Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) Bajnai Gordon (2) bajnai gordon (15) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) fidesz (130) Fidesz (2) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) Gyurcsány Ferenc (1) gyurcsány ferenc (49) habonyizmus (1) habony árpád (2) Habony Árpád (1) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) heti válasz (1) Heti Válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) Jávor Benedek (1) jávor benedek (3) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) jobbik (76) Jobbik (1) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) Karácsony Gergely (1) karácsony gergely (3) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) medián (9) median (1) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) mesterházy attila (34) Mesterházy Attila (3) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) mszp (104) MSZP (1) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) Orbán Viktor (9) orbán viktor (114) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) schiffer andrás (9) Schiffer András (1) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) Simicska Lajos (2) simicska lajos (3) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szijjártó péter (6) szíjjártó péter (1) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) Veszprém (1) veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
23:26

Csütörtökön megkezdődik a magyar parlamentben az állampolgársági törvény módosítására benyújtott javaslat tárgyalása, amellyel a „kettős állampolgárság” kérdése a 2004-es eredménytelen népszavazás után immár hivatalosan is újra a magyar politika napirendjére kerül. Nagyon kíváncsian várom, hogy az általános vitában milyen álláspontot foglalnak el az egyes felszólalók, különösen az ellenzéki pártok soraiból, de a (leendő) kormányoldal érvelése is tanulságos lehet. Szokatlan téttel bíró a parlamenti tárgyalás egy olyan helyzetben, amikor a téma már napok óta vezető ügy Szlovákiában, ahol a választási kampány hajrájában a görög válságra adott reakciók miatt defenzívába került Robert Fico láthatóan ebben a kérdésben véli megtalálni a csodafegyvert. Vajon jól tette a Fidesz, hogy akaratlanul is a szlovák miniszterelnök segítségére sietett, vagy jobban szolgálta volna a magyar érdekeket, ha inkább a júniusi ottani választást követően áll elő javaslatával?

(Fotó: Népszabadság – Kurucz Árpád)

A mai sajtótájékoztatóján Orbán Viktor arra a kérdésre, hogy nem lett volna-e célszerűbb későbbre halasztani a téma tárgyalását, a tudósítások szerint annyit mondott: ez álszentség lett volna. Talán valamivel egyértelműbben és részletesebben is fogalmazhatott volna, mert ebből a válaszból számomra nem derült ki, hogy csak az álszentséget akartuk elkerülni, vagy egyben okosak is voltunk.

Jogos elvárás lehet, hogy egy szuverén ország kormányzásra készülő politikusa ne egy másik ország belpolitikai konstellációihoz időzítse cselekvését. Árnyalja a képet, ha abban a szomszédos országban jelentős számban élnek olyan emberek, akiknek a sorsáért az adott állam alkotmányban rögzített felelősséget érez. Így a feladat összetettebb: miközben elvárható a Fidesztől, ügyeljen arra, hogy ne keletkezzen olyan látszat, amely szerint a szlovák politika mozgatja, irányítja vagy befolyásolja a budapesti történéseket, egyben az sem haszontalan, ha politikai tervezésnél figyelembe veszi a határon túl élő magyar közösség szempontjait.

Márpedig egyelőre úgy tűnik, hogy a törvényjavaslat benyújtása és tárgyalásának megkezdése jelentős hatással volt és van a szlovák választási kampányra, s inkább azokat erősíti, akiket a magyar politika szinte egyöntetűen kevésbé kívánatos partnereknek tart. Robert Fico a szavazás előtti utolsó napokban tálcán kapott egy olyan témát, amely alkalmas lehet a „harcra” és a „figyelemelterelésre” – ezeknél jobban semmi másra nem vágyhatott. Bár kétségtelenül van némi esély arra, hogy az állampolgársági vita és annak szlovákiai fogadtatása az ottani magyar szavazókat is mobilizálja, s ezáltal Fico mellett akár a magyar pártoknak is segíthet (amint azonban erre Csáky Pál okosan rámutatott, még ebben az esetben is inkább nehezítené a választások utáni tárgyalási helyzetüket: „már befolyásolta, lehet, a következő szlovák kormány összetételét”), összességében valószínűbb, hogy a nemzeti érdekeink szempontjából inkább negatív hatással lehet a júniusi választás eredményére.

Elképzelhetőnek tartom persze azt is, hogy van ezzel ellentétes értelmezés, szívesen is hallanék vagy olvasnék erről bővebben. Leginkább azonban azt tartom fontosnak - akár a témától függetlenül is -, hogy ne keverjük össze az erőt a butasággal, az önállóságot az önsorsrontással. Legyen a magyar politika határozott és büszke, mert a sajnos több alkalommal tapasztalt érthetetlen gyengeség és túlzott alkalmazkodás még soha nem vezetett eredményre. A valóban örvendetes retorikai változás azonban ne jelentse azt, hogy egyben az eszünket is elveszítjük; nem alárendelődni és behódolni kell, hanem gondolkozni, ha lehet akár előre is…

xxx

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr562014323

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nem, nem, soha! 2010.05.21. 15:14:11

Orbán Viktor, noooormális vagy? Trianonozol? 2010-ben? Az EU elnökségünk küszöbén? Közvetlenül a választások után, mintha csak erre vártatok volna? Legalább őszintén, meggyőződésből tennéd. De nem, "szakmai" alapon, higgadtan, számí...

Trackback: Hidegháború: Magyarország vs. Szlovákia 2010.05.19. 10:20:21

(I. (sokadik) felvonás) "Jobbkor" nem is jöhetett volna a kettős állampolgárságról szóló fideszes kezdeményezés- mondta Bugár Béla az ATV Jam című műsorában.   A Híd-Most elnöke szerint a javaslattal a legnagyobb baj az, hogy a bajban l...

Trackback: Viktor, monnyá le! 2010.05.19. 10:16:06

Viktor monnyá le! Igen! Máris látható és tapasztalható, hogy nem vagy képes az ígéreted betartani, amire "szerződtünk" a forradalmi szavazófülkék árnyékában! Kaptál kétharmadot? Kaptál! Kaptál hideglelést a csontvázaktól, kaptál lehetőséget

Trackback: Mit kezdjünk Szlovákiával? 2010.05.19. 09:41:53

Hosszú távon az egyetlen sikeres külpolitikai stratégia az, ha okosabbak, jobbak és gazdagabbak vagyunk, mint mások. Robert Fico ismét elemében van. Martonyi János pozsonyi látogatása után a szlovák kormányfő kijelentette, „ha a (kettős állampo...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

radala 2010.05.19. 15:17:04

@Ordnassac: Na ja, de azért azt csak nem gondolhatjuk, hogy mi innen Mo-ról tudjuk hűteni a szlovák kampányt. Szlovákiában 4 vagy 5 % a küszöb?
Mitől ilyen népszerű a Híd? Szavaznak rá szlovákok tényleg?

lüke 2010.05.19. 15:18:32

@radala:
az ellenség nem alszik:)
most Madarsko
vagyunk nekik
ami korábban ,a térképeken, Trianon előtt
Uharsko
volt:)

lüke 2010.05.19. 15:20:42

@agentT: végre van itt egy monarchista rajtam kivül.)

agentT 2010.05.19. 15:20:44

Nem is az a cél (szerintem) hogy hűtsük a szlovák kampányt.

A cél az, hogy Fico fogcsikorvatva legyen kénytelen beismerni a választások előtt, hogy nem zárhatja ki Szlovákiából en bloc a magyarságot.
Ez jó nagy adag tekintélyvesztést jelent, alaposan megalázza, ezzel nyilvánvalóvá téve, mekkora senki.

Én a kemény kéz politikájára szavazok.

agentT 2010.05.19. 15:21:23

@lüke: Én királyságpárti vagyok, ez alap.

Diocles 2010.05.19. 15:23:26

@Ordnassac:

ezt nem tudhatjuk.
a kampányt soxor egészen banális dolgok sokkal jobban befolyásolják, pl. első helyen az, h mennyi pénze van az MKP-nak, mint ez a habverés, amit Fico csinál.

az MKP-t tényleg meg kéne menteni, de ennek nem a törvénytervezet eldugása a módja (tisztáztuk már, h a Jobbik úgy is benyújtotta volna, az jobb lenne?), hanem tolni kell alájuk elegendő kampánypénzt és médiafelületet a magyar államnak.

radala 2010.05.19. 15:26:18

@agentT: A magyar királyság nem volt nemzetállam. Vagy?
Én kb egyetértek azzal, amit mondasz a nemzetekről, de a nemzetállam szó szerintem egy hülyeség. Európa tök jó dolog. Egy nemzetnek nem kell egy államban élnie ahhoz, hogy összetartozhasson és egy államban nem kell csak egy nemzetnek élnie ahhoz, hogy jó hely lehessen a polgárai számára.

lüke 2010.05.19. 15:27:30

@lüke:
tudja valaki,egy történész-Vona-,hogy miért van ez így?

radala 2010.05.19. 15:28:20

@Diocles: Szerintem ez full törvénytelen lenne. Ha ez kiderülne, akkor 90 %-ra menne föl szlovákiában a választási részvétel.

