Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) Bajnai Gordon (2) bajnai gordon (15) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) fidesz (130) Fidesz (2) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) Gyurcsány Ferenc (1) gyurcsány ferenc (49) habonyizmus (1) habony árpád (2) Habony Árpád (1) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) heti válasz (1) Heti Válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) jávor benedek (3) Jávor Benedek (1) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) jobbik (76) Jobbik (1) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) Karácsony Gergely (1) karácsony gergely (3) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) medián (9) median (1) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) mesterházy attila (34) Mesterházy Attila (3) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) MSZP (1) mszp (104) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) orbán viktor (114) Orbán Viktor (9) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) schiffer andrás (9) Schiffer András (1) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) Simicska Lajos (2) simicska lajos (3) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szijjártó péter (6) szíjjártó péter (1) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) Veszprém (1) veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
13:55

Simicska Lajos a héten bombát robbantott: bejelentette, hogy talán indul Navracsics Tibor megüresedett parlamenti mandátumáért. S akkor mi van? Szerintem minőségileg új helyzet van. Simicska Lajos olyanra lehet képes, amire az ellenzék vezetői közül ma senki, s amiről egyelőre a fideszes trónkövetelők sem álmodhatnak. 2010 óta Simicska Lajos az első magyar ember, aki valóban veszélyt jelent Orbán Viktor hatalmára. Nem azért, amit mondott, nem azért, mert igazán jó esélye lenne Veszprémben nyerni. Hanem azért, amire - ha tényleg akarja - képes lehet.

 513simi.jpg

Simicska Lajos bejelentése nem hadüzenet. A háború már régóta zajlik, korlátozott csatatereken. Simicska Lajos most csak annyit tett, hogy a nyilvánosságnak megmutatta: a – döntően láthatatlan - háború nem kamu, hanem valóság. S világossá tette: nem áll távol tőle annak lehetősége sem, hogy a harcot kiterjessze a politikai mezőre is.

Simicska Lajos nem egy átlagos oligarcha. Nem azért érdekes a szerepe, mert sok pénze van és érdekli a politikai hatalom. Bár Magyarországon ez a modell – gazdag ember politikussá kíván válni – eddig nem volt gyakori, a régióban számos példát találunk rá. Simicska Lajos azonban ennél sokkal többet jelent, sokkal többet "tud". Neki nem csupán a politikára költhető forrásai jelentősek, hanem azok a politikai eszközei is, amelyekkel rendelkezik. Alapvetően két téren: a személyi hatalom és a valóságmagyarázat terén.

Egy átlagos milliárdosnak kiváló kapcsolatai vannak a politikai elittel. Simicska Lajos azonban nem egyszerűen jól ismer politikusokat, hanem a kormányzó párton belül az elmúlt évtizedekben alkalma volt olyan lojalitási viszonyokat kialakítani, amelyekkel komoly politikai manőverekbe kezdhet. Nem csupán ilyen-olyan módon segítette a párt kampányait, de két évtizeden keresztül működtetett, irányított egy rendszert: a Fidesz gazdasági hátországát. A szava a kormányzó párton belül többek számára nem szimpla kérés, hanem sokkal-sokkal több ennél.

S ha ez nem lenne elég, kezében van egy olyan csodafegyver, amelyet eddig – vitathatatlanul sikeresen - a Fidesz céljaira használt: a kormánypárti média. Tévével, rádióval, napilappal: ő az, aki a jobboldali táborhoz bármilyen üzenetet el tud juttatni. Nála van a reflektor: oda irányítja, ahová szeretné, s olyannak mutat meg bárkit, amilyennek szeretné.

Mindez minőségileg új helyzet: olyan, amilyenre még nem volt példa a magyar politikában. Itt nem a kormány és az ellenzék megszokott küzdelmének újabb epizódja kezdődhet. Nem egymásnak üzengetős sajtótájékoztatók és parlamenti viták számíthatnak. Ennek a harcnak – ha végül lesz ilyen – a lényegi részét nem fogjuk látni. Csak a következményeit.

Természetesen nem tudjuk, hogy mi Simicska Lajos célja. Lehet, hogy csak jobb alkupozíciót szeretne, lehet, hogy csak blöfföl, lehet, hogy csak ijeszteget. Lehet. De más is lehet.

Nehezen hihető, hogy itt Veszprém képviseletéről, de még az is, hogy csupán a „kétharmados” mandátumról lenne szó. A kétharmad szimbolikus értelemben tényleg fontos, de meg lehet lenni nélküle – illetve akár el is lehet érni anélkül, hogy valóban 133 kormánypárti ülne a parlamentben. Biztos vagyok abban, hogy a Fidesz amúgy jobban tart a kétharmad elvesztésének romboló politikai-kommunikációs hatásától, mint magától a kétharmad elvesztésétől.

Simicska Lajos persze akár el is indulhat Veszprémben. Ha nyer, nála lesz a kétharmad kulcsa, ami szimbolikusan valóban értékes darab. Ugyanakkor szinte kizártnak tartom, hogy önmagában a parlamenti mandátum megszerzésének lehetősége motiválná. Vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel és egy kényelmetlen székkel a függetlenek között, mondjuk Gyurcsány Ferenc mellett.

Az is lehet, hogy Simicska Lajos tényleg politikai hatalmat akar, lehet, hogy valóban azt gondolja, hogy az imént említett három eszközzel (pénz, lojalitás, média) bármi lehet belőle. Hiheti azt, hogy ezekkel bármit fel tud építeni, bármit el tud mondani magáról és bármivé teheti saját magát. De ha realistább, azt is gondolhatja, hogy ezekkel bármit le tud rombolni. Bárkit meg tud buktatni. S nem lehet kizárni, hogy igaza van.

Bármelyikről is van szó, aki szerint ez nem új helyzet, nem új minőség, az tényleg nem akarja látni, hogy mi lehet itt és hamarosan a tét.

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr926942741

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: „Egy sírt ások, ami én vagyok” 2014.12.02. 16:52:01

Simicska Lajos az első magyar ember, aki valóban veszélyt jelent Orbán Viktor hatalmára.

Trackback: Török Gábor Veszprémben és az orbáni földek 2014.11.30. 13:22:42

"Lehet, hogy csak jobb alkupozíciót szeretne, lehet, hogy csak blöfföl, lehet, hogy csak ijeszteget. Lehet. De más is lehet."   A lájkprostitúcióra létezik vmi btk paragrafus? Eh? ezt a kommentet találtam az origón, és teljesen egyetértek vele...

Trackback: Mennyit lop még Orbán? 2014.11.29. 18:30:38

Kérdezzük meg Orbán Viktort, hogy menyit fog még lopni a közvagyonunkból? Válasz lehetőségek: A: Még nem tudom. B: Közöd???? C: Amennyit csak tudok. D: 50 stadionra valót.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szoja122 2014.12.02. 07:43:53

@szoja122: "Amúgy a Fidesz politikája már régóta csak a Fidesz törzsközösségének szól. Legyen az külpolitika, vagy belpolitika."
Ez pedig az ország többségének az elárulása és az amit hazaárulásnak neveznek.

Khal Drogo 2014.12.02. 08:44:09

@livengood: Ennyit arról hogy az USA hanyatlik. Orbán valamit nagyon benézett ebben a relációban, a futsal-szakértő gárdájával együtt.

tölgyes 2014.12.02. 09:59:30

@szoja122: Értem!

Tehát Ön szerint Önámítás az, hogy
1./ 2018-ban reális esélye van - a jelenlegi szabályozás mellett, annak következtében - a jobboldal akár súlyos vereségének.
2./ Azt írja, hogy a demokrácia intézményei országonként eltérnek. Ami jó Angliában, az nem biztos hogy jó Mon.

- Ezzel én egyet is értek. Akkor most már az a kérdés, hogy miért akarja a "bal odal", jelen esetben maga számon kérni a jelenlegi kormányon az angol-USA demokrácia működésének sajátosságait.

- Hogy értse is miről van szó: az angol szisztéma szerint ma Orbánnak 98%-os többsége lenne az OGY-ben, mert az angol rendszer nem ad semmilyen kompenzációt.

tölgyes 2014.12.02. 10:03:32

@Khal Drogo: Az USA ettől még hanyatlik. Róma hanyatlásaának kezdete nem esett egybe Róma bukásával. Sőt!! A bukás pillanatában Róma erőforrásai messze meghaladták a támadók lehetőségeit... csakhogy senki sem volt hajlandó Rómát megvédeni.

Khal Drogo 2014.12.02. 10:48:38

@tölgyes: USA hanyatlása közben is sokkal erősebb mint az EU vagy Oroszország. Technikai fejlettsége révén felhozza a palagázt, ezzel újraírta az energetikai forgatókönyveket. Évszázada épített Közel-keleti kapcsolataival pedig elérte hogy olcsó olajat dobjon a piacra, ezzel Oroszországra súlyos gazdasági csapást mért.
Nem rossz egy hanyatlótól. Magyarország a MOL-INA relációban is vergődik, a magyar csúcsvezetőt meg Interpol körözi. Ezek vagyunk mi, a Békemeneteinkkel együtt. A MOL egyik legjövedelmezőbbnek tartott kútjai pedig az USA Army által támogatott kurdok területén vannak.

De nem lesz itt semmi baj. A futsal-csapatnak edzése lesz, majd összedugják a fejüket és kitalálják a következő lépést.

szoja122 2014.12.02. 10:57:52

@tölgyes: Ön nem Magyarországon él! Nem az angol-USA demokráciát kérik számon a kormányon, hanem a demokrácia alaptörvényeit, hatalmas különbség. De hát ennek megértéséhez legalább 1 bites agykapacitás szükséges.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2014.12.02. 11:01:26

@Khal Drogo:
Nem helyes, hogy setétebben látod a dolgokat, mint a Méltóságos Külügy- és Külgazdasági Miniszter Úr.
Készül az ellencsapás, rövidesen különadót vetnek ki a Gazpromra és államosítják a Sberbankot, minden rendben lesz.
A ruszkiknak is lőttek, békemenet poraikra.
HZsót pedig köszöni, jól van, igen jól érzi magát itthon.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.12.02. 11:09:28

@Bafana:
szaLutálni, ezt a szót írtam, tudod mit jelent? hallottad már ezt a szót?
hát indkolást nem írtál, azzal mi lesz?

amúgy simicska egyelőre még csak gondolkodik az induláson, de ő is tudja, hogy ebből semmi lesz. nem is akar belőle semmit

inreallife 2014.12.02. 11:10:05

@livengood: hát nemtom. elvileg tökig vannak pénzzel, legalábbis a becslések szerint nyomatják folyamatosan az intervenciót miközben nem apad a jegybank valutakészlete. ergó a kiinduló pontról hazudtak. akár másfél évig is tudnák fizetni a hiteleiket külföldi forrásbevonás nélkül. ergó van pénzük.

elleneben zuhan az olaj ára, a költségvetés romokban, csökken a gdp, menekül a külfölde tőke (lásd rubelgyengülés). a helyzet rövid távon nem fog normalizálódni, középtávon is brutális csapás. és akkor a déli áramlat, ami 16 milliárd lett volna és ugye a felét nyugati cégek álták volna, arra sem futotta nekik. mire nekikezdenek paksnak addigra nem lesz felesleges 10 milliárdjuk. ahogy néztem, csak 10-15%-ban lenne orosz cucc benne (ezt tudnák meghitelezni puszira), a többit mind beszállítóktól vásárolnák. esélytelen, hogy időre elkészüljenek és már maga a projekt elkezdése is kérdéses...

