Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) bajnai gordon (15) Bajnai Gordon (2) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) Fidesz (2) fidesz (130) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) gyurcsány ferenc (49) Gyurcsány Ferenc (1) habonyizmus (1) habony árpád (2) Habony Árpád (1) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) heti válasz (1) Heti Válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) jávor benedek (3) Jávor Benedek (1) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) jobbik (76) Jobbik (1) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) Karácsony Gergely (1) karácsony gergely (3) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) medián (9) median (1) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) mesterházy attila (34) Mesterházy Attila (3) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) mszp (104) MSZP (1) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) Orbán Viktor (9) orbán viktor (114) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) schiffer andrás (9) Schiffer András (1) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) Simicska Lajos (2) simicska lajos (3) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szijjártó péter (6) szíjjártó péter (1) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) Veszprém (1) veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
23:14

„Már ezen a héten, a parlamenti pozíciókról való egyezkedéseken megteheti, hogy olyan tárgyalási feltételekkel áll elő, olyan – látszólag akár nagyvonalú – javaslatokat tesz, amelyek sikeres teljesítéséhez, elfogadásához az ellenzéknek összehangoltan kellene fellépnie” – írtam múlt vasárnap. Azóta kiderült, hogy a Fidesz frakcióvezetője, Lázár János tudja, amit tudnia kell: a héten nem tett mást, mint folyamatosan gesztusoknak látszó időzített bombákat nyújtott át az ellenzéknek. A kormányzásra készülő párt szinte mindenbe belement, ami alapvetően nem veszélyezteti érdekeit, de ügyelt arra, hogy az ellenzéki pártok számára közösen tett ajánlatai nyomán jó eséllyel számíthasson azok egymás közötti konfliktusaira.


(Fotó: Délmagyar)

A mai tárgyaláson a Fidesz azt javasolta, hogy az ellenzék a 19 állandó bizottság közül hat esetében kapjon elnöki pozíciót (1. ifjúsági,  szociális, családügyi és lakhatási; 2. költségvetési, pénzügyi és számvevőszéki; 3. foglalkoztatási és munkaügyi; 4. fenntartható fejlődés; 5. nemzetbiztonsági;  6. fogyasztóvédelmi), mindez szinte pontosan megfelel az ellenzék parlamenti mandátumarányának. A bizottsági alelnöki helyeknél még gálánsabb az ajánlat: a kormányoldal 23, az ellenzék pedig 16 pozíciót kaphat. A Fideszt ezek után nehéz lenne azzal vádolni, hogy visszaélt az ügyben erőfölényével, ugyanakkor az ellenzék három pártja kénytelen egymással megküzdeni. A viszály azonnal ki is tört: a hat elnöki pozíció kapcsán az MSZP 3:2:1, az LMP pedig – hivatkozva arra, hogy nem kaptak parlamenti alelnöki helyet - 2:2:2 arányú felosztást tartana jónak, míg a Jobbik a - listában szereplő - két legfontosabb bizottságot (költségvetési, nemzetbiztonsági) akarja.

Lázár János okosan kalkulált: a Fidesz elkerülte, hogy arról szóljanak a hírek, amire feltehetően az ellenzék készült, azaz a kormányzó párt túlhatalmáról és kompromisszumképtelenségéről. Ha nem lett volna ennyire nagyvonalú az ajánlat, a három ellenzéki párt egymást erősítve kiálthatna kormányzati arroganciát és hívhatná fel a figyelmet „elnyomásukra”. Ebben a helyzetben azonban már nem egymást erősítik az érveik, hanem éppen ellenkezőleg: saját akaratosságukról és pozícióharcaikról szólhatnak a hírek, miközben amúgy ebben a játszmában már szinte az is feledésbe merült, hogy az MSZP korábban a Jobbik teljes karanténba helyezését kívánta. Most nem csupán azt kell lenyelniük a szocialistáknak, hogy a parlamenti patkóban a radikális pártot kapják szomszédnak, hanem az is elképzelhető, hogy éppen velük együttműködve kell az LMP-t jobb belátásra bírniuk.

A háttérben pedig Lázár János kuncoghat nem létező bajsza alatt, s azért udvariasan emlékezteti a nyilvánosságot arra, hogy „a cél az, hogy az alakuló ülésen felálljon a Ház teljes vezetése és létrejöjjön a bizottsági struktúra is”. A Fideszen nem fog múlni…

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr501982924

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Vásárhely szégyene 2010.08.25. 16:04:37

 - A Csúcs-szupi-vupi Honlap 2009 díjat pediglen Hódmezővásárhely zsebelheti be! - zengtek akkoriban a fanfárok, s a Kossuth téren egybegyűlt webdizájnerek hirtelen megpillantották kinek a fejire hull az égből aranyos fénykéve.Jegyzem meg: véletle...

Trackback: A konzervatív ember (magyarságtudat, idegenszívűség) 2010.05.08. 19:33:31

A konzervatív ember   „Testvérim vannak, számos milliók; Én védem őket, ők megvédnek engem. Nem félek t...

Trackback: Lázár kamuzott? (+videó) 2010.05.08. 16:22:15

Na jó, lehet hogy, csak nem nyitotta ki az igazság minden részletét. Tegnap az MTV esti műsorában volt vendég az új Fidesz frakcióvezető, Lázár János, aki Hódmezővásárhely polgármestere. Ahol a parlamenti alelnökök számával kapcsolatban feltett kérdésr...

Trackback: Lázár kamuzott? (+videó) 2010.05.08. 15:13:42

Na jó, lehet hogy, csak nem nyitotta ki az igazság minden részletét. Tegnap az MTV esti műsorában volt vendég az új Fidesz frakcióvezető, Lázár János, aki Hódmezővásárhely polgármestere. Ahol a parlamenti alelnökök számával kapcsolatban feltett kérdésr...

Trackback: Amiért meg az ellenzéktől kell félni 2010.05.08. 11:03:15

Szilvásy Györgyöt vagy Novák Elődöt akarjuk-e a nemzetbiztonsági bizottság élére? Miért nem rögtön Budaházyt? Na és ki legyen a külügyi bizottság vezetője, Kovács László vagy Balczó Zoltán? Ugyan Szilvásy nem került be a parlamentbe, nem is beszélve Bu...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Idet 2010.05.09. 12:29:28

@QQCS: Hát ez az! És, szerintem nem véletlenül áll ellen neki: ahogyan az egész, 19. sz.-i "rendezett" világ felbomlik, sőt már fel is bomlott (ld. a pénz nemzetek feletti hatalma, ami igencsak befolyásolja a létező nemzetállamok szuverenitását), úgy a nemzethez tartozás fogalma is bizonytalanná válik/vált, ill. a 19. sz.-i értelmezés válik okafogyottá.

