Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) bajnai gordon (15) Bajnai Gordon (2) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) Fidesz (2) fidesz (130) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) Gyurcsány Ferenc (1) gyurcsány ferenc (49) habonyizmus (1) habony árpád (2) Habony Árpád (1) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) heti válasz (1) Heti Válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) jávor benedek (3) Jávor Benedek (1) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) jobbik (76) Jobbik (1) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) Karácsony Gergely (1) karácsony gergely (3) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) medián (9) median (1) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) mesterházy attila (34) Mesterházy Attila (3) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) mszp (104) MSZP (1) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) Orbán Viktor (9) orbán viktor (114) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) Schiffer András (1) schiffer andrás (9) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) Simicska Lajos (2) simicska lajos (3) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szíjjártó péter (1) szijjártó péter (6) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) veszprém (1) Veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
13:57

Miért menjek el szavazni, ha igazán egyik sem tetszik? – kérdezte tegnap az unokahúgom, aki nem mellesleg „első választó” (lenne), s nekem huszonnégy óra kellett, amíg nagyjából megtaláltam a választ. Talán mondhattam volna rögtön a hangzatos kulcsszavakat: állampolgári kötelesség, mindenkit érint, csak az idióták maradnak otthon, beleszólás joga, ne mások döntsenek helyettünk – csak sajnos ezek ereje mára tovatűnt, talán magamat sem tudnám velük meggyőzni. Nem hiszem, hogy voksolni mindig, minden esetben kötelesség lenne: volt már olyan választás – igaz, nem parlamenti – amelyiken én sem vettem részt: elsősorban nem azért, mert képtelenség volt dönteni, hanem mert egyszerűen nem tartottam fontosnak.

Hogy egy parlamenti választás jelentős, téttel bíró és komoly következményekkel járó esemény, ebben talán nincs is vita. Aki ma hezitál, döntően nem a súlytalanságról, érdektelenségről beszél, hanem képtelen választani, mert nem látja az igazit, aki mellé jó szívvel odatenné azt az ikszet. Amit válaszolnom kellett volna, talán innen kezdődik, innen érthető meg. A politika ugyanis nem azonos a részben romantikus, részben agyonkalkulált párkeresős húspiaccal: nem az identitásunkat, értékeinket és igényeinket kifejező legjobbat keressük, s amíg nem találjuk meg, inkább magányosan várjuk a nagy napot. Helyesen tesszük, ha ezeket az elvárásokat érvényesítjük a párválasztásban, a kedvenc focicsapatunk, zenészünk vagy más ideálunk megtalálásában, de aki a politikában keresi a tökéletest, óhatatlanul csalódott és kiábrándult lesz.

Javaslatom: tegyük lejjebb a lécet, hátha így lesz már olyan, aki átugorhatja. A közös tengerparti nyaralás és a leendő gyermekek szeme színének tervezése helyett gondoljunk inkább arra, hogy ki lenne alkalmasabb az indulók között - akár kormányon, akár ellenzékben - az ország ügyeinek intézésére. Bizonyára lesz olyan, aki ezt a bejegyzést (sajnos tévesen) összefüggésbe hozza majd a nagy mennyiségben elfogyasztott húsvéti tojáslikőrrel, én azonban akkor is azt tanácsolom, hogy a szerelemhez szükséges szókészletünk („igazi”, „tetszik” stb.) helyett a politikával kapcsolatban legyünk sokkal megengedőbbek és unalmasabbak. Ne a hibátlant, a rajongásunk tárgyát keressük, hanem az indulók közül azokat, akiknek a jelenléte megítélésünk szerint minél nagyobb számban fontos lenne a törvényhozásban. Nézzük meg a választékot, és házmesterben, nem szeretőben gondolkozva, hozzunk egy egyszerű döntést. Ha sikerült, már mehetünk is szavazni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr261896173

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kire szavazzak? 2011.01.06. 14:33:53

Természetesen Gyurbánra! (Bocs.) ...

Trackback: A Kövér-Fidesz 2010.04.07. 01:46:02

1991. október 2. szerda     A Mikó Kör első összejövetelén vendégünk, Encz Géza államtitkár beszámolt a külföldi magyarsággal kapcsolatos helyzetről: A határainkon túl élő magyarág helyzete nehéz, nyomasztó, de sok a lehetőség!... Tu...

Trackback: Daróczi öngyilkossága 2010.04.06. 11:05:28

"Családja és barátai sem tudják, miért lett öngyilkos Daróczi Dávid." Terry Black őszintén beszélt az érzéseiről. "15 éves barátság fűzött Dávidhoz. Megmondom őszintén, hogy nekem egészen más feltételezésem van: lehet, hogy én fogom k...

Trackback: MSZP szavazó lettem?! 2010.04.05. 14:43:06

Már tényleg mindjárt itt van a választás időpontja, és remélhetőleg április 11.-én tiszta víz kerül a pohárba. (Nagy valószínűséggel a Fidesz elsöprő győzelmet arat, és az igazi kérdés az lesz, hogy Orbán Viktor és pártja megtudja e szerezni a kétharma...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Treuga Mei 2010.04.05. 23:03:27

@Idet:
Nem győzöm hangsúlyozni: kiváló az ízlésed! (((-:

mrs. white 2010.04.05. 23:06:26

@Treuga Mei: Na látod például ebben most tökéletesen egyetértek minden soroddal.

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2010.04.05. 23:07:09

@Treuga Mei: Mert engem szeret? Akkó' igazad lőn!:-P
Apropó, mi ez a jobboldali nevetgélés?

John C. Arvay 2010.04.05. 23:08:31

@Juraviel.Ihuan.Bedvin: Az a meglátásom, hogy nem ugyanarról a dologról beszélünk. Itt és most nem Hamvas szemléletéről nyilatkoztam meg, és nem is az Ő megértését helyeztem célkeresztbe (egyébként majd' az összes kiadott művéhez volt szerencsém). Arról a néhány gondolatról emlékeztem meg, amit az Ő szavai formáltak meg, és én pontosan imígyen gondolom. Tehát most vegyük úgy, ezeket én vetettem papírra:

"a világ nem az igazságra hivatkozik. Amire a világ hivatkozni szokott az a többség. A többséget úgy szerzi meg, hogy aki nem áll melléje, attól az élet lehetőségeit megvonja, lázadónak bélyegzi és a társadalomból kizárja. A többségi véleménynek az igazsághoz semmi köze, de a korrupt közösségben az az igazság funkcióját végzi. A helyzete bonyolítja, hogy a többség - a világ minél korruptabb, annál kevésbé tényleges – csupán politikai többség, részben félrevezetett, részben becsapott, részben terrorizált és egyéb politikai trükkel létrehozott , a valódi többség ellenére koholt statisztikai blöff-többség, vagyis demokrácia"

Ha csak a szavakat és azok értelmét tekinted (és ne Hamvas-magyarázatokba bocsátkozzunk), eléggé szabatosan fogalmazódik meg e néhány mondatban a demokrácia leírása (legalábbis a magyarországi utóbbi 20 év), vagyis:

1: többségi vélemény előtérbe helyezése (aki több szavazatot kap, az a nyerő),
2: a kisebbségi vélemények elnyomása (ellenzéki vélemények ignorálása),
3: attól, hogy a vélemény többségi, még nem feltétlenül igaz (sok lúd disznót győz, de nem biztos, hogy a ludaknak van igazuk),
4: a többség csupán politikai, amúgy megtévesztettek a polgárok (ígéretek, amiket vagy beváltanak vagy nem - vö: más a kampány, és más a valóság),
5: (statisztikai) többség, vagyis demokrácia (az összes állampolgárhoz viszonyított kisebbség, mégis többségnek számít)

Összefoglalva: a mondatok Hamvastól származnak, de nem az életművéhez és a szemléletéhez tartoznak ez esetben, mert itt és most nem Hamvas elemzése a cél.

aum 2010.04.05. 23:12:08

@mrs. white: Nem vagyok Viktor fan, de az államilag kamattámogatott forinthitel jó húzás lett volna. Nyílván nem úgy, ahogy bevezették, de lehetett volna finomítani. Egyrészt nemzetgazdaságilag nagyobb kár volt eltörölni és helyette teret adni a svájci frankhitelnek, másrészt hiteles eurobevezetési programmal és a hozzá kapcsolódó dezinflációs pályával a támogatott kamatrés magától eltűnt volna.
Az MSZP elsőszámú főbűne, hogy kirúgta a sámlit a lakásra vágyók alól, öntötte a pénzt az inaktívakba és közben hagyta beragadni az inflációt és eladósította az országot.

