Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) bajnai gordon (15) Bajnai Gordon (2) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) fidesz (130) Fidesz (2) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) gyurcsány ferenc (49) Gyurcsány Ferenc (1) habonyizmus (1) habony árpád (2) Habony Árpád (1) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) heti válasz (1) Heti Válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) Jávor Benedek (1) jávor benedek (3) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) Jobbik (1) jobbik (76) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) Karácsony Gergely (1) karácsony gergely (3) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) medián (9) median (1) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) mesterházy attila (34) Mesterházy Attila (3) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) mszp (104) MSZP (1) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) Orbán Viktor (9) orbán viktor (114) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) schiffer andrás (9) Schiffer András (1) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) Simicska Lajos (2) simicska lajos (3) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szíjjártó péter (1) szijjártó péter (6) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) Veszprém (1) veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
00:01

A miniszterelnök pénteken csaknem azonos időpontban adott interjút a Hír TV és ATV számára. Utóbbiban a beszélgetés legvégén a műsorvezető, Kálmán Olga feltette a jövő egyik érdekes kérdését: terveznek-e népszavazást tartani a leendő új alkotmányról? A két évvel ezelőtti referendum előtt a néphez fordulást még kiemelten fontosnak tartó Orbán Viktor ezúttal így válaszolt: „Nem gondolom, hogy lesz belőle. (…) Nem vagyok a híve. (…) Azért választjuk meg a képviselőinket, hogy a mindannyiunkra tartozó fontos kérdéseket eldöntsenek, és csak kivételes esetekben forduljanak vissza a választópolgárokhoz.”

De miért is érdekes ez a kérdés? Normál menetrend szerint 2010 októbere és 2014 tavasza között – azaz közel három és fél évig – nem kerülne sor semmilyen szavazásra Magyarországon (ellenben 2014-ben három választás is várhat majd az országra: parlamenti, európai parlamenti és önkormányzati). A ma még bénultnak látszó és helyét kereső ellenzék, tanulva a 2008-as népszavazás koalícióbuktató sikeréből, feltehetően fontosnak fogja tartani, hogy egy vagy akár több alkalommal kísérletet tegyen a számára kevés eredménnyel kecsegtető parlamenti döntéshozatal megkerülésére. Abban az esetben, ha a parlament nem konszenzussal fogadja el az új alkotmány – a pártok egyetértése ugyan nem teljesen zárható ki, de azért inkább kevésbé valószínű -, az egyik lehetőség számukra éppen egy ezzel kapcsolatos népszavazás, pontosabban annak felvetése lehetne. Fontos ez a különbségtétel: értelmezésem szerint a ma hatályos alkotmány szerint ugyanis – bár ebben a szabályozás homályossága miatt volt már szakmai vita korábban, s talán lehet is még - egy ilyen megerősítő népszavazás nem érhető el a parlamenti többség támogatása nélkül.

Nyomást gyakorolni, a választókat áthangolni azonban szabadon lehet, s ebben a folyamatban sok fejtörést okozhatnak még a Fidesznek politikusaik korábbi mondatai. Egy életképesebb ellenzék a népszavazást elutasító kormány orra alá dörgölhetné azokat a fideszes nyilatkozatokat, amelyekben 2006 és 2008 között rendszeresen ünnepelni látszottak a nép közvetlen hatalomgyakorlását. Elegendő csak az amúgy kifejezetten informatív fidesz.hu-n keresgélni, s pár perces kutatás után máris rábukkanunk Orbán Viktor 2008-as évértékelő beszédére , amelyben így fogalmazott: „A népszavazás jogát és lehetőségét nem megkaptuk, hanem kiharcoltuk. Az emberek egy alkotmányos jogért voltak kénytelenek több mint egy éven keresztül harcot folytatni. Azonban ez azt jelenti, az emberek ezeket a kérdéseket fontosnak tartják, úgy érzik, ez életük néhány olyan fontos kérdése, amelyekben nem adhatják át másnak a döntés lehetőségét.” Vagy egy másik példa, 2008 márciusából, amikor a mai kormányfő a fidesz.hu tudósítása szerint ezt mondta: „az elmúlt 18 évben sokan csak annyit láttak a demokráciából, hogy négyévente elmegyünk szavazni, egyébként a közélet nem tart igényt a véleményünkre. A népszavazás éppen azt bizonyítja be, hogy nem kell szükségszerűen így lennie, hiszen két választás között szükségszerűen mód van arra, hogy elmenjünk és döntsünk.”  

Hogy lesz-e ebből valódi, tétre menő politikai küzdelem, nem tudom. Ezzel a bejegyzéssel és a fenti idézetekkel csak az volt a célom, hogy bizonyítsam: akár lehet is.

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr202172108

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bankok Hilton 2010.07.24. 15:34:06

Bankok Hilton   „ha a gazdagot éri sérelem a szegény javára, tisztességesebb, mintha fordítva történnék”   A bankok nem végeznek semmilyen érdemi munkát. Nem hoznak létre kézzelfogható hasznot. Pénzt adnak ki kamatra, ráadá...

Trackback: Alkotmányt és népszavazást! 2010.07.24. 09:48:45

Egy új alkotmány kifejezésre juttatná, hogy az ország végleg maga mögött hagyja az 1949-ben elindult korszakot. Ehhez azonban társadalmi támogatottság - népszavazás kell! A Fidesz új alkotmányt akar írni. Szükség van-e erre? Jogi szempontból biztosa...

Trackback: Mi jár a fejében? 2010.07.24. 08:07:20

A parlamenti közvetítések egyik legizgalmasabb része, amikor Orbán Viktor beszéde alatt a kamera megtalálja gyurcsányt. A többi szocialistához képest ő általában figyel, nem mobilozik, nem traccsol a szomszédjával, nem mélyed

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szimba 2010.07.25. 09:29:38

@jjulie:

Ugyanerre lennék kíváncsi én is.
A tévényilatkozatokból az derül ki, hogy maga az intézmény olyan, amilyen. Nyilván a saját, és Amerika érdekeit képviseli.

Európa országai mégis kénytelenek voltak hozzájuk fordulni, amiből az következik, hogy nem igazán szeretik az IMF-et, hiszen egy hitelezőt ki szeret?

Különböző módon igyekeznek megszabadulni tőle, és különböző módon próbálnak függetlenedni, hogy megőrizzék a szuverenitásukat.

Csak ugye, az az átkozott pénz, az azért kellene!:)

Szerintem az IMF egy egyszerű hitelező. A hiteleket felvevők meg először örülnek, megkönnyebbülnek, aztán a törlesztéskor már kevésbé.

Ez szerintem síma pénzügyi tranzakció, és felesleges ráaggatni mindenféle érzelmi sallangot.

jjulie 2010.07.25. 09:37:10

@Szimba:

egy alkotmány, az valamiféle szerződés szerű dolog

namost a megállapodások értékét az szokta magszabni, hogy milyen szándékok húzódnak meg mögötte, nem pedig a betüjük

a mi alkotmányozónk az orbán viktor, igaz van valami testület is a háttérben, amibe belfért a stumpf is, nehogy valakinek kételyei támadjanak a viszonyokat illetően

szóval a mi alkotmányozónk az orbán viktor, aki egy liberálisnemzetipolgárijobboldalipopulistakeresztényreformátuskatolikus átváltozó művészprofesszor

jó stabil alap az alkotmányozósághoz

Szimba 2010.07.25. 09:41:17

videotar.mtv.hu/Videok/2010/07/23/11/Orban_ertekelt_mi_elemzunk__az_uj_kormany.aspx

Ez a Reggel műsorában hangzott el, Szentpéteri-Nagy Richárd kutató és Gyulai Attila politikaelemző magyarázták OV beszédét.

jjulie 2010.07.25. 09:47:54

@panelburzsuj:

szoktam nézni hír tv-t, de nem én vagyok a célközönség

nekem nem gyártanak műsort, be is vagyok sértődve

Szimba 2010.07.25. 09:50:28

@jjulie:

Erre azért lehet azt mondani, hogy már a rendszerváltás után módjában állt minden kormánynak, hogy az alkotmányunkat újraírassa.
Nem tették meg, pedig egyértelműen rossz volt az új helyzetben.

