Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) bajnai gordon (15) Bajnai Gordon (2) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) Fidesz (2) fidesz (130) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) gyurcsány ferenc (49) Gyurcsány Ferenc (1) habonyizmus (1) Habony Árpád (1) habony árpád (2) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) Heti Válasz (1) heti válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) jávor benedek (3) Jávor Benedek (1) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) Jobbik (1) jobbik (76) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) karácsony gergely (3) Karácsony Gergely (1) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) median (1) medián (9) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) Mesterházy Attila (3) mesterházy attila (34) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) mszp (104) MSZP (1) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) orbán viktor (114) Orbán Viktor (9) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) Schiffer András (1) schiffer andrás (9) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) Simicska Lajos (2) simicska lajos (3) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szijjártó péter (6) szíjjártó péter (1) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) veszprém (1) Veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
22:38

Július közepén arról írtam, hogy Bajnai Gordon nem lesz az egységes baloldal közös miniszterelnök-jelöltje. Ma az is kiderült, hogy Mesterházy Attila sem lesz. Leginkább azért, mert ma úgy néz ki, hogy nem lesz közös jelöltje a baloldali ellenzéknek. Ha jól értem a történteket, akkor ezt az előválasztást egyik jelölt sem nyerte meg, azaz - a politikában nincs döntetlen - mindkét jelölt elveszítette.

496uj.jpg

(Fotó: NOL/Kurucz Árpád)

Nem visszalépés, hanem előrelépés – indokolta mai javaslatát Bajnai Gordon az ATV-ben. Ugyanitt Mesterházy Attila arról beszélt, hogy tárgyalás helyett mostantól a versengő forgatókönyv érvényesül. A lényeget azonban Gyurcsány Ferenc fogalmazta meg: „ennek nagyjából most akkor vége van”.

Olvasom, hogy sokan máris találgatják, vajon Bajnai közvélemény-kutatásos javaslata, vagy Mesterházy előválasztásos replikája valósul-e meg. Nekem úgy tűnik, hogy ezek a javaslatok önmagukban érdektelenek, mert már nem a megegyezés szándéka fogalmazta meg őket, egyik fél sem gondolja igazán komolyan, hogy lenne esély a megvalósulásukra, hanem sokkal inkább a tárgyalási helyzetből való kimenekülés, a felelősség árhárítása motiválta a feleket.

Az előválasztás – egészen pontosan az a folyamat, amely tavaly októberben Bajnai bejelentkezésével vette kezdetét - amúgy lehetett volna a balodali ellenzék komoly erőforrása, amelynek végén a győztes – aki ilyenkor tényleg mindent visz – egy jelentős siker után nézhetett volna szembe a hivatalban lévő kormányfővel. Ehhez képest most két olyan ember indul majd harcba, akik egyaránt komoly kudarcon lesznek túl, hiszen egymást sem bírták le- vagy meggyőzni.

Mindez természetesen nem jelenti azt, hogy a 2014-es választás eldőlt. Nyolc hónap sok idő, sok minden történhet még, másrészt pedig a 106 választókerületben – ahol a választás valójában el fog dőlni - közös egyéni jelöltekre még van esély a baloldalon (ha ez sem megy majd, akkor valóban nincs mese, és a Fidesz akár négyötödöt is szerezhet). Ugyanakkor nem kérdés, hogy ilyen előzmények után a választásokig hátralévő időben Bajnainak és Mesterházynak is rettenetesen nehéz lesz a siker reményét keltenie. Valamilyen fordulat persze nem zárható ki, hiszen nem tudhatjuk, hogy miképpen reagálnak a felek a feltehetően most majd jelentősen  felerősödő „egyezzetek meg, különben...” típusú nyomásra. Ha azonban marad az, amit eddig és különösen ma láttunk, akkor mindkét párt és különösen mindkét vezető elkezdhet felkészülni arra, hogy mivel válaszol majd azokra a felvetésekre, amelyek a Fidesz esetleges újabb győzelme kapcsán a személyes felelősségüket firtatják. Ha így lesz, azt szerintem - bármit is gondolnak most a 2014 utáni politikai stratégiáról - politikai értelemben egyikük sem élheti túl.

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr995474037

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.08.25. 11:39:04

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Az előválasztás az elvett első választási forduló pótlása 2013.08.24. 18:52:44

Emlékszünk? Volt nekünk egy egész jó kis választási rendszerünk, amelyben az első fordulóban nagyjából mindenki nekifutott egyedül a választásnak (kivétel néhány nagyon szervilis törpepártot), a számokat látva a két forduló között pedig viszonylag kö...

Trackback: A vesztes mindent visz 2013.08.24. 11:52:03

Ma úgy néz ki, hogy nem lesz közös jelöltje a baloldali ellenzéknek.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aszekelyek 2013.08.29. 10:15:18

@dzsak: vannak dolgok..., hümmm. érdekes... Nohát, nohát... Azért tanítják az egyetemen ám, hogy minden kiderül egyszer.

Érdekes , hogy amikor Orbán feleségének szőlőjéről volt szó , piti összegről , támogatásról , akkor éppen úgy ítélték meg , akik megítélik , hogy pont az , pont akkor , pont a nyilvánosságra tartozik. Mondjuk ő meg is jelent többször a parlamenti bizottságuk előtt. Semmi nem történt de azt nagyon feltupírozta az ellenérdekelt fél. A kettős mércéjük csak ezt nem állhatta. mindenkinek lehessen itt földalapú támogatást kapni, nem is állampolgár , osztrák bérlőnek járjon, még több évig, ha már nem is bérlő... De Orbán feleségének semmit. Neki az a vacak szőlő sem.

Ferinek járt a MOTIM persze. Kapolyinak is minden. Alanyi jogon .
Na szevasz. Most dolgom van. Meg alibamáj is, az mszp kongresszusnak. Amikor csak elszedtek mindent a szegényektől.

dzsak 2013.08.29. 10:34:21

@aszekelyek: Te annyira sötét vagy, hogy a szentjánosbogár egy fénycsóva hozzád képest!

2006-ban valóban voltak olyan tételek, amit Barosso javíttatott, de most is vannak. Ez viszont a bolha esete az elefánttal.
2002-ben, amikor beléptünk az EU-ban, akkor valóban lényeges javítások voltak!

dzsak 2013.08.29. 10:37:13

@aszekelyek: "Azért tanítják az egyetemen ám, hogy minden kiderül egyszer."
Ami 80 évre van titkosítva, az 80 év múlva kiderül. Akkor majd elemezzük együtt......

dzsak 2013.08.29. 11:10:12

@dzsak: "2002-ben, amikor beléptünk az EU-ba".

