Facebook oldaldoboz

Olvasottság

A blog indulása óta: 16'157'242 lapletöltés (2020.12.28.)

A legerősebb nap: 188'742 lapletöltés (2010.04.11.)

A lakott sziget

Vélemények

"Igazán elkeserítőnek és érthetetlennek ezt a tudatlanságnak tűnő, vagy annak álcázott, de inkább elszánt képmutatást tartom, amivel magasan képzett értelmiségiek igyekeznek kibújni a felelősség alól." (Mészáros Tamás)

 

"A sértésen túl Török valóban nem ért velem egyet, és mint ilyen persze választ igényelne, ha lennének írásában komolyan vehető szubsztantív érvek." (Halmai Gábor)

 

"Alapvetően érti félre a politikai elemzés tudományát, nagyvonalúan eltekint az eszmék, a politikai gondolatok, a megvalósult tényálladékok jelentőségétől, nem kevesebbtől tehát, mint a politikai cselekvés esszenciájától, így kizárólag formális, technokrata érveléssel legitimálja a kormánypárt ténykedését." (Seres László)

 

"Török Gábor blogpolitológus azon megállapítása, hogy a Fidesz október elején elért a csúcsra, amely után nem sok minden meghódítandó cél marad, a szokásos semmitmondás és elemzői felületesség terméke volt." (Békés Márton)

 

"A hatalom elzárkózása ma már olyannyira nyilvánvaló, hogy a kormány egynémely támogatójának is csípi a szemét, sőt még az Orbán-rezsim „törekvései” iránt feltűnő megértést mutató Török Gábor politológust is felébresztette eddigi magabiztos szunyókálásából." (Zádori Zsolt)

 

"Török, aki az értéksemlegesség jegyében erősen hajlik arra, hogy a politikát döntően hatékonysági szempontból elemezze (ahogy egy kritikusa nem finomkodva megjegyezte: az ő elemzései kb. olyanok, mintha a harmincas évek Németországában azt mondta volna valaki: Hitler ügyesen tematizálja a politikát a zsidókérdés napirendre tűzésével)." (Pető Iván)

 

"A magyar tudásról mint kurrens termékről meg mindent elmond, hogy még Török Gábornak is van diplomája." (Hont András)

 

"Török Gábornak például nagyon jót tett volna, hogyha mélyebben elsüllyed (sic!) mondjuk a magyar alkotmányjogban, és akkor, abban az esetben az elemzései, hogy is mondjam, a felszínességnek kevésbé mutatják a tüneteit." (Hont András)

 

"Ha egy kormánynak az a feladata, hogy megmentse az emberek nyugdíját, akkor nem blogoló politológusok véleményét kell előzetesen kalkulálnia." (Szijjártó Péter)

 

"Török szerint az a politikus viselkedik demokratikusan, aki nem törődik mások véleményével, aki nem akar önkritikusan gondolkodni, és aki képtelen felismerni, hogy zsákutcában van, és végre vissza kellene fordulnia." (Krémer Ferenc)

 

"Egyedül Török Gábor politológus gondolja azt, hogy a Fideszt a jó szándék vezeti, csupán politikai vaksága miatt rohan teljes erejéből a falnak." (Bartus László)

 

"Elolvastam ma Török Gábortól Piroslapig valamennyi blogbejegyzést a készülő új Alkotmányról. Homály, indulat. Mélyéről párolog a bögre. Nagyon." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor megkerüli a problémát." (Lánczi András)

 

"Lárifári." (Gyurcsány Ferenc)

 

"Török Gábor minimum téved." (Mráz Ágoston Sámuel)

 

"Török wasn't looking at the speech from the outside but from the inside. Almost as if he had been the speech writer of Viktor Orbán." (Eva S. Balogh)

 

"A Török Gábor-féle, lazának tekinthető, minden jöhet típusú hozzáállással szemben én a gyakorlatban is jól levezethető, szigorú megközelítésben látom a szélsőségekkel szembeni harc esetleges sikerét" (Somogyi Zoltán)

 

"Török Gábor csak egy a kollaboránsok közül" (Krémer Ferenc)

 

"Naná, hiszen a törökgáborok döntik majd el, hogy a cáfolat hitelt érdemlő volt-e" (Lánczos Vera)

  

"Az ezerkezű sms cézár kiismeréséhez azonban nem elégséges Török Gábor köpönyegébe bújni, és úgy előadni a nyilvánvalót, mintha annak bármilyen tudományos értéke volna." (Puzsér Róbert

 

"Régóta figyelem Török Gábor politológusi tevékenységét, és egyre erősödik bennem a viszolygás." (Andor Mihály)

 

"Nos, ha a seggnyalás és a helyezkedés olimpiai szám lenne, most indíthatnánk egy potenciális dobogóst: Török Gábor politikai szakértõt, korábban szabadúszó értelmiségit, ma már inkább Jobbik közeli tanácsadót." (G. Fodor Gábor)

 

"Énszerintem nem jó, ha egy politikai elemző nem elemez. Ez ugyanis benne van a munkakörében, elvileg. Ami pedig nincs benne, az a sunyi hatalombarát cinizmus, a távolságtartás félreértése, az apolitikus elkenés, az alapvető problémák tudomásul nem vétele, az állandó megfelelési kényszer. Ehhez a teljesítményhez képest még a Nézőpont is elemző műhely." (Seres László)

 

"Török Gábor (...) arról lett híres, hogy az összevissza beszélést az egyrészt, másrészt” fordulatokkal marketingeli értelmesnek tűnő gondolatmenetté." (Vizvári Soma)

 

"Nagyszerű Békemenet volt, vidám, erőt adó, lelkesítő! És nincs annál nagyobb elismerés, mint amikor Török Gábor egy ekkora siker kapcsán a kampány dinamikájáról hohmecol. Ennyi." (Deutsch Tamás)

 

"Török Gábor évek óta azt a játékot játssza a nyilvánosságban, hogy a "függetlenobjektív" elemző szerepében a Jobbik szekerét tolja, de nyíltan soha nem merte bevallani, hogy a Simicska-párt tanácsadója és Vona személyes spindoctora."  (Vizvári Soma)

 

"Az utóbbi időben megfigyeltem: számos sajtószerv rendszeresen beszámol róla, hogy Török Gábor – akiről én sose hallottam tavalyig, és aki sokak szerint politikai elemző – éppen mit gondol. Török Gábor elképesztően nagy rajongótáborral (nem olvasótáborral, hiszen ő nem ír) rendelkezik, és – mint ilyen – fölhívja magára a társadalombírálat figyelmét, hiszen az egyik leghatásosabb közszereplő." (Tamás Gáspár Miklós)

 

"Érdekes módon Török Gábort sosem izgatták a külföldön zajló események. Úgy is mondhatnánk, hogy politikai farkasvakságban szenved (...). (Lánczi Tamás)

 

"Török Gábor nem független politikai elemző, hanem jobbikos propagandista." (Kubatov Gábor)

 

"A sokat sejtető semmitmondását könnyű kézzel gyurcsányista agitációra váltó egykori politológus oly kellemetlenül nyalizik, mintha feledtetni akarná azt a zavarba ejtő tényt, hogy „független” elemző létére Csányi Sándor szárnysegédjeként az MLSZ elnökségében foglal helyet, s így személyében a magyarok az Orbán-rendszer futballbirodalmának egyik befolyásos főurát tisztelhetik." (Puzsér Róbert)

 

"Ugyanis Független Szakértőink Legjéről köztudott, hogy nem beszélni angol" (Megadja Gábor)

 

Az 5 legnépszerűbb

  1. 508. Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2014. április 07. 09:18A tegnapi választást a Fidesz a világ minden választási rendszerében megnyerte volna. Nagyon komoly többsége lenne a korábbi magyar rendszerben is, és a tisztán arányos rendszereket leszámítva minden...
  2. 2018/9 Miért nyert (ennyire) a Fidesz? 2. 2018. április 09. 02:03A politikai számítás tehát szinte hibátlanul bevált – írtam négy évvel ezelőtt a Miért nyert (ennyire) a Fidesz? című blogbejegyzésben. Most ennél többet kell állítanom: a Fidesz ugyanis nagyobb...
  3. 2018/8 Választási előrejelzés 2018. április 05. 10:02Az előző bejegyzésben megindokoltam, hogy az áprilisi választás előtt miért nem lehet igazán komolyan vehető előrejelzést készíteni. Ebben az írásban nem ismétlem meg ezeket az érveket, és nem...
  4. 514. A tét 2014. december 04. 02:11Orbán Viktor természetesen nem újfasiszta és nem is diktátor. Az elkötelezett antikommunista, konzervatív és korábban a magyar jobboldallal kifejezetten jó viszonyt ápoló republikánus amerikai...
  5. 510. Mindenki lehet kőműves 2014. szeptember 26. 00:40Régóta nem jelentkeztem elemzéssel. S ez sem igazán az lesz. Van azonban valami, ami foglalkoztat. Semmi eget rengető, de nekem azért fontos. Egy ideje már kerestem hozzá a hangot, a formát. Ez...

