Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) Bajnai Gordon (2) bajnai gordon (15) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) fidesz (130) Fidesz (2) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) Gyurcsány Ferenc (1) gyurcsány ferenc (49) habonyizmus (1) habony árpád (2) Habony Árpád (1) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) Heti Válasz (1) heti válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) jávor benedek (3) Jávor Benedek (1) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) jobbik (76) Jobbik (1) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) Karácsony Gergely (1) karácsony gergely (3) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) medián (9) median (1) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) mesterházy attila (34) Mesterházy Attila (3) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) mszp (104) MSZP (1) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) orbán viktor (114) Orbán Viktor (9) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) schiffer andrás (9) Schiffer András (1) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) simicska lajos (3) Simicska Lajos (2) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szijjártó péter (6) szíjjártó péter (1) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) veszprém (1) Veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
13:19

A baloldalhoz tartozó politikusokkal, háttéremberekkel és egyéb szereplőkkel beszélgetve érdekes hangulatváltozást lehet tapasztalni. Miközben az általános várakozás még mindig a Fidesz elsöprő, akár a kétharmadot is meghaladó győzelme, az általános viselkedés pedig a kollektív bénultság és az egyéni útkeresés, meglepetésemre akadnak olyanok, akik komolyan hisznek abban, hogy a választás messze nem lefutott.

A vágyott szocialista forgatókönyv, amit több helyről is hallottam már, a következő: az MSZP képes lehet körülbelül ötven egyéni választókerületben nyerni, a Fidesz pedig a Jobbik és az MSZP várakozásoknál jobb szereplése, valamint az MDF-SZDSZ páros küszöb fölé erősödése miatt nem lépi át listán az ötven százalékot, s így éppen alatta marad az egyedüli kormányzáshoz szükséges 194 mandátumnak. Ebben a helyzetben a Fidesznek választania kell, hogy a „nemzetközileg elfogadhatatlan” Jobbikkal, a „kiszámíthatatlan mozgású és hátterű” MDF és társaival, vagy a „stabil és tárgyalóképes” MSZP-vel lép-e koalícióra. S akik erről beszélnek, körülbelül az előbb ismertetett jellemzésekkel, azok rögtön hozzá is teszik: a Fidesznek nem lesz más választása, mint megállapodni a szocialistákkal. S innentől kezdve nincs ördögűzés és felelősségre vonás, veszítünk ugyan pozíciókat – mondják -, talán Gyurcsányéktól is meg kell szabadulnunk, de (korábbi) német mintára nagykoalícióban intézzük tovább az ügyeket.

Ami az egyik oldalon remény, a másikon értelemszerűen halálos félelem. Fideszes fontos emberek között is akadnak olyanok, akik nem csupán a választói mobilizáció miatt hangsúlyozzák: itt még dolgozni kell, a választás még nem dőlt el. Olykor háttérbeszélgetéseken erősebben is fogalmaznak ezzel kapcsolatban, mint ahogy a nyilvánosságban teszik. Félnek a „rejtőzködő” szocialista szavazóktól (erről a Magyar Narancs eheti számában is érdekeseket lehet olvasni), akik a közvélemény-kutatások szépen alakuló adatait majd ismét rémesen eltorzítják a szavazás napján.

De vajon van-e bármekkora esélye ennek a forgatókönyvnek? Elképzelhető-e, hogy nem lesz a Fidesznek abszolút többsége, s lehetséges-e, hogy ebben az esetben az MSZP-t választja majd koalíciós társnak?

A válaszom – kivételesen – határozott. Szerintem mindez lehetetlen. Ennek a blognak már az első bejegyzése arról szólt, hogy a Fidesz józan számítás szerint nem veszítheti el (értsd: nem nem nyerheti meg) ezt a választást. Gondolkodjunk csak! Ha a Fidesz „csak” 176-50=126 egyéni választókerületben győz, ami ma rettentően kevésnek tűnik, akkor is csak 194-126=68 területi és országos listás mandátumra van szüksége az abszolút többséghez. 2002-ben 67, 2006-ban pedig 69 területi listás mandátumot szerzett Orbán Viktor pártja, s azt azért senki nem hiszi, hogy azokhoz a választásokhoz képest ne lépne lényegesen előbbre az ellenzéki párt. (S akkor még nem is beszéltünk az országos listás mandátumokról…)

Nem tudom tehát elképzelni, hogy a Fidesz ne alakíthasson egyedül (pontosabban a KDNP-vel közösen) kormányt, számára a kérdés sokkal inkább az, hogy meg tudja-e közelíteni a parlamentben a kétharmados arányt. Ha azonban mégis valamilyen előre nem látható, döntő változás miatt a Fidesznek csak mondjuk 190 mandátuma lenne (mint az MSZP-nek 2006-ban), akkor is kizárhatónak tartom, hogy a felmerülő alternatívákból az MSZP-vel való koalíciót válassza. Egy ilyen lépéssel egy pillanat alatt olyan mély hitelességi válságba és kormányzati csapdahelyzetbe jutna, amelyhez képest minden más opció kívánatosabbnak látszik. Bár szinte semmi esély nincs egy ilyen helyzetre, ha mégis így történne, szerintem a megismételt választás is jobb a Fidesznek, mint a lehetetlen nagykoalíció.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr771676732

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Törd a fejed! 1. 2010.01.17. 20:15:00

Már régebben is foglalkoztam fejtörőkkel, és most úgy döntöttem, felelevenítem ezt a jó szokásom. Az ilyen posztok (már amennyiben ezek posztoknak nevezhetők) annyiban lesznek különlegesek, hogy egy darabig (nagyjából egy hétig) moderálom a kommenteke...

Trackback: Plakátháború 2010.01.16. 19:42:31

Kellene a 2/3? Akkor ne csak elhitetni tessenek, hogy megszűnik a korrupció, hanem lássuk a szándékot is. Kérünk szépen egy törvénycsomagot, ahol a közszolgáknál épp úgy, mint a rendőrségnél, súlyozottan büntetik a hivatalból elkövetet...

Trackback: Hús és vér 2010.01.16. 16:17:27

Elmúlt két választásunk (2002, 2006) alkalmával olykor még az olyan felkészült politikai elemzők, mint Lakner Zoli, a vicces hajú Dolph Lundgren-alteregó, vagy éppen a mindig elfogulatlan Stumpf István is csak értetlenül álltak azelőtt, hogy az MSZP az...

Trackback: Lehet-e Fidesz-MSZP koalíció? 2010.01.16. 15:30:02

Bár szinte semmi esély nincs egy ilyen helyzetre, ha mégis így történne, szerintem a megismételt választás is jobb a Fidesznek, mint a lehetetlen nagykoalíció.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

váév építők (törölt) 2010.01.17. 09:36:17

jól mondta a cikk szerzője: a fidesz szó szerint " orbán viktor pártja".

amúgy ilyen feltételezésről cikket írni....vszínúleg nincs már más témája az írónak

török gábor 2010.01.17. 09:40:42

@Balt: de, egyszer véletlenül kimoderáltam egy hozzászólást, amelyre válaszolni akartam :)

@váév építők: talán majd lesz, mindenesetre igyekszem, ígérem.

balfék 2010.01.17. 09:49:19

Aki ebben az országban azt hiszi, hogy nem az történik ebben az országban, bárki is van névlegesen a hatalomban, amit a Csányi-Demján-Széles trió elhatároz az el van tévedve.

CubE 2010.01.17. 09:54:29

Mindenki elfelejti a kis pártokat. ők is vihetne el szavazatokat, a Fidesztől és az Mszp-től is. Akkor a fidesz még az 50% sem éri el :) huha!

levee 2010.01.17. 10:05:34

Kedeves Gábor! Ez egészen jó és érdekes cikk lett, ezen a szcenárión a jelenlegi politikai helyzetben a legtöbben szerintem el se gondolkoznak. Na és mi van akkor, ha az MDF (a sok kis párttal magában) kicsit többet elér, mint 5% (mondjuk 6-7%-ot, mint hajdan az SZDSZ), és a Fidesznek koalíciós "kényszere" lesz mondjuk a Jobbikkal? Szerintem a komoly szimpatizánsaiknak ugyanúgy veszettül nehéz volna kommunikálni azt, mintha az MSZP-vel (azaz magával az elszámoltatandó ellenséggel) paktálnak le.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.01.17. 10:18:51

Azoknak, akik hisznek abban,h a Fidesznek nem lesz 50%-a a parlamentben:

2006 januárban a Medián ezt mérte:
MSzP 44, SzDSz 3, MDF 3, Fidesz 47

median.hu/tablepopup.ivy?artid=92048cce-6c83-4a8f-af54-361171f38560

Egy kiváló szocikampány, és egy csapnivaló fideszkampány (+elveszített péártelnöki vita) után a tényleges eredmény: MSzP 43, SzDSz 6.5, MDF 5, Fidesz 42

A kampány hatása: MSzP -1, SzDSz +3.5 MDF +2 Fidesz -5

Most a kiindulóadatok 2009 december:

MSzP: 23, MDF+SzDSz 3, Jobbik 9, Fidesz 61

median.hu/object.463e6624-f1f3-483e-92fd-95674555adef.ivy

Tételezzük fel, h a Fidesz kétszer bénábban kampányol, mint 2006-ban, és ekkor 10%-ot bukik, azaz 51% a vége listán. Ám ez a parlamentben messze több: közel lenne a 60%-hoz. Arról ne is beszéljünk, h a második fordulóban van az ún. győzteshez húzás, illetve a biztos vesztes szavazóinak otthonmaradása, elpunnyadása.

Szóval, elképzelhetetlen az a szcenárió, h a képviselői helyek tekintetében ne legyen meg a Fidesz 50%-a.

török gábor 2010.01.17. 10:20:44

@levee: igen, egyetértek. már nem azzal, hogy "jó és érdekes", azt csak köszönöm, hanem azzal, hogy egy ilyen helyzetben - ami szerintem nem valószínű - egyszerűen csak rossz és még rosszabb választások vannak.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.01.17. 10:22:24

Az lenne érdekes, ha Fidesz és MSZP együtt sem érné el az 51% -ot:)
Azért ennek van egy valós esélye...

