Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) Bajnai Gordon (2) bajnai gordon (15) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) Fidesz (2) fidesz (130) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) gyurcsány ferenc (49) Gyurcsány Ferenc (1) habonyizmus (1) Habony Árpád (1) habony árpád (2) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) Heti Válasz (1) heti válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) Jávor Benedek (1) jávor benedek (3) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) Jobbik (1) jobbik (76) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) karácsony gergely (3) Karácsony Gergely (1) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) medián (9) median (1) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) mesterházy attila (34) Mesterházy Attila (3) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) mszp (104) MSZP (1) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) orbán viktor (114) Orbán Viktor (9) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) Schiffer András (1) schiffer andrás (9) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) simicska lajos (3) Simicska Lajos (2) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szijjártó péter (6) szíjjártó péter (1) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) Veszprém (1) veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
17:00

Számháború nélkül is kijelenthető, hogy valódi tömegek egyértelműen a Fidesz és a Jobbik rendezvényére voltak kíváncsiak. Már az „előénekesek” jelezték, hogy a mai nap a szemet szúró különbségekről fog szólni az azonos időben ünneplő két pártnál - annál is inkább, mert mindkét erőnek ez az érdeke. Ha eddig nem lett volna valakinek világos (pedig már régóta az), ma minden elemében – szavakban, arcokban és külsőségekben is – elvált egymástól a – nevezzük az egyszerűség kedvéért így - mérsékelt és a radikális jobboldal.

 

A fideszes Kósa Lajos olyan mondatokat mondott, amelyek miatt 2006-2007-ben ellenzéki rendezvényeken akár ki is fütyülhették volna: rendről, törvényes forradalomról beszélt, miközben elítélte a kukaborogatást és az indulatból politizálást. Kulcsmondata visszautalt a „két szélsőség” retorikára: „itt a tévészékház: az egyik szélsőség elkótyavetyéli, a másik felgyújtja” - mondta. S miközben a debreceni polgármester már-már szabadelvű húrokat pengetett, a másik rendezvényen Pörzse Sándor azonnal ezzel kezdte: „most a forradalmat ünnepeljük, de hamarosan kezdődik a szabadságharc”.

 

A vezérszónokok közül Orbán Viktor az országértékelős beszéd vonalán haladt, néhány tapsot kiváltó keményebb megjegyzéssel kiegészítve ("Ha rajtuk múlna, az egész országot begyömöszölnék egy kis nokiás dobozba, és vinnék saját offshore bankjuk páncélszekrényébe"). Alapvetően azonban összefogást sürgetett („csak közösen, csak együtt”), mindenkihez beszélt, előre tekintett, és nem felejtette el azt sem kiemelni, hogy „csak egyetlen politikai erő jelenthet reményt”. „Egy választási győzelem még egy forradalomnál is több, még annál is többet ér” – mondta a Fidesz elnöke, aki most már egyértelműen a mérsékelt hangvételben és a várakozások tompításában volt érdekelt.

A Jobbik gyűlésén – amely lényegesen tovább tartott és egészen más hangulatot árasztott - eközben az MSZP folyamatos elítélése mellett rendre a Fideszre is célozgattak: „holló a hollónak nem vájja ki a szemét” – hangoztatta az elszámoltatásokra és a legnagyobb ellenzéki pártra utalva Szegedi Csanád. Az utolsóként szónokló Vona Gábor sem hagyott egy szemernyi kétséget abban, hogy a Jobbik fő ellenfele ma már a Fidesz: „győzni akarunk és győzni fogunk” – mondta beszéde elején. „A parlamenti pártok mindegyike” – Vona is ezt a formulát használta, majd többször a Fidesz-MSZP nagykoalícióra utalt beszédében.

A három miniszterelnök-jelölt szónoklatával – Mesterházyéval az előző bejegyzésben foglalkoztam - megkezdődött a kampány utolsó szakasza. Ma (is) kiderült, hogy – más és más okból - az MSZP a Fidesz, a Fidesz a Jobbik, a Jobbik pedig a Fideszt bírálatában érdekelt leginkább (miközben persze kötelező jelleggel és időnként nagy hanggal az MSZP a Jobbikot, a Jobbik és a Fidesz pedig az MSZP-t is támadja). Meglepetés nem történt, a kör - vagy inkább háromszög - ma is szépen bezárult.

(A videókon az ATV Voks 2010 című műsorának 2010. március 15-i adása látható.)

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr31841661

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán Viktor és a radikális jobboldal 2010.04.25. 19:05:46

Orbán Viktor 2008 tavaszán, egy Kéri László által szervezett, zárt körű megbeszélésen kijelentette, hogy a Magyar Gárdát két pofon kiosztása után haza fogja zavarni, ahogyan ezt akkoriban Horthy Miklós is tette a nyilasokkal. E rövid ígérete kapcsán ...

Trackback: 2. Horthy Miklós és a Jobbik: 2010. március 15. 2010.04.13. 10:29:24

"Bízom a mai fiatal magyar lelkek egészséges életerejében, amely meghozza a szebb jövőt" - Horthy Miklós (1943.). Az idei nemzeti ünnep alkalmával a barikád.hu egy filmhíradó összeállítást jelentetett meg. E felvételek a két világháború köz...

Trackback: Március idusa 2010.03.16. 12:40:47

Az elmúlt évek tapasztalataival szemben ezúttal a szokásos balhék nélkül zajlott le március tizenötödike a fővárosban. Tanulsággal azonban meglehetősen többel szolgált mint az utóbbi napok és hetek eseményei. Ha egyszerűen akarnánk fogalmazni, akkor az...

Trackback: 1848, te csillag! 2010.03.16. 09:39:32

   Szeles időben zajlottak ma Budapesten az 1848-as forradalomról megemlékező ünnepségek.    Sorra veszem az egyes pártokat, és azt, hogy hányan vettek részt a rendezvényeken. Ha nem jelzem a forrást, akkor az index.hu beszámolóit h...

Trackback: 1848, te csillag! 2010.03.16. 09:36:48

   Szeles időben zajlottak ma Budapesten az 1848-as forradalomról megemlékező ünnepségek.    Sorra veszem az egyes pártokat, és azt, hogy hányan vettek részt a rendezvényeken. Ha nem jelzem a forrást, akkor az index.hu beszámolóit h...

Trackback: 1848, te csillag! 2010.03.16. 09:35:19

   Szeles időben zajlottak ma Budapesten az 1848-as forradalomról megemlékező ünnepségek.    Sorra veszem az egyes pártokat, és azt, hogy hányan vettek részt a rendezvényeken. Ha nem jelzem a forrást, akkor az index.hu beszámolóit h...

Trackback: 1848, te csillag! 2010.03.16. 09:33:42

   Szeles időben zajlottak ma Budapesten az 1848-as forradalomról megemlékező ünnepségek.    Sorra veszem az egyes pártokat, és azt, hogy hányan vettek részt a rendezvényeken. Ha nem jelzem a forrást, akkor az index.hu beszámolóit h...

Trackback: Nemzeti Múzeum - Jókai tér - Városháza - Március 15. tér - Lánchíd, pesti hídfő - Bajcsy-Zsilinszky út - Hősök tere 2010.03.16. 08:58:46

Tavaly még spontán ötlet volt, hogy bicajjal nézzek körül az ünneplő városban, idén már korábban elhatároztam, ráadásul fényképezőgépet is vittem magammal. Szándékomban állt minél több rendezvény meglátogatása, már amennyire lehetséges volt. Az eredmén...

