013.12.26. 21:17:16

@Hepci: nem hinném, hogy Rózsikát tovább gyalázni nem felesleges. Azt tőlem ne várd, hogy olyasmivel illessem. Még lendvarnyú anyónak is ez a maximum , amit adtam becézésként. pedig Rózsikának tudtommal nem is volt piros ceruzája.

Ami még nem stimmelt de egyáltalán, az a szociális piacgazdaság duma. meg az, amit bokros előadott. Valamit mondott az én kedves ismerősöm, hogy mernemfejezték be a bokros csomagot, és azé, a vót a baj. Aki szerint nem igazságos , hogy aki többet tud , teljesít, vállal , az többet kaphat. Ez így önmagában sem fér összemondjuk. De nem is tudta megmondani pontosan, hogy mit is kellett volna befejezni a bokros csomagból. Fizetős felsőoktatást tudtommal orbánék utána bevezették azok számára, akik nem érték el a legjobbak szintjét. Ki nem zárták viszont őket a felsőoktatásból. Akkor is egyetemi tanár ismerősöm nagyon rítt, pedig nagy béremelést is kapott mellé, hogy mermilyen sok kölket tettek a nyakára. Nálunk úgy néz ki a dolog, hogy ez se jó, meg az se jó, senkinek de leginkább ugyanazoknak. @nyünyüge:

A bérek és a jövedelmek szégyen alacsonyan vannak tartva 89 -től. Ezen pedig csak első orbán kormány javított érdemben. 2002-után aztán gyorsan elinflálták annak az értékét is. Szocikok és szdsz.

aszekelyek 2013.12.26. 21:22:07

@livengood: én nem hallottam olyat, hogy eltörlik az szja-t. Azt hallottam, hogy csökkenteni akarják. A jövedelemből több marad fogyasztásra ami adóbevételt generál. meg a GDP-re is jó hatással van. Növekedésre. Mi a probléma? Több adózóra van szükség. ahhoz, hogy amunkát terhelő adókat csökkenthessék. magad is írod, hogy elég sok az illegalitás. Mindenki tudja is. Népszokás. Mintha nem magunknak ártanánk vele. Paradox módon elfogadott.

tölgyes 2013.12.26. 22:01:02

@hoplita: Természetesen a cigányok is testvéreim. Inkább testvérem egy becsületes cigányember mint maga.

Én azt gondolom, hogy nagy baj lennei itt, ha az Önhöz hasonló primitív, rugdosódós, anyázós híveket felvonultató pártnak esélyei lennének az ország kormányzására. Én ízt gondolom, hogy erre esély nem lesz, még a válság elmélyülése esetén sem. És ez jó.

Ez nem zárja ki azt, hogy egy-két körzetben ne érjenek jó eredményeket

Az én legrosszabb forgatókönyvem még mindig az, hogy egy olyan eredmény jöhet létre, amelyikben a Jobbik a harmadik erőként a mérleg nyelvét fogja jelenteni. Ebben az esetben kisebbségi kormányzás fog következni, mert ezzel a társasággal nem fog összeállni senki. Egy ilyen felállás nem lesz jó az országnak, de a Jobbikkal való koalíciót mégsem fogja egyetlen politikai erő sem váállalni.

Ennek a verziónak ma kicsi a valószínűsége. Ahogy múlik az idő, úgy lesz egyre kisebb.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.12.26. 22:28:18

@livengood:
Ha jól sejtem, a pénzek központosítása (állami rendszereken való átáramoltatás) tovább fokozódott a Fikusz alatt.
Az ilyen rendszerekben az a szerencsés "vállalkozó", aki valami állami csecset tud folyamatosan szopni. Ez nyilván célja a hatalomnak, másik oldalról pedig akad rá belső késztetés.

Nomad_ 2013.12.26. 23:00:15

@aszekelyek: "Az államadósság? Nem nem csökkent tőle. Viszont A büdzsé számait lehetett vele kozmetikázni."
Már boldog is vagyok, nem arra költötték amire ígérték, de cserébe kozmetikázva vannak a költségvetès számai. Kvázi felvettek tőlünk 3000milliárd hitelt, csak nem számolják a többihez. Örüljek?