és akkor nem beszéltünk arról, hogy vannak olyan nyugati országok, akik nem nézik jó szemmel ezt a beruházást, meg a 15 évre való titkosítást. durván nyomkodják a cigány fejét a víz alá, szerintem nem sokáig kapálódzik már, előbb utóbb cask felfogja, hogy melyik brancsba tartozik, és kikkel nem lehet haverkodni, meg különalkukat kötni. remélem is, hogy szétcsapnak a fidesz háza táján...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.12.02. 11:13:23

@tölgyes:

csak nem gondoljátok komolyan hogy a lázár-csányi cicaharc az komoly volt? ahogy a simicska-orbán, ugyanolyan komolyságú a kettő, lázár a megtépázott renoméján szeretett volna javítani. csányival ez le volt beszélve, ha nem akkor, de utána mindenképp.
itt egyedül eddig a vico-vállalkozója, fenyő jános veszett össze a hatalmasokkal.

graycivil 2014.12.02. 11:15:10

"Tudja, ki miatt adott el Rogán önkormányzata ingatlant Portik élettársának?

Németh szerint valahogy így történhettek a dolgok:

Szilvásy György még nemzetbiztonsági miniszterként megbízást adott Portik Tamásnak fideszes politikusok lejáratására → Rogán Antalt név szerint is megemlítették → Portik rábeszéli a nejét, hogy béreljen ki, majd bérlőként elővásárlási jogával élve vegyen is meg egy ingatlant az V. kerületi önkormányzattól → MESTERTERV! TÖKÉLETES CSAPDA!!! → Rogán Antal Gyurcsány Ferenc kottájából játszik."

444.hu/2014/12/02/tudja-ki-miatt-adott-el-rogan-onkormanyzata-ingatlant-portik-elettarsanak/

PC ide vagy oda, amelyik fydeszes vagy nemfídeszes ezt beveszi, az tömény hülye! Ez volt az évszázad "érvelése". Ha ez a FYDESZ kommunikációs stratégiája, hogy totális hülyét csináljanak magukból, akkor Le Sopeau valóban "baromira profi politikus". Nagyon nagy baj lehet a FYDESZ háza táján, teljesen összezuhant a kommunikációjuk. Hülyeország, révbe értél...

Gyerekek, könyörgöm,...! F.Y!DESZ

NYJetsTD 2014.12.02. 11:50:44

Az új módosítás szerint csak azok a boltok lehetnének vasárnap nyitva, ahol a tulajdonos vagy valamelyik családtag dolgozik....

Akkor a fidesz-kdnp a családtagokat a boltban hozza össze?
Vagy már beadták a törvényt, a cba templomokká átnevezéséről?

Hétvégente 20 deka párizsit meg egy keresztelőt kérek...

inreallife 2014.12.02. 11:55:38

@tölgyes: az angliai azért más, mert itt csak egyéni képviselőket választanak. ellenben mind3 párt azon dolgozik, hogyan tegyék visszahívhatóvá őket, ami magyarországon a fasorban sincs. én inkább azt gondolom torznak, hogy olyanok bekerülnek, akikre egészen biztosan senki nem szavazott volna be, helyette listán bejut, mert neki orákulum jogosítványai vannak. egyből nem lenne értelme az országos semmitmondó kampányoknak, hanem a helyi érdekekeket képviselnék a képviselők, nem pedig a pártjuk érdekeit. azt is viccnek tartom, hogy aki nem a párt döntése szerint szavaz, azt nyilvánosan megbüntetik. én a pártot büntetném, miaz, hogy felülírja a választók akarata által megválasztott képviselő szavazatát, meg bünteti. vicc. pár választás alatt kikopnának a gombnyomogató droidok...

Khal Drogo 2014.12.02. 11:58:36

@Hepci: És újra itthon van a magyar 007-es, a Habony. Kódneve : Hungária Kapitány. Ma reggel letolt egy dupla kávét és munkába lendül.

inreallife 2014.12.02. 12:06:10

@Khal Drogo: nehéz dolga lesz. az okosokat nehéz meggyőzni, ráadásul kevesen is vannak, ezért az ő specialitása a hülyék meggyőzése. évek óta süllyedt a színvonal, minél hülyébb volt valaki, annál inkább fidesz szavazó. 30%-uknak a 8 általános a legmagasabb végzettsége a felmérések szerint. (mszp dettó) a helyzet az, hogy más ezek a hülyék is kezdik felismerni, hogy hiba van a mátrixban. habonynak ezért méghülyébbeket kéne kerítenie, és azokat kéne megnyernie, de azok már tényleg olyan állapotban vannak, hogy a szavazati joguk nincs. hogyí milyen hívószavakkal tud méglejjebb menni, és az kinek a számára lesz csábító, hát nemtom, nem tűnik egyszerűnek...

tölgyes 2014.12.02. 14:43:34

@inreallife: Ne gyerekeskedjen már. Ezt talán mindenki tudja, még szoja122 is. Még, hogy az angol képviselők nem országos érdekeket képviselnek? Nincsenek semmitmondó kampányok?? Elég, ha a mostani belpolitikára tekint.

Miért? Nem térhettünk volna át az egyéni körzetekre?? Ha áttérünk, akkor Orbán 2014-ben 98%-ot szerez. Akkor lehetne nyafogni. Akár 34-%os egyéni támogatottsággal is lehetne akár 9/10-es képviselői arány is. Akkor ugyan miképpen érvényesülne az arányosság??
@szoja122: Én nagyon élvezném, ha magával az USA demokráciagyakorlata alapján érintkezne a kormány. Nagyon élvezném, amikor reggelente a gyereke esküt tenne az amerikai zászlóra, amit iskola után megismételne.. és ez lenne a legkönnyebb, mert a gyerekek ahhoz szoknak, amiben részük van..:)

tölgyes 2014.12.02. 14:53:00

@Khal Drogo: Miért Róma nem volt erősebb mint a támadói?

Egyébként az USA rá tudja kényszeríteni akaratát bármelyik országra, ha érdekei úgy kívánják.. de ezek az érdekek csak ritkán esnek egybe a magasztos célokkal. Jobbára nyers hatalmi érdekről van szó. Hisz épp ez a baj, Pax Romana. Beke, úgy ahogy azt Róma kénye-kedve kívánta.

Most mi a tét? Elakarják adni a palagázt Európának így akarva erősíteni a függő helyzetét... tehát fellépnek mindenki ellen.. és ÍME LÁTJUK a szabad-kereskedelem máskor elveinek sárba omlását. Vagyis, ha őket korlátozzák, akkor az a szabadság lábbal tiprása, ha ő korlátoz, akkor az a demokrácia kiteljesítése. Van-e hozzá erő?? Van, de már az afgánokkal sem tudnak mit kezdeni.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2014.12.02. 17:01:06

A talán a bomba?

Ó szegény!
Nem láttam még embert, aki egy talántól ennyire összefosta volna magát, mint Török Gábor.

Úgy könnyű lenne választást nyerni, hogy a jelölt maga választja meg, hogy ki indulhat még és ki nem.
Az aztán már végképpen nem demokrácia, s végképpen nem demokrata, aki a többi jelölttől teszi függővé a saját jelölését.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.12.02. 18:06:36

Én most előre megmondom -az internet megőrzi, lehet majd megnézni - hogy Simicska Lajos NEM fog indulni.

Elsősorban azért, mert Simicska egy háttérember, azok meg nem szeretnek a rivaldafényben szerepelni. Akkor már inkább választ magának egy törekvő fideszest, mögébújik, majd időről időre kezébe nyom egy papírlapot hogy namostakkor te ezt fölolvasod, így kommunikál a strómannon keresztül.

Simicska a háttérben érzi jól magát, pár fotó erejéig előbújni nem ugyanaz mint a politikában napi szinten résztvenni.

Simicska valószínűleg azért szellőztette ezt me be ezt egyébként, hogy ráijesszen a fideszben vele szembenlévőkre. Egyfajta szondázás is ez gondolom, figyeli ki mit reagál. Elpőbb-utóbb valamiféle-hivatalos-félhivatalos bejelenté is lesz hogy az egész "természetesen csak kacsa volt", nincs itt semmi látnivaló. Bár végülis még ere sincs szükség, amint a fideszes hivatalos jelölt neve kikerül, úgyis magától megszűnik a mendemonda.

Török Gábor azért írta ezen elemzést, mert elege van már Orbánból, és a maga módján így tesz ellene. Ennyi.

Simicska önmagában gyenge, nincs fölépített arca, és valószínűleg tehetsége sem a nyilvános szerepléshez. Vagy keres magának egy bábot akit dróton rángathat, vagy pedig marad az időnkénti MN-es vagy zsírtévés kritika.

Mégegyszer: 100% hogy Simicska nem fog elindulni.

Khal Drogo 2014.12.02. 19:11:30

@Nemzetstratégia: Egyértelmű hogy Simicska személyesen nem fog indulni. De pénzelhet egy helyben jobboldali szavazóknak kedves embert, tekintve hogy ő a környéken eléggé beágyazott ha igazak a hírek.

Ha a jobboldalon háromfelé mennének a szavazatok, ( Fidesz, Jobbik, Simicska embere ) akkor az egyesített baloldali jelölt nyerhet.

Khal Drogo 2014.12.02. 19:44:18

@tölgyes: Én a realista nemzetközi kapcsolatot leíró elméletekben hiszek.
www.grotius.hu/doc/pub/KWIOYM/2012_50_egedy_gergely_bevezetes.pdf

Carrhoz hasonlóan Morgenthaunak is az volt a meggyőződése, hogy a nemzetközi realitások megismerésében nem szabad a „kell-szemléletből” kiindulni, vagyis abból, hogy mit tartanánk ideálisnak, hanem a „van-szemléletet”, azaz a tényleges helyzetet
kell alapul venni.

---

Szerintem nincs moralitás a nemzetközi kapcsolatokban. Csak érdekek vannak. Én nem látom azt hogy Magyarországnak miért lenne jobb közelednie Oroszországhoz. Azt látom hogy egyes oligarcháknak ebből igen jövedelmező átláthatatlan vagyona származna, részben származik is, de hogy mit profitálna ebből az ország nem tudni. Annyira nem tudni, hogy az évszázad üzletére vonatkozó Paks II minden részlete nemzetbiztonsági titok.