Pontosítanék, nehogy félreértsd:
2003-ban írtuk alá a csatlakozási szerződést és jogilag 2004-ben lettünk EU tagok. De 2002-2003-ban folytak a tárgyalások az EU-val (jogharmonizáció, költségvetési adatok pontosítása, stb....) a csatlakozási szerződés aláírásáig. 2004-ben, amikor teljes jogú tagok voltunk, akkor egyből szégyenpadra kerültünk. De: Norvégia azért nem lép be az EU-ba, hogy ne kelljen a bűvös 3%-ot tartania. Mert nem az a fontos, hogy a 3% meglegyen, hanem az, hogy ha már hiányt generál a költségvetés, akkor olyat, ami a következő években visszatermelődik és nem állandóan emelkedik. Most ez a helyzet. Nincs beruházás, a hiány megint (még ha 3% alatt van is a GDP-hez viszonyítva) feléljük az államapparátus és nemtermelő szektorokra (ez pld a közmunkás is!)
Az Orbán kormánynak még az is megadatott, hogy az EU források önrészét sem neki kellett hitelből finanszíroznia, hiszen már a többség lekötött volt, és az előző kormányok vették fel a hitelt rá.(Önkormányzati adósságok nagy része) Az már más kérdés, hogy melyik beruházásra volt szüksége Magyarországnak.

menőmano 2013.08.29. 11:55:37

www.napi.hu/magyar_gazdasag/indiaban_targyal_szijjarto.563098.html

Hála égnek! Akkor most már biztosan, totálisan beindul a gazdasági növekedés? Vagy mégsem?

panelburzsuj 2013.08.29. 11:59:34

@Balt:

Azt gondolod, hogy alapjaiban különbözöl Rab Lászlótól - meg az összes "baloldali fanyalgótól", aki most betojt az "összefogás" törésvonalainak láthatóvá válásától?

Te is "gondolkodásmentesítő" gazdira vágysz - ők is.

Csak te kevesebb ideig bírtad a "gazdátlanságot", és a szadeszos kalandodból kiábrándulva azon melegében beálltál "jobboldali" tutulónak - ők meg még csak most szembesülnek igazán azzal, hogy kidűlt körülöttük az oltalmazó karám.

Balt 2013.08.29. 12:52:55

@panelburzsuj: No várjunk! A "szadeszos kalandom" akkor volt, amikor az SZDSZ a legradikálisabban elutasította az utódpártot. (Elég sokan lépre mentünk, ha megnézed a '90-es és '98-as népszerűségi mutatóikat pl.)

De nincs vész, még az E14 is felveheti ezt a maszkot, bár ehhez kissé visszás volt ez a fél év. :)))

panelburzsuj 2013.08.29. 13:10:25

@Balt:

Én ne nevezném "lépre menésnek" azt a választói magatartást, ami nem "rendeltetésszerűen" akarja használni a választottját.

Ki tudja, milyen egyéni sérelmek "megbosszulására" - de te is azon milliók közé tartozol, akik nem szerszámnyélnek, hanem bunkósbotnak "valót" keresgélnek a pártok szépséges bokrában.

dzsak 2013.08.29. 13:22:47

@aszekelyek: "Érdekes , hogy amikor Orbán feleségének szőlőjéről volt szó , piti összegről , támogatásról , akkor éppen úgy ítélték meg , akik megítélik , hogy pont az , pont akkor , pont a nyilvánosságra tartozik. "

Orbán feleségének a szőlőjével csak az volt a legnagyobb probléma, hogy Orbán azt mondta (egy taggyűlésen, ami nem volt taggyűlés), hogy "Ne mi nyerjük a legtöbbet".
Azaz, bebizonyosodott, hogy a támogatások nagy része politikusokhoz kerül. Sejtettük, de ekkor vált bizonyossá. Hogy Orbán dönt (ebben is, ő az ILLETÉKES ELVTÁRS)

A MOTIM az MDF-Kisgazda koalícióban került Gyurcsányékhoz. Ők akkor nem gyakorolták az orbáni hitvallást.

sanity 2013.08.29. 14:27:09

hvg.hu/itthon/20130829_Megallapodtak_nem_lesz_kozos_ellenzeki_mi

Erre valahol számítani lehetett az elmúlt napok cicaharca után.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.08.29. 15:06:17

@concret:

"Viszonylag közismert dolgokat írsz"

Ehhez képest itt is akadnak blogtársak, akik nemhogy nem tudják, de nem is hiszik el.

"Ha viszont a szabad piac általános jellemzőjeként elfogadjuk az egészséges túlkínálatot, akkor le kell számolnunk a "teljes foglalkoztatottság" kommunisztikus ideájával is."

Viszonylag közismert dolgokat írsz.

Ehhez képest a volt gazdasági miniszter, jelenleg Nemzeti Bank elnök a teljes foglalkoztatottságról ábrándozik.

Esetleg felvilágosíthatnád őt is, mert nagyon veszélyes az országra nézve, ha egy ilyen fantaszta van egy ilyen felelős pozícióban.

"Szóval magyarul a munkanélküliség szó ugyan nem jelent munkaerőhiányt"

Köszönöm szépen az egyetértést.

"A szavak egyszerű értelmezése szintjén,"

Bonyolultan értelmezve sem. Ha fizikus vagy mondhatod, hogy negatív gyorsulás, de attól az még lassulás marad minden értelmesebb ember számára.

Nevetségesek és komolytalanok ezek a próbálkozások a munkaerőhiány bemagyarázására, ezért kell a bevándorlás meg ilyenek. Nincsen munkaerőhiány, sem Magyarországon, sem Németországban, sem Európában, de még az egész Földön sem. Éppen te magyaráztad el szépen, hogy miért nincsen.

"ott a két jelenség (strukturális és területi eltérések közepette) mindig párhuzamosan van jelen. Csak az eredőjük törvényszerűen az aggregált munkanélküliség.

A német 5,4% nem csak irigylésre méltó, de elég jelentős munkaerőhiányt is takar, bizonyos ágazatokban, bizonyos szakmákban."

Azt apróságot ehhez a sokat hangoztatott "érvhez" mindig elfelejtik hozzátenni, hogy az, hogy egyes cégek, amelyek arra panaszkodnak, hogy nem találnak elegendő munkaerőt a legtöbbször csupán annyit jelent, hogy ANNYIÉRT nem találnak, amennyit fizetni hajlandóak érte. Létezik az az összeg, amennyiért találnának, de annyit semmiképpen nem hajlandóak fizetni, inkább keresgélnek, válogatnak félévekig.
Mert megtehetik.

"Persze, ehhez én nem értek - de tartok tőle, Te sem."

Beszélj nyíltan, ha a fociról akarsz beszélgetni!

Balt 2013.08.29. 15:08:25

@panelburzsuj: Apró szépséghibája az elméletnek, hogy pártlistán akkor is a Fideszre szavaztam, csak egyéniben az SZDSZ-re, amúgy az egyik plakátarcára. ('90-ben 2x, '94-ben az első fordulóban.) Azóta az SZDSZ nem élt a lehetőséggel, sajnálom... (Pedig még Retkes talán meggyőző is lehetett volna, de hát ott meg ugye Bokros... hát vele össze is jött a 2,67%.)

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.08.29. 15:12:13

@dzsak:

Na tehát a Templetonnak az erős forint (s így az erős magyar gazdaság) az érdeke. Mert ha gyengül a forint, akkor azon elbukhatják a kamatok hasznát, Így inkább csak akkor vonnák ki a pénzüket Magyarországról, ha már amúgy is elkerülhetetlenül nagyon nagy bajban lenne az ország.

Az kétségtelen, hogy ezt a nagy bajt a Templeton akár egyedül is elő tudná idézni, de a legcsekélyebb mértékben sem áll ez az érdekében.

panelburzsuj 2013.08.29. 15:14:03

@Balt:

És ez mennyiben cáfolja azt a föltevésemet, hogy a legnagyobb fütyköst próbáltad eltalálni?

panelburzsuj 2013.08.29. 15:17:39

@panelburzsuj:

Hogy "építőpárt" helyett még csak nem is valami teszetosza "protesztpártra", hanem virtigli "ütlegpártra" vágyódtál - és vágyódol most is?

Balt 2013.08.29. 15:17:51

@panelburzsuj: Annyiban, hogy egy SZDSZ-Fidesz kormányt találtam volna üdvözítőnek '94-ben (meg korábban). (Még szerencse, hogy ilyennek soha nem volt realitása...)

