Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) Bajnai Gordon (2) bajnai gordon (15) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) fidesz (130) Fidesz (2) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) Gyurcsány Ferenc (1) gyurcsány ferenc (49) habonyizmus (1) habony árpád (2) Habony Árpád (1) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) Heti Válasz (1) heti válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) Jávor Benedek (1) jávor benedek (3) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) jobbik (76) Jobbik (1) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) karácsony gergely (3) Karácsony Gergely (1) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) median (1) medián (9) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) mesterházy attila (34) Mesterházy Attila (3) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) mszp (104) MSZP (1) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) Orbán Viktor (9) orbán viktor (114) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) schiffer andrás (9) Schiffer András (1) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) simicska lajos (3) Simicska Lajos (2) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szijjártó péter (6) szíjjártó péter (1) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) veszprém (1) Veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
17:36

Politikai elemző vagyok, ezért – bár hiszek abban, hogy előbb-utóbb valamilyen ingatlan alapú adózásra szükség lesz majd Magyarországon – az Alkotmánybíróság mai döntése után nem bonyolódnék bele sem filozófiai, sem közgazdasági fejtegetésekbe. Egyszerűen és röviden csak felteszem ezen blog obligát kérdését: milyen hatást gyakorolhat a politikai szereplők helyzetére a vagyonadóról szóló törvény lényegi részének alkotmányellenessé nyilvánítása?

Állításom talán első hallásra meglepő: a mai határozatnak – eltérő mértékben - két nyertese van: a Fidesz és az MSZP.

Hogy az ellenzéki párt miért ünnepelhet, azt nem kell különösen részleteznem. A Fidesz elérte hangoztatott célját, a bíróság döntésével kiütötte a Bajnai-kormány nehezen kiizzadott új adónemét, ráadásul megmenekült attól a kényes politikai és gazdasági szituációtól, ami többször megerősített ígérete alapján kormányra kerülve várt volna rá a már befizetett összegek visszajuttatásával és a törvény rapid módosításával.

Talán nehezebben érthető, hogy miért gondolom a mai döntés haszonélvezőjének az MSZP-t. A szocialisták esetén a nyerés helyett persze pontosabb kármentésről beszélni: az AB döntése ugyanis megadja az esélyt, hogy tavasszal ne zúduljon rájuk olyan mértékben a választók haragja, mint ahogy akkor történt volna, ha a törvény hatályban marad. Ráadásul elsősorban éppen ott, a fővárosban verte volna ki a legjobban a biztosítékot az adóbevallások idején a rendelkezés, ahol az MSZP még valamennyire reménykedhet a sikerben, s ahol láthatóan amúgy is kampányának legtöbb erőforrását mozgósítja.

Természetesen lehet másképp is okoskodni, mondhatjuk, hogy a Fidesz-kormány ezáltal nem tudja egyrészt kampánya középpontjába állítani a kérdést, másrészt majd learatni a babérokat a törvény eltörlésével, illetve az MSZP feleslegesen szenvedte el a törvény elfogadásával jó előre a veszteségeket, s számukra most már jobb lett volna, ha hatályban marad az amúgy is viszonylag szűk kört érintő rendelkezés. Nem vitás, ezek megfontolandó érvek, de a politikai logika alapján szerintem kevésbé erősek, mint azok, amelyekről fentebb írtam.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr241704271

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Minek nézte Orbán a választókat? 2010.01.27. 21:05:04

Orbán az EP-választást az intgatlanadóról való népszavazásnak titulálta.  (vö.: inkább erről szóljon a kampány, mint Áder János nyelvtudásáról). Azonban a zemberek képviselete, mintha megbicsaklott volna az ingatlanadóról tartott parlamenti szavaz...

Trackback: Érvénytelen szavazat 2010 - Vote blank 2010 2010.01.27. 14:14:59

Érvénytelen szavazat 2010 - Vote blank 2010 Áprilisban ismét országgyűlési választásokat tartanak magyarországon.    Szerintünk, ha elmész és akármelyik pártra szavazol, azzal áldásod adod a jelenlegi politikai elitre és az elmúlt 20 évr...

Trackback: Villád, van-e? 2010.01.26. 20:17:35

A jedi lovagok úgy döntöttek, hogy az elavult, egyébként is ideiglenesnek szánt és mindenképpen változtatásra érett Alkotmány bötűjével ellentétes a vagyonadó ingatlanokra vonatkozó passzusa.Az indoklás hangsúlyozza: nem az önadózással, mint adótechnik...

Trackback: Vagyonadó nuku 2010.01.26. 19:32:48

Friss hír: az Alkotmánybíróság elmeszelte az ingatlanokra vonatkozó vagyonadó rendelkezést.Bár egyes Napok ezt cáfolják, de tudjuk, a Nap is azért kel fel, mert a kakas kukorékol.Nem volt hát hiábavaló előző bejegyzésem! Miután a korábbi kedvező hírek ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

manager2008 2010.01.27. 08:47:04

@simonmondja.: A fafútés kb a felébe kerül mint a gáz (foglalkozom tüzifa kereskedelemmel is).
Viszont ha épít a tulaj egy korszerű kandallót és a hozzávaló kémyént akár többet is, akkor 2-3 millióval nő az ingatlan értéke. egy komolyabb és szuper gazdaságos kandalló viszont akár maga is kerülhet 2-3 millióba, mert akár méterfát is bele lehet teni és magas a hatásfoka, rákapcsolható a központi fütésre, komoly vezérlése van, kintről szívja a levegőt stb stb.

Ennek is annyi, mert ki meri most növelni a ház értékét, hog ypont a fütés gazdaságossá való fejlesztésével ess át a sávon.
Agybeteg ez az egész. (tüzifa piac is lepadlózott (tudom) egy csomó kandallóépítést visszamondtak a félelem miatt.
Waterloo.

manager2008 2010.01.27. 08:50:57

@Idet: Minden építkezés munkaalkalom, építőanyag gyártási kapacitást köt le, szállítási kapacitás, építész, designer, belső építész, felszererlések gyártása és forgalmazása,stb stb.
Természetesen hatalmas Áfa, nyereségadó és egyéb (fekete, szürke) bevétel is, de a feketéből is lesz Áfa az élelmiszerboltban.
Tehát nem csak az 50 milliárd tűnik most el, hanem a félelem miatt kiszámolhatatlanul sok, majd a statisztikák megmondják.
Ha bemész egy építőanyagtelepre, magányosnak érzed magad )))
ez a csapás nem pillanatnyi hanem 50 évre előre sikeres.
Én is építettem volna éppen, felejtős lett.
Építek máshol, tehát a pénz elmegy de máshová (minusz Áfa).

hááááát 2010.01.27. 08:51:04

@manager2008:És ha pont ez volt a cél?Az ingatlan árak nagyon magasok amit tervszerűen emeltek fel.Hány ház ára lett volna 29900000.De egyébként nagyon jó meglátás.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.01.27. 08:53:53

@simonmondja.:
Szó sincs csodakormányról. Egyszerűen olyan kormányt várok, amelyik nem csak a multiknak ad adókedvezményt, és nem a kutyakozmetikának adja az EUs támogatást ahelyett hogy az exportra termelő gépipari KKVnek adná.

Egyébként meg nem tartom fair dolognak a játékszabályok menet közbeni változtatását. Valaki a pénzét nagy házba fektette, ahelyett, hogy pl aninim svájci számloára tette volna. Ha tudta volna, hogy az ingatlan adózik, akkor lehet hogy meg sem vette volna a házat.