A transzparencia szinte teljes hiánya elég beszédes.
Ilyen kapcsolati rendszer kiépítése egyes emberek érdekeit szolgálhatja, de a lakosságét biztosan nem.

livengood 2014.12.02. 19:57:04

@Nemzetstratégia:

Simicska szerintem sem fog indulni.

Szerintem, ha indulna - bár mekkora pénzzel, bár mekkora média kampánnyal, akkor sem szavaznának rá. Orbán hívő azért, Gyurcsány fan azért, jobbikos azért, emút 5-8-25 évező azért, civil azért, pártfüggő azért - ki a fene szavazna Simicskára a fizetési listáján lévőkön kívül? El nem tudom képzelni.

Szerintem annyira nem lehet marha, hogy elfelejtse honnan jött: - Az utca magyarja, a plebs mindig is utálta, utálja a gazdagokat, ha meghunyászkodik előtte akkor is. Egy titkos szavazáson az irigység pártállástól függetlenül összerántja a magyarokat.

(Most, ahogy ezt magamban írom, följön zsigerből az érzés és kárörvendőn vigyorgok, nem látja senki. - Bizony értem a módot, látom rettenetes mivoltát, láttam sokszor, itt nőttem fel! Itthon érzem magam, és ez k. jó! Ha szemtől szembe nem is merjük, majd csendben megcselekedjük. Ha engednek titkosan szavazni akkor úgy, ha nem, akkor meg úgy is megbosszuljuk, elszabotáljuk, visszalopjuk azt ami a miénk. A hatalmasok, gazdagok le vannak szarva!!! Mindig! Szerintem ők is tudják. Jó kis ország ez. :)))

A Fidesszel is ez fog végezni, a szocikkal, libsikkel is ez végzett. Nincs kétségem, hogy most a nyugatos liberális demokrácia fog erősödni elsősorban a városi plebsben úgy, ahogy korábban a nemzeti érzelem pátosza erősödött a nagy polgárság bűvkörébe esettek között. De a csendes többségtől távol állnak a magasztos eszmék, zsigereikben viszont munkál az ezeréves túlélési ösztön.

Ami csúnya, nem egyenes, de bevált.)

Khal Drogo 2014.12.02. 20:20:19

@livengood: Ezért nem lesz pl. közvetlen elnökválasztás és elnöki rendszer Magyarországon. Mert Orbán azon megbukna. Ezért sem volt pl. népszavazás az új alkotmányról. Mert necces volt hogyan szavazna a magyar, lenne-e egy protestszavazás.

A magyarokat a hatalom nem szereti megkérdezni közvetlenül. Max ilyen irányított kérdőívekkel.

6.Lenin 2014.12.02. 20:44:38

@livengood: @Khal Drogo:

Hmm!
Érdekes...a magyarok buták, maradiak, irigyek (szerintetek), de kifelejtetek néhány lényegesebb részletet.

) ti persze nem vagytok magyarok, vagy más magyarok vagytok
(pedig ez is nagyon jellemző, hogy mindig a másik birtokolja az összes magyarokra jellemző rossz tulajdonságot)

) nagy általánosságban irigyek az okosabbra, gazdagabbra, sikeresebbre...., de csak akkor, ha az más, mint én (vagy a hozzám hasonlóan gondolkodók) Én és a saját tábor mindig kivétel.

) amit nem én (mi, a hasonlóan gondolkodók) csinálok, vagy találok ki, az csak rossz lehet. Én és a saját tábor mindig kivétel.

hosszan lehetne még részletezni.
Természetesen kivételek mindig voltak/vannak/lesznek

Főleg, ha rólam van szó, én mindig más vagyok (gondolja mindenki, és nem csak a magyarok)

Khal Drogo 2014.12.02. 21:19:44

@6.Lenin: A ballib köcsög kimaradt a jelzők közül. Hiányérzetem van.

6.Lenin 2014.12.02. 21:25:41

@Khal Drogo:

Nem (csak) róluk írtam.

tölgyes 2014.12.02. 21:45:07

@Khal Drogo: ?Na abban egyetértünk, hogy nincsen moralitás a nemzetközi kapcsolatokban. Az itt vitatkozók azonban állandóan morális fölényről írogatnak.
A moralitás hiánya jelen esetben az érdekek érvényesítését jelenti.

Az USA Eu energia-kiszolgáltatottságban érdekelt. Mi meg nem. Az Eu sem. Az is látszik, hogy az ukrán orosz ellentétet az USA pénzelte… és mintha nem lenne érdekelt a konfliktus lezárásában sem. Az oroszokat ez idegesíti, mert bezárják őket.

Majd meglátjuk mi lesz. Láttuk már megbukni a Nabuccót.. lehet, hogy megbukik a Déli áramlat is (ezt még nem látom lefutottnak).
Az USA most még vagy 10 évig nem tud (fog)szállítani energiát.

Ha kiesik az orosz gáz, akkor ismét felvetődik a kérdés: biztos hogy rossz az atomenergia

Khal Drogo 2014.12.02. 22:53:04

@tölgyes: Én nem látom hogy mitől lettünk volna kevésbé kiszolgáltatottak ha orosz gázt orosz gázzal helyettesítünk. Az addig rendben van hogy akkor Ukrajna leértékelődik de attól Magyarország továbbra is Gazprom-gázt vesz.

A Nabucco azért volt jobb mert nem Gazprom-gázt hozott volna.

Atomerőmű - Ha nem lesz javulás az oroszoknál ( tehát nem adják fel a szakadárok támogatását ) akkor Paks II finanszírozása dugába dőlhet. A rubel leértékelődött jelentősen, talán harmadával is. Mi 10 milliárd dollár nagyságrendű hitelt vettünk fel, ezért ma Oroszország már 16 milliárdnyi rubelt kell hogy adjon valakinek aki ad neki dollárt cserébe.
A drága dollárjaikat nem biztos hogy Paks II-be fogják tenni.

tölgyes 2014.12.02. 23:38:15

@Khal Drogo: Ki mástól lehetne gázt venni??? Erre az egész megkerülős cselre pedig az ukránok miatt van szükség.

A beruházás nem holnap fog kezdődni. Ki tudja mi lesz 3-5 év múlva. Egy bizonyos: ha nem lesz gáz, akkor helyette valami kell. Abból nem lesz energia, ha Gyurcsány alfelére rákötnek egy metán üzemelésű energiafejlesztőt. Az USA nem hoz mostanában annyi gázt amennyi kéne.. és akkor mi lesz. Le lehet rombolni az Eu-nak az orosz viszonyt, de a kieső nyersanyagot valahonnan pótolni kéne.

jjulie 2014.12.03. 07:24:53

hahaha felcsutiak, hahahaha

"Ezrek vettek részt a tüntetéseken, de a Smer pozsonyi nőnapjára simán eljön nyolcezer ember" - jelentette ki Fico. "De talán mégsem akarhatják azt, hogy úgy reagáljak, mint Orbán Viktor, hogy amikor kormányellenes tüntetés van, akkor csinálunk egy ellentüntetést, amire elviszünk 20 ezer embert. Ez nem megoldás" - mondta Fico, hozzátéve, hogy mindig, mindenhol akadnak elégedetlenkedők."

www.parameter.sk/rovat/belfold/2014/12/02/nem-fogok-ugy-tenni-mint-orban-viktor

felcsutihazugtolvajkádárvakarékok, hahahahaha

szoja122 2014.12.03. 07:41:51

@tölgyes:Gratulálok! Ön alulteljesítette az 1 bites agykapacitást is. Ezzel megdöntötte, az informatika alaptörvényét. Hülyeségből Nobel díjat érdemelne. Ha nem érti segítek, nem a felvetésemre reagált. Csak így tovább, akár kormányszóvivő is lehetne. A szellemi szintje meg van hozzá....

Khal Drogo 2014.12.03. 08:19:00

@tölgyes: Az oroszok jelenleg is adnak el gázt Magyarországnak és Nyugatnak. Gáz tartósan csak akkor nem fog jönni, ha kirobban egy világháború.
Ugyanis az oroszok a Nyugatra eladott energiából is élnek, magát a gázt nem tudják megenni.

Az EU-orosz viszonyt pedig az oroszok rombolják. Nem az EU szállta meg a Krími-félszigetet és küldött több ezer katonát egy másik országba harcolni. Mégis mit kéne csinálni? Végignézni ahogy Oroszország megszállja sorban az országokat, mint Hitler annak idején. Kösz nem, egyszer már próbáltuk. Nem jött be.

Amíg mi itt beszélgetünk, Putyin különféle tanácsadói olyan interjúkat adnak, melyekben arról elmélkednek hogyan fogja Oroszország lerohanni a Baltikumot.

Maga Oroszország a biztonsági kockázat,nem pedig Ukrajna.
Az orosz gázfüggőséget egy újabb orosz gázvezeték nem oldja meg. De az sem megoldás ha az orosz gázfüggőséget orosz atomfüggőségre cseréljük.

Diverzifikálni kell, nem függhetünk egyetlen országtól. Építsenek az amerikaiak atomerőművet. Vagy a franciák. Építettek már eleget a világban.

vizit 2014.12.03. 13:05:54

@Hepci: Úgy érzed, Simicskát ketrecben fogják mutogatni és Habony minden nagyobb városban fellép a mutatvánnyal, hogy a fejére hugyozik?
Vizuális típus vagyok. Kösz!!

tölgyes 2014.12.03. 15:49:33

@Khal Drogo: Mit nem mond:)Í Csak az volt a gond, hogy az Ukrajnán átjövő vezetékek használata bizonytalanná vált. Az ukránokra nem tudott az Eu olyan nyomást gyakorolni, hogy a megcsapolástól elálljanak. Azt pedig, hogy nem fizetik ki a számlát és fogyasztanak senki sem tűrné a világban.
Az Eu néma volt akkor, amikor az orosz kisebbséget atrocitások érték - néma volt a magyar kisebbségek bántalmazásának idején is... Tehát a kérdés nem olyan egyszerű, mint ahogy leírja.
A gáz megdézsmálása miatt építették ki az északi vezetéket és emiatt vetődött fel a Nabucco gondolata is, amit hagytak kútba esni. Talán úgy ehetne fogalmazni: az északi vezetékkel biztosították a gázt a németeknek, akiknek az már nem fontos, hogy Európa más régiói is hozzájussanak az energiához. Jellemző módon a Déli áramlat szerződését a Bajnai-Gyurcsány érában írták alá. Tehát akkor még ő is látták, hogy erre szükség van.

Én nem gondolom, hogy Putyint szeretni kéne, de jelenleg elérhetően csak onnan tud az Eu. a többletgázhoz hozzájutni.

