Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) bajnai gordon (15) Bajnai Gordon (2) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) Fidesz (2) fidesz (130) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) Gyurcsány Ferenc (1) gyurcsány ferenc (49) habonyizmus (1) habony árpád (2) Habony Árpád (1) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) heti válasz (1) Heti Válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) jávor benedek (3) Jávor Benedek (1) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) jobbik (76) Jobbik (1) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) Karácsony Gergely (1) karácsony gergely (3) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) medián (9) median (1) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) mesterházy attila (34) Mesterházy Attila (3) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) mszp (104) MSZP (1) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) Orbán Viktor (9) orbán viktor (114) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) Schiffer András (1) schiffer andrás (9) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) Simicska Lajos (2) simicska lajos (3) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szíjjártó péter (1) szijjártó péter (6) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) veszprém (1) Veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
15:47

Nem hagyott nyugodni az előző bejegyzésben már tárgyalt állítás, ezért ma utánanéztem néhány helyen annak, hogy Orbán Viktor (aki a napokban Fodor Gábornak címezve azt írta, hogy „(…) az 1989-es alkotmányt, amelyet mi együtt utasítottunk el, amelyet Te is elutasítottál, amelyet a Fidesz mindig is elvetett”) korábban pontosan hogyan nyilatkozott az 1989-es alkotmányozásról. A nem tanulságok nélküli keresés közben jutottam el az ismert 1992-es pécsi kongresszusi beszédhez, s újraolvasva találtam benne egy igazán érdekes bekezdést.

(Fotó: Népszabadság)

A szónoklat elsősorban onnan lehet ismerős, hogy ebben – különösen a későbbi politikai folyamatok fényében - a Fidesz politikusa még meglepően barátságos hangon beszél az MSZP megújulásának esélyéről („odáig fejlődtek a dolgok, hogy talán már a következő ciklusban hiteles szociáldemokrata párttá válhatnak”). Számunkra azonban most fontosabb az a rész, ahol Orbán Viktor többes szám első személyben szól az 1989-es alkotmányozásról. Idézem a bekezdést:

„Alkotmányos rendszerünk messze van attól, hogy tökéletesnek tekinthetnénk. Hogyan is lehetne az, amikor az ellenzéki kerekasztal tárgyalásain néhány hét alatt kellett összeütnünk egy lényegében új alkotmányt. De ez az alkotmány még ebben az állapotában is alkalmas arra, hogy a siker reményében lehessen védekezni a tekintélyelvű tendenciákkal szemben – szigorúan – alkotmányos alapokon. Márpedig ez egyedülálló helyzet a magyar történelemben.”

Félreértés ne essék, szerintem mindenkinek, így a politikusnak is joga van megváltoztatni a véleményét, akár homlokegyenest mást gondolni később ugyanarról az eseményről, személyről vagy jelenségről. Sőt, igazán az a furcsa, ha valaki évtizedeken keresztül változatlanul tekint környezetére. Azt sem akarom állítani, hogy ne lehetne jogos, alátámasztható az 1989-es alkotmány kritikája vagy akár teljes elvetése. Egy dolgot nem értek csak: ehhez miért kell a múltba csempészni egy korábban ebben a formában nem képviselt álláspontot? Semmivel sem lenne gyengébb ezen kommunikációs trükk nélkül a Fidesz mostani álláspontja - ahogy ezt Lánczi András bizonyította is, amikor a köztévében az aláírási ceremónia előtt a hatályos alkotmány erényeit méltatva érvelt az új alaptörvény mellett.

1994-ben Kéri László interjúkötetet jelentetett meg egy „politikusról, akinek a jövője ma még csupa talány”. Ebben a politológus a kerekasztal tárgyalásokra utalva – kijelentő módban - felteszi a kérdést: „Ez az öt hónap számodra jóval többet jelentett, mint mondjuk az egyetemi öt év.” Orbán Viktor válasza: „Ha tudok valamit, ami használható ebben a mai magyar demokráciában és parlamentáris rendszerben, azt tekintélyes részben ott szedtem össze.”

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr202856964

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az alkotmány központi választási ígéret volt? 2011.04.26. 22:24:37

Állítás:  <p>&nbsp;Az &uacute;j alkotm&aacute;ny k&ouml;zponti &iacute;g&eacute;ret volt a jelenlegi korm&aacute;ny 2010-es &aacute;prilisi v&aacute;laszt&aacute;si…

Trackback: Levendel Júlia - VIRTUÁLIS ÉLŐKÉP 2011.04.26. 22:04:00

A kultúráért felelős államtitkár ajánlotta, hogy az alkotmány aláírásának napján, húsvét hétfőn, fanfárok és díszőrségi ceremóniák után, a „magyar újjászületés”-t jelképező esemény megkoronázásaként több helyszínen egy időben rendezzenek ha...

Trackback: Schmitt helyett inkább ebédeltek a magyarok 2011.04.26. 18:47:40

Az államfő bámulása helyett a kulináris kalandokat választották a magyarok....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megszűnt 2011.04.28. 16:29:26

@manyike:
Én mikor írtam hibátlan kommentet? Hiszen látod, nem csupán közügyekről szólok, hanem főleg magamban kutakodok, ezáltal fedezek fel másokban sokkal többet, mint amennyit különben elmondana az illető.

A politikában áldatlan állapotok vannak. Amikor rányitok erre a blogra, legalább itt legyen béke. Köszönöm.:)

panelburzsuj 2011.04.28. 16:30:28

@xsasha:

"Azt látni kell, hogy a kormány a Bokros-csomaggal ellentétben nem csak a népen hajtja be a csontot, hanem a kövérebbek zsírjából is kér."

Ezt az egykulcsos jövedelemadóból vezetted le? :)

A kiúttémára visszakanyarodva: az eb az "értékteremtés" táján lehet elföldelve. Mi a gazdasági érték, és hogyan jön létre?

Erről van határozott képed?

xsasha 2011.04.28. 16:45:32

@panelburzsuj:
Inkább a bankadóból és társaiból.

Chikánnak és Demeternek van egy jó kis közös könyve a témában. Nem tudom, hogy most definíciót vársz vagy fogalmakat vagy mit?

Szimba 2011.04.28. 16:45:32

@radala:

Biztos vagy te ebben?:-))

panelburzsuj 2011.04.28. 16:50:13

@xsasha:

Egyfajta krédót: a munkából automatikusan érték lesz (az orbáni gazdaságfilozófia egyik sarkalatos sugallata), vagy csak akkor, ha "a piac" is rábólint?

xsasha 2011.04.28. 16:52:49

@panelburzsuj:
Hű. Te tudod. Én mindenesetre elmondtam a véleményemet. Ha akarod, te is elmondod a tiedet. Ha egymás sértegetése érdekel, akkor átmegyek a wblogra, ott nálad sokkal primitívebb stílusú emberek ordítják le egymást reflexből. Neked is ezt ajánlom, ha ezirányú ihletettségedet akarod kiélni.

xsasha 2011.04.28. 17:01:31

@panelburzsuj:
Értelek. Ezt kicsit komplexebnek gondolom.

A munka mindenképpen érték, ha a tökvakarós munkanélküli segélyhez viszonyítom. A közmunka programokat én nem tudnám leírni, hiszen az Orbán előtt is volt, csak nem túl hatékonyan üzemeltetve.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.28. 17:04:36

@butus:
"csak, hogy tudd! Minél nagyobb százalék nem szavaz a mai pártokra, annál több a valószínűsége új párt létrejöttének."

Csak, hogy tudd:

Na és? Minek több új párt? 140 párt van az országban, amelyek közül 90 még működik is.

Ha ennyi nem elég, akkor 900 sem elég.

"Engem pedig igenis zavar a párttagok köpönyeg forgatása,"

Szíved joga. Szerinted kedvenc még nem létező új pártodat kik alapítanák? Politika iránt nem érdeklődő szüzek?

10 ember alapíthat egy pártot. Hajrá! Csináld! Szervezd! Nyomulj!

"az ilyen embereket csak szembeköpni tudnám."

Tudni tudnád, ha mernéd.

"Légy erős a FIDESZ is az MSZMP utódja!"

Ezt melyik bíróság mondta ki? Mikor?
Ja hogy ilyen nincs, csak sötétítesz!