Lehet, hogy azt hiszed engem zavar ha lenézed a szocikat, de tévedsz én is azt teszem. A többi hazaboldogítóval együtt. Nem lehetne, hogy ne arról vitázzunk, hogy melyik rablóbanda vesz minket hülyére?
Akinek ez nem tetszik az mind menjen el? Az ittmaradtak hasznos része megtehetné. Jó kis hely lenne/lesz itt...
De sebaj, csak nyugodtan piszkáljódjanak az elégedetlen szekérhúzókkal. Kár, hogy az nem "fent" fog fájni ha megunják/megunjuk.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.12.26. 23:20:47

@Nomad_:
Te valami naiv lény vagy?
Aszekelyek itt hoppálpéter helyi leágazása.

livengood 2013.12.26. 23:27:39

@aszekelyek: Népszokás?! Hagyjál már.

livengood 2013.12.26. 23:38:42

@Hepci: Igen, nálunk igen sajátosan "teremnek" a sikeres vállalkozások. Kell hozzá kormány kapcsolat, lejjebb megteszi egy országgyűlési képviselői is, ha az sincs akkor még a polgármesteri hivatal is lendítheti a vállalkozást egy kis csatorna tisztítással, út aszfaltozással. A legszebb amikor a korrupció leküzdéséről, meg adózási fegyelemről hallgatom őket, meg a médiaceleb közgazdászaikat.

tölgyes 2013.12.26. 23:51:10

@Hepci: Ma hallgattam egy beszélgetést. Fronciaország GDP-jének 53%-át az állam hozza létre. Ezt a Totál francia elnöke nyilatkozta. ( A riporter egy korábbi nyilatkozatára hivatkozva 51%-ról berszélt. Ezt az adatot javította 53%-ra a legfrissebb adatokra hivatkozva.)

Én imádom, amikor hoplita hatékony államról beszél livengooddal. Mintha az SZDSZ 89-1997 közötti szövegét hallanám.:)

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.12.26. 23:58:21

@tölgyes:
Fhanszijjaország az államszocialista modell szép példája a kapitalizmusban.
Az szdsz csak addig szerette a szabad versenyt, amíg a szabad verseny keretében a legtöbb állami támogatást a spanjaik médiája kapta.
Azóta dúl a terror. :)
Egyébként régi igazság, hogy az rendeli a nótát, aki a cechet állja. A szoponcok meg hol tercelnek, hol ajvékolnak...

livengood 2013.12.27. 00:03:26

Az említett "médiaceleb közgazdászokról" jut eszembe: Értelmes ember létükre nem veszik észre, hogy hogyan válnak hiteltelenné? Bokros Lajos, Vámosi Nagy Szabolcs, Mihályi Péter, Járai Zsigmond, Bogár László. Mindegyik. Nem érdekelne a sorsuk, ha az ő hiteltelenedésük nem növelné annak esélyét, hogy káoszba süllyed az ország. Mert a végén nem fogunk tudni semmiben sem egyetérteni, hiszen mi, a többség nem érthetünk a közgazdasághoz. Az, hogy a politikusok elkurvulnak, szinte természetes. Viszont hogy nem marad hiteles szakember sem, akivel a politikusok után helyes irányba állhatnánk, na az már igazi tragédia!

livengood 2013.12.27. 00:06:52

Bocsánat: Vámosi Nagy Szabolcs "adószakértő". Sajnos nekünk ez jutott.

livengood 2013.12.27. 00:33:17

@tölgyes: Ez csúnya volt.:) Mondjam azt, hogy az általad favorizál gazdasági eszményről nekem a szocializmus jut eszembe? Az is egy szép gondolaton alapult. Számomra egyébként sose derült ki, hogy mit akart az SZDSZ, azon túl, hogy szerettek szépeket mondani. Azt viszont az USA-ban láttam, hogyan működik egy hatékony állam, ha vállalkozásról van szó. Ezért nem hatódom meg a francia példádon.:)

Nomad_ 2013.12.27. 09:36:10

@Hepci: A valósággal semmi párhuzamot nem mutató mesevilág nem mozdít meg bennem semmit, de ha olyat ír ami majdnem igaz, az átlépi az ingerküszöbömet. :)

Nomad_ 2013.12.27. 09:41:18

Ha már a bloggazda nem kényeztet minket olvasnivalóval...