@balfék: Talán azaz egyetlen amit nagyon szeretnék látni,h a bankokat helyre rakják. Nem olvastam el a Jobbik 88 oldalas programját. Van benne erről szó?

Üdv:
www.kitvalasztanal.hu
Tippelős választási oldal

török gábor 2010.01.17. 10:23:39

@malac69 nemigazországi hisztidetektor (centi=85): 51 százalékos listás eredménnyel még akár a mandátumok kétharmada is meglehet - persze az egyéni győzelmek sokasága és egy kedvező megyei szavazateloszlás is kell hozzá.

beppe22 2010.01.17. 10:30:25

Ez már abszurd!
KI nevet a végén?!

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.01.17. 10:34:20

@tölgyes:

Kedves Tölgyes!

Írja: "Ön szerint ugyan miért ne kéne reagálni.. Miféle kivételezett helyzetet élvezne Ön szerint a Jobbik.."

Erre több ok is van:
Ad1. Olvassa el a tegnap megjelent Jobbik programot a jobbik.hu honlapon, és látni fogja, korántsem olyan szélsőséges, mint amilyennek a pártot beállítják. Ráadásul a legjobban hasonlatos a Fidesz elképzeléseihez. Vagy tud hasonlóbbat? És még azt is állítom, h - néhány délibábosan magyarkodó lózung mellett - még használhatóbb, reálisabb program is, mint a Fideszé volt 2006-ban.

Ad2. Nagyon elképzelhető egy olyan helyzet, amikor csak a Jobbikkal együtt van 2/3. Egy ellenséges Jobbik többet fog követelni a 2/3-os törvények megszavazásáért, mint egy korrekt viszonyban lévő

ad3. Egyáltalán nem zárható ki, h a Jobbik sokat fog pacifikálódni a parlementbe kerüléssel. Én nem hiszek a sarokba szorításban, mert az csak vicsorgásra kényszerít. Én abban hiszek, h oda kell állni elébük, és azt kérdezni: magyar barátom, te miért vagy mérges? El tudod mondani higgadtan?

Egyébként meg a zsidóság ELIT-jének viselkedése alapján nem csodálkozom, h egyeseknek elszállt az agyuk.

Ha leírom, h Pető, Eörsi, Magyar, Konrád, Horn G., Bauer, Gerő....stb... van köztük Önnek szimpatikus figura? Felőlem tágíthatja is a kört a zsidóság elitjében, csak kérem mutasson már fel egy-két pozitív figurát, pls!

Érti: ez az ELIT, ha eltűnik a közéletből, talán 80-as IQ alatt is értelmét veszíti a "mocskoszsidózás", ami persze így is értelmetlen.

Én nem tartom helytelennek a cionizmus, a Mazsihisz, vagy egyes zsidóságon belüli érdekcsoportok bírálatát, de a nyílt színi uszítás persze megengedhetetlen éppen úgy, mint az egyes körökről alkotott kép általános kiterjesztése a teljes zsidó identitású populációra. Elég differenciált, vagy már ez is zsidózás? (Bizonyosan az egyesek szerint. Ismerem őket.)

pannonfunk 2010.01.17. 10:35:37

Soha ne mondjuk, hogy soha, de azért annak a valószínűsége, hogy nem lesz meg a fidesznek az 50%-a, eléggé kicsi.

A sokkal fontosabb kérdés, hogy meg lesz-e a fidesz+jobbiknak a 2/3. És ennek nem is a négy évre van jelentősége, hanem az önkormányzati választásoknál.

Ugyanis, ha megvan a fidesz+jobbik 2/3, akkor elég sok szoci+mdf+szdsz (ha bekerul...) kepviselonek ugrik a mentelmi joga. Ha a jobbik nem szavazza meg a kiadatasukat, akkor a jobbiknak nem csak az oszi onkori, de a 2014-es parlamenti valasztas is elszallt. Ha ugrik a mentelmi joga sok szocinak, akkor megvan a tema oszig, es nem arrol fog szolni a politizalas aprilistol oktoberig, hogy miert nem nott a gazdasag 5%-ot fel ev alatt, es miert nem fizettuk vissza az osszes adossagunkat.

Ha viszont nem lesz meg a fidesz+jobbik 2/3, akkor menthetetlenul ellentamadasba lendul a klubradiotol a heti hetesen at a ballib gozhenger, es elegedetlenkedest fog szitani. Ami az oszi onkori bukasat jelentene a fidesznek.

Ami megint toketlen helyzetet allitana elo, hiszen az onkormanyzatok es a kormany nem azonos szinekben lenne kepviselve negy even at, amibol jonne a kovetkezo negy evre a toketlen teruletfejlesztes. Ami amugy az egesz orszagnak is rossz lenne, nem csak a fidesznek.

2010.01.17. 10:42:36

Az az érdekes, hogy még mindig mindenki csak arról beszél, hogy a Fidesznek vagy a MSZP-nek mi a jó vagy mi a nem jó!

Az emberek aszisztálnak a pártok győzelméhez, és tolvajlásához, mintha nem az ő pénzüket lopnák non-stop.
Kialakult a nagy Fidesz >< MSzP ellentét, már a Megyesi-Orbán korban, a sok hülye ember a saját családtagjaival is képes volt összeveszni miattuk, és közben katonaként kiállt a pártja mellett.

És ezalatt a pártok szépen nyugodtan tudnak lopni, 100 milliókat utalgatni, meg 100milliókat visszakapni állami megrendelésekből, és senki nem veszi észre hogy mi megy, csak azt hogy Hajrá Orbán! vagy Hajrá MSZP!

OLYAN ERŐVEL FÉLRE LETTÜNK VEZETVE HOGY AZ NEM IS IGAZ!
ÉS MÉG MINDIG SENKI NEM FIGYEL, CSAK ORDÍT HOGY MELYIK PÁRT EGYEN EGY F*SZ!

ÉÉÉÉBRESSSSZZZTTTŐŐŐŐŐ!

tölgyes 2010.01.17. 10:48:18

Kedves @Nazareus! No de ki korlátozza Önt a véleményalkotásban.??????
Az abszolut többség az egy szakkifejezés, amelyik azt mondja, hogy az 50%+1 szavazattól, van abszolút többság.. egészen 100%-ig.
Ez nem képezheti a vélemény tárgyát. Tudja olyan ez mint az 1 méter. Az 100 cm.. nem 101 és nem 99.. még akkor se, ha valakinek az a butaság jutna eszébe, hogy 101 cm...
2.A vélemény szabadságról szóló liberális jelmondat így szól: A hír szent, a vélemény szabad... Na most az abszulut többség definíciója, jelentése az "hír", "tény", amit nem lehet megváltoztatni. Önnek aztán arról lehet véleménye, hogy jobb lenne a 2/3-ad, 4/5-öd stb. Azzal legfeljebb vagy egyetértek vele vagy nem.

tölgyes 2010.01.17. 10:58:55

@terszim: Ha Bokros kapott 16 millát minisztersége után, akkor ott az évekkel volt baj! Végkielégítés ugyanis csak meghatározott szolgálati, köztisztviselői jogviszony után jár. Ezt nem kell összekeverni a felmentési pénzzel, ami egyébként ugyancsak az időtől függ. Tehát valakinek felmondanak akkor annak jár x hónap felmentési pénz+y hónap végkielégítés.. a szolgálati időtől függően. A Lajosunk viszont még két évig se volt miniszter...:::)
2. Ami a politikát és a szakmaiságot illeti: Itt az a baj, hogy a baj olyan mértékű, hogy politikai erőfészítés kell a kilábaláshoz. Mert nem csak az a baj, hogy a GDP arányos hiány 80 fölé kerül a kormányváltás idejére... Ez lényegében a belső eladósodást mutatja. Nálunk azonban az a baj, hogy a külső adósság már 120 fölött van.. ÉS EZ MÉG NAGYOBB BAJ!! --csak erről pártunk és kormányunk hallgat.A kettő együtt megszorításokkal, csomagokkal nem kezelhető, pénzügyi, gazdasági technikákkal, - amihez a Bokros ért - már nem kezelhető.

tölgyes 2010.01.17. 11:00:03

@Balt: Természetesen Önnek igaza van. Nem jár.. éppen a fent leírt okok miatt!

[nev] (törölt) 2010.01.17. 11:00:30

@Balt:
a minimálbéres foglalkoztatás a magas járulékterhek okozzák. és nem az adójóváírás. amúgy csak azt írtam le, hogy szerintem mivel érvelhetnek a szocialisták.

összességében én az szja-ról való rendelkezést preferálom. a felajánlható összeget radikálisan meg kellene emelni. direktben lehetne támogatni a közintézményeket, és a történelmi egyházakat.

első évben 10%, másodikban 20+20%, harmadikban 30+30%, és a ciklus végére 50+50%-ban lehetne rendelkezni az szjá-ról.

-- ez nagyrészt értelmetlenné tenné, hogy a háztartás jövedelmet eltitkoljon
-- megszűnhetne a minimálbér adómentessége
-- helyettesíthetné családi adókedvezményeket.

a nyudgdíjakat bruttósítani kellene, így a nyugdíjasok is rendelkezhetnének jövedelmük egy részéről.

-- ez a hálapénzt legális keretek közé terelné. a nyugdíjasok többsége az egészségügybe tenné ezt a pénzt.
-- megoldódna az állam és az egyház szétválasztása.

ez egy autonóm közintézmény hálózatot eredményezne, és az állam kiegészítő normatívát nyújtana azokban a térségekben, ahol nincs elegendő szja bevétel.

ennek forrása az lenne, hogy maguk a közintézmények is adóznak, tehát a közintézmények hoznának létre egy balos államot, ami ellentétben a ma centrális államfelfogással nem osztogatna mindenkinek, hanem a közintézményeken keresztül a rászulóknak.

természetesen ezt a balos államot politikai értelemben egy jobbos unió ellensúlyozná, ami nem társadalmi, hanem a gazdasági kérdésekkel lenne elfoglalva. az egységes belső piaci szabályozással.

aminek az egyik kulcs eleme a demokratikus és liberális adórendszer lenne. természetesen nem lehet az összes közteherről rendelkezni, tehát megmaradnának a fogyasztási, a jövedéki és vagyoni típususú adók.

de például a társasági adóról is lehetne rendelkezni közfeladatok ellátására. a szakképzést például teljes egészében piacosítani kellene, és a kutatás-fejlesztést is. tehát a piaci szereplők direktben felajánlhatnák a társasági adó egy részét a kutatólaboroknak, és a fejlesztőközpontoknak. stb.