Balt 2013.08.29. 15:19:52

@Balt: (Viszont Tölgyessy a mai napig etalon a szememben.)

panelburzsuj 2013.08.29. 15:21:48

@Balt:

Milyen célra, kedves? Milyen célra kellett volna?

Piacépítésre - vagy bolsiverésre?

Mert ugye a "Nagy Szakadék" itt támadt benned - legalábbis saját szavaid tanúsága szerint.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.08.29. 15:46:06

@dzsak:

A mai újságban olvastam. Az év végére az ötszörösére emelkedik a bankszámla használat költsége a 2012-es szinthez képest az új adók miatt.

Ebből aztán bőven futja Orbánnak rezsicsökkentésre.

"Hogyan lehetne egy többségében magyar tulajdonú gazdaság?"

Nehezen, nagyon nehezen és lassan.
Ehhez alapvetően eltérő állami gazdaságpolitika kellene.
Alapvetően csupán annyi, hogy legalább egyenlő esélyeket biztosítson a magyar állam a magyar cégek számára.

A kivételezett multik számára biztosított adókedvezmények, adómentességek már eleve behozhatatlan versenyhátrányba hozzák a magyar cégeket itt, a saját hazájukban is.

Arányaiban a bevételeikhez képest a magyar cégeknek sokkal több adót kell fizetniük, mint a támogatott multiknak.

Erre jön rá - amúgy éppen ezért - az a magyar vállalkozó ellenes közhangulat, hogy minden vállalkozó adócsaló, miközben a multik milyen szépen foglalkoztatnak bejelentve.

Pedig csak annyi a különbség, hogy a multi legálisan nem fizet sok adót, mert megállapodott a magyar állammal, míg a magyar vállalkozó adót csal, ha életben akar maradni.

Az, hogy egy induló magyar vállalkozás a létező összes jogszabályt, előírást betartva nyereségesen tudjon elindulni és tovább fejlődni nagyon csekély valószínűségű.

Míg a multinak teljesen elengedték a nyereségadót, sőt még a magyar vállalkozások támogatására hazudott Széchenyi tervből is őket is pénzelték.

Nem mondom tehát, hogy a magyar vállalkozásokat kellene támogatni az adófizetők pénzéből, az nem kapitalizmus, hanem korrupció, de legalább olyan jogszabályi környezetet kellene teremteni, hogy ne legyenek hátrányban a külföldi cégekkel szemben. Legalább a saját hazájukban ne.

"A magyar tulajdonú vállalkozások (köszönhetően a nem innovatív tevékenységüknek) csak beszállítói oldalon lehetnek, az pedig determinálja az exportlehetőségeket."

Ez a multik érdeke, ezért a magyar állam is a beszállítói lét felé igyekszik terelni a magyar vállalkozásokat.

Az soha nem egy nagy üzlet, ha egy cég egyetlen másik cég megrendeléseitől függ.

Az igazi üzlet a világpiacra, a fogyasztóknak termelni, szolgáltatni, s másik cégekkel beszállíttatni.

Miért jó a multiknak a sok magyar beszállító? Mert bár adót nem fizetnek, de cserében vállalták azt, hogy fehéren foglalkoztatják a munkaerőt, így a multinál dolgozó magyar munkás fizeti szépen a SZJA-t. a járulékokat pontosan a törvény betűje szerint.

Ez azonban a multiknak dolgozó magyar beszállító cégekre már nem vonatkozik, hiszen ők nem kötöttek semmilyen megállapodást az állammal. Ettől még persze elvileg nekik is be kellene tartaniuk a törvényeket, csak ha ezt tennék, akkor nem tudnának versenyképes áron dolgozni a multinak. a multi hiába tudja, hogy annyi pénzből, amennyit ő fizet a beszállítójának nem lehet fehéren foglalkoztatni a dolgozókat, ez már nem az ő gondja, s nem az ő törvényszegése.

Okos, lehetne mondani egy szóval.

"Még azok sem tudnak forráshoz jutni, akiknek jó ötleteik vannak,"

Az ötletekkel Dunát lehetne rekeszteni. Az ötletek finanszírozása nem az állam dolga. Hanem elsősorban a kitalálóiké. Ha nekik nincsen pénzük, akkor befektetőket kell keresni, akik valóban látnak üzletet az ötlet megvalósításában, s ezért hajlandóak pénzt adni.

Az állami pályáztatásosdi, támogatásosdi a korrupció és a közpénzek ellopásának a melegágya. Teljesen más feltételek és keretek között szórja az állam a közpénzt az ötletekre, mint egy befektető, aki a saját pénzét kockáztatja.

Egy állami pályázatnál nem szempont, hogy abból profitot hozó vállalkozás legyen. Az a szempont, hogy a pénzt az előírásoknak megfelelően használják fel. Ha ez a feltétel teljesül, akkor a pályázó eleget tett a pályázati kiírásban foglaltaknak, az meg nem érdekli az államot, hogy soha az életben nem lesz esetleg az ötlet alapján létrehozott cégből nyereséges vállalkozás. Míg a befektetőket csak ez érdekli.

Szóval nem hiszem, hogy közpénzek osztogatásával lehetne felvirágoztatni a magyar gazdaságot. Ez inkább ellentétes hatású. Olyan gazdasági, jogszabályi, adó környezetet kell teremteni, hogy megérje Magyarországon vállalkozni, a magyar cégeknek is.

De jelenleg egy ugyanolyan vállalkozás kevesebb profitot hoz Magyarországon, mint máshol. Itt most a minden jogszabályt betartó magyar cégekre gondolok, természetesen nem a multikra, amelyek viszont a sokszorosát keresik Magyarországon, mint otthon.

Na ezen kellene változtatni, mert bizony minden kommunista mantrával ellentétben a tőkésnek is van hazája.

A multik nem azért vannak itt, hogy felvirágoztassák ezt az országot, s rájuk várva soha az életben nem lesznek Magyarországon magasabb munkabérek. Azok akkor lennének, ha sok versenyképes jól működő magyar tulajdonú vállalkozás lenne, akik meg tudnák fizetni a dolgozóikat.

A multik gond nélkül tudnák tartani a lépést, de maguktól sohasem fognak egy ilyen folyamat élére állni, mert az érdekeikkel ellentétes.

S hogy ez az út miért annyira nehéz?

Mert érdekeket sért, erős érdekcsoportok, idegen hatalmak érdekeit.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.08.29. 15:50:22

@dzsak:

Én nem hiszem, hogy a miniszterelnök-jelölt személyén múlna.

Eleve ez a kategória, hogy miniszterelnök-jelölt is csak egy átverés, hiszen a miniszterelnököt nem a szavazók választják. Hanem a parlament, amit semmi a világon nem köt ebben, azt választ miniszterelnöknek, akit csak akar., bármiféle miniszterelnök-jelöltes választási színjátéktól teljesen függetlenül.

Boross, Gyurcsány, Bajnai sem volt "miniszterelnök-jelölt" mégis miniszterelnökök lettek.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.08.29. 15:53:36

@6.Lenin:

Az 1990-es SZDSZ szavazók legalább kétharmada normális ember volt, akiket jól átvert az a párt.

De akik 1998-tól is arra a pártra szavaztak ... ők már egy nagyon más kategória.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.08.29. 15:57:22

@márta)):

"Furcsa, és érdekes? helyzet, hogy a szocialisták azt a Bajnai Gordont "támadják" aki" a szocilista párti miniszterelnöki lét után saját pártot alapított, de mégis megint újra a szocialista pártra támaszkodva akarna miniszterelnök lenni.

