Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) bajnai gordon (15) Bajnai Gordon (2) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) fidesz (130) Fidesz (2) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) gyurcsány ferenc (49) Gyurcsány Ferenc (1) habonyizmus (1) Habony Árpád (1) habony árpád (2) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) Heti Válasz (1) heti válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) jávor benedek (3) Jávor Benedek (1) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) Jobbik (1) jobbik (76) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) karácsony gergely (3) Karácsony Gergely (1) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) median (1) medián (9) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) Mesterházy Attila (3) mesterházy attila (34) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) MSZP (1) mszp (104) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) orbán viktor (114) Orbán Viktor (9) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) Schiffer András (1) schiffer andrás (9) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) Simicska Lajos (2) simicska lajos (3) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szijjártó péter (6) szíjjártó péter (1) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) veszprém (1) Veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
13:10

Csak az nem veszi észre, hogy mi zajlik éppen, aki nem akarja, vagy akinek hivatalból nem szabad – mondta a minap találóan egy ismerősöm. Hogy mire gondolt? Arra, hogy a közéleti csalódottságnak, kiábrándultságnak és közönynek a szintje kritikus pontra ért. A korábbi szobrok ledőltek, a mostaniak meginogtak – a politikus a hazudozás, a mellébeszélés, a lopás és a hozzánemértés szinonimája lett.

Hiába árul el komolyabb tehetséget a mostani kormány elődjéhez képest abban, hogy miképpen adagolja a rossz híreket, hosszabb távon ez a kommunikációs ügyeskedés sem óvhatja meg a Fideszt a nehéz döntések fájdalmas következményeitől. Sőt, minél tovább halogatja a világos beszédet, a szembenézést saját korábbi mondataival, annál érzékenyebbek lesznek a választók a hamisságra. Egy ilyen környezetben minden félremagyarázható, politikailag felhasználható hír felnagyítódik, összeadódik és rombol, ahogy a WikiLeaks szivárgó információira adott heves reakciók is mutatják.

Láttunk persze már ilyet, nem is egyszer. A mostani választói elfordulásban azonban van egy fontos újdonság: nincs semmilyen (pozitív) iránya. A megingathatatlan törzsszavazókon kívül azok, akik ide-oda lépésükkel a választásokat el szokták dönteni, ma mindenkit utálnak, mindenkivel bizalmatlanok. Attól, hogy Orbán Viktor megítélése ma már nagyon más, mint egy évvel ezelőtt, Gyurcsány Ferencnek egy darabbal sem lett több támogatója, a Fidesz jelentős veszteségéből az ellenzék legnagyobb pártja, az MSZP szinte semmit sem profitált. Egyre többen beszélnek kutyáról és ebről a két párt kapcsán, a többség véleménye a teljes magyar politikai elitről lesújtó. Hajlamos azt gondolni az ember, hogy 2010 talán nem is valaminek a kezdete volt, hanem csak a végjáték: a Fidesz és az MSZP által uralt kétpárti szerkezet zárófelvonása.

Mi is szokott történni ilyen helyzetekben? Új arcok jelennek meg a színen, új szereplők, akik a régiekkel szemben határozzák meg magukat, magukra irányítják a figyelmet. Frissek, újszerűek és egyre népszerűbbek. Ehhez képest nálunk a tavaly tavasszal parlamentbe került két új párt ugyanúgy egy helyben toporog, mint a tönkrevert MSZP. Hiába a szocialisták példátlan válsága, az eddig látottak alapján nem elképzelhetetlen, hogy 2014-re is ők maradnak a baloldali tábornak, a másik oldalon pedig még nehezebb elképzelni, hogy valaki a Fidesz helyére lépjen.

Pedig.... Pedig a Jobbik és az LMP kezében is ott lenne a lehetőség. Mai nehézségeikről elmondtam már, amit gondolok, amíg ezeket a problémákat nem oldják meg, valójában még egy számukra ennyire kedvező politikai klímában sincs reményük a helyfoglalásra. De mi lenne akkor, ha egyszer csak alkalmassá tennék magukat erre? A Jobbik az olasz Fini pártjának útját követné, újszerűségét és radikalizmusát megőrizve konszolidálódna, az LMP pedig felismerné, hogy nem elhúzódni kell az MSZP-től, hanem okosan és erőt mutatva rátámadni. A Jobbik „új jobboldalnak”, az LMP „új baloldalnak” nevezné magát, ezzel is jelezve, hogy kettős harcra készül (egyrészt a régivel a saját oldalon, másrészt a másik oldallal), egyértelműen deklarálva, hogy nem együttműködni akarnak a régiekkel, hanem legyőzni, meghaladni, kiszorítani akarják őket. Nem félnének attól, hogy támadjanak: nem keresnének a maiak által parlagon hagyott, lefedetlen, de sokkal kisebb hozamot biztosító helyeket (szélsőjobb, zöldpárt), hanem bejelentenék igényüket a vezető szerepre. Ahogy a korábban liberális Fidesz tette ezt 1994 után a régi jobboldallal, megérezve, kihasználva a lehetőséget.

Hogy mi lenne ekkor? Nem tudom, de a régi kvázi-kétpártrendszer feltehetően nem térne vissza többé.

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr743208784

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A hatalom nem eszköz: frakcióülés 2011.09.10. 19:25:51

Kormányunk az imperialista IMF és karvalytőkés csatlósainak legyőzése után újult erővel folytatja a harcot szeretett hazájának megmentéséért. Pártunk háromnapos, Hajdúszoboszlóra kihelyezett frakcióülése nem okozott csalódást, úgy tűnik zavartalanul ha...

Trackback: Polgár, háború! 2011.09.08. 18:07:14

p { margin-bottom: 0.21cm; }Polgár, háború vívatik Érted az adósság ellen! Úgy tűnik, ha azt megnyerjük, minden szép és jó lesz. Ha az államadósság lecsökken meg a költségvetés egyensúlyban lesz, a társadalom a boldog eufóriában tobzódhat. Tehát megtud...

Trackback: Egy lap 2011.09.08. 18:05:30

Vannak országok és vannak pártok, ahol a centrális erőtér és annak megtestesítője 99,9%-os többséggel győzelmet arat. Az az egy ezrelék „ellenzéki erő” mindig jól mutat a demokráciának és a különböző érdekek és értékek artikulációjának a ma...

Trackback: Sokba került 2011.09.08. 18:03:49

p { margin-bottom: 0.21cm; }A Matolcsy-doktrína megbukott. Az adósság kinövekedésének elve egy globális recesszió közepén egy, a globális gazdaságnak igen kitett országban, Magyarországon nem bizonyult működőképesnek. Bár számos jel utalt erre, a kabin...

Trackback: Kérdéssel hazudik 2011.09.08. 18:03:13

Valami történik a VIII. kerületben.A helyi polgármester népszavazást írt ki a hajléktalanok ügyében.Emlékezzünk meg a nevéről az utókor számára: Kocsis Máténak hívják. Csak hogy a XXI. század elei Werbőczyt, Lépes Györgyöt és Döbrögit se feledjék a szá...

Trackback: Bagoly mondja verébnek… 2011.09.07. 21:21:28

„Nincsen szükség Gyurcsányra és a szocialisták akcióira” mantrával tájékoztat az mno Tilki és Vinnai urak sajtótájékoztatójáról. Azt írja a Párt Hangja,  szombaton szociparti volt Vásárosnaményban, itt jelentette be a szocialista ...

Trackback: nem tetszik a rendszer. 2011.09.07. 19:19:29

október 23 - Orbán észrevétlen bukása   Magyarország egy gyarmat, ahol a szervilizmus a legnagyobb úr. Végül minden kérdést Ő dönt el, a nagy betűs SZERVILIZMUS, ő nevez ki újabb diktálókat (diktátorokat), újabb ellenzéket, újabb kormányokat. A...

Trackback: "NEM LESZNEK MEGSZORíTÁSOK"??? 2011.09.07. 16:22:02

  "Lassan mondom, hogy mindenki megértse: NEM LESZNEK MEGSZORíTÁSOK !!!"Matolcsy most már elmondhatja hazudtunk éjjel - nappal, miért van az, hogy a politika szereplői másolják elődeiket?Szíj Ártó 2011.07.27-én azt mondta szoci műfa...

Trackback: Judeo-kereszténység erkölcsi elítélése 2011.09.07. 15:49:20

 IGe harmadik prédikációja.A judeo-kereszténység erkölcsi elítélésének alapjai: 1. Amennyiben a bibliai judeo-keresztény Isten meghalt Jézusként, akkor végül is ez nem más, mint egy cirkuszi mutatvány. Mártíromságnak beállított öngyilkosság. - E...

Trackback: Ezt elkúrtad, Viktor... 2011.09.07. 15:02:12

Orbán Viktor önmagát következetesen az igazság bajnokaként definiálja. Odáig ment, hogy az Egy az ország című könyvében kerek perec kijelentette: sohasem hazudott. Az ősellenség Gyurcsány Ferencet és az MSZP-garnitúrát a Fidesz propagandagépezete &bdqu...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.09.11. 11:48:56

@Csolt nemzettségbeli: sok nőnek az aktuális kapcsolatához képest egy kulturált buzi vonzó alternatíva. :)

jjulie 2011.09.11. 11:51:09

@knausz:

na ja, és te mit tudsz kihozni egy férfiból?

biztosan tisztában vagy az alkualapoddal?

lüke 2011.09.11. 11:56:03

hali hó sziasztok, mi van itt szükség állapot?
hogy katonásdit játsztok?

Csolt nemzettségbeli 2011.09.11. 11:56:13

@Hepci:

Lehet, de akkor az a nő nem férfira vágyik, hanem csak egy számára férfiszerepet játszó férfinak látszóra.

Magyarul: tök mindegy neki a valóság, mert az ideáit, vágyálmait keresi.

megszűnt 2011.09.11. 11:56:48

@jjulie:

"szóval az erős faszért való küzdelem fokozódik, a többi meg csak ábrándozás "

Én azért emelek szót, hogy ez ne legyen ábrándozás! Én kibulizom a helyet, a pénzt, de egy olyan pasit nem tudok kibulizni, akit nagy valószínűséggel a katonaság hozna ki a hímnemű egyedekből.

