Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) bajnai gordon (15) Bajnai Gordon (2) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) Fidesz (2) fidesz (130) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) gyurcsány ferenc (49) Gyurcsány Ferenc (1) habonyizmus (1) habony árpád (2) Habony Árpád (1) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) heti válasz (1) Heti Válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) Jávor Benedek (1) jávor benedek (3) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) jobbik (76) Jobbik (1) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) Karácsony Gergely (1) karácsony gergely (3) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) medián (9) median (1) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) mesterházy attila (34) Mesterházy Attila (3) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) MSZP (1) mszp (104) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) Orbán Viktor (9) orbán viktor (114) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) Schiffer András (1) schiffer andrás (9) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) Simicska Lajos (2) simicska lajos (3) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szíjjártó péter (1) szijjártó péter (6) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) Veszprém (1) veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
2010
feb 10
06:00

Korábban, még a távoli novemberben írtam már egy bejegyzést a miniszterelnök-jelölti vitával kapcsolatban. A fő állításom, amely valamelyest eltért az elemzők többsége által hangsúlyozott kategorikus „biztosannemlesz”-től, a következő volt: „még most is több érv szól talán amellett, hogy a Fidesz ne kockáztasson, az Orbán Viktorhoz képest tapasztalatlan, vele még láthatóan nem egy súlycsoportban lévő szocialista jelölt kiállítása (azonban) akár el is gondolkoztathatja a Fidesz elnökét”.

Azóta több mint két hónap telt el, de a helyzet megítélésem szerint érdemben nem változott. A Fidesz (mint párt) szinte biztosan nem érdekelt a vitában, hiszen teljesen feleslegesen vállalna kockázatot, ráadásul egy ilyen aszimmetrikus politikai helyzetben a papírforma érvényesülése alig hoz új szavazókat, míg egy váratlan kimenet akár jelentősen is megerősítheti az ellenfelet. Kicsit más a helyzet, ha kizárólag Orbán szempontjaira gondolunk: a politikai ráció nála is ugyanezt diktálja, de a személyes érzelmek árnyalhatják a képet. A Fidesz elnöke bizonyára nem szeretné, ha az a látszat keletkezne, hogy elfutott a vita elől, ráadásul – mint erre akkor utaltam – számára két rossz emlékű vita után nagy elégtétel lehetne egy lehengerlő győzelem.

Orbánt, aki az utóbbi időben már adott figyelemre méltó interjút, ezúttal a tv2 kérdezte. A 25 perces, kifejezetten érdekes beszélgetés legvégén – miután Orbán jelezte, hogy a közös ellenzéki múlt miatt elfogult Demszky Gáborral kapcsolatban - a miniszterelnök-jelölti vita, Mesterházy és Bokros bejelentkezése is előkerült. Most is érdemes szó szerint idézni:

Azurák: Amennyiben jól vettem ki a Fidesz kommunikációjából, mind a kettőre nemet mondtak?
Orbán: Inkább nem mondtunk semmit sem.
A: Hát azt mondták, hogy Mesterházy Attila vitatkozzon Bokros Lajossal.
O: Mondtunk mindenféléket.
A: És hogy hazug és korrupt emberekkel csak az vitatkozik, akinek elment a józan esze.
O: Meg a sánta kutya.
A: De ez akkor azt jelenti, hogy 2010-ben nem lesz miniszterelnök-jelölti vita?
O: Nem, azért mondtunk ennyifélét, úgy ahogyan ezt most Ön idézte, mert még nem döntöttünk ebben a kérdésben. A Fidesz március 15-én fogja indítani a kampányát. A miniszterelnök-jelöltek vitája a kampány egyik kérdése. Valamikor a 15-ét megelőző néhány napban az elnökség majd dönt az összes kampánykérdésben, így ebben is.
A: Tehát ez a kérdés még nyitott?
O: ...

Vajon mire utalnak ezek a mondatok? Miért nem azt mondta a Fidesz elnöke, amit a párt más politikusai, s különösen a párthoz közel álló véleményvezérek szoktak? Két oka lehet szerintem: az egyik, hogy még tényleg nem döntött, és komolyan eljátszik azzal a lehetőséggel, amire utaltam; a másik pedig, hogy bár tudja, a végén nemet fog mondani, de ezt hivatalosan - hogy tompíthassa az elmenekülésére utaló vádjak erejét - nem ő dönti el és jelenti be, hanem a Fidesz elnöksége, s Orbán csak “elfogadja” majd a többség akaratát. Több érv szól a második mellett, kétségtelen, de én még mindig nem zárnám ki az első lehetőséget sem.

x x x

Ma reggel a Mokkában erről: a videó ide kattintva elérhető.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr351744446

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Populizmus példatár 2010.02.10. 09:27:07

A NATO-radarral kapcsolatban Orbán Viktor azt mondta, ott nem lehet a lokátor, ahol az emberek nem akarják, hogy legyen. "Le kell ülnünk a NATO-val, és kell találnunk egy másik helyet" - közölte. A deviza alapú hitelekkel kapcsolatban Orbá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jjulie 2010.02.11. 17:15:43

@radala:

ok, ez csak játék én azt hittem

mit gondolsz száznál több vagy kevesebb politológos olvas minket?

szerinted találkozunk valaha egy esszével ami erről a blogról szól?

radala 2010.02.11. 17:23:33

@jjulie: Szerintem mi ketten olvassuk egymást:-)
Amúgy érdekes szakdolgozati téma lenne, hogy minden topik hova fajul, van-e ebben szerepe a kiindulási témának. De mondjuk nem nagyon lennének publikálhatók az eredmények, mert az lenne a konklúzió, hogy semminek semmi szerepe csak a véletlenen múlik, hogy itt ki miről beszélget.
Amúgy ez egy játék, nem is rossz. De ezek a viták leginkább a fallabdázáshoz hasonlítanak nem a teniszhez.

jjulie 2010.02.11. 17:50:32

lehet hogy elrontottam itt a játékot, elnézést, megpróbálom jóvátenni, (és a Gábpr is "lustálkodik")

tippeket kérek, kitől származik az alábbi idézet

"Sima" rasszizmus soha nincsen, de természetesen minden ilyen mozgalomnak vannak rasszista felhangjai. A zsidók a transznacionális nagytőkét szimbolizálják, a cigányok az "underclass"-t, azt, amit a franciaországi restauráció óta a "veszélyes osztályoknak", a "bűnöző osztályoknak" (classes dangereuses, classes criminelles) szokott nevezni a burzsoázia.