Treuga Mei 2010.04.05. 23:13:22

@aum:
Ebben egyetértünk, azt hiszem. Sajnálatosnak tartom - és ezért bizakodom némileg a bázisdemokratikus kezdeményezések (nyilván, jellegéből adódóan szűkkörű) érvényesülésében -, hogy a tőkekoncentrátumok érdekérvényesítési képessége ilyen erős - akár nyilvánvaló társadalmi szükségletekkel szemben is (lásd még az uzsorakamat korlátozásának kudarcát). Egy jó szabályozás ugyanis - amennyiben az érdekek egyenrangú erőkként ütközhetnek a törvényi és rendeleti szabályozást megelőzően - elejét vehetné az ilyen tendenciáknak.
Azt mindenképp meg kell jegyezzem, hogy a külföldi devizamnemekben fölvett hitel a hitelfölvevő részéről is egyfajta vállalkozás: a kisebb kamat mellett az árfolyamingadozás kockázatát is vállaja. Abban azonban tökéletesen igazad van, hogy erről egy alapos, minden hiteligénylő által érthető tájékoztatás volna szükséges a szerződés megkötése előtt. Ez egyrészt a hitelintézetek etikus viselkedését, másrészt - és (ne legyünk illúzióink a kapitalizmus etikáját illetően, mindnyájan olvastunk Brechtet!) főként - a megfelelő szabályozást és ellenőrzést követeli.

aum 2010.04.05. 23:17:57

@Treuga Mei: Egy személyes kérdés. Ismered az LMP programalkotói körét? Szívesen kigyűjtöm azokat az ismeretlen szavakat, amiket tőlük olvastam először :)
Nem kritikaképpen, csak fogalmazzunk úgy, hogy helyenként magasra tették a lécet.

mrs. white 2010.04.05. 23:19:31

@Treuga Mei: Csak azért bátorkodtam ezt a kérdést feltenni mert a bátyám belgiumban él és neki a válság hatására 6-ról 6.5%-ra emelték a válság kirobbanásakor a kamatot. (ingatlanfedezetű hitel) nekem az Otp az árfolyam kockázat melett, felett még rácseszett még 2%-ot igy lett 9.75%. Miközben svájc gyakorlatilag szinte 0%-os alapkamat melett van és itt a legnyereségesebb a bankrendszer. Más országban a világ boldogabb felén a hitelkártyát nem büntetésként használják, hanem ösztönöznek a hsználatára mert ezzel banki alkalmazottat sporol meg a cég. Mintha itt minden fordítva müködne mint máshol. Azt már tegnap taglaltam hogy a libor bubor és más bubánatok a kb a válság előtti szinten vannak, innentől már ismét csak az extraprofit hajszolása megy.

Idet 2010.04.05. 23:22:02

@namitirok: Hogy jön a pálinka a csiklandóssághoz?!

Ordnassac 2010.04.05. 23:22:42

@flippant: halkan jelzem: a kókás sztorit nem más terjeszti, mint Retkes Attila. Gyanítom nem véletlenül. Így annak igazságtartalmával kapcsolatban is megvannak a kételyeim.

mrs. white 2010.04.05. 23:23:16

@aum: tökéletes helyzetértékelés

Ordnassac 2010.04.05. 23:23:47

@lüke: ezek szerint nagyon megnézted, amit a Konrad Adenauer Alapítvány honlapjáról linkeltél. Az a fószer az.

Idet 2010.04.05. 23:24:26

@namitirok: Asszittem, Sancta Simplicitas...

Ordnassac 2010.04.05. 23:25:01

@algi: ott csak azt írtam, hogy mivel érdemes kampányolni, nem azt, hogy mivel értek egyet velük és mivel nem.

gejzabejla 2010.04.05. 23:27:53

@Surko: egyáltalán nem kényes a gyomrod úgy látom.

Bokros - fentebb már minősítettem, vsz. nagyképű cinikus bunkó.
Debreczeni - mondhatni igazi megélhetési politikus, pályaíve: mdf - fidesz - mszp (annak is a gyf szárnya) - újra mdf (de ez már nem az, mint az első)
Somogyi - összefonódás az nbh-val, valószínű, hogy közreműködés dávid ibolya kihívójának eltüntetésében.

Na és dávid, herényi? ők vállalhatóak? Nyugati demokráciákban vállalhatóak lennének? És a többi jelölt (emlékezz az internetes jelöltcsokorra)?

Juraviel.Ihuan.Bedvin 2010.04.05. 23:28:16

@sire-lancelot: Nem akartam harapni, mea culpa, mea maxima culpa, megkövetlek. ;) Örvendek, hogy összefutok egy Havas-"olvasóval". :)

Viszont a demokrácia épp azon "alapszik", alapul, hogy a többségi vélemény kerül előtérbe. Egy adott döntés épp ezáltal valósul meg. Ez szerintem máshol is így van, hisz sommásan, csúsztatva és sarkítva azt mondhatnók, hogy a demokrácia a "tömegek" uralma s nem kisebbségé. Így záródik ki a oligarchikus szemlélet "elviekben".

Ha magyar viszonylatokra vetítjük, elég jól rávilágítottál a második pontodban a lényegre, amihez hozzáfűzném, hogy az oka az, hogy nem voltak igazán kiegyenlített erőviszonyok. A kormányok a koalíciókkal a legtöbb dolgot, amit akartak, véghez tudták vinni. Lényegében nem volt sosem egy erős ellenzék, aki nem csak a kormány munkáját tudta volna kritizálni, hanem azt is meg tudta volna valósítani, hogy ellenzéki szempontok is bekerüljenek egy adott törvénybe, elképzelésbe.

Lehet, hogy tévedek, de az elmúlt húsz évben a szövetséget kötő pátok olyan "erőfölénnyel" rendelkeztek, amit nemigen lehetett az érdemi döntések során ellensúlyozni.

Nem tudom, mennyiben tudna ezt egy olyan Parlament ellensúlyozni, amiben mondjuk négy-öt-hat párt is, eltérő irányultságok, vonalak mentén, lehetne-e érdemi kormányzást erre alapozni.

A harmadik pont szerintem egyértelmű, nemcsak hazai vizeken evezve. "Sancta simplicitas?" ;)

A negyedik pont a "gyomor szavaz"-effektus lenne?

Ötödik pont. Hmmmmm.... Ha az összes választópolgár elmenne, és ténylegesen 100% lenne a részévétel, akkor is statisztikai lenne ez a többség?

Treuga Mei 2010.04.05. 23:29:40

@aum:
Nem, sajnos nem ismerem. A Rauschenberger (?) Péternek olvastam egy böcsületes cikkét az ÉS-ben (igen, ilyen "liberálnyik" lapokat is olvastam, de nekem nem volt elég _következetesen_ liberális, úgyhogy már csak a neten olvasgatom, nem adok nekik pénzt) a 2006-os tüntetőirtást követően, örültem, hogy ott van, Schiffer tevékenységéet a sajtóból követtem nyomon (meg egy kiváló cimborámon keresztül még a Védegyletből is kaptam infókat), nem normális, de korrekt és okos, és örülök, hogy egy-két indyn leírt elképzelésem (nyilván tőlem függetlenül) visszaköszön a programjukban.
Nekem azért volt mázlim a szöveggel, mert szociológiával passzióból - nem épp magas szinten, el kell ismernem - foglalkoztam, így bizonyos terminusok (alsó decilis, depriváció, csak ilyen alapfogalmak) nem voltak teljesen ismeretlenek számomra.
Az indymedia oldalain régebben, amíg nem laposodott el nagyon, egészen színvonalas viták voltak néhány kérdésről, legyenek akár - tág értelembne vett - aktuálpolitikaiak (pl. a BKV-sztrájkról, a cikket - hadd büszkélkedem - én követtem el), akár elvi-ideológiai kérdések. A választások után még talán folytatódhatnak ezek, de ilyenkor, négyévenkénk ott is ellep mindent a sz@r...

Ordnassac 2010.04.05. 23:40:12

@namitirok: ejjj, puszit kap, erre még panaszkodik is... Ki látott mán ilye(n)t!

Róbert__ 2010.04.05. 23:41:23

@jjulie: Olvasgatom nyugiban a kommenteket - mint mindig - de nehéz elmennem nevetés nélkül amellett, hogy a válasz, visszajelzés látható hiánya ellenére mennyire rá vagy állva erre a szekértolós témára :D

Remélem, azért most éppen nyugodtan alszol és nem attól kapálózol nyöszörögve az ágyadban, hogy colosgirl vagy mrs white rádtolta a fidesz szekerét, pedig nem is tudtak róla! :D Vagy mégis tudtak? Mindegy, mert sajátos érvelésed alapján akkor is "csodálkozol", hogy tükörbe tudnak nézni, ha tudják, meg akkor is, ha nem... :)

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2010.04.05. 23:42:21

@Ordnassac: Kicsit telhetetlen vagyok, mi? De itt komoly (szak)politizélés folyik, csak nem offolhatjuk szét, ugye?:-)

Meg vesztek is, ideje felállnom az asztaltól...