[nev] (törölt) 2010.01.17. 11:03:39

@malac69 nemigazországi hisztidetektor (centi=85):
nem lesz második forduló. a fidesz az összes egyéni kerületet behúzza.

pannonfunk 2010.01.17. 11:04:02

@malac69 nemigazországi hisztidetektor (centi=85): A politikai elitből én sem tudok szimpatikus zsidót mondani, de pl. a tudományos elitből tudok, elég sokat.

pannonfunk 2010.01.17. 11:11:09

@[nev]: Elsőre tuti, hogy nem. Mondjuk a 176-ból behúz 80-at, 90-et elsőre, a maradékból meg pár kivételével az összeset másodikra.

tölgyes 2010.01.17. 11:24:35

@malac69 nemigazországi hisztidetektor (centi=85):
Kedves malac69! Sok dologban egyetértek Önnel!

1.Mindenkienk joga van megválasztania a pártpreferenciáit.
Ebből azonban következnek dolgok. pl. az, hogy minden párt szabadon bírálhatja a másikat, hogy ezzel is segítse a választókat a támogatni kívánt párt kiválasztásában...Tekintettel arra, hogy a Jobbik a fidesz számára vállalhatatlan dolgok mögé állt oda ezért bírálja a Jobbikot, míg a Jobbik is meglehetősen durva hangon bírálja a fideszt. EZ A HELYZET. Én pl. örülök, annak, hogy a szélsőjobb leválik a fideszről.. és annak is örülök, hogy a fidesz olyan politikát folytat, amelyik nem engedi meg, hogy ezzel a szélsőjobbal összemossák.E egy erős jobboldali-centrumban lévő párttal szemben alapvető követelmény.
3. Engem a programok szövege nem elégít ki. Én sok mindenben egyet tudtam érteni az MSZP programjával is.. kevésbé azzal, ami abból megvalósult... én a Jobbikot is azért utasítom el, ahogy és ami mellett politizál. A cigány-ellenessége, zsidóellenessége miatt, a militáns viselkedése miatt...
3.a Természetesen nem vitatom, hogy Pethő stb. olyan amilyen... de bennük nem a zsidóságot utasítom el, hanem azt amit csinálnak.. és olyan gazemberek mint a fenti urak a magyarok között is vannak szép számmal...
3.b A kormányzáshoz nem kell a 2/3-ad.. és nem kell adni azért semmit a Jobbiknak. Ha és aki a szükséges változtatásokat nem szavazza meg akkor nehéz helyzetbe kerül.. ráadásul a politika az érdekekről szól, amelyiknek a lényege a szavazatok maximalizálása.. és ez mindenkinek célja lesz. Ha Jobbik valódi érdeke a változás, akkor megszavazza azt amivel egyetért...pl. biztos feltételek nélkül szavazza meg a mentelmi jog felfüggesztését.. ha meg nem..::((( akkor vessen magára.

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2010.01.17. 11:29:16

Ha valaki tud egy olyan honlapot, ami részletesen elmagyarázza az országgyűlési választások rendszerét, küldje már el a 7788fido kukac gmail.com e-mail címre. Fogalmam sincs az egészről. Hogy osztják le az elveszett szavazatokat, hogy lehet egyéniben és listáról bekerülni stb. Köszi!

eino. 2010.01.17. 11:30:53

Valaki kérdezte itt, hogy mi bajunk az LMP-vel.

Épp a neten tevékenykedő egyik aktivistájuk nickje az, ami magyarázatot ad erre:

,,ORBÁN LÉPJEN HÁTRA , MLSZ elnöknek jó lehet!"

Nem, nem a változás igénye hozta létre őket (persze lehet erről beszélni bármennyit, hogy de igenis), hanem a Fidesz ellenében szerveződtek. Akkor, amikor lehetett látni, nem maradhat a SZDSZ-MSZP koalíció .

Engem mondjuk egy párt sem érdekel. Az érdekel, hogy legalább annyira lehessen normális életet élni, előre tervezni, mint 2001-ben. Orbánnal vagy Orbán nélkül. De hogy nem kiugrott szadeszosokkal , az biztos.

2010.01.17. 11:32:45

@Hivatásos beszólóművész: Ezeknek mondhatod. Magyarország polgárainak megakadt a lemeze, menthetetlenül a fidesz, és az mszp sávon.

mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2010.01.17. 11:33:59

lol, ez megvan?

www.korrupedia.hu/

Irány a netes korteskedés, sokkal olcsóbb.

Dugovics 2010.01.17. 11:54:27

Nem azért hozta létre a Fidesz a Jobbikot, hogy az MSzP-vel kormányozzon...

Cavintont a népnek !

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.01.17. 12:18:05

@tölgyes:

Kedves Tölgyes!

Pető és tsai kapcsán:

természetesen a magyar politikusoknak is legalább fele gazember, vagy majdnem az, de sajnos -ahogy pannonfunk is írja - nem tudok mondani olyan zsidó identitású politikust/közéleti szereplőt, akivel szimpatizálni tudnék, és sajnos ezt nem tudom nem észrevenni, mert X-ből X irritál közülük, miközben magam is egyetértek azzal (ld. megint csak pannonfunk), h a tudományos életben számtalan szimpatikus, számomra kedves ember tevékenykedik. (Név szerint is tudnék említeni párat az ELTE TTK-ról, de hagyjuk...)

Namostan, ez a politizáló zsidó ELIT majdnem mind abban a pártban gyűlt össze, amelyet - és ebben talán egyetértünk - a legkártékonyabb pártnak tarthatunk, pláne ha a méretéhez viszonyítjuk eme kártékonyságát.

Ezért mondom: ha egy zsidó politizál, akkor ott nekem is vannak fenntartásaim. (Mellékszál: Deutsch tevékenysége hasznos volt az országnak, a Fidesznek?) Nevezzük ezt az elmúlt 20 évből fakadó előítéletnek.
Ám sosem mocskoszsidóznék, és sosem általánosítanék, és igaza van: ez vállalhatatlan-->ezért szavazok (többek között) a Fideszre.

Jól látja azt is, a militáns jelleg is vállalhatatlan, továbbá az is, h a cigányság körüli anomáliékért szinte csak őket teszik felelőssé.

Orbán azt mondja, h "cigánybűnözés nincs, de bűnöző cigányok vannak".

Nos, ezzel nem értek egyet. Ha a cigánybűnözést a liberális belemagyarázás szerint értelmezzük, vmiféle genetikai adottságnak, akkor persze nincs, de ha úgy, ahogy a vidéki köznyelv értelmezi:
terménylopás, fémlopás, erdőrongálás, tanárverés, garázdaság közintézményekben (pl. kórház), stb... akkor van.
Éppen úgy van, ahogy fehérgalléros bűnözés, ahogy ukrán maffia, ahogy politikusi korrupció, stb...

A kriminológia maga is ismerte ezt a fogalmat. Gönczöl Katalin jogász, kriminológus maga is használta ezt a fogalmat a rendszerváltás előtti tankönyveiben.

Mit akarok ezzel mondani?

Azt, h az igazság a Fidesz és a Jobbik között lehet félúton cigány ügyekben, mert
1. a Fidesz kommunikációja túl gyáva ebben a kérdésben, mert retteg a ballib média rasszista vádjától, ám a megoldási javallatai lényegesen jobbak, mint Vonáéké;
2. a Jobbik kommunikációja meg túl durva, mert a fogalmait nem tisztázza, nem képes differenciáltan és a problémák megoldására koncentrálóan fellépni, ráadásul gyakran uszít. Ami átjön az pusztán annyi, h "féljen a cigány, mert tyúkszemére leszen lépve", de reális megoldásokról keveset hallani.

2010.01.17. 12:22:57

@Dugovics: Nagyobb az esély arra, hogy a Jobbikot nem párt, hanem az élet szülte... 20 évnyi lopás, és erkölcsi fertő után, újra van igény egy tiszta pontra. Bár túl sok ostoba ember van, aki még újabb 20 évig szivesen nézné az MSZP fidesz szinházat.

tölgyes 2010.01.17. 12:33:32

@malac69 nemigazországi hisztidetektor (centi=85):

Kedves malac!
1.!Én pedig megismétlem: Engem a magyar politikusok etnikai-vallási hovatartozása nem érdekel.. csak az amit képviselnek. Nem is vagyok hajlandó őket ilyen szempontok alapján csoportosítani.. Aki ezt nem érti az a magyar kultúrát, a magyar önazonosságot sem érti (Anyám kun volt, apám félig székely, félig román vagy tán egészen az...)
1.a Ebből kiindulva a "nem ismerek szimpatikus zsidó politikust megközelítés számora elfogadhatatlan...Én a múltunkban is jelenünkben is azt látom, hogy vannak akik jó ügyet szolgálnak és vannak olyanok, akik nem szolgálnak jó ügyet..ÉS ENNEK SEMMI KÖZE AZ ETNIKAI HOVATARTOZÁSHOZ.
1.b Ezért én az SZDSZ-t nem azért utasítottam el mert ott csoportosulni véltem egy Ön által megnevezett etnikai csoportot, hanem azért mert számomra elfogadhatatlan volt az amit csináltak.
Majd folytatom.