Szóval nem furcsa, és nem érdekes.

Ugyan miért támogatná a szocilista párt egy másik párt miniszterelnök jelöltjét,, amikor egyrészt lenne sajátjuk is, másrészt nyilvánvaló, hogy az a másik különcködni akar tőlük, de úgy, hogy közben azért maximálisan kihasználhassa az Mszp-t.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.08.29. 16:00:50

@dzsak:

Na igen, Kínában gyorsabban változnak - javulnak - a dolgok, mint Magyarországon.

Kínában az utóbbi időben jelentősen emelkedtek a bérek. Sok tekintetben már fejlettebb ország, mint Magyarország.

De éppen te hivatkoztál az olcsó kínai munkaerőre, szóval ezzel a hozzászólásoddal saját magadat cáfolod meg, nem engemet, mert hittem Neked. :-)

dzsak 2013.08.29. 16:05:54

@Akitlosz: "S hogy ez az út miért annyira nehéz?

Mert érdekeket sért, erős érdekcsoportok, idegen hatalmak érdekeit. "

Ez az út azért nehéz, mert a magyar vállalkozások, akik politika közelben irdatlan pénzeket kapnak (kaptak) az alvállalkozóival (ilyen a KÖZGÉP, de ilyen a GANZ is), akik jellemzően magyar vállalkozások ugyanúgy bánnak, mint a multik a beszállítóikkal. Éhbérért dolgoztatják őket nyolcad, és tizedrendű alvállalkozóként. Sőt, van olyan, hogy ki sem fizetik őket (lsd Megyeri híd, ARCADOM, stb)
A rövid távú érdek: minél többet kivenni egy projektből, mert nem tudni mit hoz a következő 4 év.
Sorolhatnám.

dzsak 2013.08.29. 16:08:03

@Akitlosz: Azért a kínai minimálbér jóval alacsonyabb, mint nálunk. És nagy ország, térségenként is jelentős a szórás:-))

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.08.29. 16:08:16

@korábban ulrike:

"És mi történt szerinted ebben a 25 évben, ami a hosszútávú geopolitikai realitásokat megváltoztatta?"

Te mostanában cseppentél ide egy másik galaxisból?

Ugye nem várod el, hogy elmeséljem az elmúlt 25 év történéseit, csak mert te a világtól elzárva élsz, kivéve persze ezt a blogot?

Azért elkezdem, hátha mégis szikra pattan az agyadban

A vasfüggöny leomlott a Szovjetunió felbomlott és megszűnt, az Amerikai Egyesült Államok komolyabb versenytárs nélkül maradt ...

"A kapitalistázásod, bankározásod is igen csak ismerős. Zsoltika, Zsoltika, a lánykori neved nem Szabolcska?"

Anyáddal tévesztesz össze?

Akkor ezúton tájékoztatlak, hogy nem én szültelek erre a világra, nem az enyém a szégyen.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.08.29. 16:12:19

@dzsak:

Köszönöm a segítségedet.

Azért érdekes, hogy ezeket a dolgokat valaki nem ismeri, ennek ellenére nem csak, hogy itt hozzászól, de közben még magas lóról is beszél a nála tájékozottabbakkal.

dzsak 2013.08.29. 16:16:41

@Akitlosz: Pontosítanék: Gyurcsány volt miniszterelnök jelölt, 2006-ban, még vitázott is Orrbánnal. Horn Gyula nem volt, mert a választások előtt az SZDSZ azt mondta, hogy olyan kormányba nem vesz részt, ahol Horn Gyula a miniszterelnök. Aztán a választások után lettek. A közmondás szerint ezek szerint van az a pénz.....

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.08.29. 16:19:35

@concret:

"és még olyan feltűnő momentum is, mint Napoleon időszaka valójában hatástalan intermezzo csak"

Egy jó nagy frászt!

Napoléon ténykedése máig hat, mégpedig az egész világra, s ez így lesz a jövőben is, visszafordíthatatlanul.

Napoléon visszafordíthatatlanul előremozdította az egész emberiséget.

Elviszik a kukádból a szemetet?

Köszönd hát a francia forradalomnak és Napoléonnak!

Mert előtte ilyet ugyan nem csináltak.

De az egész mai kontinentális európai jogrend is elsősorban a Code Napoléonra épül.

Csak nem literben, méterben, kilogrammban mérsz, számolsz?

Már nem is írom kinek köszönd.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.08.29. 16:24:51

@korábban ulrike:

"Mert én nem igen."

Tőled nem is elvárható itteni bemutatkozásod után.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.08.29. 16:49:24

@aszekelyek:

Azért az, hogy az ember mit tud elsősorban nem azon múlik, hogy milyen iskolákba járt, hanem azon, hogy mit tanult meg.

Az emberek tudásának a többsége nem iskolákban tanult dolog.

Akit érdekel valami utánajár, megkeresi, megtanulja.

Vagy csak úgy ragad rá az életből.

Az iskolákban tanult tudás jó része pedig az életben használhatatlan tudás.

Szóval azért ma már a "szabad világban", az internet korában inkább múlik az egyénen, mit tud, vagy mit akar tudni, mintsem az államhatalmon, illetve az általa irányított közoktatáson.

Nem mindenkiben van meg a belső igény, hogy tájékozódjon, informálódjon, illetve ez az igény különböző mértékű és különböző irányultságú az emberekben.

Amúgy éppen ezért lehet az emberek közössége sikeres, sikeresebb, mint a tagjainak összessége, mert egyik ember ehhez ért, a másik meg ahhoz. Munka- és tudásmegosztás van.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.08.29. 16:54:33

@6.Lenin:

Szerinted ezek az Eggyüttesek libsik?

Nekem inkább vörösnek tűnnek ők is.

Például az a PM-es Scheiring hiába festi magát zöldre vagy akármilyenre, egy az egyben kommunista nézeteket szajkóz. Nem liberális ő, hanem kommunista.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.08.29. 17:06:06

@dzsak:

"Autópálya: a környező országokban az Önkormányzatok nem ragaszkodtak ahhoz, hogy a településre mindkét oldalon legyen lehajtás. Nálunk sok helyen igen."

Csak kettő lehajtó településenként?

Győrnél van vagy hat.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.08.29. 17:11:43

@dzsak:

Természetesen nem állami korrupció a helyes útja a magyar vállalkozások megerősítésének.
Az a közpénzek ellopásának az útja.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.08.29. 17:15:49

@dzsak:

Gyurcsány nem volt néveleges miniszterelnök-jelölt, mielőtt miniszterelnök lett volna.
Egyszerűen belső puccsal eltávolították Medgyessyt és a helyére tették Gyurcsányt.

menőmano 2013.08.29. 17:20:56

"A tegnapi szocialista elnökségi ülés után ma Mesterházy Attila és Bajnai Gordon bejelentette: koordináltan állítanak egyéni jelölteket, de külön listán indul a két formáció. Ezzel elérték: a baloldali ellenzéknek nem lesz miniszterelnök-jelöltje Orbán Viktorral szemben jövőre. "

Nincs ebben semmi különös, nincs ezzel semmi probléma. szerintem.
Világossá, egyértelművé fog válni a választásokon, hogy kik támogatják a Bajnai Gordont, s kik a Mesterházyt, illetve nevezettek pártjait.
A népek tudják, hogy melyik pártnak, ki lesz a miniszterelnök-jelöltje. Akik picikét (is) figyelik a magyar politikai eseményeket, mindennapjaikat itt, ebben az országban élik meg, netán mindennapi életminőségükben csak vegetálnak, miegyebek, - tudni fogják, hogy mi - mi lenne a nekik, avagy akarnak e változást, vagy nem.
szerintem.

menőmano 2013.08.29. 17:24:02

Bocsika) Ujjat vagy billengyüzetet kell cserélnem, úgy látszik.:(

"mi lenne a jó nekik" így akartam írni.

dzsak 2013.08.29. 17:24:38

@Akitlosz:
"Gyurcsány nem volt néveleges miniszterelnök-jelölt, mielőtt miniszterelnök lett volna.
Egyszerűen belső puccsal eltávolították Medgyessyt és a helyére tették Gyurcsányt. "
Igen----2004-ben.
De a 2006-os választásokon az MSZP listavezetője és egyben miniszterelnök jelöltje volt.