Korábbi bejegyzések

Címkék

1904 (1) 1912 (1) 1956 (1) 1989 (2) 1990 (2) 1991 (1) 1994 (6) 1994 1998 (1) 1998 (5) 2002 (2) 2004 (1) 2005 (2) 2006 (2) 2007 (1) 2008 (1) 2009 (1) 2010 (3) 2012 (2) 2014 (2) 2014-es parlamenti választás (1) 2014-es választás (1) 29 lépés (1) 4k! (1) 56 nap (1) 800 (1) adatbázis (2) áder jános (9) adócsökkentés (3) adóemelés (1) adópolitika (1) afganisztán (1) ágh attila (5) ajánlószelvény (1) ajánlószelvények (14) akadémia (1) akarat (1) akció (1) aláírás (1) alakuló ülés (3) alapkérdés (1) alaptörvény (1) albertirsa (1) álesemény (1) alkalmazkodás (1) alkotás (4) alkotmány (22) alkotmánybírók (1) alkotmánybíróság (14) alkotmányellenes (1) alkotmánymódosítás (13) alkotmányozás (13) állam (2) államadósság (1) államcsőd (1) államfő (16) államháztartás (1) állami pénz (1) állami számvevőszék (2) állampárt (1) álláspont (1) alsóörsi gyilkosság (1) általános vita (1) alternatíva (3) Ángyán József (1) antidemokratikus (1) antipolitika (1) antiszemitizmus (1) antitézis (1) anti establishment (3) apátia (1) arányosság (4) arend (1) arend lijphart (1) árfolyam (1) árok kornél (1) árvíz (1) aszófő (1) átértelmezés (1) átláthatóság (1) átmenet (1) augusztus 20 (1) Azerbajdzsán (2) b. nagy lászló (1) baja (1) Bajnai Gordon (2) bajnai gordon (15) balogh andrás (3) Balogh József (1) balog zoltán (1) baloldal (17) baloldali (1) baloldali körzetek (3) baló györgy (2) balsai istván (3) bálványos (1) bánó andrás (1) barroso (3) bauer tamás (2) befolyásolás (1) beiktatás (1) belháború (1) belharc (1) belső konfliktus (1) bencsik andrás (1) Benetton-kampány (1) Beppe Grillo (1) beszéd (4) beszédolvasás tilalma (1) bihari mihály (3) bíróság (2) bizalmatlanság (1) bizalom (2) bizonytalanok (2) bizottságok (2) bkv (5) blog (3) blokád (1) bod péter ákos (1) bogdan góralczyk (1) bohács zsolt (1) bőhm andrás (1) bojkott (1) bokros lajos (10) borkai zsolt (1) borókai gábor (1) boross péter (1) borsod (1) botka lászló (6) botrány (7) bozóki andrás (1) brüsszel (2) budapest (7) budapest7 (1) budapesti olajfa (1) bukás (1) bukási spirál (4) buldózer (1) bulgária (1) bulvár (3) ByeAlex (1) célok (1) centrális erőtér (4) centrális pártrendszer (2) centralizáció (1) centrista (2) centrumpárt (1) cieger andrás (1) cigánybűnözés (1) cigányság (2) cinizmus (1) civil mozgalom (3) corvinus (1) család (1) csalódás (3) csapatkivonás (1) csapda (1) csehország (2) cselekvés (1) csépe béla (1) csermely péter (1) cser palkovics andrás (1) csigó péter (1) csodavárás (1) csomag (1) csúcsminisztériumok (2) csurka istván (2) czuczi mihály (1) daher pierre (1) daniel boorstin (1) dan nimmo (1) dávid ibolya (2) debreczeni józsef (3) demagógia (1) demokrácia (5) demokratikus centrum (1) demokratikus koalíció (2) démonizálás (1) demonstráció (1) demszky gábor (2) dessewffy tibor (1) deutsch tamás (1) devizahitelesek (1) de gaulle (1) dhondt (1) diáktüntetések (1) diktátor (2) diktatúra (4) dinamika (2) diplomácia (2) dk (1) döntés (1) duális erőtér (1) duna tv (1) dúró dóra (1) Duverger (1) economist (1) edelény (1) éden hotel (1) egyéni választókerület (2) egyéni választókerületek (24) egykulcsos adó (5) egypárti kormány (1) együtt (1) együttműködés (3) együtt 2014 (2) egy a tábor egy a zászló (2) elek istván (2) elemzés (4) élet és irodalom (1) elfordulás (1) elhatárolódás (1) elitváltás (1) ellenakarat (1) ellenerő (2) ellenfél (1) ellensúly (2) ellenzék (17) elnökjelölt (1) elnökválasztás (6) előrehozott választás (7) előrejelzés (5) előválasztás (6) előzetes regisztráció (3) elrugaszkodás éve (1) első forduló (1) elszámolás (1) elszámoltatás (2) elv (2) elveszett szavazat (1) elvtelenség (1) ep választás 2009 (3) érdek (9) erkölcs (1) erő (1) erőforrások (1) erőpolitika (3) erőszakosság (1) erőtér (1) erózió (1) értékelés (3) értelmezés (2) érv (1) érvek (2) érvrendszer (1) esélyek (5) esettanulmány (1) eszközök (1) eu (3) európai parlament (1) európai parlamenti választás 2014 (1) európai unió (2) évértékelő (2) évértékelő beszéd (4) facebook (2) falunap (1) fék (1) fékek és ellensúlyok (1) felcsút (2) félelem (1) félelnöki rendszer (2) felelős (3) felelősség (2) felelős döntés (1) felező válság (2) felhatalmazás (3) feliratkozás (1) felkérés (1) fellegi tamás (2) felsőoktatás (2) fiatal politikusok (1) fidesz (130) Fidesz (2) fidesz jobbik viszony (13) fidesz kdnp (1) fidesz mdf koalíció (3) fidesz mszp viszony (1) fkgp (2) foci Eb (1) fodor gábor (2) földesi szabó lászló (1) földtörvény (2) főpolgármester (3) főpolgármester jelölt (1) forgatókönyv (1) forgatókönyvek (5) forint (1) forradalom (4) forró ősz (1) forsense (1) frakcióalakítás (1) frakciófegyelem (1) franka tibor (1) frei tamás (1) fricz tamás (2) friderikusz sándor (1) frizbi (1) függetlenség (1) független jelölt (1) fűrész gábor (1) g. fodor gábor (3) gallai sándor (1) gallup (3) garancia (1) gát (1) gátlástalanság (4) gazdaság (5) gazdasági növekedés (1) gazdasági válság (1) gazdaságpolitika (6) GDP (1) gerbeaud liberalizmus (1) gergényi péter (1) gesztus (1) giró-szász andrás (1) giró szász andrás (9) goldenblog (1) göncz árpád (2) gondolatmankó (4) Goodfriend (1) google pártfigyelő (1) görög válság (1) granasztói györgy (1) gulyás gergely (1) gúr nándor (1) guvernamentalista felfogás (1) gy. németh erzsébet (1) gyarmat (1) gyávaság (1) gyenesei istván (1) gyöngyöspata (2) győzelmi stratégia (1) győztes (1) győzteshez húzás (2) gyűjtőpárt (2) Gyurcsány Ferenc (1) gyurcsány ferenc (49) habonyizmus (1) habony árpád (2) Habony Árpád (1) hack péter (1) hagenbach bischoff (1) hagyó miklós (3) hajdú péter (1) halasi endre (1) halmai gábor (2) harc (1) harmadik köztársaság (3) harrach péter (2) hasznos szavazat (1) haszon (1) haszonmaximalizáció (1) hatalmi harc (2) hatalmi kormányzás (2) hatalmi logika (1) hatalom (6) hatalomgyakorlás (1) hatalomkoncentráció (1) határon túli magyarok (1) hatékonyság (1) hatpárti vita (1) háttér (1) háttérvilág (1) havasiné orbán mária (1) hazaszeretet (1) házelnök (1) házmester (1) hegedűs lorántné (1) helyi politika (1) Heti Válasz (1) heti válasz (1) heves (1) híd (1) hideg polgárháború (2) hírblog (1) hír tv (1) hisztéria (1) hit (1) hitel (4) hitelesség (27) hitelszerződés (1) hiteltelenség (1) hit gyülekezete (1) Hódmezővásárhely (2) hoffmann rózsa (2) horn gyula (4) horn orbán vita (1) horthy miklós (1) horváth aladár (1) Horváth András (1) horváth csaba (3) horvátország (1) house of cards (1) hozzáértés (1) húsvét (3) identitás (2) ideológiai kulturális (1) ideologikus (1) időhúzás (1) időközi választás (3) időzítés (1) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ígéret (2) ígéretek (1) illékonyság (1) illiberális demokrácia (2) illúzió (1) imázs (2) imf (12) információ (2) ingatlanadó (1) inkubátor (1) inkumbencia (1) inkumbens hatás (1) instabilitás (1) internet (1) intézet (1) intézmények (2) ipsos (2) irak (1) irány (1) irracionalitás (1) isaura effektus (1) james carville (1) james combs (1) jász nagykun (1) javaslat (1) jávor benedek (3) Jávor Benedek (1) jegybank (1) jelkép (1) jelölés (1) jelöltállítás (3) jobbik (76) Jobbik (1) jobboldal (10) jobboldali (2) jobboldali kétpártrendszer (1) jogállam (1) jogállamiság (1) jóléti állam (1) jóléti rendszerváltás (1) jövő (3) jövőkép (1) juhász ferenc (1) juhász oszkár (1) káli sándor (1) kampány (11) kampánycsend (1) kampánytéma (1) kampánytsratégia (1) kapituláció (1) Karácsony Gergely (1) karácsony gergely (3) karakter (2) karakter (ön)gyilkosság (1) karantén (2) karizma (2) katasztrófa (1) katolikus egyház (1) katona (1) katonai szerepvállalás (1) katona béla (1) katona kálmán (1) kaufer virág (1) kdnp (10) keller lászló (1) kényszerpálya (1) képviseleti demokrácia (1) képviselő (2) képviselői eskü (1) kerekasztal (1) kerekasztal tárgyalások (1) kerék bárczy szabolcs (2) keretezés (1) kéri lászló (1) kétfarkú kutya párt (1) kétfejű ellenzék (1) kétharmad (26) kétharmados törvények (1) kétkamarás parlament (1) kétpártrendszer (2) kettős állampolgárság (3) kettős beszéd (2) kettős mérce (2) kiábrándulás (1) kiadácsökkentés (1) kiadáscsökkentés (1) kihelyezett kormányülés (1) kína (1) kirekesztés (2) kisebb parlament (1) kísérlet (1) kispártiság (1) kiss péter (1) kiss viktor (1) kis pártok (3) kitartás (1) kitiltás (1) kitiltási botrány (1) kitta gergely (1) kiválás (1) klein ödön (1) koalíció (1) koalíciós vita (1) kóczián péter (1) kognitív disszonancia (1) kóka jános (2) Kolláth György (1) kolontár (1) költségvetés (6) költségvetési tanács (1) kommunikáció (15) kommunikációs (1) kommunikációs hiba (1) kommunikációs paradigma (1) kommunista (1) kompetencia (4) konferencia (1) konfliktus (3) kongresszus (1) konrád györgy (1) konstruktív bizalmatlansági indítvány (1) konszolidáció (4) konszolidált gazdaság (1) kónya péter (1) konzervatív liberális (3) koordinált indulás (2) kordonbontás (1) kormány (2) kormányalakítás (8) kormányfő (2) kormányfő csere (1) kormánypárt (1) kormányprogram (4) kormányszóvivő (1) kormányzás (1) kormányzati teljesítmény (2) kormány ellenzék (1) körmend (1) körösényi andrás (2) korrekció (2) korrupció (8) korzenszky richárd (1) kósa lajos (4) kötcsei beszéd (1) kovács árpád (1) kovács lászló (2) kövér lászló (11) következetesség (2) következmény (2) közbiztonság (1) közgép (2) közhangulat (1) közjog (1) közlekedés (2) közösségi média (1) közös jelöltállítás (1) közös lista (3) közpénz (1) közszolgálati televízió (1) köztársasági elnök (3) közvélemény-kutatás (9) közvélemény kutatás (15) közvélemény kutatások (1) közvetlen elérés (1) kremlinológia (1) krizsó szilvia (1) kronen zeitung (1) kubatov gábor (2) kudarc (3) kukorelly endre (1) külpolitika (1) kultúrharc (1) kultusz (1) kumin ferenc (1) kuncze gábor (4) kurzusépítés (1) küszöb (1) kvázi kétpártrendszer (3) l. simon lászló (1) labdarúgás (2) lak (1) lakner zoltán (1) lakoff (1) lamperth mónika (2) lánczi andrás (3) lánczi tamás (1) lánczos vera (1) láthatósági küszöb (3) látogatás (1) latorcai jános (1) latorczai jános (1) lázár jános (23) legalitás (1) legenda (1) legfelsőbb bíróság (1) legitimáció (2) legitimitás (4) leminősítés (1) lemondás (7) lendvai ildikó (5) lengyelország (3) lengyel lászló (2) lengyel minta (1) lengyel választások (1) lettország (2) levél (1) liberális (3) liberalizmus (1) lijphart (1) lista (1) litvánia (1) lmp (69) lmp jobbik csalodas ketpartrendszer uj jobboldal uj baloldal (1) logika (1) lojalitás (1) loppert dániel (1) lottóötös (1) luther (1) machiavelli (1) mádi lászló (2) mádl ferenc (4) magánnyugdíjpénztár (2) magánnyugdíjpénztárak (5) magyar (1) magyar bálint (1) magyar demokratikus charta (1) magyar liberalizmus (1) magyar narancs (1) magyar nemzet (4) magyar olajfa (3) majális (1) makay zsolt (1) makó (1) mandátum (1) mandiner (1) manipuláció (1) március 15 (2) Márki-Zay Péter (1) második forduló (6) második hely (1) matolcsy györgy (10) max weber (1) McCain (1) mdf (49) mdf szdsz (1) mdnp (2) meciar (1) mécs imre (1) medgyessy péter (4) média (7) medián (9) median (1) médiatörvény (2) media hungary (2) megállapodás (4) megbízás (1) meglepetés (2) megoldás (2) megszorítás (7) megújítás (1) megújulás (2) megyei jogú (1) menekültkérdés (1) mensa hungariqa (1) mérsékelt jobboldal (1) Mesterházy Attila (3) mesterházy attila (34) mesterházy ernő (1) mészáros tamás (1) mezőtúr (1) miép (1) miép jobbik (1) migráció (1) miklós árpád (1) milla (1) minisztercsere (1) miniszterelnök (2) miniszterelnök-jelölt (1) miniszterelnök csere (1) miniszterelnök helyettes (1) miniszterelnök jelölt (8) miniszterelnök jelölti vita (6) minőségi sajtó (1) miskolc (1) mkp (1) MNB (1) modell (1) módszer (1) molnár csaba (2) molnár oszkár (1) morál (1) morvai krisztina (2) moszkva (1) mozgalom (1) mráz ágoston sámuel (1) mszdp (1) mszmp (1) mszp (104) MSZP (1) mszp lmp együttműködés (1) mtv (2) munkáspárt (1) nagykoalíció (1) nagypártiság (2) nagy anna (1) nagy kép (1) nagy lászló (1) nagy tamás (1) NATO (1) NAV (1) navracsics tibor (20) negyedik köztársaság (1) németh miklós (1) német lapok (1) nemzetbiztonság (1) nemzeti bank (1) nemzeti egység (1) nemzeti együttműködés rendszere (2) nemzeti érdek (1) nemzeti konzultáció (1) nemzeti szuverenitás (1) nemzetközi (1) nemzetközi környezet (2) nemzetközi kritika (1) nemzetközi státusz (1) neokonzervatív (1) neoliberális (1) népszabadság (2) népszava (2) népszavazás (7) népszerűség (2) népszuverenitás (1) ner (1) nézőpont (5) nógrádi lászló (1) normativitás (1) novák előd (1) nyakó istván (1) nyerges zsolt (3) nyirő józsef (1) nyugat (1) nyugdíj (3) obersovszky péter (1) objektivitás (1) obstrukció (1) ökológiai tévkövetkeztetés (1) ökopárt (1) oktatáspolitika (1) október 23. (1) olajfa (2) oligarcha (1) ómolnár miklós (1) önállóság (1) önkép (1) önkormányzat (1) önkormányzati választás (16) önkormányzati választási rendszer (1) önkormányzati választás 2010 (2) önkritika (1) opera (1) orbán (1) orbán-nastase megállapodás (1) orbán-putyin megállapodás (1) orbánista (1) orbán kormány (4) orbán viktor (114) Orbán Viktor (9) őrkutya (1) Örményország (2) országértékelő (1) országgyűlés (1) országos lista (7) összeesküvés (1) összeférhetetlenség (1) összefogás (1) összefogás párt (2) őszinte (1) oszkó péter (1) őszödi beszéd (8) ötödik köztáraság (1) ovb (1) ózd (2) paczolay péter (1) paks (1) pálffy istván (1) palotaforradalom (4) pályázat (1) pápa (1) papcsák ferenc (1) paraván (1) parlament (14) parlamenti felhatalmazás (1) parlamenti felszólalás (1) parlamenti választás (2) parlamenti választás 2010 (43) parlamenti választás 2014 (6) parlamenti választás 2018 (9) parlamenti választás 2022 (2) pártfinanszírozás (2) pártharcok (1) pártosodás (1) pártosság (1) pártpolitikus (1) pártrendszer (11) pártrendszer koncentrációja (1) pártrendszer változása (1) pártszakadás (2) pénz (1) pénztárca (1) percepció (3) pesti sándor (1) pető iván (1) pintér sándor (4) plágium (5) pluralizálódó pártrendszer (1) pokol béla (2) pokorni zoltán (6) polgári magyarország (1) polgári platform (1) polgármester (2) politika (4) politikai (1) politikai (1) politikai bozótharc (1) politikai elemzés (11) politikai elemző (9) politikai elit (1) politikai erőtér (1) politikai érzék (1) politikai gondolkodás (1) politikai hasznosság (1) politikai haszonszerzés (1) politikai hiba (2) politikai inga (1) politikai innováció (2) politikai kormányzás (2) politikai korrekció (1) politikai közép (2) politikai logika (5) politikai napirend (1) politikai nyilatkozat (3) politikai stratégia (1) politikai szereplő (1) politikai színpad (1) politikai tér (1) politikai tudás (1) politikai vétó (1) politikai vezetés (1) politikai vita (1) politika elemző (1) politika tér (1) politikus (2) politikusi beszéd (2) politikusok (1) politológus (2) politológus védegylet (1) pólus (1) populizmus (1) pörzse sándor (2) poszt politikus (1) pozíciók (1) pozícionálás (1) pozsgay imre (1) po fi (1) pragmatikus (1) predomináns pártrendszer (1) prezidenciális (1) primary colors (1) probléma (1) problémamegoldás (1) prognózis (1) program (1) pszáf (1) pundit (1) punditokrácia (1) racionális (1) racionális választó (1) racionalitás (3) radikalizálódás (1) radikalizmus (1) radiszoci (1) radnóti sándor (1) recesszió (1) reform (4) regionális eltérések (2) regisztráció (2) régi új törésvonal (1) rekrutáció (1) rendőrség (1) rendszerellenes párt (2) rendszerkritikus (1) rendszerváltás (3) rendszerváltás forgatókönyve (1) republic (1) republikon (3) részvétel (2) réthelyi miklós (1) retkes attila (2) rétvári bence (2) rezsicsökkentés (2) rivális (1) riz levente (1) robert denton (1) robert fico (2) rogán antal (8) románia (2) róna dániel (1) röpirat (1) rudi zoltán (1) Safarov (2) sajóbábony (1) sajtó (1) sajtószabadság (2) salamon lászló (2) sávelhúzás (1) schamschula györgy (1) scheiring gábor (1) schiffer andrás (9) Schiffer András (1) schmidt mária (1) schmitt pál (20) schmuck andor (1) selmeci gabriella (1) selmeczi gabriella (1) semjén zsolt (3) seres lászló (1) siker (5) sikerpropaganda (1) Simicska Lajos (2) simicska lajos (3) skorpió (1) slota (1) söjtör (1) sólyom lászló (11) somogyi zoltán (3) sportújságírás (1) stabilitás (1) stabilizáló apátia (1) stadion (2) state capture (1) steiner pál (1) stílus (1) story (1) strabag (1) stratégia (20) stratégiai szavazás (1) strukturáló dimenzió (1) stumpf andrás (1) stumpf istván (6) süveges gergő (2) szabadelvű konzervatív (1) szabolcs (1) szabó albert (1) szájer józsef (2) szakadás (2) szakértő (1) szakkommentátor (1) szakszervezet (1) szalai annamária (1) szanyi tibor (2) szápár (1) szász károly (1) szavazás (2) szavazások (1) szavazatmegosztás (2) szavazatszerzés (1) századvég (11) szdsz (20) szeged (4) szegedi csanád (2) szegénység (1) székely péter (1) székely zoltán (1) szekeres imre (2) szekértábor politika (1) szelekciós pontok (1) szélsőjobboldal (3) szélsőséges (1) személyre szabott kormányzás (1) személyzeti politika (1) szepessy zsolt (1) szerbia (1) szerencs (1) szerep (1) szerepcsere (1) szerepfelfogás (6) szervezet (2) szijjártó péter (6) szíjjártó péter (1) szili katalin (8) szilvásy györgy (1) szimbolikus (1) szimbolikus politika (1) szimbólum (1) szlavofil (1) szlovákia (2) szlovák magyar viszony (1) szlovák választás (1) szlovénia (1) szociális kérdés (1) szociális népszavazás (1) szociálliberális (1) szolidaritás (2) szombathy pál (1) szonda (5) szonda ipsos (1) szövetségi politika (4) sztálingrád (1) sztereotípia (1) sztereotípiák (1) szubjektív vélemény (1) szűrös mátyás (1) szuverenitás (1) tábor (1) taktika (1) taktikai szavazás (2) támogatás (2) támogatottság (3) tanácsadás (1) tanácsadó (1) tandíj (1) tárcatükör (1) tárgyalás (5) tárgyalástechnika (1) tárki (8) tarlós istván (9) társadalmi szerződés (1) társadalmi támogatás (1) tekintély (1) teljesítmény (2) területi lista (6) területi listák (2) tervezés (2) tét (3) tétényi éva (1) tét nélküli választás (2) tévedés (1) tévéostrom (1) tiszavasvári (2) tisztelet társasága (1) titkos (1) többpártrendszer (1) többség (1) többségi demokrácia (4) Tocsik-ügy (1) tocsik márta (1) tojástánc (1) tőkés lászló (1) tőkés rudolf (1) tölgyessy péter (7) toposz (1) töredékszavazat (2) törésvonal (1) torgyán józsef (2) torgyán kisgazda (1) torkos matild (1) törvényjavaslat (1) torzítás (1) trafik (1) trianon (1) tulajdonos (1) túlélési stratégia (1) túlhatalom (1) tüntetés (4) tusnádfürdő (1) tv2 (1) tv3 (1) ügybirtoklás (3) ügyészség (2) ügynökkérdés (1) újfasiszta (1) ujhelyi istván (1) újraválasztás (1) új alkotmány (1) új baloldali párt (1) új párt (2) új pártok (4) uj péter (1) ülésrend (1) ungár klára (2) uniós csúcs (1) ünnepi beszéd (2) ünnepség (1) USA (2) utódlás (1) utólagos normakontroll (1) utópia (1) vágó gábor (1) vagyonadó (1) vákuum (1) választás (2) választási együttműködés (2) választási eredmények (3) választási esélyek (5) választási hibák (1) választási kampány (1) választási műsor (3) választási rendszer (16) választási részvétel (6) választási törvény (1) választás időpontja (1) választó (3) választói reakció (1) választók (1) valence issue (1) valóság (2) valóságértelmezés (2) valóságérzékelés (1) valóságmagyarázat (2) valóságshow (1) válság (7) válságadó (3) válsághelyzet (1) válságkommunkáció (1) váltás (1) váltógazdálkodás (1) váltópárt (3) változás (4) változtatás (1) valutaalap (3) várakozás (1) várakozások (1) varázstalanítás (1) varga mihály (7) városok (1) varsói gyors (2) vastagh pál (1) veiszer alinda (1) véleménykülönbség (1) veszprém (1) Veszprém (1) vétó (3) vezetés (1) vezető (2) videóblog (1) viktor (1) visszalépések (2) visszatérés (1) vitányi iván (1) vízió (1) vizsgálóbizottság (1) voks10 (1) voks2010 (1) volner jános (1) voluntarizmus tere (1) vona gábor (15) vörösiszap (1) vörösiszap katasztrófa (1) warvasovszky tihamér (1) war room (1) wittner mária (1) xiii. kerület (1) zagyva györgy (1) zanzibár trükk (1) zapadnyik (1) záróra (1) zászlóégetés (1) zsákmányelv (1) zsákutca (1) zsinka lászló (1) Címkefelhő
04:18