Oroszország számára kockázatot az jelenti, hogy el tudja-e helyezi el azt az olaját amiből él Az Eu számára pedig az a kockázat, hogy honnan szerzi be a gázt, amiből üzemelni tud. Tehát a kockázat és függőség kölcsönös. Nem hiszem, hogy az a jó megoldás, ha rázárják az ajtót Putyinra, mert az orosz gáz hamarabb talál piacra Kínában és Idsiában, mint ahogy az Eu pótolni tudja a kieső forrásokat.

tölgyes 2014.12.03. 15:57:05

@szoja122:bit ide, vagy oda, de földhöz verné magát, ha naponta hitleri karlendítéssel (1942-ig ugyanis így kellett az esküt tenni), vagy szívre tett kézzel kéne fogadalmat tenni a magyar zászlóra:) Írhatnék persze apartheid élő megnyilvánulásairól is, vagy a szociális és egészségügyi ellátás "demokratizmusáról"..Pedig az USA mégis csak a világ első hatalma!

graycivil 2014.12.03. 16:27:20

"Baj van, fiúk

Továbbra is úgy gondoljuk, hogy a polgári pártszövetség, Orbán Viktor vezetésével képes ezt megvalósítani. De ti most ezt a hitet magánvagyonra váltjátok. Nem az a baj, hogy palira vesztek minket, naiv lelkesedőket. Hanem az, hogy az egész nagy terv elbukhat a mohóságotokon."

mandiner.hu/cikk/20141203_bencsik_gabor_baj_van_fiuk

"Márpedig az életünk túl rövid ahhoz, hogy az időt egy újabb, miattatok bekövetkező bukásra vesztegessük."

Már a vakhitűeknek is nyílik fel a szemük? Egy Magyar Krónikás(!) fydeszes kifakadása... F.Y!DESZ

2014.12.03. 18:20:05

@nyünyüge: A vasárnapi zárva tartás jó nagy áfakiesés lesz a büdzsének is!
Saját zsebük ellen dolgoznak, pedig állítólag kell a pénz nekik.

szoja122 2014.12.03. 18:28:32

Elgondolkoztató. A helyzet fokozódik.

"Újabb front az Orbán–Simicska-háborúban: ellen-Hír Tv épülhet?"

"Újabb fronton folytatódhat a jobboldali médiát terhelő konfliktus. Míg a köztévében több híradót és közéleti műsort terveznek, a Hír Tv-ben elébe mentek a dolognak. A Simicska érdekeltségébe tartozó csatorna megpróbálja magához kötni a munkatársait, nehogy átcsábítsák őket és a segítségükkel felépítsenek egy ellen-Hír Tv-t."

hvg.hu/itthon/20141203_Ujabb_front_az_OrbanSimicska_haboruban_e?s=hk

inreallife 2014.12.03. 19:29:11

@tölgyes: nekem inkább mccain beszólása tetszik.

"Egy nemzet annak a határára került, hogy feladja a szuverenitását egy újfasiszta diktátornak, aki ágyba bújik Vlagyimir Putyinnal, és mi a Gazdagok és szépek (szappanopera) producerét küldjük nagykövetnek. "

kurva gyurcsány meg a baloldal már a legjobboldali külföldi potentátot is behálózták, meg bábként irányítják. ja, mégsem...

nekem az a vicc jut eszembe, amikor megy a cowboy az asszonnyal a lovon és megbotlik a ló. megszólal 1. a harmadiknál lelövi. ez most a rövid kivonat volt. a lényeg, hogy orbánéknak szóltak, hogy 2. fogadjunk, hogy nem oroszok fogják felépíteni paksot, a gödörbe hulló rubeljeikből. érdekes, hogy még mindig nem jöttek rá, hogy segget csinálnak a szájukból.

az, hogy goodfriend, miután az egész fidesz meg a rajongói klub felsorakozott a navból maffiát csináló vida mögé, megpendítette, hogy nem azért tiltották ki, mert nem csinált semmit, hanem azért, mert konkrét ügyben érintett. na most lehet megint szépen felsorakozni a tolvajcéh vezetője mögé, vagy pedig kirúgni a "semmiért". (ahogy ők mondták) vidának lőttek, a korunk legjobb politikusa meg nem jutott el addig, hogy ezt észrevegye. pár nap és önként le fog mondani egy késsel a hátában...

nyünyüge 2014.12.03. 19:33:26

Egy sírt ásnak, amelyben ők vannak
(mint hiteles közszereplők, a félreértések elkerülése végett)

Mini Pasa Park a Mátyás király úti négylakásos ingatlan, melyben Lázár János a fiának vett luxuslakást. A házat ingatlanfejlesztőként annak az üzletembernek a cége jegyzi, aki Giró-Szász András államtitkárral közösen jegyzi egy másik cégen keresztül a Dorottya utcai hotelberuházást a Belvárosban.

Persze mindez csak a véletlen és a magyar nemzeti érdeket képviselő politika miatti érdeksérelme okán lefizetett, a polgárokat hergelő sajtó állítása.

hvg.hu/itthon/20141203_Jo_szomszedsagGiroSzasz_sogorae_volt_kor

NYJetsTD 2014.12.03. 19:49:59

Sír a békemenetes bencsik, hogy ipari méretben gazdagodik a fideszes slepp, sőt a barom még be is ismeri, hogy naivak voltak... Vagyis két eset áll fenn:

1. Kurvára kihagyták a pénzszórásból.
2. Birka.

Tök mindegy melyik. Jézuskától inkább gerincet meg észt kérjen karácsonyra, ne sipákoljon a barom.

inreallife 2014.12.03. 20:05:06

@NYJetsTD: az az igazság, hogy csúnyán repedezik a fideszes fércmű, és itt ott kilátszik a lóláb. eddig is kilátszott, de jópáran szemet hunytak felette. bezzeg amikor már a lófasz is a seggükben van, akkor már sipákolnak, hogy nem ilyen lovat akartam. baszhatják. elüldöztek 500.000+ embert magyarországról, akik jelentős része max turistaként tér majd vissza rokonlátogatás keretében. elszegényítették a népet a rengeteg adóval, amivel rekordra hizlalták költségvetést, hogy idióta lázálmaikat kergethessék. leginkább nyaralók, órák, luxusvillák lettek belőle.

jut eszembe, nem kéne 98%-kal 5 évre visszamenőleg megadóztatni azokat, akiknek ilyen luxus dolgokra futja? ez pofátlanabb szerintem, mint a végkielégítések....

2014.12.03. 20:15:19

aszekelyek narancs propaganda polgártárs ehhez mit szólt vajon?

m.mandiner.hu/cikk/20141203_bencsik_gabor_baj_van_fiuk

NYJetsTD 2014.12.03. 20:18:10

@inreallife: sebaj, repedezzen csak. Ennek az országnak láthatóan komoly sokkra van szüksége. De kezdetnek falják fel egymást ezek az ostoba, naiv vagy korrupt, gerinctelen emberkék.

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.12.03. 20:19:21

@Khal Drogo: "De pénzelhet egy helyben jobboldali szavazóknak kedves embert, tekintve hogy ő a környéken eléggé beágyazott ha igazak a hírek. "

Ez attól függ, mennyire lesz nyilvánvaló, hogy ő a "Simicska embere". Ha ráragad a jelző, lőttek az esélyeinek.

Szerintem egyébként lufi az egész, Navra magabiztosan hozta a körzetet tavasszal, most is lesz valaki akit leküldenek a pártközpontból. Netadó ide vagy oda, én nem látok akkora politikai földindulást, hogy mindjárt ellenzéki (és ráadásul baloldali!) győzelemről kelljen fantáziálni.

@livengood: Mélylélektan :-)

(az átlagemberek nagy része valóban ilyen)

Még valami: TG azért írta e simicskás cikket, hogy elterelje a figyelmet, mennyire beégett az elindulok-nem indulok játékban. :-)

Az infórádiós interjú maga fölért egy vesszőfutással. Magyarázkodott, túlbeszélte magát, persze az ostoba riporter sem hagyta nyugton. Egyszer elhangzott "ez az utolsó kérdésem, aztán tényleg rátérünk a következő témára", nem, még legalább NÉGY direkt ehhez kapcsolódó kérdést tett fel.

Magyarországon a közbeszéd minősége fölfoghatatlan mélységekben van.

Ennek kapcsán észlelem, hogy itt mindenki sokkal anarchistább és öntörvényűbb mint más országokban. A politikusok szidják egymást, a média szidja a politikusokat, az emberek jelentős részének egy barátja sincs, miközben uralkodik az iszonyatos sötétség.

NYJetsTD 2014.12.03. 20:22:04

@Letícia: Csak annyit mondana, hogy a békemenet is Gyurcsány kottájából játszik... :)

2014.12.03. 20:24:39

@Hepci: várod már Gábort a veteményesedbe, mi? :D Szép kis ollót vesz, meg mikor mit Tőled! :D

Többen azt mondták, hogy itt a fidesz végjátékát látjuk. És hogy nagyon nagy baj lesz ebből...

Ti hogy látjátok?

2014.12.03. 20:27:17

@NYJetsTD: :D :D Ez a Gyurcsány mekkkkkora hatalom! :D :D

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2014.12.03. 20:28:41

@inreallife:
Nyaraló, óra, luxusvilla = gyarapodnak a polgárok.

2014.12.03. 20:31:26

@NYJetsTD: mind a kettő igaz rá: egy birka, akit kihagytak a pénzszórásból...

Állítólag ő az a barométer, akin le lehet mérni, mikor mi lesz. Olyan patkány, aki máris igazodik...

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2014.12.03. 20:36:11

@Letícia:
Nem hiszem, hogy ez itt a végjáték, de kétségtelenül vannak rokon vonások a 2006-os Gyurcsótány-győzelem utáni helyzettel.
A mai kormányzati gárda alkalmatlanságban már simán versenyképes az akkorival, a jelentős győzelem ellenére terjedőben a káosz a cselekedetekben (nyilván az alkalmatlanok/szoponcok aránya a közigazgatási-kormányzati kulcspozíciókban elért egy kritikus értéket) - ha lenne 1 nemzetközi sokkhatás, ezek is jó eséllyel megborulnának.
Sajnos az újabb Millák és egyebek sorsfordító erejében nem hiszek. A normális polgárok már régóta törpe minoritást képviselnek a közéleti aktivitás tekintetében, tehát az utcán legfeljebb újabb karizmatikus buggyant(ak) karrierje szökkenhet szárba.