Trackback: Jobbikos rablók 2010.03.15. 21:48:46

Blogunk szerkesztői szép számmal sereglettek a Jobbik nagygyűlésére, amint arról később részletesen be is számolunk. A nagygyűlés végén néhányakkal villáminterjút készítettünk, egyetlen, merőben provokatív kérdéssel (a videó már készül). Volt, aki kedv...

Trackback: Mesterházy és a genetikai kódok 2010.03.15. 19:27:02

Attila, hogy nem sül le a bőr a képedről, hö!? Neked ma akkorát nőtt az orrod, hogy mostantól tömegverekedés tör ki a liftben, ha forgolódni kezdesz... Uraim, nagyon fel vagyok

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jjulie 2010.03.16. 17:36:51

@Sealed tender:

ok, az utcanév műveltség az elengedhetetlen része a nemzeti oldal polgári mentalitásának

tudta ezt a kósa is

ati27 2010.03.16. 17:38:12

Amugy meg gondolkodtam.. Ugye az emberek olyan hatalmat kaptak, amilyet válsztottak. Tehát felelősek az ország sorsáért ugyebár. Namármost kisérletezzünk: A Fidesz a 2002 és 2006 os választásokkor kb 2-2,5 milka szavazatot gyűjtött, és érzésem szerint permanens a szavazótábora. Az Mszp hasonló számokat + egy kicsit több szavazót mozgósított. A részvétel 70 és 65%-os volt. Szerintem most is meglesz a 60-65. Tehát ha a fidesz nyer pár szavazót kb 2,8-3 milliot és a fennmaradó 1,5 millión osztozkodik az mszp és a jobbik.. Kérdés: a Jobbik honnét szerezte a szavazóbázisa nagy részét? Csak nem az mszp-től? Van egy olyan érzésem, hogy igen.. Nem büdös nekik ez egy kicsit?

k.peti 2010.03.16. 17:38:52

Egy érdekes állapot: az MDF egyénileg indított, és már leadott KC-s indulóinak száma megegyezik az LMP számaival.
Mindkettőnél 43 éppen (ebben a még el nem fogadottak is benne vannak). Csak a közösen indított jelöltekkel van több most az MDF-nek.

radala 2010.03.16. 17:39:26

@jjulie: Kicsit neveletlen vagy szerintem.
Én, mint aki leszarja a történelmet, hála neked (hihetetlen, hogy egy tudomány helytelen használata indulatokat tud bennem ébreszteni, de már mindegy)
Nos én nem gondolkoztam el Dembinszkyn, mert ez csak egy vicc volt és szerintem ha nem lennék fideszparaszt, akkor is tudnám, hogy egy viccnek nem kell tökéletesen korrektnek lennie.
Viszont pont egy másik fideszparaszttól tudtam, hogy Dembinszky nem egy jó vicc.
A jobbklikken olvastam ma reggel ezt
"Kósa Lajos a jól hangzó "akkor Dembinszky volt, nem Demszky" fordulatot használta. Bár alliterációnak éppen jó, de Dembinszky a szabadságharc egyik igazi operett katonája volt. "
jobbklikk.hu/index.php?Cikk=1012

[nev] (törölt) 2010.03.16. 17:40:16

@bigapples:
és vajon miért is lenne vége a falunak. a konzervatív-liberális koncepcióban a falugyűlés venné át a falusi önkormányzat szerepét. tehát a közvetett demokrácia helyett közvetlen demokrácia lenne, tekitettel a falu méretére és zártságára. ez tűnik hatékonynak. hasonlóan mint mondjuk a lakótelepi háztömbökben, ahol ugyebár lakógyűlések vannak.

persze a szoci háztömbök nem követelnek maguknak saját iskolát, rendelőt, és postahivatalt. mert a szoci politikusok ez ügyben nincsenek teljesen megőrülve. nem hülyítik ezzel a népet. a nácik meg pont ezzel hülyítik. és van még egy fontos követelésük, ez a falusi vonat. ami miatt nem lehet gyorsvasutat építeni, mert a bunkó parasztok falusi pályaudvart akarnak, és kivonulnak tüntetni, hogy nem, nem soha.

persze az egész mögött az van, hogy a máv a takarítást kiszervezi, és akkor helyi polgármester intézi, a helyi hagyó, és akkor kivezényli a cigányokat tüntetni. radala bécsben meg beszopja, hogy itt a fidesz micsoda intellektuális támogatással bír. nem jó a távolsági busz, ami körbemegy a falun, vasúti pályaudvar kell, mert különben vége lesz a világnak.

de ugye nem is ez a legnagyobb gond, hanem az iskola hiánya. nincs elegendő tanító. és ugye a romák között ultra brutális méreteket öltött a gyermekszegénység, aminek következtében képtelenség fegyelmezni.

de ehhez megint csak benntalkásos járási iskolák kellenek a falusi iskolák helyett. a falvakban legfeljebb az első két osztályt kellene meghagyni, vagy még azt sem. nem csak pénz nincs, de nincsenek tanítók. az értelmiség a városban szeret dolgozni, ez a helyzet. ezért minden közszolgáltatás a városba összpontosul.

rengeteg előnye van annak, hogy az emberek nem laknak túl sűrűn, de hátrányai is vannak ennek. hogy az alapvető közszolgáltatások néhány kilométerrel arrébb érhetőek csak el. jelzem ez a városokban is pontosan így van. csak a városlakók ezt elfogadták, a falusiak meg nem.

tudomásul kell venni, hogy a falunak nem lesz saját orvosa, tanítója, mint ahogyan a legtöbb falunak nem lesz saját lelkésze sem. nincs ennyi teológus, illetve van, de azoknak töredéke akar falun élni. a reformáltak erre találták ki a presbitert. hogy mégis csak legyen egy választott egyházi elöljáró. aki segíti a lelkész munkáját. jelzem a presbitérium ókeresztény hagyomány, csak a katolikusok felszámolták, mert ugye a presbiert az istenadta nép csak úgy válaszja, és ez nem nagyon fér össze azzal, hogy a szentatya a szentszékből a császárral felülről szervezi meg a világbirodalmat.

radala 2010.03.16. 17:44:53

@[nev]: Én csak annyit állapítottam meg, hogy tekintélyes támogatói vannak a Fidesznek. Amúgy én, mint a konzervatívok általában (szemben a magukat liberálisnak hívőkkel) nem fetisizálom az egyes emberek szellemi nagyságát. Nem gondolom, hogy Vizi E. nem tud bődületes marhaságokat mondani.
De amúgy talán igazad lehet.

lüke 2010.03.16. 17:45:31

@nyo:
kézen állnak?inkább vigyázva! állnának
nem elírás...

[nev] (törölt) 2010.03.16. 17:46:29

@radala:
dembinszky pont olyan fazon volt, mint demszky. pont annyira értett a hadvezetéshez, mint demszky a városvezetésez. jelzem kósa sem egy kossuth. most akkor ez is egy vicc?

Sealed tender 2010.03.16. 17:48:13

@k.peti:

Ez itt a lényeg. Erre próbáltam magam is utalni.