cambridge.on 2010.05.09. 12:42:21

@panelburzsuj:
Amikor Idet kérdésére adandó lehetséges válaszon gondolkodtam nekem is eszembe jutott Kanada.
Az őslakosok nagy része rezervátumokban él. Nagyon sok kiváltságuk van, a vadászat, halászat terén. Tűzrakási tilalom sem vonatkozik rájuk.
Legnagyobb kiváltságuk: nem fizetnek adót, még Áfát sem!
A föld is az indiánok kezén van.
Hogy elsősorban kanadainak vallják magukat, vagy egy-egy törzs tagjainak nem tudom.
Az országot jellemzi a nemzeti öntudat.
Hangsúlyozottan kanadaiak, nem amerikaiak.
Érdekes a bevándorló viszonya a nemzethez.
Találkoztam kolumbiai, perui, salvadori, szerb, horvát, román,
portugál, indiai, kínai és afrikai országokból bevándorolt emberekkel.
Közös jellemzőjük, mind kanadainak mondta magát, talán a kínaiakat kivéve.
Az angol továbbra is angol volt, a francia sem elsősorban kanadai.
Québecben ugyanúgy nem akarnak angolul érteni, mint a szlovák területen magyarul.
Erős a szeparatista mozgalom:
1995-ben egy újabb népszavazást tartottak, ahol a szuverenitás 50,6% ellene és 49,4% mellette arányban bukott el.
2002-ben majdnem elszakadtak, de az amerikai nagy cégek bejelentették ők akkor átköltöznek angol Kanadába.
Ez hatott, lehűtötte a szeparatistákat.
Egyébként elfér egymás mellet az amerikai, kanadai és magyar zászló egymás mellett lévő házak udvarán.
Kanadai példa alapján rettenetesen nehéz meghatározni a nemzet fogalmát.
Nem beszélnek róla sokat, egyszerűen egy nemzetként léteznek.
Pedig :Canada is big.

Ott találkoztam igazi zöldekkel! Nem az indiánokra gondoltam, mert náluk a roncsautó a tájhoz tartozik.
A mennonitok akik elutasítanak minden modern találmányt.
Nem használnak gépeket, nincs elektromos áram a lakásokba bevezetve, lovaskocsival járnak templomba.
Azzal hordják a piacra az általuk termelt árut.Visszatérő vevőkörük volt, sokan vették a gyümölcsöt. Nem volt kihangsúlyozva "BIO" csak hogy drágábban lehessen eladni.
Az LMP vezetőinek és tagjainak is így kellene példát mutatni.
Az előbbiek szerint élni, akkor hitelesek lennének, mint zöldek.

Terniak 2010.05.09. 12:47:55

@elgondolkodo: Nem ismerem a Navracsics Tibor körüli személyi kört, így ehhez a részéhez nem tudok hozzászólni. Ugyanakkor gyakorlati oldalról nem világos, hogy milyen érdeke fűződik a miniszterelnök legközelebbi emberének ahhoz, hogy rosszul kormányozzanak.

A másik dolog, hogy nem mindegy, mit kell érteni "köztisztviselőn" ebben a szövegkörnyezetben. Az egyszerű ügyintéző, szakmai tanácsos nem szabotál el semmit, de még egy szakállamtitkár sem merné magának venni a bátorságot, hogy szembe menjen a kormányzati akarattal.

A köztisztviselők többségét éppen azért állítják pellengérre, mert nekik szakmai meggyőződésük ellenére végre kell hajtani a rossz politikai kezdeményezéseket is. Amit tehetnek, hogy felhívják a politikai vezetés figyelmét a lehetséges következményekre. De az nem kérdés, hogy ha ennek ellenére valamit le kell írni, kodifikálni, akkor ezt egy köztisztviselőnek meg kell tennie. Csak így működhet az állam. A politikai felelősség pedig a politikai vezetésé.

Idet 2010.05.09. 13:02:29

@cambridge.on: Az indián nemzetfogalomhoz érdekes lenne András Sándor Gyilkosság Alaszkában c. könyvét elolvasnod, amely címe ellenére NEM krimi. Amellett, hogy lebilincselően érdekes - és izgalmas! - szellemi kalandozás, sokat elmond erről a kérdésről, ránk, magyarokra is vonatkoztathatóan.

Most várok az Amazontól egy, a kwakiutl indiánok mítoszait taglaló könyvet. Idevág, mint ahogy a Szomorú trópusok indián családi hovatartozási viszonyai, bonyolult, de roppant tanulságos séma!

2010.05.09. 13:47:40

Ez a Lázár még mindig kuncog?? Inkább somolyog, ahogy a Heti válaszban láttam...képzeljétek, ilyeneket olvasok...Hova kerültem?:D

Idet 2010.05.09. 13:57:39

@Letícia: Jó helyre, ha engem kérdezel...

2010.05.09. 14:01:01

@Idet: Akkor megnyugodtam...:D:D

jjulie 2010.05.09. 14:06:50

@cambridge.on:

gyönyörű felsorolás, szép példa arra, mennyire relatívak a fogalmak

az szép lenne, ha mélymagyarok kiköltöznének a jurtákba a belvárosi zöldek sárkunyhói mellé, vilany nélkül

persze a villanyt szereti midkettő, legalábbis az internet kedvéért, najó annyi villany ami a nethez kell, talán összefújhatna nekik a szél, egy jó kis csúcstechnolókiás szélkeréken keresztül

mondjuk a gyerekeik lehet, hogy élveznék, de mi lenne, ha egy pusztalakó mélymagyar lánya belezúgna egy zöld szomszéd fiába?

Idet 2010.05.09. 14:21:12

@jjulie: Ha fehérmagyar az illető, zöld-fehér (te jó Isten!!) kockás gyermek születne, ha feketemagyar, akkor zöld-fekete kockás, békaszínű egyed... bocs, de nem tudtam magam visszatartani!

pad78 2010.05.09. 14:21:48

@jjulie: Juli, Te egyre szimpatikusabb vagy! Ha sok pénzem lenne, még lehet, hogy szponzorálnálak is, mert tetszik a munkamódszered! Csak eddig valahogy én nagyon másik arcodat láttam...

Be kell valljam, nekem eddig rólad mindig a Róka jutott eszembe. Mindjárt megkeresem.

pad78 2010.05.09. 14:25:12

@pad78: Tehát, a fába szorult féregről van szó:

"– Mentsük meg – mondta a medve; a medvéknek ugyanis általában jó szívük van.

– Mentsük! – vágta rá a farkas, a kecske, a róka, a nyúl, a borz, az egér és a hőscincér.

Ja, és a katica is rávágta!

Mivelhogy általában a farkasoknak, a kecskéknek, a rókáknak, a nyulaknak, a borzoknak, az egereknek és a hőscincéreknek is jó szívük van.

Ja igen, és a katicáknak is!

– De hogyan mentsük meg? – kérdezte a cincér.

– Megrázom a fát – mondta a medve.

A róka röhögött.

– Üvöltök egyet, s attól a fa elengedi – vélte a farkas.

A róka heherészett.

– Tanácsokat kell neki adni – rebegte a kecske.

A róka kacarászott.

– Helikoptert kell bérelni – így a nyúl.

A róka hahotázott.

– Fel kell ugrani az ágig – tanácsolta a borz.

A róka rötyögött.

– Avagy izé – jelentette ki magabiztosan a cincér.

A róka röhécselt.

– Mit röhécselsz, kacarászol, heherészel, hahotázol? – mérgelődött a katica. – Inkább azt mondd, hogyan menthetjük meg!

– Talán neked nincs ötleted? – kérdezte tőle a róka."

