Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) Bajnai Gordon (2) bajnai gordon (15) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) fidesz (130) Fidesz (2) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) Gyurcsány Ferenc (1) gyurcsány ferenc (49) habonyizmus (1) habony árpád (2) Habony Árpád (1) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) Heti Válasz (1) heti válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) jávor benedek (3) Jávor Benedek (1) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) jobbik (76) Jobbik (1) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) Karácsony Gergely (1) karácsony gergely (3) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) medián (9) median (1) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) mesterházy attila (34) Mesterházy Attila (3) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) mszp (104) MSZP (1) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) orbán viktor (114) Orbán Viktor (9) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) schiffer andrás (9) Schiffer András (1) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) simicska lajos (3) Simicska Lajos (2) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szijjártó péter (6) szíjjártó péter (1) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) veszprém (1) Veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
14:57

Egyelőre ez lesz a legrövidebb bejegyzés. Miután Orbán Viktor évértékelőjének elemzése kapcsán többen felvetették, hogy az MDF miniszterelnök-jelöltjének beszédéről is feltétlenül írjak majd, ma kísérletet is tettem erre. S bár a kampányfőnök azt csiripelte, hogy „kezd teljesen összeállni Bokros Lajos évértékelő beszédéhez a rendezvény eszköztára”, sajnos az MDF honlapja valamilyen technikai probléma miatt mégsem közvetített. Ezért aztán az aktuális, gyorselemző válaszom a „fogalmam sincs”. Ha hozzájutok a szöveghez, még jelentkezem…

x x x

Időközben a párt honlapjára felkerült Dávid Ibolya beszéde. Érdemes elolvasni, mert szinte minden benne van, amit az MDF feltehetően mutatni szeretne magáról a kampányban. A kulcsszavak a következők: igazmondás, minőség, Bokros Lajos, Új MDF és független polgárok. Dávid Ibolya ismét a „két nagy” bűneiről beszélt, de nem meglepő módon elsősorban nem a nyolc éve kormányzó szocialistákat bírálta (a párt neve is mindössze egyszer hangzott el), inkább a jobboldalra tekintett: „és közben Orbán köpenyéből szép csendben előbújt, önállósult, majd megizmosodott az antidemokratikus és a radikális Jobbik” - fogalmazott. A pártelnök külön bekezdésben foglalkozott az MDF számára élet-halál kérdésként felmerülő feladattal: az ajánlószelvények gyűjtésével. “Ma az ajánlószelvény a kulcsszó” – mondta, s nagyon úgy tűnik, hogy ez a rövid megjegyzés nehéz helyzetben lévő pártja kapcsán most a legpontosabb politikai elemzés.

x x x

Végre hozzájutottam Bokros Lajos beszédéhez is. A volt szocialista pénzügyminiszter érdekes módon egy korábbi SZDSZ-es szlogennel jött elő: amit Csillag István Okos Magyarországnak mondott, azt Bokros most okos államnak. Az MDF listavezetője egyértelműen versenyelőnyeire támaszkodott, s nem is bízta a véletlenre a dolgot, vagy csomagolta be sokszorosan az üzenetet: saját magát és programját ("szikrázóan logikus, kemény szavakkal összeállított"”) nevezte a legfontosabb MDF-es értéknek. Bokros ügyesen építette fel beszédében az anti-Orbán képet, szinte minden mondatában – kimondva vagy kimondatlanul – a Fidesz elnökével vitatkozott. Ha az MDF eddigi politikájából nem lett volna az, Bokros beszédéből most már egyértelmű, hogy a listavezető nem csupán a kampány középpontjában áll majd, hanem valójában ő lesz az eladásra kínált egyedüli termék – minden más az MDF politikájában csak Bokros sikeres marketingjét szolgálja. A megszólított szavazók pedig mindazok, akik a Fidesz elnökének antitézisére vágynak – márpedig nem vitás, hogy ezen a téren Bokros legalább akkora előnnyel rendelkezik Mesterházyval szemben, mint az MSZP az MDF-fel szemben.

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr411736523

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Évérték 2010.02.07. 19:35:45

Arra gondoltunk, hogy - bizonyítandó, mi is tudjuk mi történik a világban - írunk egy vitriolost a nagy manitu aktuális évértékelésével kapcsolatban. De mivel nem mondott semmit, nem írunk. Köszönjük a figyelmet.

Trackback: MDF: igaza van a Fidesznek 2010.02.07. 16:37:13

Két napja az egész ország évértékelő lázban ég, részben okkal, részben ok nélkül. Az Origos, Virgos finomságoknak köszönhetően itt a blogon is élőben nézhették a kedves olvasók Orbán évértékelőjét. A tizenkettediket. Amivel egy időben volt egyébként Sz...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

balage_81 (törölt) 2010.02.07. 23:13:37

látván hogy mennyien utálják bokrost és ibolyát, azt kell mondjam be fog jutni az mdf. a mindenki mást hagyományosan utáló fideszesek azért is ágálnak ennyire, mert érzik hogy nem lesz olyan egyszerű osztani az észt 4 évig. nem csak a legyengült maszop lesz ott, hanem egy komolyabb alternatíva is. jó ez így, nagyon jó.

tevevanegypupu 2010.02.07. 23:13:55

Csak a nagyon agressziv, ostoba emberek mondtak es mondjak, hogy a Gyurcsany-Orban vitaban Gyurcsany gyozott. A rendozo(no)nek tokeletesen igaza lett, es kijott Gyurcsanybol a buta, hetvenkedo, primitiv, ujgazdag proli.

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.02.07. 23:17:42

@is: +meg, mi lenne, ha nem a kedvenc politikusaid tegnapi szoveget szajkoznad, hanem egy kicsit utana is neznel a dolgoknak, es az eszedet is megprobalnad hasznalni?

az allitolag zsenialis bokros csodalatos tetteinel elfelejted, hogy az alkotmanybirosag igy is kinyirta legalabb az intezkedesei harmadat. ez hogy lehet, megsem volt akkora zseni, mert igy is minden olyan fasza lett, hogy orban beult a tutiba, vagy megakkorabb zseni, es mar a kanaan koszont volna itt be, ha az ab nem cseszi el?

bokros egy erzeketlen, szelsosegesen liberalis penisz, es pontosan erre hasznaltak ket evig. mivel rovid a memoriad, ezert segitek felfrissiteni, utana mar az mszp is elkezdett (a kovetkezo kormanyzat terhere) osztogatni.

es jott a tutiba orban, aki ket evig nagyjabol ugyanugy megszoritott, mint elotte a bajszos zsenid. (lasd meg elegans huzasok a korabbi kormanytol az utolso heten, nyugdij, metro, stb)

ha szerinted mar 1998 tavaszan olyan irtozatosan tuti volt minden, akkor nezd meg legyszives a koltsegvetes szamait 1997-2000 kozott (a benyujtott tervet, majd a megvalosult eredmenyeket is)

bokros egyaltalan nem penzugyi zseni, akarhogy is probalod itt beallitani.

[nev] (törölt) 2010.02.07. 23:21:12

@Gábor mester:
hol volt az országnak 95-ben tartaléka keresletélénkítésre. magyarázd már el ha ennyire okos vagy. nem voltak lakossági megtakarítások se. senki sem finanszírozta a hiányt, se a piac, se az imf, se az eu. azt mondták: ott az állami vagyon, és azt majd olcsó pénzen felvásárolják, és tessenek konszolidálni a bankokat.

miért nem állt elő ez a sok jobbos közgazdász főprofesszor, akiket az ország határain túl senki sem ismer, emberek ne ezt csináljuk, hanem emezt.

Peter252 2010.02.07. 23:39:42

Valaki magyarázza már meg, hogy baloldali újságírók, médiaértelmiségiek, korábban mszp-hez kötődő megmondóemberek, és tujadonképpen a baloldali média most miért Bokrost pártolja és tolják 1000 el a médiában?? És miért nem Mesterházyt és a szocikat??

Csak nem igaz az, hogy Gy. Ferenc reformer elkötelezettségű blogger oda tart és ez lesz az ő jövendő pártja, és szegény Mesterházyékat és az mszp-t már leírták??:)))

Bona Fides 2010.02.07. 23:39:56

A hozzászólásokból úgy látom, hogy Bokros Lajos is megosztó személyiség, ilyen pedig éppen nem hiányzik most (ismét) a kormány élére.
Mindazonáltal nem értem az indulatokat, hiszen Bokros nem lesz miniszterelnök, tehát kár a gőzért. Jó éjszakát mindenkinek. :)

[nev] (törölt) 2010.02.07. 23:46:30

@Peter252:
a magyar értelmiség jelentős része utálja orbánt. mindegy ki van, csak orbán ne. (a másik fele meg, csak orbán. nagyjából ez felállás.) az orbánt utálók mindig azt komálják, aki orbánt képes lehet a terepről leradírozni. és ez most nem mesterházy, hanem bokros. ezért.

ben2 2010.02.07. 23:49:03

@balage_81:

Az MDF be fog jutni, de ez elsősorban nem a Fideszeseket izgatja, ugyanis nem a Fidesz-től vesz el szavazókat, hanem az MSZP-től.
A következő 4 évben ráadásul az MDF nem a Fidesz ellenfele lesz, hanem az MSZP-é. (Ahogyan az elmúlt 8 évben sem a kormány, hanem az ellenzék ellenzéke volt.)
Ha a Fidesz tesz néhány kemény, megszorító lépést, arra az MSZP tutira beindítja majd a szocdemagóg tamtamot és elég nehéz lesz ezt ellenzékből, Orbánt támogatva kritizálni, illetve ha mégis sikerülne, az meg az MSZP-t hiteltelenítené. Akárhogy is, a Fidesznek csak jót tesz egy ideológiailag megosztott ellenzék, márpedig a szocdemagóg-fröcsögő MSZP, az őt jobbról überelni akaró Jobbik és a neoliberális közhelyekkel oktató Bokros-MDF így együtt minden lesz, csak egységes nem.
Egyébként Bokros most sem a Fidesz ellen kampányol, hanem Orbánt támadva valójában az MSZP oldalvizein próbál evickélni. Azokat célozza meg, akik zsigerileg utálják Orbánt, de hányhatnékjuk van a nyugdíjasokat hergelő, "mi nem akarunk ingatlanadót, csak néha megszavazzuk" MSZP kampánytól.
2006-ban Gyurcsány meg tudta etetni a mérsékelt, gondolkodásra képes balliberálisokkal, hogy valójában az ő emberük, csak hát a populista Orbán miatt fűt-fát kell ígérgetnie a népnek. Ez az image egészen a szociális népszavazásig kitartott, amikor Gyurcsány a neoliberalizmus helyett demonstratívan a szavazóit választotta (vesztére).
Ugyanez a trükk Mesterházyval már nem fog menni, a Political Capital pedig sikeresen felismerte a kínálkozó lehetőséget és jó ritmusérzékkel belökte az MDF színpadára Bokrost.

mecvekke 2010.02.07. 23:50:48

Gyerekek, az senkinek nem tűnt fel a sorok között, amit nagyon szeretne: OLCSÓ MUNKAERŐT.
Van-e még ennél lejjebb? :((
Mit akar ez a szerencsétlen, hogy a keleti páriák szintjén éljünk? Hogy hálásak legyünk egy összemarék rizsért??????

órarugógerincű felpattanó 2010.02.07. 23:52:45

@[nev]: Az aztán nagyon értelmiségi dolog, érzelmek alapján dönteni egy értelmet kívánó döntésben. Az egyfogú mszp szurkolók is értelmiségiek akkor, akik 2006-ban még igen igent üvöltöztek, és azóta a zsebükben hordják az akkor még meglévő fogukat.

ben2 2010.02.08. 00:02:18

@[nev]:

A magyar értelmiség ballib részét 90-94 között kilóra megvette a szocializmus végnapjaiban meggazdagodott nagyvállalkozói réteg (értsd: szervezett bűnözés). Aki tehát keresztezi a gazdasági érdekeiket (mert teszem azt tényleg kormányozni akar), azt a ballib értelmiség hivatalból utálja. Amikor Antall József volt útjukban, akkor Antall volt a főnáci, amikor Boross Péter, akkor ő. Aztán jött Orbán és egyelőre maradt is.
Tehát ez esetben nem az a kérdés, hogy miért utálják Orbánt, hanem hogy mennyiért. Pontosan azért maradhatott két elvesztett választás után is Orbán a jobboldal vezetője, mert mindenki számára világos volt, hogy teljesen mindegy, hogy ki kerülne Orbán helyébe, fél éven belül már úgyis ő lenne a főnáci miniduce.
Bokros meg elég messze van Orbán leradírozásától, mert az MDF támogatottsága a statisztikai hibahatár körül mozog, ráadásul Bokros neve még mindig szitokszó a Fidesz táborban, így akár vele riogatva még növelni is lehet a Fidesz szavazók aktivitását.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2010.02.08. 00:17:05

@6.Lenin: Ne haragudj, de a a játék a szavakkal nem érdekel. Nagyon szomorú hogy az MSZP a semmivel tudott nyerni kétszer is, és ez annak köszönhető hogy Orbán megbukott, és nem vonta le a következtetéseket. Aztán ellenzékben csinálta a nagy semmit, az ország érdekében csak egymást basztatták. Nekik közösen köszönhetjük a JObbik nevű szélsőséget, és az ország lakosainak a közintézményekben való hitének elvesztését. Ne haragudj, de nagyon elegem van hogy itt tényleg csak ez a két oldal létezik, miközben egyik szánalmasabb mint a másik. Ha nem látod be hogy Orbán bukott, az a Te bajod, és rögtön cska a másik oldallal példálózol, ami felesleges, hiszen egyértelműen gázok. De akkor ki marad? Sajnálom én is, de eddg egyedül a Bokros beszélt VALAMIRŐL, hogy mi az új irány, mit szeretne csinálni, és hogyan. A többiek nem mondtak eddig lófaszt, semmit. Engem az érdekel hogy MIT mondanak, nem az hogy KI, és melyik oldalról. NEm az érzelmeim vezérelnek- tényleg az érdekel mikor lesz jobb ennek az országnak, és csak reménykedni tudok hogy emelett elkerülkük a szélsőjobboldal további erősödését.

Náci bácsi 2010.02.08. 00:21:02

Én csak azt nem értem,ha még egy nem magyar ember(mint ahogy Bokros nem magyar)elvenné még a maradékot az emberektől,akkor mitől lesz jó az embereknek?Szerintem ő is arra játszik,hogy elég 2-3 millió magyar ember rabszolgának a betelepülő magafajtájának kiszolgálására.Lehet,hogy ferde a gondolkodásmódom,de még mindig azt hiszem,hogy először az embereknek kellene jól élni,mert akkor másodsorban jó lesz az államnak,ergo jó lesz az országnak.Ez az ember egy ugyanolyan hazakiárusító,mint a jelen hatalom.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2010.02.08. 00:21:49

@ben2: Az eszedbe sem jutott hogy azért utálják Orbánt, mert a nyomorult MSZP-re kellett szavazniuk pusztán azért hogy ne segísék hatalomra Őt és a fiúkat? Az MSZP igazi szavazói annyian vannak, ahányan most majd szaazni fognak. A többiek pusztána Fideszt nem akarták.Ezt érdemes átondolni. Most már az értelmiség jelentős része nem hagyja magát zsarolni, és nem szavaznak az MSZP-re, de ők nem fognak a Fidezre sem. Bokros őket akarja. A FIdesz szavazóinak 90%-a ugyanazakból áll - nem változik jelentősen. Ezt valóban érdemes látni.

Peter252 2010.02.08. 00:26:34

Én szerintem legalább 12-18% ot fog kapni az mdf és megelőzik az mszp-t,..egyértelműen látszik, hogy a ballib értelmiség is őt támogatja és a balos, gyurcsányista szavazók is az mdf -re fognak szavazni.
Az mszp nagyot fog bukni, pont emiatt, szerintem 6-10 % nál nem kapnak többet, ugyanis a szavazóik derékhada Bokros miatt az mdf-re fog szavazni...

Náci bácsi 2010.02.08. 00:28:59

@Legelő Őse: Nemcsak én vagyok magyar,de a felmenőim is magyarok.Sőt!A nagyapám a Horthy hadseregben szolgált,kétszeres vitézi aranyéremmel kitüntetve.És az ilyen Bokros fajták vették el tőle(tőlünk)azt a földet,amit a magyar haza védelméért kapott.Ja és a XVI.századig van visszavezetve a családfánk.Volt olyan,aki még a törökök ellen is harcolt.

sofalwy 2010.02.08. 00:31:51

Talán nem is érdemes megvárni Bokros úr szövegét, mivel hiteltelenítette magát amikor az MDF-nek nevezett megélhetési brancshoz kötötte addig jobb helyeken legalább jegyzett nevét. Ezután minek nevezzem? Liberálisnak, konzervatívnak? Ugyanolyan megélhetési politikussá csúszott le, mint az MDF ma még meglévő tagsága. Számomra érthetetlen, hogy egy egyetem meghatározó személyiségéből, korábban egy adott párt meghatározó gazdaságpolitikusából hogyan lehetett a silány megélhetési politikuspárt elveket nélkülöző főbábuja. Ha adna magára, nem állna be a pártot vezető ... alá bohócnak.

És még valami: Korábban egy hazai pénzügyér kollégája azt mondta a Bokros csomagról, hogy gazdaságilag szükséges volt és az adott helyzetben - beleértve a politika akkori irányultságát is - helyes is volt, ugyanakkor bizonyos elemei teljesen fölösleges "szívatást" jelentettek a társadalom számára. Hát hasonló a mostani helyzet is Bokros úrnál: lehet, hogy vannak érdemi és jó felvetései, de a csomagolás pocsék. Aztán miért hinnénk neki?

Náci bácsi 2010.02.08. 00:35:00

@Legelő Őse: Egyébként meg az a véleményem,hogy a Bokros is ugyanúgy félre akarja vezetni az embereket,mint ahogy az összes többi,egyet kivéve.Az pedig a Jobbik,akinek nyomtatott formában van meg a programjuk.És ez a program -tudom sokaknak nem tetszik,de-előrevinné az országot úgy,hogy nem sarcra épít.Jelen pillanatban tőlük plagizál mindegyik.Bizony,még a Bokros is.Én rájuk is fogok szavazni.Javaslom Neked is.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2010.02.08. 00:36:56

@Náci bácsi: Gratulálok! De komolyan, tiszteletben tartom az őseid, és Téged is. De 2010 van. Szerintem nem Bokros Lajos személyesen, és nem is a fajtája - ahogyan írod a felelősek azért ami velük történt. Most 20 évvel a rendszerváltás után érdemes lenne már végre kicsit előre nézni, és azzal törődni hogsy mi lesz velünk. Nem zsidózni, nem cigányozni, nem kommunistázni, nem nácizni, hanem nagyon komolyan dolgozni, és megkövetelni a politikai elittől hogy megtisztuljon, és valódi teljesítményt adjon le. Nem megint az érzelmeinkre hallgatva egyhelyben topogni. És főleg nem a szélsőséges erőkre hallgatva másokat hibáztatva tovább dagonyázni a bajban.

mirrmurrkandúr 2010.02.08. 00:38:47

@clownfish: "akárhogy is fáj: van ilyen. ráadásul ezek a vállalkozók nagyban hozzájárulnak a gazdaság erősödéséhez."