"A csendes ember itt élt köztetek,
De rá sosem, sosem figyeltetek.

A világról véleménye volt,
De megtanították rá, hát halgatott."

:)

tölgyes 2013.12.27. 13:23:11

@Hepci: Mégis Magyarországot oktatgatják a szocializmus bevezetése miatt. Szabad verseny pedig nem nagyon volt, van, lesz. Legalábbis úgy nem ahogy a tankönyvekben és az újságokban olvasni lehet róla.
A nagy cégek mögött nagy államok állnak. A nagy államok nyomástgyakorolnak a nagy cégeik érdekében a versenytársak ellen, a piacok megnyitása érdekében, a nyersanyagforrások uralmáért.
A nagy clgek bandékba éllnak össze, felosztják EGYMÁS KÖZÖTT a piacokat, az ERŐFORRÁSOKAT. Meghatározzák a termékek árát, összeállnak a kicsik felszámolása édekében.

Vagyis keményen, írhatnám brutálisan folyik az érdekharc,

Más.

No persze. Ezt most már be is vallják. A NOL-on olvastam egy panaszkodót, aki amiatt sírdogált, hogy elvesztek a pénzforrások, vab az az egy vacak ATV. Ráadásul az is egy egyház kezében van. Márpedig egy egyházi adóból nehéz harcolni a vallások ellen.:(

A Művészeti Akadémia (jobbos fejőstehén) ellen is emiatt folyt a harc. A korábban lelkesen kilépők egyike másika már visszaosont a hátsó ajtón. Kell a biztos nyugdíjkiegészítés.

Nem mondom: a nagy kultúrateremtőket valahogy meg kell becsülni, de itt már rég nem erről van szó. Az akadémikusok nyelvének kritikai éle pedig élét veszítette.

tölgyes 2013.12.27. 13:31:21

@livengood: Miért gondoéja, hogy favorizálok bármit is. Én egy tényt írtam le. Franciaországban a GDP 53%-át az állam állítja elő...miközben minket ekéznek az állam túlszerepe miatt...

A remek USA apparátus működésről pedig olvasgassa az az enron botrányról készytett könyvszakértői jelentést.. ott olvashatja, hogy miként bénázik az USA állama, csak a tét egy kicsit más, meg a nagyságrend is... aztán látjuk a remek egészségbiztosítási rendszerüket stb. No meg azt is, hogy ha az elitjük egy-egy csoportjának az érdeke úgy kívánja, akkor hamar repülnek a repülők.

hoplita 2013.12.27. 15:15:32

@tölgyes:
"... Természetesen a cigányok is testvéreim. Inkább testvérem egy becsületes cigányember mint maga...."

Aggyál mán egy címet, és kűdöm a tesókat.:))

Hány cigó tesód van, te minden cigányfaszt leszopok, fóleg ha nincs a közelben, köcsög.

Amúgy meg húzd őket a biztos nem rászistá faszodra.
Jó lesz az neked is cigánxkurvaa.:9

hoplita 2013.12.27. 15:24:57

@tölgyes:
Amúgy ez meg egy igazi zsidrák kamingót.....

"....Természetesen a cigányok is testvéreim. Inkább testvérem egy becsületes cigányember mint maga...."

NÓkomment.

jjulie 2013.12.27. 17:46:00

@hoplita:

nemár, átlagalatti jóskapista, nem is láttál még eleven zsidrákott, csak a mesékben olvastál róluk, olyan szegények voltatok hogy még egy árva zsidóra sem futotta a falutoknak, még most sincs egy nyamvadt cigusotok sem

livengood 2013.12.27. 18:25:03

@tölgyes: Statisztikát mindenről és az ellenkezőjéről bárki, bármikor: Nem voltam ott, nem tapasztaltam, nem tudom, tehát átverhető vagyok, jobb kételkedni, jobb tájékozódni. Ugyanakkor az amit az elmúlt tíz évben egészségügy témában összehordtak a Világról, bizony igen ellentmondásos. Persze ez lehet következménye annak, hogy mindenütt forrongás van. A médiából tájékozódva képtelenség közel jutni az igazsághoz.

