Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) bajnai gordon (15) Bajnai Gordon (2) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) Fidesz (2) fidesz (130) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) gyurcsány ferenc (49) Gyurcsány Ferenc (1) habonyizmus (1) habony árpád (2) Habony Árpád (1) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) heti válasz (1) Heti Válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) jávor benedek (3) Jávor Benedek (1) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) Jobbik (1) jobbik (76) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) karácsony gergely (3) Karácsony Gergely (1) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) medián (9) median (1) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) mesterházy attila (34) Mesterházy Attila (3) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) mszp (104) MSZP (1) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) Orbán Viktor (9) orbán viktor (114) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) Schiffer András (1) schiffer andrás (9) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) simicska lajos (3) Simicska Lajos (2) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szijjártó péter (6) szíjjártó péter (1) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) veszprém (1) Veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
14:09

Egy választás kapcsán, ahol szerencsére mindig eljön az igazság pillanata, kiemelt jelentősége van az eredmények utólagos magyarázatának. Márpedig – gondolhatják a pártok - ezt nem lehet a véletlenre, vagy az esetleg nem elég illeszkedően gondolkodó elemzőféleségek és más médiamunkások belátásra bízni; bizony a politikai erők már jó előre igyekeznek leverni a cölöpöket, hogy aztán helyesen értékelhessük a szereplésüket.

Ennek klasszikus technikája lenne az alulpozícionálás (lásd még a hadászatban és a sportban ismert „becsüld felül az ellenfeled erejét, hogy nagyobb győzelmet arathass” okos tanácsát), amelyet azonban megnehezít, hogy ezáltal esetleg csökkenhet a szavazók lelkesedése. Mégsem mondhatja azt egy küszöbtáncos párt, mondjuk az MDF, hogy „nincs esélyünk a bejutásra”, mert ezzel ugyan később édesebb lenne a siker, csak éppen lehet, hogy pont a kijelentés önbeteljesítő hatása miatt maradna el. Más a helyzet a nagyobb célokra törő pártoknál: a Fidesz például könnyen minősítheti csodának az amúgy ma elérhetőnek látszó kétharmadot, ezzel nem csökkenti a támogatói lelkesedését, később azonban – ahogy erre egy elemző már utalt is – erre is hivatkozva történelminek deklarálhatja az egyébként valóban kivételesnek, de nem váratlannak számító diadalt.

Mindezt csak azért mondtam el ilyen hosszan, hogy megfordíthassam a logikát: a választási eredmények értékelése túl fontos dolog ahhoz, hogy kizárólag politikusokra bízzuk. Ha előre megadunk szempontokat, akkor a választás estéjén sem kell politikai elfogultságainkhoz instrumentalizálni a véleményünket. Erre teszek most egy – természetesen vitatható, s ha a hozzászólók meggyőznek, még módosítható – kísérletet.

Az előzmények és a körülmények ismeretében szerintem már most belőhetjük azokat az opciókat, amelyek esetén – bármit is mondanak majd maguk a szereplők – minősíteni tudjuk az egyes pártok eredményét. Fontos hangsúlyozni, bár elég világos: az egyes pártok számára egészen más a tét a választáson, ezért mások is az értékelési szempontok. Azt javaslom, hogy az egyszerűség kedvéért négy, jól elkülöníthető kategóriában gondolkozzunk: (1) a teljes, elsöprő sikerben, amely nem igényel semmilyen magyarázatot, (2) a mérsékelt sikerben, amely többé-kevésbé megfelel a várakozásoknak, de azért görögtüzeket nem igényel, (3) a magyarázható, mérsékelt kudarcban, amely ugyan csalódás, de nem feltétlenül jár együtt fővesztéssel, és végül (4) a teljes kudarcban, amely totális vereséggel azonos, s minden bizonnyal az adott politikai erőt hosszabb időre komoly válságba taszítja.

A Fidesz kapcsán vagyunk talán a legkönnyebb helyzetben, hiszen a parlamenti többség kérdése szépen kijelöli a határokat. Ha a Fidesz legalább 258 mandátumot szerez, azaz kétharmados többsége lesz, az olyan megkérdőjelezhetetlen siker, amelyre még nem volt példa Magyarországon. Az előzmények ismeretében ehhez képest mérsékeltebb sikernek tűnik, ha a Fidesz stabil többségét szerez ugyan, de nem éri el a kétharmadot. Szintén a várakozások miatt egy ingatag többség, valahol a 194 és a 205 mandátum között, már inkább számítana enyhe csalódásnak, míg a Fidesz kapcsán joggal beszélhetnénk teljes kudarcról, ha az abszolút többséget sem szerezné meg a párt, s választania kellene a koalíciókötés vagy az új választás között.

Az MSZP számára a legnagyobb győzelem az egyharmados parlamenti arány elérése lenne, ezzel ugyanis a párt egyedül is megakadályozhatna bármilyen kétharmadot igénylő döntést a törvényhozásban. Mérsékelt sikernek számítana egy 20 százalék feletti szereplés, amely azonban nem vezetne legalább 129 mandátumhoz, mindezt úgy elérve, hogy az MSZP megelőzze a Jobbikot. Mérsékelt kudarcnak tekinthető egy 20 százalék alatti listás eredmény vagy a harmadik hely megszerzése, s ha mindkét feltétel egyszerre következne be, az már teljes kudarcnak minősülne.