Az amerikai alkotmány mögött is állt államelnök (G. Washington), és persze ez egy jó név, de lehetett volna nálunk Gyurcsány is, aki megszervezi az alkotmány megfogalmazását.

Itt már csak akkor lehet bírálni a Fideszt, ha ez a fogalmazvány használhatatlan lesz.

Maga a cél önmagában jó.

Hiába nyüszögünk miatta.

László56 2010.07.25. 09:50:41

@török gábor: @AkarkiJ: @iThinkZ: @László56:

Szép vasárnapot Mindenkinek

Mosolyogva olvasom az elemző „Döntsük meg a kormányt !” próbálkozását. Mivel döntsük meg ? Az alkotmány népszavaztatásával. Hurrá megtaláltuk a spanyolviaszkot. Keressük a lehetőséget. Persze csak játékból. Mint ahogy az elemző megpróbálja nekünk a blogbeírása végén megmagyarázni. „ Hogy lesz-e ebből valódi, tétre menő politikai küzdelem, nem tudom. Ezzel a bejegyzéssel és a fenti idézetekkel csak az volt a célom, hogy bizonyítsam: akár lehet is.„ Írja az elemző.

Blogának a posztjaiban viszont annál komolyabban foglalkozik a lehetőségekkel. És nem csak játékból írja: „ szerintem erre a kérdésre felépíthető egy hosszú politikai kampány, amely folyamatosan napirenden tartja ezt az ügyet, s a végén még ezzel a kezdeményezéssel is él. ha valóban így lesz, az a fideszt védekezésre kényszerítené (miért nem akarja...) egy olyan téma kapcsán, amit nagy sikernek tervez bemutatni, s még az sem kizárt, hogy ezt megakadályozandó mégis maguk állnak a népszavazás élére. minden a nyomás erejétől függ. a mai ellenzék erre képtelen lenne, de a helyzet még változhat.”

Evvel feladta a még a látszatát is annak hogy elemzői tevékenységének a semlegességét megőrizze. Üdvözölni való hiszen az olvasói és foglalkoztatói már amúgy is régóta tudhatják hogy hova hajlik a szíve. Állampolgári jogát gyakorolta evvel. Miért is ne. Amivel azonban adós meredt nekünk olvasóinak. Ötvenhat nap után miért kell megdönteni egy kormányt ? Azt már tudjuk hogy mivel szeretné, de az még nem derül ki a posztjaiból hogy miért.

Én a magam részéről kíváncsi lennék a válaszra. Remélem hogy más olvasói is.

jjulie 2010.07.25. 09:57:10

a legnagyobb népbutitóktól sokat tanult az orbán

ez a duma, hogy nem kell tárgyalnunk, meg azzal tárgyalunk akivel akarunk, azt pedig hogy mit mondunk meg csinálunk itthon az csak őrá tartorik

szóval a nem tartható hiány meg a kósaszijjártó csődközeli dumák, és azok a szándékok amiknek a megalapozói voltak ezek a dumák, tárgyalások nélkül váltak azonnal köddé, ugyanist az indexek leszarják az orbánt és a bolondjait mindennemű tárgyalás nélkül, és ebből ért az orbán

jjulie 2010.07.25. 10:02:22

@László56:

te is az az orbánhívő vagy aki hisz csak két esetben hisz neki?

ha mond valamit, meg ha az ellenkezőjét?

ha mindig ugyanazt mondaná kiábrándulnál belőle?

az orbán pontosan tudja milyen agytérfogatod van, és mi fér bele, neki meg csak ütemesen réznia kell a kolompot te meg követed

szép pár vagytok

jjulie 2010.07.25. 10:16:08

a nagyarányú adócsökkentési dumája is csak egy kolomprázás volt a birkái felé

19% csökkentönk 10%, ez nagy arány, majdnem ötven százalék

gyönyörű kolompolás

sárkányfő 2010.07.25. 10:40:18

@panelburzsuj:

Na folytatva a tegnapi csevejt: Tokfalvi remekül - és sajnos egyedül - elemezte az IMF-es újabb fideszes felsülést.

Én meg elemeztem, miért nem lesz folytatás ősszel.

Pár napja a Véleményvezéren volt erről egy buta poszt,amely csak gazdasági alapon tárgyalta a kérdés, oda írtam ezt meg. De a Véleményvezéren én persona non grata vagyok, folyamatosan cenzúráznak, mivel nem titkolom, hogy szerintem nem túl okosak, és ők ezt a netes mércével mérve kifejezetten visszafogott kritikát sem bírják (ami ismét őket minősíti, de mindegy is). Ez azért is vicces, mert soha sehol máshol nem cenzúráznak engem, még a legvadabb széljobbos blogoknak sem jut eszébe ilyen hülyeség, pedig őket aztán tényleg alaposan kiosztom néha.

Na de ez mindegy is, a lényeg hogy ezt is oda írtam eredetileg, kicenzúrázták, most ide másolom. Azért nem lesz 2. forduló ősszel az IMF-fel, mert....

"Orbánnak nem volt más választása.

A politikai érek - mint mindig - felülírta a gazdasági racionalitást.

Lehet az IMF hitelről beszélni úgy, hogy nem vesszük figyelembe az önkori-választásokat, de nem érdemes, amíg politikusok vezetik az országot.

Az önkori választás Okt. 3.-án lesz. Úgy volt, hogy az IMF Szeptember végén jön újra. Azaz a választások idején javában zajlana a tárgyalás.

Ez Orbán számára egy harapófogó lenne. Amit érthetően nem vállal fel. Ugyanis a tárgyalásokon színt kell vallani. Legalább egy erős közepes kompromisszum felé kell hajlani, különben megint látványosan hazautazik a küldöttség. És akkor dől a Ft meg a tőzsde. Talán pont a választás napján. Melyik politikus vállalna be ilyet?

A választások előtti napok, hetek mindenhol a világon a populizmus legvadabb tombolását hozzák el, nálunk is, és pont ennek a tökéletes ellenkezője, a tiszta gazdasági racionalitás az elvárás a másik oldalon, a küldöttség részéről. És ők se hülyék, most is kemények voltak, ha látják hogy választás van, ők is ki akarják használni a helyzetet.

Na ennyi, nem akart újabb, immáron 3. látványos pofont magának Orbán pont a választások közvetlen közelében."

török gábor 2010.07.25. 11:16:51

@László56:

Kedves László! kifejezetten méltányolom, hogy hosszan és érdemben próbál meg hozzászólni minden bejegyzéshez, ezért teszek egy utolsó kísérletet arra, hogy megértessem Önnel miben különbözik a "szeretném" és a "megtörténhet". amikor a meteorológus arról beszél, hogy a jövő héten esőre van kilátás, talán elhiszi, hogy ezt nem azért teszi, mert vágyvezérelt a gondolkodása. s talán Ön sem azt várja el tőle, hogy arról beszéljen, a napsütés vagy a záporeső a kedvence...

ha én egy témával foglalkozom, aminek esélyét látom, akkor hasonló megfontolásokból járok el. ettől persze még vannak preferenciáim, néha írok is erről, de felfogásom szerint egy elemző elsődleges feladata nem a politizálás. csak egy példa: ha esetleg beleolvas a választás előtti írásaimba, azokban látni fogja, hogy többször írtam a kétharmadról is, amit akkor valószínűnek tartottam. nem azért, mert őrülten bíztam benne, hanem azért, mert látható volt, hogy bekövetkezhet.

s bár tudom, hogy kevés esélye van annak, hogy Ön a következő bejegyzésnél nem írja le majd újra ugyanezt (megtörténhet), azért jó lenne (szeretném). :)

CSENDES 2010.07.25. 11:19:02

@jjulie: "Az IMF hitel kamatát nem egyszerű meghatározni. A Nemzetközi Valutaalapban Magyarország részesedése, vagy kvótája 1.038 milliárd SDR.
A hitelkeretből lehívott 4.2 milliárd SDR első részlet kamata 2.076 milliárd SDR-re 2.71%, további 1.038 milliárd SDR-re 3.71%, 1.099 milliárdos SDR után pedig 4.71%.
Ez az úgynevezett készenléti hitel 2010 elejéig, márciusig vehető fel, és a a törlesztést 27 hónapra kell megkezdeni negyedévenként 8 egyenlő részletben.
Ezt ugyanúgy mi fogjuk törleszteni, ami pénzünkből, így nagyon komoly teher fog a következő kormányra hárulni, akárki is legyen akkor kormányon"

Tehát az egész összegre nagyságrendileg cca.: 3,5 százalék

Ennél a pénzpiaci kamatok (kötvénykibocsátásból, vagy rövidlejáratú diszkontkincstárjegy kibocsátásából származó) magasabbak.