Hiába a közelgő választás, az ünnep előtt a politika már csak pislákol. Ugyan Bokros Lajos még kísérletezik azzal, hogy végleg pártjára húzza a szélsőjobb elleni harc (SZDSZ által már) viseltes mezét, de aztán kiderül, az ATV esti beszélgetésén kívül csak arra jó a kihívásos akció, hogy Vona Gábor - meglepően jó taktikai érzékről tanúbizonyságot téve – gyorsan elsüssön néhány poént. Egy politikai elemző blognak így nem marad más választása, mint beállni az évet értékelők közé. S miután valamelyik nap ismét megnéztem Nick Hornby regényének filmváltozatát, a kérdés adja magát: mi volt 2009 három legfontosabb politikai eseménye?

A válasz előtt azonban – már csak az összehasonlítás kedvéért is – gondoljuk át gyorsan a megelőző évet. 2008-ban a politikai hatásokat vizsgálva egyértelműen a népszavazás, a koalíciós szakítás és a gazdasági világválság voltak a legfontosabb történések. Érdekes módon mindhárom ugyanabba az irányba mutatott: az egyre komolyabb válságban lévő, de túlélésben reménykedő Gyurcsány-kormányt lökte a szakadék felé. Ezen előzmények után 2009-ben az én listámon az alábbi hármas szerepel: a kormányfő cseréje, a pártrendszer átalakulásának lehetősége és a politikai innováció szinte teljes hiánya. Nézzük sorban:

1. A kormányfő cseréje. Gyurcsány miniszterelnök bukásának számos oka lehetett. A legitimitási deficit 2006 óta kézzel fogható volt, a kisebbségi kormányzás nehézségei 2008-tól keletkeztek, míg a válságkezelés gondjai 2009 elején váltak szembetűnővé. A három közül akár egy is elég lehetett volna ahhoz, hogy Gyurcsányt az MSZP menet közben lemondásra kényszerítse, ám az erőtlen és szétesett kormánypárt erre nem volt képes. A politikai és gazdasági csapdahelyzetben lévő kormányfő, egyfajta előremenekülési terv keretében, tavasszal végül maga lépett. A döntés megadta az esélyt a kormánypártnak, hogy radikálisan változtasson politikáján és vele együtt esetleg a népszerűségén is. Az új kormányfő kiválasztásának folyamata – a tragikomikus „politikai casting” - azonban már jelezte: szó sincs nagy tervről, így aztán nem meglepő, hogy a végeredmény is meglehetősen szerényre sikeredett. Az egyre mélyebb válságban lévő MSZP nem tett kísérletet arra, hogy új korszakot kezdjen: a túlélési stratégia folytatásaként sok minden változott ugyan – s Bajnai meglepően jól teljesített kormányfőként -, ám a vereségbe beletörődni látszó és egyéni utakat kutató szocialisták választási esélyei semmit sem javultak. A kormányfő cseréje az országnak talán hasznára vált, de a kormányzás legtöbb területén és különösen az MSZP politikájában a korábbi tendenciák folytatódtak. Az MSZP 2009-ben kijátszotta ugyan az adu ásznak gondolt közjogi trükköt, de igazán nem tett semmit azért, hogy hasznára legyen a váltás. Így aztán nem is lett.

