Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) Bajnai Gordon (2) bajnai gordon (15) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) Fidesz (2) fidesz (130) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) gyurcsány ferenc (49) Gyurcsány Ferenc (1) habonyizmus (1) Habony Árpád (1) habony árpád (2) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) Heti Válasz (1) heti válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) Jávor Benedek (1) jávor benedek (3) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) Jobbik (1) jobbik (76) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) karácsony gergely (3) Karácsony Gergely (1) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) medián (9) median (1) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) mesterházy attila (34) Mesterházy Attila (3) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) mszp (104) MSZP (1) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) orbán viktor (114) Orbán Viktor (9) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) Schiffer András (1) schiffer andrás (9) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) simicska lajos (3) Simicska Lajos (2) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szijjártó péter (6) szíjjártó péter (1) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) Veszprém (1) veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
22:53

Az előző bejegyzésben megnéztük, hogy 1994 és 1998 között milyen mondatok hangzottak el a kétharmados többség kapcsán. Miután a két forduló közötti kampány továbbra is ugyanazon kérdések körül forog, a történelmi visszatekintést érdemes még egy kicsit folytatni: talán nem érdektelen felidézni, hogy az első Orbán-kormány megalakulását megelőzően, a kormányprogram vitájában milyen felszólalások hangzottak el. A parlamenti naplóban megtalálhatók a teljes szövegek, én most az alábbiakban a miniszterelnöknek javasolt személy, valamit a pártok vezérszónokainak felszólalását ismertetem kivonatosan. Különösen két dologra érdemes figyelni: egyrészt arra, hogy milyen keveset változott a magyar politika; másrészt pedig arra, hogy mégis mennyi minden másképp van már.


DR. ORBÁN VIKTOR miniszterelnök-jelölt: „ (…) A választásokat a Fidesz-Magyar Polgári Párt nyerte, mégsem tudjuk önmagunkban biztosítani a kormányzáshoz szükséges parlamenti többséget. Ebben a helyzetben csak úgy tehettünk eleget a választók kormányváltásra irányuló akaratának, hogy az MDF-fel és a Független Kisgazdapárttal kezdeményeztünk kormányalakítási tárgyalásokat. (…) A Fidesz-Magyar Polgári Párt választási programja azokat a gondolatokat összegezte, amelyek megformálták a polgári jövő képét. A mi felfogásunkban a választási program valójában a választókkal kötött szerződés, ha úgy tetszik, társadalmi szerződés, amelyet a választók szavazataikkal hitelesítettek. A társadalmi szerződést a kormányprogram emeli kormányzati célokká. S amennyiben önök a kormányprogramot elfogadják, az kormányzati szerződéssé alakul; olyan szerződéssé, amely a parlament és a kormány között köttetik. Így az önök döntése révén válik majd az egész ország programjává. (…) Ez a kormány annak a gondolatnak a jegyében alakult, hogy a szabadság és a rend kormánya, a családok kormánya, a gazdasági növekedés kormánya, az összetartozás kormánya és az európai együttműködés kormánya legyen. A megalakuló kormány céljai között az első, hogy a polgárokat és családjaikat megszabadítsa a félelemtől. Nem nyugodhatunk bele, hogy brutális gyilkosságok, robbantások, rablótámadások életünk mindennapi részévé váljanak. Becsületes, törvénytisztelő családok aggódnak gyermekeik, szeretteik biztonsága miatt, s maguk zárkóznak rácsok, lakatok mögé ahelyett, hogy az állam zárná rácsok mögé azokat, akik fenyegetik békés életünket. Bőrünkön érezhetjük: ha a szabadság nem párosul renddel, akkor a zűrzavar, a felfordulás, a bűnözés és a vele együttjáró megaláztatottság előbb-utóbb felemészti a szabadságot is. A megalakuló kormány a szabadság kormánya lesz, de csak akkor válhat azzá, ha a rend, a törvényes rend kormánya is lesz egyúttal. Van bennünk elegendő elszánás és erő, hogy érvényt is szerezzünk e meggyőződésünknek. A közrend megteremtésének úgy kell történnie, ahogy az ember rendet tesz, illetve rendet tart a maga személyes életében. Először a belső világnak kell elrendeződnie, először belül kell elhatározásra jutni, és csak utána tudjuk elrendezni a világot magunk körül. Első lépésként tehát arra van szükség, hogy a rendőrséget megerősítsük, tagjainak erkölcsi tartását, fegyelmezett helytállását megköveteljük, a feladatukat tisztességgel ellátókat méltó elismerésben részesítsük. (…) Meggyőződésem, hogy a törvényes rend helyreállítása mindannyiunk érdeke. Ha hiányzik a törvények erejébe vetett bizalom, ha elgyengül az állam és a rendőrség, ha a bűnelkövetők nem kapják meg időben arányos büntetésüket, elembertelenedett világban találhatjuk magunkat; és mindannyiunknak tudni kell, hogy bárki van is ideiglenesen felül, egy ilyen világnak nincsenek győztesei, csak vesztesei vannak. Ahol olcsó az emberi élet, ott senki sem érezheti magát biztonságban. Hiába épít valaki magának modern lovagvárat saját biztonsági szolgálattal, elég megállnia egy piros lámpánál, s már arra sem marad ideje, hogy rádöbbenjen, mennyire olcsóvá vált mifelénk az emberi élet. Ennek a kormánynak tehát az a hivatása, hogy a biztonság és a nyugalom kormánya legyen. (…) A gazdasági növekedés jelenti az egyetlen esélyt a mind jobban leszakadó országrészek számára is. Ha sikerül őket bekapcsolnunk a gazdasági növekedés miatt kiszélesedő és megélénkülő üzleti élet vérkeringésébe, akkor úgy érezhetik, hogy ők is annak a Magyarországnak a polgárai, amelynek a budapestiek és a szerencsésebb régiók lakói érezhetik magukat. A kormány tudja, hogy Magyarország túlságosan kicsi ahhoz, hogy két országnak jusson hely benne. S azt is tudja, hogy a leszakadt régiókat először abban kell segítenünk, hogy Magyarországhoz csatlakozzanak, s majd utána az Európai Unióhoz. (…) Mindannyian tudjuk, kedves barátaim, hogy a magyar állam és a magyar nemzet nem esik egybe, de mindannyian a magyar nemzet tagjai, magyar polgárok vagyunk. Összeköt bennünket a magyarság több mint ezeréves története. Úgy gondoljuk, hogy a határon túl megteremtett kulturális javak a magyar kultúrkincs természetes részei. A kormány kinyilvánítja: felelősséget érez a kulturális örökség megőrzéséért, újabb kulturális javak létrehozásáért. A közelgő millennium mindhárom minőségében fontos számunkra. A keresztség felvételének és a magyar államiság megalapításának ezeréves évfordulója, valamint a harmadik évezred nyitánya méltó ünnepi keretet kap majd Magyarországon, s egyben a határon túli magyarság számára is. (…)” [4. ülésnap (1998.07.02.), 18. felszólalás]


DR. SZÁJER JÓZSEF (Fidesz): „ (…)  A néhány nap múlva megalakuló kormány a polgárok kormánya lesz; olyan kormány, amely eltökélte, hogy az emberek támogatásával meg is valósítja a rendszerváltozás máig beváltatlan ígéretét, hogy mindenki számára lehetőséget teremtsen a felemelkedés valódi esélyére. A választók megértették a kor kihívását, és többségük a változásra szavazott. Sokan belátták, hogy egy sikeres Magyarország megteremtéséhez más politikára van szükség; olyan politikára, amely képes felszabadítani az ország lakóiban ott élő erőt és tenni akarást egy közös nemzeti vállalkozás érdekében. Olyan új politikára van szükség, amelyet a jövő iránt elkötelezett, a jelen lehetőségeit megvalósító, az ezeresztendős magyar államiságból erőt merítő polgári erők képviselnek. A választók azt találták helyesnek, hogy egy új évezredhez egy olyan nemzedéket kell megbízniuk az ország vezetésével, amely koránál fogva is elkötelezett az ország, a polgárok, a családok dolgát tovább is gondolni, a közösségeknek teret adni, messzebb látni a holnapi napnál (…)” [4. ülésnap (1998.07.02.), 20. felszólalás]


KOVÁCS LÁSZLÓ (MSZP): „ (…) A Fidesz szónokai 1990-ben és 1994-ben is elsősorban azt kifogásolták, hogy a program nem tartalmazza az egyébként általuk is helyeselhetőnek mondott célok elérésére szolgáló eszközöket, vagyis nem ad választ a "hogyan" kérdésére. Ezek után joggal vártuk, hogy a Fidesz vezette koalíció most olyan kormányprogramot terjeszt elő, amely nemcsak célokat tűz a kormány, a társadalom elé, de azt is egyértelművé teszi, hogy a kitűzött célokat milyen módon, milyen eszközökkel akarja elérni. Őszintén szólva - legalábbis ami a Magyar Szocialista Párt országgyűlési képviselőcsoportját illeti - nagyot csalódtunk. Bár a dokumentum a borítólapon kormányprogramot ígér a polgári Magyarországért, az olvasónak, miután hősiesen átküzdötte magát a betűtengeren, mégis az a benyomása, hogy csupán egy terjedelmesre sikerült választási programot tart a kezében. Választási programot, azaz ígéretek, óhajok, kívánságok listáját. (…) A Fidesz vezette koalíció esetében mindez éppen fordítva történt. A Fidesz választási programjának ígéretei a kormányprogramnak nevezett dokumentumban nem konkrétabbá, hanem általánosabbá váltak. Az egyértelmű, s ezért számon is kérhető megfogalmazásokat óvatosan kétértelmű, következésképpen számonkérhetetlen stiláris bravúrok váltották fel. Jószerével eltűntek az adatok, mintha csak az lett volna a készítők törekvése, hogy művük a legkevesebb konkrétumot, a legkevesebb adatot tartalmazó kormányprogramként kerüljön említésre a Guinness Rekordok Könyvében. (…) A Fidesz a beterjesztett program alapján az 1990-ben alakult kormányt a semmitmondás kormányának, az 1994-ben alakult kormányt a nagyotmondás kormányának nevezte. Úgy gondolom, hogy az előttünk levő dokumentum alapján a most hivatalba lépő kabinetet nyugodtan nevezhetjük az ellentmondás kormányának. (Hegyi Gyula tapsol.) Ellentmondanak ugyanis egymásnak a célok, például az erőteljes gazdasági növekedés, a munkahelyteremtés és ezzel egyidejűleg a jelentős mértékű inflációcsökkentés. (…) A gyorsaság, a következetesség fontos erények. Riasztó azonban az a kapkodó sietség, amellyel a még hivatalba sem lépett kormány az érintettekkel történő bármiféle egyeztetés nélkül, pusztán parlamenti erőfölényére támaszkodva próbálja felszámolni a társadalombiztosítási önkormányzatokat. Ez az eljárás a most hivatalba lépő kormány demokrácia iránti érzéketlenségét jelzi. (Felzúdulás és derültség a jobb oldalon. - Közbeszólás az MSZP padsoraiból: Úgy van!) Úgy látszik, túl erős a társadalombiztosítás tulajdonában lévő vagyon mielőbbi megszerzésének csábítása. (Taps az MSZP padsoraiban. - Zaj a jobb oldalon.) Erősebb, mint a demokrácia elvei és a legutóbbi nyolc esztendő gyakorlata iránti elkötelezettség. Nem kevésbé aggasztó az a sietség sem, amellyel a koalíció megkezdte a családi támogatások rendszerének átalakítását, makacsul ragaszkodva az esélyegyenlőség helyett az esélyegyenlőtlenség növelésének elvéhez. (…) Nem lennék igazságos, ha nem szólnék a dokumentum érdemeiről. Kétségkívül dicséri a szerzőket, hogy elhagyták a koalíciós partnerek a fiataldemokraták és a kisgazdák választási ígéreteinek jelentős részét. Másutt a konkrét számok vagy a megvalósítás időhatárainak mellőzésével igyekeztek visszalépni azoktól az ígéretektől, amelyekről ők is pontosan tudták, hogy legfeljebb szavazatok megszerzésére lehetnek alkalmasak, felelős kormányzást azonban aligha tesznek lehetővé. Eltűnt a 7 százalékos növekedés, a bérjárulékok gyors és radikális csökkentése, az ingyenes autópálya-használat, az ingyenes első diploma és a választási kampány televíziós és rádiós hirdetéseinek megannyi más, szépen csengő jelszava. Nincs többé szó a köztársasági elnök közvetlenül történő megválasztásáról, a kétkamarás parlamentről, a halálbüntetés visszaállításáról. (…) A Magyar Szocialista Párt és annak országgyűlési képviselőcsoportja a konstruktív ellenzékiség jegyében (Felzúdulás a jobb oldalon.) nem fogja arra ösztönözni a kormányt, hogy a dokumentumban foglaltak szerint kormányozzon. Még azt sem fogja kifogásolni, ha az egészet félreteszi. A vitával és a vitát követő szavazással, amelyen a szocialista képviselőcsoport nemmel fog szavazni, a kormányprogram ügyét a magunk részéről lezártnak tekintjük. A kormányt ettől kezdve nem a programja, hanem a tettei szerint fogjuk megítélni. Annál is inkább, mert változatlanul érvényesnek tartjuk Széchenyi István megállapítását: "A nagyobb rész inkább javasolni szerint nagy dolgokat, mint azokat gyakorolni." (…) Közös erővel kell olyan országot teremtenünk, ahol a hatalom burkoltan sem törekszik a demokrácia korlátozására; ahol az intézményrendszer biztosítja a tehetség, a szorgalom, a tudás akadálytalan kibontakozását; ahol a rászorulókat, a leszakadókat a társadalom szolidaritása óvja; ahol a társadalmi vitákat, az elkerülhetetlen érdek-összeütközéseket párbeszéddel, érdekegyeztetés útján oldják fel. (…)” [4. ülésnap (1998.07.02.), 22. felszólalás]