Zénón 2013.08.29. 17:28:08

@menőmano: Hát, tudod ... nem szeretnék most Orbán Viktor helyében lenni! ;) Megmondták, hogy "lesz magyar narancs" és úgy is lett!! :D

menőmano 2013.08.29. 17:31:03

Az MSZP elnöke és az Együtt-PM vezetője az ATV Egyenes Beszéd című csütörtök esti műsorának vendége lesz, egyszerre."

menőmano 2013.08.29. 17:35:24

@Zénón:

Már ne is haragudjon! de Ön kicsoda? vagyis millllyen alapon tegeződik?
Nyugi, nyugi, majd a népek eldöntik kit támogatnak jobban és kit kevésbé.
Úgy látom, egyébként totálisan jól szórakozik. mondjuk nem gond.

Zénón 2013.08.29. 17:42:01

@menőmano: Elnézést, nem volt szándékomban tiszteletlenül viselkedni. Amennyiben igényli, természetesen magázódhatunk.
Kérem ne tévessze meg a felszín! A lelkem mélyén zokogok!
Én is abban bízom, hogy a népek nem döntenek rosszul... még ha a történelem nem is igazolja túl gyakran. :(

menőmano 2013.08.29. 18:01:58

@Zénón:

Nem kell elnézést kérni.

***
Mondjuk a "valódi" életemben nem szokott túlzottan zavarni, hogy tegez e valaki, avagy magáz, persze hozzá tenném, hogy azért elvárom a tiszteletet, s hogy legalább valamennyire ismerjük egymást.
Csak picike pontosítás. semmi több.

hoplita 2013.08.29. 18:39:36

@Balt:
Na, várjunk akkor...
Engem miért nem tudtak átbaszni soha?
És mi is a garanciád, hogy most sem vagy úgy , igazán átbaszva?
Tudod, akit egyszer kígyó mart, az a gyíktól is félni szokott...úgy általában.
No de kivételek ugye vannak..:DDD

hoplita 2013.08.29. 18:50:14

@Akitlosz:
Nem.
Akik már 94-ben is a zsadeszre szavaztak, az is más kategória.
A petők, a gadók, a magyarbálintok és retek blankolt társaik már rég kimutatták a foguk fehérét...legalábbis akinek volt szeme-füle az észrevette.
Ezért is rühellem, amikor olyanok akarnak itt engem politikai éleslátásra oktatni, akik átbaszható faszfejek, igazi hasznos idióták.

hoplita 2013.08.29. 18:55:43

@Akitlosz:
Ugyan, Zsolti...
Szerinted milyen bérért dolgozik az a vidéki éhenkórász, amelyik munkájából nyolcszázért fokhagyma, meg póló kerül hozzád?

6.Lenin 2013.08.29. 19:57:08

@Akitlosz:

Elárulom, hogy 90-ig nem érdekelt különösebben a politika.
azt tudtam, hogy annak a rendszernek, amiben akkor éltünk, nincs hosszú élete.

(büntetlenül soha nem lehet többet lopni, mint amennyit megtermel az ember/állam). Kb ennyi volt minden , amit a politikáról akkor gondoltam. Mással voltam elfoglalva. a családommal, főleg.

azt is tudtam, milyen emberek is azok, akik akkor a regnálót támogatták. Közelről ismertem sokat közülük. A munkámból kifolyólag.

Alapjáraton azért már akkor is liberális/szabadság elvű voltam.
Jött az SZDSZ, félfüllel odafigyelve, gondoltam, na végre, 1 liberális párt. Uccu neki, be is akartam lépni, de...

Elmentem néhány találkozóra SZDSZ-es politikusokkal, kérdéseket is tettem fel nekik, és ezzel vége is lett a bimbódzó szerelemnek.
Hanyagoltam is a politikát, annak ellenére, hogy 90-92 között önkoris képviselő is volta. Lemondtam, mikor közelebbről is megismertem a valóságot.

azóta csak a partvonalról néha bekiabálok.

Nos, miért is írom, hogy a ballib, és libsik...

tulajdonképpen azok, akik elvek nélkül sorolják magukat bizonyos oldalakra. A libsik ennek a mocskosabb része, utálják a tőlük balra elhelyezkedőket (akik annak hazudják magukat). A kommunista meghatározás is illene rájuk, ilyenek se voltak még sehol a világon, csak annak hazudják magukat. Hazugnak 1formán hazugok.

1 közös tulajdonságuk van, különbnek képzelik magukat mindenkinél, miközben valójában hitványabbak bárkinél is.
Tőlük csak a nácik hitványabbak, de sok közös van bennük.
(mások iránti gyűlölet pl.)

elméletileg persze ezen lehetne vitázni, de engem mindig is a gyakorlat érdekelt. Milyenek is valójában.

Az elméletek a politológusoknak/és másoknak, a politikával foglalkozóknak való. ebből élnek (?).

Ők viszont soxor azt nem értik-nagy általánosságban-, a gyakorlatban miért is működhet olyasmi, amit még a könyvekben nem írtak le. Vagy másként van leírva. Sokaknak ez elég komoly/megfejthetetlen problémát jelent(het).
Miért is tud repülni a darázs, pedig elméletileg nem lehetne.

Röviden, szerintem ez történt 90-ben, és utána.

aszekelyek 2013.08.29. 20:02:05

@menőmano: hűha! Ezzel volt tele a mai sajtó , hogy addig rugdosták egymást , míg összefeküdtek.

@Akitlosz: Ez viszont biztosítja a rossz hiszeműeknek , hogy visszaéljenek a nem tudással büszkélkedők gyanútléanságával.
Azzal nincs baj , ha valaki máshoz ért , mint a szomszédja. Sőt.
Baj abból van, ha a tudását úgy használja , hogy abból a többieknek kára származik. Erről pedig azt állítják, hogy az jó lenne annak, aki a kárt elszenvedi. Szakértőnek merik nevezni. A baj ezzel van. Nyilván azért van kormány és erre hivatott intézmények , hogy lévén a tudás birtokosai megvédjék a rossz hiszeműek csapdáitól a jó hiszeműeket.

6.Lenin 2013.08.29. 20:04:47

Jól tippelt Tölgyes úr, hogy jött 1 illatos levélke.

Hónapokig pöcsöltek, aztán hirtelen megegyeztek, időt nyerve.

Meg kezdett már nagyon ciki lenni ez a balfaszkodás.

De, mit is vártunk, erre képesek, önállóan.

Mindig is tolni kellett őket valakiknek, hátulról.

6.Lenin 2013.08.29. 20:13:22

@hoplita:

Az igazi idióták akkor is hisznek valamiben, amikor történelmi példák sokasága mutatja, hogy már az is idióta volt, akinek elsőként buggyant ki az agyából.

aszekelyek 2013.08.29. 20:13:32

@tölgyes: nem kellett soká izgulnunk... Csak tupíroztak.