A halálra rémült, a deklasszálódástól rettegő középosztálynak ez nagyon egyszerű reakciója, lefelé és fölfelé. Remekül működik, és a szerencsétlen közönség, melynek nagyon elege van ebből a rendszerből, arra szavaz, hogy fönnmaradjon ez a rendszer, csak még elnyomóbb, még kellemetlenebb, még provinciálisabb, még butább legyen. Változásra semmiféle javaslat nincs. Intellektuális és képzeleti tartalékaink kimerültek a politikát illetően. Az emberek művészeti hajlamaiban és szerelmi stratégiáiban továbbra is van némi fantázia és intelligencia, de a közügyekben semmi. A Fidesz-KDNP legfőbb állítása az, hogy tűrhetetlen, ha a nagytőkések a személyükben is jelen vannak a kormányban. A közvetett tőkeuralom viszont király. Siralom.

jjulie 2010.02.11. 17:54:09

@radala:

nem mi kettőnkre céloztam, hanem mi akik itt vacakolunk

miértis inkább fallabda?

dzsaszper 2010.02.11. 18:02:27

@gonda1979: ezt nehéz kivitelezni.
vannak tűzfalak, amik mögül többen szavaznának.
Mivel politikai vélemény, pártállás a szavazás tárgya, ha azonosítót is figyelsz, akkor ez alapból különleges adat: írott hozzájárulásod kell legyen minden szavazótól előre.

jjulie 2010.02.11. 18:07:32

@jjulie:

segítek, egy kis folytatás

Ezzel az európai dekadenciával mennyire megy szembe, ami az Egyesült Államokban történik?

Nagymértékben. Obama kairói beszéde azt mutatja, az Egyesült Államokban még mindig vannak a demokratikus magatartásformáknak tartalékaik. Olyan évtized után, amikor az amerikai politika az volt, hogy az iszlám a mumus, sikerült az elnöknek szubtilis fordulatot megtennie, amelyben semmit nem von vissza az antifundamentalista politikából, ugyanakkor ennek a rasszista konnotációit levágja, és megmutatja, hogy a más kultúrák iránti tisztelet, egyáltalán a partnerek, riválisok iránti tisztelet lehetséges mindenféle hamis relativizmus és megalkuvás nélkül. Meglepő, de örvendetes. Nem értek egyet Obamával az alapvető kérdésekben, polgári politikus, és nekem már semmi közöm nincs semmiféle polgári politikushoz, de az szembeötlő, hogy az amerikai polgári demokráciának vannak tartalékai, az európainak nincsenek.

Mi ennek az oka?

A legkönnyebb válasz az, hogy nem tudom. Az Egyesült Államok szintén meg van verve mindenféle problémákkal. Eggyel nincs: a klasszikus nacionalizmus nem része az amerikai demokráciának. A rasszizmus igen, de az más. Az a nemzetállami nacionalizmus, ami Európát lankadatlanul teszi tönkre 1848 óta, az Amerikában nem létezik. Szerény véleményem szerint Amerika nagyon sötét hely volt George W. Bush alatt, a saját hagyományai összeomlani látszottak, és mégis képes volt komoly fordulatra a saját rendszerén, logikáján belül, ugyanazon az eliten belül. Európában viszont teljes a kimerültség. Ez a mostani választás rendkívül erőteljesen megmutatja ezt a különbséget.

A Fidesz győzelméről még nem volt szó.

Ebből jövőre nagyon nagy választási siker lehet. Valószínűleg sokáig fognak kormányozni. Nem várok tőlük semmi jót, de nem várok különösebben semmit. Az Orbán-fóbiások mindenféle rémséget vizionálnak, de elfelejtik annak a korszaknak a tanulságait, amikor ő kormányozta Magyarországot. Mit csinált Orbán Viktor? Semmit. Nem változtatta meg Magyarországot.

Evvel a jobboldali stílussal sikerült az akkor még létező balliberális értelmiséget idegesítenie, de komoly strukturális változások nem voltak, most se lesznek. Egyszerűen ezért, mert nincsenek ötleteik. Elolvastam a programjukat, ezek alapvetően mikrováltoztatások, csak finomítanának a rendszeren. Semmi változtatás nem várható. Folytatják az agyalágyult neokonzervatív gazdaságpolitikát, némileg józanabbul, mint a teljesen megkattant MSZP-SZDSZ, amely semmiből nem ért semmit, semmiből nem tanul, most meg úgy tesz, mintha a választók többsége nem fejezte volna ki irántuk az undorát - vagy a közönyét. Ha minden így megy tovább, a szélsőjobboldal további térnyerése várható

johneurope 2010.02.11. 18:12:23

Kedves Gábor!
A blogra kitett szavazással kapcsolatban szeretnék érdeklődni...
A szavazási eredményekből mire tud, vagy inkább úgy kérdem mire lehet következtetni? Milyen szempontból érdemes figyelni az épp aktuális "állást"? Tehát pl lehet e, vagy szabad e a szavazásból pl egy nagyobb mennyiségű mintából -10000 fölött- bármire következtetni? Ön mit "olvas ki ezen adatokból?
Előre is köszönöm a válaszát!

jjulie 2010.02.11. 18:18:25

@jjulie:

az utólsó előtti rész:

Akkor beszéljünk a baloldalról. A mostani helyzet mennyiben Gyurcsány öröksége?

Ezt én nem tartom baloldalnak! Az, hogy valamely párt parlamenti frakciójában többségben vannak a volt kommunista pártfunkcionáriusok, nem a baloldaliság mértékegysége. De ez a helyzet, 2009-ben még mindig. Az MSZP-t ugyanaz érte utol, mint a német szociáldemokrata pártot vagy a New Labourt. Nincs funkciója az alapvetően alkalmazotti bázison felépülő liberális balközép pártnak. Egyfajta tradíciót megtestesíthetnek, esetleg megmaradhatnak kisebbségként. De nagyon sokáig nem fognak hatalomra kerülni. Konzervatív korszak kezdődik Európában. A magukat alternatívának tételező balközép erők ugyanis nem nyújtanak igazi alternatívát. Nem különböznek eléggé, nem fejezik ki hagyományos bázisuknak az érdekeit, kultúráját, gesztusvilágát, szimbolikáját. Vereségre vannak ítélve.

Gyurcsány öröksége ambivalens. Az ő viselkedése miatt törtek ki ezek a tüntetések, ami fókuszálta ezeket az egyszerre lázadó és represszív energiákat. Ugyanakkor mégis a legtehetségesebb szocialista politikus volt. Egy időre lelkesítette a szavazók egy részét, sőt a liberális értelmiség egy részét átcsábította magához. De ha óvatosabb meg mainstreamebb figura lett volna, akkor is ugyanez lenne az eredmény. Azt hiszem, ez az eredmény sorsszerű. Nem találok benne semmi meglepőt. Nincs kiútjuk ebből.