Viszont a saját tapasztalatomnak kénytelen vagyok hinni. Voltam beteg (nem egyszer) Oroszországban, USA-ban, Magyarországon. Azt tapasztaltam, hogy a sokat szidott magyar egészségügy egész jó. A sokat szidott amerikai még sokkal jobb. A lenézett orosz pedig bár egyes területeken rosszabb, de összességében nem sokkal rosszabb mint a miénk. Azt láttam, hogy egyik országban sem marad ellátatlanul beteg. Ettől persze valszeg számtalan problémával küzd ez a három, teljesen eltérő betegbiztosítási rendszer. De ha tapasztalt betegként választhatok, hogy ha már muszáj, a jövőben hol betegedjek le, akkor csak így tudok rangsorolni: 1.USA, 2.Magyarország, 3.Oroszország.

Hasonló a tapasztalatom e három állam vállalkozást ösztönző tevékenységéről. Van azért különbség: Messze, messze jobb vállalkozni az USA-ban mint nálunk. Amikor bementem egy amerikai hivatalba ügyeket intézni, mindig azt tapasztaltam, hogy segíteni akarnak nekem. Azt tapasztaltam, hogy a rendszer (amit az amerikaiak bürokratikusnak tartanak?!) rendkívül hatékony. Engem lenyűgözött, mert saját magamon kívül nem éreztem semmilyen ellenállást a munkámban. Csak dolgoznom kellett.

Ezt értem én hatékony államon! És rohadtul nem érdekelnek a lózungok. Tanulni kéne tőlük.

(Rómát szidni mindig divat volt. Ott is állandóan volt valahol csőtörés. Ugyanis volt vízvezeték. Csaltak választást, gyilkoltak császárt, rendre tönkre vágta valamelyik a gazdaságot. Így ment ez jó néhány száz évig. Repülőik nem voltak, de légiókat küldtek, "ha az elitjük egy-egy csoportjának az érdeke úgy kívánta". Lehet dohogni, de minek? Minden nyomorúságon túl, a birodalom népeinek ez lehetőség is volt. Most is az, élni kéne vele. :)

Megy egy sorozat a Viasat History csatornán, ahol Anglia tájain kutatnak főleg római kori maradványok után a régészek, miközben megismertetik az adott kort a nézővel. Ebből számomra az derült ki, hogy valszeg a britek tanulhattak legtöbbet a rómaiaktól. És ez láthatóan jót tett nekik! www.port.hu/az_idoutazo_csapat_time_team/pls/fi/films.film_page?i_topic_id=2&i_film_id=108111&i_city_id=3372&i_county_id=-1)

tölgyes 2013.12.27. 19:14:52

@hoplita: Bizony ez nem kíván kommentárt. A durva, hőbörgős trágár, másokat árokba rugdosó, rasszista, erőszakos fickók helyett inkább mást választ az ember.

Egyébként hallot már József Attiláról?@livengood: Én nagyon is értem, hogy a statisztika csak akkor számít, ha maga hivatkozik rá. Az általam idézett adatot a Totál elnöke idéuze a minap. a francia stat. hiv. adataira hivatkozva

jjulie 2013.12.27. 19:39:40

@tölgyes:

kádárvakarék, igaz e, hogy a józsef attilla szobrát a károly laktanya területén a harmincas években avatták fel, amikor az hadapród iskolaként üzemelt sopronban?

livengood 2013.12.27. 20:11:50

@tölgyes: "a statisztika csak akkor számít, ha maga hivatkozik rá"

Hogy lehet már megint ezt kiolvasni a szövegemből?! Hol idézek én abban statisztikát? Próbálok beszélgetni. Önnek volt egy megjegyzése a korábbi mondandómról, a hatékony államról: "Én imádom, amikor hoplita hatékony államról beszél livengooddal. Mintha az SZDSZ 89-1997 közötti szövegét hallanám.:)" Ezért próbáltam elmagyarázni, hogy én mire gondolok amikor hatékony államról beszélek. Önnek az SZDSZ jutott eszébe, nekem pedig az életem egy darabja.

jjulie 2013.12.27. 20:37:00

@livengood:

a @tölgyes: kádárvakarék a habonyitott szijjártóakadémia legszebb gyümölcse, szakdolgozatát a felcsuti ravaszdiparasztiság intézetben a "csakazért is mondjunk mást" címmel írta

hoplita 2013.12.27. 20:37:43

@tölgyes:
Hallott.
Tanulj meg írni, faszfej.

