Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) bajnai gordon (15) Bajnai Gordon (2) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) fidesz (130) Fidesz (2) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) gyurcsány ferenc (49) Gyurcsány Ferenc (1) habonyizmus (1) habony árpád (2) Habony Árpád (1) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) heti válasz (1) Heti Válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) Jávor Benedek (1) jávor benedek (3) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) Jobbik (1) jobbik (76) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) Karácsony Gergely (1) karácsony gergely (3) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) medián (9) median (1) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) mesterházy attila (34) Mesterházy Attila (3) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) mszp (104) MSZP (1) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) Orbán Viktor (9) orbán viktor (114) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) schiffer andrás (9) Schiffer András (1) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) Simicska Lajos (2) simicska lajos (3) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szíjjártó péter (1) szijjártó péter (6) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) Veszprém (1) veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
11:20

„Az emberek ezt szerették volna, tehát így választottak, ezt tudomásul kell venni a demokráciában” – válaszolta ma reggel a köztelevízióban kedvesen mosolyogva Szalai Annamária Krizsó Szilviának arra a felvetésére, hogy a függetlennek mondott média testület élére a miniszterelnök javaslatára és a kétharmados kormánytöbbség támogatásával minden bizonnyal ő kerül majd. Az emberek akaratára való állandó hivatkozás kommunikációs fogásnak egyelőre megfelel, arra azonban nagyon vigyáznia kell a Fidesznek, hogy legalább saját magát ne csapja be vele.

A 2010-es választás valóban példátlan felhatalmazást adott a győztesnek. A közel 53 százaléknyi támogatás a választási rendszer aránytalanságai miatt a kétharmadosnál is nagyobb parlamenti mandátumarányt eredményezett, aminek következtében a Fidesz – még pontosabban a párt vezetője - szinte teljesen szabad kezet kapott arra, hogy a következő négy évben intézményeket alakítson át, politikai pozíciókat foglaljon el és megvalósítsa szakpolitikai szándékait.  Arra már akadt példa a magyar politikában, hogy egy koalíciónak ehhez mérhető többsége volt, de arra még nem, hogy ez a politikai bázis szinte egyetlen központból, egyetlen politikus akarata által legyen mozgatható. Horn Gyulának meg kellett küzdenie a miniszterelnököt folyamatosan korlátozni kívánó koalíciós partnerével, sőt, időnként saját pártjával is, Orbán Viktor esetében ilyesmiről egyelőre nem beszélhetünk.

A politikai színtéren meglévő példátlan és tartósnak látszó egység és többség azonban nem jelenti azt, hogy a kormány minden döntését automatikusan lelkes támogatás övezi a választók részéről. Áprilisban a szavazók többsége nem valaki mellett voksolt, hanem elsősorban a kormánnyal – és kisebb részben a teljes politikai elittel – szembeni utálatát kívánta kifejezni. Ezért is érezhette jól azt a Fidesz, hogy a választók nem várják el tőlük a kormányzati programjuk részletes bemutatását, bőven elegendő, ha Gyurcsány nevének sűrű emlegetésével világossá teszik, hogy ők mindent elleneznek, ami az elmúlt években történt. Ezért is tehette meg a legnagyobb ellenzéki párt, hogy csak elvétve közölt konkrétumokat terveiről, s engedte, hogy mindenki azt lásson bele a programjukba, amit éppen szeretne. A Fidesz elsősorban ennek a nagyon erős tiltakozó - mást kívánó hangulatnak köszönheti hatalmas győzelmét; s nem annak, hogy a választók minden tervüket jobbnak, szebbnek és kívánatosabbnak tartották riválisaikénál.

Mindezek után a Fidesz óriási hibát követne el, ha elhinné saját propagandáját; azt, hogy az emberek 2010-ben olyan forradalmat hajtottak végre a szavazófülkékben, amely minden későbbi kormányzati cselekvést majd úgyis igazol előttük. Lehet, hogy a kormányzó párt óriási előnye a közvélemény-kutatásokban tartós lesz, ez a helyzet azonban nem magától, automatikusan jöhet létre, hanem keményen meg kell dolgozni érte. „A miért teszik ezt?” kérdésére egy darabig hatásos válasz lehet az emberek akaratának emlegetése, de ha nem vált időben a kormányzó párt, és kezdi el érdemben indokolni, magyarázni cselekedeteit, egy idő után a sokat hivatkozott emberek akár felül is vizsgálhatják korábbi döntésüket.

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr122195255

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mit akartak az emberek? 2010.08.04. 07:34:01

Áprilisban a szavazók többsége nem valaki mellett voksolt, hanem elsősorban a kormánnyal – és kisebb részben a teljes politikai elittel – szembeni utálatát kívánta kifejezni.

Trackback: A háló szabadsága 2010.08.03. 19:42:58

Az internetes orgánumok, közlések jogi egyenrangúsítása a nyomtatott sajtóval pont olyan igazságos ám lehetetlen feladat, mint az orvosi paraszolvencia bevonása az adózás hatókörébe. Írás és felelősség Miért mondom, hogy igazságos

Trackback: Már Mádl és Sólyom embereit is kirúgják 2010.08.03. 12:43:39

A Fidesz nagymértékű tisztogatást végez a közigazgatásban. Eddig a legszebb példát Illés "dózer" Zoltán környezetvédelmi államtitkár jelentette, aki tíz felügyelülőség-igazgatóból nyolcat eltávolított. Amikor az indokról érdeklődtek, akkor kö...

Trackback: Nemzeti minimum 2010.08.03. 12:32:30

Az összefogáshoz nem elég politikai nyilatkozatokat készíteni és az Országgyűléssel legitimáltatni azt, hanem illik megfogalmazni a Nemzeti Együttműködés konkrét céljait is. Persze ezeknek a céloknak nem kell feltétlenül földhözragadtan reálisnak

Trackback: Szalai: Nem lesz pórázon a média 2010.08.03. 12:28:02

Az elmúlt időszakban rövid pórázon tartotta a hatalom a médiát, de rövidlátó politika az, ha valaki azt gondolja, hogy azt pórázon kell tartani - nyilatkozta a fideszes politikus a Ma Reggel című műsorban.