Mindez persze nem indokolja azt a gyáva, lovagiatlan viselkedést, amelyet - néhány ember kivételével - a szoclib értelmiség tanúsít egykori bálványával szemben. Én az ellenfele voltam és maradok Gyurcsány neokonzervatív-neoliberális politikájának, és nem tudom neki megbocsátani a rendőrterrort 2006 őszén - és már 2006 nyarán nyilvánosan azt tanácsoltam neki: mondjon le -, de ő mégiscsak valaki, és a vele kapcsolatos elemzések elmaradása a saját táborában: hallatlan. Micsoda nyamvadt, ócska bagázs!

gossage 2010.02.11. 18:36:12

@6.Lenin: Miert kell betiltani barmit is
Angliabol kepviseloket kuldott a BNP az EU ba a tavaszi valasztasokon megerosodnek,jobban mint eddig,senkinek nem jut eszebe betiltani oket,pedig ez egy "erdekes" part.
Miert van az,hogy az egyik oldal aki toleranciarol,baloldalisagrol meg liberalizmusrol beszel az az oldal akar betiltatni uldozni mas oldalrol jovo kezdemenyezeseket.....

tudod,en nem vagyok fasiszta,nem zsidozom es nem ciganyozom megis mas velemenyen vagyok, es eszembe sem jut betiltani barkit is

jjulie 2010.02.11. 18:37:37

@johneurope:

akár válaszolhatnék is egyrészt szintén gábor vagyok másrészt kezdem annyira otthon érezni magam, mintha ez én blogom lenne:

kis ügyességgel és szorgalommal lehet többször szavazni szerintem sejted mely számok térítődtek el

jjulie 2010.02.11. 18:39:11

@jjulie:

és itt a vége:

Az elmúlt húsz évben milyen intellektuális fejlemények voltak a magyar politikában?

Löketekben volt. Mégiscsak volt fordulat 1989-ben. Volt egy liberális évtized. Nem arról beszélek, hogy ki volt hatalmon, hanem arról, ki volt kulturálisan domináns. Ez nagymértékben megváltoztatta a gondolkodás- és beszédmódot. Jogi jellegűvé tette. Az alapjogi felfogás, ami nyomokban még mindig érzékelhető a magyar politikai diskurzusban, a liberalizmus hozzájárulása. A vérségi és tekintélyi viszonyok helyett a szerződéses viszonyok szupremáciájának elismerése (minden modernség alapja) Magyarországon a liberálisok - minden fasiszta előretörés ellenére valószínűleg maradandó - műve. Ebből adódik az individualizmus, szubjektivizmus, pluralizmus és az ironikus szkepszis térhódítása, amely annyira jellemző a magyar értelmiségre. A konzervatívra is.

Lehet, hogy a Magyar Nemzetbe, majd a Magyar Hírlapba író Temesi Ferenc utálja Esterházyt vagy Kornist, de művén föltűnnek a liberális korstílus jegyei, és az utókor majd tudni fogja, hogy a szélső konzervatív Alexa Károly ugyanannak a szabadelvű korszaknak a tipikus figurája, mint - mondjuk - Bán Zoltán András. Itt történt valami új - ezt akkor is elismerem, ha ünnepélyesen megtagadtam az egészet. A históriai vakság azonban nem jellemez.

De mintha ez kifulladt volna.

Lezárt fejezetnek tekinthető. Nem tudott összekapcsolódni más hasonló individualisztikus és univerzalisztikus törekvésekkel. Visszaszorult, elvesztette befolyását, zárvánnyá változott a magyar politikai kultúrában. Azóta nem történt semmi. A többi csak rutin, meg emésztetlen tradíció, közhely, félelem. Semmi. Ez volt az egyetlen újdonság. A magyar politikai osztály meg olyan, mint amilyennek korábban leírtam, s amilyen mindig volt: vármegyei, járási, szolgabírói nívó; piás, züllött, nőgyűlölő, provinciális, ostoba, népellenes szar.

gossage 2010.02.11. 18:41:58

@jjulie: persze,de azert az is hulyeseg ,hogy miert kell valakinek l tobbszor megnyomnia azt a gombot ...ez egy jatek

jjulie 2010.02.11. 18:46:24

@gossage:

nem biztos hogy megértettelek, mi is a hülyeség?

hoplita 2010.02.11. 18:49:14

@radala:
Haggyatok már a Ghandival.
A múltkor kiszivárgott, valami 2,6 a tanulmányi átlag.
Egy olyan iskolában, olyan befektetéssel ennyi, olyan követelmény mellett.
Azoknak a kölyköknek a 70%-a egy sima, vidéki, átlag gimiből csont nélkül kibukna.
De majd pozitív diszkriminációval csinálunk belőlük sebészeket.
De majd operálják azokat, akik ezt kitalálták és támogatják.
Engem nem, az sicher.

Josef (K.) 2010.02.11. 18:55:11

@jjulie:

Ok, akkor folytassuk a játlkot.

És a "Mortimer-ügy" kapcsán ki mondta az a kormánynak és a "rendőrségének", hogy "ne takargassa ennek a gyilkossági kísérletnek a nyilvánvaló rasszista oldalát"?

jjulie 2010.02.11. 19:00:51

@Josef (K.):

a cikk írója, aki nyilvánosan beszél és írt róla hogy azt jól elszarta

theofil 2010.02.11. 19:02:10

@jjulie:

Én a magam szerény módján megpróbáltam elemezni Gyurcsányt, na nem mintha bármire is mentem volna vele, de nekem jólesett.

Sajnos ezek a blogok nincsenek már meg - pedig de jó lenne most hivatkozni rájuk, hogy én már akkor is megmondtam...!

Egy vérig sértett pillanatomban megszüntettem a regisztrációmat a baloldalon amivel töröltem az összes blogomat - ők már a kapcsolat. hu szerverén alusszák örök álmukat....

jjulie 2010.02.11. 19:02:38

@jjulie:

bocs nem a cikk írója , hanem aki nyilatkozik, ezt meg én szartam el

johneurope 2010.02.11. 19:02:51

@jjulie: Török Gábor válaszára lettem volna kíváncsi!! Meg igazából ez a szavazás nem arról szól vagy szólna, hogy milyen módon lehet "átverni" vagy többször szavazni, ugyanazon gépről! Szerintem tiszteljük meg annyival legalább Török Gábor blogját, hogy nem manipuláljuk szándékosan az eredményeket! Köszönöm!

Josef (K.) 2010.02.11. 19:09:12

@jjulie:

Hát egyik tipped sem talált.
(De tudtam, hogy ezt fogod válaszolni, azért írtam. Beletettem egy kis csarvart a dologba :). )

Josef (K.) 2010.02.11. 19:11:31

@jjulie:

De ha ki találtad, hogy ki a valódi forrás, akkor légyszi ne írd le ide.
(Másnak is legyen esélye játszani.)

jjulie 2010.02.11. 19:12:55

@theofil:

pár jelzőre és határozóra még emlékszel magadból?

török gábor 2010.02.11. 19:13:12

@johneurope: messzemenő következtetéseket nem vonnék le belőle, de mondjuk megerősíti azt a feltételezést, hogy a Jobbik és az LMP számára a net nagy versenyelőny.

jjulie 2010.02.11. 19:17:27

@Josef (K.):

az én copymban nyilatkozó tett a mortimer ügy kapcsán olyan nyilatkozatot mint amit említesz bár azt nem olvastam csak azt ahol arról ír hogy azt jól elhibázta és nyilvánosan ezt elismerte, talán még bocsánatot is kért bár ez nem biztos

nem látom a csavart a kérdésedben

Kevercs 2010.02.11. 19:21:37

A FIDESZnek és személyesen Orbánnak is mindkét választás rossz lehet.
1.)Ha indul a vitán, akkor szokás szerint
betlizhet, s ezzel a választási esélyeket
csökkenti.
2.)Ha nem indul akkor pedig eleve elkönyvelik az emberek, hogy annyira
gyáva, miszerint nem mer kiállni.