Mindebből valamennyire kikövetkeztethető a Jobbik mércéje is: náluk a teljes siker egyértelműen a második hely megszerzése lenne, ami természetesen együtt járna az EP-választáson elértnél jobb, akár 20 százalék körüli vagy feletti listás eredménnyel. Mérsékelt sikernek számítana, ha a radikális párt megismételné a tavaly júniusi eredményét, ennél gyengébb, de még a 10 százalékhoz közeli eredmény a várakozásokhoz képest magyarázható kudarcnak, kis pártokra jellemző küszöb környéki listás százalék – a parlamenti bejutás ellenére is! – teljes kudarcnak tűnne.

A kis pártoknál már szűkebb a mozgástér, itt két kategóriának, különösen az 5 százalékos küszöbnek és valamennyire az állami támogatásra jogosító 1 százaléknak lehet jelentősége. Miután a parlamentbe kerülés kérdése lényegesen súlyosabb következményeket hordoz, mint az, hogy ki lesz a második vagy a harmadik erő, ezért itt a kudarc két formája ráadásul sokkal közelebb van egymáshoz. Legjobban ez talán az MDF-nél látszik: számukra egy 10 százalék körüli eredmény óriási siker lehetne, a parlamentbe kerülés szintén nagy teljesítménynek számítana, ám a küszöb környéki kiesés – amely ugyan elvileg adna még lehetőséget a túlélésre – és a szinte teljes megsemmisülés között csak fokozatnyi, de nem minőségi lenne az eltérés.

Az LMP új pártként valamivel alacsonyabb várakozási mutatókkal rendelkezik, náluk ráadásul a további építkezés küszöb alatt sem elképzelhetetlen. A teljes sikert itt az 5 százalék magabiztos átlépése adná, de mérsékelt sikernek számíthatna egy küszöb közeli (akár alatti) eredmény is. Az EP-választási eredmény megismétlése még magyarázható kudarcnak, annál rosszabb listás százalék teljes bukásnak minősülne.

Párt
Teljes siker
Mérsékelt siker
Mérsékelt kudarc
Teljes kudarc
Fidesz
Legalább 258 mandátum
Stabil többség, kétharmad nélkül
Ingatag többség
Nincs 194 mandátum
MSZP
Legalább 129 mandátum
20 százalék feletti listás eredmény és 2. hely
20 százalék alatti listás eredmény vagy 3. hely
20 százalék alatti listás eredmény és 3. hely
Jobbik
2. hely
15 százalék körül
8-12 százalék
8 százalék alatt
MDF
10 százalék körül
5-8 százalék
3-5 százalék
1-2 százalék
LMP
6 százalék felett
4-6 százalék
2-3 százalék
1 százalék körül
 

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr121846958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abandi 2010.03.18. 23:17:40

@ljungberg:
Heló, ajroéper!
Szlovákia is a magyaroké, egészen a Csorba tóig!
Az ilyen szarháziakra, mint a magadfajta nincs szüksége a magyaroknak!
Takarodj a nagyvilágba!

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.03.18. 23:19:06

@ljungberg: te akarsz érveket aki fröcsögésen kívül mást nem tud?
menj, öblíts egyet barátom...

utána olvasd el mit írtál: egy zavaros, összefüggéstelen szóhalmaz, nevezhetném a blog zajának is.

ljungberg 2010.03.18. 23:20:38

@abandi:
Miért lettél ennyire ingerült?
OK, megtudtam, Szlovákia is a magyaroké. Akkor már csak azt válaszold meg, ki magyar.

jjulie 2010.03.18. 23:23:30

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:

te is egy hoppadtmellű pattanásos vagy aki az anyjánál él és a kisszobában mered a monitorra?

ljungberg 2010.03.18. 23:24:07

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
Mely része a fröcsögés?
És miért lettetek ennyire zabosak? Van véleményem és vannak kérdéseim. Ez idegesít titeket?

jjulie 2010.03.18. 23:27:14

@abandi:

bandika, ne hagy cserben, mond el szépen mi az, hogy magyar

Feanor 2010.03.18. 23:29:04

@ljungberg: "Hogy ki a magyar, azt én mondom meg!"

khm.

ljungberg 2010.03.18. 23:31:26

Szóval mindenkihez szól a kérdés:
Magyarország a magyaroké, DE...
KI (A) MAGYAR?

[nev] (törölt) 2010.03.18. 23:31:32

@Piszkos Freud:
és most mi volt az imf hülyesége. az, hogy a 13. havi bért, és nyugdíjat vegyék vissza. mert 10,5 hónapra volt csak fedezet.

ugye itt 10% hiány mellett az volt beígérve, hogy lesz itt 14. havi nyugdíj is, csak előbb el kell törölni a járulékokat. hogy több pénz folyjon a költségvetésbe béláim. ment ez a népmese a rátótiakkal.

és most ott tart az ország, hogy 11,5 hónapra van elegendő pénze, és a politika nem ígér semmit. ezt elérte az imf. lehet, hogy dél amerikaiakkal rosszul tárgyaltak, de szerintem most az imf nem csinált semmi rosszat.

elért valamit, amit a megoszttot értelmiség képtelen volt kikényszeríteni a politikából. azt, hogy ne arról szóljon a kampány, hogy ki hazudik nagyobbat, vagy jobban, hanem arról, hogy ki mit akar csinálni.

most ez a kampány mégis csak arról szólna, hogy melyik párt mit akar, csak ugye ezt egyik párt sem tudja igazából. de legalább a fidesz gondolkodik rajta, mert neki kell majd kormányoznia.

csak ők meg a 8 év destruktív ellenzékiségben úgy bezárták magukat, hogy nem tudnak mire igent mondani, mert mindenre nemet mondtak már. de ez nem az imf hibája. mint ahogyan az sem, hogy a a szocik loptak.

abandi 2010.03.18. 23:33:46

@jjulie: @ljungberg:
Nektek idegen nevűeknek?
Gondolom apátok-anyátok sem tudta...
Hát mit vártok tőlem, kedveskéim?!

