Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) bajnai gordon (15) Bajnai Gordon (2) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) fidesz (130) Fidesz (2) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) Gyurcsány Ferenc (1) gyurcsány ferenc (49) habonyizmus (1) habony árpád (2) Habony Árpád (1) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) Heti Válasz (1) heti válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) jávor benedek (3) Jávor Benedek (1) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) Jobbik (1) jobbik (76) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) Karácsony Gergely (1) karácsony gergely (3) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) medián (9) median (1) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) Mesterházy Attila (3) mesterházy attila (34) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) MSZP (1) mszp (104) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) orbán viktor (114) Orbán Viktor (9) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) schiffer andrás (9) Schiffer András (1) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) Simicska Lajos (2) simicska lajos (3) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szijjártó péter (6) szíjjártó péter (1) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) veszprém (1) Veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
00:38

Az idő és az események rövidtávon nem Orbán Viktornak dolgoznak - írja aktuális számában az Economist. Akár a kormányfői poszton is lehet változás – vetettem fel egy hete az IMF-politika megváltoztatásának bejelentésekor. Áh, dehogy – mondta a minap egy kollégám, amikor erről kérdezték. Ha az ember túl sok reakciót olvas, egy idő után minden leírt mondat után azonnal hallja a tipikus (ellen)véleményeket. Ezért most kivételesen cáfolatokkal kezdek: nem tudom, hogy megy; nem mondom, hogy mennie kell; nem a vágyaimról beszélek; nem hiszem, hogy biztosan így lesz. Egy dolog érdekel csak: átgondolni, hogy tényleg kizárható-e egy olyan forgatókönyv, amely miniszterelnök-cserével számol.

(Fotó: Facebook)

A jövőre vonatkozó elemzés – mint oly’ sokszor leírtam már – alapvetően fából vaskarika: amiről nem tudunk (szinte) semmit, azt nem is elemezhetjük. Egy dolgot tehetünk: a szereplők korábbi viselkedése, értékválasztásai és érdekviszonyai, továbbá az egyéb körülmények feltételezett iránya alapján lehetőségeket vehetünk számba. Ha egy ilyen okoskodás során be tudjuk bizonyítani, hogy egy adott helyzetben egy meghatározott döntés érdeke lehet egy szereplőnek, akkor okkal feltételezhetjük, hogy van esélye ennek az opciónak. Mindezzel nem azt állítjuk, hogy ez történik, de azt igen, hogy szólnak érvek amellett, hogy így történjen.

Orbán Viktort ma senki sem kényszerítheti távozásra. Parlamenti háttere hatalmas és elég kitartónak is látszik. A Fidesz wannabe-politikusai ugyan láthatóan egyre többet állnak a tükör előtt, de egyelőre esélyük sincs a palotaforradalomra. Orbán Viktor ma egyetlen ember akaratára állhat csak fel a bársonyszékből. Igen, ma még a miniszterelnök kezében van a kontroll.

De mi mozgat egy politikust? Elsősorban a hatalom, persze, s ha elfogadjuk, hogy nincs más szempont, akkor ezen a ponton abba is hagyhatjuk a gondolkodást. Én azonban azt állítom, hogy van, lehet más is: akár egy elképzelés megvalósítása, akár egy kultusz, egy legenda felépítése és életben tartása. Nekem úgy tűnik, hogy Orbán Viktor esetében mindkettő szóba jöhet: van víziója arról, hogy milyen országot szeretne, s nem áll tőle távol az sem, hogy saját szobrát faragja.

Maradandót akar alkotni, legenda kíván lenni – írtam tavaly decemberben, majd ugyanezt folytatva később egy másik bejegyzésben hozzátettem: azért tartom fontosnak, hogy külön beszéljünk erről a sajátos kultuszról, mert meggyőződésem szerint ennek komoly sérülése vagy megsemmisülése vezethetne csak a kormányfő politikai hatalmának végleges, visszafordíthatatlan eróziójához. Bár Orbánt a jellemzések többsége kizárólag a hatalom fogalmához köti, megítélésem szerint a hatalom önmagában ma már aligha izgatja a kormányfőt. A valamire való hatalom az, ami érdekli: a hatalom számára eszköz egyrészt a politikai céljai megvalósítására, másrészt a személyéhez kapcsolt hitek életben tartására.

De mi történik akkor, ha a célok megvalósítása és a kultusz megőrzése veszélybe kerül? Márpedig az tagadhatatlan, hogy jövő év elejére könnyen előállhat olyan helyzet, amikor a kormányfő mozgástere erőteljesen korlátok közé szorul. Már most is lényegesen rosszabb a kabinet „objektív helyzete”, mint egy évvel ezelőtt bárki gondolhatta volna, és a folytatás sem ígérkezik diadalmenetnek. Egyre több esélye van annak, hogy az Európai Unió és az IMF – a valósággal és a pénzpiacokkal karöltve - látványos hátraarcokra, korábbi politikájának feladására kényszeríti a kormányt, s ennek hatását a legzseniálisabb elterelő kommunikáció és nehezen értelmezhető sikerpropaganda sem tudja majd felülírni.

A kormányfő természetesen választhatja azt, hogy a parancsnoki hídon marad, ám ha valóban ez vár az országra és a kormányra, ha nincs reális remény az eredeti célok megvalósítására, legalább ennyi érv szólna amellett, hogy átadja a helyét egy olyan politikusnak, akinek a miniszterelnöksége nem jelentené a hatalmi lehetőségeinek jelentős leépülését, de valamennyire megóvná őt a látványos önfeladástól. Nem vitás, egy ilyen megoldás rettentően kockázatos döntés az adott szereplőnek: kétséges, hogy a kijelölt utód nem válik-e túlzottan önjáróvá, nem vágja-e el egy idő után magát a politikai köldökzsinórról, másrészt arra sincs garancia, hogy a tábor egy ilyen háttérbe húzódást megértően fogadna. Egy azonban biztos: személyesen sokkal kellemesebb Felcsútról nézni a vesszőfutást, mint a miniszterelnöki dolgozószobából.

Gyurcsánynak sem sikerült a megtartva átadás – mondta erre a minap valaki. Pontosan Gyurcsány példája mutatja, hogy ezzel a döntéssel nem lehet sokáig várni: aki nem lép időben, az már nem megy, hanem küldik. És esélye sem lesz arra, hogy valaha visszatérjen.

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr913409819

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: ENNYI VOLT 2011.12.15. 21:56:41

...Az egyszemélyes kormányzásnak vannak kockázatai. Azt már rengetegszer hallottuk, hogy a jelenlegi miniszterelnök úgy tekint fő gazdaságpolitikusára, mint a jobb kezére. Arról is többször nyilatkoztak a kormánypárt politikusai, hogy mindig az t...

Trackback: ENNYI VOLT 2011.12.15. 21:54:03

...Az egyszemélyes kormányzásnak vannak kockázatai. Azt már rengetegszer hallottuk, hogy a jelenlegi miniszterelnök úgy tekint fő gazdaságpolitikusára, mint a jobb kezére. Arról is többször nyilatkoztak a kormánypárt politikusai, hogy mindig az t...

Trackback: A Moody's Kósához képest egy nagy nulla 2011.11.25. 18:58:23

Igen, nem kevesebbet állítok, minthogy a Moody's egy nulla, egy semmi, és Kósa Lajos kislábujjáig sem ér fel, egyéb testrészeiről nem is beszélve.Bizonyítás: mikor Kósa elmondta a híres "görögös" beszédét, a forint-euró árfolyam 275-ről 288-i...

Trackback: Mintaváros 2011.11.25. 17:39:41

p { margin-bottom: 0.21cm; }Esztergomban csütörtökön megszűnt a közvilágítás. A közétkeztetés két napig még működik, de hétfőtől annak is vége. A közösségi közlekedés is megszűnt már hetek óta.   Aki nem értené, mit jelent egy államcsőd, az menjen...

Trackback: Mintaváros 2011.11.25. 17:39:09

p { margin-bottom: 0.21cm; }Esztergomban csütörtökön megszűnt a közvilágítás. A közétkeztetés két napig még működik, de hétfőtől annak is vége. A közösségi közlekedés is megszűnt már hetek óta.   Aki nem értené, mit jelent egy államcsőd, az menjen...

Trackback: Hajszálrepedés 2011.11.25. 15:57:22

Őszintén szólva sohasem tudtam eldönteni, hogy Orbán Viktor komolyan gondolja-e a szabadságharcát a bizonyos pénzügyi körök ellen, vagy csak egy rendkívül meggyőző álarcban tetszelgő komprádort tisztelhetünk a személyében. Gyakran agyaltam ezen, és bei...