(Zárójelben: a kormány foglalkozik ezzel a témával, vagy csak mi, a Török blogban tűztük napirendre?)

megszűnt 2011.09.11. 11:59:41

@lüke:

Szia. Algi látunk mostanában. Gyere!:)

Nem tudom, ez most hogyan jött, a katonaság, de tegnap óta téma és meglehetősen heves indulatokat kreál.

Csolt nemzettségbeli 2011.09.11. 12:02:00

@lüke:

Még nincs, de készülünk rá, gyakorlatozunk, mint a TEK:O)))

Gyakorlatot hajtanak végre csütörtök este a Terrorelhárítási Központ (TEK) műveleti egységei Budapesten a X. kerületben - közölte a TEK
“A közlés szerint a gyakorlat célja, hogy a műveleti egységek egy éles, igazi helyzethez hasonló környezetben végezzék a felkészülést. ”

Csolt nemzettségbeli 2011.09.11. 12:04:23

@knausz:

Tehát te most arra szólítanád fel a kormányt, hogy kedvedre való alfa hímeket gyártson le :O)))

No, erre nem jó a katonaság!

hoplita 2011.09.11. 12:04:29

@Csolt nemzettségbeli:
".....Tudod ki volt aki a Gárdátokat megszervezte?
Az országos Munkásőr parancsnok fia!
"- Tudomásunk szerint édesapja munkásőr volt. Az Ön vállalása nem okozott gondot a családban?..."

Személyesen ismerem, te buzi....mit vakogasz te nekem ezekről?
Ha még egyszer nekiáll a repedtsarkú anyád az impotens apáddal újragyártani téged, akkor esetleg katonaként a bokájáig felérhetsz Dósának.:))
Ahogy például a múltkori afganisztáni misszió egy pékáhelyettesét is mondhatni barátként tisztelhetem....és bizony, plyan dolgokról beszélgettünk anno, bizalmasan, amiről te akkor, te faszfej, nem is hallottál..
Nevet nem mondok, mert egyelőre még aktív, velem egyidős.

Mondtam, haggyál lógva, rühellem a fecsegő, szarkapicsa fajtádat, te hulladék.

hoplita 2011.09.11. 12:06:56

@Csolt nemzettségbeli:

"...
Oszt lehet elhanyagolni a hazzafyjjas dumát, mert lebuktál, hogy csak ezzel bizniszelő komcsicsicska vagy :O)))
A sifonyérban tán még Munkásőr egyenruhád és párttagkönyved is van :O)))..."

Az ilyen dumáért meg simán megbaszom a szádat.
Nem is mernéd te ezt a neten kívül elengedni, te szarfaszú, takonyfejű génhulladék.

Csolt nemzettségbeli 2011.09.11. 12:10:11

@hoplita:

Nocsak-nocsak, ezek szerint betalált.

Remélem nem vered el mérgedben a családodat.
Inkább eridj ki horgászni.

hoplita 2011.09.11. 12:10:18

@jjulie:
Muhahahaha...!

Gondolom, szopattak, igaz...?
Sőt, biztos vagyok benne.
Meg is láccik rajtad.:)))))))

megszűnt 2011.09.11. 12:13:04

@Csolt nemzettségbeli:

"Inkább eridj ki horgászni. "

@hoplita: már hazavitte a zsákmányt, múltkor a disznó formájában, míg Te itt mondtad a magadét.

Szóval menj Te!

megszűnt 2011.09.11. 12:14:59

@hoplita:

"Gondolom, szopattak, igaz...?"

Az lehetett @jjulie: blogtársunkkal. Én azt mondom:
Eredmény, hogy azt az inget el merte lopni! Végül.

Csolt nemzettségbeli 2011.09.11. 12:15:51

@hoplita:

Helyben vagyunk, vonalas generációs őskommunista társaságod van.

Gondolom a haverod Afganisztánban is hazafyjjas süketeléssel védi a hazát, miközben az amerikaiak és az amerikai tőke csicskása.

Kösz az infót a haveri körödről:O))))

Ja, és a nagyrabecsült Dósa kapitányod a Barikádon vallja be, a komcsi apját.
Tudtommal vagy másfél éve épp erre való hivatkozással rúgta ki a Jobbik.

"- Tudomásunk szerint édesapja munkásőr volt. Az Ön vállalása nem okozott gondot a családban?

- A balliberális, de úgy gondolom, a jobboldali sajtó is ki fogja vesézni ezt a kérdést. Nincsenek illúzióim azzal kapcsolatban, hogy fogják-e zaklatni szüleimet, hiszen a hatalom érdekei átgázolnak bárkin és bármin. Édesapám valóban a Munkásőrség utolsó parancsnoka volt, vezérőrnagyi rendfokozatban. Úgy gondolom, vállalt feladatát becsületesen, meggyőződése és legjobb tudása szerint végezte az utolsó percig, a Munkásőrség felszámolásáig."
barikad.hu/node/12335

Csolt nemzettségbeli 2011.09.11. 12:18:03

@knausz:

Nem akarom én itt zavarni a lamúrotokat.
Kefélni is így blogon keresztül fogsz az alfahímeddel?

A valódi szex elég jó ám feszültségoldásra :O)))

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.09.11. 12:19:53

@Csolt nemzettségbeli: dehogy.
Pusztán egy - aránylag, egy területet leszámítva - normális emberre vágyik, szemben a szokásos, ritkán fürdő alkesz férjével, aki ordítva tépi a haját ki csomókban, ha éppen nincs kedve sz*pni. :)

Csolt nemzettségbeli 2011.09.11. 12:24:42

@Csolt nemzettségbeli:

Ja, és komolyan azt akarod bebizonyítani,hogy Dósának nem lapult a zsebikéjében a piros kis könyvecske?

"- Hivatásos katonai pályafutásom 1985-ben kezdődött, ekkor avattak hadnaggyá és kezdtem meg szolgálatomat Lentiben az ottani, azóta felszámolt gépesített lövész dandárnál. Hadnagyként gépesített lövész szakaszt és századot vezettem. Úgy gondolom, Lenti minden ott szolgált hivatásos katona számára embert próbáló, kemény iskola volt. Én is megvívtam a magam küzdelmeit. 1987-ben kerültem Szolnokra a felderítő zászlóaljhoz, ahol hadműveleti tisztként dolgoztam. Ez ugyan adminisztratív beosztás volt, de azzal az előnnyel járt, hogy folytathattam a korábbi civil életben megkezdett ejtőernyőzést, és megismertem a mélységi felderítés alapjait."

2011.09.11. 12:25:27

@Hepci: :D:D:D

Szép jó napot!

Látom a virtuális szájkarate meg a csesztetés megy rendesen!

Szimba 2011.09.11. 12:26:51

@lüke:

Őszi szarvasbőgés, meg kapuzárási pánik lehet.

Csolt nemzettségbeli 2011.09.11. 12:32:12

@Hepci:

Szerintem még a mai világban is a szex alakít ki egy párkapcsolatot.
Aztán ha ez már nem jó, akkor ki kell lépni belőle.

Tudtommal még nem vezették be azt, hogy egy nőt a vagyongyarapítás miatt eladnak egy gazdag pasinak és élete végéig hozzá van kötve.

Ha valami nem működik, nem lehet javítani, akkor azt ki kell dobni.

Azt elismerem, hogy gyerekekkel, adóssággal nem olyan könnyű, de ilyenre rámennek a gyerekek is.

jjulie 2011.09.11. 12:35:07

@Csolt nemzettségbeli:

nem erről írt a hepci, hanem arról, hogy amióta nem dugni, hanem csak beszélgetésre használják a nők, neki is könnyebb, harmonikusabb kapcsolatai vannak

jjulie 2011.09.11. 12:38:38

@hoplita:

amíg itt viccelődsz beleszárad a malter a ládába, és akkor hogy csapod fel a falra, te hőscincér?

megszűnt 2011.09.11. 12:39:12

@Csolt nemzettségbeli: @jjulie:

Ez nem egy párterápiás blog, hanem Török Gábor politikai blogja. Lényeges és fontos!

A katonaságról pedig majd szavazást tartunk, hogy legyen-e bevezetve a Tisztelt Ház meghatározott keretein belül.

Rátérhettek a napirend szerinti következő témára.

További szép napot!

Csolt nemzettségbeli 2011.09.11. 12:39:41

@jjulie:
Ezt értem, de erre a szerepre jó egy társalkodó is.

Egy jó párkapcsolatban a szex is harmonikus és nem csak az uralkodni vágyás kiélése.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.09.11. 12:42:10

@jjulie: látom, rossz napod van megint, Harcsa Vera még társalkodni se használt, így marad M. Marcsa. :D

jjulie 2011.09.11. 12:48:57

@Hepci:

jaj ember, tényleg nem vagyok felelőtlenül boldog, mert tegnap ikszelt a barcelona, pedig a 10 perc után már kettő nullra vezettek, bár a federed megkapta a zakót és az helyrebillentett

szóval köszönöm kérdésed, a kettős spirálom változatlanul emelkedőben, de mondd csak hogy van a barátod aki ismerte azt akinek a bátyja majdnem leszólította a váci esztert?

Csolt nemzettségbeli 2011.09.11. 12:49:34

@knausz:

Az Önkéntes Tartalékosi rendszer már el van döntve, aki akar az jelentkezhet.
Hivatásos tisztnek, de akár hivatásos sorkatonának is.

Úgyhogy csak tessék-tessék, szabad a pálya, lehet önmegvalósítani.

2011.09.11. 12:51:12

Innen üzenem a tv-műsorszerkesztőinek, hogy Colombo, Miss Marple, Poirot műsorokat tegyék délutánra IS, amikor vasalni akarok...most hogy fogok vasalni tv nélkül????:((( Se a Halló, halló , se semmi...Csengetett mylord meg este van Hofival, amikor a másik csatornán a szintén kedvencem, A főnök.

Szörnyű...:(((

2011.09.11. 12:53:31

@knausz: nem akarok rosszmájú lenni, de állítólag Morvai Hisztinke is a Jobbikba a Gárda miatt ment...friss, fess és katonásdis játszó pasik egyenruhákban...:))

:D

2011.09.11. 12:54:51

Van új poszt!:)))

megszűnt 2011.09.11. 12:55:14

@Letícia:

"de állítólag Morvai Hisztinke is a Jobbikba a Gárda miatt ment..."