Hátrányuk, hogy amennyiben nincs befektetői bizalom (pl leminősítik az országot), jóval magasabb hozamot kell ígérni, hogy (egyáltalán) megvásárolják.

Legyszerűsítve talán ennyi.

Ordnassac 2010.07.25. 11:40:41

@Szimba: nos, Antall és Boross után minden ciklusban foglalkoztak az új alkotmány kérdésével.

A Horn-kormány idején volt ugye szintén alkotmány-előkészítő bizottság, ekkor hozták be az azóta hatályon kívül helyezett négyötödös szabályt, volt is egy 1996-os OGY határozat erről. Aztán a koalíciós viták miatt nem lett belőle semmi. Orbánék első négy éve alatt komolyabban felmerült, hogy a mostani alkotmányt picit módosítva és preambulummal ellátva 2000. évi I. törvényként fogadják el, ebbe az MSZP nem ment bele, nehogy Orbán nevéhez legyen köthető. Bár Medgyessy keveset foglalkozott az üggyel, 2004-ben bár az Igazságügyi Minisztériumban volt alkotmány-előkészítő főosztály, ami 2008-ig működött is, Somogyvári István vezetésével is.

A konszenzus mindig elmaradt, mert hol az egyik, hol a másik oldal köpött bele a levesbe (illetve '98-ban a koalíciós partner).

Szimba 2010.07.25. 11:49:18

@CSENDES:

Ha valóban nem venné fel a kormány ezt a hitelt, akkor az egyértelműen jelentené az államcsődöt? Vagy csupán kikényszerítené a további megszorításokat?

Miként kell ezt értelmezni gazdasági szempontból?

Én csupán a saját pici kasszámmal tudok számolni. És mivel ismerem a lehetőségeim, nem veszek fel kölcsönt. Azonban ez egy országra nem igaz.

Annyira szeretném látni egy év gazdálkodásának számait. Kiadás, bevétel, hitel, törlesztés lebontva egészen addig, hogy az adókból, mi jött be, és egyes beruházásokra mi ment el.

Nem lenne lehetséges, hogy egyes beruházásokat elhalasztana az ország? A 4-es metró szerintem nem létszükséglet, és még van néhány dolog, amik esetleg később is megvalósíthatók.

Ordnassac 2010.07.25. 11:49:47

@Ordnassac: bocsánat, 2006-ig működött a főosztály.

Szimba 2010.07.25. 11:51:27

@Ordnassac:

Nos, akkor valóban bolond lenne OV, ha nem használná ki ezt a kedvező helyzetet.
Az alkotmány minősége, tartalma most inkább a következő kérdés.

Szimba 2010.07.25. 11:59:21

@Ordnassac:

Ez nagyon izgalmas! Románia messze magasabb hiánnyal rendelkezik, mégis kap az IMF-től hitelt. Igaz, ők több adót vetnek ki az emberekre.

Kezd ellenszenves lenni nekem az IMF.

OV, ill. a Fidesz a választási ígéretek után nem teheti meg, hogy további megszorításokat alkalmazzon a választók rovására. Éppen elég az is, amit a Bajnai kormány végigvitt, és OV tulajdonképpen már hallgatólagosan elfogad.

A bankadó is érinteni fogja(feltehetően) a választópolgárokat, ám mégsem egyértelműen a tömegeket célozza.

A 3,8%-os hiánycélt állítja OV, tartani fogják. Akkor mi a probléma?
Az IMF nagyobb befolyást szeretne Mo. gazdasági életébe, a hiánycél tartásának módjába?

Ordnassac 2010.07.25. 12:01:31

@Szimba: maga az alkotmányozás lehetőségét senki nem is akarja elvitatni tőle/tőlük. Azonban az, amit OV immár csak ötfős tanácsadó testületének egy-két tagja mond, az nem túl biztató. (Legyen "műalkotás", "szerethető", "Szent Korona a törzsszövegben", "szmsz", "rövidebb a mostaninál".)

A 45 fős mamuttestület munkája meg majd kiderül, de év végéig nem sok idő van, hogy kidolgozzanak bármit is. Ennyi ember túl sok hozzá. Inkább csak megismerjük a pártok koncepcióit, de elsősorban a Fideszé lesz a fontos. (Vajon a KDNP-é mennyiben fog eltérni?) A többi meg marad jogtudományi érdekességnek. Persze a tévedés jogát fenntartom.

[nick] (törölt) 2010.07.25. 12:04:45

@jjulie:
amikor 12.5% volt a jegybanki alapkamat, és a jp morgan megüzente, hogy igazából semmilyen kamatszint mellett nem finanszírozza a hiányt, mert akkora az árfolyamkockázat, 300 forintból lehet 400 forintos euro is, és azt nem ellensúlyozza a kamat, nos ekkor az imf 5.5% mellett adott hitelt. a különbség annyi, hogy mivel az imf egy nemzetközi szervezet tagállamokkal, közte magyarország (lásd d209) ezért nem szabad felhasználású hitelt ad, hanem feltételeket szabnak. többnyire azt, hogy a hiányt expontenciális pályán csökkenjen. a bírálat többnyire az, hogy az árfolyam egy hibás szinten stabilizálódik, a megszorítások miatt csökken a belső fogyasztás, nő a munkanélküliség, a vállalatok paradox módon nem árat csökkentenek, hanem emelnek, a hiány újratermelődik.

és erre a valutaalap azt szokta mondani, hogy kokrét reformtervezetekre is vevő. szóval megfinanszíroznának egy kórház, vagy vasútkonszolidációt, feltéve, hogy a kormánytervezetből kirajzolódik egy legalább null szaldós működés. de ezt a kormányok nem nagyon szokták bevállalni, mert az ilyen általános közalkalmazotti sztrájkhoz szokott vezetni. és az imf nem arról híres, hogy le lehet térni az előre megszabott pályáról.

---

a jp morgan bankázat ez nem érdekli. ezekbe nem szól bele. neki éppen az a jó, ha nincs előre megszabott pálya, hanem árfolyamemelkedésre, és esésre játszva próbál nyerni. illetve abban érdekelt, hogy minél alacsonyabb legyen az infláció, és ehhez képest magasabban legyenek a kamatok.

tehát amikor a piac finanszíroz, akkor többnyire árstabilitás van, de nincs árfolyamstabilitás. amikor a valutaalap, akkor árfolyamstabilitás van, de nincs árstabilitás.

a probléma az, hogy az államháztartást egyensúlyba kell hozni. most az eladósodottság, és a kamatkiadások magas volta miatt többnyire lehetetlen elérni, hogy 0 legyen hiány. szerintem azt lehet tenni, hogy az államháztartás elsődleges egyenlegét (amiben nincsenek benne a kamatok) összekapcsolják a gdp növekedéssel. tehát 1% növekedés mellett 1% többletet terveznek, még egyszer úgy, hogy nem számoljuk a kamatokat. és ebből az 1% többletből töresztjük az adósságot. tehát a gdp arányosan 80% adósság akkor fog eltűnni, ha a gdp 80%-ot növekszik. ez elég hosszú idő, de járható pálya.