Trackback: Breaking: Nemzetközi hitelminősítők és az IMF leminősítését fontolgatja a kormány 2011.11.25. 15:12:03

A kormányszóvivő ma reggel 7:00kor a Kossuth téren tartott, Magyarország bóvlivá minősítésével kapcsolatban tartott sajtótájékoztatón  bejelentette, hogy a Kormány drasztikus lépésre szánta el magát a szabályokat folyamatosan áthágó,&nbs...

Trackback: ENNYI VOLT 2011.11.25. 14:55:28

...Az egyszemélyes kormányzásnak vannak kockázatai. Azt már rengetegszer hallottuk, hogy a jelenlegi miniszterelnök úgy tekint fő gazdaságpolitikusára, mint a jobb kezére. Arról is többször nyilatkoztak a kormánypárt politikusai, hogy mindig az tö...

Trackback: Orbán Viktor életrajza 2011.11.25. 12:34:11

Mihez ért Orbán Viktor tulajdonképpen? Europass sablonba feltöltött életrajzával hol és milyen állást pályázhatna meg ez a 49 éves férfi? Mihez ért a miniszterelnök a huszonnégy évvel ezelőtt szerzett diplomájával? Úgy értem, szép dolog az, ha valaki ...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2011.11.25. 12:32:28

Nemzetgazdasági miniszterünknek (pénzügyminiszter) soha nem volt versenyszférás állása, ám figyelemre méltó időt töltött igazgatással, elnökléssel, kurátorkodással és tanácsadással. Céget nem vezetett, pénzét sose kockáztatta, hivatalnoki állásokból, ...

Trackback: Bóvliország hajósainak 2011.11.25. 12:19:18

Most annak kellene jönnie, hogy hehe, mi megmondtuk, matolcsi, holnaphúzcsi, illetőleg orbántakaroggy. Hát, nem az fog jönni....

Trackback: Gyanúsítottak 2011.11.25. 09:18:02

A Magyar Nemzet megtudta: a kormány és a nemzetbiztonsági kabinet ülésén is kiemelt helyen szerepelt a forint elleni folyamatos, koncentrált támadás témája. A lap értesülései szerint döntés született arról, hogy felderítik a támadássorozat okozóinak ...

Trackback: Választás 2012? 2011.11.25. 09:17:49

Pár napja még azt írtam, hogy kizárt egy előrehozott választás. De olyan biztos ez? Sok minden utal ugyanis arra, hogy akár ez is benne lehet a pakliban. Az ellenzék persze nem követel ilyet, nincs is érdekében. Ugyanez a FIDESZ-ről viszont már nem biz...

Trackback: Védelemre, szorulunk 2011.11.25. 08:57:41

Hát bekövetkezett.A szokásos péntek esti bóvlingozásra hívó sms ma rosszul mutat a telefonok kijelzőjén, és jobbra-balra dűlő bábukat sem akarunk látni. Különben is, az egész hét tele volt köddel meg ködösítéssel, javítani kell majd a hangulatunkon.Haj...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szoja122 2011.11.27. 20:05:48

@hoplita: "Ha az ellopott-elbaszott pénzek tizede a magyar honvédségre lett volna költve"

Akkor is csak vérontásra lenne elég. Mit érnénk el azzal hogy az elcsatolt területeket visszakapjuk?

A visszarendezés családok 10 millióinak okozna rettenetes fájdalmat, olyanoknak akik döntő többségük még nem is tehet róla. Nem beszélve arról mennyi vért áldozatot kívánna. Az ottani kormányok gondoskodtak arról -erőszakkal is- hogy a saját nemzetiségeikkel töltsék meg a volt magyar területeket.

Mit csinálnánk az ott élő nem magyar nemzetiségiekkel?

Ők már többségben vannak a volt magyar területek jelentős részén.

ubul2000 2011.11.27. 20:09:22

@szoja122: mondjuk ők megkapnák az utonom terület státuszát, bizonyos területeken. Pl Felvidék Morvaország közeli részén.

menőmano 2011.11.27. 20:10:10

@szoja122:
Nem gondolom, hogy nekünk különösebb, irogatni valónk lenne egymással. Írom ezt annak fényében), hogy Te mikor iderobbantál, azt hitted, hogy te vagy itt a vénisten.)
Szóval, vannak itt, akik szivesen szórakoznak veled. Én nem az vagyok.
Igazán sajnálom.
ennyi.

menőmano 2011.11.27. 20:11:33

@szoja122:

oppá" Nagyon remélem felfogtad, hogy mit írtam.
Ha nem tetszik valami, akkor pedig mehetsz a bánatos életbe.
világos????

szoja122 2011.11.27. 20:19:10

@menőmano: Semmivel sem adtam erre okot, de mindegy. Beképzelt majom vagy. Ennyi.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.27. 20:21:39

@dbeata:

így van.

"És azért bőven benne van az emberi hiúság (nehogy mán a szomszédnak nagyobb plazmája legyen) vagy állami szinten (nehogy mán Skoda SUperb-bel járjak, mikor van Lézer-Audi"

Ebben annyi a különbség, hogy a lakosság saját pénzből vásárol, vagy hitelből, amiért neki kell majd megdolgozni.

Míg a politikusok az adófizetők pénzéből élnek, addig a lakosság a saját pénzéből, legalábbis az a része, amelyik tud vásárolgatni.

szoja122 2011.11.27. 20:23:04

@menőmano: Ha így reagálsz egy egyszerű írásra akkor milyen jogon bírálsz is bárkit? Te sem vagy különb azoknál akit bírálsz. Vágod?

menőmano 2011.11.27. 20:23:50

@szoja122:

És???? Én nagyon jól érzem így magam.
Van valami probléma??

szoja122 2011.11.27. 20:28:40

@menőmano: Semmit, csak egy kicsit szórakozok. ugyanolyan bunkó vagy mint Hoplita....

menőmano 2011.11.27. 20:31:46

@szoja122:

Figyelj csak!! Te nekem ne magyarázzál semmit. Nekem csak a Török Gábor írhatja a nem -tetszését,( negatív véleményét a kommentemről,) hogy itt vagyok, vagy hogy mit írok.
A többi iromány csak amolyan firkálmány.)
Totálisan idegesítő vagy.
ennyi.

menőmano 2011.11.27. 20:34:27

@szoja122:

Még ilyet!! Ezt nem is tudtam. Totálisan megleptél!!! De nem probléma. Még az a szerencse, hogy csak te irod.
Amolyan akárki"!!!

menőmano 2011.11.27. 20:36:09

@szoja122:
Jól gondold meg mit írsz!! Mert engem (is) a sarazás CSAK szépit.

oszt.jónapot!!!

:))))))))))

szoja122 2011.11.27. 20:37:05

@menőmano: "Nekem csak a Török Gábor írhatja a nem -tetszését,"

Ezt szintúgy elmondhatom.

Talán ideges vagy? Neked lehet ilyeneket írni? Csak azzal kezdődőt hogy visszaszóltam.

Semmilyen okot nem adtam hogy ilyeneket írj!!!

És a véleményem továbbra is az hogy bunkó vagy, mégpedig méretes....

szoja122 2011.11.27. 20:38:42

@menőmano: Aki végtelenül buta, az végtelenül buta is marad... Bárhogy sarazzák.

menőmano 2011.11.27. 20:39:14

@hoplita:

Olvasta??? Azt irja ez a szerencsétlen. nem tudom nő vagy férfi, de nem is érdekes. Szóval, hogy olyan bunkó vagyok mint Te.

Hallatlan. ????

:))))))))))))))

menőmano 2011.11.27. 20:40:51

@hoplita:
Elnézést) Olvastad??" Így akartam írni.

:))

menőmano 2011.11.27. 20:43:25

@szoja122:
Hmmm. Méretes??? Hát nem mondom, hogy olyan nagyon méretes vagyok. Inkább) csinos- és szép vagyok.
Legalább is azt mondják.

:))))))))))

menőmano 2011.11.27. 20:45:02

@szoja122:

Magasságos egek ura!!! Én nem írtam, hogy végtelenül buta vagy!! De elhiszem neked, hogy az vagy. Végül is nem számít ki vagy. nekem nem.