Ordnassac 2010.05.09. 14:26:42

@Idet: hölgyem, látta az utóbbi napokban érkezett drótgalambokat?

pad78 2010.05.09. 14:28:02

@pad78:
Bocs, az idézet forrása:
Lázár Ervin: A Hétfejű Tündér -> A fába szorult hernyó
dia.pool.pim.hu/html/muvek/LAZAR/lazar00043_kv.html

(Csak, hogy ne legyen félreértés: ez a Lázár tudtommal nem áll rokoni kapcsolatban a kuncogó Lázárral, akiről a poszt szól.)

jjulie 2010.05.09. 14:34:38

@Idet:

jó ez a pepita, de amíg a mélymagyarok harley davidsonokat lovagolnak, a zöldek meg belvárosi retrókocsmákban üldögélnek, nem jön létre a kereszteződés......

pad78 2010.05.09. 14:36:06

@elgondolkodo: Már megbocsáss, kedves megvádaskodó, de itt legalább két olyan állítást mondasz, amit nem ártana forrásokkal alátámasszál, mert Rajtad kívül szerintem soha senki nem hallott ezekről.

a. Mivel támasztod alá, hogy Navracsics Lánczi András befolyása alatt áll?

b. Mire alapozva állítod, hogy Lánczi szerint az a sok ostobaság a megoldás, amit Te leírtál?

Én ui. elég sokat olvastam Lánczitól, be kell valljam, kedvelem is a gondolatait, de határozottan egyet kell értenem @török gábor: -ral, hogy semmi ilyesmi nem tűnik fel az írásaiban. Persze lehet, hogy Te mások álmait látod, és így tudod, hogy egész másról álmodik, mint amiről beszél. De ha nem ez a helyzet, kérhetek Tőled konkrét forrást mindennek a zagyvaságnak Lánczi Andrással való kapcsolatáról?

pad78 2010.05.09. 14:37:39

@jjulie: Lázár Ervint érdemes olvasni. Néha még magamra is ráismerek.

jjulie 2010.05.09. 14:42:10

@pad78:

nem olvastam még őt, belenézek, de most el kell mennem pár sört meginni...remélem nem kell túl sokat, nem vagyok jó benne

persze ha gyakorolnám.....

pad78 2010.05.09. 14:43:32

@jjulie: Előre is egészségedre!

Idet 2010.05.09. 15:05:52

@Ordnassac: Láttam, kösszenet, én is reptetek egyet még ma!

Idet 2010.05.09. 15:08:55

@jjulie: Keresztezzük a Harley Davidsont a retrókocsmával...

pad78 2010.05.09. 15:24:57

Lehet, hogy volt már róla szó itt a blogon, csak az én figyelmemet kerülte el. A HetiVálaszról tagadhatatlan, hogy Fidesz-közeli hetilap. Ehhez képest a következő állásfoglalást tették a köztársaságielnök-választással kapcsolatban:
hetivalasz.hu/szerintunk/solyom-mindezt-megtette-29133/

Nyilván semmi biztosat nem jelent, de látványosan ellentétes Pokorni sokat idézett jóslatával. Ahogy a lapban közölt Lázár János-interjú is finoman kérdőjelet állít Pokorni szavai mögé. Lehet, hogy mégis opció még a Fidesznek Sólyom újrázása? (Én személyesen egyébként örülnék, nagyra becsülöm őt.)

Ordnassac 2010.05.09. 15:47:17

@pad78: egyik ismerősöm lakonikusan ezt a helyzetet úgy jellemezte: lehet, hogy Pokorni fogadást nyert.

ssi 2010.05.09. 15:56:19

Puhatolódzások:
- jó előre "véletlen" kijelentések, majd a közvélemény reakcióinak tesztelése
(pl. adócsökkentés, Sólyom stb.)
- pl. ülésrend, bizottsági helyek elosztása 2/3-os győztes párt vezetésével, 2 újonccal s ellenségeskedő ellenzékkel - a helyzet és a szereplők is új, még szokják

@pad78:
Sólyom nem volt következetes, kiszámítható megszólalásaiban
Ha változna a hosszabbításban, miért tenné? - fejlődött, vagy hálából?

pad78 2010.05.09. 16:11:33

@Ordnassac:
Ez miből is következik? Nekem inkább az derül ki ebből, hogy talán még a Fidesz sem tudja biztosan, mit akar majd ezügyben lépni. Persze az is igaz, hogy a HV már öt éve is nagy Sólyom-párti volt, még az MDF sem jelentette be a támogatását, a Fidesz meg pláne nem, amikor a Civilek elnöke címlappal és ahhoz kapcsolódó Sólyom-interjúval jelentek meg. De ez azért nekem inkább azt jelenti, hogy ők még látják értelmét, hogy nyomuljanak Sólyom érdekében.

@manyike:
Egész pontosan miben nem tűnt Neked következetesnek?

cambridge.on 2010.05.09. 16:16:18

@Idet:
Köszönöm a könyvajánlást, hamarosan lehetőségem lesz megkeresni.

@pad78:
megjegyezném, hogy a farkasra mondták, hogy fába szorult féreg

Nekem a mi zöldjeink, csak sötétzöldek, ahol a hangsúly a sötéten van.

pad78 2010.05.09. 16:19:56

@cambridge.on:
Jogos, csak már a hsz. elküldése után vettem észre, hogy hernyó helyett férget írtam. Akkor meg nem éreztem annyira fontosnak, hogy pontosítsak.

De kösz a helyreigazítást!

panelburzsuj 2010.05.09. 16:29:19

@cambridge.on:

Érdekes ez a sötét, ugyanis pont a zöld vonások kötik össze leginkább a Fidesz, a Jobbik és az LMP (eddig megismerhető) szándékait.

Szóval mi az, a mi az LMP környezeti mondandójában sötétebb, mint a két "jobboldali" pártéban?

Ordnassac 2010.05.09. 16:33:58

@pad78: az is lehetett a fogadás tárgya, hogy ki tud-e robbantani egy felhördülést. Ami Pokorni esetében nagy szó. Igaz, ismerősöm is inkább viccesen jegyezte meg.

Aztán persze meglátjuk, hogy mi lesz. Lehet, hogy nem is június huszonvalahanyadikán, hanem előbb is. Pl. Sólyom bejelenti, hogy nem vállal még öt évet.

Idet 2010.05.09. 16:48:48

@cambridge.on: Úgy van! Toportyánféreg...

Idet 2010.05.09. 17:00:56

@panelburzsuj:

OFF

Zöldségeskedünk mi itt, és mi van a Mexikói-öböllel... azt szeretném én tudni, hogy a BP méretű és fajtájú mohó, kíméletlen muréna-konglomerátumoktól ki véd meg bennünket?
Spóroltak a fiúk, csak nem azon, amin kellett volna.
Hiába van messze, ilyen volumenű katasztrófák esetén mindannyian szívunk, így vagy úgy.
Mint Görögország. Ki gondolná, hogy egész Európát megingatja, sőt Barackunk még Ámerikát is félti a hatástól...minden mindennel összefügg, az a helyzet.

panelburzsuj 2010.05.09. 17:42:01

@Idet:

És? Fölment bennünket bármi alól is, hogy mennyire genyó a BP, vagy hogy a görögök mennyire nyújtóztak túl a takarójukon?

