Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) bajnai gordon (15) Bajnai Gordon (2) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) Fidesz (2) fidesz (130) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) gyurcsány ferenc (49) Gyurcsány Ferenc (1) habonyizmus (1) habony árpád (2) Habony Árpád (1) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) Heti Válasz (1) heti válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) Jávor Benedek (1) jávor benedek (3) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) Jobbik (1) jobbik (76) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) karácsony gergely (3) Karácsony Gergely (1) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) medián (9) median (1) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) mesterházy attila (34) Mesterházy Attila (3) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) MSZP (1) mszp (104) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) Orbán Viktor (9) orbán viktor (114) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) schiffer andrás (9) Schiffer András (1) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) Simicska Lajos (2) simicska lajos (3) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szijjártó péter (6) szíjjártó péter (1) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) veszprém (1) Veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
23:45

Eddigi történetének talán legnehezebb döntése előtt áll az LMP. A dilemma régóta ismert: ha a párt önállóan indít főpolgármester-jelöltet Budapesten, a fideszes Tarlós István esélyei a városvezetői posztra az egekbe emelkednek. Ha azonban az LMP hajlandó belemenni egy széles baloldali egységfrontba ("kis budapesti olajfába"), könnyen lehet, hogy a Fidesz továbbra sem tudja bevenni a fővárost. Ebben az esetben viszont véget érhet az LMP sem-sem típusú, középen állós (vagy annak látszatára törekvő) korszaka: a döntéssel a párt egyértelművé tenne, hogy hol keresi helyét és ebből adódóan politikai ellenfelét a magyar politikában.

(Fotó: lehetmas.hu)

A dilemma lényegesen többről szól, mint sokan gondolják: nem csupán az LMP mostani helyzetét, de hosszú távú stratégiáját is alapvetően meghatározza. Nem véletlen, hogy igazán akkor érthető meg a döntés súlya, ha messzebbre tekintünk. A parlament legkisebb pártja mai helyzetében egyértelműen abban érdekelt, hogy ne kötődjön a hiteltelenné vált, egyelőre a politikai lejtőn még mindig lefelé haladó MSZP-hez, így nem csoda, hogy a párt politikusai rendre kizárják a szocialistákkal való együttműködést. Ha azonban az LMP komolyan abban gondolkodik, hogy 2014-ben maga lehet a Fidesz alternatívája, potenciális váltópártja, akkor két dologra már most szüksége lehet.

Egyrészt a hagyományos baloldali-liberális szavazók megszólítására és átcsábítására, ami értelemszerűen nem az MSZP-től való kényszeres elzárkózással és ezáltal a még náluk lévő szavazók folyamatos elutasításával lehet sikeres taktika, hanem sokkal inkább olyan együttműködésekkel, amelyekből az új párt megerősödve kerülhet ki, s egyszersmind fokozatosan elfoglalja az MSZP helyét és elveszi szavazóit. Másrészt az építkezéshez szükséges önkormányzati pozíciók, politikai hátországok elfoglalására, márpedig ebből a szempontból Budapestnél kiválóbb terep – ahol az LMP a Jobbikot is megelőzve a legjobb eredményét érte el áprilisban – nem létezik. Miközben tehát az LMP ma látszólag egyáltalán nem érdekelt az MSZP-vel való közösködésben, hosszabb távú stratégiájába illeszkedne – sőt, megalapozhatná azt -, ha sikeresen válhatna előbb a baloldal egyik, majd egy idő után a nagyobb, erősebb, potensebb pártjává. (Érdemes felfigyelni arra, hogy frakcióvezető-helyettesük ma már a „támogassák a miénket” formulát használta, ami – ugyan apró, de mégis - elmozdulás a korábbi teljesen elutasító álláspontból.)

Ebből a szempontból is nagyon tanulságos lehet felidézni a Fidesz 1994 után követett szövetségi politikáját, amelyre egy előző bejegyzésben már hivatkoztam. A parlament legkisebb pártjaként akkor a Fidesz úgy kezdett hozzá a jobboldali domináns párti pozíció hosszú meneteléses megszerzéséhez, hogy minden lehetőséget kihasznált a többi jobboldali párttal (elsősorban az MDF-fel és a KDNP-vel) való együttműködésre. Már-már önkorlátozó módon tett javaslatot az önkormányzati választásokon való közös indulásra (így lett Budapesten a KDNP akkori jelöltje, Latorcai János az MDF és a Fidesz támogatottja), majd 1995-ben motorja volt a közös köztársasági elnök-jelölésnek is. Jól tudta, hogy egy hely elfoglalásához először nem rohamra van szükség, hanem közel kell hozzá menni…

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr942090281

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ki lesz az LMP főpolgármester-jelöltje? 2010.07.05. 12:28:01

Önálló főpolgármester-jelöltet indít az LMP az őszi helyhatósági választásokon. Eddig Jávor Benedek neve merült fel esélyesként - még a héten döntés születhet a jelölt személyéről.

Trackback: Nem tárgyal az LMP a szocikkal 2010.06.24. 16:41:04

Az párt tagsága július 5-i fővárosi kongresszusán dönt főpolgármester-jelöltjének személyéről. Csiba Kata választmányi szóvivő cáfolta, hogy az LMP vezetői a háttérben egyezkednének más erőkkel.

Trackback: Oly távol van tőle? 2010.06.18. 10:10:02

Ha az LMP hajlandó belemenni egy széles baloldali egységfrontba, könnyen lehet, hogy a Fidesz továbbra sem tudja bevenni a fővárost.

Trackback: Ha az MSzP jelöl 2010.06.18. 04:09:21

Az MszP – szokott lassú, ám népszerűségvesztő módján – elkezdte a kihátrálást Horváth Ingyenbusz Csaba eddigi főpolgármester-jelölt mögül. Úgy tűnik, hiába volt a kapkodva kiutaltatott összeg május elsejére,  hiába kérte le azt a sok f...

Trackback: Ha az MSzP jelöl 2010.06.18. 03:56:18

Az MszP – szokott lassú, ám népszerűségvesztő módján – elkezdte a kihátrálást Horváth Ingyenbusz Csaba eddigi főpolgármester-jelölt mögül. Úgy tűnik, hiába volt a kapkodva kiutaltatott összeg május elsejére,  hiába kérte le azt a sok f...

Trackback: Ha az MSzP jelöl 2010.06.18. 03:54:53

Az MszP – szokott lassú, ám népszerűségvesztő módján – elkezdte a kihátrálást Horváth Ingyenbusz Csaba eddigi főpolgármester-jelölt mögül. Úgy tűnik, hiába volt a kapkodva kiutaltatott összeg május elsejére,  hiába kérte le azt a sok f...

Trackback: Ha az MSzP jelöl 2010.06.18. 03:53:30

Az MszP – szokott lassú, ám népszerűségvesztő módján – elkezdte a kihátrálást Horváth Ingyenbusz Csaba eddigi főpolgármester-jelölt mögül. Úgy tűnik, hiába volt a kapkodva kiutaltatott összeg május elsejére,  hiába kérte le azt a sok f...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lüke 2010.06.19. 12:22:11

@Ordnassac:
and the lady to, she is very sym.