Mármint, hogy van olyan, aki milliárdos lett úgy, hogy becsületesen adót fizetett?

Na ja, miután fillérekért megvette a több százmilliót érő gyárat, ingatlant, földet stb... (mert ugye ő ott volt a tűz közelében), utána már feltétlenül becsületesen adózott...
Ne hülyéskedj, te is tudod, hogy tisztességesen nem lehet milliárdokat keresni. Lopni lehet, aztán az irgalmatlan szajréval, meg a még irgalmatlanabb kapcsolatrendszerrel már lehet hasítani becsületrenddel a melleden, hogy te tartod el az országot.
Közben meg megszűnt másfél millió munkahely, hárommillióan nyomorognak, cserébe egyesek szájbaszexuált, elképzelhetetlen mértékben gazdagok lettek. Bravó.

S persze mindeközben ezek a gennyek osztják azt észt arról, hogy milyen jó a kapitalizmus, és hogy ki kéne már mászni munkásőrország mocsarából. Azok, akik egyébiránt még mindig az internacionálét éneklik.
De miért is ne tennék, hisz anélkül a világ nélkül, amit a sok szerencsétlen nyomorult visszazokog, ők soha nem szedték volna meg magukat ilyen gyomorforgatóan... és még most is a pápai garázsban dekkolnának egyesek, miközben alkesz apuci a szájukba vizelne esténként.... Most meg röhög a hiénahad, osztja az écát az öngondoskodásról, mert ugyebár ők nagyon jól tudják, milyen 52 ezerből élni egy panelben... de azt már mindenképpen hogy havi 10 millióból azért könnyebb. Testközeli élmény.

Ne legyünk képmutatóak. Ezek a legocsmányabb állatok, akiket ez az ország valaha a hátukon hordott. A Fidesz egyszerűen fizikailag képtelen már ennyi aljasságot elkövetni, mint amelyet az előbb említett urak...
Úgyhogy szépen fizessenek most azok, akik eddig zabáltak, különösen azok, akik hányásig...

Lenne, mit elvenni tőlük, és még törvényt sem kéne szegni...
Illuzórikus a felvetés? Lehet. De így lenne igazságos.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2010.02.08. 00:39:53

@Náci bácsi: A Te választásod hogy kire szavazol, én jelenleg nem tudom még. Vettem a fáradtságot, és elolvastam a JObbik programját, és megmondom őszintén, nem találtam benne olyan pontot, ami gadaságpolitikailag nem valami demagóg, ám működésképtelen dolog lenne. Jól hangzanak, de ettől az ország nem lesz jobb helyzetben. Sajnos.

karatekutya 2010.02.08. 00:42:01

@Legelő Őse: Esetleg nem az a gond, hogy a Fidesz úgy működik mint egy Kft. ahol Orbán Viktor a tulajdonos? Tőlünk nyugatabbra a normálisan (értsd: demokratikusan) működő pártok lecserélik a kevésbé sikeres vezetőiket, pártfunkcionáriusokat, a Fideszben viszont a vezérkar gyakorlatilag változatlan, az egyetemi haverok alkotják a törzset. A nép meg boldogan elmegy a nyilván hibátlan Viktort megszavazni 4 évente. Az ilyen hibátlan, és örökké szeretett vezérekről pedig beugrik Kuba, Tunézia és a jó öreg Szovjetunió.
Avagy másképp nézve, egy olyan cégbe, amelyik már többször is megbukott a termékeivel, tennél be pénzt ha még mindig ugyanaz a vezérigazgató?

balage_81 (törölt) 2010.02.08. 00:43:23

@Náci bácsi: elveszi a maradékot az emberektől, ez jó.... már nehéz eldönteni hogy az emberek egy része tényleg ennyire primitív, olvasni és érteni képtelen ostoba bunkó, esetleg fizetett fideszes netkommandós, vagy pont az mszp-nek dolgozik, és álfideszesként osztja az észt, hogy megutáljuk őket és véletlenül se szavazzunk rájuk. én a maszopból a harmadikat is simán kinézem

balage_81 (törölt) 2010.02.08. 00:46:15

@Pedró27: csak ránéztem az mdf honlapjára, az összes felsorolt kérdésre ott a válasz elég világosan.

sofalwy 2010.02.08. 00:49:06

@mirrmurrkandúr: A milliárdos vállalkozókat úgy egy csomagban nem kellene elítélni. Magyarországon igen sok milliárdos van, aki mondjuk szoftver építésből, más tudásalapú tevékenységből gazdagodott meg. Őket nem venném egy kalap alá azokkal a szemetekkel, akik a gellert kapott privatizációs törvénykezés segítségével jutottak vagyonukhoz. Jó lenne, ha kiderülne, hogy kik vitték félre a törvényeket, kik vették ki a törvényekből azokat a biztosítékokat, melyek a nyugati világ hasonló törvényeiben léteznek és védik a managementtől a munkavállalókat, vagy éppen a közvagyont. Ez még akkor is igaz, ha egy felmérés szerint a nagy forgalmú magyar cégek zöme nem a piacról él, hanem kapcsolatokból.

Náci bácsi 2010.02.08. 00:53:41

@Legelő Őse: Elvitkozhatunk itt reggelig,de azért azt Te is tudod,hogy a dolgok nem véletlenül alakultak úgy,ahogy alakultak.Sajnos ezek a lépések egy nagyon jól megkoreografált darabnak a lépései.Miért kellene tudomásul vennünk,hogy az országot eladták.Mert ezt ugye Te sem tagadhatod,hogy így van.Sokan nem szeretik,de van azért egy-két ember,aki nagyon jól látja a helyzetünket.Ld.Bogár László,vagy Csath Magdolna.Mondjuk a Bogár a múltja miatt egy kicsit támadható,de manapság azért autentikussá vált.Szerintem.Ha ismered őket,akkor tudod,hogy miről beszélek.Az a baj a Bokrossal,hogy sajnos ő is a pénzre megy.Mármint a sajátjára.Milyen ember szerinted az,aki elmegy egy olyan pártba,ahol a főnöknő-már elnézést az alpári stílusért,de-lefeküdne még a Quasimodoval is csak,hogy benn maradjon a hatalomba.Pont olyan,mint a főnöknője.Szóval szerintem nem ér a pali egy likas garast sem.Az emberek meg már éppen eléggé ki vannak fosztva.Még rátenne egy lapáttal,akkor itt kő kövön nem maradna.Ha Te is itt élsz,akkor pontosan tudod,hogy milyen indulatok vannak az emberekben.

mirrmurrkandúr 2010.02.08. 01:21:01

@sofalwy: a szoftverfejlesztős hasonlatoddal én egyetértek, a baj az mindig ugyanott van. Az arányokkal.
Hány olyan gazdag van, aki az állami vagyon "újraelosztásából" gazdagodott meg, és hány szoftverfejlesztő? Tehát...

Amíg ezek a kérdések legalább egy alapszinten nem tisztázódnak, és nem történik valamifajta igazságtétel, hogy ne mondjam ellentételezés, itt úgy sem lesz nyugalom. S ha még ezt tovább feszítenék mondjuk a bajszossal, akkor valószínűleg itt anarchia lenne rövid időn belül... nem értem, hogy egy tanult embernek miért esik nehezére felfogni azt, hogy nincs honnan elvenni. Kéne lé az államkasszába, tényleg kéne, de először enni kell... S hiába szajkózzák, hogyha üres az államkassza, akkor nincs honnan kivenni, ha onnan sincs mit kivenni, ahonnan meg akarja tölteni az államkasszát. Miért olyan bonyolult ez?

rockjano 2010.02.08. 02:16:01

@ben2: Jó poszt egyetértek.

Azt azonban még nem tudjuk hogy a fidesz támogatottsága hogy fog változni hatalomra jutás után. Nekem van egy olyan érzésem hogy még akkor is radikálisan csökkenni fog ha jól muzsikálnak, ha meg nem annyira akkor méginkább. Ebből a szempontból nembiztos hogy egy megosztott ellenzék olyan nagy baj, talán visszafogja a szocik kedvét attól hogy nagyon populista demagóg irányba menjenek el, meg erre ott lesz a jobbik egyébként is.

Nagyon jó lenne egy négypárti parlament lenne egy kapitalista joboldali párt is a másik három szocialista mellett

CsB 2010.02.08. 03:04:18

@mirrmurrkandúr: bocs, nettó nem igaz. 4 éve csináltunk egy IT-céget egy ötletre. Kevesen vagyunk, sokat dolgozunk, nagy a hozzáadott érték. Legutóbb 2 millió eurót ajánlottak érte, és megy ez még feljebb. Soha nem kaptunk állami megrendelést, nem csaltunk adót, nem volt rá szükség. És nem egy ilyen céget ismerek. Az életképes vállalkozás simán megél ilyen körülmények között is, max. némi versenyhátrányból indul a külpiacokon. Ennyi.