Vagy úgy van, hogy mi itt mindent a legtökéletesebben csinálunk (csinálnánk), csak éppen minek erőt feszíteni, ha a "minden mindennel összefügg" miatt mások ezt fölrúghatják, beszennyezhetik, megronthatják?

Mert én fordítva gondolom: ha minden mindennel összefügg, akkor amit mi itthon elrontunk, elsummantunk, ellazsálunk, akkor nem csak magunkat szívatjuk meg, hanem a tágabb környezetünket is. És előbb-utóbb eljutunk arra a pontra, ahol már nem az lesz a kérdés, hogy hogyan lehet idecsábítani máshonnan a pénzt-paripát-fegyvert, hanem hogy hogyan lehet MEGTARTANI itt helyben azt a többletet, ami itt keletkezik ugyan, mégsem szívesen maradna itt.

És nem állunk olyan messze ettől ponttól.

cambridge.on 2010.05.09. 18:13:53

A zöldekkel van bajom en bloc.
Kezdve Bős-Nagymarossal, folytatva a Mancs ámokfutásán át a libamáj export tönkretételével, egészen Sólyomnak a Tubesen lévő virágok pátyolgatásáig.

Egy történet: A természetvédők által összehívott gyűlésen egy férfi, a texasi öbölben lévő szélerőművek ellen beszélt, mondván tönkre teszik a tengerpartot. Rontják a kilátást, csökkentik a partszakasz értékét, zavarják a madarakat.
Újságírók utána néztek ki ez a férfi, mert nagyon értelmesen beszélt és volt igazság a szavaiban.
Kiderült, hogy a villája a tengerparton van, és őt személy szerint zavarja a kilátásban .
Az öbölben lévő kutak egynéhányának tulajdonosa, de azok látványa nem zavarta.

Előzőekben leírtam az igazi zöldek hogyan élnek, példát lehetne mutatni hasonló életvitellel!

Idet 2010.05.09. 19:05:18

@panelburzsuj: Cher ami Bourgeois du Panel, ne haragudj velem, mert teljesen egyetértünk!
Dehogy ment föl semmi alól, csak azért jutott eszembe mert sok olyan véleményt hallottam, hogy "nem mindegy nekünk, olyan messze van!"

cambridge.on 2010.05.09. 19:06:10

"Magyar szégyen" 2,5 milliárdért a sanghaji expón - felelősségrevonást sürgetnek a szakemberek"
Legalábbis a Kuruc szerint, ez most egy általános leszólás egy darabja, vagy tényleg tré az egész megjelenítése az országnak?
Van valakinek infója róla, mi került ilyen sokba?

Nem , mégsem.
Inkább olyan projektről kérek információt ahol a terv szerint, az előre tervezett költséggel elkészült valami(bármi) a megfelelő minőségben!

Ha az adóbevallás nem is férne el egy söralátéten, ez biztos rövid lista lesz.
Bárcsak tévednék!

zoli87 2010.05.09. 19:15:49

@pad78: Pokorni egy nagyot mondó, szájhősködő egyén. Ez egy újabb mozzanata volt ennek...

Idet 2010.05.09. 19:18:42

@Don T. Boy: Na ja. Nem tehetek róla, Tótawétől minden szőr egyetemlegesen égnek áll rajtam.
A másikhoz: a görög közember éppúgy semmit sem tehet a saját tökéletlen politikusai ellen, mint ahogy mi sem tehettünk.

A mítoszokkal ellentétben egyáltalán nem élnek könnyen - csak a gazdagjaik, de ez másutt is így van - és nagyon sokat dolgoznak. Kos szigetén láttam, ahol az elturistásítás még nem haladt annyira előre, hogy pl. egy ottani paraszt mennyit dolgozik, és milyen körülmények között.
Szóval, sztem másoknak is van sara ebben a görög dologban, mégpedig alapvetően az eszehűlt pénzhatalmi rendszernek, amelyik előbb fogja padlóra küldeni a világot, mint a természeti katasztrófák.

Most ők a rosszfiúk, akikre lehet ujjal mutogatni, mi meg örülünk, hogy nem a mi korrupciós ügyeinket hánytorgatják.

orialex 2010.05.09. 19:27:06

@Idet:" Cher ami Bourgeois du Panel" Ez Nagyon jó! Köszönöm hogy vagy nekünk :)

Idet 2010.05.09. 19:28:17

@cambridge.on: Egy gazdag amerikai úgy zöld, ahogy én kockás vagyok.
És a hazaiakra is illik Jézus példázata: Előbb megy át a gazdag ember a tű fokán, mintsem a mennyországba jusson.
Csak itt nem gazdagot kell érteni, természetesen.

Szerintem jó az, ha egy ország köztársasági elnöke természetvédőnek vallja magát. Még követőkre akadhat, a valódi fajtából.
A műanyag zöldekre én is haragszom, többet ártanak, mint használnak. Valahol a szadiból nőttek ki, és ők csak az akciózáshoz értettek igazán.

Az említett könyvben a környezetvédelemről is szó van, éspedig az ellentmondásokról...

Idet 2010.05.09. 19:29:57

@orialex: Uramatyám! Mit írhattam rosszul?!

Idet 2010.05.09. 19:32:07

@zoli87: Pokorni mint szájhős? Szerintem te nem ugyanazt az embert hallod, akit én!

orialex 2010.05.09. 19:42:53

@cambridge.on: Kínában minden nagyon drága, mint tudjuk. Ez mindent megmagyaráz. :) ( Itthon közbeszerzésekről vesztesként szoktam távozni a magas áraim miatt. A nyertes a végén min. 20 %- kal többet számláz. Remélem, hogy ez a múlt.

orialex 2010.05.09. 19:47:01

@Idet: Én sem tudom, de ha rosszul írtad, akkor is nagyon jó :D

Idet 2010.05.09. 19:49:02

@jjulie: OFF
Még a Harley Davidsonokhoz: Egyszer a megboldogult Skála előtt mentem át a zebrán, de az utolsó utáni pillanatban...hatalmas Harley-t brüggyögtetett tőlem tíz centire egy szintén hatalmas, szegecsekkel kivert, Stahlhelmes szőrmók, én meg rohantam, mint a mérgezett egér, és legottan elejtettem még üres szatyromat. A svung egyenest a szőrmók lába mellé vitte, én meg álltam ott, mint Lót felesége, most mi lesz... az lett, hogy a szőrmók lehajolt, felvette a szatyromat, a kezembe nyomta valami morranással kísérve, amiből azt lehetett kivenni: futás! Mert addig valami csodaképpen állt a forgalom, az ócseny türelmetlen természetű autós egyének kivárták azt az ötven másodpercet.

Idet 2010.05.09. 19:52:23

@orialex: Tudod, a régi jó szocialista reflex: ha ellenséged megdícsér, rögtön nézz utána, mit csináltál rosszul! Azzal a meszorítással, hogy te természetesen nem tartozol az ellenség kategóriába. Mondjuk úgy: ha kommenttársad megdícsér...
Köszi, egyébként jól esett!