Ezekkel az arcokkal (sem MSZP sem Jobbik színekben) nem sokat lehet kezdeni. Viszont kitűnően alkalmasaok arra, hogy immáron nyolc éve lehetőséget adjanak fertelmes kormányzásra, most a Jobbikot emelve (ha talán nem is kormányzati) de mindenesetre politikai tényezővé

Captain Tott (törölt) 2010.03.16. 17:49:36

@Melkor24:
98-ban a Fidesznek és az MDF-nek is volt önálló listája minden megyében, tehát mindenütt biztosítaniuk kellett annyi önálló egyéni jelöltet, amennyi ezek állításához kellett. A többi viszont közös jelölt volt, illetve voltak olyan helyek, ahol nem indultak egymás ellenében.
Most ugyanez a helyzet az MDF-fel: kellene neki elegendő tisztán MDF-es jelölt.

Glenarvan 2010.03.16. 17:51:05

"Jöhetne már egy friss,ütős poszt,
Könyökömön jön ki a sok erőltetett riposzt!"

Ne haragudjatok,elvonási tüneteim vannak!!!
Új bejegyzést akarok!!!

jjulie 2010.03.16. 18:01:20

@radala:

a dembinszki egy nettó elkúró volt, aki ezt nem tudja, és előre elhatározottan röhög a kósa vezényletére az: a fidesszparaszt, viselje el, és nevezzen engem neveletlennek, és kerek a történet

te nem csak a történelmet szarod le igazi fideszparasztként, hanem a fideszparasztoknak beadott mezőgazdaság témát is

te egy sokszoros díjnyertes fideszparaszt vagy

hoplita 2010.03.16. 18:01:41

@Sealed tender:
Egy MAGYAR hadsereg felállítása a hozzád hasonló agymosott jószágoknak nagyon ijesztő lehet..

Érdekes, én nem rémüldözöm.

Bőrönd össze van mán pakolva...?
Jegy megrendelve?
Pelenka felkötve?

Glenarvan 2010.03.16. 18:03:40

NEM ENGEDEK A 99-ből!!!

theofil 2010.03.16. 18:15:38

@fontana_X:

Na látod, ebből nem ért egy szót sem a mai jobboldali médiumok emlőin szocializálódott virtigli jobboldali.

Malachi 2010.03.16. 18:16:16

@hoplita: miért, most milyen hadseregünk van?

nem értem a MAGYAR kiemelést. amikor én katona voltam, kb. 10 éve határozottan magyarnak tűnt minden hivatásos.

jjulie 2010.03.16. 18:20:41

@radala:

internet elérhetőség nélkül, fejből el tudsz készíteni egy rántottát?

lehetmas 2010.03.16. 18:20:42

... Földi Áron (LMP) céduláinak felülvizsgálata megtörtént. Áronnak 749 érvényes
cetlije van, tehát 200 a Jobbikos, Fideszes, MSZP-s trojka által érvénytelenek minősítettet
cetli, a függetleneknél átment. Lehet más a cetliszámlálás...

hoplita 2010.03.16. 18:20:53

@[nev]:

".....és ugye a romák között ultra brutális méreteket öltött a gyermekszegénység, aminek következtében képtelenség fegyelmezni...."

Hogy te micsoda baromságokat tudsz leírni...!!!
Látszik, fingod sincs arról, mi folyik vidéken.
Ami önmagában nem lenne baj, csak ne lennél olyan, mint az eftásaid és ne próbálnád a nem létező eszet osztani.

[nev] (törölt) 2010.03.16. 18:21:36

@radala:
én azt gondolom, hogy az állam nem sokkal több, mint a social security, a tébé. plusz egy kult közösség (az országgyűlés), plusz a kincstár, ami az államadósság kezelő központ (sajnos). és akkor ezeket rendre a szoci, konzerv, és lib politikának kell dominálnia.

a valós hatalmi közcentrumok a városok, ott jelenik meg valós népképviselet, ott kell megválasztani a főtisztviselőket. a városnak kell választani jegyzőt, táblabírót, főügyészt, tiszti orvost, főépítészt, stb.

és ugye úgy tesz mindenki, mintha ennek ne lenne hagyománya. a konzervek leginkább. mintha itt mindig is valamiféle központi pártbizottság uralkodott volna, és mellette meg a hazafias népfront. jelenleg az összes pártnál ez az etalon.

theofil 2010.03.16. 18:26:35

@hoplita:

Kedves hoplitám mit szólsz a pecsételő Morvai úrasszonyhoz?

A gárda nyelvvizsgatagozata sem rossz, de Morvai az igazi amint körüljárja és antropológiailag értékeli a kuncsaftot....!

[nev] (törölt) 2010.03.16. 18:38:43

@hoplita:
na most jól megaszontad. szerintem bentlakásos iskola kell minden járásba. 200-300 járás kell. ez 200-300 szuper oktatási intézményt jelent.

nem feltételen kellenek új iskolák. pont megfelelnek a meglévő aquaparkok, és még építeni kellene archeoparkokat, mint ez itt, ni.

www.m3archeopark.hu/main_hun.html

elég vidékies. és ilyenekbe kell járatni a gyerekeket. vagy amilyen iskolát épít magának a járást. olyanba. a falvak önállóságát pedig meg kell szünetni. nincs olyan közszolgáltatás, amit a falu képes volna saját maga ellátni. akkor meg mindek a faluba hivatal. van abban képzett jegyző. képes a faluban megírni bárki is egy rendeletet. mert én azt látom, hogy 3000 falu 20 év alatt képtelen volt 1 értelmes rendeletet önállóan megalkotni. akkor meg miért is kell a rendeletalkotás joga a falunak. ha úgysem él vele, hanem csak visszaél. a közfeladatok ellátásához értelmiség kell, de az jól láthatóan nem akar a falvakban dolgozni. hány ember akar ma falusi tanító lenni, vagy falusi lelkész. mert szerintem nagyon kevés. de vidéki tanító, vidéki lelkész meg akar lenni. és ehhez pontosan passzolna a kistérségi igazgatás. van egy napi járóföldnyi terület, és akkor az egy igazgatási egység. a falu meg olyan, mint a nagyobb városokban a kertségek.

nem látom, hogy ez mitől rossz, csak azt látom, hogy ezt a vidék nem akarja. nyilván ezért nem is lesz, de ettől még szerintem ez ügyben a liberálisoknak van igazuk.

Sealed tender 2010.03.16. 18:42:06

@hoplita:
homályosíts már fel hogy NATO tagként miafasz hadseregre van még szükséged , ami növelné a komfort érzetedet??? Amihez úgye globalistaellenes jelszavak tükrében egy laza pár ezer milliárdért még ugye kifejlesztenénk és legyártanánk még a fegyvereket is hiszen magyar katona kezébe magyar fegyver való.

Istenem most ez komoly, hogy elbaszott 8 év után megint balfaszokra kell pazarolni az energiát.

theofil 2010.03.16. 18:47:05

@Sealed tender:

Attól tartok a zsi...izé, az idegenszívűek ellen kell a hadsereg, hiszen a Barikád címlapjáról is látni, hogy invázió fenyegeti az édes magyar hazát.

jjulie 2010.03.16. 18:50:58

@Sealed tender:

nana, egy utcanevekből kiművelt nemzeti oldali polgár nem írhat ilyen csúnyákat egy blogba

a nettó elkúró dembinszki fideszes példaképednek utána néztél már?

Sealed tender 2010.03.16. 18:52:33

@theofil:
Hát ha hadsereggel akar menni az idegenszívúek ellen, akkor Vona mester még nem ismeri az ellent...

Könnyű falat lesz nekik. Megeszik reggelire.