KovácsBélaBácsi 2014.12.03. 20:36:45

Sajnálom, hogy nem sikerült ez az elindulás, próbáltam vicces formában megemészteni:

kovacsbelaabacsi.blog.hu/tags/t%C3%B6r%C3%B6kg%C3%A1borelemez

Nem megsértődni

2014.12.03. 20:40:49

@Hepci: no, de lassan érik a magyar narancs.....(

nyünyüge 2014.12.03. 20:46:05

@Letícia: az időjárásunk tehet róla meg a globális felmelegedés és a geopolitikai helyzet - no meg rajtunk kívül még mindenki más.

inreallife 2014.12.03. 20:47:45

@Letícia: baj lesz, a baloldal mégrosszabb, mint a jobb. nemtudom, hogy vonáék meg tudják-e annyira lovagolni a leépülést, hogy patthelyzetet idézzenek elő. mondjuk az mszp-fidesz mutyi sem lenne ismeretlen magyarországon, csak így formálisan is össze kell majd fogniuk az elképzelhetetlen gonosz ellen, aki kiteregetné az ügynökaktákat, bevezetné a csendőrséget, az önellátó börtönöket, elszámoltatná és üldözné azokat akik ellopták a köz javait.

ergó lenne pár éve ennek 70-30 koalíciónak, hogy egymást a mélybe rántsák. kár, hogy 30 évet kidobtak így az emberek életéből, én nem is vártam meg, amíg a végkifejlet befejeződik. majd utána jelenhetnek meg azok, akik nem az elitből érkeznek. lehet, hogy vértelen átmenet volt 89-ben, de nagy árat fizetettünk érte. ha véres polgárháború lett volna, nem lett volna akkora respektje ezeknek a komcsi módszereknek, mint államosítás, nyugdíjlopás meg ilyenek...

NYJetsTD 2014.12.03. 20:49:26

@Letícia: ja. Főz, táncol, irányítja Amerikát, a norvégokat, az EU-t, az ellenzéket, a civileket, a netadós tüntetőket, most már a békemeneteseket is...

"Többen azt mondták, hogy itt a fidesz végjátékát látjuk. És hogy nagyon nagy baj lesz ebből..."

Még annál is nagyobb baj lenne belőle, ha minden így marad. Változás kell.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2014.12.03. 20:49:31

@Letícia:
A Sziájé által képzett buzi norvég békaemberek már a kertek alatt ólálkodnak.

2014.12.03. 21:13:46

@nyünyüge: ja, a passzát szél az, ami bennük fordul meg...

@inreallife: igen, ez a variáció se lenne jó, hogy pl. a jobbik venné át a vezetést.

Nekem az volt a véleményem a választások során - ide is leírtam - hogy a szocik tudták, hogy mi várt volna rájuk és direkt nem akartak győzni 2010-ben. Nincs pénz, és a prognózisokat jobban ismerhették a Bajnai korabeli politikusok, mint pl. mi. Mi csak most látjuk, hogy mi a pálya.

Ugyanakkor ha alig nyertek volna, ezt a radikális változtatást nem tudták volna megcsinálni. Volt, és van, ahol érdemes volt gyalulni, pl. az önkormányzatok súlya és az ott dolgozó emberek megritkítása.

És kellett volna pl. az oktatást is megreformálni, volt a komoly Szárny és Teher nevű feltáró tanulmány, de ezek mindent kidobtak, és olyan hülyén szervezték át az egésze, hogy a fejükre fog ez is rogyni...Még csak most kezdődik...:(

@NYJetsTD: :D ja, a multifunkci aszekelyek habzsolja az életet! Lehet ő is már a 3. gyerekének veszi a svábhegyi vityillót? Ezek a fideszeseknél a pénz terem, hogy csinálják? :D

@Hepci: ja, a norvégok tuti libsik, és akkor buzik is. Szájer József és Gulyás Gergő most hol van ilyenkor, mit csinálhatnak vajon? ;) Ki védi meg a narancspropagandát önmagától?

6.Lenin 2014.12.03. 21:16:56

izé...

Amennyiben most döntési (befolyásos) helyzetben lennék a Fideszben, javasolnám, hogy ne indítsanak 1általán jelöltet a februári választáson.

szerintem rögtön 1másnak esne az egész ballib bagázs, ki legyen a vezér a 3-4 %-os oldalon.

Szerintem simán beleőrülnének a "sikerbe".

Mondjuk lenne mit mondani a "győzelem" után?

Semmit nem profitáltak az állítólagos fideszes lemorzsolódásból.

Ha lett volna mondanivaló, simán nyerhettek volna az elmúlt 3 választás bármelyikén is.

Drága ballib honfitársaim, még mindig a választók döntenének.

A civileket most képzik a nagy vízen túl. Majd, ha hazajönnek és a népek beveszik a dumájukat, akkor majd lehet(ne) reménykedni. Addig marad az esti bilitologatás (nehogy álmodozás közben belelógjon a kezetek)

Csak úgy mellesleg...

Mo-on a döntési helyzetben lévő(k) (kormány) hülyékből áll. Az utca meg tele van zsenikkel + kutyaszarral. Van amikor a zseni kicsit kussolnak, ilyenkor az arány a másik oldal (kutyaszar) javára billen.

vicces volt az ózdi alakuló, a lóvét az új fiú is szereti, de ő megérdemli (a hallgatóság szerint), igaz még nem csinált semmit, mint a zuglói szépfiú,de a lóvét már megérdemeltnek érzik.
Lehet más a politika, hát persze, de csak addig, míg nem vagyok döntési helyzetben. (amíg nem én vagyok a főnök, minden góré hülye)

2014.12.03. 21:28:37

@6.Lenin: majdnem beszóltam, de azt gondolom, hogy ennyire nem látod a fideszesek gerendáját, de a legkisebb szálkát is látod mindenkiakinemfideszes, nos, ez a teher a tiéd, max. sajnálhatlak érte.

Amit olvastam, és nagyon elgondolkoztatott:

"Ha meg akarsz ismerni egy embert, adj hatalmat a kezébe..."

2014.12.03. 21:31:03

@korábban ulrike: ne már! Mi ez a hiszti? :)

Jóó éjt! :)

6.Lenin 2014.12.03. 21:37:40

@Letícia:

Miért? Te látod a saját kedvenceid gerendáit?

Természetesen nekik nincsenek (mert nincs hatalom a kezükben)

Ugye te simán elfogadod, hogy ha sok pénzt tolsz a politikába, vissza is jár belőle. Lehetsz akár nagykövet is. Ott szabad.
Mondjuk, ha fegyvert gyártasz, csinálnak neked sok kis háborút cserébe. Ott azt is szabad.

2014.12.03. 21:39:10

@6.Lenin: nekem nincsenek kedvenceim...:)

Khal Drogo 2014.12.03. 21:44:58

@graycivil: Ilyen cikkek Gyurcsány miniszterelnökségének a második felében is jelentek meg, a baloldalon, mindenféle következmények nélkül.

Ahogyan akkor, most sem várható semmiféle következmény vagy ilyesmi. Következmény alatt értek minisztercserét vagy büntetőeljárást vagy ilyesmit.

6.Lenin 2014.12.03. 21:45:56

@Letícia:

Még nincsenek a hatalom közelébe sem (még ciki megnevezni őket).
Az elég érdekes lenne, hogy csak ellenségeid vannak. (kikhez hasonlítod akkor őket?)

jjulie 2014.12.03. 21:55:49

@6.Lenin:

azt beszélik, hogy a felcsutigecihazugtolvajok nem fognak indítani jelöltet veszprémben mert még mindig jobb lesz így kvázi önként lemondva a kétharmadról, mit szarráalázva egy választáson

az irány jó, a főfelcsutigecihazugtolvaj a helyén

hahaha birka, röfögni tudsze?

jjulie 2014.12.03. 22:06:47

@6.Lenin:

és majd lehet mondani hogy 3 választ nyert a felcsutihazuggecipárt, meg hármat elbukott

hahaha

inreallife 2014.12.03. 22:21:23

@6.Lenin: az lenne az igazi, ha már indulni sem mernek a választáson. igazi legitimációt ad a többinek. tölgyes nyilvánosan le fogja szopni magát, ha beleszalad a fidesz a 3. pofonba...

6.Lenin 2014.12.03. 22:23:50

@jjulie:

Fentebb írtam te köcsög, hogy bosszantásként-ha rajtam múlna-nem indítanék jelöltet. Most se vagy 100-as, de akkor 20 is már csúcs lenne neked.

Most valóban túl nagy pofájuk van a hozzád hasonló köcsögöknek, de elmúlik. 1mást fogjátok felzabálni.

Vezér nincs, sőt elképzelés se sok, hogy mit is tudnátok csinálni (a seggnyaláson kívül).

Az igaz, hogy az amik jól belecsaptak a szarba (rájuk is fröccsen elég szépen), de itt nem fognak labdába rúgni.
(tól sok helyen csapkodnak)

Nincs kit a hatalomba tólni. Túl köcsög ahhoz az ellenzék. Demokratikus választáson esélyük sincs. Lehet, hogy most a 2/3-ad nem lenne meg, de 18 még nagyon messze.
Az ellenzék hamarább fog kifulladni, szerintem.

aki másnak vermet ás....

inreallife 2014.12.03. 22:24:10

@tölgyes: hosszabb távon akkor is jobb lenne. a helyzet meg ugyanaz lenne, a tüntetők kergetik el a kormányt, miközben kapják az áldást a nemzetközi közösségtől...

6.Lenin 2014.12.03. 22:34:06

@inreallife:

Mi változna olyan óriásit, ha veszítene a Fidesz?

Hány országban kormányoznak 2/3-ad nélkül?

Lassabban/nehezebben menne néhány dolog, de kis is veszítene ezen?
Miért tartunk ott ahol vagyunk?
Mert nem tudták az előzők meglépni, kellő támogatás hiányában.
(meg erős ellenzéki ellenállás miatt)

Az ellenzék továbbra se tudna megakadályozni olyan sok dolgot.
Sokkal rosszabb lenne.

Tudna bármit is megoldani, bárki is, rövidtávon?

Itt a példa a szomszédban. Rengeteg feleslegesen kidobott pénz, és emberi életek.

Az utóbbi évek történései bizonyítják, elkezdeni nem nehéz, de 1x valakinek csak el kell majd számolnia a hátrahagyott hullahegyekkel.

Az irigy ember nem épít, rombol.

NYJetsTD 2014.12.03. 22:38:05

@6.Lenin:
Nehéz lehet ilyen fóbiával élni. Mi az, amiről neked nem a baloldal jut eszedbe? Egyetlen kommentben sem adsz értékelhető választ, érvelést kedvenc narancs pártod mellett. Csak a bal fóbia.
Közben meg észre sem veszed, meg sem érted, hogy az emberek többsége nem akarja a régebbieket sem.

Megöregedtél, elakadtál, törődj bele.

tölgyes 2014.12.03. 22:48:37

@inreallife: Ezzel a két bejelentéssel az a baj, hogy

1. Az, hogy O. fasiszta nem igaz. Orbánról lehet sok mindent mondani, de a fasisztázása nem indokolt. Ilyet nyilván csak olyan emberek mondanak, akik érdekeiktől és hitüktől átitatva nem sokat törődnek a tényekkel, ráadásul a "hatalmi gőg" mindennapjaik természetes megnyilvánulása.
2. A diplomata kijelentésével pedig az a baj, hogy jelen formájában nem több rágalomnál. Nekik rendelkezésre álnak - ha állnak - a tények. Ha ez így van, akkor álljanak elő vele. Végül is ez lenne a kötelességük a számos nemzetközi szerződés alapján.