Csak és kizárólag az MSZP az MSZMP utódja. Ha el nem évült peres ügyed lenne az MSZMP-vel, akkor ma az MSZP lenne a másik fél. Ha nem hiszed próbáld k nyugodtan!

"Mellékesen a Fideszre szavazók jelentős többsége már nagyon megbánta amit tett"

Te is köztük vagy?
Na erről van szó.

"de ettől függetlenül csak hirdesd az igét, hiszen ezért kapod a Fidesztől a fizetésedet."

Jó tudni. Te utalod? Valami gond lehet, mert eddig még egy fillért sem küldtél. Csak a szád jár, de még köpködni is csak az interneten keresztül tudNÁL.

pug406st 2011.04.28. 17:05:40

@xsasha:

Különadóra gondolsz?

Gondolom ugyanígy gondolja az az OTP részvényes is akinek van 100 db részvénye és kevesebb osztalékot kap. Persze felfoghatja egyfajta vagyonadóként is.

Ellenben abban egyetértek, hogy túl sokat kaszálnak a multik rajtunk de ez a törvényi szabályozás hibája.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.28. 17:11:21

@ubul2000:

Úgy látszik nem sikerült tökéletesre ez a rendelet sem, de legalább jó irányba mozdult el.

panelburzsuj 2011.04.28. 17:16:23

@xsasha:

(Sértegetni a TG-blogon lehet legszabadabban. De talán nem csupán ezért kedvelik annyian ... :)

Én is komplexebbnek gondolom. Olyannyira, hogy megfordítanám a sorrendet: amíg nincs világos képünk arról, hogy értéktermelés élvonalában mihez is kezdjünk, addig a közvetlen piaci értéket nem produkáló foglalkoztatás terén se lesz előrelépés. Sőt: a segély még mindig olcsóbb, mint az anyag- és energiafaló közmunkák. (Gyalogos közlekedéssel és kéziszerszámokkal felvértezve attól még persze lehet terepi munkaterápiás foglalkozásokat tartani ... )

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.28. 17:19:36

@vinczej:

Hajrá! Sok sikert!

Nem lesz könnyű, mert sokan vannak, akik úgy gondolhatják, hogy bármit is tesz a Fidesz nem tud rosszabb lenni a szocialistáknál. Én is.

Az LMP meg a Jobbik egyelőre nem tört fel annyira, hogy komoly győzelmi eséllyel indulhasson egy választáson.

Egy új párt a semmiből?
Ilyen mindig lehet, de egy új pártnak már az komoly eredmény, ha bejut a parlamentbe. Egyből nyerni az a világ csodája lenne.

A 21 év alatt csak három párt volt képes választást nyerni, 1994 óta már csak kettő. Lassan cserélődnek a pártok. Akkor lehet más világ ha a Fidesz és az Mszp kiesik a parlamentből és csak olyanok kerülnek be, amelyek nem voltak részesei az 1989-1990-es umbuldának.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.04.28. 17:28:27

@Akitlosz: amennyiben nem olvastad amit jjulie Veled kapcsolatban leírt, segítek.
Idézem:"nem kap ö a fidesztől semmit, egy szegény agyatlan, aki kényszervállalkozóként a biztonsági ör-ségig kapaszkododtt fel, és a magyányos éjszakáin ilyen ömlengéssekel onanizál"

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.28. 17:40:30

@dzsaszper:
"Egyedülálló a helyzet valóban.

Óriási érdekellentétben van a kormány, kintről és bentről nagyon mást várnak tőle. Külföldről a befektetők szigorú pénzügyi politikát várnak, míg idehaza nagyon éleződik a helyzet Gyöngyöspatán is, meg szép csöndben az egészségügyben is. Ami viszont sürgősen ráfordításokat igényelne

Egyelőre úgy tűnik, hogy a fidesz-kdnp, miközben azt kommunikálja, hogy nem lehet minket külföldről irányítani, úgy táncol, ahogy a külföld fütyül. Legalább vallanák be nyilvánosan, hogy nincs mást tenni -- de azt persze a presztízsük miatt nem lehet... én így látom. "

Így is lehet értelmezni a dolgokat, de szerintem más olvasata is van az eseményeknek.

A befektetőknek az az érdeke, hogy az összes ország adósodjon el annyira, amennyire csak lehetséges, anélkül, hogy csődbe mennének. fizessék a lehető legtöbb kamatot.

A politikusoknak az az érdekük, hogy a lehető legtöbb pénzt költhessék el hivatali idejük alatt.

A választóknak az az érdekük, hogy az állam minél többet költsön jóléti kiadásokra. Minél jobban éljenek, anélkül, hogy dolgozni kellene érte.

Ez a három érdek egybecseng. Ezért él minden fejlett és gazdag ország hitelből.

Ezzel szemben áll a megfoghatatlan ország érdeke. Az ország érdeke az, hogy az állam ne költsön többet a bevételeinél, ne hitelből éljen és ne pénzrontásból, hanem az adóbevételeiből.

Ezt az ország érdekét igazából senki sem képviseli, csak ha már nagyon muszáj, akkor is részben, és csak annyira, hogy előző három érdek még ne nagyon sérüljön.

Kinek az érdeke az államadósság csökkentése?

A befektetőké? Nekik csak akkor, ha államcsőd fenyeget.
Ha nem fenyeget, akkor nem érdekük, mert akkor kevesebb kamatot kapnának.

A politikusoké? Nekik csak akkor, ha a nagy államadósság már nagyon megköti a mozgásterüket. Különben eszményi módszer a hitelfelvétel, annak elköltése, miközben a következmények az utódokra maradnak, nem a hitelfelvevő politikusok fizetik vissza a hitelt, hanem majd csak az utódok.

A választóké? Akkor megszorítások lesznek, kevesebb jóléti kiadás, több adó, rosszabb lesz az élet. Tehát nekik sem érdekük.

Az országnak persze alapvető érdeke lenne, csak senki sem képviseli kérlelhetetlenül ezt az érdeket, csak az előző három érdek után.

parlamentarista 2011.04.28. 17:44:01

@panelburzsuj:
a közmunkaprogramoktól gazdasági fellendülést várni szerintem is naivitás. komolyan nem értem a széll kálmán tervnek ezt a részét. elmondják, hogy majd hányszázezer ember nem kap majd ellátást, mert közmunkaprogramokban vesznek majd részt. és ebből mennyi megtakarítás lesz. oké. de a közmunkaprogramokban is kell majd bért fizetni, felteszem többet, mint a segély. és ezen kívül dologi kiadás is lesz vele, szóval rendben van, felőleg legyen, csak kétségeim vannak affelől, hogy ebből brutális megtakarítások nyerhetők.

szerintem pontosan tudja mindenki, hogy a különféle gazdaságösztönző (klientúra építő) pályáztatást (segélyezést, fehérgalláros cigánykodást) kellene megszüntetni. ez esetben feudalizmus helyett kapitalizmus épülne. az agrártermelésben meg kommunizmust kell csinálni. sajnos nekem erről ez a véleményem. ha vidéki parasztgyerek lennék asszem komenista lennék.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.28. 17:47:05

@butus:
Akkora aggyal amekkora zsülinek van természetes, hogy mindenki más agyatlannak tűnik.

Valóban nem olvasom. Ha úgy ítéled meg, hogy te sem vagy képes hozzászólni a témához, kulturáltan előadni a véleményedet, érvelni mellette, akkor a tiedet sem fogom olvasni, mert minek.