Ez a bulvár szint, amitől óva intettem eddig @Tölgyes urat.

Csolt nemzettségbeli 2011.09.11. 12:59:47

@Letícia:
Nem hogy befizette volna a férje még időben egy-egy csippendél bárba :O)))

Csolt nemzettségbeli 2011.09.11. 13:03:13

@knausz:
Szerintem a női hiúságába döftek tőrt a szadeszosok, amikor arra az ENSZ posztra nem őt jelölték, hanem egy másik nőt, és ezért házalt át a Jobbikhoz.

Ha őt jelölik, akkor ma is harcos szüfrazsett lenne.

megszűnt 2011.09.11. 13:23:11

@Csolt nemzettségbeli:

Morvai Krisztina, ha nem volna, a Jobbik nem jutott volna be a Parlamentbe.

A Fidesz tudta volna megtartni Morvait és megakadályozni azt, hogy létrejöjjön a Jobbik.

Vona Gábor ehhez, önmagában, kevés lett volna. De sok a volna..

Csolt nemzettségbeli 2011.09.11. 14:18:48

@knausz:
Sokat gondolsz arról a nőről.

Nincs rá Vonának különösebb szüksége, egy hónapja úgy nézett ki ki is rúgják Hisztikét a Jobbikból.
Akkor a kurucon már el is kezdték a zsidózni.

márta)) 2011.09.11. 14:43:27

@jjulie:

Hmm!! Hatalmas tévedésben vagy, ha azt hiszed, hogy érdekel a csapatod. !!! Ezt a szánalmas dumád mások biztosan értékelik, de az nem én vagyok.)
Kár volt kopogtatnod a billentyűket!!!!
ennyi

márta)) 2011.09.11. 14:44:41

@jjulie:
Mit képzelsz magadról te nagyképű, szerencsétlen???

xsasha 2011.09.11. 15:14:38

@teevee:
Közutálatnak örvend az iskola, az adózás, a piros lámpa, a reggeli fogmosás, a BKV ellenőrök és a rendőrök.

A katonaságot újra kellett volna definiálni. Nem ignorálom az akkori érveket, hanem ostobának és felelőtlennek tartom. Természetesen egyetértek azzal, hogy katonaság abban a formájában rosszul működött. De az akkor elhangzott, és a Fidesz többsége által is támogatott érvekkel minden társadalomalkotó intézményt le lehetne bontani.

A felsorolásod elég vicces. Ez a szöveged a katonaviseltek megjelenéséről a megnemértésről tanúskodik. Az, hogy valakire másképp nézek, egyáltalán nem azt jelenti, hogy a megjelenésével van valami. Belső értékekről volt Szó Orbán nyilatkozatában, de sajnos még a Fideszen belül sincsenek meg azok a minimális bölcsességi faktorok, amik szükségesek lettek volna ezen értékek megértéséhez.

Ha már itt tartunk, számodra érdekes lehet még a következő gondolat is.
Társadalmunk egyik legnagyobb problémája, hogy a média felcserélte a véleményközvetési szerepét véleményalkotási szerepre a "liberális" "mindenkinek lehet azonos értékű véleménye" szlogennel. Olyanok alkotják a közvéleményt, akiknek nem csak a bölcsességük, de a tudásuk sincs meg ehhez - és ezek ugyanazok, akik egyébként politikai és anyagi érdekből teszik mindezt.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.09.11. 16:27:27

@xsasha:

"Ebben nem fogunk egyetérteni.2

Viszont jót beszélgetünk.

"Magyarország bármennyit költene haderőre, képtelen lenne védelmi erőit elégséges szintre fejleszteni. Magyarország mérete miatt én csak a szövetségesi rendszert látom működtethetőnek."

Svájc is egész jól elboldogul egyedül is, igen jelentős haderővel. Nem igen nagyobbak Magyarországnál. Persze sokkal gazdagabbak, de egyik országnak, így Magyarországnak sem tilos fejlett és gazdag országgá válnia.

Ettől még persze a szövetségesek mindig jól jönnek, de szövetségesnek is mindenki az erősebbeket szereti, akik érnek is valamit.

Azon túl, hogy ma már egy háborút katonák kontakt harcával nem lehet megnyerni.

"Magyarul ha háború van, és valaki nem véd meg minket, akkor megszívtuk, tök mind1, mit csinálunk."

Ki védene meg minket és miért, ha saját magunkat sem tudjuk?
A NATO?
S ugyan hogyan védenék meg a NATO tagállamok egymást, ha még saját magukat sem tudják?
Ha Magyarország nem képes segítséget nyújtani a szövetségeseinek azok országainak a megvédésében, akkor mitől lenne ez várható fordítva?

"A másodlagos tényezők sokkal fontosabbak itt is, mert társadalomalkotó szerepük van."

Akkor ebben tényleg nem értünk egyet.

Mindennek elsősorban az elsődleges feladatnak kell megfelelnie, s semmi egyebet nem lehet e fölé rendelni.

Az nem baj, ha a tűzoltók egyenruhája divatos, de azért nem kicsit fontosabb, hogy védjen a tűztől.

Mindennél ugyanígy hasonlóképpen.

Úgyhogy a hadseregnél a legfontosabb, hogy hadra fogható legyen. Legyen szárazon tartott puskapor.

Amúgy meg nem kellene valami óriási költségű hadseregben gondolkodni, egy kicsi, de modern és profi hadsereg elég lenne.

A Gripenekhez lézer irányítású bombák kellenének, úgy 30 darab német Leopard-II-es harckocsi, 6 darab KA-52 orosz harci helikopter, 5000-10000 új kézifegyver AK-108 mondjuk, aztán ha ez megvan akkor még pár légvédelmi rakéta.

Kb. ennyi és akkor jóval nyugodtabban aludhatna az ország és ez nem egy kigazdálkodhatatlan költség.

Európai fegyvereket célszerű venni, amerikaiakat nem igazán, azok drágábbak is és nem annyira jók, ráadásul úgyis csak régi használtakat adnának, moderneket nem.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.09.11. 16:34:56

@Csolt nemzettségbeli:

"Valszeg most kompenzálják Orbán 2001es bakiját, amikor is nem lestrapált F16osokat vett."

Valószínűleg ez a motiváció.
Valakik mint mindig jól járnak, de magyar haderő nem igazán.

Remélem nem lesz semmi ebből az üzletből!
Értelmetlen megvenni a régi amerikai cuccokat.

Vegyenek inkább kevesebbet, de újat és jót!

Európait. Svédet, németet, svájcit, oroszt például.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.09.11. 16:52:13

@unionist:

"a németeknél van régió, mert ugye ők föderáció alapvetően. az mszmp által felkért sólyom lászló első dolga az volt, hogy ide olyan nem kell. mert sólyom népnemzeti. ortodox kommunistából lett ortodox keresztény. és aki népnemzeti az úgy képzeli, hogy ha lenne régió, akkor nem volna egység. szerintem meg most nincs egység."

Németeknél történelmi okokból van régió és ezért föderatív állam, Magyarországon meg ugyanígy történelmi okokból nincsenek régiók.

Miért kellene mások magyar idegen hagyományait Magyarországra kényszeríteni? Értelmetlen.

Németország sok kisebb-nagyobb tartományból állt, elég nagy önállósággal, és a választófejedelmek választották! meg a német-római császárt. A választófejedelmek pedig egy egy régió vezetői, akár királyai voltak.

Magyarországon is választott tisztségviselő a király, de nem önállóan is nagy hatalommal rendelkező emberek választották, hanem a királyi tanács, majd az országgyűlés, rendi gyűlés.

Magyarországon ezek a mesterségesen kialakított régiók nem tartoznak egybe, nincs semmiféle történelmi hagyomány mögöttük és még csak nem is praktikusak.

A megyerendszernek viszont van hagyománya.

Magyarország elég régi ország 1115 éves, bőven rengeteg alkotmányos, kulturális, közigazgatási stb. stb. stb. hagyománnyal és tapasztalattal rendelkezik, tehát bőven lenne mire alapozni és építkezni.

Ehelyett a merjünk kicsik lenni politika zajlik, mások utánzása, kiszolgálása.

Pedig lehetne példát is mutatni a világnak.

---

Színházasdinál meg nem ártana, ha a nézők azaz a piac döntene, hogy hol mire van fizetőképes kereslet.

S nem valami újabb bizottság osztogatná a közpénzeket.

unionist 2011.09.11. 16:54:39

@Akitlosz:
te se leszel már sokkal hülyébb. irtóztatóan nagy bolond vagy. ennyi tudok erre mondani.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.09.11. 17:00:21

@knausz:

"(Zárójelben: a kormány foglalkozik ezzel a témával, vagy csak mi, a Török blogban tűztük napirendre?)"

Mivel az igazán lényeges dolgokat nem tudják megoldani, ezért sok témát bedobnak figyelem elterelésként gimicsontnak rágódni.

Ezek egyike a sorkatonaság visszaállítása is.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.09.11. 17:09:20

@Csolt nemzettségbeli:

A Magyar Néphadseregben a tisztek 99%-a kommunista párttag volt.

Míg a sorkatonák 1%-a csupán.

unionist 2011.09.11. 17:12:40

@xsasha:
jaja, havi hat gurigáért te is. ne viccelj már. nálad szánalmasabb embert a föld nem hordott a hátán zsuzsa. mindenhonnan kiutáltak már. vedd már észre. :-D

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.09.11. 17:18:15

@unionist:

zsüli és hoplita üdvözöl a klubban.

ftk 2011.09.11. 17:35:44

@Letícia: Nem, nem tépte le. Nem is vágyom rá, talán ezért nem :) Gondolom, nem a tépkedősen szenvedélyes pasikhoz vonzódom.