Mindenesetre az ügy csak azt erősítette meg bennem, amit idáig is tudtam. Jóanyám mindig az ingatlanbefektetésekek tartotta tutinak. Én csak akkor, ha arra adókedvezmény vehető igénybe. Ugyanis az ingatlan látható és elkobozható mindenféle "szolidáris" meg "szociális igazságosságra" való törekvés nevében. Ergo : eszembe sincs, hogy drágább ingatlant vegyek Magyarországon. És mivel jelenleg az országban nincsenek jó lehetőségek, így a pénzemet is el fogom innen vinni.

Ennyi.

Scaramella va alla guerra · http://www.youtube.com/watch?v=q1TIv7Rd3kk 2010.01.27. 08:56:49

Ja igen : ha jól tudom, egyes mszps önkormányzati képviselők hirtelen elkzedtek ingatlanbecslő cégeket alapítani.
Érdekes: pont mszpsek pont ingatlanbecslő cégeket.

Does it ring a bell ?

barli 2010.01.27. 09:05:02

Azért akik itt mamókák önkényes deportálásáról értekezik azoknak azért annyit elmondanék, hogy ök is emberek, érzö lények, nem pedig árucikkek és problémák. Sok dolog van a vil´äagban ami nélkül jobban menne a gazdaság, pl. nyugdijkifizetés, családi pótlék, stb. , mégis szükség van rájuk. Mert szociális piacgazdaságban élünk, vagy mi. Tény, hogy a mamókák lehetnének rugalmasabbak is, de ezt biztos nem ugy lehet elérni hogy kilakoltatjuk öket a belvárosból...

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.01.27. 09:13:12

@barli:
Nem hinném, hogy Manhattan-ből lefüggönyözött fekete autókkal toloncolták volna ki a kisnyugdíjasokat.

manager2008 2010.01.27. 09:19:37

@Scaramella va alla guerra: Van azért millió más lehetőség is.
Van aki gyémántot gyűjt, van aki műkincseket, bélyeget, külföldi állampapírokat stb.

Magyarország leggazdagabb emberének is svájci széfekben vannak a műtárgyai (összértéke sok száz milliárd).
Egy peták adót sem fog fizetni valszeg ha az öröklésre sor kerül, mert nem is a nevén van hanem külföldi cégén (gondolom én )))). Mellesleg jófej a tag, együtt jártam vele anno.

Nekem is a WC ajtó mellett van egy képem, 20 forintos fakeretben, tök ronda, nézhetetlen, nincs olyan barom betörő aki elvinné (úgy néz ki mint egy középiskolai rajzverseny tizedik helyezett képe).
Többet ér mint a fél ház Budán.

manager2008 2010.01.27. 09:28:53

@hááááát: ez egy komplex rendszer, ha az egyik elemet megmozdítod, megmozdul másik száz is.
De van amit ki lehet javítani gyorsan, és van amit száz év alatt sem.
Vannak olyan nemzedékek, pld a régebben üldözöttek között, akik ma sem hajlandóak stabil, elmozdíthatatlan értékeket birtokolni tartósan.
Ha mindenki úgy fog itt élni, hogy minden pillanatban el lehet menekülni, és viheted az értékeidet, akkor megáll az ország.
Ha ezt a félelmet beviszed a köztudatba, akkor nem veszünk földet, telket, házat, traktort, nagy autót, repülőt,vitorlást, hanem apró és mozgatható értékeket.
Persze külföldön vehetsz bármit, cég nevére stb. Ez az autó, hajó, repülő stb. üzletben már megy.
Svájcközelben komoly VIP garázsok vannak, az autók az ottani cég tulajdonában vannak papíron és bérautóként jelennek meg. Kinek mi köze hozzá, ha egy 50 milliós bérautóval rohangálok?

Tehát az egész a gyémánt, arany, műkincs, külföldi értékpapír, stb piacnak kedvez igazán, és felfut ezeknek a magas értékű cikkeknek a bérlése.
Illusztráció és példa:
agyasztaltv.blog.hu/2010/01/26/egy_luxusjacht_kepekben#comment-form

manager2008 2010.01.27. 09:35:29

Tehát azt állítom, hogy ez az ingatlan adó játék nagyobb csapást mért az országra mint egy cunami vagy földrengés, mert annak a következményeit fel lehet számolni két év alatt, de ez most nem fog menni.
A hatás 50-100 év minimum, akkor is ha az alkotmányba is beleteszik hogy ilyen adó nem lehet (azt is meg lehet változtatni).

Most nehogy azt írja be valaki hogy máshol is van ingatlanadó!!!!, mert az egy másik komplex környezet, más feltételekkel stb. (Bokros Lajos szokott ilyen idiótaságokat beszélni, mert rá pont az jellemző hogy nem rendszerszemlélettel tekint a dolgokra, hanem kiragadott minták alapján, mintha a holdról jönne).
Ez nem amerika, hanem a balkán.

Ergo lehet itt is ingatlan adó (előre jelzett határidővel, mondjuk három év múlva hatályba léptetve, az új építményekre) , és akkor tiszta az ügy, nem épít senki csak az akinek mindegy, vagy bevállalja.

A négyzetméter alapon számított adó is csak egy sarc, és a már egyszer megadóztatott jövedelem újra adóztatása. Kb olyan mint a rablás, add ide a pénzt és mehetsz tovább.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2010.01.27. 09:35:44

@Scaramella va alla guerra:

Az ingatlan egyébként nagy üzlet, főleg ha van élő piac és üzletnek kezeljük,

és nem betonbunkernek katasztrófák esetére, vagy mauzóleumnak a pénzünk örök dicsőségének hirdetésére.

beszélő 2010.01.27. 09:35:50

Nem csak azért nyert az MSZP, mert az Alkotmánybíróság egy ütőkártyát kihúzott a FIDESZ-től.
Mivel az MSZP az ingatlan és az informatika biznicben utazik, bisztos vagyok abban, hogy az ingatlanadó-kalkulátort a haverok gyártották, a a lét már fel is vették az már valamelyik külföldi bankszámlán pihen.

forrestg 2010.01.27. 09:46:57

Kedves Gábor!
Kérdésem valószínűleg nem kapcsolódik közvetlenül az ingatlanadó ügyéhez, ezért bocsánat mindenkitől, ha OFF.
Szóval azt szeretném megkérdezni, tudsz-e róla valamit, hogy miért nem jelent még meg január hónapban a Tárki esedékes pártszimpátia-kutatása? Mikor várható?
A másik kérdésem: pár nap eltéréssel két felmérés is napvilágot látott majdnem azonos cím alatt: az egyik szokás szerint a Századvég-Forsense nevéhez kötődik, a másik pedig a "Századvég Alapítványoz". Ez ugyanaz a cég? De akkor miért van két, eltérő adatokat hozó kutatás jauárban pár nap eltéréssel?
Válaszaid előre is köszönöm!

Idet 2010.01.27. 09:51:50

@manager2008: Nem tudom, mi van, a kereső nem akarja, hogy válaszoljak neked, tehát harmadszor:

Arra céloztam, hogy talán kevesebb lesz a ronda, giccses, idomtalan épület.
Nem a nagy ház építése ellen vagyok, jó az nagyon, ha van rá pénz, megépíteni - és aztán fenntartani.
Csupán csak az újgazdag hőzöngés ellen vagyok, ami az épületeikben is megnyilvánul.
A tied, úgy sejtem, nem ilyen lett volna, sajnálom, hogy nem épült meg!