Diocles 2010.05.19. 15:31:19

@radala:
mondjuk olyasmire gondolok, h a magyarországi médiafelületeken ezerrel kell majd futtatni az MKP-t a választások előtti héten, hangsúlyozni a választás fontosságát, a szlovákiai magyarok többsége úgyis ezeket nézi, és erre tud hatni a magyar kormány, mondván, h ez "nemzeti érdek". az állami médiára biztosan.

agentT 2010.05.19. 15:33:50

@radala: A Magyar Királyság nem volt nemzetállam, de úgy viselkedett, ami az adott helyzetben megfelelő megoldás volt.

Európa tök jó dolog, de az ember elsősorban magyar, másodsorban európai. (Kérem a széplelkeket, hogy az "ember elsősorban ember" típusú nyálazástól kíméljenek meg.)
Az magyart a hazája védi meg. Ha magyar haza nem szólal fel pl a szlovák nyelvtörvény ellen, akkor ki?
Láthatjuk, h a híres ejrópa pl nem. Konkrétan kakkant a fejünkre ejrópa.
Tehát szükség van egy erős, nemzeti alapon nyugvó hazára.

Ez pont olyan világos, mint hogy egy gyönyörű világvárosban sem túl szórakoztató dolog hajléktalannak lenni. Gondolom érthető a párhuzam.

2010.05.19. 15:36:22

@agentT: igen, végre ki kellene beszélni...csak nem nekünk kellett volna kezdeni, hanem azoknak főleg, akik a saját bőrükön érezték! Jó, én két oldalról is hozom a "gyökereket", 1920-ban Bácskáról - utsó pillanatban vagonnal -, a másikak 1933-ban Lugosról, szóval meséltek az ősök sok mindent, mit hagytak ott és hogy mennyire nem volt köztük baj, amíg a politika be nem tette a lábát oda...

Mégis, a sztorijaik odaátról egy békés életet tükröztek, míg meg nem jelentek a fegyverek...az ő életük itt is példás volt, ahogy tudomásul vették a történelmet és ahogy helytálltak utána. Soha semmilyen hangoskodás (magyarkodás, román/szerb szidás) nem volt, nem emlékszem rá. Hisz az a kisember szomszéd román se tehetett arról, hogy nekik menni kellett vagy hogy ez lett.

Na, érdekes lesz, lesz benne virtus is, de épp az ideje, hogy szembenézzünk azzal, ami a "démon", mert addig démonizál csak...

Ordnassac 2010.05.19. 15:42:11

@lüke: Vona kb. annyira történész, mint Magyar Bálint...

lüke 2010.05.19. 15:42:25

@agentT: ma már valaki
írta itt :
Finno-ban 6% a svéd
-megj.igaz a gazdag tőkések a svédek ,mert ott is voltak hosszan oroszok-
s hivatalos nyelv a svéd,
s nem is értik a szlovák problémát, mikor ott ( Sk) 650 e. - 1M a magyar-ki hogy interpretálja-

ubul2000 2010.05.19. 15:43:35

@radala: " Egy nemzetnek nem kell egy államban élnie ahhoz, hogy összetartozhasson és egy államban nem kell csak egy nemzetnek élnie ahhoz, hogy jó hely lehessen a polgárai számára."
Ebben nem feltétlenül értünk egyet. Biztosan nehezen viselném, ha magyar helyett állandóan németül, franciául, tótul kellene beszélnem. Más, ha ezt a helyzetet önként választanám, és más ha rákényszerítenének.

lüke 2010.05.19. 15:45:02

@Ordnassac:
:)
nana:)
MB viszont nagyon fess pasas
de én tudom:)
már ! miért Uhorsko és Madarsko:)

agentT 2010.05.19. 15:49:18

@lüke: Így van.
Mondjuk nem szeretik egymást a finnek és a svédek, de az nem is elvárás.

..........

Letti jó a zenei ízlésed.

lüke 2010.05.19. 15:49:29

@ubul2000:
nana:)
úgy váltanál,mint egy svájci, a helyzetnek megfelően
s a sör meg a sztrapacska nem is olyan rossz,ha néha van
rotis d' veau:)

[nev] (törölt) 2010.05.19. 15:50:15

@ubul2000:
a magyar köztársaságnak nem volt része szlovákia. és most ez az érdekes. lehet térképeket mutogatni, csak sok értelme nincsen. a török diplomácia is lobogtathaná az oszmán birodalom egykori határait. ez egy zsákutcás politika. persze értem, hogy itt nem pont erről van szó. már leírtam, hogy szerintem a diplomáciának mit kellene cselekedni, és azt is, hogy miért. nem gondoltam át különösebben, de az új kormány tevékenységét, és érvrendszerét ugyanolyan szánalmasak tartom, mint az előzőét.

szerintem uniós plasztik kártyát kell kibocsátani. illetve a már meglévő megoldásokat kell megerősíteni. az uniós kártya nyilván azért lenne erős, mert azon szereplene. nemzetisége: magyar. és ez később jogalapot teremtene egy nemzetiségi parlament összehívására.

a magyar kártyát szlovákia valószínűleg nem fogja elismerni. az unióst kénytelen volna. ez a különbség a két megoldás között. meg persze az, hogy az uniós kártyához a trianoni határokon kívül és belül is kapcsolhatók jogok, és az uniós dekrétum felette áll a szlovák államjognak a nemzetközösség logikájából következően.

ezzel együtt nem kell lemondani az államiságról. csak szerintem a távoli jövőben az országgyűlést nem területi, hanem nemzetiségi alapon kellene összehívni. és annak kulturális közösséggé kell válnia. szóval én liberális vagyok, a kulturális autonómia híve, regionális önkormányzatiságé, és a nemzetiségi parlamenteké. szóval én a jövőben szavazati jogot adnék a határon kívülieknek. feltéve, hogy az adók többségéről a városok rendelkeznek, és nem az állam. ez ugye a nemzeti liberalizmus.

ami nem az a birodalmi nacionalizmus, amit a szlovák és a magyar kormány képvisel (nem akarom most ficót és orbánt is nácinak nevezni, mert azt a többség a háborús bűnös szinonimájaként használja, holott a birodalmi nemzetállam híveit nevezik így a világban mindenhol), meg nem is a szoci felfogás, hogy nincs teendő, mert "nemzetközivé lesz holnapra a világ".

lüke 2010.05.19. 15:54:03

a mai
Madarsko
a trianoni lefokozás a szláv nyelveken..............!
s az Uhorsko a Nagy-Magyarországot jelenti

ubul2000 2010.05.19. 16:02:21

@lüke: különösen, hogy én még árulom is azokat :))))

lüke 2010.05.19. 16:05:54

tessék :
a hatalom gyakorlás forradalmi átalakítását igérte brit kormány:)
egész Európa jobb oldala összebeszélt:)

tocibacsi 2010.05.19. 16:07:24

még mindíg nem értem, miért írkál mindneki mindneféle baromságot... agyilag nem tudom felfogni, hogy nem képesek megérteni egyesek, hogy a dolog arról szól, hogy a határon túliaknak NEM kell majd itteni lakcím, ellentétben a jelenlegi gyakorlattal. Magyarul megkaphatja úgy is, hogy otthon marad. Slussz. Szavazni meg az szavazhat, akinek VAN magyarországi lakcíme, tehát a balosoknak se kell befosnia plussz 5 millió fidesz szavazótól...

panelburzsuj 2010.05.19. 16:14:15

@tocibacsi:

No, azt gondolom, hogy itt nagyjából összesűrűsödött a kérdés a lényegre: mit kezdhetnek a határon túli magyarok a poszt tárgyát képező magyar állampolgársággal - a szülőföldjükön?

Ordnassac 2010.05.19. 16:14:36

@tocibacsi: itt most elvi kérdésekről van szó. Amúgy meg már rég áttértünk a Kövér-Semjén-féle trianonos beadványra.

CSENDES 2010.05.19. 16:14:55

@Ordnassac: Köszi. Csak most tudtam elolvasni, mert közben a szokásos 100 km-t leutaztam (haza). De, tekintve, hogy emléknap (és nem nemzeti ünnep) szükséges-e törvénybe iktatása???

agentT 2010.05.19. 16:14:57

tocibácsi, a balosoknak nem az a bajuk az állampolgárság megadásával, hogy esetleg a határon túliak jobbra szavaznak, ez duma.
A balosoknak az a bajuk, hogy esetleg egységes lesz a nemzet, erős lesz a magyarság és öntudatos.

