Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) bajnai gordon (15) Bajnai Gordon (2) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) Fidesz (2) fidesz (130) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) Gyurcsány Ferenc (1) gyurcsány ferenc (49) habonyizmus (1) habony árpád (2) Habony Árpád (1) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) heti válasz (1) Heti Válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) jávor benedek (3) Jávor Benedek (1) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) jobbik (76) Jobbik (1) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) Karácsony Gergely (1) karácsony gergely (3) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) medián (9) median (1) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) mesterházy attila (34) Mesterházy Attila (3) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) mszp (104) MSZP (1) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) Orbán Viktor (9) orbán viktor (114) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) Schiffer András (1) schiffer andrás (9) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) Simicska Lajos (2) simicska lajos (3) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szíjjártó péter (1) szijjártó péter (6) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) veszprém (1) Veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
2011
nov 23
20:45

Hetvennyolc százalék. A Medián friss felmérése szerint ennyire nőtt azoknak az aránya, akik szerint rossz irányba mennek a dolgok. A közhangulat egyre kísértetiesebben hasonlít ahhoz, amilyen a tavalyi kormányváltás előtt volt. Egy fontos különbséggel.

Érdemes alaposan megnézni a politikusok népszerűségi listáját. Bár a kifejezés félrevezető: kedveltségről egyetlen politikus esetében sem beszélhetünk. Szívesen látná fontos politikai szerepben? – kérdezi az intézet, és a válaszolók az élmezőnyt is csupán harminc százalék környékére kalibrálják. Orbán Viktor 33, Schiffer András 28, Mesterházy Attila 26, Lázár János 25, Vona Gábor 23 ponton áll, Matolcsy György pedig 19 pontjával a legnépszerűtlenebb politikushoz, Gyurcsány Ferenchez közelít. Miközben ezek az urak nap mint nap ádáz küzdelmet folytatnak egymással, a többség mindannyiukra szinte ugyanúgy tekint.

Nem kell senki – ez a választók üzenete. A kormány támogatottsága folyamatosan csökken, miközben az ellenzék lényegében alig erősödik. 2010 előtt a szocialista kormányban csalódott szavazók még adtak egy esélyt az ellenzéki Fidesznek, ma a többség nem lát senkit, akiben bízhatna.  

Mi következik ebből? A pártpolitikai logikában maradva talán az, hogy lassan itt lesz az utolsó alkalom, amikor a kormánynak még érdeke lehetne előrehozott választásban gondolkoznia: ha tovább romlik a közhangulat, ha tovább csökken a tábora, könnyen az ellenzéki pártok mai szintjére süllyedhet. De ami ennél sokkal fontosabb: ha nem kezdenek el másként gondolkodni valakiről – akár a Fideszről, akár valamelyik ellenzéki pártról - a szavazók, vagy nem lépnek színre olyan szereplők, akik felrázhatják a csalódott közvéleményt, a politikai rendszer „képviseleti” funkciója és ezáltal legitimitása (nem legalitása!) megkérdőjeleződik. Márpedig – ahogy erről a Fidesz ellenzékben gyakran és helyesen beszélt – nem lehet sikeres a politika a politikai közösség érzékelhető támogatása, egyetértése, elfogadása nélkül. Ha elfogy a remény, és már az ellenzék sem kell, a politikai rendszer - Lipset "stabilizáló apátiája" ellenére - a szétesés küszöbére kerül.

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr123406967

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A szavazóknál pattog a labda 2011.11.26. 20:52:46

A politika kevéssé sikeres alakulását látjuk napjainkban: az ellenzék bénasága iránt érzett fájdalmat csak mostanáig enyhítette, hogy a kormány azért akar valamit csinálni. Kevés jót tudnék felsorolni ezekből, de emlékezzünk arra is, hogy még a Fideszt...

Trackback: Beszélget az amerikai, az orosz és a magyar politikus, 2011.11.24. 11:41:29

Beszélget az amerikai, az orosz és a magyar politikus, a téma ki tudja jobban megtartani az államtitkot.- Én a nejemmel egy irodában dolgozok, ő nem tudja mit csinálok, nem is érdekli, én nem tudom mit csinál, de nem is érdekel.- mondja az amerikai.- A...

Trackback: Hadd segítsek, Tisztelt Orbán Viktor Úr! 2011.11.24. 11:17:56

Az előző kurzus kormányzása alatt sokszor hallgattuk Önöktől, mit is kellene csinálni. Nagyjából abban merült ki, hogy elég lenne csökkenteni az adókat, járulékokat, és magától felpörögne a gazdaság. Az elmúlt másfél évben az legalább bebizonyosodott, ...

Trackback: Szavazás: Mennyit fizetne... 2011.11.24. 11:16:38

Mennyit lenne hajlandó ténylegesen fizetni azért, hogy holnaptól egy Ön által preferált párt kerüljön kormányra? - hangzott a kérdés a legutóbbi szavazáson, mely sokak számára talán abszurdnak tűnhetett. Hiszen a demokráciában a kormányok választás, s...

Trackback: Szavazás: Mennyit fizetne... 2011.11.24. 11:16:23

Mennyit lenne hajlandó ténylegesen fizetni azért, hogy holnaptól egy Ön által preferált párt kerüljön kormányra? - hangzott a kérdés a legutóbbi szavazáson, mely sokak számára talán abszurdnak tűnhetett. Hiszen a demokráciában a kormányok választás, s...

Trackback: Nem kell senki 2011.11.24. 11:04:01

A közhangulat egyre kísértetiesebben hasonlít ahhoz, amilyen a tavalyi kormányváltás előtt volt. Egy fontos különbséggel.

Trackback: Választás 2012? 2011.11.24. 10:11:45

Pár napja még azt írtam, hogy kizárt egy előrehozott választás. De olyan biztos ez? Sok minden utal ugyanis arra, hogy akár ez is benne lehet a pakliban. Az ellenzék persze nem követel ilyet, nincs is érdekében. Ugyanez a FIDESZ-ről viszont már nem biz...

Trackback: Minek is az érvényességi küszöb? 2011.11.23. 22:49:14

Ma jelent meg a Tárki és a Medián legújabb felmérése a pártpreferenciákról. Ezekben nem az a legfontosabb elem, hogy a JOBBIK beérte-megelőzte az MSZP-t, hanem, hogy a pártot választani tudók aránya a szavazásra jogosultak 50-60 százalékánál stabilizál...

Trackback: Vajnágh Domokos: Használati utasítás 2011.11.23. 22:33:39

Az Ön által vásárolt fogkefe a megfelelő szájhigiéné biztosításának nélkülözhetetlen eszköze. Használja fogkeféjét lehetőség szerint minden étkezés után, de legalább naponta két alkalommal. A fogkefét használat után alaposan tisztítsa meg és száraz hel...

Trackback: A kormány nem fél a népharagtól 2011.11.23. 21:27:55

Ez most nagyon demagóg lesz, de egyszer ezt is ki kell próbálni. Különben is, berágtam. Nem csoda: a devizahitelesekről lesz szó, illetve azok egy részéről. A gazdag devizahitelesekről....

Trackback: Van kalapja, nincs kalapja 2011.11.23. 21:09:48

Karácsony Gergely a Népszabadság november 21. számában publikálta – ha nagyon kekec akarok lenni, akkor – védekezését, hogy miért is nem lépett vissza az MSZP javára, mikor éppen ő indítványozta a visszalépést. De ugyanezt az írást feltetté...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

márta)) 2011.11.24. 21:36:11

A Medián ügyvezető igazgatója szerint olyan alacsonyra esett vissza a szavazni akarók aránya, hogy nagyon nehéz pontos kutatásokat végezni"

Nem olyan jelentős a Jobbik előretörése, mint azt a média sugallja, ennek inkább szimbolikus jelentősége van - mondta Hann Endre. A Medián ügyvezető igazgatója szerint olyan alacsonyra esett vissza a szavazni akarók aránya, hogy nagyon nehéz pontos kutatásokat végezni.

A Fidesz jelenleg 26%-on áll, ezzel a felére csökkent a támogatottsága, az előző hónapban ez még 31%-volt.