:))))))))))

inreallife 2011.11.27. 20:45:58

@szoja122: a francokat. ha az imf-et elutasítjuk, az a spekulánsoknak egy startpisztoly eldörrenésével lenne egyenlő, hogy a forintot a mélybe lökjék. az meg a fidesz felkoncolásához vezetne. pontosabban páran ezt szeretnék, de azért ne legyünk vérszomjasak. esetleg az imf pénze helyett ott vannak továbbra is a piacok, csak a 7%-os kamat villámgyorsan 10-12 közé ugrana. spekulánsok még akkor is adnak pénzt, csak megkérik az árát. (megjegyzem, olyan 8% feletti kamatra bűn felvenni a pénzt, nincs az a befeketetés, ami kitermelné, pláne most dekonjunktúra idején...)

van a másik lehetőség, az imf megmondja, mit kér a pénzéért cserébe. ez így mondjuk nem igaz. az imf megmondja, hogy akkor ad pénzt, ha megcsinálunk ezt-azt, mert akkor érzi úgy, hogy vissza is fogjuk fizetni. már sorolom is. nyugdíj-közszolgák leépítése- szociális kiadások-oktatás. privatizélést nem fog kérni, akkora baj nincs. csupa olyan dolgot kér, amit tényleg meg kéne csinálni.... csakhogy akkor viktor lenne a báb, aki csinálja, na ezt sem akarják... ez a bibi

menőmano 2011.11.27. 20:48:34

Na megyek. Ebből elég is volt. Mostanában kicsit fáradékony vagyok.
:))))))))))

ubul2000 2011.11.27. 20:48:51

@menőmano: Viszont Tanakajdon viszont súlyos vereség 1/3 - 2/3

szoja122 2011.11.27. 20:57:41

@inreallife: inreallife 2011.11.27. 20:45:58

Egyetértek amit írsz, de nem tudom, hogy most milyen írásomra reagáltál. Így nem tudok érdemben válaszolni.

inreallife 2011.11.27. 21:06:49

@szoja122: arra, hogy a kormány nem gondolja komolyan. ahogy a kiszivárgó információkból leszűrhető, nagyon is komolyan gondolják, mármint azt, hogy megállapodnak. csak nem akarnak lemenni kutyába. pedig ez még annál is rosszabb lesz. ökörsütés. viktor lemegy kutyába, az eu előveszi a rongybatekertet és ledugja a torkán, az imf meg hátulról ugyanez. majd szép lassan lassú tűz fölött elkezdik pörgetni. amikor megtisztult a lelke, értsd nem bírja kimondani, hogy szabadságharc, forradalom, végtörlesztés, na akkor elengedik, és azt fogja csinálni, amit mondanak neki.

a kérdés az, hogy a hatalommániája mennyire erős. mert az ökörsütés nem jó dolog, viszont így megmaradhat a szemétdomb ura. néha idejönnek imfék eszmecserére, az úgy megy, hogy viktor elmonja az eszméjét, majd utána az imf is, és viktor lecseréli a sajátját az imfére, ez az eszmecsere.

erre mondtam, hogy báb lesz innentől. egy nagy hatalmú báb, de aki időnként beöntésre fog járni. nemtom mennyire erős a hatalomvágya, szerintem az első "kezelést" még bírni fogja, utána majd meglátjuk...

inreallife 2011.11.27. 21:11:17

@menőmano: uhhh, egy auróra szám jut eszembe erről a választásról:

nincs karácsony. :)

márta)) 2011.11.27. 21:17:53

"Most életveszélyes lehet a "török kártyával" játszani
2011.11.25 14:41

A Lehman-csőd után másfél éven át lebegtette Törökország, hogy új hitelmegállapodást kötne az IMF-fel, s bár végül visszaléptek a tárgyalásoktól, ez az idő elég volt arra, hogy a török gazdaság megerősödve jöjjön ki a válságból, miközben a befektetői bizalmat biztosította az IMF-védőháló lebegtetése.

Nem valószínű azonban, hogy ez a taktika Magyarország esetén is beválna, a helyzet merőben más, minden szempontból.
A Moody's-tól jött leminősítés után kifejezetten veszélyes is lehet a "török kártyával" játszani, a csiki-csuki további hitelességi deficitet és ezen keresztül újból emelkedő országkockázatokat eredményezhet. "

Kidomborodó különbségek

A fentiek alapján elmondható, hogy a török és magyar helyzet súlyos pontokban különbözik.

- Törökország mögött állt egy hosszú, csaknem tíz éves együttműködési időszak az IMF-fel - Magyarország esetén ez nincs meg, nem igazán az együttműködési időszak hossza miatt, de amiatt is, hogy tavaly nyáron "elküldtük" az IMF-et, és azóta a kormány folyamatosan "szabadságharcos" kommunikációt folytat, ami nem könnyíti meg a mostani tárgyalásokat,

- a török gazdaság gyors növekedése rugalmasságot ad az országnak, míg a magyar gazdaság akár recesszióra is számíthat, hosszú távon is alacsony lehet a növekedés,

- a török államadósság jelentékenyen csökkent, a devizakitettség viszonylag csekély, a bankszektor jól tőkésített - ezzel szemben a magyar államadósság mérete különösen sérülékennyé teszi az országot, a lakosság és az állam devizakitettsége jelentős, a bankszektor helyzetét több intézkedés nehezíti, a hitelezési aktivitás várhatóan nem tud hozzájárulni a magyar gazdaság növekedéshez,

- a költségvetés egyenlege úgy tűnik, minden időszakban kedvezőbb Törökországban, míg a magyar költségvetés kedvező egyenlegét idén csak a magánnyugdíjpénztári vagyon biztosítja, még előtte vagyunk a jövő évi, megvalósíthatósági kockázatokkal terhelt hatalmas kiigazításnak, ami a fenntarthatóságot hivatott megteremteni.

- a török hitelminősítés mindhárom intézetnél befektetési kategória alatti, de a kilátások stabilak, illetve pozitívak, ezzel szemben Magyarország esetén nem zárható ki újabb leminősítés a Moody's után. Különösen fontos ebből a szempontból, hogy az S&P és a Fitch is jelezte, hogy kivárja a magyar kormány és a Valutaalap tárgyalásainak eredményét, és ennek fényében dönt majd a hitelminősítésről.
A piac és az intézetek várhatóan árgus szemekkel figyelik majd a magyar IMF-ügy alakulását."

www.portfolio.hu/tool/print/3/15893
.................................

Cséfalvay: Magyarország nem a "török játékot" játssza az IMF-tárgyalásokkal"

Persze, hogy nem hát érdekes lenne. )

márta)) 2011.11.27. 21:24:57

Bocaánat! Csak azért másoltam be ide ezt a néhány sort, hogy a további viták esetleg elkerülhetők legyenek. (itt)
A "Cséfalvay kijelentése, több mint furcsa, és érdekes.)
Nagyon finoman akartam fogalmazni.
:)

márta)) 2011.11.27. 21:28:30

Na már megint!) Bocsánat" igy akartam ) Úgy látszik már irni is elfelejtek,
:)

jjulie 2011.11.27. 21:32:09

ez a legjobb nick

ürügyminisztériumi álamszitkár

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.27. 21:40:23

@szoja122:

Látom nem értetted meg amit írtam.

Nem az erős meg nem a gyenge forintról szól a történet. Az egy viszonyszám más országok valutáihoz képest.

Magas kamat a költségvetési hiány fedezése miatt szükséges. Erről nem a Nemzeti Bank tehet, hanem a kormány.

A Nemzeti Bank feladata a pénz értékének megőrzése. Ez mindenek feletti feladata, nem mehet semmi egyéb rovására.

Ilyen körülményke között, amikor a kormány rontani akarja a forintot, minden független nemzeti bank KÖTELESSÉGE ennek ellenállni a lehetőségei szerint.

S persze az sem feltétlenül igaz, hogy erős gazdaság = erős pénz, gyenge gazdaság = gyenge pénz. Bármilyen erős gazdaságú ország is csődbe megy, ha az állam felelőtlenül költekezik. S bármilyen gyenge gazdaságú ország is képes erős pénzt fenntartani, ha nem szórja a pénzt, megél a bevételeiből.

Az Egyesült Államokat is már csak a hitelek tartják életben, nem az erős gazdaság. Már régóta képtelen saját magát finanszírozni. Egy régi dollár 20-25 mai dollárt ér már.

Az árfolyam csupán a külföld értékítélete, nem arról szól a történet, hanem arról, hogy a magyar állam kapjon továbbra is annyi hitelt, amennyi fedezi a pénzszórását. Ha nincs magas kamat, nincs elég hitel, s jön az államcsőd.

Nem mellesleg pedig az infláció is megugrik. Ami lehet a kormányt nem zavarja, de mindenki mást nagyon is.