Sokat elárul rólad, hogy számodra zsüli a példakép.

ssi 2011.04.28. 17:48:24

@knausz:
"Hiszen látod, nem csupán közügyekről szólok, hanem főleg magamban kutakodok, ezáltal fedezek fel másokban sokkal többet, mint amennyit különben elmondana az illető."
- a többség azért jár erre a blogra, mert ez egy virtuális politikai klub, sok információval

"A politikában áldatlan állapotok vannak. Amikor rányitok erre a blogra, legalább itt legyen béke. Köszönöm.:)"
- "áldatlan" állapotokat szeretnénk körbejárni, mások - akár ellentétes - véleményeit is megismerve, közben edződve, hogy aki nekünk ellentmond, az sem feltétlenül bánt, sérteget stb., még ha a stílusa annak tűnik, mert az eltérő, sajátos :-)

@xsasha: itt a blogon is volt olyan kommentelő (sajna, nem találtam most meg nagy hirtelen), aki beismerte, hogy több alkalmazottjának is kénytelenek voltak a bérét emelni a változatlan nettó érdekében, s nem úszták meg csak 4% költségnövekedéssel, de a hazáért ezt természetesnek tartják, bár realizált árbevételükből biztosan nem tervezték volna

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.04.28. 17:50:36

@Akitlosz: tévedsz! Nekem nem példaképem jjulie (írjuk úgy, ahogyan kitalálta).
Elárulom Neked, hogy az én példaképem Bereznay András, történész. Itt az írása, amely szerint ő pontosan olyan buta, mint én. Legalább is szerinted.
www.kibulizottorszag.net/tartalom.html

parlamentarista 2011.04.28. 18:02:32

@Akitlosz:
ki mondja meg, hogy mennyi pénzt kell költeni adósságszolgálatra.
A) a tőkepiac mondja meg szerződés szerint.
B) a mindenkori kormány, erre tegyen rá még egy lapáttal.
C) a mindenkori kormány, de inkább ne fizesse vissza az adósságot, hátha elengedik.
D) ezek helyett valamilyen automatizmus kellene. makroadatokból számolt gyors kalkuláció, ami a költségvetési excel táblában ezt mezőt automatikusan kitölti.

szerintem a válasz egyértelműen D. és ha mondjuk az oktv-n ilyen kérdéseket tennének fel, azon olyan problémát is kellene megoldani, ami még nincsen megoldva, nincsen hozzá előre megírt javító kulcs. akkor egyrészt az oktatásban is forradalom lenne, másrészt az legokosabb gyerekek választódnának ki az új generációból, akiknek valószínűleg az első dolguk az lenne, hogy az orbán-matolcsy tandemet lelökjék a bicikliről.

panelburzsuj 2011.04.28. 18:08:28

@parlamentarista:

Mostanában temetik/temették be a hortobágyi liba- és rizscsatornákat - dózerokkal.

A szimbolikus politizálás milyen elegáns húzása lett volna, ha gépek helyett "közmunkatáborokat" szerveztek volna - és épp a Hortobágyra ...

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.28. 18:09:07

@radala:

"Tudja valaki, hogy hány olyan magyar van, aki harcos antirasszista?"

A harcos antirasszisták hasonló kategória, mint a sötétzöldek.

Megtörtént, valahol Magyarországon, hogy az etnikai kisebbség jórészt a város egy környékén lakik.

Teljesen ésszerűen és minden épelméjű ember számára logikusan a legközelebbi iskolába íratták be a gyerekeiket, nyilvánvalóan praktikus okokból. Ahol így magától értetődően többségbe kerültek a diákok között, míg a város másik, távoli iskoláiban pedig alig voltak.

Hanem aztán megjelentek a fővárosi jogvédők és felhomályosították az etnikai kisebbséget, hogy ők szegregálva vannak az iskolákban és rasszizmus van, meg hátrányos megkülönböztetés ellenük. S rá akarták venni az etnikai kisebbségi szülőket, hogy vegyék ki a gyerekeiket a lakóhelyükhöz legközelebb található iskolából és írassák át egy távoli, de fehérek által látogatott iskolába.

Mi lett a következmény? A szülő az szülő, nem hülye, úgyhogy elzavarták a sötét jogvédőket melegebb éghajlatra, bolondok lettek volna a gyerekeiket elválasztani a barátaiktól és egy távoli iskolába átíratni csupán pár sötét jogvédő kedvéért.

A jogvédők persze úgy értelmezték az elutasítást, hogy ezek a szegény tanulatlan emberek képtelenek felismerni az ellenük irányuló szegregációt és hátrányos megkülönböztetést, szóval nem vette el a kedvüket a kudarc.

Na ilyenek ezek a harcos antirasszisták.

parlamentarista 2011.04.28. 18:11:01

@panelburzsuj:
a legtöbb pályazatíró nem látja - vagy nem akarja belátni, - hogy a kormány csak abból a pénzből tud új munkahelyet teremteni, amit másik munkahelytől elvesz.

azt még belátja, hogy a folyamatos eladósodás zsákutca, de innentől kezdve mondja a szocialista tervgazdaság dumát - az egyik vállalattól amit lehetett csak vegyenek el, mert nyereséges, a másiknak meg adjanak, hogy ne legyen veszteséges. és ezek után ez a legjobb esetben az, hogy feláll az országos tervhivatal. rajzolják a legyezőábrákat a statisztikusok. az elvtársak pedig az optimista, és hurráoptimista nyilatkozatokat tesznek a külföldnek, és a belföldnek.

a-kis-herceg 2011.04.28. 18:16:07

@Szimba: nem neked:) ellenzék szót, kormányhoz képest szokták pozicionálni:)

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.28. 18:28:40

@xsasha:

"Ebben nem értek egyet. A demokrácia ilyen jellegű megközelítése nem igazán működőképes a társadalom kompetenciahiánya miatt. Én egy knight rider típusú demokráciában hiszek. Ahol a kormány nem kormány, hanem sofőr. Ma már olyan a technikai és logisztikai fejlettség és akkora a sebesség, hogy az autóvezetést nem lehet laikusokra bízni. Én úgy gondolom, hogy a társadalomnak az irányt és a célt kellene megmondania, és a sofőr oda viszi, nem pedig vezetéstechnikai dolgokba beleszólni, amihez nagyon nincs kompetenciája a társadalomnak.

Ma mindenkinek mindenről véleménye van, ez nem jó. Éppen elég, ha az embernek arról lenne véleménye, amiben kompetens, és olyan szintű véleménye lenne, amilyen szinten kompetens. Ez az ostoba magyarliberális butítás öröksége, ami a kádári butításra nagyon jól épült rá. (Szóval nem is volt olyan véletlen az MSZP-SZDSZ házasság.) "

Szóval szerinted nem ugyanarról beszélünk?
Mert szerintem eléggé igen.

A társadalom nem az agrártámogatások kifizetésének a rendjéről szóló minisztériumi rendeletet alkotja meg.

Hanem csupán arról dönt, hogy milyen országban akar élni.

Mennyi kompetencia kell annak eldöntéséhez, hogy akarunk-e halálbüntetést vagy sem, akarunk-e közvetlen elnökválasztást vagy sem, küldjünk-e katonákat Irakba vagy sem, engedélyezzük-e a bordélyházakat vagy sem, pályázzunk-e olimpia rendezésére vagy sem stb. stb. stb. ?

Nem sok.

Az ilyen szintű kérdéseket bizony a társadalomra kellene bízni, mert ha az országgyűlés ennyi sok kérdésben ellentétes véleményen van az őt megválasztó szavazókkal, akkor kizárt, hogy a képviselők a választóikat képviselnék, tehát még közvetett demokrácia sincs.

Amellett a képviselő az nem egy szakma, semmivel sem lesz kompetensebb valaki csak attól, hogy megválasztották képviselőnek. Különben sem szakmai kompetencia alapon döntenek, hanem pártérdekek mentén.

Ha hoznak valami egészségüggyel kapcsolatos törvényt, akkor a kormánypárti padsorokban ülő orvosok lelkesen támogatni fogják, míg az ellenzék soraiban ülő orvosok pedig lelkesen kritizálni. Persze nyilván szakmai alapon. Csakis.

Na tehát a legfőbb irányokat, alkotmányos kérdéseket bizony a népnek kellene eldöntenie, és a döntésnek megfelelő törvényeket hoznia az országgyűlésnek, amelyeket a kormány végrehajtat.

A fordított irány is egy működő politikai rendszer, szó se róla, csak éppen nem demokrácia.

Demokrácia az, ahol a közösség (csaknem) egésze dönt a közösség egészét érintő kérdésekben és a többségi álláspont érvényesül.

Ahol csak néhány száz fős csoportok döntenek tetszésük szerint a sok milliós közösségek életéről az nem demokrácia, hanem oligarchia.

megszűnt 2011.04.28. 18:36:38

@nyünyüge:
Igen. Ez a tökéletes béke. Két politológus van az Indexen és akkor én nem teszek kivételt. Mindkettőt megvitatom. Ezentúl mindig.