Az MSZP 17%-ról 12%-ra csökkent – a Gyurcsány Ferenc által vezetett Demokratikus Koalíció 2%-on áll. Ez a kettő együtt is rosszabb, mint a Jobbik jelenlegi támogatottsága, amely 20% körüli. Egy hónap alatt 19%-ról 25%-ra ugrott a bizonytalanok száma, amelyben benne lehet a pártszakadás miatt választani nem tudók csoportja.

Az Orbán-kormány teljesítményének megítélése is sokat változott, romlott az elmúlt időszakban.
Az ország hangulata is rossz, számottevően nem változott a legutóbbi mérés óta. Orbán Viktor személyes népszerűsége is mélyponton van, 33%-os – mondta el Hann Endre. "

Szeretnék itt a posztos egy igazi? fideszistától, forradalmártól? egy kommentet olvasni. Hogyan értékeli a kormány teljesitményét. ?
Nagyon érdekelne. )
:)

6.Lenin 2011.11.24. 21:36:18

@márta)):

Akik megcsinálták a fülkeforradalmat, azok nagy részének van elfogadott vezetője.

akiknek nincs elfogadható vezetőjük, azok próbálják elhitetni másokkal, hogy nem kell senki, kellene, de nincs.

Te is ácsingózol Bajnai után, kellene, de még lebegő állapotban van, mint a Gólya .....

A DK-nak kellen Gyurcsányi
Néhány tucat pacák Bokrosért sóhajtozik

Vannak,akik csak reménykednek, hátha jönnek valamiféle értelmes baloldali pacákok.

Tehát?

Kellene vezér, de nincs elfogadható. Kellene, hú, nagyon is.

Nem kell senki = 1 nagyon rossz következtetés. Netán félrevezetési szándék rejlik mögötte, talán.

Most nem értek veled 1-et. Majd máskor.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.24. 21:36:49

@concret:

"hoz-e majd olyan kormányt, ami hatékonyan fog kormányozni? Mert ez nem a választásokon, hanem a létező pártkínálaton múlik elsősorban."

Ezzel nem értek egyet.
a hatékony kormányzás lehetőségét, módját alapvetően meghatározza a politikai rendszer. Sokkal inkább, mint az, hogy ki kormányoz.

Nálunk mindig minden párt és minden politikus béna, genetikailag képtelen a hatékony kormányzásra?

A frászt. Ilyen a rendszer. Ez ezt tudja. Ennyit tud.

Hatékonyabb - tisztességesebb, kevésbé korrupt, őszintébb, stb. - kormányzáshoz másmilyen politikai berendezkedés kellene.

Korábban valóban azt hitték sokan, amit te. Hogy csak egy másik seprű kell és jobb lesz. Le is lett váltva egy kivételével az összes kormány. Eredménye semmi jó.

Éppen ebből a cikkből is látszik, hogy ma már nem igazán hiszi senki, hogy csak annyi a gond, hogy nem valamelyik másik párt kormányoz.

Nem tudom ki fog kormányozni 2014. után, de azt borítékolom, hogy nem az lesz a magyar gazdasági csoda időszaka. Az sem lesz.

Unionista 2011.11.24. 21:37:15

@radala:
az antiliberális szabadságharc kábé olyan, mint a kormánypárti anarchista. a tökéletes önellentmondás.

aszekelyek 2011.11.24. 21:40:50

@Zébácsi: Tölgyessy mondta minap, hogy felháborítja, azok kérik számon rajta is a paktumot, akik akadályozták, pld a zétényi takács törvényt. Fodor gábornak a szemébe, jelenlétében mondta. neked is szól. PAktummozóknak, mindnek. Vsak Antall és csak az a z első kormány a hibás., a felelős..., hogyne... brrrr. Azt mondta petőnek, ha jól emlékszem, T. Hogy meg akarták őket buktatni, azért tették, hogy nemmmel szavaztak. Másként nem akarta volna senki alkotmánybíróságra vibbi a dolgot. Az úgy elég faramuvi egyébként, hogy a nagy rencerváltóknak magukat kinevező szdsz-esek , akik állítólag el akarták számoltatni és el akarták tenni az útból a diktatúra potentátjait , pont ez ellen szavaztak. Kidumálhatatlan. A FIDESZ nyilván megette, akkor még taknyosok lévén, hogy az szdsz tényleg azt akarta, amiről dumáltak. Az idők során n kiderült, közel sem és ők éltették tovább a legerősebben a diktatúra hatalmi és kapcsolati elitjét. Szerezték meg a leglényegesebb anyagi értékeket, gazdasági befolyást. Nagyon sokakat sikerült akkoriban megvezetnie a szépen festett szdsz-nek. Mára leszerepeltek. Azóta itt és másutt is mutogatnak az mdf -kormányra, mindenki másra. CSak ők a szentek. Ahaaa....

márta)) 2011.11.24. 21:42:29

Bocsánat! Azt csak remélni tudom/merem, hogy valóban nem olyan jelentős a Jobbik előretörése.
:)

6.Lenin 2011.11.24. 21:42:57

@nyünyüge:

"Neked ki hiteles -akár a gazdasági elemzők, akár a gazdaságpolitikusok közül? "

Elsődlegesen nem ez, ami érdekel itt.

Nekem az eredmény a hitelesség mértéke, nem személyek.
Csak figyelembe is veszem a rövidtávon/hosszútávon értékelhető eredményeket, összefüggéseket.

graycivil 2011.11.24. 21:44:21

"Economist: "Az idő nem Orbánnak dolgozik"

Magyarország nagyobb bajban van, mint a 2008-as IMF-hitel idején, mert a magyarok megmentése már nem olyan fontos, mint a többi kelet-európai EU-tag stabilitása - írja az Economist. A gazdasági hetilap pénteken részletes összefoglalót közöl az Orbán-kormány eddigi politikai és pénzügyi lépéseiről, amelyben arra jutott, hogy a kormány IMF-ügyben tett 180 fokos fordulata bukásnak tűnik, Orbán Viktor pedig egy különc csodabogárrá vált."

www.origo.hu/itthon/20111124-economist-az-ido-nem-orbannak-dolgozik.html

Szégyellem Európa előtt a kormányunkat, szégyellem Európa előtt a Börtönszabályzatunkat, szégyellem Európa előtt, hogy Orbánt kell "vezetőnek" neveznem.

Szerencsére a Nyugat európai módon disztingvál az ország lakossága és idióta vezetői között. <:-(

aszekelyek 2011.11.24. 21:45:42

@nyünyüge: és???? @Unionista: kivévr, ha a liberálisok álruhás anarchisták vagy diktatúra pártiak. .) Annak a feltételnek teljesülnie kell, hogy valóban liberálisok legyenek, akik a szabadságért küzdenek. Olyan liberálisnak mondottak, akik a függőséget erősítik, csalók és elcsapandók. :) Nálunk ilyenek állították, hogy ők aztán a legliberálisabbak, sőt, az egyedül liberálisok.... - vesztükre.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.24. 21:46:43

@Unionista:

Tehát éppen ideje egy újabb fordulatnak.

Amúgy azért 20-25 évente vannak a fordulatok, mert ennyi idő alatt nő fel egy teljesen új generáció.

Aki 1990-ben született és semmi emléke a kommunizmusról, egész életét ebben a rendszerváltó rendszerben éli, már ő is 21 éves ma.

S kevéssé valószínű, hogy elégedett az ország állapotával, azzal, amit tapasztal.

graycivil 2011.11.24. 21:48:30

@aszekelyek: Te az egyhetes "politikai eligazítást" nevezed oktatásnak? :-)))))

aszekelyek 2011.11.24. 21:50:04

@negondolkozz!majdénmegmondom!: Azért próbáld csak meg, lehet, hogy sikerül lelőnöd magad.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2011.11.24. 21:52:08

@aszekelyek: Szezon-fazon szintű fogalmi problémáid vannak. Minek válaszolgassak?

"Abból nem lesz adós, aki nem hitelez." – Ezen például percek óta töröm a fejem, de még mindig semmi értelme. Aki nem hitelez, abból hitelező nem lesz. Adós abból nem lesz, akinek nem hiteleznek. De látom, felfoghatatlan, hogy lehet a hitelezőnek kisebb gazdasági potenciálja, lehet kölcsönügylet nélkül adóssá és hitelezővé válni ésatöbbi. További kellemes agitprop-munkát, de majd igényelj egy ügyleti kisokosbrosúrát.