Csolt nemzettségbeli 2011.09.11. 17:38:32

@Akitlosz:
Szerintem tiszt nem lehetett valaki kis piros könyv nélkül.

unionist 2011.09.11. 17:41:03

@Akitlosz:
szóval ha te azt mondod, hogy megyei kultúraszervezés magyarországon bejött, akkor tényleg hülye vagy. a rendszerváltás előtti megyei pedagógiai intézetek, vagy ugye a sólyom lászló által megalkotott megyei kulturális önkrományzatok. szerintem ha valami bizonyítottan rossz volt ebben az országban, akkor ezek ebbe a körbe tartoznak. miért kellene a kultúrát megyei alapon szervezni.

a megyei egy adminisztratív egység. aminek viszonylagos önállóságot kellene kapni. és a megye élére a vezetőt demokratikusan kellene megválasztani. budapestet is fel kellene osztani nagykerületekre. mondjuk úgy, hogy buda, budapest belváros, és pest. és ez a három metropolitan county egyenrangú lehetne a vidéki megyékkel. ez így 22 megye. na most mit ad a jó isten, éppen 22 képviselői hely van az európa parlamentben. bingó. meg van, hogyan kellene a megyét demokratikusan megszervezni. válasszunk az élükre egy vezetőt. hívhatjuk azt ispánnak, és akkor a 22 ispán, vagy megyei nemes, vagy európai elektor, hívhatod aminek akarod képviseli európában a 22 magyar megyét. van még persze 3 székely megye. hargita, maros, és kovászna megye. és akkor ennek megfelelően ülhetne az ep-ben 3 székely. szlovákiában meg ugye a kétnyelvűségre szavaz a magyarok többsége. szóval ott lenne még a kétnyelvű magyar-szlovák képviselet. és ha egyszer ukrajna az eu tagja lesz, akkor zakkarpatija is delegálhatna egy ukrán-magyart az európai képviselőházba. tehát úgy nagyjából 30 magyar ülne az összeeurópai törvényhozásba. és ott lehetne 1 magyar a nagyjából 30 tagú európai szenátusban.

na most ettől még létezhetne magyar pártgyűlés, vagy ahogyan ezt hívjuk: országgyűlés. és megválaszthatné a magyar miniszterlnököt. aki megalakíthatná a magyar kormányt. és a jogalkotás folyhatna a főszabály-kivétel elve mentén. az európai törvényhozás alkotja a főszabályt, a nemzetiségi parlament meg ha úri kedve úgy tartja, akkor módosíthat ezeken.

szóval nagyjából erre való a county, és a country. de ebből nem lesz kultúra. mert ez az egész konglomerátum egy adminisztratív testület. tehát akkor valamiféle kulturális önkormányzatiság is kellene. de azt rászervezni a megyére értelmetlen. viszont európát tájegységekre osztani elég jó dolog. és akkor bretagne egy régió, vagy katalónia, és még lehetne sorolni. na most fel nem tudom fogni, hogy a német-osztrák-svájci tartományi gondolkodásban mi a rossz. vagy mondjuk a lengyel vajdaságokban. vagy mondjuk ugye nagy-erdély is valójában három régió. partium, banat, és transylvania (a történelmi erdély, belső erdély). és ezek a tájegységek kulturálisan éppen a regionalitás miatt erősek. és ezt csak az olyan ellenreformált ortodox balfaszok szokták ellenezni, amilyen te vagy. na ez így ezzel az indoklással kerek. :-D

ftk 2011.09.11. 17:41:41

@knausz: ... és mi van, ha neki a személyisége volt ilyen fegyelmezett eleve, és magára talált a katonaságban? Ott teljesítette ki magát? Mert akárhogy nézem, katonaélet ide vagy oda, azért egy gyökeresen más mentalitású pasi vagy nem megy katonának, vagy többet veszít vele, mint amennyit nyerne. Na mindegy, mondjuk tartok tőle, hogy a férfi-fogalmunk sem egyezik :)

megszűnt 2011.09.11. 18:38:19

@Akitlosz:

"Ezek egyike a sorkatonaság visszaállítása is. "

Köszönöm. Már kezdtem azt hinni, hogy nekem rögeszmém és én hoztam ezt a témát ide.

megszűnt 2011.09.11. 18:45:15

@kriszi:

"Ott teljesítette ki magát? "

Azt gondolom, elsősorban katona volt és ma is az, hiszen két évvel idősebb nálam. Szenvedéllyel szerette a hivatását és nekem ez is imponált, de minden, ami ő volt.

Kriszi! Nem probléma, hogy a mi férfiideálunk nem egyezik. Mit számít az? Attól még lehetnek olyan pontok, melyeken itt, a blogon egyezhet a véleményünk vagy éppen különbözthet akár. Ha intelligencia van, már tanul mindenből az ember. Ha érteni szeretné egyik a másikat.:)

És egy dal, ami menjen - benne az Egész:
www.youtube.com/watch?v=2O9nJcywu2U

xsasha 2011.09.11. 19:25:07

@Akitlosz:
Igen, igen, nagyon messze vagyunk, de legalább beszélgetünk róla.

Szóval kíváncsi lennék arra, hogy mi alapján határoztad meg azt a fegyverarzenált, amit leírtál? Miért nem a duplája? Vagy miért nem a fele?

Svájc? :-)))) Ha bármelyik határos ország úgy döntene, hogy akkor most annektálja, az egy kéthetes cselekmény lenne nagyjából. Svájcot a bankjai védik meg, nem a fegyverei.

A kis, ütőképes hadsereg, hivatásosakkal való kialakítása az egy párhuzamos dolog, független attól, hogy kell egy olyan intézmény, amelyik az ember idegrendszerében kialakít fontos sémákat és mechanizmusokat, amik korábban a katonaság intézménye alatt épültek ki az emberben.

mezga-aladar 2011.09.11. 19:39:14

@ménrót: érdekes megvilágítás... de nem hiszem...

én hiszek a magyar hivatalokban és politikai vezetőkben... szerintem összeesküvések stb megkreálására TOTÁLISAN ALKALMATLANOK....

viszont hiszek a soxorosan összeadódó emberi BUTASÁGBAN és LUSTASÁGBAN, főleg a magyarok esetén...

tölgyes 2011.09.11. 22:54:03

@Letícia: Egyszerüsítsük egy kicsit a dolgot. Ha valaki alkot, vagy politikai szerepet vállal annak ezért nagy árat kell fizetnie:"Magadat mindig kitakartad, sebedet mindig elvakartad".. vagy "énnékem pénzt hoz fájdalmas énekem, s mellém szegődik a gyalázat".. A közszereplőnek is megszünik a magánszférája. Minden közbeszéd tárgya lesz

Mindezt elviselni egy életen át nagyon nehéz ( A sing-singben is az volt a legelviselhetetlenebb, hogy a rabok állandó megfigyelés alatt álltak..Az intim szféra teljes hiányát viselték a legnehezebben.)

Ugyanakkor az önkifejezési kényszer, vagy a poltikai cselekvés kényszere nem kis fokú önzést kíván. Mindent ennek rendelnek alá.

tölgyes 2011.09.11. 22:56:57

@knausz: Sajnos belőlem ehhez a tehetség és az önzés mellett a nélkülözhetetlen exhibicionizmus is hiányzik.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.09.12. 02:05:58

@unionist:

Nem nyitok róla vitát, hogy melyikünk a hülyébb, de én inkább rád szavaznék.

Ha nem fogod fel, hogy a kultúra az emberi dolog és nem földrajzi, akkor úgyis minden hiába. Nem a tájegységeknek van kultúrája, hanem az ott élő embereknek.

A Marson ma milyen kultúra van? Semmilyen.
Majd ha fognak ott emberek élni, akkor lesz ott kultúra is. Marsi kultúra. De az sem a Marsra lesz jellemző, hanem az ott élő emberekre. A marsi emberekre.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.09.12. 02:09:55

@xsasha:

"Szóval kíváncsi lennék arra, hogy mi alapján határoztad meg azt a fegyverarzenált, amit leírtál? Miért nem a duplája? Vagy miért nem a fele?"

A minimálisan értelmes szint alapján. Azért nem a duplája, mert az túl drága lenne, nincs rá pénz.

Azért nem a fele, mert az meg már nem elég hatékony.

"Svájc? :-)))) Ha bármelyik határos ország úgy döntene, hogy akkor most annektálja, az egy kéthetes cselekmény lenne nagyjából. Svájcot a bankjai védik meg, nem a fegyverei."

Ebben nagyon tévedsz. Nem nagyon akad olyan ország, amelyik komolyabban venné a honvédelemet, mint Svájc.

megszűnt 2011.09.12. 07:54:12

@tölgyes:
"Sajnos belőlem ehhez a tehetség és az önzés mellett a nélkülözhetetlen exhibicionizmus is hiányzik."

Miért gondolja, hogy sajnos? A költő, amikor megírja a versét vagy amikor él és ahogyan él, az engem nem zavart sose. Hány barátnője volt, Flórák, Lillák és a többiek. Hanem a vers, amit én aztán tovább gondoltam és éltem. Ez az, ami számított.

Ha Ön nem tud írni, akkor nem ír, hanem élvezi, melyeket már mások megírtak és tovább tudja adni a saját Lilláinak és Flóráinak. Trükkök százai, mert ezek az igazi trükkök.:)

teevee 2011.09.12. 08:45:40

@xsasha: OK, akkor a felelősök keresésének ügyében, eljutottunk a neoliberális populista idiótáktól azokhoz, akikben nincsenek meg azok a minimális bölcsességi faktorok, amik szükségesek lettek volna Orbán Viktor odavetett szavai mögött rejlő koncepció megértéséhez. (Fidesz frakció nagy többsege included.)

Ha ez így van, akkor eléggé nyilvánvaló, hogy túlzás volt részedről a média démonizálása is, hiszen Orbán a Fidesz frakcióval nem a tömegmédia csatornáin keresztül kommunikált, ha volt reális alternatíva, akkor azt a frakcióhoz, minden torzítás mentesen eljuttathatta volna.