Amit lehet: figyelni a villanásokat.
Ez mindig hiteles s olykor találó.
Nem alakítás, csak kivárás.
Nem növekszik,
mindössze összeáll.

(Petri György)

panelburzsuj 2011.04.28. 18:37:29

@parlamentarista:

Éjjel ajánlottam Ubulnak, hogy ha a nagykerekben csakis hitvány elemózsiát árulnak, csapjon fel nagykereskedőnek, és verje le a sok kóklert.

Nem, ő büfés.

Megsértődne, ha megkérdezném: és céhes vagy törzsgárdista büfés-e teccel lenni?

a-kis-herceg 2011.04.28. 18:38:56

lényeg és szomorú valóság. fides önkormányzatok 2006 óta tartó ámokfutása...

index.hu/gazdasag/magyar/2011/04/28/adossagukba_fulladnak_az_onkormanyzatok/

ulrike (törölt) 2011.04.28. 18:41:22

@Akitlosz: Ennyit kulturált vitakészségedről:
'A kurva anyádat barmozd te kövér disznó!'
Ugye nem kell mondanom, kitől az idézet.

ulrike (törölt) 2011.04.28. 18:44:07

@a-kis-herceg: Nem ámokfutás, hanem nem ortodox gazdasági módszerek.

a-kis-herceg 2011.04.28. 18:45:52

@ulrike: ja ja:) egyik hódmezővásárhelyi NAGY fid eszes barátom is mindig ezt mondja:

előre kell menekülni. újabb hitel, nagyobb fogyasztás és majd pörög a gazdaság...

a-kis-herceg 2011.04.28. 18:47:41

@ulrike: pechjére a saját életét is így intézi... majd meglátjuk a végén

a-kis-herceg 2011.04.28. 18:51:20

döbbenet... rohadt világ. és nem egyedi ügy... már csak ilyen van

index.hu/video/2011/04/28/megsem_bontottak_a_gardonyi_allomason/

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.28. 18:59:56

@parlamentarista:

"hitelpénz nélkül szerintem nincs modern gazdaság. az apple bemutatta az új ipad-et. és képtelenek voltak annyi darabot legyártani, amennyi megrendelés érkezett hozzájuk. mert a bankok előzetesen alábecsülték a keresletet. persze olykor meg túlbecsülik, és túlfinanszírozzák a gyártást."

Biztos, hogy csak hitelből lehet megvalósítani egy új ötletet, piacra dobni egy új terméket?
Biztos nincsen senkinek sem befektetni való pénze?
Nem éri meg vállalkozni, ha a nyereséget elviszik a banki hitelkamatot.

"persze elő kellene azt is írni, hogy egy lakossági bank csak annyi pénzt adhasson kölcsön, amennyit a betétesektől összegyűjt"

Na ez az, itt a probléma. A hitel jó dolog, csak nem a semmiből teremtett fedezetlen hitel. Túl sok a hitel a világban.
Elméletileg hússzor annyi pénzt hitelezhetnek a kereskedelmi bankok, mint amennyi betétjük van. Hússzor annyit.
Gyakorlatilag tehát a hiteleknek csak és kizárólag a (vissza)fizetőképes kereslet szab határt. A bankok gyakorlatilag korlátlan mennyiségben tudnak hitelezni, és meg is teszik, ha garantálva látják a megtérülést.

Amikor Józsi bácsi bemegy a bankba hitelért, akkor az a pénz, amit majd meg fog kapni hitelként még nem is létezik.

Akkor keletkezik, amikor aláírja a szerződést a bankkal, akinek ezzel joga lesz a semmiből pénzt teremtenie, és ráírni Józsi bácsi számlájára.

Szóval a hitel, jó hasznos és fontos dolog a gazdaságban.

A semmiből teremtett hitelpénz az nem az.

Sokkal több a világban a hitel, mint a pénz, így ha most minden pénzt az egész világon hiteltörlesztésre fordítanának, akkor az összes pénz a bankokba vándorolna, nem maradna egy fillér sem. S még mindig maradna jócskán hitel. Így az ingatlanok, egyéb vagyontárgyak is a bankokhoz vándorolnának.

Na ez a hitelpénz értelme és ezért van feltalálva.
Globálisan a hitelek visszafizethetetlenek.

Ahhoz, hogy ne boruljon a mutatvány egyre újabb és újabb és újabb hiteleket kell kihelyezni, ahova csak lehet.

Ugyanis az újabb hitelek által a gazdaságba kerülő pénzből tudják a régi adósok visszafizetni a régi hiteleket.

Nem a pénzből lesz a hitel, hanem a hitelből a pénz.

"szóval ehhez sajnos orbán viktort el kell zavarni a picsába. innentől kezdve vagy a szociknak kell visszatérni az államhatalomba,"

Ezt most komolyan mondod, hogy a szocialisták képviselték a helyes, követendő gazdaság- pénzpolitikát?

Hogyan is alakult az államadósság?
Ha ennyire a szocialisták a nemzet felvirágoztatásának a letéteményesei, akkor miért nem tették ezt meg a 8 évükben?

"azaz közhatalmat a kormány és az önkormányzatok között megosztani. szerintem egy vidékies és egy városias önkormányzati rendszer kellene. amiről elég sokat szoktam regélni."

Ezzel az a gond, hogy nem hatékony ha minden település saját maga vet ki és szed be adót. Ez rengeteg adóhatóságot jelent, rengeteg apparátussal.

Aztán meg a polgármesterek is nagyon szeretik hitelből szórni a pénzt. Mi történik ha csődbe megy egy önkormányzat?
Bezárják az iskolát, óvodát, önkormányzatot?

Vagy mindig lesz valaki nagy testvér aki kihúzza őket a csávából?

Ha a nagy testvér ezt meg tudja tenni, akkor nem jobb, ha eleve a nagy testvérre vannak bízva a pénzügyek?

Korrupció mindig volt, van lesz, csak nem mindegy, hogy mennyien férnek hozzá a közpénzekhez.

Minél több az éhes szájú közpénzekhez hozzáférő politikus annál nagyobb lesz a korrupció.

bóra77 2011.04.28. 19:01:44

ezt nem hiszem el!!!
Orbán Viktor Hajdú Péter Frizbi c. műsorában adott interjút, most láttam belőle részleteket. Helyszín: szabad ég alatt, kerthelyiség feeling. Hajdú Péter tegezi Orbán Viktort. Ja téma: Gyöngyöspata.
és ezt most miért vagy hogy???,

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.28. 19:07:34

@xsasha:
"Ok, hogy Széchenyi is osztrák körökből jött, és magyarul se tudott gyerekkorában"

Ezt honnan veszed?

Egyike a sok Habsburg mítosznak.

panelburzsuj 2011.04.28. 19:09:17

@a-kis-herceg:

Ne aggódj, a nemzeti érzelmű sajtó vitriolos publicistái nyilván ezeketa ziccereket se hagyják ki.

Holnap bayerzsolttól szekereszabolcson át aristóig mind hitet fognak tenni a megrövidített kisvállalkozók mellett.

Csak figyeljél erősen ...

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.28. 19:22:12

@radala:

"Őszintén szólva úgy tűnik a mandinert olvasva,illetve egészen pontosan a kommenteket, hogy az egész ország Jobbikossá lett."

Az indexes blogok nagy részét olvasva pedig olyan, mintha az egész ország vörös lenne, holott csupán kitiltják a más véleményen lévőket a szólásszabadság nevében.

ulrike (törölt) 2011.04.28. 19:23:16

@a-kis-herceg: Az még nem lenne olyan nagy baj, hogy a sajátját rendezi unorthodox módon, de a miénket is hasonlóan rendezik. Aki egy éve menekül, az jobb, ha leáll, vesz egy nagy levegőt, bocsánatot kér a felesleges rohangálásért, majd elkezd komolyan dolgozni.
Jesszusom! Lehet, hogy ez utóbbiról még csaknem is hallottak?