Idet 2010.01.27. 09:56:05

@manager2008: Ezt csak most olvastam, jesszusom, ne adj már écákat a kispajszeres kispajtásoknak!

török gábor 2010.01.27. 10:05:40

@forrestg: sajnos egyik kérdésre sem tudom a választ.

forrestg 2010.01.27. 10:07:51

@török gábor: Köszönöm, ez is segítség!

manager2008 2010.01.27. 10:16:43

@Idet: Teljesen igazad lenne )))
Volt már ilyen próbálkozás, és nagyon nagyon ártalmas volt az egészségükre.
Egy bankot sokkal egyszerűbb kirabolni, mert ott nem lő a biztonsági őr.
Ha valakinek szüksége van egy használható és eredményes biztonsági rendszerre, kamerákra, őrkutyákra szóljon ))). Az üzlet az üzlet.
De ez is egy komplex rendszer része, ha valaki el akar adni kamerákat akkor kellenek a rablók is a dologhoz, hogy legyen kereslet )))))
Ha nincs INGATLAN akkor a rablóknak is annyi de éhenhalnak a biztonsági őrök is. Hoppá ez eszembe sem jutott fentebb, mint másodlagos hatás.
Tényleg így volt nálunk is, hogy amíg nem történt egy betörési kisérlet, addig nem volt még komoly rendszerünk sem.
Aztán lett minden ami a piacon megtalálható, + három olyan kutya amelyik meg is eszi a betörőt egy ugatás nélkül (középázsiai juhász), és reggel csak a gumitalpú cipőjét kell kidobnod a kukába.)))

dzsaszper 2010.01.27. 10:16:48

@Balt: szerintem egyedül a portfolio.hu hozta le a lényeget -- úgy értem, az indoklás máshonnan teljesen hiányzott.

barli 2010.01.27. 10:16:51

elek a gyanuperrel, hogy a szocik holnaptol mar azzal fogjak verni a mellüket, hogy milyen jol kicseleztek az imfet egy alkotmanyellenes törvennyel, es ök nem is akartak ilyen adot, max a gordon

dzsaszper 2010.01.27. 10:21:36

@Trugatti: azért lásd azt is, hogy az autóknál elkerülték azt a hibát, hogy a forgalmi értéktől függjön, hogy adózik-e. Bevezettek egy ökölszabályt a 170LE-vel, ami még a környezetvédelemnek is jót tehet. De legalább tiszta sor...
Más: az a Ford Mondeo nominálisan 170LE-t tudott. 14-15 évesen, jó öreg motorral aligha tud már annyit. Lenne arra mód, hogy a tulaj bizonyítsa, hogy mivel szegény Mondeo már öreg, nincs is annyi teljesítménye?

dzsaszper 2010.01.27. 10:28:17

@barli: kétes dicsőség...
de inkább -- sic transit gloria mundi.

Nem én vagyok, hanem én 2010.01.27. 10:39:04

Kedves Gábor!
Meg szeretném kérdezni, hogy mi a véleményed erről az Index cikkről:
index.hu/belfold/2010/valasztas/orban_viktor_lehet_hogy_nem_jut_be_a_parlamentbe/
Válaszodat előre is köszönöm!

török gábor 2010.01.27. 10:45:40

@miklos.rabai:

Most olvastam én is. A töredékszavazatok kb 80-20% arányban jönnek az egyéni választókerületekből és a területi listákról. Ha 176 helyen nyer a Fidesz, akkor az evk-kból tényleg nem jön semmi. Azt viszont nehezen hiszem, hogy a megyei mandátumelosztásnál ne legyen annyi "felesleges" (=mandátumot nem eredményező) szavazat, ami elég 1-5 országos listás mandátumra. Szóval OV helyében én nem kezdenék el harcolni a Fejér megyei listavezetésért...

papika 2010.01.27. 11:06:20

@török gábor:

Szia,

én úgy tudom, de javíts ki, hogy ha első fordulóban nyer egy jelölt, akkor az 50%+1 feletti szavazatok felcsúsznak az országos listára. Konkretizálva, ha 60%-ot kap egy jelölt az első foruloban, akkor 10%-nyi szavazat felcsusszan.
Az egyéniből úgy nem lenne nekik egy töredékszavazat sem, ha az első forulóban sehol sem szerzik meg a mandátumot, a másodikban viszont mindenhol. Ez viszont már tényleg sci-fi.

papika 2010.01.27. 11:21:25

@papika:

Hm, mégsem találok ilyet a választási törvényben.
Pedig az 50%+1 felettiek nem hasznosuló szavazatok.
Rosszul emlékeztem.

Isakson26 2010.01.27. 11:35:55

tök mindegy, hogy bekerül vagy sem... úgy tudom, hogy a miniszterelnöki bársonyszék nincsen parlamenti mandátumhoz kötve...OV ígyis-úgyis bent lesz...

dzsaszper 2010.01.27. 11:41:01

@papika: az 1989. évi XXXIV. törvény 9. § (1) a) pont értelmezésén múlik.
[Töredékszavazatnak minősülnek] "egyéni választókerületben a választás első érvényes fordulójában az olyan pártjelöltekre leadott szavazatok, amelyekkel a választás egyik fordulójában sem szereztek mandátumot"

Idet 2010.01.27. 11:42:20

@manager2008: Azért vigyázz, nehogy a kutyák gyomrát megfeküdjék a betörők!
Gyönyörűek lehetnek egyébként, képeket láttam már erről a fajtáról.

török gábor 2010.01.27. 11:48:24

@dzsaszper: nincs ezen mit "értelmezni", teljesen egyértelmű. ha a fideszes jelölté a mandátum (akár első, akár második fordulóban szerzi), az első érvényes fordulóban rá adott szavazatokból nem lesz töredékszavazat.

Idet 2010.01.27. 11:52:51

@török gábor: Hát remélem, hogy ezt a választási törvényt megváltoztatják majd! Ez még az USA elektoros és egyéb nyalánkságos választási rendszerénél is átláthatatlanabb, már mint az egyszerű polgár számára, akinek ezt ugye, értenie kellene ahhoz, hogy tudja, mit csinál az ominózus fülkében.
Ti nyilván értitek, de nem ez a standard...

ossian 2010.01.27. 12:15:34

idetnek: a Spiro nicknév nyilván fantázianév: "Dum spiro, spero" - míg élek, remélek.
Az alkotmánybíróság döntött, tehát ilyenkor pofa be (nekünk, mezítlábasoknak) - de tudtommal csak egy két kitételét találták alkotmányellenesnek, vagyis kipofozva még nyugodtan visszatérhet a törvénytárba.
Milyen aggályokat is fogalmazott meg a tekintélyes taláros bíróság?
Hogy a tulajdonosnak magának kell meghatározni az ingatlana értékét.
Erre nyilván képtelen - mert nem minden tulaj ingatlanszakértő.Ha el akarja adni, tudja az árát. Ha adózni kell, fogalma sincs.
Nem először bámulok az AB határozatain. Mintha néha politikai döntéseket hozna... mint a vizitdíjas népszavazás esetében: soha nem hitetik el velem, hogy olyan kategóriákról volt szó (főleg a tandíj kérdése), ami nem tartozik a költségvetéshez.
Itt pedig az indok furcsa.
Igen, Török Gábornak igaza van: ha nem az ország érdekét tekintjük (vagyis, hogy ne szálljon el a költségvetés), a szociknak jól jön, addigra elfelejtik a népek, a Fidesz persze ezerszer elmondja majd, hogy be AKARTÁK vezetni, de ők résen voltak, így meg úgy, de ez nem csattan akkorát.
Bevesztek a klubba? :-)

ossian 2010.01.27. 12:24:28

@török gábor:
176 helyen nem nyer a fidesz egyéniben, ez kizárt, bár nem is titkoltan ez az álmuk.
Itt, az én városomban biztosan nem. Elég stabil a szocialista polgármester státusza, a fidesz itt nem arat, az biztos.
Aztán ott vannak azok a Fidesz vezette városok, ahol igenis váltani akarnak, mert megbánták, de nagyon, hogy fideszes polgármestert választottak, aki képviselő is, persze.
em gondolnám különben, hogy meglesz a kétharmad, amitől egyébként isten óvjon.
A baloldali szavazók talán felemelik a feneküket. Győzelmi esély nincs - talán nyolc keserves év után nem is lenne nekik se jó.