Italo Balbo 2010.02.08. 05:44:54

Bokroshoz képest az összes többi jelölt nagyon butának tűnik. A helyükben én ezentúl inkább csak a rádióban nyilatkoznék, jó előre egyeztetett kérdésekre válaszolva, és akkor is csak szigorúan a pártmédiában. Mondjuk nem is vállalják vele a vitát. Elég gáz is lenne ha mindenki szemlesütve percenként nézegetné a papírját, jó szokás szerint, Bokros meg végig tartaná a szemkontaktust

kisa 2010.02.08. 05:49:05

@jardel: Aha. Akkor, 60-100 éve, minden fasza volt, aranykor. Ez esetben ajánlom figyelmedbe pl. Illyés Gyula: Puszták népe című művét.

burian 2010.02.08. 06:55:16

Bokrost már rég be kellett volna tiltani, mint biológiai fegyvert. Ha rajta múlna, ember egy se maradna, csak pénz meg számok.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.02.08. 07:39:51

@burian: Ebben azaz érdekes, hogy Bokros ki meri mondani, meg meri csinálni amit kellene tenni. Nem foglalkozva azzal, hogy népszerű -e a kijelentése vagy sem. Szemben a többi indulóval akiknek a népszerűségük, hatalomra jutásuk fontosabb az igazságnál.

Bokros jó az országnak, rossz a kisembernek. Drukkolok, hogy nélküle is kijussunk a szakadékból. Csak esélyt nem látok rá...

theofil 2010.02.08. 07:51:28

@Náci bácsi:

Nyugodj meg: tényleg ferde.

theofil 2010.02.08. 07:54:12

Mindenkinek ajánlom Náci bácsi hosszászólásainak sűrű olvasgatását - ez a csőcselék lesz Orbán koalíciós partnere.

kisa 2010.02.08. 07:56:52

@theofil: Nem! Most mondta a zorbán a Süvegesnek, hogy nem fog koalíciót kötni egyik szélsőséges párttal se (vö. Jobbik és mszp).

theofil 2010.02.08. 08:00:09

@kisa:

A Torgyánnal se kötött.

theofil 2010.02.08. 08:01:09

Na emberek, indulás a keresztlevélért!

Náci bácsi!

Mikor indul az auswitzi gyors?

kisa 2010.02.08. 08:03:18

@theofil: Erre azt válaszolta, hogy a kisgizdákkal tudott közös kormányprogramot csinálni, mert voltak közös pontok. Ez se a jobbikkal, se az mszp-vel nincs meg.

kisa 2010.02.08. 08:05:48

@kisa: Egyébként nagyon klasszul beszélgetett a Süvegessel, aki nem volt se szervilis, se ellenséges. Mondott sok konkrétumot is (oktatás, nyugdíj, számonkérés, koala, erős embereket akar a leendő kormányába, ilyesmiket), délután fölvesszük az ismétlést...
Na, szóval meglepően normális volt.

jardel 2010.02.08. 08:05:55

@kisa: megfigyeltem, hogy a hozzászólók között sok az olyan, mint Te: csak fehérben és feketében tud gondolkodni. Bokros jó, akkor Orbán rossz. 60 éve több millió szegény volt, akkor semmi sem működött. Köszönöm, fel tudok sorolni én is még egy sor művet népi íróktól, ami leírja, hogy milyen sorban éltek (hozzáteszem: élnek) emberek vidéken. De van egy sor olyan dolog is, és én egy ilyenre utaltam, ami régebben (még 20-30 éve is) jobban működött, és ha működne ma is, akkor jobbak lennének a megélhetési lehetőségek azoknak is, akiknek a pénzbeli jövedelmük kevés, több lenne a munka stb. Amit ehhez még hozzátennék, hogy nem is csak azon van a hangsúly, hogy régen jól működött (hiszen a világ változik), hanem azon is, hogy sok más országban ma is jól működik. Miközben persze alapvető, hogy hogyan csökkentjük az államháztartás bevételeit, szerintem azt is fontos látni, hogy sem ez, sem mondjuk egy csodálatos 10%-os növekedés (1%-os ktsgvetési többlet mellett) önmagában nem változtatna azon, hogy a lakosok, vállalkozások többsége miből és hogyan él. Amitől én a leginkább tartok, hogy a pártoknak általában kevés fogalmuk van arról, hogy ténylegesen hogyan lehet változtatni valamin, hogy lehet eredményt elérni - inkább olyan makroszintű általánosságok mentén ragadnak le, mint hogy legyen-e tandíj vagy sem, 6 osztály legyen vagy 8, évente 20 mrd forintot költsünk vállalkozásfejlesztésre vagy 50-et stb.

kisa 2010.02.08. 08:06:54

@kisa: Egyébként nagyon klasszul beszélgetett a Süvegessel, aki nem volt se szervilis, se ellenséges. Mondott sok konkrétumot is (oktatás, nyugdíj, számonkérés, koala, erős embereket akar a leendő kormányába, ilyesmiket), délután fölvesszük az ismétlést...
Na, szóval meglepően normális volt.

kisa 2010.02.08. 08:12:41

@jardel: Tévedsz, pont hogy ÉN nem gondolkodom fekete-fehérben. Egyszerűen próbálok gondolkodni. Nem mondtam, hogy bokros jó és orbán rossz.
Mindenki szubjektíven ítéli meg a dolgokat, és e köré építi fel a világát, pont te hivatkoztál arra, hogy milyen fasza volt a parasztok helyzete 60 évvel ezelőtt. Hát én csak árnyalni próbáltam, ahogy előtte a az igazságos Mátyás és az ő boldog népe hivatkozást.
Meg arról próbáltam beszélni, hogy a zország érdeke, olyan nem nagyon van. Ahány ember, annyi érdek. És próbálunk valamiféle egységes álláspontra jutni - erre volt példa Józsibá' és az ő dotált paradicsomja.

theofil 2010.02.08. 08:13:10

@kisa:

Kétségtelenül tudott Torgyánnal közös nevezőt találni, mindketten könyékig vájkáltak az államkasszában.
Csak Torgyán bunkó volt, alpári módon lopott, nem volt meg benne a fideszes fiúk rafinériája.
Neki nem volt Simicskája és Kövér Szilárdja.
De ne izgulj!
Meglesz a közös nevező Vonáékkal, a választók rákényszerítik az akaratukat szegény bábfigurára - mármint Orbánra - aki kénytelen lesz meghajolni a nép akarata előtt.
A nép pedig azt fogja akarni, hogy legyen kétharmad, írják át az alkotmányt és legyen választójoga még a fűszoknyás bantu négernek is ha hajlandó a Fideszre szavazni.

szürke_tag 2010.02.08. 08:13:47

Én ha külön fizetnének akkor sem választanám Bokrost és az MDF et. Már bizonyított és abból nem kérek, ha az az ára a kormányzásának, hogy a gazdagok gazdagodjanak a szegények még szegényebbek legyenek. Én azt sem értem, hogy egy egyház vezetője, hogy támogathatja ezt a politikát, csak úgy tudom elképzelni, hogy a saját érdekét nézi és nem a szegény tagok , felebarátai érdekét. Ez pedig etikátlan kereszténytelen magatartás.

Sokkal több emberséget és lehetőséget érzek a Civil Mozgalomba. Nekik legalább választóbarát programjuk van civilmozgalom.hu/index.php?ac=program#top Én nem megyek sem jobbra sem balra hanem náluk maradok.

kisa 2010.02.08. 08:15:35

@theofil: Ettől tartok én is...

jjulie 2010.02.08. 08:23:19

orbán viktor ügyesen és kíméletlenül nekiállt egyszerűsíteni a helyzetet valamikor 15 évvel ezezelőtt: két pártot kell életben hagyni, az övét és egy olyat amellyel könnyűnek tünt elbánni, elég lesz egy kicsit erőteljesebben fellépni ellenük, meg egy kicsit komcsizni

meg kell jelölni őket, kirakatni az autók szélvédője mögé a nemzeti színeket. és kokárdát hordatni, pőlgári körökbe gyüjtve világosan és jól eltávolítani a két tábort, anyira markánsan bele kell mászni a lelkekbe, hogy aztán képtelen legyen a kommunikációra, a keveredésre a két csapat

igy aztán a tömegszavazó könnyen eligazodik, tudja ki kivel van

viszont ez a préselés rősre sikerült, megnyitott réseket amelyen tágulni látszanak és kibuggyant rajta a kétfelé paszírozott massza egy része

így lett a jobbik egy menekülésí út az orbáni remekműből

és egy pech is közbejütt, az utjában volt egy eltakarítani való csapat ami egy látszólag jelentéktelen apróságban különbözött a többitől mégpedig az hogy nő volt a vezetője

a viktor nem tűnik nagy nőszakértőnek, nem kalkulált azzal hogy egy nő iszonyú hosszú ideig képes alakoskodni, és tűrni, anélkül hogy megbocsájtana, és a harapása elfertőződik

most aztán van három kb 10 százalék számára nehezen vállalható gagyiárus csapat, és e mellé egy nő kitalált valami mást

tudta, hogy a férfiak közé nem mehet egy az egyben verekedni, kell találnia egy férfit akit mega elé tolhat, akinek vannak tartalékai a három másik hímmel szemben, ez a bokros

és elcsábított még egy okos önálló férfit, aki segít kidolgozni és piacra dobni a terméket, ez lett a somogyi zoltán

ezekután tök mindegy hogy valaha volt egy mdf meg szdsz, mindenki számára világos hogy azok már régen nincsenek abban a formában mint amikor a nevük született

tehát van a jobbikon kívül hova menekülni a prés elől

és időközben létrejött még valami ami megnehezítheti a viktori kétpólusú világ létrejöttét: a web2

megnyilvánulási felület olyan embereknek is akik amúgy hánynak a populista politikától, és lérte jön az amit a viktor nem akart, kommunikálnak egymással a szétválasztani kívánt táborok

burian 2010.02.08. 08:26:13

kitvalasztanal

Nincs olyan, hogy külön ország és külön emberek. Az ország nincs emberek nélkül. Emberek vannak ország nélkül. Ezért bukott Bokros helyből, mert nem képes megérteni, hogy nem egy absztrakciót kezel, nem egy számtanpéldát kell megoldani. Az a megoldás nem megoldás, ahol számszakilag minden oké, de belepusztulunk. Ellenben abból még lehet valami, hogy a számok borulnak, de élünk.
Fikciókat (jogi személyek, bankok, IMF, állam, kormány stb.) védeni valós, élő emberekkel szemben a feladat és az esetleges felhatalmazás teljes félreértése.