2. A pártrendszer átalakulásának lehetősége. A 2009-es EP-választás önmagában, az elnyert mandátumok tekintetében nem nevezhető különösen fontos eseménynek. A választás eredménye és hatása azonban jelentős: a hosszú ideje stabilnak gondolt magyar pártrendszer változásának lehetőségét mutatta meg. Azért beszélek csak lehetőségről, mert az EP-választás több tekintetben sem tekinthető pontos mérőeszköznek: az alacsony választási részvétel miatt például komoly eltérések lehettek az egyes pártok szavazóinak részvételi hajlandóságában. Ha parlamenti választást tartottak volna aznap, lényegesen magasabb részvétel mellett, a legnagyobb meglepetést okozó Jobbik bizonyára rosszabbul szerepel. Ennek ellenére az EP-választás megmutatta, hogy komolyan kell számolnunk 2010 kapcsán olyan forgatókönyvekkel is, amelyek a pártrendszer radikális átalakítását jelentenék: akár a Fidesz elsöprő fölényével, akár lengyel módra egy jobboldali kétpártrendszer kialakulásával. Arról nem is beszélve, hogy az EP-választás hatásaként egy korábban fontos szerepet betöltő párt szinte már most kiiratkozott: az SZDSZ végelgyengülése fontos változásokat indított el a balliberális táborban is.

3. A politikai innováció szinte teljes hiánya. 2009 tartós jelensége a pártok politikájában megfigyelhető ötlettelenség, ennek következtében pedig egy egyre erősödő politikai unalom. Miközben jelentős választói igény mutatkozik valami újra (az EP-választás eredményei részben erről is árulkodnak), ráadásul a politika-ellenesség, a kiábrándultság, az elfordulás egyre komolyabb méreteket ölt, a parlamenti pártok mintha észre sem vennék ezeket a jeleket. Az MSZP láthatóan már képtelen a változásra, a Fidesz pedig azt gondolja, hogy számára a kockázatkerülés a legjobb taktika. Így aztán az aszimmetrikus törzsbázisokon kívül csak „jobb híján” megoldások maradnak, illetve bizalom az ismeretlenben, a még ki nem próbáltban. Mindez felerősíti a bizonytalanságot, hiszen pár hónappal a választás előtt még rengeteg potenciális szavazó keresgél. S ha már Bokrostól indultunk: be kell látnom, hogy talán egyedül az MDF kísérletezett változtatással, illetve próbált meg - a maga módján - reagálni a szavazói igényekre. A párt átpozícionálása 2009-ben már teljes képet mutatott: a gazdasági kérdések után idén a társadalompolitika téren is abba az irányába fordult az MDF, ahol megszólítható szavazókat feltételezett. Bármit is gondolunk az irányváltás hitelességéről, a volt konzervatív párt balliberálissá történő átalakításáról, az kétségtelen, hogy itt legalább egy alaposan kigondolt innovációval van dolgunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://torokgaborelemez.blog.hu/api/trackback/id/tr321614952

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gazdaság(etika), mint vallásos probléma? 2009.12.22. 14:03:14

A gazdasági növekedés korunk istene, akinek fogyasztásunkkal szolgálunk, neves közgazdászok pedig prófétái neki. Így vélekedik John B. Cobb Jr., metodista teológus, aki számos írásában fejtette ki erre vonatkozó elméletét. Az alábbiakban idén májusban ...

Trackback: Kakaskodás a szemétdombon 2009.12.22. 08:36:22

Volt egy párt, amelyet ma már 0%-on mér a Századvég, és amely párt mindig kardot ragadott, ha valamelyik keresztény egyház a legkisebb mértékben is állást merészelt foglalni politikai kérdésekben

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abandi 2009.12.27. 02:50:36

@abandi:
Ja, bocs!
Önt nem is magáztam.
Nyazsgem.

mirrmurrkandur 2009.12.27. 11:52:13

@abandi: Jól van, Bandika, menjél szépen játszan...i:-)

2009.12.27. 16:14:44

@abandi: hinnnyje, velem, mint eccerű halandóval a magyarkormány 12.26-án törődik?? Nyertem is valami szépet, lakást, kocsit vagy kocsikulcsot, ahogy a szomszéd ángyi szokta a sok-sok szép papirosa között a valami rizserdagesztő' vagy mitű'???? Most ezért a szocialista elvtársakra köll szavaznom, kérem alássan, kérdeném nagy tisztelettet a tekintetes magyarkormánytó'?? Vagy mi van??

:)

Naszta · http://naszta.hu 2009.12.28. 07:10:40

@abandi: nekem mindig az jut eszembe, amikor valaki a "zsidók által irányított" világról írja be a nettó baromságait, hogy bárcsak igaza lenne!

Nevezetesen: ha ez a baromság igaz lenne, akkor lenne 100 olyan ember a Föld nevű bolygón, aki az emberi pusztítást lelassíthatná, megállíthatná, hiszen célja lenne, hogy az unokája is tudjon fosztogatni. Ne feledjük: olyan szuperintelligens emberekről van szó, akik a többi nemzet legjobbjainál is jobbak. Szóval nem gond az előre látás sem, nyílván.

Ezzel szemben én attól tartok, hogy az emberiség csak szimplán olyan hülye, mint amilyennek kinéz, és a'la nature a vesztébe rohan. :(

kovaxx 2009.12.28. 11:28:21

@Naszta: "hiszen célja lenne, hogy az unokája is tudjon fosztogatni."

Na persze a legtöbb ember így gondolkozik, feláldozza a saját jólétét, hogy az "unokái"nak jusson valami. Ezért is van az hogy a világ országai adóssághalmok helyett hatalmas többleteket hagynak köv. generációknak.

mirrmurrkandur 2009.12.28. 12:07:17

@kovaxx: Attól a stílus még kuruc.info, még akkor is, ha esetleg igaz.
Nem arról van szó, hogy nem lehet kimondani dolgokat (főleg itt), hanem arról, hogy valamivel azt alá kéne támasztani, mert a zsidóbűnözés magában még nem hangzik valami értelmes megjegyzésnek...

A kuruc primó, és minden radikáljobbos a Jobbik nevű holding mannáját hírdeti, ráadásul a Jobbik szóhasználatával... reklám a jobbiknak megszakítás nélkül. Ez pedig uncsi már, ha van zsidóbűnözés, ha nincs.

Holokausztipar van, ez ténykérdés. S kevés olyan jó üzlet van, mint ez, az is biztos...
de ez még nem bűnözés, hanem üzlet, ami bár gyomorforgató, de nem törvényellenes.
A bűnözés pedig az. S ha van ilyen, akkor bizonyítani kéne. Simon Perez kijelentése még nem bűncselekmény, csak szintén gusztustalan, és egyébként jellemző izrael politikájára...
Valamive a kijelentéeket igazolni kéne, és akkor máris több, mint kuruc.info...

:-)

2009.12.28. 12:26:17

@mirrmurrkandur: holokauszt-ipar? Nem semmi...nem is hallottam róla. És jó üzlet? Erről se tudok, hogy mivel üzletelnek, de ha jól belegondolok, a üzlet a tagadók inkább! Sőt!!

:)

hoplita 2009.12.28. 14:02:06

@mirrmurrkandur:
"...Holokausztipar van, ez ténykérdés. S kevés olyan jó üzlet van, mint ez, az is biztos...
de ez még nem bűnözés, hanem üzlet, ami bár gyomorforgató, de nem törvényellenes. .."

Nocsak, fideszes létedre elég veszélyes vizeken csónakázgatsz...:DDD
Egyébként nálad a zsarolás egy bevett üzleti fogás?
Nem hinném.

mirrmurrkandur 2009.12.28. 15:04:06

@Letícia: Érdekesnek tartom, ha nem hallottál a "holokausztiparról", annak ellenére, hogy Te is ezen a Földön élsz, annak egy nem is akármennyire érintett szegletében... (ha már a múltkor kiselőadást akartál tartani, hogy mi a különbség A.F. és Ú.L. között) :-)

Elég sok sok zsidó barátom van (tudom, ez már magában megbocsáthatatlan, hogy a származásuk alapján kategorizálom őket, ejnye-bejnye), akik pontosan ugyanazt állítják, mint én, tehát hogy van holokausztipar, és baromira gusztustalannak tartják, főleg annak a fényében, hogy az ő szüleiket, nagyszüleiket sok esetben tényleg elhurcolták, és a mai napig senki sem ment oda hozzájuk, hogy "bocsi, ez tényleg túlzás volt... itt van egy bovsánatkérő levél, hogy ne hari, na hello".
Ehelyett bizonyos üzleti (és egyéb) körök, abból kovácsolnak tőkét maguknak, hogy nekik mindent szabad, mert zsidók, és aki a szavát felemeli, az már kapásból fasiszta, de minimum antiszemita. (Simon Perez, Sukoro, Izrael az utóbbi 60 évben, amelynél rasszistább állam aztán tényleg kevés létezik a világon (természetesen amerikai támogatással) stb...) . Magyarán őrájuk hivatkoznak, és baromira meggazdagodnak ebből.

Miért? Mert a holokauszt megtörtént, embereket írtottak ki tervszerűen, csak ezeknek a mindig erre hivatkozó srácoknak rohadtul semmi közük azoknak az embereknek a rettenetes szenvedéseihez, nekik ez a hivatkozási alap mindenre.
A másik, szintén nem elhanyagolható tény (csak halkan jegyzem meg), hogy volt még néhány legalább ilyen borzalom, amiről senki sem beszél, és senkit nem érdekel..

Szóval, nem kell hülyének tettetni magunkat, főleg mert nem vagyunk azok, és a nyilvánvaló, az nyilvánvaló.

@hoplita: Miért eveznék veszélyes vízekre?
Mert kimondok egy olyan dolgot, amit egyébként mindenki tud. Engem elég nehéz lenne antiszemitizmussal megvádolni, főleg mert nem kis részben zsidók között nőttem fel...
Úgyhogy azt mondok, amihez kedvem van, szerintem jól ismerem őket, ebből az egész bérrettegő, szánalmas hazudozásból nekik is baromira elegük van... Nincs sem náciveszély, sem fasizmus, sem semmi ilyesmi, a Jobbik is csak egy remekül működő üzleti vállalkozás, akárcsak a holokauszt II.-től való álságos félelem gerjesztése.

Nincs zsidóbűnözés, bűnöző zsidók vannak, meg cigányok, meg magyarok, meg írek meg estébé.

Holokausztipar van, de ez -mint mondtam- nem bűncselekmény, hanem bót, amiből egyesek birodalmakat építenek fel, s mint minden ilyennek előbb-utóbb megérkezik a tagadása is.
Csak a tagadást Európa számos helyén börtönnel honorálják, az emebri borzalmakra épülő üzleti kreálmányokat pedig szépen megfizetik, ez a különbség, Kedves Letícia.

A zsarolás nem üzleti fogás? De. Egyébként -annak ellenére, hogy az- én nem mondtam ilyet.
Amit Perez mondott, abban nem volt zsarolás, ő ex catedra kijelentette, hogy ők megvesznek néhány országot, mert annyira fasza gyerekek. Ez nem zsarolás, hanem igéret akart lenni, amit már megint nem értek, hogy hogyan lehetett kimagyarázni.

Az, hogy a Fideszre szavazok pedig nem azt jelenti, hogy tök hüle vagyok, hanem, hogy őket tartom a legmegfelelőbbnek a jelenlegi helyzetben,és úgy egyébként is ők
állnak a legközelebb hozzám.

nem tudom, mi nem érthető ezen...

:-)

2009.12.28. 15:29:32

@mirrmurrkandur: ja, hogy ez az. Én azt hittem, valami nagyipari szuvenírgyártás és egyéb, mint ipar. Hát tudod, azért jó nekem itt Ú.L., mert kultúrvidék. Amiről kell, csak arról beszélgetek.

Jó, azért a románok is gazdagodtak a svábokból, meg s csehek is a szudétanémetekből! És épp tegnap bontottam fel örmény gránátalmabort az ebédhez, csak ajánlani tudom másnak is.

Szóval nekem örmény ismerősöm van sok, és ők is tudnának mesélni...

2009.12.28. 15:34:40

@mirrmurrkandur: ja, hogy hoplita válaszába is beleszőttél, értöm.