DR. TORGYÁN JÓZSEF (FKGP): „ (…) Kovács László azt állította, hogy a Fidesz-Magyar Polgári Párt és a Független Kisgazdapárt tulajdonképpen összeegyeztethetetlen nézetrendszerű párt lenne (Zaj, moraj az MSZP soraiban.),és mégis most ez a két párt egy közös kormányprogramot terjesztett elő. No, nézzük ennek a kormányprogramnak néhány elemét a Fidesz-Magyar Polgári Párt, illetőleg a Független Kisgazdapárt programjának tükrében! (Dr. Hack Péter: És az MDF?) A gazdasági stratégiát illetően igaz, hogy a Fidesz a "tartós növekedés" kifejezést használta, a Független Kisgazdapárt pedig "a mindenki által észlelhető, érzékelhető tartós növekedést", de azt hiszem, végül egyet fog érteni velem még Kovács László képviselőtársunk is abban, hogy alapjaiban ez a két program a stratégiai-gazdasági célkitűzéseket tekintve igen közel áll egymáshoz. Ha a kérdés úgy merül fel, hogy milyen pénzügyi politikával szemben hirdetjük meg ezt a közös gazdasági stratégiát, akkor még inkább szembeötlő módon közel áll egymáshoz a Fidesz és a Független Kisgazdapárt gazdasági-stratégiai programja, hiszen mi azt mondjuk, hogy az eddigi pangással kapcsolatos MSZP-SZDSZ-es pénzügyi politikát kell felváltania a növekedés politikájának. (…) A koalíciót a Független Kisgazdapárt úgy ítéli meg, mint egy házasságot. (Az elnök a csengő megkocogtatásával jelzi az időkeret leteltét.) Természetes, hogy ebben a koalícióban bizonyos engedményeket is kell tennie mindenkinek - befejezem a mondatot, elnök úr, köszönöm a figyelmeztetést -, de úgy gondoljuk, hogy ahogy a házasság is ad többletjogokat, éppúgy a koalíció is ad többletjogokat és többletlehetőségeket. Ez a többletlehetőség az ország talpra állítása, és ez egy olyan lehetőség, amit nekünk ki kell használnunk.” [4. ülésnap (1998.07.02.), 24. felszólalás]


KUNCZE GÁBOR (SZDSZ): „ (…) A vitára készülve és kézbe véve a kormányprogramot, arra voltam kíváncsi, hogyan sikerül összeegyeztetni - ahogy az imént Torgyán József úrtól hallottuk - a nézetrendszerében, programjában és szellemiségében egymáshoz igen közel álló két párt, a Fidesz és a Kisgazdapárt választási ígéreteit. (Derültség az SZDSZ és az MSZP padsoraiban.) Vajon hogyan hozhatók össze Orbán Viktor és Torgyán József választási programjai, ígéretei az Orbán-Torgyán-kormány programjává? Hadd idézzek néhányat a Független Kisgazdapárt elnökének a választási kampányban elhangzott ígéreteiből: a csúszóleértékelést azonnal megszüntetjük; az autópályadíjakat azonnal eltöröljük; azonnal bevezetjük a 0 százalékos személyi jövedelemadó-kulcsot (Derültség az MSZP padsoraiban. );15 százalékra mérsékeljük az általános forgalmi adót; eltöröljük a lakások után fizetendő áfát; eltöröljük a háztartási energia általános forgalmi adóját; a hitelkamatokat leszállítjuk 11 százalékra; az alkotmányban deklaráljuk a fiatalok első lakáshoz és első munkahelyhez való jogát; bevezetjük a halálbüntetést - ezt csak ideiglenesen -; kétkamarás parlamentet hozunk létre; a köztársasági elnök közvetlen választását biztosítjuk. Tisztelt Képviselőtársaim! Ha valaki végigolvassa a kormányprogramot, azt találja, hogy a Torgyán-programból tulajdonképpen csak Torgyán József maradt. (Derültség az SZDSZ és az MSZP padsoraiban.) Hozzáteszem, ez sem kevés (Derültség és taps az MSZP és az SZDSZ padsoraiban.), sőt, ha a 2000. évre gondolok, még talán sok is. (Derültség az MSZP és az SZDSZ padsoraiban.) Ha a Fidesz ígéreteinek megvalósulását keresem a programban, némileg hasonlóképpen járok, hiszen azt olvastam a "Szabadság és jólét" című választási programban, annak is az elején - ahol még nem lankad az ember figyelme -, hogy "egyszeri, nagyarányú adó- és járulékcsökkentést hajtunk végre". A 7 százalékos gazdasági növekedést sem találom a programban, mint ahogy a kis- és középvállalkozások helyzetbe hozásának, támogatásának konkrétumai sincsenek már meg. Ezek után beszélhetnénk persze a választópolgárok félrevezetéséről, netán tudatos félrevezetéséről - bár hozzáteszem, hogy ez azon pártok és választóik ügye, akik között ez létrejött. Ugyanakkor azonban rögtön hozzá kell tennem, hogy természetesen vannak a programban más ígéretek, mert hiszen többet fogunk költeni oktatásra, egészségügyi ellátásra, közbiztonságra, munkahelyteremtésre, a mezőgazdaság támogatására, az infrastruktúra fejlesztésére, a vidék fejlesztésére, a család és ifjúság támogatására, a nemzeti örökség ápolására, az önkormányzatok támogatására, az ipar támogatására, vállalkozásfejlesztések támogatására, és így tovább, és így tovább. (…)” [4. ülésnap (1998.07.02.), 26. felszólalás]


DR. BALSAI ISTVÁN (MDF): „ (…) Garanciát jelent ez a kormányprogram az Antall József és Boross Péter vezette, 1990 és 1994 között megkezdett rendszerváltoztató folyamat folytatására és befejezésére. Ezért fogjuk támogatni ezt a programot; mert megítélésünk szerint a rendszerváltoztatás folyamata akkor fejeződik be, amikor a társadalom túlnyomó többsége a nyertese lesz ennek a folyamatnak, és erre garanciát látunk e kormány programjában. Ez a kormány emberközpontú. (…) Egyetértünk azzal, hogy felül lehet vizsgálni a parlament hatékonyabb működésének egyik változataként az olcsóbb és kisebb létszámú parlament kialakításának lehetőségét. Természetesen az ezekre vonatkozó hosszú és hosszadalmas egyeztetések eredményeként a jelenlegi választási rendszer fő elemeinek megőrzése mellett arányos változtatásról lehet csak szó. (…)” [4. ülésnap (1998.07.02.), 28. felszólalás]


CSURKA ISTVÁN (MIÉP): „ (…) Magyarország elmúlt tíz évének kormányai, amellett, hogy látszólag mindenben különböztek egymástól, lényegileg egyneműek voltak. A nemzetközi pénzvilág és globalizáció szolgálatában állottak, eladtak, feladtak, kiárusítottak és végkiárusítottak, és korszakukban érkezett el a magyar társadalom a visszafordíthatatlan népességfogyás állapotába. Azzal kell szembenéznünk, hogy ha sürgősen nem történik rendkívüli intézkedés, egy-két évtized múltán 7 millióra lefogyatkozva, olyan tömegű vagyonnal, rendelkezési joggal, hatalommal bíró idegen ember között kell élnünk a saját hazánkban, amely már magyarságunk megélését, saját ember voltunk méltóságát és függetlenségünket is veszélyezteti. (…) A László-, a Máté-, a Hujber-, a Demján Sándor- és a Fekete János-birodalmak alapítása az Antall-kormány idejére esik. És végül az 1994-től mostanáig terjedő időben erre a pusztító, nemzetgyilkos folyamatra egy magát szocialistának mondó kormány tette fel a koronát, minden idők legkorruptabb közállapotait hozva létre; a magát liberálisnak mondó társával együtt minden értéket viszonylagossá téve magyar milliókat úgy döntöttek a kilátástalanság, a jövőtlenség állapotába, hogy közben villámgyorsan létrehozták a saját köreikből a maharadzsa réteget. (Moraj a bal oldalon.) (…) Elmondhatjuk: a magyarság történelme során ilyen mélyre még soha nem süllyedt. Ennyi kárt neki tudatosan még egyetlenegy kormány sem okozott, Kun Béla 133 napos és Rákosi-Gerő-Farkas-Révai 11 éves rémuralmi korszakát nem számítva. És most mégis fiatal emberek kormányalakítási kísérletének "Az új évezred küszöbén" című szándéknyilatkozatát tartjuk a kezünkben, holott erre néhány hónappal ezelőtt még semmi remény nem mutatkozott. Fordulat történt a magyar életben. Ez a fordulat felemás, bizonytalan; hol reményekre jogosító, hol pedig kételyeket ébresztő, de mégis fordulat. Az uralom jellege még nem változott meg: a kisember kiszolgáltatottsága még nem csökkent, különösen attól nem, hogy a kormány által tett nyilatkozatok minden bekezdésében legalább kétszer polgárnak van nevezve mindenki, akár vagyonos, akár vagyontalan. (…) Összegezve: a Magyar Igazság és Élet Pártja világosan megfogalmazott fenntartásaival együtt ezt a szándéknyilatkozatot elfogadja. Azt kívánjuk a nemsokára hivatalba lépő kormánynak, hogy nyisson ki minden elzárt páncélszekrényt, lásson hozzá a leltározáshoz, és ne rejtsen el semmilyen tényt a köz elől. Hasson oda, hogy a magyarság végre megtudja: miben él, mit hagyott rá az évtizedek során a feje fölé gyülemlett rendetlenség, és minek kell nekifognia. Még nincs demokrácia Magyarországon, mert akik eddig uralkodtak, nem tekintették a nemzetet közös vállalkozásnak. Mi annak tekintjük. Ez előlegezett bizalmunk alapja. (…)” [4. ülésnap (1998.07.02.), 30. felszólalás]