És sok putris orkot kívánok neked a zuccádba, szomszédodba.

Már csak azért is, mert a te fajtád valósággal retteg tőlük, miközben az ilyen helyeken a seggüket nyalja.:DDDD

tölgyes 2013.12.27. 21:17:56

@hoplita: Én tgudom, hogy maga 'árjának' tartja magát.:) És magasabb rendűnek a cigányoknál. Újat írjon magáról.

hoplita 2013.12.27. 21:45:03

@tölgyes:
Hogy lennék árja, te barom?
Én a pusztai népek etnogenezisének a terméke vagyok, némi germán keveredéssel, azért vagyok 160- 170 helyett 188.

És igen, annyival vagyok egy cigánynál magasabb rendű, amennyivel egy macska az amőbánál.

jjulie 2013.12.27. 21:53:01

@hoplita:

azért vagy 188, mert az apádat anyádat jóllakatta a kádár mire megszülettél, majd hagyta hogy az apád lopjon eleget a tsz-ből a táplálásodhoz

hoplita 2013.12.27. 22:02:26

@jjulie:
Hát ez nem talált, baszd meg a zanyádat, te rühös geci.:)

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.12.27. 22:14:03

@jjulie:
Mi a helyzet, nyomi, keresed már az ütőd, hogy kiállj teniszezni?
Előtte a Greshamben kellene megbeszélni a részleteket, s veszel nekem 1 sajttortát. Tudod, azt, amelyiket még nem láttál sose.
Nyomi.

tölgyes 2013.12.27. 23:23:26

@hoplita: Gondoltam, talán felfogja ésszel az "-jel szerepét, hiszen maga olyan okos. Nem fogta fel.:) Már megint nem fogta fel értelmét a szónak.:)

Ami pedig a pusztai népeket illeti. Na persze.. maga aztán pusztai. Oszt ugyan miben pusztai:)Ugyan olyan jött-ment, mint az összes itt élő ember:)
Magasabb rendű, pedig csak szeretne lenni. A bokájáig nem ér fel egy Péli Tamásnak, Balázs Jánosnak, Bari Károlynak, Lakatos Menyhértnek.. nem is értem, hogy egy ilyen alja ember mint maga, hogy meri magát hozzájuk mérni.

tölgyes 2013.12.27. 23:26:07

@livengood: Maga nyomassa itt hoplitával egy húron pendülve az SZDSZ bukott szövegét... csak még arra se fussa, hogy ezt észrevegye.

hoplita 2013.12.27. 23:42:11

@tölgyes:
Én az vagyok, gecicsimbók.
Problémám van a laktózzal, mongolfolttal született a lányom és gond nélkül nyiszálok nyakakat...egyelőre csak állati nyakakat, de veled kivételt tehetek, unterállat.:)

Húzzál farszíjat a cigányaiddal....nálam jobban nem ismered őket, ezt garantálom.
Én nem reszelek száraz fát, hülye köcsög.:DDD

Livengood pedig nálad százszorta élesebben látó, a problémákat érzékelő csóka, büdös nyuggergeci.
Kár neked ilyenekbe belepofázni, mert a faszomon az előbőr hozzád képest plagimentes péícsdés osztályelső.:)

hoplita 2013.12.27. 23:45:43

@livengood:
Ne erőlködj, ez az állat, illetve unterállat, világéletében az állam faszát szopta - most is, haszontalan nyuggerként - és gőze nincs arról, amit te elmagyarázni akarsz.
Sosem volt a maga gazdája, ő csak egy kutya, nem érti a farkasok dalát.

hoplita 2013.12.27. 23:50:46

@Hepci:
A gresemben van jó pálinka?
Mert a tapasztalataim szerint minél puccosabb egy hely, annál szarabb a pálinkájuk.:)

Apropó, lehet, hogy a két ünnep közt nem jön össze, egy csomó szar szakadt a nyakamba, a fél család meg ilyen dögrováson, mindenki taknyos és lázas, a faszom kivan.:(
Én, meg a fiam maradt ki ebből...eddig. Igaz, én fogyasztok védőitalt.:)
De megcsörgetlek, időben.
Bocsi.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.12.28. 00:48:19