Idet 2010.06.19. 12:22:11

@Ordnassac: Liberálisnak is nevezték már...

2010.06.19. 12:25:01

@Ordnassac: a világ újra felosztása kezdődik azon az oldalon a politikai elemzés területén...nem ismerős?? És TGnek nincs nyelve, ott meg az az alapfeltétel...

lüke 2010.06.19. 12:25:04

@manyike:
ja:)
meg több az 1 főre jutó juró:)

2010.06.19. 12:28:10

@lüke: köszönöm...:)))

török gábor 2010.06.19. 12:28:43

@[nick]: akkor tisztázzuk, bár már erről is sokszor beszéltem, de láthatóan érdemes mindig újra elmondani. sajnos ebben az ügyben velem nehéz küzdeni, mert minden információt örömmel megosztok bárkivel :)

2002 és 2006 között részt vettem annak a tanácsadó testületnek a munkájában, amely a MEH koordinációs államtitkársága mellett működött. Ezért a munkáért a Vision havi 500 ezer forintot kapott. a megbízás 2006-ban véget ért, 2006 és 2010 között már semmilyen szerződésünk nem volt a kormánnyal. nem (elsősorban) elvi okokból, egyszerűen jobbnak láttuk, ha az üzleti szféra felé fordulunk.

fontos átláthatóság információ még, hogy 2006 és 2010 között a köztársasági elnök tanácsadó testületének voltam a tagja, ezért idén májusig havi 100 ezer forintot kaptam.

amúgy szerintem a sajtó kifejezetten helyesen teszi, hogy minden hasonló szerződésről beszámol, akár a múltban köttettek, akár majd most fognak.

lüke 2010.06.19. 12:29:37

@Ordnassac:
ezen is túl.
egy fulladozó úszni nem tudó, aki segitség után kapkod

nincs reanimáció :)
itt nincs

2010.06.19. 12:31:32

@török gábor: helyes a dörgés, Oroszlán!:)

Ordnassac 2010.06.19. 12:36:11

@Idet: az is igaz.

@lüke: :-)

@török gábor: kár, hogy a teljes cikk nem érhető el az MNO-n.

lüke 2010.06.19. 12:37:37

@török gábor:
merci:)
ez nem az üvegzseb blog:)
miért kellene elszámolnod,s pláne nekünk

tölgyes 2010.06.19. 12:40:08

@Ordnassac: Már elérhető... :::)))

lüke 2010.06.19. 12:40:14

@Idet: na ja
"minek nevezzelek"
mindegy, csak egy kicsit:) simfeljük

török gábor 2010.06.19. 12:40:28

@lüke: szerintem a közpénzekkel el kell számolni, úgyhogy nekem ezzel semmi gondom nincs. sőt, kifejezetten bizakodom, hogy a magyar nemzet a jövőben is figyelemmel követi majd ezt a területet.

Videofon 2010.06.19. 12:40:33

@manyike:
Magyarországon jelenleg minimális a tisztességes üzleti érvényesülés lehetősége. Aki nem szeretne állandó stresszben vagy reménytelen szegénységben élni, az az államtól várja a boldogulását. Ki a közszférában,ki állami vállalatnál, ki az agyontámogatott multik alkalmazottjaként,beszállítójaként, ki a közbeszerzési cégek menedszereként, alkalmazottjaként, ki a lezsírozott pályázatok nyerteseként, ki a korrupciós ügyletek haszonélvezőjeként, ki a pártok holdudvari szakértőjeként.
"az álom, a fellendülő és tisztességes üzleti élet" arra teremtene lehetőséget, hogy máshogy is lehessen élni.
Tudod, hányan nem tudják, hogy az állam emlőin élnek? Szerintred, akik fillérekért túrták a földet, egyengették a bentont, az aszfaltot az autópályaépítéseken, felfogták, hogy azt a keveset is csak az államnak köszönhetik, hogy az állam nélkül még ennyi sem jutna nekik?
Orbán az államot mindenhatóvá szeretné tenni. Jobb világ lesz az?

Idet 2010.06.19. 12:40:48

@Letícia: Bőgés. Amúgy, üdv és szia!

tölgyes 2010.06.19. 12:41:06

@Ordnassac: Én inkább a nem híve vagyok.. de legalább is valami tenni kéne.

2010.06.19. 12:41:51

@lüke: jó, de közpénzből ment. Szóval nem baj, ha tudjuk. Sólyom áron alul, keveset fizetett, ezt csak úgy megjegyzem...

Idet 2010.06.19. 12:43:12

@lüke: Jaja, egy kis simfelés nem árt, ha komolyan nekiesne valaki, annak úgyis ellátjuk a baját.

Ordnassac 2010.06.19. 12:44:18

@török gábor: reméljük, hogy tényleg így lesz az MN-nel...

@Letícia: jelképesnek tűnő "melóhoz" jelképes összeg is dukál.

@tölgyes: www.mno.hu/portal/719969 <--- itt csak a bevezető olvasható. A teljes cikk is érdekelne azonban.

török gábor 2010.06.19. 12:44:41

@Letícia: egy viszonylag ritkán ülésező testület esetén szerintem ez korrekt ár, arról nem is beszélve, hogy ez volt az első olyan tanácsadói munkám, amit ellenszolgáltatás nélkül is örömmel végeztem volna, mert - komolyan mondom - megtiszteltetésnek tartottam a felkérést.

Idet 2010.06.19. 12:45:43

@török gábor: Bár mindenki így gondolná - és így számolna el.

2010.06.19. 12:45:55

@Idet: szia, köszi!:) Mégsem írhatom, hogy bőg! Amúgy meg oroszlán, így talált és süllyedt...

tölgyes 2010.06.19. 12:46:08

@török gábor: Önnek igaza van!!! Nincs is ebben semmi rossz!! Csak AKKOR KELLETT VOLNA TRANSZPARENSSÉ TENNI! Azt is megmondom miért: nagy divat minálunk független szakértőkről beszélni. Antall időszakában csak úgy hemzsegtek a kormányellenes független szakértők, akiről utóbb kiderült, hogy ha szakértők is, de nem függetlenek.-

Én remélem, hogy azok a szakértők, aki a fidesztől megbízásokat kapják, azok ezt azonnal nyilvánosságra is hozzák. Javítani fogja a hitelességüket..

Szimba 2010.06.19. 12:47:39

@Idet:

Nem tudom, nekem most is tele a lábam , karom szép(?) piros szúnyogcsípésekkel.:)) Lehet, hogy a szúnyogok nem értenek egyet a kommentjeimmel?

2010.06.19. 12:49:34

@Ordnassac: nem jelképes az...

@török gábor: értem, valóban megtiszteltetés volt. Ám így, hogy fizettek, van egyfajta távolságtartás részükről a dologban, nem?

Ordnassac 2010.06.19. 12:50:01

@lüke: @tölgyes: mondjuk most egy kicsit csökkent a polgármester OGY-képviselők száma (Bencsik János, Szászfalvi László, Tállai András és V. Németh Zsolt államtitkár lett).

Igaz, elég sok OGY képviselő indul polgármesterként (Bácskai János, Simicskó István, Spaller Endre, László Tamás, Cser-Palkovics András, Puskás Tivadar stb.).