Érted?

ubul2000 2010.05.19. 16:16:43

@[nev]: "a magyar köztársaságnak nem volt része szlovákia. és most ez az érdekes."
Vonatkoztassunk el most az elnevezésektől(Magy Köztársaság, Magyar Királyság, Magyarország illetve Felvidék, Szlovákia) csak a területeket nézzük. Az I. vh-t követő békediktátumban Felvidéket elcsatolták Magyarországtól és Csehországnak ítélték, létrehozva ezzel Csehszlovákiát. Ezt lényegében megerősítette a II. vh-t követő békediktátum.
Viszont Csehország lemondott a megkapott Felvidékről, Csehszlovákia megszűnt.(megszűnt az az állam, amelynek Felvidéket ítélték.) Az én jogértelmezésem szerint két dolog jöhetett volna létre - vagy automatikusan vissakerül a terület Magyarországhoz, vagy - minimum - népszavazást kellett volna tartani arról, hogy Mo akarnak-e tartozni, vagy önállóak akarnak lenni. Persze ez utóbbi azonnal precedensként szolgálna a baszkok, korzikaiak, írek részére.

Ez a nemzeti parlament érdekes ötlet, mondjuk Dunaszerdahely a magyar parlamentbe delegál tagokat, Pilisvörösvár meg a németbe. És mi lenne ezen parlementek döntéseinek a joghatálya?

agentT 2010.05.19. 16:16:55

Természetesen kell Trianon emléknap.

Az a gyalázat, hogy eddig nem volt.

De a tolerancia érdekében engedélyezzük, hogy a hazátlanok elmehessenek koccintgatni a románokkal dec. 5-én.

[nev] (törölt) 2010.05.19. 16:17:22

@Letícia:
magyarán a nemzetközösségi létforma volt a természetes. és a legtöbb város multikulturális volt. mint ahogyan nagyon sok falu ma is többnyelvű. és jöttek csoportok, akik azt mondták, hogy csak egy birodalmi nemzetállam tud téged megvédeni. és akkor abből rögtön kitört a (polgár) háború.

agentT 2010.05.19. 16:18:34

@ubul2000: tök mindegy, hogy szlovákia része volt-e a magyar köztársaságnak, mert a köztársaság mint olyan nem része a magyar államiság szerves fejlődésének.

Ordnassac 2010.05.19. 16:19:34

@panelburzsuj: vízum nélkül mehetnek az USA-ba. *vigyor*

A dolog lényege nem ez, hanem a kiírni is hiábavaló 2004-es népszavazás (szerintem ez a MVSZ történelmi baklövése) által okozott csorba kiköszörülése. Az eredménytelen népszavazás után a külhoni magyarok politikai ereje nem csak szimbolikusan gyengült. Sok nacionalista szervezetnél azt a benyomást keltette, hogy ezek még a magyarországiaknak sem kellenek, akkor szórakozhatunk velük.

Ezzel ki lehet fejezni, hogy mégis foglalkozunk velük, ha már bebetonoztuk magunkat ebbe a fontolva sehova sem haladó külpolitikába... Holott szerintem ez fontosabb lenne.

török gábor 2010.05.19. 16:21:11

@radala: igen, változott, nagyon okos érveket olvastam a hozzászólásokban azzal kapcsolatban, hogy miért lehet jó ez az időzítés. eddig csak az ellene szóló érveket láttam erősnek, most már bizonytalan lettem :)

lüke 2010.05.19. 16:22:08

@panelburzsuj:
ezé' vertük egész nap a gépet:)

agentT 2010.05.19. 16:22:19

@[nev]: Ha abból, hogy én kijelentem, hogy dacára pl. az új zsidótelep létrejöttének meg a romáknak meg mit tudom én még kiknek, Debrecen magyar város és nem multikulturális... szóval ha ebből (polgár)háború tör ki, én tökön szúrom magam.

továbbá abból sem törhet ki polgárháború, ha kijelentem, hogy pl a soknemzetiségű szabadka történelmileg magyar város, mert elég nehéz vitatni, hogy milyen zászló alatt is telt el az az ezer év.

panelburzsuj 2010.05.19. 16:22:56

@ubul2000:

Ha Csehszlovákia nem azzal szűnt meg, hogy a neve, az állami berendezkedése megváltozott, hanem hogy a területe kettéoszlott, akkor Magyarország Trianonban még jobban megszűnt, mert sokkal több darabba trancsírozták.

Ez rossz vágánynak tűnik, másikat kéne keresni.

panelburzsuj 2010.05.19. 16:24:53

@lüke:

Vertük, vertük, de még mindig nem tudjuk ... :(

agentT 2010.05.19. 16:25:41

@panelburzsuj: Ha a kutyát kettévágja a vonat, akkor megszűnik.

Ha a négy lábát vágja le, akkor még kutya marad, ha túléli. Mondjuk elég nyomorult sorsra lesz kárhoztatva. Mint mi Trianon után.

lüke 2010.05.19. 16:30:34

@agentT:
jaj ne, ma a gépet verd:)

radala 2010.05.19. 16:30:52

@lüke: Baszki ezek tényleg betegek:-)
No jó nem kell nekem mindent tudnom, mert folyton az az érzésem, hogy tuti a szlovák/magyar álláspont között kell legyen az igazság, de én annyira nem tudok egy centivel sem közelebb kerülni a szlovák állásponthoz, hogy aggódni szoktam. Mert még GyF szempontjait is jobban el tudtam fogadni olykor, mint Ficoét.
Ebből viszont talán az következik, hogy mi sem vagyunk jobbak a szlovák nacionalistáknál.
Mindenesetre baromi szomorú és ijesztő, hogy a szlovákutálat milyen erős bennünk magyarokban.
mert az még ok, hogy a szlovákok utálják a magyarokat, mert találkoznak velük....

panelburzsuj 2010.05.19. 16:34:51

@Ordnassac:

1973-ban kerültem gimibe, és a máig megmaradó első élményem az, hogy a szép szeptemberi időben kiterelték az egész intézményt a salakos kézipályára, és ott mélyen elítéltük az Allendét már az elnöki palotában szorongató Pinochetet. Sőt: meg is fenyegettük.

Helikoptert sajnos nem tudtunk neki küldeni. És ezt ott rögtön, 14-15 éves fejjel meg is sutyorogtuk magunk közt.

Ha akarod érted, ha nem akarod, nem érted.

lüke 2010.05.19. 16:35:37

@radala:
erre ma jöttem rá:)
de fantasztikus, hogy egy más nyelvcsalád ,így meg is fogalmazta
mert egyetlen szlovák se tudta:) vagy nem akarta, akit kérdeztem, vagy túl műveletlen, vagy túl fiatal volt

agentT 2010.05.19. 16:36:11

@radala: "de én annyira nem tudok egy centivel sem közelebb kerülni a szlovák állásponthoz, hogy aggódni szoktam. Mert még GyF szempontjait is jobban el tudtam fogadni olykor, mint Ficoét.
Ebből viszont talán az következik, hogy mi sem vagyunk jobbak a szlovák nacionalistáknál."

Ezt komolyan gondolod?
El kellene gondolkodnod azon a lehetőségen (tudom, fura érzés) hogy nekünk egyszerűen igazunk van, nekik meg ebben a dologban nincs.

Miért kell állandóan középen egyensúlyozni? Miért kell mindig azt figyelgetni, hogy nehogy véletlenül egyik oldalra húzzon a szívünk, főként, mivel az egyik oldal mi magunk vagyunk.

Egyébként szeritem a nacionalizmussal semmi baj. A sovinizmussal van, azt nem szeretem. De a jó kis egészséges nacionalizmus, az már magyon kellett.

pad78 2010.05.19. 16:36:57

Még egy gondolat Gábor kérdéséhez, de tkp. kettő lesz belőle... :)

Nem olvastam végig minden egyes hsz-t, de nekem úgy tűnik, hogy itt többségben belpolitikai, ill. határontúlimagyarságpolitikai (rokonságpolitikai?) szempontból ítéljük meg a történteket és a történendőket. Ez vsz. rendjén is van így, és Csáky Pál elég határozott kérése elég kellett volna legyen a Fidesznek, akkor már ráadásul nem is Fico, hanem a határontúli magyarok a hivatkozási alap, miért csúsztatjuk a törvényt. Szóval vsz. szerencsésebb lett volna.