2010.01.17. 12:40:42

@malac69 nemigazországi hisztidetektor (centi=85): A jobbiknak nagyon sok jó megközelítése van, csak sehol nem kapnak teret az ismertetésre. Általában zsigerből mindenhol rájuk fogják hogy hatalomra kerülés esetén rögtön begyújtanák a gázkamrákat, és válogatás nélkül égetnék halomra a kétes elemeket. Aki ezt a faszságot beszopja, az meg is érdemli. Azonban a fidesz politikája tényleg puhapöcs, ezzel garantáltan konzerváljuk a szart újabb 4 évre. Úgy nem lehet irányítani, hogy mindenkinek melegszarig benyalunk, mindenkihez alkalmazkodunk, mindenki előtt hajbókolunk, és a magyar adófizetőket állandóan sanyargatjuk mindenki más előnyére. Mert az elmúlt 2 évtizedben gyakorlatilag ez ment. Nézz meg néhány Vonával készült riportot, amit persze sehol nem adnak le. pl; ami nekem nagyon tetszett: Nemrég kérdezték tőle mi a terve a multinacionális cégek 5 éves adómentességével. Ex katedra válasz: Megszüntetjük. Riporter rögtön óbégat: „de hát akkor kimennek a multik az országból” Vona: Menjenek nyugodtan. Nincs szüksége magyarországnak olyan vállalatokra, akik csak a pénzt viszik ki innen. Magyarországnak tőkeerős biztos multinacionális cégek kellenek, akik hosszútávon gondolkodnak. Igaza van. Csak ez úgymond „radikális”. Nem hinném, hogy egy fostos összevissza seggetnyaló károgó, szájkaratéző semmittevő fidesszel bármire is megy az ország. Az ország átalakításához, dolgozni kell, odatenni, kiállni, de a fideszes fiúk inkább a megszokott dolgokat szeretik. A megszokott dolgok pedig megszokott eredménnyel járnak.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.01.17. 12:49:32

@tölgyes:

"Ezért én az SZDSZ-t nem azért utasítottam el mert ott csoportosulni véltem egy Ön által megnevezett etnikai csoportot, hanem azért mert számomra elfogadhatatlan volt az amit csináltak."

Ezzel teljesen egyetértek! Félreértett, ha mást gondolt.

Nem azért lett unszimpatikus számomra az szdsz, mert az ottani vezetőségben túl sok a zsidó, hanem előbb volt irritáló az szdsz politikája, aztán észleltem bizonyos statisztikai tényeket, és végül lett némi előítéletem azzal, ha valaki a "tudjukkik" közül politizálni kezd az élmezőnyben.

Persze maga működhet előítéletek nélkül, vehet kínai terméket is elő ítéletmentesen, mehet éjfélkor érdekes utcákban bátran, de tudja, engem arra tanított az élet, h a statisztikailag erősen megtámasztott tapasztalataimat ne hagyjam figyelmen kívül.

Tudja, ha Feldmayer által felkonferált Elie Wiesel előadásán az előadóval szemben, a legelőkelőbb helyen Dávid Ibolya ül, akkor bennem keletkeznek fenntartások az mdf-el szemben, anékül, h bármit is tennének, mondanának, Önben meg nem.

Egyebekben egyetértünk.

2010.01.17. 12:52:09

Nem mellesleg szégyen hogy magyarország már szinte kegyelemből és kölcsönökből él. Módszeresen tönkrebasztak mindent az elmúlt 20 évben, produktiv munka teljesen megszünt, magyarország dolgozó rétegének 90% aktát tologat egy irodában, vagy megpróbál túladni némi haszonnal valami szaron. Kereskedelem és szolgáltatás. Termelni kell, értelmes munkát csinálni, és nem hagyni hogy a kibaszott multik vigyenek el mindent, és éljenek abból, amiből a magyar adófizetők vígan eltartanák magukat. A seggnyalás helyett függetlenedés, az Európai uniónak és a többi hasonszőrű "cég"nek való megfelelés helyett, egy kicsit foglalkozhatna az ország magával. Ja és a sokak által szídott cikinek tartott minimális magyarkodás sem rossz dolog. Magyar fiatalnak fogalma sincs a hazaszeretetről, az erkölcsről, a történelemről, a hagyományörzésről, és a többiről. Csak a materiális dolgokra, és a fertőra vevők.

mirrmurrkandúr 2010.01.17. 12:54:29

@Balt: De most tényleg... csak hipotetikusan!

Morfondírozzunk el rajta egy röpke pillanat erejéig, mi lenne Magyarországon 2010 április 12-én, ha az MSZP nem ugorná meg az 5%-os küszöböt?
Palotaforradalom? Bedőlne a tőzsde?
Újraszámolást követelnének, netán új választást? Kijelentené a Jobbik, hogy eltakarította a szocikat is, a Fidesz meg a parlamenti helyek 85%-át kapná?
Mindenkit az elmúlt nyolc évből lesittelnének, vagy mi lenne?

Van-e élet az MSZP után? :-)

mirrmurrkandúr 2010.01.17. 12:59:44

@baliquez: "A Fidesz korszakból való a "80 évre titkosítsuk" módszer is, érdekük hogy minden maradjon a régiben."

Finoman jelezném a tudatos dezinformálás elég undorító dolog!

De hülyének lenni sem sokkal felemelőbb!

Ez ugyanis nem a "Fidesz-korszakból" származik, hanem kifejezetten a Szilvássy érából, mint ahogy a szlovák terroristák ügye, vagy úgy en bloc a titkosszolgálatok bohócszervezetté való ledegradálása is.

Nem kéne hazudni!

2010.01.17. 13:00:56

@mirrmurrkandúr: Az MSZP olyan mint a drog, kell a magyarnak, nem megy nélküle az élet. :)

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.01.17. 13:01:20

@tölgyes:

Még valami:
ha az SZDSZ vezetőségében a kunok, a székelyek, vagy a románok lettek volna (szinte kizárólagos) többségben, akkor sajna most velük szemben is fenntartásaim lennének, amennyiben politizálnak.

Próbálja megérteni, h az ok-okozati összefüggés nem úgy van (legalábbis nálam nem), ahogy maga azt láttatja.

És érdemes lenne külön vitát nyitni arról, h mi az előítélet és rasszizmus közötti különbség, és arról, h vajon az előítélet egy egyértelműen káros dolog-e, vagy csak akkor, ha az ember nem képes felülbírálni azt, amennyiben ellentétes tapasztalatra tesz szert? Mennyiben védi, és mennyiben rombolja az egyént az előítélet? Higgye el, nem olyan egyszerű morális problémák ezek!

Most egy jelentősen túlPC-sített világ vége felé közeledünk, vagy már oda is értünk. A ló másik oldalára átesni nem lenne jó, de azért bizonyos dolgokat ki kéne már beszélni, és ez az, ami igazán elveheti a Jobbiktól a levegőt, nem a karanténba zárás.

Üdv.

warren buffet 2010.01.17. 13:02:26

@Jankove:

megszüntetik.

az a durva h a jobbik van is olyan hulye h megteszi.aztán kérdezd meg az ott dolgozo 10.000 embert (beszállitokkal együtt) h mibol fizetik majd a jovo havi rezsit?
magyarságtudatbol?

a jobbik teljesen jol elbeszélget magában hulyeségeket, ezzel nincsen baj.de h gazdasági-pénzugyi kérdésekről nyilatkozzanak az elég ijesztő felvetés.

mirrmurrkandúr 2010.01.17. 13:04:42

@Grigorij: "Ezt ugatom hetek óta!

A viktorkának még az 50+1 sem lesz meg, mert a jobbik kurva erős lesz!!!

És ott fog ülni viktor és a feri mint koalíciós partnerek, mert az EU és a BANKVILÁG ezt követeli tőlük!!!

Hahahahahaha!!! "

Te nagyon buta vagy.

:-)

6.Lenin 2010.01.17. 13:04:57

@mirrmurrkandúr:

Bocs,hogy beleszólok.

Mo nem =MSZP

Mo több,mint 1000 éves.Lenne néhány hónap cirkusz,aztán az élet menne tovább.
volt már 1914,1919,1944,1956,1990, lesz 2010 és lesz élet utána is.

Olyan élet lesz,amilyent a többség választ,a többi meg elviseli.
Ilyen egyszerű az élet.

mirrmurrkandúr 2010.01.17. 13:07:51

@Jankove: Muhahaha:-)

Egyre nagyobb az ára ennek a narkónak... és egyre jobban hígítják...

Csak nehogy aranylövés legyen a vége:-)

www.youtube.com/watch?v=mfHlA3fmJG0

Az egyik kedvencem:-)

mirrmurrkandúr 2010.01.17. 13:16:27

@kitvalasztanal.hu: "Az lenne érdekes, ha Fidesz és MSZP együtt sem érné el az 51% -ot:)
Azért ennek van egy valós esélye..."

Az vazze, nagyon reális esélye van, tényleg...

Istenem, üssünk már meg egy intellektuális színvonalat, és ne beszéljünk már ilyen képtelenségeket!

Legalább te ne!

tölgyes 2010.01.17. 13:16:31

@malac69 nemigazországi hisztidetektor (centi=85):

Kedves malac!

1. Cigány bűnözés pedig nincsen. Ennek a fogalom csak kriminalisztikai értelemben van értelme. Annyiban, hogy egy-egy kulturális identitású csoportnak vannak a bűnözésben speciális szokásai. (kínai, ukrán, afgán stb) A politika és a Jobbik azonban nem kriminalisztikával foglalkozó szervezet, hanem politikai párt. És politikai értelemben nincs cigány bűnözés.. mert az már a rasszizmus egyik megnyilvánulási módja. Egy etnikai csoportot minősít. Éppen úgy rasszizmus, mint ahogy a 23 millió románnal való fenyegetés, vagy a hírhedett gyurcsányi kijelentés az arab terroristákról is rasszista kijelentés.
2.Ráadásul a cigánybűnözést nem lehet etnikai alapon megoldani. Aki bűncselekményt követ el, azt el kell kapni és meg kell büntetni.. Ha csoportosan garázdálkodnak akkor a csoportos garázdaságot még keményebben kell megtorolni.. de ez a politikai-etniaki stigmatizálás megengedhetetlen, mert elfedi a valódi összefüggéseket. Nem az a lényeg ki lopja el tyúkjait, hanem hogy ellopják és arra nem lehet vállat rántani.. Ezért nem Gárda kell, hanem erős rendőrség és helybeli közös összefogás.

warren buffet 2010.01.17. 13:23:26

@mirrmurrkandúr:

az intellektuális szinvonalhoz az kéne h az emberek gondolkozzanak.
na ez az amire nagyon sokan nem veszik a fáradtságot.