Idet 2010.01.27. 12:24:42

@ossian: Igen, gondoltam, hogy erre a latinra megy vissza, csak reménykedtem, hátha mégse, és közölhetem az illetővel a könyveit illető elragadtatásomat!

Köszi!

papika 2010.01.27. 12:26:39

@török gábor:

Viszont ez azt is jelenti, pár kommentelő magyarázott iyet, hogy azok a fidesz szavazók, akik másik párttal is szimpatizálnak, tkp semmit sem veszíthetnek azzal, ha az első fordulóban egyéniben a másik szimpatikus párt jelöltjére szavaznak, sőt, ezzel az általuk nem szimpatizált pártokat gyengíthetik.
Mert 4 éve, amikor a szocialista szimpatizánsok a listán az szdsz-re szavaztak, hogy biztos bejussanak, azzal az mszp-t gyengítették, tehát ott lehetett ellenérv, de most valójában nincs.
Esetleg a túltaktikázás.
Úgy tűnik, hogy aki ilyenen töri a fejét, annak szabad a pálya.

török gábor 2010.01.27. 12:55:47

@Idet: igen, ez teljesen igaz. most éppen a választási műsorra készülünk, s meglepve tapasztalom, hogy még a médiában ezzel foglalkozóknak is gondot okoz a rendszer működése.

@ossian: melyik ez a város? korábban írtam pár helyről, ahol lehet elméletileg az MSZP-nek esélye, közöttük van?

@papika: jogos, ha biztosra veszik, hogy az ő szavazatuk nem kell a fideszes jelölt győzelméhez.

ossian 2010.01.27. 12:57:41

@Idet:
Nagyon jó író Spíró. Amit elsősorban díjazok benne, az a feltétlen őszintesége. A jobboldal egyetlen verse miatt támadja: nyilván egyáltalán nem ismeri széleskörű munkásságát, és én, aki jó magyarnak tartom magam, néha szomorúan konstatálom, hogy 1986 körül mennyire tisztán látott az író.(Vágod, gondolom).
A múltkor láttam egy éjszakai műsort vele (az értelmes dolgok mikor menjenek a tévében? éjjel egykor), lenyűgözött önismerete, önkritikája és általában véve az őszintesége, ami manapság a legnagyobb hiánycikk.

radala 2010.01.27. 12:58:17

Szerintem ezzel senki nem nyert semmit a pártok közül. Az mszpnek azért talán inkább ciki, hogy képtelenek törvényeket alkotni a Fidesznek meg kiesik egy amúgy nem olyan rettentően erős adu a kezéből.
Annyit talán nyer a Fidesz, hogy nem kell demagógulnia, bár talán már annyira rákaptak az ízére, hogy abba sem tudják hagyni.

ossian 2010.01.27. 13:03:57

@török gábor:
Szeged és Szolnok.
Úgy tűnik, hogy Botka helyzete stabil, Újhelyi is nyugodt lehet.
Itt Sándor Klára (közös színekben indult 4 éve, de a körzete iszonyú árulásnak vette a koalícióból való kilépést). Ez bizonytalan.
Szolnok: volt már képviselő és polg.mester a Szalai, újraválasztották, mert Botkánéval nem voltak megelégedve. Megbánták: Szalai ma nagyon népszerűtlen.
Nem biztos, hogy ezeken a helyeken az MSZP nyer, de a fidesz nemigen.

ossian 2010.01.27. 13:27:38

@radala:
Tanultunk egy új szóképzést (demagógulnia :-), na meg populistálódnia:-) ?
de már késő, mindkettőből keményen kivették a részüket 8 év alatt.
Ezalatt a nyolc év alatt - és ez aggaszt engem - soha nem a lényegről beszéltek.
Hogy a jelenlegi kormányon volt és van mit kritizálni, az nem kérdéses, csakhogy a fidesz minden retorikájában önellentmondásos kritikát fogalmazott meg.
Miért pazarol a kormány - ami miatt nagy a költségvetési hiány és az államadósság - ugyanakkor miért vannak megszorítások?
Miért nem csökkent adót, járulékot, egyebeket a kormány, de a befolyó adókból miért nem fizet ki sokkal többet nyugdíjra, eü -re, szociális kiadásokra, lakástámogatásra, és minden egyébre.
A fidesz a kör négyszögesítését követelte 8 éven át a regnáló kormánytól.
Na, ez az, ami nekik sem fog sikerülni.

manager2008 2010.01.27. 13:31:49

@ossian:" Hogy a tulajdonosnak magának kell meghatározni az ingatlana értékét.
Erre nyilván képtelen - mert nem minden tulaj ingatlanszakértő.Ha el akarja adni, tudja az árát. Ha adózni kell, fogalma sincs."
A feleségem a II kerületben ingatlanozott évekig. Légy nyugodt a tulajdonosnak fogalma sincs az ingatlana tényleges értékéről csak hallomás útján meg a szomszédok stb értékitélete alapján. Állnak is az eladások egy csomó ideig amire rájön a tulaj hogy reális e az ár amit kigondolt. A +- eltérés nagyon nagy is lehet. Ezért kell az ingatlanos hogy felébredjen.

Idet 2010.01.27. 13:36:50

@ossian: Engem a hatalmas tudása, ismeretanyaga is lenyűgöz, és az írásművészete egyáltalán. A humora... olvastad a Jégmadarat? Elsőre vérkomolyan, odafigyelve olvastam, hogy tényleg értsem is, másodjára könnyesre röhögtem magam a nyilvánvaló és a rejtett humoron.

Jaj, de kár, hogy lemaradtam róla! Néha azt hiszem, a televíziók direkt csinálják, hogy a véletlenszerűen értelmes műsorok az éj homályába vesszenek...

Hát igen. Egyetértek. Sajnos, igaza volt. Egyébként is, szerintem ez az "érted haragszom" példája volt.

ossian 2010.01.27. 13:54:19

@Idet:
Reggeltől estig hiheted, mert bizony ez tendencia. Nappal celebeket kell nézni, meg százig való ismétléseket. Egy értelmes riport marad éjszakára, amikor egy-két álmatlan, vagy a kultúrát, mint olyat még a kukába nem dobó alak fentmarad és megnézi.
Spíró az életet mutatja be, drámáiban is és írásaiban is. Nem szépeleg és nem szépít - bár szerintem néha erősen sarkít.
Ámbár ez a művészet egyik lényege.
Trágár - ez is az egyik kifogás a "széplelkeknek". akkor, amikor a trágárságnak funkciója van, amikor megjelenítő ereje. Öncélúan soha.
Korunk egyik legjobb írója.

Diocles 2010.01.27. 14:02:40

@ossian:

nagy hülyeség Fidesz-kormány alatt szocialista képviselőket választani Szeged képviseletére, ezzel csak azt éritek el, hogy hűen a hazai gyakorlathoz - függetlenül attól, hogy milyen színű a kormány - még a legutolsó kormánypárti tanya is több központi fog kapni, mint a dacos ellenzéki nagyváros.

de ha valaki ki akar szúrni magával, ám tegye.

Idet 2010.01.27. 14:13:14

@ossian: Talán inkább nagyon erősen karikíroz, mint a legutóbbi regényében, néha már a torzságig, de ha valaki ismeri a terepet, a környéken lakik, mint én, abszolut realista képnek fogja tartani, amit előnkbe tár.

Igen, a Csirkefej engem is visszahökkentett kicsit, de aztán végiggondoltam a dolgot.