Trackback: Nemzeti minimum 2010.08.03. 12:17:48

Az összefogáshoz nem elég politikai nyilatkozatokat készíteni és az Országgyűléssel legitimáltatni azt, hanem illik megfogalmazni a Nemzeti Együttműködés konkrét céljait is. Persze ezeknek a céloknak nem kell feltétlenül földhözragadtan reálisnak

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tbb 2010.08.04. 13:49:06

@Hepci:

Bizzunk benne. Alapvetően rajtunk múlik, hogy újra össze tudnak-e állni a szadihoz hasonló társasággá.

kündü 2010.08.04. 14:08:17

Gábor, tiéd minden tisztelet,

DE EZ A DUMA HATALMAS BAKLÖVÉS!

A Mandiner.hu citálja ezt a bejegyzést, ÉS OTT MEGKAPOD A MAGADÉT!

ssi 2010.08.04. 14:08:19

A Nézőpont Intézet, a Századvég Alapítvány, a Szonda Ipsos és a Tárki július második felében végzett kutatásai egyaránt a Fidesz-KDNP elsöprő fölényét mutatják
www.hirado.hu/Hirek/2010/08/04/13/Gorcso_alatt_a_partok_tamogatottsaga_Korkep_a_kozvelemeny_kutatok.aspx

Ordnassac 2010.08.04. 14:09:24

@tbb: a furcsaság a dologban az, hogy pl. korábbi szadis barátaim/ismerőseim többsége nem szereti az LMP-t, mert szerintük nem liberális párt.

kündü 2010.08.04. 14:12:45

Itt, a blog.hu-n TOVÁBBRA IS a zagyva identitású, tudatzavaros, deviáns, abnormális és antiszociális barmok vannak túlnyomó többségben.

Ez még csak NEM IS MINTÁJA a magyar társadalomnak!

Anarcho-lberális mamakedvencei: jöjjön a 24 hónapos sorkatonai szolgálat!

ssi 2010.08.04. 14:23:19

www.hirado.hu/Hirek/2010/08/04/13/Gorcso_alatt_a_partok_tamogatottsaga_Korkep_a_kozvelemeny_kutatok.aspx

............SZI...Tá...SZV....NP
*********************************
korm....37% 39% 46% 54%
MSZP..12% 20% 12%...6%
Jobbik...9% 11%...8%...8%
LMP .....3%...6%...6%...5%
---------------------------------
nem
tudja 39% 24% 28% 27%

ssi 2010.08.04. 14:30:24

kieg: 4 közvélemény-kutató int. fenti eredményátlaga (parl.vál)
kormány 44% (53%)
MSZP.....12.5% (19%)
Jobbik......9% (17%)
LMP.........5% (9%)
bizonytalan 29.5%

Ordnassac 2010.08.04. 14:32:39

@kündü:

Kedves Kündü!

Elöljáróban: soha nem szavaztam sem az MSZP-re, sem az SZDSZ-re, de azt remélem azért meghagyod nekem (és a többieknek), hogy ott kommenteljünk, ahol nekünk jólesik (ezúton jelzem, neked sem tiltja senki). Bár, ha te t. k. bigapplest, tölgyest, Dioclest, fideszbirkát és László56-ot (és még sorolhatnám) zagyva identitású, tudatzavaros, deviáns, abnormális és antiszociális baromnak gondolod (saját szemszögedből), akkor te nem olvastad el rendesen a kommentjeiket és csak előítélet alapján szólsz, ami személyedet minősíti (nem az értékrended). Mellesleg jelzem: a másképp gondolkodás nem deviancia és még csak tudatzavar sem. Nincs olyan hely, ahol mindenki ugyanazt gondolná, az ember már csak ilyen. Az meg már saját döntés kérdése, hogy ki hol fejti ki gondolatait.

Halkan jelzem: a Mandiner és a Konzervatórium blogja is a blog.hu-n van, amiket egyébként én szeretek olvasni, még ha nem is értek sokszor egyet velük. Egy blogtól, mindegy milyen értékrendet képvisel, ne várjuk már el a magyar társadalom leképeződését. Igen, ezzel azt mondom, hogy egyik blog sem teszi ezt. Sem Török Gáboré, sem a Mandineré, sem a Véleményvezéré, sem a Konzervatóriumé, sem a Jobbklikké, sem a Magyarinfóé, Tóta W. Árpádé meg pláne nem.

Persze a vélemény szabad (remélem marad is), de ezzel együtt jár, hogy az ellenvélemény is az. Ettől még nem lesz senki az általad felsorolt negatív tulajdonságok hordozója. Azt meg lassan érdemes lenne felfogni, hogy ha valaki kritizál valamit, akkor az nem lesz mindjárt egyből az ellentétes oldal szószólója.

Ordnassac 2010.08.04. 14:34:04

@manyike: tudomásom szerint az LMP valamennyivel több mint 7%-ot szerzett tavasszal.

Más: ezek az adatok a biztos pártválasztókat jelölik?

mamacok 2010.08.04. 14:34:45

@kündü: Azért az ÓRIÁSI szerencse, h vannak ilyen jól kitisztult fejű bloggerek is, akik segíthetnek zagyvátlanítani a tudatot, meg jól szocializálni és normalizálni. Kicsit olyan vagy, mint a szovjet borotva, amelybe be kell illeszteni az arcot, és csak ELEINTE okoz problémát a fejek különbözősége.
A sorkatonaságot illetően: jómagam nerm tartom szerencsésnek állampénzen működtetni egy olyan cuccot, ami gyakszi arra jó, hogy a piára, cigire és egyebekre szoktassa rá a gyermekeket, tekintve, h épeszű elfoglaltságot nem tud adni. Nem is ez a célja, hanem a totális betörés és alázás, mivel ily módon állíthatóak elő a jól kezelhető állampolgárok. Ezért volt jó a komcsiknak, és nyilván ezért lenne jó OV-nek.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.08.04. 14:41:01

@Ordnassac: ne fáradj vele, Kündü egy barom. Illetve kündü.

barakata 2010.08.04. 14:42:06

Egy kicsit OFF:

Két új ártatlan áldozata van annak az 50-es évekből itt maradt gyakorlatnak, hogy a rendőrség indok nélkül megállíthat autókat. (És igazoltathat bárkit, bármikor.)