én ugy gondolom h bárki elmondhatja és megvédheti az álláspontját, ha van alapja rá.ergo elolvasott már életében mondjuk 5 db 100 oldalasnál nagyobb könyvet, amiben nincs kép.

mirrmurrkandúr 2010.01.17. 13:27:20

@6.Lenin: Persze, neked természetesen igazad van, én -mint ahogy felkiáltójellel ellátva írtam is- csak hipotetikusan vetettem fel, hogy mekkora zavar lenne, ha nem lenne maszop. ami kisebb-nagyobb megszakításokkal lassan 100éve létezik...

De valóban Magyarország nem egyenlő az MSZP-vel... semmiképp...

(Viszont az MSZP egyenlő a nullával:-))

Bikfenc 2010.01.17. 13:27:45

Fidesz és Jobbik szerintem nem lép koalícióra.
A Jobbik nem fogja Viktort támogatni, hiszen eltűnt a közös ellenség (MSZP)
A Jobbiknak kevés lesz Viktor. Már most megfogalmazták a célt: nem elég az második vagy harmadik hely.
A Jobbik tovább erősödik a Fidesz ideje alatt :(
2010 október 23-án kemény tüntetések lesznek, a megszokott formában,kicsit szokatlan szöveggel:"Viktor takarodj!" és hasonlók
Ezt hogy kezeli Viktor, erre mit mond Szíjjártó?

mirrmurrkandúr 2010.01.17. 13:34:05

@Jómunkásember: Ez az igazság.

De ennél is tovább mennék.
Azt persze nem lehet meghatározni, hogy mi a reális, vagy irreális. Ez -mint oly sok minden más- erősen szubjektív.
De olyat ne mondjunk már, amiről mindenki tudja, hogy nem igaz.
Miért kell ilyeneket hazudni, hogy Orbánék találták ki a 80 évre való titkosítást, amikor szinte az összes NBH-s botrány az elmúlt négy évben volt?
Miért kell ekkorát lódítani?
Meg miért kell ilyen képtelenségeket tényként kezelni, hogy Bokros csomagja nélkül már régen nem is lenne Magyarország? (S akkor még a 23millió románról, meg 100ezer kínairól nem is beszéltem...)

Viselkedjünk már úgy, mint akik eszüknél vannak és alapvető dolgokról ne nyissunk már vitát, mert egy szint felett ez már megalázó...

Ennyi..

tölgyes 2010.01.17. 13:38:18

@malac69 nemigazországi hisztidetektor (centi=85):

Kedves malac!
1./Ön nem értette meg azt, amit József Attilát idézve írtam ("Anyám kun volt") Mert ez azt a kérdést veti fel hogy akkor ki is a magyar. Erről már több kötetnyi vita szól.. mégis magyar az aki magyarnak vallja magát... a politikusokban felhorgadó tolvaj szellem ellen pedig csak a fokozott társadalmi kontrollal lehet harcolni.
2./A magyar történelem - és más népek története is - bővelkedik azokban a példákban, amelyik felülírják ezt a primitív etnikai elvet...
2.a I Szent László kiváló uralkodónk jó, ha 1/16-od részben magyar volt és joggal ülhetett volna etnikai alapon még vagy 3-4 ország trónján.
2.b Egyik legsikeresebb királyunk Károly Róbert Nápolyból érkezett.. maga a család királyokat adott a franciáknak, angoloknak..Mégis ki tagadhatná, hogy a magyar érdekeket saját országának érdekeit követte.
2.c A Hunyadi család részben román volt (Lásd Arany szép balladáját Hunyadi Jánosról)
2.d Zrinyi Miklós horvát-magyar háttere közismert.. de folytathatom a sort.
Mint ahogy bőven sorolhatnánk példákat az áruló, vagy csak történelmi értelemben nagyot tévedő magyar vezetőkről Szapolyai Jánostól a Károlyiakon át az eszterháziaik családjának egy-egy tagjáig.
Tehát a magyarság kérdése nem etnikai kérdés (ennek nincs értelme..) hanem vállalás kérdése, szolgálat kérdése..Hiába mondja magáról mondjuk Vitányi, hogy ő szegről-végről Horthy rokon, ha segítette az ország nyakára ülni az elmúlt 25 év legnagyobb pojácáját Gyurcsányt...aki ettől még származhat régi magyar családból!!!

Tehát a nemzet iránti elkotelezettség nem etnikai ügy.-

warren buffet 2010.01.17. 13:40:24

@mirrmurrkandúr:
jo, ezzel mind egyetértek.
de add már le ezt egy jobbikosnak.:D

a bokros csomagot én pusztán szakmai alapon védem mert az adott helyzetben szükséges és jo megoldás volt.de nyitott vagyok rá h valaki meggyőzzön arról hogy lehetett volna jobbal is kirukkolni.
ugyanigy vagyok a bajnais szakértői cuccal.nem vagyok maszopod, se szdszes, gőzöm sincs kire szavazok majd tavasszal.

de soha nem árulnám el a hazámat és a benne élő embereket olyan nemzetellenes és az országot bizonyithatoan csődbe juttató gazdaságpolitika szajkózásával mint amit a jobbik nyomat.

warren buffet 2010.01.17. 13:42:10

különben a legsanszosabb perpill., hogy hozok egy szavazatot a fidesznek. :)

csak h segitsem a közvéleménykutatókat. :D

mirrmurrkandúr 2010.01.17. 14:00:51

@Jómunkásember: A Jobbik üzlet-jellegéről már több posztban is hosszasan értekeztem ezen a blogon.

Én sem szavaznék a Jobbikra, bár az én szavazatom bizonyos -szociológiai, izlésbeli stb...- okoknál fogva már régen eldőlt.

A Jobbik programját nem ismerem, de ha jól tudom, most tették közzé, el fogom olvasni, aztán utána szívesen elvitatkozom róla:-)

mirrmurrkandúr 2010.01.17. 14:11:54

@Jómunkásember: Nem csak olvastam... azt ismerem:-)

dzsaszper 2010.01.17. 15:27:45

@[nev]: ez az 50+50% nevetséges. Ki tartaná fenn az utakat? Ki tartaná fenn az árvízvédelmet? stb.

Tény. hogy magyarországon a döntéshozatalt lehetne közelebb hozni a választókhoz, de ez egész egyszerűen komolytalan.

dzsaszper 2010.01.17. 15:35:23

@mirrmurrkandúr: msz + fidesz < 51%, hmmm.
egyetlen módon tudom elképzelni: az általános politikai apátia miatt nem lesznek érvényesek a választások... de ez is elég valószerűtlen.
@török.gábor: a vá;asztások érvénytelensége is benne kellene legyen a közel teljes eseményrendszerben, nem? :)

dzsaszper 2010.01.17. 15:40:04

@Bikfenc: hogy a fidesz kormányon mit kezd a jobbikkal, az egy jó kérdés. Egyelőre nekem úgy tűnik, hogy a jobbikról leginkább mélyen hallgatnak, ami mögött tudatosságot sejtek: nehogy a jobbik véletlenül is téma legyen. A jobbikot a szűk láthatóságon keresztül ha nem is lehet kiejteni, de fékezni talán lehet...

Amúgy meg azeddigi nyilatkozatok szerint egyszerűen az a terv, hogy a törvények érvényesek mindenkire, a fideszesekre meg a jobbikosokra is. És ennél jobb tervet talán nehéz is kitalálni a szélsőségességgel szemben.

1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2010.01.17. 15:46:13

@Disznó Úr: ("cenzussal" választani)

IDE értve a "0-ás jövedelmű" ((gykv. 0 adózású +ÁFA'-t is visszaigénylő)) vállalkozásukból (igen jól) élő vagyonosok KIZÁRÁSÁT is ugye...

Balt 2010.01.17. 16:26:28

@légycsapó: "(2006 -ban már kimondták az erőszak szükségét)."

Mármint a szemkilövetésről van szó, nyilván...

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.01.17. 16:29:48

@Jankove:

Azt szerintem is érdemes lenne kipróbálni, hogy mi lenne akkor, ha a multi kereskedők tökein egy kissé csavarintanának, de az ipari multik esetén óvatosabban fogalmaznék, mert a beszállítokon keresztül sokszor 10.000 vagy még több embernek adnak munkát.

Balt 2010.01.17. 16:29:50

@hofferpubi: "ki a kisebbik rossz? Erről akár érdemes lenne egy új vitát kezdeményezni. A jelenlegi ígéretekből programok híján nem nagyon lehet tudni. Azt viszont igen, hogy a sereghajtóból mintaköltségvetéssé avanzsáló országból kellően át nem gondolt ígéretekkel újra sereghajtót lehet csinálni."

Hogy ki a kisebbik rossz? Biztos, hogy ez adekvát kérdés 8 év permanens elkúrás után?! A "sereghajtóból mintaköltségvetést" emlegetni az év vicce volt, megelőlegezem... :))

Balt 2010.01.17. 16:45:44

@peacekeeper: "Azt jól számolták ki, hogy MOST 2/3-ra állnak, de az alacsony részvétel pont a Fidesz két oldalán levő kis pártoknak kedvez, akik szavazóik egy részét a Fidesztől veszik majd el."

Ez szerintem tévedés. A Fidesztől csak a Jobbik vehet el szavazatokat, de szerintem az ő táboruk sem gyarapodott az EP választások óta, sőt... (Az OGY-ben más a tét, mint az EP-ben.) A magasabb részvétel elméletileg talán az MSZP-nek hozhatna (legalábbis szerintem csak ebben bízhatnak egy 10% fölötti eredményhez...), az alacsonyabb meg a többieknek (MDF-SZDSZ és LMP), bár Retkes-Bokrosék könnyen kiüthetik az MSZP-t is a 2. vagy inkább 3. helyről...