PS. Jjulie kissé otromba kérdése természetesen él. Gondolom, ezzel a mércével méred a Hajdú-BÉT beszállítóit is, hogy úgy kell nekik.

aszekelyek 2011.11.24. 21:53:29

@graycivil: ott voltál, így tudod, ugye? De unlak és amit nyomsz, azt is.....

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.11.24. 21:54:27

@aszekelyek:

"feri kivezet az apátiából és bajnai... értem. Az anarchiába? "

Nem ezt írtam. Kéretik az eredeti gondolatnál nem félre- és belemagyarázni dolgokat.
Kösz.

márta)) 2011.11.24. 21:54:42

@6.Lenin:

Akik megcsinálták a fülkeforradalmat, azok nagy részének van elfogadott vezetője."

Nahát! Ez több mint érdekes. Ez is mutatja, (ha ez valóban igy van) hogy a magyar társadalom egy csoportja még a napi politikai események értelmezéséhez sem nőtt fel.
A forradalmárok elfogadott vezetője, szerintem a kormányfő kellene, hogy legyen. Vagy talán nem rá szavaztak???

Azt tudom, hogy várták a csodát, azt hitték talán, hogy jön a kánanán???

Őket nevezném a kiszámithatatlan, ide-oda szavazóknak.)
Ők azok akiknek csak annyi is elég volt, hogy elkúrták a szocialisták. További politikai értelmezés, gondolat nulla?? náluk??

Tévedsz. Én nem ácsingózom a Bajnai után) Azt irtam, hogy a körülményekhez mérten, jó állapotban adta át az országot.
Valóban el tudnám képzelni egy új párt élén. Feltéve, ha megfelelő "csoport" politikusok, vagy nem politikusok sorakoznának fel mögötte.)
Egyébként kétlem, hogy vállalná. Habár semmi sem lehetetlen, csak akarni kell sok-sok mindent. Igy az is lehet, hogy a Bajnai visszatér? :))

Tehát?" Én sem értelek. Illetve már lassan semmit, de semmit nem értek. Bizonyos dolgokban.)

És még sokan nem értenek sok mindent)
Hm?

szoja122 2011.11.24. 21:55:25

@aszekelyek: "nagy rencerváltóknak magukat kinevező szdsz-esek "

Azok akiket szidsz 70-es évektől üldözöttek voltak, sokszor börtönbe kerültek, a Szabad Európa rádión csak az Ő nevüket letehet hallani.

Mit tettek a jobb oldal nagyágyúi a Kádár rezsim alatt??? Vagy csendben meghúzódtak, vagy élvezték a kollaboráció előnyeit, pártitkárok, KISZ titkárok, vezető beosztásúak, ügynökök voltak (lásd. pl. álamfő :) ).

Te aki ilyen hévvel kritizálód őket mit tettél???????????????

aszekelyek 2011.11.24. 21:56:05

@Counter: Kérd meg zsülit, elmagyarázza, hogy lett adós a libatenyésztő hitelezőkből. Nekem világos. Majd ő segít. Mentem aludni. Érdektelenek vagytok.

6.Lenin 2011.11.24. 21:57:25

@graycivil:

A Nyugat európai módon elfogadta, sőt hozzájárult, hogy Kádár legyen a vezérünk, elfogadta a pufajkást is, adtak 1 csomó lóvét is, elfogadták a "hazudozót" is.

A Nyugat európai módon csak azt nem fogadja el, aki a levesükbe szeretne köpni.... görög népszavazást a saját sorsukról, na azt nem lehet. A Szerbeket befogadjuk, de Koszovó nem lehet önálló, mert precedens lehet.

Vili, Vili, lejáratod magad. Vagy az a célod?

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.11.24. 21:58:29

@Akitlosz:

"Szerintem kár a "rendszerváltó erőkre" számítani."

Úgy alles zusammen persze, hogy kár, de nem is ez volt mondandóm lényege. Minden bizonnyal vannak olyan már ismert, de most nrm aktív politikusok, akik akár katalizálhatják is új erők felbukkanását, tanácsaikkal segíthetik működésüket, hogy felvehessék a mostani politikai elittel a versenyt.
Én erre gondoltam.

Viszont amit a rendszerváltás körülményeiről, hatásairól írsz, azzal teljesen egyetértek.

Üdv.
Zb

márta)) 2011.11.24. 21:59:10

@6.Lenin:

Bocsánat! :)

Ezt ugye nem gondolod komolyan, hogy nem értesz semmit, vagy nem akarsz érteni. Nagyon remélem, hogy sokkal jobban érted, mint ahogyan/amiket írogatsz.

Hm?

:))

jjulie 2011.11.24. 21:59:36

@Counter:

az @aszekelyek: fideszpicsaszájút nem érdemes szaván fogni, akát a tanítómesterét, pusztán szájbabaszni egy szívlapáttal, őt is meg a fidesz kurvaannyát

aszekelyek 2011.11.24. 22:02:17

@szoja122: Az ÁVÓS szülők szegény elnyomott, egyetemet is végzett, protekciós gyerekeiről beszélsz? Ne idegesíts, álmos vagyok. Az, ha valaki el is szenvedett valamit is a Kádár rezsimben vagy bármelyikben, egyáltalán nem jogosítja fel arra, hogy azt művelje, amit az szdsz tett később. NA tényleg megyek aludni. te meg pátyolgasd az elvtársak átöltözött második generációját. A szabad Európa, az aztán a bizonyíték, lehet, valakinek, aki tájékozatlan. Nekem nem. Összeálltak a maszoppal, amint csak tudtak... mennyémáááá...

márta)) 2011.11.24. 22:02:36

Nahát!? Jesszusom??!!! Ilyenkor biztosan haragszik, vagy csak szórakozik????
:)

márta)) 2011.11.24. 22:04:55

Hm. Ő meg olyan mintha nem lenne magánál szegényke. Már legalább tizszer:)) leirta, hogy meg aludni. Nem mintha érdekelne, csak már rettentően unalmas.

:))

6.Lenin 2011.11.24. 22:06:03

@márta)):

Honnan tudod, miért volt egyáltalán, mit is jelent a fülkeforradalom? Mit gondoltak, akik a Fideszre szavaztak?

Mást ír a Népszava, mást mond Kálmán Olga az ATV-n?
Más a Te Elképzelésed?

Miért a te, Kálmán Olga , Népszava lenne az akire hallgatnia kellene mindenkinek?

Miért csak az állampolgárok egyik , kisebb, csoportjának lehetne a privilégiuma meghatározni mások gondolatait/cselekedeteit?

Ez nem diktatúra lenne?

Most sem értettem veled 1-et, nagyon nem.

graycivil 2011.11.24. 22:07:26

@6.Lenin: Számomra nagyon tré' érzés lenne, ha ekkora baromságokat kellene védenem, mint teszed.

Bár igazad van. Ha Juróp elfogadta Kádárt, akkor annyival nem rosszabb Orbán sem, hogy kis belátással őt is ne fogadhassa el. Nem szép dolog. :-)

6.Lenin 2011.11.24. 22:10:49

@márta)):

Nem egyformán látjuk a világot.
Ez nem baj.

Ezt meg kell tanulni, elfogadni.
Ez az alap.

Amíg ezen nem tudunk túljutni, értelmetlen továbbmenni.
Szerintem.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.24. 22:12:33

@Counter:

Nem kell dolgozni, ha nem fizetnek. Legalább előleget célszerű kérni, hogy komoly a megrendelés.

graycivil 2011.11.24. 22:12:52

"Rosszul spekulál a kormány

Óriásit zuhant a forint, amióta a kormány bejelentette végtörlesztéses tervét, de az árfolyamesést most azzal próbálják magyarázni, hogy spekulatív támadás áldozata a magyar valuta. Hogy a kormány komolyan veszi saját magát, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a Nemzetbiztonsági Hivatal és a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat segítségét kérte. "

www.nepszava.hu/articles/article.php?id=494530

"Szakértők szerint csak kommunikációs trükkről van szó."