Nem hiszem, hogy ezt kívánják a zemberek.

Ordnassac 2010.08.04. 14:43:39

@Hepci: nem lepne meg, ha nem sülne ki belőle semmi, de egy esélyt mindenki megérdemel. Volt már kellemes csalódásom.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.08.04. 14:45:08

@manyike: elég jól jelzik a számok az egyes "kutatók" Fideszhez való (v)iszonyának szignifikáns különbségét.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.08.04. 14:47:26

@Ordnassac: csak láttam párszor a mandineren, bár mostanában új nevet öltött. Ott rendszeresen szokták egymás beleit verbálisan kiontani az ellenérdekelt entellektüelekkel.

tbb 2010.08.04. 14:50:19

@Ordnassac:

Nincs ebben semmi furcsa. A szadisok mindig is bolsevik módon értelmezték a liberalizmust. A társadalom befolyásolására is a bolsevik szisztémát tartották üdvözítőnek. Ettől azért elég jelentősen különbözik az LMP felfogása és gyakorlata. Remélhetőleg nem csak egyelőre.

Ordnassac 2010.08.04. 14:54:25

@Hepci: ahha. Valami ilyesmitől tartottam.

@tbb: azért belőlük nem nézem ki a bolsevizmust, csak ők gazdasági liberálisok is, ami az LMP-ről nemigen mondható el. Annak meg aztán végképp nincs köze a bolsevizmushoz.

zümmmi 2010.08.04. 14:56:29

barakata: pontosan mi? az, hogy jött a hülye harmadik?
ja és én azt kívánom, hogy igen lehessen szúrópróba szerűen ellenőrizni.
akinek nincs gondja, az nem problémázik miatta.

Szimba 2010.08.04. 14:57:11

@tbb: Julie-nek szántam a célzást!

tbb 2010.08.04. 15:00:05

@barakata:

Nincs összefüggés e dolgok közt.

Szimba 2010.08.04. 15:03:00

Az én gépem a fiam maradék alkatrészeiből és a kávéfőzőből lett összeállítva, de semmi problémám nincs a frissítéssel, vagy a bloggal.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.08.04. 15:03:10

@tbb: azért működőképes az LMP szadeszpótlékként is. A párom pl. végre eljutott odáig, hogy a szadi már vállalhatatlan, Ibikét is bűzösnek látta, így kikötött Schifferéknél. Ha kitartanak a zöld vonulat mellett (is) és nem alakulnak hardcore óhéber érdekvédő és észosztó ultratoleráns párttá (HÓÉÉUTOLP), nem lesz velük nagy baj.

Szimba 2010.08.04. 15:09:35

@tbb:

Részben hallottam a történetet. A rózsákkal kezdődött...
Imádom a Szamos Marci néhány bonbonját, de irgalmatlan áruk van.

Szimba 2010.08.04. 15:11:16

@Hepci:

Ne merd bántani az én kis zöld pártomat!:))

tbb 2010.08.04. 15:17:26

@Ordnassac:

Értem. És mond csak, a szadit liberális pártnak tartották? Mert ha igen, akkor megint csak nincs mit csodálkozni rajta. Mert akkor csak annyit mondtak ezzel, hogy az LMP nem olyan mint a szadi. És ebben egyelőre abszolut igazuk van.

És végül egy szerény megjegyzés. Én nem bolsevizmusról beszéltem. Hanem bolsevik módról. Azaz arról, amikor egy parányi kisebbség kikiáltja magát többségnek.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.08.04. 15:21:09

@Szimba: sajna az a helyzet, hogy jó marcipános édességet dán gyártmányban (Anthon Berg) jóval olcsóbban lehet kapni. Nem is értem.

Ordnassac 2010.08.04. 15:21:20

@tbb: nagyrészt igen, bár ők Kóka Jánostól a falra másztak... (amit meg is értek)

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.08.04. 15:25:08

@Szimba: nem bántottam, én is azt szeretném, ha zöldek maradnának. Meg részben ők nyomták be Sólyomot, aki nagy eséllyel a legjobb minőségű közt. elnök, ever, de legalábbis belátható időn belül.
A zsidókkal meg semmi bajom, csak a ghecikkel. Ezek közül a zsidókkal annyi a speciális gondom, hogy ha valaki aszongya, te bizony gheci vagy fiam, rögtön elkezdenek ajvékolni, hogy holokauszt meg antiszemitizmus és Dunába lövetés.

tbb 2010.08.04. 15:26:05

@Szimba:

Úgy láccik valami elfoglaltsága van. Mert különben már megpróbált volna valami elméncséget kicsiholni magából. Na de ami késik nem múlik.

Ordnassac 2010.08.04. 15:26:11

@Szimba: @Hepci: igazán finom még a lübecki nemesmarcipán is.

Nagy marcipánkészítési hagyománya Toledónak is van (mazapán) és Tallinn-nak is (kb. egyszerre nyílt ott az első marcipánmanufaktúra Lübeckével).

Amúgy a WP-cikk a marcipánról készen van, valaki megcsinálta már helyettem. :-)

Ordnassac 2010.08.04. 15:29:32

@Hepci: azért valljuk be, a "gheciség" nem vallás, nem, származás, stb. kérdése.

Szimba 2010.08.04. 15:32:06

@tbb:

Az SZDSZ végül inkább neoimperialista volt.