 

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr871938528

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Két hír 2010.04.21. 09:53:42

A következő két hír között mindössze bő egy hét a különbség. No meg a tartalom.  Április 12. A leendő kormányfő hétfőn tartott nemzetközi sajtótájékoztatóján három konkrét lépést ígért a kormány megalakulása után. Az első és legfontosabb intézked...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tocibacsi 2010.04.21. 11:04:01

@panelburzsuj: ha egyik szülője mondjuk román és a román helyzet érdekli, a magyar vagy legalábbis az erdélyi, a sajtája, stb nem, akkor számomra ő román... ez nem baj, csak ne várja tőlem senki, hogy mondjuk a szociális juttatásait az én adómból fizessék, vagy ha megverik az utcán, akkor arra úgy tekintsek, hogy "megint a magyart bántják"...
nem kell rögtön szélsőségekben gondolkozni, baze! Ha valaki magát sem tekinti annak, vagy számára ez nem fontos ráadásul mondjuk bio okokból más nemzethez nek is sarja és ő ahhoz kötődik, akkor ő olyan, nem pedig magyar. De ez baj? Én nem az alapgondolat miatt írtam, csak a 100% c. kommentre reagáltam...

cotti 2010.04.21. 11:04:28

@Anyád a baráthal: Hát ehhez tényleg nagyon erős optimizmus kell. :))

Jester 2010.04.21. 11:07:08

Hátborzongató, de Csurka felszólalásában volt a legtöbb igazság... Brrr.

12 éve körbejárunk. Hihetetlen.

panelburzsuj 2010.04.21. 11:12:56

@tocibacsi:

Mondjuk nem románok a felmenői, hanem magyarok, de elsősorban a hazája érdekli, nem egy másik ország.

Kifacsart peremfeltételekkel ne érveljünk már, ha érdemi beszélgetést akarunk ...

panelburzsuj 2010.04.21. 11:14:58

@cotti:

És kik maszatolnak legbuzgóbban? A politikusok. Például hozzáértőnek adva ki magukat, ám a valós helyzetet csúful eltorzítva, sőt gyakran meg sem értve.

Mint Csurka.

radala 2010.04.21. 11:18:01

@Malachi: Nekem sem volt bajom a jenkivel, sőt tetszett is, hogy ilyen öntudatosan elküld valakit. De az nem tetszik, ha valaki származásozik. Szerintem mondjuk Radnótinál nem magyarabb senki a világon. Gömbössel nem az a baj, hogy sváb, Szálasival nem az, hogy horvát.
@tocibacsi: Milyen biológiai kötödést? Szerintem pont az a gyönyörű a magyarságban, hogy a német ajkúak is akartak magyarrá válni meg a zsidók is. Direkt öröm, hogy ez a jenki magyarként él. Márai szerint a polgárság otthon németül nyomta, de mégis akkora magyar volt, mint ide Lacháza. Szerintem ez szép. Szerintem egy vegyespáros gyereke, aki jól beszél magyarul az magyar, ha nem beszél akkor max. egy szimpatizáns:-) Ha az én unokáim nem fognak magyarul beszélni, akkor ők nem lesznek magyarok, de ez sem lesz egy tragédia, mi a baj, abban, ha egy sváb tesz egy 450 éves kitérőt?:-) Szerintem én eléggé magyar érzelmű vagyok, de azért nem érdemes ennek a nemzetiségnek olyan nagy feneket keríteni. A magyarnak lenni az még egy egészen érthető dolog, mert a nyelv olyan totálisan más, hogy az ad valami objektív támaszt. De mondjuk egy szlovák vagy cseh vagy szerb vagy horvát, osztrák vagy német pláne ha még genetikázni is kezdünk az azért totális káosz...

Szent Imre félig sváb, Könyves Kálmán belga, III. Béla ukrán meg szerb, Mátyás kun vagy román, Széchenyi alig tudott kezdetben magyarul...
Nincs semmi genetika a magyarságban az tuti. Szerintem nincs is olyan, hogy valaki magyarnak néz ki én legalábbis láttam már olyat, aki olyan, mint egy német vagy olasz vagy francia, vagy spanyol, de még senkiről nem jutott eszembe, hogy ez magyarnak néz ki (persze lehet, hogy mert magyar vagyok).

Everred 2010.04.21. 11:18:49

@radala: én tudok angolul, de nem vagyok angol :-)

Az a magyar, aki annak vallja magát, slussz. Én sem vagyok tőle elragadtatva, hogy ez a halmaz Morvai Krisztinát és Vona Gábort is magába foglalja, de hát ez van.

tocibacsi 2010.04.21. 11:21:30

@panelburzsuj: akkorsem értem, mi bajod... eleve mi közöd ahhoz, hogy más kit/mit tekint honfitársának mondjuk úgy, hogy "lélekben"?! Ott a gyurcsány, tutira megfelel minden kritériumnak, a szememben akkoris egy senki. Egyébként számos határon túli magyar barátom, ismerősöm van (konkrétan csak szlovéniából nincs), legtöbbjük magyarságban és nem magyar állampolgárok alkotta részhalmazokban gondolkozik...
Az meg hogy valakit a saját környezete érdekel elsősorban, az is természetes. De hogy jön ez ide?! Ha egész lló nap ezen akarsz ruggózni, akkor tessék. Külön téma az állampolgárság, a származás és az is, hogy az adott egyén kinek/minek érzi magát... A legtöbb ez utóbbin múlik... hogy a haverod meg hogyan érez, azt tőle kérdezzed...

radala 2010.04.21. 11:23:50

@panelburzsuj: Ja föl sem tűnt az 1-2 évtized, az azért túlzás, költői írói túlzás, de hát Csurka egy író:-)
Önmagában szerintem amúgy a fogyás nem lenne egy tragédia, ha kitalálnánk, hogy ezzel a helyzettel hogyan lehet jól együtt élni. Nyilván jobb, ha 10 millióból lehet focicsapatot kiválogatni, de gondolom jó futballakadémiákkal korrigálható a probléma:-)
Ugyanilyen alapon talán a többi probléma is megoldható. Nem tartom kizártnak, hogy jó oktatással el tudnak majd tartani bennünket a gyerekeink. Ha meg nem tudnak, mert nincsenek elegen és buták, akkor meg nem az van-e, hogy pont azt kapjuk, amit megérdemlünk, szóval akkor sincs baj:-)

tocibacsi 2010.04.21. 11:26:05

@radala: na látod Veled tök egyetértek... és való igaz, a svábok helyzete jó példa... én Budakeszin lakom, 2 szomszéd házaspár is sváb volt, és igen, ők abszolút magyarnak tekintendőek... magyarként éltek, hazájuknak tekintették az országot, beszélték a nyelvet... és magyarnak érezték magukat... én az imént is azt írtam, hogy azok esetében, akire "baszik rá" kifejezsés illik legjobban, na azok esetében már lehet kérdőjeleket keresni...

radala 2010.04.21. 11:28:19

@Everred: Nem tudom mennyire tudsz angolul, de én még sem gondoltam magamat soha angolnak, a nagyobb baj, hogy még más sem:-). Amúgy szerintem azt akartam írni, hogy a magyar az egy különleges státusz, a nyelv annyira egyedi, hogy véletlenül egybeesik a magukat magyarnak vallók és a nyelvet jól beszélők halmaza. Nem hiszem, hogy egy indiai angolnak gondolná magát csak azért mert rettenetesen jól beszél angolul, a brazilok sem hiszem, hogy portugálok:-)

Everred 2010.04.21. 11:32:09

@radala: nagyon egyedi a nyelv, de teljesen nem esik egybe a két említett halmaz. Romániában és talán kisebb mértékben Szlovákiában nem szokatlan, hogy valaki az anyanyelve mellett magyarul is jól tud, nyilvánvaló okokból. De attól még románnak vagy szlováknak vallja magát.

radala 2010.04.21. 11:37:51

@tocibacsi: Szerintem én baszok rá, hogy magyar vagyok:-) de így is magyar vagyok. Nehezen hiszem, hogy tudnék tenni ellene, pedig sokkal szívesebben lennék brazil, hogy egy igazán jó focicsapatnak szurkolhassak teljes odaadással. Nem szomorú, hogy vízilabdában vagyunk mi a királyok?:-)
Szerintem senki nem baszik arra, hogy magyar, hogy őszinte legyek. Múltkor hallottam Horn Gábort, azt mondta, hogy ö egy igazi hazafi. Szerintem teljesen őszintén mondta. Sok hülye magyart láttam már, de olyat, aki valóban baszott volna rá olyat még nem. Ez a nemzeti identitás, ahhoz képest, hogy teljesen fake nagyon erős dolog. Nekem egyébként tetszik is ez az erő, annak ellenére, vagy pont azért mert teljesen irreális.

radala 2010.04.21. 11:44:09

@Everred: OK hülye vagyok ez valószínűleg teljesen igaz, amit mondasz.
Létezik olyan nem magyar anyanyelvű, akiről nem lehet 5 perc beszéd alatt megmondani, hogy "nem magyar"?
Mondjuk az én gyerekeim osztrák iskolába járnak, napi 4-5 óra. A maradék 19-20-ban csak magyar szót hallanak, egymásközt csak magyarul beszélnek és ez csak 3 éve van így. Mégis mondanak már olyanokat, amiből egyértelműen megállapítható, hogy vagy a hangsúly vagy a szóhasználat messze nem tökéletes.
Mondjuk ehhez talán 1-2 óra beszéd vagy 1-2 nap is kell, hogy észrevedd, de sajnos eljön ez a pillanat amikor meghallod.

radala 2010.04.21. 11:51:13

www.miep.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=3243:vege-a-kadar-rendszernek&catid=41:hirek&Itemid=63

Szerintem nem ment el Csurka esze, vagyis nem jobban, mint régen.
Mindjárt bukmárkolom is a miép.hu-t. Jobb, mint a mandiner:-)

cambridge.on 2010.04.21. 12:11:35

@radala: Az igaz, hogy Indiában elfogadott az angol nyelv használata, de annak olyan sajátos változatát használják ami érthetetlenné teszi egy angol nyelvű számára.
Az Open Door nyelviskolában volt szerencsém hallani, ahol a tanárnő sem értette az indiai beszédét, pedig az folyamatosan beszélt. Saját maga szerinte angolul. Azóta rájöttem az indiai angol, az angol és hindi szavak egyvelege
Az ausztrál ahhoz képest, egyetemi magasságokban van.