De nem volt alternatíva (megjegyzem, most sincs).
Mert az, hogy "kell egy olyan intézmény, amelyik az ember idegrendszerében kialakít fontos sémákat és mechanizmusokat, amik korábban a katonaság intézménye alatt épültek ki az emberben...", az egy felvetés részedről, de nem alternatíva.
Minimum ki kellene (kellett volna) fejteni, hogy noha katonailag nem indokolt a sorkatonaság fenntartása:
- melyek azok a másodlagos célok, amelyekért mégis érdemes megtartani,
- hogyan történik az elkerülhetetlen átalakítás,
- mennyi pénzbe és időbe kerül az átalakítás és a fenntartás,
- mi garantálja, hogy a rendszer alkalmas ezeknek a másodlagos céloknak az elérésére,
- nincs más alkalmasabb eszköz ugyanerre

Ami a bónuszként kapott gondolatot illeti, hát az eléggé zavaros. Úgy látom, hogy Neked a tömegdemokrácia és a tömegmédia működésének alaptörvényeivel van bajod. (Sajnálom, lehet a gravitációt is utálni, attól még ugyanúgy fog működni.)

A politika és a média hasonló abban, hogy részben formálja, részben kiszolgálja a közönségét. Mindkettőnek nagyon primitív a sikerkritériuma, a voksok száma négyévente, illetve a "nézettség". Mindkettő mennyiségi mutató, amiben mindenkinek azonos értékű a véleménye.

Te egy kiválasztott csoport (akiknek a véleménye többet ér másokénál) által vezetett társadalmat szeretnél (ha jól értem). Hogyan kellene kijelölni a kiválasztottak csoportját? Nem azt mondom, hogy nincsenek mértékadó vélemények - csak mindenkinél mások.
Te pl. úgy gondolod, hogy lesöpörheted a 2oo4-ben elöprő támogatást kapott érveket, ostobának és felelőtlennek tartva azokat, kidolgozott alternatíva nélkül. Akkor most a Te véleményed (vagy Orbáné), mértékadó vagy sem?

unionist 2011.09.12. 09:15:01

@Akitlosz:
aztán vajon miért különbözik a kultúra a hortobágyon, és miért a balatonnál. hiába beszélik ugyanazt az irodalmi nyelvet. mégis eltérnek a hagyományos ételek, az öltözködés, elérnek a szokások, az ünnepek.

szerinted a badacsonyban miért borfesztivál van, és miért nincs virágkarnevál, mint a hajdúságban. szerinted nyírségben a miért van gyümölcskarnevál. nyilván a táj miatt. na most persze lehetne érvelni, hogy megyei kultúraszervezés mellett. csakhogy régió azért kell, hogy a különféle karneváli programokat térben és időben összekapcsolja.

de a balaton mellé nem kell csikós kultúra. mert az ott tájidegen. szokták is mondani arrafelé, hogy ezt a csikós dolgot felejtsük már el. de az alföldön meg nem ezt mondják. a kultúra szervezésben a táj a meghatározó. persze, hogy lehet használni az eredetlegendákat. a civis a csodaszarvast 3d-ben megmintázza száraz virágból, a tirpák meg kirak egy 2d képet különféle színű almából. aztán a helyi népviseletben felvonul. na most ehhez a döntéseket nyilván nem budapesten kell meghozni, hanem mondjuk az észak alföldi régióban. ehhez egy kulturális önkormányzat kell. amelyik a saját maga által szedett adóból szervezi a kultúrát.

oké, hogy erre nincs igény. csak azt mondom, hogy ez az európai minta. ha a többség azt mondja, hogy ez nem kell ide, akkor magyarország nyilván nem a felvilágosult latinkeresztény európa része lesz. hanem a balkánhoz fogják sorolni. ami a független államok közössége. és ez középtávon szovjetorosz befolyás alá fog kerülni.

a magyarok, a székelyek, az oláhok, a cigányok, a szerbek, a madedónok, a horvátok, a bosnyákok, az albánok, a románok, a moldávok, az ukránok, a bolgárok, a grúzok, a kazahok, az azeriek, az örmények, az abházok, a beloruszok fogják alkotni ezt a szuperrégiót. és ez szovjetorosz befolyás alá fog kerülni. a latinkeresztény európa úgy újra fog egyesülni, a balkánból lesz egy ütközőzóna, és a oroszokkal kötendő katonai szövetség ára az lesz, hogy kelet-európa megint szovjetorosz befolyás alá kerül. a volt szovjet térségből a balti államok, csehország, szlovákia, és szlovénia fog csatlakozni európához.

természetesen a magyarok igen jelentős része nyugat-európai akar lenni, és nyilván lesz egy jelentős migráció. és akkor maradnak a mélymagyarok. végtére is így konszenzus lesz a magyar nyelvű közéletben, csak tartok tőle, hogy a magyarok többsége ezzel majd nem jár jól. és szerintem egy idő után lesz annyi oláh, és cigány, mint amennyi székely, és magyar. és akkor majd átírják a történelmet, hogy a cigányok jöttek ázsiából.

ssi 2011.09.12. 09:45:10

@knausz: köszönöm :-)))

keresel a világirodalomból ... vmi/vki olyat, aki ..

nem tudott másokra mélyen haragudni, mások helyett, vagy másokat csak úgy egyszerűen el/megítélni, mert se ismerete, se szándéka, se joga ehhez, tele volt kíváncsisággal, kérdései, kétségei éltették, ezt vitte előre .. pl. a reményben, s ezektől volt ő titokzatos, pedig csak ő volt, az egyszerű énje .. nekem ilyen T.G. személyisége, amit így értek/érzek s így is erős .. s várom a szakmai tudását, ami nekem alig, de tanulni is járok ide :-)

((+ nekem a "FÉRFI", aki mellett önmagam lehetek, de ez kevés, kell az "EMBER" is, aki mellett még több is lehetek, s aki én mellettem szintén :-)))

mentem .. minden jót :-)) néha benézek rátok, felétek :-) jelet adni csak ritkán, vagy egyelőre nem is ..

Squid 2011.09.12. 11:28:54

@xsasha: "A kis, ütőképes hadsereg, hivatásosakkal való kialakítása az egy párhuzamos dolog, független attól, hogy kell egy olyan intézmény, amelyik az ember idegrendszerében kialakít fontos sémákat és mechanizmusokat, amik korábban a katonaság intézménye alatt épültek ki az emberben."

Kicsilánynecsináldmárkönyörgöm..

Te itt valami nagyon komoly tárgyi tévedésben vagy a sorkatonaság és a Honvédség témájában (is).

Lassan írom, hogy megértsd!

Én voltam katona 12 hónapig, láttam mi megy ott nap mint nap.

A "fontos sémák és mechanizmusok" a következők voltak (teljesség igénye nélkül):

Lopj, csalj, hazudj, hogy megússz minden tennivalót, esetleg lőcsöld át a kopaszokra, mert "nekem nem fér bele".

Igénytelenedj el, ne fürödj, ne tisztálkodj, ne válts ruhát és úgy általában viselkedj úgy mint egy homeless, mert mindenki ezt teszi és kilógni nem menő.

Legyél agresszív és erőszakos, mert így mutatod meg a 8 általánost nem elvégzettek (az állomány legnyagyobb) csoportjának, hogy veled ne baszakodjanak.

Igyál mint az állat a becsempészett szeszből, mert az eltáv alatt vagy nem érsz haza tekintve, hogy az ország másik részén laksz, vagy simán nem engednek kimenőre.

Emellett dobj el 1 azaz 1 darab kézigránátot és lőj kb 30 lőszert 12 hónap alatt, hogy "harcképes legyél.

Mindezt tedd mélyalkoholista tisztek közt akik egyetlen prioritása, hogy minél több benzit,gázolajat,kajaalapanyagot,felszerelést lopjanak el, amit kint eladnak jó pénzért, minden másra pedig szarnak nagy ívben.

Hát ez volt a sorkatonaság és a honvédség nagy átlaga! Ne is térjünk ki arra, hogy milyen hihetetlen pénzbe került ennek az impotens rendszernek a fenntartása és mit tudott volna kezdeni az ország ha neadjisten be is kellett volna vetni.

Halvány lila pukid nincs miről beszélsz... (mint általában)

hoplita 2011.09.12. 11:49:37

@Csolt nemzettségbeli:

".....A foxin 10-15 ember volt, de rendszeresen 30aslétszámot adtak le...."

Az anyád picsáját.
Ha valamiben jó volt az emen, az a bürokrácia.
Ki lehetett jáccani, de a fogdanyilvántartás jobban volt vezetve, mint az előjegyzés az alegységeknél.
üt
A faszér hazudozol bazmeg...?
Vagy ilyen gyenge a memóriád....?

Mondom faszfej, konyüt adtam, nem keveset.......a leadott létszámra vételeztünk.....ha valaki bennmaradt eltáv, kimaradás helyett, azt gond nélkül kajáltattuk.
De a fogda leadott létszáma szerint ment ki a kaja, amit az őrség vitt ki.
Ez még a konyhás szolgálatvezetőnek is elemi érdeke volt, mert ha pluszt adott volna, akkor kevesebbet csirmolhatott volna.

Szóval egy hazug, szarfaszú tróger vagy, aki itt fényezi magát 25 év múltán, miközben benn egy nulla lehetett, olyan, akit csak az nem szopatott, aki nem akart.:)

megszűnt 2011.09.12. 12:19:11

@manyike:

"pl. a reményben, s ezektől volt ő titokzatos, pedig csak ő volt, az egyszerű énje .."

Nem találtam még olyan személyt, aki engem bármilyen szempontból vonzott volna, kivéve akit említettem- ő különleges ember. @kriszi: blogtársamnak igaza van abban, hogy egyedüli élmény volt, vagyis én aztán megismerkedtem más tisztekkel is, vagy forszíroztam, hogy legalább a jegye, Rák legyen olyan, de ebből a férfiből összesen 1 született.

A Férfi, aki mellett a Nő önmaga lehet és harmóniában az Emberrel.

Olyan jó volt, hogy nem kellettek taktikák, praktikák és rákészülés. Minden természetesen alakult, még az is, amikor a végén a kérdésre, vele szeretnék-e élni, azt mondtam: Nem.

Egy férfi sose tegyen fel ilyen jellegű kérdéseket egy nőnek. Ha szereti, fogja és vigye.
www.youtube.com/watch?v=bFPfcnfckuQ&NR=1

hoplita 2011.09.12. 12:40:20

@Csolt nemzettségbeli:

"....Helyben vagyunk, vonalas generációs őskommunista társaságod van...."