Ordnassac 2010.08.04. 15:32:16

Kis off:

www.mno.hu/portal/728739

"Bepereli a Wikipédiát az FBI" <--- pontosabban csak kilátásba helyezte a WP-t működtető alapítvány beperlését.

:-D

ON

tbb 2010.08.04. 15:33:11

@Hepci:

Attól függ, hogy valóban megcélozzák-e a kormányzati aspiranturát. Mert ha igen, akkor gyorsan kiderül, hogy nincs más politika.

Szimba 2010.08.04. 15:34:39

@Ordnassac:

Marcipán ügyekben - sajnos - nem vagyok szakértő.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.08.04. 15:34:40

@Ordnassac: pont erről van szó, mint fentebb kifejtettem.
Viszont a tény (gheciség) megállapítása ellen se érdemes védekezni ezekkel és a szolidaritásért kiáltással, mert az rögtön a kündüszaporulat emelkedését eredményezi.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.08.04. 15:37:57

@tbb: a minőség mindig kevesek kiváltsága. Merni kell kicsinek maradni. Csak tudnám, minek csináltak pártot a Védegylet helyett/mellett.

Ordnassac 2010.08.04. 15:44:09

@Hepci: a német Zöldek úgy lassan 30 éve vígan elvannak kis-középpártként. Ez kb. az ajánlatos út az LMP-nek is. Szerintem. Igaz, meggyőzhető vagyok az ellenkezőjéről.

Ordnassac 2010.08.04. 15:51:34

Stumpf András (akinek tudomásom szerint nincs rokoni kapcsolata Stumpf Istvánnal) is elővette e posztot:

hetivalasz.hu/jegyzet/ez-csak-bena-kacsa-kormanyzasra-eleg-31071/

török gábor 2010.08.04. 15:59:13

@kündü: szerintem kifejezetten mérsékeltek a hozzászólások.

tbb 2010.08.04. 16:11:19

@Hepci:

Hát mert látták, hogy a ballib oldalon most üresedés van. Ha rátermettek, most felépíthetnének egy erős szocdem pártot. De amíg nem ezirányba törekednek, marad a marginalítás.

Fideszbirka 2010.08.04. 16:17:08

@barakata: "Egy kicsit OFF:

Két új ártatlan áldozata van annak az 50-es évekből itt maradt gyakorlatnak, hogy a rendőrség indok nélkül megállíthat autókat. (És igazoltathat bárkit, bármikor.)

Nem hiszem, hogy ezt kívánják a zemberek."

Mert hogyan kellene megállítani az autókat, külön ügyészségi utasítás alapján?
Mi az, hogy indok nélkül? Volt indok, úgy hívják, hogy közúti ellenőrzés.

A hiperdemokratikus Amerikában nincs szúrópróbaszerű ellenőrzés, mert nem megy át, hogy az egyik embert megállítják a másikat meg nem, mert valamelyik köcsög jogvédő kitalálta, hogy ez megkülönböztetés. (Istenem.)

Azóta ez a dolog úgy megy, hogy a rendőrök az ellenőrizni kíván útszakaszt lezárják, létrehozzák a checkpointot oszt mindenkit ellenőriznek, kivétel nélkül.

Ha gyanúsnak talál, akkor persze mögéd hajt, és leszirénáz az út szélére, vacakolás nélkül. Ebben az esetben nagyon bölcs dolog, ha a kormányon pihenteted a kezed és tartózkodsz a kesztyűtartóban való matatástól, de főként az autóból való kiszállás kísérletétől. Ha ugyanis ezt teszed és a rendőr hisztis kedvében van, akkor lelő téged a vérbe a Magnummal az ajtón át, és még akkor se biztos hogy megbüntetik ezért, ha a helyszínelők nem találnak a közeledben lőfegyvert, vagy legalább egy bicskát vagy valamit.

Szerintem ez az egyik olyan dolog, amit simán át kéne vennünk Amerikától.
Egyszer összehaverkodtam egy dj-vel a Palace-ban Siófokon. Az arcnak volt valami gondja a magyar yarddal az autópálya-lehajtónál. Röhögve mesélte, hogy a viselkedéséért lehet kilőtték volna, de már megtanulta, hogy "American policeman has gun, Hungarian policeman has some papers".

A rendőreinkről meg annyit, hogy tessék, lehet srácok legénykedni. Akkor kell tökösnek lenni, mikor az egyik rohadt bűnöző áthajt a társatokon a Kelónál, a másik meg kilő egy közlekedési yardot az autópályán menetből.
Vagy ez komolyabb feladat, mint üldögélő gárdistákat gázzal pofán fújni harminc centiről, esetleg nyugdíjas tüntetőt összeverni a fidesz gyűlésen az Astoriánál?
Hát, szopás az élet, gyerekek.

fillérbaszó vadász 2010.08.04. 16:26:16

@Fideszbirka: Az USA-ban nincs is olyan hogy egy tucat cigány ki akarja rángatja a rendőröket a rendőrkocsiból, szerencsétlen rendőrök meg még a fegyvereiket sem vehetik elő. Jó dolgokat kell átvenni az Államoktól (pl.: szólásszabadság), nem a sok liberális, jogvédő maszlagot.

Fideszbirka 2010.08.04. 16:36:17

@Lopjunk Mi is Pénzt - Hát Persze (LMP-HP): így van, nem a liberális baromságokat kéne átvenni. Ilyennek tartom például azt, hogy ha a melóhelyen megdícsérem Marikát, hogy jó segge van, akkor leültethet három évre szexuális zaklatásért. (Nemhogy örülne.)