Brazíliában pedig BRAZILUL beszélnek. Miért gondolnák magukat Portugálnak?
Az igaz, hogy minden szavuk portugál, de a nyelv az brazil.
Nemzeti büszkeség rulez.

A magyaroknak, éppen a keveredés folytán, nincs sajátos kinézetük.
Ránézésre nem lehet megmondani, ő magyar.
Azt szoktam mondani megszólalásig hasonlítunk a kanadaiakra, németekre, finnekre.
Megszólalás után már nem annyira, mert a magyar kiejtés előjön egy idegen nyelvű beszéd közben.

Kevés olyan nép van akik ennyire büszkék (voltak) nemzetiségükre, mint a magyar.

radala 2010.04.21. 12:17:37

@cambridge.on: Szerintem is jó dolog a nemzeti büszkeség. Viszont szerintem nem igaz, hogy a magyar nemzeti büszkeség nagy lenne. Én szeretem a magyar nemzeti büszkeséget, de szerintem az egy fordított büszkeség. Az átlag magyar nem mond olyat, hogy a magyarok jobbak másoknál, hanem azt mondja, hogy a többiek hülyébbek nála. Ez sokkal szimpatikusabb fölállás és főleg sokkal egyszerűbben védhető:-)

radala 2010.04.21. 12:18:32

@cambridge.on: Azt hittem csak én nem értem az indiaiakat, örülök, hogy nem én vagyok hülye.

cambridge.on 2010.04.21. 12:24:53

@Tjerk: "a leadott szavazatok, amelyekkel a választás egyik fordulójában sem szereztek mandátumot?"

Két példa.
3 induló, akik közül az egyik eléri az 50%-ot, ezzel mandátumot nyert. A többiekre leadott szavazat töredék szavazat.

Ugyanúgy három induló de nincs mandátumot érő szavazat nyerés az első fordulóban. Pl:42%, 38% és 20%
A második fordulóban, visszalépés után az első fordulóban a második legtöbb szavazatot kapott jelölt nyer.
Ebben az esetben az első fordulóban első és harmadik helyezettekre leadott szavazat számít töredék szavazatnak.

kenderesi (törölt) 2010.04.21. 12:28:18

Hol van a Jobbik Csurka intellektuális szélsőjobboldaliságától! Fényévekre!

ssi 2010.04.21. 12:33:14

@Török Gábor:
Csak a magam nevében...
Az utóbbi időben legalább kétszer is elolvastam az írásait, hogy jól értsem
De a hosszú bejegyzéseket, bár minden tiszteletem, csak
egyszer és gyorsan

@panelburzsuj: "maszatoló politikusok"- tetszik, de ez egy ilyen foglalkozás
@Anyád a baráthal: "radikalizmus maradhat" -csak sportot ne csináljanak belőle, "kommunikáció változzon" - egyetértek
@Jester: "12 éve körbe járunk" - tetszik, de kétlem, hogy látnoki képessége mondatta vele

CSENDES 2010.04.21. 12:33:16

@radala: Jó. Foci akadémia 2 is van. Egy Felcsúton, egy Telkiben. Jobb lett ettől a focink. Svájcnak tudomásom szerint csak egy van, mégis mire fejlődtek? 15 (?) éves korosztály és Vb-t nyertek.

ssi 2010.04.21. 12:33:49

@Török Gábor:
Csak a magam nevében...
Az utóbbi időben legalább kétszer is elolvastam az írásait, hogy jól értsem
De a hosszú bejegyzéseket, bár minden tiszteletem, csak
egyszer és gyorsan

@panelburzsuj: "maszatoló politikusok"- tetszik, de ez egy ilyen foglalkozás
@Anyád a baráthal: "radikalizmus maradhat" -csak sportot ne csináljanak belőle, "kommunikáció változzon" - egyetértek
@Jester: "12 éve körbe járunk" - tetszik, de kétlem, hogy látnoki képessége mondatta vele

szavazo26 2010.04.21. 12:33:54

Szerintem a régi parlamenti felszólalásoknál sokkal érdekesebb lenne a jelenlegi kampány elemzése, az esetleges háttérben zajló alkuk említése (több helyen szoci jobbik titkos együttműködésről is hallani)

Ami számomra érdekes hogy az lmp azokban a körzetekben sem folytat aktív kampányt ahol a szocik visszaléptek!!! Pedig ott lenne esélyük (ha nem is sok) mégsem kampányolnak miért?? Még plakátokat sem láttam az egyéni jelöltekről (ez már az első fordulóban is érdekes volt!)

A szocik láthatóan lemondtak a vidéki körzetekről (talán szegedet kivéve), míg a jobbik a fővárosról mondott le láthatóan.

Érdekelne ha valakinek olyan körzetben él ahol a jobbiknak van esélye hogy ott mennyire aktívak itt Budapesten még plakátokat sem raknak ki.

Amúgy még egy dolog, értesítik a választókat valamilyen formában hogy kell-e nekik a második fordulóban szavazni?? csak mert volt ismerősöm aki nem is tudta hogy náluk van második forduló csak azt hallota hogy a legtöbb helyen már eldőlt és ezért úgy gondolta hogy akkor biztos náluk is!

ssi 2010.04.21. 12:39:48

@szavazo26: utcai plakátokból biztosan tudom, hogy nálunk kell, a régiekre ráragasztották az új információt ("április 25.", "ismét a Fidesz")

ssi 2010.04.21. 12:42:49

@szavazo26:
+ bedobott szórólapokból, + a fideszes képviselő újabb lakossági programra invitál

hivatalos értesítés nincs

ismerősöket is lehet kérdezni, aki bizonytalan, ha nincs internet, s ha nagyon érdekli

CSENDES 2010.04.21. 12:43:25

@CSENDES: a Job lett -e ettől a focink, természetesen kérdés volt (költői)

Ordnassac 2010.04.21. 12:44:54

@szavazo26: mivel több visszalépés nem várható, így a Jobbik-MSZP-együttműködés kb. semmit sem ér, ha van egyáltalán.

Ami az LMP-t illeti: mi a francért kampányoljanak? Hogy utána azt kelljen az SZDSZ 2.0-n kívül hallgatnia, hogy több képviselőjük kvázi az MSZP hátán jutott be? Nem hülyék ők. A visszalépés csak sározásra volt jó, de úgy tűnik az MSZP befürdött vele.

A Jobbik Budapesten a legtöbb helyen nem érte el a második fordulót, így miért plakátoljanak?

Igen, értesítik őket. Nekem már kézbesítették (Budapest, 22. oevk, Zugló).

tocibacsi 2010.04.21. 12:51:43

@radala: nem vitatom amit itt írsz, de másról beszélünk... meg eleve tökmind1 az egész...

radala 2010.04.21. 12:51:52

@CSENDES: Szerintem egyértelműen segítenek az akadémiák az u20-asok Várszeginek meg a Bozsik programnak köszönhetőek. De vicceltem, csak arra céloztam, hogy szerintem a fogyás nem jó dolog, de nem csak a szaporodás az egyetlen megoldás a bajok megoldására. Sőt az önmagában baromi kevés, hogy mást ne mondjak a cigányság nagyban segít a 10 milla fenntartásában, de nagyon keveset abban, hogy nekem normális nyugdíjam lehessen. Szeretném, ha a magyarok demográfiai úton visszafoglalnák nagy Mo területét, de azért ha nem megy akkor sem leszek kétségbe esve. Hihetetlen fontos dolog a demográfiai helyzet megoldása, de kellene B terv is, mi van, ha nem akarunk szaporodni, azért az utolsónak, aki lekapcsolja a villanyt még annak is jó lenne, ha lenne nyugdíja valahogy.

CSENDES 2010.04.21. 12:52:55

@szavazo26: Miért kellene kampányolnia? az MSZP folyamatosan kampányol. Igen, lehet más a politika. Visszaüthet ez is az MSZP-re, mert aki nem akar rá szavazni, és esetleg az LMP jobban áll, az nyilván nem az MSZP-re fog szavazni. De lehet, hogy még az elbukott baloldali pártok szavazói sem.

lunanyuszi (törölt) · http://lunanyuszi.blogspot.com/ 2010.04.21. 12:55:42

@is: Csurka hozzászólásának sok elemét szerintem ma sem lehet helyesnek tartani, és nem is hiszem, hogy akik most méltatták, azok helyesnek tartanák. Viszont az az igény, amit úgy ő fogalmazott meg, hogy páncélszekrény kinyitása, bizony sokakban megfogalmazódott mára. Úgy érzem a méltatások jelentős része főleg ennek szól.
Az ingerküszöb tényleg kitolódott, de nem hiszem, hogy egyedül Orbán felelős ezért, sokkal inkább a Jobbik, illetve a Jobbik kommunikációjára adott reakciók. A Jobbik lett a szélsőség, a nem szalonképes, a nem illő (az már szinte nem is számít, hogy ökörségeket mondanak), és dolgoztak is rendesen azért, hogy kitolódjon ez az ingerküszöb. Aki nem azon a hangon szólal meg, mint ők, az már elfogadható és vállalható lett.

CSENDES 2010.04.21. 12:58:03

@radala: Szerintem az utóbbi mondataidban van a lényeg. Nem akarnak szaporodni. Egyébként egy-két ország kivételével ugyanez a helyzet világszerte. Tudod, szingli-hordák, szingli- lakásprojekt a lakóparkokban. Egyébként 2009. január 1-én cca.10.300.000 fő volt a magyar népesség lélekszáma. Frissebb adatot hirtelen nem találtam, de vélhetőleg nem csökkentünk le 7 millióra,

szavazo26 2010.04.21. 13:07:01

@Ordnassac: Nálunk például még versenyben van a jobbik jelöltje (Bp 26.vk) mégsem kampányolnak egyáltalán..

Hogy miért kampányolna az lmp?? hát mandátumért!!!
Aki abból hogy esetleg olyan körzetben jut be az lmp jelöltje ahol a szocik visszaléptek azt szűri le hogy az lmp együtt működik a szocikkal annak súlyos problémái vannak, merthogy az lmp nem kérte erre a szocialistákat az hogy ők mit tesznek magán ügy szerintem! Viszont van egy lehetőség és a körülményektől függetlenül az lmp-nek óriási dolog lenne ha elmondhatná magáról hogy van egyéni mandátuma!