tehát ha jövőre 5% a kamatkiadás, és 1% a tervezett növekedés, akkor 4% hiánnyal számolunk. ha a vártnál magasabb a növekedés, akkor alacsonyabb lesz hiány, és ha a gazdaság nem növekszik a várt ütemben, akkor meg magasabb. ha van növekedés, akkor az eladósodottság csökken, ha meg nincs, akkor meg nő. de általában van, tehát így araszolunk előre. egy ilyen hosszú távú államadósság menedzselő csomagot simán benyelne a valutaalap.

ebben az esetben az állam, és a piac közvetlen kapcsolata megszűnne. ahogy azt a liberális gazdaságpolitika mondja. tehát a liberális elképzelés nem az állam, és a piac összefonódása, ahogyan ezt beállítják, mert ez az etatista gazdaságpolitika. majd felveszi az állam a kölcsönöket, és kinövekedjük a hiányt. és ez az, ami nem működik ott, ahol a népesség fogy, és a társadalom elöregszik. tehát ezt irán, vagy pakisztán tudja esetleg meglépni, ahol 25 év az átlagéletkor, és az államnak muszáj munkahelyeket teremteni.

itt az államadósságot hosszú távon kellene menedzselni, és az árfolyamot pedig olyan szinten belőni, hogy a devizahiteleseknek is éppen megfeleljen, és ne az import, hanem az export húzza a gazdaságot. a tescot mindenki szidja, mert több az import a polcokon, mint a hazai termék. de ez abból adóik, hogy a forint túlértékelt. szóval 300 forintos árfolyam mellett a szlovákok átjöttek ide vásárolni. na most ha van a valutalappal egy hosszútávú megállapodás, és a forintgazdaság nem szorul a piacra, akkor a jegybank olyan árfolyamot lő be, mivel ő az egyetlen spekuláns. és akkor figyelni kell a kereskedelmi mérleget, és a tőkemérleget. nyilván ha a tőkés 1 euroért kap 300 forintot, akkor könnyebben fektet be, mintha 1 euroért csak 250 forintot kapna. tehát a versenyképesség a monetáris politika függvénye. semmi köze a költségvetéshez. mert az újraosztás. tehát az társadalmi viszonyokat befolyásolja. ott általában egy haranggörbét kellene belőni, hogy a jövedelmek normálisan oszlanak el. ezt a játékot kell eljátszani:

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/83/Negbinomial.gif

Ordnassac 2010.07.25. 12:07:13

@Szimba: Gyurcsány is állított mindenfélét, hogy tartani fogja a hiánycélokat, aztán nem jött be. Bizalmatlanság van Magyarország felé.

Aztán Matolcsy sem egy garancia arra, hogy marad a hiánycél (növekedés mindenáron politikája). A vita - ha lehet hinni a híradásoknak - abból fakadt, hogy a kormány a bankadó idei szabályain nem akart változtatni. Bár Fellegi Tamás szerint egy piszlicsáré MÁV-finanszírozáson bukott el a dolog (ezt kevéssé hiszem).

Az IMF-nek így is van elég befolyása már a magyar gazdaságra (persze nem zárható ki, hogy növelni akarja), azonban nem hanyagolható el az sem, hogy a kormány épp a köhög a bolha-effektusban szenved, illetve, hogy a magyar gazdaságirányításban a diplomáciai érzék sajnos nem túl kifejlett.

Szimba 2010.07.25. 12:15:05

@Ordnassac:

Ollé! A tartalomtól én is félek!:)

Ez az előkészítő bizottság talán kicsit simít a szövegen.
Ha elsősorban a politikai választásra hasonlító hívószavak kerülnek első helyre, akkor lehet, nem lesz hosszú életű ez az alkotmány.

OV-t ismerve saját maga emlékművét is bele akarja süríteni, de előre még nem akarok sem félni, sem undorodni!

Ordnassac 2010.07.25. 12:18:04

@Szimba: jómagam is csak aggódom.

Szimba 2010.07.25. 12:19:29

@[nick]: Na, jó nem vagyok közgazdász, megpróbálom megérteni a mondandód. Aztán majd még kérdezek.

Szimba 2010.07.25. 12:30:51

@Ordnassac:

Vagyis kellene egy pénzügyekhez értő ember, ha nem is Matolcsy helyére, de legalább mellé.

Van a Fidesznek erre alkalmas embere?

tölgyes 2010.07.25. 12:30:53

@simonmondja.: Orbán soha nem volt híve a történelmi alkotmánynak.

tölgyes 2010.07.25. 12:34:54

@Ordnassac: Arról azonban csak utólag lehet nyilatkozni, hogy mi jön be s mi nem... Bajnai sl jött be ezért kell most a bankadó... ami míly meglep: nem tetszik a bankoknak... az jobban tetszene nekik, ha a maga és szimba pénzét szednék el.

Ordnassac 2010.07.25. 12:37:51

@tölgyes: persze, azonban a kormány ugyanezt a célt (eredménytelen tárgyalás, de megpróbáltuk és konstruktívak voltunk) elérhette volna, enélkül a kellemetlen mellékzönge nélkül. Jómagam sem örülök annak, hogy függünk t. k. az IMF-től, azonban a valós helyzetet nem lehet negligálni.

Tényleg, neked mi a véleményed Stumpf alkotmánybíróvá választásáról?

Szimba 2010.07.25. 12:38:47

@tölgyes:

Hess attól a pici pénztől, amit kapok!:)
Fél évi béremmel maradt adós a cégem. A tulajdonos igyon belőle sok tejecskét (utálja), és okozzon neki hasmenést!

Szimba 2010.07.25. 12:40:21

@Ordnassac:

Szapáry?

Ugye nem a szoc. idők szakszervezetis, feleségdarabolós Szapáry elvtársának a rokona?

tölgyes 2010.07.25. 12:41:03

@Szimba: Akkor pedig marad a bankadó.. meg a multik külön-adója.. hiszen az elmúlt 20 évben 200 milliárd dollárt vittek ki az országból nyereség formájában...Abban is benne van az Ön pénze.

tölgyes 2010.07.25. 12:42:01

@Szimba: Ne féljen! Magát nem fogja senki feldarabolni..:::))

nyünyüge 2010.07.25. 12:43:58

@Szimba:
A Tündérmanó megszólítás arra inspirál, hogy fenntartsam ezt a kommunikációt, így válaszolok, ha nagy késéssel is:).

Szerintem nincs igazad. A Fidesztől joggal megkérdezhető, hogy mintha megváltozott volna a véleménye a népszavazásról, mint egy törvény vagy egy program, esetleg egy új alkotmány legitimációjának növelésére alkalmas eszközről.

Hogy politikai szempontból most nincs rá szüksége, most hirtelen a képviseleti demokrácia bajnoka lett, az egy másik kérdés.
Persze minden párt úgy él a törvényadta lehetséges eszközökkel, ahogy akar. És úgy él vissza velük, ahogyan az adott helyzet kívánja és ahogy a törvények betűje és a lehetőségek megengedik.

Viszont ha egy párt (bocsánat pártszövetség) magát erkölcsileg többre tartja mindenki másnál, akkor talán egy ilyen kérdés okkal feltehető.

A pártszövetségről jut eszembe, olvastam a Pálffyval készült interjút a Mancsban: "Egy szabadságpárti keresztény ember" címmel jelent meg.

Ebből megtudtam, hogy a "egy döntésképes politikai vezetés számára három fundamentum alapvető: voks, pénz és eszme. Ebben a pártszövegségben az utóbbi alapvetéseit a KDNP képviseli.

Na tessék nekünk és elkövetkező éveink, évtizedünk eszmei alapvetésének :(((!

tölgyes 2010.07.25. 12:45:44

@Ordnassac: Konstruktívan befekedtünk nekik.. igaz az elkúrt 13500 milliárd után nem volt választási lehetőség..Most némileg más a helyzet.. de ha Ön akar helyettük fizetni, akkor szervezzen mozgalmat az érdekükben.