Ami viszont tetszik, hogy az átlag amerikai felhúzza a zászlót a házi zászlórúdra, és szereti a hazáját. Elmondjam hány zászló volt kitéve márc. 15-én Debrecenben a Kassai úton a házakra? Nulla.
Ellenben megmosolyogták a kokárdámat a népek.
Szerintem aki nem szereti a hazáját, az simán és egyszerűen féreg.

tbb 2010.08.04. 16:37:09

@Ordnassac:

Azon filózom, Stumpfnak igaza van-e? Egyelőre még vacillálok. Mindenesetre figyelemre méltó a felvetése.

porfelhő 2010.08.04. 16:42:26

@tbb:
Nem voltam gépközelben, ezért bocsánat, hogy ilyen későn reagálok, ill. munkahelyről nem tudok. Pontosan igy van nálam is. Elküldöm a kommentemet, és aztán van mikor ujra kell kezdenem az egész belépést a blogra. Addigra a kommentek már rég "messze járnak" , igy van hogy válaszolni sem tudok. Ez főleg az esti órákban van, igy lehet hogy a kábel tulterheltsége miatt van, szolgáltatói hiba.?

Ordnassac 2010.08.04. 16:45:09

@Fideszbirka: szerintem meg álságos az, hogy a hazaszeretetet kitett zászlókban mérik... (Bár mi is kitesszük ünnepnapok idején, de nem ettől leszek magyar és nem emiatt érzem magam annak.) Hiába nagy zászlókitevő egy amerikai, ha a mellette élő feketét, latint vagy a hadseregben nem szolgált embert lenézi és nem tartja amerikainak (pedig ők is amerikaiak). Nem ritkaság ez ott.

A kokárdát meg valljuk be a Fidesz és az MSZP együtt nyírta ki... A Fidesz egyik legnagyobb hibájának tartom a 2002-es kokárda-őrületét, semmi köze márc. 15-nek ahhoz, hogy ki milyen pártot támogat. Az MSZP erre meg úgy rárepült, mint a pinty (persze ez is sokatmondó). Ettől függetlenül nagy baromság volt mindkét félről.

Ordnassac 2010.08.04. 16:46:02

@tbb: azért engem érdekelne, hogy a HV mit írt, amikor Majtényi lett az ORTT-elnök.

fillérbaszó vadász 2010.08.04. 16:56:16

@Ordnassac: "mellette élő feketét, latint vagy a hadseregben nem szolgált embert lenézi"

Nem kell ám minden hollywoodi sorozatban, vagy filmben látottaknak bedőlni. Nem nyomják ott el a feketéket, vagy legalább is nem annyira általános jelenség az. Nem muszáj elhinni azt amit Michael Moore ír a gonosz fehéremberről aki elnyomja szegény feketét.

Apropó Michael Moore. Emlékeztek a Fahrenheit 911 című filmjében arra a részre amiben kihozza azt hogy a hadsereg direkt a szegény feketék körében toboroz, hogy a szegény afrók menjenek Irakba ágyútölteléknek, ezért nagy a feketék aránya a Tengerészgyalogosok közt. Egyik ismerősöm volt USA-ban katona és mondta hogy a feketék aránya a seregben kb. ugyanannyi mint a feketék aránya a lakosságban. Latinamerikaiból van ott kurva sok, mert kell nekik az állampolgárság.

porfelhő 2010.08.04. 17:00:30

@Szimba:
Most aki nekem irt korábban mindenkitől elnézést a késő reagálásért. Igen @panel-lel nem tudom mi történt tegnap este óta. Előbb azt hittem nem Ő irta azt a bizonyos kommentet.

Ordnassac 2010.08.04. 17:08:23

@Lopjunk Mi is Pénzt - Hát Persze (LMP-HP): Michael Moore-t én sem szeretem és nem csak Hollywoodból tájékozódom. Van Dél-USA-ban élő ismerősöm, emellett elég sok amerikai oldalt látogatok. Persze én sem látom a teljes képet, de a nagy amerikai tolerancia sem óriási valóság.

Azt egy szóval sem mondtam, hogy elnyomnak bárkit is. A lenézés, valamint nem amerikainak tartás és az elnyomás között azért van különbség. :-)

Fideszbirka 2010.08.04. 17:16:50

@Ordnassac: nem, az az álságos, ha a hazaszeretetnek kell egyáltalán mérce, nem pedig természetes dolog. Csak egy ilyen országban nem természetes a hazaszeretet, egy olyan helyen, ahol bármi ami magyar, az ebből következően Mucsa, bármi ami magyar, ebből következően balkáni, giccses és lábszagú. Az úgynevezett rendszerváltás óta folyamatosan azt kell hallgatni, hogy itt minden milyen lepusztult, minden milyen ókori, az életben nem lesz ez a hely européér stb. meg amúgy is nácinyilasfasiszta bűnös banda vagyunk.

Soha nem leszünk elég modernek, haladók, progresszívek... csak azt nem értem, hogy aki annyira utálja Magyarországot hogy fasisztázza a történelmi zászlaját (azokra gondolok most, akik kitalálták ezt a marhaságot, nem arra a sok szerencsétlenre, aki benyalta), akinek annyira rossz itt, hogy állandóan rettegni kell a náci diktatúrától, az mi a halál retkes xxxx-ért nem takarodik haza a virágzó Közel-Keletre, ahelyett, hogy még a pereputtyát is ide telepítené, a lakóparkok valamelyikébe, szívni a vérünket.