Sealed tender 2010.03.16. 19:00:16

@jjulie:

Minek kéne utána néznem??? Hogy Kósa hasonlata nem volt 100%-os???

Ha kötött pulcsis, ápolatlan szakállú, tövig rágott körmű töri szakos bölcsész lennék, biztos lennének érveim Dembinszky vitatott történelmi megítélésével kapcsolatban és vitába tudnék szállni, de mivel nem vagyok kénytelen vagyok elhinni neked.

És akkor ez min változtat???

jjulie 2010.03.16. 19:03:37

@Sealed tender:

jó válasz, szavazhatsz a fideszre

k.peti 2010.03.16. 19:09:15

Törvénytelenül vádolta az LMP-t a Jobbik
Jogszabálysértő volt a Jobbik kampányigazgatójának, Szabó Gábornak a közleménye a Lehet Más a Politika állítólagos nagykőrösi választási csalásáról - állapította meg egyhangúlag az Országos Választási Bizottság.
nol.hu/belfold/torvenytelenul_vadolta_az_lmp-t_a_jobbik

hoplita 2010.03.16. 19:10:09

@Sealed tender:
Nem homályosítalak, mert ezzel a hozzászólásoddal további minden kétséget kizáró bizonyítékát adtad, hogy hangyafasznyi fogalmad nincs sem geo- sem katonapolitikához.

A szövetségek és erőviszonyok az örökkévalóságnak köttetnek, ugye?
Nekünk meg elég 8 ezer hadrafogható katona, nulla tartalékossal, mert csupa jóbarát vesz körül, jól mondom...???

Nem a te eszedhez van ez méretezve, attól tartok.

hoplita 2010.03.16. 19:14:04

@theofil:
Semmit.
Olyan feltételrendszert kell kiépíteni, hogy véletlenül sem vásárolhasson idegen egyetlen négyszögölnyi magyar termőföldet, ha belepusztul, akkor sem
Ehhez ragaszkodunk.
Oly sok minden máshoz hasonlóan.

panelburzsuj 2010.03.16. 19:28:42

@hoplita:

Mikor nyert utoljára háborút önálló magyar hadsereg?

Mikor volt az utolsó európai háború/megszállás, amelyben a végső nyertes nem több állammal szövetségben nyert?

6.Lenin 2010.03.16. 19:31:00

@[nev]:

Miért a városi "liberálisok",akiknek fogalmuk sincs, hogyan élnek falun,,vagy talán inkább éltek az emberek,eldonteni mások esélyeit az élethez?

Az 50-es években 1 kis dunántúli bányász falucskban éltem,
Volt mozi,kúltuház(minden este telt házzal)színjátszókör,tánciskola,tlen kivilágítot korcsolya pálya.Utazásokat szerveztek Bp-re,közeli városokba színházba.Egy 1000 aqlatti lakosú helységnek NB III-as futbal csapata,de más sportágban is.Télen a tesi t'bá síversenyeket szervezett.

Mi lehetett az oka?

Olyan emberek laktak ott,akiknek igényük volt rá, és megteremtették a feltételeket.

Aztán jöttek a tolvaj komcsik,később az idióta "liberálisok,nem kell falu,nem gazdaságos.
Kellenek a bunkó panel prolik,a kutyaszaros,büdös városok(tiszt. a kivételeknek).
Bunkóvá kell nevelni az embereket,mert akkor nem vesszik észre a lopást,igaz?

ez lenne a fényes,modern jövő?
Sok milliós élhetetlen,lakhatatlan nyomortelepek?

Miért Te akarod ezt eldönteni?

Meg kell termteni a feltételeket,aztán majd eldöntik és megteremtik az emberek a maguk életterét.

ati27 2010.03.16. 19:34:06

@hoplita:
Magyar Hadsereg ütőképessége.. Mégis ki ellen? A környéken mindenki nato tag.. :) Ukrajna? Van nagyobb gondja is.. Szerbek? Ugyan már.. De akkor egy kis számtan. Magyar légierőnek kb 120 darab harci gépre van kvótája. Ha ezt mind kihasználnánk: 1 gép "meztelenül" 30-40 millió dollár. Ehhez a fegyverzet és infrastruktura kb ugyanennyi. Csak ez kb 8-10 milliárd dolcsi. A fentartásról nem is beszéltünk. Harci helikopterből ha jól emlékszem kb 60db.. Ez is kb 20 milla/darab+infrastruktura. Légvédelem kb. ennek a fele. (4 milliárd) Szárazföldi technika szerintem szintén 8-10 milliárdos nagyságrend, ha ki akarjuk használni a kvótákat.. Akkor még nem emlitettem, azt, hogy modern fegyvereket/technológiai transzfert nem igen adnak át minden "jötment" kormánynak. Lásd dél afrika esetét.. Nos akkor miről beszélünk he? Számoltál?

ati27 2010.03.16. 19:35:50

@hoplita:
külföldre fujt a szél.. Érdekes, ha akarok, itt vehetek ingatlant, földet is.. Mer ugye EU-ban vagyunk.. :-)

panelburzsuj 2010.03.16. 19:36:59

@6.Lenin:

"Mi lehetett az oka?"

A bánya.

Én akkor születtem.

Se villany, se kövesút, se vízvezeték.

1200 lakosú dunántúli falu.

jjulie 2010.03.16. 19:40:02

@6.Lenin:

igen, igy született egy sáros faluból pest városa, aztán egyesült két másik parton lévővel, és minden paraszt ide jár csodálkozni, meg nagyűlést tartani

ati27 2010.03.16. 19:41:57

@6.Lenin:
Jaja nálunk is volt Mozi, Csillagász szakkör, fociegyesület, közösségi élet. És nem is voltunk bányászfalu. (tudvalevő ott azért több volt a "lé") Ja és 8 osztályos iskola. Egy évfolyamban 36 an voltunk.. :) ez egy 1400-as faluban. Ma az iskolát megszüntették.. Lezüllött a szinvonal, inkább a közeli városba buszoznak a gyerekek (nem iskolabusszal) Viszont a közösségi élet hírek szerint feljövőben van, faluház, állandó rendezvények, és a falut is csinositják sokszor társadalmi munkában.. Mert van rá igény..

jjulie 2010.03.16. 19:43:20

@6.Lenin:

a legszebb, hogy az ötvenes években boldogság volt, de aztán jöttek a komcsik...

jól nyomod, hajrá

6.Lenin 2010.03.16. 19:50:42

@panelburzsuj:

Igazad van,a bányában volt a táciskola,karbid lámpa fényénél.

Jogos az észrevételed,de a bányárt is bezárták, mert nem gazdaságos,lett volna más lehetőség,de azt nem engedték.

Néhány éve ismét arra jártam,borzalom ami ott volt,de biztos szoci szavazó tábor,szétloptak mindent és magára hagyták a környéket.

90-ben önk. képviselő voltak 1 nagyon szép környéken,igazi túrista pradicsomnak megfelelő helyen.Jöttek Hollandiából kapcsolatot keresni,tóltak volna lóvét is,nem kellett,minek az?
Ma 1 elhagyott trágyadomb.

aztán sokfelé jártam(szeretek utazni)
2002 előtt nagyon sok helye belekezdtek fejlesztésbe,de megint jöttek a "minek az" meg a "nem gazdaságos" emberek és itt tartunk.