@hoplita:
Semmi gond.
Biztos van ott pálinka, de egyrészt nem élek vele, másrészt ilyen 5+ csillagos árszínvonalú helyeken igyekszem keveset inni. :)

hoplita 2013.12.28. 01:03:56

@Hepci:
Mert nemigen kapni igazán jó pálinkát.
A puccos, tömjénezett márkák csak a még iható katgóriát képviselik, ebben a műfajban nagyobb a zavar, mint a boroknál, hidd el.
Nekem most van kétféle szilvám és körtém...hendméd.
És a nagy pálinkaházak felső kategóriásait simán ütik, csont nélkül.
Persze, az én "gyermekeim" és a szülői szív részrehajló, de akkor is vállalom.:)

hoplita 2013.12.28. 01:06:15

@Hepci:
Egyébként meg inni a kocsmában, vagy vendégségben kell sokat, mert az költséghatékony.:)

hoplita 2013.12.28. 01:08:48

:DDDD

Még az Index olvasói sem akarják, hogy a karácsonyt hanukára cseréljük

További részletek: kuruc.info/r/6/121996/#ixzz2oivBeN2x

kuruc.info/galeriaN/egyeb/index131227.jpg

aszekelyek 2013.12.28. 19:42:39

@Nomad_: jó, hogy ezt említetted. erőszak is volt benne. Egyszer csak kötelezték a pályakezdőket rá. ha akarta, ha nem. Szabadon választhatta meg. Nagyon , azt is. Akar -e kötelező magánnyugdíjat a kis pénzéből és adót, amit visszapótolnak a valós nyugdíjkasszába vagy akar. Mindkettőt fizetni.

aszekelyek 2013.12.28. 19:50:26

@Hepci: Valamiért az alkotmánybíróság megsemmisítette bajnai törvényét az ingatlandóról. Azt bele kéne azért kalkulálni. Mit is kifogásoltak.. Az rohadt nagy likat csinált mindjárt a 2010-es költségvetésbe, mert be is volt tervezve. Aztán remélem, a drágajó baloldaliaknak magukat kinevező honfitársaink nem a panelekre akarják megint kivetni azt az ingatlanadót, meg a sufnikra. olyan ingatlanra mondjuk, ami jövedelmet termel, pl bérbeadott irodaház, csak nyugodtan vessék ki. A devizahiteleseknek még egy ingatlanadó hiűnyzik. Az is bedőlne tőle, aki eddig nem.

aszekelyek 2013.12.28. 19:56:59

@hoplita: elgondolkodtam, milyen lehet a plagimentes előbőr , a píédzsdít meg így kéne , fonetikusan. Mert az valójában P. H. d. Pí, édzs, dí .
A legérdekesebb a plagis előbőr lehet. Azt fel kell ragasztani , mint a műszempillát:) ???

A shakter is gond nélkül nyiszál állati nyakakat. meg előbőrt is.

aszekelyek 2013.12.28. 20:02:52

@Nomad_: nanemár. senkitől nem vettek fel semmit. Attól fogva, hogy nem folyt kifelé a pénzünk, nem is fizettünk duplán a nyugdíjkasszába. előtte pedig igen. A folyxyó nyugdíjra is adóztunk, meg a kötelező manyupoknak is. A megtermelt GDP-ből kiszervezett részt, ha nem világos, amit nem engedtek beleszámítani semmibe. Oda tettük vissza ahonnan kicsalták azt tőlünk, nagy ígérgetések közepette. abban az évben meg piszokul nem teljesültek a betervezett adók.. Ingatlanadó pl. Méltatlanul keveset említi a baloldalka. vajon miért? :)
A saját mérlegünket javítani vele, a legésszerűbb felhasználása volt. Részemről nem is gondolkodtam rajta. Annyira nem tetszett, hogy bajnaikám kiszervezi egy törvénnyel a rendelkezésem alól. Örökre.