@Zénón: ferink kihirdette magát győztesnek . Ezek meg " kicselezték " -szerintük - Orbánt.

Magukat sztárolják.

dzsak 2013.08.29. 20:14:16

@aszekelyek:
"Nyilván azért van kormány és erre hivatott intézmények , hogy lévén a tudás birtokosai megvédjék a rossz hiszeműek csapdáitól a jó hiszeműeket. "
A politikában olyan emberek vannak akik soha az életben egy céget nem tudtak elvezetni piaci viszonyok között sem, nulla vezetési tapasztalattal (Vitézy BKK, de Orbán Viktor is, stb), akkor miben van a tudásuk?
HA minden 4 évben a minisztériumokat lecserélik az aktuális politikai sameszokkal, akkor miben van a tudásuk?
Az egész rendszer bűzlik a nemtudástól. Aktuális lakájok szolgálják ki az aktuális kormányokat, bár tudják, hogy rosszhiszeműen bólogatnak, a munkahely nagy úr. A közigazgatás speciális terület, nem piacképes tudás.
Pedig a közigazgatásban piacképes tudással rendelkező szakembereknek kellene ülnie kormányoktól függetlenül.

aszekelyek 2013.08.29. 20:20:52

@dzsak:

jó, hogy mondod. Amikor állítólag hozzáértők ültek ott, előtte, sok évvel a 2008-as válság előtt, úgy el szakértették MAgyarország jövőjét, hogy attól koldultunk. IMF-nél. Attól nem szakértő valaki, hogy érdekeltek azt kijelentik róla. A teljesítménye alapján lesz hiteles. Két Varga Mihály pénzügyminiszterség között én nem láttam ott jóhiszemű szakértőt.

mindenféle alakokat, erősen megkérdőjelezhető teljesítménnyel. nem, nem céget vezetünk. Ez egy ország.

Gyurcsány és kókadt igen, ők kijelentették, hogy szerintük úgy kéne vezetni , mint egy céget. A saját cégüket jól vezették, aaz országot meg a szakadékba. Nos, ők maradjanak a cégüknél. Nincs továbbmenet. BAjnai inkl. MSZP is. CSillag, bauer, kuncze detto. @Hepci: hajrá hepci!

hoplita 2013.08.29. 20:23:35

@6.Lenin:
Magadról beszélsz, nyuggergeci idióta?
Egy valóságos kisregényben leírtad, hogy faszfej voltál, buta, mint a sötét anyaföld és azóta még hülyültél is.

Most arra célozgatsz, hogy ugye én egy náci vagyok?
Mondtam már, nem haboznék el- és beismerni, ha az lennék, de nem vagyok az.
Te viszont egy segglyuk vagy, egy ingyenélő nyuggergeci és kötőféken vezethető barom...gémiklós, aki nő...igaz, te gyáva szaralak?

aszekelyek 2013.08.29. 20:24:22

@dzsak: Most olyanok ülnek. Csak nem tetszik, hogy nem a kottából játszanak. Mint bajnai. Aki attól ki van kiáltva valami géniusznak. Ahhoz éppen nem kell tehetség. Más kell. Szenvtelenség. Az van neki. Azért nem egy Széchenyi..

dzsak 2013.08.29. 20:30:18

@aszekelyek:
Annyira buta vagy, hogy a tök geniusz hozzád képest.
Képzeld el, volt ott nagyon sok jó szakember, pld a Bárándy is, de Oszkó is. Ha valaki, akinek hatalma van, de halvány lila gőze nincs a reálgazdaságról, az biztosan jó döntéseket hoz szerinted. De miről is beszélünk? Itt egyedül Orbán Viktor dönt, ő az ILLETÉKES (Lásd Dunaferr: Varga kijelentette, hogy nem avatkozik be a magyar állam, ez volt délelőtt, délután kormányülés, aztán azt mondta, hogy kivásárolnánk. Szerinted Varga Mihály szélkakas, aki változtatja a véleményét? Akkor Varga nem szakember, van szakemberebb, Orbán Viktor?
Összezavarodtam tőled. Tudod, Hende Csaba szakember, ő berendezkedett a körkörös védelemre. Még most is azt mondja, hogy jobbak vagyunk az USA-nál? Ez a szakember?

hoplita 2013.08.29. 20:52:32

@dzsak:
Kevered hendét Fürrel. Bár kétségtelen, hogy ez a golyófejű majom is ott lebzsel már a tárca körül és a parlamentben 23 éve.
A körkörös kicsit túlzás, a félkörös a reális...megjegyzem, aki gengszterváltás óta a honvédség körül megfordult, azt mind a Dunába kéne lőni, mert a hazaárulás minősített esetét követték el a hadsereg szétkúrásával.

hoplita 2013.08.29. 20:55:26

@dzsak:
Ja, bárándi, a zsidrák spionfióka miben is volt szakember?
A legutóbbi észlelhető böfögése a Jobbik betiltásának a teoretikus felvetése? Vagy volt valami más, említésre méltó?
Vagy oszkó?
Háát...profi módon játszotta ki az építési előírásokat, az tuti..:)

menőmano 2013.08.29. 21:09:58

összefeküdtek."

Hát! Ja! Van illyen, hogy némelyek azt mondják "összefeküdtek". Persze, kinél, kinél ennek más lehet a jelentősége. Pardon) jelentése. Én az ilyen szavakat utálom, s nem is használom.

Az más, hogy a politikai életben,- palettán, ki- kivel, köt egyezséget, ha úgy tetszik szövetséget, koaliciót. szerintem.

6.Lenin 2013.08.29. 21:10:41

@hoplita:

Őszinte leszek hozzád is, leszarom, hogy ki voltál/vagy/leszel.

Szerintem már ondó korodban is tisztában voltál azzal, hogy mi leszel. Nem is sokat változtál, az eddigiek alapján.

De, komolyra fordítva, mi zavar téged?
Megsértettem Budaházyt? (azóta nyivákolsz)

Talán nincs jogom azt gondolni róla, amit akarok?
Az, hogy neked más a véleményed róla, jelent valamit?
Neked biztosan, de tojok rá.
Lehet, hogy sem neked, sem nekem nincs igazam vele kapcsolatban, de ez sem jelent semmit. Nekem, biztosan.

Belőle is 12=1 tucat.

(bár valójában fingom nincs, mi a tosz izgat téged ennyire velem kapcsolatban. 1 biztos, nagy köcsög lehetsz, de ez sem változtat semmit, semmin).

szerintem.

dzsak 2013.08.29. 21:14:09

@hoplita: Nem mindegy? Egyik butább a honvédségnél, mint a másik. De székelyeknek nagytudású szakember.

tölgyes 2013.08.29. 21:29:20

@hoplita: Maga most is az "átbaszás" állapotában leledzik, csak észre sem veszi, hogy miként issza a föld trágyás sarát.:)

tölgyes 2013.08.29. 21:58:40

@6.Lenin: No de ki az a Budaházy?? Csak nem ő keveri azt szaros sarat amit hoplita nyeldekel?

6.Lenin 2013.08.29. 22:13:27

@tölgyes:

A gyurcsány korszak 1ik kedvelt figurája volt, néha megjelent itt-ott. Nem is érdemes róla sokat beszélni. azóta néma csend körülötte. Nincs már rá szüksége valakiknek, talán.