Treuga Mei 2010.04.05. 23:42:23

@mrs. white:
Abban egyetértünk - még mindig -, hogy a tőkeakkumulációs gócpontok (pl. a bankok) ezen az észak-balkáni tájon óriási érdekérvényesítési képességgel bírnak.
Ami a CHF-alapú hiteledet illeti: a kockáézat elsősorban árfolyamkockázat. Azaz hiába kicsi a franc alapkamata, a forinthoz viszonyított _árfolyamingadozási esélye_ a mérvadó kockázati szinten. Ez az, amiről nem tájékoztattak téged a szerződés aláírása előtt.
Az EUR és a CHF kockázati helyzete merőben alacsonyabb a HUF és a CHF arányánál. Az előbbi egy nagyobb - és csupán nagysága miatt is stabilabb - devizapozícióval számol. Ráadásul az EUR (euró) lokális valuta, azaz a CHF (svájci franc) erősen idomul hozzá akkior is, ha alapvetően független, és más globális devizapiaci helyzete van. Azaz a forint alapú eszközökön és alaptőkén nyugvó hitelintézetek kockázata valóban magasabb az euró alapokon nyugvónál.
A probléma inkább az - és ez szerintem igazolja igazságérzeted inspirálta döbbenetetedet -, hogy egyrészt erről nem tájékoztatnak, másrészt a kockázatnövekedést éppúgy, mint az árfolyamváltozást (az előbbi a jelentősebb!) teljesen Rád hárítják, ráadásul olyan a hazai banki és hitelszabályozás, hogy ezt _utólag is_ megtehetik.
Az az igazság, ha a szerződés aláírásakor már tartalmaznéák a kamatok a devizakockázatot, akkor nem volna sokkal alacsonyabb a kamat, mint egy becsületes (nem uzsoraszagú, nem a jelenlegi gyakorlatnak megfelelő 30-35% körüli) forint alapú hitel...
De - még egyszer - ez proliperspektívából látszik így, nekem, aki csak egy banki, havi százért robotoló napszámos voltam, nem kockázatelemző!

Ordnassac 2010.04.05. 23:44:39

@Idet: addig jó, amíg nem "Amici, diem perdidi".

(Megfejtés: Barátaim, elvesztegettem ezt a napot. - Titus császár mondá Suetonius szerint)

Ordnassac 2010.04.05. 23:45:16

@namitirok: a pókerasztaltól lehet is, de nem muszáj mindjárt itt is. ;-9

Treuga Mei 2010.04.05. 23:45:17

@Treuga Mei:
A sok sör... Szóval azt akartam volna írni, hogy:
Az EUR és a CHF kockázati helyzete merőben más: alacsonyabb a HUF és a CHF arányánál. Az előbbi egy nagyobb - és elterjedsége miatt is stabilabb - devizapozícióval rendelkezik. Ráadásul az EUR (euró) regionális _vezető_ valuta, azaz a CHF (svájci franc) erősen idomul hozzá akkor is, ha alapvetően független, és más globális devizapiaci helyzete van.

Ordnassac 2010.04.05. 23:47:18

@Treuga Mei: kérdés: a CHF-alapú hitelek máshol mennyire általánosak? (Ha jól emlékszem, egy közgáztanárom mondta az egyetemen, hogy ez az osztrákoktól jött át hozzánk.)

Hóember 2010.04.05. 23:50:17

@Treuga Mei: Én 2006-2008 között látogattam rendszeresen az indy-t, akkoriban egész jó volt, leszámítva 1-2 állandó trollt, akiket nem lehetett lelőni...

aum 2010.04.05. 23:54:41

@mrs. white: Na szóval a közel 0%-os svájci alapkamat mire eljut hozzád, addig néhány közvetítőn átmegy.
Először is nem meglepő módon, a svájci jegybank jellemzően csak svájci bankoknak adja ilyen kondíciók mellett a hitelt.
Igaz, voltak olyan jófejek, hogy a válság hatására az MNB is kötött velük néhány eur/chf swapet, amit az MNB továbbpasszolt a hazaiaknak.
Szóval a svájci bank a bankközi piacon adja tovább a frankot vagy inkább az arra szóló kamatopciót. Igenám, de ha külföldi banknak sok a kétes eszköze, akkor jelentős kockázati felárat kér. Pl. az OTP vacak k.európai portfóliójával csak drágán tud frankhoz jutni, ezt pedig automatikusan beépíti a hitelkamatlábba.

bonebear · http://cinca.blog.hu 2010.04.05. 23:55:05

Van egy olyan tippem, hogy mivel a magyar szavazók jó része fogékony a szociális demagógiára (is), ezért a bejutó kispárt az LMP lesz. Csak azt nem értem, hogy ők tulajdonképpen miben is mások annyira ezek után?

Treuga Mei 2010.04.05. 23:56:16

@Ordnassac:
Sajnos ilyesmikről fogalmam sincs. Azin nem csodálkoznék, ha Ausztriában működne a franc alapú hitel. Egyrészt teljesen más társadalom (pl. senkit nem hagynak megfagyni az utcánm), másrészt jó ütemben intézték a monetáris anschlusst (csatlakoztak az euróhoz, ami azért _leginkább_ a német gazdasági és pénzügyi rendszeren alapul). Így nem csoda, ha a megbízható és jól szabéályozott hitelrendszerük nem sínylette meg a külső adósság növekedését...
OFF
Nem tudja valaki, hogy tudok itt kurzív és vastag betűket kreálni?
ON
Szóval ne becsüld túl a képességeimet: én tényleg egy képzetlen (gimnáziumi érettségiig jutott) munkanélküli proli vagyok! Nem tudom, hogy van ez másutt.

Treuga Mei 2010.04.05. 23:56:57

@Hóember:
Mára maradt a blogolás... néha az indyn... (-.

Treuga Mei 2010.04.06. 00:03:17

@namitirok:
Én magam ellen szavazok! (Akkor nem nekem nem volt igazam?)

Idet 2010.04.06. 00:06:12

@namitirok: Báli vers
A toll,
az ágy,
a takaró,
hófehér pihepárna,
a bálba volnék induló,
elkísér Ryonen álma.

Neked is jó éjt!

aum 2010.04.06. 00:07:16

@Ordnassac: A válság kitörésekor olvastam róla, hogy az osztrákok is frankban adósodtak el. 100 milliárdos összegek rémlenek. A probléma az, hogy a hitelek törlesztése erősíti a svájci frankot, ami ahhoz hasonló helyzet, mint amikor a moziban a film végén mindenki egyszerre akarja elhagyni a termet.
A válság kitörése után két hónappal vissza is fizettem a hitelemet. Ma az euro hiába annyi, mint akkor volt, a svájci frank 10 forinttal drágább.

Idet 2010.04.06. 00:07:18

Jó éjt mindenkinek!

Hóember 2010.04.06. 00:08:21

@bonebear: sajnos a magyar szavazók egy része fogékony a neokon gazdasági demagógiára is, illetve ma divat az autoritariánus személyiség, ezért reális veszélynek érzem a bokrossal feldíszített MDF bejutását is. :)

Treuga Mei 2010.04.06. 00:09:20

Mindenkinek jó éjt, és feltámadás utáni áldott, boldog hétköznapokat kívánok!
(Pilledek.)
Ceterum censeo: és ha valaki tudja, hogy lehet kurzív betűket itten kreálni, kérem, üzenje meg nekem!
ON

Ordnassac 2010.04.06. 00:12:44

@aum: szerencsére ilyen gondjai a szűken vett családomnak nincsenek. Mindenesetre tanulságos ez a hiteles dolog.

Idet 2010.04.06. 00:14:29

@Treuga Mei: Alighanem macerás, vagy nem lehet. Használj blokkbötűt, nem ugyanaz, de kiemel.

sárkányfő 2010.04.06. 00:19:04

@sire-lancelot: Jól írtad. Gábor kitehetné külön posztba...

@pajaci: Ezt hajtogatom én is régóta. A sok kis droid meg lelkesen asszisztál hozzá...

sárkányfő 2010.04.06. 00:24:55

@poszt:
Kedves Gábor,

hol van már az az idő, amikor az ember az ideálist kereste egy pártban? Mintha pálmafás-homokos tengerpartot keresnék az Antarktiszon...

Én az _abszolút_ _ minimumot_ keresem egy pártban. Szó sincs a lehetséges maximumról. A minimumról van szó, aminél lejjebb már nem adhatom. A civilizációs, morális, képességbeli, hitelességi, szakmai abszolút minimum.

Van ilyen párt? Nekem Bokros hiteles (korántsem tökéletes...), de a pártja már nagyon nem tetszik. Az Lmpéről meg nem tudok szinte semmit. A többit ne is emlegessük...