Elsősegélynyújtási analógia:
Belépsz a helyiségbe, a következő kép fogad. Egy ember fekszik földön, nem mozdul, nem lélegzik. Egy másik ordítva ugrál, karjából csöpög a vér, nagy púp van a fején. Egy másik ül a földön, hörög, és vér bugyog a száján. Az utolsónak hiányzik mindkét lába, mellette óriás vértócsa, szeme üveges.
Mit teszel először és milyen sorrendben látsz hozzá a mentéshez, hogy egyetlen halottal megúszd a helyzetet?

Na ezt a feladatot Bokros Lajos a büdös életben nem tudná megoldani.
Az ő receptje szerint három hulla a minimum. Ráadásul ezt ő elkerülhetetlen veszteségnek hinné és büszke lenne arra, hogy azt az egyet (a hangoskodó púpost) megmentette.

pylar 2010.02.08. 08:30:28

Ideje vólna ha minden magyarnak végre kinyilna a szeme.Meddik akarjuk még elviselni a karrierpolitikusok basáskodását!Magyar vagy?Ember vagy?A tütőképességeit ennél jobban spanolni még lehet.Meddig?Most mindenki mindenkivel szövetkezik.A szemed láttára pofátlanul cinikusan belenevetve a képünkbe.Nemlátjátok?Már egy bizonyos emberi rétegnek az élete van veszélybe.
csak a sajáj érdekeidet, az anyagi jólétet nézik,persze a sajátjukak!A közember nem számit,nekik,feláldozzák mint az ősemberek a az áldozati szertartáskor,az állatot.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.02.08. 08:31:36

Fogalmam sincs miről beszélt Bokros Lajos.
Igazából mindegy is, nem ?

Magyarország tele van olyan emberekkel, akiknek keresztényi jóindulatból többször kegyelmet adtak.

Legyen az az NB1-ben mindenfelé megfordult edző, többször, több helyen, pártban felbukkanó politikus.

Bokros ugyanolyan figura a táblán, amelyikből van még 254 hasonló.

Ide teszed, oda teszed, de a tábla képe csak ugyanolyan marad.

lüke 2010.02.08. 08:37:14

a konzekvencia szerint:)
fogalmam sincs= politikus:)

Jaffar 2010.02.08. 08:37:16

Csak beleolvastam a kommentekbe, de.......

A Fidesz szavazók komolyan elhiszik azt a baromságot (márpedig nagyon úgy néz ki), hogy ha a pártjuk konkrét programmal állna elö (nem csak maszlaggal), akkor azt a többiek ELLOPNÀK????

Mekkora IQ szint kell ehhez? Mennyi valóságalapja van ennek? Müködne az ötletek "ellopása" szerintetek? A Fidesz fog nyerni ez tény, de miért? Azért mert ök nyújtják a megoldást? Lófaszt. Azért mert a magyar (z)ember immáron majdnem 20 éve VALAKI ELLEN megy szavazni. Szarik ö rá, hogy az éppen aktuális kiválasztott párt hazudik, nem mond semmit, nagyot mond etc.. Lényeg, hogy a másik rossz, hiszen elqrta az elmúlt 4-8 évben. Aztán meg szavaz ugyanarra a hazug pártra, aki 12 éve volt az elqro.

Én személy szerint örülök a Bokrosnak és inkább azt hiszem el, hogy az MDF-ben felismerték, hogy az elmúlt 20 év politikája már nem megy (nevezetesen a hazudozás aka mszp Vs fidesz), és váltani kell, mint azt, hogy az a (z)ember aki még soha életében nem hazudott. Most sem teszi. Hiszen aki hallgat, az nem hazudik. Viszont aki beszél a pártjából (és igazat mond), annak meszeltek.

Ezt az Antalli ÖKÖRSÈGET meg felejtsük már el. Baromság. A Fidesznek miért nem rójátok föl a LIBERÀLIS örökséget? Jah, hogy mostanra a liberális szó az ördögtöl való lett?

kisa 2010.02.08. 08:41:24

@jjulie: ez elég pontos diagnózis. Én persze kiegészíteném a saját elméletemmel - amit ugyan most reggel megcáfolni látszott, de várjuk ki a végét -, mely szerint a jobbik a fidesz leányvállalata, azért lettek létrehozva, hogy besöpörjék azok szavazatait, akik a fideszt túl mérsékeltnek tartják. És az lehet, hogy most a mr hyde túl "jól" sikerült, dr jekyll meg nem tudja visszagyömöszölni a maga által megszabott keretek közé...

sertésmájkrém 2010.02.08. 08:43:39

@Jaffar: Egy ilyen egygondolatos leragadásnál, amit produkálsz, nem villognék iq-val.

jjulie 2010.02.08. 08:47:36

@kisa:

én elhiszem a jobbikot, végignéztem a helyszínen azt az erzsébet téri gyűlésüket amelynek a végén egyenként elvitték a földön ülő gárdistákat

szomorú de valós jelenség, szerintem önálló képződmény

Yasashi Tanuki 2010.02.08. 08:53:53

Debreceni írta le Gyurcsányról írott könyvében, hogy a Fidesz abba bukott bele, hogy nem bírta elviselni a jobboldal tagoltságát. Érdekes belegondolni a Bokros évértékelése kapcsán, hogy ha 2002-ben nem erőlteti a Fidesz az egy tábor - egy zászló politikáját, szalámizás helyett egyben tartják a kisgazdákat vagy legalább mindjárt az elején egy jobb ajánlatot tesznek az MDF-nek 2006-ban, akkor Bokros még mindig a CEU-n értékelné az évet max. 100 fős hallgatóság előtt és megúszhattunk volna 8 év osztogatást majd azt követő gyurcsányi nagyszabású hányódást.

jjulie 2010.02.08. 08:57:52

@Yasashi Tanuki:

a fidesz és holdudvara ha 2002-ben az utólsó hetekben csendben maradt volna, és nem ivott volna előre a medve bőrére, utcahosszal nyert volna

szürke_tag 2010.02.08. 08:59:17

Eredetileg a Miniszter jelentése A nép szolgája. Ja ez már nem érvényes sajnos. A minisztérium mit érne nép nélkül, a nép a munkaadó és egy jó társadalomba a munkáját rosszul végző visszahívható és helyette az ott lakó polgár delegálhat mást nem a párt. Akkor Korrektek lennének mert féltenék az állásukat, de így.

szürke_tag 2010.02.08. 08:59:48

Eredetileg a Miniszter jelentése A nép szolgája. Ja ez már nem érvényes sajnos. A minisztérium mit érne nép nélkül, a nép a munkaadó és egy jó társadalomba a munkáját rosszul végző visszahívható és helyette az ott lakó polgár delegálhat mást nem a párt. Akkor Korrektek lennének mert féltenék az állásukat, de így.

kvadrillio 2010.02.08. 09:22:21

@clownfish: A Programot kell figyelni ???
Milyen PROGRAMOT ???
AZT A PROGRAMOT, AMIT EDDIG IS MINDIG ELHAZUDTAK ?
ÉS MEGVÁLASZTÁSUK UTÁN MÁST CSINÁLTAK ???
ÉS MOST UGYANAZOK AZ EMBEREK
HAZUDJÁK, UGYANAZT ???!