Unionista 2011.11.24. 22:14:50

@Akitlosz:
az sem elégédett, aki emlékszik az antivilágra. az embernek olyan érzése van, hogy ezt az országot a "nyolcadikosok" vezetik. és a választás az, hogy az "ásokra" szavazzunk, vagy a "bésekre".

márta)) 2011.11.24. 22:15:49

"Aggodalomra ad okot a Bajnai Gordon által létrehozott Haza és Haladás Közpolitikai Alapítvány szerint, hogy a jövő évi költségvetéshez benyújtott módosító indítványok közül több az egyszerűsített vállalkozói adóból (eva) származó bevétel növekedésével számol, és elköltené az így keletkező többletet. Az alapítvány azt hangsúlyozza, hogy a többlet mértéke - ha egyáltalán keletkezik többlet - nem ismert. "

atv.hu/cikk/20111124_haza_es_haladas_aggodalomra_ad_okot_a_bizonytalan_evabevete

Már irtam szerintem :) Szólni kellett volna a Bajnainak, hogy segitsen már be a többségi kormánynak. Biztosan jobban mentek volna a dolgok.
hm?

:))

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.11.24. 22:16:18

@aszekelyek:

Nem tettem különbséget szdsz és fidesz közt, lehet, ez hiba volt. De ismereteim szerint az szdsz alapítók voltak rendszerellenesek, míg a fidesz főleg a Kiszből verbuválódott. Az szdsz ma sehol nincs - korábbi vezetői közül persze sokan meggazdagodtak, de ez azt hiszem elmondható a fidesz fiúkról is.

Van szennyes minden oldalon, méghozzá vastagon. A bilibe minden párt keze belelóg, a fidesz most mégis az mszmp utódpártjára kenné a volt rendszer hibáit. Egy olyan rendszer valós hibáit, amelyik egyébként bábáskodott a fidesz létrejöttében és volt funkciunáriusai a párt első vonalában ülnek.

Annyira kilóg a lóláb, hogy inkább hagyjuk is.

jjulie 2011.11.24. 22:16:40

@aszekelyek:

lejárt a munkaidőd, mehetsz pihentetni a fideszpicsaszádat, holnap újra dolgoztatnod kell

6.Lenin 2011.11.24. 22:18:27

@graycivil:

Vili, én nem védtem semmit.

Átlátok a szitán, igaz nem nagy durranás, másnak is sikerült már.

Próbálkozz, én bízom benned, képes lennél rá Te is.

1 dolgot ügyesen csúsztattál.
Azért látom, értetted a lényeget. Azért írtam a görög népszavazásról. Ügyesen kiforgattad.

ubul2000 2011.11.24. 22:20:43

@szoja122: látszik hogy halvány fogalmad sincs a korról. Ha egy mezei egyetemista - aki nem beépített ember volt, mint demszky - megpróbált volna szamizdatokat kiadni, örülhetett volna, ha csak kirúgták volna az összes egyetemről, és nem börtönzik be őket.

márta)) 2011.11.24. 22:23:59

@6.Lenin:
Óh! Hát ! Nem is kell velem egyetérteni. Nem is várom el. Főleg itt nem. Az irántam táplált nagyfoku utálat) hogyan is gondolhatnék ilyet??

Nincs ebből semmi probléma, én csak a véleményem irom. Írom addig mig teljesen bele nem fáradok, és akkor majd szépen elmegyek.
Sokak nagy örömére. :)
Látod, látod van ilyen is.
:)

Nem. Diktatura még nincs. Csak lopakodik :) a kertek alatt?
:)

graycivil 2011.11.24. 22:24:20

"Zsugorodik a magyar gazdaság

Hiába lett a várakozásoknál kedvezőbb a harmadik negyedévben a gazdasági teljesítmény, minden jel arra utal, hogy a recesszió hamarosan újra beköszönt"

www.vg.hu/gazdasag/makrogazdasag/zsugorodik-a-magyar-gazdasag-363018

jjulie 2011.11.24. 22:26:14

@ubul2000:

jaj ubul nem megy mindenki fejjel a falnak, amúgy átmenetilag megnyugodhatsz, a tsonga éppen hozta az első szettet a nadal ellen londonban, szoval minden ok, és katartikus

Unionista 2011.11.24. 22:26:48

@ubul2000:
a rendszerváltó pártok közül a demokratikus ellenzék leginkább az szdsz-hez köthető. az egy másik kérdés, hogy az szdsz elárulta a rendszerváltást (polgárosodást) azzal, hogy koalícióra lépett a szocialistákkal. persze már az egy vicc volt, ahogy a hazafias népfront átment az mdf-be, és később a fideszbe. tulajdonképpen a politikai bizottság káderei vannak a baloldalon, és volt kommunista népfrontosok a jobboldalon.

márta)) 2011.11.24. 22:27:39

@6.Lenin:

Nem egyformán látjuk a világot."

Persze, hogy nem. És? Mi a baj?:) Én nem irtam sehol, hogy neked, vagy másnak úgy kellene látni, ahogyan én látom?
Nem értelek. komolyan.
:))

jjulie 2011.11.24. 22:30:13

@6.Lenin:

birka, te leszerepeltél amikor kiderült hogy ikszelőkorrepetálást tartott neked a leszarfaszu orbánparaszt

kövesd az @aszekelyek: -t és tedd nyugovóra a saját fideszpicsaszádat, mint ahogy ő tette a sajátjával

6.Lenin 2011.11.24. 22:32:10

@márta)):

Kedves Márta!

Nincs semmi probléma.
2x nem értettem veled 1-et, biztosan lesz olyan (volt már),amiben hasonlóan, vagy azonosan ítéltünk meg dolgokat.
Nem kell ebbe belelátni semmi olyasmit, ami nincs és nem is lehet benne.

Jo8!
Mindenkinek.

ubul2000 2011.11.24. 22:32:37

@Unionista: ott tévedsz, hogy az un. "demokratikus ellenzés" soha nem volt a kommunista rendszer ellensége. Mint ahogy a választáskor a harcos antikommunizmusa is csak maszlag volt, megtévesztés - sajnos sokan beugrottak.

concret 2011.11.24. 22:38:59

@Akitlosz:

Nem fogunk egyetérteni, de leírom, mert töretlenül hiszek a vitában. Te legalább véleményt írsz, nem propaganda szöveget nyomsz.

A liberális demokrácia, mint politikai szisztéma igenis jó. Nem azért, mert én egész fiatal koromban erre vágytam, hanem mert ott vannak az élő példák:

a világ valamennyi fejlett állama így működik.

Nem véletlenül. Két okból is: a szabadság az, amiben az egyén a legtökéletesebben kiteljesítheti Isten adta tálentomait, és a polgárok szabad közössége az önmagát legjobban megújító, leginnovatívabb politikai rendszer. Európa fejlődése a szabadság térhódításának dicsőséges története, és az emberiség történetének mindmáig éllovasa és iránymutatója Európa és az európai eredetű kultúrák (Észak-Amerika, Ausztrália). Nagyon is törvényszerű, hogy ha lassan is, de Japán, Dél-Korea, a Kínai Köztársaság (mármint Tajvan) mind ehhez a berendezkedéshez konvergálnak, lassanként levetkezik ázsiai eredetű autoritásuk minden maradványát.

Akik ma itthon vitatják a liberális demokrácia létjogosultságát, mindnyájan korlátozottabban plurális, személyiség- és tekintélyfüggő, etatista államrezont szeretnének. Ám az nagyon is jellemző: sem a múltból, sem a jelenből nem tudnak pozitív, progresszív, követésre érdemes mintát mutatni. Az autoriter hajlamú politikus mindig önmaga imádója, a demokrata (politikus létére is) elfogadja a konkurense kormányzását. Ezért az autoriter rendszer nem képes önmagát megújítani, konzerválja a tekintélyelvű vezető hibáit. Igaz ez még a legkulturáltabb európai autoriter vezetőkre is: Francisco Franco sem tudta boldogítani Spanyolországot (ne hivatkozz a mai válságra, senki sem kívánja vissza a Caudillot).

Számos liberális demokrácia működik hatékonyan, őszintén, és a korrupció ezekben az országokban a legcsekélyebb (Kanada, Új-Zéland, skandináv államok). Ezeket soroltad fontos kritériumoknak - nos kíváncsian várnám, milyen alternatív mintaországokat tudsz felvonultatni? Tényleg érdekelne a véleményed, a rendszerben csalódottak véleménye. Hiszen mindketten változást szeretnénk: én a szabadság korlátozatlan érvényesítése mellett, de tehetséges és tisztességes politikai váltógazdálkodással. Számodra a rendszerváltás (számomra a magyar történelem egyik nagy fordulópontja) gengszterváltás, mint írtad.