BonFire 2010.04.06. 00:34:20

@Surko: "Jobbik -> nácikra nem szavazok"

Gratulálok ehhez az éleselméjű következtetéshez. Gondolom, eleddig te is Balog Artúr blogján szocializálódtál... :(

Bona Fides 2010.04.06. 00:42:10

Azért kell elmenni szavazni, hogy ne az én mulasztásomon múljon, hogy nem sikerül rendbe tenni a gazdaságot és a közéletet.

panelburzsuj 2010.04.06. 00:42:56

Nagy Ferenc, 1983:

Jó estét gyerekek! Remélem, ágyban vagytok már!
Ma este az éhes kismadárról mesélek nektek.
Történt egyszer, hogy nagyon éhes lett a kismadár.
-Éhes vagyok! Éhes vagyok! - rikoltozta.
-Te, ne legyél már annyira éhes kismadár! - mondam neki.
Aztán ennyiben maradtunk.
Aludjatok jól, álmodjatok szépeket, jó éjszakát, gyerekek!

Török Gábor, 2010:

Javaslatom: tegyük lejjebb a lécet, hátha így lesz már olyan, aki átugorhatja.

Rencer:Pógár = 2:0

Ordnassac 2010.04.06. 00:49:12

@panelburzsuj: kérdés, hogy mikor lenne 1:1?

Ordnassac 2010.04.06. 00:50:32

@Surko: valaha OVV is nagy spanja volt Fodornak. ;-)

BonFire 2010.04.06. 01:33:16

@mrs. white: "...ismét csak az extraprofit hajszolása megy."

Már nem azért, de nem kéne egymástól eltanulni a hülyeséget, és továbbhinteni. A közgazdaságtanban nincs olyan fogalom, hogy "extraprofit". Van profit, aminek a _maximalizálására_ törekszik minden cég a kapitalista társadalomban. Ez teljesen természetes.

Még akkor is, ha nekünk - hitelfelvevőknek - ez nem tetszik.

Nincs extraprofit. Vagy visszakérdezhetnének a cégek, hogy mihez képest extra? A saját maguk által felállított mércéhez semmiképpen.

Süveges Gergő · http://www.suvegesgergo.hu 2010.04.06. 01:37:39

@zékit: Szolgálatban sosem iszom. Amúgy máskor sem. :)

John C. Arvay 2010.04.06. 03:16:36

@Juraviel.Ihuan.Bedvin: Óóóó, hát nem vettem harapásnak, csupán jelezni szerettem volna, hogy félreértés vagyon közöttünk, és tisztázni szerettem volna, ha esetleg mégsem jól látnám.

Azt hiszem oly nagy kibékíthetetlen ellentétek nem lennének egy Parlamenten belül sem, ha a platóni, vagy arisztotelészi értelemben vett, és általam e lapon többször is felemlegetett közjó érdeke lenne a közös kiindulási pont. Mint ahogy sajnos nem az. Egy barátom szavaival élve a mai pártok működésükben, de céljaikban is inkább gazdasági társaságokként lehetnének leírhatók: nem csak a szavazatmaximalizálás a fő alapelv (akár elvek ellenére is: számtalan példát lehetne felsorolni), hanem a gazdasági előnyökhöz való lehető legkönnyebb hozzáférés is (vajon miért az első megmozdulása szinte minden hatalmi erőnek a gazdasági társaságok különböző felügyeleti bizottságaiba, vezetésébe történő delegálás).

Csak álom marad az az óhajom, hogy mielőtt bárki is vitára szólna az országgyűlésben, előbb fél percre magába szállna és elmantrázná önmagának azt az egyszerű kis kennedy-i idézetet (picit átköltve), miszerint: "ne azt nézzed, hogy mit tehet érted a Nemzet, hanem azt, mit tehetnél te a Nemzetért"...

A statisztikai többséget egyszerűen ki lehetne számolni, de mekkora az esélye annak, hogy a választásra jogosultak 100%-a megy el szavazni, és az egy formációra leadott érvényes szavazatok aránya legalább (durva becsléssel) 62,5% (ha jók az adataim, kb 8 millió választásra jogosult van ma kis hazánkban). Tehát addig, amíg legalább közel 5 millióan nem szavaznak egy pártra (persze nem szimpátia alapján kellene azt sem, hanem összehasonlítható adatok alapján), addig mindig csak statisztikai lesz a többség.

De mondok egy csúnya egyszerűsítést is: miről is szólnak a választások? Valakik (pártok) valamit (előny) ígérnek valakiknek (célcsoport). Az ígéret jellemzően valamilyen gazdasági, vagy hatalmi előny (szép szóval azt, ha valakinek előnyszerzés érdekében ígérünk valamit, minimum lobbizásnak, csúnya szóval vesztegetésnek nevezik). A célcsoport kiválasztásában statisztikai és gazdaságossági számítások a mérvadók (szavazatmaximalizálás). Magyarul: a lehető legtöbb szavazót elérni a gazdasági-társadalmi-hatalmi előny ígéretével. Vagyis megvásárolni a szavazatokat intézményesített keretek között.

De megint csak visszatérek az ókori görögökhöz, akik kitalálták nekünk ezt a szép demokrácia szót: köztisztséget csak azoknak szabadna betölteniük, akik maguk nem vágynak rá, hanem akiknek adottságuk és tehetségük van hozzá, és tetteiket a köz szolgálatának a felelőssége hatja át.

Lassan fel kéne ébrednem a szép álomból :)

Treuga Mei 2010.04.06. 05:07:32

@Treuga Mei:
Te jó medve anyám, Simon Péter helyett Simon Andrást írtam!
Többet nem iszom - ilyen keveset! (-.

Treuga Mei 2010.04.06. 06:12:31

@Surko:
Trehány voltam, nem idéztem szóról szóra az idevonatkozó passzusokat. Ezt pótolom üzenetben, amennyiben igényeled. (Az LMP programjának 93. oldalán található. Nem beszél kilakolhatatlanságról, ellenben szól arról, hogy a végrehajtási illeték fölemelendő, és _kizárólag_ speciális esetben - amennyiben a háztartás egyetlen ingatlana a végrehajtás tárgya - a végrehajtás kezdeményezőjére hárítása! Ez az ingatlanvállalkozók jelenlegi kánaánját némileg ugyan szűkíti, viszont azoknak, akik funkcionálisan használják az ingatlant - laknak benne -, azoknak élhetőbbé teszi az életét.)
Ahogy újraolvasom a programjukat, egyre kevesebb a kétségem. (Ez propagandaszagú mondat volt. Sebaj!)

lüke 2010.04.06. 07:54:20

@Ordnassac:
az biztos, hogy az a fószer az:)
ott is csak lózungokat mondanak...az a fószer is

Idet 2010.04.06. 08:42:32

@Treuga Mei: Csak nem a nagy halászra gondolsz?

ssi 2010.04.06. 08:54:16

Én mindenben a fejlődési (tanulási) lehetőséget keresem, ebben hiszek, a társadalom legalsó szintjére vonatkozóan is.
Nem tetszik az MSZP-kampány ideológiai része:
- csak ők a demokraták
- szélsőséges a Fidesz és a Jobbik is
Pont a lejövő ÜZENETE miatt nem tetszik a Fideszé se:
- láttam már
* sok pályázatot
* felelősen dönteni akaró bírálókat felelősen pályázókról
- nem láttam ellentmondásokra épülő pályázatokat, még a vesztesek közt sem
* nem ismerjük a helyzetet, de megmondjuk a helyes irányt
* nem tudjuk még mit teszünk, de válasszatok minket
* fő a szakértelem, de minden döntés előtt megkérdezzük a többséget
Ezért fogok feltehetően csak ellenzéki szerepű pártra szavazni

zékit 2010.04.06. 09:18:40

@Süveges Gergő:

Isten őrizz, én TG és Giró-Szász közös könyvének címére céloztam! :)

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2010.04.06. 09:32:18

Na tessék, fény k(d)erült a titokra, Márja Maddalénya összekeveredett a halásszal...
-Ne mondja, Sajókám, nem lesz ebből botrány?
-Maga höje, Hacsek, miért lenne?
-Mer' a főnök felesége még a "Kősziklával" is kikezd! Mit facsarhat ki még belől(ünk)e? Tegnap egész nap esett!

Idet 2010.04.06. 09:54:24

@sire-lancelot: Ezentúl minden kommentjét elolvasom! Egy szintén Hamvas-olvasó.

Idet 2010.04.06. 10:00:26

@namitirok: Hát tudod, viccen kívül, eccerűen tanácstalanyul állok a jelenség előtt. Ez az én intuitív képességeimet is meghaladja, hogy jön össze a Magdalai Mária (akár meg is sértődhetnék), Simon András, végül Simon Péter egymással és - velem.

Kűttem neked sete (ah, Szent Lapsus Linguae, este, azt akartam írni...) verset, meg reggel is! (Tegnap)

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2010.04.06. 10:06:36

Más, a tegnapi napra utalván:
Vigyázat, felkavaró képek érkeznek, melyek nem minden esetben...blablabla!!

www.youtube.com/watch?v=OH7iNvB8HV8&feature=player_embedded

Kedve(tlen) (Vona)s Gábor!