Valami hasonlót írtam ennek a zsebnácinak, azóta nyivákol. Ömlik belőle a trágárság. Valamit nagyon félrenéz ez a pacák.
Nyilván gyerekkori traumáit igyexik feledni. Rossz módszert választott ehhez.
Vagy nincsenek válaszai a feltett kérdésekre, vagy az a feladata, hogy lejárassa a jobbik szimpatizánsokat (nem, mintha kellene). Erről ennyit.

Jól ráérzett az illatos levélkére, hamar jött (?) is. Gondolom már igen tépték a kopsz fejüket a stratégák ennyi balfácánon.

Csak beveszik a Ferit is. Majd ő helyére tesz a dolgokat. Nemsokára jön Cusi is.
Lesz itt móka, kacagás.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.08.30. 03:49:27

@dzsak:

Csak az egy másik történet, nem az amiről én beszélek, s az általam elmondottakkal nem releváns.

Tudniillik azzal, hogy a miniszterelnököt nem a szavazók választják, hanem a parlament, így ez a "miniszterelnök-jelöltesdi egyszerű szemfényvesztés.

A parlament azt nevez ki miniszterelnöknek, akit csak akar, teljesen függetlenül a "miniszterelnök-jelöltektől".

Erre példa Boross, Gyurcsány és Bajnai.

Ne kezdjük elölről!

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.08.30. 03:58:47

@hoplita:

Azért nem egészen. 1994-ben a választások előtt még az "Mszp-vel soha" volt a hivatalos Szdsz program.

Ennek tudatában szavaztak rájuk, akik rájuk szavaztak.

www.youtube.com/watch?v=lYvb9vWWDs0

1994-ben az Szdsz még mindig antikommunistának hazudta magát.

Abban igazad van, hogy már előtte is voltak stiklijeik már 1989. óta, ( 4 igenes szavazás kifacsarása, lepaktálás az Mdf-fel Göncz Árpád nyakunkra ültetése választás nélkül, lefosva a népszavazás eredményét, taxisblokád stb. ) de az Szdsz nem utolsósorban azért tudott akkora szavazótábort gyűjteni 1990-ben és 1994-ben, mert antikommunistának hazudta magát. S csak az 1994-es választások után derült ki, hogy átverték a szavazóikat, s ők a legkommunistabarátabb párt.

Ezért esett csökkent le az Szdsz szavazótábora a harmadára 1998-ra.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.08.30. 04:02:26

@hoplita:

Bánom is én!

A pólógyártáshoz Kína már drága.

A pólókat már célszerűbb Bangladesben, Vietnamban, Pakisztánban gyártatni. Vagy Egyiptomban ha éppen nem lőnének.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.08.30. 04:15:34

@6.Lenin:

"Tőlük csak a nácik hitványabbak, de sok közös van bennük.
(mások iránti gyűlölet pl.)"

Biztos, hogy az gyűlölet?

Amit a vörösök összehordanak a "nácikról" meglehetősen elfogult.

Vegyünk egy hétköznapi állampolgárt, aki átlagos mértékben érdeklődik a politika iránt, Nincsen annyira oda érte, de nem is közömbös!

Itt él Magyarországon, itt született, magyar. Átlagos mértékben szereti a hazáját.

Egyszerűen csak él. Az idő telik az élettapasztalatai gyűlnek.

Szerinted milyen vélemény alakul ki benne bizonyos kisebbségekről a tapasztalatai alapján?

A "nácik", azaz a hazájukat szerető és féltő emberek, erre az élettapasztalatra építik politikájukat, ami a nemzet, mint emberi közösség egyszerű önvédelme.

Ilyen "nácik" nélkül az európai nemzetek évei meg vannak számlálva.

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2013.08.30. 04:17:51

@aszekelyek:

Szokták mondani a tudás hatalom.

Amúgy szinte mindent lehet rosszra és jóra is használni.

A tudást is.

aszekelyek 2013.08.30. 08:12:32

@Akitlosz: közhellyé vált és rárakódott a visszaélő rezsimek sorának mocska is de ettől azért ez még tény. :)

@tölgyes: a Mégjobbikok eleje..., ezt sem tudja ? :)) Nem vagyok boldog attól, hogy már az mno-, még bőven gyurcsány kormány idején kételkedve fogadtuk a nagy -che guevara szerüimázzsal felruházott B -t. Amik itt a romagyilkosságok mögött is felsejleni látszanak, nem sokat javítottak ezen a megítélésemen.
Minden esetre, A 2002-es hídfoglalási akció hőséről is kisülhet idővel, hogy egész máshol szervezett akció kulcsfigurája, mint azt láttatni akarták. Anno és azóta is. Nem zárnám ki. El kellett terelni a figyelmet és mással megetetni a népeket, hogy gyorsan megsemmisítsék a szavazatokat és ez ne lehessen vezető hír. ne ez tematizálja a közbeszédet. HAnem a hídfoglalás. NANAgyon jól emlékszem rá, hogy ahogy hírét vettem, azonnal felhívtam mind a két gyerkemet és rájuk parancsoltam, hogy ott maradjanak , éjszakára is, ahol vanak. Szerencsére unokatestvérnél és barátnőnél voltak. nem volt gond az ott alvás.

Az is érdekes, hogy is léptek fel akkor velük szemben és milyen rendkívül hosszú ideig húzták a dolgot. Már az igazságszolgáltatásban. Míg a tévé székház ügynél statáriális bíráskodással évekre ítéltek el fiatalokat. Semmit nem elkövetőket összefogdostak, letartóztattak....

aszekelyek 2013.08.30. 08:29:27

@Hepci: tudod, hogy aláírást gyüjtenek már egy ideje az alanyi jogon járó jövedelemért bizonyos körök? Komolyan is gondolják.....Pedig a nagyfarkú afrikai származású fiúkat nem is kellene megfinanszírozni adóinkból , állítólag túl sokan vannak....

aszekelyek 2013.08.30. 08:40:42

@panelburzsuj: Aki mindenkire lő , aki nem azt fújja amit ő , az meg terrorista. terrorizál...
Van egy olyan szintén kibírhatatlan attitűdöm , sokak számára, hogy nekem akár mindenkin lehet föstött céltábla , azért még nem lövök rá. Csak azért , mert mindenáron nekem kell igazamnak lenni... és persze ahatalom is mindörökké, ámen.. ..
Egy cél van, Orbánt eltakarítani. tudjuk, hogy ő a hatalomvesztésük kulcsfigurája. Valahogy úgy nézem ezt a "Külön 2014-et és szatellitjeit ,. amikre szétesett a ballik oldalnak valamiért tituláltak sokasága , mint azok , akik viszont igen.
Itt van mindjárt , akitől idéztem ezt a szellemes Külön 2014- összefoglaló nevet. Attól függetlenül , hogy erős kritikusa Orbánnak.

nekem is erős motívum a kormány támogatásánál, hogy a teljesítményen túl, nehogy még egyszer elorozhassák a hatalmat a különnnnnn2014 néven most épp futók, hogy megint megsemmisítsék a hazám jövőjét. Sok évre előre. Innen arra semmiképpen nem szabad menni.
Okosan, tárgyalva , konfliktust felvállalva nagyon sokat el lehet érni az Únióban is. Csak nem gyáva szarnak kell lenni hozzá.