2010.05.09. 20:33:36

Na Lázár még mindig kajánkodik???:)))

6.Lenin 2010.05.09. 20:36:20

@Ordnassac:

Drótgalamb megjött, stop
Finom volt,stop

Lázár még mindig kunczeg,talán.

jjulie 2010.05.09. 20:38:51

@Letícia:

havat lapátol a blogger, vagy füvet nyír

napok óta semmít sem ír

egyik szemem nevet, a másik megsír

2010.05.09. 20:57:11

@jjulie: hú, egy költő veszett el belőled...:)))

cambridge.on 2010.05.09. 21:12:35

@Idet:
én nem állítottam, hogy az illető zöld lett volna, de az érdeke miatt közéjük sorolta magát.
Utána néztél , hogyan kerülték el a lebukást a görögök?

nol.hu/velemeny/ajanlo/20100311-allami_hazugsagbol_maganprofit

Az amerikai bankok nagyon mélyen érintettek a csalásban.
Ám a bonyodalmak sora még itt sem ér véget. Kiderült, hogy a Wall Street „versenyképes” pénzügyi köreinek keze nagyban közrejátszott abban, hogy idáig fajultak a dolgok. A görög kormányok ugyanis úgy tudták eltüntetni a költségvetési hiány nagy részét, hogy trükkös (de törvényes!) swap-ügyletek révén szimpla adásvételnek álcázták a hitelfelvételt. AWall Street nagyjai jövőbeli ellenszolgáltatásra, pl. a reptéri illetékek, vagy a szerencsejátékból származó bevételek terhére készpénzt utaltak a szorult helyzetben lévő államkasszába, ahol az tartozás helyett bevételként jelentkezett. Mint arról több forrás is beszámol, ilyen „modern üzleti megoldásra” vonatkozó ajánlatot az új Papandreu kormány is kapott 2009 novemberében a Goldman Sachstől.

A Goldman Sachs mindig élen járt a pénzügyi szabályozók liberalizálásáért folyó lobbiharcban, és korábbi alkalmazottai, mint például Robert Rubin és Henry Paulson pénzügyminiszterként szolgáltak a Clinton- és Bush-adminisztráció alatt.

cserju 2010.05.09. 21:17:24

Török Gábor Lázárjához:
Az egyeztetéseken két dolog szemet szúrt. Vona gyakorlatilag minden fideszes javaslatra igent mondott, mint a bólogató János. Visszafogott volt, a jó tanuló benyomását keltette. Másrészről a hat elnöki hely elosztásánál bárkit (LMP-t és az MSZP-t is) támogathat, hiszen így is, úgy is 2 elnöki hely jut neki. Tehát érdekes lesz, ki mellett teszi le a voksát. Van egy tippem!
Az LMP eddigi megnyilvánulásaihoz hasonlóan megint arról tett tanúbizonyságot, hogy nincs neki nagyon gerince. Lásd a külügyi bizottság elnöki posztját kérő szoci javaslat pártolását a tárgyalások elején, aztán amikor Vona megint a Fideszt támogatta a kérdésben, az LMP is az ő oldalára állt. Egyszer így, egyszer úgy... Ne hívjuk ezt kérem kompromisszumkészségnek! Ha csak most tapasztaltam volna ezt, nem lenne vele semmi bajom. Azonban ez a maszatolós hozzáállás rendre kibukik a nyilatkoztaikból is, ami nálam most már kiüti a biztosítékot. A tárgyalások során nem úgy viselkedik, mint aki csak 6 százalékot szerzett, noha ez nem az ő hibája, hanem az egyeztetést vezetők amatőrizmusára vall. Minden, nála nagyobb frakciónál többet kér szót és szaporítja is azt. Az egyeztetést vezető bizottság határozatlan és nem képes arra, hogy kordában tartsa a véleményeket, a felszólalásokat, időnként az az ember érzése, hogy az állásfoglalásai is bizonytalanok. Ha az LMP a Vona-féle visszafogottságot demonstrálná, az egyeztetés nem úgy nyúlna, mint a rétes tészta.

Ordnassac 2010.05.09. 21:26:14

@6.Lenin: galamb megérkezett STOP üzenetet értettem és sajnálom STOP

Idet 2010.05.09. 21:31:10

@cambridge.on: Erre rímel a cikk, amit a Frankfurterben olvastam délután, egy bizonyonyos Michael Lewis nevű amerikai szerző megírta a pénzügyi válság történetét, és abban is kb. ilyesmik állnak.
Elképesztő.

Idet 2010.05.09. 21:57:20

@cambridge.on: Erre rímel az a cikk, amit délután olvastam a Frankfurterben, egy bizonyos amerikai szerző, Michael Lewis megírta a pénzügyi válság történetét és bemutatta a könyvét.
Abban is ilyesmik szerepelnek.
Elképesztő.

Idet 2010.05.09. 21:58:07

@cambridge.on: Bocs, ez kétszer ment el!

pad78 2010.05.09. 22:08:23

@Ordnassac:
Szerintem Sólyom már nem várhat sokat az állásfoglalással. Amilyen mozgalom bontakozik mellette, nagyon ostobán venné ki magát, ha csak egy hónap múlva jelentené be, hogy "fiúk, ne hülyéskedjetek, én már öreg is vagyok, meg más tervem is van a következő évekre, inkább az unokáimmal játszogatnék már kicsit". Ha nem akarja folytatni, akkor bohócot csinál magából, ha nem most jelenti be. Ja, és azt nem igazán teheti meg, hogy ha bármelyik újságíró megkérdezi, akkor huncutul mosolyog, hogy "majd három hét múlva megmondom, ez most nem aktuális".

Ordnassac 2010.05.09. 22:11:02

@pad78: lehet, hogy a Fidesz még neki sem mondta meg, hogy mi a helyzet, ezért marad csendben a kérdéseben. Anélkül meg égő bejelenteni, hogy vállalom, aztán mégis mást jelölnek helyette.

pad78 2010.05.09. 22:16:26

@Ordnassac:
"az is lehetett a fogadás tárgya, hogy ki tud-e robbantani egy felhördülést."
@zoli87:
"Pokorni egy nagyot mondó, szájhősködő egyén."

Ha nem is fogalmaznék Zolihoz hasonló keménységgel, de én is el tudok képzelni valami ilyesmit. A HV-féle Lázár János-interjú is ezt sugallja nekem. Nagyon emlékeztet ez az egész arra, amikor Kósa magyarázta, hogy OV már nem lesz szerinte miniszterelnök-jelölt. Aztán lássunk csodát, mégsem úgy lett. (Persze SL nem olyan erős a Fideszben, mint OV; kérdés, hogy a társadalom hangadó része mennyire áll mellette. Most nekem úgy tűnik, eléggé ahhoz, hogy elérheti SL újraválasztását.) A másik lehetőség tényleg az, hogy a Fidesz meg akarta futtatni a nyilvánosságban ezt a gondolatot. Ha pedig a nyilvánosság nagyon ellenáll, akkor visszakoznak.

pad78 2010.05.09. 22:23:03

@Ordnassac: Szerintem egyelőre a Fidesz sem tudja, hogy mi a helyzet. Nyilván többféle forgatókönyvben gondolkoznak - a HV állásfoglalása nekem azt jelzi, hogy ezek között még akár SL újraválasztása is ott lehet. És ők ezt az opciót akarják nagyon befutónak. Mellesleg:

Ha jól tudom, Sólyom lánya a HV külső munkatársa. Ez viszont nagyon valószínűvé teszi, hogy SL kész a folytatásra. Különben szólt volna a szerkesztőségnek, hogy "fiúk, ne égessétek már magatokkal ilyen vezércikkel, a papa rég megfáradt, nyugdíjba vonulna". Szóval szerintem ha SL gyorsan nem reagál, akkor azzal hallgatólagosan beismeri, hogy ő nem zárkózna el, akkor pedig egy hónap múlva már nem fog cáfolni.