Vajh miért akartok Pál apostol (és nem mellesleg a keresztények) felett bírálni és kiközösíteni?
Nem lenne jobb szelíd olajfa ága lenni mint vadolajfa ágának!?
www.youtube.com/watch?v=xOO6Mopv6eQ&feature=player_embedded#

„Ne kevélykedjél az ágak ellenében; ha pedig kevélykedel, nem te hordozod a gyökeret, hanem a gyökér téged. (...)

..de nehogy azon vád érjen, hogy kiragadok:
hu.wikibooks.org/wiki/P%C3%A1rhuzamos_Biblia/P%C3%A1l_levele_a_r%C3%B3maiakhoz/11._r%C3%A9sz

Na, ennyit már a példabeszédekből!

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2010.04.06. 10:13:39

@Idet: Emelkedjék felül az sértődésen, kit Márjának neveznek a szentföldi Magdalából!
Ő is megtért, én is megtértem (az estve) ágyam kebelébe, de nem ám fidúckodni, bár a tennapi nap az örömé vagyon, 'iszen Urunk feltámada!

Most pedig L, olvasva tanulni (mások vétkiből), és megtermelni az Földnek javait!
"Mert gondozás nélkül az éhednek eloltására való termék az sivatagnak porába hull...":-)

nami példabeszéde Anno domini 2010.04.06. tízóra(i)tájt!
(más számítások szerint jóval előbb, illetve később, vallási és fajtabéli hovatartozástól függvén)

Surko 2010.04.06. 10:26:08

@Ordnassac: " valaha OVV is nagy spanja volt Fodornak. ;-) "

Igen, amíg a kis Fodor nem akart magasabra mászni a számára kijelölt pozíciónál.

Az ő veresége máig hatóan érezteti a hatását a Fideszben. Ő volt Orbán első és utolsó érdemi kihívója. Azóta sem próbálkozott ezzel senki.

Orbán alfahím pártvezér vezető szerepét azóta sem kérdőjelezi meg senki. A slepp csak kushad.

No persze Fodor Gábor sem jobb. Az első Fideszbeli kudarc után átigazolt az SZDSZ-hez. Majd - a szokás hatalma - ott is belefutott még néhány vereségbe az elnöki székért.

A prominens LMP-s Rauschenberger Péter pedig ennek a szociálisan érzékeny "életmód liberális" Fodornak a jóbarátja.

Fodort (és a hozzá kötődő szárnyat) már az SZDSZ-en belül sem kedveltem. Most meg a Lehet más a politika a szadi Fodor-szárnyának ideológiáját viszi tovább. (csak még attól is balrább pozícionálva magukat)

Idet 2010.04.06. 10:28:13

@namitirok: Nagyon kegyes hangulatban vagy! Előveszem Pál apostolt mégegyszer, és emésztek (kognitíve értem).

Jó kis avatar, de azért kereshetnél másikat...

Fellyül emelkedék én azon mán tennap, de változatlanul értetlenül állok a Simonok előtt... én egy Nagy András írót tisztölök, az ki Lukács szakértő vóna (a fülozófus és sortűzvezénylő), meg írt Kis angyaltant, regényt Savonaroláról és tanulmányokat, mik igön jók. De a másik kettő???

Na, megyek én is a gályára!

Idet 2010.04.06. 10:30:58

@Surko: Fodor és még egy pár "span" eleve pszeudo fideszes ill. kriptoszadeszes volt.

Lionar · http://feherhollo.hass.hu/ 2010.04.06. 10:36:54

Érdekes elgondolás, csakhogy meg lehet (szerintem: kell) közelíteni másként is a problémát - nem kell a legkisebb rosszra szavazni. Az érvénytelen szavazattal lehet (illetőleg másként nem lehet) jelezni, hogy a hatalom a választóktól származik, ekként ők megvonhatják a jelenlegi politikai "elitünk" legitimációját.

Azaz szerintem helyet csinálhatunk egy tisztább brigádnak, ha jobb, ha bal oldalról ébred erre igény. Aktív rezisztencia, emberek!

Surko 2010.04.06. 10:55:45

@Treuga Mei:

Tudod mi a legfőbb gondom ezzel az LMP-s "ne lehessen utcára tenni embereket" lózunggal?

Az, hogy egy nem létező problémára kínál orvosságot.

Fantomproblémát kreál az LMP a kilakoltatásokból, majd miután előkészítette a terepet a virtuális problémával, előadja a megoldást.

(kicsit hasonlít ez a H1N1-re. Ahhoz, hogy eladhasd a gyógyszeredet, előbb pánikot és hisztériát kell kelteni. Pont ez folyik kilakoltatásügyben az LMP által.)

Hány kilakoltatás történik szerinted évente?

" Tavaly mintegy 200 ezer végrehajtást kezdeményeztek, nagyjából 40 ezer esetben hiteltartozás miatt. Ezek közül 236 történet végződött kilakoltatással, a többség vagy rendezte tartozását, vagy egyéb módon állapodott meg hitelezőjével. "

Forrás:
www.origo.hu/uzletinegyed/valsag/20090815-magyarorszag-tobb-a-kilakoltatas-itthon.html

Vagyis idézem 236 történet végződött kilakoltatással.

Óriási! Valóban tömegesen előfoduló problémával állunk tehát szemben.

Ez az ország legnagyobb és legégetőbb problémája, ami ellen tenni kell.

Látod, ez az én gondom. Az LMP a "más politika" jól hangzó, de üres marketing szlogenje mögött ugyanolyan politikai hisztériakeltést és porhintést végez, mint a többi párt.

(A H1N1 mellett az iraki tömegpusztító fegyverekkel való riogatás is hasonló elven működött. Készítsd elő a terepet, dolgozd meg a közvéleményt, kelts félelmet és pánikot, hogy megmentőként várják a megoldást, amit csak te tudsz biztosítani.
Klasszikus marketing fogás. Igényt keltenek az eladásra kínált portékájukra, ez alól egy politikai párt sem kivétel. Ők programnak nevezett megoldásokat ajánlanak megvételre. Ha az emberek maguktól nem érzik szükségesnek, nincs természetes kereslet arra a programra, akkor el kell hitetni velük, hogy arra szükségük van.
Csak ettől nem lesz más a politika...)

Az LMP 236 kilakoltatásból ügyet csinál, majd ha már kellően félnek az emberek a kilakoltatás kérdésétől, akkor bedobja a megoldását erre a kérdésre.

Ez nem másfajta politika, hanem politikai marketing.

Demagógia.

Lehet Marketing a Politikában.

Juraviel.Ihuan.Bedvin 2010.04.06. 11:14:06

@sire-lancelot:

Azért kérdeztem ironikusan, hogy "akkor a gyomor szavaz?", mert lényegében, egy hasonlattal élve a választások arról szólnak -sarkítva- ki tud "jobb" ínyencfalatokat felajánlani, amire az adott egyén "rákap".

Az, hogy a különböző politikai csoportok mintegy gazdasági érdekcsoportok meghosszabbításai, bennem is felmerült, ezt az évekkel ezelőtti írásom (hevenyészett gondolatmenetem) e-mailben szívesen elküldöm, ha érdekel, meg a hozzá kapcsolódó kommenteket is.

Látom, Te is valahol idealista vagy, akárcsak én. :-D :-O Én is úgy látom, ahogy te, függetlenül a politikai berendezkedés milyenségétől, hogy az adott vezetőnek az "alá tartozó" embereket kéne szolgálnia, nem saját magát.

Frank Herbertnek volt egy érdekes gondolata:

"Minden kormányzatnak meg kell küzdenie egy vissza-visszatérő problémával: a hatalom vonzza a patologikus személyiségeket. Nem arról van szó, hogy a hatalom korrumpál, hanem arról, hogy mágnesként magához húzza a korrumpálhatókat. Az ilyen emberek hajlamosak megittasulni az erőszaktól, és hamar rabjaivá válnak ennek az állapotnak."

Nem tudom, mennyire ismered Bereznay András "A kibulizott ország" című írását:

www.kibulizottorszag.net/index.html

Anélkül, hogy elfogadnánk, vagy elvetnénk kisujjból a leírtakat, a végén az író felveti, hogy a "legkisebb rossz" követése a lehető legrosszabb út, ki is fejti, miért.