tölgyes 2013.12.28. 21:10:16

@hoplita: Értem: tehát maga ezek szerint jász, vagy kún. Esetleg besenyő.:)

aszekelyek 2013.12.29. 09:07:46

@Hepci: hepcikém, tök mindegy, hogy ott van, vagy nincs, mert mindenképpen azt harsogják, ezer felől az abban érdekeltek, hogy úgyistöbb azállamadósság, mer ezé, meg azé... és tegnap is.. és holnap is. Közben meg változó. van az a kis nüansz, hogy nem 4 év alatt kell visszafizetni, azt , amit legutóbb kibocsátottak és valójában nem is az ideibe kéne beleszámolni. Mert a jövő évibe tartozik. Annyia semmijük van az ellenzékben, hogy ebbe csimpaszkodnak. egy két % a mozgás. vagyongyarapodás mellett az állam és források visszaszerzése mellet visszafizettük az IMF hitelt, amin szintén volt megtakarítás így. de hőbörögtek, hogy mérkellett előbb. a nagyonostobácskák hőbörögtek persze, meg azok akik őket hergelik és marhaságokkal, félig se igazságokkal traktálják. A lényeget elhallgatják előlük. Nos, nem 53 % GDP m arányosról csináltak eze (" %-os GDP arányos államadósságot. nagyon nem. Azt bizony viselje, aki csináljta. Most éppen egészen más folyamatok zajlanak hálisten. ezt szintemnn tartani is művészet lett volna de még állami vagyon, forrás szerzése is történt. nemmondták el a MOL részvényekről se senkinek, hogy az ára eltűnt és többé nem hozott nekünk egy centet se , most meg hoz. Szővőlány nem gondol kartellekkel... Mondhatni. ezzel élnek vissza. fogalma nincs de kicsi sem a T. munkásosztálky jelentős részének a világon semmiről. Azért tudták az orránál fogva vezetni.
Részemről az állami javak kiárusításáért mentem tüntetni. Utoljára.

aszekelyek 2013.12.29. 09:38:42

@livengood: Tőlemm nevezheted, aminek akarod. A nem adózókon kívül nem tudok olyan néprétegről, ahol ne lenne ez nyílt titok és hallgatólagosan elfogadott gyakorlat. nez az amiben megy a privát összekacsintás. Másként mit is kéne kifehéríteni? ? zsebbe adott fele pénzek... ne legyünk már álszentek... jó? elég nagy tömegű adóköteles kerüli el a valós forgalma után a z adózást. '89 óta. Trükkök százai... mondta áfacsaló ferenc, amiről nem is kell tudnotok. Azt is tudja, aki picit tájékozott, hogy ott borult meg a költségvetés, hogy nem gondoskodtak megfelelően az adóbevételek beszedéséről. 2002 nyara és 2004 nyara között. Viszon megyó szerint az szdsz tele volt korrupciós ügyekkel. Nyilván arra koncentráltak, hogy minél többet tudjanak zsebre a közpénzből megszerezni. Már abbaól, amit be is szedtek. egymástól meg nem nagyon kérhették el. Volt egy széles körben elterjedt gyakorlat, hogy felhalmaozott adótartozás után eltünt a cég, megszűnt és újrakezdték. Ilyen adómorál mellett ne mondd, hogy hagyjalak azzal, hogy népszokás. valójában semmi erkölcsi alapja nem volt kárhoztatni az szdsz-nek és a szociknak pl az egészségügyben dolgozókat a hálapénz általuk legalizált , majd hirtelen kiátkozott intézménye miatt. Aközalkalmazotti bérük, mindenki által tudottan a hideg vízre is kevés volt évtizedeken át. A közvéleményt viszont át kellett irányítani, hogy ne őket kezdjék el széttépni, hogy hol a pénzünk?! A zuschlág ügy se volt rossz. ferikém minisztériumában se volt semminek gazdája , felelőse. Ki ne találja már ez a HaHa meg a ki a Horváthot küldte szerepelni , hogy most hirtelen van csak bibi az adózással !

A legtöbbször a szakmunkák mutyiban mennek egyes háztartásokban. Tulaj és vállalkozó megbeszélik , hogy számla nélkül lesz . Sőt tudok olyanról, hogy a társasház népszokással jobban felszerelt egyik tagja javasolta, hogy mutyizzuk le a céggel, hogy ennyi számlára , annyi zsebbe. Támad is zúgolódás. meret vannak rendesen adózó lakók is. Nem adócsalók.

fcsak egy kicsit lennénk mindannyian tisztességesebbek, sokkal jobb lenne az államháztartás állapota és lehetősége.