Viszont érdemes figyelembe venni, hogy OV kénytelen külpol. stratégiában is gondolkozni. És itt két szempont szólhat a mielőbb mellett.

a. A magyarországi kettős állampolgársági törvény megszavazásának idején regnáló szlovák kormánynak kötelező csuklógyakorlatként min. háromszor meg kell lengetnie az öklét Budapest felé, és közben azt kell rikácsolnia, hogy "büdös magyarok, menjetek vissza középázsiába, és szivassátok a mongolokat, ne minket!" Ez amolyan kulőrlokál, Kelet-Európában elvárt udvariassági kör. Na most ha OV a későbbiekben szeretne normális szomszédságpolitikát, esetleg a visegrádi együttműködés felújítását (szerintem jó lenne, és OV első miniszterelnöki útja /lengyelek/ is ezt erősíti), akkor jobb, ha ezt a kis színest a leköszönő szlovák kormány adja elő, és a következő (még ha Fico vezeti azt is), indulhat tiszta lappal. Nem alapozná meg a jó viszonyt, ha az ő első feladatuk lenne a magyarok álnokságai miatti elhaló hörgés.

b. Magyarország bő fél év múlva átveszi az EU-elnökséget. Gondolom, erre azért fel kell készülni, és nem lenne előnyös a következő hét hónapot a szlovákokkal való vitatkozással tölteni. Most meghozzák a törvényt, egy hónapot foglalkoznak a szlovákokkal, aztán felszabadul a diplomácia arra, hogy arra figyeljen, ami nagyságrendekkel lényegesebb Ficónál. Esetleg ez is szempont lehetett.

radala 2010.05.19. 16:39:08

@ubul2000: nem kéne németül beszélned a "jó helyen", hanem lenne szomszédod, aki ugyan jól beszél magyarul, de még sokkal jobban németül. Szerintem Pozsony vagy BP jó hely lehetett 100 éve. Nem arról beszélek, hogy Szlovákia vagy Románia jó hely. De szerintem sokkal attraktívabb hely tudna lenni, mint Mo. Szerintem a nemzetiségekre büszkéknek kéne lenni. Szerintem a nemzet nagyon nagyon szép dolog, de a multikulti is az. Az ideális az a büszke nemzetek egymás mellett élése. Ahol minden nemzet tiszteli a másikat, de tudja, hogy ö sokkal jobban főz mint a másik és szebbek a nők nála mint a másik nemzetnél...
@török gábor:No ennek igazán örülök. Nem azért mert az eredeti vélemény megváltoztatásra szorult, de a vélemény változás önmagában egy pozitív dolog.

panelburzsuj 2010.05.19. 16:39:55

@agentT:

Érdekes kutya az, aminek kétharmada csülök meg sonka.

ubul2000 2010.05.19. 16:42:46

@panelburzsuj:

Szerintem nem. Csehország önként mondott le a neki ítélt területről, Magyarországot kényszerítették lemondani a sajátjáról. Nem ugyanaz.

agentT 2010.05.19. 16:43:12

@panelburzsuj: Én nem értek a rendszertanhoz.

Ordnassac 2010.05.19. 16:44:13

@panelburzsuj: édesanyám is mesélt ezekről. Ő 1957-ben került gimibe. Persze akkor nem Allende volt a téma, hanem (később) Fidel.

Az akkori szimbolika azért lényegesen más volt, mint a mostani. Azt te is tudod. Most azért már szuverénebben tudjuk képviselni az érdekeinket, mint akkor (nem kell úgy táncolnunk, ahogy az orosz medve fütyül). Nem azt mondom, hogy játsszunk Slotát és kezdjünk mi is ilyen nacionalista marhaságokba (csak magukat röhögtetnénk ki), azonban bizonyos kérdésekben határozottan is felléphetünk. A realitás határait természetesen megtartva.

Lehet, hogy nem erre gondoltál, amikor ezt írtad, sajnos nem vagyok az a kifejezett kódtörő.

radala 2010.05.19. 16:46:55

@agentT: Egyszerűen képzeld el, hogy ezt a helyzetet el kell egy 3. személynek magyarázni. Én, mint 3. személy nehezen hiszem el bárkinek, hogy A ország fasza, B ország sátáni. De mint A ország polgára azt képzelem, hogy minden szlovák köcsög. Azért lássuk be nem lehet igazam.
mondjuk egy esetben lehet igazam (valószínűleg ez is a helyzet), hogy nem annyira a szlovákok hülyék, hanem a politikusaik rettentően jól és aljasul használják ki az ellenségképeket.
Mondjuk, ha te szlovák lennél nem utálnád azt, aki mondjuk egy focimeccsen a magyaroknak szurkol? Mit szólnál, ha megtudnád Deutsch Tompiról, vagy Petöröl, hogy Izraelnek szurkol egy magyar-Izraeli meccsen.
Azért nem olyan állati egyszerű ez.

Ordnassac 2010.05.19. 16:50:10

@pad78: kétségtelenül okos gondolatok, de nem hiszem, hogy ezen az egy hónapon múlt volna. Szlovákiában is létezik ügyvezető kormány.

Érdekesség egyébként, hogy egyes pártoknál teljesen különböző adatokat mutatnak a kutatók. Van, ahol az SNS 8,5%-on áll; van, ahol 5% körül. A Most-Hídnál is hasonló a helyzet, hol 5%, hol 7%; MKP hol 5%, hol 6%, Meciar hol bent van, hol nincs. Nagyon képlékeny az egész.

Amúgy hírlik, hogy Ficóék megegyeztek az európai szocdemekkel, hogy nem Slotáékkal fognak kormányt alakítani.

ubul2000 2010.05.19. 16:50:46

@radala: "Az ideális az a büszke nemzetek egymás mellett élése."

Igen, ebben egyetértünk, de a multikulti nem az.

Nincs is semmi baj itt a szomszédos népek együttélésével (nem politikáról beszélek), nem is volt amíg a politika bele nem lépett.

panelburzsuj 2010.05.19. 16:51:37

@ubul2000:

Aki hülye háborúba kezd, azt elveszíti, utána meg zavaros belharcokba kezd, miközben a területére éhes szomszédai mindenfelől elkezdik megszállni, azt a legvégén könnyű kényszeríteni. Ilyen ez a rohadt világ.

panelburzsuj 2010.05.19. 16:55:38

@Ordnassac:

Azt gondolom, hogy minden határon túli magyar gyereknek adott ösztöndíj, minden magyar iskolának juttatott könyvtár (hány hagyaték megy szeméttelepre?), minden okosan megszervezett ingyenes cserelátogatás családok, faluk, iskolák között többet ér, mint a szimbolikus anyázás.

lüke 2010.05.19. 16:56:45

@radala: :)
a nagyapám Pozsonyba járt gimibe( 1890), Bécsben ült esténként a kávéházban, villamos járt, felsőbb gimis korában kimehetett, s Prágában járta az egyetemet .Multikulti volt.
Márc. Zürichben voltam és elképedtem a globalizáció Svájcot elkerülő hatásán: a kis üzleteken, a nyelvek és a szokások multikultiján.
Hát itt is ilyen lehetne, ma nincs akadálya: a szerb, szlovák, osztrák,magyar ,román szokásokkal
De a divide et impera ,
még mindig uralkodik:)

panelburzsuj 2010.05.19. 16:57:11

@agentT:

Azt nem kell külön mondanod, az eddigiekből is sejtettem.

agentT 2010.05.19. 16:57:15

@radala: Ha azt képzeled, hogy minden szlovák köcsög, az gáz.

Ez a képzelt "köcsög szlovák" dolog viszont nem előfeltétele annak, hogy azt gondold, hogy nekünk van igazunk.
Az kamu, hogy a dolgokat így is lehet nézni meg úgy is, a legtöbb dolog elég egyértelmű. Pl. ha azt gondolod, hogy nem volt szép dolog, hogy Hitler lerohanta a lengyeleket, akkor

1, nem gondolod azt h minden német köcsög
2, valószínűleg igazad van, és nem kell keresned az érveket Hitler mellett, hogy ott maradhass valami idealizált egyensúlyi állapotban.
A legtöbb ilyen "egyrészt-másrészt" dolog marhaság.

Ha én szlovák lennék (Istennek hála magyar vagyok) valószínűleg éreznék bizonyos fokú ellenszenvet a kedvenceim ellen játszó csapat szurkolói iránt. Úgy, mint most.

Ha megtudnám Deutsch tompiról vagy Petőről hogy a magyaroknak szurkol egy magyar-izraeli meccsen, akkor rohadtul meglepődnék. Ez azonban az ő dolguk.

Akkor viszont felháborodnék, ha Deutsch Tompi izraeli gallérkitűzővel ékesítve jelenne meg a Parlament nyitónapján... de a Fideszről ilyent azért nem tételezek fel.
Sokkal felháborodottabb lennék, mint abban az esetben, ha mondjuk Tompi akármilyen mellényt öltene.

Mert az öltözködéshez se értek.

Egyébként te csaj vagy?

pad78 2010.05.19. 16:57:35

@Ordnassac:
Azért az interregnumban már nem az ügyvezető kormányra figyelnek az emberek, hanem a megválasztottakra. Nézd meg, hogy mennyit nyilatkozik mostanság Bajnai, és mennyit a korábban évekig csöndes Orbán. Ilyenkor szerintem a megválasztott vezetőnek is el kellene mondania, hogy mennyire meg van döbbenve az aljasságunkon, és Ficótól ez nem is áll távol. Ha viszont most elmondja, akkor a választás után már nem kell, és ez neki is lehetőséget ad a viszony normalizására. Ami szerintem neki is érdeke, mert tudja, hogy OV súlya nagyobb az EU-ban, mint Bajnaié. (Tudom, "az EU nem avatkozik be", de az EU nemhivatalosan mégis millió módon beavatkozhat egy ország életébe. Szóval nem haszontalan egyik országnak sem egy működőképes visegrádi együttműködés.)

agentT 2010.05.19. 16:59:20

@panelburzsuj: Vicceltem, ötös voltam bioszból, meg mindenből. Csak matekból voltam kettes.