A Nemzeti Bank éppen azért nem tudja törvényben meghatározott feladatát teljesíteni, - árstabilitás - mert a mindenkori magyar kormány ez ellen ténykedik.

szoja122 2011.11.27. 21:44:44

@inreallife: Elképzelhető hogy így lesz, de még nagyon berzenkednek, pedig nincs más választásuk, mert elkurták, de nagyon.

inreallife 2011.11.27. 21:48:00

@márta)): erre gondoltál?

"A jövő évi hiánycélt akár további adóemelések árán is tartjuk, a tárgyalások során nem lesz tabutéma."

mondom, hogy megy ez. odamegy a kormány, és felajánl intézkedéseket. az imf oszt szoroz, kb úgy, hogy 6% hiány, ez ennyit ér, az annyit amaz annyit, és a listán bekarikáz pár dolgot. maradhat a bankadó is, ha teszem azt befagyasztják a nyugdíjakat. (nagy poén lenne, most írt 200 milláért a kormány a nyuggereknek)

szóval fel kell ajánlanunk egy kb 600-800 milliárdos csomagot, aminek a fele kiadáscsökkentés lesz. az imf valszeg azokat fogja preferálni két dolog miatt. az egyik, hogy már így is szénné adózzuk magunkat, a másik, hogy az a jövőre nézve is javítja a költségvetést.
pl a nyugdíjas arcvesztést is meg lehet úgy oldani, hogy nem emelésben, hanem külön utalva kp-ban adják oda a 4,2%-ot. így jövőre semmi megtakarítás nem lenne, ellenben 2013-ban nagyon jól fog jönni. ha pedig gdp növekedéshez kötnék az emelés, és a kompenzáció az inflációt adná kp-ban, az lenne a tuti sokszáz milliárdos megtakarítás. az mszp is ezt csinálta a 19000 forinttal annó...

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.27. 21:49:31

Erős valutához nem feltétlenül "erős gazdaság" kell, hanem költségvetési egyensúly, hitelek és pénzrontás nélkül.

Azaz, ha az állam mindig megél az adóbevételeiből, akkor lehet erős pénzt fenntartani a gazdaság mindenkori állapotától eléggé függetlenül.

Elég rossz volt a gazdaság állapota 1929-1933 között is, mégsem gyengültek meg a pénzek.

szoja122 2011.11.27. 21:49:58

@Akitlosz: "A Nemzeti Bank feladata a pénz értékének megőrzése. Ez mindenek feletti feladata, nem mehet semmi egyéb rovására." Ez igaz de szerintem akkor túlértékelt volt a forint a gazdaság teljesítményéhez képest. 150 forint körül volt az euró, ha jól emlékszem. Ez nagyon nem volt reális. Minimum 170-180 körül kellett volna lennie a gazdaság teljesítőképességéhez viszonyítva.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.27. 21:52:49

@aszekelyek:

Pontosan így van. Minden "hitelminősítő", minden pénzügyi szakember tudja, hogy nem okos dolog idegen valutában eladósodni, másmilyenben, mint amilyenben a jövedelem képződik.

Magyarország ezt tette, ezt erőltette rá a lakosságra is, de akkor érdekes módon nem minősítették le az országot, csak most, mikorra mindenki számára kiderült a turpisság.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.27. 21:58:58

@szoja122:

Aki felelős beosztású ember, politikus, bankár létére a hazai nemzeti fizetőeszköz, a forint szándékos tönkretételén munkálkodik az börtönbüntetést érdemel(ne).

Akinek olyan a véleménye, mint a tied az nem való az MNB-be, mert egyszerűen alkalmatlan a munkára.

Ez az MNB és a jegybankelnök törvényben kötelezően előírt legfőbb dolga:

"Az MNB elsődleges célja az árstabilitás elérése és fenntartása."

S véletlenül sem az, hogy szarrá változtassa a forintot.

inreallife 2011.11.27. 22:00:51

@Akitlosz:
"Nem az erős meg nem a gyenge forintról szól a történet. Az egy viszonyszám más országok valutáihoz képest.

Magas kamat a költségvetési hiány fedezése miatt szükséges. Erről nem a Nemzeti Bank tehet, hanem a kormány."

eddig ok.

"Ilyen körülményke között, amikor a kormány rontani akarja a forintot, minden független nemzeti bank KÖTELESSÉGE ennek ellenállni a lehetőségei szerint.

S persze az sem feltétlenül igaz, hogy erős gazdaság = erős pénz, gyenge gazdaság = gyenge pénz. Bármilyen erős gazdaságú ország is csődbe megy, ha az állam felelőtlenül költekezik. S bármilyen gyenge gazdaságú ország is képes erős pénzt fenntartani, ha nem szórja a pénzt, megél a bevételeiből."

ez már nettó hülyeség. ez első részben, a nemzeti banknak mérlegelnie kell, ugyanis komoly kárt tud tenni, ha mindenáron az inflációleszorítást erőlteti. nem véletlenül nincs 20%-os jegybanki kamat magyarországon. többet buknánk a réven, mint a vámon. a második rész meg akkora hülyeség, hogy neki se állok.

"Az Egyesült Államokat is már csak a hitelek tartják életben, nem az erős gazdaság. Már régóta képtelen saját magát finanszírozni. Egy régi dollár 20-25 mai dollárt ér már."

ez is hülyeség így egybe írva. az egyesült államoknál jobb adóst az életben nem találsz. a hadikiadások miatt van hiányuk, majd behozzák, mert ők be tudják. amerika nagy, tele van mindennel, amire szükségük van. amint szükség van rá, kínából 1 db tornacipő nem érkezik, és már bukta is kínai csoda -10%. amerika meg tudja védeni magát, amikor arra szükség van.

"Az árfolyam csupán a külföld értékítélete, nem arról szól a történet, hanem arról, hogy a magyar állam kapjon továbbra is annyi hitelt, amennyi fedezi a pénzszórását. Ha nincs magas kamat, nincs elég hitel, s jön az államcsőd.

Nem mellesleg pedig az infláció is megugrik. Ami lehet a kormányt nem zavarja, de mindenki mást nagyon is."

ez ok.

"A Nemzeti Bank éppen azért nem tudja törvényben meghatározott feladatát teljesíteni, - árstabilitás - mert a mindenkori magyar kormány ez ellen ténykedik. "

ez részben megint hülyeség. a könnyebb út vezet ide, nem direkt játszanak erre. pl az adóemelés, az inflációt gerjeszt, a kiadáscsökkentés az nem. de olyat meg nem mernek...

szoja122 2011.11.27. 22:04:49

@Akitlosz: "Akinek olyan a véleménye, mint a tied az nem való az MNB-be" Nem is vagyok benne:))))))) Nem vagyok közgazdász......

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.27. 22:05:18

@szoja122:

"Ezért indult be a svájci frank hitel felvételek sorozata."

A frászt. Az azért indult be, mert a forint hitelek kamata sokkal magasabb volt a svájci frank hitelek kamatainál.

A forint kamatok pedig azért voltak magasak, mert az MNB kénytelen volt magasan tartani azt, a kormány pénzszóró költségvetési politikája miatt, amit csak újabb hitelekből tudott fedezni.

Minden további pénzügyi és gazdasági probléma alapvető oka a költségvetési hiány. Arról pedig a mindenkori kormány tehet és az országgyűlés, amelyik minden felelőtlen költségvetést is képes megszavazni.

Téged zavar a magas alapkamat?

Nem kell hiányt csinálni, akkor nem kell többet annyi hitel, s az MNB kérés nélkül is önként és dalolva fogja csökkenteni az alapkamatot. Ilyen egyszerű. Jelenleg éppen ellentétes folyamatok zajlanak. Megint kamatot kell majd emelni hamarosan úgy tűnik.

szoja122 2011.11.27. 22:07:15

@Akitlosz: Szerinted most is erős forintnak kellene lennie? Rossz a Nemzeti Bank politikája?

graycivil 2011.11.27. 22:07:31

@ubul2000: Ebből is látszik, hogy a demokratikus ellenzék csak úgy tud nyerni, ha nem erőszakolja rá a közösen kiválasztott jelöltjükre saját magát. Tehát nem hangoztatja úton-útfélen, hogy az ő támogatottja (is). Egyszerűen hallgatólagosan nem kell ellenjelöltet állítani, és kommunikálni kell, hogy ki miatt nem állítanak ellenjelöltet.

És persze tanulság az LMP-nek is, hogy támogatói igenis egy ellenzéki összefogás esetén hajlandók csak támogatni.

Illetve tanulság még, hogy a FYDESZ-nek a valóban mindig aktív választóin kívül már nincs nagyon tartaléka. Tehát ahol magas a választási részvétel (bizonytalanok is szavaznak), ott mindig bukik.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.27. 22:10:33

@Unionista:

A függés mértéke döntően fontos.
S az is, hogy csökken éppen a függés, vagy tovább növekszik. Nagyon nem mindegy.