@Idet: Külön üdvözlet egy szintén Hamvas olvasótól! :))))))))

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.04.06. 11:26:01

az MSZP az analfabéták pártja

MSZP=SZDSZ=MDF
a legrosszabb választás, ez sajnos nem gyerekjáték.
és ez csak részleges demokrácia, inkább pártdiktatúra, fontos h jól szavazzunk, fontos, h ne csaljanak a posztkommunisták.

a "balosoknak" ott az LMP és a türmeri Munkáspárt. ez 1000x elfogadhatóbb, mint az MSZP.

a jobboldaliaknak ott a Fidesz és a Jobbik. Jobbik kicsit kezdetleges, de érdekképviselete és hazaszeretete megkérdőjelezhetetlen, a Fidesz européer :) (mintha ez bármit is jelentene, de a kicsi emberek szeretnek szolid, szép, halk pártra szavazni), de a Fidesz mindenben megkérdőjelezhető és nagyon gyanús.

a magukat normálisnak gondolóknak, tehát passzív idegenszívűeknek, pedig ott az LMP és a Fidesz.

a legjobb választás a Fidesz és a Jobbik. Én szeretném látni mit kezd magával a Fidesz 2/3-kor, de a lelkiismeretem nem engedi, h rászavazzak. Érzem és tudom eddigi ismereteim alapján, hogy nem jó emberek. Aki 1990-en még kivonult a parlamentből trinanoni gyásznap-nyilvánítás kapcsán, az most ne játssza meg se a jobboldalit, se a konzervatívot.
aki ilyenre képes annak nincs gerince, akinek nincs geince nem tud érdekeket képviselni.

mamitirtok sír( k)alaposderék (kommensevik) · http://namivanma.blog.hu/ 2010.04.06. 11:39:30

@tesz-vesz:
"a magukat normálisnak gondolóknak, tehát passzív idegenszívűeknek, pedig ott az LMP és a Fidesz."

Tessék mondani, anyázni lehet kicsit?:-/

Surko 2010.04.06. 11:51:16

@tesz-vesz: " aki ilyenre képes annak nincs gerince, akinek nincs geince nem tud érdekeket képviselni. "

Épp ellenkezőleg: akinek nincs gerince, az kiválóan képes érdekeket képviselni. A saját érdekét.

A gerinctelenség pont azt jelenti, hogy az érdekeim előbbre valóak az elveimnél.

Idet 2010.04.06. 11:58:33

@Juraviel.Ihuan.Bedvin: minister=szolga. Üdvözlet viszont!

Idet 2010.04.06. 12:02:36

@namitirok: Uramatyám, EZZEL a Simor Andrással??? Dőlök bele a fakanálba! A Simon András is eszembe jutott mán, a garafikus. Annem dehonyesztálló...

Idet 2010.04.06. 12:04:17

@namitirok: Neeem- nem! Locsolni lehet, hideg vizet, sokat!

Treuga Mei 2010.04.06. 13:18:12

@Surko:
Akkor ha jól értem, szerinted - és forrásaid szerint - évi 236 esetben kell szembesülnie a bankoknak a kilakoltatás nehézségével. Ez nem tűnik komoly "piacellenes" tevékenységnek a részükről, holott föntebb a piacellenesség volt az LMP-vel szemben a kifogásod. Némileg önellentmondónak látom szavaidat.
Az meg csak mellékes, hogy annak az évi "mindössze" 236 embernek (valójában családnak, nem egy ember lakik egy lakásban, ugye) nem kell az utcán rohadnia, ami ép érzésű embernek talán nem közömbös.
Nem azért, mert "már kellően félnek az emberek a kilakoltatás kérdésétől" (ami gondolom azt jelenti, hogy a saját kilakuoltatásuktól, mivel mások kilakoltatása nem félelmet, hanem viszolygást, undort, esetleg - jobb esetben - fölháborodást vált ki, de lehet, hogy egy marketingatrtakcionista nyelvi fordulattal éltél, akkor elismerésem: szép bukfenc volt!), hanem mert még ma is akadnak olyan csoportok, amelyekből nem veszett ki a társadalmi szolidaritás. Sőt akadnak, akik a szociáldarwinizmus hajlékot is veszélyeztető, autisztikus kegyetlenséget a társadalom betegségének tartja.
Tudom, elvetemültek az ilyen gyenge jellemek! Ahelyett, hogy a maguk gondjával törődnének, ugye...

Treuga Mei 2010.04.06. 13:36:13

@Surko:
Egyszerűbben:
1. 236 kilakoltatás= 236 család (nem csak ennyi ember)
2. Ha évi 236 kilakoltatási eset van, akkor létező a probléma.
3. A jelenség jelentőssége nem csak mennyiségi: ha utcára kergetünk családokat, akkor már nem vagyunk messze a szervezett emberöléstől.
4. Eddig a bankokat féltetted a csődtől. Évi 236 ingatlanfedezet elvesztése aligha veszélyezteti őket. Vagy ha igen, akkor már rég rossz nekik. (Azaz akad némi belső ellentmondás megnyilvánulásaidban.)
5. Nem az emberek félelme, hanem az emberi jóérzés az, ami miatt szavazatokra számíthatnak - ebben az ügyben is. (Talán ezért is szompatikusabbak a többieknél.)
6. Minősítgeted őket ("marketing szlogen", "politikai hisztériakeltés", "porhintés", demagógia"), ami nem tűnik túl korrektnek...
Lehet, hogy demagógia, amit mondok? Legfeljebb annyira, amennyire a Brian életében...

Ui.: Bevallom, azt hittem, akad veled esély párbeszédre, de _demagóg_ ellenpropaganda-szöveged ebben némileg elbizonytatanított. (Csak hogy érzékeld, milyen az - ezúttal megalapozott - erős minősítgetés.)
Azt meg köszönöm, hogy megerősítesz elhatározásomban a voksomat illetően. Bár lehet, hogy mást akartál elérni.

John C. Arvay 2010.04.06. 16:15:22

@Juraviel.Ihuan.Bedvin: jó a Herbert idézet, a linket meg majd megnézem, köszi! a profilomon megtalálod az emilemet, várom a gondolatmenetet!

pad78 2010.04.06. 16:33:18

Ez is nagyon jó írás. Gratula, Gábor!

"A politika ugyanis nem azonos a részben romantikus, részben agyonkalkulált párkeresős húspiaccal..."

Én inkább egy céghez hasonlítanám (bár én sem azonosítanám a kettőt): a címben feltett kérdés analógiája lehetne, hogy "miért akarjak kisrészvényesként odahatni, hogy kikből álljon a menedzsment?" Ezt a kérdést akkor sem teszi fel józan befektető, ha csak a Lusta, a Buta, az Ügyetlen, a Korrupt, a Törtető és a Hebehurgya közül lehet választani vezérizgatót - és akkor sem, ha a cég működésére mások sokkal nagyobb befolyással vannak és lesznek, mint én.

Magyarország jövője az én jövőmet is jelenti, meg a gyerekeimét. Ha ebből a hatból lehet választani, akkor a magam részéről mindent megteszek, hogy közülük a számomra legkevésbé veszélyes jövőt jelentő (vagy most annak tűnő) jelölt fusson be. Tudom, hogy ez a "legkisebb rossz" választása - de ha a politikai döntéshozatalnál ma csak ennek alapján lehet választani, akkor így gondolom át a lehetőségeket, mert van vesztenivalóm.

Szerénytelenül hadd mondjam, hogy szerintem az én hasonlatom azért is jó, mert egy alapvető félreértést kicsit helyretesz. Ma nálunk nagyon sokan gondolkoznak úgy, mintha még a 18. században élnénk, és a politikusok röghöz kötött tulajdonai lennénk, mint hajdan a jobbágy a földesúré. Pedig ma Magyarországon mi vagyunk a tulajdonosok, a politikusok meg csak a menedzsment. Akik azt teszik, amit megengedünk nekik. Ha erősebb lenne a civil kontroll rajtuk, ami meggyőződésem szerint elsődlegesen nem szervezeti, hanem mentalitásbeli kérdés, akkor valszeg közöttük is (egyre) erősebb lenne a mezőny. De mivel a választás is egy olyan visszakapcsolás, amely számít nekik (talán egyelőre ez az egyetlen ilyen visszakapcsolás), butaságnak gondolnám kihagyni. Legalább a legselejtesebb versenyzők hadd jöjjenek rá, hogy ez nem az ő pályájuk. Már akkor is tisztul valamit a kép.

(De ez azért nem tisztán protestszavazás, mert igyekszem az ország számára szerintem legjobb esélyekkel bíztató jelöltet választani. Tudva, hogy időnként még a legtökéletesebbnek kinéző vezérizgató-jelöltről is kiderülhet, hogy gazember. Sajnos ez benne van a pakliban. De én akkor sem akarom tétlenül nézni, hogy mások a maguk elképzeléseit erőltetik rá a cégre. Legalább annyit mondhassak utólag, ha elúsztak a befektetéseim, hogy az én hülyeségem miatt történt így, és nem mások tettek tönkre.)

jjulie 2010.04.06. 18:06:10

@Róbert__:

kíváncsi lennék milyen ellentmondást látsz?

te tolod valamelyik szekeret? és tudod kiét? és kire rá?

Surko 2010.04.07. 01:32:49

@Treuga Mei: " 2. Ha évi 236 kilakoltatási eset van, akkor létező a probléma. "

Szándékosan teszel úgy, mint ha nem értenéd a problémát.

Ha egy párt mindösszesen 236 családot (beszéljünk akkor 1000 személyről) érintő problémával kampányol, abból csinál ügyet és tesz úgy, mintha tömeges lenne, akkor az nem más, mint politikai manipuláció és hisztériakeltés.