Josef (K.) 2010.02.11. 19:22:21

@jjulie:

Valóban tett ilyen jellegű(!) nyilatkozatot a Mortimer-ügy kapcsán a "maga embere", de nem azt, amit idéztem. A csavar ebben volt. Segítek, hosszabban idézem, és megmondom, hogy konkrétan az akkori miniszterelnököt korholta le ezzel az illető:
"Szóljon a saját rendőrségének, hogy akkor ne takargassa ennek a gyilkossági kísérletnek a nyilvánvaló rasszista oldalát, mert ezt teszi az ön rendőrsége."

"Saját rendőrségének" - milyen szép szókapcsolat.

mrs. white 2010.02.11. 19:23:29

@Josef (K.): Én is mondhatom a választ vagy találgassanak mások?

Josef (K.) 2010.02.11. 19:25:21

@mrs. white:

Hagyjuk meg másoknak is a lehetőséget. (Gondolom Önnek nem tetszett, hogy épp ezt a példát hoztam fel. Sorry ezért.)

theofil 2010.02.11. 19:26:42

@jjulie:

Nagyon kevés dologra emlékszem már.
Azt tudom, hogy elmélkedtem Öszödről és megírtam az "én" öszödi beszédemet az "én" Gyurcsányommal, aki az igazival ellentétben elvállalja a saját felelősségét és amely beszéddel nem lehetett volna föllázítani a hevenyebb vérmérsékletű jobboldaliakat.

jjulie 2010.02.11. 19:29:32

@Josef (K.):

igen az én emberem rasszista indittatásu dolognak nevezte de milyen szövegkörnyezetben és hogy hol, nem tudom, de a kis segítség után sejtem a csavart

Josef (K.) 2010.02.11. 19:49:53

@jjulie:

A maga embere nem csak ennyit csinált.Egy modern Émile Zola pózában tetszelgett (J'Accuse). Azonban utána tényleg bocsánatot kért!

Az én emberem indítékai más természetűek.

Kenwyn 2010.02.11. 19:55:03

@jjulie:

"Kicsit" sok az OFF...
De ha már OFF-olsz miért nem a saját véleményedet közlöd, ahelyett,h innen-onnan összeollózod a post-jaidat ?

jjulie 2010.02.11. 19:55:23

@theofil:

az én gyurcsány sztorim:

nagyjából hasonlóan a viktorhoz bár talán később felfedezte a nyolcvanas években hogy ezek a késő kádáriak puhapöcsűek és nem jobbak mint ő és mégis milyen kurva nagy hatalmú urak

a külömség hogy ő belülről vette ezt észre a viktor meg kívülről

aztán mindkettőnek az ölébe hullott a lehetőség szetesett a szovjetúnió, és innen átmenetileg szétvált az út

a viktornak maradt a hőzöngés a politikában a gyurcsány meg működtedte a hálózati tőkét, aztán kiválasztotta őt két ügyes nő, adtak alá lovat ami nem dobta le, tehát a két nő tolta előre tovább, aztán amikor megvolt az a maximális lé zsé amit a közvetlen politizálás nélkül el lehetett érni, irány a frontvonal

volt egy kicsorbult agyarú öreg hím a kormányrúdnál, egy kicsit beállt mellé, és amikor felmérte hogy az ő mettszőfogai bizony sokkal élesebbek még, megmutatta az öreg hímnek aki behúzta a farkát és elsomfordált

ám ekkor szar volt a közhangulat de érezte hogy a kis ország kis bukott miniszterelnökét símán zsebreteszi hátrányból is és hozza a vélasztásokat, ha megengedik neki amit csak akar

azok meg legalább annyira akarták az újabb győzelmet, mint a horthy az elcsatotl területek visszacsatolását, tehát szabad kezet kapott, aztán öszödön elmondta nekik, hogy ne legyen kétségük az történt amiről szó volt, mi a faszt csodálkoznak, nem a gólya hozta vert helyzetből a győzelmet

a kis bukott miniszterelnők meg a kispadról acsarkodott, pedig ő mindent értett menet közben is

csak közben már nem csak ketten voltak a pályán hanem a fradidrukkerek és a majré is

a gyurcsány közben persze felvette a jutalékát kpban is és kapcsolati tőkében is, aztán nettó nyereséggel zárt bár pár évvel kevesebbet fog élni, a stressz gyilkol

Uhu20 2010.02.11. 19:56:44

Üdvözlet!

Várjuk már az új posztot! :)

jjulie 2010.02.11. 20:00:00

@Kenwyn:

szerintem senkinek nics annyi saját leutése saját véleményből mint nekem mióta először itt megjelentem, már elüldöztem egy adag embert, és félek is egy kicsit hogy a Gábor le fog tiltani, sőt már a Gábor nak szóló kérdést is megválaszoltam nemrég

mért nem próbálsz meg inkább belémkötni?

jjulie 2010.02.11. 20:01:25

@Josef (K.):

el tudom képzelni pózolni szeret

6.Lenin 2010.02.11. 20:02:01

@gossage:

Miert van az,hogy az egyik oldal aki toleranciarol,baloldalisagrol meg liberalizmusrol beszel az az oldal akar betiltatni uldozni mas oldalrol jovo kezdemenyezeseket.....

Mert semmi közük ahhoz,amiről beszélnek.Kevesen vannak és féltik a hatalmat(hatalom=pénz=hatalom)

"tudod,en nem vagyok fasiszta,nem zsidozom es nem ciganyozom megis mas velemenyen vagyok, es eszembe sem jut betiltani barkit is"

A politika a gazemberek játéka.eddig.Az eddig lehet akár több ezer év is.
Azt hiszem az emberiségnek nem sok variációja van a túlélésre.

A Föld több milliárd éves(?),nem tudni hány civilizáció végzett már önmagával.
Vagy minden független az emberiségtől és természet "takarít" néha.

www.youtube.com/watch?v=tgiTvvcP1GY&feature=related

4:14-től különösen ajánlom.

török gábor 2010.02.11. 20:03:45

@Uhu20:
bocsánat, de ma egész napos netnélküli programom volt :) de igyekszem, ígérem.