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.03.18. 23:34:21

@ljungberg: szóval miféle érveket vársz? tőled egyet sem halottunk. Esetleg feltételezéseket, hogy 1000 Ft-os euró, buzizás, nácizás stb. Ezek érvek?

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.03.18. 23:35:16

@jjulie: Ha van mondanivalód mond.
Ha nincs figyelj, hátha lesz.

ljungberg 2010.03.18. 23:35:56

@abandi:
Egy ilyen alapkérdésre nem vágod a választ? Hát milyen magyar vagy, ha még magadat sem tudod definiálni?

ljungberg 2010.03.18. 23:38:25

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
Te, olvasd már vissza a hozzászólásokat... Én érveltem, az más kérdés, hogy te nem fogadod el.
És most olvasd vissza a sajátjaidat... Áááá, bizony, a nagy semmi.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.03.18. 23:40:19

@ljungberg:

Magyar az, akinek a Don-kanyarban maradt, megfagyott, agyonlőtt mártírok éppen úgy fájnak, mint a Dunába lőtt zsidómagyarok.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.03.18. 23:41:34

@ljungberg: "Én érveltem" ezen még napokig fogok röhögni hangosan

ljungberg 2010.03.18. 23:44:44

@malacz69 nemigazországi hisztidetektor【ツ】, 26cm:
Nálam rendben van ez a def.
Radikális gigamagyarjainknál aligha.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.03.18. 23:46:38

@ljungberg: kik azok a "Radikális gigamagyarjaink" ?

panelburzsuj 2010.03.18. 23:47:42

@ljungberg:

Magyar az, akié Magyarország.

Nem kell ezt túlbonyolítani .... :)

ljungberg 2010.03.18. 23:48:18

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
Ismét hozzátetted a magadét! Te vagy a legnagyobb király. Röhögj hangosan, én kérlek. Örülök, hogy kellemes perceket szerezhettem. Azért remélem, kellőképpen kínosan érzed magad, hogy még arra sem tudtál felelni, ki a magyar. Ciki van.

anti76 2010.03.18. 23:50:48

@ljungberg: szia... bocs hogy beleszólok... én visszaolvastam miket írtál, hát abban se volt érv. Elintézted annyival hogy gentleman nem áll szóba szélsőjobbosokkal, azok amúgy is mind hülyék, bezzeg a nem szélsőjobbosak úriemberek, mindegy mennyit lopnak, csalnak, hazudnak, ők uriemberek, mert- mert nem cigányoznak.
A buzizás, meg a zsidózás az szimpla parasztság, nem tabudöntögetés ebben egyetértünk. De a cigányokkal igenis probléma van, ez már viszont tabudöntögetés, és a többiek (mert isten ments, hogy rasszistának nézzék őket) lesz@rják ezt a kérdést, és úgy tesznek mintha nem létezne. Hogyan tudnának itt bármi érdemlegeset csinálni. Amerikában vezetnek faji statisztikákat, ha itt javasolna vki ilyet, egyből náci disznó lenne. Előbb a fejekben kéne rendet rakni, utána kéne a cimkéket osztogatni.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.03.18. 23:52:36

@jjulie: engem a megkérdezett véleménye érdekel, ha nem haragszol, de nagyon hálás vagyok hogy segíteni próbáltál.

ljungberg 2010.03.18. 23:56:32

@anti76:
Jogos a kritika. Persze, hogy van cigánykérdés, naná, hogy beszélni kell róla, egyértelmű, hogy megoldásra vár.
A szélsőjobbosokkal nem azért nem állnak szóba a mértékadó/-tartó politikusok, mert etnikai problémákat feszegetnek, hanem a rájuk adott válaszaik és útszéli stílusuk miatt.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.03.18. 23:58:07

@ljungberg: melyik "rájuk adott válaszaikkal" kapcsolatban vannak fenntartásaid?

ljungberg 2010.03.19. 00:01:57

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
Még nem készítetted el a házit: ki a magyar? Utána kifejtem, ha akarod...

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.03.19. 00:05:40

@ljungberg: én nem mondtam semmit a "magyarokról" akkor most miért tőlem kérdezed?

te viszont beszéltél "Radikális gigamagyarjaink"-ról is, meg helytelen válaszokról is...

gondoltam kifejthetnéd. ha nem hát nem...

abandi 2010.03.19. 00:06:00

@ljungberg:
Ki a magyar? Kérded újra , meg úra.
Hát, te ki a faszom vagy?

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.03.19. 00:09:54

@ljungberg: egyébként legnagyobb meglepetésemre az általad elfogadott válasszal többé kevésbé én is egyetértek.