Az külön "vicces", hogy az államtitkárság és az önkó képviselőség nem összeférhetetlen (így Bencsik János marad Tatabányán önkó. képviselő).

török gábor 2010.06.19. 12:50:38

@tölgyes: meg fog lepődni, egyetértek Önnel. annak ellenére is, hogy emlékeim szerint talán én voltam az első elemző, aki televíziós műsorban "önként" számolt be tanácsadói tevékenységéről a 2006-os önkormányzati választás estéjén. ennek ellenére ma már azt gondolom, hogy még többet kellett volna tennem ebben az ügyben, igaza van.

a reményét is osztom, szeretném azonban emlékeztetni, hogy ilyen megbízások már most is léteznek (önkormányzatokban és a pártoknál), mégis viszonylag kevés bejelentést olvastam.

Ordnassac 2010.06.19. 12:51:17

@Ordnassac: ja igen, Fazekas Sándor meg miniszter.

lüke 2010.06.19. 12:51:48

@Idet:
nem olyan malignus hogy féljenek tőle:)
és reménykedik:),
hogy Svédország lesz itt- Bokros is mondta:)-
s akkor a neten fenn lesz minden közérdekü információ
mert ott a képviselők bevételei is fenn vannak,
mint az olyan államban , amelyik a polgárokat szolgálja
s nem kijátsza

2010.06.19. 12:54:04

@Szimba: :)) Szerintem semmi baj a kommentjeiddel, csak gyere ki a mocsárból, mert elvérzel...:D

Szimba 2010.06.19. 12:54:24

@török gábor:

Akkor most elmegyek néhány politikus blogjára, és felteszek nekik hasonló kérdést. Rém kíváncsi lennék, hogy vajon válaszra méltatnak?

Nyilván, nem.

Így most jelképesen emelem kalapom. Nem hittem, hogy ennyire interaktív a blog. Nagyon szeretem a kommunikációnak ezt a módját. (Kénytelen leszek a viccelődéseim mérsékelni.:((()

Szimba 2010.06.19. 12:55:39

@Letícia:
:)))))))
Már a gekkók is közelítenek!

Ordnassac 2010.06.19. 12:58:47

@Szimba: Isten ments, hogy csökkentsd! ;-)

2010.06.19. 13:00:10

@Szimba: ne már, viccelőggyé csak, majd jól kiosztunk, ha nem teccik nékünk, amivel viccősz...:)))

[nick] (törölt) 2010.06.19. 13:01:40

@török gábor:
oké. én meg azt mondom, hogy piaci szereplőnek nem kellene tanácsot adni semmiféle állami szerplőnek. én ezzel elvi okokból nem értek egyet. ez különbség közöttünk. szerintem a miniszterelnöknek, és az államelnöknek is úgy kellett volna tanácsot adni, hogy a tanácsadókat erre felkenik. államtitkári, vagy helyettes államtitkári rangba kerülnek, vagy hivatalsegéd, vagy akármilyen posztot ki lehet erre találni, és akkor ezt lehet végezni részmunkaidőben. nyilván a hivatalsegéd alacsonyabb besorololást kap a közalkalmazotti bértáblában, mint az államtitkár. de itt nem cégek vannak, hanem tanácsadók, főtanácsadók. havas henrik még úgy volt horn gyula kormányzati tanácsadója, hogy kinevezték államtitkárnak. nem úgy, hogy csinált egy céget. most én ezzel nem azt akarom mondani, hogy havas a tisztességes, és te meg nem vagy tisztességes, hanem azt, hogy szerintem ennek így kellene működnie.

de ettől még, hogy valaki részmunkaidőben hivatalsegéd lehet éppenséggel egyetemen tanársegéd. és éppenséggel lehet még segédoperatőr a médiában, vagy műsorvezető segéd. vagy mindezt magasabb rangokban.

csak azt mondom, hogy az nagyon kevés, hogy a közpénzekkel el kell számolni. mert az gyakorlatban akkor működik, ha az állam és a piac el van választva egymástól. tehát az állam az államtitkároktól kér tanácsot, és legfeljebb egy közintézménytől. mondjuk az akadémiától, vagy egy tanszéktől. meg persze a pártok fenntarthatnak kifejezetten saját célra politikai intézeteket. de az, hogy állami és piaci szereplő bizniszelnek az szerintem problémás. remélem világos, hogy mi a véleménykülönbség közöttünk.

2010.06.19. 13:03:07

@Szimba: az jó, rád ülnek, és megeszik helyetted a rád repülő dögöket...fedeznek majd...!:D

2010.06.19. 13:07:06

@[nick]: ja, felkenve, kinevezve: megint egy függésben lévő, verseny nélküli vízfejű testület, akinek a hatékonysága attól függ, hogy ki van felette? HÜLYESÉG! Igen is kell a piaci szereplőknek, kívülről rálátni, ráláttatni a világra. Ennek van értelme, seggnyalásnak meg nincs.

Videofon 2010.06.19. 13:12:02

@Letícia: Szerinted Gábor mennyivel látott rá jobban a világra havi 500 ezerért, mint egy államtitkár? Mindketten az egzisztenciális elit tagjai. Fogalmuk sincs az eliten kívüli világról. Mert azt meg kell élni, nem ismeretet szerezni róla.

tölgyes 2010.06.19. 13:26:07

@török gábor: Önnek igaza lehet.. azért írtam, hogy remélem..ez a vágyam.. Azt gondolom, hogy ez mindenkinek segítene.
A szakértőt segítené tágyszerűnek maradni. A megbízót arra sarkallná hogy szélesebb körből merítsen.. az emberek pedig megszoknák, hogy tudással, szellemi termékkel is lehet pénzt keresni.. Kialakulhatna egy egészséges összhang a szakértés és a politika között.Az is láthatóbbá válna, hogy milyen szakmai csoportok állnak egy-egy szakpolitikai döntés mögött.. vagyis a felelősség is pontosabban körvonalazódna...Mert vannak olyan döntések is ahol aztán nagyon nagy pénzek mozognak. (nekem most hirtelen Békesi szerencsejáték tv-re vonatkozó módosító javaslata jut eszembe...))

tölgyes 2010.06.19. 13:42:33

@[nick]: Olyan ez mint a papir- és a ruhazsebkendő. Az államtitkárt állandóan használják, a papírba pedig csak egyszer fújnak..:(

Nem az a baj, hogy a szakértő szakért.. és azt megfizetik. Hanem az, hogy a szakértés mára nálunk a közpénzek kiszivattyúzásának eszköze lett.. felkérnek szakértőket, hogy fizethessenek nekik... akik aztán hálásak lesznek.. Ez sokféleképpen történik: jönnek a függetlenként adott, nem független értékelések... az újságokban megjelent PR cikkek..Emlékezzen rá milyen hevesen tagadta a pénzügyi összefüggést 2006 tavaszán a kormány amikor a FT-ben az ország gazdasági helyzetét méltató cikk jelent meg.. hogy aztán itthon a FT-re hivatkozva azt állíthassák, hogy lám már egy olyan nagy tekintélyű nemzetközi lap is megmondta mint az FT...Aztán kiderült, hogy egy PR cikkről van szó, amiért 28 milliót fizetett a kormány...
Némely szakértő is így működik.. nekem az is nagy meglepetés volt, hogy mondjuk Lakner kormányszakértő volt vagy ez a lebukott MDF-essé vált bájgúnár honnan mennyi pénzt kapott.. Így utólag nézve megértettem némely okfejtésük motivációját...

tölgyes 2010.06.19. 13:45:17

@Ordnassac: Ezt a rendszert az MSZP vezette be.. kár volt...remélem ki fogják gyomlálni ezeket.