Menjenek ezek a Hím alája tetejére a pártjukkal együtt, oszt ott ígérgessenek !
Ígérni bárki tud ! :)

miskagyerek 2010.02.08. 09:29:14

Nem véletlen, hogy ez a "last minute" összetákolt formáció még a parlamentbe kerülésért is meg kell küzdjön. A legokosabbnak tűnő bölcsességek, látszólag világos jövőkép sem plántálható el az emberek tömegeiben egy ilyen járkálós beszéddel. Ha igazán kormányalapításon törnék a fejüket, nem a kampány előtt szedik össze a pártocskák magukat, hanem valóban építkeznek és hallatják a hangjukat folyamatosan, hogy tudjanak róluk az emberek. De ők sem (az LMP sem, meg sokan mások sem) készülnek kormányzásra. Ez egy szűk elit próbálkozása a képviselőségért, az azzal és a kampány körül lehalászható előnyök megszerzésére. Dehogy akar a Bokros miniszterelnök lenni, bajba is kerülne rendesen. Akkor hiszem, ha a legközelebbi turnusban is ott fogja osztani eszét. A hasonlóan okos Kupa is így tett, aztán azt a keveset, amit véletlenül rájuk szavaztak, kistányéron nyújtotta a szociknak. Semmivel sem programabb progaram ez, mint Orbáné, csak "okosabb"-nak tűnt. De ez nem is a program kinyilvánítás időszaka: a kampány arról szól, hogy nyerni kell (picit hazudozni) azt majd ha megvan, el kell mondani, hogy képzeljük igazából. Aztán majd lehet kutyapicsázni. Hülyeség most elvárni, hogy a pártok most egy órában kerek programot közölnek a csillogó szemű néppel.
Megható volt a gratulációkat látni. Mindegyik agya Herényi...

radala 2010.02.08. 09:31:50

Kedves Török Gábor!
Nem hallgattam meg Bokrost, el sem olvastam, de reggel a rádióban vezető hír volt. Még Tölgyessy elemzése is hátra van nekem. A hozzászólásokat sem olvastam el mindet.
De egy kérdésfölvetést és persze a választ rá hiányolok a bejegyzésből.
Elérte-e BL a beszédével a célt? Azaz javulnak-e ettől az MDF esélyei. Egyrészt, ha igaz, hogy ilyen bonyolult megtalálni a beszédet, akkor gondolom nem. Másrészt abból a szempontból meg igen, hogy ők az egyetlenek, akik OV-hoz nagyon közel föl tudtak mutatni valami anti-OV-t.
Még az előző hozzászóláshoz szeretnék annyit hozzáfűzni, hogy nem úgy van-e, hogy a mennyiség gyakran a minőség rovására megy. Az Orbán beszéd elemzéséhez fűzött hozzászólások legalább 3-szor annyian vannak, mint az átlag, de nem feltétlenül tartalmaznak 3-szor annyi hasznos információt, sőt akár az is lehet, hogy harmad annyit tartalmaznak:-)
Szóval, nem az-e a helyzet, hogy te valami olyan helyen keresed a minőséget, ahol nem is lehet megtalálni? Lehet-e egy kertv-ben akár véletlenül is értelmes elemzést találni? Nem úgy van-e, hogy ilyenek maximum heti meg napilapokban, meg a királyi Tv-ben lehetnek, ott is csak 11 után?
Én nem vagyok ellene az alacsony színvonalnak - mármint nem szeretnék fanyalgónak tűnni - de egyszerűen vannak helyek, ahol nem cél sem a mélység sem az objektivitás. Rohadtul bánom, hogy nem nézek külföldi beszélgetős politikai műsorokat (sajnos szerintem nem tudnám őket követni), de nem gondolom, hogy sokkal jobb lenne a helyzet bárhol.

Fittipaldi 2010.02.08. 09:39:53

bokros nem normális: Brazíliát és Indiát hozza jó példának, csak azt elfelejti, hogy ott az emberek nagy részének kilóg a segge a gatyából.

Az egyedüli amivel egyet lehet érteni, hogy többen fizessenek adót, és ez kevesebb legyen a mostaninál, a többi mind baromság.
Emellett semmilyen hosszú távú célja nincs, és elképzelése sincs arról, hogy a lépései hova vezetnének, pedig ebből kellene kiindulni.

rosszfej 2010.02.08. 09:42:03

szia bokros!figyelj! nem tartom kizártnak,hogy te is olvasod ezt az oldalt,sőt szerintem olvasod!
ennek az országnak te SOHA nem leszel a miniszterelnöke!!!!!!!!!érted????soha!!!
abból a károkozásból amit okoztál a "kezeléseddel"anno mint elefánt a porcelánboltban,úgy kezelni valamit mint például egy gombás láb miatt magát a lábai levágni,vagy a felmelegedés ellen úgy harcolni,hogy leállítani az autógyártást nem lehet!!!!!!!!!!!!érted?nem
így erre bárki képes!!!!!
annak örülj,hogy a párt ahol most vagy átugorja mondjuk a három százalékot(én személyszerint négyegészkilencvenkilencet várnék)!
azért még gratulálnék ai ibolyának is a pár éve is még 17 százalékos pártot ide juttatta BRAVÓ!
tényleg ibolya ha esetleg olvasod válaszolnál két kérdésemre miért árultad el négy éve a jobboldalt mi volt az gőg,büszkeség,önmegvalósítás,önnálló út Orbán útálat,?
a másik, szerinted megszűník a mentelmijogod tavasszal?
mi a véleményed ibolya?

radala 2010.02.08. 09:45:32

Ezt mondja Tölgyessy. Szerintem a 15 % MDF egyszerűen röhej, de persze neki jobban kell ehhez érteni, mint nekem.
Mondjuk azt nem ecseteli, hogy éppen mi is utalna erre a 15 %-ra, ha azt nem vesszük, hogy az, hogy az mszp levette a kezét a nem "törzsszavazóiról".

"Befuthat az MDF és az LMP is

Az MSZP ezzel a stratégiával egyre inkább egy nyugdíjas érdekképviseletté válik, nem tud már egyensúlyozni, nincs reformer, technokrata arca, így pedig utat nyithat a Bokros Lajos képviselte MDF előtt, amelynek szavazóközönsége akár még a tizenöt százalékot is elérheti – mondta Tölgyessy. Bokros Lajost egy élő mítosznak nevezte, akit ugyanakkor folyamatosan rombolnak Dávid Ibolya alkui. Programja nem új, a régi elemek köszönnek vissza MDF-es színekben, és sok olyan erőteljes állítás is szerepel benne, ami alapján nehezen hihető, hogy ez egy kormányprogram, a cél azonban az alkotmányjogász szerint nem is feltétlenül ez, és ha Bokros Lajossal az MDF-nek mégis sikerül az áttörés, akár meglepetés is jöhet. A Lehet Más a Politikáról az alkotmányjogász azt mondta, az egy „becsületes politikusokból” álló, igazi nyugatos, kapitalizmust tagadó, alternatív, zöld tömörülés, amelyből ugyanakkor az infrastruktúra, a jelöltállítási képesség mellett hiányzik az erő is, de annyira kellene a változás, hogy akár még ez a párt is célba érhet. "

radala 2010.02.08. 09:57:14

@rosszfej: Szia rosszfej! Ibolya vagyok, most tényleg őszintén válaszolok. 2002 után két út állt előttünk. Vagy jobbra megyünk vagy balra. A jobb nem is kerülhetett szóba a polgári körök miatt, maradt a bal. Néhányan kizáródtak, sajnáltuk öket, de mit lehet csinálni, nem olyan nagy hátrány ám egy kis pártnál, ha kidobják a ballasztot és ettől klassz kis fordulékony szerkezet jön össze. 2006-ban kiderült, hogy ez a balra menés működik valamennyire. Azt gondoltuk, ha még jobban balra megyünk, akkor az még jobb lesz. Közben bedőlt az szdsz, no gondoltuk ott van egy frankó kis niche oda bemegyünk. Ezt csináljuk ma. Csinálunk sok hibát, látjuk mi is, de hidd el nem egyszerű ez a dolog. Ha csak listás szavazás lenne, akkor az segítené az ilyen forgolódókat, mint mi. A magyar pártrendszer ezt nem segíti, ezért kell nekünk Retkesék adatbázisa, mert kell kopogtató is sok. Kicsit drágán árulták ez tény, de monopol helyzetben vannak, lásd be.
Itt áll mellettem Lajos, azt üzeni, hogy eszébe sem jut most ME lenni, nem csinálná jobban, mint Gordon. Azt mondta, majd, ha lesz már megint mit elvenni, akkor szeretne ME lenni.
Puszi, Ibolya.

radala 2010.02.08. 10:13:29

www.szazadveg.hu/kutatas/aktualis/eros-allamferfiui-beszed-hiteles-uzenetekkel-257.html

nol.hu/lap/mo/20100208-median__haromnegyedre_ertekelt_beszed

Ezt gondolják a zemberek az OV beszédről. Vagy talán még fontosabb, hogy mire is kíváncsiak a kutatók.
Kedves Török Gábor! Ez a két kérdőív nagyon különböző. Ismerve a századvég-et illetve a mediánt talán nem is meglepő, hogy ki, mit kérdez.
Értelmiségi lény, nyilván kíváncsibb a medián kérdéseire. A századvéget zsigerből gusztustalan kérdezőnek mondanám. De nem úgy van-e, hogy a kampány egy annyira más állapot, hogy talán még helyesebbek is a Századvég "bugyuta" kérdései. Mert ilyenkor, még a szokásosnál is bugyutább a világ.

török gábor 2010.02.08. 10:23:51

@radala: az 54. bejegyzésben megpróbáltam elmondani, amit ebben a tárgykörben gondolok.

radala 2010.02.08. 10:30:46

@török gábor: Pont ezért kérdeztem.
Nyilvánvaló, hogy a századvég, kampány üzemmódban van (lehet, hogy a medián meg egy másik kampány üzemmódban:-).
De a konkrét kérdések (századvég), bármennyire is gusztustalanok, talán nagyon jól leírják, mérik, azt, hogy mi is volt a beszéd célja. "Államférfinek látszani".
Azt akartam mondani/kérdezni, hogy nem is biztos, hogy mindig baj az elfogultság, lehet, hogy segíthet is releváns dolgokat meglátni.

rosszfej 2010.02.08. 10:34:53

Kedves Jaffar!
Nincs igazad,most más nem jut az eszembe de menjél már föl egy hegyre és világosodjál meg,fejlesszed az ikúd 10ről legalább 15re!
Ja ötletlopás amiről írtál!
Hogyne létezne ,jólteszi a Fidesz,hogy nem árul el konkrétumot
!A kommerok szemrebbenés nélkül ellopnák az ötleteket után pedig mint saját kútfőből kipattant szikra eladnák a népnek természetessen szemrebbenés nélkül!!

na Jaffar indulj a hegyre!