aszekelyek 2013.08.30. 08:48:31

@Akitlosz: Igen, gyüjti maga köré az erősen téves megoldást kizárólag elfogadni tudókat. De ugye inkább előre tisztázzuk, ki a vörösöknek a náci és ki az, aki erőszakkal óhajtja a nemzeti érdeket védeni. Oátlagember is van olyan, sok is, ki csak egy konfliktus kezelési módot tud, képes gyakorolni és elfogadni. mert ezt látta.., amikor szocializálódott. Ezt pedig láthatta nem csak a vörösöknél de láthatta sok , egyébként magukat nagyon másnak meghatározóktól is.... nézzen csak kelet felé mindenki! igen, az arab világba... ki és mit is tesz ott és mennyire jó az a lakosság számára, bárki számára. Aki épp nem háborúzni akar. Hanem csak úgy élni. Mint egy átlagember.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.08.30. 12:11:39

@aszekelyek:
Ez is egy népszerű fideszes kampánymondat lehetne:
"Rezsicsökkentést és nagy farkat mindenkinek alanyi jogon."

tölgyes 2013.08.30. 14:10:01

@6.Lenin: Ferit is beveszik, hogy tovább nőjön a népszerűségük:), de talán még az Andort is, hogy legyen aki szervezze a 90 éven felüliek táncestjét és a Xénia láz hasznát is kamatoztassa.:)
Amint megírtam korábban: a megállapodás létrejött. Jött az illatos levél, de az is lehet, hogy "rászoltak" Mesterházy és Bajnai "fülére". Ez javított a kompromisszumkészségükön.:)
(Azt csak mellesleg jegyzem meg: ez ám az elemző:)!
Tudom, hogy ki volt Budaházy. egy senki, mint ahogy most is egy senki, vagy még inkább az.:) Ő volt Szabó Albert (Az Ő szülei a Fidesz elől Izraelbe disszidáltak, ő maga meg egy I-Ausztrál vegyes vállalat fönökeként Ausztráliába emigrált)nácivezér kiszemelt utóda.@aszekelyek: Nekem az tetszett, hogy nemzeti ünnep előtt direkt kiengedték, hogy csináljon egy kis balhét már végre. Így lehetett legkönnyebben borzongásra bírni a rettegő kórust.:(.

tölgyes 2013.08.30. 14:12:46

@Hepci: Már maga is nagy farokról álmodik? Miért nem kettőt kíván: egy jót meg a sajátját!

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.08.30. 20:47:02

@tölgyes:
Milyen bálba jár, Tölgyes, maszturbálba?

tölgyes 2013.08.30. 23:08:37

@Hepci: Húúúú!Ez még nekem is sok volt.:) Álmodozzon inkább a kettőről, hátha az egyik jó lesz:)

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.08.31. 09:11:03

@tölgyes:
Magának kétágú van, mint a villásdugó?
Nehogy tévedésből a konnyektorba dugja...

tölgyes 2013.08.31. 13:46:31

@Hepci: Nem kétágút ajánlottam magának, hanem hanem a sajátja mellé egy jót is:)!

graycivil 2013.09.01. 23:19:21

"Nyugodj békében, adósságnyomás-mérő!

A tárca technikai okokból, magas szoftverkarbantartási igénye miatt az adósságmérőt a jövőben nem üzemelteti tovább. "

vastagbor.blog.hu/2013/09/01/nyugodj_bekeben_adossagnyomas-mero

""Magas szoftverkarbantartási igénye" ... hát ekkora pofátlan hazugságot elég rég olvastam, úgyhogy mindenképpen ki kellett tennem ide a blogra :-))
Havonta egy darab számmal kellett frissíteni. Illetve elnézést, kettő számot kellett átírni. ŐRÜLETES karbantartást kívánt!"

Csak a saját hülyéik nyelik be ezt is!

Gyerekek, könyörgöm,...! F.Y!DESZ

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.09.02. 10:18:28

@tölgyes:
Kiterjedt kutatási eredmények vannak azzal kapcsolatban, hogy aki jobb farkat ajánl másoknak, annak problémái vannak a sajátjával.
Lehet, mégis ki köllene próbálni a konnyektort.
Tán felrázná...

panelburzsuj 2013.09.02. 10:34:21

@Hepci:

Nafene!

Mobil-kúrára küldenéd tölgyest és elvbarátait?

Dugjanak a kettőhúszba?

www.youtube.com/watch?v=UWFTZUKc5PQ

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.09.02. 11:09:42

@panelburzsuj:
A Biciklicselbe valamiért nem tudok kommentelni, így kénytelen voltam ezt az emelkedett szálat továbbfonni. :)

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.09.02. 11:14:03

@panelburzsuj:
Ezt nem ismertem.
Gyarapodik az Égi Zenekar...

panelburzsuj 2013.09.02. 11:45:59

@Hepci:

Ha Zeffert nem sikerült volna visszafordítani, már a fele odaát lenne.

Oszt majnem kortársak...

graycivil 2013.09.02. 21:48:29

Ógy látom, a NER-kompatibilis gyerkőcök kitermelésében ismét tovább lépünk egyet a 70-es évek irányába:

AZT TERVEZI A KORMÁNY, HOGY MEGTANÍTJA A DIÁKOKNAK, HOGYAN KELL EL CURO-T HÁTULRÓL NYALNI!

(Mert valószínűleg a szocialista takarékbélyeg mintájára tervezett takarékmatrica képes (képtelen) felén valszeg' az ő képe lesz.) :-))

2013.11.07. 21:23:12

Október 23-a óta tudom, hogy Bajnai egy utánzata annak, amit hittünk sokan róla...:(

aszekelyek 2013.11.07. 21:55:32

@Letícia: szia Letikém! éljenek a bunyevácok! Pontosan fogalmaztál:) Annyit tennék hozzá , hogy gyenge utánzata annak.

@graycivil:
gréczykém! aludd ki magad, mert egy mondatban kétszer írod, hogy valószínűleg, ..valszeg' ...- fáradt lehetsz.
Látom is magam előtt , hogy álmatlanul hánykolódnak milliók , mert az adósságnyomás mérőn havonta egyszer nem frissítenek két számot.... . Pont leszarják . jobb , ha tőlem tudod. álmatlanul hánykolódnak viszont sok más miatt. Mi a toszért nem bírnak összefogni, akik nekik a Kánaánt is beígérték, csak kergessék el nekik ők a zorbánt...
Azán vannak a 2500 perben állók a bankokkal... akik álmatlanul hánykolódnak, mert ennyire kretén bankokat nem is álmodtak, rémálmaikban sem. na, nemrég ment egy műsor, hírtv-n, ahol az ügyeletes ússággírrró fickó, a mindentjobbantud és bankpárti oldalról, elmagyarázta, hogy jajm, meraszegénybankok , millyenvesztességessek is voltak, mekkora tőkepótlást is kellett nekik ide betolni.. egyébként egy ősrégi dátumről énekelte ezt. amikor konszolidálva is voltak, kétszer... nagyjából egy árva hang nem volt úgy, ahogy ő ott nyomta de mint egy úthenger ám... Szakonyi lassan elbújhat mellette. No szóval, gréczykém, pont egészen más dolgok érdeklik a népeket, mint a te havi két szám frissítésed. A legtöbbjük nincs vele tisztában, nem is volt, hogy an hat az ő életére és nem is akarta nagyon megérteni, hogy az az adósság akkorára növesztve , a külső és abelső is, deviza is, mekkora púp is az ő hátán. mert az nem úgy küldi a felszólító levelet, mint a bank és a közműcégek. Hogy tegnapra és szó nélkül azonnal fizess hatcsilliót, mindegy miért. mert ők most azt akarják. Aláírtad, hogy bármikor bármennyit követelhetbnek rajtad. ezt mondta el csányi agresszolgánál. Ha lemaradtál volna.
süti beállítások módosítása