Így akkor a jelenlegi parlamenti képviselőket, akik megszavazták a hk törvényt, valamint mindenkit aki azzal egyetért, kizárhatjuk a magyarok közül, becses engedelmeddel.

anti76 2010.03.19. 00:11:50

Szerintem a jobbik nem annyira szélsőséges, mint amennyire láttatni akarják. Megnéztem elég sok Vona interjút, ő elő se jött ezekkel a buzi-cigány-zsidó kérdésekkel a pártkeltében b@sztatták ilyen kérdésekkel, utána persze, hogy erről folyt a szó. Azért szélsőjobb, mert ellenzi a buzik házasságát? Az sztem is gáz. De ha csinálni akarják csinálják. Azért szélsőjobb mert nem nyalja a nyugat seggét? Nem érdekel hogy az Eu-ban ez így van az meg úgy. Csináljunk már végre magunktól valamit. Hitlerrel összehasonlítani Vonáékat illetlen, mert nem egy kategória a kettő Hitler nem titkolta, mit tenne a zsidókkal, tehát hamis az az érvelés, hogy aki faji húrokat penget, az később gázkamrát épít, mert hitler néha a mein kampfban olyan nyiltan fogalmaz hogy az már groteszk.

Azok a Jobbik szavazók akik azt hiszik, bármiféle cigányinternálás, zsidócsillag, vagy efféle lesz, az majd súlyosan csalódni fog a pártjában

ljungberg 2010.03.19. 00:13:03

@abandi:
Biztos megnyugtatna, ha azt mondanám: zsidó vagyok, úgy könnyebb lenne gyűlölnöd...
Mindenesetre az említett útszéli stílust sikerült prezentálnod. Válaszod persze továbbra sincs. Google kereső? Az se segít, mi?

abandi 2010.03.19. 00:14:17

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
Ez azért ordas egy hazugság, ugye tudod?!

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.03.19. 00:16:11

@abandi: mármint az hogy én mivel értek egyet?

ljungberg 2010.03.19. 00:16:13

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
Ezt a logikai okfejtést nem tudtam követni, ne haragudj.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.03.19. 00:21:06

@ljungberg: ez egyiket már nem lehet megkérdőjelezni a mélyen tisztelt törvényalkotóinknak hála.
A többit még mindig lehet. Ezek szerint nekik az egyik jobban fájt mint a másik. Érted?

panelburzsuj 2010.03.19. 00:24:14

@anti76:

Az érdekes kérdés: miért várnak ilyesmit - "cigányinternálás, zsidócsillag, vagy efféle lesz" - mégis pont a Jobbiktól azok, akik örülnének neki?

abandi 2010.03.19. 00:27:33

@ljungberg:
Nézd, engem -mivel a rasszizmust tudományágnak tartom- a te zsidóságod, bevallhatom: taszít.
De nem gyűlöllek, csak előítélettel "bírlak".
A magyarság kérdés erőszakos firtatása is jellemző, a fajtádra.
De azért megválaszolom, a magam tehetsége szerint:
Magyar az, aki annak valja magát, tiszta szívéből és nem érdekből. Továbbá:
Nem nyerészkedik a másik magyar bajából, dicsőségéből sem.
Ennyi.

anti76 2010.03.19. 00:27:56

magyar az, akinek magyar a nemzetisége. NEM az állampolgársága. Egy cigány, vagy egy zsidó nyilván nem magyar nemzetiségűnek GONDOLJA magát, de ez jól van így, nem kell egy országban egy nemzetiségnek lenni. Nekem speciel jobban fáj a Don kanyar, vagy mohács, míg pl. egy zsidónak a gázkamrák, az indiánoknak meg amikor arról olvasnak hogy az USA hogy fosztotta ki őket. Ha igazi demokraták vagyunk (ahogy állítólag európa klasszabb felén), nem állítunk rangsort népek szenvedéseiből, ez mindenkinek szubjektív.

ljungberg 2010.03.19. 00:31:57

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
Ki az, aki nyilvánosan tagadja/tagadta a kommunizmus halálos bűneit? Én nem ismerek ilyet. Olyat már annál többet, aki a náci haláltáborok létezését kétségbe vonja/vonta.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.03.19. 00:33:49

@panelburzsuj: miért gondolja bárki hogy léteznek ma ebben az országban ilyen emberek, akik erre várnak, és miért gondolja bárki hogy ezt a jobbiktól várják?

panelburzsuj 2010.03.19. 00:35:29

@anti76:

Könnyű és hamis definíció.

Hogyan lesz valaki adott nenzetiségű? Annak születik, vagy belenevelkedik?

A gyakorlatban Magyarországon többszázezernyi "tudhatóan vegyes" származású személy él: magam is több cigány-magyar párt ismerek.

Meg a gyerekeiket is. Ők mik?

anti76 2010.03.19. 00:39:37

@panelburzsuj: a jobbiktól hiába várják. az hogy egy karlengetős idióta rájuk szavaz, az nem azt jelenti hogy akkor az lesz, aminek ez a szerencsétlen örülne. Ő valószinűleg a "Hungária" (vagy ilyesmi) nevű pártra szavazna, akiknek még a kurucinfo is liberális.
Én nem azért fogok a Jobbikra szavazni, mert kimondják, hogy van cigánybűnözés. Sztem még nem is a legfontosabb kérdések között van.
Elolvastam minden sz@rt, amit felraktak a honlapjukra, megnéztem jópár interjút, és azt mondom 10 ből 6-al egyetértek, míg a többi párt mondókáját élből el se hiszem(sajnos). Az hogy egy skinhead is a jobbikra szavaz mert itt lehet cigányozni nem épp jó renomé, de hát istenkém, ez is csak politika neem?

panelburzsuj 2010.03.19. 00:41:17

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:

Mert irkálnak, locsognak ilyesmiket. Én meg olvasom meg hallom. És abbó - borotvaéles logikával - kigondolom.