Hozzánk momentán még nem érkezett hivatalos értesítést.
Amúgy általánosságban azt látom hogy az embereket nem hozza lázba a második forduló, szerintem elég alacsony részvétel lesz, ami még szembetűnő hogy eléggé megváltozott a hangulat mert a kormányváltás már megtörtént, szóval lehet hogy több körzet is megfordul.

radala 2010.04.21. 13:10:59

@CSENDES: szerintem egy 0-val hátrébb van az a 3.
Messze még a 7 milla. Mindenesetre a nem akarnak szaporodni az állítólag (Kopp Mária és gondolom mások szerint) nem igaz, mert 10 pár 23 gyereket szeretne, de csak 13-at mer bevállalni. Szóval elvileg lehetne növelni a szaporulatot, jó is lenne (talán), de akkor sem igaz az, hogy enélkül csak a világvége jöhet el.
Amúgy a szingliség már nem nagyon kúl dolog, ha lehet hinni a Heti Válasznak ez mér nem egy trend, hanem egy a szinglik által sem kedvelt létállapot.

CSENDES 2010.04.21. 13:11:07

@szavazo26: Ha ég ez így igaz is lenne, (a Próféta szóljon belőled) a FIDESZ az egyetlen olyan párt (legalábbis eddig), aki a választótáborát mozgósítani tudta mindenkor, amikor szükség volt rá.

CSENDES 2010.04.21. 13:12:11

Tízmillió-harmincezret kívántam írni. Bocs.

CSENDES 2010.04.21. 13:13:55

@CSENDES: Ráadásul Tízmillió-harmincegyezer kerekítve. No.

CSENDES 2010.04.21. 13:23:42

@radala: No most lehet, hogy túlságosan gyorsan futottam át a cikket, de ez a cikk nem épen arról szólt, hogy nem trendi a szingliség, hanem arról hogy igenis létező probléma, mint ahogyan az is, hogy a felsőfokú végzettség megszerzését követően, az életpálya megköveteli, hogy gyakorlatot is szerezzen az a szerencsétlen nő. Ezt követően azonban, ha olyan szerencsés, hogy van kivel 8de házasságon kívül) még tud szülni. Az olyanok azonban, akiknek még középfokú végzettsége sincs, és6vagy iskolázottságuk nagyon alacsony, már 16-18 éves korban terhesek lesznek (egyébként) nagy részük szintén házasságon kívül. A szingliség téma pedig csak egy a problémák közül. A férfiak nemzőképességével is baj van, mert amíg a nők 30. életévük után is képesek szülni, a férfiaknál a nemzőképesség a 20. év után kezd csökkenni. És nem nagyon találkozik a két görbe. Ugyanis viszonylag ritka, hogy egy 30-on túli hölgy 20 éves pasit akarjon.

elendem 2010.04.21. 13:28:45

@ubul2000: Nem értem, miért ne vethetné fel RF? És miért senkiházi?
A tényekkel nem tudok vitatkozni, de ha te tudsz valamit, kérlek, oszd meg velünk!
TG válogatása amúgy nagyon érdekes! Nem tudom, megírta-e már egy történész tudományos igénnyel a magyar rendszerváltás és a követő évek történetét, de részemről igény volna rá! :-) Hiába éltem át, sokminden elsikkadt, összemosódik, nincs időm minden forrást átnyálazni...

Tjerk 2010.04.21. 13:32:48

@cambridge.on: @Anyád a baráthal: Kösz a segítséget, most már világos a helyzet!
@tocibacsi: Egyetértek, hogy a magasabb részvétel a jobb, de mivel én külföldön fogok szavazni, ezért az én szavazatomnak elég magas az ára (mind időben mind pénzben). A jelölt legitimációját az első fordulós eredmények már garantálják - hiszen ott van a második fordulóban is -, de nyerésre nagyon minimális az esélye és ezek szerint töredékszavazatot a párt már nem kaphat. Tudom én, hogy fontos a magas részvétel - ezért is hezitálok. Remélem 4 év múlva már csak egy forduló lesz és végre szavazhatunk a neten is.

lorantka_a_gall 2010.04.21. 13:35:32

@Anyád a baráthal: flippant kicsit eltévesztette a nevét, ne is törődj a hülyeségeivel.

elendem 2010.04.21. 13:37:37

@Tjerk: Arról van szó, hogy ha - mint most is - az első forduló érvényes (50% feletti részvétel), de nem eredményes, akkor az első fordulóból mennek a töredékszavazatok, de csak a második forduló után tudjuk meg, hogy melyik szavazat lett egyéni képviselőé (és így nem töredékszavazat, hanem mandátumszerző) és melyik töredék.
Elképzelhető, hogy a második fordulóban más lesz az első, mint az elsőben. Ekkor az első fordulóban első helyet szerzett, de 50% alatti voks lesz a töredékszavazat.

radala 2010.04.21. 13:40:24

@CSENDES: Érdekes ezt a nemzőkepésség problémát még soha nem hallottam, sőt mindig úgy gondoltam, hogy a természet végtelen igazságtalanságainak egyike éppen az, hogy a nőknek muszáj 20-40 éves koruk között gyereket szülniük.
A nem trendi alatt azt értettem, hogy nem menő szinglinek lenni, hanem egy a körülményekből fakadó nem kellemes állapot. Szerintem, amikor Mikola szingli hordázott, akkor nem a "vénlányokról" beszélt, hanem azokról, akik "önzőségből, önmegvalósításból" önként mondanak le a párkapcsolatról/gyerekről. Volt egy idő, amikor olyan menő dolognak volt beállítva a szingliség (ezért is jött az új név, hogy elkülönítse a nem menő vénlányságot a menő önkéntes egyedülléttől). Szerintem ez van kimenőben a divatból.

ubul2000 2010.04.21. 13:45:42

@elendem: Off Sajnálatos, hogy belekeveredtem ebbe a témába, de nem én vetettem fel. De azért szívesen válaszolok arra, amit kérdezel - persze, ha tudok.
1. Azt hogy miért neveztem hazugnak, gondolom nem kell taglalni ha végigolvastad amit írt.
2. Nem tudom melyik állam engedi meg, hogy külföldi személy pénzeljen egy pártot. Pont az USA az, ahol erre szigorú szabályok vannak.
3. Ha már ilyen módon - külföldiként - beleavatkozik a magyar választási kampányba, akkor legalább ne próbáljon másokat kioktatni arról, hogy ki a magyar, pláne ki az igazabb, nagyobb magyar. Nem tudom Te hogy vagy vele, de Én pl. Franciaországban, pláne Szerbiában nem venném magamnak azt az arcátlanságot, hogy a franciákat, szerbeket kioktassam ki is az igazi francia, vagy szerb.
E 3 pont alapján alakult ki a véleményem róla, hogy egy senkiházi. (Természetesen a tévedés jogát fenntartom magamnak)

bence87 (törölt) 2010.04.21. 13:50:32

érdekes hogy szocialista kormányzás után eddig mindig bekerült a radikális jobboldal. '98ban a MIÉP és most a Jobbik is.

szerintem most válaszút elé érkezett a Jobbik: felvállalják-e a Gárdát, és marad-e az eddig megszokott retorika(cigánybűnőzés,stb).

CSENDES 2010.04.21. 13:51:18

@radala: Nos, ha jól emlékszem Czeizel Endre beszélt a férfiknak ezen problémájáról, így a XXI. században, tehát nyilván az is igaz, hogy régebben másként volt. Ezen túl, a nők alkalmazkodnak az "elvárásokhoz" (társadalmi és szociális), mert kitolódik a szülés. Míg korábban 18-20 év között szülték a nők az első gyermeküket, napjainkban ez már 20-30 között van.
A cikkben pedig -amelyre hivatkoztál - egy szociológus nem is a szingliségként, hanem a magányként fogalmazza meg a problémát. A társadalom 1/3-a magányos. A 30 éven felüli egyedülálló nők közül pedig csak 1/4-e szül gyermeket.

tölgyes 2010.04.21. 13:55:41

@elendem: Romsics Ignáz egész jó könyvet írt a rendszerváltásról. Érdemes elolvasni.

ubul2000 2010.04.21. 13:56:29

@elendem: Mondandód második részével tökéletesen egyetértek. Szükség lenne egy hiteles összefoglalásra. Sajnos ez nem könnyű. Egyrészt sok minden homályban maradt, nem ismerjük bizonyos cselekedetek igazi mozgatórugóit. Másrészt az emlékek fakulnak (nincs minden írásban rögzítve), ugyarra az eseményre ma már másképpen emlékeznek a résztvevők. Ráadásul sok téves hír kering - széndékosan, véletlenül - ami beivódik az emberek agyába. Ilyen - csak példaként - hogy az emberek zöme meg van győződve, hogy a - spontán - privatizáció az Antall-kormány nevéhez fűződik, holott az a Németh-Horn kormány műve. Ráadásul 2/3-os törvény volt, amit az Antall-kormány meg se tudott változtatni (az szdsz ellenállt)
Szóval szükség lenne egy ilyen összefoglalásra.

tölgyes 2010.04.21. 13:57:49

@cambridge.on: Az alkotmány megváltoztatásárhoz 2/3-ad kell. A fidesz eddig 72 alkalommal terjesztette be a javaslatát, de az MSZP még tárgysorozatba se vett. Szavazzon a fideszre, hogy meglegyen a 2/3-ad..:)

Diocles 2010.04.21. 13:58:41

a klubrádiót még gyorsan kistafírozzák az elvtársak:

Az utolsó szabad fővárosi rádiófrekvencia (92,9 MHZ) sorsa dőlt el közvetlenül a parlamenti választások második fordulója előtt: az ORTT a Klubrádió pályázatát nyilvánította nyertesnek, a második helyezett a Magyar Katolikus Rádió lett - értesült ORTT-s forrásból a Népszabadság.

papika 2010.04.21. 14:20:42

@Diocles:
ja, és ha már, akkor 12 évre!
még 12 év klubrádió!
óh, jaj! bár lehet addig csődbe mennek.

papika 2010.04.21. 14:22:49

@radala:
Szegény Ildi néni, úgy tűnik, a lakosság nem fogadja meg intelmeit.
Pedig hogy bizonygatja, hogy ha meglesz a kétharmad, akkor kötelező hittanoktatás lesz.

Diocles 2010.04.21. 14:28:25

@papika:

még 12 év?
ezt természetesen vissza kell majd csinálni, nehogymá' az elvtársak az uccsó pillanatban lezsírozzák a köv. évtizedre az egész rádiópiacot.
"majd a jogászok megoldják, oszt' jó napot" - ezért bírom Orbánt, nem egy töketlen balfasz, soha nem fogja azt mondani, mint a dilettáns Antall, h "teccettek volna...", hanem megcsinálja.

papika 2010.04.21. 14:33:19

@Diocles:
legalábbis az index szerint:

index.hu/kultur/media/2010/04/21/a_klubradio_kapta_az_utolso_szabad_frekvenciat/

Bár szerintem a klubrádiós műsort hallgatása legalább annyit visz a szociktól, mint amennyit hoz.