Az általam javasolt módszer természetesen nem szünteti meg egyik napról a másikra a függést, ez képtelenség, hanem folyamatosan csökkenti azt. Így 40-50 év alatt, folyamatos csökkentéssel ez a fajta függés felszámolható úgy, hogy a gazdaság is fejlődni legyen képes, illetve legalábbis emiatt ne kerüljön lényegesen rosszabb helyzetbe.

Szerintem Te pontosan érted, amit írok. :-)

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.27. 22:16:00

@aszekelyek:

így van.
Azért teszik, mert nekik Magyarország függésben tartása az érdekük.

Ha a mindenkori magyar kormány mozgástere korlátozott, s egyre korlátozottabb, akkor a függetlenség látszatát fenntartva, nem tehet egyebet, mint a Magyarországot függésben tartók, tartani akarók érdekei szerint kormányoz.

Magyarország függése pedig már ma is óriási.

Függ a külföldi hitelezőktől, hogy legyen pénz fizetni a hiteleket, függ az energiahordozókat exportáló országoktól, hogy legyen mivel fűteni, meg hajtani az autókat. S függ a külföldi cégektől is, hogy legyen aki foglalkoztatja a magyar munkaerőt.

Mind a három fajta függést csökkenteni lenne célszerű.

inreallife 2011.11.27. 22:17:21

@szoja122: rosszul emléxel, olyan 240 körül volt a vége. nem is az a gáz. az erős valuta akkor ér valamit, ha gazdasági teljesítmény van mögötte. a gazdasági teljesítményt leghatékonyabban beruházással, vagy pedig képzéssel lehet növelni. tehát fejlett technológia+képzett szakemberek igenis a valuta erősödését fogják eredményezni. náluk se fejlett technológia, se képzett szakemberek nincsenek. nem is lesz már, hiszen elkergettük őket. akinek piacképes a tudása, és már megfelelően meg lett taposva ebben az országban, az már máshol termeli a gdpt.

egyébként a szép folyamatosan erősödő valuta a legjobb. ugyanis megy a callback vissza az országba, ami további beruházásokba és képzésekbe csapódik le. mert a versenyt bírni kell, ez egyfajta ösztönző. a leértékelt valuta csak a matolcsy meg aszekelyek álmában segíti a gazdaságot, az importot is alig, viszont a munkát sokkal durvábban leértékeli.

nézd meg a régióban a csehek mindig az eu alapkamatát követik. marha jól csinálják. viszont ott partnerek a kormányzó pártok is hozzá, és az emberek sem olyan megfontolatlanok, mint itt. igaza volt széchenyinek. pont olyan a kormányunk, amilyet megérdemlünk. ész nuku. és hiába van mondjuk egy bokrosunk, még egy egész világgazdasági válság sem volt elég, csak 2,65%-ot elérni.

sajnos sokan nincsenek már ebben az országban. cirka félmillió ember már külföldön egerészik, és van egy olyan érzésem, hogy a nagyobb migráció még csak most kezdődik. legalábbis sokan mondják, hogy megpróbálják a gyereket suli után egyből kiküldeni külföldre, arra spórolnak, hogyha ott talál munkát és megél, már nem fog visszajönni. sőt ismerek olyat is aki visszajött, hogy a gyerekét magyarországon neveljék fel. mindkét szülő diplomás. 1 év után visszamentek amcsiba. ez valamit jelent...

graycivil 2011.11.27. 22:18:27

@Akitlosz: A devizahitel tulajdonképpen árfolymatőzsdeként működik. A probléma csak az benne, hogy nem lehet belőle kilépni (eladni, amikor még kicsi a veszteség).

Óriási politikai kockázatot vállal egy olyan kormány, amely az "óriási üzlete" lehetőségét elveszi a zemberektől. Főleg akkor, ha a borítékolható felháborodást olyan profi módon tudja izzítani, mint a FYDESZ.

Azon országokban, ahol meglépték a korlátozást, ott az ellenzék is valamennyire átlátta a kockázatot, és nem feküdt keresztbe annyira egy ilxen korlátozásnak.

És az sem felejthető el, hogy a devizák árfolyamelőélete sem sejtetett ilyen mértékű bukást. Sőt, a 2010 nyári Kósa-Szíjjártó "árfolyamvulkánig" még kezelhető volt a veszteség, sőt a forinthitellel szemben összességében még talán most is pozitív szaldós. (A végtörlesztés nélkül is)

inreallife 2011.11.27. 22:20:11

@Akitlosz: gondolkozz alekosz. pont, hogy van olyan helyzet, amikor érdemes valutában eladósodni. pl ha most felveszel 1 milliárd dollárt 320-as árfolyamon, majd 1 év múlva visszafizeted 280-on, akkor megérte vagy sem?

gondolkodj és beszélj kevesebb zöldséget...

szoja122 2011.11.27. 22:23:01

@inreallife: A vita ott kezdődött, hogy ki a hibás a svájci frank hitelek élindításáért. Az akkori kormány, vagy a nemzeti bank. Szerinted?

szoja122 2011.11.27. 22:24:54

@inreallife: "rosszul emléxel, olyan 240 körül volt a vége" A vége igen, de amikor elindult a svájci frank hitelezés akkor 150 körül volt.

graycivil 2011.11.27. 22:26:18

@Akitlosz: Ez a demagóg "függetlenítés" okozza az ország romlását.

Ugyanis egy olyan célt tűz ki a kormány, amely nem teljesíthető. Mi sosem leszünk "függetlenek" kicsinységünk miatt. Tehát nem "mindenáron függetlenedni", hanem a "szükségszerű függőséget" kell maximálisan "kiaknázható lehetőséggé" változtatni.

Nálunk nincs forgatható pénz, nincs természeti kincs, nincs beruházható tőke. (Vagyis a szükségesnél jóval kevesebb). Aki ilyen körülmények között "szabadságharcot" hirdet, az vagy hülye, vagy a nemzeti protekcionizmus haszonélvezője.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.27. 22:29:07

@szoja122:

A pénz szerepe egy tisztességes országban:

1. csereszköz
2. mértékegység, az érték mértékegysége, így a pénz értéke állandó, mint a többi mértékegységé, a méteré, kilogrammé, literé.
3. értékőrző. A pénzben tartott értékek megőrzik az értéküket.

A pénz szerepe a mai világban:

1. csereszköz
2. Eszköz arra, hogy a pénzteremtés jogával felruházott emberek, - politikusok, bankárok - munka nélkül hozzájuthassanak azokhoz a javakhoz, amelyeket a pénzteremtés jogával fel nem ruházott embertömegek munkával állítanak elő.

graycivil 2011.11.27. 22:31:35

@Akitlosz: Mormonok vagy amisok között élsz? :-)

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.27. 22:34:08

@graycivil:

Nem gond, ha nem érted. Nem a te szinted.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.27. 22:37:04

@graycivil:

A mérték az érték.
Kis mennyiségben még az arzén is szükséges az emberi szervezetnek, nagyobb adagban pedig halálos méreg. S ez sok mindennel így van.

Magyarország függése a legnagyobb az európai országok között.
Miért lenne muszáj függésben elsőnek lennünk?
Miért nem Szlovákia, Luxemburg, vagy akármelyik másik függjön inkább, mint Magyarország?

Ez a Magyarországot más, idegen érdekeknek ennyire kiszolgáltatni akarás már beteges, semmiképpen nem egészséges szintű.

szoja122 2011.11.27. 22:41:44

@Akitlosz: "Eszköz arra, hogy a pénzteremtés jogával felruházott emberek, - politikusok, bankárok - munka nélkül hozzájuthassanak azokhoz a javakhoz, amelyeket a pénzteremtés jogával fel nem ruházott embertömegek munkával állítanak elő. " ebben sok igazság van.

Szerintem az első válság idején a fejlett országok politikusai rendkívül rosszul próbálták kezelni a válságot.

1. A bankok egy részét meg kellett menteni, mert a kis emberek emberek pénze is benne volt, de a nagyon rosszul teljesítőkét nem.

2. Komoly feltételeket kellett volna szabniuk cserébe a bankok megmentéséért.
Új banktörvényeket amely megakadályozza pl. a virtuális pénzek elszaporodását és féken tartja a bankok túlzott nyereségét és kirúgni azokat a bankárokat akik felelősek voltak a válságért.

3. A bankadó bevezetése, de nem az ami nálunk történik, hanem tartalékként az esetleges csődbe jutott bankok megmentésére. Nem a költségvetési lyukak betömésére használni. Ez nyugaton megtörtént.