[nev] (törölt) 2010.05.19. 17:02:28

@ubul2000:
én liberális vagyok, és unionista. és abból az következik, hogy nemzetközösség a legfőbb jogalkotó. a jog tehát tehát uniós normákból áll össze. most tudom, hogy ettől sok tekintetben messze vagyunk, ez egy koncepció csupán. a rendeletalkotók a helyhatóságok. tehát önkormányzati rendeletek vannak, és nem kormányrendeletek.

mondjuk az üzletek nyitvatartását nem kormányrendelettekkel szabályozni, hanem önkormányzatiakkal. és ebből az következik: lesz ahol majd bezárják a tescot, és lesz ahol meg nem zárják be. szólnak érvek mellette pro, és kontra, döntsék el a helyiek, hogy mit akarnak, és viseljék a következményeit, pro, és kontra.

a közellátás a közintézményhálózaton keresztül történik. mondjuk van iskolai közétkeztetés, az iskola akár ruhát is adhat a gyereknek. tehát az iskolához kapcsolódik konyha, varroda, mosoda. de ezeket a közszolgáltatásokat önkormányzati közművek biztosítják a helyi adóból. na most persze vannak leszakadó kistérségek, ahol az ehhez szükséges jövedelem nem jön létre, és a közszolgáltatásoknak a minimumát sem tudják garantálni. ezért szükség van szolidaritásra. itt lép be az állam. a közintézmények is fizetnek adót. és az kerül államhoz. illetve a nemzetsiégi parlamentekhez. ha egy városi vagy járási közintézmény többnemzetiségű, akkor lakosságarányosan fizeti meg az adót az államoknak. és ez a pénz kerül a kincstárba. ezek elosztásáról dönt a nemzetiségi parlament. a nemzetiségi parlement döntései meg nyilván az adott nemeztiségre lennének kötelezők, a döntéseknek területi hatálya nincsen, mivel itt az államnak területi integritása sincsen.

szóval ez azt jelentené, hogy budapesti iskola szolidáris lenne a bergszászival. mert a nemzetiségi parlament nyilván azt is támogatná. mert az egy kulturális egységet volna hivatott hirdetni, és nem egy területi egységet. szóval nem nagy magyarországot, vagy kis magyarországot, hanem a magyarságot.

de ilyenje a szlovákoknak is lenne, meg akár még a katalánoknak is lehente. és katalánokkal nyilván barcelona fog szolidaritani. olyan arányban, amilyen mértékben azt katalán nemzetiségűek lakják. mert lehet, hogy valaki magyar nemzetiségű ott. mert ott él. és akkor ő a helyi adóból fenntartja a helyi iskolát, de az adója egy része, eljut a magyar államhoz, és akkor ő onnan szolidarit. tehát a spanyol államnak nem adózik, hiszen onnan nem kap semmit, hanem barcelonának, és a magyar államnak. mert az uniós azonosító kártyáján ez szerepel: nemzetisége: magyar.

és szerintem most ezt kellene követelni. főleg a soros elnökség alatt. gyorsított eljárásban lehessen kiváltani egy uniós igazolványt, amire rá van írva, hogy magyar nemzetiségű vagy. és az uniós kisebbségi jogok megilletnek. és az fölötte áll a szlovák államjognak. én ezt tartanám helyesnek. szóval most megy egy árnyékbox fico és orbán között, majd meglátjuk, hogy ennek mi lesz az eredménye.

agentT 2010.05.19. 17:04:32

@panelburzsuj: A hülye első világháborút Magyarország kezdte? Nocsak...

Annak viszont örülök, hogy az "utána meg zavaros belharcokba kezd" kitételt alkalmaztad.
Gondolom akkor azzal is egyetértesz, hogy Károlyi szobrát takarítsák el a Parlamenttől. Remek.

ubul2000 2010.05.19. 17:07:35

@panelburzsuj: Gondolom az I. vh-ra gondolsz, amit ugye Szerbia robbantott ki azzal, hogy egy titkosügynöke lelőtte a trónörököst.

Az következőkkel lényegében egyetértek. Károlyinak történelmi bűne volt már maga a hatalomátvétel is, de az méginkább, hogy átadta a csőcseléknek a hatalmat, aminek végül az orszávesztést köszönhetjük.

radala 2010.05.19. 17:17:20

@lüke: Ja az én dédanyám Sopronból járt át kávézni Bécsbe, Most is 45 percre van Bécs. Valóban szép világ innen messziről.
@agentT: Nem vagyok csaj, csak kialakulatlan a világképem:-)
Természetesen nem gondolom, hogy minden szlovák köcsög, csak úgy mondtam azt az érzést leírandó, hogy nem is próbálom megérteni a nyelvtörvényüket, a hazafiassági törvényüket stb.
Magam sem hiszek az egyrészt másrészt dolgokban és szoktam is mondani, hogy soha nincs az igazság középen (Ezt minden magyar tudhatná a kommunizmus óta, amikor azt hittük, hogy az igazság valahol a SZER és a Kossuth között van). Ennek ellenére azért túlzásnak érzem azt, ahogy itt mindannyian tökéletesen meg vagyunk arról győződve, hogy Dzurindától Ficon át Slotáig, minden szlovák egyet akar KÁ ügyben. nyilván az a helyzet, hogy senki nem lehet egy kicsit sem magyarbarát, mert túl erős a magyarellenesség, de nyilván nem egyformán magyarellenesek, csak senki nem teheti meg, hogy a játékszabályokat épp a célegyenesben próbálja fölrúgni.

Visszatérve az "igazsághoz" az persze soha nincs középen, csak statisztikus értelemben, azaz hol ezen a szélen van hol azon. Mondjuk talán meg lehetne próbálnunk megérteni azt, hogy a szlovákok valóban kicsik és úgy érezhetik, hogy évszázadokon át el kellett magyarosodni/németesedni annak, aki valamire vinni akarta. Nem vagyok nagyon otthon a történelemben, de el tudom képzelni, hogy sok csúnya történetet tudnak rólunk a szlovákok 68-on kívül is.

ubul2000 2010.05.19. 17:18:08

@[nev]: Ez elég hosszú hozzászólás hogy mindnre reagáljak mert akkor a többieknek nem marad hely:))))

Tesco (amúgy a bezárással egyetértek) nem köthető egy településhez, mert nem csak pl. Budaörsöt szolgálja ki. Arról nem beszélve, hogy mi történik, ha ma az én önkormányzatom engedélyez, a következő ciklusban a tied betiltja - mi lenne ebből? Egyébként is a településeken átnyúló intézmények, műtárgyak sorsa mi lenne, ki finanszírozná az építést, fenntartást? Vasút, gáz-, villanyhálózat, stb.
Ha az államnak nincs területi integritása, akkor mi van neki?
Szóval sok probléma lenne ezzel (nemzetiség arányos adók, stb)

radala 2010.05.19. 17:22:17

@agentT: Szerintem általánosan elfogadott, (ha tévhit is), hogy a magyarok (Tisza) nagy barátja volt az I. VH-nak. A legpozitívabb, amit ez ügyben hallottam, hogy Tisza nem volt a háború barátja, mert tudta, hogy nem vagyunk fölkészültek, de mikor beindult onnan kezdve azt gondolta, hogy nincs pardon 100%-ig támogatni kell. Mondjuk ez amúgy egy korrekt hozzáállásnak látszik nekem innen a távolból.

radala 2010.05.19. 17:24:36

@lüke: Ja szerintem most is van villamos Pozsonyba, vagy legalábbis van terv arra, hogy újra legyen.

pad78 2010.05.19. 17:32:07

@Ordnassac:
Egyébként meg - bár magam is rosszallom, hogy Csáky nyilvánvaló álláspontját figyelmen kívül hagyták - nekem azért az az érzésem, hogy a szlovákiai magyar pártoknak lenne a feladata helyben elhitetni, hogy érdemes rájuk szavazni. Ezt persze nem tudom, hogy lehetne, nem véletlenül nem vagyok sem politikus, sem politológus, de rég megette a fene, ha a magyarországiak egyensúlyozó képességén múlik, hogy a 10%-os szlovákiai magyarság bejut-e az ottani tvhozásba, vagy sem. (Nem azt mondom, hogy a magyar politikusoknak ez nem feladata - azt mondom, hogy nem ezen kellene múlnia.) Ha nem lenne szívügyem, lehet, hogy azt is mondanám, járjanak úgy, mint Szász Jenőék, és ezzel tanulják meg az együttműködést, ha valamit el akarnak érni. Csak nincs szívem ilyet mondani, mert félek, hogy ez csak még inkább eltávolítaná őket attól, hogy a magyar pártokra szavazzanak. Erősen kétséges, mi lenne a következménye, ha ilyen nagyot kellene csalódniuk a politikusaikban.

panelburzsuj 2010.05.19. 17:48:26

@agentT: @ubul2000:

Tőletek eltérően én szinte az összes "történelmi személyiségünket" hamis, téves világképekre alapozó, és éppezért nemzetveszejtő figurának tartom, úgy körülbelül a reformkor kisiklásától, a gyakorlati országépítésből a nemzeti légvárépítésbe átmenettől számítva. Úgyhogy - tőletek szintén eltérően - az utóbbi százhatvan-százhetven év politikai vezéralakjainak mindegyikét fontosnak tartom ismerni, mint tanulságot, de egyiket sem tartom példaképül állítandónak.