Diocles 2010.04.21. 14:36:49

@papika:

ez biztos, h nem fog így maradni, egyetlen pártnak sem érdeke a szocikon kívül.

Rézvirág 2010.04.21. 14:49:41

Érdekes, hogy már akkor is a _konkrétumokat_ , konkrét számokat kértek számon egy kormányprogramon, mert hogy az úgy _számonkérhető_....
Most is ez megy. És mivel most a Fidesz programjában nincsenek konkrét számok, hát azt mondják, hogy nincs is programja. Hm.

Mint mezei választó, akinek nincs közgazdasági végzettsége, tisztelettel jelentem, fingom nincs, hogy mit jelent az, és miért jó vagy rossz, hogy pl. a költségvetési hiány 3 vagy 4%, és ha 5% fölé megy, akkor jajj, ha 6% akkor jajjjjjjj, ha 7% akkor megajajjjjjj....és ha most azonnal le nem írja a leendő kormány, hogy márpedig a hiány 3,1415 % alá nem megy, akkor nincs is konkrét programja nekije...

Nekem is vannak terveim a családunk életére vonatkoztatva. Az a terv, hogy XY irodának bedolgozunk, és ebből a plusz pénzből idén bevakoljuk a házunkat, elkészül és leburkoljuk a teraszt. Ez szerintem egy program, és nagyságrendileg stimmel is, megvalósítható. De én ugyan le nem merném írni, hogy mindezek után pontosan hány forint lesz a pénztárcámban (mit tudom én?! és ha valaki megbetegszik? ha elromlik a kazán? ....ha kitör egy vulkán?:-)). Szóval megmondom őszintén, nem nagyon igénylem az ország költségvetésében sem a kőbe vésett konkrét számokat. Amit én igénylek, az egy_ irány_. Ha az irány tetszik, akkor arra a pártra szavazok. Nekem senki se ígérjen pontos számokat. Annyi probléma közbejöhet (árvíz, aszály, sáskajárás, olajválság, mittudomén), engem az érdekel, hogy ezeknek a megoldását tartsa szem előtt, és ha jól megoldja, nem fogok a szívemhez kapni, ha az ígért hiány 1%-kal nagyobb lesz a vártnál.

tölgyes 2010.04.21. 14:54:57

@ubul2000: A spontán privatizációra az átalakulási törvény adott lehetőséget, de nem volt 2/3-os. A privatizációs törvény se volt az. Magát a privatizációt a kétszintű bankrendszerről szóló törvény,(1987), majd a GT 1988 indította meg.. az 1990-es januári ÁVÜ megalakításáról szóló törvény pedig a vagyon védelmét volt hivatva biztosítani. A spontán privatizáció nagyobb mértékben 250 vállalatot érintett..Ugyanakkor az AVÜ létrejöttekor a KISZ KB egyik volt munkatársát nevezték ki az vezetőnek.
Sárköz szerint a nemzeti vagyon 85-87%-át az MSZMP-MSZP privatizálta az MDF 10%-át,3%-át a fidesz

tölgyes 2010.04.21. 14:56:36

@Rézvirág: naná! Azt nem tudjuk mennyit kúrtak el , de azért azt pontosan tudni akarják, hogy mi lesz!

radala 2010.04.21. 15:06:02

@Rézvirág: Ez nagyjából igaz is. Ennek ellenére azért a számok szép dolgok. Nem a számokkal van a baj, hanem a hiteltelenséggel volt és lesz is, ha lesz hiteltelenség. Tény, hogy teljesen nevetséges azt mondani, hogy hónap végén nem megyek -5000 forint alá, mert, ha kell egy cipő, akkor akkor is kell.
Mindenesetre szerintem az egy jogos elvárás, hogy ha nem is most, de belátható időn belül mondják meg, hogy mennyi lesz az adó, mennyit fordítanak oktatásra, mennyit egészségügyre, mennyit közlekedésre. Persze ha nem mondják meg akkor is megmondják legkésőbb a költségvetésben. Tény, hogy engem is jobban érdekel, hogy mit akarnak az oktatással csinálni, mint hogy ez mennyibe is kerül, de sajnos a mennyibe kerül is baromi fontos. Te sem az alapján fogsz burkolatot választani a teraszra, hogy mi lenne a leggyönyörűbb (mi az irány), hanem hogy mire van pénzed, mi az, ami még nem ronda, de már jó és még nem is halsz éhen. Azt nem tudod mennyi marad a pénztárcádban, de azt azért igen, hogy mennyi van benne, illetve mennyi lehet, ha minden jó, ha semmi sem jó. Szóval fontos az irány kétségtelen, de azért nem elég.
Szerintem azért vagy ilyen negatív a számokkal, mert az valóban fordítva ülés a lovon, ha azt mondja az ember, amit a szocik, hogy a hiány legyen 3,8 % és tök mindegy ez mibe kerül, tök mindegy, hogy ezt meg lehet-e csinálni. De a Fidesz sem fog tudni mást csinálni, mert a hiány, ha nem is egy cél de egy baromi valós korlát.
Azt nem tudod, hogy mennyi pénz lesz a pénztárcádban a végén, de az majdnem biztos, hogy előbb fogod elnapolni a vakolást, mint hogy éhenhalás szélére sodródnál. Ennyiben te is tartod a "hiányt".

1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2010.04.21. 15:06:33

@tocibacsi: "26% részvétel és 50%+1 szavazatos győzelem" ...

Még annyi sem kell hozzá!
A 2. fordulóban a továbbjutó 3-6 jelölt közül az nyeri a mandátumot, akire a legtöbben szavaztak közülük (relatív többség).

Tehát "50%+1" csak ott kell, ahol a "háromból" valaki visszalépett.

- am. mindenki továbbjut, aki 15%-ot elért, így lehet az a max. 6 fő...
- de még ennél is többen indulhatnak, ha az első forduló érvénytelen volt (50% alatti részvétel), mert akkor mindenki újra indulhat... (tehát >6 is;)

art-isjus 2010.04.21. 15:15:18

@radala: Ja,a Nézőpont intézet többsége biztosan örülne :) A választóké már nem hinném,lévén az összes választó kb. 1/3-a szavazott csak a fideszre,tehát az szavazók nagyobb része nem kíván se 2/3-os,se semmilyen fidesz kormányt.
A Nézőpont intézet miért nem arról beszél inkább,hogy már most kiderült,szó nem lesz a korábban ígért adócsökkentésről.Magyarul jól át lett verve a nép.

radala 2010.04.21. 15:15:19

@tölgyes: nekem akkor egy ÁVÜs (rendes ember) mondta, hogy azért kellett a Csepi, mert a privatizáláshoz gyomor, meg rossz erkölcsök kellenek és házon belül (MDF) ilyet nem tudtak találni.
Lehet, hogy urbán legend, de nekem akkor hihető volt.
Igazából számomra az egész rendszerváltással kapcsolatban az az érdekes, hogy egyrészt Csurka miért szereti ennyire OV-t másrészt Bogár László miért gondolja azt, hogy OV a megmentő. Sajnos ezen állítások nehezen bizonyíthatóak, mindenesetre a szocik páni félelme OV-tól, biztató előjelek arra nézvést, hogy talán valóban rendes ember:-)
mindenesetre, ha a Fidesz valóban egy jó párt, akkor meg kell változtatnom azon véleményemet, hogy nincs személyeknek hatása a történelemre, csak egyszerűen "kitermelődnek", mert akkor ez azt jelenti számomra, hogy ha véletlenül nincs egy baráti társaság, akik részt vesznek a rendszerváltozásban, akkor ma már nem lenne semmi remény. Ha igaz, hogy OV valóban jobb, mint mások, akkor ö csak azért lehetett az, ami mert egy baráti társaságból nött nagyra a pártja és nem a "titkosszolgálatok" formálták kedvükre.

radala 2010.04.21. 15:20:24

@E_R: Szerintem azért beszél erről, mert momentán ezt méri. Ha majd Kövér adócsökkentés elodázásának hatását méri, akkor majd arról beszél.
Szerintem a Jobbikos szavazók nagy része örülne a 2/3-nak, a Fidesz szavazók majd mindegyike, az LMP szavazók többsége sem retteg ettől. Szerintem még a szoci szavazók jelentős része is leginkább leszarja a kérdést.
Meglátjuk. Rohadtul bonyolult lehet ám nem szociként egy szoci nevéhez betenni az x-et. Pláne egy nehezen definiálható veszély miatt. LMPs lennék tuti, hogy azt gondolnám, hogy jobb a 2/3, mint még egy szoci. Jobbikosról már nem is beszélve.

Anyád a baráthal 2010.04.21. 15:39:10

@E_R: Nincs igazad. Azok a választók, akik nem választanak, vagy érvénytelen szavazatot adnak le, közvetve a mindenkori győztest támogatják.

Ebből következően nem lehet azt állítani, hogy aki nem ment el szavazni (vagy azt érvénytelenül tette), nem akarja a Fidesz kormányt.
Nem volt még választás, amelyiken biztosan lehetett tudni a győztest. Csak most! Tehát, aki nem ment el, tudhatta, hogy a kormányzó párt a Fidesz lesz. Ha mást akart volna, el kellett volna mennie. Ennyi.

panelburzsuj 2010.04.21. 15:41:55

@tocibacsi:

Dehogy rugózok egész nap!

A lényeg, hogy csak kijött belőled az a szempont is: ő hogy érzi.

ubul2000 2010.04.21. 15:43:28

@tölgyes: Úgy emlékszem 2/3, de - ma már - sajnos mindegy.

panelburzsuj 2010.04.21. 15:50:31

@Anyád a baráthal:

Lécci elmondani nekem, hogyan jelezhetem világosan, hogy én ebből egyiket se akarom kormánynak. Tovább megyek: hogyan akadályozhatom törvényesen/demokratikusan, hogy az adott kínálatból bármelyik is kormányra kerüljön.

radala 2010.04.21. 15:55:53

@panelburzsuj: sehogy. Akinek nem volt elég ez a 6 párt az nem tudta jelezni, hogy kit szeretne. de mi lenne, ha amerikai vagy angol lennél. Mit csinálnál olaszként, osztrákként?
Sehol sem sokkal jobb a fölhozatal.
Szerintem annyit megtehetsz, hogy nem szavazol vagy áthúzod a szavazólapot. Az áthúzás az talán jobban demonstrálja, hogy utálod őket, mert az otthon maradásnál tényleg van az embernek egy olyan érzése, hogy jó neked az, amit a többség akar.

tölgyes 2010.04.21. 15:58:07

@ubul2000: Nem lényeges, de nem volt 2/3-os. Már csak azért sem mert a2/3-os törvényekben a kerekasztal állapodott meg. Amikor pedig az ÁPVRT-ről szóló törvény született, már nem volt kerekasztal és még nem volt választás. A GT is korábbi és soha se volt 2/3-os, a kétszintű bankrendszer pedig 87 -es... akkor a váltás még pajzán gondolat se volt.

panelburzsuj 2010.04.21. 16:04:45

@radala:

Magyarán pártot gründolni az egyik legtutibb biznisz, mert semmi más tevékenységnek nincs ilyen önmaga által bebiztosított piaca, mint a politikának. (Na, talán még a kukásoknak: az is kötelezően igénybe veendő közszolgáltatás.)