Őszintén kíváncsi vagyok: Te milyen berendezkedést szeretnél?

márta)) 2011.11.24. 22:39:30

@6.Lenin:
Mert? mit láttam bele.?? Az hogy Te egy elfogult fideszista vagy engem a legkevésbé érdekel.
Nem fogok csak azért olyan dolgokat irni, amivel egyáltalán nem értek egyet ) mert neked úgy tetszik/tetszene.
És nem fogom belelátni a kommentjeimbe, a Te bonyolult gondolatmenetedet sem.
Egyébként nem lepődök meg, mert a múltban is ilyen voltál, a kommentjeidet illetően.
:)

ssi 2011.11.24. 22:42:18

@jjulie: mi a véleményed? a fiúknak mindig jobban ment a töri :))

tegnapi TÉT .. 7. perctől Kiszelly .. a vége felé, visszafelé számlál
atv.hu/videotar/20111124_a_tet_2011_11_23_2_resz

jól értettem?
Kiszelly szerint bűnös az MSZP, mert az embereknek meg kell magyarázni, hogy 20 évvel a rendszerváltás után miért tart még itt az ország, pl. miért panelben lakik, s miért nem teljesült a rendszerváltás ígérete, hogy megközelítjük Ausztria életszínvonalát .. felelős az MSZP, mert ők vitték tovább, sőt ma ma is ők rendelkeznek az MSZMP struktúráival, melyek voltak igazából az okai nemcsak az akkori, de így a mai lemaradásunknak is

volt azóta nem szoci kormányunk is?

másoktól jó volt, amit megtettek és rossz, amit kihagytak?
pl. Antall József is Tarlóshoz hasonlóan pl. nagyon fontosnak tartotta az utcanév átkereszteléseket? Kövér pl. tervezte a gróf, báró stb. címek visszaállítását?

@szoja122:

Unionista 2011.11.24. 22:42:30

@ubul2000:
nem volt az ellensége. a liberók 68 után nem akarták a komcsikat eltaposni (vice versa). csak a nácikat.

márta)) 2011.11.24. 22:45:46

@6.Lenin:

Most pedig keresheted a "CB-idet?" Csak vigyázz el ne essél már a sötétben") Mert ugye? azok a régmúlt fránya "CB"-k???
Ugye???

:))))

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.11.24. 22:47:15

@6.Lenin:

"A Nyugat európai módon csak azt nem fogadja el, aki a levesükbe szeretne köpni.... "

Vagyis csak azt nem, akivel nem lehet megegyezni.

Egyébként Orbánra gondolsz?

Arra, a politikusra, aki Brüsszelig futott, hogy árulkodjon, meg segítséget kérjen, mert hogy ez a Gyurcsány mit nem művel itt?
Arra, aki Barrosso-nál próbálkozott egy kis könyvelési trükk kapcsán, aztán mikor nem ért célt, hetente mást kommunikálva végül csak lenyúlt majd 3000 Mrd forintot és a zemberek arcába tolta S. Kiskifli Gabriella arcpirító okosságait?
Arra, aki beszól a németeknek, Brüsszelnek, aki alkotményellenes törvények sorát fogadtatja el a kurzussal, itthon külföldön kiosztott koki-ról meg sallerről zagyvál, és nem érti, hogy a nyugat miért nem érti őt?
Ez egy vicc.

Magyarország már-már egy légypiszok, annyi se, jelentőségünk egyre apad, évről évre csak lemaradunk (már a régióban is), de mi döngetjük a mellünket. Mikor leginkább szövetséges kellene (ill. befektető), de e téren már keletre is hiába tekintünk, pedig vezérünk csontig nyalt a komcsi minisziterelnöknek. Arcpirító.

Mi köpnénk a nyugat levesébe? Ugyan! Messze vagyunk mi attól, ez esetleg Orbán Viktor képzete, hogy mi majd megmutatjuk!
No persze.
Unortodox vezetői stílus, unortodox gazdpol, unortodox kommunikáció, unortodox ismételt IMF kapcsolatfelvétel.

concret 2011.11.24. 22:49:30

@Unionista:

ubul rettentően tájékozott a Kádár-korszakról, kisujjából rázza a Kádár alatt kushadó magyar jobb(??)) oldal valamennyi összeesküvés-elméletét.

Ne hidd, hogy szenved a tájékozatlanságtól: ő aztán pontosan tudja, ki volt a kommunisták társutasa. Pl Demszky, vagy Kis János. A monoklit is mindig csak sminkelték a szemük alá.

Bezzeg a keménytökű magyar "jobboldal"! Ők aztán küzdöttek, mint az Armija Krajowa, vagy a litván erdei testvérek, lankadatlanul, 40 évig. Most ezért teljes jogalappal kocsiznak.

márta)) 2011.11.24. 22:51:12

@jjulie:

Óh! Te nagyképű szerencsétlen?!!! Eltűnhetnél már innen a menyecskéiddel együtt?!!
Azt hiszem már irtam. Jó lenne ha megfogadnád) legalább arra az időre mikor én itt vagyok.

Ezt elolvashatod legalább tizszer.

6.Lenin 2011.11.24. 22:52:40

@Zébácsi:

dedós duma.

A görög népszavazásról írtam + másról.

ulrike (törölt) 2011.11.24. 22:53:03

Itt egy külsős vélemény (Economist):

'Hungary’s economy
Planet Orban
A reality check for a government that trumpets its independence
'Magyarország gazdasága
Orbán planéta
Valóság teszt egy olyan kormánynak, aki függetlenségét fújja'
A konklúziók egyike:
Mr Orban has frittered away time and energy on peripheral issues........His government’s bunker-like mentality has damaged communication with voters.'
'Orbán úr lényegtelen dolgokra fecsérelte el idejét és energiáját.......Kormányának bunkermentalitása tönkretette a választókkal történő kommunikációt.'
www.economist.com/node/21540286

márta)) 2011.11.24. 22:54:30

Vagy egy másik ötlet)
Gyalogolhatna a @messi-asz-szal együtt) Ők lehetnének ketten a messiás???? a nagy megmentő??? hm??

Jóccakát!!!

:)))))))

concret 2011.11.24. 22:56:41

@6.Lenin:

Kedves Vlagyimir Iljics!

Miért is szeretnénk mi a Nyugat levesébe köpni??? Miért lenne az jó nekünk??

Vagy ha tényleg - miért is vonulnak főméltóságaink alapkövet lerakni Győrbe (tudod, Audi), Miért örvendeznek a háromágú csillagnak Kecskeméten??

Kefélni és szűznek is maradni egy lukkal nem lehet. Ki kellene találni, melyik lenne az igazi cél.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.24. 23:00:39

@Unionista:

Pláne nem elégedett, aki már 1990-ben is felnőtt volt.

Akkor tele volt az ország várakozással. Vége a kommunizmusnak, jön a kapitalizmus és azzal legalábbis eléggé megközelítjük belátható időn belül az osztrák életszínvonalat.

Ezért akartak az emberek rendszerváltást, nem a köztársaságért, nem a demokráciáért, nem az alkotmánybíróságért.

Aztán persze semmi nem lett ebből a felzárkózásból. Kb. olyan tíz éve már egyáltalán nem is téma, hogy zárkóztassuk fel a béreket. Korábban az 1990-es években legalább téma volt.

Szóval a rendszerváltó generáció csalódott. Másra számított.

Az új nemzedék ebben a mai rendszerben nőtt fel, számára ez csak a megszokott és az ismert. Mégis ugyanúgy nyugatra vágyik, kényszerül, ha boldogulni akar az életben, mint az előző generáció. Pedig elvileg ugyanolyan rendszer van itt is, mint nyugaton. Sőt egy "unióban" is vagyunk.

A multik gyárainak hatékonyság is természetesen ugyanolyan magas Magyarországon, mint az anyaországukban.

Itt mégis csak a töredékét fizetik ugyanazért a munkáért.

Amikor egy magyar átlépi az országhatárt nyugat felé semmivel sem lesz okosabb, képzettebb, mégis sokszor annyit ér a munkája.

Az a lényeg, hogy lehessen banánt kapni, és legyen is rá pénze az embereknek megvenni.