A 2-es ponttal komoly hiányosságaik vannak.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.27. 22:41:55

@graycivil:

Éppen azért fordulnak, fordultak a magyarok, bankok, állam, lakosság, stb. a forint helyett a svájci frankhoz, mert az jobb pénz, mint a forint.

Nem kell(ett) nagy jövőbelátónak lenni azt valószínűsíteni, hogy ez így is fog maradni.

Azaz nem várható, hogy a forint sokkal jobb, erősebb pénzé válik, mint a svájci frank, hanem az várható, hogy a forint gyengébb pénz marad a svájci franknál.

Itt megint csak a mérték (volt) a kérdés.

Arra nem számítottak csak, hogy ennyire gyengül a forint a frankhoz képest. Azt senki sem hitte, hogy Magyarország lesz közép-Európa Svájca, a forint pedig a pénzben megtakarítani, pénzt befektetni óhajtók álomvalutája.

Na ilyen a közeljövőben nem lesz.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.27. 22:45:26

@szoja122:

Stabil, nem inflálódó forintnak kellene lennie. S stabil, megalapozott költségvetésnek.

Ha ez megvan, akkor a kedvenc erős/gyenge forint kérdésed is megoldódna.

A piac szépen beárazza a forintot. Nincs értelme mesterségesen nagyon erősíteni, sem gyengíteni. Akarni sem.

Az erősítés elviszi a devizatartalékokat, a gyengítés pedig
inflációt okoz, annak minden nagyon rossz hatásával együtt.

szoja122 2011.11.27. 22:47:24

@Akitlosz: Hogy lehetne függetleníteni?
Szerintem graycivil megjegyzése igaz: "Nálunk nincs forgatható pénz, nincs természeti kincs, nincs beruházható tőke."

Nincs királyi út a gazdaságban. Bizonyítja ezt a Fidesz mostani politikája.

szoja122 2011.11.27. 22:49:05

@Akitlosz: "stabil, megalapozott költségvetésnek." Ez igaz ez szinte mindent megoldana, de leírni könnyű. Mit kellene ezért tenni???

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.27. 22:50:02

@szoja122:

De nem a Nemzeti Bank "értékeli" forintot más valutákhoz képest, hanem a piac.

A Nemzeti Bank csak tompítja, ha nagyon szükséges a szélsőséges piaci hatásokat.

Nem az a Nemzeti Bank dolga, hogy árfolyamtőzsdézzen, spekuláljon a forinttal.

Ha nagyon irreálisan erős lenne a forint, - 220-230 forint / euró árfolyamnál jobb, akkor könnyedén be tudna avatkozni és egy halom pénzt kereshetne vele - lásd Svájc - de sajnos nem ez a helyzet.

240-310 forintos árfolyam között nem igazán van a Nemzeti Banknak semmi tennivalója az árfolyammal.

szoja122 2011.11.27. 22:51:29

@Akitlosz: pl. Amit Bokros mond az megfelelő lenne? Ha igen miért, ha nem ugyancsak miért? Nekem elég meggyőző és bizonyított Horn idejében. Csak nem egy politikus alkat...

szoja122 2011.11.27. 22:53:39

@Akitlosz: "De nem a Nemzeti Bank "értékeli" forintot más valutákhoz képest, hanem a piac." Ez igaz, de ha nyomásra sem csökkenti vagy éppen növeli a kamatot?
Ez már megtörtén párszor...

szoja122 2011.11.27. 22:55:13

Na most már megyek lefeküdni. Holnap délután reagálok.
Mindenkinek jó éjt.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.27. 23:02:33

@szoja122:

Már az 1929-es válság is a virtuális, azaz nem létező pénzek miatt tört ki.

Tízszer annyi pénzzel engedték tőzsdézni az embereket, mint amennyi pénzük valójában volt, azzal a kikötéssel, hogy bármikor követelhetik az egyenleg rendezését.

Ez a módszer, tízszer annyi látszólagos pénz a valóságosnál természetesen igen felhajtotta a részvényárakat, aztán mikor elérkezett a szüret ideje, hopp, követelni kezdték a pénzt.

Természetesen senkinek sincs tízszer annyi pénze, mint amennyi pénze van, így kénytelenek voltak eladni a részvényeiket az emberek, amelyeknek az ára, így a töredékére esett. Elszegényedett, kitört a világválság.

De akik kitalálták és megcsinálták óriási vagyont kerestek ezzel a módszerrel.

A gazdasági válságok nem a reálgazdaság miatt következnek be, hanem a virtuális trükkök miatt. Hitelek, tőzsdék, minden olyan terület, ahol nem létező, virtuális javakat tekintenek valósként. Adósságpénzt gyakorlatilag korlátlan mértékben lehet teremteni.

Egyetlen kivétel az 1970-es évekbeli olajválság volt, amikor is valóban nem volt elég olaj, s ezért lett válság.

Az összes többi virtuális lufik kidurranása miatt következett be.
Akár 1929-ben, akár 1987-ben, akár 2008-ban.

Azaz működne a reálgazdaság, ha hagynák reálisan működni.

graycivil 2011.11.27. 23:12:38

@Akitlosz: "Stabil, nem inflálódó forintnak kellene lennie."

Ezt neveznék eurónak? :-)

Jo8!

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.27. 23:13:41

@szoja122:

"Hogy lehetne függetleníteni?
Szerintem graycivil megjegyzése igaz: "Nálunk nincs forgatható pénz, nincs természeti kincs, nincs beruházható tőke." "

Így van. Tehát ebből adódik a megoldás, illetve az affelé vezető út. Arra célszerű törekedni, hogy legyen erős magyar nemzeti gazdaság, beruházható magyar tőkével.

Ha ez nem lesz, akkor szerintem semmi esély sincs rá, hogy Magyarország felzárkózzon Nyugat-Európához.

Magyarország csupán olcsó munkabérű összeszerelő terület marad, illetve piac a fogyasztási cikkeknek.

Úgyhogy nem az internacionalista szocializmust, hanem a nemzeti kapitalizmust lenne célszerű erősíteni. Persze nem spontán privatizációval, állami mutyival, hanem tisztességes kereteket teremtve ennek.

Én más módszert nem látok, ahogyan figyelem a pártokat ők még ezt sem látják.

A választók többsége viszont valamilyen szociális, gondoskodó államot akar, így az esélye Magyarországnak a sikerre a nulla fele van.

Ma az ország nem kis részben a hitelezőknek dolgozik, az ő kamathasznukat teremtik elő. Egy másik részben pedig a multik profitjáért. Így a magyar GDP számottevő része folyamatosan külföldre vándorol.

Nem magunknak dolgozunk.

Miközben az állam a megtermelt javak több mint felét elvonja újraosztás céljából, így akik dolgoznak sem viszik, nem vihetik sokra, nem tudnak felhalmozni.

ssi 2011.11.27. 23:27:56

új poszt van :)))

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.27. 23:28:06

@szoja122:

"Ez igaz ez szinte mindent megoldana,"

Így van. Alfa és omega. Ez a legtöbb probléma alapvető oka, minden más csak következmény.

"de leírni könnyű. Mit kellene ezért tenni???"

Csökkenteni az állami kiadásokat. Kb. olyan egybillió forinttal és rendbe jönne az ország. Pár évig persze rossz lenne, de azután egyre könnyebb.

Ötleted meg gondolom neked is van tömegével, hogy hol lehetne csökkenteni az állami újraelosztást, költekezést.

De nem teszik meg, nincs meg rá az akarat, az erő, semmi.
Egy ilyen mértékű állami kivonulás szinte mindenkit érintene, aki állami pénzekből él. Így nagy lenne a társadalmi ellenállás, amibe belebukhatna a kormány, de újra nem választanák.

Akkor meg jönne egy új kormány, amelyik gyorsan felélni az addigi eredményeket, olcsó és gyors népszerűségszerzés céljából, a hosszú távú következményekkel nem törődve.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.27. 23:35:27

@szoja122:

A kamatot szerintem csak ritkán befolyásolja az árfolyam.
Inkább befolyásolja a költségvetés hiteligénye és az infláció alakulása.
Az árfolyam csak szélsőséges esetben.

Az MNB gyengíteni elvileg korlátlan mértékben tudja a forintot - csak ez óriási károkkal jár a növekedő infláció miatt - de erősíteni csak a devizatartalékok terhére tudja. Ezek pedig kellenek az ország biztonsága miatt, és ugye a hitelek jó része is külföldi valutában van. Nem forintot várnak az országtól, hanem dollárt, frankot, eurót, jent.