Arra akarok kilukadni, hogy magából a kiválasztás rendszeréből következik a kontraszelekció: ha bármilyen szar felhozatalból is megkapja 376 jelölt a mandátumot, akkor egy idő után "kartellezni" kezdenek: program helyett faszpumpákat mutogatnak, meg hasonló "trükkök százaival" cserélik le az érdemi munkát.

Mit te gondolsz erről?

panelburzsuj 2010.04.21. 16:09:09

@panelburzsuj:

(A kartellre ékes valós példa a Seres Mária-féle népszavazás kinyiffantása.)

tölgyes 2010.04.21. 16:14:15

@radala: Csepi olyan csendes, alamuszi macska nagyot ugrik féle ember volt...Nekem az volt az érzésem, hogy volt nálánál nagyobb csirkefogó is.. (pl. a privatizációs miniszter, aki MDF-es volt.. vagy a Zsíros Géza.. aki szintén ott sertepertélt..)de az is biztos, hogy segítette az övéit.
Csurkának volt kvalitásérzéke. Szerintem csak ennyi. Csurka a maga módján tehetséges ember.
Bogár dolgozott Pozsgay mellett (aki nagyon rendes ember), aztán dolgozott a MEH ben Orbán alatt is. Tehát valamennyire ismeri.. meg talán a vélt érdekei is ezt mondatják vele.

Orbán kiemelkedett a rendszerváltók közül tehetségével. Ezért is szervezte a baráti társaságot, amelynek központja lett..Ezt a tehetséget sokan meglátták benne. Nem véletlen, hogy az SZDSZ is mindent megtett a begyűréséért, de mert tehetséges ez nem sikerült nekik...Emiatt gyűlölik őt sokan..Én jót nevettem, amikor a Kende könyvét olvastam, ahol a fő informátor Kéri volt meg Fodor.. Kéri még évek múlva se tudta feldolgozni, hogy Orbán gyerekként jobban tudta, hogy mit kell tenni, mint Kéri-Fodor-Kis János együtt.

A mi a személyéség szerepe a történelemben egy tipikusan voluntarista-marxista kérdésfeltevés.. ezzel ne fárassza magát.

Rézvirág 2010.04.21. 16:20:12

@E_R:
Akkor most ugyanígy tessen kiszámolni, hogy az összes választó hány százaléka szavazott az MSZPre+SZDSZ-re mindösszesen ;-), nos kb. ennyien szeretnék, hogy minden maradjon a régiben.

"A Nézőpont intézet miért nem arról beszél inkább,hogy már most kiderült,szó nem lesz a korábban ígért adócsökkentésről.Magyarul jól át lett verve a nép."

Na pont erről beszélek. Nem arról van szó, hogy nem lesz, hanem arról, hogy _idén_ nem lesz. Különbség. És egyáltalán nem igénylem, hogy napra pontosan megmondják, hogy 2011 január 22. 06.30 órától az szja 9,47%-kal csökken, hogy aztán a sajtó tele legyen vele, hogy csak február 3-án, 15.45-től csökkent és oh, borzalom, csak 8,91 %-kal! Becsapták a választóikat a gazok! :o)
Annyit igénylek, hogy minél előbb csökkentsék az adókat, folytassanak olyan gazdaságpolitikát, ami ezt lehetővé teszi. Ha ez jövő márciusban következik be, akkor akkor. Ha minden évben azt érzem, hogy haladunk _előre_, akkor elégedett leszek. Ha azt érzem, hogy továbbra is csúszunk lefelé, és még 4 év múlva sem lesz adócsökkentés, akkor morcos leszek. Ilyen ecccerű...
De minden olyan újságcikket, ami a kormány eskütétele után egy héttel az adócsökkentést kéri számon, tisztelettel körbe fogok röhögni ;-)

radala 2010.04.21. 16:26:57

@panelburzsuj: Van ebben igazság, pont azért írtam tegnap TG-nek, hogy keseregjen már egy sort az elbulvárosodáson. (szerintem sokkal veszélyesebb az, hogy OV megtanulta kézböl etetni a Blikket, mint a 2/3 amilyen veszélyes lesz, mert nem a 2/3, hanem a Blikk tud bebetonozni valakit) Iszonyat gusztustalan, ami megy. De ez van, és mindenhol ez van. Szerintem Obamától még több kiütést kapnánk, mint OV-tól. Berlusconitól, Sárközitöl Merkeltöl, Blairtöl pláne hánynánk. Rossz ez, de nincs jobb. Nekem jobb, mint neked, mert én belelovaltam magam egyszer abba, hogy OV jó. Lovald bele te is magadat valamibe, kicsit elbutulsz tőle, de legalább lesz kinek szurkolnod:-)
Pártot szerintem most egy időre nem érdemes gründolni, szerintem most újra indul 90. Megint elindul az egész a 2 párt irányába, aztán majd 20 év múlva megint kicserélődik az egyik nagy és lesz helyette 3 kicsi.
@tölgyes: Nem fárasztana, ha lenne róla véleményem, ez roppant érdekes soha meg nem fejthető kérdés. Az ilyeneket szeretem igazán, nem kell hozzá előismeret:-)

Rézvirág 2010.04.21. 16:27:57

@radala:

Szeritnem kb. ugyanazt írtad le, mint én. Szóval egyetértünk :o)

Valami olyasmit akartam különben megfogalmazni, hogy -ameddig az épp aktuális bankisten rábólint (hát ettől persze függünk, sajnos)- engem nem hat meg, ha 2 %-kal nagyobb lesz a hiány a tervezettnél, amennyiben úgy érzem majd, hogy haladtunk _előre_.

nem1rem1 2010.04.21. 16:35:06

@anti76: "Gyurcsány reformja nem azért nem működött, mert minden eleme sz@r volt, hanem mert az emberek egyáltalán nem hitték el egyetlen szavát se a beteges hazudozónak."

Vagyis annak, akit beteges hazudozónak nyilvánított a Fidesz. Sikerrel.

Mit is mondott Kuncze 1998-ban a Fidesz kormányprogramja és választási ígéretei közötti különbségről? "Ezek után beszélhetnénk persze a választópolgárok félrevezetéséről, netán tudatos félrevezetéséről - bár hozzáteszem, hogy ez azon pártok és választóik ügye, akik között ez létrejött."

Lefordítom magyarra: Orbán hazudott, de lelke rajta.

Az egészben számomra az a szomorú, egyben kijózanítóan tanulságos, hogy a Fidesz mérte fel helyesen a választópolgárok reakcióját. Míg én azt hittem, hogy velem együtt a többséget taszítja az agresszív hatalommánia, amiért mindent, még Magyarországot is hajlandók feláldozni; Az ordenáré stílus és módszerek, amikkel Gyurcsányt (bárkit) támadtak, tévedtem: Ha elég hangosan acsarkodsz, elég következetesen elmebetegezed az ellenfeledet, elég hatékonyan akasztasz meg bármilyen kezdeményezést, még azt is, amit esetleg a beszari MSZP véghez is vinne, előbb-utóbb csak te fogsz győzni. (Nem, mintha az MSZP-SZDSZ kormány érdemeit a saját bukásukban lebecsülném...)

Ezek után persze mit mondhatnék? Eddig is Magyarország fontosabb volt számomra, mint az, hogy BÁRMI ÁRON az általam preferált politikusok győzzenek. És ilyen ellenzéke nem lesz a Fidesznek, mint amilyenek ők voltak.

Azazhogy lesz: A Jobbik. De tudj' Isten, nem örülök neki, ahogy annak sem örülnék, ha a többi párt művelne olyan felelőtlenséget a Fidesszel, mint az művelt az eddigi kormánnyal és az országgal.

Tudj' Isten, az sem nyugtat meg, hogy a jövőbeni ellenzéknek esélye sem lesz ilyenné válnia. Hacsaknem egy-két népszavazással tudná gátolni a kormányt és az országot...

Jajj, ne!

panelburzsuj 2010.04.21. 16:41:27

@radala:

"Rossz ez, de nincs jobb."

Nem is lehet elvileg sem jobbat konstruálni, vagy egyszerűen csak totálisan ellenérdekeltek a jelenlegi "elitek", és éppezért minden más szisztémát igyekeznek elkaszálni, nevetségessé tenni, lehetetlennek beállítani?

radala 2010.04.21. 16:49:28

@nem1rem1: Most képzeld el, hogy én például nem láttam egy pillanatig sem agresszív hatalommániát.
Képzeld el, hogy 17 % azt gondolta, hogy OV nem hogy akarja a hatalmat, de egyenesen puhapöcs.
Nem mondom, hogy nem lehet, hogy én hülye vagyok, mert persze lehet, az is lehet hogy az emberek majd 80 % hülye. De mi van, ha mégsem, mi van, ha GyF tényleg egy beteg pöcs. Ugye nem hiszed, hogy az egyszem Hírtv le tudta nyomni egyedül a TV2-RTL-MTV-t, a Lánchíd rádió a klubrádiót-Danubiust-Slágert.
Nem gondolod, hogy el kéne esetleg tűnődni azon, hogy mi van, ha van annak valami oka, hogy az emberek nem csípték Ferit? Nem furcsa, hogy Mo:Szlovákia GDP/koponya arány 1,5-röl 0,8-ra változott? Nem lehet, hogy erről tehet valaki? Nem furcsa, hogy az egész MSZP felső vezetés közvetlenül be van kötve a BKV korrupcióba?
Engem itt naponta zaklatnak a Jobbikkal és nem gyözöm 50x elmondani, hogy MO egy extra hely. Gazdasági csőd, rendőrterror, korrupció...
Figyu 94-ben is rosszabbul éltünk, mint 90-ben mégis legalább 43 %-ot kaptak a "kormánypártok" most 20-at sem. Nem gondolod, hogy ez nem lehet ok nélkül?

tölgyes 2010.04.21. 16:50:03

@radala: "Én felnéztem az est alól/ az egek fogaskerekére -/ csilló véletlen szálaiból/ törvényt szőtt a múlt szövőszéke/ és megint fölnéztem az égre/ álmaim gőzei alól/ s láttam, a törvény szövedéke / mindig fölfeslik valahol."

radala 2010.04.21. 16:56:50

@panelburzsuj: Szerintem nem lehet a rendszer jobb. Ha eltekintünk attól, hogy lehetne egy jó diktátorunk, (ettől bátran eltekinthetünk, mert ez egy faszság definíció szerint). Akkor szerintem egyszerűen ez az ára a demónak. De én nagyon erősen hiszem, hogy nem tud egy demokrácia "megbukni", mert a technikák tanulhatók és a plebs becsapható, de nem örökre.
Szerintem azért a Jobbik meg az LMP léte nagyon biztató arra nézvést, hogy lehet megújulni lehet bázist találni. Nyilván sok a hülye, de azért 64% részvétel az nagyon biztató. Az emberek sokkal okosabbak, mint azt TG hitte aki ugye 150-re tette a minimális jelöltek számát. Szerintem a világ jó.
Ma például kaptam egy e-mailt, hogy aki benne felejtette a 30 centjét a KV automatába, az menjen érte. (én mindig tök örülök, ha találok benne pénzt) szóval a világ már most is jó és még fejlődhet is.

radala 2010.04.21. 16:59:38

@radala: Ja ez nem egy TG kritika, szerintem TG nagyon pozitívan áll az emberekhez, már már naiv nekem, de ennek ellenére az emberek fölül teljesítették az "elvárásokat".