Diocles 2010.05.09. 22:27:21

@pad78:

Pedig a dolog eccerű, szerintem.

1. Pokorni sértett ember, látszólag véletlenül elejt egy mondatot, amellyel jól kicseszik azokkal, akiktől nem kapta meg a kedvenc oktatási miniszteriumát.
Pokorni láthatóan nagyon frusztrált és sértett, ez más interjúiban is megfigyelhető.

2. A Fidesz természetesen nem akarja Sólyomot, ezek után pláne nem, h mindenféle kétes hírű libsi figura ajánlgatja (pár jobbos mellett), de természetesen van eszük, nem fogják ezt elmondani most, hanem mással tematizálnak.
Ráérnek elmondani akkor is ezt, amikor Hagyó letartóztatása lesz a vezető hír.

Komolyan nem értem, h miért nem világos az mindenki számára, h igen, a Fidesz természetesen nem fogja megválasztani Sólyomot. Aki kicsit is ismeri a Fideszt, a jobboldalt, a jobboldali elvárásokat (ahol már nagyon régóta elégedetlenek a Sólyom-féle alkotmányfelfogással és az Alkotmánnyal, nem csupán a radikálisok, hanem a Stumpf-féle háttéremberek is), az csakis arra juthat, h nem Sólyom lesz.
Nem véletlen, h Orbán egyetlen bizalmasa sem írta alá az ívet.

pad78 2010.05.09. 22:29:49

@pad78: Persze én sokakkal ellentétben nem gondolom azt sem, hogy a Fidesznek mindenáron Sólyomot kell választania ahhoz, hogy megőrizze az arcát. (Annak ellenére, hogy én ennek örülnék igazán.) Ha azt mondják, hogy ők látnak alkalmasabb jelöltet, a választás az ő felelősségük, tegyék. Max a társadalom egy része elfordul tőlük. Ha nekik megéri ezt a rizikót...

Viszont szerintem Sólyomnak sem arcvesztés, ha egy hónap múlva a Fidesz nem jelöli. Hisz a választás nem az ő felelőssége, nem őt minősíti, hanem a Fideszt. Szóval szerintem nincs oka bohócot csinálni magából, ha egyszer emelt fővel is távozhat.

Ordnassac 2010.05.09. 22:36:42

@pad78: nem is erre gondoltam. Az egész valószínű, hogy Sólyom folytatná, de van annyira úriember, hogy megvárja, amíg a Fidesz szól neki, hogy da vagy nyet. Amennyiben utóbbi, akkor Sólyom vagy bejelenti előtte, hogy bocsi, nem vállalom még öt évre vagy bejelenti, hogy tudomásul veszi a Fidesz döntését. Amennyiben előbbi (azaz da), akkor elég nyilvánvaló a forgatókönyv.

Diocles 2010.05.09. 22:41:19

@Ordnassac:

Pikánssá teszi az ügyet, h Sólyom a megválasztásakor bejelentette, h CSAK EGY ciklust vállal (a bejelentés visszakereshető a neten), szóval Pokorni tágra nyílt szemekkel is válaszolhatott volna a riporternek, h már bocsánat, de tudtommal az elnök úr nem kíván még egy ciklust vállalni, és én nem olyan embernek ismerem, aki ilyen fontos kérdésben megváltoztatná a véleményét.
Ezzel a válasszal egyébként még most sem lennének elkésve.

Ordnassac 2010.05.09. 22:51:29

@Diocles: érdekes, erre én nem emlékszem (attól persze ez még így lehet).

bariga 2010.05.09. 23:00:45

A kedves antipatikus fiatalember persze hogy kuncog , kétharmaddal jogos. Milyen értetlen képet vágott a szegény LPS-s, mikor rájött, hogy se nem jár, se nem jut. Mármint alelnök. Azt vettétek, hogy Matolcsi milyen vadakat nyilatkozott? Isten óvja Magyarországot!

Diocles 2010.05.09. 23:02:02

@Ordnassac:

én határozottan emléxem rá, TG talán meg is tudná erősíteni, avagy cáfolni, ha erre járna,de megpróbálok akkor utánanézni.
ezért is csodálkoztam, h kapar a székért.

Kumin Ferenccel adatta ki talán többször is a közleményében, h csak egy ciklusra vállalta, mert a kormánypártok azzal vádolták, h hajt a Fidesz kegyeiért, és ezzel a szöveggel (akkor) elég jól le lehetett szerelni őket.
és bocs a cinizmusért, de utólag így már nekem is az a véleményem, h tényleg fontos volt neki a Fidesz kegye, hiszem lám, jól jönne még újabb öt év, szóval a ballib véleményvezéreknek akár igazuk is lehetett abban, h ez némely megszólalását befolyásolhatta.

és ha tényleg hajt a megválasztásra, akkor elegánsnak tartanám, ha teríteni a lapjait, pl. továbbra sem kíván-e egyeztetni a személyi jelöléseknél egyetlen párttal sem, avagy mi a véleménye egy leendő új Alkotmányról, amely a fidesz ígérete volt, stb., h legyen nyilvánvaló mindenki számára, h mivel számolhat.
Szerintem ez volna a korrekt.

pad78 2010.05.09. 23:02:47

@Diocles:
Ilyen nyilatkozatra én sem emlékszem, ezt viszont konkrétan mondta:

"- Fél év múlva lejár elnöki mandátuma. Vállalna még egy ciklust?

- Ha valakit felkérnek egy ilyen fontos tisztség betöltésére, erkölcsi kötelessége nagyon komolyan mérlegelni. Ahhoz azonban előbb kérni kell. Addig a pillanatig pedig az elnöknek nem szabad foglalkoznia a kérdéssel, máskülönben elveszíti a függetlenségét. Én ezért tudatosan zárom ki gondolataimból a hogyan tovább kérdését."
hetivalasz.hu/itthon/solyom-laszlo-ujra-kell-kezdenunk-25995/

Diocles 2010.05.09. 23:12:49

ez már a tavaly decemberi nyilatkozata, ez kvázi bejelentkezés, amiről én beszélek (és soha nem volt gond a memóriámmal), azok 2005-2006-os közlemények, nyilatkozatok.
teljesen világosan azt mondta, h CSAK egy ciklus, pont azon okokból, h így szerelje le a ballib véleményvezéreket ("hát persze, h ezt mondja, mert nyal a Fidesznek, kell az újabb 5 év, blablabla").

pad78 2010.05.09. 23:15:05

@Diocles:
"Aki kicsit is ismeri a Fideszt, a jobboldalt, a jobboldali elvárásokat (ahol már nagyon régóta elégedetlenek a Sólyom-féle alkotmányfelfogással és az Alkotmánnyal, nem csupán a radikálisok, hanem a Stumpf-féle háttéremberek is), az csakis arra juthat, h nem Sólyom lesz.
Nem véletlen, h Orbán egyetlen bizalmasa sem írta alá az ívet."