Ne fáraszd magad ily késői órán: fejből tudom a "beszélgetés" további szokvány fordulatait is.

(Kicsit kezdetek a jehovistákra hajazni: náluk lehet tutira tudni már a harmadik mondatnál, hogy mi lesz a huszadik ...)

abandi 2010.03.19. 00:41:20

@ljungberg:
A "haláltáborok" gondolom a koncentrációs táborok (direkt) félrefordításából eredhet.
Ezt és a többi lódítást a magatokfajtátok , egyszerűen pénzzé próbáljátok váltani.
Mi, MAGYAROK nem csodálkozunk ezen.

ljungberg 2010.03.19. 00:41:46

@abandi:
Végre válaszoltál.
Érdekes az a kijelentésed, hogy "a magyarság-kérdés erőszakos firtatása jellemző a fajtádra", mármint az én "zsidó fajtámra". Ezzel csak egy gond van: nem vagyok zsidó. Mivel azonban bevallottad, hogy előítéletes vagy, valamint hogy tudományágnak tartod a rasszizmust (ez több, mint félelmetes!) nem róhatok fel semmit...

abandi 2010.03.19. 00:45:13

@panelburzsuj:
Segítek:kevert fajúak/félcigányok.
A nemzetiségük pedig:
Annak a nemzetnek hasznos/kártékony tagjai, amelynek bírják a nyelvét, kulturáját és... nem lopnak!

2010.03.19. 00:45:23

Magyarország nem a magyaroké, ahogy Románia sem a románoké és így tovább. Magyarország a magyarországiaké.

Egyébként meg milyen alapon lenne csak a magyaroké?

Az is jogos kérdés, ki a magyar? Ki mondja meg, ki a magyar?

A harmadik kérdés, hogy most ki a túróé, ha nem a magyaroké? 95%-os magyar többség van az országban, még ha a cigányokat külön is számoljuk (ami nemjogos), akkor is. Mi az, ami nem a magyaroké és minket illetne? Mitől lesz valami a magyaroké?

Szóval csupa jó kérdés, amitől persze ennek az idióta szlogennek az ismételgetése közben okozott kábulat jótékonyan megvéd.

ljungberg 2010.03.19. 00:46:51

@abandi:
Vajon miért fáj, hogy a koncentrációs táborokat, ahol milliókat mészároltak le, olykor haláltáborokként emlegetik?

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.03.19. 00:47:05

@panelburzsuj: "Én meg olvasom meg hallom."

na, akkor kérdezd meg tőlük...
Én nem ismerek ilyeneket, nem is találkozom velük, nem is hallom locsogásukat.

anti76 2010.03.19. 00:47:07

@panelburzsuj: figyu, minden definícióba bele lehet kötni, ezért mindegyik hamis is kicsit. Alapvetően születni kell, ez biztos. cigány-magyar gyerek akármelyik lehet mint mondtam az számít minek GONDOLJA magát. Hogy ezt ki is meri e mondani ez megint más. De pl, ha egy lengyel idejön 25 évesen, itt él 50 éves koráig én nem tudom elképzelni hogy magyarnak gondolja magát, ne lengyelnek. Neki még ennyi idő után se lesz több trianon mint egy ismerős ország katasztrófája.

abandi 2010.03.19. 00:47:12

@ljungberg:
Köszönöm a felróhatatlanságot!
Egyébként a rasszizmus tudomány!
Majd nézz utána...

abandi 2010.03.19. 00:51:07

@ljungberg:
Nem fáj, csak egyszerű hazugság.
Tudnillik elsősorban mindenféle kórban pusztultak el ott is az emberek.
Csak úgy , mint a többi -sokezer-táborban tartott nemzsidók.
Értelmetlennek tartom a megkülönböztetést ebben az esetben.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.03.19. 00:51:47

@ljungberg: a gulágot miért hívják általában csak "munkatábor"nak?

anti76 2010.03.19. 00:53:14

IGEN, MEGCSINÁLTUK !
ÚJ KORMÁNY, ÚJ PROGRAM !

és a legjobb:

ITT AZ IDŐ

Na ezek aztán kib@szott szellemes szlogenek.
Egy alsótagozatos gyp-s kissrác szar@s közben kreatívabb.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.03.19. 00:55:05

@anti76: de a legjobb volt az UTÁNAM SRÁCOK, tekintetbe véve, hogy az adott pártnak 60 alatti szavazója már nem nagyon van...

panelburzsuj 2010.03.19. 00:56:37

@anti76:

Te legalább megpróbálsz terelni. Ez is valami, ha soványka is.

anti76 2010.03.19. 00:58:42

@panelburzsuj: mibe a magyarság definíciója kérdésében? vagy miben?

abandi 2010.03.19. 00:58:51

@iii:
Azt ugye érzed, hogy ez így most nem igaz?!
Mert:
- a maúnika sóban nem a Te problémáidat feszegetik.
- a Híradóban a kínai bányaszerencsétlenség helyett, nem a tényleges itthoni bajokat mutatják.
-a honfitársaid éhbérért gályáznak.
satöbbi...

ljungberg 2010.03.19. 01:04:45

@abandi: @HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
Azért, mert az emberiség bűnlajstroma végeláthatatlan, még nem bagatelizálható a zsidók módszeres kiirtása.
Afrikában napi szinten zajlik a népirtás, de nem értem, miért kell ilyen és ehhez hasonló példákat hozni rögvest, mihelyst a hitleri Németország szörnyűségei kerülnek szóba.
Fogalmam sincs, miért hívják a gulágot olykor munkatábornak, adj neki elrettentőbb nevet és terjeszd!

abandi 2010.03.19. 01:04:46

@panelburzsuj:
A cigány, az cigány!
Én, -még a "gengszterváltás" után- nagyon sok kézi/gépi cigánnyal dolgoztattam (ép.ipar)!
Nevelhetetlenek.

abandi 2010.03.19. 01:07:32

@ljungberg:
Kimondtad és mégsem érted!
Miért szörnyűbb a zsidók pusztulása egy világháborúban, mint a gojoké?
Mert...?!