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.01.17. 16:47:57

@tölgyes:

Kedves Tölgyes!

Elbeszélt most mellettem, de nem baj, mindig is szerettem történelmi távlatokból is ránézni arra, amire általában sokkal egyszerűebben szoktam, deviszontám

asztat megkérdezném, h amikor Retkes bejelentette, h márpedig ő a vidék felé nyitni akar, és egy nemzeti liberális pártot szeretne felépíteni, akkor miért lépett ki azonnal Pető, és miért antiszemitázta le őtet ez a talpig magyar politikus?

Mi baja volt Petőnek ezzel a nyilatkozattal, hacsak nem a saját etnikai szempontjából reagált így?

Tényleg, kérem, most ne vigye el Szent Lászlóig, mint ahogy az előbb sem reagált konkrétumokra, hanem egy olyan szálat nyitott meg, amiben nyilván igaza van! Ezt az egy esetet legyenszíves minősíteni!
Értelmezhető-e ez Pető zsidó identitása nélkül Retkes antiszemitázása csak azért, mert az nemzeti liberalizmust és vidék felé nyitást emlegetett?

Másfelől, én egy csöppet sem firtattam, ki mennyire magyar. Magam is 3/4 részben sváb nagyszülőktől való vagyok. És ez a svábságom mindaddig a kutyát sem érdekelné, ameddig sok-sok, szintén svábszármazású társammal nem csinálnék egy olyan pártot, amelyik tönreszeretkezi az országot, de legalábbis méretéhez képest óriási károkat okoz, nemcsak anyagiakban, de leginkább a lelkekben.

Én úgy látom, h én világosan értem magát, és Ön is engem, csak valamiért magának vannak dogmái, talán mert műveltsége alapvetően történészi, nem tudom, de kétségtelenül ragaszkodik vmihez, amihez nem tudom, h érdemes-e ilyen mértékben.

Üdv.

Balt 2010.01.17. 16:53:53

@hofferpubi: "Tudnia kellett volna, hogy a nyugdíjasok nem felejtették még el, hogy akkor nem adta meg nekik a járandóságukat, amikor nem volt válság, sőt a Bokros csomag következtében forrás is lehetett volna."

Ez mondjuk nettó kamu. Az "alacsony nyugdíjasok" (c. by Megyó) javára csoportosított át a nyugdíjemelés maximálásával forrásokat, de még így is messze nagyobb reálnyugdíj-növekedést lehet kimutatni a "magas (párt)nyugdíjasoknál", mint a Horn-kormány alatt. Akik nem mellesleg a választási kampányban hozták a nyugdíjtörvényüket, mely nyilvánvalóan nem volt tartható.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.01.17. 16:54:53

@Jómunkásember:

"de soha nem árulnám el a hazámat és a benne élő embereket olyan nemzetellenes és az országot bizonyithatoan csődbe juttató gazdaságpolitika szajkózásával mint amit a jobbik nyomat."

Bokros egy az egyben ezzel a dumával hívta ki hajdan Vonát.

szenzor.freeblog.hu/archives/2009/12/21/Kakaskodas_a_szemetdombon/

Ön kérem az mdf-re fog szavazni, és azt fogja hinni, h ezzel kitűnő kompromisszumot kötött a két hülye között, és aztán baromi nagyot fog csalódni. Esztet onnan tudom, h 2006-ban én is ilyes okok miatt nyomtam az mdf-re.
Asztán meg higgye meg, azóta többször próbáltam már hypóval is lemosni azt a jobbomat, ami azt az X-et behúzta, de még ma is szégyellem.
Hát remélem, Ön nem jár így, de jó esélye van, még időben szólok.

Balt 2010.01.17. 16:57:32

@levee: "Ez egészen jó és érdekes cikk lett, ezen a szcenárión a jelenlegi politikai helyzetben a legtöbben szerintem el se gondolkoznak."

Talán pont azért, mert - miképpen a cikk megállapítja -, totál fantazmagória. :)

Balt 2010.01.17. 17:04:28

@kitvalasztanal.hu: "Az lenne érdekes, ha Fidesz és MSZP együtt sem érné el az 51% -ot:)
Azért ennek van egy valós esélye..."

Esküszöm, fogadóirodát nyitok! (Vagy az állami monopólium? Nem szeretnék zugbukméker lenni. :)) Erre, hogy a Fidesz + MSZP együtt sem lesz 51% fölött, szerintem lehet 1:2000000-t adni... De önmagában a Fidesz 51%-ának is 1:millióhoz az esélye. (Vagy fordítva? Mindegy, a sportfogadásban nem vagyok járatos, de azt látom, hogy nagyon sok (Mo. ellen)drukker van, tehát jól meg lehetne gazdagodni rajtuk...)

Balt 2010.01.17. 17:33:58

@[nev]: "-- ez nagyrészt értelmetlenné tenné, hogy a háztartás jövedelmet eltitkoljon
-- megszűnhetne a minimálbér adómentessége
-- helyettesíthetné családi adókedvezményeket.

a nyudgdíjakat bruttósítani kellene, így a nyugdíjasok is rendelkezhetnének jövedelmük egy részéről.

-- ez a hálapénzt legális keretek közé terelné. a nyugdíjasok többsége az egészségügybe tenné ezt a pénzt."

Nem lennék meglepve, ha nyitott kapukat döngetnél...

Balt 2010.01.17. 17:36:10

@[nev]: "nem lesz második forduló. a fidesz az összes egyéni kerületet behúzza."

Igen, éppen ezért a visszalépésekkel és az azt övező taktikázással kevés helyen kell számolni... (Jórészt csak Bp. és pár megyei jogú város.)

[nev] (törölt) 2010.01.17. 18:07:10

@dzsaszper:
az szja bevétel cca. 2000 milliárd forint. a tnya cca. 500 milliárd évente (2009). ez az államháztartásnak durván a 20%-a.

mivel a non profit intézményeknek nyilván adóznának, mint minden gazdálkodó szervezet, tehát ennek az összegnek jelentős része (jelen helyzetben csaknem a fele) visszfolyna a kincstárba. és ezt a pénzt lehetne kiegészítő normatívaként visszaosztani oda, ahol helyben nem képződik elég szja, tnya.

de ez nyilván csak egy gondolatkísérlet. ehhez liberális kormányzat kell. addig meg még sok víz lefolyik a dunán. nyilván marad a jelenlegi nemzeti kötőjel szocialista kormányzás meglátjuk milyen hatékonysággal.

torró 2010.01.17. 18:13:44

Akik azt állítják hogy a Jobbikot a FIDESZ hozta létre az mélységes taktikai tévedésben van! Mert ki az a barom aki olyan egyesülést hoz létre akivel zsarolni lehet. Ilyen esetekben tessék elgondolkozni azon hogy ki húzhat hasznot egy ilyen képződményből? Hát a FIDESZ nem! Másrészt a megnyilvánulásaikat tekintve nyugat nem tolerálja őket. Egyébként számtalan nyilatkozatot lehet hallani kiugrott Jobbikkosoktól hogy gyanús az a hozzáállás a vezetőiktől ahogy az egyes tagok elképzeléseit kezelik. Vagyis nagyon sokan nem tudják valójában mit akarnak a Jobbik vezetői. Egyébként szerintem hamarosan kiderül hogy valójában melyik tábor ötlete volt létrehozni és finanszírozni őket.De hogy nem FIDESZ azt most borítékolhatom! A többit meg meglátjuk.

tölgyes 2010.01.17. 18:15:54

@malac69 nemigazországi hisztidetektor (centi=85):
Kedves malac!
Most is el fogok Ön mellett beszélni, mert én a zsidó identitást kulturális természetűnek tartom. A zsidó-önazonosságnak éppen úgy nincs etnikai alapja és értelme, mint ahogy a magyar önazonosságnak sincsen... S. T. pl vidéki zsidóként, Pethővel rokoni kapcsolatot ápolva azt nehezményezte, hogy őt a városi, budapesti zsidó rokon mindig is semmibe vette...lenézte, sőt politikai ellenfelének tartotta...Vagyis ez a vidéket lenéző szemlélet nem feltétlenül ered a magyarellenességből (nem állítom hogy olyan nincsen), hanem egyféle buta városi gőg húzódik meg mögötte.. A vidék az mucsa, az bunkó paraszt.. nem mintha a feltételezett zsidó ősök ott a pusztában nem a kecskét fejték volna és ne lettek volna mucsaiak az egyiptomiakhoz képest...:::)
2.De ha Pethőt mégis a zsidó mivoltából származó magyarellenesség motiválja is, akkor se mondhatjuk egy közösségről, hogy az magyarellenes mert a zsidók között többen vannak olyanok akik azok.. A zsidóság mint közössé sokat tett a magyar kultúra eredményeinek megőrzéséért és fejlesztésért, voltak tagjaik akik nem is tagadták meg soha kettős azonosságukat.. sőt voltak olyanok akik a magyar nemzettel való azonosságot vállalták.. éppen úgy mint a magyarok..A politikusok között pedig pl. Fónagy szerintem politikusként is elkötelezett a magyar ügy mellett...(nyilván mondhatnék Önnek más neveket is, de ez a fajta méricskélés is méltatlan.. hiszen az a természetes, ha valaki elkötelezett a magyar ügy mellett, ha már itt él velünk és igényt tart (joggal) a szolidaritásunkra..)
3./ Éppen ezért én ezt a fajta előítéletest, mindenkit egybe mosó etnikai általánosítást tartom károsnak. Pethő olyan amilyen az ÁVÓS szülők, a Rákosi óvoda.. stb miatt hiányzik belőle a nemzeti értékek tisztelete.. és mert etnikailag talán olyan közösséghez számítja magát, amelyik közösség etnikai értelemben nem is létezik.
Az pedig, hogy egymást is leantiszemitázzák, csak mutatja a kérdés összetettségét. Én a Szombat c. újságukban már vagy egy évtizede olvastam az áruló, antiszemita zsidókról.. olyanokról mint pl. Bódy Gábor és baráti köre....Ebből is látszik, hogy az őrület itt lakozik közöttünk és nem korlátozódik miránk, mi ellenünk.. az a zsidó közösség számára legalább annyira önpusztító. Ezt kéne a magyar zsidóság türelmetlen és magát idegennek érző elemeinek is tudatosítani maguk közt.. mint ahogy a magyarok közötti magyarellenesség megnyilvánulásai is ugyanennek az abnormitásnak a megnyilatkozása..amivel meg nekünk kellene szembenézni.