Nem tudom, meg szabad-e kérdezni ezen a helyen, hogy melyik műsorról van szó? Hátha más értelmes dolgot is elcsípek.
Egyszer megpróbálkoztam egy ilyen celebműsorral, hogy mégis tudjam, miről van szó. 5 egész percig bírtam, mondom, most aztán elinalok, mert tuti az agykárosodás.

ossian 2010.01.27. 14:21:01

@Diocles:
Van még két szempont:
1. Viszonylag elégedettek-e a város lakói a jelenlegi szocialista vezetéssel? Ha igen, akkor nem változtatnak, mert volt egy nagyon rossz tapasztalatuk az 1998-2002-es években a helyi fideszes irányítással.
2.Szeged azért tudott nagyberuházásokat és egyéb nagyvolumenű tendereket végrehajtani, mert tudott eredményesen pályázni: itt uniós pénzből szépül a város. Ha szándékos "kitolást" tapasztal a szegedi ember a köv. kormány részéről, hát nem fogja díjazni, és lesz még 2014 is.
Nem mindenki opportunista: ott még egy harmadik szempont is: a fidesz ne nyerje túl magát, mert a végén az általam nagyon becsült Debreczeninek lesz igaza.

Idet 2010.01.27. 14:36:58

@ossian: És még Spiró: a minapában vitatkoztam valamelyik másik blogon (ami azt illeti, két másikon is) az irónia fogalmáról, hogy mennyire kezdi elveszíteni eredeti jelentéstartalmát a felszínes használata miatt.

Na hát, Spiró humora éppenséggel a kifinomult irónia maga, amikor úgy dönt, hogy ezt az eszközt használja, A jégmadárban is, az Ikszekben is, és a Jövevényben főleg, de a Fogság sem ment tőle, hála Istennek.
Egyetértek a megítélésében, nagyon élvezem a műveit. (Ugye, azért az élvezet sem árt egy irodalmi műnél!)

ossian 2010.01.27. 14:37:57

@Idet:
Sajnos, nem emlékszem. Talán valamelyik esti kulturális műsorban volt,lehet, hogy a Duna tévén.
Az biztos, ha itt meglátlak, és lesz hasonló, szólok. :-)

Diocles 2010.01.27. 14:39:01

@ossian:

nem mindenki opportunista, de sokan igen, és erre mehet rá a Fidesz-kampány a második fordulóban, ti. hogy hangsúlyozzák, hogy olyan képviselők kellenek, akik eredményesen tudnak tárgyalni a következő kormánnyal.

azt soha egyetlen kormány sem fogja elismerni, hogy kivételezik a "sajátjaival" (pedig most is így van, olvasd el az ivády polgármester írását, amely itt jelent meg két hete az indexen, statisztikák zömével bizonyítja, hogy egy kormánypárti település sokszorosát tudja kijárni most is)

mindenesetre érdekes jelenség lesz, hogy amíg Pécsett és Salgótarjánban is most már zsinórban jobbos jelöltek nyernek, a korábban a magyar jobboldal fellegvárának számító Szeged épp ekkor veszi át tőlük a "kis Moszkva" címet. :)

ossian 2010.01.27. 14:44:58

@Idet:
Hasonlóan ítéljük meg Spírót.
Ma a kifinomult irónia, mint műfaj, kivész: a nagy dumák, a locsogó hülyéskedés adja a humort, nekem nem jön be.
Spíró sem ismer a humorban tréfát, bár ő inkább a tragikomikumot és a szatírát emeli kia a műveiben.

radala 2010.01.27. 14:48:01

@ossian: sajnos nem találom hol láttam a jobbik nyilatkozatát nyugdíjügyben, de esküszöm tök egyetértettem velük. Fujj:-)
Kedves Török Gábor!
Elvileg lehetne kicsi nemzetközi rátekintésem a kampányokra, de az a baj, hogy mindig csak kritikus szemmel szoktam figyelni.
Mondjuk az osztrák SPÖ az pont ugyanazt a szar békülékenységi dumát nyomja, mint teszem azt Medgyessy. Szóval azt nem tudom, hogy létezik-e a világon olyan kormányképes erő, amelyik nem gusztustalan demagóg, populista? Nem az-e a különbség a 98-as és a 2006-os Fidesz között, hogy 98-ban még egy "rétegpárt" volt. Nem úgy van-e, hogy 35 % fölötti eredmény megcélzásához le kell menni kutyába a világ bármely pontján.
Volt-e a világon olyan művészfilm, amit látott egy ország 35 %?
Nem úgy van-e, hogy ami bonyolultabb egy szappanoperánál, az nem lehet kedves az emberek 10 %-nál többnek? Ha így van (márpedig így), akkor mi a helyes "értelmiségi" mentalitás. Keresni egy kis jelentéktelen, vagy igazságtalanul jelentékeny pártot és arra szavazni? Vagy megpróbálni elvonatkoztatni a nem nekünk szóló információktól?

ossian 2010.01.27. 14:57:54

@Diocles:
Hát, talán nem leszünk Moszkva...
az a helyzet, hogy nem tudott igazából megkapaszkodni a fidesz, valamit nagyon elrontott errefelé.
De ez csak egy város, említettem egy másikat is, és van egy pár település, ahol legalább úgy kiábrándultak a fideszes vezetésből, mint a nem fideszes kormányból.
1998 és 2002 között Orbánék már ízelítőt adtak a nem kormánypárti települések kibüntetéséből, hát ez benne lesz a pakliban.

radala 2010.01.27. 15:01:55

@ossian: Ugyanmár Szeged mindig is szépült A Fidesz alatt legalább annyit, mint azóta. Szeged tuti meglesz a Fidesznek, mert Szeged mindig úgy szavaz, ahogy az ország.
Botka egy szar...

ossian 2010.01.27. 15:08:25

@radala:
Rendkívül érdekes felvetés: mi lenne a helyes, a magára adó értelmiség részéről?
Kutyába nem menjünk le, és szerintem nyugodtan megfogalmazhatunk kritikát, bármelyik irányba.
Nem követelhet elvhűséget egyetlen párt sem a független gondolkodó értelmiségtől: nem érdemlik meg.
Nálunk a politikai elit igen gyenge felhozatalú az emberi minőséget illetően.
20 éve nincs olyan politikusunk - egy sem, de soknak kellene lenni - akik az ország hasznát nézik akkor, amikor kompromisszumot kellene kötni, és a saját hasznukat tolják háttérbe, amikor konfrontálni kell.
Nálunk ÉPPEN fordítva van! szépen el sundám-bundáznak, ha saját zsebről van szó, és akkor is konfrontálnak, amikor nagyon kellene egy kis összefogás, az ország érdekében.

Diocles 2010.01.27. 15:38:15

@radala:

tudtommal a Fidesz-kormány alatt sok pénz ment Szegedre, majdnem annyi, mint Debrecenre, csak fasz volt a polgármester.

mindenesetre nekem annyira hihetetlennek tűnik, hogy amikor már a salgótarjáni panelrengetegben is tarol a Fidesz, pont akkor váljék Szeged, az ország tán legjobboldalibb városa "kis Moszkvává"...

ez egy nagyon érdekes jelenség volna, érdemes a tanulmányozásra.