Ordnassac 2010.08.04. 17:36:08

www.hirszerzo.hu/cikk.igy_meg_nem_latta_a_kaszasduloi_hev-megallot_.161332.html

Szimpatikus megoldás, mindez egy KDNP-s polgármester hozzájárulásával.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.08.04. 17:39:23

@Fideszbirka: a mucsaizás/fasisztázás politikai hátországa eltűnőben van. Persze, ettől még a jól kiépített/megfizetett hálózat megmarad, de talán ott is lehet változás, mivel nehezebben lehet majd súlyos antiszemitizmust visszatérően vizionáló irományok megjelentetéséből remekül megélni. A józanság itt is sokat lendíthetne a helyzeten, a normális, döntő többségben lévő zsidó származású polgártársainknak is az az érdekük hosszabb távon, hogy azt a pár tucat díszpintyet kiközösítsék maguk közül. Azok pl. megküzdhetnének ketreces sztrítfájtban a kündükkel hetente egyszer, az le is vezetné a fölkös energiáikat. Et circenses, ha már a panem necces a córeszben.

fillérbaszó vadász 2010.08.04. 17:41:22

@Fideszbirka: Amúgy én a Jobbikra szavaztam, de a túlzott magyarkodást én sem bírom, és most nem a magyar zászlóra vagy a kokárdára gondoltam. Ismerek olyan embert aki szerint az nem magyar aki nem Nagy-Magyarországos pólóban jár, vagy nincs rajta valami nemzeti árpádsávos jelkép és nem ilyen Kárpátia szerű zenéket szeret. Aki ezeknek a kritériumoknak nem felel meg az neki már hazaáruló. Mondjuk szerintem te is megmosolyognád azt az embert akit az egyik Jobbik naggyűlésen láttam, ő sámánnak volt öltözve. Én utálom azokat akik mindig a magyarokat fikázzák (de persze ha a szövegükben a "magyar" szót kicserélnéd cigányra vagy zsidóra akkor te lennél a náci-fasiszta), de azért ez a másik véglet.

fillérbaszó vadász 2010.08.04. 17:50:14

@Hepci: Mucsaizásnak az elterjedését is kedvenc idegenszívű, posztkommunista MSZP-nek, és hű csatlósának az SZDSZ-nek köszönhetjük. Jajj, ez a "merjünk kicsik lenni" felfogás. Pf.

Fideszbirka 2010.08.04. 17:57:22

@Lopjunk Mi is Pénzt - Hát Persze (LMP-HP): Én egy olyan embert, akiről most értekezel azzal a szöveggel akasztottam ki hogy jeleztem, számomra nem bír különösebben komoly XXI: századi relevanciával (főként figyelembe véve az ezer éves vérkeveredést) hogy egykori őseim istenhercegek voltak-e Sumirban vagy a finnekkel pecázgattak valamerre.

Láttad volna az arcát.:))

tölgyes 2010.08.04. 17:57:50

@Ordnassac: Márpedig az a furcsa, hogy lehet valaki úgy amerikai, sőt hős amerikai hazafi, hogy közben lenézi a feketét és latint...Ez amerikai elvhűségén m it se változtat..:(Csakhogy ott ebből nem csinálnak elvi vitát.
Mondok egy példát Ön Tommie Smith 1968-ban csodálatos futással nyert 200 méteren. Felállt a dobogóra, felhúzta a fekete kesztyűt és összeszorított ököllel, nyújtott karral állt a dobogón. (ez volt a néger ellenállás köszöntése).. Azonnal kizárták a csapatból, de én nem felejtettem el csodálatos futását... Aztán örömmel olvastam, hogy ő lett a rövidtávfutók szövetségi kapitánya!Ha Ön csak ezt a kis dolgot poltikailag leírja és elemzi.. akkor máris kirajzolódik valami nagyon izgalmas kép...( Egyébként csodálatos futását láthatja a neten, ha beírja a nevét...:)

Fideszbirka 2010.08.04. 18:08:00

@Hepci: Az olyan gondolatok megfogalmazóit mint amelyekkel én szoktam előállani, e hazában izomból lenácizzák. szereném világosan kiemelni, hogy nem vagyok antiszemita. Az antiszemita ugyanis a következő kérdésre:
- Mondja polgártárs, ön szerint a Budapest VII. ker. xxx utca yyy emelet zzz szám alatt, egy negyven négyzetméteres garzonban egyedül, havi nyolcvanezer forintos nyugdíjból éldegélő Weisz néni Dunába lövése előmozdítaná-e a haza üdvét?
Szóval az antiszemita erre lelkes igennel válaszol. Aki erre lelkes igennel válaszol, az elmebeteg.
Ugyanakkor nem szeretném véka alá rejteni azt sem, hogy szerintem ha a megbánásról és a kulturált viselkedésről, meg a másik nemzet gyalázásának abbahagyásáról van szó, a labda nem a magyarság oldalán pattog.
Hanem bizony arról kéne elgondolkodni, hogy meddig kell még hallgatni a sok sirámot a zsidóktól, miközben a Spírójuk az Eszterházijuk meg a többi bölcsük minden mocsokságot megengedett már magának ellenünk.
El kellene gondolkodniuk azon, hogy meddig tart a türelmünk, ugyanis a főrabbijuk intelligens megszólalása óta (ha a magyar kultúrából kivonjuk a zsidó kultúrát nem marad más csak a fütyülős barack meg a parasztgatya) már sokkal durvábbakat is megengedtek maguknak.
Én pont leszarom, hogy azt gondolják magukról hogy ők a kiválasztott nép. Tanuljanak meg viselkedni, mert nem ők a többségi nemzet. Ez vonatkozik a cigányokra is. Ennyi.

Fideszbirka 2010.08.04. 18:11:12

@tölgyes: Üdvözlöm tölgyes úr. Értesültem fentebb jjulie felhasználótól, hogy Ön már alig hajlandó szóba állni velem. Szomorúan konstatálom ezt.

fillérbaszó vadász 2010.08.04. 18:18:20

@Fideszbirka: Erről eszembe jutott a Magyar Narancsos szélsőliberális, Vágvölgyi B. András, aki a Tarantino-s könyvében azt írja a Jackie Brown című filmben Robert De Niro által alakított emberről hogy Robert Gara-ról: (nem szó szerinti idézet) "Gara Róbert magyar. Aki ennyire balfasz annak biztos vannak ősei a Kárpát-Medencében".
Aztán ez papol a rasszizmusról.
Mondjuk ha azt írnám valakiről hogy "ez az ember annyira aljas és korrupt, biztos csörgedezik zsidó vér az ereiben", akkor én lennék a legszemetebb náci szaralak, de ha a magyart pocskondiázzák az milyen kreatív és vicces.