@jjulie:
én senkit sem fogok letiltani, aki nem azt írja, amit az eddigi egyetlen moderált hozzászóló

Kenwyn 2010.02.11. 20:11:32

@jjulie:

Relax, eszembe sincs belekötni senkibe.
Csak találomra begugliztam pár hozzászólásodat, és fura mód már vki előtte elsütötte a "Te" mondandóidat.
Nos, ezért írtam az előbb. :)
Felőlem azt írsz, vagy kopizol amit akarsz, Te dolgod; én csak kérdezek, vagy véleményezek,ha érdekel vmi. :)

mrs. white 2010.02.11. 20:14:07

@jjulie: Alapvetően hibás a gyurcsány képed. Nem a pénz miatt csinálta milliárd mellé összelopni esetlem még egy párat nem oszt nem szoroz. Az ilyen embernek már sem a szex sem a gazdasági siker nem okoz élvezetet. A hatalom az az igazi, de még a hatalom is csak egy apró szösszenet ahoz képest, hogy Ő lehet a nagy reformer az ország megújítója. A legnagyobb bűne az volt, hogy képtelen felfogni hogy régi emberekkel nem lesz új baloldal. Volt posztkocsik nem ilyen távlatokban gondolkodtak, nekik bőven elég az pár misi amit elsibolnak vagy sok misi beosztástól függően. Korlátoltságukat mutatja, hogy gazdasági előképzettség nélkül némi ésszel sejthető volt a végkifejlet, de talán csak márciusban gyulladt lámpa fejekben. Feletó pedig mindenkit boldoggá akart tenni ha beledöglünk akkor is. I come back. Mint a terminátor mindig visszafog térni, mert ez a lételeme és egyre szarabb lesz, mint a folytatások általában.

jjulie 2010.02.11. 20:21:02

@Kenwyn:

basszus én napok óta itt vagyok, mindent ellenőrzök, és még csak egy írást láttam ami olyan hogy én is irhattam volna akár, sőt még egy kicsit jobb is volt a fene egye meg, de azt egyből lereagáltam, és kifejeztem hogy irigy vagyok

velem egyetértőt meg még nem láttam, fő veszőparipám hogy szidom a viktort és próbálom terjeszteni, hogy történelmi és nemzetközi távlatokat is bele kéne tenni a kommentekbe azon kívül hogy lefutott a választás, és a fidesz az egyetlen kormányképes erő

a megjelenésem előtti kommenteket nem olvastam, ott találkoztál a klónommal?

mrs. white 2010.02.11. 20:22:30

Kinek mi a véleménye az lmp mellett ma megjelent kettős mérce blogról? A szimpatizáns miatt hány ember fordult el az lmp-től, pusztán azért mert egy ilyen idiótával kapcsolják össze az amúgy tulajdonképpen vállalható pártot.

mrs. white 2010.02.11. 20:27:06

@jjulie: Figyelmedbe ajánlom ma már a reuters is azt mondta, hogy az ország számára legüdvözítőbb megoldás az volna ha a fidesz 2/3-al nyerne, hogy kellő legitimációval tudja keresztül vinni a 2/3-os törvényeket pl önkormányzatok. Ha tetszik gondolkozhatsz történelmi távlatokban hogy mia jó az országnak. Nem csoda, hogy kevesen és kevés dologban értenek egyet veled.

jjulie 2010.02.11. 20:32:00

@mrs. white:

sekélyes a diagnózisod, bár az igaz, hogy a kis fényképeszkedés nem esett rosszul neki a csúcson

ott tévedsz, hogy hülyének nézed, pedig nem az, és mégpedig nagyon nem és az egyik fő különbség közte éa a bukott kis miniszterelnök között

a ferink tud bánni a nőkkel a viktor meg nem, és ezt úgy értem, hogy a feri valamitől, lehet hogy így született, de képes befogni női energiákat, hajlandó hallgatni egy nőre és így megnövelni a saját hím erejét

a viktor meg szarik a nőkre egy hagyományos férfi tapus, aki nem képes a maga vitorláiba befogni ezt a fajta plusz adományt, neki mutogatni kell egy nő a hivatalos helyeken, meg hogy legyen gyerek, szerintem még a kaja és a tiszta alsőgatya sem fontos feltétlenül

Kenwyn 2010.02.11. 20:38:40

@jjulie:

ehh, mea culpa. nem olvastam el egyik hozzászólásodat figyelmesen amiben jelezted,h idézni fogsz valakitől.
Egyik TGM-interjúból idéztél több hsz-en keresztül, s erre írtam, h "kölcsönvett" gondolatok. Bár idézőjeleket azért nem használtál... :)

jjulie 2010.02.11. 20:45:01

@mrs. white:

egyesek szerint az ország felének kinyílik a bicska a zsebében ha meghallja a viktor nevét és én ezek közül vagyok

az ország fele az a kevesek amiről beszélsz?

abban igazad van hogy az a véleményem hogy ez ma itt egy politikailag újszülött populáció, nagyon egyedül vagyok de ez nem az én hibán, és vastagon igazam van ebben

és ma feltettem egy csomó kérdést a kdmp-vel kapcsolatbant 13 óra húszkor amiből az utólsót most megismétlem

" akiben nem merülnek fel ilyen jellegű kérdések, azokra hogy vonatkozik a 1924-es kdmp-s követelés: „követelem a demokratikus választójogot, de csak az arra érett és azzal bánni tudó nép részére"? "

te elég érett vagy a kérdező szerint arra hogy válsztójogod legyen?

jjulie 2010.02.11. 20:45:53

@Kenwyn:

ok semmi gond, mit szólsz hozzá?

mrs. white 2010.02.11. 20:47:01

@jjulie: Nem tom nem vagyok nő, de te akkor biztos az vagy ha ennyire ki tudod elemezni, de holnap megkérdezem a kolléganőket erről, meg hogy szerintik ki jár koszos alsógatyában. Én mind a kettőt inteligensenek tartom nem mondtam hogy fletó hülye. Arra céloztam hülyékből próbál normális pártot csinálni, ami nem megy. Viktor pedig a saját képére formálja a pártot ami neki meg megy. Pont ez az utálat tárgya azon az oldalon, mert erős kezű ha tetszik diktatórikusabb. Baloldal pedig hagyományosan szereti megrágni a kérdést. Kb azon vitatkoznak egy égő házban hogy akkor ki menjen ki elsőnek az ajtón. Októberben kezdődött a válság márciusban jutotak el odáig hogy most má váltani kellene, de még akkor megörvendeztettek egy hét válsztási paródiával. Ha ezt filmen látom nem hiszem el hogy ennyire béna párt létezik, már bocsánat a mszp szdsz hívőktől. Ez a női energia meg annyira rossz volt mintha ha az atv-s sajtóklubban hangzott volna el. Bocsánat.

Kenwyn 2010.02.11. 20:52:53

@jjulie:

Egyelőre leragadtam TGM-nél, ha már rátaláltam elolvastam az egész interjút,s egy régebbi nyilatkozatát is.