radala 2010.01.27. 15:55:32

@ossian: Nem szeretném ismételni magamat, azt meg nem várom el, hogy minden hozzászólásomat bárki elolvassa. De szerintem nincs baj a magyar politikai elittel, illetve nincs nagyobb, mint bárki mással, bárhol máshol. (A mostani helyzet, a balfél teljes leamortizálódása szerintem egy kisiklás, aminek az oka nem a rossz emberanyagban, hanem a rossz fátumban keresendők) Szerintem egyébként az a helyes "értelmiségi" megoldás, hogy az ember igyekszik elmélyedni a programokban és igyekszik függetleníteni magát a hülyeségektől. Az persze megnehezíti ezt, hogy nem nagyon vannak programok, ha meg vannak, akkor azokat nehéz elhinni. Munkás dolog lenne a valódi független értelmiségi lét. Én inkább megmaradok az előítéleteimnél:-)
Hogy fokozzam a problémát. Vannak a szóvivők, akik lemennek kutyába és a 100 alatti/körüli IQ-ra utaznak. Nekünk itt ez nem tetszik. De vannak a programírók, meg beszélgetős műsorba járók, ők meg a 110 körüli IQ-ra utaznak. Nekünk ezek tetszenek. De nem azért, mert ők tényleg jobbak lennének, csak mert hozzánk AKARNAK szólni.
Olyan ez, mint az autó vagy mosógép reklám. Azok gyakran zseniálisnak tűnnek szemben a mosópor meg dezodor reklámokkal. De nem jobb az egyik a másiknál, csak tudják, hogy még mosógépről is valószínűleg a férj dönt, azaz nekünk csinálják. Ezzel szemben még a férfidezodort sem te fogod megvenni, hanem valami hölgy.
Szóval szerintem, ha elmélyednék az mszp programjában, abban valószínűleg találnék sok támogatandót, A Jobbiknál, amit láttam az tetszett, de legalábbis nem volt náci. Tulajdonképpen nem hiszem, hogy lehet valóban helyes döntést hozni. Maximum sok év alatt, de akkor is nagyon sok elvföladás árán. Egyébként nem is lehetne ez elvárható senkitől, az lenne a cél, hogy a rossz döntéseinknek ne legyenek drámai következményei. Most sajnos voltak. De ilyen talán minden korai demokráciába becsúszik. Reméljük olyan hatalmas lesz a büntetés, hogy tanul belőle az egyébként emberileg semmivel sem alávalóbb része a baloldalnak.

radala 2010.01.27. 16:01:17

@Diocles: Bartának nagyon rossz volt a renoméja, szerintem még annál is sokkal rosszabb, mint amilyen valójában volt. Ha jól tudom ez leginkább annak volt betudható, hogy az akkor még inkább jobbos Délmagyar főszerkesztő, Dlusztus Imre is utálta.
Másrészről, annyira ostoba volt, hogy nem is tudta fölmérni ki van vele. De azért ö nem volt egy GyF, csak simán egy bunkó.
Szerintem Botka egy 0, ha mégis nyer, akkor viszont megemelem előtte a kalapomat. Nekem az a tippem, hogy semmi eltérést nem fog okozni a személye az országos átlagtól.

Idet 2010.01.27. 16:02:00

@ossian: Előre is köszönöm!

Igen, a szatirikus véna, és az irónia is sokszor keserű irónia, de az ember már szó szerint ki van éhezve valamire, ami túlmegy a földhözragadt, "na, was hast du davon" életszemléleten, és valami tényleg emberit, élvezhetőt, igazat mutat fel.
Én is keresni foglak a blogvilágban, köszönöm az értelmes, emberhez méltó eszmecserét!

radala 2010.01.27. 16:21:20

index.hu/belfold/2010/valasztas/mindent_vihet_a_fidesz-kdnp_koalicio/

Ez egy telefonos Nézőpont fölmérés. Lehet a 21. században még telefonos fölméréssel mérni? Van olyan LMP szavazó, akinek van vezetékes telefonja? Vagy nem vezetékesen kérdeznek?
Bár én azt mondtam, hogy 101 az legalább 1,9, de nagyon megdöbbent a 8 %-os MDF.

radala 2010.01.27. 16:22:39

@radala: 101 =1+1 elütöttem a + jelet, pedig nincs is a 0 közelében, nem tudom, hogy csináltam

radala 2010.01.27. 16:26:05

@radala: Pedig a fölmérés az mdf+szdsz összeborulás után 18-21-ig készült.
Sokkal nagyobb politikai elemző vagyok, mint Török Gábor. Illetve kevésbé vagyok idealista. Őszintén szólva szeretnék kisebb politikai elemző lenni és szeretnék valódi igényes nem mszp szavazókat az országba....

Én/Me 2010.01.27. 16:53:09

Pici off:

A HVGnmost olvastam, hogy az LMP nyílt kampányszámlát kezdett üzemeltetni, amin bárki figyelemmel kísérheti a be-ki folyó pénzeket.
Érdekes - és nekem szimpatikus - kísérlet. Kíváncsi vagyok, követi e több, és hogy ezek megütik e a korábban e blogon leírt láthatósági küszöböt...

török gábor 2010.01.27. 17:48:19

@radala: az a 8 jelenleg inkább 3, a "potenciális szavazótábor" egy érdekes kategória...

Diocles 2010.01.27. 18:54:31

@török gábor:

igazad volt tegnap abban, hogy az MSZP is nyert, én ugyanis álmomban sem gondoltam volna, hogy Oszkó a kisujját sem mozdítja azért, hogy pótolja a kieső 70 milliárdot, és majd továbbra is rezzenéstelen arccal beszél arról, hogy semmi gond, ott a tartalék, a büdzsé tartható.

azt hittem, hogy többre tartja magát ennél, tévedtem.

(most már csupán az a kérdés, hogy az IMF mit szól a kieső 70 milliárdhoz, de majd valahogy ezt is lezsírozzák nyilván.)

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.01.27. 20:58:15

Az volt már, h a Fidesz a maga javára tudja fordítani a döntést azzal is, h hangoztatja:
"ők mondják szakértői kormánynak magukat, miközben képtelenek voltak egy ilyen fontos kérdésben alkotmányos megoldást találni.

Az mszp szakértelme egy baloldali mítosz. Nagyjából annyit tudnak, h fűnyíró elven elvonják az emberek pénzét."

Kb. így

Balt 2010.01.27. 21:54:37

@simonmondja.: "Nem lenne egy rossz cél, hogy megmozgassák őket.
Ha nem akarnak adózni a vagyon után, cseréljék akkorára, amekkorát az egyszemélyes büdzséjük elbír és szabadítsák föl a vagyont."

Jól látom, hogy ezek szerint erre az optimális megoldás a "2 m2-es 1,60 mély földes padlójú szuterén"...?

Balt 2010.01.27. 21:56:40

@simonmondja.: "És azoknak az albérletes családalapítóknak ott a 80 éves nagymamája a 100 négyzetméteres lakásában, ugye."

Végül is igazad van: "Jó" esetben válogathatnak is, hisz egy egykékből álló pár 2x2x2 nagyszülő kihalására hajthat...

Balt 2010.01.27. 21:59:19

@kitvalasztanal.hu - Tippelős választási oldal: Örülök, hogy Te is eredetiben olvastad a határozatot. :)

A 100 m2-es körfolyosós nénit én hoztam, Simon csak idézte.

radala 2010.01.27. 22:06:28

@török gábor: Azt hittem a potenciális szavazótábor az a biztos szavazó pártválasztó, a 3 meg a biztos szavazó.
Szóval szerintem csak hülye elnevezés, de nem újdonság, én legalábbis ezt képzeltem.
Amúgy, ha az mdf nem jut be az nem azért lesz, mert az én egészen lesújtó véleményem nem igaz, hanem hogy nincs senki, aki ne fikázná ezt az összeborulást.
Ha gonosz lennék, akkor azt mondanám, hogy a bértollnokok a médiákokban még annak is jobban örülnek, ha a Retkes féle szdsznek betesznek, ha már az ájrópai értelemben vett liberális Kuncze-Magyar vonal nem maradhatott...
Természetesen objektíven is lehet a dologról az embernek lesújtó véleménye, nem rád értem a bértollnokot, már csak azért sem mert nem vagy tollnok:-)

török gábor 2010.01.27. 22:14:42

@radala: én inkább a bért vitatnám :) amúgy szerintem ez nincs elmagyarázva rendesen a felmérésben.

török gábor 2010.01.27. 22:18:38

akkor ez hogy jött ki?