Mediacapa 2010.04.21. 17:03:19

Valaki korábban felvetette a 2. fordulós részvétel kérdését. Egy fideszes aktivista barátom mesélte ma, hogy szavazóik 20-30 százaléka nem is tud 2. fordulóról (azt hiszi, már győzött a jelöltjük, meg azt hallja a médiából, hogy győzött a Fidesz). Ez szerintem megkavarhatja a helyzetet. Szerintem nem érdemes az 1. forduló százalékokat összeadogatni, mivel más érzelmi és motivációs helyzetből indul a 2. forduló. A félelem a 2/3-adtól szerintem erősebb mozgósító erő, mint hogy újra Fidesz, amikor már győzött is. És nagy kérdés a Jobbikos szavazók viselkedése, amiről én még nem olvastam másodlagos preferenciavizsgálatokat. Bár lehet, hogy tévedek, ez csak megérzés...

Mediacapa 2010.04.21. 17:06:00

Ja, és még valami. Korábban mindig volt erős országos médiakampány a két forduló között, ami önmagában mozgósítólag hatott. Most semmi sincsen. És ez új helyzet.

radala 2010.04.21. 17:06:43

@Mediacapa: nehezen hiszem, hogy ez a 20-30 % részt vett volna az elsö fordulóban. Az ilyenek szerintem rémtörténetek, mondjuk azért vannak az aktivisták, hogy szóljanak a kubatov lista szereplőinek, de lehetőleg csöndben, hogy nehogy a listán nem szereplők meghallják.

Mediacapa 2010.04.21. 17:14:07

Számomra megbízható forrásból van az info, de nyilván azért van az aktivista, hogy emlékeztesse a szavazókat.:) Az már más kérdés, ha szép idő lesz, ez a szavazó nem marad-e a telken este 7-ig illetve, hogy a "voksturista" egyetemistának lesz-e kedve újra órákat sorban állni vagy inkább a Gödörben sörözik a haverokkal.

cambridge.on 2010.04.21. 17:18:46

@Tjerk: Amennyiben csak akartál akkor véleményem szerint erről lemaradtál.
A külföldön történő szavazás egy héttel megelőzi az otthoni fordulókat!,

radala 2010.04.21. 17:24:55

@Mediacapa: Nem a forrást kérdőjelezem meg, hanem azt, hogy ez a 20-30% "valódi" szavazó van, volt, lehet bármikor.
Nem is vagyok biztos benne, hogy nekik kell szólni:-)

cambridge.on 2010.04.21. 17:26:55

@tölgyes: Nem tehetem,allergiás vagyok!
Már most közel 2/3 arányban kiújult az allergiám.
Engem nem győztek meg a Fidesz által vezetett önkormányzatok.

nem1rem1 2010.04.21. 17:36:39

@radala: Óh, "puhapöcsök"...

Olyan nehéz magyarázkodni ilyen kiélezett, fekete-fehér helyzetben. Sokkal nehezebb árnyaltan érvelni, meg továbblátni az orrunknál, a pillanatnyi győzelemnél, illetve hosszútávú következményeinél. Sokkal egyszerűbb rövid, frappáns jelszavakat nyomatni, hogy GDP, meg korrupció, meg rendőrterror, és hogy ez mind-mind csak a komenisták, a puhapöcsök meg esetleg egy-két idióta aberrált szadizmusa...

Szebb Múltat!

cambridge.on 2010.04.21. 17:39:00

@tölgyes: Ha olvasta néhány hozzászólásomat akkor tudja, hogy én következetesen a 2/3 ellen kampányolok.
Talán egyedüliként, aki mindig hangot ad a kétségének.
Szerintem egyetlen párt sem birtokolja egyedül a bölcsek kövét!

Ez független a FIDESZTŐL , akkor is ez lenne a véleményem, ha valami csoda folytán az MSZP, vagy az LMP lenne hasonló helyzetben.

panelburzsuj 2010.04.21. 17:47:57

@radala:

Pangloss elvtárssal nem vitakozom!

(Ez nem vót szép, igazán szólhattál volna, mielőtt belelovalom magamat, hogy itt megbeszélés lesz, nem bizonyságtétel ... :)

tölgyes 2010.04.21. 17:49:01

@cambridge.on: Nincsenek általános receptek. Van amikor ez a jó, van amikor az a jó. Most az ország válságban van. Ma még sokan nem is látják, hogy ez a válság milyen mély... és ennek csak felszíne a gazdasági válság. Emiatt én ezt most pártolom. Ez is független a fidesztől..
Nekem szerencsém van az itteni fideszes polgármester kiváló. Jól csinálja, fáradhatatlan. és még kedves is.

cambridge.on 2010.04.21. 18:47:30

@tölgyes: Egyetértek, a morális válság legalább olyan súlyos, mint a gazdasági válság, ha nem súlyosabb.
Megakadályozza, de legalábbis nagyon megnehezíti a kilábalást.
Szinte lehetetlen egy konszenzus kialakítása a főbb irányokban.
Ebben azért mindkét nagy párt benne van.

Ez magyar mentalitás. Valaki úgy fogalmazott, nem az a lényeg mit mond, hanem, hogy ki mondja.
Ez a zsigerből való elutasítás jellemző az MSZP-re, a Fideszre,
és főleg a Jobbikra.

A hülyeség nem Forint függő, látható a válság kialakulása Amerikában. Lerántotta magával a világot.
Hazug elszámolási adatok a görögöknél, amely lehet viszi magával az eurót. Sikeres mentés esetén óriási összegekbe kerül a görög államcsőd elkerülése.
Ez nem vetíti előre, hogy a nemzetközi helyzet barátságosabb környezetet teremtene a leendő magyar kormánynak.
Ezzel valószínű kitolódik a magyar euró bevezetésének dátuma ismét.

Azért drukkolok, hogy végre a fontos dolgokkal foglalkozzanak, de a cirkusz amit ajánlanak őszig nem ebbe az irányba mutat.

2010.04.21. 22:15:06

Na kicsit rosszulesett ez az emlékezés, mert jobb lett volna elfelejteni, hogy pölö mint mond Kovács Don Juan Laci bácsi ezekről a szintén nagyon tartalmas és sokat nyújtó (broáf) emberekről...Na ennyi erővel inkább nézném Kiszel Tünde kirakósát, kb. ezeket a remek felsorolt embereket ennyire tartom...:(

Szóval megyek olvasni Grasst...:)

elendem 2010.04.22. 00:24:46

@ubul2000: Értem, hogy mire gondolsz. Szerintem kicsit más a helyzet. Ez a fickó 20 éve Mo-on él, és itt is akar maradni, itt neveli a gyerekeit. Nem pusztán partvonalon kívülről hőbörög.
És a levele - aminek sok része nekem sem tetszik, inkább csak megértem - reakció Morvai K. levelére, amit az am. nagykövetnek írt számonkérve és kioktatva a diplomata asszonyt. Én elsősorban azt érzem ki a leveléből, hogy bosszantja a Jobbik vezetőinek harsány és agresszív magyarkodása. Szerintem a levél arról szól, hogy az magyarkodik, akinek nem megy elég jól a "magyarnak lenni". És teljesen egyetértek egy hozzászólóval, aki szerint az a magyar, aki annak vallja magát és aki a magyar haza érdekében cselekszik. Ezért is bosszantó, ha egyes pártok kisajátítják maguknak a "magyar" fogalmát.

FENTEtente 2010.06.22. 11:24:33

Pár percre kapcsolódjatok ki,és ne csalódjatok.

Rege a Csodaszarvasról
(Fentésen részlet)

Száll a madár ágrul ágra (Arany János)
Ő élete olyan drága. (Fente Levente)
Fű kizöldül ó sírhanton, (Arany János)
Légyen így,én nem firtatom. (Fente Levente)

Vadat űzni feljövének (Arany János)
Ráíratni fa-ösvénynek: (Fente Levente)
Hunor s Magyar,két dalia, (Arany János)
Íjvesszője a csalija. (Fente Levente)

Ötven-ötven jó leventét (Arany János)
Ők nézték ki naplementét; (Fente Levente)
Mint valamely véres hadra, (Arany János)
Vadat tettek tiszta padra. (Fente Levente))

Vad előttük vérbe fekszik, (Arany János)
S mind ahány'szépen nyugszik; (Fente Levente)
Elejtették már a hímet- (Arany János)
Erről írom verseimet. (Fente Levente)

Gím után ők egyre törnek (Arany János)
Legyen dolga hegyes tőrnek, (Fente Levente)
Hol a farkas,hol a medve (Arany János)
Folydogáló állat nedve. (Fente Levente)

De a párduc,vad oroszlán, (Arany János)
Hegy-szorosnál oly koros tán, (Fente Levente)
Sárga tigris ott kölykezik, (Arany János)
Egy-két kölyök ha érkezik. (Fente Levente)

Száll a madár,száll az ének (Arany János)
Jó Istennek-hála égnek; (Fente Levente)
Zengő madár ágrul ágra, (Arany János)
Ének zeng majd nemsokára. (Fente Levente)

Már a nap is lemenőben, (Arany János)
Nem látszik ez az erdőben; (Fente Levente)
Ők a szarvast egyre űzik,- (Arany János)
Céljuknak azt ki is tűzik. (Fente Levente)

Értek vala éjszakára (Arany János)
"Frissen tónak"a partjára; (Fente Levente)
Folyóvíznek partja mellett (Arany János)
Pihenniük meg is kellett. (Fente Levente)

Monda Hunor:itt leszálljunk, (Arany János)
Lónak füvet megkaszáljunk; (Fente Levente)
Monda Magyar:virradattal (Arany János)
Ébredjünk fel"csinadrattal". (Fente Levente)

Haj,vitézek,haj leventék! (Arany János)
Napot égről csak levették! (Fente Levente)
Hol itt a nap száll keletre? (Arany János)
Egységünk tör egy szeletre? (Fente Levente)

Szólt egy bajnok:én úgy nézem, (Arany János)
Eltévedtünk mi most,érzem. (Fente Levente)
Szólt egy másik:nem gondolnám: (Arany János)
Kijelentést megfontolnám. (Fente Levente)

Folyóparton ők leszálltak, (Arany János)
Késő estig muzsikáltak, (Fente Levente)
Hogy majd reggel virradattal (Arany János)
Éljenek a pillanattal. (Fente Levente)

Szellő támad hűs hajnalra, (Arany János)
Harcos készül diadalra; (Fente Levente)
Hát a szarvas nagy-merészen (Arany János)
Leventéknél majd egészen. (Fente Levente)

Száll a madár,száll az ének (Arany János)
Jó Istennek-hála égnek; (Fente Levente)
Zengő madár ágrul ágra, (Arany János)
Ének zeng majd nemsokára. (Fente Levente)
süti beállítások módosítása