[nev] (törölt) 2010.01.17. 18:27:33

@Balt:
a fidesz családi adókedvezményt akar. nyilván senki sem az iskolába vinné az így kapott plusz pénzt, hogy szereljék fel a könyvtárt, vagy a szertárt, vagy a gyerekklinikára, hanem a plazába.

az adókedvezményre nyilván rástartolnak majd a bankok, és újra lehet majd adi áruhitelt. azaz még tovább adósodnak a családok, a zsidókat és a cigányokat még jobban lehet utálni. az alsó, és a felső középosztály között a szakadék még mélyebb lesz.

a fidesz szerint a családtámogatásnak döntőek készpénz alapúnak kell lennie. és ha egy gyerek rossz körülmények közé születik, akkor szerintük kevesebb támogatást kell neki kapnia. a fidesz úgy képzeli el, hogy szociális ellátórendszernek pont akkor kell a legnagyobbat rúgnia a családokba, amikor a támogatásra legnagyobb szükség van. például egy kereső munkanélküli lesz, akkor a fidesz szerint meg kell vonni az addigi támogatást, az addigi adókedvezményt. szerintem teljesen abszurd, amit a fidesz akar. de erre szavaz a többség. és azt mondja, hogy az adóról való rendelkezés hülyeség. egyelőre itt tartunk.

tölgyes 2010.01.17. 18:53:48

@[nev]:
Kedves nev! Amit leírt az úgy hülyeség, ahogy leírta. A családi adókedvezmény azoknak kedvez, akik dolgoznak és gyereket nevelnek. Nem az alanyi jogon járó juttatással, hanem a munkára való ösztönzéssel támogat, aminek a pénzen felül szocializációs szerepe is van. Jelenleg ugyanis az a helyzet, hogy pl. egy jól kereső sok gyermekes szülő épp annyi adót fizet mint aki nem nevel gyermeket.. miközben a családok jövedelmi helyzetét nem a fizetés nagysága, hanem döntően a gyerekek száma határozza meg.
2. A családi adókedvezmény azonban nem az egyetlen támogatási forma, csak a támogatásnak azokat a formáit kell előtérbe helyezni, amiket a gyerek közvetlenül szolgáltatásokon keresztül kap meg.
3. Ezzel szemben a szocialisták bevezették azt a rendszert, amelyik egy CSALÁDBAN CSAK EGY MUNKANÉLKÜLIT TÁMOGAT.. TEHÁT A CSALÁDNAK A MÁSIK MUNKANÉLKÜLIRŐL LE KELL MONDANIA.. EZ MA JANUÁRTÓL ÍGY VAN!

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.01.17. 18:58:46

@tölgyes:

Hát ezzel úgy érzem, most nem beszélt el mellettem. Részemről elvarrottnak tekintem ezt a szálat köztünk.

Már csak egy kérdésem van, de az igen lényegi;-]]]: miért írja Pető nevét mindig th-val, azaz Pethő? Direkt, vagy tévesen rögzült?

(Különben Szijjártó nevét rendre hosszú í-vel írják, de a kedvencem ez:
Navrasits (a valódi Navracsics helyett). )

Üdv.

SzucsCsaba 2010.01.17. 19:00:20

@török gábor:

Elnézést kérek, a 2. véleményem csak poén akart lenni, ezek szerint rosszul sült el.

Bizonyára a kevésbé, vagy legkevésbé valószínűsíthető politikai események, következmények elemzése, számbavétele is hasznos lehet a politikai ok-okozati rendszer feltérképezésében. Ezáltal is tisztább, logikusabb lehet a politikai rendszer képe.

Egyébként tényleg ennyire tartanak MSZP-s politikusok a jogi elszámoltatás, elszámoltathatóság lehetőségétől, veszélyétől, hogy még egy nagykoalíció képe is előkerül? Jól értem, ennek ez az oka elsősorban?

Köszönettel és továbbra is kíváncsian várom minden újabb bejegyzését! :)

török gábor 2010.01.17. 19:02:02

@SzucsCsaba: értem én a poént, csak, ugye... :)

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2010.01.17. 19:09:27

@tölgyes:

Bocsánat, de egyvalamit mégis kell mondanom:

zsidónak mondani magamat legalább 5 alapon mondhatom:

- vallási értelemben;
- etnikai v. rassz alapon;
- kulturális beágyazottság alapján;
- izraeli állampolgárság okán;
- cionista alapon, (mint külföldön élő zsidó, de ez egy vegyes felvágott, emiben előző szempontok vegyülhetnek)

Ps.: valóban Fónagy az egyetlen pozitív példa, ami nekem is eszembe szokott jutni. (Néhányan megemlítik még Vámos Györgyöt, vagy Reiner "Zsidó vagyok, és gárdista" Pétert, de én őket extremitásnak gondolnám inkább.)

dzsaszper 2010.01.17. 21:01:38

@[nev]: magyarul az állam mondjon le a bevételeinek 20%-áról, és bízza az állampolgárokra, hogy milyen arányban finanszírozzák a közszolgáltatásokat. Ebből az lenne, hogy sok kutyamenhely alapítvány lenne, de a katasztrófavédelem, a vízügy, a tűzoltóság, és még jöhetne egy hosszú lista összedőlne.
Kösz, inkább ezt se. Az ilyen országmegváltó javaslatok publikálása előtt pedig légyszíves gondolkodj egy kicsit...

Balt 2010.01.17. 21:03:42

@mirrmurrkandúr: "Mindenkit az elmúlt nyolc évből lesittelnének, vagy mi lenne?

Van-e élet az MSZP után? :-)"

Van, csak az személy szerint nekik nm lesz olyan kényelmes. :) Lásd: a bábolnai polgármestert ma. Minden napra jut egy ilyen, szerintem nem is fognak tudni frakciót alakítani. :) Vagy az eskütételről viszi el őket a yard. :))

dzsaszper 2010.01.17. 21:12:12

@[nev]: ha rúgni akarna a fidesz, akkor bevezetne különadót. Amolyan kínai mintára.

Az szerintem rendben van, hogy a családtámogatásoknak két része van, egy része rászorultsági alapú, a másik pedig családpolitikai alapú.

Az se feltétlen baj, ha a családpolitikai támogatások valamivel nagyobbak, mint a rászorultsági alapú támogatások.

A társadalomnak ugyanis pártíz évvel ezelőtt óta szüksége lenne olyan gyermekekre, akik 5-10-20-30-40 év múlva dolgozni fognak, értéket termelnek, és fenntartják a gazdas'got, és nem utolsósorban a nyugdíjrendszert.

A rászorultsági alapon adott juttatások nagy része ugyanis szomorú módon olyan családokba jut, ahol segélyekből élnek, és ahol a gyermek kétséges, hogy megtanulja azt, hogy a boldogulásért dolgozzon, értéket teremtsen.

A rászorultak között amúgy nyilván vannak csoportok, akikre különösen oda kell figyelni: elsősorban a gyermekes, friss, bejelentett munkanélküliekre gondolok. Nekik néhány hónapig emelt juttatást adnék, aztán azt fokozatosan csökkenteném.

dzsaszper 2010.01.17. 21:15:23

belegondolt valaki, mi történik, ha egy megyei listán nincs meg az érvényességi küszöb? az országos lista helyeit csak a megyei második forduló után osztják ki?

szigorúan csak elvi kérdés: mi történik az országos listával, ha egy megyében a megyei listás választás másodjára is érvénytelen?

1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2010.01.17. 21:24:15

@Balt:
A FIDESZ még/már rögtön 2006-tól azt ígérte, hogy a hűvös (v. forró?) lehelletüket fogják érezni a tarkójukon a szocik!

Ehhez képest 4 évig vidáman "talicskázták" a pénzeket innen-onnan, sarkukban ugye a FIDESZ ellenőreivel, akik sz@rtak őket feljelenteni, csak most, hogy kell a kampányhoz némi sárrakodás...

Ugyanígy volt, amikor Medgyessy ügynök-sége 4 évig nem érdekelte őket (sőt, még a kampányban SEM!!!), csak már a megválasztása után vették elő...

Szóval nem dumálni kell, hanem feljelenteni...
(-már előre sajnálom Keller fideszes utódát!;))

1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2010.01.17. 21:28:24

@dzsaszper:
Itt a "szigorúan csak elvi" válasz:
www.valasztas.hu/parval2006/hu/02/1989xxxiv.html
(- bár meglepnél, ha meglelnéd...)

Preskin 2010.01.17. 21:45:35

Tisztelt Otyi-Tyotyi-Phing-Kong !

Tessenek figyelembe venni, hogy a fidesz nem akar 2/3-ot (hallám Varga M-t), mert akkor eljö(het)nne a számonkérés számonkérése. Csendesebb vizeken akarnak ők lubickolni, ahol
Kemény H. Piktor mozgatja vitízslászló és az ördög buksiját
még ha az ki is szökik néha.
Nem örülök neki, de félő, hogy így vagyon(adó-ide-oda) !!
Szebbülést, jobbulást,térülést, fordulást !!

Balt 2010.01.17. 21:46:31

@Bikfenc: "2010 október 23-án kemény tüntetések lesznek, a megszokott formában,kicsit szokatlan szöveggel:"Viktor takarodj!""

És ezzel szépen egy platformra kerülnek az MSZP-vel. Szerintem nem eszik ilyen forrón a kását.

Balt 2010.01.17. 21:49:14

@tölgyes: "2.c A Hunyadi család részben román volt (Lásd Arany szép balladáját Hunyadi Jánosról)"

Másik részben meg bosnyák.