Nem vagyok benne biztos, hogy Stumpf még annyira közel ül a tűzhöz. Ahogy vsz. már Borókai sem, de volt annyira közel OV-hoz, meg volt annyira bizalmi pozícióban ő is, mint Stumpf. Ezt csak arra, hogy Borókaiból akár éppúgy extrapolálhatunk, mint Stumpfból.

Mellesleg nem tudom, hogy Stumpf valóban új alkotmányt akar-e (tényleg, erre van konkrét forrásod?), de szerintem a Fidesz nem kezd bele alkotmányozásba, van nekik most elég bajuk enélkül is. Jakab András barátom (az Alkotmánykommentár szerkesztője) mondta néhány hónapja egy interjúban, hogy az új alkotmány olyan, mint a szívátültetés: akkora kockázatai vannak, hogy csak végső esetben érdemes ehhez folyamodni. OV jogot végzett, és sok éve van a törvényhozásban: meglepne, ha ezt nem tudná. Arról nem is beszélve, hogy mit tehet Sólyom egy újraírt alkotmánnyal? Feltételezem, hogy azt hiába küldené az AB elé, még jó, hogy az átírt alkotmány szövege nincs összhangban a korábbival. De én akkor sem hiszem, hogy olyan nagy alkotmányozás lesz a következő években.

Ordnassac 2010.05.09. 23:16:09

@Diocles: azt megköszönném, ha utánanéznél.

Ordnassac 2010.05.09. 23:21:48

@pad78: azt nem is küldhetné az AB-hoz, hiszen az AB ezzel hivatalból nem foglalkozik (bár az alkotmánymódosítások terén már változhat a helyzet). Az új alkotmányt max. visszadobhatná az Országgyűlésnek, bár nem tartom valószínűnek, hogy ez megtörténne.

A kérdés csak az, hogy mennyire gondolják komolyan az új Alkotmány megalakítását, ugyanis az még kétharmaddal is sok idő.

Diocles 2010.05.09. 23:27:49

@Ordnassac:

utánézésben vagyok, egyelőre nem találom, de ezer százalékig biztos vagyok benne, úgyhogy ha megtalálom belinkelem, akár a köv. napokban, mert lassan alszom.

ha valaki másnak is kedve támad keresni, akkor a leghatározottabban egy még 2005 nyarán kiadott nyilatkozatra vagy interjúrészletre emlékszem a "csak egy ciklusra"-témával kapcsolatban, de Kumin közleményeiben is előfordulhatott ez a kitétel.

pad78 2010.05.09. 23:30:19

@Diocles:
"- Elődje, Mádl Ferenc azt mondta: ő eleve csak egy ciklusra vállalta a megbízatást. Ön hány évre tervez?

- Öt évre szóló megbízatásom van, ezen túl nem tervezek. Függetlenségemet úgy tudom megőrizni, ha a hosszabbításnak a gondolatával sem foglalkozom."

www.keh.hu/interjuk_20050818solyom_laszlo_koztarsasagi_elnok_interjuja_a__heti_valasznak.html

Majdnem szó szerint azt mondta 2005 augusztusában, amit tavaly decemberben.

pad78 2010.05.09. 23:32:37

@pad78:
Én legalábbis ezt nem úgy értem, hogy nem vállalja többször, hanem hogy egyelőre nem tervezi. Persze én sem tudok a fejében olvasni, de szerintem ez semmiképpen nem több ennél.

pad78 2010.05.09. 23:33:46

@pad78:
Egyébként minden interjúja fenn van a Köztársasági Elnöki Hivatal honlapján.

Ordnassac 2010.05.09. 23:35:16

@pad78: valami ilyesmi rémlett nekem is. "Még nem foglalkozom vele."

Diocles 2010.05.09. 23:40:24

@pad78:

hát igen, ez amolyan "a királynőt megölni nem kell félnetek..." - beszéd, de én legalábbis (mint ahogy akkor szerintem mindenki) úgy értelmeztem és értelmezem, h ez egy ciklust jelent, hiszen a függetlenségét akkor tudja megőrizni, ha nem tudnak rámutogatni utólag, h hát igen, azért mondta ezt már akkor is Gyurcsányról, stb., mert újra akarta magát választatna, bla-bla"

szóval igen, ezekre az interjúkra gondoltam, számomra ez azt jelenti, h csak egy ciklus.

aum 2010.05.09. 23:46:30

OFF
Elmagyarázná valaki, hogyan lehet a BKV átlagfizetés NETTÓ 400.000 Ft?
(5 milliárd per 12 ezer dolgozó)
index.hu/belfold/budapest/2010/05/09/duplan_utalt_fizetest_a_bkv_majusbann/

Botya 2010.05.10. 00:17:33

@bariga: rettegjünk együtt:-)

Ordnassac 2010.05.10. 00:38:41

@Diocles: pad számára és számomra pont azt jelenti, hogy nem akart még ezzel foglalkozni. Sólyom nagy jós, ha már 2005-ben tudta, hogy 2010-ben a Fidesz fog nyerni. ;-)

pad78 2010.05.10. 00:50:54

@Diocles:
Az az igazság, hogy annak idején én is olvastam ezt, de nekem ez tényleg nem így jött le már akkor sem. Nekem ez azt jelentette, hogy "most nem ez a kérdés aktuális, ma a mai feladatommal foglalkozom". Lehet, hogy azért értettem így, mert Sólyomot már akkor is bölcs embernek gondoltam, és ennél bölcsebb hozzáállást nehezen tudok elképzelni. :) Az biztos, hogy a "nem tervezem" és a "nem vállalom" a magyar nyelvben két különböző szándékot jelent.

pad78 2010.05.10. 01:01:18

@Diocles:
Mellesleg az első interjúiban teljesen objektíven beszélt a Gyurcsánnyal való kapcsolatáról, azt mondta, hogy rendszeres egyeztetéseket tervez. Én úgy emlékszem, Gyurcsányt először sajátos módon a Bajnaival való viszonyát firtató jóval későbbi újságírói kérdések kapcsán kritizálta, mondván, hogy Bajnai tényleg elmondja, hogy mi a helyzet, nem úgy, mint GyF, aki mellébeszélt. (Ezt is azért, mert rákérdeztek, hogy Fletó idején nem így volt-e.)