Ordnassac 2010.07.25. 12:47:18

@nyünyüge: nocsak, Pálffy ellentmond az ideológiamentesség és -alkonyulás most propagált formájának?

Szimba 2010.07.25. 12:48:40

www.haszon.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=511&Itemid=27

A Haszon c. oldalon van egy interjú vele. Ott nagyon szimpatikusan nyilatkozik.
Amit a fekete és szürke gazdaságról mond, és a korrupciót illető kijelentései is jók.

Miért nem ő lett Matolcsi helyett?

tölgyes 2010.07.25. 12:49:32

@nyünyüge: A dolog nem így néz ki. AZ AB-nek volt egy döntése, mely szerint az alkotmány nem lehet tárgya a népszavazásnak... Én azonban azt gondolom, hogy a fidesz nem fogja meggátolni a népszavazást, ha amögött érdemi politikai szándék áll majd.

Ordnassac 2010.07.25. 12:50:29

@tölgyes: hmmm... elolvastad egyáltalán, amit írtam? Idézem megint: "persze, azonban a kormány ugyanezt a célt (eredménytelen tárgyalás, de megpróbáltuk és konstruktívak voltunk) elérhette volna, enélkül a kellemetlen mellékzönge nélkül". Itt most az Orbán-kormányra gondoltam. Nem volt szükség erre az asztalborogatásra, lehetett volna szimplán eredménytelenül lezárni az egészet, ha amúgy sincs szükségünk rá.

Szimba 2010.07.25. 12:51:05

@tölgyes:

Nem félek! Akkor már nem fogok semmit érezni, amikor a boncasztalon fekszem.

Szimba 2010.07.25. 12:52:31

@Ordnassac:

Mária keresztneve is van!:))
Jaj, ezek az arisztokratikus hagyományok is multságosak olykor.

Szimba 2010.07.25. 12:54:21

Tegnap óta mindenki kissé ideges, meg morgós.

Julienek is szívesen adnék egy adag Béres Magnéziumot.

Ordnassac 2010.07.25. 13:00:03

@tölgyes: az utólagos burkolt és a nyílt alkotmánymódosítás és az új alkotmány megerősítése más kérdés.

Idézek a 25/1999. (VII. 7.) AB határozat indokolásából:

"A kifejtettek alapján alkotmánymódosítási kérdésekben sem kizárt a népszavazás elrendelése, de az a népszavazásnak csak olyan formája lehet, amely nem ad módot arra, hogy a népszavazás átvegye az Országgyűlés alkotmányozó hatáskörét és nem zárja ki azt, hogy az Országgyűlés döntsön az Alkotmány megváltoztatásáról. Az ügydöntő (megerősítő) népszavazás elrendelésére csak az Országgyűlés alkotmányozási (alkotmánymódosítási) eljárását követően kerülhet sor."

tölgyes 2010.07.25. 13:19:23

@Ordnassac: Ott volt a tárgyaláson???Akkor meg honnan tudja, hogy mi történt??De még egyszer: ha Ön fizetni akar a bankok helyett, akkor indítson erre mozgalmat.

tölgyes 2010.07.25. 13:20:26

@Szimba: No de élve..! Úgy az igazi a boncolás::))

Ordnassac 2010.07.25. 13:25:51

@tölgyes: te ott voltál? ;-) Akkor meg miért tartod azt a védő álláspontodat, amit? Na látod! :-)

Ami azt illeti: Orbán azt nyilatkozta Berlinben, hogy igazából nincs is szükség erre a hitelre (holott korábban még arról volt szó, hogy pár hónappal meg kell hosszabbítani). Akkor lehetett volna így lezárni. Ismétlem: nem azzal volt a baj, hogy leálltak a tárgyalások (ha tényleg az az álláspont, hogy erre nincs szükség), hanem az ahoggyal. Diplomáciai hiba. Nem bűn, nem felelőtlenség, hanem egy diplomáciai hiba.

tölgyes 2010.07.25. 13:27:54

@Ordnassac: No akkor értelmezzük:
1. A népszavazás nem vonhatja el az alkotmányozói hatáskört az OGY-tól.
2.Nem zárja ki, hogy az OGY. alkotmányozzon
3.. Megerősíítő népszavazás csak az OGY alkotmányozása után.."

Vagyis a népszavazásnak alkotmány ügyében ennyi a joga. Az OGY megtárgyalja, elfogadja, akkor kérheti a megerősítését... Ez alig több mint a spártai népgyűlés és apám döntési joga családi ügyekben: Holdtöltekor jóváhagyhadta a döntéseket.

Ordnassac 2010.07.25. 13:33:54

@tölgyes: a politikai diskurzus a megerősítő népszavazásról szól. Más nem lehetséges. Ez a Fideszen fog múlni, soha nem is állítottam mást. Azonban nem igaz, amit mondtál, hogy az Alkotmányról nem lehet népszavazást tartani. Lehet, csak éppen korlátozottan.

tölgyes 2010.07.25. 13:35:09

@Ordnassac: Én annyi tudok, hogy a szerződés amit az IMF-fel kötöttünk egy dolgot vállal: legyen a hiány 3,8 %. Ezt a kormány vállalja... arra nem született megállapodás, hogy az az hogyan történjen... Nem is értem azt amit Ön mond!!

Azon túl mit is emleget az IMF? a költségvetés bizonytalan.. mert az állami vállalatok...Igen ám, de amikor az ÁSZ, A Költségvetési Tanács a 25 fős közgazd. csoport ezt jelezte 2009 őszén-telén, akkor az IMF a kormánynak szavazott. .. ezen aggodalmait nem tartotta fontosnak megfogalmazni... most meg előáll vele. (Ezt az IMF helyi rezidense ismerte el.. az észrevételek szövege pedig olvasható volt..)

A mostani utólagos korrekcióra pedig azért került sor, mert a Bajnai féle csapat nem tartotta a hiánycélt... mindenki 4-4,5%-os hiányról beszélt (állami vállalatok nélkül).. akkor azonban az IMF épp úgy kussolt mint 2006-ban Almunia... Kussolt "rugalmasan":). Ha kérdi tőlem mi lesz?? Akkor szerintem októberben kirúgja, vagy visszahívja a helyi rezidenst és rugalmasabb álláspontot képvisel.

tölgyes 2010.07.25. 13:41:03

@Ordnassac: A politikusok diszkurzusa lehet, hogy arról szól, de az itteni hozzászólások (azok nem kis része) nem arról szólnak..Orbán pedig nem zárta ki a népszavazás lehetőségét..csak jelezte: ebben a tárgykörben nem örülne neki..

Ordnassac 2010.07.25. 13:46:57

@tölgyes: IMF-ügyben elbeszélünk egymás mellett, szóval ezt nem érdemes igazán folytatni. Közelebb az álláspontunk, mint gondolnád.

Ami a népszavazást illeti: a keveredést a kommentekben én is észrevettem, épp ezért _is_ idéztem az említett AB határozatot (ha szükséges, a "népnevelés" jegyében idézni fogok más kapcsolódó AB határozatot is :-) )

Ordnassac 2010.07.25. 13:54:13

@Szimba: www.mti.hu/cikk/2010/07/25/hoffmann-_uj_kozoktatasi_torveny_es_nemzeti_tanterv_jovo_oszre-491460

Nem tudom, hogy olvastad-e már? Nem vagyok oktatási szakértő, úgyhogy majd igénybe veszem az itteni tanáremberek segítségét.

Ordnassac 2010.07.25. 14:00:19

www.mti.hu/cikk/2010/07/25/baka-_megszunhet_a_harmadfoku_buntetoper-491471

Na erre kíváncsi leszek. A közig pernek tényleg szüksége lenne külön eljárásjogra és nem a Pp-re támaszkodva. A harmadfokú eljárás megszüntetésével már picit gondban vagyok.

porfelhő 2010.07.25. 14:09:15

Nem szeretem a HIR. Tv-t, de megnéztem ma de. OV-ral készült interjut. A Kálmán O. interjujával egy napon nem lehet emliteni.
Tavaszra lesz új alkotmány, a német alkotmányhoz hasonlitotta OV.