Az meg nem is vitás, hogy aki itt multi jelen van, minden módon törekszik, a lehető legkisebb költséggel , értsd adói itt, működni. mer csak akkor vagyunk versenyképesek. Szól a z eufémizmusuk erről. Az egész Horváth féle cirkusz arra van építve, hogy ezekről mindenki tud, informálisan.valamint mindenki elvárja a szomszédtól, jelen kormánytól, versenytársától, másoktól, hogy tisztességesen adózzon. magától már kevésbé. Tudod, ez olyan, ahogy rászoktatták egyes hajlamos elemeit a társadalomnak a megélhetési bűnözésre. leszoktatni sokkal nehezebb róla bárkit. Az adóelkerülésről is nagyon nehéz lesz.Eddig senkinek nem is sikerült. Valahogy úgy néz ki , hogy megsegítenek bennünket saját magunk érdekeinek ellenében cselekni. Tegyük csak tönkre magunkat. Olvasom, hogy mesterkedőházynak háborogni van képe. mert a NAv nem kiáltaja z éterbe a szeméyliségi jogvédelem alatt álló neveket, adatokat. Magánszemélyekét, cégekét és az adótitkot is komolyan veszik. Mire föl mukkan meg ez a nyikhaj, amikor 2006-ban a KÖTELEZŐEN! nyilvánossá kell tenni, közérdekű adatokat ők megatadták nyilvánosságra hozni és több év kellett, hogy kipereljék a KSH-ból azokat, hazudtunk reggel, éjjel, meg este. Igen az egypéldányosról van szó. Ahhoz is volt képük, kiállni veresnek és fletónak, hogy ezt belemondják a képébe a népnek. Nemmondjuk meg. Xarunk a törvélényre.

Jogban tudatlanokat hergelni alkalmas ez a horváth féle cucc. Amiben biztosan van sok igazság. Szerintem is sok kormány volt, mely adókedvezményeket adott, sőt közpénzt is.multiknak, akiknek semmi szükségük nem volt rá. A hazai vállalkozókat meg elküldte pl. ferink ... ha nem tetszik , el lehet menni. A munkaadó, hazai nagyvállakozuóknak és gyáriparosoknak ezt mondta.el is mentek. NEM SOKKAL EZUTÁN BLUM STRÓMANT ÉS kc bIDDINGÉKET MEG KITÖMTE VOLNA MILLIÁRDJAINKKAL ÉS ÚGY TUDOM, A 8 % ADÓT SE TAGADTA VOLNA MEG TŐLÜK. aMELLETT, HOGY A TELEKCSERE BOTRÁNYOSAN ZAJLOTT LE. ANNYIRA NEM KÉRTÉK EL AZ ÁRÁT KÖZEL SEM TŐLÜK.

sZERINTEM EZT A SOK DISZNÓSÁGOT, AMI A FEJÜKRE OLVASDT, ADÓZÁSILAG AZ ELLENZÉKNEK. MOST FEGYVERKÉNT HASZNÁLJÁK -WERBERI ÉSZJÁRÁSRA VALL EZ NEKEM- A JELEN KORMÁNY ELLEN. aZT SE FELEDJÜK, HOGY ELBUKTÁK NEMRÉGIBEN AZ EZER MILLIÁRDOS KÖVETÉLÜKET. sZTEM NEM ÜLNEK ÖLBE TETT KÉZZEL EGY SAROKBAN..... NEM JELLEMZŐ.

Demagóg dumával mindezt a z őket is nagyon is terhelő katyvaszt, ami amagyarországi adózást jellemzi, ráborítják a kormány fejére.

részemről látom ebben az igaz magot, ami köré odahányták a nekik pont megfelelő hazugságokat.

Nomad_ 2013.12.29. 14:54:58

@aszekelyek: "Részemről nem is gondolkodtam rajta. Annyira nem tetszett, hogy bajnaikám kiszervezi egy törvénnyel a rendelkezésem alól. Örökre."
Hát igen, ideológiai a különbség közöttünk. Én viszont azt szeretném ha nekked semmi rendelkezésed nem lenne a magánnyugdíjmegtakarításom felett. Még ha jó ötletnek is tűnik odaadni a közgépnek. Meg semmi ingóságom felett nem lenne másnak rendelkezèse. Nem közös. Vagy kommunistának tetszik lenni?
süti beállítások módosítása