A 2008-as devizatartalék szintje látványosan nem volt elégséges.

inreallife 2011.11.27. 23:36:56

@szoja122: jabocs, azt hittem az euróról volt szó.

"150 forint körül volt az euró, ha jól emlékszem."

erre írtam :)

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.27. 23:40:48

@graycivil:

Az euró is inflálódik. Nem is kicsit. Más kb. 20%-ot veszített az értékéből a bevezetése óta.

S ez az új kötvénykibocsátási ötlet sem tesz jót neki.

Meg az, hogy az eurózónába bevett országok csinálhatnak, amit akarnak. Nem követelik meg a már tag országoktól, hogy az euró bevezetéséhez szükséges feltételeket betartsák.

Ha újra bevezetnék a német márkát az úgy kb. 100%-nyit értékelődne fel az euróhoz képest.

Az euró nem elég erős, és nem is lehet az, gagyi tagállamokkal - lásd Görögország, de a többi mediterrán ország sem igazán erősíti.

Az alapvető probléma mindig mindenhol -még az Egyesült Államokban is -ugyanaz. A költségvetési hiány.

A politikusok szórni akarják a pénzt.

inreallife 2011.11.27. 23:42:48

@szoja122: természetesen a kettő üdítő keveréke. a kormány gyáva és hitvány volt, elsősorban medgyessy, a másik oldalon meg egy méretes alekosz fajta elképzelést szajkózó és betartani próbáló járai volt. a csillagok szerencsétlen együttállása okozta, hogy két ekkora bráner találkozott...

igazából a kétéves költségvetésből indult el a lavina, egyáltalán nem volt végiggondolva, hatástanulmány meg ilyenek. 1 év után akkora eltérés volt, hogy akár bármelyik balkáni állam számaihoz is ugyanannyi köze volt, mint a miénkhez...

igazság szerint többet vártam a fidesztől, többet vártam a viktortól is, bár túlzott illúzióim nem voltak. de ez a kétharmad tényleg soha vissza nem térő lehetőség lett volna. az is volt, sikerült überelni az mszp lopásokat, sikkasztásokat, pedig az se volt akármilyen fegyvertény...

inreallife 2011.11.27. 23:45:33

@Akitlosz: jó hippi lett volna belőled, ha jópár évvel korábban születsz. naív kisiskolás vagy.

Unionista 2011.11.28. 00:02:21

@Akitlosz:
az államadósság csökkentés racionálisan a növekedés függvénye. ebben az esetben nincs lehetőség osztogatásra, de nincs szükség (túlzott) megszorításra sem.

ha 1% a növekedés, akkor tűzzük ki célul az 1%-os adósságcsökkentést. (az utolsó éves növekedési többletet beáldozzuk) ha ez a növekedés ennél magasabb, akkor nyilván az adósságcsökkenés is arányosabb több. ez egy pofonegyszerű dolog. (lenne fixált árfolyam mellett. ezt még az esetleges árfolyamnyereséggel, és veszteséggel kell korrigálni.)

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.28. 00:02:39

Az euró persze jobb pénz, mint a forint, de a magyar politikusok nem akarják bevezetni az eurót.
Ezt persze nyíltan nem mondhatják ki, mert az ország kötelezettséget vállalt az euró bevezetésére az EU csatlakozással, de a tettek számítanak és nem a szavak. Magyarország látványosan nem tesz eleget, hogy megfeleljen a feltételeknek.

Ha Magyarország valóban eurót akart volna, akkor azt már 2006-ban be lehetett volna vezetni, kettő évvel az EU csatlakozás után. Teljesen reális célkitűzés lett volna, ha úgy 2000-től kezdve 2006-ig ennek érdekében ténykedik az ország. De véletlenül sem.

S akkor ma már több mint öt éve eurónk lehetne.
S akkor most is mi is segélyezhetnénk a nálunk háromszor jobban élő szegény görögöket.

ssi 2011.11.28. 00:22:01

@Hepci: swarc .. izraelita .. magyarázatnak kaptam .. árajánlat X, kifizetve 90%, szla 25%-ról=kb. engedélyek ára .. mégis van az új termékekről is garancialevél .. ?? .. teljesen tiszta helyzetet ígértek .. meglepett, hogy nem lett .. hát ennyi csak

@tepes: :)
- én ennyire nem bonyolódom bele .. pár hónappal ezelőtt is ezeket javasoltad volna, vagy sokat változott a helyzet ?
- kapitalizmus durva arányai régen ismertek, csak pl. a többség még nem szenved annyira nálunk sem
- 1.5 éve gondoltál arra, hogy O.V. erősíteni akarja a V4-et, sőt az élére állni, sőt majd mást is kezdeni vele?
- mostanában gondolsz arra, hogy ki akarnánk maradni az EU-válságból, s legalább megőrizve mostani állapotunkat, talán kissé növekedve, a válság után automatikusan jobb pozícióba kerülve igazolva lenne az egyedi magyar út?

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.28. 00:50:14

@Unionista:

A növekedést nem kell belekeverni. Ha nincs drasztikus recesszió, akkor mindig van - kellene, hogy legyen, - elegendő mozgástér.

Ha a költségvetés egyensúlyban van, akkor nincs szükség az államadósság további növelésére.

Ha pedig nő a gazdaság, akkor könnyedén lehet csökkenteni.

De eddig nagyon nem így működtek az országok. Ha gazdasági növekedés volt, akkor hitelből éltek, mert hát úgyis pénzbőség van.
Ha meg jött a válság, akkor még több hitelből.

Ha már akkor is csak hitelből képesek boldogulni az országok, amikor gazdasági növekedés van, akkor semmi tartalékuk nem marad, és válság esetén azonnal csődközelbe kerül az ország.

Ha nincs háború, nincs valami extrém katasztrófa, akkor nem nagyon van olyan helyzet, hogy egy államnak ne kellene tudnia megélnie az adóbevételeiből.

Az jogos, hogy 1944-1946-ban tönkrement a gazdaság, meg a pengő.

Na de 1946-tól mostanáig?

40 éve gazdasági növekedés esetén is csak hitelből tudja az állam fenntartani magát. Erre jön rá a pénzrontás. 1 magyar forint ma már ér vagy 350 magyar forintot.

Minek kellett 1990 után államadósságot növelni? Meg 2002 után is? Miért nem vezették be az eurót rögtön, ahogyan lehetett volna? Mert jót tesz a gazdaságnak, ha saját forintunk van? De nagyon nem látszik ez! egyáltalán nem. Sőt!

A gazdasági növekedés önmagában az égvilágon semmit nem old meg. Se a költségvetési hiány nem lesz tőle kisebb, se a munkanélküliség, sem az államadósság, sem semmi nem javul tőle automatikusan, ha a politika amúgy felelőtlen továbbra is.

Persze ha valós értékek helyett százalékokban számoljuk a statisztikákat, akkor számít, csak hát százalékkal nem lehet hitelt törleszteni. Ahhoz igazi pénz kell.

Unionista 2011.11.28. 01:12:00

@Akitlosz:
ugyanazt mondjuk: ha növekedés van, akkor adósságot kell csökkenteni.

---

csatlakozhattunk volna ausztriával is a politikai unióhoz (1995), és a monetáris unióhoz (1999). ehhez az kellett volna, hogy a rendszerváltás után létrejöjjön egy osztrák-magyar bundesrepublik. a magyar paraszt bevitte volna a földjét a szövetkezti agrárgazdaságba, az oszták hozhatta volna a pénzét. övé lett volna a sparkasse. a hasznon fele-fele arányban osztoznak. ezt kellett volna csinálni vidéken. a városban meg köztulajdonban tartani a bankot, és az iparvállalatot odaadni az osztráknak. persze előbb-utóbb jöttek volna magánbankok, és esetleg finanszírozták volna a városi ipar is. szóval ez a public-private partnership nem hülyeség. csak ebbe tilos beleszólnia az államnak (a pártoknak). tkp. a klasszikus liberó gondolkodás.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.11.28. 01:32:12

@szoja122: nézd, azt a Károlyit a hozzátartozói (= családtagok) is szégyellik.
Azt hiszem, erről tényleg nem érdemes többet mondani. Amúgy nyugodjék békében.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2011.11.28. 02:34:47

@Unionista:

Volt erre akkoriban bármiféle kezdeményezés?