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2010.02.08. 10:48:40

@Jaffar: "Mekkora IQ szint kell ehhez? Mennyi valóságalapja van ennek? Müködne az ötletek "ellopása" szerintetek?"

Visszakérdezek: mekkora IQ szint kelé ahhoz, hogy többször bukott politikus, párt újabb alaptalan ígéretének bedőlj, vagy hogy elhidd, ezentúl a JÓT fogják csak tenni, mert ÉRTED VANNAK

Szélkakas MDF pont ilyen

rosszfej 2010.02.08. 11:00:01

Csak egyet sajnálok!De azt nagyon,hogy ezek a GAZEMBEREK megfogják látni a nélkülük felépült VIRÁGZÓ MAGYARORSZÁGOT!!!!!!!!!!Akkor kiváncsi leszek az ábrázatodra
!Kedves Jaffar,tényleg megírnád ,mikorra datálod az ideológiád összeomlását szerinted mikor kerül a szemetesbe?idén,jövőre tízév múlva?

tlac 2010.02.08. 11:01:41

Gábor, az MDF melyik 7 körzetet nézte ki ajánlószelvény begyűjtéshez? nem lesz könnyű.. Más, M.E.ideiglenes kiesésével, Somogyi Zoli most új sponsort keres? Csányi gondolom kiesik, Apró-klán ennyire nem hülye, talán Kapolyi?? Őt le tudják könnyen beszélni Kocsisék.. vagy hogy van ez a párt finanszírozás?? Kéne kb. 1 milliárd forint. nemrég még 3 miiliárd volt az MDF ára.valahogy azt érzem Bokros 1..2 hét és behisztizik és megy vissza Brüsszelbe..

török gábor 2010.02.08. 11:05:35

@tlac: mi ez a 7-es szám? az országos listához valóban minimum 7 területi lista kell a 20-ból, de akinek nincs meg mind a 20 (azaz az ország összes helyén nem lehet rájuk voksolni), az eddig szinte soha nem rúgott labdába.

Jaffar 2010.02.08. 11:30:55

@rosszfej: erröl beszéltem.

@joeramirez: Miért is? A Fidesz nem pont ugyanilyen? A szemellenzöt le kellene venni és akkor talán mennénk valamire. A Fidesz szerezhetne 95%-ot is, ha EGYENES beszéddel az elmúlt 4 évben az ország jobbá tételén és nem annak ellenkezöjén fáradozott volna. A nyuggereken kívül (és a dzsobbik szimpatizánsokon kívül persze) azok nem szavaznak a Fideszre, akiknek tele van a hazugságokkal a hócipöjük. Akiknek nem elég, hogy az ellenzék ELLENEZZEN (Amikor ezt külföldön elmeséltem, nevezetesen azt, hogy nálunk az ellenzék azért van a parlamentben, hogy ellenezzen, akkor eléggé le lehetett olvasni az arcokról a D betüt. Hjába a Kárpát-medencében nem csak a büdös, de még az idióták is megrekednek.), aki nem felejti el, hogy mi volt az elmúlt 20 évben.

Szavaznék én a Viktorra, ha nem pontosan azt látnám, hogy hülyének néz mindenkit. Téged is, kedves Fidesz-fan.

Mielött tovább osztanátok az észt, nem vagyok emeszpés vagy mdf bérenc.

/omg

radala 2010.02.08. 11:34:46

@Jaffar: fidesz-igeretek.blog.hu/
szerintem itt kb össze van szedve, amikor nem néznek hülyének. Nem túl hosszú blog:-)
De azért segít...

2010.02.08. 12:04:27

Gábor! Már bocsánat, de ez a Bokros duma, olyanra sikeredett, mint a "kódus szar"--minden van benne. A szadesz féle hülyeségen keresztül, az mdf által elképzelt vizióig, de még a szociktól és a fidesztöl is "loptak" bele. Hiába no, aki 20 éve csak válltogatja az elméleteket, mert egyik sem jött be, az legközelebb is próbálkozik valamivel. Na, ezt láttuk most Bokrostól. Majd legközelebb megint mond valami ujat--mint ha ö találta volna ki.Ezt majd megint nyakonönti valamilyen szinü " festékkel" és eladja mint az ö álltala kitalált,megvalósitható célt.

[Brn] · http://46os.blog.hu 2010.02.08. 12:05:26

Néhány sor a Fontolva Haladóról:

Bokros elvi alapvetéseinek helyenkénti cinizmusát jól jellemzi a válság okát firtató egyik kijelentése. „Az erkölcsi megkülönböztetés fabatkát nem ér. Sokan azt mondják, hogy az a baj, hogy mohó emberek ülnek a bankokban - hát persze, hogy olyanok ülnek, hát milyenek üljenek?” - Hú Lajos, kemény vagy, mint a kád széle. Laza realista, semmi arcoskodás. Pedig azt az összefüggést még egy közgazdász is levonhatná, hogy a mohóságból társadalmi szinten opportunizmus és hatalomvágy következik, meg az, hogy sokak (tömegek) kárára mégiscsak szűk rétegek lopják szét a különböző pénzrendszereket.

többi itt:
fontolvahalado.igen.hu/1169-hoppa-tanar-ur-orat-tart-bokros-lajos-evertekelojerol.html

rosszfej 2010.02.08. 12:15:57

nem haver!nem rajtam van szemellző hanem rajtad!elképesztő sötétségben élhetsz te nap mint nap!mi kéne,hogy tisztán láss?Nem fagyok fan se!

tlac 2010.02.08. 13:11:18

@török gábor: igen. ha meglépik a 20+ .at akkor lehet esélyük akár 8..15%-ra is. Ha nem, akkor kuka.. minden vagy semmit játszanak. és ma már kopogtatócédula hamisítás/vásárlás is sokkal nehezebb. még pénzzel is. Azt akkor nem lehet tudni van-é új sponsor már a konstrukció mögött.Gondolom M.E nem adta meg a PIN kódját.

elfelejtette 2010.02.08. 16:47:43

@tlac: 15%? Bar rendesen el vagyunk latva, de annyi kozgazdasz nincs Magyarorszagon. ;)

hercegnö 2010.02.08. 21:57:25

@tevevanegypupu:
ha egy 'újgazdag proli' (mint írod) és egy alvégi falusi fenegyerek a választék, akkor igenis van létjogosultsága Bokrosnak és Dávid Ibolyának! Hol van az megírva, hogy ezt az országot csakis első generációs felkapaszkodott figurák vezethetik? csodák nincsenek: Gyurcsány és Orbán minden ügyetlensége, kudarca, népszerűtlensége az első generációsok típushibáira, kulturális deficitjére, önértékelési zavarára vezethető vissza,
Azt, hogy Bokrost a 'két nagy' komoly veszélynek érzi, aktuálisan mutatja ME kiiktatása, meg hogy az mszp Steinerrel megint rákapcsolt a szadi fikázására.
persze, min.elnök Bokros most nem lesz, de alaposan szétzilálhatja a borítékolt szavazati arányokat.
kopogtatócédulát neki, minél többet, nehogy már a jobbik legyen a mérleg nyelve...

Surko 2010.02.08. 21:58:45

@Gábor mester: "Bokros bizonnyal hiányzott, amikor Keynest tanították"

Baromi divatos manapság Keynes-re hivatkozni... Persze, egy lépéses üzemmódban logikus, amit javasol: ha nincs lakossági és vállalati kereslet, hát lépjen a helyükre az állam és teremtsen pótlólagos keresletet.

OK, már csak azt kellene megoldani, hogy miből? Hát hiánynöveléssel, hitelfelvétellel, kötvénykibocsátással.

A kérdés, hogy ki finanszírozza a hiányt?

Ja, hogy ha ez az eladósodás globális méretekben zajlik, akkor nem nagyon akad megtakarítással rendelkező szereplő?

Ja, hogy a szabad forrásokkal rendelkező szereplők szívesebben adnak az alacsonyabb kockázatú adósnak, így az olyan kétes adósok, mint Magyarország igen drágán jutnak hitelhez? (ha egyáltalán hozzájutnak)

Ja, hogy ha nincs piaci hitellelehtőség, akkor nem lehet hiányt növelni? Mert miből is költsön a keynesiánus állam?

Ja, meg, hogy később a megugró államadósság miatt fokozódik a kamatteher, amit előbb-utóbb adóemeléssel kell ellensúlyozni?

Ja, meg, hogy a brutális állami hitelfelvételek elszívják a forrásokat a vállalkozások beruházásai elől? De legalábbis felfelé kényszerítik a kamatokat?

Igen, Keynes elmélete egy izolált nagy piacon működőképes, ha az nincs külföldi forrásokra utalva.

De egy olyan kis nyitott országban, mint Magyarország, nem életképes. Leginkább azért nem, mert nem kapunk hitelt, így nem megoldás az állami keresletpótlás.

Surko 2010.02.08. 22:12:10

@clownfish: "az lmp programja is homályos még, de legalább a jövőbe ruházna, és ez egyértelmű pozitívum. ezért két alternatíva számomra ez a két sokat szidalmazott pártocska. én mégis őket tudom komolyan venni."

Az LMP programja olyannyira homályos, hogy egyelőre nem is létezik... :(
(vagy legalábbis nagyon titkolják...)

De ami eddig ismerhető, az korántsem egy piacpárti irányvonal, hanem valami erősen balos katyvasz.

Így, bár lehet, hogy két szimpatikus pártról van szó, de a programjuk alapján tűz és víz a kettő.