Háááát, én tanulmányoztam Herzl Tivadar munkásságát. Ő az oka mindennek!:) Szóval csak a magyar oktatást és kultúrközeget ostorozhatnánk, ha lenne értelme, de inkább asszondom, akitől tanulni lehet, tanuljunk: csináljunk magyaripart!!:DD Építsünk mi is birodalmakat! Itt van nekünk Mohács és Trianon! Szóval: ki a hülye??:)

hoplita 2009.12.28. 15:35:18

@mirrmurrkandur:
Nézd, én olyan általános iskolába jártam, ahol az alsó tagozatban négy évig kisebbségben leledztem, több volt ugyanis a kokeró, mint a fehér osztálytársam.
Emiatt aztán engem lehet cigányellenességgel vádolni, mert aki jobban rühelli őket mint én, az festi magát......vagy valami neofita barom.:DD
Zsidókhoz akkoriban egy kivételével nem volt "szerencsém"....kisvárosomból az utolsó család a 80-as évek elején húzta el a "több lehetőséget kínáló" nagyfaluba a csíkot.:))

Akkor most egy feladat, párosítsd a népneveket a cselekményekkel:

Színesfém lopás, lincselés, brutális utcai rablások, bank és biztosító csődbűntettek, ingatlanpanamák, bankrablás, utcai zavargások - zsidó, cigány, magyar..
Na, nézzük megoldod-e a feladványt! :DDD

Jók a probléma felvetéseid, közelítőleg helytállóak a meglátásaid...meggyőződésem, hogy egyszer a válaszok megtalálása is sikerülni fog, mert attól tartok, hogy most még mellényúlsz.:)

mirrmurrkandur 2009.12.28. 16:53:52

@Letícia: @hoplita:

Egy nem is oly régi Heti Válasznak a címlapján Martonyi János képe alatt a következő címadó szöveg díszelgett: "Ha tetszik, ha nem, középen vagyunk".

S ha már mindketten úgy érzitek, hogy mellényúlok, (ráadásul ezt talán egy kicsit a politikai vonzalmaimból vezetitek le), ennél helytállóbb idézetet nem nagyon tudnék idebiggyeszteni.
Mert hozzátok viszonyítva tényleg én vagyok középen:-)
Persze ez nem azt jelenti, hogy igazam is van, csak annyit, hogy mindkettőtökhöz képest egy "mérsékeltebb" véleményt fogalmaztam meg.
Ettől még lehet, hogy Letíciának, vagy hoplitának van igaza, de kettőtöknek együtt biztosan nem.:-)

gyökerek: Mint azt már írtam, Budán nőttem föl, egy sváb településen, ahol egy pici román kisebbség is élt/él (nem őslakosok, mondjuk úgy: "vendégmunkások", de ez a pici, a településnek, városrésznek mintegy öt százalékát jelentette/ jelenti.)
Iskolában már a kezdetektől fogva az átlagosnál több zsidó származású gyerek vett körül, Budán elég nagy számban találhatóak ilyen iskolák.
Ráadásul német kéttannyelvű gimnáziumba jártam (pedig nem vagyok német), később pedig az ELTÉ-re román szakra (pedig román sem vagyok).
Egyetem előtt jártam egy évet -mint említettem ezt is Letíciának- Angyalföldre, ahol finoman szólva is kisebbségben voltam, és igen, a hoplita blogtársunk szavaival élve "szinesfémtolvajok" voltak/vannak többségben. Nem mondom, hogy könnyű volt, meg azt sem, hogy szerettem oda járni, de valahogy túléltem.

Ezzel a kis személyes résszel, csak azt akartam érzékeltetni, hogy az "átlagnál" talán egy kissé nagyobb rálátásom van néhány kisebbség problémáira és arra, hogy a többségnek milyen problémái vannak velük...

Letícia, én nem mondtam, hogy a románok (meg leginkább az ottani magyarok!!!) nem gazdagodtak a svábok (akik egyébként szászok, nem ugyanaz!) által.
Sőt, ennek az ellenkezőjét állítottam, állítom, és ha figyelmesen olvastál, azt is láthattad, hogy az emberi szenvedések kiárúsításával, piacosításával pont a magyarországi/meg a mindenhol élő zsidó kisebbségnek ártanak a legtöbbet!
Nem hiszem, hogy hülye lennék, én nem mondtam, hogy jó Trianonból, vagy Mohácsból üzletet csinálni, ezt k
ár is erőltetned, ilyet senki sem mondott.
Egyébként, ha már itt tartunk egyesek Trianonból is üzletet csinálnak, ami épp úgy undorító, mint a holokauszt-marketing. (Bár azért azt hozzátenném, hogy a Trianon-biznisz, az nem világméretű, míg az előbbi/utóbbi nagyon is az.)

Van például Csíkszépvizen (Csíkszeredától kb. 10 km) egy nagyon szép örmény templom, nem rég újították fel, sőt még örmények is élnek ott, lehet, hogy ők is tudnának mesélni.
Bár nem értettem, mit akartál ezzel az "örmények is tudnának mesélni" (talán a törökök általi örmény népírtásra céloztál) mondani, lehet, hogy csak felétek, azon a nagyon kultúrvidéken értik, ahol értelemszerűen mindenki csak arról beszél, amiről érdemes. :-)

Hoplita, neked pedig annyit, hogy amit leírtál (a cigányokat jellemezendő) az igaz, csak egy kissé hiányos, és egyoldalú, még akkor is, ha az elmúlt időben valóban ezek voltak a meghatározó események velük kapcsolatban.

A kép árnyalása végett ajánlanám neked Ion Budai Deleanu Tiganiada (Cigániádá) című művét, nekem románul megvan, azt kölcsön tudom adni, de gondolom nem sokra mész vele, így nézz körül, hátha magyarul is megszerezhető), elég teljes képet ad a cigányságról.
Valamint javasolnám Mága Zoltán újévi koncertjét, lehet, hogy észreveszed, hogy jó tulajdonságaik is vannak... :-)

Summa Summarum: Nem kell nekem hinni, de talán érdemes megfontolni, amit írtam, és le lehet szállni (az új lipotvárosi) "magas lóról", mert nincs az olyan magasan, mint ahogy az onnan látszik.
A cigányokat sem kell olyan eszeveszettül rühellni, egyszerűen, aki embert öl, rabol, verekszik, azt le kell sittelni 20-2000 évre, és mindjárt kedélyesebb lesz a helyzet...

:-)

Naszta · http://naszta.hu 2009.12.28. 17:22:10

@mirrmurrkandur: ez a bér rettegő a másik nagy kedvencem.

Néhány tanultabb (értsd: 8-ikban is figyelt töri órán) embernek eszébe jut, hogy az k@rvára nem szokott jól végződni, amikor önjelölt barmok katonásdit játszanak. Ráadásul teljesen véletlenül - ezek a barmok - pont ahhoz a zászlóhoz és ruhához "hagyományőriznek", amihez megannyi zsidó és cigány honfitársunk vére tapad. Mind e mellett, emlékeznek arra is (nem törölte ki a Gyurcsány beszéd), hogy a "középen" elhelyezkedő Fidesz elnöke - a nagy demokrata - ki bírt ilyet mondani 2002-ben: "a haza nem lehet ellenzékben", amivel gyakorlatilag kirekeszti azokat, akik nem értenek vele egyet. (Az csak hab a tortán, hogy a választások tisztaságáért a Belügyminiszter volt a felelős akkoriban, aki Fideszes volt, hiszen őket váltották.) Mivel ezek az emberek figyeltek már 5-ikben, is eszükbe jut egy régi mondás: "historia est magistra vitae".

Biztos sötétek és csak az üzlet jár az eszükben...

hoplita 2009.12.28. 17:49:02

@mirrmurrkandur:
Ha az elejéről kihagytad volna Martonyit azt díjaztam volna.
Ez a bilderberges, háromperkettes, cíájés láncoskutya a Fidesz egy rossz szelleme....aki nem létező politikai éleslátását takonygerinccel kompenzálja.
És valaki mondja már meg neki, hogy középen az origó, a zéró, a nulla van...mer ettől is hátast tudok dobni.:((
Nem sokra mennék egy román könyvvel, az anyanyelvemen kívül nem nagyon olvasok....illetve olvasni azt éppen tudok, csak nem nagyon értem.:D
Nekem nem a Mágákkal van problémám, mint ahogy a Tisza, vagy a Galga mentieknek sem, gondolom ezt te is sejted.:))
Az utolsó bekezdéseddel pedig tökéletesen egyet értek.
Ha ki akarjátok fogni a náczik vitorlájából a szelet, akkor rövidesen lesz rá lehetőségetek.
Mongyuk én szkeptikus vagyok, nem kicsit, nagyon...hogy egy élő klasszikust idézzek.
Májustól...hic rhodos, hic salta.

@Naszta:
Te is rettegsz a "csíkos" zászlótól..?
Szegény.....úgy sajnállak.:DDDDDD
Te is szereted elfelejteni az örök igazságot, miszerint szüntesd meg az okot és megszűnnek a következmények is...?

Balt 2009.12.28. 17:51:00

@Naszta: Engem mondjuk nem zavar az árpádsávos zászló, sőt, van ilyen mintájú törülközőm. :) A kéményseprő egyenruha sem, bár belátom, a kettő együtt már tényleg kelthet félelmet a "félelemkeltőkben", de jegyezzük meg: a MG még sehol sem lépett fel erőszakosan, sőt, mint utóbb kiderült, a sajóbábonyi esetnél is tkp. áldozatok voltak. De támogatom: legyen rózsaszín kacagányuk, vagy piros-fehér-zöld színű terepruha; és ki van húzva a dolog méregfoga, nemdebár...

Nem emlékszem pontosan a "haza nem lehet ellenzékben" kiszólás környezetére, de alighanem megelőzte a "merjünk kicsik lenni", tehát szinte biztosan egy adekvát válasz volt, ezt elfelejtik hozzátenni az ettől rettegők.

A "kirekesztésről" általában: jól emlékszem a 2002-es pártelnöki vitára. Az a jelenet volt a csúcspontja, mikor Kovács mintegy tüntetőleg kokárdát tűzött a hajtókájára. (Őszintén szólva nam tudom mire számított: hogy Pokorni rátérdel a mellkasára és egy ügyes rugósbicska mozdulattal kikanyarítja a zakójából...?) Pokorni válasza (kb.): "Látja, Elnök úr, ez ilyen egyszerű! Ha úgy érzi, hogy ki kell tűzni a kokárdát, tűzze csak ki bátran." (Szolg. közl.: nem lehet ezt a vitát vagy legalább a jelenetet fellelni valahol a neten? Kerestem, de nem lelem.)

Balt 2009.12.28. 17:54:03

@hoplita: "És valaki mondja már meg neki, hogy középen az origó, a zéró, a nulla van...mer ettől is hátast tudok dobni.:(("

Nem kell ilyen "egysíkúan" gondolkodni. :)

Balt 2009.12.28. 17:59:47

@Balt: Ja, azt még szögezzük le: ez a Kovács-i kokárdatűzés a legjobb illusztrációja annak, hogy a "nem nemzeti" oldal (hogy is lehetne ennél szebben megfogalmazni...?) önmagát rekeszti ki, kényszeresen irtózik bármitől, ami magyar. (És akkor nagyon ostyába csomagolva fogalmaztam...)

Naszta · http://naszta.hu 2009.12.28. 18:08:46

@Balt: A Jobbikkal (és MG-vel) nem lenne baj, ha nem lennének esélyesek arra, hogy bekerüljenek a parlamentbe. És igen: miért nem Corvinus zászlaja van a karukon? Mintha csak az Árpád létezne...

Másik részhez: köszi, tök jó példa. Igazából ha Kovácsot ronggyá alázta a Pokorni, akkor is - ebben a kérdésben - a Kovácsnak volt igaza. Én veszek kokárdát minden március 15-én, de bizony ismerek olyat, aki nem szívesen vette fel, mert aktuál politikai szimbólum lett. Ebben az esetben pedig - szerintem - ettől az embertől a Fidesz elvett valamit, amihez nem volt joga. A srác egyébként nem jár szavazni (mielőtt megkapná a komcsi markert).

Kirekesztés: az a baj ezzel, hogy amikor elkezdődik a pokol, akkor - ha nem vagy szimpatikus a rendszernek - egy pillanat alatt leszel te is cigány, üzbég, komcsi, náci stb. Most tényleg keresgéljem ki Neked, hogy a Fidesz parlamenti képviselői mennyi durva szöveget mondtak ezzel kapcsolatban? Szerintem Te megad is tudsz legalább 3 nevet, akik nettó nácik...

Orbán szövege (google, 2mp): www.osaarchivum.org/pka/gondola.hu.orban.html

Naszta · http://naszta.hu 2009.12.28. 18:11:36

@hoplita: én nem félek a zászlóktól. Csak elfogadom, hogy van, aki fél. És nem azért írogatja le blog-okban, mert fizetnek neki.