Én nem hallottam ilyenről.

dbeata 2011.11.28. 06:49:46

@Akitlosz: Ja, és ahogy látom, vannak egyenlőbbek (mint mindig), akiknek még mindig jár a 13., 14., és fél 15. havi fizu "jutalom" formájában:index.hu/belfold/2011/11/27/1_2_millio_az_atlagjutalom_az_nmhh-nal/

Persze árnyalja a képet, hogy nagyon kevesen fizetünk ugye adót... és mégis van miből költeni...

dbeata 2011.11.28. 06:57:49

@aszekelyek: Nem baj, most majd Orbán papád elmegy oszt jól eltángálja a csúnya bácsikat menhettenben meg a hogyaszongya londoncity vagy mi a fenébe.. Nem lennék most a helyükben...

Nem rémlik, hogy azért kell most fizetnünk (melynek szimbolikájaként értettem a vizünket, mint szinte "egyetlen" kincsünket, amit még nem sikerült elherdálnunk, de jó úton vagyunk), merthogy elköltöttük a mások pénzét, és most fizetni kell a számlát? Ha nem zabáltuk volna föl nem csak a saját, de gyerekeink, sőt unokáink jövőjét, akkor most nem kéne itt vacognunk. De persze van, akinek még mindig jó világa van:
index.hu/belfold/2011/11/27/1_2_millio_az_atlagjutalom_az_nmhh-nal/ gondolom Te ilyenkor félrefordítod tekintetedet, és azt olvasod ki, hogy csak ennyi osztogatnak maguknak, és nem többet, én viszont nem relatíve, hanem abszolút nézem, és azt mondom, hogy még mindig nagy a baj. És a Föld eltartóképességét még nem említettem, de már nem is nagyon merem, hátha megint megkapom hogy mekkora közhelyeket bírok puffogtatni. Amúgy nem mindenben vitatom amit mondasz, egyszer szívesen leülnék veled beszélgetni, eszmét cserélni. Jó reggelt!

aszekelyek 2011.11.28. 10:52:01

@ubul2000: Aki pedig akar, lehetne azon belül magyar állampolgár is. Aki nem, az nem. Milyen rettenetes fájdalmat vizionál ez a kedves, szted? Ami ma a magyaroknak fáj, egy fél évszázada vagy egy egész óta? Lehet, hogy arról beszél és én értettem félre? :DDDDD@dbeata: Neked is jó reggelt. A csúnya bácsik gyakorlatilag mindenünket akarják, ezt meg veres írta alá nekik, ha nem fizetünk, vigetik. Azt mondom, válasszuk a kisebb rosszat. Fizessünk. Nekem nyolc, ha nem kapnak jutalmat. Sehol. Inklutíve a bankszektorban. Hogy mindenkinek fájjon , tényleg:) Mert ők, bankszövetség, már elismerték a lehető legkisebb rossz fényt rájuk vető szakmai hibát, hogy állítólag ők nem számoltak ezzel a z árfolyamkockázattal. Amikor szóltak sokan az előző kurzusnak, akkor sem? érdekes, érdekes. Szívesen beszélgetek, hogyne. Ide is azért járok. Ha nem használsz közhelyeket, nem is fogom szóvá tenni:) A baj, ami elég nagy, hogy a csúnya bácsiknak túlhatalmuk van. Ha ez nem így lenne egészen jól haladna Magyarország. Is. HA nem löknék vissza ők ! mindig.

aszekelyek 2011.11.28. 10:56:55

@márta)): erre éppen adott okot bajnai , amikor feri mellett .... majd gazdasági miniszter volt. Most sem találta fel a spanyol viaszt. Ő meg nem is áll nagy adófizető hírében... Inkább off-shore-ba rejtő hírében áll. Ő inkább ezen változtasson. Majd a parlament határoz róla, mit fogad el a módosítók közül.

aszekelyek 2011.11.28. 11:00:30

@hoplita: Dolgoznak rajta, valakik. Naponta 50-100 rászizmus elől? menekülő utazik be Kanadába, ami miatt fontolgatják a bevezetését a vízumkérelemnek újra. Nagyon nem lepne meg, ha a szálak végül valamely jobbikos érintettségű jogvédőhöz vezetnének. E pillanatban, azt mondják,... nem tudják, kik szervezik. A te megoldásod is elgondolkodtató. Erősíti ezt az érzésemet.

nyünyüge 2011.11.28. 11:06:06

Hát ennek a nyilatkozatnak jelen helyzetben aztán sok értelme és haszna van, Martonyi KÜLÜGYminiszter úr!

"alaptalan leminősítések sorozata ma már tucatnyi országot érint".

www.vg.hu/gazdasag/gazdasagpolitika/martonyi-tucatnyi-alaptalan-leminositesrol-beszel-363286

aszekelyek 2011.11.28. 11:06:52

@szoja122: ideküldte már az IMF a delegációt tárgyalni? Nem Akkor meg milyen időhúzásról beszélsz? természetesen olyan A4-es lesz eléjük rakva, amire nem mondhatják, hogy nem. Csak azok az érdekek nem lesznek beépítve, amik az előzőbe bele voltak. :) időhúzás? megáll az eszem. Még csak belengették a szenny minősítők a leminősítést , már hozzájuk fordultak. Tudom, tudom, már tavaly, sokkal durvább magyarokat sújtó feltételekkel kellett volna szerinted oda fordulni és nem is biztonsági keretért, egyenesen készenléti, lehívott hitelért. ja, ja,... Neked nyilván nem került volna az semmibe. Sőt.

aszekelyek 2011.11.28. 11:13:23

@teevee: Arra is emlékszel, miért engedtek a nyomásuknak? Ugyanazzal fenyegették meg őket, amit most Orbánék ellen elkövetnek. Azonnali államcsődöt csináltak volna. Nem kell azt hinni, erről nincsen tudomása senkinek. Ezért cserébe pld 10 éves adómentességeket kértek és lenyúlták az egész piacot is, ha már itt voltak. Na kinek volt arra pénze, hogy megakadályozza? Az szdsz ezt miért nem ordította, úton-útfélen? Miért a görény taxissztrájkkal kardoztak? Ha már meg akarták buktatni mindenáron az Antall kormányt. id. Tölgyessy úr, minap. Az az egy válasz van kizárva, hogy nem tudtak volna róla. Mindenkiről, mindent tudtak. u.i. Mivel jól őrizték az ügynök aktákat. Mindenkiről, mindenfélét. A diktatúra adattárát.

aszekelyek 2011.11.28. 11:21:39

@Kotkodus: Bocsánat, két bankkonszolidáció volt. Hornék is csináltak egyet..., miközben a lakosság eladósodott. Az egyoldalú szerződésmódosítást is ők csinálták , a z OTP lakáshitelekkel. Csak a pontosság kedvéért. Annyi pénz tömtünk a bankokba, hogy egy büdös szavuk nem lehetne, nemhogy ez a kifejezetten erkölcstelen, tisztességtelen viselkedés.

hoplita 2011.11.28. 11:25:18

@menőmano:
Olvastam. Kit érdekel, hogy mit ugat egy ilyen alulméretezett faszfej?:)

hoplita 2011.11.28. 11:40:23

@aszekelyek:
Engem viszont nagyon meglepne, ha egyszer az életben gondolkodnál is.
Kisanyám, van egy rossz hírem....mán csak tovább hülyülsz.:D

Kotkodus 2011.11.28. 12:30:10

@aszekelyek: biztos, hogy csak azoktól a "sikeres" bankoktól veszünk most el, amelyeket korábban konszolidáltak? hiszen az a kollektív bűnösség terhe lenne és tudjuk, hogy ilyet viktorka (nagyon erős elvi kötődései miatt) nem tenne...

dbeata 2011.11.28. 15:09:27

@aszekelyek: Nem kéne hogy mindegy legyen neked, hogy a jelenlegi helyzetben Te mondjuk nyomorogsz és még jobban elvesznek tőled, miközben a vezírjeink a fazék körül tolakszanak és vígan falatoznak. Úgy látom, nem nagyon fogunk mi egy hullámhosszra kerülni. Felvetettem neked egy érdekességet, erre te egy félmondattal elintézve elkezdesz a bankokról félrebeszélni. Jól csinálod! Inkább mégse erőltessük ezt a vitát.

dzsaszper 2011.11.29. 10:27:31

Én azt nem értem, hogy ha tegyük fel Orbán úgy is dönt, hogy menne, ha pártelnök marad, ki lesz az aki elvállalja a miniszterelnöki tisztséget? Ilyen birka 2/3-os többséggel, akit feltehetően továbbra is Orbán tud a leginkább irányítani?

dzsaszper 2011.11.29. 10:43:00

szóval jó eséllyel, ha valaki be is vállalja a posztot, ő esélyes a Fidesz Medgyessyje címére, akit alkalomadtán könnyen félreállítanak...
süti beállítások módosítása