Nem az, hogy négy évente X-eket húzogathassunk, amitől nem változik semmi lényeges.

Olyan ország kell, amelyikben lehet boldogulni.

Tehát olyan rendszer kell, amelyik ezt el tudja érni, meg tudja valósítani.

Ez a mostani ebben kudarcot vallott.

ubul2000 2011.11.24. 23:01:20

@concret: ha nem tudod mit beszélsz, minek szólsz hozzá?

concret 2011.11.24. 23:08:58

@ubul2000:

tudod ubul, most még szabadság van, a buták is pampoghatnak.

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.11.24. 23:13:38

@6.Lenin:

"dedós duma. A görög népszavazásról írtam + másról. "

Nono, hátrébb az agyarakkal, Uljanov elvtárs! Az alább idézett mondat nem öntől származik-é? :

""A Nyugat európai módon csak azt nem fogadja el, aki a levesükbe szeretne köpni.... "

Ezek szerint ez volt az a "+ másról", amiről tetszett írni?

Én erre reagáltam. Meg is érkeztünk.

ssi 2011.11.24. 23:15:33

@ulrike: nem semmi, sajna, de ez sem
"Matolcsy szerint olyan példátlan siker a kormányzás 18 hónapja, hogy az "1945-47-es újjáépítéshez" mérhető. Majd "szerényen" hozzáteszi: "Akkor a fizikai világot, most a pénzvilágot építettük újjá"."
egyenlito.blog.hu/2011/11/24/matolcsy_a_nemzeti_egyuttmukodes_bastyaja

concret 2011.11.24. 23:15:36

@ubul2000:

gondoltam is: ha tudsz írni (a szó technikai értelmében), talán olvasni is tudsz.

ulrike (törölt) 2011.11.24. 23:21:56

@6.Lenin: Iljics, rossz a memóriád. Először is, nem a Nyugat, hanem a Bátyuska levesébe köptél, majd kiegyeztél a németekkel, hogy be tudd fejezni a boltot a Bátyuskával, mert másként nem ment volna még az sem.
Ennek a gyakorlatilag saját levesbe köpésnek eredménye az lett egyébként, hogy míg Oroszország Európa legnagyobb krumpliexportőre volt az első háború előtt, onnantól kezdve már folytonosan behozatalra szorult még a brezsnyevi időkben is.
Emlékezz inkább, s óvatosabban a köpködéssel.
P.S. A görögökkel nem az volt a baj, hogy népszavazni akart miniszterelnökük, hanem az, hogy a más pénzéről akarta őket szavaztatni saját pártja politikai hasznára.

ulrike (törölt) 2011.11.24. 23:26:50

@manyike: Igen.
Mondtak itt már ilyeneket (igaz 44-ben), hogy a bolsevik áradatot itt a nagykörúton fogjuk megállítani. Nem sikerült, pedig még Beregfy vezérezredest is a Balatonról Budapestre kérették. Ez egy ilyen mondogató ország.

Unionista 2011.11.24. 23:28:40

@concret:
nézd, mondjuk egy orosz liberális nem nagyon akar szekularizációt. ha az állam az egyházzal összefonódik, akkor sokkal egyszerűbb a hatalmat gyakorolni. hiszen a legfőbb vallási vezető legitimálja a mindenkori államelnök intézkedéseit. ebből persze egy autoriter rendszer következik. ezt egy orosz ortodox liberális is elfogadja. mert úgy képzeli, hogy a közhatalmat szentpétervártól vlagyivosztokig másképp nem lehet uralni.

a liberális demokráciának van egy szovjetorosz típusú népnemzeti (ortodox) változata. ami az ortodox nacionalizmussal rokon. egyébként ez egész ázsiára jellemző. nem csak a "nagy" országokra, hanem sajátos fejlődésüknél fogva koreára, és japánra. a magyar jobboldal is ezt ázsiai fejlődési modellt forszírozza.

ezek azonban európa (latinkeresztény, humanista) tradícióitól idegenek. európában az unió tölti be azt a szerepet, amit ázsiában az állam. ázsiában az állam egy katonai, védelmi egység. az állam a gazdaság félkatonai működésének a záloga. nincs jóléti rendszer. a fidesz ezt a működési módon szeretné bevezetni. ettől várja a gazdasági felemelkedést. a magyar jobboldal ebbe bele fog bukni. egyrészt azért, mert a magyar társadalom többsége erre nem "vevő". a másik probléma, hogy ehhez szinte kizárólagosan műszaki értelmiségből álló elitnek kellene létrejönnie. ázsiában a bölcsészeket a hatalom közelébe nem engedik. a bölcsészeket diktatórikusan távol tartják. mert másképp a tervgazdaság nem tartható fenn. az ázsiai idea ugyanis egy civilizált kommunizmus vezető műszaki értelmiséggel. japánban is ez az idea, koreában is. ezek sikeres országok, de európai mércével autokratikusak, nem demokratikusak.

a magyar kormány ezt az ázsai működési modellt akarja bevezetni, de ahhoz egyszerűen intellektuálisan kevesek. orbán viktor nem érti a világot. nem érti, hogy kínában a tervezőasztalok mögött nem szijjártó bohócok ülnek. nem is tarlós típusú macskajancsi mérnökök. hanem komoly (felelős) értelmiség. orbán viktor egyszerűen buta bármiféle tervutasításos rendszerhez. ezt ettől függetlenül európában ezt nem lehet megcsinálni a latinkeresztény (humanista) tradíciók miatt.

egy kizárólagos bölcsész elit fenntartásához amerikai típusú kapitalizmus kellene. ahol a gazdaságot a tőkepiac uralja. a bankok, és a nagyválallatok. a színházat meg elviszi az elnök, és a first lady tánca.

a gond az, hogy európában ez az amerikai működés sem tartható fenn. európának vissza kellene térnie a hagyományokhoz. amikor a közhatalom a humán és a reál értelmiség között megoszlik. magyarországon is ez a típusú hatalommegosztás hiányzik. a közéletben nincs reál értelmiség.

ssi 2011.11.24. 23:30:59

@ulrike:

néhány kommentelő az államférfiakat hiányolja azon a szinten, ott fent

sokan - a mai napig is - mennyit emlegetik az előző lopósokat

de hogyan minősítsük az álmodozókat .. azon a szinten, ott fent?

Unionista 2011.11.24. 23:31:27

@Akitlosz:
a 90-es évek közepén az összes munkahely fele megszűnt. azt megsínylette egy generáció. nagyjából akkor lehetett tudni, hogy 20 év múlva megint rendszert fogunk váltani.

Unionista 2011.11.24. 23:33:03

és ugye a mostani válsággal ez szintén így van. szóval 20-25 év múlva megint csak így lesz.

Unionista 2011.11.24. 23:35:13

@ulrike:
orbánnal az a baj, ami a putris cigányokkal. a közösség pénze kell, de a közösség normái nem kellenek hozzá.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.24. 23:36:17

@Zébácsi:

Ennek a rendszernek a hibáit csak részben lehet az MSZ(M)P-re kenni, mert kicsit engedtek az "ellenzéki kerekasztalnak" egy kis hatalmat, cserében azért, hogy megőrizhessék a maradékot.

De az előző kommunista rendszerért teljes mértékben ők a felelősek, s nem lett tiszta lap kezdve 1990-ben és azóta sem.

S hogy ez így (nem) sikerült azért pedig az új pártok a felelősek. Például a legantikommustább pártból a legkommunistabaráttabbá vedlett SZDSZ.

Nem lehet új rendszert építeni a régi emberekkel.

Az MSZMP tagjait és a besúgókat el kellett volna tiltani a közügyektől 20 évre. De nem történt semmi ilyesmi, sőt az MSZ(M)P immár "demokratikus" pártként tovább ügyködhet a mai napig.

Hogy ezt miért nem engedték meg a NSDAP-nak a háború után? Ki érti? :-)

Ők is elég sok szavazatot kaptak volna még 1945. után is, ha tovább működhettek volna, persze már "demokratikusan".

De hová tűnt Columbo felesége? 2011.11.24. 23:43:37

@Akitlosz:

Más aspektusból ugyan, de ugyanarról beszélünk.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.24. 23:43:48

@szoja122:

:-)

Az ne zavarjon, hogy ezt az egész "rendszerváltás" izét az akkori hatalom vezényelte le és katalizálta!