Istenem, buta vagy, mint a fekete anyafőd.
Gyere mán el a blogtalira, megdumcsizzuk.

hoplita 2011.09.12. 12:42:22

@jjulie:
Anyádat csaptam fel a falra, de lecsurgott....azt is hitvány geciből készítették, akárcsak téged, génhulladék.

megszűnt 2011.09.12. 12:44:16

@hoplita:

:) Bírjunk magunkkal! Na...neked csak játék a szerelem, könnyű lehet, ha sétálsz a szívemen..

hoplita 2011.09.12. 12:46:52

@knausz:
Ez bizony így van.
A fityiszesek Morvai elleni hőbörgése és egyéb kínjai onnan datálódnak, amikor Krisztina fart lökött a bizottságuknak, látván, hogy mire megy ki a játék.
Most már még világosabban látni.
Még egy hónap és az elévülés miatt az összes gazember megússza.
Még az utolsó kis ávósgeci is.:((((

hoplita 2011.09.12. 12:50:16

@Akitlosz:
Kussojjá' mán bosnyákszagértő.
Ehhez is hülye vagy, akárcsak ahhoz.

Ritka kis idegesítő okostojás vagy, tucc róla, bazmeg?

hoplita 2011.09.12. 12:51:44

@Akitlosz:
Te csak tudod, hülye kisfasz.
Főleg a nyolcvanas években a fiatalabb állomány.
Mondtam, kuuuuuuuusssssssssssssssssss!!!!!!

megszűnt 2011.09.12. 12:53:41

@hoplita:

Megnézem a Parlamentben mit mond Orbán. Ha volna kedved velem nézni, akkor M2.

És most múlik pontosan.. engedem.... vilámlik.. ez tényleg szerelem..?
www.youtube.com/watch?v=0Wgl_k2eiC4

hoplita 2011.09.12. 12:56:33

@Squid:
Mondasz valamit.....de nem törvényszerű, hogy így kell lennie.

A dolog már egy ideje nem rendszerfüggő.
És arra még ugye te sem gondoltál, hogy a tolvaj, hazaáruló gazembereket bele kéne a Dunába baszni?
Ugyanis más megoldás nincs......

hoplita 2011.09.12. 12:59:27

@knausz:
Jóvanna....!

Van felénk egy szólás....
A hajnali geciről szól.:)))
Annak fele geci, fele húgy....na, ő abból készülhetett:)))
Ezt híjják gyengegecinek is....:DDDDDD

xsasha 2011.09.12. 17:07:30

@teevee:
Természetesen a felelősöknek továbbra is a magyarliberális médiamanipulátorokat tartom, a közgondolkodásra vetülő hatásuk miatt - attól függetlenül, hogy Fidesz frakcióban mennyien választották a kényelmesebb megoldást, éppen a médiamanipulátorok hatására.
Természetesen a társadalomban elég sok ember van, aki kellőképpen megfontolt, bölcs és vannak helyes döntéselőkészítési koncepciói. A média viszont nem közvetít, hanem alakít.

A közgondolkodást a média alakítja, a politikában ennek jelentős szerepe van. A bölcsességeket nem igazán lehet megérvelni, mert éppenhogy az élettapasztalatból erednek a következtetései, nem egy-egy ok-okozati összefüggésből.

Szóval értem én, hogy azt mondod, hogy ki kellett volna fejteni, de megannyi kutatás után is ott tartok én is, hogy magamnak meg tudom fogalmazni ezeket a dolgokat, a te nyelvedre nem tudom lefordítani. Több tudományterület találkozásáról van szó, biológia, pszichológia, szociológia, mémelmélet, döntéselmélet, viselkedéselmélet. Elvileg ha leülnénk egy(két) sör mellé, talán el tudnám magyarázni, de az nem két mondat lenne, és nem tudom, hogy biztosan végig tudnánk-e menni az érintett kérdéseken.

De ami a legfontosabb, van egy egyszerű alapelv - ne tegyél tönkre valamit, amit nem tudsz újra felépíteni, azaz nem érted pontosan a működését. Mondhatod, hogy görbe meg nem szakszerű a bot a sánta kezében, de amíg nem adsz jobbat a kezébe, addig ne rúgd ki alóla, mert össze fog roskadni.

Ami a médiát illeti, nem biztos, hogy jól értettél. Az triviális, hogy a média alakítja és egyben kiszolgálja a társadalmat. Csakhogy egészséges esetben a média közvetítő! Azért is hívják médiának! Csakhogy a kádári hagyományokból építkező média evolúciós lépést tett a magyarliberális médiacsőcselék megjelenésével, amelyik a kádári módszereket továbbfejlesztette, és már nem állt meg a sorok között manipulálásnál. Tudatában volt annak, hogy miközben szórakoztatja a társadalmat, manipulálni tudja azt, ezért a közvetítő szerepből átlépett a véleménygyártó szerepbe, profitábilis hatalmi szereplővé nőve ki magát. A közgondolkodást minőségi alapról mennyiségi alapra helyezte át, ahol nem az az érdekes, hogy aki mondja, az ért-e hozzá, hanem hogy mennyien mondják.
Nem beszéltem semmiféle kiválasztott csoportról, az egy természetes szelekció volt, hogy a civil szféra kiadta magából azokat az embereket és szervezeteket, akiknek a véleménye jelent is valamit.
És ami még ennél is rosszabb, hogy tökéletesen összemosták az emberek fejében a tényeket a véleményekkel. Ma már az emberek nem tudják megkülönböztetni az információt annak magyarázásától, és persze információt nem is kapnak, mert annak a szolgáltatása selejt minőségű.

xsasha 2011.09.12. 17:11:13

@Squid:
Gondolom, egyszerűbb lenne, ha beneveznélek téged egy olvasás, értelmezés tanfolyamra, de most nem. Inkább csak idézek, ismételek neked, hátha sokadszorra menni fog.

"Természetesen egyetértek azzal, hogy katonaság abban a formájában rosszul működött."

tölgyes 2011.09.12. 17:51:24

@knausz: Ez akaár még rendjén is lehet így.. csakhogy az én mentegetőzésem mögött egy kedves invitálás húzódik meg: akár írhatok is Önhöz verseket.. Erre írtam, hogy bennem ehhez nincs se elég tehetség, se elég önzés...stb..:)félbe kell bevallanom.. az érzület is hiányzik:) Ehhez nekem a monitor és ez a virtuális világ nem elegendő:::))

megszűnt 2011.09.12. 20:30:58

@tölgyes:

"Ehhez nekem a monitor és ez a virtuális világ nem elegendő:::)) "

Márpedig hiába invitál, hiába, mert holnap nem tudok elmenni a Blogtalálkozóra.:)

tölgyes 2011.09.12. 20:59:05

@knausz: Én invitáltam volna??? Én aki soha nem ismerkedek neten és nem járok semmilyen találkozóra, - se blogosra, se blogtalanra - ami a neten keresztül szerveződik..:) s

Sajnos mi már ebben az életben nem fogunk találkozni.. :( ha csak véletlenül bele nem ül az ölembe a buszon:).. egy erősebb gázadás után:::)))

megszűnt 2011.09.12. 21:14:03

@tölgyes:

Szóval a buszon. Látom, fantáziának nincs híján.:), ezzel akár már verset is lehetne írni.. Nő a buszon s a csúcson címmel novellát.:)

Ma este beszélgettem egy itteni blogtársammal, telefonon, friss élmény, másképpen képzeltem a hangját. De érdekes volt.:)

tölgyes 2011.09.13. 20:02:41

@knausz: Nem fantázia ez, hanem tapasztalat.. Ifjú koromban sok kedves hölgy került az ölembe egy-egy jól sikerült fékezés, vagy gázadás után:) A NŐ a buszon s a csúcson címről nekem a "Jaj de jó, jaj de jó.. valamennyien Rómába utazunk" vicc jut az eszembe!::))

teevee 2011.09.14. 11:45:28

@xsasha: Ami a hadkötelezettséget eltörlését illeti, én nem a görbe bot elvételéhez hasonlítanám, hanem egy rákos daganat kivágásához (kicsit túlzás, de csak hogy maradjunk az egészségügyi hasonlatoknál).
Szerintem, egy erőforráshiányos környezetben vont el hatalmas erőket, úgy hogy elsődleges célját (védelmi képesség) nem teljesítette, másodlagos célját (belső értékek szocializációja) pedig kontraproduktívan. (Plusz, ott van helyette görbe botként a NATO szövetség és a hivatásos hadsereg).

Az világos, hogy a politikának és a médiának köze van egymáshoz, (hiszen a médiának a politika egyik tárgya, a politikának meg egyik eszköze a média,) de az nagyon nagy leegyszerűsítése lenne a dolgoknak, hogy a közgondolkodást a média alakítja, és a politika mindössze követi a közvéleményt uraló mémeket.

Azt gondolom, hogy a politikai kérdéseket a szakmaiaktól az különbözteti meg, hogy az előbbiek szakmai kontextusban (definíció -> tétel -> bizonyítás) nem eldönthetők.
A politikusok nem okosabbak/bölcsebbek, mint az adott kérdés szakértői, ők csak "hisznek" egyik vagy másik alternatívában, és elviszik a végrehajtás felelősségét.
A "hitükben" közrejátszanak a média által közvetített mémek, egyrészt úgy, hogy a politikus sem áll kívül a "közvélekedők" halmazán, másrészt, hogy nem rugaszkodhatnak messze ezektől a mémektől, ha a képviseleti demokrácia szabályai között akar működni. Így a politika vagy meglovagolja a működő mémeket, vagy megpróbál ilyeneket létrehozni (ez utóbbi persze nyilván lassabb).
Az, hogy pl. "a brit tudósok felfedezéséből" hogyan lesz sikeres mém, annak sok összetevője van, a média támogatás pl. része, (és a szakmai megalapozottság mintha nem lenne az :)), de korántsem egyetlen és kizárólagos. Ha pl. a Jobbik és az LMP "mémjeit" nézed, akkor kábé hasonló a média támogatásuk, a terjedésük pedig nagyon különböző. Vagy mekkora média ellenszele volt annak idején a kárpótlási törvénynek és mégis.