Idet 2010.06.19. 13:52:55

@Szimba: Körömmel kereszt a csípésbe, aztán ecetet rá! Csíp, mint a fene, de utána már nem. És a következő invázorok sem szeretik!
Amúgy, a kereszt nem a keresztény műveltségű (a sátán menekül a kereszttől, és a szúnyogokban határozottan van valami sátáni) szúnyogok elriasztásához kell, hanem, hogy az ecet könnyebben hasson, de hát ezt neked nem kell elmondani. Ikszelhetsz is...

Idet 2010.06.19. 13:53:41

@Videofon: Ez azért egy kissé demagóg megjegyzés... bár, vannak esetek, amikor határozottan igaz!

Idet 2010.06.19. 13:58:01

Hogy az LMP összebútorozna - na jó, a szomszédba költözne - Kuncze Brumival? Soha nem mosnák le magukról a kriptoszadeszes pártcímkét többé.

Ordnassac 2010.06.19. 14:05:40

@tölgyes: meglássuk. Bár abban biztos vagyok, hogy ez max. a következő ciklustól fog majd működni.

Most a Fidesz-frakcióban 56 polgármester ül (lemondások után), a KDNP-frakcióban 6, az MSZP-frakcióban 4, az LMP-ben 1 és ugye Molnár Oszkár. (Az alpolgármestereket nem is számoltam.)

Érdekes lesz megnézni, hogy mennyire emelkedik az őszi választás után.

Ordnassac 2010.06.19. 14:06:38

@Idet: szerintem kizárt, hogy ezt meglépik.

2010.06.19. 14:11:06

@Idet: ez elég szadistának hangzik! Inkább viszkessen és nem nyúlok hozzá, mint hogy nem viszkető keresztekkel hegesítsem a bőrömet!:)

@Videofon: ha én ezt elmondhatnám..de hogy lásd: www.youtube.com/watch?v=jNKjShmHw7s&translated=1

és ehhez hasonló szövegek! Ez a mű alap, minden politizáló, politikával foglalkozónak ezt a sorozat KÖTELEZŐ!

2010.06.19. 14:16:38

@Idet: most se mossák le...erre utazik a szocipárt is...jó, schifferrel vezetett párt teli hozzá hasonló identitásúval, a hülyének is áthallásos..kósáné kovácsné mondta vagyon: nem nem elég annak (zsadesztől függetlennek) lenni, annak is kell látszani...

[nick] (törölt) 2010.06.19. 14:16:49

@Letícia:
török amikor adta tanácsot az elnöknek vajon kivel versengett. mert szerintem senkivel. sólyom egész egyszerűen felkérte. és erre mondom, hogy akkor a főtanácsadót az állam nevezze ki, kenje fel államtitkárnak, vagy találjon ki akármilyen rangot. illessze be a közalkalmazotti bértáblába, foglalkoztassa részmunkaidőben, vagy távmunkában. és akkor ezért fizessen bért. a másik eset, hogy az állam egy pártintézettől kér tanácsot. a miniszterelnök így konzultálhat kifejezetten az ellenzéki pártokhoz közelálló szakértőkkel. mert miért ne tehetné. legfeljebb nem követi a tanácsokat. nem kötelese követni. a harmadik eset az, hogy egy közintézményt kérnek fel. mondjuk az akadémiát, vagy a műegyetemet, vagy a sportkórházat.

török meg azt mondja, hogy és van egy negyedik, amikor az államnak egy cég ad tanácsot, és ma már ez a leggyakoribb. igazából a lényeg az, hogy ezeket a nyilvánosság elé kell tárni. akkor vajon miért nem a nyilvánosság előtt adott a tanácsot, és miért zárt ajtók mögött. szerintem abszolút nem volna tisztességes most előállni töröknek, hogy ezt és ezt a tanácsot adta sólyomnak pénzért, és ez hogy bejött, vagy az, hogy nem jött be. ez az ő dolguk. felőlem akár bridzselhettek is az elnökkel. szerintem ezt nem kell nyilvánosságra hozniuk. annak viszont világosnak kell lennie, hogy valaki az elnök szekundánsa. és protokolláris körülmények között fel kell kenni, meg kell esketni, pecsétes megbízólevelet átadni. szóval szerintem kulturális értelemben konzervatívnak, gazdasági értelemben meg liberálisnak kell lenni.

2010.06.19. 14:22:27

@[nick]: figyi már, munkaviszony elvár egyféle lojalitást, szervilitást, hogy legyen őszinte ahhoz, akitől függ? És kirúgni egy ilyent sokkal nehezebb..Szóval korrekt, hogy kívülállóktól kérdezem meg, ha ezt és ezt hallom, mit is gondoljak a dolgokról! Kinevezett lakájjal meg tele a padlás...

Ordnassac 2010.06.19. 14:24:48

@Letícia: ilyenkor azért elgondolkodtató, hogy a kettős áp megszavazása miért nem enyhített ezen?

[nick] (törölt) 2010.06.19. 14:29:08

@tölgyes:
az állam és piac között megbízási viszonyt általában tartom problémásnak. akkor is ha a financial times kapja. persze. írják le, hogy mit gondolnak magyarországról, és adják el a lapot. nyilván lesz, aki megveszi. és lesz, aki hirdet mellette.

2010.06.19. 14:30:22

@Ordnassac: mert a kettős áp úgy ahogy van, BAROMSÁG. Az csak az olyan valóságot nem ismerő nárciszoknak, mint semjénökörtódorszellemivasmacskahorony jön be...