A konklúziója nagyon tetszik:

"A magyar politikai osztály meg olyan, mint amilyennek korábban leírtam, s amilyen mindig volt: vármegyei, járási, szolgabírói nívó; piás, züllött, nőgyűlölő, provinciális, ostoba, népellenes szar. " :)

jjulie 2010.02.11. 20:55:40

@mrs. white:

ha te ebből a koszos alsógatyát értetted meg és azt hogy én nő vagyok akkor most mélységesen csalódott vagyok

jjulie 2010.02.11. 20:56:44

@Kenwyn:

az a baj, hogy nem lehet nagyon belekötni, pedig én egy igazi kötözködő vagyok

Kenwyn 2010.02.11. 21:00:30

@török gábor:

Azt lehet már tudni,h miről fog szólni, vagy képlékeny még? :)

Téma van bőven szerintem; nekem talán a kopogtatócédulák körüli mizéria "tetszik" legjobban, bár nem tudom,h ennek van-e cikkre érdemes jelentősége egy politikai elemző számára, lát-e benne érdekességet politológusi szemüvegen keresztül nézve...

jjulie 2010.02.11. 21:00:56

@Kenwyn:

utóljára akkor sikerült összerekni itt egy valamire való kormányt amikor előszor megpróbálták, 1848-ban

azok még lemondani is tudtak, ismered a batthyány sztoriját, ki nevezte ki, mikor és miért mondott le és mit csinált utána és miért különbözik a kivégzésének a jogi alapja a 13-akétól?

mrs. white 2010.02.11. 21:03:16

@jjulie: Egyesek szerint az ország felének kinyílik a bicska a zsebében ha viktor nevét meghallja. Nyugod lehetsz a felmérések szerint az ország 75 %-ak kinyilik a zsebe gyurcsány nevének hallatán. Tehát ha az ilyen szerencsétlen érvrendszered alapján kellene győztest hirdetni akkor orbán nyert. De ez így bruttó baromság. Akkor aki népszerű az legyen példakép az embereknek mint pl győzike vagy hajdú petya stb. Nem hiszem hogy ez lenne a fokmérő. Igen érdekes felvetés a válastójoggal kapcsolatban. sokszor elgondolkodom én is milyen értéke van anak aki egy zacskó zsáraztészta miatt szavaz az őt korrumpáló pártra, vagy azért mert egy 19000 forintos csekket igérnek neki. Szerintem ezt megkellene szüntetni de ha demokrata vagyok akkor elkell fogadnom hogy embertársaim iq szintje nem egyforma de attól még ugyannnyit ér a szavazat még ha ezel nem is értek egyet de tőlem tanultabb után szabadon meghalnék érte hogy véleményét kifejezhesse. Én ugy gondolom hogy még kizáró limitek után is beleférnék ebbe a kategriába, még akkor is a ha ez a szint az átlag iq felett lenne meghatározva és rólad is ezt gondolom. Vannak gondolataid, tudsz írni csak valszeg a családi vagy későbbi szocializációk során teljesen más értékrend alakult ki benned. Pont ez a szép az egészben, hogy nem vagyunk egyformák és nem ugyanazt gondoljuk.

Kenwyn 2010.02.11. 21:04:05

@jjulie:

hát nem. főleg,h azóta beigazolódni látszanak a gondolatai.

hmm, azok a régi szép idők,amikor még főleg Bácsfi Diana jelentette a "gonosz" szélsőjobbot...

Kenwyn 2010.02.11. 21:09:44

@jjulie:

a vmire való kormány fogalma relatív sztem, mert volt azért pár jobban sikerült formáció azóta.

Batt. kivégzésének jogi alapját így fejből nem vágom; a történelem más időszakából vagyok inkább kicsit napra készebb vmelyest. :)

pannonfunk 2010.02.11. 21:10:06

@török gábor: Kedves Gábor! Komolyan érdekelne, hogy Te hogyan látod az LMP netes kampányát. Nekem kezd az a gyanúm lenni, hogy az LMP netes kampánya kezd szétesni.

Egyrészt egy csomó politikai blogot telespammelnek (pl. a Tiédet is megtisztelik ezzel :) ), ugyanakkor nem látom, hogy szakértők leállnának kommunikálni az adott politikai poszt adott témájáról. Így az egésznek olyan összképe van, hogy az aktivisták "write only" üzemmódban vannak, ami nem fogja meggyőzni a választópolgárokat, hogy ők meghallgatják a választópolgárokat (hiszen ahhoz olvasni is kellene, ugye). Ma meg pl. egész nap index címlapon van a magyarinfo.blog.hu egyik posztja, amelynek a kommentjei dél óta zárolva vannak. Nem kis ellenszenv volt a poszttal szemben, a zárolás pontosan ezért történt meg. Ezzel persze az aktivisták megint pökkhendinek tűnnek a választók előtt, aminek ugyanolyan rossz hatása lesz, mint a spamelésnek (véleményem szerint). Kíváncsian várnám a Te véleményedet is.

jjulie 2010.02.11. 21:13:23

@Kenwyn:

ismerek egy másik jó cikkét viszonylag friss, ha a Gábor tovább lustálkodik, lehet hogy azt is bedobom holnap, elemzó, elemző

Kenwyn 2010.02.11. 21:17:36

@jjulie:

jöhet,de nekem az is elég ha a linket adod.
nem olvasod Gábor hsz-eit? nemrég írta,h offline volt szinte egész nap...
de készül a köv. post. :)

jjulie 2010.02.11. 21:21:27

@Kenwyn:
csak 49 október 3.-tól voltunk "lázadó ország" az uralkodó nevezte ki tavasszal és a tavaszi dolgaira hivatkozva végezték ki ami törvényes volt

mrs. white 2010.02.11. 21:22:17

Gábor már veri a klaviaturát mert a mai nap legfontosabb történése megszületett. Felázadtak pesti Mdf-esek, leváltották a szadesz barát Lévait. valószinűleg reszeltek a közös listának. A végjáték elkezdődött ebből már tisztessége elmulás nem lesz, csak olyan mint kisgazdáké. a galaktikus birodalom utolsó jedi lovagja boros pedig illegalitásba vonul egy távoli bollygóra, hogy újraszervezze a köztársaság megmentését.

jjulie 2010.02.11. 21:25:24

@Kenwyn:

egy egyetemi oktató pontosan tudja, hogy agy nap 24 órából és egy éjszakából áll

nem adom a linket, holnap én leszek a Gábor ha nem szül valami érdekeset

török gábor 2010.02.11. 21:25:44

@mrs. white: még előbb altatni kellett a picit. :) meg aztán havat lapátolni. de már közel a klaviatúra.

mrs. white 2010.02.11. 21:29:05

@török gábor: Nálam most kezdődik az altatás egy ágyban. Tudom nem helyes de nálunk így alakult. Neked pedig sok sikert hozzá. Csak egy kérdés mielőtt megyek a témát eltaláltam? Jó éjt mindenkinek!

Zengőtorkú Nyivákoló 2010.02.11. 21:35:52

@török gábor: Na Gábor a gyerekfektetés itt is megvolt, bár a frontok miatt nemjósolok nyugis éjszakát.

theofil 2010.02.11. 21:38:40

Szeretnék avatart, szeretnék avatart....hát valamit lenyomtam az tény

theofil 2010.02.11. 21:39:28

De tán nem ezt kellett volna. Na hagyjuk.