Több, mint valószínű ugyanis, hogy itt a blogolók legalább két tucat olyan ügyet és problémát tudnának még felsorolni, amely hátrányosan érint évente legalább 1000 embert...

Ennyi erővel a tőlem 100 méterre lévő kisboltban lévő lépcső problémakörével is foglalkozhatnánbak, hiszen azon is el szokott esni havonta két ember. Az évente 24 eset.

Az is egy létező probléma.

Ha egy párt 236 eset miatt állítja azt, hogy sürgős tennivaló van a kilakoltatások körül, mert tömegek kerülnek az utcára, az bármit is miondasz, nem más, mint hisztériakeltés.

Vajon miért nem mondta az LMP az ominózus utcai előadása előtt, után, alatt, hogy ez a probléma 236 családot érint?

De amúgy nagyon örülök, hogy az LMP ennyire személyesre veszi a politikát, hogy minden olyan üggyel hajlandó országos szinten foglalkozni, ami érint legalább 236 embert.

Az meg nem az én vádam, hogy az LMP piacellenes, anitakpitalista. Ez áll ugyanis az alapító nyilatkozatukban:

" A kapitalizmus vesztesei, az elnyomottak és kiszolgáltatottak oldalán állunk. Fellépünk a kizsákmányolás minden formája ellen, legyen szó a szegény országoknak a gazdag országok
általi, a munkavállalóknak a tőke általi, vagy a jövő generációknak a ma élők általi kizsákmányolásáról.

...

A globális kapitalizmus önző logikája, a bolygó lakói mellett, a végletekig kizsákmányolta magát a bolygót is. "

Forrás:
lehetmas.hu/upload/10/10/200812/Alapito_nyilatkozat.pdf

Tőkés kizsákmányolás? A kapitalizmus önző logikája?

Mi ez ha nem antikapitalizmus és piac ellenesség?

Ezt nem én állítom róluk, hanem ők maguk jellemzik így önmagukat a saját alapító nyilatkozatukban.

Az LMP egy tőkeellenes, antikapitalista párt.

Nem azért, mert én mondom, hanem azért, mert ők maguk.

Surko 2010.04.07. 01:40:23

@Treuga Mei: " Évi 236 ingatlanfedezet elvesztése aligha veszélyezteti őket. Vagy ha igen, akkor már rég rossz nekik. (Azaz akad némi belső ellentmondás megnyilvánulásaidban.) "

Megfordítanám a gondolatmenetet.

Ha csak évi 236 eset van, akkor vajon valóban olyan súlyú-e ez a kérdés, hogy arra programot kelljen alkotni, amit aztán fennhangon prezentálhatunk a főváros terein?

Vagy inkább arról van szó, hogy egy nem létező problémát felnagyítva létezőnek, sőt tömegesnek beállítva szociális demagógiával, a jóérzéső és szociálisan érzékeny lelkű embereket megtévesztve és kihasználva akar egy párt a parlamentbe kerülni?

Ez nem sokban különbözik a Jobbik kampányától. Csak ők legalább egy létező problémára ígérnek (amúgy téves és káros) gyógymódot.

Az LMP számára már nem adatott létező probléma, sebaj, kreálnak ők maguknak ügyet, amelyre programot kínálhatnak...

A szociális demagógia (védjük meg a Zembereket!) ebben az országban népszerű, így ez elég is lehet a parlamentbe jutásra.

Végeredményében Orbán is ugyanerre építette az egész imázsát, amelyért most 50+ százalékot kap majd. Miért is ne követhetné a demagógiában az LMP is a nagyokat. Ha egyszer nekik már bejött...

Osztrakiszmosz 2010.04.07. 01:56:13

„A demokrácia a legrosszabb kormányzási forma, nem számítva azokat, amelyekkel eddig próbálkoztunk.” (Winston Churchill)

Mivel emberek vagyunk, ezért bennünk van születésünktől kezdve az önzésre való hajlam (hívhatjuk akár ezt áteredő bűnnek is), ezért soha sem lesz tökéletes a politika, sőt...
Emiatt egyetértek TG-vel, amit írt.

A legjobb kormányzati berendezkedést amúgy szerintem eddig a méhek tudták megalkotni, pedig náluk még politológusokat sem képeznek :) A méheknél ugyanis különleges államberendezkedés működik: monarchisztikus kommunizmus. A királynő mindig annyi utódot hoz világra, amennyire az adott körülmények között szükség van, tehát nincs munkanélküliség, sem munkás hiány. Ugyanakkor pedig a dolgozók annyit dolgoznak, amennyit tudnak (nem csalják el a nektárra kivetett ÁFA-t), és annyit vesznek el a közösből, amennyire szükségük van (nem pedig Nokia-s dobozban hordják ki a raktárból a mézet). Aztán pedig, ha jön a multi (egy darázs), hogy elvigye a profitot (mézet), akkor a méh katonák akár életüket is feláldozzák, hogy megvédjék a nemzeti (kaptár) vagyont. A méhek már évmilliókkal ezelőtt rájöttek arra is, hogy csak úgy élhetik túl a gazdasági válságokat (teleket), ha szorosan egymás mellé bújva összekapaszkodnak, és így biztosítják a kaptár megfelelő hőmérsékletét (szociális biztonságot). Aztán ki hallott már olyanról, hogy egy kaptárban a dolgozók forradalmat robbantottak ki a burzsoázia (királynő és a herék=hím méhek) ellen, hogy a méhpempőből mindenki egyenlő részt kapjon. De olyan sem történt soha, hogy a világosabb méhek összefogtak a sötétebbek ellen, hogy kirekesszék őket a kaptárból.
Ha nem így működnének, akkor az evolúció révén már rég kihaltak volna:
Részlet Arthur Herzog: Rajzás című könyvéből

– Miért van a méheknek királynőjük?
– Mert ha koalíciós kormányuk lenne, nem lenne mézük.

Tudom, hogy ezt a rendszert a méhek csak azért tudják így működtetni, mert nem az egyéni érdekek, hanem a bennük lévő fajfenntartásra irányuló ösztön tartja fenn, de ennek ellenére azt gondolom, hogy az embereknek lehetne mit tanulni tőlük.

Treuga Mei 2010.04.07. 06:19:26

@Surko:
Mint írtam, a kilakoltatás mint probléma nem elsősorban mennyiségi, de bátran vitatkozz el magaddal!
Az LMP antikapitalizmusa - számomra csalódásként - nem föllelhető. Az, hogy - mint a programjuk mutatja - a kizsákmányoltak oldalán van, mint a szociáldemokraták, esetleg akár a kersztényszocialisták, talán kissé kevés "antikapitalizmusnak". És az, hogy a globális folyamatokra demokratikus globális intézményi háttér létrehívását ajánlják, szintén nem épp klasszikus tőkeellenesség (hacsak nem minden közösségi kontrpoll, minden szabályoző tőkeellenes, de akkor talán rossz évszázadba születtél: a XIX. század elején kihaltak az elvbarátaid). A piacellenesség pedig nem tudom, honnét merült föl, ugyanis az a szó nem bukkan föl az idézett szövegben, hogy piac, és nincs olyan sor benne, amelyik a piaci viszonyokkal foglalkozna.
Ha sokat mondogatod, hogy az LMP antikapitalista, biztos igaz lesz. Az ősember is így űzte mágiáját.
Amint látom, még egy hozzászólást nekieresztettél azért, hogy vitázzhass magaddal (de azért még egyszer leírom: a kilakoltatás nem _elsősorban_ mennyiségi kérdés, az alapjogok és azok széleskörű, tág értelmezésű érvényesíthetőségének a kiváló szimbolizálója, ezért _is_ fontos).
Az meg, hogy kész vagy leírni a Jobbikról, hogy valós problémára (gondolom, a "cigánykérdésről", rosszabb esetben a "cigánybűnözésről" írogatsz itt) ad rossz választ, az általam - a munkaóráid itt olvasott eredménye láttán - eddig nagyratartott munkafegyelmed romlását engedi láttatni.
www.antirasszista.hu/index.php/component/content/article/76-ciganykerdes-ma

valaki76 (törölt) 2010.04.07. 09:40:16

@Surko:

Az LMP egyáltalán nem fogalmazott meg radikális követeléseket a bankrendszerrel kapcsolatban. Lényegében széles ívben kikerülték a téma érdemi részét. A kilakoltatási moratórium látszatcselekvés volt, vmit mondani akartak érdemi kritika megfogalmazása nélkül.

Hogy mi is az érdemi kritika?

Pl. olyan dolgok, amelyeket az ifjú Alan Greenspan írt össze a 60-as években (később ezeket „filozófiai elmélkedésként” aposztrofálta, nem nagyon illenek ezek az „Easy Al” néven elhíresült FED elnökhöz…).