[nick] (törölt) 2010.06.19. 14:45:55

@Letícia:
van olyan, határozott idejű szerződés. szóval nem minden közalkalmazotti állás nyugdíjas állás. gondolom török is így szerződött és nem tiltakozik, hogy most már nem ad tanácsot. mert nem felmondott, vagy kirúgták, hanem egyszerűen lejárt a megbizatása.

de mellette még van egy tanári állása, gondolom valamilyen tudományos kutatói ösztöndíja, meg van egy cége, amelyik tanácsot ad a piacon. mondjuk koeman azt mondja, hogy orbán ne szóljon bele a futballba, mert az nem egy pártelnök dolga. legyen-e válogatott gera, vagy ne legyen. minden civilizált országban az van, hogy ebbe a politikusok nem nagyon szólnak bele.

ha koeman menedzser irodája előbb megkérdez egy kommunikációs céget, hogy a gera ügyet hogyan kell kezelni, akkor nyilván azt mondták volna neki, hogy kérjék fel orbán viktort, és bajnait, hogy gera jöjjön vissza a válogatottba. hiszen mindkettő igazolt labdrarúgó. koeman azt mondta, amit egyébként default minden szövetségi kapitánynak mondania kell, hogy a futball ügyében kussolanak a pártok. ez a főszabály, de vannak kivételes esetek, amikor mégis csak meg lehet kérni állami, és pártvezetőket, hogy gerát hívják vissza a válogatottba. és ettől még ugyanúgy kirúghatják koemant, mert nyilván ezeket az állam, és pártvezetők a saját embereiket ültetik be mindenhová, itt ez a szokás, ezt el kell magyarázni koemannak. most ez mehet úgy is, hogy koemannak szól valaki, hogy ronald csináld ezt, de vannak cégek, amik nem szégyellnek ezért pénzt kérni. persze miért is kellene ezt szégyellniük. össze kell ülni, gondolkodni kell, mérlegelni kell eseteket, koeman piaci árfolyamát a megnyilatkozásai befolyásolják, és akkor a menedzser irodája felkérhet egy céget. de ez ugye nagyon más logika, mint az állami. csak ezt mondom.

[nick] (törölt) 2010.06.19. 14:59:57

@tölgyes:
szerintem már az problémás, hogy az állam a financial times-ban hirdet. ez is itt egy szokás. az állam piaci lapokban hirdetget. miért is. tartson a minisztérium sajtótájékoztatót, ott az állami televízió, rádió, távirati iroda. ezen túl miért hirdet az állam az adófizetők pénzéből. szóval itt százmilliárdokat költött a szocialista kormány párt pártkampányokra, de ne felejtsük már el, hogy a fidesz anno pontosan ugyanezt csinálta.

Ordnassac 2010.06.19. 15:01:03

@Letícia: ez még nem magyarázza azt, hogy az LMP mitől lenne SZDSZ 2.0. :-P

Kérlek, fogd vissza magad, velem nem kell ilyen stílusban beszélni. Nem vagyok értetlen tökfej, akivel üvöltözni kell, hogy megértsen valamit. Köszönöm!

Ordnassac 2010.06.19. 15:06:04

@[nick]: emlékszel még arra az újságra, amit havi rendszerességgel küldött az első Orbán-kormány a háztartásokba? Volt is felháborodás, hogy mit küldözget a kormány propagandaanyagot és külön kellett írni a BM-nek talán, ha nem akartad megkapni. A neve most hirtelen nem jut az eszembe.

Ergo ez a megoldás nem jött be. A minisztériumi sajtótájékoztatókról az újságok azt írnak, amit akarnak. Ki ilyen, ki olyan előjellel, aztán az eredeti célt el sem érik vele. Hasonló a sajtóközleményekkel. Szóval nehéz kérdés ez.

Amúgy a CNN-en sorozatban reklámozzák magukat országok, hogy fektessenek be ott (vagy turisztikai reklámokat). Szóval ez nem hungarikum.

2010.06.19. 15:11:03

@Ordnassac: nem gondoltam sosem, hogy éretlen tökfej vagy és nem is üvöltöztem veled...szerintem összekeversz valakivel. Vagy Semjénzsóti a kedvenced, és a lelkedbe tapostam...no, ezért bocsánat!

Ordnassac 2010.06.19. 15:18:15

@Letícia: nem Semjén a kedvencem. Azonban a nagybetűzés üvöltésnek számít ilyen közegben. Azt meg kevéssé szeretem.

Amúgy szerintem a kettős áp nem baromság. :-P

2010.06.19. 15:22:21

@Ordnassac: ajvé! Nagybetűvel a lényeget emeltem ki, nem gondoltam, hogy ez üvöltözésnek számít. Hol van az ideíróknak az ászf?:)

Jó, nem baromság, de semmi értelme...dr. Csáky már tudja...érzi, és szerintem köszöni szépen viktatúrának...

Ordnassac 2010.06.19. 15:29:36

@Letícia: Csáky nem dr. :-P *szőrszálhasogat*

2010.06.19. 15:36:14

@Ordnassac: bocsi, azt hittem hóhányó jogász ez is...;)

Ordnassac 2010.06.19. 15:43:42

@Letícia: vegyészmérnök (vagy vegyipari üzemmérnök). Nem tudom, hogy Szlovákiában ez hogy megy.

[nick] (törölt) 2010.06.19. 15:47:43

@Ordnassac:
és ha azt írnak, amit akarnak, akkor mi van. az a szabad sajtó. nem arról van szó, hogy nem csinálhatnak a fidesz drukkerek lapot, vagy akármilyen pártdrukkerek, hanem hogy üzleti lapokat ne szponzorálon az állam.

én abszolút hülyeségnek tartom, amikor államok turisztikai reklámokat nyomnak a tévében. mert szerintem a piaccal, pontosabban a vállalatokkal a helyhatóságoknak, a városoknak kell kapcsolatba lenniük. megint ugye demokrácia első lecke. közhatalom osztott. tehát az állam, és a város nem ugyanaz a kategória.

tehát az, hogy gyere budapestre, az szerintem tök frankó. vagy gyere a balatonra. és ez számítás vagy bejön, vagy nem. de akkor az van, hogy a környékbeli önkormányzatok összefognak, a panziósoknak azt mondják, hogy az idegenforgalmi adók egy részét arra fordítják, hogy hirdetik a balatont. és azt mondják, na ez ennyibe került, és ennyivel nőtt a forgalom, vagy csökkent. és akkor morfondíroznak, hogy megérte reklámozni, vagy sem. és akkor lehet, hogy nem nőtt a forgalom, de arra jutnak, hogy jó volt ez a reklám, csak még többet kell leadni. és növelik a költségvetést. lehet, hogy azt mondják, hogy nem volt jó a reklám, és különben is nem is kell ennyi reklám. majd ezt ők eldöntik. de ha ezt nem állami ügynek tekintjük, akkor világos ugye, hogy itt szakmai szempontokat fognak a panziósok mérlegelni, és nem politikai szempontokat. és a balatont kell-e, és ha igen hogyan kell reklámozni azért az mégis csak szakmai kérdés, és nem politikai kérdés.

na most a balatont most úgy reklámozzák, hogy egyes tévékben az állami túrizmus zrt bemondanak valami béna szöveget. de ettől senki se fog menni a balatonra. mert errefelé mindenki tudja, létezik a dunántúlon egy elég nagy tó, itt azt nem kell elmagyarázni. külföldön kellene. vagy konkrét programokat kellene reklámozni belföldön. csakhogy ezeknek a reklámok arra valók, hogy kapjon párszáz milliót a tévécsatorna, amiből aztán be lehet rendezni egy stúdiót, fel lehet venni egy politikailag elkötelezett riportert, és fizetni lehet egy stábot. na most összességében a magyar turizmus zrt milliárdokat költ ezekre, de az egésznek politikai célzata van.

[nick] (törölt) 2010.06.19. 15:48:41

@Ordnassac:
és ha azt írnak, amit akarnak, akkor mi van. az a szabad sajtó. nem arról van szó, hogy nem csinálhatnak a fidesz drukkerek lapot, vagy akármilyen pártdrukkerek, hanem hogy üzleti lapokat ne szponzorálon az állam.