A Bokros Mihályi félék,a nem gazdaságos faszok.

panelburzsuj 2010.03.16. 19:50:57

@jjulie:

Hát akkor a legjobb jó úton van a szülőfalum, mert a harmincas években két községből egyesítették! :)

Az ötvenes évek végén lett is villany, a hetvenesek elején aszfalt, a hetvenesek végén vízvezeték ...

Mikor lesz a naggyűlés?

6.Lenin 2010.03.16. 19:55:50

@ati27:

Igen,az olyan falvakba,kis városokba ahol tenni akaró emberek laknak néhány millió csodákra képes,de abból nem lehet lopni.
Nagy városok kellenek,milliárdos beruházások,na abból már jut sok-sok nokiás dobozka az elvtársaknak,szabadelvű cimbiknek.

ati27 2010.03.16. 20:03:11

Hoplitának!

Új magyar fejlesztés : hircsarda.hu/techtud/3368-itt-az-uj-magyar-harci-repulo-a-%E2%80%9Elopkodo%E2%80%9D/

U.i.: Remélem van humorérzéked! :)

ati27 2010.03.16. 20:05:22

@6.Lenin:
Nem értem mi a gond a szabadelvűséggel? Azaz a liberalizmussal? Egyáltalán tudjátok mi az? Na az szdsz az nem volt az.. De még az mszp-sem.. Röviden összefoglava mindent szabad amit nem tilos.. És EZ MINDENKIRE VONATKOZIK! Röviden ennyi lenne..

6.Lenin 2010.03.16. 20:06:42

@jjulie:

Nagyon sok helyen jártam,nem csak Mo-on.
Igazad van Bp-en elcsodálkoztam,vannak olyan hülyék,akik itt érzik jól magukat?
Különöse ma,amikor még 1 eldugott afrikai faluból is tudnék neked sms -t,e-mailt küldeni,vagy 1 tanyáról is benézhetek 1 ujzélandi maori közösség mindennapi életébe.

Le vagy maradva,ha nem figyelsz,elzúg melletted a normális világ.Nézz körül,talán már 6 milliárdan vagyunk,ebből Bp-en csak 3 millió körül,néhány seggfej.
Az értelmesektől,bocs)

6.Lenin 2010.03.16. 20:11:54

@ati27:

Igazad van,javítok

szabadelvű nem egyenlő SZDSZ.

90-ben majdnem beléptem az SZDSZ-be,mert én is azt hittem,azok.
Tévedtem.

Az MKP,MSZMP,MSZP még a közelében sem volt/van.

jjulie 2010.03.16. 20:16:44

@6.Lenin:

akkor ne nyavajog, hanem nézz bele a tanyádról a maori közösségbe

a liberálisokról való nyavajgásod előtt meg nézz bele az internetbe, mit hozott neked a libaralizmus, és holnapra írd le százszor, hogy megjegyezd: az szdsz nem azonos a liberalizmussal

hoplita 2010.03.16. 20:20:08

@ati27:
Akkor vegyél
Elvileg bárhol vehetsz, de majd számolj már be a gyakorlati tapasztalataidról öreg.

A hadi dolgokba ne másszunk bele...messzire is vezet, meg látszik, hogy csak a mantrákat mondod vissza.
Majd alkalomadtán nézz már oda, hogy rajtunk kívül hol zárták be és fejlesztették így vissza a hadiipart, akárcsak az utolsó kézifegyver gyárakig.
Még polgári lőfegyvereket sem gyártunk, ami már egy ekkora országnak a szégyen kategóriája.
De mondom hagyjuk.
@panelburzsuj:
És a jövőben ugye a korlátozott, regionális háborúkat is szövetségi rendszerekben, a nagyok felügyelete alatt fogják vívni, ugye?
Olyan dolgokkal jöttök, komolyan, hogy egy józanabb gondolkodású, a múltat és a történelmet kicsit ismerő érettségiző túltesz rajtatok.
Aki arra szorul, kényszerül, hogy mások védjék meg, annak lőttek....a szó szoros és átvitt értelmében egyaránt.
Egy hadsereget mindig etetni kell....ha nem a sajátodat eteted, akkor majd fogod a másét.
Kérdés, lesz-e benne köszönet.,
De nagy szerencse, hogy ez nem csak tirátok van bízva.

jjulie 2010.03.16. 20:29:41

@hoplita:

el kell adni a foldet az izraelieknek azok aztán megvédik, nem kell itt küzdeni, fegyvergyárakkal meg katonásdival

azok majd megoldják a cigányos problémátokat is meg a szoci nyugdíjasokat is

nem erre készül a hazaffy viktorod?

snq 2010.03.16. 20:34:09

@jjulie: rendben, de így a jövőben sem fogom érteni, hogy mikor melyikről beszélünk. az szdszest nevezzük mondjuk talmudi kiválasztottságtudatből eredő kettősmércén alapuló képmutatásnak (vagy ennek valamilyen rövidítésével lássuk el), és akkor rögtön egyértelmű lesz

hoplita 2010.03.16. 20:36:01

@jjulie:
Néha nagyon unalmas tucc lenni és nem is mindig vagyok vevő a faszságaidra.

6.Lenin 2010.03.16. 20:41:14

@jjulie:

Nekem sokat hozott a liberalizmus,csak át kell mennem a szomszéd tanyára,a Julis után nyugodtan megdughatom a Bélát is.Nem kell itten bujdkolva turkálni a mézes bödönökben.

Ezen a blogon már vagy 200x leírtam,az SZDSZ sose volt liberális,meg sesemmi se.
1 kirekesztő,felfújt holyagok társága volt,így múlt időben.Hipp hipp, hurrá!

jjulie 2010.03.16. 20:43:11

@snq:

kész vagy a százzal?

a kiváltságtudat elkelt, azé a licence aki levédette, a többiek erről lemaradtak

a kettős mérce nem tudom melyik fán terem, de kigugliztam, nincs levédve, viheted

a talmud? nem olvastam, te igen?

jjulie 2010.03.16. 20:45:45

@6.Lenin:

a szavazti jog, a törvény előtti egyenlőség, ezeket a gólya hozta a tanyádra, irni tudsz csak vagy olvasni is, te kirekesztett

panelburzsuj 2010.03.16. 20:53:26

@hoplita:

Azért kérdeztem, mert már a Varsói Szerződésben is a költségek alóli kisunnyogás volt magyar hadpolitika gerince, és azóta ez a trend csak erősödött. (Csak arra költünk, amire biztos kebelbéli tolvajunk van ... A táboron belüli békesség meg legyen a szövetség gondja.)

Egyébként meg a japánok jártak az eszemben: hatvan-hetven éven keresztül "megelőző élettérvédő" háborúkat vívtak, és végül is majdhogynem hadsereg nélküli állapotukban növelték a legnagyobbra a térségi befolyásukat és otthoni jólétüket. (PL: erdők hosszú sorát tarolták le a trópusokon, otthon meg még mindig a szigetek fele erdővel borított: mindez egyetlen lövés nélkül.)

Te valóban reális lehetőségnek látod, hogy a NATO-val (azaz az USA-val)szemben kihúzza a gyufát valamelyik szomszédunk? Még egyértelműbben: ugrálhat bárki Európában amerikai engedély nélkül?