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.03.19. 01:11:17

@ljungberg: na pont ez az, hogy nem az van elbagatelizálva, épp ellenkezőleg: a többi...

az egyik haláltábor, a másik csak munkatábor. Az egyiket nem lehet megkérdőjelezni, a másikat lehet.
Az egyik a csapból is folyik, a többi el van felejtve. et cetera.

És akinek ez a nem egyenlő mérce nem tetszik, az még nem feltétlenül akar sárgacsillagot meg gázosítást.

ljungberg 2010.03.19. 01:14:58

@abandi:
A zsidók esetében nem arról volt szó, hogy hoppá, eltalálta valamelyiküket egy golyó vagy egy repesz, ami háborúban megesik. Őket összegyűjtötték és kizárólag a származásuk miatt tömeges kivégzésekre került sor.
Te nem érted! A "gojnak" nem a származása miatt kellett meghalnia, hanem mert a fegyveres harcok sajátja az emberáldozat.

anti76 2010.03.19. 01:15:20

@ljungberg: pontosan így van, az emberiség bűnlajstroma végeláthatatlan, miért kell a zsidók kálváriáját mindig a számbarágni ?? miért kell többet beszélni róla, mint pl, a napi Afrikai népírtásról ? Érezzen mindenki bűntudatot mert 65 éve rájuk járt a rúd? Ránk 500 éve jár a rúd mégis leszarják még az itt élők is. Az istván a királyt- ami másfél óra - nem bírták reklám nélkül leadni, bezzeg a schindler listáját- ami meg 3 óra- leadták egybe, nehogy lemaradjunk a hősi eposz egyetlen képkockájáról. A zsidók szenvedései (konkrétan a Holokauszt) nagyon felül van reprezentálva, ami néha már zavaró.

panelburzsuj 2010.03.19. 01:16:38

@anti76:

Leginkább abban. Nagyon jól tudod, hogy a cigányság csak egy nemzetiség a sok közül, ami szépen lassan felolvadozik a "magyarságban", és azon túl számtalan más származású ember is "magyarrá" lett és lesz magyar környezetben. Pl. a száz év előttti fővárosi szlovákok, németek, zsidók.

A cigányok beolvadása - többek között - azért lassúbb, mert külső jegyeikben erősebben különböznek az "átlagmagyartól", mint egy horvát.

Az eszeddel azt is tudod, hogy a mai magyarok nagy többségéről megállapíthatatlan, hogy "eredetileg" honnan származnak, de ez nem zavar abban, hogy érzelmileg ne ragaszkodj az etnikai különbség biológiai (populációs) alapjához. És innen fából vaskarika, hiszen nincs és nem is volt antropológiailag egységes "magyar nép", legalábbis odáig, ameddig az antropológia és a régészet ellát.

ljungberg 2010.03.19. 01:16:52

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:
De komolyan! Ki akarja megkérdőjelezni a kommunista rezsimek kivégzéseit???

panelburzsuj 2010.03.19. 01:18:36

@abandi:

Te is nevelhetetlennek tűnsz. Egál.

ljungberg 2010.03.19. 01:19:02

@anti76:
Egy ilyen szörnyűség nem lehet felülreprezentált, legfeljebb a többi alul...

abandi 2010.03.19. 01:26:36

@ljungberg:
A magyar zsidó munkaszolgálatosok halálozási rátája massze jobb volt mint a bakáké.
A zsidók teportálása egy évtizedes nemzetközi politikai játszma kudarcának a "végső megoldása" volt.
Én nem hiszek a direkt kiirtásukban, mert, sem:
a dokumentumok
az utólagos vizsgálatok,
a maradványok felkutatása,
nem igazolja az eddigi "dogmát".
Magyarul: valaki hazudik!
Szerintem is teljességgel összeegyeztethetetlen az elpusztult zsidók számát összevetni a hasonló sorsra jutott gójokénal!
Csak éppen fordítva!

abandi 2010.03.19. 01:27:38

@panelburzsuj:
becsültem is a cigányokban a szabadságvágyat!

panelburzsuj 2010.03.19. 01:31:24

@anti76:

Afrikához képest: magyar állampolgárok voltak.

Magyarokhoz képest: magyarságukat magyar törvénnyel elvéve tuszkolták vagonba őket a magyar állam alkalmazottai, és adták át egy idegen országnak.

panelburzsuj 2010.03.19. 01:33:57

@abandi:

A szemérmetlen hazudozást meg el is tanultad tőlük.

2010.03.19. 01:36:11

@abandi: És ennek mi köze a magyarsághoz?
- A Mónika sóban azt adják, amit megkajál a nép, ez egy biznisz. És a népnek erre van igénye, az ATV-s meg Echo tv-s beszélő fejekre csak az elvakultak kíváncsiak.