én abszolút hülyeségnek tartom, amikor államok turisztikai reklámokat nyomnak a tévében. mert szerintem a piaccal, pontosabban a vállalatokkal a helyhatóságoknak, a városoknak kell kapcsolatba lenniük. megint ugye demokrácia első lecke. közhatalom osztott. tehát az állam, és a város nem ugyanaz a kategória.

tehát az, hogy gyere budapestre, az szerintem tök frankó. vagy gyere a balatonra. és ez számítás vagy bejön, vagy nem. de akkor az van, hogy a környékbeli önkormányzatok összefognak, a panziósoknak azt mondják, hogy az idegenforgalmi adók egy részét arra fordítják, hogy hirdetik a balatont. és azt mondják, na ez ennyibe került, és ennyivel nőtt a forgalom, vagy csökkent. és akkor morfondíroznak, hogy megérte reklámozni, vagy sem. és akkor lehet, hogy nem nőtt a forgalom, de arra jutnak, hogy jó volt ez a reklám, csak még többet kell leadni. és növelik a költségvetést. lehet, hogy azt mondják, hogy nem volt jó a reklám, és különben is nem is kell ennyi reklám. majd ezt ők eldöntik. de ha ezt nem állami ügynek tekintjük, akkor világos ugye, hogy itt szakmai szempontokat fognak a panziósok mérlegelni, és nem politikai szempontokat. és a balatont kell-e, és ha igen hogyan kell reklámozni azért az mégis csak szakmai kérdés, és nem politikai kérdés.

na most a balatont most úgy reklámozzák, hogy egyes tévékben az állami túrizmus zrt bemondanak valami béna szöveget. de ettől senki se fog menni a balatonra. mert errefelé mindenki tudja, létezik a dunántúlon egy elég nagy tó, itt azt nem kell elmagyarázni. külföldön kellene. vagy konkrét programokat kellene reklámozni belföldön. csakhogy ezeknek a reklámok arra valók, hogy kapjon párszáz milliót a tévécsatorna, amiből aztán be lehet rendezni egy stúdiót, fel lehet venni egy politikailag elkötelezett riportert, és fizetni lehet egy stábot. na most összességében a magyar turizmus zrt milliárdokat költ ezekre, de az egésznek politikai célzata van.

[nick] (törölt) 2010.06.19. 15:49:28

nem tudom mitől dupláz. bocs.

2010.06.19. 15:49:34

@Ordnassac: reál érdeklődéssel elment politikusnak? Na jó, valamiből neki is meg kellett élni...Nagy buktája van/volt.

Éhesló 2010.06.19. 15:51:10

Valami bűzlik errefelé:

Magyar Nemzet: Tízmilliókat kaptak tanácsadás címén Török Gáborék az MSZP-SZDSZ-től

A minisztériumi szekrényekből, számítógépes adathordozókról előkerülő dokumentumok szerint a balliberális értelmiségi holdudvar egyik kiemelt „kifizetőhelye” volt 2002 és 2010 között a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) – írja a Magyar Nemzet.
A lap birtokába került összesítés szerint a szocialisták és a szabad demokraták által sűrűn foglalkoztatott – a médiában a politikai helyzetet folyamatosan elemző – két politológusnak, Török Gábornak és Karácsony Gergelynek vagy cégeiknek a háttérben 2002 és 2009 között például több mint ötvenmillió forintot fizettek ki tanácsadás és tanulmányírás címén.
(HírTV)

2010.06.19. 15:53:52

@Éhesló: fogd be az orrod, vagy egyél inkább zabot! Szal foglald el magad valamivel, mert olvasni azt nem tudsz, az látszik, mert már TG meg is válaszolta ezt a "bűzt"...

Ordnassac 2010.06.19. 16:06:15

@Letícia: Margaret Thatcher is kémikus, Angela Merkel és Oskar Lafontaine fizikus stb. ;-)

Éhesló 2010.06.19. 16:50:30

@Letícia: artról kellett volna elolvasnom 500+ hozzászólást, hogy egy politikai leemzőt hogyan kell megvásárolnia a hatalomnak?
Hogy az általa alkotott "vélemény" mennyire volt manipulatív és ez mennyibe került a vásárlónak?
Az erről szóló magyarázatokat kellene elolvasnom?
Komolyan?
Ezért kellene befogni az orrom?
Ilyen finanszírozás mellett talán mégsem nálam van hitelesség hiány, hanem az itt észt osztó ballib pénzen hízlalt töröknél.
De most legalább tisztán látható ki fia borja.
Ennyi.

ssi 2010.06.19. 16:55:13

@Videofon: @[nick]: @Letícia:
a zemberek sok mindent megértenek, amit korrekten elmondanak nekik

az állam pénzén épülő autópályákat vállalkozók vállalják el - gondolom, ebből meg is élnek, bár ismertek a ki nem fizetett alvállalkozók, körbetartozások - s kb. min. bérért (bejelentve, vagy feketén) idény munkásokat alkalmaznak

pl. a közalkalmazottak tisztában vannak azzal, hogy főnökeik (sokkal) többet keresnek (Kádár alatt is így volt), bár a sokkal nagyobb felelősség nem mindig egyértelmű. Nem tudják elképzelni, hogy a vállalkozói szférában hogyan lehet ennyi számla nélküli pénzmozgás. Eleinte felfoghatatlan volt, hogy ha az állami intézményekben nem csökkent a létszám, milyen speciális és halaszthatatlan feladatok hada adódik, amit a saját dolgozóik nem tudnak megoldani, s amiért inkább külső (magán) cégeket kell nem kis pénzért megbízni, s pl. nem házon belül hoznak létre egy állandó státuszt, munkakört emiatt - ma már értik: magán cég nem igen tesz ilyet, de az állam pénzéből lehet költekezni.

Változik-e valami, vagy csak a múltat állítják pellengérre? - figyelemelterelés?

Nem hiszek a gyors változásban, mert a 10%-os TAO csak az egyik oldal, s csak ettől nem lesz bármi eladható, s csak ezért nem fog a munkanélküli vállalkozni. A vállalkozások tömeges alakulásához kereslet, piacképes árú-szolgáltatás is kell annak, aki eleve bele mer vágni. Én úgy ítélem meg, hogy a feladat, kormánycél ezen oldalához kellene a sok állami segítség.

mizrolist 2010.06.19. 17:01:12

@Éhesló: elég lett volna elolvasnod ezt a kommentet a lap tetején: @török gábor:

jjulie 2010.06.19. 17:03:02

@lüke:

nem, egy dinnyés dal

Ordnassac 2010.06.19. 17:09:07

@Éhesló: ajánlott olvasmány:

Gábor 2010.06.19. 12:28:43-kor kelt bejegyzése. Így talán már könnyen kikereshető. Aztán az lesz a véleményed, ami, azonban a tisztesség úgy kívánja meg, hogy hallgattassék meg a másik fél is.