Az külön vicc a dologban, hogy senkit nem lehet itt meggyőzni semmiről, tehát biztosan nem fizetnek erre senkit, mert értelme az 0.

mirrmurrkandur 2009.12.28. 18:12:07

@Naszta:

1, - Hogy kik játszanak katonásdit, meg kik nem, az teljesen indifferens addig a pontig, amíg egyetlen pofon sem csattan el. (még Orbán Viktor "hazazavaró" pofonja sem)
Egyébként a Magyar Gárda működésével és külsőségeivel (ideértve a ruháit is) nem értek egyet, de ténykérdés, hogy volt olyan helyzet, amikor hasznos volt az ottlétük, és olyan munkát végeztek el, amit másoknak kellett volna.
Kétségtelenül nem jó, hibás értelmezés a részükről, hogy a "katonásdi" mellett "rendőrösdit" is játszanak, de mit lehet tenni, ha a kedves rendőreink nem "játszanak" rendőrösdit, kivéve, ha ártatlan emberek szemének a kilövéséről, megrugdosásáról, és a kocsmából való kiráncigálásáról van szó.
Nem értek egyet a gárdával, de nem alkalmaztak erőszakot eddig, ellentétben a Magyar Köztársaság Kormányával, akik azóta is a helyükön ülnek, mindenfajta retorzió nélkül. Kérdem én szelíden: melyik eltávolítása elsődlegesebb, égetőbb szükséglet?

2, - Arról, hogy ez (a radikáljobb erősödése) mennyire veszélyes, már több hosszú kommentemben értekeztem.
De még egyszer: Magyarországon nincs fasisztaveszély!!!
A jobbik sem az, a Jobbik egy épp olyan üzleti vállalkozás része, mint bármelyik másik párt, a különbség csak annyi, hogy ők jobban csinálják.
Azt, amit az eddigi elitünk össze (vagy inkább el) hordott, most -egy nagy részben- a Jobbikot és hozzá tartozó holdingot erősíti. Ők nem csinálnak mást, csak azt mondják, amit a "nép" nagy része hallani akar. Ebből élnek, ezt fogják szajkózni a parlamentben is, aztán majd -feltételezhetően- nem csinálnak semmit.
de miért haragszunk rájuk jobban, mint a többiekre? Ugyanezzel kampányolt mondjuk az MSZP, vagy akár a Fidesz is, azt mondták/mondják, amit az Istenadta' hallani vágyott, majd nyertek, oszt' nem csináltak semmit, csak mosolyogtak szépen, és jelentőségteljesen hallgattak a kellő időben.
A Jobbik egy brand, amihez a Magyar Gárda, meg a Turul márka stb... hozzátartozik. Nem félni kell tőlük, hanem inkább tanulni abból, amit jól csinálnak, meg a magunk hibáiból, és akkor talán nem veszélyeztetik majd a szocik második helyét.
A többi az meg bérretegés, mert akik azt gerjsztik, hogy félni kell tőlük, pontosan tudják, hogy nem, sőt időnként kampányolnak is nekik. (pölö SZDSZ!)

3, - Az, hogy O.V. mit mondott 2002-ben, bizony sok helyütt kikezdhető, de szerintem minden pártnál (legalább ilyen szintű) kirekesztő szövegek megtalálhatóak. (Ha szeretnéd, mondok példákat szívesen) Úgyhogy nem tudom, miért mindig Orbánt kell idézni ilyenkor, és főleg azt nem értem, ha ilyen csúnya patás, akkor miért mindig csak ugyanazt idézitek tőle? Ennyire tellik?

4, - Szerintem ne feltételezzük egymásról, hogy ötödikes szinten (sem) vagyunk, ez méltatlan, én is tisztában vagyok vele, hogy a nyilasok milyen honfitársainkat "segítettét" a túlvilágra, még akkor is, ha ez nem ötödikes anyag.

de ettől még nem lesz igazad. Ez üzlet. A bérretegők pedig csak reklámot csinálnak ennek.

:-)

Naszta · http://naszta.hu 2009.12.28. 18:15:17

@Balt: az baj, hogy ha a Fidesz középen van, akkor a koordináta rendszert is mozgatni kell, mert sz@r helyen van.

2009.12.28. 18:24:46

@mirrmurrkandur: húúúúúú, ettű a Heti Választú megijedtem, hogy mi jön, holott ez a M. János milyen okosakat mond! Hogy középen, ejjjj, de eltalálta!:)))

Én nem állok sehol, vedd már észre! Köszi!:)

És csak gondolatébresztésnek dobtam be. Mi'zu Pécsett egyébként, sok a petárdázó??:)

Naszta · http://naszta.hu 2009.12.28. 18:25:54

@mirrmurrkandur:

1) jogerősen fel van oszlatva. Az, amit tesznek NEM megoldás. Vagy attól, hogy ott jártak a faluban, a következő generáció cigány el fogja végezni az iskolát?

2) attól, hogy sokat írsz valamiről, nem lesz igazad. Nem hiszem én sem, hogy nagy veszély lenne, de a populizmus az nem egyszerű mértékben van jelen a magyar politikában. Mondhatjuk úgy is, más nem is nagyon van. Márpedig az egymondatos válaszokban mindig erősek a szélsőségesek. 10% feletti Jobbik mellett a kérdéssel nem foglalkozni, struccpolitika.

3) OV a miniszterelnök jelöltje és elnöke a Fidesznek. Azért az nem egy sima képviselő kategória, maradjunk abban.

4) legyen. :)

Bérrettegők meg nincsenek. Attól tartok sokan önszántukból hülyék (mindkét oldalon).

R\'hard 2009.12.28. 18:34:29

Udv!

A kokarda kituzeset az utobbi evekben viszonylag sok kulfoldi (angol, nemet, francia, olasz, lengyel, lett stb.) ismerosomnek elmeseltem. (El is magyaraztam, hogy mit jelkepez a kokarda, mi volt 1848 marcius 15-en stb.) Mindenki azt mondta, hogy a kokarda viselese nagyon durva, kirekeszto lepes volt. Mivel ezek az ismeroseim nem magyarok, szerintem viszonylag objektiven iteltek meg a helyzetet. (Az mas kerdes, hogy meglehetosen szuk az ismeretsegi korom ezen szelete.)

R

R\'hard 2009.12.28. 18:43:03

@Naszta:
Udv!

Ahogy en latom, a MG csupan egy tunet.
A cigany kisebbseggel szemben a tarsadalom tobbsegenek - akar tetszik, akar nem - eros sztereotipiai alakultak ki. A korabbi parlamenti partok nem igazan tudtak mit kezdeni ezzel a helyzettel, s igyekeztek a problemat a szonyeg ala soporni. A garda megjelenese es nepszerusege szerintem a tarsadalom egy tetemes reszenek azt az igenyet mutatja, hogy errol a problemarol igenis beszelni kell, es meg kell oldani. Szerinem a MG szimpatizansok nagy resze nem eroszakos megoldasban gondolkodik. (Termeszetesen lehet, hogy tevedek.) De mindezidaig senkitol nem kaptunk semmifele megoldasi javaslatot, de meg a problema megfogalmazasat, kibeszeleset is mereven elutasitotta tobb parlamenti part.
A MG-t karhoztatni, a pokolba kivanni olyan, mint az a kozepkori szokas, hogy kivegeztek a rossz hirt hozo kuldoncot...

R

mirrmurrkandur 2009.12.28. 18:45:52

@Naszta:

1, - "attól, hogy sokat írsz valamiről, nem lesz igazad."

- "Márpedig az egymondatos válaszokban mindig erősek a szélsőségesek."

Márpedig ez egy oximoron, Kedves Kollega:-)

Nem, a cigányoknál a következő generáció -sem- fogja elvégezni az iskolát, de a gárda nem is ezért vonult fel, hanem általában azért, mert kinyírtak valakit, ráadásul nem kispályás módszerekkel. (ne keverd a szezont a fa...:-)
Amire a rendőrség fülét, meg a kis fütyikéjét behúzva dugta a fejét a homokba, mert ők is félnek.
Na, erre jött a gárda, lehet őket utálni, de nem volt egészen okafogyott - és talán értelmetlen sem- hogy kimentek néhány helyre.
NEM megoldás ez, de ezt nem is mondtam. Csak azt állítottam, hogy félni nem kell tőlük.

2, - A Jobbik nem lesz veszélyesebb sem 10, sem 20, sem 93% fölött, azon egyszerű oknál fogva, hogy a Jobbik 10, 20 és 93% felett is csak üzlet, nem pedig koherens, komolyan vehető ideológiai háttérrel bíró szervezet!

3, - Azt sem mondtam, hogy ezt csak mezei képviselők követték el, nagyon is komoly vezető politikusok is osztottak meg minden oldalon!

4, - Örülök.:-)

5, - Bérretegők pedig vannak... Nem mindkét, hanem minden oldalon:-)

mirrmurrkandur 2009.12.28. 18:52:23

@Letícia: - Martonyit csak azért hoztam fel, mert illet a mondandómhoz, nem azért mert ő a kedvencem.:-)

- Nem mondtam, hogy állsz valahol, pedig valahol állnod kell:-)

Pécsett semmi különös nincs, nem rég jöttem haza a "fészekhez", s majd csak januárban megyek vissza. Remélem a környék, ahol lakom, egyben lesz még akkor. Az alagút, meg a Barbakán tér is:-)
Tavaly is csak néhány kuka robbant fel, de hál'Istennek senki nem volt benne:-)

2009.12.28. 19:02:19

@mirrmurrkandur: aha, szóval megint védekezel?? Pedig lehetne MJ a kedvenced, senkinek se köze hozzá!:)

Én a saját lábamon állok!:)

Na akkor üdvös, hogy Pécsett minden rendben van, így is legyen, megérdemli, mert remek kis város az!:)

mirrmurrkandur 2009.12.28. 19:05:52

@Letícia: - Szeretnék én is a saját lábamon állni:-)

Hogy kell azt?

:-)

Balt 2009.12.28. 19:06:38

@Naszta: "Másik részhez: köszi, tök jó példa. Igazából ha Kovácsot ronggyá alázta a Pokorni, akkor is - ebben a kérdésben - a Kovácsnak volt igaza."

:)) Hát persze, én is ezt mondom: a kokárdatűző Kovácsnak igaza van. De talán feszül egy kis ellentmondás a korábbi "23 millió román"-os és a "merjünk kicsik lenni", meg a kokárdatűző között. (Ám még hajlandó lettem volna mindezt megbocsátani, de a 2004-es "nemes" népszavazásra nincs bocsánat!)

"Én veszek kokárdát minden március 15-én, de bizony ismerek olyat, aki nem szívesen vette fel, mert aktuál politikai szimbólum lett."

Nos, töredelmesen bevallom, én nem mindig vettem kokárdát. Egyrészt vagy bőrdzsekiben, vagy tiritarka széldzsekiben járok március közepén, egyikhez sem passzol. (Ill. sajnálom kilyukasztani.) A 2002-es kampányban, amikor is - jegyezzük meg! az atv-n szereplő Sajtóklubos társaság, név szerint Lovas, Bayer, Tőkéczky(?) és - Bencsik hirdette meg, őszintén szólva épp az inkriminált reakciók miatt nem értettem egyet vele. Aztán - különösen a két forduló között - már magam is kokárdát tűztem, és kifejezetten örültem, hogy volt kivel összemosolyogni, tudtuk, bízhatunk egymásban, és ez leírhatatlanul felemelő érzés volt ebben a sokat megélt országban... Tehát be kellett látnom, praktikus okokból bizony jó gondolat volt, és még azt is magával hozta a kokárdázás, hogy aki addig is irtózott tőle, az lám, kirekesztette magát. Ezzel együtt: ne mondja senki, hogy azért nem tűz többé kokárdát, mert a "Fidesz kisajátította". Tessék példát venni Kovács másfél másodpercéről! :)))

Jut eszembe: 2006 márc. 14. éjjelén a Gödörben jártam (Bozóky András épp kitüntette Bárdos-Deák Ágnest, mintegy búcsúzóként), volt a kabátomon egy kb. 3 cm hosszú nemzetiszín szalag félbe hajtva. (Fogjuk rá: "kokárda".) Hazafelé tán a szomszédos liberális sátortáborból hazafelé tartó fiatalok kötöttek belém emiatt, én egyedül voltam, ők vagy 5-6-an. Nem értettem, mi volt a konkrét problémájuk a nemzeti színekkel, de megjegyzéseket tettek, röhögve virgonckodtak, persze nyilván tág pupilláknak vagy magas véralkoholnak köszönhetően... Komolyan nem értettem, mi lehet a probléma, csak annak az általános megvetésnek(?) tudhatom be, amit a bal(?)oldal művel bármiféle nemzeti szimbólumokkal.

"Ebben az esetben pedig - szerintem - ettől az embertől a Fidesz elvett valamit, amihez nem volt joga. A srác egyébként nem jár szavazni (mielőtt megkapná a komcsi markert)."

Kokárdát természetesen nem kötelező tűzni, mondom, én is rapszodikusan teszem. De hogy ezt valaki a Fideszre fogja, az egyszerű mondvacsinált hivatkozás. Fogadjunk, hogy a Láger rádió vörös zászlaját annál szívesebben kitűzi az a bizonyos "(ön)bélyegzést elviekben elutasító" polgártárs!