"A választási kampány a biztos pártválasztók megtartásáról és a még ingadozók megnyeréséről szól. A bizonytalan („nem tudja”, melyik pártra szavazna) és a rejtőzködő (nem árulja el a pártszimpátiáját), de részvételüket biztosra ígérő, aktív szavazók véleménye sorsdöntő lehet. A választásokig – egy összetett kérdőív alapján – a Nézőpont Intézet megkísérli e csoport lehetséges pártválasztását meghatározni, így az egyes pártok potenciális (maximálisan elérhető) szavazótáborát megadni. Januárban ezek alapján az aktív szavazók körében a Fidesz lehetséges tábora 7, az MSZP-é 8, az MDF-é 5, a Jobbiké pedig 7 százalékponttal nőhet. E tartalék-tábor megszerzéséről szól a pártok kampánya, amely csak az MDF esetében létkérdés, potenciális szavazói nélkül ugyanis a párt nem kerül be a parlamentbe. Márpedig az általa megszólítható szavazókért az MSZP és a Lehet Más a Politika is verseng majd."

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.01.27. 22:23:13

"bár hiszek abban, hogy előbb-utóbb valamilyen ingatlan alapú adózásra szükség lesz majd Magyarországon"

Gábor, a helyi önkormányzatok szednek mindenféle adókat, pusztán az ingatlan léte miatt. Mondjuk adnak neki nevet: kommunális adó, és belemagyarázzák, h a közvilágítás, árkok rendezése, fűnyírás, stb... de ez azért kamu, mert ha mondjuk egy pesti embernek van Bivalybasznádon egy kéglije, amit nem használ, akkor is kell fizetnie, pedig nem élvezi a közvilágítást, és a többit, mivel nem él ott.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.01.27. 22:25:28

@török gábor:
Ezen én is fennakadtam, de nem nekem kell tudni, nem én vagyok a prolitológus.-))

radala 2010.01.27. 22:45:25

@török gábor: OK, akkor hülyék. Én nem olvastam végig türelmesen, csak mivel ez a kategória hiányzott (BszPV) és a BSZ megvolt, azt hittem, hogy nyilván így van, az irány s jó volt.
Emlékszem a gallup a közvélemény-kutatás fekete napja cikkére, vagy valami hasonlóra, ahol a hazugokat próbálták utólag utolérni. Szóval nem teljesen ostobaság a rejtőzködők pártszimpátiáinak keresése, de azért talán kicsit túlzás elhinni valakinek, hogy abban igazat mond, hogy elmegy szavazni, közben meg hazudik. No megyek aludni.
www.gallup.hu/Gallup/release/ppref020408.htm

Ja az ingatlanadóhoz. Szerintem az osztrák ingatlanadót észre sem veszi az ember, az átlag osztrákban nem tudatosodik, hogy az egy adó, mert a szeméttel-szennyvízzel együtt fizeti be az önkormányzatnak, amúgy a súlyadót, vagy teljesítményadót is a biztosítással együtt fizeted, de ott látszik a számlán, hogy mi mi. Azt gondolom, hogy az önkormányzatnak az ember szívesen fizet ingatlanadót, mert abból olyan dolgok lehetnek, amik növelik a ház értékét, hogy az államnak, kormánynak mire kell az én pénzem, azt nagyon nehéz megérteni. Szerintem az osztrákok azt hiszik, hogy az ingatlanadó az az az 1 %, amit a vásárláskor fizetsz adónak. Az önkormányzatnak fizetett adót "járulékos költségként" tartják számon, mint a rezsi része. De utánakérdezhetek, hogy így van-e, bár annyira nem érdekes.

Balt 2010.01.28. 00:01:46

@beszélő: "Mivel az MSZP az ingatlan és az informatika biznicben utazik, biztos vagyok abban, hogy az ingatlanadó-kalkulátort a haverok gyártották, a a lét már fel is vették az már valamelyik külföldi bankszámlán pihen."

Állítólag mindössze 7m Ft-ba került a csodaprogram az APEH-nak. :) + a csekkek és ívek kiküldése az adócsomagokban, az 24m Ft.

Balt 2010.01.28. 00:04:05

@dzsaszper: "szerintem egyedül a portfolio.hu hozta le a lényeget -- úgy értem, az indoklás máshonnan teljesen hiányzott."

Lehet. Az is az Index csoport része. :) Nem mintha jelentene valamit. :)

Balt 2010.01.28. 00:15:59

@ossian: "Elég stabil a szocialista polgármester státusza, a fidesz itt nem arat, az biztos."

De könyörgöm, nem polgármestert választunk! Azt majd ősszel. Egyébként: előző poszt. :) De volt poszt a Hol lehet megverni a Fideszt? címmel is. Bő egy tucat helynél többen még csak fel sem merül.

"Nem gondolnám különben, hogy meglesz a kétharmad, amitől egyébként isten óvjon."

Többen meg másképpen gondoljuk mindkettőt. :)

Balt 2010.01.28. 00:18:47

@papika:
"Viszont ez azt is jelenti, pár kommentelő magyarázott iyet, hogy azok a fidesz szavazók, akik másik párttal is szimpatizálnak, tkp semmit sem veszíthetnek azzal, ha az első fordulóban egyéniben a másik szimpatikus párt jelöltjére szavaznak, sőt, ezzel az általuk nem szimpatizált pártokat gyengíthetik."

De csak ott, ahol feltehetőleg nem lesz meg az első körös győzelem. (Főváros - közép-Budát kivéve, megyei jogú városok.) Máshol veszélyes túlkombinálni!

Balt 2010.01.28. 00:26:43

@ossian: "Nem mindenki opportunista: ott még egy harmadik szempont is: a fidesz ne nyerje túl magát, mert a végén az általam nagyon becsült Debreczeninek lesz igaza."

Akkor alkalmasint olvasd el a májusi Szili-bukta után írt Népszaga-cikkét. ("Pécs után, Mohács előtt") Ebben pl. határozottan állítja, hogy egyéniben sehol nem fog az MSZP nyerni - pedig még az EP választások előtt voltunk és a Jobbikot küszöb alattinak mérték...

papika 2010.01.28. 00:38:15

@Balt:

Nem, nincs köze az első körös győzelemhez.
Mivel a fidesz a körzetet legkésőbb a második fordulóban elviszi, és a tördékszavazatok az első körben dőlnek el, és a győztes úgysem kap, ezért az a fontos, hogy az első körben melyik nem nyerő jelöltre szavazol.
A túlkombinálás azt jelentené, hogy a másodszimpatizáns párt az első fordulóban elviszi a mandátumot.

Balt 2010.01.28. 00:44:24

@papika: "A túlkombinálás azt jelentené, hogy a másodszimpatizáns párt az első fordulóban elviszi a mandátumot."

Igen, erre gondoltam. Bár ez azért tényleg kevéssé valószínű. Mindegy, csak Pannonfunk ötlete kapcsán merült fel: próbáltam lebeszélni a Jobbikról, aztán magam is gondolkodóba estem. :)

papika 2010.01.28. 10:56:54

@Balt:

Ugye-ugye!
A mezei fidesz szimpatizáns olyan jó helyzetben van, hogy még az ellenzékét is megválogathatja!

Gerardus A. Lodewijk 2010.01.28. 11:51:28

@tölgyes: "[...] elképzelhetelennek tartom, hogy ne lehetne szakmai kontroll alá helyezni minden elfogadásra kerülő jogszabályt. Kellene hozzá 8-10 felkészült jogász egy főosztályba szervezve."

Igen, de vajon a főosztály véleményét a feletteseik, a kormány és a képviselők komolyan vennék akkor is, ha az ellentétes a politikai elképzeléseikkel? Vagy legyen a főosztály véleménye kötelező ezekre?