Zengőtorkú Nyivákoló 2010.02.11. 21:42:22

Na összetertás is van rendesen: "A helyzetet akkor Csapody Miklós mentette meg Dávid Ibolya számára. Csapody azonban időközben váltott, és a mostani rendkívüli ülésen is igennel szavazott, de most Lévai menesztésére." index

Josef (K.) 2010.02.11. 21:46:28

@török gábor:

Milyen jó is lesz majd élcelődni ezen. Nehogy kifelejtsen egy kis "szélfútta megélhetési politikusok"-os megjegyzést. Illetve a kedvencét, Debreczenit mindenképpen meg kell említeni, hiszen valahogy vissza kell ütni a "bakelitpolitológusi" jelző miatt.

Kenwyn 2010.02.11. 21:53:17

@Josef (K.):

"bakelitpolitológusi" -ezt kire mondta Debreczeni?

jjulie 2010.02.11. 21:58:01

@Josef (K.):

ki volt az a mortimeres rejtvényedben?

Josef (K.) 2010.02.11. 21:59:09

Íme:

www.nol.hu/belfold/debreczeni_jozsef__demokratikus_locitrom

"Bakelitpolitológusokként" szoktam aposztrofálni azokat a fiatalokat, akik mindenféle tévé- és rádióműsorokban, internetes portálokon s a nyomtatott sajtóban csépelik a maguk üres szakmáját. Más-más ütemre - intézetekbe tömörülve -, ki az egyik, ki a másik oldalon. A legszakszerűbbek "középen".

Kétfajta bakelitpolitológus-intézet létezik.

Az egyik valamely politikai párt holdudvarában működik (a párt pénzeli és használja); a másik a piacról él, és ahhoz is alkalmazkodik. A "piac" részint itt is a pártokat jelenti (megrendelőkként), másrészt a médiát, hisz az abban való minél reprezentatívabb jelenlét teszi eladhatóvá a céget és áruját.

Véleményem szerint az első csoportba tartozik a Századvég és a Nézőpont (Fidesz), illetve a Progresszív (MSZP), továbbá a Republikon (SZDSZ); a másodikba a Vision Consulting és a Political Capital. Ja, és a Méltányosság - bocs, ha kihagytam valakit, senkit sem szeretnék megbántani.

A bakelitfiúk tudják: a reprezentatív médiatérbe három jogcímen lehet bejutni: "emeszpésként", "fideszesként" vagy "függetlenként". A "függetlenek" valójában nem azok, csak nem egy, hanem két ponthoz függesztik (s a kettő közt folyvást "középre" pozicionálják) magukat. A és B pólus közé - tekintet nélkül azok elhelyezkedésére, az általuk képviselt politikai minőségre. Ők azok, akik a politikai szereplők mérése során egyenlő mérce alkalmazása helyett mindenáron egyenlő mérési eredményre törekszenek. Hitlerről és Churchillről így írtak volna annak idején: "az előbbi más pártokhoz való viszonya komoly kritikára ad okot; míg utóbbi az egészséges életmód terén küzd kihívásokkal".'

török gábor 2010.02.11. 22:00:21

@Kenwyn:

Tóth Csabának írt cikkében fogalmazott így. Nem is lenne annyira ostobaság ez a kifejezés, ha nem éppen annak írta volna, aki talán a legtehetségesebb a fiatal politológusok közül - már ami a tudományos teljesítményt illeti. Félek, hogy DJ-nek erre nem volt rálátása, talán ezért hibázhatott ekkorát.

Josef (K.) 2010.02.11. 22:00:31

@Kenwyn:

Ja bocsi, elfelejtettem jeleyni, hogy a fenti (@Josef (K.): ) neked ment.

jjulie 2010.02.11. 22:00:40

@Josef (K.):

basszus itt te vagy a legtájékozottab és alig csepegtetsz egy kis alamizsnát

Josef (K.) 2010.02.11. 22:01:45

@török gábor:

Azért ő a teljes Vision-t is beleveszi, lásd fent.

Josef (K.) 2010.02.11. 22:04:32

@jjulie:

Ez nagyon-nagyon nagy túlzás. Csak felveszem a kesztyűt, ennyiről van csak szó.

Zengőtorkú Nyivákoló 2010.02.11. 22:04:47

"Az új összetételű budapesti elnökség arról is döntést hozott, hogy a jövő héten átírja a fővárosi listát, ami gyakorlatilag a Dávid Ibolya nevével fémjelzett SZDSZ-es választási szövetség végét jelentheti."

Visszatérve az mdf-hez, nem ezt hívják Ibolya-puccccsnak a szakirodalomban:-)?

Kenwyn 2010.02.11. 22:14:34

@török gábor:

Köszönöm a választ!
Ez eléggé ciki; egy 10 évvel ezelőtti D.J. valószínűleg nem fogalmazott volna így.
Nem akarok paranoiásnak tűnni,de nekem rögtön az ugrott be,h esetleg Fidesz iránti fóbiája is homályosíthatja egy kicsit a látását, vagy az MDF-béli mizéria is túlzottan lekötheti a figyelmét,s ezek miatt nem marad energiája a megfontoltabb, józanabb gondolkodásra.
Ha vakvágányra tévedtem sorry, én csak "hangosan" próbáltam gondolkodni. :)

Josef (K.) 2010.02.11. 22:18:46

@jjulie:
Guglival 1 perc, de elmondom: Pokorni Zoltán.

@Kenwyn:
"Köszönöm a választ!"
Érdekes, én is adtam választ neked, sőt picit eltérőt (és linket is, idézetet is). Na mindegy.

Kenwyn 2010.02.11. 22:22:17

@Josef (K.):

köszi ,a linket is.
most nézem a cikket, ez még tavalyi írása. így az elősző hsz-ben írott MDF mizéria storno,de a Fidesz (Orbán) iránti fóbia ebből is süt ki rendesen szerintem, s akadályozhatja a józanabb gondolkodást.

Kenwyn 2010.02.11. 22:25:52

@Josef (K.):

Gábor válaszát előbb vettem észre, sry. :)
na,most már tényleg részletesen elolvasom a cikket, nem csak átfutva, felületesen.

Josef (K.) 2010.02.11. 22:35:56

@Kenwyn:

Elvégre mégiscsak egy olyan emberől van, szó, akit Török Gábor eddigi 58(+1) hozzászólásából 9-ben név szerint megemlít. (Elárulom, ilyen tekintetben nagyon előkelő helyen van. Nagyon sok nagy nevű magyar politikus sokkal kevesebbszer szerepel.)

Josef (K.) 2010.02.11. 22:41:48

@Josef (K.):

Megjelent az 59. bejegyzés.
A Debreczeni-index is növekedett eggyel :).