2009.12.28. 19:13:40

@mirrmurrkandur: nem bújok bele senki ingébe, nem viszem senki zászlaját s maradok a saját koordinátarendszeremben!:)

Balt 2009.12.28. 19:19:30

@Naszta: "Kirekesztés: az a baj ezzel, hogy amikor elkezdődik a pokol, akkor - ha nem vagy szimpatikus a rendszernek - egy pillanat alatt leszel te is cigány, üzbég, komcsi, náci stb."

Már bocs, de itt még a Jobbik sem fenyeget pokollal, ellenben a legbékésebb ünneplő is megtapasztalta a gyurcsányi "demokráciát"... És itt akkor pozícionáljuk az origót, bár nem tudom, kell-e itt a Descartes-i koordinátáknál maradnunk...: A legszélsőségesebbnek mindenképpen az MSZP(-SZDSZ) bizonyult, ezt immár (40+)3x4 éven át sikerült aktívan prezentálni.

"Most tényleg keresgéljem ki Neked, hogy a Fidesz parlamenti képviselői mennyi durva szöveget mondtak ezzel kapcsolatban? Szerintem Te megad is tudsz legalább 3 nevet, akik nettó nácik..."

:) Ja, sejtem: A bruttó 40 kilós, amúgy helyben népszerű Molnár Oszkár lenne a "nettó főnáczi"? :)))

Balt 2009.12.28. 19:23:15

@R\'hard: :)) Agyrém. Mondjuk kíváncsi vagyok, bármely említett ország szocialista (vagy hívják akárhogy: baloldali) pártja megengedhetné-e magának a kokárdától elhatárolódást. Kíváncsi vagyok, ha más mesélte volna el, akkor is így gondolnák-e.... :)

Balt 2009.12.28. 19:28:35

@R\'hard: "A kokarda kituzeset az utobbi evekben viszonylag sok kulfoldi (angol, nemet, francia, olasz, lengyel, lett stb.)"

Maradjunk az angílusoknál: Nem tudom, esett-e választási kampány a Sexpistols rövid tündöklésének idejére, de ha nem, akkor hozom a Clash-t, Jam-et, akármelyik hangsúlyozottan kormányellenes (... "and fascist regime", "fucking tory government" stb.), baloldali brit bandát: egytől egyig mind ott virított a Union Jack a hajtókájukon, a lábdob közepén, a gitáron, mindenhol. Akkor ők most mind kirepesztő balodali nácziak? :)))

mirrmurrkandur 2009.12.28. 19:32:14

@Balt: Aki nincs velünk, az ellenünk van.
Aki nincs ellenünk, az velünk van.
Aki velünk van, az is előbb utóbb ellenünk lesz, és nettó náci.:-)

Egyébként pedig minden ember létezik.
Minden disznó létezik.
Tehát az emberek disznók.
Orwell is egy disznó, nekünk pedig mindent szabad, amit ti eltűrtök, mert disznók vagytok.

... nem kéne megvárni, ameddig levágnak. (csak, hogy bérretegjek egy kicsit én is:-)

Balt 2009.12.28. 19:35:20

@mirrmurrkandur: "- Nem mondtam, hogy állsz valahol, pedig valahol állnod kell:-)"

És ha ül, vagy éppen fekszik...? :)

Balt 2009.12.28. 19:36:58

@Letícia: "Én a saját lábamon állok!:)"

:)) Pedig néha nem árt a másén állni, pláne egy gyönge nőnek. :)) (Bár ezzel vsz. mellé trafáltam...)

2009.12.28. 19:39:43

@Balt: Na végre, valami kultúra is itten! Sex Pistols na'on jó!:D Ez a baloldali náci ez jó duma...Mint a baloldali keresztyén...nekem a mszp ott lett "szagos", hogy meg alakult a keresztény tagozatuk...szóval, szűznek is lenni, meg mást is csinálni egyszerre nem lehet.

Egyre inkább rájövünk, hogy nincs igazi trikó, amibe annyi minden méret (nézet) bele fér. Lehet, hogy az istenkirályok kora jön megint el?? Diktatúráknak nézünk elébe??

mirrmurrkandur 2009.12.28. 19:43:05

@Balt:
"És ha ül, vagy éppen fekszik...? :)"

Akkor valószínűleg valaki más "áll", és nem a lábán:-)

De hagyjuk a lábakat, mert csak túl szépeket fogunk álmodni, maradjunk inkább a földön... kivéve, ha két vállra fektettek:-)

Gyönge???

...

:-)

2009.12.28. 19:43:11

@Balt: tényleg ülök amúgy!:)

Gyöngének gyönge vagyok, de hála fiúknak (:S), jól megkeményedtem. Szóval maradok a saját lábamon inkább, az a biztos!:))

1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2009.12.28. 19:45:33

@Balt: "a 2004-es "nemes" népszavazásra nincs bocsánat!"

Úgy van!
Örök SZÉGYEN marad, hogy hiába győzött(!) az IGEN, de a FIDESZ bizony nem volt képes mozgósítani mind a 2.000.000 szavazóját!
:(((

(-ahogy azt sikeresem megtette 2002-ben és 2006-ban IS, a szocik ugyanakkora ellenpropagandája mellett!)

De még ennél is nagyobb szégyen rájuk (és minden SEGÍTŐJÜKRE!), hogy ezért aljas módon a valójában VESZTES nem-mel szavazókra kenik a saját sarukat...

Pedig Fletó győzelme óta MÁR pontosan tudjuk, hogy hazugsággal nyerni, az nemigazországhoz vezet! :(((

Balt 2009.12.28. 19:47:27

@Letícia: :)) Pedig ezzel nincs baj. Ha valaki szintetizálni tudja a dialektikus materializmust az istenhittel, ám tegye! :) (De ha csak hagyománytiszteletnek érzi az utóbbit, akkor végképp semmi kivetnivalót nem látok benne, fordítva már inkább...) Jó, mondjuk ki: Szili a célpont, és megértelek. :) Mégis, szerintem Szili az egyedüli valamelyest vállalható jelenlegi MSZP-s képviselő, bár nem biztos, hogy meg tudná menteni a pártját - jelen formájában. (Ennél már csak a szándék kérdésesebb...)

mirrmurrkandur 2009.12.28. 19:49:43

@Letícia: szerintem itt már a legbátrabbak sem beszélnek szüzességről... már csak azért sem, mert most már a inkább a "munkatapasztalattal" kampányolnak...

Keresztény-buddhista-taoista tagozat?:-) Aki bordélyházba megy, ne csodálkozzon, ha megbasszák...

Szaliciles végbélkúpot a képviselőháznak!

:-)

Balt 2009.12.28. 19:52:05

@Letícia: Nekem konkrétan a Jam a kedvencem a korszakból, de bírom a többit is. :) Tegyük hozzá: Paul Weller, a Jam motorja aktív szereplője volt több Labour kampánynak (pl. Red Wedge), tán még kormánytag is volt később, de több ilyen brit zenész is van Mick Hucknalltól (Simlly Red) Jimmy Sommerville-ig.

Úgyhogy én igazából baloldali (liberális) vagyok - nem véletlen a nick sem -, tessen vigyázni! :))

Balt 2009.12.28. 19:54:14

@1.szolo (B.A.): Ez hosszú, ráadásul visszatérő téma köztünk, csak ismételni tudom magamat. :) (Mindjárt megkeresem, ha oda jutok.)

2009.12.28. 19:54:47

@1.szolo (B.A.): ez jóóó!:D Szellemes volt!:)

mirrmurrkandur 2009.12.28. 19:57:01

@1.szolo (B.A.): Biztos, hogy a Fidesz tehet róla, hogy nem tudta megmozgatni a kétmillió szavazóját?

Biztos, hogy az a kétmillió nem azért nem ment el, mert olyanokkal ijesztgették (és nem a Fidesz), hogy elveszíti az állását, és éhen döglik?

Biztos, hogy a Fideszre hallgat mind a kétmillió, ha arról van szó, hogy 23000000 román beözönlik, és elveszti mindenét?

Biztos, hogy a Fidesz hibája, hogy az ő szavazói között is vannak gyengeelméjűek?

Hmm?

Balt 2009.12.28. 20:01:25

@Balt:
Balt 2009.12.13. 18:06:35
@1.szolo (B.A.):

Igen, utólag értékelve bizony nagy felelőtlenség volt a kettős állampolgárság kérdését egy esetleges eredménytelen népszavazáson kockára tenni, tehát Kövérnek megint igaza volt. :)

Orbán mondta egy interjúban, hogy ők csak akkor álltak az MVSZ és az MDF(!) kezdeményezése mögé, amikor már összegyűlt a 200 ezer aláírás, tehát a népszavazás elkerülhetetlenné vált. (Elfogadom, lehetne ezért opportunizmussal vádolni a Fideszt, de 2004-ben, az uniós csatlakozással nyilván szükséges volt előbb a korabeli álláspontjuk felülvizsgálata, mely a státusztörvényben látta a határon túli magyarok HELYBEN való megtartását, noha utóbbiak sem voltak ezzel maradéktalanul elégedettek, főleg az MSZP által kiherélt formájában. Na, ez tisztességes tőmondat volt. :))

Nézzük a másik oldalt: semmi kockázata nem lett volna még akár csak falból is az igenek mellé állni az MSZP-nek, pláne egy éppen felállt új vezetéssel. (Ne feledjük, a népszavazáson feltett kérdés mindössze annyiban döntött volna: "Akarja-e, hogy az Országgyűlés törvényt alkosson arról..."
www.election.hu/hu/ovb/45/45_0.html - mely "előrendelt" törvényt kényelmesen elszabotálhattak volna akár az ellenzékre, akár az SZDSZ-re :) hivatkozva 2006-ig.) Ezzel lemoshatták volna a "gyalázatot", hosszú időre megszabadulva a "nemzetietlen" jelzőtől, kicsorbítva a másik oldal ezen fegyverét. (Persze erősen csorbult 2004-ben így is...) Helyette Gyurcsány ezt a népszavazást egy első erőfelméréssé degradálta, mely antréjában kétségtelen sikert tudott így felmutatni...

Balt 2009.12.13. 18:13:13
@1.szolo (B.A.): Egyébként ha már az OVB-t citáltam, jegyezzük meg, a 2 millió szavazóból nem sok volt "igazolatlanul" távol.

>>IGEN választ adott az érvényesen szavazó választópolgárok 65,01 %-a, 1 922 680 fő<<

(Nem mellesleg magam is ismerek nem egy jobboldali - és nem feltétlenül Fideszes! - szavazót, adott esetben erdélyieket, akik valamiféle önérdektől vezetve, és talán nem utolsó sorban a "nemes" kampány hatására távol maradtak, vagy pláne: nemmel szavaztak...)

Balt 2009.12.28. 20:03:28

@mirrmurrkandur: :) Hozzá kell tennem: mindig a Fideszre szavaztam. :) (Na jó, az igazság kedvéért: egyéniben a '94-es első fordulóig az SZDSZ jelöltjére, bármennyire is szégyen, konkrétan Magyar Bálintra.)

2009.12.28. 20:11:48

@Balt: Szli is ottan van? Ó, ezt nem is tudtam...Nekem egyébként pont ő nem vállalható. Sok kudarca van a karriervágya miatt a maszopnak benne.

Balt 2009.12.28. 20:15:00

@1.szolo (B.A.): "Örök SZÉGYEN marad, hogy hiába győzött(!) az IGEN, de a FIDESZ bizony nem volt képes mozgósítani mind a 2.000.000 szavazóját!
:((("

>>IGEN választ adott az érvényesen szavazó választópolgárok 65,01 %-a, 1 922 680 fő<<

2012186-1922680=89506 [db. :) választópolgár, az érvénytelenül szavazó 1,78%-ot figyelmen kívül hagyva, azaz a nem szavazottba számolva]

Tehát 77 ezer szavazatot hiányolsz, és persze igazad van: nem sokkal többön múlott, hogy érvényes és eredményes(!) legyen a népszavazás; a kórházas kérdésben meg még ennyin sem. (! És ez jól mutatja, hogy a "nemes" kampány bizony hatásos volt.)