Az Alkotmánybíróság nem pont ugyanezt csinálja (és 8-10 felkészült jogászból áll)?

dzsaszper 2010.01.28. 12:03:30

@Balt: van valami a logikában, de ahogy én látom, hogy pl. egy középre húzó fidesz-szavazónak nehéz kit választani ellenzéknek is. Persze aki hezitál a fidesz és a jobbik között, annak lehet hogy ez tényleg jó.

papika 2010.01.28. 13:05:45

@dzsaszper:
Nézd, nekem erős Lendvai Ildi fóbiám van, szerintem nem lehet gyógyítani, ezért nem is kezeltetem.
És én azt gondolom, hogy ha bármi gazdasági javulás lesz ebben az országban, az a nő ott fog sipítozni a parlamentben, hogy hol a nyugdíjkorrekció? hol a nyugdíjprémium? orbán viktor már megint nem ért a szép szóból, már megint a nyugdíjasoktól vesz el!
És ha ők lesznek az ellenzék vezető ereje, akkor a 2014-es kampány megint a nyugdíjasokról fog szólni, meg hogy mennyit lopott el tőlük a fidesz.
Ezért, szerintem, bárki, csak ne ők.
Se a Vona, se a Bokros, se az LMP nem fog a nyugdíjprémiummal jönni, vagy legalábbis én ezt remélem.
Persze, lehet, hogy még nagyobb baromságot találnának ki, erről meg lehet győzni, nyitott vagyok.

Gerardus A. Lodewijk 2010.01.28. 13:30:55

@pannonfunk: "Valóban önbevallás van személyi jövedelemadónál is [...]"

Adóbevallásnak akkor van értelme, ha olyan adatot tudsz bevallani, amit az adóhatóság egyébként nem ismer. Vagyis teljesen nonszensz akkor, ha maga a törvény határozza meg, hogy pontosan mennyit kell bevallani. (arról nem is beszélve, hogy egy-egy megyén v. fővárosi kerületen belül messze nagyobb értékkülönbségek lehetnek, mint 10%).

Ehhez hozzájön, hogy a bevallás mint módszer gyakorlatilag a jogorvoslathoz való jogtól is megfosztja az adózót: ha ugyanis a hatóság határozatban állapítaná meg az adót, azt bíróság előtt vitatni lehetne, míg a saját bevallásomat nem tudom bíróságon megtámadni. Ezenfelül a bevallás a bizonyítás költségeit és kockázatát is az adózóra telepíti, míg adómegállapítás esetén mindkettő a hatóságot terhelné. Az AB által vizsgáltakon fölül ezért is alkotmányellenes az ilyen adó.

dzsaszper 2010.01.28. 14:16:15

@Gerardus A. Lodewijk: Az AB nem Tier1 szint :) nem is arra való. Saját maguk mondták ki a rendszerváltás után, hogy előzetes normakontrollt csak a köztársasági elnök kérhet tőlük elfogadott, de alá nem írt törvényre...

dzsaszper 2010.01.28. 14:25:58

@papika: nagyjából egyetértünk.
Nekem a gárdázás nem elfogadható a jobbiktól.
Az mdf-ben meg amit 2006 óta csináltak azok, akik még most is benne maradtak a pártban -- abból köszönöm szépen, nekem bőven elég volt, sőt.

Gerardus A. Lodewijk 2010.01.28. 16:22:39

@Spiro: "Azt gondolom nem feltételezzük, hogy az APEH valami védhetetlen értéket próbál valakire ráerőszakolni (ami bíróság elött nem áll meg)."

Téves megközelítés. Maga az adózó lett volna köteles a törvény mellékletében meghatározott védhetetlen értéket bevallani, így nem is az APEH kockázata lett volna az értékmegállapítás. A saját bevallásomat meg hogyan vitassam utólag?

"Továbbá az ingatlan esetében a vagyonszerzési illetéket esetén is van értékmegállapító szerepköre az APEH-nek (hiszen az Illetékhivatalokat is az APEH-ba integrálták), ezért viszonylag flott adatbázissal és ingatlan értékekkel rendelkezhet az APEH akár utcára, házra lebontva is."

Éppen ezért primitív az a megoldás, hogy egy egész megyére vagy fővárosi kerületre határozott meg ingatlanárakat a törvény. Tehát a szükséges adatok megvannak, semmi akadálya nem lett volna, hogy az adót az APEH vesse ki, és ha az nem tetszik, irány a bíróság.

Gerardus A. Lodewijk 2010.01.28. 16:42:04

@dzsaszper:

Ez így is van.

Ha viszont a törvényhozási folyamat részeként képzeljük el a 8-10 jogász által végzendő szakmai felülvizsgálatot, ahogy ezt tölgyes olvtárs javasolta, akkor arra a törvényhozás szabályai vonatkoznak, azaz mindenképpen a képviselőké a végső szó.

Van egyébként a világon olyan alkotmánybíróság, amelyik szine csak előzetes normakontrollt végez.

Balt 2010.01.28. 18:05:40

@papika: "A mezei fidesz szimpatizáns olyan jó helyzetben van, hogy még az ellenzékét is megválogathatja!"

:)) Ezen az alapon akkor "hajrá MSZP!" (Fiala stílusában), mert hozzájuk fogható dilettáns társaság nincs másik. Meggyőződésem, hogy negyed századon belül nem jön fel újra írmagjuk sem - ha egyáltalán túlélik a következő ciklust, sőt, az idei évet...

Balt 2010.01.28. 18:17:51

@dzsaszper: "Persze aki hezitál a fidesz és a jobbik között, annak lehet hogy ez tényleg jó."

Én egyáltalán nem hezitálok, sőt, kb. egy éve - amióta a Jobbik (is) tkp. a "Fidesz ellenzéke" - kimondottan dühös vagyok rájuk, bár igyekszem türtőztetni magam. De mikor meglátok egy ilyen Tárki jelentést, vagy a rá hivatkozó Mesterházyt (de van nála rosszabb is), akkor kinyílik a bicska a zsebemben és büntetni akarok. :) Ők megjátszották ezt kétszer is, mi több, kizárólag emiatt kerültek hatalomra (megosztott szavazatok az MSZP és SZDSZ között), hát csakazértis visszavágnék nekik!

dzsaszper 2010.01.29. 15:02:25

@Balt:
értem... ami a visszavágást illeti, szerintem az lmp plusztöredékszavazata nagyobb visszavágás, közelebb van a szavazói bázis... Csak kérdés, az lmp megugorja-e az 5%-ot listán.

Balt 2010.01.31. 11:45:12

@dzsaszper: Szerintem az LMP esélytelen még egyéni jelöltet állítani is. (Bár ha valahol, Bp.-en jöhet össze...) A logikádnak helyt adok, de egy baj van az LMP bejutásával: senki nem számol ezzel pillanatnyilag, márpedig a bejutása a 2/3-ra veszélyes lehet, igaz, minden párt rovására nyerne teret...

Balt 2010.01.31. 11:46:52

@Balt: De megfontolom. Az orbánozó Jobbikosok is a bögyömben vannak, sőt! :)

2010.02.01. 18:31:53

A vén csontok összeszedtek már egy, vagy több 30 millás lakást a dunántúli Dombon, a jachthoz meg spúrok és öregek, az AB biztosít nekik kocsit, így az nekik ingyé' van. Szóval ezek után fizessenek, de nehogy már lakásuk ők fizessenek is!!! Rémes egy bigott gittegylet! Még azt se látják be, hogy az unokáik fogják bánni!

2010.02.01. 18:34:01

@Letícia: na, szóval azt hagyták hatályban, ami neki vagy ingyen van (kocsi) , vagy nem merték/tudták összelopni (jacht), azaz nekik nem fáj!
süti beállítások módosítása