Amit "a kádári hagyományokból építkező média" és "a magyarliberális médiacsőcselékről" írsz, az egy lehetséges magyarázata az eseményeknek és a jelen helyzetnek, és látom, hogy Te ebben nagyon hiszel.
Nálam az elmélet már az első negatív próbáknál megbukik. Nem látom (de erről igazán mélyreható tapasztalatom mondjuk nincs, ez igaz), hogy a média működésé alapvetően más lenne magyarliberális csőcselékkel nem rendelkező volt szocialista országok esetében, vagy egyáltalán, kádári hagyományoktól mentes nyugati országokban.

xsasha 2011.09.14. 18:30:22

@teevee:
Értelek.
Ha az a rákos daganat mondjuk a vér-agy-gátnál egy térfoglalás volt, és megakadályozta, hogy csúnya dolgok az agyba jussanak, vagy mondjuk a szív billentyűjén jelentkezett a daganat, akkor a műtéttel nagyon megszívattuk a pácienst, ha nem került semmi a kiműtött rész helyére.

Amit írtál a média és a politika helyzetéről, az valóban egyszerűsítés. az összefüggések érdekesebbek, de tekintve mondjuk az LMP-t, nagyon pontosan leírja a helyzetet. Tökmind1, mennyire zseniális ötleted van, azt a média akkor jeleníti meg, ha érdeke, és úgy jeleníti meg, ahogyan érdeke. Ha kell, pont az általad szándékozott tartalommal teljesen ellentétesen bemutatva az esetet, olyan egyéb tartalmak közzé helyezve, amelyek teljesen átformálják a jelentését a te szövegednek - és akkor még nem is a direkt hazugságokról, összevágásokról és idézés helyett értelmező közlésekről nem beszéltem.

Azt gondolod, hogy nagyon sok okos embernek nem volt véleménye az utóbbi években, évtizedekben? Egyszerűen nem ért a szavuk semmit, mert a média nem juttatta el gondolataikat az emberekhez, mert nem volt érdeke.

A szakmai kérdések nem helyettesítik a politikai kérdéseket. De ezen információk segítenek értelmezni, és önálló gondolkodásra késztethetik az embert. Ma az emberek nem kapnak tájékoztatást, információt, csupán szelektáltat, előemésztettet és olyan csoportosításban, hogy az ember az elvártnak megfelelő következtetéseket vonja le. (Mint ahogy azt már az üzleti kommunikációban tudományos szintre fejlesztették - ez az alkalmazott pszichológia, reklámpszichológia, viselkedéselemző marketing és értékesítés.)

A Jobbiknak közvetlen kapcsolata van a választóival, ezért tudnak a mémjei terjedni azon túl, hogy társadalmi problémákat lovagolnak meg, amik nagyon is vérre menőek.

A média működése alapvetően más már a környező országokban is. Most azon túl, hogy elég sok határon túli ismerősöm van, ajánlani tudom a határon túli magyar médiát, és annak közlési módjait, tájékoztatási elveit. Ha gondolod, szívesen átveszek konkrét eseteket, amiket több országban is kommunikáltak, és megnézhetjük a különbségeket. (Sajnos ez kulturális különbséget is jelent. Határainkon túl nincs még egy olyan ország, ahol ennyire le sikerült volna építeni a kultúrát, a társadalmi értékeket, az oktatást.

Nem teljesen értem, hogyan bukik meg az elmélet a próbán, ha nincs rálátásod a külföldi médiára.

teevee 2011.09.16. 19:55:30

@xsasha: A hadkötelezettséggel kapcsolatban azt hiszem abban egyetértettünk, hogy meglévő rendszer _nem_ szocializált pozitív belső értékekre. Azt meg nincs értelme tovább cifrázni, hogy lehetett volna-e átalakítani úgy, hogy _pont_ jó legyen, mert jól belebeszélünk a levegőbe.
A véleménykülönbséget értem és tudomásul veszem, de azt továbbra is túlzásnak tartom, hogy az ebben a témában Veled nem egyetértők felelőtlen populista idióták.

Igen, amúgy jól látod, a Jobbiknak közvetlen kapcsolata van a választóival, ezért a média ellenszele nem fog rajta. Hát, nagyjából ez a lényeg. A tömegmédia fogyasztói a politikára már immunisak. Gondolom, ki/meg is lehetne számolni, hogy mekkora a politika aránya a média tartalomben és mekkora ezeknek a "nézettsége".

A szakemberek véleménye pedig sehol sem a _tömegmédiában_ jelenik meg. A médiát ebben nem az érdeke tartja vissza, hanem a működése, neki eladott példányok és kattintások kellenek, minél nagyobb számban. És mindenhol, mindenkor nagyobb népszerűsége volt a bulvárnak, ami a digitális világ megjelenését megelőzően a ponyva, a vurstli, esetleg a nyilvános kivégzés vonzerejében mutatkozott.
Amúgy, a szakmai lapokban/vitákban sem a színtiszta "tudomány" jelenik meg, ott is bőven helye van az előítéletnek, féltékenységnek, hiúságnak, anyagi előnyszerzésnek, erőviszonyoknak, stb. (Kedvencem a vizimajom elmélet ~ 3o évvel ezelőtti feltűnése és fogadtatása, ha érdekel guglizz rá.)

A határon túli magyar sajtó szerintem nem jó példa, én a tömegmédiáról beszélek és nem egy szubkultúráról. Az utóbbi működése alapvetően más, ott az egyébként meglévő vélemény és érdekellentéteket felülírja a mindenkit közösen sújtó méltatlan bánásmód.
Az pedig, hogy "nincs még egy olyan ország, ahol ennyire le sikerült volna építeni a kultúrát, a társadalmi értékeket, az oktatást" ... nemá'... ezt hogy akarod megérvelni? Ebbe inkább ne kezdjünk bele.

Nem azt írtam, hogy nincs rálátásom a külföldi médiára, hanem, hogy igazán mélyreható tapasztalatom nincs. Nem olvasok napi szinten külföldi sajtót, eredetiben, nagy merítéssel.
De vannak határon túli ismerőseim nekem is, sőt rokonaim is, mind a négy égtáj irányában, plusz éltem külföldön, (szintén több irányban). Ott sem láttam mást, mint itthon, a tömegmédia leegyszerüsít, kiszolgálja a közízlést, a politika meg meglovagolja.

xsasha 2011.09.17. 20:16:31

@teevee:
Értem, amit írsz, és el is fogadom ezt a látásmódot, még örülök is neki, de úgy alakult, hogy én más irányból látom a dolgokat.

A katonaság lehet, hogy nem szocializált belső pozitív értékekre, de olyan mechanizmusokat épített ki az idegrendszerben, amelyek szükséges társadalomalkotók.

A szolgálat megszüntetésével olyat szüntettek meg, amit a mai környezetben sem pótolni, sem újraépíteni nem tudnak. Ez szerintem populista és felelőtlen véleményem szerint.

" A tömegmédia fogyasztói a politikára már immunisak." Ezen csak mosolyogni tudok. A kurrens pszichológiai ismeretek, és a vállalatok reklámköltségei nem ezt mutatják.

A következő rész egyszerűen nem igaz. Nem véletlenül tett különbséget a köznyelv is a bulvár és minden más között. Nem arról beszéltem, hogy tudományos szintűnek kell lennie a sajtónak. Viszont nagyon fontos, hogy kompetens emberek véleménye jelenjen meg, és elkülönüljenek a tények a véleményektől. Tájékoztatásra van szükség, de most inkább nem is sorolnám a sajtó alapelveit, amik kivesztek a médiából.

A határon túli sajtó nagyon jó példa. Nem a politikai kérdések miatt, hanem a szakmai nívó miatt. A sajtónak megvannak az elvei, szabályai, amit oktatnak, és megvan az etikája. Érdemes kicsit jobban megnézni, mert a különbségek sok mindent megmagyaráznak a mai állapotokról, okokról és módszerekről.

teevee 2011.09.18. 12:54:22

@xsasha: OK, akkor már csak egy statisztika, ami szerint kb. a világ fele nélkülözni tudja a szerinted sorkatonaság által, az idegrendszerben kiépített társadalomalkotó mechanizmusokat:
hu.wikipedia.org/w/index.php?title=F%C3%A1jl:Conscription_map_of_the_world.svg
(jelmagyarázat: zöld - nincs hadsereg; kék - nincs sorkatonai szolgálat; narancs - a sorkatonai szolgálatot eltörölni tervezik; piros - sorkatonai szolgálat van; szürke - nincs adat)

A határon kívüli sajtóval kapcsolatban úgy látom nem tulajdonítasz jelentőséget szubkulturális jellegének, pedig szerintem lényeges.
Az ember természetének alapvető jellemzője, hogy csoportban szeret létezni, a csoportjához tartozókkal lojális, szabálykövető, önfeláldozó, a csoporton kívüliekkel pedig nem.
A határon kívüli sajtóval mondjuk a rendszerváltás előtti szamizdatot lehetne párhuzamba állítani, ahol ma már halálos ellenségek fértek meg egymással, mert a csoporton belüli ellentéteket felülírta a közös ellenség. A csoportnak érdeke volt az egyezőségek hangsúlyozása, a különbözőségek elmosása, a viták tompítása.
Mikor megszűnt a közös ellenség, és az alcsoportok önálló csoportként kezdték magukat meghatározni, meg is szűnt az önkorlátozás.

Megszűnt, _méghozzá_mindkét_oldalon_. Emlékeim szerint nagy tévedés mindezt a balliberális oldalnak felróni, hiszen mindaz, amit ma a média szemére hánysz, megvolt már az első pillanatban a jobboldali sajtóban _is_. (Lásd Pálfy G. István féle Híradó, Chrudinák Alajos féle Panoráma, Lovas István féle Vasárnapi Újság, Kristóf Attila féle Magyar Nemzet, stb.)

Ettől függetlenül, nem örülök, hogy a média működése, olyan amilyen, (a gravitáció is csúnya, nélküle tudnék repülni, milyen jó is volna...) de egy rendszeren nem lehet az önkorlátozást, (az etikát) számonkérni, az csak a saját primer szabályai, sikerkritériumai alapján tud működni (lásd még szavazat-, nézettségmaximálás).
Murphy mondta, hogy "ami elromolhat, az el is romlik", és ez nagy rendszerekre és a így a médiára is igaz, mert a résztvevők nagy száma miatt mindig lesz olyan, aki "ezekkel szemben minden megengedhető" alapon túllép az önkorlátozáson. (És milyen gyakran fogadja tapsvihar...)