Az egész "ellenzéki kerekasztal" tőlük kapta a hatalmát.

Ők szervezték az ellenzéki pártokat is.

Neked nem gyanús az egész rendszerváltó "antikommunista" SZDSZ, amelyik 1990 után mennyire MSZP barát lett hirtelen a mai napig is?

Pedig kellene, hogy gyanús legyen.

Ma már az MSZP a "demokrácia", meg a "köztársaság" legfőbb őrzője, és a többi pártot a saját kommunista múltjukkal vádolják folyton!

Unionista 2011.11.24. 23:49:07

@Akitlosz:
nyilván azért nem, mert az nsdap népet irtott. kádár meg olyan volt, mint franz josepf von österreich. ellene a liberálisok háborúztak. aztán a rendszerrel mégis csak kiegyeztek. így lett ő a magyar nép ferenc jóskája. kádár is így lett az "apánk". az nsdap vezetői ugyanezt a szerepet nem tölthették be a háború utáni németországban.

ulrike (törölt) 2011.11.24. 23:54:28

@manyike: Áll már össze a kép, alapvető stratégiai hibák: mindent azonnal egyszerre, minden fronton, mindenki ellen, ha szükséges a célok eléréséhez az adott letámadás, ha nem. Idő, pénz, energia oda, eredmény nem jött. Nem is jöhetett, mert aki mindenütt erős akar lenni, az sehol sem lesz erős, szétforgácsolódik.

Ráadásul a külső környezetet illetően túl sok pozitív feltételezés volt a tervbe iktatva, s tudnivaló, ha valamelyik induló feltételezés igaztalannak bizonyul, a tervet cserélni kell.

Ennyi beépített stratégiai hibalehetőséget egyszerűen képtelenség kezelni. Ez egyre nyilvánvalóbb is. Nem szabadott volna ennyi váltást ilyen rövid idő alatt ennyi optimista feltételezésre bazírozva beállítani. Kiscsikók szoktak ilyen szarvashibákat elkövetni, nem felkészült stratégák. Talán nem véletlen, a korábbi Fidesz szakértői gárdából alig alig látsz valaki hiteles szakembert a vonalban. Mondhatták nekik, 'ne zavard köreimet', mikor szóvá tehettek valami olyasmiket, mit fenn soroltam. Stratégiai érzék, szakértelem oda, maradt a kommunikációs látványpékség, az olló az odakozmálódó eredmény és a látvány között meg csak nyílik, nyílik.

Unionista 2011.11.24. 23:54:44

@Akitlosz:
a rendszerváltás - kis túlzással - úgy zajlott, hogy a bm összehívta az ellenzéki kerekasztalt. a iii/i (a hírszerzés) lett a későbbi szdsz, a iii/ii (a kémelhárítás) az mszp, a iii/iii (belső elhárítás) az mdf. a iii/iv (katonai elhárítás) a saját pártjára állt, illetve innen szerveződtek a közös stiklik. a nép meg nézte, hogy a szomszédok végén mit mond lenke néni és taki bácsi. a nép leginkább egy fikciós teleregényből tájékozódott.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.24. 23:55:47

@ubul2000:

Ez így van.

S nincs új a nap alatt, régi trükk.

Sztálinék az egész nyugatot mindenféle ukrán és egyéb bolsevik ellenes föld alatti mozgalmakkal hülyítették évtizedekig. forrong a nép a föld alatt, csak egy kis segítség, pénz kellene nyugatról.

A pénz érkezett is szépen nyugatról a nem létező, soha nem is létezett titkos föld alatti kommunistaellenes mozgalmak támogatására, amelyeket mind az NKVD/KGB talált ki.

A befolyt pénzből pedig az NKVD/KGB ügynökök nyugati munkáját, akcióit finanszírozták.

Nem létezhetett Magyarországon sem, még a '80-as években sem, semmiféle titkos földalatti szamizdidi mozgalom, a rendszer engedélye, tűrése nélkül.

1985. óta volt glasznoszty, Gorbacsov zseniális politikusként elkezdte felszámolni a saját államát.
Így tudták a magyar kommunisták is, hogy már nem sokáig, és egyre kevésbé számíthatnak a nagy testvérre.
Át kellett menteni a rendszert.

Az nem úgy volt ám, ahogyan Kádár sugallta, hogy mi tudnánk jobban is csinálni csak hát itt vannak az oroszok, hanem az oroszok éppen a magyar kormány kérésére voltak itt akkora létszámban és erővel. Ők adták a magyar rendszer egyik támaszát.

Önerőből meg már 1956-ban is elbuktak a magyar kommunisták.

Ha egy mozgalmat nem tudsz elfojtani, állj az élére!

Ősi politikus szabály.

concret 2011.11.24. 23:55:49

@Unionista:

Nem gondolom, hogy jól ismerném Ázsiát, de úgy vélem, az általad leírtak inkább a '70-es évek Japánja és Dél-Koreája. Azóta ott alapvető társadalmi változások történtek, és bár a mi szemünkkel ezek még mindig ázsiai tipusú társadalmak, egy öreg japán szemével meg tiszta amerika.

Amit a viktori álmokról írsz, az is életszerű. Csupán arra lettem volna kíváncsi: mi az istent akart kezdeni a magyar gazdaság, pláne a magyar ipar multi zászlóshajóival? Mert ha a Merci vagy a Fauvé saját elhatározásából kínai gyárat épít, az tök más helyzet, mintha egy unióban épített gyára hirtelen fordulattal egy ellenséges, távolodó ("elrugaszkodó") országban találja magát.

Akkor inkább kormányt dönt. És én, mint magyar hazafi, nem is bánom (ha az ámokfutás az alternatíva).

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.24. 23:58:34

@ubul2000:

""demokratikus ellenzés" soha nem volt a kommunista rendszer ellensége. Mint ahogy a választáskor a harcos antikommunizmusa is csak maszlag volt, megtévesztés - sajnos sokan beugrottak."

Ez így igaz sajnos. :-(

ulrike (törölt) 2011.11.25. 00:00:15

@Unionista: ráadásul azt a pénzt is drágán fuvarozza haza. Nézd meg az Economistban az ábrát a kölcsönkamatokról a csehekkel és lengyelekkel összehasonlítva.

inreallife 2011.11.25. 00:11:59

na megjött az első leminősítés, viktorka aggódhat...

index.hu/gazdasag/magyar/2011/11/24/leminosites/

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.25. 00:15:43

@concret:

Nem tudom mi az a "liberális demokrácia"?

Mit értesz ez alatt?

Ezt ami most van? Ez parlamentarizmus, oligarchia, nem demokratikus rendszer, mert nem a többség dönt ország dolgában, hanem csak néhány száz fő.

concret 2011.11.25. 00:29:33

@Akitlosz:

A liberális demokrácia az a politikai keret, amiben az ország többé-kevésbé ma is működik - kissé roncsoltan, de nem felszámolva azt. Nem fogom most ennek jellemzőit felsorolni, szerintem Te magad is ismered.

Azért az nagyon fontos, hogy egy működési szisztéma nem garantál sem minőséget, sem hatékonyságot - a máshol eredményes szisztémát is lehet kutyaütő módon működtetni. Egyébként ahol jól működik (soroltam fel példákat), ott elég jelentős a választói aktivitás is.

Nekem viszont fogalmam sincs arról, Te milyen politikai struktúrában látnád megvalósíthatónak a többség akaratának az érvényesülését. Milyen módon működik a demokrácia (hiszen szerinted most nincs demokrácia), milyen intézmények útján érhető el, hogy "a többség döntsön az ország dolgában"?

Unionista 2011.11.25. 00:45:24

@concret:
japánban az állam feladat az igazgatásrendészet fenntartása. és ezt nem ellensúlyozza semmilyen jóléti rendszer. egy ilyen formációt a reál értelmiség dominanciájával lehet fenntartani, és központi tervutasításokkal vezérelni. de ebből európai mércével nem lehet demokráciát csinálni.

amerikában az államoknak semmi szerepük nincsen, az unió, és a városok működnek a maguk logikája szerint. és a közélet színház. tehát ott meg reálértelmiség nincs a közhatalomban. európai mércével ez sem demokrácia. amerikai politikai elemzők komoly arccal előadják, hogy a választás majd azon múlik, hogy megbotlik-e az elnökjelölt, amikor a feleségével a táncot lejt. ennek amerikában szerepe van. európai mércével nézve amerikai demokrácia szintén a vicc kategóriájába esik.

az európai civilizáció ebben a tekintetben nagyon magasra teszi a mércét. itt a humán és a reál értelmiségnek az egyensúlya biztosítja a stabil működést. ehhez egy komplex hatalommegosztásra van szükség.