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.28. 19:37:39

@xsasha:

Így van.
Jó látni, hogy akad itt olyan is, aki érti a dolgokat. .-)

jjulie 2011.04.28. 19:42:05

@Akitlosz:

színtévesztő vagy seggfej

a-kis-herceg 2011.04.28. 19:43:26

@ulrike: foglalkoznak velünk... ez is valami... plusz divat lesz újra a nácizmus

a politikai elit, az pont a kiválasztódási folyamat miatt a "LEGALJA"... minden tekintetben. sose dolgoztak. ÉLŐSKÖDNEK. hagyomány:

1011 éves feudalizmus

bariga 2011.04.28. 19:57:54

@Akitlosz: semmi baj tényleg, szerinted nem stiches, szerintem meg jelentősen. Ez a vélemény szabadsága, Neked meg valószínűleg kettesed volt történelemből, de lehet hogy a reál tárgyaknál pótoltad a kiesést. Szebb jövőt kívánok Neked, magamnak meg az ellenkezőjét.

bariga 2011.04.28. 20:03:17

@xsasha: nem szívesen avatkoznék bele a magasröptű beszélgetésbe, de az SZJA-t nem a munkaadó fizeti, hanem a munkavállaló. A munkaadó költségeit a TB járulék csökkentése csökkentené. A közgazdaságtan egy nehéz műfaj, a jelenlegi kormány is keményen küzd, hogy megértse a törvényszerűségeit. Eddig kevés sikerrel, de a remény hal meg utoljára.

bariga 2011.04.28. 20:05:04

@bóra77: ez csak egy elgurult gyógyszer, hogy plagizáljam Kósa urat. Ami jó benne, hogy addig sem tudott mást csinálni.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.28. 20:06:41

@radala:

Szóval az úgy van, hogy ha mondjuk diktatúra van, akkor a nép szabadságra vágyik, nehogy már egy diktátor írja elő, hogyan éljen!

Ha meg anarchia van, akkor a nép rendre vágyik erős kezű vezetőt akar, aki végre rendet tesz.

Szóval a társadalom mindig tart egy optimális középérték felé.
Ha valamelyik irányban tartósan kileng a társadalmi helyzet, akkor szükségszerűen felerősödnek a másik irányba ható, vagy hatni akaró erők.

Azaz létezik az anarchiának, a szélsőséges liberalizmusnak az a foka, amikor az emberek elkezdik szeretni az egyenruhát, mert az nyújt biztonságot, az sugároz erőt.

Na így megy ez.

ulrike (törölt) 2011.04.28. 20:07:57

@a-kis-herceg: Igen, de valamikor régen, ha nem jött be a bolt, akkor pl. egy Tomori Pál legalább kiállt a mezőre is ha kellett, és az életével fizetett a hibákért. Ezek a késeiek meg kiállnak, és azt mondják, hogy nem is úgy van, ahogy van, majd a mi életünkkel fizetnek.

panelburzsuj 2011.04.28. 20:13:25

@ulrike:

Mert ez már demokratikus feudalizmus.

ulrike (törölt) 2011.04.28. 20:37:22

@panelburzsuj: Hát igen, magam is ettől tartok. A nyugati világban a feudum öröklődött. De nálunk most minden kormányciklusban újraosztják. Ez inkább olyan, mint az ottomán birtokos rendszer.

ubul2000 2011.04.28. 20:43:17

@panelburzsuj: Nem mondtam, hogy a nagykereskedők csak hitvány portékát árulnak. Azt mondtam - ha tehetem, én csak magyar zöldséget veszek, mert nem lehet összehasonlítani a külföldivel. Viszont - pl - a kínai fokhagyma olcsóbb - sokaknak ez számít. A baj az, hogy a nagykerben csak az van, magyar nincs, vagy elvétve.

Miért nem csinálok nagykert
1. Nincsen akkora tőkém
2. hiányzik a kapcsolatrendszer, annak kiépítésére meg már öreg vagyok

6.Lenin 2011.04.28. 20:50:25

Még nem is volt igazi hőség, oszt, mit nem találok. Pedig azt hittem, mire visszatérek a sok zseni ballib helyre tesz mindent.

Mi lesz itt nyáron?

Sokat szenvedett kishazánkban kádár népe elnáculván fetreng a demokratikus feudalizmus fertőjében.

Azta!
Ezt sokk 1x-re megemészteni. Meg valami ottomániákusok is kavarnak.

aszekelyek 2011.04.28. 20:56:15

@panelburzsuj: azt a zsíros profitok megadóztatásából lehet levezetni. Amiért nyivákolnak a multik, jobban , mint a bankok...@bariga: több kisebb adót is eltöröltek és a társasági adót is csökkentették. Sokkal egyszerűbb is.Nem vezettek be semmilyen új adónemet, mint a z adócsökkentés kormány:) és nem is emeltek adót. Ebben a piszokul sarokba szorított pénzügyi , készen kapott helyzetben. Ehhez hasonlóban sem voltak előző kormányok, mégis folyvást sarcolták a népeket. A nincsből osztogatni, az gyurcsány tempó.

parlamentarista 2011.04.28. 21:00:30

@Akitlosz:
nézd, odáig egyetértünk, hogy túl sok hitel van.

-- a lakosságnak nem volna szabad végtelen hitelt adni, hanem csak annyit, amennyi lakossági megtakarítás van összesen. tehát lesz majd, aki összességében megtakarít, az kapja a betéti kamatot. és lesz, aki meg hitelre szorul. ő fizeti a kamatot. és a bank ezek között csak egy puffer. minden forintnak van fedezete. mintha a trezorból vennék elő a készpénzt. ez a lakossági bankolás.

-- ez működik még az agrártermelésben feltéve, hogy az szövetkezeti jelleggel működik. mert akkor például nem kell olyan sok traktor. és egyébként traktort szövetkezeti jelleggel lehet szerelni, és összeszerelni. ez egy működő dolog. gépállomás. megszerelték a zetort, és ha kell összerakták.

-- de vannak ágazatok ahol ez nem működik. ami nem kötődik a földhöz. ami nem agrártermelés, hanem tisztán ipar. ami nem tradicionális, hanem high tech. oda hitel kell. le kell előre gyártani a sok cuccot. és azért kell előre gyártani, mert egy ilyen eszközön előtte sokáig agyalnak, és persze koppintani mindig könnyebb. tehát az értékesítésben kell, hogy legyen valami fórod. mert ha nincs, akkor cseszheted. se a kereskedő, se a vevő nem fogja azt mondani, hogy jaj, nem tudsz szállítani, akkor várunk, és addig másoktól nem vásárolunk. tehát a tömegtermeléshez kell hitel.

te azt mondod, hogy jöjjön a kockázati tőkés. csakhogy ennek is vannak korlátai. mert kockázati tőkés üzletrészt kér. ő az üzletrészek adás-vételével foglalkozik. befektetnek 100 garázscégbe, és ha 1 bejön, akkor pénzüknél vannak, ha 10 jön be, akkor óriási nyereség. ha viszont 0, akkor elúszott a pénz. de ők üzletrészt kérnek. tehát nekik el kell adni a céged egy részét. így nem lehet végtelen pénzt bevonni.

szerintem az van, hogy a szoftvert mindig önerőből kell csinálni. illetve az első prototípust. szóval a szellemi részt. mert ahhoz nem kell sok pénz. ehhez szerintem nem szabad felvenni hitelt. szóval sok olyat láttam, részben én is belefutottam ilyenbe, hogy zálogosítsunk el ezért valamit. a szellemi részt önerőből kell megcsinálni. a sorozatgyártáshoz kell hitel, ha addig eljutsz. de ez még kevés.

a médiához, a reklámhoz kell kockázati tőkés. annak az első kérdése, miben jobb, vagy miben más, mint a piacon lévők. megérti, hogy mit tud. oké. megérti, hogy ebből le tudnánk gyártani n darabot. de itt még nem ér véget a sztori. mert ezt a terméket el kell kezdeni reklámozni. és ez is nagyon sok pénzbe kerül. és ehhez kell a kockázati tőke. megfinanszírozza a kampányt, és üzletrészt szerez a vállalatban. ha a terméked bejön, akkor a kockázati tőkés üzletrészének értéke megnőtt. ők nem ragaszkodnak a céghez. ők érzelmileg ehhez nem kötődnek, meg nyilván abból élnek, hogy ezeket adják-veszik. de a hitelezést nem tudod kikapcsolni, mert akkor a kockázati tőkéseké lenne minden.

tehát van 1) az önerő, van 2) a hitel, van a 3) kockázati tőkebevonás. és van egy 4) amikor az egyik cég megveszi a másikat. szakmai befektető felvásárolja. ebben az esetben eladtad a cégedet. kapsz valami lelépési díjat. de itt a 2) pontot nem lehet kilőni. mert akkor nem lehet előfinanszírozni a termelést.