Videofon 2010.06.19. 17:19:21

@manyike:
"Én úgy ítélem meg, hogy a feladat, kormánycél ezen oldalához kellene a sok állami segítség."
Szerintem pedig húzzon el a francba az állam a versenypiac környékéről. Azzal teszi a legjobbat. Az évi több száz milliárd forintos "munkaerőpiaci" beavatkozással csak a versenyt torzítja el még jobban. Legyen elég a pályázati és a közbeszerzési pénzek piactorzítási lehetősége az államnak, ha annyira akarja a haverokat segíteni.
A mai termésből itt egy tipikus "segítség":
index.hu/gazdasag/magyar/2010/06/19/indul_a_szegenybank/
A szív meghasad a nagy segítőkészségtől. Csakhogy a költségek:
www.kiutprogram.hu/hu/rolunk/elemzes
A beszámoló az eddigi "eredményekről" és a 335 milliárdos állami támogatásról:
www.kiutprogram.hu/files/doc/88/beszamolo.pdf
Szégyen, hogy ebben az országban minden rongyember publicitást és állami támogatást kap, miközben sokkal jelentősebb, magánpénzből megvalósult projekteket elhallgat a média.
A mágikus érdekhálóba már úgy belegabalyodott ez az ország, hogy csak a reménytelenség maradt a tisztességes többségnek.

[nick] (törölt) 2010.06.19. 17:32:31

az állam pénzén épülő autópályákat vállalkozók vállalják el. ez a probléma. hogy az állam, és a piac összekapcsolódik.

képzeld el azt az esetet, hogy autópálya városi, a gyorsforgalmi út pedig járási. és az önkormányzat építi a helyi adóból. és a leszakadó kistérség az unió által meg van támogatva, viszont önrészt ebben az esetben is kell betenni. a helyi adóból. és így építkeznek a térségek, és a kistérségek jelentős részben önerőből. nem a kormány építkezik, hanem az önkormányzatok. akkor vajon a helyiek építnek-e fölöslegesen völgyhidat. mert szerintem nem. vagy ha jómódúak, akkor mégis csak. de ez már az ő dolguk. nyilván kell az egész fölé egy felügyelet, de ez megint nem az állam, hanem az unió, amelyik előírja, hogy mit lehet autópályának nevezni, és mit nem lehet. te abból indulsz ki, hogy az állam építi az autópályát ugyanúgy, mint a szocializmusban, de európa azért bukott nagyot, mert ezt a szocialista működési módot vette át, és elvetette a liberális kapitalizmust.

ssi 2010.06.19. 17:41:22

@Videofon:
félreértettél
aki eddig alkalmazott volt, vagy diák, vagy gyerekeit nevelő anya, s rákényszerül, hogy vállalkozó legyen, hozzáférhessen olyan INFORMÁCIÓkhoz, ami segíti ebben
hogyan induljon el, mire figyeljen stb.
médiában pl. már sikeres vállalkozók bemutatása,
vagy épp egy kezdő beindulásának végig kísérése bátorítást is adna

ha sok helyen sokat foglalkoznának ezekkel a témákkal közelebb kerülne a zemberekhez, hétköznapibb feladattá válhat

az állami cégeknek pedig nyilvánossá kellene tenniük a külső megbízatásaikat

Ordnassac 2010.06.19. 17:47:48

@[nick]: a két városi közötti autópálya-szakaszt pedig ki jelölné ki és ki finanszírozná (nem is beszélve a kisajátításokról, régészeti feltárásokról és egyéb garanciákról)? Mi a helyzet a kistérségközi gyorsforgalmikkal?

Jelenleg a helyi adókból nem igazán jön ki több kilométernyi út. Az önerő hozzá is nehezen. Az önkormányzatok nem állnak túl jól pénzügyileg.

A liberális kapitalizmus meg mintha 2008-ban okozta volna az utóbbi 75 év legnagyobb gazdasági válságát (ingatlanpiaci buborék, értékpapírokat hamisan besoroló és felügyelet nélküli minősítőintézetek, bedőlt hitelek stb.) Szóval reformra szorul.

Az EU meg jelenleg alkalmatlan ilyen típusú felügyeletre. Egy szervezetileg nehézkes, sokszor párhuzamosan működő rendszer, nem beszélve arról, hogy egy középszint eljelentéktelenítésével csak növelnénk a bürokráciát az uniós szinten, hiszen valakiknek foglalkozniuk kellene az egyes kistérségekkel/járásokkal/községekkel stb. (a község itt skandináv értelemben). Ami egy ekkora szervezetnél hatalmas kapacitást igényel.

ssi 2010.06.19. 17:48:59

@[nick]:
nem az állam/önkormányzat szerez uniós pénzt (igaz, ellenőrzöttebb)?

Videoton írta nekem: "Tudod, hányan nem tudják, hogy az állam emlőin élnek? Szerinted, akik fillérekért túrták a földet, egyengették a betont, az aszfaltot az autópálya építéseken, felfogták, hogy azt a keveset is csak az államnak köszönhetik, hogy az állam nélkül még ennyi sem jutna nekik?"

ezt próbáltam kerekebbé tenni

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.06.19. 17:59:13

"Önálló főpolgármester-jelöltet indít az LMP"

Ennyit erről az álmodozásról. :-)

6.Lenin 2010.06.19. 18:05:58

@[nick]:

Kedves nev,miért váltottál?
A stílus elárult.

2010.06.19. 18:40:46

@Ordnassac: oks, de hogy jön ezekhez Csáky?;-)

[nick] (törölt) 2010.06.19. 18:42:37

@Ordnassac:
a kistérségek és a városok az országot lefedik. az utolsó négyzetcentert is. nyilván ha a fejlesztések az önkormányzatokra lennének bízva, akkor államnak nem kellene ebből a célból adót szednie. a helyiek megszabnák a prioirtást.

hol van az leírva, hogy az autópályák hosszát 10 év alatt muszáj megduplázni. ezt a szocik találták ki. mert az autópályaépítés jó biznisz volt. szóval én olvastam olyan komoly pénzekért megírt tanulmányokat, hogy 1 forint az autópályába 5 forint működő tőkét eredményez. hol van az 5 forint? amúgy ha az uniós forrásoknál gdp arányos önrész lenne, akkor ugye az gondolom korrekt lenne. gpd: gross domestic product. bruttó hazai (helyi) termék. nem nemzeti termék. az a gnp. tehát az uniós fejlettségtől függően kellene önrészt biztosítani, akkor a legszegényebb térségben is lehetne fejleszteni. részben önerőből. az állam nélkül. és akkor az a sztori, hogy na emberek, nem lehetetlen építkezni, ki kell találni a kistérséget. az 1000 km2, és 20-30 ezer ember átlagosan. úgy, hogy a közepén van egy város. azt még úgy ahogy lehet menedzselni, és egy ilyen "kis" közösséget okosan irányítani. és nyilván kikerül ebből 2-3 ezer ember, aki azt mondja, hogy ő dolgozna szivesen. és ha mögöttük áll az unió, akkor nem látom be, hogy miért ne tudnának építkezni.