Gold and Economic Freedom
by Alan Greenspan 1967

www.usagold.com/gildedopinion/greenspan.html

Egy érdekes idézet:
„They seem to sense-perhaps more clearly and subtly than many consistent defenders of laissez-faire -- that gold and economic freedom are inseparable, that the gold standard is an instrument of laissez-faire and that each implies and requires the other.”
(Alan Greenspan)

Egy másik érdekes idézet:
„The financial policy of the welfare state requires that there be no way for the owners of wealth to protect themselves.

This is the shabby secret of the welfare statists' tirades against gold. Deficit spending is simply a scheme for the confiscation of wealth. Gold stands in the way of this insidious process. It stands as a protector of property rights.”
(Alan Greenspan)

valaki76 (törölt) 2010.04.07. 09:54:30

@Surko:

A jelzáloghitelezés kapcsán számomra az árfelhajtó hatás a legnagyobb probléma.

Lényegében egy 10 millió HUF értékű lakás árát mesterségesen – fedezet nélküli pénzteremtéssel – felverik 20-25 millióra HUF-ra

és a végén azt a lakást, amelyet – egy jelzáloghitelezés nélküli világban – önerőből meg tudna venni az átlagember 50-60%-ban hitelből kell megvenni

és az eredetileg 10 millió HUF-os lakás kapcsán a végösszeg – a törlesztőrészletekkel együtt – minden további nélkül 30-40 millió HUF lesz. (lehet ennél sokkal több is)

Egy kis illusztráció (jelzáloghitelezés nélkül összeomlanának az ingatlanárak…)
ingatlan.net/magazin/wp-content/uploads/2010/02/fhb-index3.jpg

Surko 2010.04.07. 22:01:02

@Treuga Mei: " Mint írtam, a kilakoltatás mint probléma nem elsősorban mennyiségi, de bátran vitatkozz el magaddal! "

Hát persze. Ilyen alapon a sorompó nélküli vasúti kereszteződésekben évente elhalálozó emberek élete sem mennyiségi kérdés.

Ennyi erővel az LMP a sorompó nélküli vasúti kereszteződések ügyében is megszólalhatott volna. (az is érint legalább 236 embert évente...)

Hogy, hogy nem, az LMP mégis kilakoltatásügyben vétette észre magát.

Miért?

Azért, mert nem a problméma valós mérete (még csak nem is a probléma "minősége", embertelensége a fontos), hanem szimplán a politikai racionalitás, de nevezhetjük ezt számításnak is:

- a bankellenesség ma felkapott, 'trendi' dolog
- az emberek kilakoltatásügyben a szegény - bankok által - kizsákmányoltak pártján állnak
- ráadásul a bulvármédia már sikeresen elültette az emberek fejében, hogy a kilakoltatás valós probléma, és tömegek kerülnek a gonosz bankok miatt az utcára

Nosza rajta, lovagoljuk meg ezt a politikai szegmenst. Üljünk fel a bankellenes közhangulat hullámára. Hátha szavazatokat hozhat.

Tagadhatod, hogy ezt politikai számításból tették, de ezzel csak önnön képmutatásodat erősíted.

A felelős politika az, ami valós problémákkal foglalkozik. Ami 236 családot érint, az nem valós probléma. Ezzel foglalkozni így továbbra is állítom:

politikai manipuláció, szavazatvásárlási színjáték.

Treuga Mei 2010.04.07. 23:12:24

@Surko:
A sorompó kérdése szintén az alapvető jogok kérdéskörét érinti? (Mivel - ezúttal l a s s a n í r o m, hogy... stb. - az a l k o t m á n y o s j o g o k vetülnek itt föl. Tehát ezen keresztül az Alkotmány értelmezésének, érvényességi tartományának problémája a vita tárgya.) Nem vagyok elég képzett ideológiailag, köszönet a segítségért!
Hogy miért a kilakoltatás az egyik témája, aligha tudjuk. (Persze Te nyilván, de mi, egyszerű, gondolatolvasási képességek és javaslatérvényesítési folyamatok átlátása nélkül tengődő halandók.)
Trendinek innét, az alsó jövedelemdecilisből inkább a szociopátia tűnik, de nyilván más perspektívából nézzük kicsiny társadalmainkat (igen, többes szám).
Elegánsan formált minősítgetésed finomsága persze mit sem változott, ez is bizonyos tehetségre vall.
További jó munkát kívánok!

valaki76 (törölt) 2010.04.07. 23:13:28

@Surko: Ne haragudj Surkó, de ez a 236 család a jéghegy csúcsa. (már ha tényleg ennyien voltak, tele van a város „eladó” táblákkal).

Ez egy hatalmas, kibontakozófélben lévő probléma és nagyon nagy szerencse a bankok számára,

hogy az adósok többsége egyáltalán nem gondolkodik el a rendszer tágabb kontextusán…

ill., hogy érdemben lényegében senki sem foglalkozik a kérdéssel (az LMP sem)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2010.04.08. 14:00:52

@Surko:

"A gerinctelenség pont azt jelenti, hogy az érdekeim előbbre valóak az elveimnél. "

a gerinctelenség azt jelenti, h vki nem becsületes, nem következetes

te szerintem vmi ködevő vagy aki a semmiről filozofál
azokat utálom

Cserépszavazás (törölt) 2010.04.09. 00:43:53

"Nézzük meg a választékot, és házmesterben, nem szeretőben gondolkozva, hozzunk egy egyszerű döntést. Ha sikerült, már mehetünk is szavazni." (TG)

Napok óta azon gondolkozom, ki legyen a házmester. A házmesterek besúgók, mindenkiről nyilvántartást vezetnek, ki mikor jár haza, kikkel barátkozik, milyen ünnepeket ül meg. És mindig tartja a markát a kapupénzért...

jaegtoer 2010.04.11. 09:52:28

@jjulie:

Jujj jjuli! Bagoly-veréb, szálka-gerenda...

jaegtoer 2010.04.11. 10:06:47

@colosgirl:

...sas nem kapkod legyek után...

jaegtoer 2010.04.11. 10:13:20

@BonFire:

Ja tényleg nincs.

Néhány éve, de nem olyan régen, az ideszakadt leánybankok 25-35 %-os profitot realizáltak, míg az anyabankok, illetve a Lajtán túliak boldogok voltak a maguk 10-15 %-ával.

Nos kedves BonFire, én leegyszerűsítve a kettő közötti jajemet értem az extraprofit alatt. Lehet hogy nem tárgy- és szakszerű, de rendkívül udvarias meghatározás, mert nevezhetnénk törvényesített lopásnak is.

De a békesség kedvéért maradjunk az extraprofit kifejezésnél.

tb7999 · http://uksi.blog.hu 2010.04.11. 11:45:56

24,78% - ez a 11 órás adat. 3%-kal kevesebb mint 4 éve.

darkmustang 2010.04.18. 10:43:07

"A politika ugyanis nem azonos a részben romantikus, részben agyonkalkulált párkeresős húspiaccal: nem az identitásunkat, értékeinket és igényeinket kifejező legjobbat keressük, s amíg nem találjuk meg, inkább magányosan várjuk a nagy napot. Helyesen tesszük, ha ezeket az elvárásokat érvényesítjük a párválasztásban, a kedvenc focicsapatunk, zenészünk vagy más ideálunk megtalálásában, de aki a politikában keresi a tökéletest, óhatatlanul csalódott és kiábrándult lesz."

"Ne a hibátlant, a rajongásunk tárgyát keressük, hanem az indulók közül azokat, akiknek a jelenléte megítélésünk szerint minél nagyobb számban fontos lenne a törvényhozásban."

Gabor a 2 egyutt letrejott Amerikaban.

Egy tipp a kerdesek koze: Miert ne lehetne Magyarorszagnak Obama "tipusu" miniszterelnoke?
Akiert lehet rajongani, akinek nagyon jo a kisugarzasa, aki kulonbozik minden eddigi amerikai elnoktol, aki inteligens, aki hozzaerto, aki ...

darkmustang 2010.04.18. 10:59:30

Helyesbitek: aki kulonbozik minden eddigi magyar miniszterelnoktol (Obama lebegett a szemem elott mikor irtam a bejegyzest).

Es felreertes ne essek en nem vagyok USA fan. En szeretem a hazamat, plane miutan Angliaban toltottem nehany honapot. Vannak jo dolgok ott is, az teny.

darkmustang 2010.04.18. 11:16:44

es nem bejegyzest irtam, hanem hozzaszolast :)

Doberdo 2013.04.10. 12:41:24

Végre, amit már nagyon vártunk az el nem kötelezett politológustól az bekövetkezett: Ezúttal igazat írt, és tanácsolom, hogy ezt tényleg fogadjuk meg tőle!
Első lépésben figyelmesen olvassuk el a hatályban lévő alaptörvényt. Akinek ez tetszik az szavazzon Orbán Viktorra.
Akinek pedig nem tetszik az vesse össze alaposan a rendszerváltás alkotmányával és utána szavazzon szíve
szerint!!!
süti beállítások módosítása