Unionista 2011.11.25. 00:59:51

@Akitlosz:
a jelenlegi rendszer legjobb indulattal felvilágosult abszolutizmus. ami nem tud mit kezdeni az amerikai, és angolszász kapitalizmussal. amit a londoni, new-yorki hitelminősítők, illetve amit washington, és párizs - a valutaalap - testesítenek meg. orbán nem tud mit kezdeni a német kancellárral, mivel a feudális rendben elvben már fölötte áll. orbán a nyugati világban bajor miniszterelnökig tárgyalóképes. onnantól kezdve komolytalan. ázsiában egyből leveszik, hogy bohóc (bölcsész).

szoja122 2011.11.25. 05:04:51

@Akitlosz : Ez összeesküvés elmélet.

Azt el sem képzeled hogy az elveikben benne volt az, hogy vér nélkül mennyen végbe?

Oroszok itt voltak, hatalmas munkásőrség volt. Örülni kellene, hogy vér nélkül játszódott le az egész. előre nem tudhatták hogy a beavatkozás mennyire biztos vagy nem.

"1990 után mennyire MSZP barát lett hirtelen a mai napig is?"
Hol éltél? Még él bennem az a kép, hogy Vitányi Iván 1990-ben kezet nyújtott Kiss Jánosnak, aki nem fogott kezet vele. Persze ez is álca volt. 1994-ben léptek koalícióra velük. Amivel nem értek egyet -sok szempontból is-, de attól tisztelem őket.

Végig 1970-től a rendszer beépített emberei voltak mint a hogy aszekelyek állítja? Csak fedezetből, a hitelesség kedvéért csukatták ki magukat?

szoja122 2011.11.25. 05:17:17

@aszekelyek :
"Az ÁVÓS szülők szegény elnyomott, egyetemet is végzett, protekciós gyerekeiről beszélsz?" Igen, te ezt gondolom biztos forrásból tudod.

Ez olyan duma, mint a zsidókra fogni a II világháború kitörését, a holokauszt.

Tudom te ilyet explicite nem állítottál. De az eszméidhez, amit írtál régebben és most is közel áll. Sokan pedig tovább mennek ezen az úton és ilyen kapitális marhaságokat állítanak.

De még egyszer mi jogon bírálsz ilyen hevesen? Te igazi ellenálló voltál?????? Őket csukták börtönbe nem téged, persze tudom ez álca volt. Csak Viktor és bandája tüntetései nem az. Nekik fiatalkori ballépésük a liberalizmus az megbocsájtható félrelépés volt.

Orbán oly nagyon hatalommániás, hogy 2000-ben mondott csak le a Liberális Internacionálé alelnökségéről.
Addig biztos nem tudta eldönteni hogy liberális vagy konzervatív. A hívek minden beszopnak neki.
Ha Kína kedvező hitelt adna az országnak akkor még Mao Ce Tung -nak is szobrot emeltetne.

szoja122 2011.11.25. 05:25:32

@ubul2000:
Ez összeesküvés elmélet.

Azt el sem képzeled hogy az elveikben benne volt az, hogy vér nélkül mennyen végbe?

Oroszok itt voltak, hatalmas munkásőrség volt. Örülni kellene, hogy vér nélkül játszódott le az egész. előre nem tudhatták hogy a beavatkozás mennyire biztos vagy nem.

"1990 után mennyire MSZP barát lett hirtelen a mai napig is?"
Hol éltél? Még él bennem az a kép, hogy Vitányi Iván 1990-ben kezet nyújtott Kiss Jánosnak, aki nem fogott kezet vele. Persze ez is álca volt. 1994-ben léptek koalícióra velük. Amivel nem értek egyet -sok szempontból is-, de attól tisztelem őket.

Végig 1970-től a rendszer beépített emberei voltak mint a hogy aszekelyek állítja? Csak fedezetből, a hitelesség kedvéért csukatták ki magukat?

Apropó hol volt hazánk jobboldali emberei akik hangjukat hallatták, vagy igazi forradalmat csináltak?

Hol voltak a kádár rezsim alatt?

Már többször leírtam a neveket te is tudod, pártagok KISZ titkárok kollaboránsok voltak. Egy sorról egyértelműen állítható.

Elő kellene venni a bibliát ás Jézus hegyi beszédét tanulmányozni. (persze egy keresztény filozófiát valló pártól és híveitől ez nem várható el). Más szemében a szálkát a sajátjában a gerendát sem.

Fröcsög a jobbnak nevezett oldalból a keresztényi szeretett.

szoja122 2011.11.25. 05:37:28

@manyike:

Rendszeresen nézem az ATV politikai műsorait.
És jól értetted.

Ezt látni, aszekelyek, Akitlosz, ubul2000, hozzászólásain is.

Csak egyet felejtenek el, ha ezt megteszik és érvényesíteni is akarják, akkor visszahozzák a sírból az MSZP-t és a DKP-t is. Ezt pedig nem szeretném. Új igazi bal és jobb oldali párt kell. De ez csak sajnos tanulás nélkül, saját tapasztalat nélkül nem megy -nincs királyi út-. Ez még akár forradalomhoz is vezethet, nem fülke....

A totális hatalom megszerzésére való törekvésüket mutatja az új titkos rendőrség megszervezése is. Minden adathoz lesz hozzáférési joga. Orwell: 1984.

szoja122 2011.11.25. 05:46:00

@ubul2000:
@aszekelyek:
@Akitlosz:

Ha a kollektív felelősség elvét akarják érvényesíteni az MSZP-n akkor visszahozzák a sírból az MSZP-t és a DKP-t is. Ezzel mártírt fognak csinálni belőlük. Amire már célzott TG -is Gyurcsánnyal kapcsolatban.

Ezt pedig nagyon nem szeretném.

Új, igazi bal és jobb oldali párt kell. De ez csak sajnos tanulás nélkül, saját tapasztalat nélkül nem megy -nincs királyi út-. Ez még akár forradalomhoz is vezethet, nem fülke.... Mert a nép csak egy darabig béget, utána farkassá válik....

A totális hatalom megszerzésére való törekvésüket mutatja az új titkos rendőrség megszervezése is. Minden adathoz lesz hozzáférési joga. Orwell: 1984.

lüke 2011.11.25. 06:33:37

@szoja122: túlzásokba esel

hol éltél?
szoc. hazával bekewrült az egyetemre mindenki, az én csoportomban 3 is volt!

negondolkozz!majdénmegmondom! 2011.11.25. 08:59:04

@aszekelyek: szerinted azért gyártják tonnaszám a fegyvereket szerte a világban, hogy önmagukat lőjék velük az emberek, debilkém?!
Te melyik bolygón élsz?

messi-asz 2011.11.25. 09:24:34

Jó reggelt gyerekek! na mi a helyzet? lógnak má ?

Bóvli Gyurka? és Államcsődör Viktor???

halálhír volt címlapon? még nem néztem a reggeli sajtót... bonthatok má pezsgőt?

messi-asz 2011.11.25. 09:31:47

@manyike: kis celli az egy független f@rok... a pénz csóválja... az + a fidesnek van

messi-asz 2011.11.25. 09:36:37

@ulrike: Kamusztán... Zombia... Új-Zséland...

messi-asz 2011.11.25. 09:37:43

@manyike: nincs változás voltak álmodozók korábban is és lopósok most

BonFire 2011.12.03. 23:54:15

@Herr SturmLikudnik: Hát ez kész! :DD Ezt a mondatot muszáj terjeszteni.

whatsoever 2011.12.08. 09:43:20

@Gábor, mondana valami pontosabbat, milyen az, mi történik velünk, ha a pol. rendszer szétesik? Van olyan történelmi példa, aminek a forgatókönyve, következményei valószínûek lennének nálunk is? Meddig tartana, mi menne rá és hogy lehetne túlélni? @Gábornak vagy más tájékozottnak is köszönöm a véleményét, elõre is.
süti beállítások módosítása