És ebbéli meggyőződésmet az ezen a blogon zajló csevely is egyre csak erősíti: ha 2010-ben újra meg újra arra pocsékoljuk az időnket, hogy három-hat generációval ezelőtt élt szerencsétlekedőket mószeroljunk és mentegessünk, akkor nem túl sok olyan érzék szorult belénk, amivel a ma és a holnap kérdéseit egyáltalán fölfognánk.

Sonkakutyából se lesz szalonna.

ubul2000 2010.05.19. 18:11:40

@panelburzsuj: Sajnos muszáj a múlttal is foglalkozni, mert egy-egy döntés évtizedekre, százdokra megváltoztathatja egy nemzet életét. És persze, hogy a döntés milyen volt, az a legritkábban - néhány kirívó esettől eltekintve - derül ki azonnal, vagy rövid időn belül. Sok olyan döntés volt/lesz ami rövid távon jónak/rossznak látszik, s majd történelmi távlatban derül ki, milyen is volt valójában. De a tanulságok levonása segít abban, hogy kevesebb rossz döntést hozzunk.

panelburzsuj 2010.05.19. 18:17:50

@ubul2000:

Na, pont azon méláztam, hogy vajon olvassa-e még valaki ezta posztot, mert találtam egy érdekes térképet.

hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:Nepszav_2004-2_eredm.PNG

Érdekes olyan szempontból, hogy ad-e egy pici részválaszt arra a mostanában sokat feszegetett kérdésre, hogy a sok-sok felvállalt témából igazán mik is a Jobbik népszerűségének legfontosabb fűtőanyagai.

[nev] (törölt) 2010.05.19. 18:51:03

@ubul2000:
ne viccelj már minden egyes tesco településhez köthető. wudersch el tudja dönteni, hogy akarják, hogy nyitva legyen a tesco, vagy nem akarják. a helyieknek kell eldönteni. ki másnak. szerintem ebben nem az állami egyházügyi hivatal feje az illetékes. perzse lehet, hogy az egyik ciklusban vasárnap be kell zárni, a másikban meg ki lehet nyitni. és akkor mi lesz. semmi se. még mindig kisebb zavart okoz, mintha ezt országos szinten játszuk el.

a legjobb szabályozás szerintem az lenne, ha vasár, és ünnepnapon ki nyithatna a tulajdonos, de alkalmazottakat nem foglalkoztathatna. szóval ez a várásvárosok kézműveseinek, vagy a környék őstermelőinek kedvezne. a hipermarket meg pórul járna. ha rajtam múlna, akkor ez lenne a szabály. de nem állítom, hogy ez a legjobb gyakorlat, mivel még nem is volt kipróbálva, tehát ez nem is gyakorlat. de ahhoz, hogy megtudjuk mi a legjobb ki kellene próbálni több variációt is. szóval felőlem full be lehetne zárni mindent. csak szerintem nem lenne jó. de ha egy város ezt akarja, akkor tegyék azt.

---

ebben a koncepcióban egész pontosan nem települési, hanem térségi önkormányzatok vannak. járás van, város, és főváros. és ezek pontosan lefedik az országot. az összes négyzetcentimértert. nem kell például megyei önkormányzat. mert a megyei feladatokat a megyei jogú város látják el, és országos feladatokat meg döntően a főváros látja el. az első helyhatóság fenntartja az ország elsőszámú közintézményét, a parlamentet, és abban lehet nemzetgyűléséket lehet tartani. és lehet dönteni a közintézményektől beszedett adóról. de a piaci szepelők helyben fizetnek. tehát az állam el van választva a piactól. közvetett kapcsolat persze van, de a liberális közfelfogás szerint az államnak és a piacnak közvetlen kapcsolata nincsen.

lehet persze mondani, hogy ez a városias (urbánus) igazgatásra épülő liberalizmus, és a népi kulturán alapuló kulturális konzervativizmus egy rossz kombó, de európa évszázadokon át így működött, és ez az eurázsiai földnyelv a világ leggazdagabb vidéke volt. szerintem ezt a koncepciót fel lehetne újítani. és igazából nem látom be, hogy miért kellene nemzetállamra, aminek területi integritása van, ha ezer éven át nem létezett. istván nem birodalmi nemzetállamban gondolkodott, hanem nemzetközösségben. rögtön keresett magának egy bajor hercegnőt. és akik nemzetállamot akartak azokat meg német segítséggel leverte. és a királyság megalapításához a pápától kért segítséget. a pápaság a globalizáció intézménye volt. de a királyság nem azonos az államisággal, hanem az sokkal inkább a nemzetközösségi létformához hasonlatos.

olvass már el bármilyen korabeli feljegyzést, levelezést, vagy bármilyen írásművel, az ezeréves nemzetállami létforma hazugság. most persze nem állítom, hogy a nemzetségek nem éltek óriás tömbökben, hanem azt, hogy ezeknek a törzseknek területi integritása sose volt, azaz a nemzetiségek az esetek többségében nem éltek gettókban, ahová minden magyar, vagy midnen szlovák, vagy minden cigány, vagy minden zsidó be volt zárva. szóval európában sose voltak ilyen törzsi rezervátumok. amiket a nacionalista politikusok hazudnak. hogy ezer évig mekkora nemzetállam volt itten. semekkora. ez egy mini nemzetközösség volt, aminek a közepén leginkább magyarok éltek. miért az, hogy buda ennek a mini nemzetközösségnek a fővárosa volt, nem tölthet el valakit nemzeti büszkeséggel. és szerintem ez a magyarázat sem sántít jobban, mint akármelyik. de ebben meg lehet pozsony jelentőségét is magyarázni. vagy belgrád jelentőségét. és ez a mini nemzetközösség védte magát a töröktől. és a területi intregritást előbb egy havasalföldi román, vagy kun gyerek vezetésével védtük, aztán a gyereke elvette előbb cseh, majd a nápolyi király lányát, mátyás nagyjából ekkora magyar volt, más se érdekelte, mint a német római császárság, és utána meg nem sokkal egy jagelló király vezetésével folytak a harcok, ulászló nem sokat beszélt magyarul, de ii. lajos se. és az felesége is valami spanyol csaj volt. nem volt itt semmilyen nemzetállam. aki ezt elhiszi, gondolom azt is képzeli, hogy verne gyula is magyar volt.

flort 2010.05.19. 19:35:37

@török gábor: Ezt már másodszor írod, de én már másodszor nem értem. Nem látok lehengerlő érveket, hogy miért is kellett a teljes szlovák politikai spektrumot M.o. ellen egyesíteni (www.felvidek.ma/index.php?option=com_content&task=view&id=21923&Itemid=33). Belpolitikai okokból (A Jobbik úgyis benyújtaná)? Külpolitikai okoból (a Slota-féle párt vitorlájából foghatja ki a szelet Fico a magyarok elleni retorikával)? Távlatosan (essen túl a szlovák-magyar pengeváltáson a magyar EU elnökség előtt)? Egyszerű keménykedés (ez egy új külpolitika)?

Nem lehet, hogy egyszerűen egy újabb "szaróversenyről" van szó, ahogy Lengeyel L. (Fortinbras királysága) karikírozta az első Orbán-éra nagyotmondási hullámait? Vagy a magyar viszonyok (nem tárgyalunk, kivonulunk, megvárjuk a következő (v.sz. szintén Fico vezette) szlovák kormányt, majd ÉN megmondom NEKED, hogy hogy tekeredik a villanykörte) téves kivetítése a nemzetközi térbe?

pikkbubi 2010.05.19. 20:08:01

@radala: "Szlovákiában 4 vagy 5 % a küszöb?
Mitől ilyen népszerű a Híd? Szavaznak rá szlovákok tényleg?"

megnéztem a tavalyi regionális eredményeket és meglepően sokan szavaztak rájuk olyan területeken ahol magyart trianon óta nem láttak
(ott a regionális választásokon nem listákra szavaznak hanem ha a megyei közgyűlésbe a terület 4 képviselőt küld akkor a választó az indulók közül 4 jelöltre x-elhet)

Besztercebányán a legjobb jelöltjük 2200 szavazatot kapott (3700 szavazat kellett a bejutáshoz)
Eperjesen 800 (míg az mkp-s 80)
Bán (trencsén megye) 155
Trencsén 450
Csacza 428
Turdossin (Árva megye) 428! (1700 szavazat kellett a bejutáshoz)
Nagyszombat 2065 (4200 szavazat kellett a bejutáshoz)

lüke 2010.05.19. 20:12:01

@radala:
nincs,csak terv:) füstben:)

Bambano 2010.05.19. 20:19:58

A fidesz megmondta, hogy ezt fogja csinálni, Ficót meg mérsékelten sem zavarta volna a pánikkeltésben, hogy beadták-e vagy sem.