Én ugyan nem tartom kizártnak, hogy vannak ilyen információik, az is elképzelhető, hogy ezek megalapozottak, de ha az ügyeket szeretnék megoldani, akkor előállnak a konkrét ügyekkel és nem hivatkoznak arra, hogy nem kapták meg a leveleket. Most azonban hónapok óta folyik a handabandázás és az látszik, hogy a céljuk nem a dolgok rendbetétele, hanem a destabilizálás. Miért baj ez?? Amiatt baj, ami Irakban, Egyiptomban és Ukrajnában történt. Szét lehet zilálni egy országot – Róma ebben nagymester volt, történelmükben lehet olvasni az alapelveket is és a konkrét módszereket is -, de mi lesz a következő lépés?? Látjuk, hogy Irakban káosz lett. Egyiptomban Líbiában, Ukrajnában szintén. Márpedig innen nézve a dolgot, akkor itt a tét már nem Mo., hanem, az Eu. Azt a következtetést is le lehet vonni, hogy Európa szétzilálása a feltétele a tartós amerikai tartós versenyképességnek.. vagy azt gondolják, hogy ez a feltétele.

Ami az egyéni körzeteket illeti: akkor lett volna itt igazi balhé, ha 2014-ben átállnak erre az angol szisztémára.:)

6.Lenin 2014.12.03. 22:51:01

@NYJetsTD:

Leszarom a ballib tábort, meg ezeket a "civileket" is, ez igaz, de...

Akkor válaszolj nekem...
az 1xű ukránok mikor fogják érezni, hogy jobban élnek (ha életben maradnak) ?
Az afgánok, irakiak,líbiaiak,egyiptomiak, szíriaiak vagy soroljam még?
Mikor fogják érezni, hogy megérte az a sok vér/pénz, amit elvárt tőlük a nagy liberális demokrata barát?

Miért kéne nekünk is ebbe a sorba beállni?
Engem ez érdekel, nem a Fidesz, vagy bárki.

De ne várd tőlem, hogy azt a sorsot kívánjam az unokáimnak, ami az említett országok gyerekeire is vár.

Vagy nálunk tényleg azért rágják a körmüket a "jóbaráték", hogy a szabolcsi, baranyai cigányok éheznek?

az otthoniak meg éppen üzleteket fosztogatnak, autókat gyújtogatnak.

Biztos belehülyültek a jólétbe.

NYJetsTD 2014.12.03. 23:22:03

@6.Lenin: Mondom, fóbiáid vannak.

Hazánk nem Ukrajna, Szíria, Egyiptom, stb.stb.
Más gazdasági érdekek, beruházók, gazdasági és politikai csoport.

Teljes ostobaság ezzel dobálózni.

"De ne várd tőlem, hogy azt a sorsot kívánjam az unokáimnak, ami az említett országok gyerekeire is vár."

Te sokkal rosszabbat kívánsz. Egy korrupt, maffiaszemléletű, demagóg, rosszkedvű, szegény országot szeretnél nekik. Ahol majd mostani "isteneid" fogják csicskáztatni őket. Ők meg cserébe leköpik a sírod. Mert tudják, nagypapi egy kis álpatrióta, mézes-mázos beszédért cserébe segített kirabolni az országot és a kis lázár gyerek ezért tud majd éppen dél-franciaországi villájából röhögni rajtuk...

"Biztos belehülyültek a jólétbe."

Ez annyira te vagy. A demagóg összevágások nagymestere. Soha senki nem állította, hogy Nyugaton minden rendben van. Ott is van bűnözés, szegénység, munkanélküliség.
Az arányok, a trendek, a valóság azonban mindig messzire lekörözi a keleti országok világát. Aki ezt tagadja, az egyszerűen egy hibbant. Ha a nyugat haldoklik, akkor a kelet egyenesen feldobta a talpát.

6.Lenin 2014.12.03. 23:35:19

@NYJetsTD:

Azt én nagyon megértem, hogy akiknek eddig dőlt a lé, most szarban vannak, és mindent megtesznek, hogy visszatérjen a régi.

Azt is megértem, hogy nagyon sokan bedőlnek ennek, és mivel minden rendszerben lent "szívnak", nem nehéz ilyen demagóg dumával elégedetlenséget szítani.

"Az arányok, a trendek, a valóság azonban mindig messzire lekörözi a keleti országok világát. Aki ezt tagadja, az egyszerűen egy hibbant."

Én is már leírtam többx is, hogy annak idején rosszul csináltuk.
Már akkor példát kellett volna venni a művelt nyugattól.

Mikor hont foglaltunk, nekünk is ki kellett volna irtani az őslakókat és gyarmatosítani. most mennyivel könnyebb dolgunk lenne nekünk is.

Mi meg hagytuk, hogy minket fosztogassanak, most meg számon kérik, hogy nem tudjuk őket utolérni.

livengood 2014.12.04. 00:08:15

A mai hírekből azt szűröm le, hogy beérett az, hogy OV öt év óta sűrűn lábon lövi magát. Eddig csodálni lehetett ahogy mindezt komolyabb sérülés nélkül megúszta. Most valami megváltozott. Lavinának látszik. Ősz óta, eddig egyre sűrűbben borult a bili, de ez a hét, a mai nap határvonalnak tűnik.

Minden egyszerre indul el, az elmúlt öt év összes botránya éled, az összes bel- és külpolitikai bomba egyszerre kezd újra ketyegni. OV ezen már nem tud úgy úrrá lenni mint korábban.

A mesterséges háborús hangulatba ringatott Fideszes választói kemény magnak semmi sem lesz már olyan békés és felhőtlen a narancség alatt mint korábban. Az eddig képzelt támadások helyett valódi kereszttűz zúdul rájuk, mert nincs rettenetesebb annál mint amikor egy közülük való őszinte hívő ráébred arra hogy becsapták. Olyan haragot senki sem érezhet amilyet az a "forradalmár" érez aki ráébred, hogy eszmetársai elárulták. Sajátjaiban olyan pusztítást sem vihet véghez senki amilyenre egy háborúra eszközökkel és lélekben is felkészült, elárult, hithű "forradalmár" képes. Oda a Békemenetes felsőbbrendűség érzésének. Megrendül a hit, a mocsok OV rendszerének összes eresztékén keresztül egyszerre bugyog elő.

Ez év végére határvonalhoz értünk az Orbán rendszer történetében.

NYJetsTD 2014.12.04. 00:15:08

@6.Lenin:

"Azt én nagyon megértem, hogy akiknek eddig dőlt a lé, most szarban vannak, és mindent megtesznek, hogy visszatérjen a régi."

Mert narancséknál nem így van, igaz?

"Mi meg hagytuk, hogy minket fosztogassanak,"

Amíg te a saját tolvajainkat is csak félszemmel nézed, mit ér a kritikád kifelé?

"most meg számon kérik, hogy nem tudjuk őket utolérni."

2004-ben kaptunk egy lehetőséget. Nem éltünk vele.
Mondjuk én úgy gondolom, hogy a lakosság kb. fele teljesen alkalmatlan is az európai életre. Viszont alkalmasak arra, hogy demagógiával megvegyék őket.
De a legszebb az egészben, hogy most még jobban teperünk a nyugattal szemben. Ami csak növeli a leszakadást.
Szar ügy. De megérdemeljük.
De ezt a fost és egyik előidőzőjét a blogíró mégis zseniálisnak tartja. Csodálkozunk, hogy itt tartunk?

NYJetsTD 2014.12.04. 00:21:40

@livengood: nagyon igazat szóltál. Addig játszották a háborúsdit képzeletbeli ellenfelekkel, nem létező támadások ellen, hogy most, mire tényleg megkapták az első valós pofonokat, nincs mit újratölteni. Megy is a kapkodás ezerrel.
De a fidesz szavazóknak ez majdnem mindegy. Ha kell orosz ellenesek, de két hét múlva már ők legnagyobb barátaink. Ha kell imádják Amerikát, de most éppen gyűlölt szemetek. Játékszerek ők, a puhatestű kategóriából.

tölgyes 2014.12.04. 11:31:15

@NYJetsTD: Ez a sommás ítélet - "lakosság kb. fele teljesen alkalmatlan is az európai életre" - maga a szín tiszta demagógia. Majd természetesen Ön, az ellenzék, a kormánypárt, vagy az Eu, vagy az USA eldönti, hogy mik a demokráciára való alkalmasság feltételei, ki az, aki alkalmas és ki az, aki nem. Ez úgy marhaság, ahogy leírta.

A kérdés az, hogy az európai demokrácia és magyar képviselői tudtak(nak)-e elég vonzó, elfogadható demokratikus alternatívát kínálni 40 év rákosizmusa-kárárizmusa, a rendszerváltás anakronizmusai és tévelygő demokráciája után. Úgy látszik nem tud(n)tak. A mai ellenzék politikai személyiségeinek volt a bizonyításra 12 évük. A mostani kormánypárt is megkezdte kormányzásának kilencedik évét. Az emberek pedig azt látt(j)ák, hogy az ország szocializmusban felhalmozott csekélyke értékeit is elherdál(t)ják. A külföldi tőke szabadon érvényesíti saját érdekeit és ezeknek az érdekeknek rendeli alá a magyar erőfeszítéseket. A magyar politikai(és nem csak politikai) vezetés pedig ebben csatlósként és nem gazdaként viselkedik.
Tehát azt tapasztalta ez az alkalmatlan tömeg, hogy korábban is külföldi érdekeknek rendelték alá az erőfeszítéseiket és most is. A demokrácia nem hozott nekik több szabadságot. Mert azt a szabadságot, amit politikai téren nyertek (tüntethetnek, választhatnak, szervezkedhetnek) elveszítették gazdasági lehetőségeik szűkölésében. Százezreknek lett elemi élménye a munkanélküliség, a javaikból való kisemmizettség. Ezt az élményt erősítette, hogy a társadalom elitje (nem csak politikai, de gazdasági elitje és vezető humán értelmisége is) húsz krajcárért cserben hagyta őket.
Vagyis azt tapasztalta, hogy a honi elit visszaél a bizalmukkal, az Eu és az USA nem honorálja demokratikus erőfeszítéseiket. Nem honorálja a már tőkeként többszörösen visszafizetett adósságuk elengedésével, mérséklésével, de a honi piacképes szektorok támogatásával sem. Sőt ezekre tette rá először a kezét. Mint ahogy nem honorálta korábban forradalmi erőfeszítéseiket sem. A demokráciabajnok USA elnökének szavai ott csengnek - tudatosan, vagy tudat alatt - milliók fülében: "Senki sem kérte a magyarokat, hogy csináljanak forradalmat". Arra se kérte a magyarokat senki, hogy a német egyesítést segítse. Sőt kifejezetten azt kérték, hogy ne segítse. Vagyis Európa még 89 elején is azt kérte a magyaroktól, hogy ne a demokráciát, hanem a megosztottságot támogassa.
A németek meg az egyesítéskor mondtak szép szavakat, de aztán saját érdekeik minden áron való érvényesítésére koncentráltak. Most ugyanez az értetlen közömbösség és haszonelvűség szól az Eu-ból is és az USA ból is. Miközben minket Vida Ildikó állítólagos csínytevései miatt vegzálnak, egész jól tűrik a térséget kirabló multikat és a nekik tett junkersi gesztust. Nemcsak tűrik, de az Eu „első” emberévé emelik meghálálva érdekköreik érdekében kifejtett áldásos tevékenységét.. és ilyenkor senki nem szól arról, hogy az ott elcsalt pénz forrása lehetne társadalombiztosításnak, közösségi beruházásoknak.
Már évtizedek óta tapasztaljuk; nem a segítő együttműködés szellemében , hanem a kitől szerzünk nagyobb gazdasági előnyöket elvet követve politizálnak. Joggal mondhatja bárki, hogy nem is szabad mást elvárni. Ha ez igaz, akkor viszont nem kell olyanokat írni, hogy a magyarok fele alkalmatlan.. vagy ha igen, akkor ez még mindig abból fakad, hogy a magyarok remélnek valamit. A történések majd meggyőzik őket arról, hogy kívülről, belülről nem remélhetnek semmit. Csak az a biztos, amit ők maguk garanciaként kiverekednek maguknak. Ez a tanulási folyamat még csak most kezdődik igazolva, hogy a hála nem politikai kategória.

graycivil 2014.12.04. 15:26:24

@Khal Drogo: A hatás nem azonnal jelentkezik. Azért Gyurcsány 2009-es lemondását, majd 2010-et nem nevezném következmény nélkülinek.