---

na most, hogy ne legyen nagyon offtopik hasonlítsuk ezt össze azzal, amit törökgábor felszínes elméleteinek egyikével gábor azt mondja, hogy a pártok a piaci logika alapján működnek, és egyébként ez szerinte demokratikus működés. nagyjából ez török egyik filozófikus alapállítása.

csakhogy nem így működnek a pártok, illetve egyes részleteiben mégis csak, de az éppen nem találkozik a népakarattal, az éppen nem demokratikus. az a rész például igaz szerintem, hogy kockázati tőkések a kampányba teszik a pénz. és a pénztárosok vélhetően tudják, hogy kinek mekkora üzletrésze van a pártban, és ezeket adják veszik. na most ha egy ilyen nyilvántartás kikerülne, nem hiszem, hogy mindenki tapsolna, hogy hű de jó.

másrészt itt az üzletrészek összértéke véges. valójában itt zéró összegű játékot játszunk. mert a fidesz csak úgy nőni, ha az mszp árfolyama csökken. na most a piacon nem így van. hanem van ilyen is, meg olyan is, hogy egy cég úgy értékelődik fel, hogy a többit ez nem húzza le akkor sem, ha versenytársak. a facebook végeláthatatlan módon felértékelődött, de a google nem zuhant meg ugyanenyire. pedig erős konkurencia van. SEO, SMO. search engine optimization. social media optimizaton. hol akarsz jelen lenni. a keresőmotor találatiban, vagy a közösségi médiában. versenytársak, de nem úgy, mint az fidesz és az mszp.

a piaci logika ott megbicsaklik, hogy a pártoknál nincs tömegtermelés. mert a pártoknál a termék maga párt. és abból egy van. szóval csak egy prototípus van. és nincs mögötte innováció, hanem csak marketing az egész. a google is marketing. de ott megvehetem a betűreklámjait hugyért, szarért, és azon hülyére keresik magukat. mert sok kicsi sokra megy. kattingatnak az emberek, és csörög a pénz. a facebooknál ugyanez. de nincs az, hogy kiáll zuckerberg, és akkor mondja, hogy a larry page kapja be. illetve ha mondja, akkor is csak viccből leszi. de mondjuk nincs olyan, hogy szijjártó petik mondják, hogy az elmúlt nyolc évben a google tönkretette, és most majd a facebook. hiába mondja török, hogy ugyanaz a kommunikáció. pont az ellenkező. komplementer piac ez. minden szempontból.

és a pártlogikából nem következik a tömegtermelés. és nincs az sem, hogy önként megvásárolom a piacon terméket, hanem köteles vagyok finanszírozni a pártok működését. ez nem a piaci logika. facebook adó nincsen. fidesz adó meg van. ami nem a közintézményi működéshez kell, hanem a fidesz működéséhez. ahhoz, hogy a kockázati tőkések a pénzüket visszakapják. a piacon nincs ilyen. törökgábor állításai csak felszínesen igazak. szóval semmivel sem jobbak, mint akik azt mondják, hogy a cigányok bűnözők. sőt rosszabbak abban az értelemben, hogy nehezebb elmagyarázni a hazugságokat az elvtelen pragmatizmus mögött.

persze én azt állítom, hogy törökgábor gonosz, mert egyrészt nem ismerem, másrészt elhiszem, hogy nem az. de ahhoz kell egy álnaivitás, hogy ezeket ne lássa. persze én értem, hogy ha erről írna egy könyvet az nem lenne bestseller, vagy lehet, hogy az lenne, de túl kockázatos ilyet írni. oké. csak akkor szerintem tisztességesebb volna nem állítani azt, hogy a pártlogika piaci logika. szerintem majdnem komplementer a kettő.

szerintem az volna jó, hogy a kampányok - a napi szintűek is átvennék - a piacon elismert elemeket. például az lmp, vagy akárki csinálhatna ilyen típusú reklámokat.
www.youtube.com/watch?v=C5z0Ia5jDt4

tehát akkor egyetértenék törökkel, ha azt állítaná, hogy a kampányoknak teljes egészében a piacon bevett marketing eszközöket kellene használni. csak akkor ehhez mondanivaló kellene. és humor például.

panelburzsuj 2011.04.28. 21:02:18

@masni55:

"Meg kell találni a beavatkozás pillanatát, ez teszi művészetté a magyar politikai élet irányítását" - mondta. Orbán szerint akkor kell beavatkozni, amikor már az egész ország akarja azt, és ez a pillanat most jött el.

Igazán figyelemre méltóan kreatív megfogalmazás a politikai gyávaságra. (Kétharmad már smafu, majd ha kilenctizedünk lesz ...)

(Hogy 6. Csámcsogónak is leessen valami kis rágnivaló ... )

panelburzsuj 2011.04.28. 21:06:40

@ubul2000:

A szurkapiszkán (ideiglenesen... :) túllépve: vajon ha ilyen tömeges az igény a hazai származású élemiszerek iránt, miért nem áll rá egy keleő pénzű és kapcsolatú szervezet? Miért pár csomag gyöszött sárgarépával szégyenkező "szociális" boltokkal erőlködünk?

(Figyelem: nem többségi, csak tömeges igényt mondok. Fél-egymillió fogyasztó gondolom, tömeg ... )

aszekelyek 2011.04.28. 21:08:22

@6.Lenin: .ÖÖ elnáculván:)) ez jóóóó Az a csoport, amelyik csupa rosszarcúból áll, maximum rasszista briganti. Ők nem nemzetiek. Ők simán rasszisták és agresszió kezelési problémáikkal küzdenek. Szabálykövetéssel nem lehet őket megvádolni. Személyiségvonásként sem. Sajnos ezt nem a Lipóton és nem is csoportterápián művelik.Hála a szcientológusoknak és az ő mengelicájuknak.. Az ilyen aljasságokhoz , ilyen illetőket szokás felhasználni. Már nagyon régóta. Szerinted miért pont azon a településen kavarták meg a bilit? Elég sok heklyütt volt még rablógyilkosság is, ahol együtt élnek azóta is a népek. HAllom arra bíztatják az ott éélú romákat, hogy költözzenek el, -egyesek. Mindtam is a férjemnek, gyurcsányi valószínüleg csak nekik fog adni pénzt... HA elköltöznek, akkor majd a rosszarcúék polgármestrét megválasztják simán???? Artta figja verni a mellét rosszarcú csapatfőnök véderőlködés közben, hogy elüldözte őket? A lömp meg majd bizonyítékként használja őket és persze fleto is... Tényleg politikai megrendelés bűze lengi körül ezt az egész cirkuszt.Minél előbb ezeket a szabad csapatokaT JÓ HOSSZÚ VIZSGÁLATIBA KÉNE ZÁRNI. a BÍRÓSÁG MEG NAGYON SZÉGYELLJE MAGÁT. A terrorelhárítók vegyék inkább gondozásukba őket..ugyanis ezek terroristák szerintem.

panelburzsuj 2011.04.28. 21:10:18

@lüke:

Hirtelen rádtört az öregség?

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.28. 21:16:26

@HZ:

"ez ugyanis nem mond annak ellent, hogy az alkotmányt mindig is elvetették, illetve ideiglenesnek szánták, csupán annyit, hogy nem teljesen hasznavehetetlen."