- Nem igaz, hogy nem beszélnek a hazai problémákról az állami tv-kben. A kertévék hírműsorára meg lásd fent. Én is igénylem, hogy a hazai dolgokról szóljanak, sőt hazai sikerekről szóljanak, de belátom, hogy én csak jelentős kisebbség vagyok. A tömegek nem kíváncsiak a sikerpropagandára és úgy általában a problémákra se. Még a Jerry Springer amerikai hülyeséget is 100x többen nézik, mint az MTA elnökével folytatott beszélgetést.

Ha Jobbik úgy gondolja, hogy ezt kézivezérléssel kontrollálni lehet, akkor nagyon téved. A lényeg, hogy ennek nem a magyar tulajdon vagy nem tulajdon az oka. Az állami tévéből is lehetne sikeres csatornát csinálni, ha megszüntetnénk a pazarlást és a tehetséges emberek kezébe adnánk az irányítást és nem politikai haszonszerzésre próbálnánk kihasználni.

-Éhbér? Most erre mit lehet mondani? Gyenge a szakszervezet, alacsony a mobilitás, gyenge a nyelvtudás, ennyiért is elmennek dolgozni. Máshol is dolgoznak éhbérért, a multiknál meg közismerten jobban keresnek, mint a magyar tulajdonú cégeknél. A portugáloknál meg a görögöknél se fenékig tejfel, románokról, bulgárokról nem is beszélve. Mit akarnál, mi legyen?

ljungberg 2010.03.19. 01:36:48

@abandi:
Nyilvánvaló tényeket puszta dogmának titulálsz?! Nem ismerek senkit, aki náladnál "szélebbre" lenne...
Már az elején is tudtam, hogy terméketlen vitának nézek elébe, de akkor még csak sértegettél, most már érvelsz... Direkt kiirtás? Hitlernek bűnbakok kellettek, meg indok, hogy az "elkorcsosult fajt" eltüntethesse a színről.
Nemzetközi politikai játszma? Sci-fi. Beteg elme beteg elmélete.
Én befejeztem mára.

abandi 2010.03.19. 01:45:01

@iii:
Nem hiszem el, hogy nem érted a helyzetünket!

abandi 2010.03.19. 01:48:20

@ljungberg:
Ja, olvass táglátókörűbben is!
Talán az segít a mai helyzet megítélésében...

2010.03.19. 01:48:30

@abandi: Én mindent értek, csak ennek nem a magyar-nemmagyar magyarázatnak nincs értelme.

2010.03.19. 01:51:34

@iii: Uh, ez így hülyeség volt. Szóval ezek a dolgok nem magyar-nemmagyar viszonylatban dőlnek el.

abandi 2010.03.19. 01:57:06

@iii:
Akkor pedig semmit nem értesz...
Mert az értelme az, hogy a végén:
"Sírva tallóz aki él,"
Zsidó te tetted ezt!
És kezdődik minden elölről...
Nem hiszem el, hogy nekunk, magyarországiaknak:
- kell a legtöbb adót fizetnünk
- az alja bérünkből
- az árak meg világpiaciak, sőt!

2010.03.19. 02:08:44

@abandi: Ne fárassz már, sírva tallóz... meg vagy te huzatva. Tudod, hol tallóz sírva? Szomáliában.

Mi köze ennek a zsidókhoz? Nem mindegy, hogy a külföldi tulajdonos dán, amerikai vagy izraeli? Túlnyomó többségében nem is lehet megmondani egyébként. Milyen nemzetiségű az Opel például?

Próbálj meg inkább az általam korábban feltett kérdésekre válaszolni. Minek kéne megváltozni, hogy magyar legyen? És ki legyen az a magyar? És az mitől lenne jobb?

- nem mi fizetjük a legtöbb adót, a skandinávok sokkal többet fizetnek. De rendben van, ne fizessünk. De akkor kevesebb lesz utakra, kórházakra, oktatásra, stb. És mi köze ennek a magyarsághoz?
- alja bér: már korábban leírtam, hogy ez nem kívánságműsor, nem lehet parancsszóra megváltoztatni. Tanulni kell, mozgékonyabbnak kell lenni és akkor kénytelen lesznek nagyobb bért fizetni.
- az árak mindenhol világpiaciak.

abandi 2010.03.19. 02:15:37

Ne haragudj, de -a mondatszerkesztésedből és a hejjesírásodból ítélve- provokálsz!
Nagyon is tisztában vagy a dolgokkal!
Ne fárassz, szavazz a Romaösszefogás Pártra!

abandi 2010.03.19. 02:19:52

@iii:
ja, a szomáliai parasztrul:
Azt tudtad, hogy azért emigrál ajrópába, mert az általa megtermelt tökömtudjami 2X annyiba lenne mint az ajrópai-usai-stbi ugyanaz?
Na, ja ...a támogatás!

Neocon 2010.03.19. 06:56:31

Gratulalok az elso 1000 kommentes bejegyzesedhez Gabor. :)

theofil 2010.03.19. 07:21:19

@mrs. white:

Nem is arra akartam kihegyezni a mondanivalót, hogy Te mit írtál.

Arra, hogy az a felelősség amely a mienk - királyi többesben - az senkié. Az elsikkad.

Gyurcsány nem érzi magát felelősnek semmiért - ha annak érezné akkor azt kellene mondania, hogy "én, Gyurcsány Ferenc hazudtam", de ilyesmi nincs a szövegben.