Ordnassac 2010.08.04. 18:42:13

@tölgyes: persze, az USA sokban más, vannak nagyon értékes vonásai is, csak mindig ódzkodom attól, amikor mindegy, hogy ki előjön azzal, hogy vegyük át onnan ezt vagy azt.

Persze van mit lelesni tőlük (pl. a politikai kultúra egyes természetességeit), azonban van, ami csak ott, olyan körülmények között működik.

Tommie Smithről édesapám is sokat mesélt. :-)

Fideszbirka 2010.08.04. 18:43:03

@Lopjunk Mi is Pénzt - Hát Persze (LMP-HP): Tudod meddig kreatív és vicces? Amíg hárommillió ökör képes röhögni azon a Heti hetest nézve, hogy őt magát megalázzák.

www.youtube.com/watch?v=SaawSnWk94o&

tbb 2010.08.04. 18:57:04

@porfelhő:

Itt azóta több tanács elhangzott e probléma kezelésére. Köztük orditól, hogy F5. Nálam bevált.

tbb 2010.08.04. 19:10:18

@Ordnassac:

Hát nézd meg. Ott a gugli. De ha ez reagálásod a kommentemre, akkor valami azt súgja nekem, hogy csak felületesen futottad át a stumpf cikket. Mert abban nem az volt az érdekes, hogy kiállt szalai annemari mellett, hanem.......

porfelhő 2010.08.04. 19:13:54

@tbb:
Köszönöm szépen. Közben rátaláltam a tanácsokra, F5-öt én is kipróbáltam, talán használ.

tbb 2010.08.04. 19:14:51

@porfelhő:

Szegény panel. Feleslegesen strapálja magát egy olyan közönségnek, amelyik nem érti az iróniát.

tölgyes 2010.08.04. 19:16:02

@Fideszbirka: Ó jaj! Volt olyan nekem címzett levele, amire nem válaszoltam???Ha így lenne, akkor az véletlen volt.. nem vettem észre. Nem volt időm arra, hogy megnézzem. Egyébként is kevesebbet beszél az ember ahhoz, akivel fő vonalakban azonos a véleménye. Annak nincs sok értelme, hogy ilyeneket írjunk egymásnak: Egy zseni lakik Önben.. Önben nem különben..:::))
Így hát üdvözlöm Önt..JJJJJJJ-t pedig a helyén kell kezelni...:)

tölgyes 2010.08.04. 19:20:44

@Ordnassac: USA és a politikai kultúra.. a fene tudja. Náluk nagyon szépen megfért a nagy alkotmányozók és az alkotmányuk a rabszolgatartással, az indiánok módszeres kiirtásával és gettóba zárásával.. az egyenlőség és az apartheid.. ami nálunk soha nem volt..::)))

TS. futása látható nézze meg ! Gyönyörű.. kicsit hasonlít Bolt-ra..Gyönyörű volt a mozgása.

Ordnassac 2010.08.04. 19:21:47

@tbb: az csak egy első gyorsreakció volt, a többin én is morfondírozok.

Ugyanis abban igaza van, hogy tényleg nem jó ez a 9 év miniszterelnöki kinevezéssel. A kérdés az az, hogy az mennyire jó, ha gyakorlatilag a mindenkori kormánytöbbséghez igazodik a médiafelügyelet mindenkori elnöke.

Ordnassac 2010.08.04. 19:22:51

@tölgyes: pontosítok: parlamenti kultúra. Talán így találóbb, hogy mire gondoltam pontosan.

Ordnassac 2010.08.04. 19:24:32

@tbb: azért többségében értettük. :-)

porfelhő 2010.08.04. 19:25:05

@tbb:
Ah! Dehogy! Értünk mi mindent @szimbával együtt, csak viccelődtünk vele. Gondolom olvastad, hogy @jjulie, és @panel is tegnap este hogy viccelődött?

tbb 2010.08.04. 19:30:51

@Ordnassac:

Az. Kiváncsi vagyok lesznek-e akik belekötnek. Azaz nem is ez a kérdés, hanem hogy hányan? És milyen vehemenciával?

panelburzsuj 2010.08.04. 19:34:34

@tbb:

Mát 7:6

www.immanuel.hu/biblia/biblia.php?konyv=40&fejezet=7&o1=1&o2=2&o3=3

Akinek van füle a hallásra, hallja. (Nenyitől - iróniáig ... )

(Poszthoz:

Mit akartak az emberek?

Blogmotor monnyonle! :)

panelburzsuj 2010.08.04. 19:35:44

(Poszthoz:

Mit akartak az emberek?

Blogmotor monnyonle! :)

porfelhő 2010.08.04. 19:49:53

@panelburzsuj:
Halljuk, látjuk, értjük. A bibliai forditásokat is.

tbb 2010.08.04. 19:51:27

@Ordnassac:

Igen. Ez a kérdés. Az ugye nyilvánvaló, hogy az optimális az lenne, ha független civilek alkotnák. Dehát ez nálunk még nem müködőképes. Így pedig nem igen van jobb megoldás a parlamenti erőviszonyok alapján történő 4 évenkénti delegálásnál.

tbb 2010.08.04. 19:58:14

@porfelhő:

Nem az kimaradt. Vagy átsiklottam fölötte. Mindenesetre mea culpa.

tölgyes 2010.08.04. 20:02:59

@Ordnassac: Annak működésébe pedig nem látunk bele.. azért az utóbbi időben készültek filmek, amik arra utalnak, hogy ott is nagy volt/van a baj.

Ordnassac 2010.08.04. 20:09:01

@tölgyes: no, ezekről lemaradtam. Milyen filmekre gondolsz?

Fideszbirka 2010.08.04. 20:31:25

Most volt időm komolyabban visszanézni a napi kommenteket.