Pontosan.
Engem is meglepett, hogy pont a bloggazda nem érti.

panelburzsuj 2011.04.28. 21:17:24

@parlamentarista:

(mondom, hogy érdemes téged bökdösni)

(én homok, te a kagyló = együtt gyöngyöt termünk a bálázott szénakazalban ... mint két kicsi legó! :))

panelburzsuj 2011.04.28. 21:20:20

@aszekelyek:

"Artta figja verni a mellét rosszarcú csapatfőnök"

Ez valami indián dialektusban van?

aszekelyek 2011.04.28. 21:23:20

@radala: Mindenről a zorbántehet, hisz tudod....:DDD

@panelburzsuj: Már ráált. A környékünkön nagyon jó áron CBA forgalmaz magyar zöldségeket, gyümölcsöt. Viszik, mint a cukrot. Nem kell lemászni a piacra és nem kell méregdrágán megvenni sem. Tájékoztatlak, hogy csak magyar élelmiszerlánc képes ezt megtenni. Ezek nincsenek gén kezelve,, gyorsan romló áruk. Nem fognak két hétig érni a boltban, aztán elrohadni, íz meg semmi. Se csicsa, se többhetes eltarthatóság. Mégsem akarunk olyan vackot enni, amibe bele se lehet harapni, mert kitörik az ember foga...Szörnyű, vághatatlan, csak repedő répát sem kérek. A kiskertben termettet kérem. Sok ezer évig ettük azt mi , emberiség. Az ki van már próbálva rendesen. Tény, hogy a multinak azon nincs haszna amit én a kistermelőtől vásárolok.Vagy a CBA -ban. Nem puffasztott, van íze és normális méretű.Erre vn igény. Meg arra, hogy olcsó legyen.

masni55 2011.04.28. 21:25:12

@panelburzsuj: "Orbán szerint az állam és a miniszterelnök dolga, hogy megvédje az embereket, ezért a kormány szerdán kezdeményezte is a Btk. szigorítását...
Eddig volt a türelem és a szabadság - mondta."
No és most mi következik, na mi? A gyülekezési szabadságnak határai.

aszekelyek 2011.04.28. 21:26:07

@panelburzsuj: Ez a holnap kapok szemüveget dialektusban van, kérlek:) Helyesen : Arra fogja verni a mellét....? :) p.s.Talán az érdemi részéhez is lehet hozzászólni akkor....)

aszekelyek 2011.04.28. 21:28:06

@butus: No és jullie milyen minőségében trágárkodik éjjelente? Azt is meg tudod ilyen tutira m írni?

lüke 2011.04.28. 21:28:25

@panelburzsuj:
úgy nézek én be?
dehogy, OV-t idéztem
figyeljetek:)

6.Lenin 2011.04.28. 21:31:29

@aszekelyek:

Ma délelőtt tévézgettem és véletlenül belecsöppentem 1 kerekasztalba, na amit ott mondtak, hát nem tudtam hirtelen fiú-é vagyok, vagy szende leányka.

Kénytelen voltam kitapogatni a bizonyosság végett.

Ott hallottam hasonlókat, aztán benéztem ide, detto.
Ilyen sűrű sexvizsgálatra nem vagyok berendezkedve.

Néhány napig komolyabb dolgokkal voltam elfoglalva (unokáztam), már szépen kezdett tisztulni a világ bennem, aztán tessék, utána néztem, mi is történt közben. Kár volt.

Igazad van, rossz arcú emberek játszanak a tűzzel, miközben jó arcúnak látszók matatnak a kakiban.

Szerencsére a többséggel nincs gond.
Szerintem.

aszekelyek 2011.04.28. 21:32:43

@Akitlosz: Neked is feltűnt, hogy mióta nincs itt hoplita? Talán csak nem ő is ott rontja a levegőt? HA csak úgy nem?! Nagyon mondogatta, mintha már a zsebében is lenne, a választás, meg a többi elfoglalása is. Ezért még szóltam is neki, hogy szerencsétlen egy szóhasználat.

panelburzsuj 2011.04.28. 21:32:50

@aszekelyek:

Pár napja már hozzászóltam "Gyöngyöspatához": összpárti idiotizmus.

Semmi okot nem látok arra, hogy változtassak vagy bővítsek.

masni55 2011.04.28. 21:35:07

@panelburzsuj: Erről szól TG új posztja. :D

aszekelyek 2011.04.28. 21:38:26

@6.Lenin: Én is unokáztam ma. Tegnap este néztem a TÉTET. Ungváry ... brrrr... MAayar Kornélia volt a legszolídabb....Azt meg láttam a szememmel, hogy rosszarcúak és rosszban sántikálnak.

panelburzsuj 2011.04.28. 21:40:02

@masni55:

Előbb azért körbeszaglássza, hogy erre mit fognak lépni a fasisztákok, és hogy hogyan zúg vagy bólogat hozzá a köznép.

Nagyon fájhat ám az az elvesztett egymillió ...

aszekelyek 2011.04.28. 21:40:37

@panelburzsuj: No azért egyes idióták jobban kitettek magukért..., a kormányra uszításban. Opportunizmus ezt nem látni. Mindenkinek jó éccakát!

ubul2000 2011.04.28. 21:58:33

@panelburzsuj: :))))

Azért, mert a tömegigényt kielégítő üzemek (szállodák, étkeztető vállalatok leszarják, hogy milyen az íz, ők az olcsóságot tekintik fő szempontnak. És ez a zöm. A nagykereskedőnek pedig elsősorban a nagyfogyasztóket kell kielégíteni. Leszarja, hogy az én 10-20 kilós fokhagymaigényem milyen, amikor az olcsóbból mázsaszámra ad el. Ezért nincs olyan nagykereskedő aki ráállna a magyar termékekre, amíg azok nem támogatottak, és ömlik be a külföldön támogatott termék.

Ezért kellene lehetőséget teremteni arra, hogy a kisfogyasztók is vásárolhassanak kistermelőtől.

Csak példaként mondom el az "egészséges táplálkozás kampányának" káros hatását.

1. Sok helyen a pörköltet olajjal(!) készítik. Kétségtelen, formailag ugyanúgy néz ki, mint a zsírral készült. Hanem az íze... Az olaj-lobbi arról elfelejtette tájékoztatni a felhasználókat - sok szakács sem tudja - hogy az olajban nem oldódnak ki a hagymában lévő illó olajok, ami igazán zamatos lesz a pörkölt. Aztán nem értik, hogy miért van az, hogy bár apait-anyait beleadnak az elkészítésbe, az mégsem lesz olyan ízű, amilyet szeretnének

2. Az olaj-lobbi fennen hírdeti, hogy az olaj egészségesebb, mint a zsír. Azt elfelejtik hozzátenni, hogy ez a hidegen sajtolt olajokra vonatkozik. Amit te megveszel, az általában nem az, és ami így kijön a gyártósorrol - arra bizony már nem igaz ez az állítás.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.04.28. 21:59:57

@aszekelyek: ha nem vetted volna észre én csak jjulie szövegét idéztem. Tőle érdeklődjél.

vinczej · http://vinczej.blogspot.com 2011.04.28. 22:00:05

@Akitlosz: Kösz a biztatást! :-)

Azt hiszem, a fülkeforradalom valóban változást hozott azzal, hogy kezdenek időszerűtlenek lenni az elmúlt 20 év poltikai és választási precedencia-szabályai.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.29. 00:45:56

@parlamentarista:

Az automatizmusokkal az a baj, hogy lehetnek olyan speciális, rendkívüli helyzetek, amikor nem jó betartani őket.

Szerintem egyértelmű, hogy az lenne az ország számár hosszú távon előnyös, ha az államadósság folyamatosan csökkenne. Mégpedig normálisan, abszolút mértékben és nem GDP arányosan, ami nem valódi csökkenés, nem csökkenés.

Ettől persze el lehet térni, szükség esetén. Szükség esete a háború, nagy katasztrófa, esetleg tartós, súlyos recesszió - de semmiképpen nem a normális működés esete, amikor fejlődik a gazdaság és elvileg semmi gond nincs. Ha ilyen körülmények között adósítják el az országot, akkor probléma esetén azonnal államcsőd fenyeget, mert nincs semmi tartalék, sem újabb hitel. Legfeljebb az IMF-től. Lásd Magyarország 2008.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.29. 00:50:11

@parlamentarista:
Minél kevesebb pénzt szív ki az állam a gazdaságból és oszt újra a haveroknak annál jobb, annál hatékonyabb a gazdaság, annál kisebb a korrupció.

Ez az EU-s és egyéb pályáztatósdi nagyon szocialista módszer.
Egy vicc, hogy a pályázatíró már külön szakma lett.

Nyilván olcsóbb és hatékonyabb, ha a gazdaság szereplői maguk döntenek a maguk által előállított jövedelmekről, mintha az állam elszedi tőlük, majd mindenféle bizottságok meg kúr a tóriumok visszaosztják a nekik szimpatikus vállalkozásoknak. Persze ne mindet. Előbb leveszik belőle a sápot, a bizottságok fenntartásának, a pályázatok elbírálásának a költségeit.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.29. 00:54:05

@ulrike:

Hozzád ki szólt?