AkarkiJ 2010.07.25. 14:26:05

@jjulie:

"tudja itt valaki, hogy ez az imf úgy generálisan most akkor jó, vagy gonosz dolog ?"

Nagyon leegyszerűsítve az IMF alapvetően egy furcsa, "multifunkciós" intézet. A föld egy csomó országa tagja, országok szokták összedobni a pénzét, országoknak ad pénzt, ha máshonnét már nem tud az adott ország pénzt szerezni.

Kényelmes a finanszírozó országoknak, mert lehet hogy alacsonyabb a kamat, de az IMF-nek vissza szokták fizetni a kölcsönt. Kb., mintha egy becsődölt vállalkozó utolsó mentsvárként elmenne a maffiához kölcsönért. Adnak és te visszafizeted.

Eszköztáruk bőven rendelkezik nem teljesen tiszta megoldásokkal is, hogy elérjék amit akarnak.

Mi is kértünk pénzt, mi is kaptunk. Igaz, ennek nagy részét nem költöttük el, hanem csak mutatóba van nálunk, hogy a piaci források eléggé megbízhatónak találjanak minket. Ennek is van persze ára.

A speciális helyzet miatt persze joga van beleszólni dolgokba, javasol irányokat, amik azért valahol a mi érdekeinkkel is egyezhet. Nem engedik azt, amit eddig csináltunk, pláne a görög balhé után. Mi viszont szerettünk volna még több pénzt, hosszabbítani, megújítani a keretet. Ők elmondták a javaslataikat (100mrd bankadó 200 helyett, élőmunkaterhek csökkentése, vagy korábban a vagyonadó kivetése).

Aztán egyszer csak hazautaztak, és jött a melldöngető duma, hogy nekünk nem is kell további hitel, így hogy képzelik, hogy beleszólnak a dolgokba. Ami tényszerűen lehet hogy igaz, ha nem veszünk fel hitelt, nem szólhatnak bele, de hát épp mi akartunk tőlük még több pénzt.

OV-nek mozgástér kell, de minden ilyen lépésével csökkenti azt. Miért? Az ország érdekében? Nem, a népszerűség érdekében. Az új stratégia, a profit-államosítás, eléggé ellenszenves módszer, de talán elfogadható lenne, ha ott lenne mellette egy gazdasági program, ami mutatná, hogy a meglévő lukak betömésre kerülnek, hogy nem fog elfolyni a pénz, hogy van értelme ebbe az irányba ideiglenesen menni.

De ilyen nincs. Ha 56 nap elég volt gazdaságpolitika szempontjából ahhoz, hogy elzavarja az IMF-et, akkor ahhoz is elég kellett volna hogy legyen, hogy kiszámolja, hogy ennek milyen következménye van az ország szempontjából, hogy ebből tényleg megbízható mozgástér növekedést tud kihozni. De ilyen nincs sehol.

Szerintem azért nem lett most nagyobb baj az imf elzavarásából, mert valamennyire stabilnak tekinthető a gazdaság helyzete, és mert kiváncsiak a sell gomb mellett ülők végre arra, hogy orbán mit is akar, mert számok nincsenek sehol.

Amúgy a románok is trükköztek imf-el, megpróbálták rájuk kenni a szart, hogy miért csökkentik a közszféra pénzét, amire imf közölte, ők ilyesmit nem kértek, azt kérték, hogy vagyonadót vezessenek be.

Nem jó az IMF-nek tartozni, de szerencsénkre az EU-ban vagyunk, úgyhogy szerintem nem annyira rossz az IMF gyámság, mert megvéd minket a saját hülyeségünktől. Bár most úgylátszik, a rutinunk kezd "győzedelmeskedni".

tölgyes 2010.07.25. 14:26:44

@Ordnassac: Népszavazás ügyben nem volnának ekkorák a hevületek, ha mondjuk ZG-is feketén fehéren leírja: ha lesz népszavazás, az arról szólhat, hogy megerősíti-e az OGY döntését...de itt vannak akik arról álmodoznak, hogy majd a történelmi alkotmányt a mai és az új közül lehet "választani"..:::)))

Ami az IMF-et illetiÉn visszataszítónak tartom az IMF magatartását, mert
1. Az nem fájna neki, ha az Ön pénzét szednék el.. az azonban fáj, hogy a banokok nyereségét kurtítja meg a kormány... Miközben a térségben nálunk dolgoznak a bankok a legnagyobb haszonkulccsal.. (Pl. a devizahiteleket is a számukra legkedvezőbb, legmagasabb árfolyamon számolják.. vagyis nem hajlandóak még meg se fontolni a közös felelősséget)
3. Arról is megfeledkezik, hogy a helyzetet nem ez a kormány kűrta el, hanem az elődje.. ez legalább is udvariasabb megértőbb viselkedést kívánna.
4. Arról se vesz tudomást, hogy előző kormány csontvázai még potyognak kifelé.. Pl. egy pici tétel kapásból Lesz úszó EB. A kormány vállalta a rendezvény támogatását..(olyan ez mint amikor Gyurcsány ígért uszodát.. azt semmit se tartott be..)de az időarányos pénzt se fizette ki.. Most aztán vagy előteremti az új kormány a pénzt vagy elúszik az EB... Nem sok a pénz talán csak 200 millió.. de ezt most a 80% már elköltött pénzen felül kell előszedni!!!

Ordnassac 2010.07.25. 14:27:11

@porfelhő: nocsak, akkor messze nem lesz rövidebb? Az alaptörvény/alkotmány preambulumában van szó Istenről. ["Isten és az ember(iség) előtti felelősségünk tudatában" <--- így indul a német alaptörvény preambuluma].

porfelhő 2010.07.25. 14:31:54

@Ordnassac:
Köszönöm szépen. Gondoltam, hogy tájékoztatni fogsz. Istent is emlegette OV. csak nem tudtam mindent pontosan megjegyezni, ezért nem is irtam többet a témáról.

AkarkiJ 2010.07.25. 14:34:11

@porfelhő:

Nem tudom miért eröltetik ennyire, hogy Isten benne legyen, de ha már ennyire akarják, akkor egyszerűbb lenne a himnusz első sorát beletenni, nem pedig kreálni megint valami sajátot.

porfelhő 2010.07.25. 14:37:27

@Ordnassac:
Köszönöm. Gondoltam, hogy tájékoztatni fogsz. Istent is emlegette OV. csak nem tudtam pontosan megjegezni, azért nem irtam többet róla. A népszavazásról ott nem volt szó.

porfelhő 2010.07.25. 14:38:41

Bocsánat. már megint kétszer küldte el a gép.

jjulie 2010.07.25. 14:38:52

@tölgyes:

az orbán és a bankok ügy

a bankoknak lehetőséget ad a törvényi szabályozás extraprofitot képezni sok módon, pl utólagos egyoldalú szerződésmódosításokkal

ha az orbán rendet meg igazságot akarna teremteni, mint ahogy ezet úton és útfélen hangoztatja, meg az embereket képviselni a gonosz ellen, - amit te mint orbánbírkája feltétel nélkül el is hiszel, - akkor bezárná az utólagos szerződésmódosítás jelenleg érvényes kiskapuit

esze ágában sincs, mert így a bankadóval legalább három legyet akar ütni egycsapásra a maga ravaszdi paraszt módján:

- gyors pénz szerez a szorult helyzetében
- populista bankellenes robinhoodként jóllakatja a barmai lelkét a tidet is beleértve
- a bankoknak megmutatja egy kicsit, hogy ki az úr
- lakosságot közvetlenül terheló adóbevételt közvetetten ér el

szóval neked mint fideszparasztnak is tetszik a vezéred csele: nem jó a közvetlen lakossági megszorítás, de a bankokon keresztüli közvetett sarc hurrá

fogjál kezet magaddal, és ne köls többet könyvekre, inkább add a hajléktalanoknak, had igyanak valami búfelejtőt, annak van értelme a te könyvvásárlásaidnak nincs