Kenwyn 2010.02.11. 23:01:30

@Josef (K.):

na, átrágtam magam rajta, de még párszor el kell olvasni,mert (szerencsére) nem egyszerű a sztori.
noha a 21. századi D.J.-vel általában nem értek egyet, ennek ellenére kedvelem az írásait.
szóval érdekes és elgondolkodtató a cikk.

Josef (K.) 2010.02.11. 23:21:58

@Kenwyn:

Igen, szerintem D.J. írásai általában érdekesek és elgondolkodtatóak, még akkor is, amikor néha totál mellé lő. (Általában valamelyik irányban teljesen elveti a sulykot.) A Gyurcsányról szóló könyve émelyítő, de nagyon. Mégis voltak benne érdkességek. A vicc az, hogy megdöbbentően sokszor buktatta le Gyurcsányt a könyvben - pedig nagy hívője (valszeg több ilyen esetben nem gondolja, hogy ezek lebuktatások, de van, amikor a hebegve-habogva, de tudatosan lebuktatja). Gondoljunk bele, hogy hányszor használta a Fidesz az ő könyvét, hogy támadja Gyurcsányt - "23 millió román" stb.

Josef (K.) 2010.02.11. 23:25:29

@Kenwyn:

És tetszik a "20. századi D.J." és "21. századi D.J." megkülönböztetés! :)

pannonfunk 2010.02.12. 08:01:18

@Zengőtorkú Nyivákoló: Oh, bocsánat, tényleg. És már poszt is van róla, megyek is át...

Fell Bandi 2010.02.12. 10:40:06

Én egy idézetet ajánlok Orbán úr figyelmébe, mielőtt döntene a kérdésben: "Aki a szarral hadakozik, szaros lészen az maga is." /Balassi Bálint/

László56 2010.02.13. 18:32:01

Orbán Viktor legnagyobb ellensége Orbán Viktor maga. Egyre jobban kimutatható hogy mindezt ő maga is tudja. És ezért tartózkodik a vitától is. Helyesen. Mert itt nem az a kérdés hogy egy vita előbbre viszi e az országot, hanem hogy politikailag mennyire fizetődik ki. Mint Orbán egész politikai élete mutatja, őnála antipolitikásabb politikus országunkban nem létezik. Minden megszólalása többet ront a pártja számára mint akármelyik ellenzék.

A félelme jogos a Jobbiktól. Nem csak jogos, hanem törvényszerű is, hiszen a Jobbik lefoglalta magának mindazokat a területeket ahol Orbán és a FIDESZ-e jó pontokat szerezhetne.

Ezek a területek az ország fejlődőkepésségének a legfontosabb területei. A közeli történelmünk feldolgozása. Ami nélkül nincs társadalmi fejlődés. A korrupció felszámolása. Aminek a visszaszorítása nélkül nincs gazdasági előbbre jutás. A társadalmi rend biztosítása. Ami nélkül lehetetlen az országot irányítani. Orbán egyik legfontosabb bástyáját is lefoglalta a Jobbik magának., hiszen a keresztény politikát senki nem képviseli jobban és szavahihetőbben mint a Jobbik. Mindezek a területek a Jobbiktól nem csak le vannak foglalva, hanem a cselekedeteikkel részben már bizonyítottak is. Az lenne inkább a csoda ha a választók mindezek felett átnéznének.

dzsaszper 2010.02.13. 21:13:59

@László56: Abban, hogy Orbán saját maga legnagyopbb ellensége, és hogy mintha ennek tudatában lenne, egyetértünk.

Abban is, hogy a jobbik igyekszik a Fidesz elől elhappolni a választókat (jobban megy nekik mint az mdfnek, pedig volt egy ilyen célkitűzés Dávid Ibolya részéről, ami azóta megbukott).

A közeli történelem feldolgozására egész máshogy törekszik a jobbik, mint a fidesz. Hogy melyik jobb, ki-ki döntse el...
A korrupció felszámolása alatt talán kb. ugyanazt értik. A fidesz hátránya, hogy néhány második/harmadik vonalbeli embere belekeveredett már gyanús ügyekbe... A jobbikkal szemben az a gyanú merült fel, hogy a Gazpromtól kapnak pénzt, de közvetlen bizonyíték nincs.
Ami viszont a kereszténységet illeti, szerény véleményem szerint elég felszínes az a kereszténység, amibe a gárdázás a jelen formájában belefér. A fideszt se tartom egy jó de keresztény pártnak, de a kdnp-t sem. Hozzáteszem, ha hitelesek tudnak maradni, az a mai felhozatalban toronymagas előny így is úgy is...

László56 2010.02.13. 23:11:16

@dzsaszper: A politikában a felszínesség nem feltétlenül hátrány. Egyes esetekben akár erény is lehet. Mert más dolog a választók meggyőzése és megint más dolog a politikai célok elérése. A választók meggyőzése természetesen szükséges a hatalom eléréséhez. A politikai célok eléréséhez viszont már más utak vezetnek. Ha nem hazánkról lenne szó, akkor mondhatnánk hogy a politikai célok egy ország felemelkedését szolgálják. Hazánkban viszont sajnos csak a politikusaink pénztárcájának szolgálatáról lehet szó.

A FIDESZ-nek lett volna már lehetősége megmutatni hogy az ország felemelkedését szolgálja. Sajnos pont az ellenkezőjét csinálta. Hogy tanult volna belőle ? Nem hiszek benne. Ahhoz hogy egy párt az ország javára szolgáljon, tudni kellene hogy mi szükséges mindehhez. Ez a tudás azonban vagy hiányzik a mai politikus nemzedéknél, vagy ignorálva van a saját pénztárca érdekében. Egyik sem éppen a politikusaink felelősségtudatára utal.

Országunk jelenlegi társadalmi felépítése, a központi irányításon keresztül jobban hasonlít egy diktatúra társadalmi felépítéséhez, mint egy demokratikus rendhez. A pártállam diktatúrájától még a mai napig sem sikerült megszabadulnia a politikusainknak. Ez viszont megöli a társadalmi fejlődést. Ugyanúgy ahogy a gazdasági fejlődést a túlzott állami szabályozás megakadályozza. Politikusaink a demokratikus rendet úgy értelmezik mint a többség diktatúráját. Pedig a demokrácia egész mást jelent: a többség akarata a kisebbség figyelembe vételével. Nagy különbség.

amis 2010.02.20. 14:19:26

@Kevercs: Olyan könnyen ítélkeznek egyesek mások felett.Mit jelent az, hogy gyáva?Bár, én azt vártam volna 2006-ban, hogy kamerákon kívül jól orrba vágja Gyurcsányt.Gyávaságból nem tette?Nem gondolnám.Inkább nem akarta bemocskolni a kezét.
Vitázni csak tisztességes, okos emberekkel lehet.
A vita másról sem szólna , mint provokálásból.Akinek nincs füle a hallásra, azt a vita sem fogja semmiről meggyőzni.WEgyébként is, aki szavazni akar, az már tudja, kire.
süti beállítások módosítása