Amilyen az adjon isten, olyan a fogadj isten.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.29. 00:57:29

@bariga:

Én viszont neked szebb jelent is kívánok!

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.29. 01:04:59

@bariga:
"nem szívesen avatkoznék bele a magasröptű beszélgetésbe, de az SZJA-t nem a munkaadó fizeti, hanem a munkavállaló."

Ez elvileg igaz.
Gyakorlatilag a munkavállaló soha nem látja a személyi jövedelemadóját, azt soha nem tarthatja a kezében, számláján. Eleve már meg sem kapja a munkáltatójától. Technikailag a munkáltató fizeti be az alkalmazottai személyi jövedelemadóját.

Talán ezért is sok munkáltató a saját költségének éli meg.
S valóban sok munkáltató és munkavállaló úgy éli meg, hogy nettó 200 000 mennyibe kerül a munkáltatónak.

Elvileg a munkabérnek valóban csak az elvégzett munkától kellene függnie és semmilyen mértékben nem az adójogszabályoktól, azok változásaitól, de a gyakorlat az, hogy ha egy adómódosítással rosszul járnak a munkavállalók, akkor a munkáltatón követelik a kompenzálást, aki semmit nem tehet az adójogszabályok változásáról. Míg ha az adóváltozás a munkavállalókra nézve kedvező, akkor hajlamosak megspórolni a béremelést, hiszen a munkavállaló úgyis "többet keres" a kevesebb adó miatt.

Tehát elméletileg teljes mértékben igazad van, a gyakorlatban sajnos mégsem teljes mértékben.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.29. 01:18:40

@parlamentarista:

"a lakosságnak nem volna szabad végtelen hitelt adni, hanem csak annyit, amennyi lakossági megtakarítás van összesen."

Miért csak a lakosságnak?
Az államkasszának miért nem?
A cégeknek miért nem?

Írod, hogy a kockázati tőkebevonásnak korlátai vannak. Persze, de egyrészt az is adhatja kölcsön a pénzt magasabb kamatra mint a bank, nem csak üzletrészért, másrészt a banki hitelnek is vannak korlátai és hátulütői.

Adott egy cég, nincs adóssága termel valamennyi profitot amiből jól megél.

Adott egy másik cég, ugyanolyan mint az egyik, csak annyi a különbség, hogy el van adósodva.

Ez a második cég hiába működik jól és termel hasznot azt elviszi mind a banki kamat, így a cég már veszteséges, pedig ezen kívül mindent úgy csinál, mint az első cég.

Ráadásul a piaci változások is csak a második céget lökik a padlóra, az elsőt nem.

Ha recesszió van, akkor az első cég egyszerűen csökkenti a termelést, és akkor is hasznot állít elő továbbra is, csak kevesebbet. Semmi gond.

Míg a második céget recesszió esetén már megfojtják a hitelek, a törlesztőrészletek ugyanis nem csökkennek a recesszió miatt, azok változatlanok lennének, de mivel kevesebb a bevétel a cég csődbe megy.

Tehát egy hitelből fejlesztett cég könnyen kerülhet olyan helyzetbe, hogy hiába működik jól és hatékonyan már nem a tulajdonosainak, hanem csak a bankároknak termeli a pénzt és még így is állandóan a csőd fenyegeti.

---

A pártfinanszírozás szerintem sem megfelelő.
Én bevezetnék egy harmadik felajánlható 1%-ot a személyi jövedelemadóból a pártok számára.

Amit azoknak a pártoknak lehetne felajánlani, amelyek az utolsó parlamenti választáson országos listát voltak képesek állítani. Az elért eredmény semmit nem számít.

De ezen felül aztán a világon semmit a pártoknak közpénzből.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.29. 01:24:39

@aszekelyek:

Nem szeretnék személyi kérdésekkel foglalkozni.

Van véleményem a hozzászólókról, de ha lehet inkább megtartom magamnak.

A témák és a vélemények érdekelnek, nem a kommentálók személye.

Persze amelyik nagyon kóstolgat annak néha visszaszólok.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.04.29. 01:27:13

@ubul2000:

Extra szűz olívaolajjal sütni meg kicsit igen drága mulatság lenne.

xsasha 2011.04.29. 08:33:45

@Akitlosz:
Értelek, ebben egyetértünk.
Ezért lenne szükség civil szférára, közgondolkodókra, akik pénzérdek és politikai érdek nélkül elmondják a véleményüket. Ember talán még lenne is ehhez, de nincs sajtó hozzá. A magyar média, elnézést a kifejezésért, egy nagy rakás szar. Ez okozza a valódi problémát. Azt meg lehet fejtegetni, hogy miért olyan a sajtó, amilyen...

xsasha 2011.04.29. 08:46:25

@manyike:
Elég pici cégről lehetett akkor szó, de természetesen nem kizárt. (Bérköltségek/egyéb költségek, kvalifikált alkalmazottak/alacsony bérezésűek, stb.)

xsasha 2011.04.29. 08:47:57

@masni55: Miért nem rögtön a 3. világháború? Kb. az is annyira következik ebből.

xsasha 2011.04.29. 08:55:21

@bariga:
Bocs, de nem értek egyet. A gazdaságtan talán nehéz műfaj, de az egyes elemeit egyidejűleg kezelni még kevésbé egyszerű. Itt egyszerre van szó a kereslet/kínálati egyensúly és az adózás kérdéséről. A gyakorlatban ez pedig úgy nyilvánul meg, hogy hiába a munkavállalónak kell megfizetnie az SZJA-t, a munkavállaló nettóban gondolkodik. Tehát SZJA csökkentés előtt egy munkát ugyanúgy nettó 200e Ft-ért vállalt el, mint SZJA csökkentés után, mert az ő kiadásai változatlanok. Ergo ha egy beruházó az SZJA csökkentés előtt hirdet meg egy állást nettó 200e-ért az neki kerül több bérköltségbe, mintha az SZJA csökkentés után hirdeti meg ugyanazt az állást 200e-ért.

dzsaszper 2011.04.29. 08:55:49

@xsasha: értem a logikát és van is benne valami, de nem ez az egyetlen szempont.
21 éve folyamatosan ezt mondják az egészségügyben dolgozóknak, pedagógusoknak, miközben azért volt és most is akad pénz a bankkonszolidációtól a 4-es metrón át a képviselők költségtérítéséig és a 16%+szuperbruttóig hosszasan lehetne sorolni mi mindenre. Közben ha spórolni kellett, akkor az egészségügy és az oktatás folyamatosan az elsők között volt. Úgyhogy lejárt lemez, beakadt a lemezjátszó és a helyzet kezd teljességgel tarthatatlan lenni.

dzsaszper 2011.04.29. 08:59:28

@bariga: ebben a kérdésben csatlakozom xsasha-hoz. Ami elsősorban számít, az a nettó bér aránya a munkáltató összköltségéhez képest. Hogy milyen arányban vonnak amit vonnak, az másodlagos.

dzsaszper 2011.04.29. 09:02:04

@Akitlosz: ami a politikusokat és a befektetőket illeti, ők valóban 3-4 évre szoktak előre gondolkozni és nem tovább.

Választópolgárként nekem hosszútávú ugyan, de erősebb érdekem az, hogy a környezet legyen kiszámítható és ne fussunk az egyik válságmenedzselésből a másikba -- illetve az, hogy ne kelljen a magyar államnak, aminek mondhatni részvényese vagyok, magas kamatot fizetnie. A nagy kérdés az, hogy kialakul-e Magyarországon az a kultúra, amiben a választók döntő többsége nem veszti szem elől a hossszútávú érdekeit.

xsasha 2011.04.29. 09:04:50

@dzsaszper:
Maximálisan egyetértek.
Ennek a kultúrának a kiépítése az elsődleges feladat, mert magától, mint az ábra mutatja, nem fog "kinőni". De a magyarliberálismédiával szinte lehetetlennek látom a feladatot.

ulrike (törölt) 2011.04.29. 18:40:05

@Akitlosz: Nem szólt senki, csupán szerettem volna emlékeztetni a nagybecsűt, milyen is valóság. Értem, hogy miért nem tetszik. Nem kell magad fennkölt stílusúnak propagálni ott, ahol ismernek.
süti beállítások módosítása