és még a multik által kivitt nyereségről írt szijjártó versedhez valami, mivel egy kalap alá veszed a bankkokkal öket

ha a tescó megtehetné, hogy utólag küld neked számlát, hogy fizess a múlt héten vásárolt parizer miatt még tíz százalékot, akkor egy kalap alatt lennének

amúgy a tescó sem vinné ki a nyereségét, ha érdemes lenne itt befektetnie, gondoltál már erre a szijjártó zsugorította agyaddal?

megkérdezted már a vezéredet, mit fog tenni az alkotmányozáson meg a nyilatkozatgyártáson kívül, hogy az itt lévő multik itt költsék el az itt termelt nyereségüket, sőt a világ egyéb táján szerzettet is ide talicskázzák elkölteni?

mi a szart tett közzé eddíg a te bálványozott orbán viktorod erről, meg az egyéb gazdasági terveiről?

vagy ha 8 év a tartalékok között eltöltött idő kevés volt ennek a kitalálására akkor mi aszarnak kérte hogy cseréljék be?

ezévi nyilatkozatai vázlatosan

- nem tarható a hiány, hogy lenne már tartható, ha áprilisra el van költve az évi tervezett öszeg kb 80%-a

- nem mondunk semmit a kormányalakítás előtt a gazdasági kérdésekről, mert a előbb össze kell számolni a csontvázakat

- csontváz letár titkosítva, és továbbraa sem mondunk semmit

- amit harsogunk az az hogy nem tarható a hiány, csödközeli a helyzet (következmény: árfolyamok azonnali szabadesésben)

- gyors nyilatkozathegyek: tartható a hiány, stabil az állam

- ráborítva az asztal az imfre és társaira, következmény újabb aazonnali árfolyamgyengülések

- nyilatkozat korrigálás: nem szükség imf hitelre, a szabadpiacról finanszírozott állam a nyerő

erről a 7 hónapos pályaívről egy kurva rossz szót sem szóltál eddíg

menj a picsába

jjulie 2010.07.25. 14:49:14

@tölgyes:

ha az uszó eb-re költött pénz nem térül meg, akkor rég le kellett volna fújni, legkésőbb úgy 56 nappal ezelőtt lett volna rá lehetőség

egy csomó város megrendezte volna

ha meg rentábilis akkor mi kakát kifogásolsz?

Ordnassac 2010.07.25. 14:49:44

@jjulie: commons.wikimedia.org/wiki/File:Leffenijmegen.jpg

Egy jó holland/belga apátsági sör a lehiggadáshoz! ;-)

porfelhő 2010.07.25. 14:50:08

@AkarkiJ:
Ezt én sem értem, már irtunk sok kemmentet erről, hogy tulajdonképpen a vallást is erőltetnék, vagy nem is tudom. Én azon is fel voltam háborodva, mikor napokig ott "ott keringett az Isten" a parlamentben. Ugy erőlteti OV. mint a NER. táblát. Tábla ügyben azt nyilatkozta, hogy cinikus a magyar.

JR69 · http://komlomedia.hu/ 2010.07.25. 14:50:29

@AkarkiJ: OV-nek nem mozgástér kell, hanem idő. Az ÖV-at nem bukhatja el. Elmondta a delegációnak, hogy a magyarok birkák, mindig is felülről mondták meg nekik mi lesz, és most is arra várnak , hogy felülről mondják meg nekik, mi legyen. Az új alkotmányos diktatúra kialakításához totális győzelem kell a forradalomban, és ehhez még az önkormányzatoknak is az ő irányítása alá kell kerülni. Ehhez kért időt, és majd utána szophat a nép :D
Mert ne reménykedjetek, hogy nem fog. Azért van.
Jó volt a hasonlatod: "...mintha egy becsődölt vállalkozó utolsó mentsvárként elmenne a maffiához kölcsönért. Adnak és te visszafizeted." Ha nem beledöglesz, ha visszafizeted, akkor is ;)

jjulie 2010.07.25. 14:54:10

@Ordnassac:

limonádét szürcsölök éppen, érdemi hozzászólás?

JR69 · http://komlomedia.hu/ 2010.07.25. 14:56:32

@jjulie: ne mérgelődj, inkább nézd meg a videókat. Lehet azoktól jobban felmegy a vérnyomásod :D

Ordnassac 2010.07.25. 15:01:09

@jjulie: igen: gondoltam, hogy kicsit lenyugtatlak, mert a p*csázással sokra nem mész és érdemi reakciót nemigen fogsz kapni. Persze, ha mindenáron rosszhiszeműségemet véled felfedezni ebben...

AkarkiJ 2010.07.25. 15:21:14

@JR69:

"Ha nem beledöglesz, ha visszafizeted, akkor is ;) "

Maffiás példát hoztam, de hogy színesítsem, a maffia más eszközöket alkalmaz, ha a vállalkozó egy szegény kis falúban él (dél-amerika), illetve mást, ha történetesen a királyi udvar egyik nemese (eu-tagország).

Ha nem eu tagország lennénk, akkor nincs kétségem afelöl, hogy nem csak a reálisan magyarázható leminősítést adták volna a minősítők, hanem azonnali eladást javasoltak volna. Mondjuk ha nem lennénk eu tagország, már rég bedőltünk volna :)

A jelen körülmények között nem a legrosszabb opció az imf segítség, és a javaslataik se biztos, hogy annyira rosszak, mert egy népszerűség-hajhász kormány könnyen sokkal rosszabb következményekkel járó döntéseket hozhat.

porfelhő 2010.07.25. 15:23:45

Aki még nem tudja: a kormány gyors munkatempója a "nemzeti vágta" nevet kapta.
@jjulie nem téged akarlak idegesiteni.

jjulie 2010.07.25. 15:28:38

@Ordnassac:

nem volt szépen felépítve és csattanósan befejezésve a monológóm?

téged gyözködni szokott a verseivel, mintha nem érte amit írsz

ezt megérti, akár a jobbikosok, el is oldalgott

Ordnassac 2010.07.25. 15:35:08

Ja, jut eszembe:

Hoplita és Ubul2000 nem tűntek el, de dolgoznak a nyáron. Üdvözölnek mindenkit és jönnek majd vissza. :-)

JR69 · http://komlomedia.hu/ 2010.07.25. 15:36:58

@AkarkiJ: Sztem ebben meg is egyeztek:

-Mit adtok az időért cserébe?
-Írjatok vmit rólunk, majd a devizahitelesek állják a számlát.
-De az nem fedezi a kieső hasznunk...
-Jó, akkor majd a választások után felvesszük a pénzt tőletek is, dupla kamatra. Így jó lesz?
-Legyen tripla. Áll az alku :D

ööö... lehet nem ez van a jegyzőkönyvekben. Vagy nem nyilvános? Akkor mindegy :D Lehetne ezt 80évre titkosítani? :DDD

jjulie 2010.07.25. 16:19:14

"Az is lehet persze, hogy az IMF-búcsúztatás inkább a hazai belpolitikai érdekeket (az októberi önkormányzati választásokon való erős szereplést, a Jobbik felőli kritikák tompítását) szolgálja, mindenesetre a több százezer devizahiteles, illetve az autósok az árfolyam pillanatnyi mozgásán folyamatosan érzik a kormányzati stratégia hatásfokát. A kormányfő szavai szerint az államnak nincs eszköze a forint árfolyamának garantálására. A forint végül azon a 288-as szinten zárt pénteken az euróval szemben, ahonnan indult hétfőn az árfolyam."

"A kormányfő szavai szerint az államnak nincs eszköze a forint árfolyamának garantálására."

tölgyes pajtás mit jelent ez a mondat?

nyünyüge 2010.07.25. 16:55:01

@jjulie:
Több helyen azt olvastam, hogy a forint ócsítása a kormány tervei szerint való. Logika van is benne, csak hát erre vannak finomabb, lassú megoldások is. Amik nem rontják az adósságkockázatot és amihez szép fokozatosan hozzá lehet szoktatni az érintett polgárokat.
Félő, hogy a szavazatmaximalizálás, a népszerűség megtartása minden más megfontolást überel - nemcsak ebben a kérdésben.