Ez tehát nem igazságbeszéd,
ez egy hisztériára hajlamos ember vádaskodása aki a felelősséget önmagáról a pártjára hárítja át.

Hamis, fals az egész.
Erre azonban én is csak jóval később jöttem rá, mert azonnal megjelent a Kossuth téren Hugyos Józsi csőcselékestül és kikiáltotta a királyságot.

Ilyen körülmények között az ember azonnal felsorakozott érzelmileg Gyurcsány mögé.

Pont a Kossuth téri hemzsegés és a fideszes torz értelmezés nem tette lehetővé, hogy az ember tárgyilagosan vegye szemügyre a beszédet és a beszélőt.

jjulie 2010.03.19. 07:22:57

@abandi:

látom szépen elvitatkozgattatok miután aludni mentem, de az a "nyerészkedés" motivumot még boncolgathatnád egy iciri picirit, szoval mit értesz te a nyerészkedésen, ami ugye nem jellemző a magyar hazafira

jjulie 2010.03.19. 07:45:40

@abandi:

ez pl. kimeríti a nyerészkedés fogalmát?

index.hu/tech/cellanaplo/2010/03/18/anders_jensen/

ez a cég több mint száz tiz évig egy jelentéktelen dán valami volt,

www.icopal.com/About%20Icopal/History.aspx

de a vasfüggöny lebontása után ügyes dán managerek kézbevették, amit csináltak az a te általad magyartalan nyerészkedés része, vagy csak arról van szó hogy a te magyar fogalmad élhetetlen, tehetségtelen pöcsöket tartalmaz?

is 2010.03.19. 07:56:08

még egy teljes kudarc van a FIDESZ-nek: ha az MSZP-MDF-LMP több szavazatot kap együtt, mint ők, bejutástól, mandátumtól függetlenül.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.03.19. 08:55:00

@ljungberg: pl te állítod itt feljebb egy kicsit, hogy gojok csak harcban estek el, ami a háború velejárója. Miközben kb 700 000 magyar embert deportáltak utána a szovjetúnióba, ú.n. munkatáborokba, akiknek a fele kb nem jött vissza (nem azért mert jól érezték magukat ott).

jjulie 2010.03.19. 09:07:45

@HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA:

öcsibogyó, az oroszok mint megszálló hadsereg, azt mondták igyi szuda, meg malenkij robot, és akik a kezük ügyébe eztek azok utaztak, amig egyzser nem szóltat nekik a távolból, hogy nem kell több

a másik pedig egy célzott művelet volt és egy hosszú, módszeres folyamat ami a törvényhozással kezdődőtt, és a magyar állam szervei vitték végig az ügyet az elejétől a vagonirozásig, ahol a kiválasztási szempont nem az volt, hogy aki a vagonirozó keze ügyébe esett, az szált be a vagonba

mind a kettő nagyon sok áldozatot követelt, mind a kettő sajnálatos hogy megtörtént, szóval van különbség az utazó közönség toborzási módszer között vagy nincskülönbség?

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.03.19. 09:14:42

@jjulie: "A "gojnak" nem a származása miatt kellett meghalnia, hanem mert a fegyveres harcok sajátja az emberáldozat. "

ezt állította. ez szerinted is így van?

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2010.03.19. 09:25:30

@jjulie: ez a különbség. Ha valaki azt állítja, hogy "a zsidóknak azért kellett meghalni mert háború volt és a fegyveres harcoknak velejárója az emberáldozat" azt fogják, és lecsukják 3 évre.
Ugyanezt minden következmény nélkül lehet mondani az ártatlanul elhurcolt magyarok százezreire.
Neked és barátaidnak tetszik ez a kettős mérce, nekem nem.

Leguanember 2010.03.19. 09:26:26

Ki a magyar?

Ez a vers sok mindent elmond erről:
BUDA FERENC: Himnusz haza

Ismeritek?
Google megtalálja.

LaLinea 2010.03.21. 18:14:41

OFF

Arról volt már szó, hogy miről beszélt Gyurcsány. Lesz-e arról is, hogy ezzel az MSZP-nek (és a többi pártnak) használt-e vagy ártott?

colosgirl (törölt) 2010.03.23. 20:56:34

na töltöttem fel egy képet még :)
megyek aludni, majd holnap beszámoltok :)
szép álmokat mindenkinek.

totasnick (törölt) 2010.04.08. 21:26:58

Ha már írták, elnézést. Szerintem a kispártok bekerülését enyhébben is megítélhetnéd. A Jobbik - egyelőre még nem volt Parlamentben, számukra egy hétszázalékos eredmény sem lenne teljes bukás azért. Az LMP számára pedig az egyszázalékos küszöb alatti eredmény lenne az igazi veszteség. Az EU-választások eredménye azért nem mérvadó, mert arra relatíve kevesen mentek el szavazni, míg most talán egy nagyobb részvételi arány várható. Ezért elképzelhető, hogy a nagypártok eddig tétlen szavazói miatt az LMP százalékos eredménye csökken, annak ellenére is, hogy szám szerint több szavazatot kaptak.

Az LMP számára tehát az igazi kudarc az lenne, ha azt a tavalyi 75 ezres tábort sem tudnák megtartani, hanem jelentősen csökkenne a szavazóik száma. Ha mondjuk kapnak egy 150-300 ezres támogatást, az talán százalékosan kevesebbet jelent, de azért még jó (elfogadható, vagy legalábbis kimagyarázható) eredménynek számítana.
süti beállítások módosítása