Sajnos tényleg sokan vannak, akik számára mind a kettő vonzó (demokraták, centrista szavazók), ugyanakkor az LMP "mindenki ellen" köpenye alatt sajnos úgy érzem egy merőben neoszocialista irányzat lapul.

Márpedig kevés dologra van ma kevésbbé szüksége az országnak, mint egy magyar Die Linkére...

Márpedig, amíg az MDF egy FDP irányvonalat visz (német szabaddemokraták), addig az LMP szimpátiája a Zöldek mellett az antikapitalista, piacellenes Die Linke felé hajlik.

Surko 2010.02.08. 22:21:33

@Peter252: "Valaki magyarázza már meg, hogy baloldali újságírók, médiaértelmiségiek, korábban mszp-hez kötődő megmondóemberek, és tujadonképpen a baloldali média most miért Bokrost pártolja és tolják 1000 el a médiában?? És miért nem Mesterházyt és a szocikat??"

Azért, mert akiket te "baloldali" értelmiségieknek gondolsz, azok valójában polgári-liberális értelmiségiek.

Ők az MSZP-t is csak azért támogatták eddig, mert a szocik nem balos politikát folytattak, hanem Gyurcsánnyal az élen egy enyhén balra hajló, de mégis inkább liberális, polgári (harmadikutas), semmint valódi baloldali irányvonalat.

Így nem az általad vélt "balos értelmiség" váltott tábort, hanem egyszerűen csak rátaláltak az igazi emberükre.

Az MSZP meg az elmúlt 8 év balfogásai után még egy tisztességes listavezetőt sem volt képes kiállítani.

Mesterházy egy vicc... annak is rossz...

elfelejtette 2010.02.08. 22:51:16

@Peter252: Mert az mszp osszeomlofelben van, igy kihatralnak mogule az eddigi reformbalosok. Mivel sok a bizonytalan ex-baloldali szavazo, eselyt latnak arra, hogy aprilisban az MDF-re fognak szavazni, felteve persze, ha David Ibolya befejezi a selejtezo valogatot a kepviselogardaba zaros hataridon belul.

Segitsegukre van Bokros Lajos, a mitikus kozgazdasz.

gande 2010.02.09. 03:03:30

én csak részleteket láttam a bajszos beszédjéből, de számomra nem volt hiteles.
a testbeszéde nem volt összhangban azzal, amit mondott. és az a tanári, kioktató stílus nekem nem jön be.

clownfish 2010.02.09. 09:51:58

@Surko: mezőgazdaság terén az mdf-nek egyelőre nincs programja. az lmp már előállt egy tervezettel, de már erről is beszéltem: még valóban nem jelent meg, majd csak márciusban :(
ellenben az mdf programja megjelenve is igen hiányos. egyébként a linke összehasonlítás kicsit erős szerintem.

@mirrmurrkandúr: heh, aszem mintha mások válaszoltak volna helyettem a dogmacskának :P esetleg egy kis bizalom a honfitársakban csodát is tehetne...

@kvadrillio: a programot tudod számonkérni. ennyi. többet nem tehetsz, akárkiről is legyen szó.

mirrmurrkandúr 2010.02.09. 14:00:50

@CsB: Én nem mondom, hogy nincs ilyen, én csak azt állítom, hogy ez jóval ritkábban fordul elő -sajnos-, mint az, hogy valaki túl közel volt a húsos fazékhoz...

clownfish 2010.02.09. 14:34:59

@mirrmurrkandúr: ja...
"Ne hülyéskedj, te is tudod, hogy tisztességesen nem lehet milliárdokat keresni."

mirrmurrkandúr 2010.02.09. 15:13:16

@theofil: "Mindenkinek ajánlom Náci bácsi hosszászólásainak sűrű olvasgatását - ez a csőcselék lesz Orbán koalíciós partnere."

Szerintem ez után a nyolc év kormányzás(?) után az a minimum, hogy nem csőcselékezel, hanem mélyen hallgatsz...

Másrészről pedig nem tudom, miért kell ezzel az ócska képtelenséggel riogatni ezredszerre is, hogy Orbánék a Jobbikkal fognak kormányozni, amikor te is pontosan tudod, hogy Orbán egyedül fog kormányozni, főleg mert nem szorul rá arra, hogy bárkivel is szövetkezzen.

Harmadrészt pedig a Fidesz és Jobbik kölcsönösen utálják egymást, és eszük ágában sincs koalícióra lépni.

theofil 2010.02.09. 15:21:51

@mirrmurrkandúr:

Node kedves kandúrka!

Ne izélj már. Nem én kormányoztam nyolc évig és a Hunvald sem én vagyok.
A szocik kormányoztak akikre ugyan szavaztam 2006-ban is, de korántsem azért, hogy hülyék legyenek és lopjanak.

A csőcselék a fentiektől teljesen függetlenül csőcselék.....enlelkéből fakadóan az...."Mocskos zsidók!mocskos zsidók"....így a jobbikos dalárda az összejöveteleik végén.
Üvöltve, végig Budapest utcáin a miheztartás végett.

Orbán nem fog lepaktálni Vonával, ha neki egyedül nem lesz meg az alkotmány átírásához szükséges kétharmad....mondasz valamit, hát a múltkor sem lépett koalícióra a Torgyánnal mert azt mondta, hogy nem fog lépni és az Orbán úriember aki - mint tudjuk - még sohasem hazudott.

mirrmurrkandúr 2010.02.09. 20:42:05

@theofil: hjajj...

Kezdjük még egyszer, mielőtt még az Urat egy rendkívül profán kontextusba helyezném ezen rendkívüli blog keretei között.

Én nem azt mondtam, hogy Orbán soha nem hazudott, azt ő mondta, és én nem vagyok ő, így rajtam ne kérd ezt számon! (ha már MSZP-szavazó vagy/voltál, és nyilván azért is szavaztál rájuk, mert fogalmad sem volt arról, hogy pont az ellenkezőjét fogják csinálni annak, amivel hónapokig teleüvöltöttek a nagy pannon tájat.... így aztán -logikusan- téged se tegyelek felelőssé mindezért, hiszen nyilván, ha te nem szavazol rájuk, akkor is nyernek... )

Tehát... én csak azt mondtam, hogy Torgyánnal annak idején -taktikailag- érthető volt a koalíció, hiszen egyedül nem tudott volna kormányozni.

Nos... azt azért gondolom te sem gondolod, hogy ezt az akadályt nem veszi a Fidesz. A kétharmadhoz meg miért kell koalíció a Jobbikkal?
Ha egy nagy, nemzeti alkotmányozás veszi kezdetét, azt a Jobbik úgyis megszavazza, nincs is más lehetősége, ha nem teszi meg, kiesik a parlamentből. Egyébként ilyen ügyekben lehet egyezkedni a háttérben, különösen azért, mert ha nem is lesz meg Orbán kétharmada, az biztos, hogy nagyon közel lesz hozzá, tehát nem kell az egész Jobbikot meggyőznie...

Senki nem köt koalíciót, ha egyedül is tud kormányozni, ezt csak egyszer tették meg -mily meglepő- épp a TE kedvenceid, hogy mert ugye a vállalhatatlan MSZP-t valahogy legitimálni kellet...

Szóval ne rémisztgess ezzel, mert nagyon sántít...

dzsaszper 2010.02.09. 21:02:18

@theofil: szóval csak az a lényeg, hogy ne a politikusok ne mondják, hogy sose hazudtak, és aztán felőled hazudozhatnak össze-vissza? (nekem kb. ez jön le abból amit írtál)
Felőlem mondhatnak amit akarnak arról, hogy hazudtak-e már, az érdemi kérdés, hogy mekkora tételben hazudtak idáig. A "sosem hazudtam" pedig legfeljebb dupláz...

Lacóka 2010.02.11. 21:11:21

Három kérdés TG-hoz (talán még egyik sem került kitárgyalásra, bár minden kommentet nem olvastam):

1. Bár Bokros a beszéd elején azt ígérte, h "rendhagyó módon" ő megoldásokkal is szolgál majd. Ehhez képest (bár célzások voltak) nem mondott ki konkrét programpontokat (minimálbér adózása, főiskolák megszüntetése). (vagy elég konkrét volt ez, csak az ÉS cikkekhez képest nem?) A kérdés: vajon ez Bokros saját döntése, vagy a párt kérése? (lehetne-e egyáltalán B-t irányítani?) Akármelyik is, helyes döntés volt ez? Akiket ezeknek a kimondása elriasztana, eddig sem számítottak célszemélynek.

2. Ez az "új MDF" (mármint magyarok-demokraták-függetlenek) lehet egy előretekintés a választások utánra, ahol az szdsz megszüntetésével, egyfajta új-régi név alatt alakulna egy párt? (alkérdés1: nem túl korai optimizmus ez? alkérdés2: mért hívja magát egy politikai párt függetlennek?)

3. a BRÉKING NYÚZra: h áll most az mdf szervezete? ha megbukik az szdsz-es együttműködés, van egyáltalán esély arra, h az mdf egyedül el tudjon indulni? (konteo: a fidesz szervez puccsot azzal az ígérettel, h amennyiben bokrost sikerült megfúrni, ők biztosítják a szükséges kopogtató mennyiséget. kérdés: van még az mdf-nek fideszközeli szárnya, vagy teljesen sikerült leépíteni?)

Előre is köszönöm.

Sakál Dénes 2010.02.16. 14:28:19

Érdekes, hogy a saját gazdasági elképzelései mellett mindig kőkemény racionalitással érvelő Bokros, a "másfajta" Kínát kizárólag érzelmi alapokon támadta.
süti beállítások módosítása