Ebből a szempontból mindegy. Viszont ha beadják, akkor az egy nyomonkövethető álláspont, nem mendemondákra alapoz és ha rapliznak a szlovákok az eu-ban, mégiscsak más egy benyújtott törvényjavaslat szövegével védekezni, mint mendemondákkal.

sashimi 2010.05.19. 20:24:01

TG: ¨a törvényjavaslat benyújtása és tárgyalásának megkezdése jelentős hatással volt és van a szlovák választási kampányra, s inkább azokat erősíti, akiket a magyar politika szinte egyöntetűen kevésbé kívánatos partnereknek tart.¨

Epp ellenkezoleg! A fidesz alapveto erdeke, hogy Szlovakiaban nacionalista kormany legyen, amely e leheto legrosszabb viszonyban van kis hazankkal, hogy Orbanek ezen az uton is terelni tudjak a figyelmet arrol, hogy mennyire nem tudnak mit kezdeni a gazdasaggal!

Balaint 2010.05.19. 21:00:01

Megdöbbent Oszkó a Malév viszontgarancián.

Na ez az álszentség!

2010.05.19. 21:34:36

@[nev]: bibliai idézettel szólva: "Babiloni zűrzavar" kezdődött és most is kezdődik egy újabb hullám...:)

Gador · http://omagyar.blog.hu 2010.05.19. 21:55:35

Úgy látszik arra senki nem gondolt, hogy kettős állampolgárság igazából a Jobbik hatástalanítására szolgál? Sokan várják el a Fidesztől, hogy végre a magyar érdekeket szolgálja, ha nem tenné ezt a Fidesz, akkor ősszel a Jobbik nem 17, hanem akár 25-30 %-ot is elérhetne, ami nyilván meg akar akadályozni a Fidesz. Ez a Fidesznek szinte semmibe nem kerül, ugyanakkor ősszel hasznos lesz a dolog. Ennyi.

iracundus 2010.05.19. 21:58:48

Teljesen egyetértek pad78 2010.05.19. 16:36:57 véleményével, a szlovákiai szlovák pártoknak helyből le kell csapniuk bármilyen hasonló, a szlovákiai magyarok magyarságtudatát, nemzetérzését erősíteni próbáló magyar szándékra.
Hiszen a szlovák vezetők döntő többségének /tisztelet a kivételnek, mert azért ilyen is akad, igaz elég kevés.../ titkolt, vagy kevésbé leplezett szándéka az itt/Szlovákiában/ élő magyarok asszimilálása, amihez sajnos a magyarországi politikai és gazdasági vezetők is jócskán hozzájárultak:
- nincsen a külhoni magyarnak mire, kire felnéznie,
- 8-éve csak az jön le hogy milyen jól megy Szlovákiának, özönlenek a beruházások, relatíve kicsi adóterhek, nő a GDP, megvan az Euró ...stb, .
- magyar oldalról meg ilyen híreket kapunk, tapasztalunk:
csökkenő GDP, kínos népszavazási hercehurca a kettős állampolgárságról /MSZP, SZDSZ: majd jönnek oszt elveszik a munkát előlünk, meg kapják segélyt, meg a nyugdíjat..../, a magyar állam szó nélkül engedi kitiltani az államfőt, nem tiltakozik erélyesen a nyelvtörvény, jelképtörvény miatt.....

Mert hogyan is van ez a hétköznapokon Szlovákiában?
- Lassan már a magyar nem mer a másik magyarral magyarul beszélni, mert ha esetleg emiatt megverik még őt gyanúsítják meg hogy félrevezeti a hatóságot/ lásd Malina Hedvig/
- A magyar többségű településeken egyre többen íratják szlovák iskolába a gyereket, mondván így könnyebb lesz érvényesülnie /ehhez egy tegnapi eset: a szlovák oktatási miniszter az érettségik eredményével kapcsolatban megjegyezte: nincs az jól hogy a szlovákiai magyar iskolákban a szlovákiai magyar diákok jobban tudnak magyarul, mint szlovákul!!! - ez hallatlan :)/
EU-s pénzhez csak elvétve jut magyar többségű település vagy szlovákiai magyar vállalkozás/ kivéve az egyes politikusokhoz közel állókat/ .

Visszakanyarodva az eredeti témához teljesen mindegy hogy a Fidesz mikor jön a törvényjavaslattal, a szlovák pártok egytől egyig erélyesen tiltakoznának, mert csak így tudják megtartani szavazóikat, akik már az iskolában magukba szívják a magyaroktól való félelmet, és a magyarokkal szembeni gyűlöletet. Ez nem vicc: az iskolai történelemkönyvek tele vannak az erre okot adó történelmi ~tényekkel~.
A szlovákiai magyar politikusok olyan megnyilvánulásai, hogy hagyhattuk volna ezt későbbre, illetve hogy ez majd megerősíti a szélsőségeseket, nem igaz. Azt nem mondom hogy gyengíti őket, de nem ez a kiindulási pont. Ugyanis Robert Fico pártja nagyon keskeny pallón imbolyog. Az utóbbi időkben nem hallani semmi másról mint hogy ilyen botrány olyan pénzmosás, és közben jött a görög válság, amely miatt Szlovákiának 816 mil.eurót kell segélyeznie a nála sokkal gazdagabb görögöknek amit Fico úr nem tudott megmagyarázni a népnek, hát keresett egy ~érdekesebb ~ témát, ami most éppen a kettős állampolgárságról szóló javaslat lett. Biztosíthatok mindenkit, ha nem erről akkor bármi más a magyarokkal kapcsolatos piti ügyből képes lett volna egy hatalmas, Szlovákiára nézve ~rendkívül ~ veszélyes ügyet kreálni.
A választásokat követően azonban majd minden lecseng, hiszen hosszú távon neki sem érdeke a viszálykodás, főleg ha Orbán úr egy kicsit kihasználná az EU intézményeiben és remélhetően a gazdasági világban is meglévő kapcsolatait.

Ordnassac 2010.05.19. 22:03:57

@Letícia: miért? Mert egyetértek veled azzal, hogy szembe kell nézni és végre lelkileg lezárni ezt a trianoni traumát.

@panelburzsuj: szerintem a kettő nem zárja ki egymást. Adtam már én is könyveket a Máltai Szeretetszolgálatnak, hogy határon túliakhoz kerüljön.

panelburzsuj 2010.05.19. 23:00:12

@Ordnassac:

Nem zárja ki. De amikor azt hánytorgattam, hogy a Fidesz nem használja ki a nemzeti egységkovácsolásra a meglevő, most különösen felfokozott hangulatot tömeges egyéni szimbolikus cselekedetek ("hálaáldozat-bemutás") szervezésére, akkor például ilyen könyv- meg üdülésmeghívó-akciókra gondoltam.

Negyven évnyi "kommunizmus" után nem szeressük, ha Komárom és Komarno között is a kormány akar lenni a legfőbb kapocs.

jjulie 2010.05.20. 06:43:19

@pad78:

volt olyan időszak amikor tök mindegy volt, hogy ki milyen nyelven tanulta meg és mondta ki először azt hogy "anya" meg azt hogy "éhes vagyok", ebből a dologból eredően nem volt igazán különbség ember és ember között

aztán ennek szépen lassan vége lett, és kifejlődött egy olyan világ amelyben nagyon is befolyással birt az esélyekre, hogy miféle nyelv volt errefelé valakinek az anyanyaelve, és csúnya konfliktusokat szült

arról beszélni, hogy nem szármeznak a mai konfliktusok sok sok generációval ezelőtti sérelmekből, tévedés, és ehhez példákat hozni abból az időkből amikor ez a konfliktus még nem létezett, szintén hiba, illetve egyszerűen a folyamat időbeli lefolyásának ismeretének ismerethiánya

jjulie 2010.05.20. 06:50:30

@sashimi:

szükség van rá, a kurva komcsik összeroppantak, onnan már kevéssé lehet kitámasztani a fidesz légvárat, érős magyarellenes szlovákia betöltheti ezt a szerepet

lüke 2010.05.20. 07:21:57

@jjulie:
- egyenlőségi szempontból: ma is tök mindegy
-esélyegyenlőségiből: minél többet ,annál jobb
ebből is látszik Fico milyen korlátolt,
s mit ér a magyarellensség
bár egy igaz,
hogy a magyar nyelvvel a kommunikációban sokra nem megyünk,
így a szlovákok- szláv nyelvcsalád- előnyösebb helyzetben vannak,ezért is! inkább hallgatniuk kellene
" könnyen sebezhetők a gyengék"

ssi 2010.05.20. 09:26:49

Fico reakciója borítékolható volt, így ő is aszisztál most a fidesznek

Mennyibe kerülne az államnak, ki és hogyan kaphatja meg, milyen jogosultságokkal párosul - ezek ismertek már?
2/3 fidesz önmagán kívül kivel tárgyal érdemben ebben a témában?