A a nemzetközi pénzvilág összeesküvése + Gyurcsány-Bajnai + meg Demszky-Hagyó mint bűnbakok dumával még jó ideig el lehet hallgattatni bankhitelesek esetleges elégedetlenségét.

tölgyes 2010.07.25. 17:00:05

@jjulie: Akkor meg miért nem fizette ki a költségeit Bajnai? Miért hagyta erre a kormányra? Hisz épp ez a baj. Vagy nem lett volna szabad bevállalni, vagy rendesen, ütemesen fizetni..

tölgyes 2010.07.25. 17:02:03

@AkarkiJ: Az IMF nem jótékonysági intézmény. Nekünk se ajándékozott egyetlen forintot se ingyen.. AZ ORSZÁG NEM IS KEVÉS KAMATOT FIZET A KÖLCSÖNÉRT... ezért a szerződésben vállalta teljesítenünk, kell. MI NEM MÓDOSÍTHATUNK EGYOLDALÚAN SZERZŐDÉST, DE AZ IMF SE!!!

tölgyes 2010.07.25. 17:04:18

@jjulie: Feltehetően nem is sokára szabályozni fogják a banki bevételeket is... de Ön akkor majd a bankok hasznát fogja siratni.. Gyurcsánnyal együtt...:::)))

nyünyüge 2010.07.25. 17:09:32

@tölgyes:
Kiabálás helyett varrjál gombot azokra az egymással gyökeresen ellentmondó, hetente, később naponta változó tartalmú nyilatkozatokra, amiket az Orbán kormány prominensei OV -vel az élen a választások kezdete óta mostanáig az IMF hitellel kapcsolatban mondtak.

JR69 · http://komlomedia.hu/ 2010.07.25. 17:15:45

@tölgyes: tényleg van kamat?
Az a 11,6 milliárd dodó, amit év elején ki kellett köhögni nekik az csak apró pénz :)
Az elmúlt 20 évben amit kifizettünk kamatra... na az má valami, de azt senki sem szellőzteti, mert akkor lenne nagy bégetés.
A kölcsönöket inkább azért kell felvenni, hogy fizetni tudjuk a kamatokat, nem azért mert tovább nyújtózunk, mint a takaró ér (persze azért az is benne van, de a kamatra valót se tudjuk megtermelni, ha az országban nincs pénz).

jjulie 2010.07.25. 18:57:41

@tölgyes:

te egy korlátolt címeres barom vagy, és mivel nem tudsz olvasni még mindíg nem értem minek vásárolsz könyveket

ha nem tünt volna fel a kommentemből, és a bankok extraprofit képzése ellen vagyok de nem elsősorban az idióta bankadóval, hanem a gátlastalan tisztességtelen szerződésmódosítási és kartellezési és egyéb lehetőségeik miatt, amihez a te idióta szijjártótolmácsolt robinhood imitátor vezéred nem akar hozzányulni, mivel ő legalább akkora gennyzsák mint a bankok

olvasd el a kommentemet mielőtt írsz nekem te nagyokos fideszimádó szijjártótanítvány

tölgyes 2010.07.25. 18:59:09

@JR69: Tényleg van kamat.. Tehát nem tesznek velünk olyan nagy jót.. még akkor sem ha kölcsönre a gyurcsányék sorozatos elkúrásai miatt került sor.

tölgyes 2010.07.25. 19:01:24

@jjulie: Látom már megint sikerült tárgárkodnia! Mosta akkor írjam ide válogatás nélküli szavakkal, hogy Ön meg milyen... Most a bankadó miatt siránkozik.. amikor meg a profitot csökkentik amiatt fog siránkozni.. Miért teszi ezt?? Mert csak ennyi esze van.

tölgyes 2010.07.25. 19:02:54

@JR69: Sőt ha még azt is leírjuk, hogy profit formájában mennyit vittek ki az országból.. Még a nagy guruk is belesápadnának akkora összegekbe...:)

tölgyes 2010.07.25. 19:04:01

@nyünyüge: Ellnetmondások??? Én nem olvastam ilyen nyilatkozatokat.. de majd Ön felvilágosít..:::)))

jjulie 2010.07.25. 19:46:56

@tölgyes:

te nem tudom minek nemvezzelek, szijjártótanítvány most elmagyarázom utoljára: a banki extraprofit ellen vagyok, de nem úgy hogy ez először érkezzen be a bankokhoz mindenféle gennyesség segítségével, és utána vegye eltőlük a robihood imitáror orbán, hanem úgy, hogy ne legyen lehetőségük úgy gennyeskedniük a bankoknak mint most

most akkor én a bankokat síratom te csökkentképességű szijjártótanítvány?

hanyszor irjam még le hogy felfogd te fideszmintaparaszt?

jjulie 2010.07.25. 20:39:19

@tölgyes:

a te imádott bandád mit kezdeményez annak érdekében, hogy nem csak az itt képződő profit fektetődjön be itten, hanem még a máshol harácsoltat is ide talicskázzák?

volt már errefelé ilyen korszak

mit tett közzé a te imádott bandád, mi a terve, hogy ez megforduljon?

JR69 · http://komlomedia.hu/ 2010.07.25. 21:03:27

@tölgyes: És továbbra is ki fogják vinni.
Szerinted lesz olyan tökös legény OV, hogy szembeszálljon a bankokkal ténylegesen (ahogy jjulie is szeretné), vagy továbbra is asszisztál a kifosztáshoz, csak előtte megfőzi a maga (és tsai) gulyását a hirtelen fellobbant forradalmi tűzön?
Tudod utoljára Kennedy akarta államosítani a FED-et... a következményeket szted te is tudod. Ezt bevállalja Viktor (mármint államosítani a jegybankot)? Mert ha nem fexik be nekik, akkor...

jjulie 2010.07.25. 21:51:22

@JR69:

egy nagy szert lesz olyan tökös, neki elég ha lenyúl egy adagot az adókból, és lesz szobra, mint a nagy magyaroknak

kopogtató 2010.07.26. 00:10:24

2008-ban volt aktualitása a népszavazásnak, mert gyökeresen szembementek gyurcsányék azzal amit ígértek, és leváltó hangulat volt, amit jobb híján (akkortájt nem lévén ogy. választás) a Fidesz ügyesen népszavazás formájában kidomborított. Nem tudom, hogy az alkotmány módosításakor mi lesz, de jelenleg nem látom a leváltó hangulatot (ebben a fázisban furcsa is lenne), tehát elméletileg el lehet ismerni a népszavazás intézményének jogosságát, de minek, ha most lettek megválasztva, és épp azért, hogy gyökeresen változtassanak. Ha majd ők is éveken át mást csinálnak, akkor vegyük elő a népszavazást. szerintem.

nyünyüge 2010.07.26. 06:34:40

@tölgyes:
Ne legyen lusta. Keressen bármelyik, Ön által elfogadott hírportálon az "Orbán Matolcsy IMF" szavakra az elmúlt 60 (56!) napos időszakra.

tölgyes 2010.07.26. 16:03:37

@nyünyüge: Ön pedig akkor olvasgassa a The Times-t és Guardiant.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.09.01. 22:27:51

„Nem gondolom, hogy lesz belőle. (…) Nem vagyok a híve. (…) Azért választjuk meg a képviselőinket, hogy a mindannyiunkra tartozó fontos kérdéseket eldöntsenek, és csak kivételes esetekben forduljanak vissza a választópolgárokhoz.”

Ha az alkotmányozás nem kivételes eset ebben az országban (61 éve volt utoljára) akkor nem tudom mi lehet az.

Villy 2010.10.03. 19:17:12

Síjjártó ugyanazt a mondatot ismételgeti 10*. Nem százas.

Villy 2010.10.03. 20:41:16

Meggyes bukik!!!!!!!!!!!!!!!
60%-os feldolgozottság, és 2/3-on a szívárvány-koalíció!
süti beállítások módosítása