Balt 2010.01.17. 21:57:04

@dzsaszper: "@török.gábor: a vá;asztások érvénytelensége is benne kellene legyen a közel teljes eseményrendszerben, nem? :)"

Igen, ezt is érdemes volna körüljárni... Bár a 2. (3.) fordulóban gondolom kialakulnak a prognosztizált arányok, csak akkor jóval gyengébb lenne a következő kormány legitimitása.

Balt 2010.01.17. 22:20:16

@[nev]: "a fidesz családi adókedvezményt akar. nyilván senki sem az iskolába vinné az így kapott plusz pénzt, hogy szereljék fel a könyvtárt, vagy a szertárt, vagy a gyerekklinikára, hanem a plazába."

Rossz a szemlélet. (Durvábban fogalmazva: fordítva ülsz a lovon.) A gyermekvállalás bizony manapság komoly áldozatokkal jár, viszont a "gyermeket tartó" családon túl leginkább az össztársadalomé a gyermek "haszna". (Hacsak el nem üldözzük kora felnőttkorában...) Az mégiscsak visszás, hogy mondjuk a nyúltenyésztők ilyen-olyan támogatást kapnak, a gyermekek után meg adókedvezmény sem járjon! (Jó, csökkenő mértékben, de valamiféle adókedvezmény mindig járt rá, és még azt is elfogadom, hogy nem közvetlen az összefüggés a gyermekvállalási hajlandóság és az adókedvezmények között, de nosza, vessünk ki luxusadót a gyerekekre, hátha attól demográfiailag kiegyenesedünk...)

Balt 2010.01.17. 22:31:51

@1.szolo (B.A.): "A FIDESZ még/már rögtön 2006-tól azt ígérte, hogy a hűvös (v. forró?) lehelletüket fogják érezni a tarkójukon a szocik!"

Ezt pontosan 2002 áprilisában, a 2. forduló estéjén mondta Pokorni. És a mandátumkülönbség okán azt hiszem, okkal.

"Ehhez képest 4 évig vidáman "talicskázták" a pénzeket innen-onnan, sarkukban ugye a FIDESZ ellenőreivel, akik sz@rtak őket feljelenteni, csak most, hogy kell a kampányhoz némi sárrakodás..."

A Célpont c. műsornak most volt a 250. adása. (Nem azt mondom, hogy ők a Fidesz ökle, de bizony sok korrupt gazembert juttattak rács mögé.) Heti 1 adása van, az annyi, mint közel 5 év. És nem emlékszem a korabeli HírTV-s műsorstruktúrára, de nyilván volt előzménye...

"Ugyanígy volt, amikor Medgyessy ügynök-sége 4 évig nem érdekelte őket (sőt, még a kampányban SEM!!!), csak már a megválasztása után vették elő..."

Teljesen biztos vagyok benne, hogy az MSZP-s belső információ volt, esetleg egy őszödihez hasonló "tálalásban".

Balt 2010.01.17. 22:33:38

@Preskin: Elkerülhetetlen, hogy (rosszabb esetben a Jobbikkal együtt) ne legyen 2/3-uk, tehát erre kár bazírozni. :)

[nev] (törölt) 2010.01.17. 22:58:56

@Balt:
szerintem a nyúltenyésztők se kapjanak állami támogatást. az állam nem arra való, hogy támogasson boldog-boldogtalant.

legyen egy közintézmény hálózat, és abban lehessen igénybe venni közszolgáltatásokat ingyen, vagy majdnem ingyen. legyen bábszínház, vidámpark, állatkert, játszóház, napközis tábor, stb. legyenek gyermekjóléti intézmények. és ezt vehesse igénybe minden gyerek. mi ezzel a baj?

nyilván jóléti államot nem lehet csinálni, ahol minden ingyen van, de egy gyermekjóléti államot meg lehet.

tehát addig rendben volt a szocializmus, hogy volt úttörővasút, és arra minden gyerek ingyen felülhetett. az volt a probléma, hogy a máv is így működött.

---

tegyük fel, hogy egy gyerek aki el akar menni egy napközis táborba. ti azt mondjátok, hogy az a család kapjon ehhez kiemelt támogatást, ahol a szülők elég sokat keresnek. ha nem, akkor arra a gyerekre már ne költsön az állam, mert ő később már úgysem fog dolgozni. szerintem ez egy hülyeség.

mindenki mehessen el a napközis táborba. de ehhez nem kell készpénzt osztani. és akkor nem lehet elkölteni a közpénzt italra, de akkor plazmatévét se lehet belőle venni hitelre.

én azt mondom, hogy legyen rendes iskolai közétkeztetés. és az a gyerek is kapjon ételt akinek munkanélküliek a szülei, meg az is akinek dolgoznak. kapjon az is aki kiscsaládos, meg az is aki nagy. szerintem ez nem kérdés.

a probléma az, hogy ti úgy teszitek fel a kérdést, hogy ki kapjon készpénzt. na leléptem erről a blogról. egyrészt szégyellem magam a sok offtopic komment miatt, másrészt meg szánalmasnak tartom ezt a vitát is.

Bikfenc 2010.01.17. 23:35:26

@Balt:
"És ezzel szépen egy platformra kerülnek az MSZP-vel. Szerintem nem eszik ilyen forrón a kását. "
Az MSZP nem vonul utcára a bukás után. Szépen visszavonulnak a sebeiket nyalogatva. Rettegve a felelősségre vonástól, csendben lapítanak.
A Jobbik viszont kint lesz.
Skandálni meg kell valami, mert anélkül nem ér semmit az egész...

dzsaszper 2010.01.18. 09:17:03

@Balt: Nem egyértelmű. Az országos listás helyeket aligha lehet kiosztani minden megye nélkül. Kérdés, hogy megalakulhat-e az Országgyűlés egyáltalán, ha 1 megyében nem jön össze az érvényesség.

Mondjuk a 25% a második fordulóban alighanem meglesz.

cellimega 2010.01.18. 17:56:09

@is:
1. Az államadósság forintban kifejezett nagyságát 1994 és '98 között nagymértékben befolyásolta a forintárfolyam alakulása. Pl. hiteleink jelentős részét korábban jenben vettük fel. Azokban az években nagyon nagy reálfelértékelődés ment végbe a forint javára, így az államadósság a GDP-hez képest csökkenni tudott.
Bokros a Horn-kormány 48 hónapjából kb 10 hónapig volt pénzügyminiszter. 1996 febr. után ismét romlott az államháztartási egyenleg, 1997-ben már nagy volt, 1998 elejére óriási.
Az MSZP felelős ktgvetési gazdálkodása egy mítosz, amit a baloldali média alakított ki aprólékos, hosszú munkával.
Ugyanígy lesz majd Bajnaival.
2. 2002-2008 között az államadósság nominálértéken valóban kb megduplázódott. 8000 mrd-ról 15000-re, ha jól emlékszem.
Pedig a világgazdasági konjunktúrára támaszkodva úgy csökkenthettük volna az államadósságot, hogy közben nem kell megszorítani sem.
Megtették ezt a szlovákok és a románok is.

Civitas78 2010.01.18. 20:52:11

Egy esetleges 50 % alatti Fidesz eredmény csak rosszat hozhat a győztesnek. Ha MSZP-vel lépne koalícióra, hatalmas bizalomvesztéssel járna. (Részemről is :) )
A Jobbikkal való koalícióval pedig 1 örökös hadjárat indulna el a bal-lib. és cion média részéről. Ebből pedig szintén csak vesztesen jöhet ki a Fidesz. (De inkább ezt vállalnám fel a Fidesz helyében)
Vagy legyen 50%+1 vagy újraszavazás... :)
(Nem mellékesen a Jobbik programja sok helyen fedi a Fidesz ideológiáját)
Olvastam a barikad.hu-n a Jobbik programot. Lehet Tőlük is tanulni, kérem.
Az előállító, ipari tevékenységet folytató multikkal valóban óvatosan kell bánni, de a kereskedelmi tevékenységet folytató multiknak nem adnék kegyelmet. Utóbbiak szerepét lazán átveszik magyar cégek, ahol nem utolsó sorban több magyar árut lehetne vásárolni, ami szintén magyar munkahelyet generálna (lásd pl. mezőgazdaságunk összes ágazata). A pénz itthon forogna körbe és körbe, nem pedig a Nyugatnak, akik termékeikkel szépen levezetik a válságot Kelet felé. Kedves Magyarország, fel kéne ébredni!
De szívesen elolvasok más véleményt is a multikkal kapcsolatban, kíváncsi vagyok, lehet én látom rosszul.

1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2010.01.18. 21:21:04

@Civitas78: "A Jobbikkal való koalícióval pedig 1 örökös hadjárat indulna el a bal-lib. és cion média részéről."

Vagyis Baló cseszegetné Balónét? ;)

"a Jobbik programja sok helyen fedi a Fidesz ideológiáját"

Bizony, ahogy az ebben az elemzésben is olvasható:
szkszhu.szksz.com/100118.doc
Pl.:
"Ezzel nyilvánvalóvá vált, hogy a globális diktatúra hozta létre a Jobbikot, (...) annak érdekében, hogy a liberális-kapitalista érdekek tovább érvényesüljenek."

1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2010.01.26. 19:26:33

Kedves Gábor, talán még visszanézel, de ez az aktuális (jan.27. 10 órai "média"-) hír még éppen IDE illik:

Benke Gábor elnök
ÚSZNP
"... bejelentést tettünk, hogy a választási kampányról szóló szabályt a Fidesz és az MSZP megszegte avval, hogy egy hónappal előtte kitette választási plakátjaikat, valamint egy ilyen plakát ára egy hónapra mintegy 1.2 millió forint, ezzel meg hogy 600 plakátot tettek ki, túllépték többszörösen a jelöltekként használható 1 millió forintos összeget. Ezzel 2 szeresen is megsértették elég komoly szinten a választási kampányt, ezért
kötelező őket kizárni a részvételből!"
süti beállítások módosítása