Már csak azért sem volt ennek azidőtájt jelentősége, mert 2005-ben még nyugodtan gondolkodhatott egy 2006-2010-es Fidesz-ciklusban is. (Ahogy akkor számosan a jobboldalon.) Ha így alakult volna, aligha lett volna 2010 nyarán jelentősége annak, hogy mit mondott 2005-ben Fletóról.

pad78 2010.05.10. 02:01:41

Ez döbbenetes:
hetivalasz.hu/korkep/egy-fecske-mit-csinal-12294/

Török Gábor 2005 nyarán egész pontosan leírta, hogy milyen lesz Sólyom elnöki ciklusa. Nyilván ehhez kellett Sólyom kiszámíthatósága (tartása), de azért elemzői bölcsesség és lényeglátás nélkül ez aligha ment volna. Különösen az első pontra hívnám fel a figyelmet: Sólyom azzal, hogy mögötte ma Majtényitól Makoveczig húzódó támogatás áll, szerintem teljesítette a TG-i programot. :)

lorantka_a_gall 2010.05.10. 02:46:15

@aum: Nokiadobozokról és Lendvai-spanokról hallottál már? ;)

bariga 2010.05.10. 06:21:27

@audi26: hú!! Hány éves vagy ? és főleg fiú-e, vagy lány?

disztingva 2010.05.10. 06:25:22

próba járaton vagyok,bocs!

Idet 2010.05.10. 07:58:48

Fel nem foghatom, hogy a vehemens ellenérzések Sólyommal szemben miből fakadhatnak.
Először is, vitathatatlanul tisztességes ember, amit nem sokakról mondhatunk el azon a szinten, és ez, szerintem, a mai köz- és erkölcsi állapotokat tekintve, nagyon fontos.
Jogászként jó szakember, én nem értek ehhez, de olyanokra hallgatok, akik igen. (Ordnassac, pl. ennek a megmondhatója...)
Lagymatagságot és hezitálást szoktak emlegetni vele kapcsolatban, amit nyugodtan le lehet fordítani józan megfontolásra és mérlegelő magatartásra.
Mi a német kancellária-rendszert vettük át anno, ami viszonylag súlytalan köztársasági elnököt és erős miniszterelnököt jelent, a megfelelő jogkörökkel kistafírozva.
Ha valaki asztalt csapdosó, mennydörgő, tökös-mákos kiállást vár a köztársasági elnöktől nem az ő hatáskörébe tartozó kérdésekben, az eltévesztette a házszámot.
A holokauszttagadással kapcsolatos törvény aláírását szokták még nagyon a szemére vetni. Mindenki tegye őszintén a szívére a kezét: mi lett volna abból, ha nem teszi meg?
Hogy a környezetvédelmet tudatosan felvállalja és képviseli, az szerintem határozottan nagyon helyes, nekem személy szerint is szimpatikus.
Azt, hogy művelt, nyelveket beszélő, hiteles értelmiségi, már említeni sem kell.
Én őt látnám továbbra is szívesen a köztársasági elnöki székben.

Idet 2010.05.10. 08:35:10

Fel nem foghatom, hogy a vehemens Sólyom-elleneseknek mik lehetnek a valódi kifogásai.
Először is, vitathatatlanul tisztességes ember, ami a mai közállapotokat és közerkölcsöt tekintve nagyon fontos dolog.
Komoly érdemei vannak a rendszerváltozásban és az azt követő időket tekintve.
Jó szakember, ehhez én nem értek, de olyanokra hallgatok, akik igen. (Pl. Ordnassac ennek a megmondhatója...)
Lagymatagságot és hezitálást szokás a szemére vetni, amit nyugodtan lefordíthatunk józan megfontoltságra és mérlegelő magatartásra.
Mi a német mintájú kancellári rendszert vettük át anno, tehát viszonylag gyenge köztársasági elnök - erős miniszterelnök, a megfelelő hatáskörökkel kistafírozva. Ha tehát valaki azt várja, hogy Sólyom asztalt csapdosva mennydörög, tökös-mákos magyar módra, akkor eltévesztette a házszámot, mert sem a hatásköre, sem a habitusa nem engedi ezt meg.
A holokauszttagadással kapcsolatos törvényt róják még fel neki. Legyünk őszínték: mi lett volna abból, ha nem írja alá? Az egész EU+USA ránk rontott volna.
Az pedig, hogy a környezetvédelmet tudatosan felvállalja és képviseli, szerintem nagyon helyes, személy szerint nekem nagyon szimpatikus is.
Azt, hogy művelt, nyelveket beszélő, hiteles értelmiségi, már meg sem kell említeni.
Én őt látnám továbbra is szívesen a köztársasági elnöki székben.

Lehet, hogy kétszer jelenik meg a komment, akkor bocs!

László56 2010.05.10. 08:50:30

@László56: Szép jó reggelt Mindenkinek

szeretném megköszönni azt a sok emailt amiben figyelmezettnek hogy a nevem „László65” alatt lévő „aktivitás” archívból már sokadszorra ki vannak törölve egyes kommentárjaim. Én azt sem tudtam hogy ilyen egyáltalán létezik. Arról nem is beszélve hogy nekem nem áll módomban sem kitörölni sem hozzáfűzni valamit az említett archívból. Elnézést kérek, de nekem az sem jutott volna az eszembe hogy valaki először is ebből az archívból informálja magát mielőtt belenéz Török Gábor blogába.

Mindezt azonban, bármennyire is hízelgő is a számomra, nem tartom helyesnek és fairnek a blogfenntartóval szemben. Azt sem tartom helyesnek ha automatikusan a blog íróját vádolják manipulációkkal. Miután én is meggyőződtem hogy tényleg egyes kommentárjaim törölve vannak az említett archívból és nekem nem áll módomban ezen változtatni, kérek mindenkit ezt a tényt figyelmen kívül hagyni. Nekem megvan a saját archívom és ha valaki feltétlenül szeretne valami régebbi kommentárt, vagy a Lázárral meg a Navracsicsal kapcsolatosat amit ebből a mostaniból is kitöröltek, bármikor elküldöm neki. Különben magában a blog posztjában megtalálható, csak az aktivitásból van kitörölve.

Szeretném arra is megkérni a blog és kommentárjaim olvasóit, hogy vegyék figyelembe: mi ezen a blogon vendégek vagyunk és ezt tudomásul véve köszönettel tartozunk a blog fenntartójának. Köszönjük Török Gábor hogy itt lehetünk.

László56 2010.05.10. 08:51:55

@Idet: Minden szavaddal egyetértek. Jobban le sem lehetett volna mindezt írni.

QQCS 2010.05.10. 10:13:35

@László56: Az, hogy az aktivitás menüpontban nem látod az összes általad írt kommentet az szerintem nem csak a te esetedben fordul elő, hanem egyszerűen ilyen a rendszer felépítése - az utolsó egy-két kommentet mutatja mindegyik témakörnél.

mirrmurrkandúr 2010.05.10. 10:23:41

@Ordnassac: Szia, nekem nem is írtál e-mail-t a kommentes találkozóról....

Ejnye... pedig a blog létrejötte óta írok ide:-(

László56 2010.05.10. 10:31:14

@QQCS: Köszönöm neked az információt QQCS. Közben én magam is rájöttem. De mint láthattad nem tulajdonítottam és tulajdonítok nagy jelentőséget neki. Eddig csak azért nem vettem észre mert ezt a szolgáltatást nem is ismertem és ritkán szólok többször mint egyszer – kétszer egy témakörhöz. De az emailjaimon keresztül is érezhető volt hogy esetleg valakik a nagykésbe szeretnének beleszalasztani. :)

mirrmurrkandúr 2010.05.10. 14:36:10

@Ordnassac: Valamit félreértettem. Bocsi.:-)
süti beállítások módosítása