Szerintem, az etikát mindig az adott emberen lehet számonkérni, és a legjobb, ha mindenki saját magán kezdi. Olvastam valahol, hogy van olyan ember, aki a barátját is hátbaszúrja, és van olyan, aki az ellenségével is tisztességes. Sok mindent nem lehet tenni, az ember törekedjen az utóbbira. (És akkor épített egy repülőgépet, amivel legyőzheti a gravitációt. Rövid időre.)

xsasha 2011.09.18. 18:41:42

@teevee:
Azért, mert az adósságcsapda világszinten elterjedt, már jónak kell minősíteni? Természetesen sok olyan folyamat van, amelyik világszinten is működik, és jelentős kockázatok vannak benne. Sajnos ez kötődik a liberalizmus világszintű elferdüléséhez, a pszichológiai ismeretek új mélységeihez, és a pénzügyi érdekek eluralkodásához.

A határon túli sajtónak is van ellenfele, vannak csoportok, akikkel nem értenek egyet, akik ellen küzdenek. Ettől még nem kurvultak el.

"amit ma a média szemére hánysz, megvolt már az első pillanatban a jobboldali sajtóban _is_." Mint például? Mi volt meg?

Ha egy rendszer nem képes az önkorlátozásra, akkor külső korlátokkal fog szembesülni előbb vagy utóbb. Ez evolúciós elv. A keresztény Európának ez volt a sikerkritériuma, hogy a kultúra önkorlátozásra épült, ezért ez megjelent mindenütt, és egészséges kereteket adott a társadalomnak. És semmi nem került a helyére - ez egy kulcsprobléma.

Ezzel az utolsó bekezdéssel nem értek egyet. Én úgy gondolom, hogy az állam feladata olyan keretek támasztása, ahol az önkorlátozó pozitívan diszkriminált, és sikeres tud lenni.

teevee 2011.09.19. 10:16:46

@xsasha: OK, akkor a sorkatonai szolgálat eltörlésének felelősei közé a balliberális mádiaidióták és a (szinte) teljes magyar országgyűlés mellé felsorakozotak a világszintű folyamatok is, és ezekkel áll szemben az idegrendszeri társadalomalkotó (ami olyan már mint Colombo felesége...). Jó, megértettem.

Azt állítom, hogy a szándékok kiforgatása, vélemények és tények összemosása, kontextusból kiragadása, más (kompromittáló) kontextusba helyezése, csúsztatások, politikai érdekeket szolgáló manipulációk, stb. a jobboldali sajtóban _is_ megvoltak, már a rendszerváltás kezdetétől.

A keresztény Európa ideológiailag az önkorlátozást vallotta, de a gyakorlata azért eléggé messze állt ettől. (Megjegyzem, az önkorlátozás ideológiáját a kommunizmus fejlesztette tovább, olyannyira, hogy olyan keretrendszert teremtett, amiben az állam pozitívan diszkriminálta az önkorlátozó állampolgárát. És megbukott.) Ha a keresztény Európa annyira egészséges keretet adott volna a társadalomnak, akkor a polgárai nem akarták volna ezt a keretet szétfeszíteni.

Az utolsó bekezdést illetően valóban nem értünk egyet. Szerintem, az államnak nem az feladata, hogy önkorlátozásra motiválja a polgárait, hanem arra, hogy minél kevesebb (államilag, a közérdek szem előtt tartásával megállapított) korlát felállításával, lehetővé tegye az _általuk_ sikeresnek tekintett életet.

xsasha 2011.09.19. 12:02:57

@teevee:

:-))) Kicsit úgy érzem magam, mint amikor az egyik csajnak próbáltam elmagyarázni, mi is az az izokaéder, és engem nézett hülyének, hogy mit látok én bele abba a rajzba. Hol látok ott derékszöget...

Három dolog. A hírszerkesztők túlnyomó többsége, még ha manipulált is, külön választotta a hír típusú információt és az azokra vonatkozó szabályokat a vélemény típusú információtól.
A bulvárban bulvár volt, a sajtóban tájékoztatás és közélet.
Ha én azt mondom, hogy jobboldali közéleti napilap vagyok, akkor tudom, hogy mit lehet ettől elvárni.
Ha én azt mondom, hogy független sajtó vagyok, és részben úgy is teszek, mintha független tájékoztatást végeznék, az egy átverés.
Ha viszont alkalmazott pszichológiai módszereket vezetek be a hírek szerkesztéséhez és ezeket összehangolom a médiumok között, akkor az a magyar ballib valóság.

A keresztény Európa gyakorlata volt az önkorlátozás, amely a gyerekkori neveléssel kezdődött, és a legmélyebb idegrendszeri szintre rögződött attitűd volt, amely olyan erős volt, hogy még generációkat átívelt az attitűd fennmaradása, és csak mostanában jelentkeznek a kikopás jelei.
Ez a keret lehet, hogy nem volt tökéletes, nem tudta követni a változásokat a szükséges ütemben, de nem lett a helyére téve semmi - és ez a probléma.

Az állam felelőssége, hogy tudja, a korlátlan siker mindig a másik rovására megy és háborúhoz vezet. Ahhoz, hogy az állampolgárok egyszerre tudjanak sikeresek lenni, szükség van az önkorlátozás alapú kultúrára.

teevee 2011.09.19. 16:08:11

@xsasha: Azért emlékeztetnélek arra, hogy a sorköteles katonaság társadalomalkotó mibenlétét nem fejtetted ki. Amúgy, a keresztény ideológia idegrendszeri (generációkon átöröklődő?) hatását sem.

Az önkorlátozás önmagában _nem_ érték. Furcsa is olvasni a klaviatúrádból ilyesmiket, miközben máskor, például a Fidesz mostani politikai zsákmányszerzésének kiterjedtségével kapcsolatban, ezt magad is nagyívben elveted.

Úgy gondolom, hogy a keresztény vallás és szervezetei (_nem_ a hitről és a hívőkről beszélek) nagy szolgálatot tettek egy olyan korban, amikor a hatalom kevesek kezében összpontosult. Az alázatra, lemondásra, a feltétel nélküli tekintélytiszteletre, a halál utáni jutalomra alapuló ideológia a tömegdemokráciák korában már nem működőképes. Szerintem. (Sajnáljuk, vagy nem, lásd gravitáció.)

Ami a sajtót illeti, a Pálfy G. István féle Híradó, Chrudinák Alajos féle Panoráma, Lovas István féle Vasárnapi Újság, Kristóf Attila féle Magyar Nemzet a _közszolgálati_médiának_ voltak műsorai (illetve a MN akkoriban még talán a Hazafias Népfront lapja volt, vagy már szerkesztőségi vagy milyen tulajdonban,) szóval, egyáltalán nem deklarálták magukat jobboldali médiának.

Amit meg az alkalmazott pszichológiai módszerekről és a médiumok közötti összehangolának szándékáról és ennek balliberális kizárólagosságáról írsz, az megint az izokaéder kategóriájába tartozik.
Az, hogy mit látsz bele a kétdimenziós vonalakba, nagyrészt rajtad múlik és az előfeltevéseiden (háromdimenziós objektum kétdimenziós leképzésének, vagy Burda szabásmintának tekinted), én baromira nem így látom és nem is hiszem, hogy szándékok egyáltalán bizonyíthatóak lennének. A kizárólagosságról nem is beszélve.

1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2012.11.03. 12:28:06

"az LMP „új baloldalnak” nevezné magát, ezzel is jelezve, hogy kettős harcra készül (egyrészt a régivel a saját oldalon, másrészt a másik oldallal), egyértelműen deklarálva, hogy nem együttműködni akarnak a régiekkel, hanem legyőzni, meghaladni, kiszorítani akarják őket. (...) bejelentenék igényüket a vezető szerepre. Ahogy a korábban liberális Fidesz tette ezt 1994 után a régi jobboldallal, megérezve, kihasználva a lehetőséget.

Hogy mi lenne ekkor? Nem tudom, de a régi kvázi-kétpártrendszer feltehetően nem térne vissza többé."

Már miért ne térhetne?!
Újbaloldal vs. Újjobboldal...
(gykv. =KÉTpártrendszer! - pláne "kvázi":P)
De nem most 2014-től, hiszen az MSZP infrastruktúrája bőven elegendő ahhoz, hogy a szervezetileg is gyenge LMP most MÉG ne tudhassa legyőzni és a helyére lépni - valamennyire gyengíteni viszont tudná, a nevető harmadik kedvére - köszönjük (Török) Emese! :P

1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2012.11.03. 12:31:16

Ezen mondat tájékozottsága viszont kifejezetten tetszett:
"(...) azok, akik ide-oda lépésükkel a választásokat el szokták dönteni, ma mindenkit utálnak, mindenkivel bizalmatlanok."
(főleg, mint: ide-oda.hu :P)

dzsaszper 2014.10.15. 15:22:20

Igazából az idei 3 választás után mindenki tele van a Fidesz vs. baloldal és baloldal vs. baloldal kérdésekkel.

Pedig egy sor dolgot az elmúlt 1-2 évből itt az ideje újraértékelni.

Például a politikai hullaszag kérdését. Engem jobban érdekelne a '89-es pártok és csatolmányaik (egyelőre beleértve az Együtt-PM-et és DK-t is) vs. újak (leginkább Jobbik és LMP) témakört.

A Jobbik csendben és lassan halad előre, bár áttörésről nem lehet beszélni.
Az LMP meg küzd a túlélésért, amiben a szakadáson túl a saját tavaszi belső ügyeik, választók inaktivitása is benne volt, no meg még a 4K!-val sem sikerült közösködni... meg akár a Fidesz is szipkázhatott el szavazókat.

Az LMP szakadását is most van értelme újra értékelni: lose-lose kimenetnek tűnik... és nem az LMP öt százaléka hiányzott a kormányváltáshoz...
süti beállítások módosítása