Hogy húsz év múlva mi lesz, azt meg 1930-ban sem látták valami tisztán, hiába stratégálkodtak ...

snq 2010.03.16. 20:55:53

@jjulie: kész vagyok, de meg kell mondjam, hogy nagyon csalódott vagyok, mert ezek szerint 20+ évig hazudott ezügyben a Szalonképes Européer Értelmiség

akkor ez olyan volt, mint amikor kóka a versenyt szerette?

ati27 2010.03.16. 20:55:54

@hoplita:

Hát akkor maradjunk aannyiban, hogy nem egy ember vett itt házat/lakást az ismeretségi körömben... Ha minden jól megy, megy, nekem is távlati terveim közt szerepel.. Az itteni bürokráciáról meg nem is mesélek.. lehet sirvafakadnál.. És képzeld a haditechnika elég régóta érdekel, főképp a repülés része. Nézz csak utána a mostani fejlesztéseknek: időtartam/költség címszóval. Ez nem ugy van ám hogy Gabi megmondja:csinljunk repülőt.. És 2 hónap mulva kigurul a protó 3 hónap mulva meg rencerbe van állítva 160 darab.. Kézifegyverrel meg elég esélytelen nekivágni.. Minek is? Visszafoglalni erdélyt? Megtámadni szlovákiát?

6.Lenin 2010.03.16. 20:56:27

@jjulie:

Téged mit érdekel a szavazati jog?
Bevallottad,sose szavaztál,most sincs szándékodban.

Törvény előtti egyenlőség?Ne nevettess!
Megveszem a bíróságot bútorral együtt!

Ma csak a lé számít,jjulie.Ha sokat töketlenkedik az MDF,megveszem őket,csak a Lajost rúgják ki,idegesít a bajca.

jjulie 2010.03.16. 21:00:16

@hoplita:

igazad van komolytalan vagyok kifelejtettem, hogy európát a sivatagból is el tudták látni zöldséggel, úgyhogy a te falud határából megjobban menne fog nekik

snq 2010.03.16. 21:03:55

@panelburzsuj:

>> Még egyértelműbben: ugrálhat bárki Európában amerikai engedély nélkül?

mi az hogy? nagyon is! tessék csak jjulie fenti javaslatát alapul venni: orbán beköltözteti ide fél évre a testvérpártját, hamarosan az összes elcsatolt országrész a legszélesebb nagyhatalmi egyetértés mellett vissza lenne csatolva (vagy még kicsit több is, ha hümmögne valaki az enszben, kapna az antiszemita pofájára), a cigánybűnözés pedig napokon belül megoldódna, amivel kapcsolatban a Civilizált Nyugat és a Haza Értelmisége úgy nyilatkozna, hogy mindenkinek joga van megvédeni magát

panelburzsuj 2010.03.16. 21:04:10

@snq:

A Szalonképes Européer Értelmiség nem hazudott, hanem a szadi hazudta, hogy a SZEE róla azt mondja, hogy a szadi ...

Egyébként nagyon sok egészséges kárörvendéstől fosztja meg magát az, aki csak egységes tömbnek képes látni a saját vircsaftján túli világot.

snq 2010.03.16. 21:07:10

@panelburzsuj: ehhez képest mit mondott valójában? semmit?

jjulie 2010.03.16. 21:09:29

@snq:

zseni vagy, nem jutott eszembe hogy lehetne megycsinálni a nagymagyarországot újra

hoplita figyelsz?

panelburzsuj 2010.03.16. 21:09:33

@snq:

A zsidókirályságról már Berija is elég határozottan lebeszélte a magyar állam vezetőit ...

panelburzsuj 2010.03.16. 21:14:25

@snq:

Ha az a bajod, hogy zsidók kölcsönösen földicsérik egymást (márhogy a gójok előtt, nem maguk közt), minek cifrázod ilyen Szalonképes Européer Értemiség dumákkal?

Értenék én az egyenes szóból is ...

snq 2010.03.16. 21:15:28

@panelburzsuj: mindegy, az elvtárspajtás is szép karrier volt. meg hát 10mio faschisztával nem is lehet ugye :)

hoplita 2010.03.16. 21:19:11

@ati27:
Nos...termőföldről van szó és nem lakásról.
Ne keverjük már a szezont a faszommal.:(

Nem a kutatásköltséges és hájtek repülőgyártásra gondolok én öreg.
Lehet, hogy szereted a haditechnikát, meg a repülőket, de országot katonával és kézifegyverrel lehet megszállni.
Tudod, az ami az usákoknak sem megy Irakban, meg a Afganisztánban...:DDD
Lebombázni kurva jól tuggyák, de a többi az nem megy..:D

Azért javasoltam, hogy ne másszunk bele, mert nem egy malomban őrlünk.:D

jjulie 2010.03.16. 21:21:31

@hoplita:

mát egyszer régebben megírtad hogy a leghatékonyabb fegyver manapság a szerződés, már elfelejteted?

én figyellek!

panelburzsuj 2010.03.16. 21:25:23

@hoplita:

Szerbiában egész jól ment nekik a kussoltatás.

Pedig be se tették a lábukat, csak röpdöstek.

Próbáld meg kitalálni, melyik mai európai népség-lakosság viselne el olyan életet, mint az iraki, meg pláne az afganisztáni.

Egyébként melyik NATO-tag a kettő közül?

ati27 2010.03.16. 21:25:33

@hoplita:
Hidd el ha nagyon komolyan gondolnák akkor simán leradiroznák.. ugye van nuki is.. :)

panelburzsuj 2010.03.16. 21:28:32

@ati27:

Miért tennék?

Így most gyakorolnak, tesztelgetnek, költekezgetnek, és ha nagyon nagy a sikítás otthon, akkor kicsit visszább vesznek.

hoplita 2010.03.16. 21:38:38

@panelburzsuj:
Tudod mit...?

Majd ha a hatalmi centrumok megrogynak, egymással kezdenek foglalatoskodni, amikor lemondanak a perifériákról, ha csak ideiglenesen is, és ott megkezdődik a százados visszavágók lejátszása, na majd akkor visszatérünk erre a nátó-izére.

De tudom, ezt ti el sem tudjátok képzelni, mert olyanok vagytok ezen a téren, mint a gyerekek.
Meg vagytok róla győződve, hogy ami most van, az van örökké.

6.Lenin 2010.03.16. 21:39:00

@hoplita:

Hát igen,a háborúzásnak van 1 kellemetlen része is,ha a legyőzött felett uralkodni is akarsz,akkor oda kell menni.
Akkor meg a kicsi stukker nagyobb érték,mint 1 bazi nagy ágyú.

Macerás dolog a háború,még a nyertesnek is.Hülyeségnek is tartom.

Van sokkal jobb módszer is.Odamegyek,adok sok kölcsönt.
Eladósítom őket,mindent megveszek,jó olcsón,aztán azt mondom,akinek nem tetszik:
El lehet menni kérem!Tessék!

Minek itt lövöldözni,meg nem is biztos,hogy túlélem.

hoplita 2010.03.16. 21:40:43

@ati27:
Na, ez elég gyerekesre sikeredett.

Éppen csak a bibíííí-t nem tetted hozzá.:(

hoplita 2010.03.16. 21:42:45

@6.Lenin:
Valami ilyesmit próbálok szerény eredménnyel magyarázni.:DD

[nev] (törölt) 2010.03.16. 21:44:57

@6.Lenin:
nem arról van szó, hogy nem kell a falu, hanem arról, hogy a falusi igazgatás fölösleges.

a 3000 magyar falu 20 év alatt milyen helyi rendeleteket alkotott? szerintem semmilyet. a falu nem képes az önigazgatásra. mint ahogyan a városban az utca sem képes. sőt még a kertváros sem képes. nem arra szerveződött ugyanis. a lakótömbben a házmester sem helyettesíti a rendőrt, mert nem arra szerződött.

a falu nem igazgatásra való, hanem növénytermésztésre, állattenyésztésre, erdőgazdálkodásra, vadgazdaságra. vidéken közhivatalt a mezővárosba kell telepíteni. ezt mondják a liberálisok.

de ez nem kényszer.

panelburzsuj 2010.03.16. 21:54:51

@hoplita:

A húsz év neked örökké?