Jobbik utcai reakcióikra is készen áll

Önkormányzati választásokig
- hatásos és főleg teljesíthető eredmények kellenek
- esetleg az ellenzék lejáratása is - ha pl. elutasítják ezt a fontos nemzeti ügyet

Evehid 2010.05.20. 10:39:08

Egy csomóan sokkal pontosabban ismerik itt a szlovák belpol. eseményeket, mint én - meg az átlag. Azt szűrtem le az eddigiekből, h. tényleg mindegy lett volna, mikor nyújtják be. A szlovák gondokra jó gumicsontnak.

Más: többen foglalkoztatok a nemzetállam kontra unió, királyság, köztársaság, nemzetiségek, nemzet kontra állam kérdéskörrel. Nagyon érdekes volt olvasni. Olyan érzésem van, h. elsősorban történelmi, közigazgatási, gazdasági alapon közelítettétek meg sokan a dolgot. Összefoglalóan azt mondanám, pragmatikus, vagy materialista szemlélettel. Szerintem van további aspektusa is, ami kiegészíti az előzőeket, sőt, az élet napi szintjén számtalanszor felül is írja: nevezzük spirituálisnak. (Ebbe elvben a vallást is beleérteném, de ugye ott végképp nincs egység.) Szvsz a nemzet egyfajta gyökérzet, és egyfajta levélrendszer. Egy része a tudattalanban van - ez a gyökérzet, és időnként bukkan csak a felszínre tömeges méretekben , de ettől még rendkívül erős. Egy része pedig a közös nyelven túl a közös kulturális örökség, közös éghajlati viszonyokra adott életmódbeli válaszok(!), gondolkodási stratégiák, nép- és iparművészet, tájépítészet, stb. Nagy hiba, h. nálunk a történészek nagy része csak a kronológiát vágja, de nem tanult életmódtörténetet, néprajzot, miegymást. Ez a szemlélet pedig minden politikai folyamatot is csak a számszerű, visszakereshető dolgok alapján magyaráz, holott péel egy politikai kampány is döntően az irracionális tartományra gyúr rá. Ld. dec. 5-i népszavazás körítése és kimenetele. :-(((

Bartoki 2010.05.20. 11:38:59

Ha esetleg mégsem Sólyom, akkor Török Gábor for President! :)

márami 2010.05.20. 12:13:21

sztem nem kell ezt túlspekulálni. nyilvánvaló, hogy a mostani beterjesztes temat adott ficonak, sot, meg ennel is tobbet: ami ugyanis a legszembetunobb volt a szlovak kormany reakciojaban, az a gyorsasag, a retorikaban pedig az azonnali es eroteljes szavak ismetelgetese a valaszlepesek kapcsan. ezzel fico a kormany cselekvo- és gyors reagalokepessegenek, a komoly, nem alvo, allandoan eber, ugrasra kesz kormanyfonek az imazsat tudta erositeni. itt tehat nem egyszeruen a belpolitikai sikertelensegekrol valo figyelemelterelesrol van szo, hanem a kormanyzokepesseg hangsulyozasarol - ami nagyon jol jon neki a kampanyban. csakyval nem ertek egyet: nem hiszem, hogy a mostani konfliktus befolyasolhatja a szlovak kormany osszetetelet olyan ertelemben, ami a szlovakiai magyaroknak kifejezett hatranyt jelent. ugyanis ez csak egy esetben fordulhat elo: ha komolyan folmerulne, hogy csakyek ficoval lepjenek koaliciora. csakhogy ez nem volna tul elegans lepes azok utan, hogy Csaky eddig nem tett mast, mint Bugart azzal gyanusitotta, hogy partja a Smer trojai falova, a Smer hozta letre, hogy megossza a magyarokra adott szavazatokat. a masik lehetoseg sem jatszik: aki koveti a jobboldali ellenzek nyilatkozatait, leszurheti, hogy Radicovaek legfobb celja a kormany levaltasa: ezt csak a magyarokkal lesznek kepesek megtenni (akar csak az egyik, akar mindket magyar part bekerul). A nyilatkozatokbol kitunik, hogy az SDKU hozzaallasa a szlovakiai magyarok kerdesehez jottanyit sem valtozott: tovabbra is a huzd meg, ereszd el-politikajat szandekozzak folytatni veluk szemben. Dzurinda tett olyan kijelentest a napokban, hogy ok mindig is szem elott tartottak a nemzeti erdekeket, de kozben nem voltak nacionalistak, ami azt jelenti, hogy a "Maria Valeria hidat meg megengedtek a magyaroknak, a Komarom megye letrehozasat viszont mar nem". Ez azt jelenti, minden johet, ami nem mutat a teruleti autonomia fele.

lui70 2010.05.20. 16:21:53

Fidesz nem amatőr , tudta a várható reakciót, és amúgy sem kellett észkombájnnak lenni, hogy mit reagál egy amatőr de "hirtelen" típusú nacionalista politikus mint Fico. Nemzetközi téren is meg volt tervezve a dolog :
1 : Martonyi a pozsonyi "udvariassági" látogatás előtt egy nappal tárgyal a szerb külügyminiszterrel. , valószínűleg a románok-al is volt informális kapcsolat.....szerintem...
Pozsony örül a látogatás előtt, hogy milyen udvarias az új leendő magyar kormány ( külföld is látja a tárgyalókészséget a magyarok részéről) erre jön a nagy bumm, Fico kardjába dől....nem ezt várta. Pech , kiborul majd kardot rántva kirohan a pozsonyi várból............
Fico őrültségeket összevissza kiabál , egy nemzetközileg megkérdőjelezhetetlen törvényre.......lassan de biztosan napról napra visszavonulót kell, neki vezényelni....ezt látjuk...
Neki is blama lesz elmagyarázni majd a dolgokat.....
Közben Slota az SNS el éppen a határán volt a parlamenti küszöbnek , ezután bejut......kérdés jó-e nekünk , válasz igen, elvégre nálunk itt a jobbik a Zagyvákkal , kire mutogathatnánk ha ott nem lenne a jó Slota aki szívességet tesz nekünk a szlovák diplomácia lejáratásával.....
Fico erősödik , talán de nem Slotaval fog megint kormányozni mert már nagyon kínos a csávó nemzetközi szinte......
Magyarok többen mennek szavazni amikor pont ketté szakadt a pártjuk és mind a kettő a parlamenti küszöb határán van ? válasz feltehetőleg igen......

Csáky viszont fél , hogy emiatt hiába jut be esetleg a parlamentbe nem akar vele koalíciót kötni Fico , mert egy ilyen magyarok elleni kirohanás után nem lehetne megmagyarázni a magyarokkal is való szövetséget.........
kérdés jó ez .......válasz nézzük meg Erdélyt Markóékkal akik sokat "kormányoznak" a románokkal közösen........sok haszna nem volt , hacsak az nem . hogy lejáratódtak a saját a szavazóik előtt, a magyarok a határon túl csak arra voltak jók mindenhol, hogy az adott ország bejusson a Nato ba és az Eu ba "díszletek" voltak ..........Ellenzékként lehet, hogy többet érnének el és hitelesebbek is lennének a választóik szemében.....Szerintem Csáky szempontja nem szempont
mert most akkor a magyar utáló Fico val meg közösködne a hatalmon??? jobb lenne kívül szerintem...

Egyébként jól látszik, hogy Szlovákiát megpróbálják egy kicsit elszigetelni , mert haverkodunk mindenkivel csak velük nem.........Pozsonyban megkérdezték Fico t , hogy Szerbiával és Romániával miért nem tárgyal erről a kérdésről....válasz nem érkezett....valószínűleg nincs fogadókészség Bukarestből és Belgrádból.....

Jó nekünk a Fico Szlovákia államadóssága megduplázódott alatta ,de még messze jár tőlünk......adjunk időt neki.....nekünk meg nem ártana erősödnünk egy kis határon túli gazdasággal is.........
Ez csak 4 év pedig Trianon évfordulóját már 90 éve "ünnepeljük".....

Tomeczek · http://csomagmegorzo.freeblog.hu 2010.05.20. 20:34:36

Még a Parlamentben is azt mondják, hogy "nem volt érvényes" a népszavazás…

ssi 2010.05.24. 15:20:18

Sokan mondták: "merjünk nagyok lenni"
= 15 millió magyarban gondolkodás?
= vagy a 10 millió magyar gazdasági felemelkedése e kis hazában és kulturális kötődése a határon túliakhoz?

Balt 2010.05.26. 22:33:41

@lui70: Igen, ezek lehetséges forgatókönyvek (és kimenetelek). Nem feltételezem, hogy a Fidesz külpol stábja ne számolt volna velük.
süti beállítások módosítása