2009.12.28. 20:17:54

@mirrmurrkandur: megérdemelnék valamennyien, az biztos!:)

@Balt: Mindegyikek a kedvencem...és épp eszembe jutott Jimmy S-ről, meg a politikáról a

www.youtube.com/watch?v=HpT5T7Gi044

:)

(Közeledik a szilveszter, a könnyed téma is tán megengedett)

Balt 2009.12.28. 20:18:55

@Letícia: Hápprsze! Ne mondd, hogy nem tudtad: Szili a "hívő tagozat" oszlopos tagja! :)

Én fordítva gondolom: a maszopnak kell tulajdonítani Szili sok személyes kudarcát. (És innentől kezdve újra kellene olvasni TG elemzését: miért is nem "robbant" Szili? Hmm, itt pedig eszembe jutottak az életrajzának korai, kritikus részletei, de nem szeretnék ízléstelenkedni. :))

Balt 2009.12.28. 20:20:56

@mirrmurrkandur: Igen, 21. vk. de már lelepleztem (magam) az előző posztban.

mirrmurrkandur 2009.12.28. 20:21:28

@Balt, @1.szolo (B.A.): Valamit rohadtul félreszámoltok, mert csak alig több, mint 1,5 millió volt az "IGEN" szavazat... (Az MVSZ székházon a mai napig megtekinthető a pontos szám)

(Egyébként a Fidesz szavazótábora 2002-ben és 2006-ban is majdnem 2,3 millió volt... úgyhogy egy csöppet többen maradtak távol "igazolatlanul", mint 77ezer...)

Balt 2009.12.28. 20:22:42

@Letícia: "Mindegyikek a kedvencem..."

Na, ezt a vasat majd még püföljük, egészen amíg indusztriális zene nem lesz belőle! :))

Balt 2009.12.28. 20:24:39

@mirrmurrkandur: "Valamit rohadtul félreszámoltok, mert csak alig több, mint 1,5 millió volt az "IGEN" szavazat.."

Nincs kizárva, de ott a link feljebb az OVB-hez... Fejtsük meg együtt. :)

mirrmurrkandur 2009.12.28. 20:24:52

@Letícia: Szerintem Szili Kati, és Fásy Ádámka (az ő picinyke Zsülikéjével együtt) a legbikavadítóbb MSZP-sek...

Befejezem a Dido hallgatást, és áttérek mingyá' én is a Sex pistolsra...

:-O

mirrmurrkandur 2009.12.28. 20:27:43

@Letícia: Leo ari. :-)

Örülök ilyenkor, hogy nem vagyok zuglói. (na, mondjuk a Rátonyi sem volt az a fehér ruhás szűzlány/fiú, lehet, hogy még bordélyba is járt...)

:-)

Balt 2009.12.28. 20:28:31

@mirrmurrkandur: Off: Dido? Az jó! Én is szeretem a fád(?) hangját, bár talán nem ez a jó jelző, mert mégis marha finom, érzékeny és érzelmes (tán kevésbé érzéki), de megérint, az biztos! :) (És most egy kicsit "megcsaltuk" a punkkorszakot, nemkülönben a thread-et. :))

Balt 2009.12.28. 20:30:18

@mirrmurrkandur: ???

Nem tudok Rátonyi kínos ügyeiről, de engem anno úszni is tanított - és persze nem rajta múlott, hogy jószerivel csak elméletben tudok a mai napig. :)))

2009.12.28. 20:32:48

@Balt: én azt hittem ,mint a Parlament elnöke bábáskodik felettük. Nahát tudod...jó, igazad van, csak egy ilyen beltenyészetben lehetett belőle akárki...Mondjuk mindig jobb, mint a maszop budapesti nőtagozata...egyszer elvetődtem oda (2001) nőnapjukra, és most bevillant, hogy értem a bukásuk okát. Ki látta Kádárt és Lenint, és mind minimum 100 kiló felett kezdődött, és még a maszop székház vécés nénije is kapott kitüntetést és virágcsokrot. Szóval az, hogy és akkor "Jöjjön mindenki Jolánka nénije, aki helytállt az évtizedek viharában", ja a WCnél! Na, innentól fogva csak röhögni tudtam az egészen...

2009.12.28. 20:34:18

@mirrmurrkandur: Leo ari? :) Na mesélj, ezt honnan veszed, hogy ari?:)

Balt 2009.12.28. 20:34:54

@mirrmurrkandur: "Valamit rohadtul félreszámoltok,"

Igazad van! Mea clumpa, az előző adat a kórházakról szólt, a kettős áp.-ságra vonatkozó:

>>IGEN választ adott az érvényesen szavazó választópolgárok 51,57 %-a, 1 521 271 fő,<<

hoplita 2009.12.28. 20:39:20

@Naszta:
Gondolod én azon strapálom magam, hogy téged meggyőzzelek?
A harmadik mondatod után tudtam hová tartozol.:DD

Légy erős, kiveszőben lévő fajtához tartozol..:))

2009.12.28. 20:45:46

@Balt: hú, ezen de jót nevettem!:DD Nem változott semmi, csak a helyszín. Szegény újságíró is migrént kapott...:DD

Balt 2009.12.28. 20:48:17

@Letícia: Vigyázz, mert a nevetés állítólag hizlal! :)) Én akkoriban "onlájn" olvastam, de egyből beugrott a vázolt képre, meg is találtam rögtön. :))

2009.12.28. 20:53:20

@Balt: jóóóó!:)

@mirrmurrkandur: ez a Zsülikés ökör és baráti köre...uuuunnnnnddorító! Komáromi Pityuval az élen...:(

2009.12.28. 20:55:06

@Balt: jaj, én vigyázzak? Te ne linkelj ilyen röhögőset, ami jobb, mint a kabaré!:) Na jó, linkelj, egye fene, majd leadom tornával!:)

Balt 2009.12.28. 21:18:31

@Naszta: "Orbán szövege (google, 2mp): http://www.osaarchivum.org/pka/gondola.hu.orban.html"

:) Ott voltam, de kösz, felemelő volt újra olvasni! Ez egy kiemelkedően jó beszéd volt, nem is tudom volt-e jobb Orbántól (vagy bárkitől). :)

Jesjó raz: mi ebben a kifogásolható? Így szól az egész bekezdés, még hízeleg is Medgyessynek az utolsó két mondatban.

>>A polgári Magyarország nem ennek az országnak az egyik kisebb vagy nagyobb része. A polgári Magyarország az egész. A polgári Magyarország az, amit az emberek polgárként tesznek kormányoktól függetlenül. Néha könnyebb, néha nehezebb ezen az egy Magyarországon élni és szolgálni, de ez a helyünk. Innen nem megyünk el. Itt maradunk. Haza akkor is van, ha idegen hatalmak befolyása alá kerül, ha tatár, ha török dúl. Haza akkor is van, ha történelmi viharok rázzák. Haza akkor is van, ha nem a miénk a kormányzati felelősség. A haza nem egyszerűen politika, hanem az életünk. Meglehet, pártjaink és képviselőink az országgyűlésben ellenzékben vannak, de mi, akik itt vagyunk a téren, nem leszünk és nem is lehetünk ellenzékben, mert a haza nem lehet ellenzékben. Legfeljebb egy kormány kerülhet ellenzékbe saját népéhez képest, ha feladja a nemzet céljait. Még egyszer: nem az a fontos, hogy mi hozzuk a jó döntéseket, hanem, hogy jó döntések szülessenek. Ezért, még ha vannak is intő jelek, és tudjuk, amit tudunk, a most alakuló kormányt és pártjaikat nem múltjuk, hanem tetteik alapján fogjuk és akarjuk megítélni.<<

1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2009.12.28. 21:18:36

@Balt: "a "nemes" kampány bizony hatásos volt."

2002-ben és 2006-ban ugyanúgy volt "nemes" kampány!
(=NEM a Fideszre kéne szavaznotok;)))
AKKOR mégis jóval 2M fölött(!) kapott a Fidesz, tehát a "nemes" kampányra érdekes módon jóval KEVESEBB fideszes hallgat akkor, ha a Fidesz hatalmáról van szó, mintha a kinti testvéreink elfogadásáról!
Épp EZÉRT AKKORA a szégyenük! :((((((((((

mirrmurrkandur 2009.12.28. 21:36:06

@Letícia: na jó, Leo lehet, hogy nem ari, sőt egy kicsit panama jack, de a "magyar" Bálint (or)gazdánál mindenféleképpen szimpatikusabb:-9

2009.12.28. 21:38:53

@mirrmurrkandur: Leo mint Panama Jack?? Hihi, ez tetszik!:) Vicces!:)

Na szép jóccakát, én mára el!:)

mirrmurrkandur 2009.12.28. 21:39:00

@Balt: Dido: az a csaj érzéki, és mindig jöhet... a punkért nem vagyok oda, ha már kemény, akkor Pantera, Nevermore, Down... Andrea Bocelliig:-)

Balt 2009.12.28. 21:42:05

@1.szolo (B.A.): Megint csak azt tudom mondani: a népszavazást nem a Fidesz kezdeményezte - és a mai hírek szerint mindenféle népszavazósdi nélkül meg is lesz a törvény hamarosan... Azt azt hiszem, nem foghatod rájuk, hogy félgőzzel kampányoltak a népszavazási kampányban, mert bevetettek Gregor Józseftől Pozsgayig mindenkit, akik soha nem exponálták korábban magukat a Fidesz mellett.

(Ps.: én itt "rehabilitáltam" Pozsgayt, mert bár a mai napig hülyeség a Fidesz oldalán emlegetni - nem bocsátotta meg soha a 4 igenes népszavazást -, de a "nemes" kampány nála is kiverte a biztosítékot, akkor kiállt az "igen" mellett, ezt pedig a magam részéről méltányolom.)

Balt 2009.12.28. 21:44:39

@mirrmurrkandur: Várgyunk má', egyik polgimester, másik meg egyéni ogyk (lett volna). De csak pártlistán jutott be 94 óta MB, persze az MSZP jelölt javára folyton visszalépkedve... (Én természetesen azóta nem szavazok rá, hisz ha akarnék, se tudnék. :))

mirrmurrkandur 2009.12.28. 21:45:36

@Balt: Orbán valaha volt legjobb beszéde a Terror Háza megnyitóján esett meg.
A Bayer írta szerintem, mert zseniális volt...
Azóta sok hülyeséget beszélt már, de az volt a Csúcs...

Balt 2009.12.28. 21:47:01

@mirrmurrkandur: Lehet. Azon nem voltam ott, most meg lusta vagyok elolvasni. :)

mirrmurrkandur 2009.12.28. 21:48:59

@1.szolo (B.A.): igen, erről beszéltem, ez a szavazók szégyene (no, nem az enyém), és nem a Fideszé...

R\'hard 2009.12.28. 22:23:43

@Balt:
Udv!

Igyekeztem targyilagosan elmeselni nekik, hogy mi tortent. Persze nem biztos, hogy sikerult. Mea culpa.

R

Balt 2009.12.28. 22:51:10

@R\'hard: Nem Téged hibáztatlak, de megnézném a világ bármely országát (leszámítva az etnikailag megosztott, polgárháborús helyeket, bár még ott sem egyértelmű), ahol bárki, bármilyen indíttatásból megtagadná a saját nemzeti jelképeit, csak mert a politikai ellenfél "nem átall" nem tartózkodni azoktól. Ilyen ország a világon nincsen.

pannonfunk 2009.12.28. 23:17:03

@R\'hard: Lehet, hogy külföldi kollégáid azt gondolták, hogy "áh, ez reménytelen eset", és inkább rádhagyták a dolgot, és ezt értelmezed úgy, hogy azonos állásponton vannak veled? Ld. még Balt kommentjét a Sex Pistolsról. Angliában nincs az az ember, aki azért szégyelne használni egy nemzeti jelképet, mert az ellenkező oldali politikai erő azt használja. Ez mekkora hülyeség már, ha belegondolsz. Az angol ismerősöd sem gondolhatta ezt komolyan, max. udvarias akart lenni veled.

pannonfunk 2009.12.28. 23:18:10

@Balt: De, van. Magyarország :S

mirrmurrkandur 2009.12.28. 23:21:04

na... akkor most már jöhet a "Mit hozhat 2010" című poszt.

:-)

Balt 2009.12.28. 23:32:30

@mirrmurrkandur: De hát erről szólt mind a 29 idáig! :)

mirrmurrkandur 2009.12.29. 02:17:43

@Balt: Hát... erre nem is gondoltam... :-) csak épp ki nem szúrta a szemem.:-)

de akkor mi lesz a 30.?

ikiss68 2009.12.31. 11:38:01

A narancs belül elrohadt, a szegfü elszáradt, a szabad madár megdöglött, mi jöhet még?

Phil Co. 2010.01.03. 07:43:11

Török Gábor ismételten kiváló elmemenése ellenére nem vagyok benne biztos, hogy a pártstruktúra alapvető átrendeződését biztosra vehetjük. De van rá bőven esély. És nem is gond, hogy az establishment rákényszerül a változtatásra...
www.hungary.indymedia.org/node/12596
süti beállítások módosítása