Normál üzletmenet mellett még mi mindketten megéljük, nemhogy a csimotáink.

Teccél szíves lenni gondolkodva olvasni, nem csak durrogni mindig. Pont azt mondtam, hogy amíg NATO van, addig rá van nyomva a födő az (európai) évszázados meccsezésre, azt viszont nem tudjuk, hogy meddig bírja szuflával az elkényelmesedett (bennünket is beleértve!) euroatlanti népség a ma még főként gazdasági versenyt az ázsiai hatalmakkal. (arabok, indaiak, kínaiak)

Én azt nem tartom valószínűnek, hogy ha a példa kedvéért teszem azt Egyiptomban milliók kerülnek annyira szorult élethelyzetbe, hogy tömegesen próbálnak Európába bejutni, akkor Európa nem fog mégjobban összébb tartani, és tökön rúgni a körleten belül mondjuk szlovák-magyar különbalhét szítókat.

Mindkettőt, egyformán.

[nev] (törölt) 2010.03.16. 21:57:52

és ugye, hogy világos legyen a falugyűlés, és a helyi népszavazás ettől megmaradna. tehát a faluban a közvetett demokrácia közvetlenre lenne cserélve. nem elméletben, hanam a gyakorlatban. plusz a falu elöljárója összeülne a többi tanácsnokkal, hogy mit kezdjenek a kistérséggel. esetenként ott ülne a városházán, mint ahogyan a kertségek képviselője is ott ül.

de nem lesz ilyen, mert ilyet a libek akarnak, meg a konzervek, és pont nem lesznek a képviselve parlamentbe. meglátjuk, hogy április 12-től a fidesz mit kezd majd a szétaprózódott igazgatással, a 3600 kistelepüléssel.

6.Lenin 2010.03.16. 22:12:28

@[nev]:

A liberálisok ne mondjanak semmit,hanem bízzák az emberekre.

annak olyan dolgok,amit csak helyben lehet eldönteni és vannak,amit országosan.
Nem handabandázni kell,meg kell határozni,mik országos,megyei(vagy akármi) és melyek a helyi ügyek.

90-ben elhatároztuk a segély helyett,kifizetjük a meleg étkeztetést minden óvodás és iskolás korú gyereknek a kozépiskolás és szakmunkár korúaknak kollégiumi hozzájárulást.

Nem engedték,oda kellett adni a pénzt a szülőknek.
Itt az eredménye.

Mit éreznek ennek következményeiből Bp-en a minisztériumokban?

Sok problémát,kisebb összegből megoldanának helyben,mint később a következményekből fakadú sokkal súlyosabb problémákat.

Bízni kell az emberekben,de pont ez hiányzik a tolvajokból.
Ők még egymásban,vagy saját magában sem bízik.(ez oldal-,vallás független).

panelburzsuj 2010.03.16. 22:20:00

@[nev]:

Kezd letisztulni a mondókád. :)

Ha még azt is hozzáteszed, hogy faluk igen jelentős hányadában főállású "tájüzemeltető" csak nyomokban lakik, és népességb túlnyomó többsége járadékos, meg az őket ellátó köz-ezazamaz, akkor igazán jó kérdés, hogy miért pont ott laknak, ahol?

Lehetséges válasz: mert mi vidéken dugdossuk a nyomortelepeinket, nem nagyvárosokban mutogatjuk. Mert így a lepusztultságból eredő konfliktusok nincsenek szem előtt, nem veszélyeztetik és irritálják közvetlenül a tisztes kisebbnagyobbvárosi polgárságot, és a tetejébe még egy talicska pénzt is lehet szerezni "vidékfejlesztésként" mutogatva rájuk, amit aztán "elépítkezünk" úgyanúgy, mint az autópályákban.

6.Lenin 2010.03.16. 22:32:44

@[nev]:

Látom,pontosan a lényeget nem érted.
A probléma nem az önkormányzatok száma,hanem a működés feltételeiben van.
Az államnak csak a feltételeket kellene meghatározni, a támogatás(ahol rosszak a feltételek)és az elvonást.
Biztosítani az emberi élet lehetőségét.
Vagy csak hozzájárulni,ha maguk is képesek a feltételek 1 részét előteremteni,lennének ilyenek,sőt vannak is.
Tudom,most azt mondod,de hát most is ezt akarják,de ez csak a szavak szintjén van igy,a gyakorlat más.

Érthetőbben,vállalkozó voltam,mindíg azt igérték ,a kormány segíteni fogja a vállakozokat,annyira segített,hogy ma szinte lehetetlen csak törvényes körülmények között vállalkozni,hogy én is meg tudjak belőle élni.

Egy közgyülésem,szinte könyörögtem a minisztériumból jött küldöttnek,nagyon kérem ne segítsen az állam,mert arra mindig rácsesztünk,hagyjanak rendesen dolgozni,ennyi tökéletesen elég lenne.Ne segítsenek.

Tudod más,ha kívülről nézed és más,ha benne vagy.

Balt 2010.03.16. 23:17:28

@[nev]: Az nyilván a "kivétel", hogy a "liberális" (lutheránus) Svédországban 2000-ig államvallás volt a evangélikus, nem történt meg a szekularizáció... Tehát a - máskülönben református - Orbánt római pápának beállítani erős aránytévesztés. :))

Balt 2010.03.16. 23:21:29

@hoplita: "Baromságokat beszélsz, harmadkézből kapott félinformációkkal dúsítva.

Tele már a tököm azzal, hogy azok okoskodnak elől az ostromról, akik még a tévében is csak felvételről látták.:(((("

Én viszont nagyon örülök neki, hogy kb. Toroczkayék Kossuth térre visszatértekor indultam haza. A tévéből követtem az eseményeket, többek közt az idézett Nagy József interjút. (Talán másnap.)

Egyébként most beszél egy volt gárdista Bayerral, remélem örülsz. :)))

theofil 2010.03.17. 05:04:59

@hoplita:

Igazán nem akarlak felzaklatni de Magyarország pénzügyileg, gazdaságilag össze van kötve Európával.
Ha megunnak minket és az Eu kirak minket saját magából és nem finaszírozza tovább a magyar költségvetést akkor bekövetkezik az államcsőd.

Ami azt jelenti konkrétan, hogy nincsenek fizetések, nincs nyugdíj, nem működnek a kórházak, nincs villany, stb.
Visszamegyünk a kőkorszakba,
ellőször csak fosztogatásoknak és vandalizmusnak nézünk elébe, majd bekövetkezik a teljes káosz.

És akkor ott ülhetsz Vonástul az édes magyar anyaföldön és pecsételhet Morvai....

Ezt akarod?!

theofil 2010.03.17. 05:28:42

Kedves hoplitám!

A mai jobboldal az ő különös nézeteivel Orbán, a Fidesz vezérkar és a jobboldali médiumok műve -ebből a körből nőttek ki a jobbikos nézetek is.