6.Lenin 2014.12.04. 18:36:29

@NYJetsTD:

"2004-ben kaptunk egy lehetőséget. Nem éltünk vele. "

Mire kaptunk lehetőséget?
Te tényleg bevetted, hogy azért vettek be bennünket, mert fel akartak emelni a saját színtükre?
Akkor ők miből élnének?

Te 1 álomvilágban élsz,de...

OK! Tegyük fel, hogy valóban aggódtak értünk. szerették volna, ha a sok évtizedes (évszázados) lemaradásunkat a segítségükkel ledolgozzuk. Tolták a lóvét ezerrel.
Az idetelepült cégek, bankok nyugati béreket fizettek, hogy gyorsítsák a felzárkózást. Modern technológiát adtak, olcsón, és drágán vették tőlünk a csúcstermékeket.

izé...

2004-ben volt 1 balfácán kormányunk. 2008-ig nem hogy ledolgoztunk volna valamit is,de csőd szélére kerültünk, jól eladósodva.
2010-ben jött 1 új kormány, új elképzelésekkel. Azóta minden megtesznek, hogy nehogy valami is sikerüljön, mert sérülnek az érdekeik.
Nyugati érdekeket (főleg gazdasági)sértünk.

Mindent elkövetnek, hogy visszategyenek 1 mameluk kormányt, aki kiszolgálná az ő érdekeiket.

(1re több ország szeretné a saját érdekeit érvényesíteni, és ez botrány az USA szemszögéből nézve)

(nyilván ez a kormány is téved, főleg, mert megpróbál új megoldásokat keresni, mint sokan mások is. Nincs követhető sikeres példa)

De...fogadjuk el, hogy mindent rosszul csinálnak és rövidesen megbuknak.

A régi ballib tábor már nem kell (?) senkinek, jöjjenek az újak, civilek.

-Szevasztok, már vártunk benneteket!
-Itt vagyunk, örvendjetek.
-OK, de ti mit fogtok csinálni?
-Izé...jólét, meg minden, lóvé szarásig mindenkinek,totál nyugat, buzulhatsz is nyugodtan, te leszel a menő.
-Dolgozni kik fognak?
-Hát ti, B+, mi majd irányítunk benneteket(amit a barátaink majd kérnek tőlünk)

Tényleg azt hiszed, hogy itt bárki is 15 perc alatt jólétet tudna teremteni? Senki nem lopna (bocs, de az ózdi jobbikos, a zuglói kurva becsületes tiszta pacák is a saját lóvéját emelte elsőként az égbe, pedig még lófaszt se csináltak/bizonyítottak)

Mondja már meg valaki, hogy mit is szeretnének valójában.

(csak ne Ukrajnára, Afganisztánra,Irakra,Szíriára,Görögországra, Spanyolországra,Portugáliára ....stb hivatkozzon valaki, mert az nagyon gáz lenne)

Hiányzik 1 világháború, hogy néhány évtizedre a helyükre kerüljenek a dolgok?
Én meglennék nélküle (szerencsére akkor születtem mikor a vége felé járt a II., de így is kijutott néhány kísérletezés, amit jobb lett volna elkerülni)

Szóval, mit is kínálsz az eddigi sok szar helyett?
Honnan importálnál civileket (akik mentesek lennének minden eddigi beidegződéstől)?

NYJetsTD 2014.12.04. 19:38:59

@6.Lenin: a véleményed már régóta nem mérvadó. Aggódsz a nyugdíjad, a söröcskéd, meg a kis pörkölted miatt. Megértem, csak nem érdekel. A normális emberek nem akarnak még negyven évet élni ebben a posványban, jövőkép, biztonság, normális közélet nélkül.
Az hogy megint belevetted a nyomorult baloldalt, megint a fóbiádat jelzi. Gyógyszert be, bluest fel, hír tv kikapcs, alvás.

"De...fogadjuk el, hogy mindent rosszul csinálnak és rövidesen megbuknak."
Az egyetlen, amit írásodból elfogadok... :)

NYJetsTD 2014.12.04. 19:52:51

@tölgyes: "szín tiszta demagógia"

Persze, mert ez számodra nem elég pc... De attól még ez a valóság. Funkcionális analfabéták, iskolázatlan vagy félművelt tömegek... erre és emiatt lehetetlen normálisan fejlődni, gondolkodni, beszélni. Aki tagadja, csukott szemmel járkál.

"A demokrácia nem hozott nekik több szabadságot."

Egyértelmű. De erről nem a demokrácia tehet.

"A demokráciabajnok USA"

Annyira fáraszt a magát jobboldalinak nevező csoport furcsa érvrendszere, melyben az USA most a gonosz, Oroszország meg a tündér. Csak józanságot elvtársak. Minden ország a saját érdekeit képviseli. Csak mi a pofozóládát választottuk.

NYJetsTD 2014.12.04. 20:00:55

@6.Lenin: erős érv, meghajolok előtte... :)

6.Lenin 2014.12.04. 20:16:01

@NYJetsTD:

Aki csak kritizál anélkül, hogy valóban jobbat tudna felmutatni, az szerintem hülye. Ezt soxorosan bizonyítottad.
(pofázni a hülye is tud...nem saját megállapítás.Népi bölcsesség)

NYJetsTD 2014.12.04. 20:24:38

@6.Lenin: Kinek mutassak? Neked? Az országnak? A világnak?
Most előbb dolgozom egy kicsit a globális felmelegedés ellen, a Mars utazáson, a barionszám-megmaradás sérüléseinek elemzésén és a legjobb székelykáposzta recepten, de megígérem, után megmentem az országot is. Addig viszont viseld el a kritikát.

6.Lenin 2014.12.04. 20:33:33

@NYJetsTD:

Te nem kritizálsz, te hőbörögsz.
Ez az állandó mellébeszélés is ezt igazolja.
Szerintem folytathatjuk, bár nem sok értelmét látom.
Az ilyen hülyékkel tele a net, főleg ha a poszt kint van az indexen.
Minden hülye kötelességének érzi,hogy tudassa a világgal a "kritikai" böffeneteit.
aztán nem tudnak kitörni a néhány %-os támogatottságból.

(a gyengébbek kedvéért ez nem a kormány dicséretét jelenti, az ellenzék balfaszságát inkább)
Lényegtelen.

NYJetsTD 2014.12.04. 21:32:56

@6.Lenin:
most ez komoly? A mellébeszélés nagymestere oktat itt? Szerinted rosszul alszom mától, mert egy vén trotty komcsinak nem tetszik, hogy valaki bírálja az államosítást és a maffia tempót? Vicces vagy. Ja, nem.

6.Lenin 2014.12.04. 22:03:22

@NYJetsTD:

Már megint hőbörögsz.
Soha nem voltam tagja 1 pártnak sem. a komcsikat végképpen utáltam, de igaz a "liberálisokat" 1 hangyányival jobban (pedig 90-ben majdnem beléptem az SZDSZ-be)

Jár a pofájuk, de még semmi sem jött össze igazán nekik. kivéve, hogy néha elhúznak, igaz nem önszántukból.

Nekem az a vicces az olyanok esetében, mint te is, hogy minden szar, amit nem ti csináltok, de igazán sikeresek még soha nem voltatok.

Én mindig megoldottam a saját problémáimat, leszarom, hogy ki van hatalmon, de a hülyéktől nem szoktam tanácsokat elfogadni.
Mindenki oldja meg a saját problémáját.
Neked problémád van a jelenlegi kormánnyal, zavard el, de nem zavar, hogy már 2x nyertek 2/3-al?

Tényleg ők a hülyék?

(szvsz... ha valaki 1 hülyét képtelen leváltani, az csak hülyébb lehet)

Biztos, hogy jobban alszol esténként miután itt kiéled a ........,de ez nem igazán izgat , de valóban vicces)

Blues aláfestéssel, remek szórakozás 1 unatkozó nyuggernek.

-Pfujj, ön segget nyal?
-Miért? Ön is azt csinálja.
-Az igaz, de ez amerikai segg.

Értelmes (?) emberek foglalatossága/harca minden blogon.
Ez tényleg vicces nekem.

Jó éjt!
Mindenkinek.

A blues örök, a nyomor meg divat
hiába vagy irigy, sose leszel kínai

NYJetsTD 2014.12.04. 22:25:57

@6.Lenin: "Neked problémád van a jelenlegi kormánnyal, zavard el, de nem zavar, hogy már 2x nyertek 2/3-al?"

Persze hogy zavar. Hiszen pont az ilyen hülyék segítségével, mint te, a funkcionális analfabétákkal, álpatriótákkal, félműveltekkel és a gerinctelen seggnyalókkal tudnak nyerni a tehetségtelen és nevetséges ellenzék asszisztálásával. Örüljek ennek? Örüljek, hogy jó ha pár százezer ember érti, mi a gond az országgal?
Aludj inkább. Álmodj a szép orosz sztyeppékről. Az való neked, nem a politika.

tölgyes 2014.12.05. 12:30:13

@NYJetsTD:
A tiszta demagógia arra volt utalás - szerintem nagyon egyértelmű és egyszerű szavakkal - hogy nem lehet emberek tömegét, egy ország lakosságának felét demokráciára alkalmatlannak minősíteni. Ez a kijelentés fölényeskedő, szélsőséges és kirekesztő. A radikális szélsőségek tipikus megnyilatkozása.