Ez a kündü gyerek kicsoda?:)))))

Figyelj kündü barátom, ki szerint éljen a kétéves sorkatonaság.
Én is szoktam itt kommentelni, ezért gondolom a jellemzésed szerint én is mamakedvence liberál anarchista lehetek.:)

Hadd mondjam el, hogy mint mamakedvence annak idején elvittem három csillagig, voltam hegyi kiképzésen, Táborfalván a hk ringatón, égettem termitet, robbantottam trotilt, kaptam vegyi-sugár felderítő szakkiképzést, lőttem háromféle gépkarabéllyal, Dragonovval, géppuskával, RPG-vel, BMP toronyfegyverekkel stb.

Ezt nem azért mondom el, mert dicsőség, hanem hogy lásd, kábé van közöm ahhoz, amit mondok. Tehát, egy hadsereg harcértékének két fontos összetevője van:
- anyageszközök (fegyverzet és logisztika)
- emberanyag (eü állapot és harci morál)

Na most ha beterelsz egy sereg suhancot a laktanyába, akiknek rohadtul de rohadtul semmi kedvük az egészhez, akkor ennek az állománynak (ha ugyan ez állomány) két igénye lesz.

- minél gyakrabban hazamenni eltávra
- minél gyakrabban kidobizni a kerítésen, borért

Lehet persze kondicionálni őket, de sok értelme nincs. Minden normálisabb haderő a világon a professzionális, specializált, űbermagasan képzett katonák foglalkoztatására törekszik.
Még azok is, melyek országaiban van sorkötelezettség. Nézd meg a ruszki, az izraeli vagy a kínai haderőt (bár erről rohadtul keveset lehet tudni a többihez képest). Vannak az elit egységek, illetve a többi, a golyófogók.
Szerinted az oldaná meg az egyébként tényleg égető gondokat a magyar honvédelemben, ha ma is a laktanyákban tartanánk 10000 alkoholista tisztet meg 120000 nulla harcértékű, a babája után haza vágyakozó sorkatonát, negyven éves fegyverzettel, meg olyan harcjárművekkel, melyekből szakasz szinten egy-kettő indul el, ha jön a farkasriadó? (M zároltakról is beszélek)

Uhhhhh.

tölgyes 2010.08.04. 20:39:49

@Ordnassac: Nincs kedvem listát írni.. azt hittem időnként filmeket is néz..:)

tbb 2010.08.04. 20:46:08

@panelburzsuj:

:))).

Jó a passzusválasztásod. Alapos teológiai ismeretekre utal.

Ordnassac 2010.08.04. 21:09:24

@tölgyes: kettő is elég. :-)

Michael Moore filmjei nem számítanak, "enyhén" manipuláltak...

Ordnassac 2010.08.04. 21:10:14

@Fideszbirka: szép replika! Jobb mint az enyém. :-)

panelburzsuj 2010.08.04. 21:14:00

@tbb:

bibliaolvasás =/= teológiai ismeret

tbb 2010.08.04. 22:50:23

@panelburzsuj:

Igaz. De a passzus megválasztása, és az idézés módja intenzívebb bibliaforgatásra utal mint a szimpla olvasgatás. Emiatt általánosítottam ezek szerint tévesen.

Baromméter 2010.08.05. 09:04:11

"Áprilisban a szavazók többsége nem valaki mellett voksolt, hanem elsősorban a kormánnyal – és kisebb részben a teljes politikai elittel – szembeni utálatát kívánta kifejezni"

Pontosan, ez a lényeg. És miért a Fideszre zúzták az ikszet azok, akik csak azt tudták, hogy ne legyen emeszpé? Mert ők nyújtották az egyetlen tényleges alternatívát az emeszpé legyőzéséhez. Továbbmenve ebből a tényből egy nagyon súlyos és kevéssé hangoztatott dolog következik: a Fidesz kétharmados felhatalmazása csak formális és nem tartalmi. Azaz gyakorlatilag semmis. Minden olyan intézkedésük, amely ezt használja ki, ily módon a helyzettel való visszaélés.

Amíg kétpólusú demokrácia van, addig abban egy ilyen simlis országban, mint Magyarország, nagy korrupciós és egyéb veszély rejlik. Ilyen helyzetben a nem-szavazásnak igenis van létjogosultsága.

1) A Fidesz

tölgyes 2010.08.05. 17:40:15

@Baromméter: Akkor ne szavazzon!! Senki se kényszeríti szavazásra.-

tölgyes 2010.08.05. 17:41:46

@Ordnassac: Általában manipuláltak.. nem dokumentumfilmek.. csak azt jelzik: a baj ott sem kicsi, csak z embereknek a bajokat nem kötik az orrukra.. megy a nagy álomhajó..:)

mizrolist 2010.08.05. 18:32:23

@tölgyes: a "nem megyek el szavazni", az "érvénytelenül szavazok" és a szavazólapon hivatalosan jelen levő "Egyik jelöltet sem támogatom." nagyon különböző dolgok.

tölgyes 2010.08.05. 19:34:31

@mizrolist: Bizonyára. Egyik sem befolyásolja az eredményt...és Ön azt tesz, amit akar.

mizrolist 2010.08.05. 19:54:50

@tölgyes: "nem megyek el szavazni" = nem érdekel a dolog
"érvénytelenül szavazok" = egyik jelöltet sem tudom támogatni, de nincs ilyen opció; vagy olyan hülye vagyok, aki ezt is elrontja
"Egyik jelöltet sem támogatom." = érdekel a szavazás, részt is akarok rajta venni, de nincs támogatható párt/jelölt, amit a szervező állam tudomására is akarok ezzel hozni.

Persze ehhez kell egy olyan szabály, hogy ha az "egyik sem" elér egy küszöböt, akkor az adott forduló érvénytelen és újra kell játszani az egészet; esetleg azzal a kiegészítéssel, hogy ebben az esetben a jelöltek nem indulhatnak újra és másnak kell indulnia.

2010.08.06. 13:09:36

az embereknek annyi eszük van választáskor mint egy békának
süti beállítások módosítása