Ennek a nézetvilágnak az a közös jellemzője, hogy indulatok és érzelmek vezérlik, nincs fék, nincs tárgyilagosság, az elégedetlenkedés nincs a józan ész kereteibe szorítva.

Erre akkor kellett rájönnöm - és hidd el, megrázó élmény volt! - amikor tegnap azt kellett olvasnom itt, hogy a magyar baloldali kormány megengedője, vagy megrendelője volt a rasszista cigánygyilkosságoknak.
De legalábbis hagyta!

Ezt az észvesztő baromságot pedig egyesek Izraelre és a Moszadra való hivatkozással próbálták életszerűvé tenni, egyenes párhuzamot vonva a magyar kormány és a palesztin terrorszervezet ellen küzdő Izrael között.

Hidd el, hogy elkámpicsorodtam.
Mert ekkora baromságok olvastán az embernek még az élettől is elmegy a kedve.

A magyar jobboldal csak uszítani és hergelni képes a híveit.
Nincs akkora baromság amit ne próbálnának nekik beadni és nem sikertelenül.
Amikor tegnap bekapcsoltam a tévét a hármas csatorna jött be elsőnek, a Hírtévé. Ott ült egy tudósféle (nem jut eszembe a neve, pedig ismerős) és a legnagyobb komolysággal beszélt arról, hogy a hazafi szó a baloldalon gúnyolódás tárgya.

És ezt a baromságot minden jel szerint komolyan is gondolta!
És ez egy televízió....nem, kedves hoplitám, ez egy televíziónak látszó szemétdomb.

Arra kérlek használd időnként a saját fejedet. Tudom, hogy nincs választási lehetőség, nincs normális politikai erő a porondon, de azért még mindig lehet gondolkodni és a kritikai érzéket nem kell kivetnünk magunkból - azzal a párttal kapcsolatban sem amellyel szimpatizálunk.

6.Lenin 2010.03.17. 08:29:27

@theofil:

Ha megunnak minket és az Eu kirak minket saját magából és nem finaszírozza tovább a magyar költségvetést akkor bekövetkezik az államcsőd.

"Ami azt jelenti konkrétan, hogy nincsenek fizetések, nincs nyugdíj, nem működnek a kórházak, nincs villany, stb.
Visszamegyünk a kőkorszakba,
ellőször csak fosztogatásoknak és vandalizmusnak nézünk elébe, majd bekövetkezik a teljes káosz."

Tőled idéztem.Ezeket Te írtad.

Miért vagyunk ilyen helyzetben?Hogyan történt?
Kik a felelősek ezért?

Ezeket pedig én kérdezem.

"Arra kérlek használd időnként a saját fejedet."

Ezt is Te írtad.
Miért nem ezt teszed Te is ?

radala 2010.03.17. 09:15:56

@jjulie: Köszönöm. Igazán büszke vagyok rá, hogy a neveletlennel sikerült ennyire fölbaszni az agyadat. Érdekes mert egyszer már megpróbálkoztam a neveletlen szóval esetedben, és akkor is gondoltam, hogy a neveletlen sokkal durvább, mint a kurva anyád lenne, de akkor még elsiklottál fölötte.
Jól indul a napom, hogy látom mennyire értek a szavakhoz:-)
Baromi jól főzök. Mondjuk szerintem egy vegyésztől/biokémikustól/ilyesmitől ez el is várható.
Tudod mi a különbség aközött, amit te tudsz a történelemről, meg amit én tudok mondjuk a természettudományokból?
Az, hogy a te tudásodat én a guglival 1 mp alatt utolérem. Ezzel szemben te még a keresőszót sem tudnád kitalálni.
@[nev]: kedves név!
"A másik ok, hogy Dembinszky Mo-n kb annyira volt sikeres, mint Demszky," ezt írtam én nagyon jól tudom ki volt Dembinszky, kellett hozzá a gugli kétségtelen, de abban a pillanatban, hogy szükségem volt az információra már tudtam is ki az.
Kósa nem különösebben homonim (vagy hogy hívják az ilyesmit) Kossuth-tal.
Amúgy, már sokszor hallottam tőled ezt a vidékre a döntéseket és roppant szimpatikus is. Szerintem én ezekkel a dolgokkal maximálisan egyet tudok érteni és senkit nem láttam volna, aki érdemben tudta volna cáfolni a véleményedet, úgyhogy én ezt egy szép és hasznos javaslatnak tartom.

jjulie 2010.03.17. 09:48:58

@radala:

az hogy nem szarom le a történelmismeretet, az az én neveltetésem része és nem a tanult szakmám, és soha nem éred utól a guglival, ahhoz máshova kellett volna születned, de az nem a te hibád

az hogy már már vallásos hívőként tekintesz egy egy pártra, az már talán,

a főzőtudományodban kételkedem, ahhoz önálló egyéniség és kereativitás kell, persze egy kósavicc szintjén lehet hogy elboldogulsz a konyhában

theofil 2010.03.17. 10:04:17

@6.Lenin:

Most nem a múltról van szó, hanem a jövőről.

radala 2010.03.17. 10:39:06

@jjulie: Kíváncsi vagyok, hogy ki mit gondolna arról, hogy melyikőnk hite vallásosabb. Nyilván én nem vagyok hivatott megállapítani a saját Fidesz imádatom fokát. Mindenesetre a te gyűlölködésed szerintem jobban kilóg a sorból. Persze te ezt képzelheted egyéniségnek. De szerintem csak egy szánalmas frusztrált álértelmiségi vagy, aki azt képzeli, hogy ha valaki valamiről mást gondol, mint ö, az csak is a szellemi képességeinek a hiányából fakadhat. Holott ez csöppet sincs így.
Természetesen én sem szarom le a történelmet, csak egyszerűen saját helyiértékén kezelem.

reichenberg kenéz 2010.03.17. 11:13:25

"A jövő itt van és előttünk hever, ha nem akarjuk hát nem jön el!" énekelte 20 évvel ezelőtt - többek között - Menyhárt Jenő. Aktuálisabb mint valaha basszus!!!!!!

6.Lenin 2010.03.17. 11:42:04

@theofil:
@theofil:

A múlt ismerete nélkül a jövő szart sem ér.

Ezért (is) fog bukni az MSZP,mert úgy néznek a jövőbe,hogy a múltat szeretnék elfelejteni.A jövőben meg nem tudják,mit is kellene nézni,hiszen a múlt hibáit elkendőzik.

Ha a jovőbe szeretnél látni,ismerni kell a múlt hibáit.

Hagyjuk a múltatat,nézzünk a jövőbe,tipikus szoci duma.Ezért marad utánuk midig 1 nagy szarkupac.

theofil 2010.03.17. 11:50:26

@6.Lenin:

Kedves Lenin regisztrálj a Kapcsolat.hu-ra, ott megtalálod Gyurcsányt blogostul,
és szemrehányást tehetsz neki bármiért amihez kedved szottyan.

Várkonyi 2010.03.17. 20:18:19

A tévés beszélgetésekhez nagy vonalakban: a két elemző közül Török Gábor tudott leginkább túllépni a pártpreferenciáin, a Stumpfon érezni lehetett a négy év kancelláriaminiszterség befolyásoló erejét...:)

ZöldszemM2 2010.08.01. 19:07:52

@theofil:
Már majd megfeledkeztem a gyúrcsókról !
tékenykedik még a féreg ???
süti beállítások módosítása