A demokrácia mint fogalom nem tehet a szabadság hiányáról A 89 után a paktum eredményeként megvalósult demokrácia azonban tehet arról, hogy nem hozott a többség számára több szabadságot. Azt is leírtam miért.

"Mert azt a szabadságot, amit politikai téren nyertek (tüntethetnek, választhatnak, szervezkedhetnek) elveszítették gazdasági lehetőségeik szűkölésében. Százezreknek lett elemi élménye a munkanélküliség, a javaikból való kisemmizettség. Ezt az élményt erősítette, hogy a társadalom elitje (nem csak politikai, de gazdasági elitje és vezető humán értelmisége is) húsz krajcárért cserben hagyta őket." Kiket hagyott cserben? Azokat akiket a mindenféle színű és pártállású politikai elemzők a rendszerváltás veszteseinek szoktak nevezni.

Azt írja:
"Annyira fáraszt a magát jobboldalinak nevező csoport furcsa érvrendszere, melyben az USA most a gonosz, Oroszország meg a tündér. asztalta, hogy a honi elit visszaél a bizalmukkal, az Eu és az USA nem honorálja demokratikus erőfeszítéseiket."

1. Először is én az oroszokról egy szót sem írtam. Csupán arra utaltam, hogy a magyar 56 orosz beavatkozása az USA vezette nagyhatalmak jóváhagyásával történt, amit még az akkori elnök cinikus szavai is megerősítettek.
2. Ráadásul az USA-t most is ugyanaz a cinizmus jellemzi. Erről is világosan fogalmaztam: "Már évtizedek óta tapasztaljuk; nem a segítő együttműködés szellemében , hanem a kitől szerzünk nagyobb gazdasági előnyöket elvet követve politizálnak. Joggal mondhatja bárki, hogy nem is szabad mást elvárni. Ha ez igaz, akkor viszont nem kell olyanokat írni, hogy a magyarok fele alkalmatlan.. vagy ha igen, akkor ez még mindig abból fakad, hogy a magyarok remélnek valamit." - a kiábrándulás folyamatának még csak a kezdetén vagyunk.
3. Továbbá ha Ön is azt gondolja, hogy itt az érdekek harca folyik, akkor nem kell csodálkozni a harcon magán és az azzal járó harci zajon sem. Ezt a harcot nem úszhatjuk meg. Demokratikus barátaink mohóságának épp úgy nincs határa, mint ahogy diktatórikus szövetségeseinknek is határtalanul mohóak voltak.

6.Lenin 2014.12.05. 19:42:21

@NYJetsTD:

"Persze hogy zavar. Hiszen pont az ilyen hülyék segítségével, mint te, a funkcionális analfabétákkal, álpatriótákkal, félműveltekkel és a gerinctelen seggnyalókkal tudnak nyerni a tehetségtelen és nevetséges ellenzék asszisztálásával. Örüljek ennek? Örüljek, hogy jó ha pár százezer ember érti, mi a gond az országgal?"

Túlzásba estél (a pár száz ezerrel...néhány tucat hiszi magáról)

Tipikus "liberális" (szadeszes) gondolkodás...
Mindenki hülye,igaz mi se tudtuk eddig bizonyítani, hogy mi mások lennénk, sőt, már nem is létezünk, de még most is mindent meg tudnánk oldani, ha hagynák, de sajnos nem hagyják.
Ezt nagyon nehéz feldolgozni, de ezt sem érti senki.

(amúgy igazam lett, te tényleg .........)

izé... milyen országot is szeretnél?
(erre valahogy nem szeretsz válaszolni)

-Elnézést, miért is tetszik tüntetni?
-Szeretnék 1 más országban élni, mint a jelenlegi.
-Rendben, de akkor miért van itt? Miért nem megy el innen, már szabad.
-Én itt szeretnék más országban élni.
-Rendben, és milyen lenne ez a más ország?
-Tényleg nem érti? Mást szeretnék és kész.
-Milyen lenne az a más?
-Nem igaz, hogy ennyire hülye valaki.Mást akarok, mint ez. Mi nem érthető ezen?
-Mert hátha én is azt szeretném amit ön.
-Ne vicceljen, azt se értette, hogy én mást szeretnék, honnan tudná, hogy esetleg ön is azt szeretné? Pont ön.
-???

NYJetsTD 2014.12.06. 14:49:50

@6.Lenin: "Túlzásba estél (a pár száz ezerrel...néhány tucat hiszi magáról)"

Csak szeretnéd, hogy ennyien legyenek. Sokkal több normális ember él itt is, csak inkább nem süllyednek le az ostoba, félhülye emberekkel vitatkozni. Ahogy a vicc is mondja, azon a szinten verhetetlenek...

"izé... milyen országot is szeretnél?
(erre valahogy nem szeretsz válaszolni)"

Persze, hogy nem. Mert ez nem komment téma. Itt ez pörgős helyszín, nincs idő és lehetőség mindent kivesézni. Ezernyi dolgot kellene megváltoztatni, ezernyit átbeszélni. Sőt, megvitatni. Akár veled is. De amíg csak annyit tudsz hozzászólni, "hogy de a baloldal"... addig mi értelme? Erre sem időm, sem energiám.

6.Lenin 2014.12.06. 15:15:23

@NYJetsTD:

" Sokkal több normális ember él itt is,..."

Ebben 1rtértünk, de ők tudják is, hogy mit is szeretnének.

Az a néhány tucat (jó, legyen 1-2 száz ezer), nos ők nem tudják, csak azt, hogy aki sikeresebb, az gyűlölni kell.
Ennyit tudnak/tudtak (eddig) felmutatni.

( a gyengébbek kedvéért, ez nem azt jelenti, hogy ez lenne a tökély, de mindenképpen előrelépés az eddigiekhez képest.Sőt talán nem a jelenlegiek valósítják meg, de lehet, jönnek majd , akiknek sikerülni is fog.Visszaút nincs-esetleg rövid időre, de az a végleges bukás lenne)

(aki nem tudja néhány sorban összefoglalni/megfogalmazni az elképzeléseit, annak nincsenek is. Hosszan a hazugságot szokták magyarázni)
Szerintem.

NYJetsTD 2014.12.06. 16:12:59

@6.Lenin: "Az a néhány tucat (jó, legyen 1-2 száz ezer), nos ők nem tudják, csak azt, hogy aki sikeresebb, az gyűlölni kell."

Ez baromság. Nem a sikerrel van gondja a normális embernek, hanem a hozzá vezető úttal. Ne kelljen már tapsolni ahhoz, ha valaki nulla munkával, de lopással, csalással, korrupcióval ér el "sikereket". Ezt nem érteni, na ahhoz már arc kell.

"a gyengébbek kedvéért, ez nem azt jelenti, hogy ez lenne a tökély, de mindenképpen előrelépés az eddigiekhez képest."

Előrelépés? Van ahol igen, van ahol nem. Az biztos, mostanra sikerült mindent felforgatni. Vannak dolgok amiket értelmesen, de sajnos a legtöbbet az egész ország kárára. Felőlem ezer évig uralkodhatna a fidesz, ha nem lenne korrupt, hazug és velejéig bűnös a mostani állapotokban. Amellett, hogy ez nem menti az mszp totális bénázását.
Szóval a gondom nem az, ki jönne a fidesz helyére, mert az még most nem látható. Sajnos.
Én azt nem értem, a fidesz szavazói miért annyira gerinctelenek, hogy saját pártjukra nézve még a legenyhébb kritikát sem gyakorolják, hanem csak visszafelé mutogatva vagy félrebeszélve mismásolnak? Az ő számukra tetszetős a mostani közhangulat?

"(aki nem tudja néhány sorban összefoglalni/megfogalmazni az elképzeléseit, annak nincsenek is."

Egy ország jövőképéről? Iszol te rendesen? : )

6.Lenin 2014.12.06. 16:58:21

@NYJetsTD:

Van 1 eléggé elfogult véleményed, amit szerintem 1 bíróság előtt nem tudnál minden kétséget kizáróan bizonyítani.

korrupció volt/van/lesz mindenhol, ahol emberek kezében bármilyen hatalom van (amivel vissza is lehet élni).

korlátozni kellene? Igen. Ez mindenkinek az érdeke(lenne).

Mo-on jelenleg az ellenzék az irigységre alapozza a mondandóját. Más mondanivalója nincs.

Ne hasonlítsuk már magunkat volt gyarmattartó országokhoz, vagy bárki máshoz is. Az csak torz képet adhat, hiszem minden oldal a maga számára kedvező mutatókat mazsoláz ki.

Magunkat csak a saját múltunkhoz lehetne hasonlítani (de ez is torz, hiszen generációk nőttek fel, megváltozott gondolkodásmóddal).

1et kellene eldönteni, mit is szeretnénk.

Túl sokat nem lehet, hiszen szövetségi rendszeren belül vagyunk, amit magunk választottunk.

) elfogadjuk, hogy másod-,harmadrendű ország vagyunk és maradunk, mindig is kiszolgálva mások "felsőbbrendű" érdekeit, és örülünk a morzsáknak.

) megpróbálunk magunk számára kiharcolni 1 jobb pozíciót. Azt, hogy valaha is 1enrangú/jogú félként kezeljenek nyugodtam álomként kezelhetjük.

Megy a duma mindkét részről 1000el? Hát persze, mindenki harcol a saját érdekeiért.

Itt a lényeg...a saját érdekeiért, de ez nem jelentheti 1ik részről sem, hogy ezt ne vegye figyelembe. A másik érdekeit is. Ebben valóban lehet (akár látszólag/szándékosan hibázni)

Izmoznak a fiúk? Még jó, szart érne, ha nem ez lenne.

Közben becsúsznak hibák minden oldalról, hát ez is természetesnek vehető...nincsenek tökéletes emberek 1ik oldalon sem. Az érdekek harca már csak ilyen.

Érdekek vannak.
a kérdések azok, hogy miként lehet ezeket érvényesíteni a lehető legkisebb veszteségek árán. ezeken kellene vitázni, és nem mesterségesen szított hisztiken.

Jelenleg megy is a szarkeverés ezerrel, mindkét oldalon, de ez ezzel (is) jár.

Vannak vesztesek? Természetesen, és el követnek mindent, hogy visszakerüljenek.
Megtévesztenek embereket?
Igen, de csak azokat lehet, akik nem gondolkodnak.

Ezekből minden oldalon vannak bőven, vagy talán olyanok is, akiknek az érdekei nem egyeznek 1ik oldal érdekeivel sem.
Mást szeretnének, de még nem tudják, hogy mit.

Szar ügy az biztos.
Hőzöngeni meg felesleges, úgyis kiderül, mert átlátható a mögöttes szándék, vagy a tájékozatlanság/irigység/düh a sikertelenség miatt (ezekkel kár is foglalkozni, kisebbségben vannak/lesznek mindig)

mindez szerintem

"Iszol te rendesen? : ) "

Kellene?
Mennyit?
Mit?
süti beállítások módosítása