---

a másik, hogy mi okozza a válságot. az ingatlanpiaci buborék úgy keletkezett, hogy az usa támogatta a lakásvásárlást. tehát a fannie mae és a freddy mac nem tisztán piaci, hanem szövetségi pénzalapok voltak. és az amerikai kormány pörgette fel az ingatlanok iránti keresletet úgy, hogy egy 100,000 dollárra becsült ingatlanra kaptál 110,000 dollár hitelt. mert az usa tagállamai dotálták ezeket az alapokat. mindenki rohant a pénzintézetekbe, ez emelte az ingatlanok iránti keresleteket, és az árakat, de erre még nagyobb hiteleket, még nagyobb támogatást adtak, ezek az alapok egyre nagyobb vagyonok fölött diszponáltak. csak amikor kellett törleszteni, akkor kiderült, hogy az nem megy mindenkinek. és kiderült, hogy az összes ingatlan túlértékelt, és van egy csomó rossz adós, akik sehogy se tudják visszafizetni a hiteleket. főleg úgy, hogy az ingatlanárak az egekben vannak. és akkor bedőlt az egész.

vajon mi köze van ennek a liberális kapitalizmushoz. annak az alapja, hogy nincs állami beavatkozás. az állam közintézményeket tart fenn, és nincs piaci szponzoráció. hogy most az állam megtámogatja ezt az alapot. most az állam ad 300 milliárdot xy szegényeket támogató alapjába. ennyi hiányzik a költségvetésből. nem nem kellett volna odaadni ezt a pénzt egy bankárnak. vagy mit tudom én orosz lottós céget vesz az állam egy másiknak. vagy látjuk a rengetek állami hülyeséget. benevezzük baumgartnert a forma 1-be. szóval az lehetne, hogy megegyezik budapest ecclestone úrral, hogy kifizeti a forma 1-es licensz díjat, és ha ez a helyi ingatlanforgalmi adóból megtérül, akkor mindenki jól jár. budapest is, mert van forma 1, és ecclestone is, mert végtelen pénze lesz. ez oké. de ehhez nem kell az állam. szóval a demokratikus kockázati közösség a liberális urbánus kapitalista közfelfogás szerint a város. a capital, a city, és a town. és nem a state. az állam arra való, hogy legyen iskola, kórház, és hivatal ott is, ahol nincs igazi város. és nem tudnák ezt fenntartani. ott besegít az állam. illetve a városok mögött ott áll az unió. ez az angolszász közgondolkodás. és hosszú ideig ez uralta a nyugatot. és ebben az időben európa, és amerika is a világ messze legfejlettebb kontinensei voltak. a válság mindig abból jött, hogy ettől a felfogástól a nyugat elért. és emiatt vagy befagytak a hitelek (mert jött az állam, és minden profitot próbált elvenni a piactól, és a tőkepiactól), vagy minden hitelre épült (az állam eladósodott, és mindent támogatott). és egyik következik a másikból.

tölgyes 2010.06.19. 19:44:51

@[nick]: Én nem helyeslem az FT-ben való hirdetést.. csak példának szántam arra, hogy mi is történik itt valójában.. de legyen nyugodt hirdetnek kormány, vagy pártközeli lapokban is.. ráadásul van amikor ez elkerülhetetlen: pl a közbeszerzési stb. pályázatok esetében. Az biztos: hogy az elmúlt 8 évben ezt a pofátlanság szintjéig fokozták.

[nick] (törölt) 2010.06.19. 20:08:45

@tölgyes:
kellene egy állami közbeszezési értesítő, amit az állami nyomda ad ki. vagy a legegyszerűbvv lenne, ha minden felhívás megjelenne digitálisan aláírt pdf dokumentumban és elérhető lenne a "magyarorszag.hu/kozbeszerzes" címen. lenne még itt egy rss csatorna, így az aktuális közbeszerzéseket folyamatosan lehetne nyomon követni. ugyanez elérhető lenne tematikusan minisztériumokra bontva. és ezért nem kérek egy fillért se. hanem ingyen ideírom. de nyilván erről is születtek tanulmány hegyek. triviális, hogy mit kellene tenni, csak nem kontraszelektált hülyéknek kellene az országot irányítani.

Zsoolt · http://www.annyit.blog.hu 2010.06.19. 20:37:59

Nincs időm ezt a sok kommentet végigolvasni ezért lehet olyat írok le, amiről már volt szó.

A hideg futkos a hátamon, amikor a FIDESZ 1994-es pálfordulatát a politikai zsenialitás példájaként emlegeti valaki. Mert szerintem a gerincnélküliség és a hataloméhség példája volt, aminek a tünetei most is látszódnak.
Az egyébként lehet, hogy a politikai naivitás kategóriájába tartozik, de szerintem a politika nem egyetlen létező definíciója az, hogy az a hatalom megszerzésének és gyakorlásának a "művészete".

Lehet az is politika, amikor az ember nem a véleményének, nézeteinek, elveinek, elgondolásainak tetszőleges irányba történő változtatásával maximalizálja a hatalmát, hanem tekintet nélkül a pillanatnyi támogatottságágára képvisel egy gondolatot, irányzatot és mindent megtesz azért, hogy ezeknek érvényt szerezzen.

Ugyanúgy fogok csalódni az LMP-ben ha a nagyobb "siker" érdekében leáll az MSZP-vel vagy bárkivel, mint ahogy riadt tekintettel néztem végig, hogy fordult ki magából a korábban a liberális fiatalokat képviselő FIDESZ.

Ne legyen egy centivel se nagyobb sikere az LMP-nek, mint amekkora az igazi támogatottsága, mert számomra nem az a politikai siker, ha csavaros hazugságokkal, ígéretcunamival, vagy éppen semmitmondó hallgatással, ügyes szövetkezéssel aztán mégügyesebb leszalámozással megnyerem a választásokat, hanem az, ha el merem mondani ki is vagyok és mit gondolok, és ennek pont akkora sikere legyen, ahányan szintén így gondolják.

lüke 2010.06.20. 09:08:54

@Zsoolt:
nekem az Mszp-től
de nem a hideg futkos
hanem az értelem.
hogy akik 56-ban a tömegbe lövettek, 2006-ban is

lüke 2010.06.20. 09:11:32

@jjulie:
nem, ez Borosé, a Lali királyé
mert ő tudja mi az antedatálás:) Bochkor mát nem

blz42 2010.06.21. 11:40:49

szerintetek Ráday Mihály jó jelöltje lenne az LMP-nek?

Éhesló 2010.06.21. 12:35:13

@Ordnassac, mizrolist::
Szerintem meghallgattatott.
Ez az ő blogja.
Azok az ő nézetei és a cikkben és saját elmondásában is azok az ő (és üzlettársai) tettei.

Az ezek alapján levont következtetések meg a sajátjaim.

Nincs a megrendelők által fizetett pénzen vett "függetlenség".
Értékválasztások vannak, olyanok, amilyenek.
Az értékválasztások és a megrendelők pedig meghatározzák a politikai/ideológiai elkötelezettséget.
Törökét is.

Eddig is sejthető volt, most más oldalról, más tények alapján is bizonyossá vált.
Ettől még lehet jó ember, tanácsadó, elemző, csak független nem.
(Még annyira sem, mint a szocminnek dolgozó Morvai Krisztina, mert őt legalább jogvédelmi munkájában vették meg és nem politikai tanácsadóként, ogy ellenoldali példát is mondjak.)
süti beállítások módosítása